• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Laguna schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:06:
[...]

Mooi, zou nog mooier zijn als ze dan ook een fout hebben gemaakt met de specs van de speakers, maar dat zal dan wel weer niet..
Ze hebben het wel over:

"The LED is behind the speaker grille on the bottom of the phone."

Even aangenomen dat er bovenaan óók een speaker zit, zou dat dus twee speakers betekenen, ook eentje onderaan?

Persoonlijk vind ik 'em verder wel ernstig duur voor de specs die je er voor terugkrijgt.. Enige béétje fancy wat er op zit is de vingerafdrukscanner en wellicht de camera die ik toch niet veel gebruik.. :X Veel geld voor weinig?

[ Voor 20% gewijzigd door Osiris op 30-09-2015 09:26 ]

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01:14
Osiris schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:25:
[...]

Ze hebben het wel over:

"The LED is behind the speaker grille on the bottom of the phone."

Even aangenomen dat er bovenaan óók een speaker zit, zou dat dus twee speakers betekenen, ook eentje onderaan?

Persoonlijk vind ik 'em verder wel ernstig duur voor de specs die je er voor terugkrijgt.. Enige béétje fancy wat er op zit is de vingerafdrukscanner en wellicht de camera die ik toch niet veel gebruik.. :X Veel geld voor weinig?
Er zitten wel twee speaker grills, maar de onderste is waarschijnlijk een microfoon, net als bij de Nexus 5 eigenlijk. Hands-on reviewers hebben de single front speaker al bevestigd, en de kwaliteit schijnt droevig te zijn. Bovendien zou het raar zijn dat Google het zo nadrukkelijk neerzet in de specs, dat het een foutje is.

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
jeroen.ijmuiden schreef op woensdag 30 september 2015 @ 08:21:
Dit wordt net zo'n debacle als met de 9. Over een jaar dus bij de mediamarkt voor €250 als ze de prijs niet aanpassen aan de markt.
Wat design betreft lijken ze ook wel een beetje op elkaar. :P (wat ik dan weer een pluspunt vind, maar dat terzijde..)

Had gehoopt dat dit een mooie vervanger van mijn Nexus4 zou worden, maar ik wacht nu toch de eerste tests en benchmarks (en prijsdaling ;) ) maar even af.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:05
[b]Osiris schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:25
De prijs is idd moeilijk te slikken. De Sony Z5c zal na de eerste weken ook vermoedelijk rond €500 schommelen en de huidige Galaxy S6 met de huidige eventuele acties ook.
Blijft over, hoeveel is het je waard dat de support de komende 2 jaar geregeld is :?

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:14
Kiwi schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:30:
[...]

Er zitten wel twee speaker grills, maar de onderste is waarschijnlijk een microfoon, net als bij de Nexus 5 eigenlijk. Hands-on reviewers hebben de single front speaker al bevestigd, en de kwaliteit schijnt droevig te zijn. Bovendien zou het raar zijn dat Google het zo nadrukkelijk neerzet in de specs, dat het een foutje is.
Voor mij waren er 3 punten om te upgraden vanaf m'n huidige N5, de vingerafdrukscanner, een verbeterde camera en stereo speakers met een goed volume. Met een droevige mono speaker wordt het een no-go.

Overigens weet ik vrijwel zeker dat juist de onderste grille de externe speaker huist en de bovenste alleen het earpiece. Ik ken namelijk geen enkel toestel waarbij de externe speaker op dezelfde plek zit als het earpiece (natuurlijk de modellen met stereo speakers uitgezonderd).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:07
Prijzen in India liegen er ook niet om........vanaf 485 dollar.

http://www.gsmarena.com/n...g_revealed-news-14238.php

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 18:48
Ik denk dat je alleen nog voor deze prijs een N5X neemt als je persé kale android wilt hebben. Want met deze specs is het een hele dure middenmoter.

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Merijn. schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:02:
[...]

Wat design betreft lijken ze ook wel een beetje op elkaar. :P (wat ik dan weer een pluspunt vind, maar dat terzijde..)

Had gehoopt dat dit een mooie vervanger van mijn Nexus4 zou worden, maar ik wacht nu toch de eerste tests en benchmarks (en prijsdaling ;) ) maar even af.
Hier idem dito idd. Zou heel graag weer aan de Nexus gaan, maar met de huidige prijsstelling gaat het niet de 5X worden denk ik.

• Dahal
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-09 14:55
Hmm.. Je kan ook de prijzen zien in euros van de Nexus 5X en de Nexus 6P. Ik heb dezelfde manier de prijzen opgezocht als wat ze hierboven bij gsmarena hebben gedaan..
Nexus 5X: €479,-
Nexus 6P: €649,-

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v635/Dahal/Prijs%205x%20en%206p_zpsyuqchlkr.jpg

Ik was eerst van plan de Nexus 5X te gaan kopen, maar met deze prijs ga ik waarschijnlijk toch voor een One Plus Two of een Moto X..

[ Voor 14% gewijzigd door Dahal op 30-09-2015 12:15 ]

• Laguna
Dahal schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:58:
Ik was eerst van plan de Nexus 5X te gaan kopen, maar met deze prijs ga ik waarschijnlijk toch voor een One Plus Two of een Moto X..
Voor mij helaas geen enkel geschikt alternatief, wanneer dringt het eens door dat er nog heel veel mensen zijn die niet zitten te wachten op die phablets, maar wel high-end specs willen.

OPT is te groot, net als de Moto X Style, Moto X Play heeft geen stereo speakers en een matige camera.
HTC, Sony en Samsung hebben allemaal bloatware. Apple is geen optie ivm ander eco-systeem.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Moto X Play heeft inderdaad geen stereo speakers maar die camera is volgens mij zeer redelijk.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
Laguna schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:33:
[...]

Voor mij helaas geen enkel geschikt alternatief, wanneer dringt het eens door dat er nog heel veel mensen zijn die niet zitten te wachten op die phablets, maar wel high-end specs willen.

OPT is te groot, net als de Moto X Style, Moto X Play heeft geen stereo speakers en een matige camera.
HTC, Sony en Samsung hebben allemaal bloatware. Apple is geen optie ivm ander eco-systeem.
Mijn vrouw heeft de Z3C van Sony, maar de bloatware valt heel erg mee en de skin is redelijk stock gehouden.
Ikzelf ben behoorlijk afgeknapt op de Nexus 5x. Het enige probleem wat ik nu met mijn Nexus 5 heb, is dat de opslag al vol zit.

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 17:50

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Zelf ook al 2 jaar trots bezitter van een Nexus 5, maar persoonlijk ook wel teleurgesteld in de specs van de 5X. Even overwegen wat mijn nieuwe telefoon gaat worden! Wordt wachten op de OnePlus Two denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door FREAKJAM op 30-09-2015 12:51 ]

is everything cool?

• Laguna
Tsurany schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:38:
Moto X Play heeft inderdaad geen stereo speakers maar die camera is volgens mij zeer redelijk.
Ja inderdaad redelijk, camera app schijnt niet fijn te werken aangezien het hele scherm als shutter dient (oftewel geen touch to focus), geen OIS en geen laser focus.
Koen87 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:42:
[...]

Mijn vrouw heeft de Z3C van Sony, maar de bloatware valt heel erg mee en de skin is redelijk stock gehouden.
Ikzelf ben behoorlijk afgeknapt op de Nexus 5x. Het enige probleem wat ik nu met mijn Nexus 5 heb, is dat de opslag al vol zit.
Ja bloatware is minder geworden in de loop der jaren, maar nog steeds vaak dubbele applicaties (muziek, agenda, etc).

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 14:56
De prijs van de N5X is inderdaad aan de erg hoge kant. Zelf had ik gedacht dat de prijs zo rond de 350 euro zou komen te liggen, dus dit valt wel erg tegen.

Nu loop ik nog rond met de Jiayu S3 en had gedacht dat de N5X de opvolger zou worden. Eindelijk eens een telefoon die ik niet eerst hoef te rooten en een Custom ROM flashen voordat ik de echte Android beleving kan ervaren. Maar 529 euro (heb toch echt de 32GB versie nodig). Is toch echt te gortig.

Bij MM is de groene Galaxy S6 Edge nu voor 635 te koop en dan ook nog eens 75 euro cashback. Betere specs en mooier design (I know, dat is persoonlijk). voor bijna dezelfde prijs.

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:57
S6 (edge) is in alle opzichten de betere, zeker voor 635€ met 75€ cashback.
Muv het feit dat je niet op stock Android zit.
Ziet er bovendien ook veel meer premium uit, maar dat is inderdaad persoonlijke smaak'

Nou, had ik niet gedacht dat te moeten zeggen.

[ Voor 20% gewijzigd door Drwho1 op 30-09-2015 13:26 ]

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Drwho1 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:22:
Ziet er bovendien ook veel meer premium uit, maar dat is inderdaad persoonlijke smaak'

Rare keuze idd van Google.
Nog te bedenken dat ik mijn N5 voor €330 heb kunnen kopen bijna 2 jaar geleden.
Ik hoop dat hij het uithoudt.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 15:29
Optische stabilisatie camera ontbreekt ook, is dat een erg gemis?

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
Drwho1 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:22:

Agreed. Hoop vanavond nog even de edge van mijn broertje vast te houden om te kijken of ik wel of geen Edge aan de S6 ga toevoegen. Want een S6 gaat het sowieso worden.

• Kiwi
Arnout schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:33:
Optische stabilisatie camera ontbreekt ook, is dat een erg gemis?
De nieuwe Nexus Camera heeft grote 1,5micronpixels, die extra veel licht kunnen opvangen. Hierdoor is een kortere sluitertijd mogelijk, en dus ook minder last van bewegingen. Volgens Google is het in ieder geval niet nodig.

• Holypancake
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-08 20:02
[...]

Ik kan mij echt volledig vinden in deze opsomming. _/-\o_

Ik wacht al bijna twee maanden met het kopen van een opvolger voor mijn Nexus 5 wegens alle geruchten over de Nexus 5X en dan is dit natuurlijk een tegenvaller.

Zit nu met het dilemma óf ik wacht nog langer in de hoop dat er een fabrikant opstaat die ervoor durft uit te komen dat ze mobieltjes willen maken voor mensen met kleinere handen, of ik stap uit die droom en bestel nu een Moto x 2014 voor €245,- http://tweakers.net/price...-x-(2014)-16gb-zwart.html wat volgens mij een iets betere versie van de nexus 5 is (?)

• Laguna
Hoezo de Moto X 2014? Ik neem aan dat je er wel op vooruit wil gaan en met de Moto X is dat echt marginaal. Verder zijn de nadelen voor mij, geen stereo speakers, geen betere camera en geen betere accu, dan kan je denk ik beter gewoon wachten. Als het goed is gaat Android M er iig voor zorgen dat de accuduur beter wordt.

• Holypancake
Ik wil er uiteraard op vooruitgaan! echter zie ik op dit moment geen optie voor een redelijke prijs. bijkomend punt voor mij is dat ik mijn nexus 5 heb laten vallen en het scherm op dit moment een mooi mozaïek is geworden. Tevens werkt de gyroscoop (neem aan dat dit het is) niet meer waardoor auto-rotate en navigatie etc niet of nauwelijks werken.

Ik blijf nog wel even geduldig wachten. Wie weet wordt het binnenkort beloond.

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:21
Laguna schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:03:
Ja inderdaad redelijk, camera app schijnt niet fijn te werken aangezien het hele scherm als shutter dient (oftewel geen touch to focus), geen OIS en geen laser focus.
Dat touch to focus is een kwestie van een andere camera app installeren? Laser focus klinkt als marketing blabla.

Uit de review van de X Play hier door Tweakers blijkt dat de camera op zich best oke is, alleen met low-light wordt ie minder.
Holypancake schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:05:
Tevens werkt de gyroscoop (neem aan dat dit het is) niet meer waardoor auto-rotate en navigatie etc niet of nauwelijks werken.
In hoeverre gebruiken navigatie apps de gyro?

• dageeknerd
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 20:45

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Als amazon.co.uk hierin mee zou gaan (en dus makkelijk naar NL te bezorgen), scheelt het toch weer wat.

Tegen huidige koers (Google):

300 GBP to EUR = 407 euro
350 GPP to EUR = 474 euro

[ Voor 34% gewijzigd door Nss op 30-09-2015 16:10 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
"Later vandaag op @tweakers: een leuke (video-)preview....
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CQJ_LyAWoAAlPV-.jpg:large"

Spannend!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Kiwi
DennusB schreef op woensdag 30 september 2015 @ 16:13:
[afbeelding]"

Spannend!
Volgensmij is dit op het LG Benelux hoofdkantoor in Amstelveen, waar vandaag previews van de Nexus 5X waren voor de Nederlandse pers. Wordt dus nog wel een paar weken wachten op de volledige review, en een item over de Nexus 6P.

• DennusB
  • Niet online
Kiwi schreef op woensdag 30 september 2015 @ 16:16:
[...]

Volgensmij is dit op het LG Benelux hoofdkantoor in Amstelveen, waar vandaag previews van de Nexus 5X waren voor de Nederlandse pers. Wordt dus nog wel een paar weken wachten op de volledige review, en een item over de Nexus 6P.
Das goed mogelijk natuurlijk! De 6P review zal wel snel volgen denk ik

• Kiwi
DennusB schreef op woensdag 30 september 2015 @ 16:18:
[...]

Das goed mogelijk natuurlijk! De 6P review zal wel snel volgen denk ik
Ze moeten de toestellen eerst nog binnen krijgen denk ik. Gisteravond werd tijdens het live event gemeld dat de pers de toestellen de komende weken toegestuurd zou krijgen. Misschien iemand van Tweakers staff die hier wat meer over kan zeggen? :>

• Holypancake
catchingfire schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:41:
In hoeverre gebruiken navigatie apps de gyro?
Om te weten naar welke richting ik kijk. Ik bedoel hij wordt er niet onbruikbaar door, maar is toch wel erg irritant soms.

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:23

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Jammer, dit is denk ik niet de nexus waarop ik (lees: een boel mensen) zit te wachten.

Dat wordt kijken naar alternatieven.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• jip_86
Benieuwd of er ook een leverdatum bekend gaat worden nav die previews.

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:09
compjunkie schreef op woensdag 30 september 2015 @ 16:41:
Jammer, dit is denk ik niet de nexus waarop ik (lees: een boel mensen) zit te wachten.

Dat wordt kijken naar alternatieven.
Het is voor velen wel de telefoon die ze willen, maar voor deze prijs mocht het gewoon meer zijn. Moest de Nexus 5X €399 geprijsd staan zou ik hem zeker kopen. Nu denk ik er zelfs niet aan.. Het stoort me ook dat er geen goede alternatieven zijn.

Trouwens heeft de 5X wel een notification light, werd een paar berichten terug anders beweerd :)

• jip_86
DennusB schreef op woensdag 30 september 2015 @ 16:13:
[afbeelding]"

Spannend!
Daar is die al: reviews: LG Nexus 5X: eindelijk weer een 'kleinere' Nexus

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:41
Li1quid schreef op woensdag 30 september 2015 @ 16:53:
Het is voor velen wel de telefoon die ze willen, maar voor deze prijs mocht het gewoon meer zijn. Moest de Nexus 5X €399 geprijsd staan zou ik hem zeker kopen. Nu denk ik er zelfs niet aan.. Het stoort me ook dat er geen goede alternatieven zijn.
Exact dit dus. Ben enorme fan van kale android op mijn Nexus 5. Ik hoef niet perse de snelste hardware maar wil eigenlijk maximaal € 400 betalen voor een smartphone.

Het alternatief is een Samsung s6 met Samsung Touchwiz.. of, in mijn ogen lelijk, een Motorola smartphone.

Hopelijk komt Mediamarkt volgend jaar weer met de btw-vrije dagen en doen de Nexus toestellen mee zoals 2 jaar geleden :).

• Kiwi
jip_86 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 16:42:
Benieuwd of er ook een leverdatum bekend gaat worden nav die previews.
reviews: LG Nexus 5X: eindelijk weer een 'kleinere' Nexus
Ja dus, 9 november wordt hier genoemd, en 2 november voor pre-orders (via Google waarschijnlijk).

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 10:15
Als je een Nexus 5X of 6P niet voor de hoofdprijs wil kopen moet je gewoon even een paar maanden wachten. De ervaring leert dat ie zo rond januari/februari al ergens in de knakenbak van een MM ligt voor rond de 300-400 euro.:)

• Joeneunited
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 13:47
[...]

Precies waar ik ook mee zit. Die bloatware kan ik nog wel mee leven, maar zelfs van Samsung of HTC is geen leuke 5" te vinden als leuk alternatief. Ik twijfel over de Xiaomi Mi4c als tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

PCSO schreef op woensdag 30 september 2015 @ 17:06:
[...]

Exact dit dus. Ben enorme fan van kale android op mijn Nexus 5. Ik hoef niet perse de snelste hardware maar wil eigenlijk maximaal € 400 betalen voor een smartphone.

Het alternatief is een Samsung s6 met Samsung Touchwiz.. of, in mijn ogen lelijk, een Motorola smartphone.

Hopelijk komt Mediamarkt volgend jaar weer met de btw-vrije dagen en doen de Nexus toestellen mee zoals 2 jaar geleden :).
Nou ja, al zou de Nexus 5X voor 399 in de winkel liggen had ik hem nog niet gehaald. Het gaat mij er gewoon om dat je na 2 jaar wachten vrijwel niks beters krijgt dan eerst. De Nexus 5 had destijds (en nu eigenlijk nog) high-end specs met een Snapdragon 800 die stukken beter was dan de S4 Pro uit de Nexus 4, daarnaast kreeg je een prachtig 1080p IPS scherm en dat voor een relatief lage prijs.

Nu ligt dit ook deels aan Qualcomm, maar een 808 is echt niet zoveel beter dan een 800. In de video van Tweakers wordt aangegeven dat 2GB RAM geen enkel bezwaar is, maar dit vind ik net een groot bezwaar. Met een half uurtje testen krijg je inderdaad geen 2GB RAM vol, maar door het ding een aantal dagen achter elkaar aan te hebben begint het RAM geheugen wel moeilijk te doen en ben je min of meer verplicht het ding te rebooten wil je een werkbare telefoon hebben.

Daarnaast zijn we op scherm niet echt vooruitgegaan, nu maakt mij de resolutie nog het minste uit. Ik heb liever een 1080P paneel dan een 1440P of zelfs 4K paneel, maar we gaan niet eens vooruit op technologie... IPS is prima, maar dat was 2 jaar geleden ook geen gemeengoed (nu overigens nog steeds niet, maar goed), had men aangekomen met een OLED display dan was het al een ander verhaal geweest.

Ik blijf erbij dat de camera van de Nexus 5 helemaal niet zo slecht is, waarom iedereen dit meent snap ik dan ook nog steeds niet. Natuurlijk, het zijn geen plaatjes van wereldklasse, maar vaak nog wel stukken en stukken beter dan wat andere telefoons maken. We vergeten dat het een telefoon is, geen camera. Het is fysiek onmogelijk om dezelfde of betere plaatjes te maken met een minuscule sensor en lens op een telefoon dan een spiegelreflex of compact. Als je een telefoon als "echte camera" vervanger gebruikt ben je op dit moment simpelweg verkeerd bezig imho.

Begrijp me niet verkeerd, als er iemand is die weinig van Samsung moet hebben ben ik het wel, maar ze hebben op dit moment gewoon een betere keuze beschikbaar dan Google heeft. Software heet niet voor niets zo en kan met een simpele Root en flash veranderd worden naar stock Android om die draak van een Touchwiz weg te krijgen. Neem daarbij in overweging dat Samsung een 75 euro cashback heeft en je hebt het feest helemaal compleet.

Daarnaast zou ik nog eerder voor een Moto X Play gaan dan een N5X, ook al is de SoC niet supersterk (in tegendeel...) krijg je wel uitbreidbare opslag, een fatsoenlijke accu (ik sleep nu 2 Xiaomi powerbanks mee naar school) en een leuke camera. Punt is dus wel dat de SoC nog een paar graad erger is dan een SD800 en dat je geen Wifi AC meer hebt voor zover dat leuk is om te hebben op een telefoon. De prijs is ook een stuk aardiger, maar naar mijn mening nog steeds te hoog.

Ik denk dat ik beter een nieuwe of tweedehands Nexus 5 koop :(
Ik heb hier héél lang naar uitgekeken en het enige wat ik terug krijg is 1 grote brok verdriet in de vorm van de N5X ben ik bang...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:41
kuusj98 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 18:46:
Nou ja, al zou de Nexus 5X voor 399 in de winkel liggen had ik hem nog niet gehaald. Het gaat mij er gewoon om dat je na 2 jaar wachten vrijwel niks beters krijgt dan eerst. De Nexus 5 had destijds (en nu eigenlijk nog) high-end specs met een Snapdragon 800 die stukken beter was dan de S4 Pro uit de Nexus 4, daarnaast kreeg je een prachtig 1080p IPS scherm en dat voor een relatief lage prijs.
Klopt helemaal, nu moet ik wel zeggen dat ik de afgelopen 2 jaar nog weinig telefoons in android land heb gezien waarvan ik dacht, zo daar ga ik op vooruit ten opzichte van mijn 'oude' nexus 5.
Nu ligt dit ook deels aan Qualcomm, maar een 808 is echt niet zoveel beter dan een 800. In de video van Tweakers wordt aangegeven dat 2GB RAM geen enkel bezwaar is, maar dit vind ik net een groot bezwaar. Met een half uurtje testen krijg je inderdaad geen 2GB RAM vol, maar door het ding een aantal dagen achter elkaar aan te hebben begint het RAM geheugen wel moeilijk te doen en ben je min of meer verplicht het ding te rebooten wil je een werkbare telefoon hebben.
Helaas heeft Google / LG gekozen voor 2 GB ram, aparte keuze terwijl 3GB nu toch wel de standaard wordt, zie Galaxy S6 - LG G4 - HTC M9 - OneplusTwo. Gemiste kans.
Daarnaast zijn we op scherm niet echt vooruitgegaan, nu maakt mij de resolutie nog het minste uit. Ik heb liever een 1080P paneel dan een 1440P of zelfs 4K paneel, maar we gaan niet eens vooruit op technologie... IPS is prima, maar dat was 2 jaar geleden ook geen gemeengoed (nu overigens nog steeds niet, maar goed), had men aangekomen met een OLED display dan was het al een ander verhaal geweest.
Als het scherm van dezelfde kwaliteit is als de 'oude' nexus 5 vind ik dat niet erg. Los van meer pixels heb ik nog weinig baanbrekende, betere schermen gezien in smartphones.

Voor de rest hoop ik dat met name de accu verbeterd is. Ik haal meestal wel het einde van de dag maar meer dan 15% zit er dan niet meer in (SOT ~ 2,5 uur). De camera kan mij ook niet heel veel boeien. Wel de opnames inclusief geluid want die zijn nog altijd bijzonder slecht met de oude Nexus 5.

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 21:56
Nss schreef op woensdag 30 september 2015 @ 16:10:
[...]

Als amazon.co.uk hierin mee zou gaan (en dus makkelijk naar NL te bezorgen), scheelt het toch weer wat.

Tegen huidige koers (Google):

300 GBP to EUR = 407 euro
350 GPP to EUR = 474 euro
Dus als ik het goed begrijp hoef ik niet naar de VS voor een eerlijke prijs maar worden deze telefoons op een uurtje vliegen hier vandaan ook voor een normaal bedrag verkocht? :X

Mooi, dan kan ik mezelf nu een aankoop van een 5X (of 6P) helemaal niet meer aanpraten. Als mijn 5X nu aan de andere kant van de wereld 70 euro goedkoper was geweest, daar had ik mee kunnen leven. Maar no way dat ik 70 euro meer ga betalen dan een Engelsman die op een steenworp afstand woont.

Het valt me trouwens op hoe gigantisch de stemming is omgeslagen in dit topic. Voor de aankondiging was er nog volop enthousiame (of hoop) maar sinds gisteren worden de nieuwe Nexus-toestellen finaal afgebrand en van menig boodschappenlijstje weggestreept. Tja, het is sneu maar met zulke oneerlijke prijzen kan ik het heel goed begrijpen. Ook voor mijn boodschappenlijstje geldt: Nexus 5X ;w

• cgers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-12-2022
Joeneunited schreef op woensdag 30 september 2015 @ 18:22:
[...]

Precies waar ik ook mee zit. Die bloatware kan ik nog wel mee leven, maar zelfs van Samsung of HTC is geen leuke 5" te vinden als leuk alternatief. Ik twijfel over de Xiaomi Mi4c als tijdelijke oplossing.
is de s6 niet 5.1 of 5.2inch ? en je hebt nu 75euro korting, dus die is goedkoper dan de nexus 5x in benelux en betere specs

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

TomAtTweakers schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:06:
[...]

Dus als ik het goed begrijp hoef ik niet naar de VS voor een eerlijke prijs maar worden deze telefoons op een uurtje vliegen hier vandaan ook voor een normaal bedrag verkocht? :X

Mooi, dan kan ik mezelf nu een aankoop van een 5X (of 6P) helemaal niet meer aanpraten. Als mijn 5X nu aan de andere kant van de wereld 70 euro goedkoper was geweest, daar had ik mee kunnen leven. Maar no way dat ik 70 euro meer ga betalen dan een Engelsman die op een steenworp afstand woont.

[...]
Let wel, de officiele prijs in de UK is £40 hoger voor de 16gb versie (£30 32gb). Dan zit je bijna op de Euro prijs, en koers fluctuteert natuurlijk.

Mogelijk dat er in NL ook gelijk een winkel onder de officiele prijs gaat zitten, al is dit vrij fors verschil meteen bij release.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mjah, maar dan zit je met TouchWiz.... iets waar elke Nexus 5 (2013) gebruiker toch van zou moeten gruwelen. Ik iig wel.

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Smultie schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:31:
Mjah, maar dan zit je met TouchWiz.... iets waar elke Nexus 5 (2013) gebruiker toch van zou moeten gruwelen. Ik iig wel.
Als je de material design skin installeert valt het nog best mee, nee het is niet zo lekker als clean Android maar zo erg als het eerst was is het zeker niet. Ik ben in ieder geval blij dat ik voor de s6 heb gekozen met 75 euro korting ipv de Nexus 5x, ook al is TouchWiz even uh wennen...

• Joeneunited
Als je bereid bent 480 euro te betalen voor een toestel is het denk ik een betere optie om voor de S6 te gaan dan de N5X. Maar ik vind 400 euro wel genoeg, en dan moet ik wel net als de Nexus 5 van 2013 echt overtuigd zijn.

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
Joeneunited schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:43:
Als je bereid bent 480 euro te betalen voor een toestel is het denk ik een betere optie om voor de S6 te gaan dan de N5X. Maar ik vind 400 euro wel genoeg, en dan moet ik wel net als de Nexus 5 van 2013 echt overtuigd zijn.
En dan te bedenken dat je voor 480 euro ook nog eens maar 16GB hebt, daar hik ik nu al elke dag tegenaan met mijn Nexus 5. Tel ik daar nog weer een x bedrag bovenop voor de 32GB versie, dan staan de tranen in mijn ogen. Plus alle andere dingen wat een jammerlijk gemis is.

Nee, zeker nu gezien de DXO score van de Sony Z5 serie, ga ik toch serieus overwegen om dan een Sony te kiezen, of toch nog maar een jaartje door sukkelen en tegen het geheugen aan hikken.

[ Voor 7% gewijzigd door Koen87 op 30-09-2015 20:51 ]

• cgers
Ben echt benieuwd of die prijs wel aanhoud, zelfs op youtube is gros van de reacties negeatief bij coolblue:
YouTube: LG Nexus 5X productvideo (NL / BE) (zijn er wel maar 6fzo)

als ik me herinner was dit ook bij de nexus 4

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 21:56
Dat de belachelijke prijs er hier op Tweakers flink van langs zou krijgen, verbaast me niet aangezien de meeste users hier wel verstand van zaken hebben en prijsbewust zijn. Maar als er zelfs op een community als YouTube geklaagd wordt, zie ik de verkoopcijfers somber in.

Het zou trouwens best wel goed kunnen zijn als deze telefoons hier in Europa eens lekker zouden floppen. Misschien nemen telefoonfabrikanten de Europese klant dan eindelijk eens serieus. Maar waarschijnlijk zou de reactie zijn om de volgende generatie Nexus gewoon niet meer hier in Europa te verkopen... Zijn we nog verder van huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
Google heeft gewoon niet geleerd van z'n fout vorig jaar, met het Nexus 6 fiasco. De meerderheid van de gebruikers wilt geen phablet, maar een handzaam formaat telefoon met liefst wat high-end specs voor een schappelijke prijs.

Nu een jaar later kijkt de meerderheid reikhalzend uit naar de Nexus 5X en verwacht daar toch wel mee vooruit te gaan (tov in veel gevallen hun Nexus 5). Oftewel een beter scherm (bijv. OLED), een betere camera (wow iets wat wel gelukt lijkt te zijn bij de N5X), betere speakers (echt een drama met de N5), een betere CPU (niet schokkend maar wel beter in de N5X), meer geheugen (met de bugs in Android bleek 2GB vaak te weinig, mocht dus best 3GB zijn), meer opslaggeheugen (32GB of 64GB), een grotere accu (redelijk gelukt in de N5X) en een leuk fris strak uiterlijk (mislukt, soort van mix geworden tussen de N5 en de HTC One X).

Echter wat doet Google, bijna alles waar de meerderheid naar verlangt stoppen ze wéér in een phablet formaat toestel genaamd de 6P en de 5X bombarderen ze tot midrange toestel (daarnaast stappen ze plots af van draadloos laden, zodat iedereen "verplicht" is nieuwe USB-C kabels en accessoires te kopen, dat zijn gewoon Apple praktijken).
De N5 was 2 jaar geleden redelijk high-end, al had het toestel zo z'n tekortkomingen maar dat nam men voor lief wegens de scherpe prijs. De keiharde realiteit is dat de N5X helaas maar marginaal beter is en men daar ook nog diep voor in de buidel moet tasten.

Je zou toch verwachten met zoveel social media dat bedrijven tegenwoordig wel weten wat consumenten willen. Ze zouden per direct die product manager daar bij Google moeten ontslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
S6 Edge is besteld. Beetje getwijfeld tussen wel of geen Edge, maar uiteindelijk heb je voor 100 euro meer een premium toestel wat ook nog eens in het oog springt. Terwijl je de Nexus highlights als vingerafdrukscanner (op de voorkant is toch wel handig als hij op tafel ligt), en goede camera gewoon mee pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:07
Lees net dat Google het draadloos opladen eruit heeft gelaten ivm de dikte van het toestel, ondanks dat vele gebruikers dit toch als een plus zagen.........ach ja dan zullen ze dat ook wel merken in de verkoopcijfers en komt het er bij revisie 1 er alsnog in.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Weet iemand of er nou eigenlijk een goede tegenhanger is van de 5x? En dan bedoel ik niet qua hardware, want dat zit wel goed bij Samsung of zo, maar meer op het stock Android principe. Ik wil graag direct 6.0, zonder fabrikant schil etc. Maar dat bestaat niet bij Samsung of Sony toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Motorola deed het voorheen, wanneer ze de nieuwe telefoons upgraden naar 6.0 is echter nog de vraag. Omdat zij vrijwel clean Android draaien met een paar kleine toevoegingen is de kans erg groot dat zij het snelst de upgrades kunnen aanbieden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 08:36:
Weet iemand of er nou eigenlijk een goede tegenhanger is van de 5x? En dan bedoel ik niet qua hardware, want dat zit wel goed bij Samsung of zo, maar meer op het stock Android principe. Ik wil graag direct 6.0, zonder fabrikant schil etc. Maar dat bestaat niet bij Samsung of Sony toch?
Volgens mij is dat er niet. Motorola zit heel dicht tegen stock Android aan. Die voegen alleen enkele daadwerkelijk nuttige zaken toe, optisch blijft het stock. Ze hebben de reputatie snel te zijn met updates, maar ik vind dat zelf met mijn Moto X nog steeds best lang duren. En die termijn is verklaarbaar, maar ik wil ook echt weer naar een Nexus. Verder is er nu een Android One toestel op de markt in NL, maar die zijn qua specs veel minder en ik weer eigenlijk niet of die wel direct een update van Android ontvangen.

Ik snap de bezwaren tegen de N5X, maar ik denk dat ik hem toch ga kopen. Ik heb aan 16 GB ook voldoende. Ik vind 479 euro net iets te duur eigenlijk voor het toestel, maar heb het over voor de voordelen die een Nexus biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-09 14:55
Ik vind het nu wel lastig om een keuze te maken. Door de prijs van de vorige Nexus 5 was ik er stiekem vanuit gegaan dat de 5X rond de €400,- zou liggen. Qua specs, ondersteuning en stock android was dit bijna een instant buy. Nu de prijs €80,- hoger ligt begin ik te twijfelen en te kijken naar alternatieven. Jammer genoeg, als je bijvoorbeeld via Pricewatch dezelfde eisen stelt als die je bij de Nexus 5 hebt, kom je al gauw uit op een iets mindere variant. Zelf zit ik er nu erg aan te denken om dan toch voor de Motorola Moto X play te gaan omdat de prijs mij meer ligt en de specificaties niet veel verschillen van de 5X.

Ik kijk het nog even aan, wachtend op de release in Nederland in de hoop dat hij bij introductie toch een lagere prijs krijgt. Anders wordt het toch een ander toestel dan de 5X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Er waren ooit stock Google Play Editions van toestellen van Samsung en ik dacht ook HTC, helaas doen ze dat niet meer.

De Nexus 5X en 6P zijn beide geen optie voor mij, misschien dat ik voor een Moto X Style ga, maar ik denk dat ik nog een jaar met m'n Nexus 5 ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
LG heeft zojuist een nieuwe 'eigen' telefoon aangekondigt: LG presenteert smartphone met twee schermen en selfiecamera's.

Geen idee hoe duur deze gaat zijn, maar wel snugger om nu uit te brengen, aangezien LG ongetwijfeld zelf ook heus wel wist dat de 5X een flater ging worden :+

Ik weet alleen niet wat voor Android LG levert: ook vol bloatware of enigszins 'kaal'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 13:13
Osiris schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:42:
LG heeft zojuist een nieuwe 'eigen' telefoon aangekondigt: LG presenteert smartphone met twee schermen en selfiecamera's.

Geen idee hoe duur deze gaat zijn, maar wel snugger om nu uit te brengen, aangezien LG ongetwijfeld zelf ook heus wel wist dat de 5X een flater ging worden :+

Ik weet alleen niet wat voor Android LG levert: ook vol bloatware of enigszins 'kaal'?
Wel met een schil er overheen maar ze bieden wel wat makkelijke toevoegingen zoals tap-to-unlock en andere kleine dingen. Wel is de software minder mooi en duurt het lang voordat het geüpdate wordt.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadez121
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-06-2023
Mooi design en redelijk goede specificaties voor de prijs. Wel jammer van de 2GB Ram aangezien de meeste nieuwe smartphones 3 of zelfs 4 GB hebben. Ook jammer van de kleine batterij capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 16:18
De versie die in de UK aangeboden wordt is dat de EU versie of de US versie?
Aangezien er nu ook nog een hardware matig verschil lijkt te zitten in de banden die ondersteund worden.
Dan moet je nog opletten welk model je gaat bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 15:29
Kiwi schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:36:
[...]

De nieuwe Nexus Camera heeft grote 1,5micronpixels, die extra veel licht kunnen opvangen. Hierdoor is een kortere sluitertijd mogelijk, en dus ook minder last van bewegingen. Volgens Google is het in ieder geval niet nodig.
De soc heeft negatieve impact op de camera prestaties... http://www.androidpolice....gon-808-isnt-fast-enough/
It's always something with Nexus cameras. This year Google assures us that the Nexus 5X and 6P will have great photo taking capabilities, but it's hard to let go of the past and all those broken promises. While the 6P does indeed look like an impressive phone for snapping pics, the 5X might struggle a bit more. According to Dave Burke in the Reddit AMA, the 5X won't have electronic image stabilization, 240fps mode, or SmartBurst because it's not fast enough.

[ Voor 29% gewijzigd door Arnout op 01-10-2015 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi
Arnout schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:05:
[...]

De soc heeft negatieve impact op de camera prestaties... http://www.androidpolice....gon-808-isnt-fast-enough/

[...]
Het enige wat Dave Burke heeft gezegd in die Reddit AMA is dat de camera geen 240fps, smart burst en EIS ondersteund omdat de 810 gewoon sneller is dan de 808. Het is dus niet dat de overige prestaties van de camera ook slechter zijn. Het enige wat verschil kan leveren in echte videokwaliteit is de EIS. De overige 2 zijn wat mij betreft gewoon extra features waarvoor je extra moet betalen (N6P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Osiris schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:42:

Dat betreft een phablet en is daarom sowieso geen concurrentie voor de 5X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Laguna schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:38:
[...]

Dat betreft een phablet en is daarom sowieso geen concurrentie voor de 5X.
Aww crap :( Ik zie het idd, 5,7 inch scherm.. Mij te groot. Bummer, is dus geen 5X-vervanger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:26
Dit misschien dan weer wel: nieuws: Recente afbeeldingen tonen mogelijke OnePlus X-smartphone

Kan nog wel eens een goede vervanger worden als de accuduur meevalt. Want als ze hier gewoon een 801+FHD scherm ingooien voor zeg €299,-. Dan heb je en nieuwe features zoals USB-C en Fingerprint sensor voor een hele nette prijs en is hij ook nog wel iets sneller dan de Nexus 5 als je de gelekte benchmarks mag geloven.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En dan weer invite only en dan mag je gaan bedelen om een exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
En Chinese spyware extragratis op je telefoon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Davidshadow13 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 14:36:
Dit misschien dan weer wel: nieuws: Recente afbeeldingen tonen mogelijke OnePlus X-smartphone

Kan nog wel eens een goede vervanger worden als de accuduur meevalt. Want als ze hier gewoon een 801+FHD scherm ingooien voor zeg €299,-. Dan heb je en nieuwe features zoals USB-C en Fingerprint sensor voor een hele nette prijs en is hij ook nog wel iets sneller dan de Nexus 5 als je de gelekte benchmarks mag geloven.
Qua design een stuk beter dan de 5X, maar ben bang dat er een erg kleine accu in komt te zitten op basis van die renders. Verder is ie qua specs amper beter dan de N5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogue
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 07:31
Vandaag de knoop doorgehakt w.b. de Nexus. En ik heb besloten om voor de Samsung s6 te gaan die qua specs, prijs (en €75 cashback) en formaat nu behoorlijk verleidelijk uit de bus kwam. Het grote nadeel van de s6 is natuurlijk het gemis van de Nexus beleving waarvoor ik juist de keynote van afgelopen dinsdag had afgewacht. Maar ik heb toch teveel twijfels bij de 5x en teveel van die 'jammer dat dit er niet op zit' momentjes.

[ Voor 1% gewijzigd door analogue op 01-10-2015 16:45 . Reden: zinsopbouw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-09 21:25
analogue schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:44:
Vandaag de knoop doorgehakt w.b. de Nexus. En ik heb besloten om voor de Samsung s6 te gaan die qua specs, prijs (en €75 cashback) en formaat nu behoorlijk verleidelijk uit de bus kwam. Het grote nadeel van de s6 is natuurlijk het gemis van de Nexus beleving waarvoor ik juist de keynote van afgelopen dinsdag had afgewacht. Maar ik heb toch teveel twijfels bij de 5x en teveel van die 'jammer dat dit er niet op zit' momentjes.
Ach, S6 met de material theme erop en google now launcher brengt toch het nexus gevoel weer een beetje terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogue
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 07:31
true, maar doelde ook op de updatecycles, geen idee hoe braaf Samsung daar mee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 22:40
Zucht... dan toch maar een G4 kopen. Jammer, keek echt uit naar de 5X, maar de G4 is goedkoper en biedt soms nog betere opties ook (en hoef niet al mijn USB kabels nog te vervangen).

Samsung gaat het niet worden, ik kan niet goed tegen de touchwiz interface.

[ Voor 17% gewijzigd door -Splash- op 01-10-2015 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeneunited
Ben wel benieuwd naar wat jullie als alternatief kiezen, indien ook teleurgesteld bent in de specs en/of prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Joeneunited schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 19:02:
Ben wel benieuwd naar wat jullie als alternatief kiezen, indien ook teleurgesteld bent in de specs en/of prijs.
Heb ook even rondgezocht na ietwat teleurgesteld te zijn, en kom met het volgende lijstje;
- Moto X Style / Play (dikke accu!)
- LG G4
- OnePlusTwo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobVeldman
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-07 18:45
Ik ben eigenlijk niet teleurgesteld in de specificaties. Het is eigenlijk wat ik zoek (ik kom van een S4 mini en heb stock Android hoog op mijn verlanglijst staan). Ik ben wel echt teleurgesteld in de prijs.

Ik verwacht helemaal niet dat ik het toestel hier voor de exacte omgerekende prijs kan kopen, maar de dollarprijs + 100 = europrijs (en ontvang ook nog eens 50$ play tegoed) gaat mij echt veel te ver. Ik zie echter in de Google store nog geen prijzen. Wellicht dat hij dus nog niet definitief is. Ik ga er op hopen want ik wil dit toestel eigenlijk wel graag hebben.

PS4 BF3/BF4/BF1: Phunkeee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:18
RobVeldman schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:15:
Ik ben eigenlijk niet teleurgesteld in de specificaties. Het is eigenlijk wat ik zoek (ik kom van een S4 mini en heb stock Android hoog op mijn verlanglijst staan). Ik ben wel echt teleurgesteld in de prijs.

Ik verwacht helemaal niet dat ik het toestel hier voor de exacte omgerekende prijs kan kopen, maar de dollarprijs + 100 = europrijs (en ontvang ook nog eens 50$ play tegoed) gaat mij echt veel te ver. Ik zie echter in de Google store nog geen prijzen. Wellicht dat hij dus nog niet definitief is. Ik ga er op hopen want ik wil dit toestel eigenlijk wel graag hebben.
In de store staan al wel prijzen hoor, maar niet overal... Als je bijvoorbeeld op deze pagina kijkt: https://store.google.com/product/chromecast_2015?hl=nl

Staat onderin "Combineren met ..." en daar staan de 5X en de 6P wel bij met de vanaf prijs.

Ik wacht ook vol spanning af, want ga hem sowieso bestellen. Snap dat sommige teleurgesteld zijn in de specs, maar die vind ik meer dan prima! Vind de prijs ook aan de hoge kant, en had het liever 80 euro goedkoper gezien, maar ik heb 10x liever de 5X dan een Galaxy S6, en dat is puur en alleen voor de software.
Software is veel en veel belangrijker dan die extra snelle processor of die 1GB ram, want daar merk je in de praktijk nauwelijks iets van, software gebruik je altijd en continu (in mijn ogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 15:15
FabianNL schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:19:
[...]

In de store staan al wel prijzen hoor, maar niet overal... Als je bijvoorbeeld op deze pagina kijkt: https://store.google.com/product/chromecast_2015?hl=nl

Staat onderin "Combineren met ..." en daar staan de 5X en de 6P wel bij met de vanaf prijs.

Ik wacht ook vol spanning af, want ga hem sowieso bestellen. Snap dat sommige teleurgesteld zijn in de specs, maar die vind ik meer dan prima! Vind de prijs ook aan de hoge kant, en had het liever 80 euro goedkoper gezien, maar ik heb 10x liever de 5X dan een Galaxy S6, en dat is puur en alleen voor de software.
Software is veel en veel belangrijker dan die extra snelle processor of die 1GB ram, want daar merk je in de praktijk nauwelijks iets van, software gebruik je altijd en continu (in mijn ogen).
Gaat ook wel wat verder dan dat he, de Galaxy S6 is glas en aluminium dus voelt zeer premium, camera is zowat de beste op de markt, software valt al goed op te lossen met material skin en nova launcher.

Voor mij als Belg staat een 32g S6 voor 485 in de pricewatch, dan geef ik echt geen 479 aan een 16gb Nexus 5x van plastic en rubber, Touchwiz of geen Touchwiz haat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Qua software hoef je ook niet altijd blij te zijn dat je voorop loopt, Google is af en toe tergend traag met het fixen van hinderlijke bugs.
Reaper.JA2 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 19:19:
[...]

Heb ook even rondgezocht na ietwat teleurgesteld te zijn, en kom met het volgende lijstje;
- LG G4
- OnePlusTwo
Moto X Style en One Plus Two zijn wat mij betreft te groot. De LG G4 heeft een matige accuduur. De Moto X Play komt het dichtst in de buurt van de 5X. Beide hebben helaas geen stereo speakers, de Play heeft een veel grotere accu, de 5X heeft een vingerafdrukscanner en waarschijnlijk een betere camera. Ik wil sowieso 32GB aangezien ik met 16GB toch soms net wat ruimte te kort kom. Voor wat betreft de prijs wil ik er zo rond de 400 euro voor neerleggen. Ik verwacht dat de Play daar dicht in de buurt komt, de 5X moet dan nog zo'n 100 euro in prijs zakken.

Qua design vind ik ze echter allebei niet geweldig en in beide gevallen zijn ze niet heel veel beter dan de N5. Oftewel ik kijk nog zeker een maand de kat uit de boom.

Overigens tijd terug ook even de S6 overwogen maar door dit te lezen daar toch van afgezien.

Dit is trouwens een handige link om te zien hoe toestellen zich qua formaat tot elkaar verhouden:
http://www.phonearena.com/phones/size/

[ Voor 4% gewijzigd door Laguna op 02-10-2015 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Opmerkelijk dat iedereen zo over de speakers bezig blijft. Alsof je enige fatsoenlijk stereo geluid kunt krijgen uit een telefoon van dat formaat. Voor mij het is slechts het verschil tussen zeer slecht en erg slecht. Nog nooit een telefoon gehoord waarop ik het muziek luisteren de moeite waard vond. Kan ook niet, gezien de formaat en inhoud van een telefoon.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:00
RickvB schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:49:
[...]

Ach, S6 met de material theme erop en google now launcher brengt toch het nexus gevoel weer een beetje terug :)
Dit dus! Hierdoor ook heel blij met mijn S6.

Oke, ja ik mis ook clean Android in sommige opzichten. Eerlijk is eerlijk. Maar dat is ook echt het enige voordeel aan een Nexus 5X tegenover de S6.

Naar mijn mening weegt dat echter niet op tegen de afwerking (metaal + glas), het scherm (OLED 1440p), dubbele opslagcapaciteit voor het geld, 3GB RAM en de camera (sowieso beter dan de 5X, S6 staat op een gedeelde eerste plek met de G4).

En dan zijn er nog kleinere dingetjes, zoals het feit dat het toestel een stuk dunner is, de vingerafdrukscanner op de voorkant te vinden is, er is een IR blaster aanwezig om je TV mee te bedienen. Persoonlijk vind ik de 5X ook vrij lomp, met grote bezels boven en onder het scherm. Dat was juist zo mooi aan de Nexus 5, die kleine bovenkant, samen met een hoge screen-to-bezel waarde. De S6 is fysiek kleiner dan de 5X, en heeft bovendien offscreen buttons waardoor de onderste pixels van je display niet verloren gaan.
Laguna schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 23:51:
Overigens tijd terug ook even de S6 overwogen maar door dit te lezen daar toch van afgezien.
Ik heb precies dezelfde switch gedaan en voor mij is het juist totaal anders. De enorme sprong in bouwkwaliteit en camerakwaliteit heeft me verrast. Mijn Nexus 5 hield er naar 2,5 uur schermtijd over de dag heen wel mee op, mijn S6 gaat vrij makkelijk over de 4 uur SOT heen. Wat betreft softwareissues heb ik ze ofwel niet meegemaakt, ofwel zijn ze per Android 5.1 verdwenen. Het blijft touchwiz, true, maar persoonlijk vind ik die toggles best handig (en ze nemen misschien 15% in lol). Notificaties kan je gewoon openen met 1 tap. Vingerafdrukscanner vereist inderdaad een complex back-up wachtwoord, maar wie boeit dat nou? En Chrome stuttert hier niet :P

[ Voor 28% gewijzigd door Richh op 02-10-2015 00:14 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeneunited
Cyberpope schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 00:02:
Opmerkelijk dat iedereen zo over de speakers bezig blijft. Alsof je enige fatsoenlijk stereo geluid kunt krijgen uit een telefoon van dat formaat. Voor mij het is slechts het verschil tussen zeer slecht en erg slecht. Nog nooit een telefoon gehoord waarop ik het muziek luisteren de moeite waard vond. Kan ook niet, gezien de formaat en inhoud van een telefoon.
Ik ben het wel een beetje met je eens, zo belangrijk vind ik het ook niet. Maar het geluid van de 'oude' Nexus 5 is ook wel erg slecht, dus stereo speakers zou wel een leuke verbetering zijn.

Edit
En ik vind het opmerkelijk dat er vaak een Moto X Play als alternatief wordt aangedragen. Van alle 5,5" telefoons op mijn lijstje is dit de grootste, terwijl de N5X juist een handreiking biedt aan mensen met een voorkeur voor een wat kleinere telefoon.

[ Voor 16% gewijzigd door Joeneunited op 02-10-2015 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 21:27

Klippy

Still Game

Ik zit een beetje met hetzelfde als velen hier.
Mijn oude S2 is nu echt wel aan vervanging toe, maar wil het liefst gewoon stock Android en een paar jaar gegarandeerd zijn van (snelle) updates zonder gedoe (zelf flashen heb ik wel gezien).
En na het zoeken van de alternatieven kom ik ook niet veel verder dan de hierboven genoemde MotoX / LG G4 / OnePlus lijst.
Maar dan is de 5X qua support denk ik toch de favoriet. Qua storage heb ik eens gekekens wat ik nu gebruik en dan kom ik tot de conclusie dat ik eigenlijk met 16GB ook genoeg ruimte moet hebben.
De overige specs vind ik wel prima, buiten wireless charging, maar dat ben ik nu nog niet gewend..

Dus overall neig ik toch nog wel naar de 5X ondanks de initiële tegenvallers.
Had een buget van 400 a 450 op het oog maar dan had ik gehoopt op 32GB en Qi, maar of ik dat echt ga missen betwijfel ik eigenlijk.
Denk dat Google daar toch wel goed over nagedacht heeft. Voor hen zal het ook afweging zijn van veel afzet met lagere winst en wat minder afzet met hogere winst. Prjisverschil zal toch ook voor een groot deel komen daar de abbonmenten cultuur in Nederland waardoor een paar tientjes niet echt te merken zijn in abbo prijzen.
Maar voor een losse aankoop is het veel ja, zelfs veel voor wat je krijgt, maar ik vind het plastic eigenlijk geen bezwaar, minder snel beschadigingen, minder slipgevoelig en minder zwaar dan glas of metaal dus voor een gebruiksvoorwerp dat weer 3 jaar mee moet vind ik het zo slecht niet en vind hem eigenlijk best mooi.

Voorlopig dus ook nog even de kat uit de boom kijken :p

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Joeneunited schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 01:05:
[...]

Ik ben het wel een beetje met je eens, zo belangrijk vind ik het ook niet. Maar het geluid van de 'oude' Nexus 5 is ook wel erg slecht, dus stereo speakers zou wel een leuke verbetering zijn.
Dat inderdaad, als ik nu aan iemand een filmpje wil laten zien in een beetje rumoerige omgeving, dan moet diegene m'n N5 bij z'n oor houden om wat te kunnen horen en vervolgens kan je dus niet naar het scherm kijken :F

Bij nader inzien zijn stereo speakers ook geen vereiste voor mij, zolang bovenstaande situatie maar niet meer voorkomt. Alleen als je er dan relatief grote bezels opzet, waardoor het lijkt alsof het stereo speakers zijn, maak er dan ook stereo speakers van. Nu is het enige resultaat dat het toestel onnodig groter is geworden.
Edit
En ik vind het opmerkelijk dat er vaak een Moto X Play als alternatief wordt aangedragen. Van alle 5,5" telefoons op mijn lijstje is dit de grootste, terwijl de N5X juist een handreiking biedt aan mensen met een voorkeur voor een wat kleinere telefoon.
Volgens mij heb je de formaten niet helder. Zoals ik reeds had aangegeven kan je op
http://www.phonearena.com/phones/size/ makkelijk het formaat vergelijken. De Moto X Play is namelijk nauwelijks groter dan de 5X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Laguna schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 23:51:
de Play heeft een veel grotere accu, de 5X heeft een vingerafdrukscanner en waarschijnlijk een betere camera. Ik wil sowieso 32GB aangezien ik met 16GB toch soms net wat ruimte te kort kom.
Precies dit! Mocht je een toestel tegengekomen die dit allemaal heeft, laat het even weten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:05
Zou de aanstaande Z5c ook niet een serieus alternatief kunnen worden? Ik verwacht zelf dat dit toestel na een paar weken laag in de €500 range zal gaan begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
Reaper.JA2 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 19:19:
[...]

- LG G4
- OnePlusTwo
OnePlusTwo is nou ook niet bepaald een 'wow' telefoon (meer). Beetje hetzelfde als de 5X; hoge verwachtingen en kan ze niet allemaal waarmaken, en prijs is dan nét een tikkie te hoog.

Ik zie eigenlijk alleen de X Style als serieus alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 14:56
Klippy schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 01:07:
Ik zit een beetje met hetzelfde als velen hier.
Mijn oude S2 is nu echt wel aan vervanging toe, maar wil het liefst gewoon stock Android en een paar jaar gegarandeerd zijn van (snelle) updates zonder gedoe (zelf flashen heb ik wel gezien).
En na het zoeken van de alternatieven kom ik ook niet veel verder dan de hierboven genoemde MotoX / LG G4 / OnePlus lijst.
Precies dat, ik heb nu nog de Jiayu S3. Prima telefoon, daar is echt niets op aan te merken.
Maar twee punten, ik vind 5,5 inch toch iets te groot en zoals jij al aangeeft heb ik ook geen zin meer om constant nog zelf Custom ROMS te flashen.

Ik zoek een smartphone met stock Android en rond de 5 á 5,2 inch.
Veel mensen noemen de Moto X Play/Style als alternatief, maar deze zijn gewoon te groot.
Dan zijn er buiten de N5X eigenlijk geen alternatieven meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het kader van de prijs las ik net een stukje op Androidworld. Er blijkt bij de 5X alleen een USB type-C naar USB type-C geleverd te worden. Wil je hem dus aan een computer met de normale USB-aansluiting hangen, moet je apart nog een type-C naar type-A kabeltje bij kopen. Kun je gelijk meebestellen via de Google Store, voor €15....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:31

Paddo

¿Ik hier?

Het liefst heb ik ook gewoon stock android. Ik heb een tijd een S2 gehad en nu even tijdelijk een S3 met speciale roms maar eigenlijk heb ik niet zoveel zin om elke keer weer te flashen.
Maar als de 5X echt zo duur is komt de nieuwe Xperia Z5 ook dicht in de buurt. Schijnt nog een betere camera te hebben. Hetzelfde formaat en meer batterij. Maar deze zal waarschijnlijk weer een stuk duurder zijn.

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:57
Paddo schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:11:
Het liefst heb ik ook gewoon stock android. Ik heb een tijd een S2 gehad en nu even tijdelijk een S3 met speciale roms maar eigenlijk heb ik niet zoveel zin om elke keer weer te flashen.
Maar als de 5X echt zo duur is komt de nieuwe Xperia Z5 ook dicht in de buurt. Schijnt nog een betere camera te hebben. Hetzelfde formaat en meer batterij. Maar deze zal waarschijnlijk weer een stuk duurder zijn.
Z5 staat €699 pre-order bij Coolblue of €599 voor de Z5 compact...dat is toch nog een flink pak meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 10:26
Bah, ik weet het ook echt niet. De nexus 5x is me eigenlijk wel te duur voor wat je ervoor krijgt maar weer terug naar een samsung met alle meuk zit ik ook niet op te wachten .. Hoewel het met de cashback wel echt een goede prijs is voor de s6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:31

Paddo

¿Ik hier?

Drwho1 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:22:
[...]

Z5 staat €699 pre-order bij Coolblue of €599 voor de Z5 compact...dat is toch nog een flink pak meer.
Maar je hebt wel kans dat deze nog zal dalen in de komende maanden en normaal gesproken dalen nexus apparaten in het begin totaal niet, pas als een nieuwe nexus wordt gepresenteerd. Z5 is 638 bij gsmweb.nl

Ik weet dat het prijsverschil groot is maar ik vind de prijs van de Nexus 5X en 6P gewoon te hoog (ik had een lagere prijs verwacht meer in Dollar = Euro)

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

De Z5c lijkt mij idd het betere alternatief voor nu.
De prijs is absurd voor een midrange toestel.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Audiowaste schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:52:
[...]

Ik zoek een smartphone met stock Android en rond de 5 á 5,2 inch.
Veel mensen noemen de Moto X Play/Style als alternatief, maar deze zijn gewoon te groot.
Dan zijn er buiten de N5X eigenlijk geen alternatieven meer.
Nogmaals de N5X is nagenoeg even groot als de Moto X Play, alleen biedt de Moto meer screen estate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgers
De moto x style is voor mij geen alternatief, 500euro. En volgens coolblue kan je met de vingerscanner de telefoon niet ontgrendelen. En dit is de enigste reden waarvoor ik die scanner zou gebruiken.
En de 808, ik had overal de 810 in verwacht.

Nog even wachten tot zijn prijs overal beschikbaar is, en meerdere benchmarks en reviews.

Als het zo blijft dan neem ik de s6, cashback is wel afgelopen maar nu een speaker en tegen de kerstperiode zal er ongetwijfelt wel weer een korting of permanent afgeprijst zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door cgers op 02-10-2015 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
cgers schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:14:
Als het zo blijft dan neem ik de s6, cashback is wel afgelopen
Volgens de samsung site is de cashback actie er nog tot november:
Koop een S6, S6 edge of S6 edge plus in de periode van 21 september 2015 t/m 1 november 2015 en ontvang nu tijdelijk €75 retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgers
PhoeniX- schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:17:
[...]

Volgens de samsung site is de cashback actie er nog tot november:

[...]
ow mislezen het was een 100euro cashback voor proximus abbonees die maar tot 1oktober liep.
Dan zal de knoop doorgehakt worden vlak voor 1 november want speaker + 75euro cashback.

Ik blijf hopen op de 5X, maar kans lijkt zeer klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
cgers schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:23:
ow mislezen het was een 100euro cashback voor proximus abbonees die maar tot 1oktober liep.
Dan zal de knoop doorgehakt worden vlak voor 1 november want speaker + 75euro cashback.

Ik blijf hopen op de 5X, maar kans lijkt zeer klein.
Oh, ik heb alleen de NL site bekeken .. check voor de zekerheid ook even de BE site (aangezien je het over Proximus hebt)!
Pagina: 1 ... 5 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Prijzen, levertijden: ~~~[Nexus 5X] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: ~~~[LG Nexus 5X] Accessoires