ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Nee hoor. LG wilde dat ik de post verwijderde, aangezien het om het toestel van m'n mams ging heb ik dat dus gedaan. Waarom ze dat willen geen idee, blijkbaar was het een uitzondering? Doofpot? Censuur? Mensen kunnen m'n verhaal echter lezen in de quote een paar posts laterMaD_co schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:24:
[...]
Beetje jammer dit hoor....
Ik neem aan dat dit dus een mooi sterk verhaal was?
Beetje jammer is dat ze dus blijkbaar hier meelezen maar niks betekenen voor anderen met deze ellendige bootloop.
Standaard bootloop probleem, echter na dat hij helemaal uitwas geweest (batterij leeg) ging het probleem niet weg voor een unlock, dus na 2 uur in de vriezen, kwam ik wel verder, maar voor hij helemaal opgestart was ging hij weer uit. Toen 3 uur in het heerlijke zonnetje gelegd en jawel hij deed het weer even. Dus unlock gedaan en daarna stoeien met diverse fix's op XDA.
Vorige keer had ik deze, maar dat werkte niet : https://forum.xda-develop...otloop-death-fix-t3641199
Dit keer de volgende post, die werkte voor mij wel (en ook gelijk de laatste versie/sec. patches) https://forum.xda-develop...ath-blod-andorid-t3683926
Misschien heeft er iemand nog wat aan, hier in elk geval weer een blije moeder (wie wil dat nu niet :-) )
Aangezien ik nog 1 maand garantie heb, heb ik nog recht op fabrieksgarantie. Op de website van de winkel waar ik mijn toestel heb aangeschaft staat dat ik mijn toestel moet opsturen naar Dynafix. Echter is laatstgenoemde partij door de jaren heen vaak erg negatief in het nieuws gekomen. Zo zie je ook op Tweakers hier veel meldingen van. Ik heb geen vertrouwen erin dat ze mijn toestel kunnen repareren zonder nieuwe schade toe te brengen, of dat ze onder het mom van allerlei excuses onder de fabrieksgarantie proberen uit te komen.
Aangezien de 5X berucht staat om het bootloop-probleem wil ik het liefst overstappen naar een ander toestel, maar ik weet niet of in Nederland gedaan wordt aan het teruggeven van het aankoopbedrag? Wat denken jullie dat de beste actie is om te ondernemen? Misschien LG contacteren en vragen of zij een oplossing kunnen bieden?
Contact opnemen met de partij waar je hem hebt gekocht. Aankoopbedrag terug is niet realistisch, maar ze kunnen je wel een ander aanbod doen.Ovindel schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:29:
Helaas heeft mijn Nexus 5X vandaag de geest gegeven. Vanochtend deed hij het gewoon nog prima, maar toen ik hem vanmiddag oppakte om te gebruiken stond hij ineens uit en ging niet meer aan. Ik ben één keer in de recovery modus geraakt door de volumeknop naar beneden en de power button in te drukken, maar dit mocht verder ook niet baten. Een overduidelijke bootloop dus.
Aangezien ik nog 1 maand garantie heb, heb ik nog recht op fabrieksgarantie. Op de website van de winkel waar ik mijn toestel heb aangeschaft staat dat ik mijn toestel moet opsturen naar Dynafix. Echter is laatstgenoemde partij door de jaren heen vaak erg negatief in het nieuws gekomen. Zo zie je ook op Tweakers hier veel meldingen van. Ik heb geen vertrouwen erin dat ze mijn toestel kunnen repareren zonder nieuwe schade toe te brengen, of dat ze onder het mom van allerlei excuses onder de fabrieksgarantie proberen uit te komen.
Aangezien de 5X berucht staat om het bootloop-probleem wil ik het liefst overstappen naar een ander toestel, maar ik weet niet of in Nederland gedaan wordt aan het teruggeven van het aankoopbedrag? Wat denken jullie dat de beste actie is om te ondernemen? Misschien LG contacteren en vragen of zij een oplossing kunnen bieden?
Knowledge reigns supreme over nearly anything

Kan je niet één of ander onderdeel in een andere Nexus zetten waardoor je wel gewoon bij je bestanden kunt? Ik heb er namelijk nog één die het wel doet.
[ Voor 33% gewijzigd door Gonadan op 21-08-2018 21:03 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Volgens de Consumentenbond (zie hier) is de verkoper verantwoordelijk. Het lijkt mij dat ze moeilijk hard kunnen maken dat de levensduur van het apparaat al verlopen is, ook omdat ze bijvoorbeeld nog drie jaar lang na verschijning security updates blijven uitbrengen.
Rustacean
Kan je hem niet op een icepack leggen (wel even een theedoek ofzo er tussen)Gonadan schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:39:
Ben bezig met de vriezer methode om nog wat bestanden te redden, wat een gedoe zeg. Na een paar minuten kapt hij er alweer mee en kan je opnieuw gaan koelen.
Kan je niet één of ander onderdeel in een andere Nexus zetten waardoor je wel gewoon bij je bestanden kunt? Ik heb er namelijk nog één die het wel doet.
Dat was wel het idee met de volgende poging, maar hij moet echt wel een hele tijd koelen en leeg lopen voordat hij weer ergens op reageert.418O2 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:29:
Kan je hem niet op een icepack leggen (wel even een theedoek ofzo er tussen)
Overigens is die theedoek niet nodig denk ik, als je hem uit de vriezer haalt trekt hij al zoveel condens aan dat hij volgens mij zeiknat van binnen is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Daarom is de icepack met een theedoek een beter startpunt dan meteen de vriezer.Gonadan schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:12:
[...]
Dat was wel het idee met de volgende poging, maar hij moet echt wel een hele tijd koelen en leeg lopen voordat hij weer ergens op reageert.
Overigens is die theedoek niet nodig denk ik, als je hem uit de vriezer haalt trekt hij al zoveel condens aan dat hij volgens mij zeiknat van binnen is.
Heeft mij ook meteen geholpen om een stervende 5X vlot over te zetten naar een gerepareerde 5X
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De partij waar je de telefoon hebt gekocht is verantwoordelijk voor het opsturen/repareren van je telefoon.djc schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:27:
Ik heb sinds juli ook het bootloop-probleem. Ik heb dit eerst aangekaart in een chat met Google Store support. Die verwezen me naar LG, die zeiden dat ik de telefoon moest opsturen naar Dr. Mobile/Dynafix. Dat heb ik gedaan. De reparatie (vervanging van het mainboard) zou 200-nog wat euro kosten, dus ik heb geprobeerd dat op LG te verhalen. Dat weigeren ze. Vervolgens ben ik teruggegaan naar Google als verkoper van het apparaat. Die hebben me heel lang laten wachten en vervolgens weer geweigerd om iets te doen. Dynafix heeft de telefoon nu teruggestuurd (50 euro voor onderzoekskosten) en ik heb een klacht ingediend richting Google bij de online geschillenbeslechting van de EU.
Volgens de Consumentenbond (zie hier) is de verkoper verantwoordelijk. Het lijkt mij dat ze moeilijk hard kunnen maken dat de levensduur van het apparaat al verlopen is, ook omdat ze bijvoorbeeld nog drie jaar lang na verschijning security updates blijven uitbrengen.
Als dit Google is geweest, dan kan je het beste via deze site contact opnemen met hun: https://support.google.com/store/answer/7334136
Zij zijn dan verplicht je toestel te repareren als blijkt dat de fout niet bij jou ligt.
Zorg altijd dat je de aankoopbon hebt, zodat je die als bewijs kan opgeven.
Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!
Ik had dat ook, koelen gaf gewoon niet lang genoeg de tijd. Dus toen heb ik hem een paar uur in de hete zon gelegd (toen het 35 graden was in NL) en dat gaf wel het effect.Gonadan schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:39:
Ben bezig met de vriezer methode om nog wat bestanden te redden, wat een gedoe zeg. Na een paar minuten kapt hij er alweer mee en kan je opnieuw gaan koelen.
Dus misschien is de oven een idee, als vriezer echt niet werkt.
Föhnen?Groverp08 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:26:
Ik had dat ook, koelen gaf gewoon niet lang genoeg de tijd. Dus toen heb ik hem een paar uur in de hete zon gelegd (toen het 35 graden was in NL) en dat gaf wel het effect.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb alles geprobeerd.. van 3 dagen in de vriezer tot met de hitte 4 uur in de zon dat hij niet meer vast te pakken was. Maar dood als een pier en is dat gebleven..Groverp08 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:26:
[...]
Ik had dat ook, koelen gaf gewoon niet lang genoeg de tijd. Dus toen heb ik hem een paar uur in de hete zon gelegd (toen het 35 graden was in NL) en dat gaf wel het effect.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Das balen! Dan is het klaarCyberpope schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:51:
[...]
Ik heb alles geprobeerd.. van 3 dagen in de vriezer tot met de hitte 4 uur in de zon dat hij niet meer vast te pakken was. Maar dood als een pier en is dat gebleven..

Verwijderd
Het toestel wordt sinds dit probleem erg heet en start zoals inmiddels wel duidelijk niet meer verder op dan het Google Logo. Heb nog bij LG aangegeven te rekenen op coulance en derhalve reparatie onder garantie maar heb daarop nog geen antwoord gekregen.
Erg vreemd dat een dergelijk sterk merk zich zo verstopt. In de VS zijn er al rechtszaken waarin zij zich hebben geschikt maar toch is het voor hen een onbekend probleem. Rara.
Ik hoop dat zij tot een bevredigende oplossing komen anders hoeft ook LG niet meer voor mij, ook niet bij de vervanging van mijn LG TV's en monitoren.
Dat de winkel waar jij de telefoon hebt gekocht meteen verwijst naar de fabrikant betekent niet dat ze daarin ook gelijk hebben. De winkel is jouw eerste aanspreekpunt en verantwoordelijk.Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:04:
Sinds half augustus tijdens vakantie het overbekende bootloop probleem opgelopen. Garantie nét 2 weken verlopen. Contact gezocht met leverancier Paradigit die verwijst naar LG. Ook daar contact gehad en zijn verschuilen achter verlopen garantie (jawel 2 weken!) en herkennen zich totaal niet in het bootloop probleem met de Nexus 5x. Ondanks mijn registratie van het toestel bij LG ben ik nooit op de hoogte gebracht (oh ja ze herkennen zich niet) van het probleem.
Het toestel wordt sinds dit probleem erg heet en start zoals inmiddels wel duidelijk niet meer verder op dan het Google Logo. Heb nog bij LG aangegeven te rekenen op coulance en derhalve reparatie onder garantie maar heb daarop nog geen antwoord gekregen.
Erg vreemd dat een dergelijk sterk merk zich zo verstopt. In de VS zijn er al rechtszaken waarin zij zich hebben geschikt maar toch is het voor hen een onbekend probleem. Rara.
Ik hoop dat zij tot een bevredigende oplossing komen anders hoeft ook LG niet meer voor mij, ook niet bij de vervanging van mijn LG TV's en monitoren.
Ook voor deze situatie geldt. Er is geen 2 jaar garantie in Nederland. het gekochte product heeft een langere levenstijd dan 2j en dan nog het wereldwijde bekende Bootloop probleem. De shop van aankoop dient het te (laten) repareren en evt te verhalen op LG in deze !Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:04:
Sinds half augustus tijdens vakantie het overbekende bootloop probleem opgelopen. Garantie nét 2 weken verlopen. Contact gezocht met leverancier Paradigit die verwijst naar LG. Ook daar contact gehad en zijn verschuilen achter verlopen garantie (jawel 2 weken!) en herkennen zich totaal niet in het bootloop probleem met de Nexus 5x. Ondanks mijn registratie van het toestel bij LG ben ik nooit op de hoogte gebracht (oh ja ze herkennen zich niet) van het probleem.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Eens, maar de winkels houden over het algemeen de UNETO-VNI richtlijnen aan voor de verwachte levensduur. Daarin staat dat deze voor smartphones ook 2 jaar is. Bizar gezien de steeds duurder wordende modellen maar wel de realiteit:Hackus schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:46:
[...]
Ook voor deze situatie geldt. Er is geen 2 jaar garantie in Nederland. het gekochte product heeft een langere levenstijd dan 2j en dan nog het wereldwijde bekende Bootloop probleem. De shop van aankoop dient het te (laten) repareren en evt te verhalen op LG in deze !
https://www.uneto-vni.nl/...r/gebruiksduurverwachting
Dat is een richtlijn van (hun eigen) stichting. buitenom dat, is het een bekend probleem dit bootloop geval.Wren schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:53:
[...]
Eens, maar de winkels houden over het algemeen de UNETO-VNI richtlijnen aan voor de verwachte levensduur. Daarin staat dat deze voor smartphones ook 2 jaar is. Bizar gezien de steeds duurder wordende modellen maar wel de realiteit:
https://www.uneto-vni.nl/...r/gebruiksduurverwachting
(winkels proberen zich zo in te dekken)
Het is niet iets wat alleen bij een paar kopers voor komt. Ik denk niet dat er een Rechter is die dat overneemt in deze kwestie.
stukje leesvoer wat interessant is voor meer lezers van oa dit topic: http://www.conformiteit.nl/gebruiksduurverwachting.html
[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 30-08-2018 13:05 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ja, dat is leuk maar ik zie daar niet staan hoe lang dan algemeen verwacht mag worden dat een smartphone normaal zou moeten functioneren. Ik begrijp dat men vindt of wil dat product X het zou lang zou moeten volhouden maar waar zijn de vastgestelde termijnen waar een winkel zich aan zou moeten houden?Hackus schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:03:
[...]
Dat is een richtlijn van (hun eigen) stichting. buitenom dat, is het een bekend probleem dit bootloop geval.
(winkels proberen zich zo in te dekken)
Het is niet iets wat alleen bij een paar kopers voor komt. Ik denk niet dat er een Rechter is die dat overneemt in deze kwestie.
stukje leesvoer wat interessant is voor meer lezers van oa dit topic: http://www.conformiteit.nl/gebruiksduurverwachting.html
Uneto onderbouwt het door 'Onze ervaring is dat een smartphone na 2-3 jaar wordt afgedankt' dat zegt ook niets dus. De consumentenbond zegt trouwens 5 jaarWren schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:08:
[...]
Ja, dat is leuk maar ik zie daar niet staan hoe lang dan algemeen verwacht mag worden dat een smartphone normaal zou moeten functioneren. Ik begrijp dat men vindt of wil dat product X het zou lang zou moeten volhouden maar waar zijn de vastgestelde termijnen waar een winkel zich aan zou moeten houden?
[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 30-08-2018 13:19 ]
Ik ben ook voor vijf jaar. Maar dat de consumentenbond 5 jaar zegt is ook vrij nietszeggend qua 'regels'en wetten'Hackus schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:17:
[...]
Uneto onderbouwt het door 'Onze ervaring is dat een smartphone na 2-3 jaar wordt afgedankt' dat zegt ook niets dus. De consumentenbond zegt trouwens 5 jaar
zoals beide,en zal de rechter als nodig beslissen.Wren schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:10:
[...]
Ik ben ook voor vijf jaar. Maar dat de consumentenbond 5 jaar zegt is ook vrij nietszeggend qua 'regels'en wetten'
Ben benieuwd naar de eerste rechtzaak hieroverHackus schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:57:
[...]
zoals beide,en zal de rechter als nodig beslissen.
Overigens is het wel zo dat op www.consuwijzer.nl, toch een site vanuit het initiatief van de Overheid, ook verwijst naar de UNETO-VNI
Timing kon slechter: ben benieuwd naar de Pixel 3

Oh, oplossingen voor de bootloop heb ik niet geprobeerd. Door Google werden de methodes van in de vriezer leggen e.d. afgedaan als 'niet door Google geadviseerd en waarschijnlijk ook niet bevorderlijk voor het toestel'. (duh...)
Tot mijn verbazing startte de telefoon volledig op zodra de batterij onder de 15% viel, boven de 15% was het feest voorbij. Dit deed mij denken dat de grote kernel niet worden benut mits de batterijspanning te laag is. Dus ik heb de telefoon open gehaald, de batterij flink leeg getrokken en voila - de telefoon start op. Opgepast dat de batterijen niet te ver worden ontladen.
Volgende uitdaging was zo lang mogelijk onder de 15% te blijven zodat ik zo veel mogelijk tijd had om een (meer recente) backup te maken en de gepatchte rom te installeren. Dus de telefoon op een crappy USB-hubje aangesloten, helderheid op max, locatie aan, bluetooth aan en gaan met die banaan.
Tegen de tijd dat mijn WhatsApp backup klaar was met uploaden zat de telefoon op 6%, wat meer dan genoeg tijd gaf om de instructies op deze pagina te volgen:
https://aurelio.net/articles/nexus-5x-bootloop-fix.html
Daar wordt een python script gebuikt om de standaard google factory images te patchen, wat heel dit proces behoorlijk versnelde en versimpelde. Ik heb het uitgevoerd met het "OPM6.171019.030.K1" image, wat prima werkte. In de code is ook duidelijk te zien hoe dit wordt gedaan:
1
| new_cmdline = cmdline.replace(b'boot_cpus=0-5', b'boot_cpus=0-3 maxcpus=4') |
Dus nu heb ik een, zij het wat tragere, backup Nexus 5X. Zonder verdere prestatie verbeterende aanpassingen is dit toch nog best een bruikbare telefoon. De vier kleinere kernen hebben het wel bijzonder druk tijdens het opstarten, maar na een paar minuten schalen ze terug naar een lagere powerstate en werkt de telefoon responsief. Prima als backup
Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400
Die van mij is vorig jaar ook volledig terugbetaald door Coolblue. OnePlus 5T van gekochtMerijn. schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:59:
Hier voor de 2e keer het bootloop probleem met de 5X. Precies een jaar geleden gaf de eerste telefoon de geest, toen zonder gedoe omgeruild door Google. (want binnen fabrieksgarantie) Nu opnieuw telefonisch contact gezocht (met m'n oude vertrouwde Nexus 4) en zonder enige discussie wordt er overgegaan tot terugbetaling van het aanschafbedrag aangezien er geen 'service of reparatie meer wordt gedaan op de 5X. Ik had de telefoon ook rechtstreeks bij Google aangeschaft.
Timing kon slechter: ben benieuwd naar de Pixel 3Of toch maar een koopje scoren met een Pixel 2 (al vind ik die niet echt mooi op de plaatjes)
Oh, oplossingen voor de bootloop heb ik niet geprobeerd. Door Google werden de methodes van in de vriezer leggen e.d. afgedaan als 'niet door Google geadviseerd en waarschijnlijk ook niet bevorderlijk voor het toestel'. (duh...)
Terwijl aan de telefoon door de medewerker heel duidelijk werd gezegd dat er geen service / ondersteuning meer was voor de 5X. Weinig trek in een refurbished exemplaar, benieuwd wat ze nu op mijn 'niet akkoord' gaan zeggen.

Mijn vermoeden is dat ze van gedachten zijn verandert doordat mijn oorspronkelijke aanschaf van de 5X reeds in januari 2016 heeft plaats gevonden. Begin oktober 2017 heb ik voor de eerste keer het bootloop probleem ondervonden en is er op 17 oktober een vervangend (nieuw) toestel opgestuurd. Vanaf eerste aanschaf zou nu inderdaad de twee jaar garantie zijn verlopen. Maar ik lees in de berichten hierboven iets over verlengde (fabrieks)garantie? Op de Nederlandse site van LG vind ik daar zo niets van terug, iemand met een juiste link?
En daarnaast: het vervangende toestel was nieuw, het is dan zeker te makkelijk gedacht dat die 2 jaar garantie dan opnieuw gaat tellen?

[ Voor 40% gewijzigd door Merijn. op 10-10-2018 08:44 ]
Gebruikelijk is dat de garantieperiode vanaf de oorspronkelijke aanschaf hetzelfde blijft, behalve als deze minder is dan 3 maanden. Dan geldt 3 maanden vanaf de reparatie/omruiling.Merijn. schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:20:
En daarnaast: het vervangende toestel was nieuw, het is dan zeker te makkelijk gedacht dat die 2 jaar garantie dan opnieuw gaat tellen?
Volgens de Google Support meneer is het procedure dat er eerst 2x een vervangend toestel wordt gestuurd, voordat er tot een eventuele terugbetaling wordt overgegaan. Mijn argument dat het een door LG erkend hardware probleem is en dat een vervangend toestel hoogstwaarschijnlijk alleen maar een tijdelijke 'oplossing' zou zijn is daarmee van tafel geveegd.
Hoe dan ook: aan de ene kant blij dat ze het toch zonder kosten voor mij zo oplossen, aan de andere kant voelt het een beetje als blij worden gemaakt met een dode mus. Is wachten tot de telefoon er weer mee nokt...

Nog 7 dagen garantie, boem bootloops.
Hopen dat de mazzel aan houden en ik niet zo'n gevalletje "water schade" onzin te horen krijgen,
wat je nooit het tegen deel van kan bewijzen.
Iemand enig idee hoe het zit indien ze hem repareren, krijg je dan "nieuwe" garantie.
Want een de soldeerbout er op en dan gaat ie weer paar maandjes mee reparatie is natuurlijk genoeg om mij uit de garantie te krijgen.
Update: Coolblue stuurt de telefoon naar LG voor reparatie en LG stuurt hem naar doktor mobile. Iig blij dat het geen dynafix is.
[ Voor 13% gewijzigd door Scale op 29-10-2018 09:35 ]
Edit: mijn hulpvraag is dus of iemand een indicatie van dat bedrag voor me heeft of misschien nog een verdere tip. Als strenger tegen Cooblue en/of LG doen me nog kan helpen, ga ik dat zeker doen.
[ Voor 12% gewijzigd door ap3nr0ts op 30-10-2018 10:45 ]
Dat zijn prijzen die ik drie maanden geleden gekregen heb, zie Bolletje in "[LG Nexus 5X] Ervaringen & Discussie"
Wel jammer dat Nokia ook gebruik lijkt te maken van Dr. Mobile. Is er een merk waarbij ik niet ooit weer bij die toko uit hoef te komen, haha?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik ben deze week overgaan van een Nexus 5X naar de Nokia 7.1. Vooralsnog een goede keuze geweest voor mij. De nokia is wel erg glad maar Stock android in een iets nieuwer jasje eromheen is wel lekker. De nokia voelt ook heerlijk snel aan als ik hem vergelijk met mijn Nexus 5X.ap3nr0ts schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:05:
Ik gokte al zoiets aan de manier waarop ze nu op me reageren op Facebook. Wat een verschrikkelijke toko. Ik ga dan denk ik maar overstappen op de Nokia 7 Plus, want ik gok dat ik een gevecht hierover met LG toch niet ga winnen. Thanks voor je antwoord, @Bolletje! Deze info zocht ik.
Wel jammer dat Nokia ook gebruik lijkt te maken van Dr. Mobile. Is er een merk waarbij ik niet ooit weer bij die toko uit hoef te komen, haha?
[ Voor 5% gewijzigd door Pikkemans op 30-10-2018 11:35 ]
Dr. mobile is van Dynafix.Cyberpope schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:30:
Dan kom je waarschijnlijk bij dynafix uit... Dus of dat een verbetering is.
Thx voor de duidelijke walktrough! Alleen wilt de telefoon niet helemaal opstarten, ik blijf de bewegende animatie zien die na het "Google" logo komt.nnk schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:23:
Mijn Nexus 5X heeft na 2.5 jaar ook last gekregen van de bootloop. Hij ging nog wel af en toe eventjes aan, dus meteen de bootloader geunlocked en daarna de fix toegepast van https://forum.xda-develop...otloop-death-fix-t3641199. Dit is dus de 4-core versie (de 2 'big' CPU cores staan uit). Nu lijkt hij weer goed te werken, ook de snelheid valt best mee tot nu toe (wel verse Android zonder veel apps nog).
Omdat ik de instructies zelf niet heel duidelijk vond, hier een korte samenvatting:Nu een week later moet ik zeggen dat het niet tegenvalt. Mindere snelheid valt nauwelijks op, en het batterijverbruik lijkt veel lager dan eerst. Maar ligt natuurlijk deels ook aan een her-install van alles en dat ik iets minder apps e.d. aan heb staan nu. Maar de Nexus 5X lijkt dus nog zeker goed te gebruiken!
- Zorg dat je bootloader geunlocked is. Hiervoor moet je bij de developer opties OEM debugging aanzetten, dat kan dus alleen als de telefoon aangaat. Dus doe dat meteen als je last begint te krijgen, anders zijn er schijnbaar nog methodes om de telefoon heel warm of koud te laten worden. Of als je nog niet de bootloop hebt, doe het dan nu.
- Install 'fastboot' op je PC.
- Start de telefoon in bootloader modus (power + volume down knoppen ingedrukt houden)
- Flash de laatste Android image (pas op: dit verwijdert al je data!): 1) download bullhead-opm*.zip van https://forum.xda-develop...hp?p=74041715&postcount=2, 2) extract de zip, 3) en volg het flash-all script (handmatig gedaan, want er zat een fastboot-versie-check in die overbodig was blijkbaar).
- Flash de fix: 1) Download ook van https://forum.xda-develop...hp?p=74041715&postcount=2 de bijbehorende 'boot-fixed-true.img' en 'recovery-fixed-true.img', 2) flash de eerste als "fastboot flash boot boot-fixed-true.img" en 3) de tweede als "fastboot flash recovery recovery-fixed-true.img".
Kan dit iets te maken hebben met het ontbreken van de TWRP bootloader die ik ervoor er had opgezet?
De mijne ging in januari dit jaar kapot aan bootloop. 1 week voor verlopen garantie. Netjes gerepareerd door iBood en gebruik hem nu nog steeds (tik er nu dit bericht op). Afaik een nieuw moederbord of hoe zoiets ook heet.Scale schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 22:30:
Holy heb ik even mazzel..
Nog 7 dagen garantie, boem bootloops.
Hopen dat de mazzel aan houden en ik niet zo'n gevalletje "water schade" onzin te horen krijgen,
wat je nooit het tegen deel van kan bewijzen.
Iemand enig idee hoe het zit indien ze hem repareren, krijg je dan "nieuwe" garantie.
Want een de soldeerbout er op en dan gaat ie weer paar maandjes mee reparatie is natuurlijk genoeg om mij uit de garantie te krijgen.
Het ziet er naar uit dat ik hem ga vervangen wegens onveilig OS, in januari 2019. Wel leuk dat de hardware de software overleefd. Is bij mij .eestal andersom (rip n5)
[ Voor 9% gewijzigd door eL_Jay op 07-11-2018 17:00 ]
Toevallig had zij mijn telefoon in handen toen die in bootloop viel en nu had ze met haar eigen toestel ook. Garantie is verlopen dus misschien dat ik nog wat trucjes van XDA ga toepassen om er nog wat leven in te krijgen maar goed voor mij heeft LG het als telefoonmerk afgedaan hoor.
3 toestellen en dus alle 3 gesneuveld.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Ik zat in de Facebook app en het scherm ging plots uit.
Batterij was boven de 50%.
5 seconden de powerknop ingedrukt en kreeg weer beeld en kwam in de bootloader terecht.
Ik zag exact dit scherm: https://i.ytimg.com/vi/2hsMqDIPkmE/maxresdefault.jpg
In de opties die ik had heb ik voor START gekozen.
Het witte Google logo kreeg ik zien met onderaan in beeld opvallende gekke strepen.
En en daarna enkele seconden de bewegende balletjes.
Toen zwart scherm en krijg hem nu niet meer aan.
Ook niet met power en volumedown.
Mijn vragen:
- Is dit het bootloop probleem?
- Kan ik dit zelf repareren/oplossen?
- Heb nog 1,5 maand garantie bij Coolblue, zinvol om aan te melden?
Gerelateerd en nog niet gemeld:
Ik heb 2 weken geleden ook nog mijn 5X kunnen opwekken uit een bootloop na maanden lang in de kast te hebben gelegen.
Ik had van alles gelukkig een backup of kon mijn MFA codes resetten, maar ik had geen back-up code voor de 2FA code van mijn crypto exchange. Nu was die koers toch niet zo denderend, veel geld kwijt, dus niet meer naar gekeken. Maar een reset aanvragen is complex, je moet weer bewijsmateriaal opsturen, kopie ID, een foto maken met een tekst in je hand etc.
Daar had ik geen zin in en nu de koers weer wat omhoog ging wilde ik toch wel weer eens inloggen.
Verder hetzelfde bekende verhaal qua bootloop, vriezer werkte even, maar na 5 minuten power viel hij weer uit, net voordat ik 2FA kon uitzetten in mijn account

Dus toen weer een paar dagen niks aan gedaan. Vriezer werkte niet meer, föhn had ik niet bij de hand.
En ik had verder niks te verliezen, dus alles uit elkaar gehaald en de printplaat in de airfryer gelegd totdat hij goed heet was. Dat deed echter niks, dus ik dacht dat hij letterlijk gefrituurd was.
Daarna nog maar een keer erin (max 45 seconden) en daarna was de printplaat redelijk krom getrokken en veel warmer dan ik gehoopt had, dus ik dacht nu zal hij wel helemaal dood zijn, maar ik verbind nog één keer de accu. Tot mijn verbazing ging meteen het rode lampje branden toen hij aan de lader ging, startte meteen in één keer op en heeft het daarna 15 minuten gedaan. Dus ik heb mijn 2FA over gezet, nog even gekeken of ik niks meer er op had staan en toen heb ik hem maar weer uit gezet...
Dus de bekende oplossing werken wel allemaal, heb je echt niks anders bij de hand, leg je printplaat (max 30 sec) in de airfryer
Ik had deze videos gevolgd voor het uit elkaar halen:
YouTube: How to Fix Nexus 5x Bootloop | Vlog 112
YouTube: How To Fix The Nexus 5X Bootloop (At Least Temporarily)
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Wat doen jullie?
mountainbiker
Heb allang en ander model. Ik koop juist Nexus om zonder custom gekloot up to date te blijven met een kaal OS. Als dan de hardware twijfelachtig is en de updates on nog eens stoppen zie ik geen enkele reden om nog een 5X te willen gebruiken.zeeg schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:02:
Wat doen jullie?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Pixel [x] of iets anders/Gonadan schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:57:
... Heb allang en ander model. ...
Een tijd geleden ben ik voor de Nokia 8 gegaan. Pixel was minder schoon en tyfusduur, had daar niet zo'n zin in.begintmeta schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:00:
Pixel [x] of iets anders/
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vraag me ook gewoon af wat het precies betekent dat je geen updates meer krijgt. Hoe (on)veilig is dat nou precies? Of: wat is het grootste risico?Gonadan schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:57:
Heb allang en ander model. Ik koop juist Nexus om zonder custom gekloot up to date te blijven met een kaal OS. Als dan de hardware twijfelachtig is en de updates on nog eens stoppen zie ik geen enkele reden om nog een 5X te willen gebruiken.
Je mag er vanuit gaan dat de grootste beveiligingslekken wel in die twee à drie jaar gevonden zijn, dus in principe zou je telefoon veilig genoeg moeten zijn. Bij mijn weten lopen beveiligingsupdates sowieso langer door dan feature updates en als er écht iets schokkends is wordt vaak ook nog wel een uitzondering gemaakt.zeeg schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:22:
Vraag me ook gewoon af wat het precies betekent dat je geen updates meer krijgt. Hoe (on)veilig is dat nou precies? Of: wat is het grootste risico?
De feature updates zullen wel volledig stil vallen en dat houdt ook simpelweg in dat je geen nieuwe functionaliteit en verbeteringen meer krijgt.
Persoonlijk kan ik wel een tijdje leven zonder updates, maar na een bepaalde tijd verzinnen ze vaak toch nieuwe dingen waar ik wel blij van word. Uiteindelijk wil ik dan toch graag weer mee kunnen met feature updates.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Coolblue had de nexus 5x doorgestuurde naar een 3rde partij reparatie partij.
Volgens de klanten service sturen hun hem naar LG en LG stuur hem naar Dr. Mobile.
Paar dagen later bericht ontvangen dat ze hem niet gaan repareren en dat het aankoop bedrag als shop te goed terug krijgen. Ene kant jammer de nexus was echt een fijn toestel, maar aan de andere kant is het een tikkende tijdbom.
Het toestel is in zomer 2016 gekocht bij Coolblue. Niet geroot en geen schade aan de buitenkant.
Altijd naar de winkel gaan, daar heb jij een koopovereenkomst mee gesloten. De verwijzing naar de rechtszaak is mijns inziens kansloos, dat heeft zich daar afgespeeld, niet in Europa/Nederland.ALPACINO schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:44:
Heeft het zin om buiten garantie nog contact op te nemen met verkopende partij of LG/Google voor bootloop problemen? Misschien meer verwijzing naar de rechtszaak in VS?
Het toestel is in zomer 2016 gekocht bij Coolblue. Niet geroot en geen schade aan de buitenkant.
Google eens naar: Welke garantie heb ik als ik een product koop?ALPACINO schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:44:
Heeft het zin om buiten garantie nog contact op te nemen met verkopende partij of LG/Google voor bootloop problemen? Misschien meer verwijzing naar de rechtszaak in VS?
Dat heeft allemaal vrij weinig nut kan ik je vertellen.Hackus schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 16:18:
[...]
Google eens naar: Welke garantie heb ik als ik een product koop?
Ik heb hetzelfde probleem gehad met deze telefoon, net als vele anderen in dit topic. Hiervoor heb ik eerst een telefoontje gewaagd naar het juridisch loket over hoe ik het zou moeten aanvliegen. Mevrouw 1 vertelde mij dat ik in mijn recht stond omdat je mag aannemen dat een telefoon van deze prijsklasse langer dan 2 jaar en 1 maand meegaat, hiervoor zou ik het onder het kopje "conformiteitsbeginsel" kunnen schuiven.
Coolblue weigerde mee te werken, en verwezen me (zoals ook al vaker in dit topic gezegd) door naar LG. Voor de leuk contact opgenomen met LG, de medewerker wist mij te vertellen dat zij het probleem NIET erkennen met de 5x en dat dit dus mogelijk een ander probleem zou kunnen zijn. Hoe dan ook, ik was weer terug bij af, ik moest het via Coolblue regelen.
Een 2e keer naar juridisch loket gebeld en zo tegenstrijdig als het maar kon zijn was de 2e mevrouw het niet eens met het antwoord van de 1e mevrouw. De 2e vond het namelijk heel normaal dat een telefoon van 300 euro na precies 2 jaar stuk kon gaan wegens slijtage, en vond 300 euro ook absoluut niet veel voor een telefoon. I rest my case..
Uiteindelijk had ik 3 keuzes;
- Toestel opsturen, akkoord gaan met onderzoekskosten en daarbij ook de kosten voor het vervangen van moederbord/cpu/whatever voor reparatie
- Toestel opsturen, akkoord gaan met onderzoekskosten, maar niet met reparatiekosten -> toestel zou daar worden daar vernietigd óf kan worden geretourneerd tegen de extra kosten.
Uiteindelijk had ik heel weinig zin in dat getouwtrek en heb zelf maar de bootloop verholpen door de aangepaste rom te flashen met behulp van deze post.
@ALPACINO doe jezelf een plezier en bespaar je een hoop frustratie en fix het zelf.
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Bootloop geval is wereldwijd bekend, en het kan zijn dat wie jij gebeld hebt daar niet van op de hoogte is. Je ziet in de praktijk dat veel winkels/shops tegenwerken, en dat consumenten geen zin hebben om hun recht te halen. de methode werkt dus in het voordeel van veel winkels/shops zich zo te gedragen.
Mij is het helaas niet gelukt om de bootloader te unlocken om de bekende fix op te flashen. Helaas.
Voor mij nooit meer een LG telefoon.
Volgens mij kan je wel degelijk aanspraak maken op een reparatie (via de winkel aangeboden), het zal alleen niet binnen de garantie vallen. Nergens is in de wet vastgelegd hoelang de levensduur van een telefoon van 300 euro zou moeten zijn. Wel zijn er richtlijnen, zoals die van UNETO-VNI.ALPACINO schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 07:06:
@enira Bedankt voor het advies. Ik heb inmiddels ook die route bewandeld zonder resultaat. Zowel Coolblue als LG erkennen het probleem niet. Ze geven steeds aan dat de garantie verlopen is en ik eigenlijk geen aanspraak kan maken op reparatie/vervanging etc. Juridisch gezien hebben zij ongelijk want ook al kost een telefoon 300 euro is de levensduur van een telefoon langer dan 2 jaar.
Mij is het helaas niet gelukt om de bootloader te unlocken om de bekende fix op te flashen. Helaas.
Voor mij nooit meer een LG telefoon.
[ Voor 16% gewijzigd door begintmeta op 04-12-2018 00:13 ]
Nu ik merk hoe belangrijk ik dit vind is het wel jammer dat mijn keus eigenlijk beperkt is tot Apple of de pixels
Mijn Samsung A5 (2017) van werk wordt ook netjes iedere maand voorzien van veiligheidsupdate.eL_Jay schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:25:
Idd, voor mij volledig onverwaxht een security patch van December 2018.
Nu ik merk hoe belangrijk ik dit vind is het wel jammer dat mijn keus eigenlijk beperkt is tot Apple of de pixels
De vraag is natuurlijk: voor hoelang?
Nou heeft mijn Nexus 5x nog geen kuren maar stel ik moet een nieuwe dan zou ik Android One ook overwegen. Nokia wordt wat dat betreft steeds interessanter.
Samsung Galaxy S10+ | Samsung Galaxy Gear S3 Frontier | Samsung Galaxy Buds | Apple iPad 3 |
Ik ga tzt vermoedelijk ook eens kijken naar een Androidone, van Nokia/HMD, bq (daarvan had ik bijna een Aquaris X2 Pro gekocht, maar (gelukkig) nog even uitgesteld) watdanooktegendietijdinteressantlijkt. Zo goed als bij de Nexus/Pixel zullen updates niet snel worden. Verder ga ik tegen die tijd ook eens kijken hoe zaken zoals de fairphone of shiftphone het doen mbt de hardware en software (uiteindelijk bepalen Qualcomm Mediatek en consorten helaas sterk het updatebeleid).Barista schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:31:
...
Nou heeft mijn Nexus 5x nog geen kuren maar stel ik moet een nieuwe dan zou ik Android One ook overwegen. Nokia wordt wat dat betreft steeds interessanter.
[ Voor 11% gewijzigd door begintmeta op 09-12-2018 18:52 ]
Samsung Galaxy S10+ | Samsung Galaxy Gear S3 Frontier | Samsung Galaxy Buds | Apple iPad 3 |
Jullie al een update gehad, of is het echt afgelopen?
Toestel is nog steeds veilig te gebruiken, niet te druk om makenzeeg schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:26:
Ik zit nog steeds op beveiligingspatch van 5 december 2018.
Jullie al een update gehad, of is het echt afgelopen?
Klopt vermoedelijk inderdaad nog wel, maar ik ben toch maar eens begonnen naar alternatieven te kijken.Hackus schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:16:
... mniet te druk om maken
Het probleem
Toestel viel van een op andere moment uit met nog zeker 50% batterij. Als ie aangaat komt ie soms nét voorbij het witte Google logo dat je als eerste ziet en daarna die vrolijke kleurtjes / figuurtjes, maar dat zie je 2 seconden en dan loopt ie vast. Dit herhaalt zich...
Wat nu?
Toestel is gekocht (of via abonnement 'gekregen', ben 't even kwijt) in december 2015. Dus verwacht niet al teveel garantie meer van KPN of van LG.
Opties:
1. Toch naar KPN voor hulp
2. Naar de smartphone dokter.
3. Nieuwe mobiel
4. Anders, namelijk:
Edit: Nokia 8.1 gekocht.
[ Voor 3% gewijzigd door Barista op 06-03-2019 19:18 ]
Een paar dagen geleden is de 5X van mijn vader helaas dezelfde kuren gaan vertonen, maar aangezien die al een jaar of wat buiten de garantie valt besloten om een nieuw toestel te kopen. Maar toch geprobeerd om de welbekende fix toe te passen. Het toestel startte af en toe nog door dus ik kon OEM unlocking aan zetten. Daarna met Fastboot de bootloader un-locked, en TWRP geflashed, daarna in de recovery via ADB de fix gesideload en een factory reset uitgevoerd. Nu staat het toestel weer exact hetzelfde als voorheen erbij qua apps en instellingen dankzij Google Drive
Ik wilde eerst een Nokia 7 Plus of Samsung A50 voor hem bestellen, maar nu toch weer 280,- uitgespaard. Hij is (natuurlijk) iets langzamer doordat de twee snelle cores zijn uitgeschakeld (daar komt de bootloop door) maar dat is echt niet storend. Bovendien boeit het pa echt niet of hij een kwart seconden langer moet wachten op iets.
Ben benieuwd hoe lang hij het nu nog kan volhouden
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
De Nexus 5X een prima smartphone. Alleen na 2 weken in gebruik ging deze spontaan uit en starten niet meer op. Een zwart scherm, alleen een rood lampje dat knippert. Een soft en/of hard reset geprobeerd maar de smartphone reageert nergens op.
Het lijkt dus niet op het probleem van de Bootloader, heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn en wat ik eraan zou kunnen doen?
Na een tijdje werkt het ineens weer, dus ik vind het wel best.
Het toestel zelf werkt gewoon nog goed, alleen soms wat langzaam.
Maar dat is goed voor de zenuwen
Gebruik het toestel nu 3 jaar met tevredenheid. Is in de tussentijd wel naar de fabriek geweest voor een nieuw moederbord.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Prijzen, levertijden: ~~~[Nexus 5X] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: ~~~[LG Nexus 5X] Accessoires