Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08 22:32
Helemaal geen last van traagheid hier, ik draai 8.1

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ja ik draai 8.1. De mijne heeft een jaar geleden al eens een bootloop gehad.

Het trage kwam af en toe wel eens voor, maar het wordt de laatste tijd wel merkbaar erger tot geregeld onwerkbaar.

Was van plan nog wel even door te gaan met de 5X, hij is nog puntgaaf en de medium accu kan ik wel aan. Ook is er nog steeds geen goed alternatief.

Maar in de huidige staat heb ik dagelijks de neiging om 'm tegen een muur kapot te gooien...

[ Voor 38% gewijzigd door Tralapo op 03-04-2018 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:19
Zelf heb ik ook met 8.1 veel last van de lag. Sinds gisteren ook de april update, maakt geen verschil.
Zoals @Tralapo al aangeeft vaak last van dat het homescreen opnieuw moet opbouwen, wat ook gerust een aantal seconden kan duren. Maar ook in bijvoorbeeld via Google Maps vaak last van enorme traagheid, zodanig dat ook hier na het zoomen het scherm weer 'per blok' gaat laden.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou de batterij vervangen. Kost +- €25,- org. En is goed zelf te doen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:15

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

@Tralapo ik heb inderdaad soms ook die traagheid, lijkt wel alsof het RAM helemaal volgelopen is... Ik heb in Firefox meestal niet meer dan 2 of 3 tabs open, maar soms moet er dan zelfs al eentje herladen waneer ik even geswitcht heb naar een andere.

Whatsapp opent ook niet al te vlot, kijk altijd even tegen een wit scherm aan...

Als de Nexus in een goede bui is, is het een heerlijk toestel, maar op slechte dagen moet ik me inderdaad erg inhouden om m niet tegen een muur te klappen... Heb inmiddels maar een Xiaomi Redmi Note 5 in pre-order

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:38
telefoon was van de week iets langzamer geworden. vandaag gaf ie voor het eerste keer een verkeerde tijd aan. ik heb deze telefoon al twee jaar lang, ook opgestuurd voor een bootloop. prima telefoon. hopelijk gaat ie nog een jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:56:
Ik zou de batterij vervangen. Kost +- €25,- org. En is goed zelf te doen
Los van het feit dat ik hele slechte ervaringen heb met goedkope accu's, zou dat impliceren dat LG een Appletje doet en de telefoon vertraagd vanwege een oude accu. Zijn daar enige (serieuze) signalen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Tralapo daarom zeg ik ook org.
qua batterij

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
'Origineel' in combinatie met dat soort dumpprijzen gaan er bij mij echt niet meer in. Ooit een 'origineel' voor de S4 gekocht en die was binnen drie maanden kapot.

En dan nog steeds geldt het punt waar je niet op reageert: sinds wanneer heeft accu bij LG invloed op de snelheid van je toestel.

[ Voor 29% gewijzigd door Tralapo op 04-04-2018 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoehPoeh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:33
Een paar weken geleden werd mijn 5X ook trager en trager, viel uit en belandde toen in de beruchte bootloop. Twee maanden voordat de garantie verliep, gelukkig. Hoewel ze deze productiemiskleun altijd zouden moeten repareren imho.

Kleine twee weken via Mediamarkt in reparatie geweest en hij voelt nu weer als nieuw. Alles opnieuw geïnstalleerd en merk nu alleen iets vertraging bij gebruik van de camera en de foto's app. Verder snel met 8.1 en de Pixel launcher. Hopelijk blijft het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Op aanraden van o.a. Google Community en XDA heb ik via de recovery mode de cache partitie gewist. Voor mijn gevoel helpt dat wel! Even afwachten of dat zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tralapo schreef op donderdag 5 april 2018 @ 08:00:
Op aanraden van o.a. Google Community en XDA heb ik via de recovery mode de cache partitie gewist. Voor mijn gevoel helpt dat wel! Even afwachten of dat zo blijft.
Dat kan ook, is wel vaker aan te raden btw.
(elke mnd bij android toestel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
Hackus schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:26:
(elke mnd bij android toestel)
Elke maand lijkt me iets overdreven, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Elke maand lijkt me in de zelfde categorie vallen als continu al je apps killen: overdreven. De partitie zal ook niet voor niets in het leven geroepen zijn.

Eens in de zoveel tijd, zeker na grote updates, is blijkbaar wel een goed idee: tot nu toe gaat het nog steeds goed en is de snelheid zoals ik die kende weer terug. Nog geen vastlopers of opbouwend homescreen meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tralapo schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 20:15:
Elke maand lijkt me in de zelfde categorie vallen als continu al je apps killen: overdreven. De partitie zal ook niet voor niets in het leven geroepen zijn.

Eens in de zoveel tijd, zeker na grote updates, is blijkbaar wel een goed idee: tot nu toe gaat het nog steeds goed en is de snelheid zoals ik die kende weer terug. Nog geen vastlopers of opbouwend homescreen meer gezien.
Als je je toestel veel gebruikt wel, met spelletjes en youtube etc.
e-mail App en WhatsApp kun je wel actief houden. Facebook en YouTube sowieso niet. Maar of iemand het overdreven vind of niet, doet er weinig toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
Hackus schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 20:42:
Facebook en YouTube sowieso niet.
Ik gebruik regelmatig YouTube en een andere app tegelijk (dual window). Dat is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Tralapo schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:30:
'Origineel' in combinatie met dat soort dumpprijzen gaan er bij mij echt niet meer in. Ooit een 'origineel' voor de S4 gekocht en die was binnen drie maanden kapot.

En dan nog steeds geldt het punt waar je niet op reageert: sinds wanneer heeft accu bij LG smartphone invloed op de snelheid van je toestel.
Sinds altijd, zelfde geldt voor alle apparaten met een accu. De S808 en de S810 zijn om eerlijk te zijn slechte chips. Ze worden ontzettend snel te heet en het lijkt er op dat er teveel piek spanning wordt gevraagd van de accu. De chips gaven vanaf het begin al problemen.

https://www.google.nl/amp...616745/amp/?source=images

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lrrr schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 21:20:
[...]

Ik gebruik regelmatig YouTube en een andere app tegelijk (dual window). Dat is geen enkel probleem.
In welke zin bedoel je geen probleem ?
Zware Apps kun je beter wegvegen en niet onnodig actief laten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lrrr
Geen probleem in de zin dat het toestel niet trager in het gebruik is.

Dat je apps moet wegvegen is een hardnekkige mythe, Android is erg goed in het zelf beheren hiervan. Zelfs Hearthstone (een vrij zware game) veeg ik nooit weg en dat levert geen vertraging op (Android sluit de app dan zelf af, ook al blijft hij in de lijst staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urthai
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 16:58
Had de laatste tijd ook dat het toestel trager aanvoelde en donderdag begon die met vastlopen en sinds gisteren zit die weer in een bootloop, hiervoor is die al eerder weg geweest en vandaag wederom aangemeld voor reparatie.

Vorige keer had ik ook het idee dat toestel trager begon te worden voordat het bootloop probleem begon, begin toch sterk het vermoeden te krijgen dat het met elkaar verband houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Laatst online: 14:15

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Lrrr schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 23:03:

Dat je apps moet wegvegen is een hardnekkige mythe, Android is erg goed in het zelf beheren hiervan. Zelfs Hearthstone (een vrij zware game) veeg ik nooit weg en dat levert geen vertraging op (Android sluit de app dan zelf af, ook al blijft hij in de lijst staan).
Absoluut waar, desondanks veeg ik apps die ik weinig gebruik (max 1-2x per dag) vaak wel weg, dan blijft m'n appswitcher tenminste opgeruimd :)

Mijn Nexus heeft dit weekend een klein ongelukje gehad waar ik heel erg van baal. Ik was aan het sleutelen aan m'n scooter en de Nexus zat in de zak van m'n hoodie. Op het moment dat ik op m'n hurken ga zitten glijdt 'ie uit de zak en land op de rand van een tegel. Scherm bleef gelukkig heel, maar nu zit er wel een kleine put in de behuizing net naast de 3,5mm jack.

Extra k**te omdat 'ie tot dat moment echt nog in nieuwstaat was en ik van plan was om 'm voor een leuk bedrag door te verkopen zodra m'n Redmi Note 5 (Pro) binnen is

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Tralapo schreef op donderdag 5 april 2018 @ 08:00:
Inmiddels zijn we een week verder en heb ik geen problemen meer ervaren. Geen vastlopers, home screen hoeft nooit opnieuw op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Ik ga verder in het OnePlus 5T topic, de 5X ligt als reserve telefoon in de la. De vertragingen werden mij te veel, ook de camera vastlopers, zeer irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-09 20:29
Het is toch ongelooflijk....

In december mijn Nexus laten repareren voor de bootloop..
Zaterdagavond schoot hij er weer in maar hij kwam er weer uit. Vanavond was het weer definitief raak..
Opsturen dan maar weer, heb nog 1 maand garantie. Maar grote kans dus dat ik over 5 maanden definitief deze telefoon gedag kan zeggen terwijl het gewoon een goede telefoon is voor de rest. Zonde LG..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lrrr schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 23:03:

Ik bedoel eigenlijk qua batterijverbruik niet vertragen van andere Apps.
RonaldMeer schreef op maandag 16 april 2018 @ 22:59:
Het is toch ongelooflijk....

In december mijn Nexus laten repareren voor de bootloop..
Zaterdagavond schoot hij er weer in maar hij kwam er weer uit. Vanavond was het weer definitief raak..
Opsturen dan maar weer, heb nog 1 maand garantie. Maar grote kans dus dat ik over 5 maanden definitief deze telefoon gedag kan zeggen terwijl het gewoon een goede telefoon is voor de rest. Zonde LG..
lijkt mij niet dat het Logic Board is vervangen bij je toestel

[ Voor 35% gewijzigd door Hackus op 16-04-2018 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Vanmiddag tijdens fietsen in de achterzak gestopt. Telefoon is daarbij een klein beetje vochtig geworden aan de voorkant en achterzijde. Heb er altijd een hoesje en ScrPro. op.

Maar bij thuiskomst toch problemen gekregen. Telefoon reageerde nergens meer op, en na het ontiegelijk warm worden in Bootloop terecht gekomen.

Met een beetje geluk in recovery system terecht gekomen waarna die aangaf dat het systeem corrupt was en er een hard reset gedaan moest worden.

Dit heb ik tot 3x toe moeten ondergaan waarna de telefoon eindelijk fresh it de reboot kwam!

Dit lijkt mij echt geen vochtschade maar hardware issue. Kan me haast niet voorstellen dat door een beetje vocht aan de buitenkant de telefoon tript.

De week ervoor was de microfoon uitgevallen...
Door de telefoon op speaker stand te zetten loste het tijdelijk op.

En ik heb nu het probleem dat de vinger print scanner het niet meer doet!

Gelukkig heb ik nog een defecte N5X in de kast liggen.

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
Hackus schreef op maandag 16 april 2018 @ 23:54:
[...]

Ik bedoel eigenlijk qua batterijverbruik niet vertragen van andere Apps.

[...]
lijkt mij niet dat het Logic Board is vervangen bij je toestel
Waarom denk je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Omdat er nieuwe logic boards zijn die niet meer in bootloop vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Hackus schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 23:22:
[...]

Bij de oude kon het ook meer dan een jaar duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
Hackus schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 23:22:
[...]

Maar wie zegt dat er een nieuw logic board in is gezet en dat er niet alsnog een fout model in is gezet bij reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

RonaldMeer schreef op woensdag 18 april 2018 @ 08:45:
[...]

Maar wie zegt dat er een nieuw logic board in is gezet en dat er niet alsnog een fout model in is gezet bij reparatie?
Daarom zeg ik; lijkt wel of er geen nieuw logic board in is gezet. (vervangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisvalk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 13:50
De mijne ging ook naar x-aantal weken opnieuw in een bootloop, nadat hij ter reparatie terug was geweest. In het reparatie verslag stond overigens wel dat ze het logic board hadden vervangen (moet je dus maar aannemen). In het tweede reparatieverslag stond overigens hetzelfde. Vooralsnog gaat het goed ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb een Nexus 5X die ineens problemen heeft met WiFi. Ik krijg WiFi niet meer ingeschakeld, zodra ik de toggle aan zet gaat hij net zo hard weer uit.

Heb al in safe mode opgestart maar daarin werkt het ook niet.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Timo002 schreef op maandag 23 april 2018 @ 19:44:
Ik heb een Nexus 5X die ineens problemen heeft met WiFi. Ik krijg WiFi niet meer ingeschakeld, zodra ik de toggle aan zet gaat hij net zo hard weer uit.

Heb al in safe mode opgestart maar daarin werkt het ook niet.

Iemand een idee?
oa dit al getest ?

https://thecellguide.com/...i-issues-on-the-nexus-5x/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
@Hackus dat werkt ook niet. Probleem is niet dat de 5X niet wil verbinden. Probleem is dat WiFi überhaupt niet ingeschakeld wil worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Zojuist een factory reset gedaan op m’n 5X die WiFi niet meer wil activeren. Maar dat werkt ook niet.

Geen Mac adres bij booten na reset. Ook al de batterij even los gehaald, ook geen succes. Hardware probleem?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UtcGX9RA0KILzDAqgjXVpN6K/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06:47
Timo002 schreef op maandag 23 april 2018 @ 20:42:
Zojuist een factory reset gedaan op m’n 5X die WiFi niet meer wil activeren. Maar dat werkt ook niet.

Geen Mac adres bij booten na reset. Ook al de batterij even los gehaald, ook geen succes. Hardware probleem?
[afbeelding]
Ik had na een bootloop reparatie precies hetzelfde probleem. Heb hem gelijk weer terug gestuurd. Daarna deed hij het weer 2 weken. Toen deed hij opeens helemaal niks meer.

Ben nu aan t steggelen over een permanente oplossing. Geen 5X meer voor mij iig.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-03-2024
Gisterochtend wilde mijn 5X niet meer inschakelen; 's nachts uiteraard aan de oplader gehangen. Ook de LED gaat niet meer aan bij aansluiten aan de oplader, dus het lijkt erop dat de aansluiting of accu volledig de geest heeft gegeven (uiteraard meerdere kabels en adapters getest).

Iemand soortgelijke ervaring en tips wat ik nog kan proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:59
DingK schreef op zondag 6 mei 2018 @ 13:04:
Gisterochtend wilde mijn 5X niet meer inschakelen; 's nachts uiteraard aan de oplader gehangen. Ook de LED gaat niet meer aan bij aansluiten aan de oplader, dus het lijkt erop dat de aansluiting of accu volledig de geest heeft gegeven (uiteraard meerdere kabels en adapters getest).

Je hebt last van de befaamde bootloop-probleem. RMA aanvragen bij de plek waar je hem gekocht hebt.

Hier thuis is ook de 2e Nexus 5X (van vriendin) prooi gevallen aan de bootloop. Ook bij deze na ruim 1,5 jaar in gebruik.
Gelukkig herkende ik de tekenen zeer snel en kon de mobiel net lang genoeg in leven houden door hem op een icepack te leggen en de telefoondata over te zetten naar de gerepareerde 1e Nexus 5X, die als backup lag voor deze gebeurtenis.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

DingK schreef op zondag 6 mei 2018 @ 13:04:

Hier idem dito.....

Geen enkele leven er mee in. Helaas ouder als 2 jaar dus gok geen garantie.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Cyberpope schreef op zondag 6 mei 2018 @ 13:58:
[...]

Hier idem dito.....

Geen enkele leven er mee in. Helaas ouder als 2 jaar dus gok geen garantie.
Gewoon proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Bij ibood?? geen kans.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingK
Inderdaad al over de twee jaar heen. Bovendien een barst in het scherm, en ik lees elders dat men het daar dan vaak aan wijt (oxidatieschade valt niet onder de garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groverp08
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:34

Groverp08

Vergeet niet te genieten!

Zaterdag was de Nexus 5x van mijn vrouw aan de beurt, een bootloop die niet verder kwam dan het Google logo. Via google kwam ik al snel op https://forum.xda-develop...otloop-death-fix-t3641199 . Nu was de bootloader gelocked, dus geen niet mogelijk.
Echter bleek dat nadat de batterij helemaal leeg was, dat hij weer wilde starten met de lader erin. Snel wat zaken gebackuped en de optie om de bootloader unlock optie aangezet.
Toen door het stappenplan heen.
Lang verhaal kort, na 4 uur draaide hij weer als een zonnetje. Weg bootloop en een zeer tevreden vrouw. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingK
Gisteren leek de mijne nog even een teken van leven te geven; factory reset deed hem weer opnieuw opstarten. Met 13% batterij snel aan de lader gehangen, maar binnen enkele seconden ging hij weer op zwart. Een tweede reset had geen effect meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 00:13

filthy rich

löp wa los

Mijn Nexus 5x zit inmiddels ook in de bootloop, hij is nog 2 maand binnen de garantie.
Ik vind het wel heel erg opvallend dat er zoveel Nexus 5X telefoons in een bootloop terechtkomen rond dit moment. Zou dit te maken hebben met de laatste update? (ook al is het dieper liggende probleem een hardware probleem)

Moet hem aan gaan melden bij dr.mobile van mijn webshop. Ik zie echter dat ik verzendskosten moet betalen en de webshop wil hier niet voor opdraaien, dat moet wettelijk gewoon volgens mij. Gaat dus weer heel wat correspondentie worden.

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
@filthy rich gelukkig heb jij geld genoeg voor een nieuwe :P

Het is gewoon iets dat even nodig heeft om te openbaren (over het algemeen), maar het lijkt er op alsof ze er allemaal aan moeten geloven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
filthy rich schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:31:
Mijn Nexus 5x zit inmiddels ook in de bootloop, hij is nog 2 maand binnen de garantie.
Ik vind het wel heel erg opvallend dat er zoveel Nexus 5X telefoons in een bootloop terechtkomen rond dit moment. Zou dit te maken hebben met de laatste update? (ook al is het dieper liggende probleem een hardware probleem)
Die van mij had het al vorig jaar februari, dus het heeft niets te maken met de laatste update. Het is gewoon een hardwarematig probleem waar (bijna) iedereen een x last van gaat krijgen. Jammer, want verder was het best een fijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 00:13

filthy rich

löp wa los

J0YR1D3R schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:45:
[...]

Die van mij had het al vorig jaar februari, dus het heeft niets te maken met de laatste update. Het is gewoon een hardwarematig probleem waar (bijna) iedereen een x last van gaat krijgen. Jammer, want verder was het best een fijn toestel.
Ik snap dat het eerder ook een probleem was, ik zie alleen dat er nu heel veel toestellen in dezelfde periode het probleem krijgen. Dat viel mij op. Kan toeval zijn natuurlijk.

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:14
Joarie schreef op zondag 6 mei 2018 @ 13:24:
[...]
Gelukkig herkende ik de tekenen zeer snel en kon de mobiel net lang genoeg in leven houden door hem op een icepack te leggen en de telefoondata over te zetten naar de gerepareerde 1e Nexus 5X, die als backup lag voor deze gebeurtenis.
Thanks voor de tip! De telefoon van mijn vrouw is nu voor de 3e keer (na 2x gerepareerd geweest te zijn) ten prooi gevallen. Bootloop herkende ik niet, hij ging totaal niet meer aan.

Een tijd koelen zorgde ervoor dat ik toch kon booten. Deze keer stonden er niet automatisch gebackupte foto's op (normaal gaat dit thuis naar DS Photo). Deze zijn nu veilig gesteld.

Nog maar weer eens contact opnemen met de winkel, al zijn we het vertrouwen ook wel kwijt nu :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Mijn 5x is ook sinds begin april in een bootloop. Ik heb hem bij de mediamarkt aangeboden voor herstel onder garantie.

Hij is 2 jaar en 2 maanden na aankoopdatum in de bootloop gegaan en mediamarkt weigert reparatie onder garantie. Dus 2 maanden buiten de fabrieksgarantie. Zeer teleurstellend van Mediamarkt. Op mijn argumentatie dat google nog steeds softwareupdates uitbrengt en dat mede daardoor de levensduur/levensverwachting niet na 2 jaar voorbij is gaan ze niet in. Zij komen met dat Uneto-vni lijstje dat na 2 jaar de economische levensduur voorbij is bij smartphones.

Hoe dwing ik ze wel onder garantie te repareren?

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Niet..... Als je het al voor elkaar krijgt, kunnen ze altijd de aftrek rekenen over de periode dat je hem wel hebt kunnen gebruiken. En het proces om het af te dwingen kost al zoveel tijd, dat je in die tijd al een andere telefoon gekocht hebt.

Ik zit in dezelfde schuit, maar troost je de moeite..... Kost je alleen frustratie en levert erg weinig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groverp08
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:34

Groverp08

Vergeet niet te genieten!

Cyberpope schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:02:
Niet..... Als je het al voor elkaar krijgt, kunnen ze altijd de aftrek rekenen over de periode dat je hem wel hebt kunnen gebruiken. En het proces om het af te dwingen kost al zoveel tijd, dat je in die tijd al een andere telefoon gekocht hebt.

Ik zit in dezelfde schuit, maar troost je de moeite..... Kost je alleen frustratie en levert erg weinig op.
Ja dan zijn ze opeens heel streng :(

Je kan nog proberen de fix toe te passen : https://forum.xda-develop...otloop-death-fix-t3641199
Voor mij werkte dit en sinds dien draait de telefoon weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:11

TFHfony

Professional Weirdo

5 Maanden na de reparatie is het weer feest: De telefoon is al 3 keer opnieuw opgestart in een uur. Dit gaan we dus niet meer afwachten. Motorola G6 Plus besteld en deze keer gaan we geen poging tot reparatie meer uit laten voeren.
Morgen dus bye bye Nexus 5X....

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardogn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-06 12:06
Zo waar vandaag een beveiligingsupdate gekregen.. Ben weer bij met patches tot 5 mei 2018. Al een half jaar niks gehad.

De update kwam via OTA vanmorgen binnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

Mijn Nexus 5X heeft na 2.5 jaar ook last gekregen van de bootloop. Hij ging nog wel af en toe eventjes aan, dus meteen de bootloader geunlocked en daarna de fix toegepast van https://forum.xda-develop...otloop-death-fix-t3641199. Dit is dus de 4-core versie (de 2 'big' CPU cores staan uit). Nu lijkt hij weer goed te werken, ook de snelheid valt best mee tot nu toe (wel verse Android zonder veel apps nog).

Omdat ik de instructies zelf niet heel duidelijk vond, hier een korte samenvatting:
  1. Zorg dat je bootloader geunlocked is. Hiervoor moet je bij de developer opties OEM debugging aanzetten, dat kan dus alleen als de telefoon aangaat. Dus doe dat meteen als je last begint te krijgen, anders zijn er schijnbaar nog methodes om de telefoon heel warm of koud te laten worden. Of als je nog niet de bootloop hebt, doe het dan nu.
  2. Install 'fastboot' op je PC.
  3. Start de telefoon in bootloader modus (power + volume down knoppen ingedrukt houden)
  4. Flash de laatste Android image (pas op: dit verwijdert al je data!): 1) download bullhead-opm*.zip van https://forum.xda-develop...hp?p=74041715&postcount=2, 2) extract de zip, 3) en volg het flash-all script (handmatig gedaan, want er zat een fastboot-versie-check in die overbodig was blijkbaar).
  5. Flash de fix: 1) Download ook van https://forum.xda-develop...hp?p=74041715&postcount=2 de bijbehorende 'boot-fixed-true.img' en 'recovery-fixed-true.img', 2) flash de eerste als "fastboot flash boot boot-fixed-true.img" en 3) de tweede als "fastboot flash recovery recovery-fixed-true.img".
Nu een week later moet ik zeggen dat het niet tegenvalt. Mindere snelheid valt nauwelijks op, en het batterijverbruik lijkt veel lager dan eerst. Maar ligt natuurlijk deels ook aan een her-install van alles en dat ik iets minder apps e.d. aan heb staan nu. Maar de Nexus 5X lijkt dus nog zeker goed te gebruiken! 8)

[ Voor 9% gewijzigd door nnk op 04-06-2018 20:46 . Reden: Conclusie van een week later toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert-93
  • Laatst online: 10-09 19:25
Mijn fingerprintsensor werkt opeens niet meer. Rebooten helpt niet, Android ziet hem niet eens meer in het beveiligingsmenu en alle apps weergeven geen fingerprint icoontjes meer. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Laatst online: 14:24
@bert-93 Die is dan defect. Mijn 5X is toendertijd onder garantie gerepareerd voor hetzelfde euvel.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert-93
  • Laatst online: 10-09 19:25
Raymond P schreef op zondag 3 juni 2018 @ 18:58:
@bert-93 Die is dan defect. Mijn 5X is toendertijd onder garantie gerepareerd voor hetzelfde euvel.
Oké, terug naar coolblue dus, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ben ook slachtoffer geworden van het bootloop probleem na 2 jaar en 5 maanden, had geen tijd om energie te steken in een mogelijke oplossing en heb maar de Sony Xperia XZ2 Compact gekocht.

Als ik zin en tijd heb, ga ik nog eens proberen het toestel tot leven te wekken.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dacht ik 5 weken geleden ook... .hij ligt nog steeds in de vriezer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Even een update van mijn eerdere post (zie hieronder).
Heb stug volgehouden, op elke e-mail van hun geantwoord dat ik verwacht dat ze onder garantie repareren. Ook verwezen naar de class action lawsuit (http://bgr.com/2018/02/01...-class-action-settlement/) tegen LG in de VS.

Mediamarkt heeft hem nu voor mij kosteloos gerepareerd en claimt de garantie verder bij LG/Google zeggen ze.

Ben nu weer een blije 5x gebruiker.
mountainbiker schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:58:
Mijn 5x is ook sinds begin april in een bootloop. Ik heb hem bij de mediamarkt aangeboden voor herstel onder garantie.

Hij is 2 jaar en 2 maanden na aankoopdatum in de bootloop gegaan en mediamarkt weigert reparatie onder garantie. Dus 2 maanden buiten de fabrieksgarantie. Zeer teleurstellend van Mediamarkt. Op mijn argumentatie dat google nog steeds softwareupdates uitbrengt en dat mede daardoor de levensduur/levensverwachting niet na 2 jaar voorbij is gaan ze niet in. Zij komen met dat Uneto-vni lijstje dat na 2 jaar de economische levensduur voorbij is bij smartphones.

Hoe dwing ik ze wel onder garantie te repareren?

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Laatst online: 10:34
Vanmorgen is mijn 5X ook in bootloop gegaan :(
Had het op bed gelegd toen ik dat ding 2min later weer oppakte was het zover... FFFFFFFFUUUUUUUUU
2e hands gekocht dus ook geen factuur etc.

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 22:52
Heb ook een 5x en ook bootloop problemen gehad maar gelukkig kunnen oplossen.

Verder is het een telefoon welke ik net een voldoende zou geven als ik hem mag beoordelen.
Zo ervaar ik de volgende zaken:
- Telefoon is relatief traag (niet sneller als mijn 3 1/2 oude LG G2)
- Batterij haalt einde van de dag niet (bij normaal gebruik)
- Bouw kwaliteit is minder (inmiddels powerbutton overleden)
- Wazige problemen als bootloop gehad
- Automatische dim functie van het display werkt niet goed (te traag of te snel waardoor je vaak bij een lichte omgeving weinig ziet)
Verder regelmatig wat wazige software dingetjes welke zo nu en dan op komen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@genesisfm Al eens oa je cache geleegd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:14
genesisfm schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:34:
Heb ook een 5x en ook bootloop problemen gehad maar gelukkig kunnen oplossen.

Verder is het een telefoon welke ik net een voldoende zou geven als ik hem mag beoordelen.
Zo ervaar ik de volgende zaken:
- Telefoon is relatief traag (niet sneller als mijn 3 1/2 oude LG G2)
- Batterij haalt einde van de dag niet (bij normaal gebruik)
- Bouw kwaliteit is minder (inmiddels powerbutton overleden)
- Wazige problemen als bootloop gehad
- Automatische dim functie van het display werkt niet goed (te traag of te snel waardoor je vaak bij een lichte omgeving weinig ziet)
Verder regelmatig wat wazige software dingetjes welke zo nu en dan op komen zetten.
Ik ben dan een tijdje geleden al overgestapt van mijn 5X naar een ander toestel, maar deze ervaringen deel ik überhaupt niet. Sterker nog, de 5X is voor mij nog steeds veruit de beste telefoon die ik ooit gehad heb en ik had hem ook niet weggedaan als ze niet zoveel bootloop problemen zouden hebben.

Zoals Hackus ook zegt, heb je bijv al eens cache flush of factory reset gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 22:52
Factory reset inmiddels al vaker uitgevoerd.
Cache flush heb ik nog nooit gedaan, waar kan ik deze instructies vinden?

EDIT: inmiddels gevonden, helaas is mijn powerbutton overleden dus is deze actie niet mogelijk... Hopelijk binnenkort een update zodat ik hem kan rebooten.

[ Voor 40% gewijzigd door genesisfm op 08-06-2018 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 21:43
Mijn 5X stopte er op vakantie plotseling mee, zelfde symptomen als bootloop. Maar hij is paar maanden geleden al gerepareerd. Heb 'm een nachtje in de vriezer gelegd en nu werkt hij alweer 2 weken probleemloos.

Heb inmiddels een nieuwe telefoon (Nokia 7+) besteld (icm abo verlenging) en vraag me af wat nu wijsheid is voor de Nexus. Hij zit nog 1,5 maand in de garantie, maar nu werkt hij goed.Opsturen heeft denk ik weinig zin dan. Maar als ik hem verkoop of als reservetoestel hou is het wel fijn om te weten dat hij het goed doet. Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Lekker 24/7 laten lopen tot het mis is en laten fixen. Dit is echt geen permanente fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 21:43
Ik zou bijna hopen dat het mis gaat, heb nu nog garantie. (Maar nog geen nieuw toestel in huis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebranddeboer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-12-2023
Helaas is mijn 5x ook in bootloop terecht gekomen. Ik was er al bang voor na alle berichtjes in dit topic te hebben gelezen en natuurlijk gebeurd het me 3 weken nadat garantie verlopen is.. Zal morgenochtend contact opnemen met belsimpel. Mijn telefoon is ooit 2 weken opgestuurd geweest, maakt dit uit voor garantie verlenging zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beukenootjes
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-07 19:41
Gisteren kreeg ook ik een Nexus 5X met het bootloop-probleem in handen. Na zo'n vijf minuten lukte het me op de een of andere manier om de telefoon daadwerkelijk te booten. Uiteraard heb ik meteen USB debugging en bootloader unlock geactiveerd in de instellingen. Vervolgens heb ik via fastboot de daadwerkelijke unlock gedaan, de meest recente update geflasht en vervolgens de 4-core fix toegepast. De telefoon werkt nu weer prima.

De telefoon valt precies één maand buiten de garantie. Volgens Belsimpel kan 'ie worden opgestuurd naar LG, en als zij de reparatie alsnog niet gratis willen doen betaalt Belsimpel de onderzoekskosten. Aangezien de telefoon het (voorlopig) weer doet wachten we daar echter even mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

nnk schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:23:
Mijn Nexus 5X heeft na 2.5 jaar ook last gekregen van de bootloop. Hij ging nog wel af en toe eventjes aan, dus meteen de bootloader geunlocked en daarna de fix toegepast van https://forum.xda-develop...otloop-death-fix-t3641199. (...)

Omdat ik de instructies zelf niet heel duidelijk vond, hier een korte samenvatting:
(...)
Het is alweer bijna 2 maanden sinds ik last kreeg van de bootloop en ik de fix heb toegepast. Ook nu merk ik eigenlijk niets negatiefs aan de telefoon qua snelheid, ik heb zelfs het idee dat de batterij langer meegaat dan eerst. De telefoon is dus eigenlijk nog steeds prima O+

Mijn advies: zet nu al de developer mode aan en pas de 4-core fix toe wanneer je last krijgt van de bootloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartox
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 13:23
Mijn 32GB 5x kwam een paar maanden geleden ook in een bootloop. Daarna heb ik hem nog een tijdje met de 4 core fix gebruikt. Omdat ie nog binnen de garantie viel toch maar de de bootloader gelocked en hem via Coolblue laten repareren (zat nog binnen de garantie). Ik had gelezen dat sommige mensen er last van hadden dat de bootloader zich na een reboot weer lockte, maar bij mij doet ie dat gelukkig niet.

òÓ - MHI SRK-35-ZSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebranddeboer
beukenootjes schreef op zondag 15 juli 2018 @ 11:06:
Gisteren kreeg ook ik een Nexus 5X met het bootloop-probleem in handen. Na zo'n vijf minuten lukte het me op de een of andere manier om de telefoon daadwerkelijk te booten. Uiteraard heb ik meteen USB debugging en bootloader unlock geactiveerd in de instellingen. Vervolgens heb ik via fastboot de daadwerkelijke unlock gedaan, de meest recente update geflasht en vervolgens de 4-core fix toegepast. De telefoon werkt nu weer prima.

De telefoon valt precies één maand buiten de garantie. Volgens Belsimpel kan 'ie worden opgestuurd naar LG, en als zij de reparatie alsnog niet gratis willen doen betaalt Belsimpel de onderzoekskosten. Aangezien de telefoon het (voorlopig) weer doet wachten we daar echter even mee...
Het laatste deel van je verhaal heb ik ook net toegepast. Ik kreeg net bericht dat mijn telefoon niet betaald gerepareerd werd. Ik zou nu 284 euro moeten betalen voor de reparatie. Dit ga ik natuurlijk niet doen. Nu proberen het alsnog gerepareerd te krijgen, even kijken hoe ik dit aan ga pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 14:50
Ben bang dat ik ook op zoek kan naar een nieuwe telefoon.
Sinds vanochtend ook plots last van de bootloop :(
Aangezien het toestel reeds 2,5 jaar oud is heb ik helaas geen garantie meer. Heb van alles geprobeerd, van factory reset tot de fix die hier een stukje hoger genoemd wordt maar het mocht allemaal niet baten...

Aangezien ik eind dit jaar toch een nieuw toestel wilde uitzoeken denk ik niet dat ik hem nog ga laten repareren.

RIP :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannySchreurs
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-07 20:14
Sinds deze week heeft mijn vriendin ook last van de bootloop. Telefoon startte zo af en toe volledig op dus heb de mogelijkheid gekregen om de bootloader te unlocken.Geprobeerd een van de vele fixes toe te passen maar daar is de telefoon niet bepaald beter van geworden. Nu blijft het toestel alleen maar hangen op het Google opstartscherm, terwijl eerder de telefoon vanuit dit scherm weer opnieuw opstartte.

Iemand ervaring/fix met het vastzittende bootscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartox
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 13:23
Er zijn verschillende kernels die de 2 grote cores uitschakelen, bij mij werkte de ene wel en de andere niet.. Je kan er een paar proberen, maar succes is niet gegarandeerd.

òÓ - MHI SRK-35-ZSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffie
  • Laatst online: 27-01-2023
Mijn bootloop is al even geleden maar gebeurde tijdens het opladen. Was dat bij jullie ook het geval?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Suffie schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 08:18:
Mijn bootloop is al even geleden maar gebeurde tijdens het opladen. Was dat bij jullie ook het geval?
het gebeurt random, hoeft niet tijdens opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannySchreurs
Heb de Nexus 5X weer aan de praat gekregen, alleen draait ie nu op Android 7.1. Upgraden naar 8 wil mij niet lukken. Iemand hier die dat wel is gelukt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 09:50:
[...]

het gebeurt random, hoeft niet tijdens opladen.
Maar 't heeft voor zover ik weet wél met temperatuur te maken, waarbij een hogere temperatuur een grotere kans geeft op een bootloop. En opladen zorgt voor een hogere temperatuur :)

Zelf laad ik altijd op via een USB-stekker in een PC. De oplaadstroom is dan vele malen lager vergeleken met de quick-charge zooi. Duurt natuurlijk ook langer, maar heeft wel tot gevolg dat de accu - en daarmee het moederbord ook - minder warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffie
  • Laatst online: 27-01-2023
DannySchreurs schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:39:
Heb de Nexus 5X weer aan de praat gekregen, alleen draait ie nu op Android 7.1. Upgraden naar 8 wil mij niet lukken. Iemand hier die dat wel is gelukt?
Hier op 8.1 . Wat lukt er niet?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archent
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-08 13:18
Sinds gisteravond een in 2016 gekochte LG nexus 5X in een hardnekkige bootloop. Heeft in mijn geval niets met opladen te maken gehad - maar warmte kan wel een rol gespeeld hebben. Spijtig genoeg is het niet mijn telefoon, maar die van mijn vriendin - de telefoon was helaas nog niet unlocked.

Jammer, want anders had ik dit nog kunnen proberen:
https://www.xda-developer...-bootloop-fix-boot-phone/

Ik kan me wel voorstellen dat het probleem aan hitte gerelateerd is - het is bovengemiddeld warm en de telefoon wordt af en toe bizar heet zonder dat dit aan gebruik te relateren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Laatst online: 09:01
Archent schreef op zondag 22 juli 2018 @ 13:44:
Sinds gisteravond een in 2016 gekochte LG nexus 5X in een hardnekkige bootloop. Heeft in mijn geval niets met opladen te maken gehad - maar warmte kan wel een rol gespeeld hebben. Spijtig genoeg is het niet mijn telefoon, maar die van mijn vriendin - de telefoon was helaas nog niet unlocked.

Jammer, want anders had ik dit nog kunnen proberen:
https://www.xda-developer...-bootloop-fix-boot-phone/

Ik kan me wel voorstellen dat het probleem aan hitte gerelateerd is - het is bovengemiddeld warm en de telefoon wordt af en toe bizar heet zonder dat dit aan gebruik te relateren is.
*shakes hands....

Hier gisteravond een nexus 5x (april 2016 via ibood) ineens compleet dood.

Ook niet unlocked, maar na een uurtje in de vrieze wel aan te krijgen, maar niet langgenoeg voor een backup., morgen even aan de gang met koelelementen, hopelijk dan lang genoeg aan om een backup te maken.

"Grappig" detail: dit was mijn reserve toestel die ik in gebruik had omdat mijn nexus 6p met andere bekende problemen al 2 weken bij huawei is en vrijdag is omgeruild voor een verkeerd toestel.
Heb nu dus een p10 op de kast liggen die ik niet kan uitpakken/gebruiken, omdat deze nog omgeruild moet worden voor een p10 plus.
En de 31e kan ik pas verlengen...

Hoeveel pech kun je hebben met telefoons in een maand :')

Ik ga morgen ook maar eens LG bellen wat zij voor compensatie bieden voor een productiefout in hun producten (ookal zit ik 3 maanden buiten de garantie)

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 12:17

stx

Verwijderd.

[ Voor 98% gewijzigd door stx op 30-07-2018 11:07 . Reden: Op verzoek van LG ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannySchreurs
Suffie schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 23:54:
[...]

Hier op 8.1 . Wat lukt er niet?
Voor de bootloop draaide hij op de nieuwste android.
Ik heb meerdere fixen geprobeerd toe te passen, en er werkt er eentje maar daarbij heb ik een stock versie van android 7.1 geflashed. Ik krijg nu wel gewoon de officiele ota update maar als de telefoon opnieuw opstart komt ie automatisch in TWRP. Ook het flashen van een andere versie in TWRP wil niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voltex
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:31
Weet iemand wanneer een Nexus 5X bij reparatie van een bootloop probleem of dan het probleem ook definitief is opgelost? Of vervangen ze de hardware met dezelfde componenten die het probleem initiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 14:11

TFHfony

Professional Weirdo

Voltex schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:52:
Weet iemand wanneer een Nexus 5X bij reparatie van een bootloop probleem of dan het probleem ook definitief is opgelost? Of vervangen ze de hardware met dezelfde componenten die het probleem initiëren?
Bij mij was het probleem na een half jaar al weer terug. Omdat hij toen wel uit garantie was de moeite niet meer gedaan en een andere telefoon gekocht.
Inmiddels ben ik wel redelijk klaar met LG na zowel een tv als een telefoon die beiden te snel aan hun einde kwamen door ontwerp fouten.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voltex
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:31
TFHfony schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:47:
[...]

Bij mij was het probleem na een half jaar al weer terug. Omdat hij toen wel uit garantie was de moeite niet meer gedaan en een andere telefoon gekocht.
Inmiddels ben ik wel redelijk klaar met LG na zowel een tv als een telefoon die beiden te snel aan hun einde kwamen door ontwerp fouten.
Hier was ik dus ook al bang voor. Feitelijk repareren ze de telefoon dus niet, maar ze zorgen enkel dat de telefoon weer gaat functioneren. Dan maar een andere telefoon bestellen en de Nexus 5X als reserve houden wanneer deze gerepareerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Laatst online: 09:01
stx schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:04:
Die van mijn mams ook bootloop issue na 25 maanden.

1) Mobiel.nl laat het gelijk afweten, beroepen zich op fabrieksgarantie.
2) LG customer service geinformeerd, gemeld dat toestel buiten garantie is, toch raden zij aan om toestel op te sturen naar drmobile/dynafix. Ik dacht dus, dan zal er wel geconcludeerd worden dat het om het bootloop probleem gaat en worden opgelost.
3) Dynafix meldt alleen dat mobo vervangen moet worden a 205 eur. Gemaild met vraag of het bootloop probleem is, geen reactie.
4) LG customer service ingeschakeld. Nu beroepen ze zich ook op de fabrieksgarantie en de UNETO/VNI.
5) Toestel laten terugsturen, achterkant ook lichte schade (zat er eerste niet op) vanuit Dynafix a 36 eur onderzoekskosten.
6) Brief gestuurd naar LG Benelux tav directie met klacht en verwijzing naar verlenging garantie in de US en aangegeven dat ik rechtsbijstand ga inschakelen bij geen oplossing ;)
7) Nieuwe LG G7 aangeboden gekregen a 599 eur.

Kortom zeer netjes opgelost, je moet alleen moeite doen.
Zou je mij misschien jou brief kunnen sturen en eventueel een bevestiging van hun toezegging?
Deze mag je wat mij betreft anonimiseren.

Ik ben ook zo ver gekomen dat ze willen dat ik het toestel opstuur naar drmobile.
Heb hierbij aangegeven dat dit een bekend probleem is met 100/1000-en meldingen.
En dat ik er niet op zit te wachten dat ik het toestel postuur en ineens met onderzoekskosten zit te kijken terwijl de oorzaak overduidelijk is.

Hoop dat ik met jou informatie sterker sta, zodat er iets aan gedaan wordt. Zonder door de hele molen te hoeven.
Moet ik dezelfde weg als jou bewandelen met als resultaat een vervangend toestel is dat uiteraard ook prima

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:23

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Nou de Nexus van m'n vriendin deed vanochtend 'raar' aldus vriendin. Hij start niet meer en heeft één keer het Google logo laten zien, verder dood.

Ik kreeg nog de reactie: "Oh ja, dat had je verteld.", maar de belangrijke foto's e.d. zijn uiteraard nog even niet veiliggesteld want *insertuitstelgedragargument*. :F

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

stx schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:04:

6) Brief gestuurd naar LG Benelux tav directie met klacht en verwijzing naar verlenging garantie in de US en aangegeven dat ik rechtsbijstand ga inschakelen bij geen oplossing ;)
7) Nieuwe LG G7 aangeboden gekregen a 599 eur.

Kortom zeer netjes opgelost, je moet alleen moeite doen.
Interessant, zou je gegevens (adres, e.d.) en de brief hier willen delen? Handig voor andere slachtoffers. 🙂

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebranddeboer
Ook zeer geinteresseerd in jouw brief en reactie van LG! delen wordt gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toverdoos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 17:14
Hier helaas ook last van het bootloop probleem. Inmiddels als twee keer ondervonden, beide keren ontstond het probleem tijdens het opladen en navigeren van een lange rit.
  • Na de 1ste bootloop rondgestruind op internet naar info en ingeleverd onder garantie. Het moederbord is vervangen a 295,-.
  • Ongeveer 1.5 week na de reparatie kreeg ik display issues, leek alsof er iets los zat binnenin, reageerde ook op beweging. Weer ingeleverd en de accu :? is vervangen.
  • Na m'n toestel weer terug te hebben, had ik weer een lange rit voor de boeg. Nog geen 15min later (zo'n 12 uur totale aan-tijd) ging het toestel weer in bootloop. Het toestel wordt inmiddels weer gerepareerd, ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-07 05:57
Hier nu 1,5 jaar in het bezit van de N5X, maar de laatste tijd merk ik dat ik me steeds meer ga ergeren aan de trage gebruikservaring. Met name Google Maps wordt behoorlijk traag. Merk wel dat de lag verschilt per moment en ook wordt het probleem erger als de telefoon warm is (in ieder geval die indruk krijg ik). Ik werk met de laatste stock rom en heb de telefoon nog nooit hersteld naar fabrieksinstellingen. Wat kan helpen? Toch een keer een reinstall doen? Of een bepaalde custom rom aanzwengelen die deze lag niet vertoond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

ekko schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:15:
Hier nu 1,5 jaar in het bezit van de N5X, maar de laatste tijd merk ik dat ik me steeds meer ga ergeren aan de trage gebruikservaring. Met name Google Maps wordt behoorlijk traag. Merk wel dat de lag verschilt per moment en ook wordt het probleem erger als de telefoon warm is (in ieder geval die indruk krijg ik). Ik werk met de laatste stock rom en heb de telefoon nog nooit hersteld naar fabrieksinstellingen. Wat kan helpen? Toch een keer een reinstall doen? Of een bepaalde custom rom aanzwengelen die deze lag niet vertoond?
Je zou eens een LineageOS ROM kunnen proberen. Ik vond persoonlijk de stock ROM wel de 'beste' ROM. Problemen met traagheid liggen echt aan het beperkte RAM-geheugen, de relatief trage NAND storage die LG blijkbaar altijd in hun toestellen gebruikt en uiteraard het thermal-throttlen van de Snapdragon 808 die erin zit.

Leeg je regelmatig de Cache wel vanuit de recovery? Dit is vaak een tijdelijke 'fix'.

Ik heb ook het idee dat bepaalde toestellen er meer last van hebben dan anderen. Ik had een van de eerste toestellen, deze was beduidend langzamer met dezelfde ROM tov het nieuwere toestel wat ik uit verzekering had ontvangen na een onbedoelde waterbehandeling.

[ Voor 12% gewijzigd door EquiNox op 01-08-2018 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:20
EquiNox schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:40:
[...]

Je zou eens een LineageOS ROM kunnen proberen. Ik vond persoonlijk de stock ROM wel de 'beste' ROM. Problemen met traagheid liggen echt aan het beperkte RAM-geheugen, de relatief trage NAND storage die LG blijkbaar altijd in hun toestellen gebruikt en uiteraard het thermal-throttlen van de Snapdragon 808 die erin zit.

Leeg je regelmatig de Cache wel vanuit de recovery?
Dat throttlen was bij de 810, voor zover ik weet niet extreem aanwezig bij de 808

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvx
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 08:58
Is er een optie om de dtmf-tonen te verlengen?

Volgens de installateur van mijn alarm kan de gsm-module ervan de dtmf-toon niet 'horen' doordat deze niet lang genoeg doorkomt.
Bij het afgaan van het alarm belt de gsm-module naar mijn gsm en moet ik een 0 kunnen duwen om de boodschap van het alarm te kunnen beluisteren. Echter krijg ik momenteel de boodschap niet door owv bovenstaande reden volgens hem.

Ik heb in de instellingen niets teruggevonden waar ik dit zou kunnen aanpassen.

Provider is Orange (België), waar ik ook de vraag aan gesteld heb, maar nog geen antwoord van gekregen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 20:24

Bolletje

Moderator Harde Waren
LG Nexus 5X is echt een grote miskoop geweest :)

Een familielid had de zijne vorig jaar twee keer opgestuurd voor garantie; beide keer bootloop. Toen is is na de tweede reparatie door waterschade kapot gegaan. Hij was er zat van, maar een ander ding gekocht.

Bij een ander familielid was het drie weken geleden ook raak: bootloop. Was in perfecte staat. Opgestuurd voor garantie, maar nu gooit DrMobile/Dynafix het op 'oxidatie' op sommige punten. Stickers waren niets verkleurd. Gewoon een standaard excuus om maar niet onder garantie te repareren. Repareren kost nu 230 euro en ongerepareerd terug laten sturen 30 euro. Slechte service.

.. en dan heb ik er zelf nog één. Nog geen bootloop gehad, maar zo erg traag; niet werkbaar. Een simpele Nokia 3 die ik nog had liggen is zelfs sneller.

De gewone Nexus 5 (niet X) was vroeger echt een top ding. Beter op bijna alle punten.

[ Voor 9% gewijzigd door Bolletje op 01-08-2018 12:30 ]

Pagina: 1 ... 38 39 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Prijzen, levertijden: ~~~[Nexus 5X] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: ~~~[LG Nexus 5X] Accessoires