Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
@Daantje20 Ik hoop dat de Nokia 6 2018 binnenkort naar NL komt en anders denk ik dat het de 1e Nokia 8 gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nokia 6 (2018) of Nokia 7 zijn allebei interessant.
Zelfde geldt voor de Xiaomi A1, hoewel ik daar de NFC wel zou missen voor betalingen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Hopelijk wordt de Huawei P Smart door tweakers getest. Omdat dat toestel ongeveer even groot is als de nexus 5x, is maar 3 mm langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-09 20:29
Wat ik mij afvraag (ik heb mijn toestel al laten repareren voor de bootloop)

zijn er gevallen bekend waarbij de telefoon ook met het nieuwe moederbord weer in een bootloop belandt,
of is het per toestel maar eenmalig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

RonaldMeer schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:42:

zijn er gevallen bekend waarbij de telefoon ook met het nieuwe moederbord weer in een bootloop belandt,
Dat is een goeie ja. Maar ik mag hopen dat ze de reparaties goed uitvoeren en eventueel vervangen modellen hebben vervangen door exemplaren die dit issue niet hebben.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:53
Helaas is de telefoon mijn vrouw ook gesneuveld door het bootloopprobleem. Ik heb het eerst via de mediamarkt geprobeerd, maar dit werd afgewezen i.v.m. vochtschade. Ik heb het daarna geprobeerd direct bij LG, maar zij gebruiken drmobile, oftewel dynafix, en ook daar nul op het request (en daar had ik al bij voorbaat aangegeven dat er "vochtschade" was, dit staat vreemd genoeg niet in het analyse rapport :o ). Ik mocht het voor 371,51 laten reparen of 36,30 ongewijzigd retour krijgen. Daarop heb ik LG gebeld, en die zijn onverbiddelijk: Vochtschade dus geen garantie, of het nu wel of niet een bekend probleem is maakt niet uit.
Erg frusterend! :( :(
Voorlopig geen LG meer voor mij, voornamelijk omdat ze willens en wetens het probleem bij hun klanten laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Laatst online: 17-09 22:30
@RonaldMeer Op reddit in het grote Bootloop Megathread zijn genoeg mensen te vinden die na reparatie weer te maken krijgen met een bootloop. Ze vervangen alleen het mainbord en die is, voor zover ik weet, niet gewijzigd waardoor je in de toekomst met hetzelfde probleem te maken kunt krijgen. Het probleem wordt veroorzaakt doordat ze uit ruimtebesparende overwegingen het werkgeheugen bovenop de SoC hebben geplaatst (zogeheten package on package). Omdat de SoC in dit toestel een heethoofd is geeft dit problemen. Door het continue opwarmen en afkoelen van de SoC zetten componenten uit en krimpen ze weer en dit heeft invloed op het soldeerwerk. Daar komen op den duur barsten of scheuren in de verbindingen met een bootloop als gevolg. Ik denk dat je rustig kunt zeggen dat LG er niet goed aan heeft gedaan om de Snapdragon 808 in deze opstelling te plaatsen of sowieso beter had na moeten denken over de koeling.

Dat ze in Amerika onder een class action rechtzaak uit zijn gekomen door een jaar extra fabrieksgarantie te geven geeft wel aan dat ze zelf dondersgoed weten dit er structureel iets mis is met dit toestel. Dat ze in sommige gevallen onder hun verantwoordelijkheid uit proberen te komen door het op water- of valschade te gooien is ook te zot voor woorden, zeker als je bedenkt dat het niet hard te maken is dat dergelijke schade maar iets van doen heeft met het bootloop-probleem. Toen ik mijn toestel voor de derde keer aanbod voor reparatie (RPMB partitie ontbrak na eerdere reparatie van bootloop-probleem) constateerden ze 'ineens' vochtschade in de koptelefoonaansluiting en mocht ik €160 betalen. Na bezwaar gemaakt te hebben bij de Mediamarkt is mijn toestel alsnog kosteloos gerepareerd en is tevens de koptelefoonaansluiting vervangen.

Met een beetje mazzel kan mijn toestel nog tot november van dit jaar mee (dan verloopt de officiële ondersteuning vanuit Google) en kan ik daarna de levensduur nog wat oprekken met een custom ROM. Mijn garantie verloopt over iets meer dan een week al kun je daar ook een kanttekening bij plaatsen want volgens de wet heb je recht op een deugdelijk product gedurende de (technische) levensduur van het product. Aangezien dit toestel drie jaar lang softwareondersteuning krijgt lijkt mij de levensduur langer dan die twee jaar garantie die je krijgt. Maar ja, in je recht staan en het krijgen zijn helaas twee verschillende dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
  • Laatst online: 01-09 20:29
Jorick schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:02:
@RonaldMeer Op reddit in het grote Bootloop Megathread zijn genoeg mensen te vinden die na reparatie weer te maken krijgen met een bootloop. Ze vervangen alleen het mainbord en die is, voor zover ik weet, niet gewijzigd waardoor je in de toekomst met hetzelfde probleem te maken kunt krijgen. Het probleem wordt veroorzaakt doordat ze uit ruimtebesparende overwegingen het werkgeheugen bovenop de SoC hebben geplaatst (zogeheten package on package). Omdat de SoC in dit toestel een heethoofd is geeft dit problemen. Door het continue opwarmen en afkoelen van de SoC zetten componenten uit en krimpen ze weer en dit heeft invloed op het soldeerwerk. Daar komen op den duur barsten of scheuren in de verbindingen met een bootloop als gevolg. Ik denk dat je rustig kunt zeggen dat LG er niet goed aan heeft gedaan om de Snapdragon 808 in deze opstelling te plaatsen of sowieso beter had na moeten denken over de koeling.

Dat ze in Amerika onder een class action rechtzaak uit zijn gekomen door een jaar extra fabrieksgarantie te geven geeft wel aan dat ze zelf dondersgoed weten dit er structureel iets mis is met dit toestel. Dat ze in sommige gevallen onder hun verantwoordelijkheid uit proberen te komen door het op water- of valschade te gooien is ook te zot voor woorden, zeker als je bedenkt dat het niet hard te maken is dat dergelijke schade maar iets van doen heeft met het bootloop-probleem. Toen ik mijn toestel voor de derde keer aanbod voor reparatie (RPMB partitie ontbrak na eerdere reparatie van bootloop-probleem) constateerden ze 'ineens' vochtschade in de koptelefoonaansluiting en mocht ik €160 betalen. Na bezwaar gemaakt te hebben bij de Mediamarkt is mijn toestel alsnog kosteloos gerepareerd en is tevens de koptelefoonaansluiting vervangen.

Met een beetje mazzel kan mijn toestel nog tot november van dit jaar mee (dan verloopt de officiële ondersteuning vanuit Google) en kan ik daarna de levensduur nog wat oprekken met een custom ROM. Mijn garantie verloopt over iets meer dan een week al kun je daar ook een kanttekening bij plaatsen want volgens de wet heb je recht op een deugdelijk product gedurende de (technische) levensduur van het product. Aangezien dit toestel drie jaar lang softwareondersteuning krijgt lijkt mij de levensduur langer dan die twee jaar garantie die je krijgt. Maar ja, in je recht staan en het krijgen zijn helaas twee verschillende dingen...
Helder verhaal, thanks!
Ik heb geen last van het RPMB verhaal en ook reparatie verliep snel gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaZine84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik sluit ook maar achterin in de bootloopproblematiek van de 5X,
5 dagen na verlopen van garantietermijn houdt hij ermee.
Naar Coolblue opgestuurd, met als gevolg onderstaande reactie:
Beste meneer,

Zojuist hebben wij telefonisch gesproken over de opgestelde prijsopgave. Het is een vervelende situatie dat je ervaart, vlak na het verstrijken van de wettelijke garantie.

Je hebt aangegeven dat je niet akkoord gaat met de prijsopgave omdat je vindt dat het toestel wel langer dan twee jaar dient mee te gaan. De gemiddelde gebruiksduurverwachting, in deze situatie 24 maanden en hoe verveelt het ook is, valt dit dus erbuiten. Voor meer informatie zie de volgende weblink: https://www.uneto-vni.nl/...r/gebruiksduurverwachting
Wij gebruiken in deze situatie de UNETO-VNI afschrijvingsmethode. Het moment dat je beroept doet op het economisch levensduur, mag je het volgende verwachten:
Het toestel heeft een leeftijd van 748 dagen.  Je mag verwachten dat het toestel een economisch levensduur heeft van 24 maanden.

Wel wil ik openhouden dat je je toestel kosteloos retour mag ontvangen.
Ik zie graag je reactie hierin.
Anyway, niet zo netjes van Coolblue en voor mij ook geen LG meer.

[ Voor 0% gewijzigd door YaZine84 op 23-01-2018 20:51 . Reden: grammatica ]

YaZine84

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jorick ik heb vandaag de kostenopgave gekregen en er is 'drukschade' geconstateerd oftewel ze proberen me inderdaad te fucken met mijn kapotte scherm. Ga er met jouw tips maar even voor zitten en ze een boze brief voorschotelen. Ben benieuwd.

Hij is al zo lang weg dat ik hem ook niet mis, dus slechter kan het toch niet worden.

(163,- reparatiekosten, kan hem wel ook kosteloos retour krijgen zie ik, geen onderzoekskosten) (ook al staan die wel vermeld op de begeleidende brief van teleplan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Laatst online: 10:03
YaZine84 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 19:39:
Ik sluit ook maar achterin in de bootloopproblematiek van de 5X,
5 dagen na verlopen van garantietermijn houdt hij ermee.
Naar Coolblue opgestuurd, met als gevolg onderstaande reactie:

[...]

Anyway, niet zo netjes van Coolblue en voor ook geen LG meer.
Apart, scroll maar eens een beetje terug. Ik heb namelijk een aantal weken geleden een N5X opgestuurd welke een dag uit de garantie was en heb daarvoor shoptegoed twv 449 euro voor gekregen (nieuwprijs van de telefoon dus). Beetje aparte reactie, zeker voor als iets pas 5 dagen uit garantie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 20:39
Another one bites the dust.. de mijne is er gisteren mee gestopt.. 7 april wordt hij 2 jaar.. dus nog net binnen de garantie.
Webwinkel was inmiddels failliet, vandaag is hij opgehaald door dr.mobile.. hopelijk komt het goed.
Hij was in mint conditie dus ze kunnen het niet op drukschade gooien oid. Ook waterschade komen ze niet mee weg...

Ik ben benieuwd naar het verdere verloop, zeker na het lezen van alle horrorverhalen..
Ondertussen ben ik me aan het verdiepen in iets anders.. voor het geval dat.. Als ik alle filters in de pricewatch op de door mij gewenste opties zet dan staat de nexus 5x nog steeds bovenaan..
Of ik moet 200€ meer uitgeven.. wel jammer dat deze telefoon een dergelijke productiefout bevat..

edit:
Hmm dat begint al lekker Dynafix beweert dat ze een nexus 5 hebben ontvangen.. heb toch echt een 5x verstuurd 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door mightym op 24-01-2018 12:41 ]

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorick
@YaZine84 Leuk dat ze bij Coolblue verwijzen naar UNETO-VNI, een ondernemersorganisatie die opkomt voor haar leden en onder andere als doel heeft kosten te besparen. Dat ze dergelijke richtlijnen opstellen is leuk voor ze maar dat maakt het nog niet definitief. Ik citeer even uit de link waar Coolblue naar verwijst:
In sommige gevallen kan van de tabel worden afgeweken. Dat is het geval wanneer de leverancier een andere gebruiksduur heeft aangegeven of er uit eigen ervaring met een bepaald product, type of model andere gebruiksduurgegevens zijn.
Bovenstaande lijkt mij van toepassing op dit toestel aangezien Google drie jaar lang gegarandeerde softwareondersteuning geeft op dit toestel. Logischerwijs mag je dan verwachten dat het toestel (de hardware) ook minimaal drie jaar mee moet kunnen. Voor mij was de gegarandeerde ondersteuning één van de (belangrijkste) redenen om dit toestel te kopen.

En wat die tabel van UNETO-VNI betreft, bij praktisch alle categorieën maken ze onderscheid in de verwachte levensduur op basis van aankoopprijs behalve bij Portable en Accessoires. Smartphones van €100 en €1300 pleuren ze op een bult en hangen er twee jaar garantie aan, lekker makkelijk.

Ik zou Coolblue toch maar even vriendelijk verzoeken dat ze op basis van de wettelijke garantie en een ondeugdelijk product je toestel gratis repareren, een nieuw product geven of je geld teruggeven. Als ze dit weigeren dan stel je ze in gebreke en laat je de koop ontbinden en krijg je alsnog je geld terug (althans dat is de theorie, de praktijk wil helaas nog wel eens wat weerbarstiger zijn :+). Aangezien ze bij djmelvee ook geld hebben teruggegeven denk ik niet dat Coolblue het zo ver laat komen.

@Verwijderd Dit blijft een lastig verhaal want ze voeren geen deelreparaties uit omdat, bijvoorbeeld in geval van schade aan het scherm, dit tijdens de reparatie erger kan worden en dan is de vraag wie daar dan voor op moet draaien. Succes in ieder geval met de afhandeling.

@mightym Op papier is de Sony Xperia XA2 op veel punten net iets beter dan de N5X, zie https://tweakers.net/pricewatch/compare/1128611;461344/. Het is even afwachten op de reviews hoe goed de camera is want het toestel is pas in februari beschikbaar. Andere optie zou de Galaxy A8 of de Nokia 8 kunnen zijn via de BTW-actie van MediaMarkt, dan kosten die toestellen je iets meer dan €400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 22:46
Yup, kan me ook melden met het bekende bootloop-probleem, na 1 en 9 maanden.

Niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaZine84
@Jorick (un)coolblue heeft uiteindelijk na veel mailverkeer aangeboden om toestel niet gerepareerd kosteloos terug te sturen. M.a.w. verloopt je garantie, dikke vinger naar de klanten.
Beste meneer,

Naar aanleiding van het contact met mijn collega bericht ik je.

Ik zal mijn best doen om alles zo duidelijk mogelijk uit te leggen waardoor ik hoop dat ik jouw teleurstelling kan wegnemen door middel van begrip.

De reden waarom het toestel niet te repareren is komt omdat de kosten met betrekking tot herstelling dermate hoog zijn dat dit economisch onverantwoord is verklaard. Indien we gaan kijken naar de economische levensduur van het toestel volgens de richtlijnen van UNETO-VNI dan heeft een smartphone een levensduur van 24 maanden. Dit termijn is helaas al overschreden voor jouw toestel.

Ik kan er echter alleen nog voor zorgen dat je het toestel kosteloos onhersteld retour ontvangt maar een andere oplossing dan dit kan ik je helaas dan ook niet bieden.

Je bent natuurlijk altijd vrij om de fabrikant te benaderen met het verhaal om te kijken of de fabrikant wellicht nog een uitzondering zou willen verzorgen, wel moet ik je dan direct er op attenderen dat je hier niet op moet rekenen omdat de fabrieksgarantie al is verlopen.

Voor meer informatie omtrent gebruiksduurverwachting en uitleg omtrent de richtlijnen van UNETO-VNI wil ik je doorverwijzen naar: https://www.uneto-vni.nl/...r/gebruiksduurverwachting

Ik hoop je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd. Toch nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op of bezoek een van onze winkels.

Met vriendelijke groet,
Hierop heb ik als volgt gereageerd
Beste Coolblue,

Uw heeft aangegeven dat de het toestel niet gerepareerd kan worden vanwege de hoge reparatiekosten en dus economisch niet-verantwoord is om te herstellen.
Wat u opgeeft als economische levensduur is niet juist. Deze telefoon is toendertijd aangeschaft vanwege de ondersteuning door Google. In mijn eerder mails heb ik aangegeven dat Google deze telefoon tot najaar van 2018 wordt ondersteund middels beveiligingsupdates. Ik mag dus aannemen dat de economische levensduur minimaal tot dit tijdstip is, dus in dit geval 3 jaar. Waar UNETO-VNI zich op gebaseerd heeft dat een telefoontoestel (zonder een prijsklasse te noemen) dat een telefoon 2 jaar minimaal mee mag gaan is mij onduidelijk. Dit spreekt in ieder geval de verwachting van Google tegen. Hiermee ben ik het dus niet mee eens, en blijf dus op punt dat de verkoper in gebreke is gebleven voor het leveren van een deugdelijk product.

Een product moet voldoen aan de eigenschappen die je als consument redelijkerwijze mag verwachten. In Nederland blijft de verkoper niet slechts tijdens de garantie, maar in feite onbeperkt aansprakelijk, zolang dat tenminste redelijkerwijze kan worden verlangd. De aansprakelijkheid van de verkopende partij is geregeld in artikel 17 van Boek 7 BW. Dat zegt dat degene die iets verkoopt de plicht heeft een goed product te leveren, met aansprakelijkheid over gehele gebruikers verwachting levensduur. Dit is het zogenaamde conformiteit beginsel. Dit houdt in dat het product moet voldoen aan de verwachtingen die je als consument redelijkerwijze mag hebben. Bij aanschaf van een product gaat de consument een koopovereenkomst aan met de verkoper. Die is degene die de consument een deugdelijk product moet leveren; de verkoper mag u bij een slecht (ondeugdelijk) product niet doorverwijzen naar de fabrikant. De verkoper moet zelf voor een oplossing zorgen. De verkoper kan op zijn beurt vervolgens wel zelf aankloppen bij de producent, maar daar heeft de consument niets mee te doen.

Volgens de wet heb ik recht op een deugdelijk product. Als het product een gebrek heeft, is de verkoper verplicht om het product kosteloos en binnen een redelijke termijn te repareren of te vervangen. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) is toezichthouder op de naleving van deze regels. Is kosteloos herstel of vervanging niet mogelijk, dan bent u in gebreke en heb ik het recht om de koopovereenkomst te ontbinden. Ik geef u het product dan terug. En ik verwacht mijn aankoopbedrag dan zo spoedig mogelijk terug te ontvangen.

Mocht u ondanks bovenstaande toch de overweging hebben om bij u conclusie te blijven, zie ik geen andere uitkomst dan om in contact te komen met de geschillencommissie voor Consumentenzaken.

Graag zie ik uw reactie met smart tegemoet.
Helaas geeft dit mij een negatieve ervaring en zal ik wel een aantal keren nadenken alvorens ooit iets weer bij Coolblue te bestellen.

Met vriendelijke groet,
Waarop als laatste geantwoord is door de backoffice
Beste,

Wat vervelend om te vernemen dat je problemen ervaart met jouw LG Nexus. Ik heb jouw reactie doorgestuurd naar mijn collega's van de afdeling Backoffice, echter zijn dit de regels die wij hanteren volgens de wet. Indien je het toestel kosteloos retour wenst te ontvangen dan verneem ik het graag, zodat ik dit voor je in orde kan maken.
Hier wordt je als klant als, wel heel makkelijk aan de kant gedrukt. Wens alle anderen een betere afhandeling ivm mijne.

YaZine84

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jorick ze lijken inderdaad niet zo makkelijk te zwichten maar goed, ik heb toch niets te verliezen dus ik blijf nog wel een tijdje boze mails sturen haha. In principe vind ik het ook belachelijk want ze doen nu net alsof het kapotte glas de oorzaak is van mijn bootloop, maar dat slaat natuurlijk nergens op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
@YaZine84 Jammer dat Coolblue er zich zo makkelijk vanaf probeert te maken. Ze gaan volledig voorbij aan je argument van de softwareondersteuning van drie jaar en verschuilen zich achter een richtlijn van een ondernemersorganisatie die nota bene zélf de kanttekening plaatst dat er in sommige gevallen van die richtlijn afgeweken kan worden. De consumentenbond heeft ook onderzoek gedaan naar de levensduur van o.a. smartphones en die komen uit op gemiddeld 2,5 jaar voordat een toestel vervangen wordt (in veel gevallen zijn die niet eens defect), zie https://www.consumentenbo...nsduur-digitale-producten en https://www.consumentenbo...20_enquete_levensduur.pdf.

Dat het economisch niet meer rendabel is om het toestel te repareren is ook een raar verhaal. Wat voor bedrag stond er op de prijsopgave als ik vragen mag? Ik neem aan dat er naast het bootloop-probleem niets mis is met het toestel? Ter vergelijking; ik kreeg een prijsopgave van €164 en dat was voor reparatie waterschade aan koptelefoonaansluiting + vervangen mainbord inclusief arbeidskosten (deze prijsopgave is uiteindelijk komen te vervallen en reparatie is gratis uitgevoerd). Kan mij haast niet voorstellen dat een reparatie van het bootloop-probleem economisch niet meer rendabel is. Hoe dan ook kan dit geen argument zijn om het maar niets te doen. Ze bieden je dan maar een nieuw toestel aan of geven je geld terug. Coolblue vecht maar lekker met LG uit wie voor de kosten opdraait.

Ik zou in ieder geval doorzetten want ik denk dat je het recht aan je zijde hebt en uiteindelijk aan het langste eind gaat trekken. Wel jammer dat het zoveel tijd en energie moet kosten. Succes er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisvalk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 13:50
RonaldMeer schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:42:

Ik had in september 2017 bootloop, laten repareren en in december weer in bootloop, ook weer laten repareren (nu waren ze wel aanzienlijk sneller). Ach ja, hij doet het nog steeds prima zonder bootloop :+

Gelukkig geen gezeur over niet willen repareren enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

dennisvalk schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:42:
[...]

Ik had in september 2017 bootloop, laten repareren en in december weer in bootloop, ook weer laten repareren (nu waren ze wel aanzienlijk sneller). Ach ja, hij doet het nog steeds prima zonder bootloop :+

Gelukkig geen gezeur over niet willen repareren enzo.
Ha... Dat maakt mij niet erg hoopvol. Mijn telefoon is eerder deze maand wel gerepareerd via Dr. Mobile, welke overigens aangaf dat ze hem voor reparatie naar LG teruggestuurd hadden. Dus wellicht dat ik in de toekomst weer problemen kan verwachten? Nou ja... We zien wel. Tegenwoordig is een nieuwe telefoon zo in huis gelukkig.
Ik heb trouwens nog wel hetzelfde IMEI & Serienummer. Dan zal het mainboard wel niet vervangen zijn, maar echt "gerepareerd"?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisvalk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 13:50
TFHfony schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:52:
[...]

Ha... Dat maakt mij niet erg hoopvol. Mijn telefoon is eerder deze maand wel gerepareerd via Dr. Mobile, welke overigens aangaf dat ze hem voor reparatie naar LG teruggestuurd hadden. Dus wellicht dat ik in de toekomst weer problemen kan verwachten? Nou ja... We zien wel. Tegenwoordig is een nieuwe telefoon zo in huis gelukkig.
Ik heb trouwens nog wel hetzelfde IMEI & Serienummer. Dan zal het mainboard wel niet vervangen zijn, maar echt "gerepareerd"?
Geen idee. De mijne is via Belsimpel naar Teleplan gegaan, die hebben hem in beide gevallen naar LG gestuurd en heb nog steeds dezelfde nummers. In het reparatieverslag staat wel dat het mainboard vervangen is in beide gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:46
Mijn Nexus 5x heeft vanochtend ook een half uur in een bootloop gezeten, waarbij ik enkel Google in witte letters op het scherm zag staan en de aan/uit knop niets deed. Na een half uur is hij echter weer 'gewoon' opgestart en nu doet hij het weer. Moet ik nu vrezen dat hij binnenkort in een fatale bootloop terechtkomt?

Hij is nog geen 1,5 jaar oud, en had gehoopt het er tot oktober mee uit te zingen. Ik heb dan nog wel garantie waarschijnlijk, maar heb geen zin om hem een tijd kwijt te zijn voor reparatie..

Edit: En terwijl ik dit bericht post dacht ik nog even synchronisatie voor mijn whatsapp foto's aan te zetten en komt hij in de volgende bootloop terecht.. ;w

[ Voor 13% gewijzigd door Malfunctions op 29-01-2018 10:40 ]

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Malfunctions schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:36:
Mijn Nexus 5x heeft vanochtend ook een half uur in een bootloop gezeten, waarbij ik enkel Google in witte letters op het scherm zag staan en de aan/uit knop niets deed. Na een half uur is hij echter weer 'gewoon' opgestart en nu doet hij het weer. Moet ik nu vrezen dat hij binnenkort in een fatale bootloop terechtkomt?
Ja, reken er maar wel op.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Ik heb het helaas gemerkt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 21:44

jeka

Support your local club.

Die van mijn vrouw is gerepareerd en werkt weer naar behoren. Ben benieuwd hoe lang de bootloop weg blijft.

[ Voor 27% gewijzigd door jeka op 29-01-2018 11:02 ]

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06:54
TFHfony schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:52:
[...]

De mijne in april 2 jaar oud, is ook in een bootloop terecht gekomen. Afgelopen vrijdag bij Coolblue winkel in Utrecht ingeleverd. De jongeman daar deed voorkomen of hij wel 100 van die Nexus 5x in een bootloop per week binnen krijgt.
Toestel werd grondig geïnspecteerd door hem, geen beschadigingen op enkele mini krasjes op het scherm na. Hij gaf aan dat er een nieuw moederbord in komt en er gaan updates doorgevoerd worden zodat de kans op een nieuwe bootloop miniem zou zijn. Gaat 2-3 weken duren maar eerder 2 weken dan 3 volgens hem.
Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 21:44

jeka

Support your local club.

@Timminator Bij mij was het binnen 2 weken.
Volgens mij zoekt coolblue na 3 weken een nieuwe oplossing.

FCG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mightym

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeisterQ
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-09 19:11
2 weken geleden mijn Nexus 5x voor de 2e keer (Weer een bootloop) aangemeld voor reparatie bij Belsimpel.
Proces is snel verlopen en was dezelfde dag nog opgestuurd naar Teleplan.

Gisteren de telefoon terug in ontvangst genomen. Het apparaat is niet gerepareerd en ik kreeg enkel de boodschap te horen dat het probleem werd veroorzaakt door de (originele) oplader die ik ook had opgestuurd.
Ik moest maar een nieuwe oplader aan gaan schaffen.. :|

Nu is het leuke dat ik de originele oplader niet eens gebruikt heb voor het opladen van mijn Nexus 5x, deze heb ik namelijk netjes bewaard voor als ik de telefoon eventueel zou door verkopen in de toekomst. Hiervoor in de plaats heb ik een OEM lader (geschikt voor Nexus 5x) aangeschaft van LG.

Deze heb ik altijd gebruikt voor het opladen van mijn telefoon en ligt momenteel ook nog netjes op mijn bureau.
Hoe kan Teleplan deze conclusie hebben getrokken? Is dit nou de nieuwe "We stellen waterschade vast om onder de garantie uit te komen" mentaliteit? :?

Inmiddels heb ik gelukkig een nieuwe telefoon aangeschaft, namelijk de Moto G5S. Zelfde formfactor, betere performance en geen bootloops meer _/-\o_
Helaas wel achteruit gegaan op de camera.. Maarja, vanmiddag maar weer Belsimpel bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
Ik heb mijn nexus 5x gerepareerd terug gekregen. Onder de mededeling 'onderdeel vervangen'. Zal het mainboard wel geweest zijn.. hij is in ieder geval helemaal leeg en terug naar Android 7..
Ben nu al een uur bezig met het update en installeren van de apps..
Ben benieuwd hoe lang hij blijft werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:00
Heeft iedereen de laatste update al binnen gekregen ? Ik zit nog met de november versie :s

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koko71
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:04
Hier ook nog de november versie, ik zit in het beta programma.
a casema user schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:30:
Heeft iedereen de laatste update al binnen gekregen ? Ik zit nog met de november versie :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

a casema user schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:30:
Hier 8.1.0 met januari update. Komende week verwacht ik de februari update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Vanmiddag ook een mailtje gehad van Teleplan. Of ik even €190 af wil tikken voor het vervangen van het moederboard. Volgens het summiere bericht valt dat buiten de garantie. Aangezien ik de 5X nog geen 1,5 jaar geleden heb gekocht voor €250 gaan we dat natuurlijk niet doen. Ik ben namelijk van mening dat dit wel binnen de garantie valt, zeker omdat het zo'n bekend probleem is.

Maar even contact opnemen met Belsimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaZine84
Zo, na een maand zwerven is de Nexus 5x ongerepareerd terug gezonden.
Is er een manier om met name foto's van de telefoon te krijgen? (Destructieve wijze mag ook)

Voor de rest Chapeau voor Coolblue en LG, beide zien ze mij niet meer terug.

YaZine84

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het ook niet voor elkaar. Het scherm is dus defect en ze geven aan dat hij volgens de fabrieksspecificaties afgeleverd moet worden om de resterende garantie te kunnen garanderen. Dit kan niet met mijn kapotte scherm en daarom moet dit gerepareerd worden.

Argument dat dit er niets mee te maken heeft en die voorbeeldbrief die hier gepost is over het ontbinden van de koopovereenkomst bieden geen resultaat.

Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Laatst online: 10:03
Ik heb mijn volledige aankoopbedrag teruggekregen, 2 jaar en 1 dag na dato.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaPrinciple
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-06-2023
Mijn 5X ook via Coolblue (België) gekocht. Na 1 jaar en 6 maanden bootloop, ruim binnen de 2 jaar garantie dus. Binnengebracht bij Coolblue showroom in Wilrijk en daar zag de dame dat het een 5X was en nog voor ik iets kon zeggen vroeg ze al: "Bootloop zeker? Die krijgen we vaak binnen de laatste tijd, moederbord zal vervangen moeten worden." :P
Verder hebben ze geen vragen gesteld en het toestel gewoon teruggestuurd naar LG. Wel 3 weken moeten wachten.
Heel correct afgehandeld; het kan dus wel. Zelfs nog gratis adaptertje meegekregen om SIM kaart in mijn oude gsm te kunnen plaatsen in tussentijd (ok, kost 2 keer niks, maar is wel service).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
djmelvee schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:09:
[...]

Ik heb mijn volledige aankoopbedrag teruggekregen, 2 jaar en 1 dag na dato.
Dat is netjes!
Ik heb hem inmiddels weer een weekje in mijn bezit. Ze hebben hem keurig gerepareerd. Hopelijk blijft hij nu heel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:20
Na het installeren van de play services versie 12.2.09 beta ontving ik direct de feb security patch. Beta is de downloaden via https://www.apkmirror.com...inc/google-play-services/

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Daar is de beta niet voor nodig, gisteren kreeg ik de update ook aangeboden op mijn stock 5X.

Dat mis ik dan wel op mijn daily Moto G5 Plus, de maandelijkse update. Die draait nu op de november release. De tweede backup telefoon (Nokia 3) is trouwens ook maandelijks voorzien van een update.

[ Voor 51% gewijzigd door MegaTronics op 08-02-2018 11:05 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 13:21
Vandaag telefoon van werk ontvangen (Samsung A5, model 2017). Daar zit gelukkig ook USB-c op. Handig want mijn eigen USB-c kabel begon wat slijtage te vertonen... maar... Kan ik die kabels (en adapters) zomaar uitwisselen? Oftewel: mag ik mijn Nexus 5X opladen met mijn nieuwe Samsung A5 laadkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Een USB-C kabel is een USB-C kabel lijkt me. Iig zolang het geen Chinese meuk is zou het geen probleem moeten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eind januari ging mijn toestel in bootloop. Opgestuurd naar Teleplan (juni 2016 gekocht bij Belsimpel). Had na het lezen van slechte ervaringen op internet niet veel vertrouwen er in, maar na ruim een week mijn toestel gerepareerd terug gekregen.
Nu twijfel ik of ik de update naar Android 8.0 zal uitvoeren of niet. Ik lees dat mensen daarna ook problemen krijgen. Wat zijn jullie ervaringen en advies?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:26:
Nu twijfel ik of ik de update naar Android 8.0 zal uitvoeren of niet. Ik lees dat mensen daarna ook problemen krijgen. Wat zijn jullie ervaringen en advies?
Alvast bedankt.
8.0 zou ik overslaan en direct 8.1 installeren. Software updaten heeft niks met bootloop te maken, dus daar hoef je het niet voor te laten. Android 8 werkt verder perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmervos schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:53:
[...]

8.0 zou ik overslaan en direct 8.1 installeren. Software updaten heeft niks met bootloop te maken, dus daar hoef je het niet voor te laten. Android 8 werkt verder perfect.
Bedankt. Bij mij kan ik nu 8.0 downloaden staat er. Ik zie geen 8.1.
Ik las vooral over Wifi problemen na updaten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2018 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boschhd
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik krijg de indruk dat apparaten met 8.1.0 beta niet automatisch naar officiele worden gezet...
Tot zojuist draaide de mijne nog de beta, maar toch via ADB de officiele december versie, de OTA, maar geïnstalleerd.
Daarna wordt direct een installatie van de januari security update aangeboden, en installeert nu de fabruari update.

De 5x heb ik ook geüpdate omdat de batterij sinds kort erg snel leegloopt. Eens kijken of dat hiermee is opgelost.
Koko71 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 19:35:
Hier ook nog de november versie, ik zit in het beta programma.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koko71
Aah, thanks, dat zal het zijn.
boschhd schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:47:
Ik krijg de indruk dat apparaten met 8.1.0 beta niet automatisch naar officiele worden gezet...
Tot zojuist draaide de mijne nog de beta, maar toch via ADB de officiele december versie, de OTA, maar geïnstalleerd.
Daarna wordt direct een installatie van de januari security update aangeboden, en installeert nu de fabruari update.

De 5x heb ik ook geüpdate omdat de batterij sinds kort erg snel leegloopt. Eens kijken of dat hiermee is opgelost.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:26:
Eind januari ging mijn toestel in bootloop. Opgestuurd naar Teleplan (juni 2016 gekocht bij Belsimpel). Had na het lezen van slechte ervaringen op internet niet veel vertrouwen er in, maar na ruim een week mijn toestel gerepareerd terug gekregen.
Bij mij kost het heel wat meer moeite. Zo doen ze er nu al 1,5 week over om te achterhalen wat er precies in het diagnoserapport staat.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 15:29
Had mijn Nexus voor de lol maar weer eens aangezet om op te laden en te updaten, maar ik kan niet zeggen dat hij trager aanvoelt dan mijn S8+. Jammer dat de camera zo matig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08 22:32
Ik heb de laatste tijd dat mijn 5X soms bij het booten blijft hangen bij het Google logo en dan niks meer doet. Als ik hem dan weer even met de hand reboot (door de powerknop ingedrukt te houden) is er niks aan de hand en start hij gewoon op. Het lijkt me geen bootloop, want hij loopt niet, maar blijft gewoon hangen.

Iemand anders ook last van dit probleem? Zou ik er goed aan doen om maar voor de zekerheid een vervanger te kopen?

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Nou, ook hier een bootloop. Eerst mijn Nexus 5 die een kapotte aan/uit knop had en nu een kapotte 5x. Ik denk dat mijn volgende toestel geen Nexus meer wordt.

Nu zie ik wel wat nieuwe ontwikkelingen op ondermeer XDA mbt de bootloop, dus dat ga ik vanavond maar eens proberen

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
cheiron schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:53:
Ik denk dat mijn volgende toestel geen Nexus meer wordt.
Kan ook niet, Nexus bestaat niet meer. Geen LG meer in dit geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Nu online
Tralapo schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:11:
[...]

Kan ook niet, Nexus bestaat niet meer. Geen LG meer in dit geval ;)
Scherp ;) Toch jammer dat slechts 1 van mijn 4 Nexus apparaten zijn economische levensduur aan het halen is. De originele Nexus 7 was onbruikbaar na een jaar, van de Nexus 5 liet de powerknop los en de 5x komt nu in de bootloop. Alleen de 2e generatie Nexus 7 doet het nog steeds naar behoren.

Overigens is hij nog 1 keer goed geboot, genoeg om hem een factory reset te geven. Wel was het toestel echt bloedheet. Daarna gewoon weer terug in de bootloop.

Gelukkig nog garantie, ben benieuwd hoe Belsimpel het gaat afhandelen.

[ Voor 24% gewijzigd door cheiron op 18-02-2018 18:42 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Nou mijn toestel is gerepareerd teruggekomen na een bootloop probleem. Eerst moest ik €190 betalen om hem gerepareerd te krijgen, toen heb ik contact opgenomen met Belsimpel omdat ik meende dat het onder de garantie zou moeten vallen. Belsimpel probeerde vervolgens het analyserapport op te vragen bij Teleplan, wat na 1,5 week nog niet gelukt was, en toen kreeg ik vrijdag vanuit het niets een mail van Teleplan dat het was gerepareerd onder garantie en dat ik hem zo snel mogelijk teruggestuurd kreeg.

Gister lag hij in de brievenbus (is volgens mij niet helemaal de bedoeling) en hij doet het weer. Wel weer een paar uur bezig geweest om alles te installeren.

Ik ben blij dat hij gerepareerd is onder garantie, maar ik begrijp weinig van hoe dit proces is verlopen.

Edit: Bij het uitpakken van mn 5X hoorde ik al iets rammelen intern', maar de installatie werkte goed. Nu weigert hij echter om Wifi aan te zetten. Als ik op het icoontje druk gebeurd er niks, en als ik dieper in het menu het schuifje op 'aan' zet schuift hij instant weer terug naar 'uit'. Omdat ik toch nog geen nieuwe gegevens erop had staan, gelijk maar een harde reset naar fabrieksinstellingen geprobeerd, en nu werkt de wifi bij de installatie al niet.

Ik vermoed dat het rammeltje de wifi antenne is. Nu kan ik hem weer opsturen naar Teleplan, en mag ik weer een nieuwe simkaart aanvragen om m'n oude Nexus 5 weer te kunnen gebruiken in de tussentijd. En dan hopen dat ze niet weer het ene probleem oplossen en een ander probleem veroorzaken. Ik word hier echt heel moe van. ;(

[ Voor 33% gewijzigd door Malfunctions op 20-02-2018 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
Ik heb mijn Nexus 5X in bootloop heel netjes precies na twee weken gerepareerd teurg gekregen via Cooblue.
Alleen de Accu is nu dramatisch. Hij was al niet heel geweldig meer (tst is ook al bijna twee jaar oud) maar nu moet die echt 2 keer per dag aan de oplader. Er gaat ook zo 30% in de nacht af terwijl dat voor de reparatie niet was.
Ik heb geen idee wat er aan de hand is. In het accu verbruik zie ik niet veel geks. GPS staat uit, Bluetooth staat wel aan (dat was ook voor reparatie), helderheid staat laag. Na reparatie opnieuw alles ingesteld, minder apps geinstalleerd dan voor de reparatie, alle updates uitgevoerd. Ook al een paar keer het cache geleegd, maakt niks uit.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:23
Timminator schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:59:
Ik heb mijn Nexus 5X in bootloop heel netjes precies na twee weken gerepareerd teurg gekregen via Cooblue.
Alleen de Accu is nu dramatisch. Hij was al niet heel geweldig meer (tst is ook al bijna twee jaar oud) maar nu moet die echt 2 keer per dag aan de oplader. Er gaat ook zo 30% in de nacht af terwijl dat voor de reparatie niet was.
Ik heb geen idee wat er aan de hand is. In het accu verbruik zie ik niet veel geks. GPS staat uit, Bluetooth staat wel aan (dat was ook voor reparatie), helderheid staat laag. Na reparatie opnieuw alles ingesteld, minder apps geinstalleerd dan voor de reparatie, alle updates uitgevoerd. Ook al een paar keer het cache geleegd, maakt niks uit.
welke Android versie draai je, al de laatste 8.1 of heb je er een waar de updates zijn blijven hangen op november?
Na de updates ook al eens de reset gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
commentator schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:12:
[...]

welke Android versie draai je, al de laatste 8.1 of heb je er een waar de updates zijn blijven hangen op november?
Na de updates ook al eens de reset gedaan?
8.1.0 met beveiligingsupdate 5 februari

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Timminator schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:59:
Gooi er eens GSAM op of wakelock detector (lite), dan kun je kijken wat er batterij vreet. Ik had ook ineens een behoorlijke battery-drain, zelfs na een factory reset nog. Nu heb ik met GSAM wat functies van de google app en play services gevonden die het toestel iedere 10 seconden ofzo uit sleep trokken.

Waar ik een week geleden rond deze tijd nog een schamele 60% in mn accu had, zit ik nu nog boven de 80%. In beide gevallen met het toestel de hele dag op m'n bureau en een keer of 10 een appje sturen of beantwoorden.

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
BdK9001 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:37:
[...]

Gooi er eens GSAM op of wakelock detector (lite), dan kun je kijken wat er batterij vreet. Ik had ook ineens een behoorlijke battery-drain, zelfs na een factory reset nog. Nu heb ik met GSAM wat functies van de google app en play services gevonden die het toestel iedere 10 seconden ofzo uit sleep trokken.

Waar ik een week geleden rond deze tijd nog een schamele 60% in mn accu had, zit ik nu nog boven de 80%. In beide gevallen met het toestel de hele dag op m'n bureau en een keer of 10 een appje sturen of beantwoorden.
Ik ga het eens proberen met GSAM bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Nexus 5x gister terug gekregen na boot-loop.
Nu doet de wifi het niet meer :( (7.1.2)
Telefoon vind de netwerken, kan er zelfs mee connecten, maar zodra er load overheen komt slaat wifi af.

Dit is consistent en reproduceerbaar over diverse netwerken (thuis wifi, werk-wifi, mobile hotspot, mac hotspot, windows hotspot).

:(

[ Voor 26% gewijzigd door eL_Jay op 21-02-2018 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 22:42
Mijn toestel is zo juist van slag geraakt door de boot loop. Ik heb hem aangeschaft bij Cool Blue met een verzekering. Wat waarschijnlijk gaat gebeuren is dat ik mijn toestel, zoals alle andere moet opsturen. Dit gaat zeker 2-3 weken kosten. Ik heb helaas geen back up toestel, mijn vorige mobiel (nexus 5) was defect dus daarom kocht ik een Nexus 5X. Weet iemand of ik mijn verzekering hiervoor kan inzetten?(Want stel, ik laat hem per ongeluk totallos vallen dan kan het wel snel opgelost worden.. althans zo was dat met m'n N5, dan wel niet bij CB..) Ik heb liever gewoon een shop tegoed, vergoeding of in ieder geval iets dat het sneller opgelost kan worden dan weken wachten. Als ik fora's lees dan zie ik ook steeds vaker dat mensen hun RMA'd /refurbished toestel ook in bootloop terecht komt, dus schaf dan liever een nieuw toestel aan.

Ik heb altijd goede service gehad van coolblue maar meestal de grote problemen komen pas echt bij dit soort zaken, dus ben benieuwd... iemand tips??

[ Voor 4% gewijzigd door Tweakwondo op 25-02-2018 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Tweakwondo schreef op zondag 25 februari 2018 @ 01:18:
Mijn toestel is zo juist van slag geraakt door de boot loop. Ik heb hem aangeschaft bij Cool Blue met een verzekering. Wat waarschijnlijk gaat gebeuren is dat ik mijn toestel, zoals alle andere moet opsturen. Dit gaat zeker 2-3 weken kosten. Ik heb helaas geen back up toestel, mijn vorige mobiel (nexus 5) was defect dus daarom kocht ik een Nexus 5X. Weet iemand of ik mijn verzekering hiervoor kan inzetten?(Want stel, ik laat hem per ongeluk totallos vallen dan kan het wel snel opgelost worden.. althans zo was dat met m'n N5, dan wel niet bij CB..) Ik heb liever gewoon een shop tegoed, vergoeding of in ieder geval iets dat het sneller opgelost kan worden dan weken wachten. Als ik fora's lees dan zie ik ook steeds vaker dat mensen hun RMA'd /refurbished toestel ook in bootloop terecht komt, dus schaf dan liever een nieuw toestel aan.

Ik heb altijd goede service gehad van coolblue maar meestal de grote problemen komen pas echt bij dit soort zaken, dus ben benieuwd... iemand tips??
Eigenlijk heel simpel: Check de voorwaarden van je verzekering eens. Dan weet je of je recht hebt op een vervangend toestel. Daar liggen je rechten. Verder heeft Coolblue weinig anders te doen dan je telefoon op te sturen voor reparatie en dan afwachten of ze hem gerepareerd terugkrijgen of niet en dat je je geld terug krijgt.
Als je niet zonder toestel kan, heb je een paar opties:

* Kijk in je vriendenkring of er iemand een toestel in de la heeft liggen die je een paar weken kan lenen.
* Of heel fout: bestel een toestel bij bol.com en stuur deze binnen 30 dagen terug. Je krijgt dan gewoon binnen ene week je centen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
TFHfony schreef op zondag 25 februari 2018 @ 09:25:
[...]

Eigenlijk heel simpel: Check de voorwaarden van je verzekering eens. Dan weet je of je recht hebt op een vervangend toestel. Daar liggen je rechten. Verder heeft Coolblue weinig anders te doen dan je telefoon op te sturen voor reparatie en dan afwachten of ze hem gerepareerd terugkrijgen of niet en dat je je geld terug krijgt.
Als je niet zonder toestel kan, heb je een paar opties:

* Kijk in je vriendenkring of er iemand een toestel in de la heeft liggen die je een paar weken kan lenen.
* Of heel fout: bestel een toestel bij bol.com en stuur deze binnen 30 dagen terug. Je krijgt dan gewoon binnen ene week je centen terug.
Ik zal dan inderdaad even rond kijken en anders haal ik wel voor tijdelijk een low budget toestel, dan heb ik er iig ook een voor de toekomst. Je foute tip klinkt wel grappig maar moet je net zien dat ze hem niet meer terug nemen omdat er gebruikers sporen opzitten, toch wel een groot risico denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-08 12:46
Mijn batterij gaat super snel leeg sinds ik op 8.1.0 security patch 5 februari 2018 zit. Hopelijk gaan ze het oplossen in de volgende security patch en anders ga ik het niet nog heel lang uithouden met de Nexus 5x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Nu online
Kleine update van mijn bootloop probleem: Op zaterdag heb ik hem aangemeld bij Belsimpel. Op zondag begon hij toch sporadisch te volgen, maar liep dan gelukkig toch weer snel vast. Maandag opgestuurd en de zaterdag erop had ik het toestel al weer terug, met een vervangen moederbordje. Daardoor is de USB poort ook niet meer zo lam als hij was,, fijne bijkomstigheid.

So far so good, alles lijkt weer als een zonnetje te werken, en ik ben behoorlijk blij met hoe snel de reparatie is uitgevoerd.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Over lamme USB poort gesproken: ik dacht dat die van mij ook lam was, kabel klikte totaal niet meer vast en vloog er zo uit. Bleek die poort gewoon vol met aangestampte broekzak stof te zitten. Even met een tandenstoker er in en hij is weer als nieuw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Mijn 5x van bijna anderhalf jaar zit sinds gister ook ineens in een bootloop, na het lezen van de moeilijke garantie verhalen hier op Tweakers hou ik mij hart vast.

Ben nu echt klaar met Nexus/LG, mijn vorige Nexus 5 heeft het ook begeven binnen twee jaar en mijn Nexus 7 tablet (Asus) heeft ook vanaf het begin problemen.

Zag eerder vandaag een mooie aanbieding voor een nieuwe telefoon op Gearbest (EU warehouse), maar die was helaas al weg toen ik thuis kwam om te bestellen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Meessen schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:11:.

Zag eerder vandaag een mooie aanbieding voor een nieuwe telefoon op Gearbest (EU warehouse), maar die was helaas al weg toen ik thuis kwam om te bestellen :'(
Kijk eens naar Nokia. Die heeft nu goede android one toestellen voor leuke prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
418O2 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:19:
[...]

Kijk eens naar Nokia. Die heeft nu goede android one toestellen voor leuke prijzen
Zijn inderdaad mooie telefoons van Nokia, kale Android is een dikke plus. Wel jammer dat er geen 2018 versie van de Nokia 5 komt (ik wil een klein scherm).

Het blijft me verbazen waarom niet meer partijen een kale Android leveren, dan kunnen ze veel vlugger updates leveren, hoeven ze geen geld te steken in ontwikkeling van een eigen versie en de telefoon presteert vaak nog beter.

De Nexus ligt inmiddels bij Coolblue, maar eens afwachten wat daar uit komt. Heb een telefoon van het werk in bruikleen dus hoef gelukkig niet meteen een nieuwe te kopen.

[ Voor 19% gewijzigd door Meessen op 01-03-2018 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 21:43
pineapple23 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 08:56:
Mijn batterij gaat super snel leeg sinds ik op 8.1.0 security patch 5 februari 2018 zit. Hopelijk gaan ze het oplossen in de volgende security patch en anders ga ik het niet nog heel lang uithouden met de Nexus 5x.
Zelfde probleem hier. Eigenlijk zonde, want ben heel tevreden met mn 5x. In de zomer loopt mijn abo af, voorzichtig al een beetje orienteren wat er verkrijgbaar is.

Als de accu beter zou zijn, zou ik m nog wel langer willen houden. Hopelijk is dat met een update verholpen.
Dan loop ik alleen nog het risico dat ie ooit weer in een tweede bootloop terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Meessen schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:11:
Mijn 5x van bijna anderhalf jaar zit sinds gister ook ineens in een bootloop, na het lezen van de moeilijke garantie verhalen hier op Tweakers hou ik mij hart vast.

Ben nu echt klaar met Nexus/LG, mijn vorige Nexus 5 heeft het ook begeven binnen twee jaar en mijn Nexus 7 tablet (Asus) heeft ook vanaf het begin problemen.
Is een bekend euvel, ze vervangen je Logic Board. Geen moeilijke reparatie

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 21:55

me1299

$ondertitel

Ik had 2 Nexus 5X'en. Eentje is gaan bootloopen, die heb ik een geflashed dat hij nog maar 4 cores gebruikt en die werkt na maanden nog steeds prima.

De andere had een corrupte RPMB partitie, en dat was niet te repareren. Deze heb ik na meerdere keren opsturen en heen en weer gemail met Belsimpel (heeft 3 maanden geduurd) kunnen vervangen door een Nokia 8. Buiten de camera mis ik de 5x voor geen seconde.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Heb gisteravond LineageOS 15.1 op mn 5X gegooid. Tot nu toe is alles probleemloos verlopen, alleen denkt android dat het op een Pixel draait, dus krijg ik bij booten steeds de melding dat de device-identifier niet klopt, maar dat is gewoon weg te klikken :)

Ben vooral blij dat ik nu volume keys kan gebruiken om nummers door te spoelen en dat ik middels Xposed Greenify en Amplify kan draaien om een einde te maken aan het batterijmisbruik wanneer ik het toestel niet gebruik. En uiteraard de module om de album-art van het lockscreen weg te bonjouren wat een :r -functie heb ik dat altijd gevonden...

Ben benieuwd hoe 'ie zich vandaag gaat houden :*)

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Praetorian
  • Laatst online: 12-09 17:08
Van het weekend getracht de telefoon van mijn vrouw te repareren, het ging als volgt:

Mijn vrouw klaagt al heel lang over Wi-Fi problemen met dr Nexus 5x, dus ik heb vrijdagavond eindelijk de router maar eens van een nieuwe DD-WRT versie voorzien.
Een paar uur later had ze weer geen Wi-Fi en na wat googlen heb ik toen de netwerk instellingen compleet gereset.
Of het toeval is, of wat dan ook geen idee, maar nog geen halfuur later loopt dr telefoon vast en is vervolgens met geen mogelijkheid meer op te starten.

Afijn, hoop foto's van de kinderen nog op het toestel, inmiddels 6 horror verhalen over reparatie en kosten verder, ben je als je toestel dan gerepareerd wordt alsnog je foto's kwijt.

Dus zelf de stoute schoenen aangetrokken en aan de slag gegaan met de fohn oplossing, uurtje werk op zaterdag, ding weer in elkaar gezet (op de achterkant na natuurlijk) en warempel, het ding gaf weer beeld, maar liep vast net na of tijdens de boot.

Inmiddels is het zaterdag 1600 uur, ik ga de oven methode proberen, 200 graden voor 5 minuten. Jeetje wat wordt dat ding warm, hopelijk doet het iets.... Het bordje af laten koelen en wederom de telefoon in elkaar gezet. Hij start op, ik wissel snel de USB opties naar File transfer en vast...

Boot niet meer, geen beeld meer.

Laatste redmiddel, nog eens in de oven... 6 minuten dit keer. Ik hou mezelf voor continu naar het bordje te kijken of het goed gaat, maar ik vergeet de oven want ik ben ook met het eten bezig op de kookplaat er boven.

5 minuten zijn voorbij, ik schrik want ik ruik plastic, ik schiet naar de oven toe, trek hem voorzichtig open en zie de zweetblaren aan de zijkanten van alle chips staan.

Ik denk bij mezelf, dit is einde verhaal...... zet het toestel nadat het afgekoeld is toch weer in elkaar en....

Hij start op! Ik wissel snel de USB optie weer en ga gigabytes aan foto's kopieren... 25%, 40%, 70%, fuck yeah..... 100% !! Alles gered.

Om een lang verhaal kort te maken, mijn vrouw heeft de telefoon die door mij met een half uur lang met een fohn is bewerkt, bijna 11 minuten op 200 graden celcius in de oven heeft gezeten, gewoon alweer een paar dagen in gebruik. (Jaja, nu worden de foto's automatisch gebackupped.)

Wat jammer is, is dat het Wi-Fi probleem nog steeds aan de orde is.

Update
Het toestel is alsnog bijna 4 dagen later overleden, het is over en uit... alle data stond veilig. Alleen kunnen we er nu vreemd genoeg wel om lachen?. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Praetorian op 08-03-2018 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Mijn 5X is vandaag voor de 2e keer terug gekomen van reparatie. Eerst bootloop, toen deed de wifi het niet meer. Die werkt nu weer als een trein.

Alleen nu doet Google now het niet meer. Normaal zat dat links naast het home screen, maar daar kan ik nu niet meer naartoe swipen.

Op zich kan ik zonder now leven, maar ik vond het wel handig. Het irriteert me alleen mateloos dat er weer een probleem is. Voor de bootloop werkte alles perfect, nu alleen maar problemen, al kan ik niet bedenken waarom dit laatste probleem ook door de reparatie is ontstaan.

Ben wel erg geneigd om gewoon een nieuwe te kopen, maar wilde dat eigenlijk pas over een half jaartje doen als deze 2 jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Volgens mij is die functionaliteit er gewoon uitgesloopt door Google.
Ik kon dat al een tijdje niet meer.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Laatst online: 13:19
Ik kan wel naar links swipen, toestel is volledig up to date (patch van maart). Maar Google Now is volgens mij vervangen door een soort feed met mogelijk interessante nieuwesartikelen en verkeersinformatie.
Als dit is wat je bedoelt, dan staat dat nu waarschijnlijk uitgeschakeld in je instellingen. Even op een lege plek je achtergrond van je home screen een paar tellen indrukken, > settings > feed (of iets dergelijks). Dan kan je het vast weer inschakelen.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Gisteren tijdens navigeren lijkt mijn toestel ook in een bootloop terrecht gekomen zijn, het rare is, soms als ik hem maar laat restarten kom ik wel in mijn unlock scherm en soms kan ik dan ook gewoon inloggen en dan lijkt er niets aan de hand, tot ik hem weer een herstart geef.
Is dit nu de bootloop of is er wat anders aan de hand?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Weet iemand hoe ik stop dat google blijft meeluisteren?
Ik heb uiteraard alles bij Voice Match in de google app al uitgevinkt, maar dan blijft hij luisteren. (reageert nog op 'ok google'). Ik heb even rondgezocht maar geen andere oplossing gevonden dan de eerder genoemde, maar die werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Laatst online: 07:54
eL_Jay schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 18:37:
Ik heb even rondgezocht maar geen andere oplossing gevonden dan de eerder genoemde
Welke eerder genoemde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• October
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Iemand last van de nieuwste update 8.1.0? Facebook start bijvoorbeeld veel trager, spel Clash Royale wil soms moeilijk opstarten. Dat zijn de twee zwaardere apps die ik heb en ze zijn qua opstart tijd trager geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:34
Bootloop. Ingeleverd onder garantie bij de Mediamarkt. Binnen 2 weken gerepareerd ontvangen onder garantie. Moederbord vervangen. Werkt weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:59
eL_Jay schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 18:37:
Weet iemand hoe ik stop dat google blijft meeluisteren?
Ik heb uiteraard alles bij Voice Match in de google app al uitgevinkt, maar dan blijft hij luisteren. (reageert nog op 'ok google'). Ik heb even rondgezocht maar geen andere oplossing gevonden dan de eerder genoemde, maar die werkt dus niet.
Heb je deze al geprobeerd? Ik had hetzelfde maar dan op de Nokia 8 en deelde de oplossing in die topic:
Een klein irritant puntje is dat de OK Google functie actief blijft, ook als je hem uitzet in de instellingen. De grap is dat de Google widget daar boosdoener van is. Die eraf gooien en vervangen voor de Chrome zoekwidget lost dat probleem op.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 18-09 21:48

Klippy

Still Game

Vanmiddag ook een vastloper gehad, daarna een paar keer bootloop en nu helemaal niks meer.
Geen enkele reactie meer.

Jammer want was nog steeds erg tevreden met het toestel. Factuurdatum van Coolblue is van 8-11-2015. Dus 2 jaar en 4 maanden.
Dat zal, als ik de reacties hier lees, dus geen nut hebben om een garantie claim in te dienen. Of is er inmiddels wat meer coulance omdat het zo'n bekend probleem is?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Klippy schreef op zondag 11 maart 2018 @ 22:52:
Vanmiddag ook een vastloper gehad, daarna een paar keer bootloop en nu helemaal niks meer.
Geen enkele reactie meer.

Jammer want was nog steeds erg tevreden met het toestel. Factuurdatum van Coolblue is van 8-11-2015. Dus 2 jaar en 4 maanden.
Dat zal, als ik de reacties hier lees, dus geen nut hebben om een garantie claim in te dienen. Of is er inmiddels wat meer coulance omdat het zo'n bekend probleem is?
Vraag het op een normale manier zou ik zeggen. Je hoeft niet te melden dat het meer dan 2 jaar is.

Mochten ze moeilijk doen, dan zou ik aandragen dat het een gekend probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsoep
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-09 07:28
Mijne is zojuist vastgelopen. Was op een site aan het kijken en ineens doet hij niks meer. Scherm blijft hangen. Iemand een idee hoe ik 'm alsnog kan herstarten of gewoon batterij leeg laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
gehaktstaaf schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 22:44:
Ik kan wel naar links swipen, toestel is volledig up to date (patch van maart). Maar Google Now is volgens mij vervangen door een soort feed met mogelijk interessante nieuwesartikelen en verkeersinformatie.
Als dit is wat je bedoelt, dan staat dat nu waarschijnlijk uitgeschakeld in je instellingen. Even op een lege plek je achtergrond van je home screen een paar tellen indrukken, > settings > feed (of iets dergelijks). Dan kan je het vast weer inschakelen.
Bedankt voor de reactie. Mijn feed staat in de instellingen gewoon ingeschakeld. En voordat ik de bootloop had, was mijn toestel ook up to date tot en met 8.1 geloof ik. Dus dat Now/de feed het niet meer doet ligt volgens mij niet aan de updates.

Ga maar weer eens contact opnemen met Belsimpel.

Edit: blijkbaar moest Now eerst geactiveerd worden voordat het weer standaard links naast het home screen zat.

Dat vond mijn 1-jarige dochter uit toen ze met mijn mobiel aan het spelen was.. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Malfunctions op 13-03-2018 10:46 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
Mijn Nexus 5X had de bootloop. Deze is gerepareerd. wat er precies is gebeurt hebben ze niet genoteerd. coolblue denkt het moederbord dat is vervangen. Goed, het toestel kan weer opstarten dus dat is positief, echter het probleem dat zich nu speelt is dat hij geen 5ghz wifi kan ontvangen. iemand anders hier ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:47

Shabbaman

Got love?

Vanochtend spontaan vast in bootloop.Ik kan nog wel naar fastboot, maar zelfs recovery start niet. Vreemd genoeg na een half uur spontaan normaal opstarten, maar na een tijdje gebruik weer crashen en weer in een bootloop. Half uur later: normaal opstarten.

Ik dacht dus de kans te hebben om nog wat foto's eraf te halen, maar USB wordt niet herkend. Suggesties? USB debugger al geprobeerd.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Shabbaman schreef op zondag 18 maart 2018 @ 12:10:
Vanochtend spontaan vast in bootloop.Ik kan nog wel naar fastboot, maar zelfs recovery start niet. Vreemd genoeg na een half uur spontaan normaal opstarten, maar na een tijdje gebruik weer crashen en weer in een bootloop. Half uur later: normaal opstarten.

Ik dacht dus de kans te hebben om nog wat foto's eraf te halen, maar USB wordt niet herkend. Suggesties? USB debugger al geprobeerd.
In het half uurtje welke je telkens hebt alles via de Photo app backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:47

Shabbaman

Got love?

TFHfony schreef op zondag 18 maart 2018 @ 12:16:
[...]

In het half uurtje welke je telkens hebt alles via de Photo app backuppen?
Zo erg is het gelukkig niet, ik heb alles automatisch gebackupt naar Photos, maar mijn gratis opslagruimte is al vol. Dus is de kwaliteit van de opgeslagen foto's lager dan de kwaliteit van de foto's op de telefoon. Hm, ik zou natuurlijk extra opslagruimte kunnen kopen...

[ Voor 5% gewijzigd door Shabbaman op 18-03-2018 12:19 ]

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Vandaag mijn 5x voor de 2de maal aangeboden voor reparatie van de zogeheten bootloop.
Niet ontevreden over het toestel zelf, wel over de kwaliteit ervan. 2x reparatie binnen 2 jaar voor hetzelfde euvel getuigt niet van kwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:42
Enkele maanden geleden heb ik mijn Nexus 5X onder garantie laten herstellen wegens een bootloop.
En nu beginnen er weeral problemen.. Als de telefoon aan de oplader hangt valt deze op willekeurige momenten uit. (Gewoon ineens volledig uit, geen normale shutdown) Meestal binnen de 5 tot 20 minuten na het aansluiten op de oplader. Na een reboot (als hij nog steeds aan de oplader hangt) herhaalt dit probleem zich.
Dit gebeurt nooit als het toestel gewoon op batterij loopt. Ook is er geen degradatie van batterijduur merkbaar.

Is er nog iemand die dit probleem herkent?

[ Voor 14% gewijzigd door NjitsSs op 28-03-2018 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koko71
Ook hier de bootloop, gelukkig nog garantie, morgen even afleveren bij coolblue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
Mijne is na 2 weken in gebruik te zijn geweest na de 2e reparatie vanochtend overleden. Toen ik mijn uit de oplader haalde deed hij het nog, een half uur later deed ie niks meer.

Ik ben er klaar mee. Tijd voor een nieuw model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-08 12:46
Mijne kwam ook afgelopen vrijdag in een bootloop en lekker in de prullenbak gegooid. Hij was toch al traag en batterij ging snel leeg, dus vond het niet meer waard om er mee te gaan knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 22:46
pineapple23 schreef op maandag 2 april 2018 @ 13:24:
Mijne kwam ook afgelopen vrijdag in een bootloop en lekker in de prullenbak gegooid. Hij was toch al traag en batterij ging snel leeg, dus vond het niet meer waard om er mee te gaan knutselen.
Hoop maar dat dat van die prullenbak een verlate april-grap was. Weet je hoeveel kostbare metalen ee in je telefoon zitten?

Niks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Meer mensen die ervaren dat de 5X de laatste tijd bijna te traag is geworden om werkbaar te blijven?
Homescreen moet eigenlijk altijd opnieuw opgebouwd worden, 'even' switchen van de browser naar Whatsapp en dan weer terug houdt in dat je zit te kijken naar een leeg wit scherm tot de adresbalk verschijnt en vervolgens de site weer helemaal opnieuw geladen wordt.

Ook wordt bijvoorbeeld Spotify regelmatig gewoon gekilled op de achtergrond, bijvoorbeeld tijdens het typen van dit bericht.

Situatie is in de laatste paar maanden haast onwerkbaar geworden, maar geen idee of dat specifiek aan de mijne ligt of dat anderen dat ook ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Laatst online: 13:19
Wat jij schrijft klinkt wel bekend voor mij ja. Zo af en toe zijn er weer momenten dat het behoorlijk soepel gaat, maar bij tijden is dat kreng echt niet vooruit te branden. En inderdaad wil Spotify nog wel ineens random gekilled worden. Een factory reset bood bij mij geen uitkomst trouwens.

Aan de ene kant prijs ik mezelf gelukkig dat een bootloop mij tot nu toe bespaard is gebleven, aan de andere kant had ik dan wel een goed argument om een andere telefoon te kopen. Al heb ik zo een twee drie nog geen geschikt alternatief..

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Draaien jullie op 8.1 met deze ( vertragingen )

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1 ... 37 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Prijzen, levertijden: ~~~[Nexus 5X] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: ~~~[LG Nexus 5X] Accessoires