Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Sinds vandaag een scheurtje in de behuizing van de telefoon ontdekt.

Bovenin bij de microfoon voor "noise cancelation" is de rand gescheurd, van scherm naar achterkant door het gaatje voor de microfoon. Hij is daar nooit op gevallen.

Iemand zoiets gezien bij dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Daantje20 had ik bij mijn Nexus 5 ook bij de simtray. Blijkbaar is het kunststof daar toch te dun/zwak om niet te gaan scheuren. Doe je weinig aan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Vandaag bericht gehad dat mijn 5X is gerepareerd en zo spoedig mogelijk terug wordt verzonden, toch best snel binnen 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Net mijn telefoon ontvangen, gewoon binnen 2 weken na kapot gaan, dat was vroeger wel anders met 6 weken wachten.

Mainboard is vervangen, hopelijk geen problemen meer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 11:10
yep123 schreef op zondag 5 november 2017 @ 11:55:
[...]

Hallo

Telefoon is nu bij Teleplan, ben benieuwd wat het gaat worden. Ze behandelen de klacht als Freeze (lock up)(Hang)

gr
Binnen 10 dagen weer gerepareerd onder garantie, en de telefoon weer thuis. netjes dus.

Mainboard is vervangen, ik ben benieuwd hoe lang dit goed gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolRules
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11-2021
Tot op heden een prima werkende 5X gehad... Zojuist is hij helemaal vastgelopen. Ik krijg em nu
met geen mogelijkheid meer aan. Aan de laptop hangen biedt ook geen oplossing. Reageert helemaal niet meer. Aan/uitknop met volume down doet ook niets. Iemand een idee om er terug leven in te krijgen?
Hij ligt nu aan de lader, maar daar gebeurt ook niets helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Bekend probleem, ga je zelf waarschijnlijk niet kunnen fixen.

Als je nog garantie hebt zo snel mogelijk aanmelden bij de winkel waar je de telefoon hebt gekocht en met een beetje geluk heb je over 2 weken weer een werkende telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolRules
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11-2021
1shot1kill schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 23:19:
Bekend probleem, ga je zelf waarschijnlijk niet kunnen fixen.

Als je nog garantie hebt zo snel mogelijk aanmelden bij de winkel waar je de telefoon hebt gekocht en met een beetje geluk heb je over 2 weken weer een werkende telefoon.
Telefoon is vandaag opgestuurd naar Cool Blue... Ik wacht af.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:17
Hallo allemaal,

Afgelopen weekeinde had ik de pech dat mijn telefoon in de zogenaamde bootloop terecht kwam.
Helaas niet meer te redden, daarom maandag achtende de Google play store support gebeld.
Er werd gelijk een oplossing aangedragen, ze vroegen naar de problemen die ik tegenkwam, of ik actie ondernomen had om de telefoon te resetten naar de fabrieksinstellingen. Dit had ik allemaal al geprobeerd waarop de medewerker aanbod om een vervangend vergelijkbaar toestel op te sturen, deze kwam vanochtend binnen. inmiddels is die geconfigureerd en weer operationeel.
Mijn conclusie hierin is dat als je via Google zelf de telefoon gekocht hebt dat de ondersteuning perfect is.

Menig winkel kan hier nog van leren, binnen anderhalve dag een goede oplossing zonder gezeur.
Ik wil dan ook mijn complimenten geven aan de medewerkers van de Google play Store, die hebben uitstekend werk geleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Na zo goed als alleen kommer en kwel berichten over de Nexus 5X, kan ik melden dat mijn 5X na 23 maanden nog steeds goed en snel werkt zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:02
jacques1971 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:52:
Na zo goed als alleen kommer en kwel berichten over de Nexus 5X, kan ik melden dat mijn 5X na 23 maanden nog steeds goed en snel werkt zoals het hoort.
Nog een maandje en de garantie loopt af. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:32

Quad

Doof

Ach ja, hij is bij mij stervenstraag, versleten.
Maar eerst de november update binnen halen en kijken wat deze update oplevert.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Pietje555
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:15
jacques1971 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:52:
Hier ook nog steeds een zeer tevreden gebruiker. Zou nog geen andere telefoon willen.

SMA STP10000TL20 met 10440 Wp 35°Zuid, Intergas Xtreme36 met Remeha Elga Ace 6kW

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Pietje555 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:34:
[...]

Hier ook nog steeds een zeer tevreden gebruiker. Zou nog geen andere telefoon willen.
Dat was ik ook tot vanmorgen. Vanmiddag pak ik hem uit zijn zak en hij is zo dood als een pier. Wil niet meer aan, geen laadsymbool bij het laden en doet niets meer.....

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Cyberpope schreef op donderdag 16 november 2017 @ 18:20:
[...]

Dat was ik ook tot vanmorgen. Vanmiddag pak ik hem uit zijn zak en hij is zo dood als een pier. Wil niet meer aan, geen laadsymbool bij het laden en doet niets meer.....
Heb je nog garantie?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ja, maar lang de aanknop ingedrukt houden en hij start weer op... Even kijken wat hij gaat doen.
Wellicht was hij wel heel erg leeg......

Maar ik heb nog 3 maanden garantie, maar wel bij ibood.. Dus verwacht niet dat ik nergens op hoef te rekenen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 15:26
Mijn 5x heeft 2 weken geleden de fameuze bootloop gekregen.

Die van mijn vrouw viel gisteren plots uit en geen leven meer in te krijgen. Heel soms start hij nog even op (blijft op google staan) en valt dan terug uit. Lijkt me niet bootloop probleem te zijn.

Ik heb nu de Pixel 2, denk voor mijn vrouw te wachten op de HTC U11 life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:31
Tazmanian79 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:29:
Mijn 5x heeft 2 weken geleden de fameuze bootloop gekregen.

Die van mijn vrouw viel gisteren plots uit en geen leven meer in te krijgen. Heel soms start hij nog even op (blijft op google staan) en valt dan terug uit. Lijkt me niet bootloop probleem te zijn.

Ik heb nu de Pixel 2, denk voor mijn vrouw te wachten op de HTC U11 life
I hate to break it to you...het is wel het befaamde bootloop probleem.

Nou ik heb bericht dat mijn toestel (gerepareerd?) terugkomt. (cameraproblemen na bootloopreparatie).
Eens kijken of hij het nu wel betrouwbaar doet. Dan blijft hij even als reservetoestel op de plank liggen mocht de N5X van mijn vriendin falen. Die is nu namelijk 1 jaar in gebruik.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Laatst online: 17-09 20:53
Cyberpope schreef op donderdag 16 november 2017 @ 18:35:
Ja, maar lang de aanknop ingedrukt houden en hij start weer op... Even kijken wat hij gaat doen.
Wellicht was hij wel heel erg leeg......

Maar ik heb nog 3 maanden garantie, maar wel bij ibood.. Dus verwacht niet dat ik nergens op hoef te rekenen.
Gratis tip, stuur hem niet naar dr mobile (reparatie centrum van LG) maar rechtstreeks naar iBood en claim je geld terug.

Ik heb het eerst via dr mobile gedaan omdat de aftersales van iBood (imo) slecht is. Als Dr mobile het toestel niet kan herstellen sturen ze deze naar LG, deze crediteerd het aankoopbedrag aan de verkopende partij. Ik ben 3 maand bezig geweest om mijn geld terug te krijgen van de 1,5 jaar oude n5x van mijn vrouw.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Mijn toestel van februari 2016 helaas nu ook getroffen door het bootloop probleem. Hij gaat via GSMweb naar Dynafix. Duurt 2-6 weken maar in de praktijk vaak 3 gaf de medewerker aan. Op hoop van zegen dan maar!

Hoe zit het met verzendkosten? Ik moet nu een aangetekend pakket sturen naar GSMweb en ze vertellen me dat dit voor eigen rekening is. Klopt dit ook indien het een fabrieksfout betreft? Just checking :)

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Dat is in mijn ogen raar, ik heb voor defecte hardware bij verschillende winkels altijd een antwoordnummer gekregen om het heen te sturen zodat je zelf geen kosten eraan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Nu online
1shot1kill schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 19:44:
Dat is in mijn ogen raar, ik heb voor defecte hardware bij verschillende winkels altijd een antwoordnummer gekregen om het heen te sturen zodat je zelf geen kosten eraan hebt.
Helaas wel waar:

In de bijlage vind u ons aanmeldformulier voor garantie en reparatie
Vul het aanmeldformulier volledig in en verstuur het in combinatie met het garantie bewijs en het defecte onderdeel in een deugdelijke, neutrale verpakking naar:
GSMWEB.NL Nederland B.V.
Postbus 40
1110 AA Diemen

Het is maar een paar euro maar het principe is een beetje raar.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Na befaamde bootloop, 3 weken zonder toestel terug.
Toestel werkte goed :)

Blijkt dat het GPS signaal nu niet meer werkt ....
Opnieuw alles terug geïnstalleerd maar dat heeft niet geholpen. :'(

Iemand suggesties of weer terug opsturen ?

Mvg Wapser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Weer contact opnemen lijkt mij het juiste.. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• October
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Mijne is van bootloop gerepareerd paar maanden geleden. Maar ik heb nu last van een batterij die niet langer dan 6 uur mee gaat. In 45 minuten tijd is hij van 100% naar 87% gegaan. Quickcharge wil ie vaak niet doen. Ik heb normaal mijn lader aan een verlengsnoer zitten maar als ik hem daarin heb wilt ie niet meer opladen. Als ik hem direct in stopcontact stop dan weer wel. Iemand anders met zelfde probleem? Het is mijn laatste keer dat ik weer een Nexus haal, kwalitatief altijd een probleem

• ASW1
  • Laatst online: 19:02
October schreef op donderdag 23 november 2017 @ 08:04:Het is mijn laatste keer dat ik weer een Nexus haal, kwalitatief altijd een probleem
Nou komt dat even goed uit want de Nexus lijn bestaat inmiddels niet meer.

Kan natuurlijk goed zijn dat de accu gewoon "op" is.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
October schreef op donderdag 23 november 2017 @ 08:04:
Mijne is van bootloop gerepareerd paar maanden geleden. Maar ik heb nu last van een batterij die niet langer dan 6 uur mee gaat. In 45 minuten tijd is hij van 100% naar 87% gegaan. Quickcharge wil ie vaak niet doen. Ik heb normaal mijn lader aan een verlengsnoer zitten maar als ik hem daarin heb wilt ie niet meer opladen. Als ik hem direct in stopcontact stop dan weer wel. Iemand anders met zelfde probleem? Het is mijn laatste keer dat ik weer een Nexus haal, kwalitatief altijd een probleem
Dat had ik ook, niet afhankelijk van stopcontact maar wel wisselvallig. Ik had het gevoel dat als je een grootverbruik app op de achtergrond hebt dat hij dan niet snel wil laden. Want alles killen of de telefoon uit zetten hielp best vaak.
Dat zou ook aansluiten bij jouw verhaal over de snelle leegloop.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• October
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Ik zal dat vandaag eens proberen. Ik heb alle apps verwijderd en alleen Whatsapp gelaten. En de cache leeg gemaakt.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:34
De Nexus 5X van m'n vriendin viel dit weekend opeens random uit, waarna hij in de recovery terecht kwam. Ik vermoed corrupt flashgeheugen? Na een paar reboots was 'ie opeens 30 minuten bruikbaar, maar kwam uiteindelijk toch weer in de recovery terecht.
Daarnaast deed de vingerafdrukscanner het ook opeens niet meer.

Hij is inmiddels voor reparatie teruggebracht naar Belsimpel. Hopen op een snelle reparatie :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
October schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:18:
Ik zal dat vandaag eens proberen. Ik heb alle apps verwijderd en alleen Whatsapp gelaten. En de cache leeg gemaakt.
Overigens dacht ik ook dat snel laden alleen werkt als hij richting helemaal leeg is. Volgens mij laadt hij bij hogere accuniveaus sowieso trager.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 10:15
Het drama met deze telefoon is weer begonnen. Eerst wordt mijn simkaart niet meer herkend, sinds een paar dagen is hij ook nog eens tergend langzaam en hij start zichzelf sinds gisteren ongeveer elk uur uit zichzelf opnieuw op.
Ik ga maar eens een factory reset uitvoeren in de hoop dat dat iets helpt, maar het is voor mij ondertussen wel duidelijk dat mijn volgende telefoon geen LG meer gaat worden |:(

• Djeen84
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 17:42
Sinds afgelopen weekend de 5x van mijn vriendin in bootloop. Heb nog drie maanden garantie, wel via iBood, dus hoop dat het niet te lang gaat duren. En hopelijk met behoud van data :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellevdburg
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-04-2024
Beste mensen,

Ik zat hier al een tijdje over de ervaringen van andere gebruikers te lezen, maar nu heb ik een account aangemaakt (je kan mij ook terugvinden op Budgetgaming met dezelfde username), en deel ik zelf hier mijn ervaring.

Ongeveer een maand geleden kwam mijn Nexus 5X terug van reparatie (dat was toen de eerste keer). Alles ging goed, tot woensdagmiddag. Ik gaf de telefoon toen een reboot, omdat hij toen erg langzaam liep.

Toen liep de telefoon vast in de reboot. Ik kon de telefoon uiteindelijk een factory reset geven. Nadat ik de telefoon een factory reset gegeven had, kwam ik bij het begininstelscherm. Daar liep hij meerdere keren vast, maar kwam ik wel steeds verder. Ik wou dus naar de Developer Options om de optie om de bootloader te unlocken uitschakelen (want da stond blijkbaar nog aan), maar toen ik daarop drukte, liep de telefoon in het midden van de animatie vast en schakelde hij zichzelf uit.

Nadat ik meerdere keren geprobeerd had om naar het bootloop scherm te komen (start, recovery mode, etc), schakelde hij helemaal uit.

Sindsdien doet de telefoon helemaal niks meer. Weet iemand enige oplossingen?

N.B: Ik heb de telefoon gewoon normaal gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
tuk2008 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:55:
[...]

Goed om te horen! Ik ben geen fanboy en wil niets overdadig verdedigen/aanvallen, maar iOS (evenals MacOSX) wordt/worden evengoed traag. De iPhone 6 van mijn vriendin heeft ook echt een reset nodig, want die is regelmatig stukken langzamer dan m'n Nexus 5X.
Daarnaast kom ik regelmatig bij klanten thuis waarbij de iMac of Macbook niet vooruit te branden is (zelfs met SSD). Dat geldt uiteraard evengoed voor Windows-computers, hoewel ik vind dat het sinds Windows 10 echt stukken beter is.

Alle apparaten gaan hun leeftijd tonen op een gegeven moment. Ik wilde alleen even kwijt dat ik het bij de Nexus 5X als mid-range telefoon van nu ongeveer 2 jaar oud alleszinds mee vindt vallen.
We zijn nu 2 weken verder en de telefoon is alweer heel traag geworden. Vooral Chrome en de camera app lopen regelmatig vast.

Ik ben bang dat de factory reset maar tijdelijk heeft geholpen.

Voor de rest: ik heb dit toestel pas 1 jaar.

Zelfs mijn iPhone 4 hield het langer uit destijds. Die werd pas na 3 jaar traag, terwijl de ontwikkelingen toen heel hard gingen.

Dat OS X traag kan zijn heb ik idd meegemaakt, vooral na upgrades. Daarentegen heb ik Windows 7 installaties gehad die jaren (soms zomaar 5 jaar) zonder problemen bleven werken. Windows 10 doet het tot nu toe ook vrij goed. Hoewel ik 1 machine heb die na een update in de problemen kwam (is later door een nieuwere update opgelost).

Eigenlijk heb ik Windows 7 installaties tot nu toe veel stabieler kunnen houden dan OS X en ook Linux (upgraden is daar zó tricky... Ubuntu heb ik daar al tig keer mee gemold beyond repair).

Anyways... Mijn Nexus 5X is dus alweer gaar.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:01
Meh, balen. Misschien toch een garantiekwestie dan? Er lijkt bij jou iets niet te werken zoals het hoort (of iig: kan). Zeker als je het toestel even kan missen omdat je een tijdelijke hebt liggen ergens, lijkt me dat de moeite waard; ik ben altijd zeer kritisch op de telefoons die ik gebruik maar heb na 2 jaar nog steeds een hoge pet op van m'n 5x. Stiekem hou ik wel een prijsdaling van de OP 5T in de gaten, hehe.

Mbt win7 en 10 heb ik zeer vergelijkbare ervaringen als jij, hoewel ik inmiddels een voorkeur voor Windows 10 ontwikkeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59
Djeen84 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 18:48:
Sinds afgelopen weekend de 5x van mijn vriendin in bootloop. Heb nog drie maanden garantie, wel via iBood, dus hoop dat het niet te lang gaat duren. En hopelijk met behoud van data :'(
Dat laatste kan je wel vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
  • Laatst online: 18-09 17:42
Ja balen, zal volgende keer een completere backup instellen maar das altijd achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Mijn Nexus 5x gaat deze week de kast in verdwijnen. Zijn vervanger is onderweg en komt morgen binnen, het is uiteindelijk de Nokia 8 geworden, vanwege de aantrekkelijke prijs, 399 voor een SD835 is niet verkeerd.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:44
maarud schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:53:
Gisteren liep 'ie vast tijdens het internetten, en sindsdien telkens opnieuw starten op het Google logo...oftewel...RIP Nexus 5X ;( Vandaag zelfs de hele middag alleen maar Google in beeld zonder dat ie opnieuw start...

Vandaag even een mailtje naar belsimpel gestuurd met de vraag wat ze voor me kunnen doen.
Heb hem inmiddels weer een weekje terug. Nieuw mainboard, nieuwe batterij en nieuwe receiver. Hij loopt weer als een zonnetje.

Ik is blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
Hier ook een gevalletje bootloop, ineens bleef de telefoon hangen tijdens het browsen en daarna ging ie herstarten en bleef dat doen. Later nog even kunnen starten maar na 5 minuten viel de 5x weer uit. Helaas was het scherm ook al een jaar kapot (op straat laten vallen) dus onder garantie laten repareren zat er niet meer in.
Omdat de telefoon die ik op het oog had als opvolger (Nokia 7) nog niet verkrijgbaar is ben ik voor een goedkope oplossing gegaan, de Wileyfox 2X. Valt tot nu toe zker niet tegen, met uitzondering van de slechte camera. Maar voor € 159 mag je niet klagen en als de Nokia verkrijgbaar wordt zal deze op de plank belanden als reserve. Mijn vrouw heeft ook een Nexus 5X dus die zal over een tijdje ook wel vervanging nodig hebben (toestel wel paar maand later gekocht dan ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
  • Laatst online: 01-09 20:29
Mijn telefoon is vanmorgen ook in een bootloop geraakt tijdens het maken van een foto.
Alles is gelukkig wel redelijk gebackupt, whatsapp online via google drive tot afgelopen weekend.

Nu kom ik, via de vriezer :+ , nog bij de fastboot modus/recovery en ik las dat je via adb pull nog bestanden van terughalen.

Echter, ik krijg de error: no devices/emulators found.
Na wat zoeken zou het kunnen dat het komt doordat ik de usb-debugging modus wellicht niet heb aangevinkt bij deze telefoon (nooit gekloot met adb/fastboot met deze omdat ik er zuinig op was :( )

Klopt dit? Kan ik er nu helemaal niets vanaf halen tenzij ik bij dat vinkje kom in android of tenzij ik snel wat kan backuppen als hij weer een minuutje aan is?

Daarna kan ie naar Coolblue, had nog 5 maanden garantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Na 1,5 jaar nog steeds geen bootloop. Update naar Android 8.1 geïnstalleerd:
• Factory Images: https://developers.google.com/android/images#bullhead
• OTA: https://developers.google.com/android/ota#bullhead

Info: https://www.androidplanet.nl/nieuws/android-8-1-features/

Afbeeldingslocatie: https://d2trtkcohkrm90.cloudfront.net/images/emoji/apple/ios-10/256/hamburger.png

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Hier de OTA ook via ADB geinstalleerd, ook geen bootloop nog :)

Binnenkort ga ik dit topic wel verlaten denk ik, aangezien de OnePlus 5T lokt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 22:11
EquiNox schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:19:
Binnenkort ga ik dit topic wel verlaten denk ik, aangezien de OnePlus 5T lokt...
Bij mij ook maar ben bang dat hij echt te groot is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik wil de 5X nog tenminste gebruiken tot de security patches voor de fabrieksfirmware stoppen, daarna eventueel nog met een custom-firmware. Maar op zich ben ik wel van de kleinere telefoons, en dan kom je al snel op de compacte Sonys uit, ware het niet dat me daar weer teveel bloatware op staat... misschien dan toch eens een kleine iPhone ter afwisseling, of tzt eens kijken wat in de markt te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

begintmeta schreef op woensdag 6 december 2017 @ 20:44:
Ik wil de 5X nog tenminste gebruiken tot de security patches voor de fabrieksfirmware stoppen, daarna eventueel nog met een custom-firmware. Maar op zich ben ik wel van de kleinere telefoons, en dan kom je al snel op de compacte Sonys uit, ware het niet dat me daar weer teveel bloatware op staat... misschien dan toch eens een kleine iPhone ter afwisseling, of tzt eens kijken wat in de markt te vinden is.
Klinkt bekend. Op zich ben ik wel tevreden met mijn 5X en ik hoop gewoon dat hij het nog even uithoudt. En daarna wellicht naar de opvolger van de iPhone SE of misschien een nieuwe Moto G.... We zien wel.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:49
hebben meer mensen vanacht de android 8.1 update ontvangen ?

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:56
HKLM_ schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:34:
Jep, nu ook op 8.1, en nog geen boot-loop problemen gehad. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tixiv
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-06 18:39
Mijn telefoon is ook net zwart geworden en niet meer wakker te maken. Ik heb hem eind februari gekocht bij thephonestore.be maar die site werkt niet meer (ik denk falliet).

Waar kan ik terecht voor garantie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
HKLM_ schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:34:
Ja en tot nu toe *fingers crossed* lijkt het aardig te werken. Beter dan 8.0.

Maar goed, ik moet het even afwachten.

Na de vorige factory reset met 8.0 waren mijn problemen tijdelijk weg (vastlopende camera app, whatsapp dat niet vooruit te branden is, Chrome die crasht), maar na een weekje of 2 waren de problemen weer terug.

Dus over 2 weken weet ik meer.

Gezien de problemen begonnen met 8.0 blijft mijn vermoeden dat het een softwareprobleem is. Of het moet toeval zijn.

Ik heb wel besloten dat als ik problemen blijf houden met dit toestel dat het dan einde oefening is. Dan ga ik terug naar appeltjes land.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoenky
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03-2022
Hoi ,iemand een idee waar ik een moederboard voor mijn 32gb variant kan vinden?

Garantie liep tot 2-12......bootloop en blackscreen sinds sinterklaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

tixiv schreef op donderdag 7 december 2017 @ 21:34:
Mijn telefoon is ook net zwart geworden en niet meer wakker te maken. Ik heb hem eind februari gekocht bij thephonestore.be maar die site werkt niet meer (ik denk falliet).

Waar kan ik terecht voor garantie?
Ik zou LG Benelux proberen. Met de aankoopbon kun je bewijzen dat je nog garantie hebt.

• Bo0bz
  • Nu online
Heb sinds een week mijn N5X weer retour vanuit Dynafix (extern gerepareerd bij LG). Het moederbordje is vervangen en bijkomend voordeel is dat de USB-C poort nu weer stevig aanvoelt bij het inpluggen van de kabel. Deze had wat slijtage wat ik eigenlijk nu pas opmerk. Telefoon voelt lekker vlot aan gezien deze natuurlijk helemaal leeg is. Vandaag geupdate naar Oreo 8.1.

Al met al zo'n twee weken de telefoon kwijt geweest. Nu is de telefoon voor mij weer vlot genoeg om nog eve te gebruiken.

• djoudman
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-08-2024
en bijkomend voordeel is dat de USB-C poort nu weer stevig aanvoelt bij het inpluggen van de kabel. Deze had wat slijtage wat ik eigenlijk nu pas opmerk.
Dat was bij mij ook.het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Laatst online: 17-09 20:03
Bij mij valt sinds enkele dagen regelmatig de WiFi uit. Betreft een 5G verbinding. Soms komt hij vanzelf terug. Alleen mijn telefoon heeft er last van, overige apparaten in huis niet.

Iemand een idee waaraan dit ligt en wat de oplossing is?

Edit: probleem lijkt opgelost na het legen van de cache van de Play Store en een reboot. WiFi blijft stabiel en zeer vlot op 5G.

[ Voor 30% gewijzigd door Pegasus op 19-12-2017 08:50 ]

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Zit je met je Nexus 5X met je Hue lampen te spelen, besluit te telefoon dat het genoeg is en komt in een bootloop. Dus... overleden. Vanochtend maar even snel een Lenovo Moto G5 Plus besteld.
De 5X is nog in garantie (maart 2015), dus die gaan we maar opsturen en als reserve in de kast leggen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• RonaldMeer
  • Laatst online: 01-09 20:29
Ik krijg morgen mijn telefoon weer terug van Coolblue, 2 weken geleden opgestuurd. Er staat op de meegestuurde pdf dat er defecte onderdelen zijn vervangen en er een software update is gedaan (ik had 8.0). Ik neem aan dat dit het moederbord is?

Moet ik ergens op letten als ik hem weer ga gebruiken, om te checken of het goed is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Laatst online: 17-09 20:03
TFHfony schreef op donderdag 21 december 2017 @ 08:55:
Zit je met je Nexus 5X met je Hue lampen te spelen, besluit te telefoon dat het genoeg is en komt in een bootloop. Dus... overleden. Vanochtend maar even snel een Lenovo Moto G5 Plus besteld.
De 5X is nog in garantie (maart 2015), dus die gaan we maar opsturen en als reserve in de kast leggen.
Garantie is toch 2 jaar? Daar zou betekenen dat maart 2017 je garantie is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Pegasus schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 08:49:
[...]

Garantie is toch 2 jaar? Daar zou betekenen dat maart 2017 je garantie is afgelopen.
Dat had dan ook 2016 moeten zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-12-2024
Nou ik kan me ook melden XD.
gekocht op 10-10-2016 en afgelopen weken wel is een random reboot, maar nu uit het niets in een bootloop. dus maar is zoeken naar een vervanging ben ik bang :(.
Wel het geluk dat hij na een aantal keer proberen in recovery mode wilde starten, dus wel alle data kunnen wissen. Toch wel een prettige gedachte :X

[ Voor 28% gewijzigd door Urithar op 23-12-2017 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Urithar schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 11:28:
Nou ik kan me ook melden XD.
gekocht op 10-10-2016 en afgelopen weken wel is een random reboot, maar nu uit het niets in een bootloop. dus maar is zoeken naar een vervanging ben ik bang :(.
Wel het geluk dat hij na een aantal keer proberen in recovery mode wilde starten, dus wel alle data kunnen wissen. Toch wel een prettige gedachte :X
Ik kom helaas niet eens zo ver meer en ik weet eigenlijk niet eens of ik hem wel op wil sturen als ik hem niet leeg kan gooien van te voren.

/edit 15:03/
Inmiddels na blijven proberen toch gelukt. Wil ik een RMA regelen, blijkt de winkel waar ik hem heb gekocht failliet te zijn. Heeft iemand al ervaring met het rechtstreeks regelen van RMA via LG?

[ Voor 15% gewijzigd door TFHfony op 23-12-2017 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Laatst online: 10:03
Bootloop.. Dit is balen, 1 dag nadat de garantie is verlopen :') !

Via Coolblue, hopen dat ze er nog iets mee doen. Heb toch ook maar een Oneplus 5T besteld, werd tijd voor iets nieuws :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierautomaat
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-08 18:38
Ik kan me sinds eind december ook aansluiten bij de bootloop club. Aankoop gedaan in mei 2016 via bol.com. Opgestuurd ter reparatie. GSM echt in topstaat (geen barst of kras te bespeuren), dus ik hoop dat ze me geen klotestreek afdraaien door het probleem te steken op "vochtschade" of andere zever.

Maar als ik het zo lees worden de telefoons wel mooi hersteld onder garantie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hebben jullie een goede aanbeveling voor call recorder app wat goed werkt met de 5x? Of een xposed module?

Heb verscheidene geprobeerd maar geen goed geluid van de tegenpersoon. Ik krijg of verstoord geluid of geen geluid.

Ik krijg met geen mogelijkheid dit goed werkend. Ook niet met root.

Bij nader onderzoek blijkt dat deze functie is uitgeschakeld vanwege rechten. In Nederland is het echter zo dat geen invloed heeft omdat ik deel uitmaak van het gesprek.

Geprobeerde apps:
-Acr call recorder
-Totale recallcall recorder by skavlex
-Bold beast call recorder.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

TFHfony schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 14:14:
[...]

Ik kom helaas niet eens zo ver meer en ik weet eigenlijk niet eens of ik hem wel op wil sturen als ik hem niet leeg kan gooien van te voren.

/edit 15:03/
Inmiddels na blijven proberen toch gelukt. Wil ik een RMA regelen, blijkt de winkel waar ik hem heb gekocht failliet te zijn. Heeft iemand al ervaring met het rechtstreeks regelen van RMA via LG?
Nou, ik hou mijn hart vast. Via LG doorgestuurd naar Dr. Mobile (ofwel Dynafix).
RMA aangemeld en nu maar hopen dat het goed komt. De recensies op internet maken me nogal huiverig. Bij de RMA maar een link vermeld naar de wikipedia pagina met het bootloop probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhaket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:23
Zelf al twee jaar een Nexus 5X, geupdate tot op 8.1 en (nog) geen problemen, fingers crossed als ik dit draadje zo door lees. Probleem wat ik wel heb en waar ik maar geen oplossing voor kan vinden (veel gegoogled maar nog steeds geen werkende oplossing) is dat iedere nacht om 00:00 precies mijn wifi spontaan uitschakelt. Iemand hetzelfde probleem? is begonnen met de 8.0 update...

[ Voor 6% gewijzigd door mhaket op 02-01-2018 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Laatst online: 17-09 22:30
Eind november 2017 ben ik helaas ook toegetreden tot de bootloop club ;(. Heb het toestel in februari 2016 bij de MediaMarkt gekocht en tot aan de bootloop eigenlijk nooit problemen gehad en naar tevredenheid gebruikt. Toestel naar de MM gebracht en vervolgens heeft Teleplan onder garantie een swap van het mainbord gedaan. Toestel is weggeweest van 24 november tot 8 december wat wel acceptabel is.

Echter na de reparatie ontbrak de RPMB-partitie dus het toestel de volgende dag weer teruggebracht inclusief beschrijving van het probleem. Op 27 december het toestel teruggekregen, wederom een swap van mainbord (onder garantie). Heb ter plekke gekeken of het probleem verholpen was maar helaas, RPMB-partitie ontbrak nog steeds. Binnen een half uur nadat ik het toestel van reparatie heb opgehaald weer teruggegeven om voor de derde keer te laten repareren.

Kreeg ik gisteren plots een mail met een prijsopgave: er is vocht-/waterschade geconstateerd in de koptelefoonaansluiting, of ik even €164 wil betalen. Oh en de garantie was bij deze ook vervallen 8)7. In het half uur dat ik met het gerepareerde toestel (binnen) in de MM heb rondgelopen zou dan de schade ontstaan moeten zijn. Yeah right. Dus gisteravond maar weer voor de vierde keer naar de MM geweest omdat ze bij LG/Teleplan niet in staat zijn het toestel fatsoenlijk te repareren en vervolgens er met zo'n kutsmoes onderuit proberen te komen :/. Bij de MM hebben ze de case doorgezet naar het hoofdkantoor en nu maar afwachten wat ze gaan doen. Ik hoef in ieder geval niet op de prijsopgave te reageren of zelf in contact met Teleplan te treden dus dat scheelt gelukkig de nodige frustratie. Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:36
Ik heb deze werkend gehad toen der tijd op mijn 5X (android 7.1, of het in 8 werkte weet ik niet). Aangezien hij nu compleet gereset in een doos ligt kan ik de instellingen niet meer terug vinden. Ik heb via een topic op XDA geloof ik toen de juiste instellingen gevonden. Zoek daar even naar call recorder app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Tipje voor als je Nexus 5X traag loopt; verwijder Snapchat. Heel vaag, maar mijn toestel is 10x sneller zonder Snapchat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, hoera. Mijn Nexus 5X heeft ook de bootloop te pakken. Heb hem nog een paar x kunnen opstarten naar dat groene poppetje, en ook gewoon via de powerknop, maar niks werkt. Nu wil het groene poppetje ook niet meer opstarten, en ik kan hem dus beter niet opsturen met al mijn gegevens erop?

Komt nog bij dat ik ook een scheur in mijn scherm heb. Iemand wel positieve ervaringen met Mediamarkt, bootloop en een kapot scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
@Verwijderd De data op de Nexus 5X is standaard versleuteld, als je iets van vergrendeling actief had (patroon, wachtwoord, pin of vingerafdruk) dan kunnen ze niet bij je ontsleutelde data komen en kun je je toestel 'veilig' opsturen. Maar met een kapot scherm gaat Mediamarkt weinig voor je kunnen betekenen vrees ik want je garantie ben je kwijt wegens valschade o.i.d.. Ze kunnen het toestel wel doorsturen naar Teleplan/Dynafix maar je krijgt dan een prijsopgave voor reparatie scherm + swap mainbord wat meer kost dan een nieuw toestel wat niet de moeite waard is. Denk dat je beter je verlies kunt nemen en op zoek moet gaan naar een ander toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jorick
Ja ik had vingerafdruk en extra beveiliging dmv pin, dus dat zit dan wel goed. Thnx!
Is er nog een manier (voor een dummie) om mijn data zelf veilig te stellen? Er zijn zoveel zoekresultaten met fixes dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Dan kan ik hem daarna alsnog opsturen, heb dan toch niets meer te verliezen.

(Ik weet dat ik de data sowieso kwijt ben als ik hem opstuur hoor). Vervangend toestel heb ik al, dus daar zit verder geen haast achter (en mijn garantie loopt nog t/m augustus).

Baal wel echt hard, mijn vorige Nexus heb ik ook al op moeten sturen. En natuurlijk niks van geleerd qua backuppen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmelvee
Ondertussen antwoord van onze vrienden bij Coolblue gehad. Ongeacht dat mijn telefoon 1 dag (!) uit de garantie was hebben ze hem toch aangenomen en doorgestuurd naar leverancier. Echter niet te repareren (apart), maar ik krijg wel 449 euro ervoor terug. Precies het bedrag wat ik er voor heb betaald toen ik hem kocht. Ik ben blij, aangezien ik ondertussen ook al een Oneplus 5T heb. Goeie service van Coolblue! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
@Verwijderd Je beste kans is om via custom recovery TWRP bij je data te komen. Mocht je TWRP nog niet op je toestel hebben staan dan gaat het een lastig verhaal worden vrees ik want het flashen van TWRP vereist dat je bootloader unlocked is. Standaard is de bootloader gelocked en zodra je die unlocked wordt automatisch alla data op het toestel gewist waar je dus niets mee opschiet. Daarnaast blijft het de vraag in hoeverre je NAND opslaggeheugen nog te benaderen is want dat is vrijwel zeker de reden waarom je toestel nu in een bootloop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jorick ik krijg al vraagtekens als ik TWRP lees, dus ik neem aan dat het niet op mijn toestel staat. Shit zeg. Nouja.

Als ik hem opstuur en ze vragen reparatiekosten voor het scherm die ik weiger, komen er dan verder nog kosten bij voor vernietiging of kan ik hem dan in principe gratis daar achterlaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorick
Je krijgt drie opties aangeboden:
  • Toestel tegen X-tarief laten repareren.
  • Ongerepareerd terug laten sturen waarbij je dan een paar tientjes onderzoekskosten moet betalen.
  • Kostenloos afstand doen van je toestel en hem laten vernietigen door de reparateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Laatst online: 19:43
djmelvee schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:13:
Ondertussen antwoord van onze vrienden bij Coolblue gehad. Ongeacht dat mijn telefoon 1 dag (!) uit de garantie was hebben ze hem toch aangenomen en doorgestuurd naar leverancier. Echter niet te repareren (apart), maar ik krijg wel 449 euro ervoor terug. Precies het bedrag wat ik er voor heb betaald toen ik hem kocht. Ik ben blij, aangezien ik ondertussen ook al een Oneplus 5T heb. Goeie service van Coolblue! :D
Had jij je telefoon opgestuurd naar Coolblue?

Ik heb gisteren de telefoon van mijn dochter naar de Coolblue winkel in Utrecht gebracht met hetzelfde probleem.

Zou mooi zijn als ze het geld terug zou krijgen.Dan kan ze een andere telefoon kopen/uitzoeken. In de hoop dat die geen last heeft van de bootloop. Ze heeft de telefoon pas sinds 3 december 2016 in gebruik. En er toen € 259,00 voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorick schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:27:
Je krijgt drie opties aangeboden:
  • Toestel tegen X-tarief laten repareren.
  • Ongerepareerd terug laten sturen waarbij je dan een paar tientjes onderzoekskosten moet betalen.
  • Kostenloos afstand doen van je toestel en hem laten vernietigen door de reparateur.
Ahh dat is duidelijk, ga ik de gok gewoon wagen. Thnx for helping a girl out!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KVanL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 07:12

KVanL

Alles is relatief

Verwijderd schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:16:
@Jorick ik krijg al vraagtekens als ik TWRP lees, dus ik neem aan dat het niet op mijn toestel staat. Shit zeg. Nouja.

Als ik hem opstuur en ze vragen reparatiekosten voor het scherm die ik weiger, komen er dan verder nog kosten bij voor vernietiging of kan ik hem dan in principe gratis daar achterlaten?
Toen ik mij 5X met bootloop en een barst in het scherm naar Coolblue had gestuurd kreeg ik in eerste instantie ook de 3 opties die Jorick noemde. Ik ben daar alleen niet mee akkoord gegaan en heb met een beetje moeite de nieuwprijs bij aankoop als shoptegoed gekregen.

Hoewel Coolblue misschien een wat beter imago heeft dan MM blijven het allebei ordinaire dozenschuivers, en ik heb diverse botte horken aan de lijn gehad bij Coolblue en ook via de mail konden/wilden ze mij niet helpen. Pas toen ik a.d.h.v. de voobeeldbrief van Consuwijzer een kosteloze reparatie eiste kwamen ze over de brug, in principe zou zit bij de Mediamarkt ook moeten werken aangezien ze zich gewoon hebben te houden aan het Nederlandse consumentenrecht. Zie ook mijn posts hierover in dit topic: https://gathering.tweaker...message/52635569#52635569.

Mijn advies is om ze de kans te geven de bootloop zonder gedoe kosteloos repareren (maar dikke kans dat Teleplan daar geen zin in heeft), daarna proberen het op de 'normale' manier met de Klantenservice van Mediamarkt te regelen en als dat ook niet werkt door middel van een brief of e-mail formeel te eisen dat de aankoop ongedaan wordt gemaakt. Als dat nog niet werkt kun je ook nog de geschillencommissie erbij halen, maar ik heb geen idee of dat de moeite waard is. Verder raad ik aan om in alle communicatie duidelijk te benadrukken dat een bootloop volledig losstaat van een gebroken scherm, daar zijn meer dan genoeg referenties voor te vinden.

Als ze niet kosteloos willen repareren en je hebt geen zin om er verder moeite in te steken kun je altijd afstand doen van het toestel, dan hoef je niks te betalen. Ongerepareerd retour krijgen zou bij mij €39,95 hebben gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
TurboTon1973 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 16:55:
[...]

Had jij je telefoon opgestuurd naar Coolblue?

Ik heb gisteren de telefoon van mijn dochter naar de Coolblue winkel in Utrecht gebracht met hetzelfde probleem.

Zou mooi zijn als ze het geld terug zou krijgen.Dan kan ze een andere telefoon kopen/uitzoeken. In de hoop dat die geen last heeft van de bootloop. Ze heeft de telefoon pas sinds 3 december 2016 in gebruik. En er toen € 259,00 voor betaald.
Ja, ik heb hem online besteld. Retourformulier ingevuld en alles netjes geregeld. Die van mij was op 23 december 2015 gekocht. Die van jou zit nog in (fabrieks)garantie, dus ik denk dat die nog gefixt wordt door LG. Die van mij was net 1 dag uit fabrieksgarantie, dus LG zal er wel niks mee hebben willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
Dat zou jammer zijn. Wacht rustig af. Hopelijk heeft LG dit als nieuw beleid gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

TurboTon1973 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 08:55:
Dat zou jammer zijn. Wacht rustig af. Hopelijk heeft LG dit als nieuw beleid gemaakt.
Dan ben ik benieuwd hoe het mij zal vergaan. De winkel waar ik hem heb gekocht is failliet dus heb hem nu naar Dr. Mobile (Dynafix) gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
TFHfony schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:21:
[...]

Dan ben ik benieuwd hoe het mij zal vergaan. De winkel waar ik hem heb gekocht is failliet dus heb hem nu naar Dr. Mobile (Dynafix) gestuurd.
Mijn dochter heeft zojuist een mailtje gehad dat de telefoon is door gestuurd naar de specialist. Heb zelf de mail niet gezien dus geen idee.

Ik denk dat djvermee de juiste conclusie getrokken heeft. Dat Coolblue het geld terug betaald omdat het toestel net een dag buiten de garantie kapot gegaan is. Wat ik een erg nette oplossing vind.
Mijn dochter heeft nog 11 maanden garantie, vandaar dat ze toestel ter reparatie gestuurd hebben. Deze rekening is dan voor LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
TurboTon1973 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:27:
[...]

Mijn dochter heeft zojuist een mailtje gehad dat de telefoon is door gestuurd naar de specialist. Heb zelf de mail niet gezien dus geen idee.

Ik denk dat djvermee de juiste conclusie getrokken heeft. Dat Coolblue het geld terug betaald omdat het toestel net een dag buiten de garantie kapot gegaan is. Wat ik een erg nette oplossing vind.
Mijn dochter heeft nog 11 maanden garantie, vandaar dat ze toestel ter reparatie gestuurd hebben. Deze rekening is dan voor LG.
Mijn telefoon is in eerste instantie ook opgestuurd hoor. Nog even afwachten dus! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
djmelvee schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:04:
[...]

Mijn telefoon is in eerste instantie ook opgestuurd hoor. Nog even afwachten dus! ;)
Dat zal ik doen :) . Ik wacht rustig af en zal niks tegen mijn dochter zeggen. Ze was namelijk in tranen zaterdag en zondag.

Ze was trots op de telefoon omdat ze die zelf bij elkaar gewerkt had. En had een extra dure gekochte omdat dit een google telefoon was. Zodat ze de extra updates en ondersteuning kreeg. Welke ze miste bij de Samsung S3 neo. Die heeft geen enkel update gehad naar een nieuwere versie.

Ze was dan ook erg tevreden met de Nexus. Afgelopen maanden een paar keer gezegd dat ze blij was dat ze voor de Nexus gekozen had. Omdat ze alle updates kreeg en hele mooie foto's er mee kon maken. Ook was de batterij verbruik beter van de Nexus als van de Samsung.
Ze was er extra zuinig op. Dat kon ik ook wel zien. De vorige telefoon zat de behuizing helemaal vol moet krassen en moeten. Leek wel of er op gekauwd was.
De Nexus was zo goed als puntgaaf. Enkel boven in een paar kleine putjes. Glas perfect. Zeker als je het vergelijkt met de oude telefoon. Die was te vies om aan te pakken.
De nexus had ze eigenlijk ook altijd in een hoesje.
Het is dus sneu voor haar dat deze zo snel stuk gaat. Juist omdat ze er zo netjes op was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert-93
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 19:25
djmelvee schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:04:
[...]

Ik kan je vertellen dat als het te lang duurt ze gewoon het geld teruggeven. Ik heb van het geld wat ik terugkreeg na de 3-weken termijn weer een 2e kans N5X gekocht, iets te vroeg want 2 weken later kwam mijn "oude" weer netjes als 2e kans in de verkoop. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johanroelfs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-09 22:45
Zijn er meer mensen die problemen hebben sinds de laatste beveiligingsupdate. Sinds de update is de accu binnen een halve dag leeg en wordt de telefoon ontzettend warm.

Samsung Galaxy S10+ | Samsung Galaxy Gear S3 Frontier | Samsung Galaxy Buds | Apple iPad 3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
bert-93 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:29:
[...]

Ik kan je vertellen dat als het te lang duurt ze gewoon het geld teruggeven. Ik heb van het geld wat ik terugkreeg na de 3-weken termijn weer een 2e kans N5X gekocht, iets te vroeg want 2 weken later kwam mijn "oude" weer netjes als 2e kans in de verkoop. :)
Het was binnen een week, dus dat is niet te lang. Hoe weet je zo zeker dat dat jouw 2e kans is? ;)

Ik heb er een 27" Curved 144 Hz monitor van gekocht, aangezien ik ondertussen al een OnePlus 5T heb aangeschaft :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 17:21
johanroelfs schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:34:
Zijn er meer mensen die problemen hebben sinds de laatste beveiligingsupdate. Sinds de update is de accu binnen een halve dag leeg en wordt de telefoon ontzettend warm.
Sinds die update is mijn telefoon ook heel erg traag,verder loopt ook de launcher regelmatig vast, hebben meer mensen deze problemen of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanroelfs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-09 22:45
mdcobra schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 19:28:
[...]

Sinds die update is mijn telefoon ook heel erg traag,verder loopt ook de launcher regelmatig vast, hebben meer mensen deze problemen of tips?
Ook dat doet die van mij idd. Ga hem nu eens resetten om te kijken of dit de problemen oplost.

EDIT: een factory reset lijkt de problemen op te lossen!

[ Voor 7% gewijzigd door johanroelfs op 10-01-2018 00:14 . Reden: Update probleem ]

Samsung Galaxy S10+ | Samsung Galaxy Gear S3 Frontier | Samsung Galaxy Buds | Apple iPad 3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 22:46
johanroelfs schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:34:
Yup, had ik gisteren ook. Zag wel dat de GMail-app heel veel resources opslokte.

Niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
minitrue schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:11:
[...]

Yup, had ik gisteren ook. Zag wel dat de GMail-app heel veel resources opslokte.
Tot eergisteren had ik ook het probleem dat de accu in standby na 10 uur leeg was. Bovendien gaf mn vingerafdruk sensor een fingerprint hardware not available probleem en reageerde niet.

Heb een cache wipe gedaan, waarna de vingerafdruk sensor helemaal niet meer gevonden werd en het accugebruik even hoog bleef. Vervolgens een factory reset gedaan, wat niets oploste qua accugebruik en vingerafdruk sensor.

Daarna wilde ik 'm opsturen voor herstel onder garantie, aangezien het dus hoogstwaarschijnlijk een hardware issue was. Voor opsturen heb ik de achterkant eraf gehaald om te checken op vochtschade (wat er niet was). Daarna de telefoon weer in elkaar gezet.
Sindsdien is het accugebruik weer normaal. Na een nieuwe cache wipe verscheen ook de vingerafdruk sensor weer in de settings. Hij is dus niet opgestuurd voor herstel.

Nu doet ie het alweer twee dagen zonder problemen. Waarschijnlijk heb ik een slecht contactje ergens dat met het uit elkaar halen weer beter contact is gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

TFHfony schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:21:
[...]

Omdat ik op 04-01 al een bevestiging van ontvangst kreeg en vervolgens niets meer hoorde vandaag maar een berichtje naar Dr. Mobile gestuurd. Blijkbaar hebben ze mijn toestel doorgestuurd naar LG. Dus nog maar even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 21:44

jeka

Support your local club.

En nog 1!
Toestel van mijn vrouw heeft nu ook een bootloop! Op naar coolblue! |:(

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Ik ervaar ook hoger verbruik sinds de januari 8.1 update. Ook meer last van redraw van homescreen lijkt het wel. Liep met dec 2017 versie als een zonnetje, nu niet echt meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Nou, dat viel niet tegen...
Op 3 januari mijn 5X opgestuurd naar Dr. Mobile (Dynafix) na contact gehad te hebben met LG omdat de winkel waar ik hem gekocht had failliet is en ik geen factuur kon vinden.
Vanochtend DHL aan de deur met een gerepareerd toestel... "Onderdeel vervangen" volgens de omschrijving. Nog wel hetzelfde IMEI nummer en nog steeds slechts 16GByte geheugen, maar wel weer netjes werken. En om te zien nog mooi in nieuwstaat.
Nu maar eens nadenken wat ik ga doen, want ik had al als alternatief een Moto G5s gekocht nadat mijn 5X net voor de kerst het bootloop issue kreeg.
Bewaar ik hem als reserve of verkoop ik hem maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
mdcobra schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 19:28:
[...]
Ik had de update naar 8.1 zodra deze beschikbaar was geforceerd door me kort aan te melden voor het Android Beta programma. In eerste instantie werd mijn telefoon er ook alleen maar trager en trager van. Daarna ontstond het probleem dat hij bleef denken dat hij in het Beta Programma zat, ook al was ik volgens mijn Google Account uitgeschreven. Na een herinstal vanuit de instellingen zelf, dacht hij nog steeds dat hij in Beta was, heel raar.

Uiteindelijk via de PC een full wipe gedaan en via USB een nieuwe firmware erop gezet, nu draait 8.1 met januari patches echt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-12-2024
Mijne is ook weer terug na een reparatieronde, ook "onderdeel vervangen". iig hoe de kabel weer vastklikt is een verademing, maar dat zal over een jaar wel weer weg zijn :(.
Nu een zootje updates doen, denk dat ik hem nu nog even op 7.1 laat staan, want of 8.0 / 8.1 nou echt zo een verbetering was twijfel ik over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

TFHfony schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:19:
Nou, dat viel niet tegen...
Op 3 januari mijn 5X opgestuurd naar Dr. Mobile (Dynafix) na contact gehad te hebben met LG omdat de winkel waar ik hem gekocht had failliet is en ik geen factuur kon vinden.
Vanochtend DHL aan de deur met een gerepareerd toestel... "Onderdeel vervangen" volgens de omschrijving. Nog wel hetzelfde IMEI nummer en nog steeds slechts 16GByte geheugen, maar wel weer netjes werken. En om te zien nog mooi in nieuwstaat.
Nu maar eens nadenken wat ik ga doen, want ik had al als alternatief een Moto G5s gekocht nadat mijn 5X net voor de kerst het bootloop issue kreeg.
Bewaar ik hem als reserve of verkoop ik hem maar?
Uiteindelijk vandaag de knoop doorgehakt, mede omdat ik er achter kwam dat bol.com een zichtperiode van 30 dagen kent: Ik stuur mijn nieuwe Moto G5s terug en ga mijn 5X nog een jaartje oid gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

De afgelopen tijd merk ik steeds vaker dat de 2GB aan RAM wel steeds krapper wordt. Ik ben al wat aan het rondkijken naar een vervangend toestel. Helaas is ondanks de vooruitgang in het midrange segment er werkelijk niets te krijgen wat de software support krijgt zoals met de Nexus lijn. Wat is dat stiekem frustrerend, ergens wel de hoop dat er iets aan deugdelijk spul wordt aangekondigd op MWC volgende maand.
Pagina: 1 ... 36 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Prijzen, levertijden: ~~~[Nexus 5X] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: ~~~[LG Nexus 5X] Accessoires