Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Dat zal het zijn ja, ben natuurlijk ook relatief nieuw hier, leg het concept anders even uit.Laguna schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:25:
[...]
Volgens mij ontgaat je het concept van een forum..
De review heb ik al gelezen dus misschien kun je iets specifieker zijn, het is inderdaad geen iP6s qua performance.Vwb de 808 misschien eerst maar eens de review van Anandtech lezen, dat iets de één na hoogste is wil nog niet zeggen dat het goed is.
[ Voor 7% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-11-2015 12:15 ]
Zelf heb ik een Galaxy Nexus (ja echt) en is de Nexus 5X voor mij zeer waarschijnlijk een hele vooruitgang en qua features precies wat ik wil hebben. Alternatieven zijn er niet voor mij, er is altijd wel iets wat me dan weer tegenstaat. Geen stock-android, slechte beschikbaarheid, te duur...
Dus op zichzelf is het volgens mij een prima toestel.
De achterkant is vergelijkbaar met de Nexus 5, en hij is (voor mij een pluspunt) iets groter.
Toen het scherm aanging was ik helemaal verbaasd, ik vind het een van de mooiste schermen die ik tot nu toe heb gezien, de kleuren zijn echt prachtig.
Toen ik de vingerafdrukscanner wilde uitproberen en er maar niet achterkwam waarom die niet werkte, kwam ik tot de ontdekking dat mijn vinger op de camera lens zat
Een forum of een discussieforum op internet is een online, interactieve omgeving, meestal gewijd aan een bepaald thema, waar men publieke berichten kan posten waarop anderen kunnen reageren, zodat er discussie en uitwisseling kan ontstaan.Olaf van der Spek schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:50:
[...]
Dat zal het zijn ja, ben natuurlijk ook relatief nieuw hier, leg het concept anders even uit.
Oftewel "Ah, maar niet alles draait om jou... Anderen hebben toch weinig aan al dat commentaar van mensen die het ten opzichte van hun huidige telefoon / apparaaat geen upgrade vinden?" mag je zeggen maar heeft totaal geen toegevoegde waarde. Er zijn juist veel Nexus 5 eigenaren die naar de 5X kijken als mogelijke vervanger.
Als je de review gelezen hebt moet je toch wel duidelijk zijn geworden dat de 808 (en ook de 810) een slecht ontworpen SoC is. De oudere 801 en 805 worden niet voor niets als beter alternatief aangehaald.[...]
De review heb ik al gelezen dus misschien kun je iets specifieker zijn, het is inderdaad geen iP6s qua performance.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
De N5 kwam nergens voor in je eerste reactie.. Had dat dan gelijk gezegd.Laguna schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:24:
Oftewel "Ah, maar niet alles draait om jou... Anderen hebben toch weinig aan al dat commentaar van mensen die het ten opzichte van hun huidige telefoon / apparaaat geen upgrade vinden?" mag je zeggen maar heeft totaal geen toegevoegde waarde. Er zijn juist veel Nexus 5 eigenaren die naar de 5X kijken als mogelijke vervanger.
In Kraken, Google Octane en WebXPRT is de 5X toch aanzienlijk sneller. Ook qua battery life doet ie het beter.Als je de review gelezen hebt moet je toch wel duidelijk zijn geworden dat de 808 (en ook de 810) een slecht ontworpen SoC is. De oudere 801 en 805 worden niet voor niets als beter alternatief aangehaald.
Waar zijn die 801/805 significant beter en waar in de AT review wordt dat aangehaald?
Of gaat dit over de throttling issues, waarvan het nog maar de vraag is of dat in real-world use-cases een issue is?
[ Voor 6% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-11-2015 13:58 ]
PS4 BF3/BF4/BF1: Phunkeee
Idd, voor dat geld neig ik toch naar kleinere en snellere Z5 compact.Katmi schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:15:
'' At $379 there's not much more you can realistically ask for than what the 5X's design and build quality offers.''
Voor 529 Euro ook niet, vind dat US reviews niet echt van toepassing zijn in EU in dit geval, zo haalt de Anandtech review vaak aan '' for this price point the display/camera/plastic is fine '', kan wel goed zijn voor 379 dollar maar niet voor 479/529 Euro.
Jammer van de skin en het scherm, verder wel meer bang/buck in een kleiner jasje (heb tegen mezelf gezegd dat de N5 de max was qua L*B)
Wat wel extra jammer is, is dat veel de N6 hebben laten schieten in de hoop dat de opvolger weer kleiner zou zijn, nu is het wel het geval, maar helaas met andere beperkingen..
ik heb mijn N5 nu ruim 1 jaar en hij bevalt nog prima, ik heb deze ook zakelijk en zal nog zeker een jaar ermee moeten doen van de baas. Hopelijk is er tegen die tijd weer een nieuwe mooie nexus, want de hele serie bevalt me wel (galaxy nexus, N4, N5 N7 gehad)
Dat bedoelde ik ook in het algemeen, op basis van de SoC en voor mij persoonlijk tov de N5.Olaf van der Spek schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:57:
[...]
De N5 kwam nergens voor in je eerste reactie.. Had dat dan gelijk gezegd.
Benchmarks zijn nietszeggend als de gebruikservaring anders is. De 801/805 zijn consistenter zoals te lezen is op pagina 3 en 4.[...]
In Kraken, Google Octane en WebXPRT is de 5X toch aanzienlijk sneller. Ook qua battery life doet ie het beter.
Waar zijn die 801/805 significant beter en waar in de AT review wordt dat aangehaald?
De throttling issues zorgen ervoor dat de performance niet constant is en in combinatie met de encryptie (die ook veel van de SoC vraagt) wil dat wel eens voor haperingen zorgen. Er zijn al genoeg klachten hierover te lezen (zie diverse reviews en XDA) om aan te nemen dat dit geen geïsoleerde problemen zijn.Of gaat dit over de throttling issues, waarvan het nog maar de vraag is of dat in real-world use-cases een issue is?
Al neemt het niet weg dat het verder best een aardig toestel is alleen niet voor de prijs die je er hier momenteel voor moet betalen.
Alles bij elkaar optellen heeft geen nut, zo werkt dat niet met Android.Osiris schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:12:
[...]
Wel een beetje erg appels met peren vergelijken hè..
Je noemt nu de kloksnelheid per core.. De 5X heeft tweemaal een 1,8 GHz Cortex-A57-core plus viermaal een 1,44 GHz Cortex-A53-core.. Als we die eventjes 'simpelweg' bij elkaar optellen, kom je op 9,36 GHz. Laten we zeggen dat je daar 80 % van overhoudt i.v.m. multi-core-shizzle, dan kom je op ± 7,5 GHz.
De Nexus 5 heeft 2,26 GHz quad-core = 9,04 GHz in totaal. 80 % daarvan is ± 7,2 GHz.
Kortom, 5X > 5.
Anders kun je ook concluderen dat Nexus 6 met 4x 2,7ghz de snelste is omdat het op 10,08 uit komt, bij Android an sich reken je per core uit, meer cores hebben meer nut bij multitasking, maar Android zelf gebruik naar mijn weten voor zichzelf als OS nog steeds maargebruik .
Daarnaast heeft Laguna hierboven ook een goed punt betreffende throttling.
Verder heb ik de 5X kunnen vergelijken met de N5 ernaast, je ziet genoeg verschil en hoewel de 5X op papier beter is, in dagelijks gebruik is de N5 sneller.
En dat laatste telt het meest, dagelijks gebruik en niet paar nietszeggende benchmarks.
[ Voor 14% gewijzigd door Mizgala28 op 10-11-2015 15:52 ]
Verder erg fijn en snel toestel! Vingerafdrukscanner werkt perfect en snel!
Grootte is nog even wennen, zelfs na de maar iets kleinere Nexus 5. Typen met 1 hand lukt net wel/net niet.
Verder vind ik de trilling iets te hoog (frequentie) waardoor ik hem niet altijd voel.
Batterij gaat nu al een stuk langer mee dan mijn Nexus 5.
Enige probleem dat ik verder heb is met het lettertype. Dit ziet er goed uit, maar als ik ga scrollen wordt het een heel dun lettertype. Als het beeld dan weer stil staat, zie ik weer het normale lettertype. Dit ziet er niet echt fraai uit.
Dit gebeurt eigenlijk bij alle apps: Facebook, Chrome etc.
Weet iemand waar dit aan ligt en hoe dit op te lossen is? Lettertype staat gewoon op normaal bij mijn instellingen.
[ Voor 3% gewijzigd door Zjoske78 op 10-11-2015 17:08 ]
Welke phone heeft de 801? N5 heeft de 800 toch? De 801/805 zouden het qua encryptie toch ook niet beter doen?Laguna schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 14:57:
Benchmarks zijn nietszeggend als de gebruikservaring anders is. De 801/805 zijn consistenter zoals te lezen is op pagina 3 en 4.
[...]
De throttling issues zorgen ervoor dat de performance niet constant is en in combinatie met de encryptie (die ook veel van de SoC vraagt) wil dat wel eens voor haperingen zorgen. Er zijn al genoeg klachten hierover te lezen (zie diverse reviews en XDA) om aan te nemen dat dit geen geïsoleerde problemen zijn.
Random en sequential, read en write zijn beter dan de N5 ondanks de encryptie.
Ik geloof best dat er performance problemen zijn maar de echte oorzaak daarvan is volgens mij nog niet bekend, of wel?
Ik kom zelf van een HTC One M7 die inmiddels een beetje kuren begon te krijgen.
Waar ik het meest bang voor was, was dat het vanaf de stereo speakers en metalen behuizing als een stap terug zou voelen, maar dat heb ik helemaal niet.
Ja, het geluid is iets scheller, maar het volume is prima. De behuizing voelt anders en lichter, maar hij ligt erg lekker in de hand.
Ik heb de schermen ook even langs elkaar gelegd, bij de One lijkt wit toch een tikkeltje blauwer te zijn.
De vingerafdrukscannen is erg snel en potverdorrie wat loopt android vloeiend.
Ook heb ik al eventjes gespeeld met de camera en wat me vooral opvalt is hoe ver je kan inzoomen en hoeveel details er in de foto's zitten.
Al met al is mijn beleving erg goed.
Vanavond maar eventjes kijken hoe rap rapid charging is en hoe lang ik dan met een volle accu doe.
Alles naar wens instellen, installeren en proberen heeft behoorlijk wat batterij weggesnoept.
De 800 was het topmodel van 2013 en zat idd oa in de N5.Olaf van der Spek schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 17:25:
[...]
Welke phone heeft de 801? N5 heeft de 800 toch? De 801/805 zouden het qua encryptie toch ook niet beter doen?
Random en sequential, read en write zijn beter dan de N5 ondanks de encryptie.
Ik geloof best dat er performance problemen zijn maar de echte oorzaak daarvan is volgens mij nog niet bekend, of wel?
De 801: OnePlus One, OnePlus X, Moto X 2014, Sony Z2&Z3, LG G3 en HTC M8 (veelal begin 2014).
De 805: Nexus 6 en Note 4 (eind 2014).
Klopt die zouden met encryptie hetzelfde probleem hebben, daarvoor is eigenlijk dedicated AES hardware nodig. De Nexus 6 heeft dezelfde problemen, de gebruikers die encryptie hadden uitgeschakeld merkte een aardige boost in day-to-day performance.
Ik vind het verhaal van Anandtech anders vrij duidelijk daarin qua oorzaak maar misschien ligt dat aan mij..
Hier ook nog aardig wat ervaringen te lezen van 5X/6P eigenaren:
http://www.droid-life.com...oughts-on-your-new-phone/
Heeft iemand al nieuwe kabeltjes besteld voor de nieuwe USB-C opladers (of gewoonweg al advies)?
Ik mis nu een kabel voor de powerbank, de auto's, bij de pc en een usb otg adapter.
Hier gaat het, denk ik, weer Anker kabels worden.
- knip -
Ik had zelf gekozen voor gemakzucht en de USB type A naar USB type C kabel uit de google store meebesteld. Zat wel een Apple prijsje aan van 15 euro, maar ik kon in ieder geval meteen wat dingen overzetten vanmiddag.dictatortje schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 18:17:
Zojuist mogen ontvangen, eerste indruk is positief. Enige wat ik toch echt mis is een USB A - USB C adapter om hem "direct" te connecten naar de pc. Verder is de oplaadkabel (logischerwijs) kort, dus dat zullen wel paar nieuwe adapters + kabeltjes bestellen worden.
Heeft iemand al nieuwe kabeltjes besteld voor de nieuwe USB-C opladers (of gewoonweg al advies)?
Jammer dat we nog een jaar moeten wachten tot er een Nexus met die chipset te koop is en hopelijk wordt ie dan niet alleen in een phablet formaat gebruikt.
- het scherm gaat niet altijd aan als ik het toestel uit mijn zak haal/ op pak
- het toestel rammelt als ik het een beetje heen en weer schudt
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Rammelen lijkt mij in ieder geval niet de bedoeling. Mijn exemplaar doet dat niet.Peter1706 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:05:
Ik heb sinds kort ook de Nexus 5X. Heerlijk toestel, ligt lekker in de hand en kale android versie. Er vallen mij echter 2 zaken op:
- knip -
Ik heb er een aantal voor een paar dollar via Ebay besteld uit Hong Kong maar wacht helaas ook nog tot t-mobile mijn 5X komt brengen.dictatortje schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 18:17:
Zojuist mogen ontvangen, eerste indruk is positief. Enige wat ik toch echt mis is een USB A - USB C adapter om hem "direct" te connecten naar de pc. Verder is de oplaadkabel (logischerwijs) kort, dus dat zullen wel paar nieuwe adapters + kabeltjes bestellen worden.
Je kunt even kijken op XDA forum, daar zijn veel mensen die het terugmelden.
Het "rammelen" zijn de power en volume knoppen.Peter1706 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:05:
Ik heb sinds kort ook de Nexus 5X. Heerlijk toestel, ligt lekker in de hand en kale android versie. Er vallen mij echter 2 zaken op:
Ik heb het toestel nu ook 2 dagen. De bouwkwaliteit lijkt beter als de 5. Het voelt en oogt gewoon beter.
Hoewel het niet zoveel groter is als de 5 vind ik de 5 toch beter van formaat. Door de grotere randen, oogt het ook echt een groter toestel. Ik vind het jammer dat de rand onderaan niet kleiner gemaakt is dat zou echt al heel wat verschil maken.
Qua performance heb ik tot nog toe geen klagen, vingerprint scanner werkt goed en is ook echt handig.
Kwaliteit van de foto's is top, wat een luxe tegenover de 5.
Ik had er nog niet op gelet, maar als ik hem in de handpalm heb en heen en weer schud, dan hoor ik dat inderdaad ook. Rammelen is een overdreven begrip, maar ik begrijp wel wat je bedoelt inderdaad.Peter1706 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:05:
Verder iemand die de stap N4 > 5X heeft gemaakt en die iets zinnigs kan zeggen over de verschillen qua bouwkwaliteit? De behuizing van de N4 vind ik wel erg prettig.
Dat heb ik ook. Bij mijn vorige 3 toestellen was dit ook het geval. Ik meen ooit iets gelezen te hebben dat dit de zwaartekrachtsensor is en dat dit normaal is.dictatortje schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:19:
[...]
Ik had er nog niet op gelet, maar als ik hem in de handpalm heb en heen en weer schud, dan hoor ik dat inderdaad ook. Rammelen is een overdreven begrip, maar ik begrijp wel wat je bedoelt inderdaad.
Rammelen kan ook de gyroscoop zijn die portrait/landscape regelt.Raymond P schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:17:
[...]
Rammelen lijkt mij in ieder geval niet de bedoeling. Mijn exemplaar doet dat niet.
Hebben jullie ook in camera app, bij omdraaien (van landscape>verticaal) dat het beeld even schokt?
Is hier ook het geval; en waarschijnlijk dus bij elke Nexus 5X.Nss schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:11:
Net de Nexus 5x binnen. Mooi toestel, maar voelt wel iets goedkoeper aan dat mn vorige telefoon (One M7). Komt ook wel beetje door de plastic knoppen aan de zijkant, die ook aardig uitsteken.
Hebben jullie ook in camera app, bij omdraaien (van landscape>verticaal) dat het beeld even schokt?
Heb hem nu een kleine dag; meer dan tevreden! Lekker snel, mooi scherm, vingerafdruk scanner is leuk, formaat mocht van mij nét iets kleiner (erg blij dat ik niet voor de Nexus 6P ben gegaan). Over het algemeen zeer tevreden tot nu toe!
Dat valt toch niet in de categorie rammelen?J0YR1D3R schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:25:
[...]
Rammelen kan ook de gyroscoop zijn die portrait/landscape regelt.
Daarentegen, als zijn telefoon niet aan gaat bij het oppakken dan zou het inderdaad de gyroscoop kunnen zijn die te hard rammelt.
- knip -
Verwijderd
De foto's app van google werkt perfect. Maar hoe kan ik foto's van MN tel verwijderen zonder dat hij ze ook uit de app gooit van google. Ik wil ze wel graag in de cloud bewaren maar niet op me telefoon. Kan iemand me helpen bedankt alvast.
Google kan je daarbij helpen. Is iig geen vraag voor dit topic.Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:31:
Hallo, ik heb een vraag. Ik heb vandaag de Nexus 5x ontvangen (bevalt me tot nu toe erg goed).
De foto's app van google werkt perfect. Maar hoe kan ik foto's van MN tel verwijderen zonder dat hij ze ook uit de app gooit van google. Ik wil ze wel graag in de cloud bewaren maar niet op me telefoon. Kan iemand me helpen bedankt alvast.
Als je Google Foto's gebruikt, en heb ingesteld, upload ie automatisch alle foto's. Als je ze verwijderd uit je 'Apparaatmappen', verwijder je ze alleen van je apparaat en niet van de cloud. Als je ze verwijderd van je overzicht, verwijder je ze zowel van de cloud als je apparaat.Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:31:
Hallo, ik heb een vraag. Ik heb vandaag de Nexus 5x ontvangen (bevalt me tot nu toe erg goed).
Wat was jouw vorige telefoon qua referentie? Heb een M7, een nieuwe wordt min of meer noodzakelijk door de batterijduur maar, maar ik twijfel nog vanwege de grootte.FabianNL schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:25:
[...]
Heb hem nu een kleine dag; meer dan tevreden! Lekker snel, mooi scherm, vingerafdruk scanner is leuk, formaat mocht van mij nét iets kleiner (erg blij dat ik niet voor de Nexus 6P ben gegaan). Over het algemeen zeer tevreden tot nu toe!
Nog niet naar een elektronica zaak kunnen fietsen, vandaar.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Moto G (2014). Scheelt wellicht niet extreem veel, maar deze is wel net iets lastiger in één hand te houden en volledig te bedienen.The_Worst schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:52:
[...]
Wat was jouw vorige telefoon qua referentie? Heb een M7, een nieuwe wordt min of meer noodzakelijk door de batterijduur maar, maar ik twijfel nog vanwege de grootte.
offtopic:
Nog niet naar een elektronica zaak kunnen fietsen, vandaar.
Verwijderd
FabianNL schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:30:
[...]
Als je Google Foto's gebruikt, en heb ingesteld, upload ie automatisch alle foto's. Als je ze verwijderd uit je 'Apparaatmappen', verwijder je ze alleen van je apparaat en niet van de cloud. Als je ze verwijderd van je overzicht, verwijder je ze zowel van de cloud als je apparaat.
Hoe is het filmen? En dan met name geluid opnemen?NickMetus schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:47:
[...]
Heb je vragen beantwoord, ik ben blij met mijn keuze! Zat te twijfelen om de Sony Z5 aan te schaffen..
Lang leve de Nexus!
Ik zal later nog een review schrijven!
Heb je zelf interesse in de Nexus 5x ?
Ga zelf veel naar festivals dus erg belangrijk voor mij
Gelijk dus maar even een paar USB 3.0 naar USB C gekocht zodat ik mijn telefoon in elk geval weer overal kan opladen en gebruiken. En kan ik ook gelijk mijn data overzetten van mijn OPO.
Hier dezelfde vraag... N4 bevalt op zich prima, maar nu bijna 3 jaar oud. Wel weer eens toe aan iets nieuws.vhal schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:19:
De 5X zou mijn N4 wel kunnen opvolgen.
Verder iemand die de stap N4 > 5X heeft gemaakt en die iets zinnigs kan zeggen over de verschillen qua bouwkwaliteit? De behuizing van de N4 vind ik wel erg prettig.
Vond je dat geen goede reden om je PC/laptop te upgraden?Taenadar schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:01:
Gelijk dus maar even een paar USB 3.0 naar USB C gekocht zodat ik mijn telefoon in elk geval weer overal kan opladen en gebruiken. En kan ik ook gelijk mijn data overzetten van mijn OPO.

Laguna in "[LG Nexus 5X] Ervaringen & Discussie"Rox92 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:29:
[...]
Hoe is het filmen? En dan met name geluid opnemen?
Na 2 dagen gebruik vind ik de Nexus 4 al erg klein geworden, wat dus positief is dat ik de 5x niet te groot vind (waar ik eerst wel bang voor was)
Na 3 jaar gebruik moest de N4 meerdere keren per dag aan de lader bij gemiddeld gebruik. Wat een verademing dat de accu nu de hele dag mee gaat. (Om 7.00 van de lader af) Moet wel zeggen, overdag gebruik ik veelal om te bellen, na werktijd allerlei andere dingen als surfen, gamen, YouTube, en vooral dan merk je dat het batterij slurpt. Maar zeker een grote verbetering t.o.v. de Nexus 4
Camera absoluut een verbetering, kreeg meteen goede reacties op mijn foto's.
Heb trilstand bij typen aanstaan (standje minimaal) maar als je samen op de bank zit en aan het typen bent is het geen gehoor, dat mocht nog wel wat subtieler.
Dat ging wel erg ver, vooral omdat mijn laptop nog niet eens zo oud is. En je komt altijd op plekken waar geen USB C te verkrijgen is dus had de kabels sowieso nodig.Olaf van der Spek schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:10:
[...]
Vond je dat geen goede reden om je PC/laptop te upgraden?
Welke kabel heb je precies gekocht? Welk merk? En waar? Heb je eventueel rekening gehouden met 3amp? Ik las dat er veel slechte kabels in omloop zijn en de goede erg prijzig zijn.Taenadar schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:27:
[...]
Dat ging wel erg ver, vooral omdat mijn laptop nog niet eens zo oud is. En je komt altijd op plekken waar geen USB C te verkrijgen is dus had de kabels sowieso nodig.
Ik heb deze kabel besteld. Ik laat wel even weten hoe dat werkt. Zou vandaag binnen moeten komen.EEE-lover schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:33:
[...]
Welke kabel heb je precies gekocht? Welk merk? En waar? Heb je eventueel rekening gehouden met 3amp? Ik las dat er veel slechte kabels in omloop zijn en de goede erg prijzig zijn.
Nee joh, dat is al lang geen mechanische schakelaar meer! Hoe kom je daarbij?J0YR1D3R schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:25:
[...]
Rammelen kan ook de gyroscoop zijn die portrait/landscape regelt.
Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude
Wat mij wel opviel is dat het een scherp scherm is. Met direct daarna het gevoel van afstand, de kleuren zijn echt dof. Mijn mening. En dat maakt het dat ik erg lastig kan binden met de telefoon. Vergeleken met moto x is scherm veel minder goed.
Dit zou opgelost kunnen worden door een aanpassing van kleurprofiel zoals dat bij 6p kan maar dan omgekeerd. 6p gaat van saturatie naar realitsch. Iemand idee of dit dus andersom kan op de 5x? Van realistisch naar gesatureerd.
NeeArsene schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:54:
Krijg je trouwens oordopjes (headset) bij aanschaf van de Nexus 5x? Of helemaal niet??
https://support.google.com/nexus/answer/6102320?hl=en
Nou, ondanks dat daar "Nee" staat, zeg ik ja. Bij mij zaten er wel degelijk witte LG oordopjes in mijn doosje.
Ik kan dit ook bevestigen.EEE-lover schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:34:
[...]
Nou, ondanks dat daar "Nee" staat, zeg ik ja. Bij mij zaten er wel degelijk witte LG oordopjes in mijn doosje.
Het is voor mij de opvolger van mijn Nexus 5, enige waar ik even niet aan heb gedacht was de nano ipv de micro sim, even vergeten dat ik nog geen drie in één had... Kortom hij blijft nog heel even buiten gebruik... geen zin om de huidig op maat te gaan maken en vijlen etc.
Zijn er meer mensen hier de de Folio case van Google/LG zelf er bij besteld hebben? Heb nog niet eerder zoiets gezien qua materiaal keuze, mooi spul! Tot zover de telefoon nog niet veel gebruikt, zo zonder simkaart, maar het voelt allemaal wel mooi strak en degelijk hoor. Hij is vrij licht, maar desondanks voelt hij wel stevig aan.
Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.
[ Voor 10% gewijzigd door SanderWit op 12-11-2015 22:32 ]
Bespreken van accessoires mogen in een daarvoor bestemd topic. Wie maakt deze aan?TheNephilim schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:57:
Zijn er meer mensen hier de de Folio case van Google/LG zelf er bij besteld hebben?
[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 13-11-2015 07:20 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Hij werkt in elk geval lekker snel en de vingerscanner is helemaal super. Meerdere profielen, heel erg handig.
Dit weekend maar eens lekker verder stoeien.
Mede door de aangekondigde SD820 voor volgend jaar en de daarbij behorende voordelen, heb ik besloten een jaartje de 5X te gebruiken en volgend jaar (hopelijk) een 5P met SD820 aan te schaffen!
32GB Wit besteld. Helaas per over 2 weken wss bij Belsimpel
Verwijderd
Was de Google Store dan geen optie? De witte 32GB wordt daar als je hem vandaag besteld morgen of overmorgen verzonden. Ik heb hem daar ook vandaan, werkte prima.Smultie schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:37:
Heb de knoop doorgehakt!
Mede door de aangekondigde SD820 voor volgend jaar en de daarbij behorende voordelen, heb ik besloten een jaartje de 5X te gebruiken en volgend jaar (hopelijk) een 5P met SD820 aan te schaffen!
Ah, sorry, vergeten te vermelden. Via het werk hebben we een bruto/netto regeling, waarbij je gebonden bent aan een aantal leveranciers. Voor telefonie is dat Belsimpel.Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:59:
[...]
Was de Google Store dan geen optie? De witte 32GB wordt daar als je hem vandaag besteld morgen of overmorgen verzonden. Ik heb hem daar ook vandaan, werkte prima.
5P? Is daar al iest over aangekondigd?Smultie schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:37:
Heb de knoop doorgehakt!
Volgens mij niet, maar ik denk dat hij bedoelt de hardware van de 6P en de grootte van de 5X, een high end 5X zeg maar.Olaf van der Spek schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:45:
[...]
5P? Is daar al iest over aangekondigd?
Klopt toevallig had ik daar een poll voor gepost op XDA zowel in het 5X forum als het 6P forum, wat men het liefste wou hebben als ze de keuze hadden: 5X, 5P, 6X of 6P. In beide secties kreeg de 5P de meeste stemmen, maar het is natuurlijk de vraag wat Google volgend jaar gaat doen. Er zijn gebruikers die de 5X niet geweldig vinden en toch maar de 6P aanschaffen en het grote formaat voor lief nemen. Zoals er ook gebruikers zijn die de 6P te groot vinden en genoegen nemen met de 5X.EEE-lover schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:00:
[...]
Volgens mij niet, maar ik denk dat hij bedoelt de hardware van de 6P en de grootte van de 5X, een high end 5X zeg maar.
Als ze een 5P zouden uitbrengen wordt het sowieso een succes en zal ie beter verkopen dan de huidige 5X of 6P.
Waarom zou dat?Laguna schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:58:
Als ze een 5P zouden uitbrengen wordt het sowieso een succes en zal ie beter verkopen dan de huidige 5X of 6P.
En als dat inderdaad zo zou zijn, waarom kun jij dat wel maar de mensen bij Google dat niet bedenken?
[ Voor 78% gewijzigd door Olaf van der Spek op 13-11-2015 16:13 ]
Dure nexus devices zijn gewoon minder populair.. de N9 en N6 zijn beide minder populair dan de voorgangers... terwijl er genoege andere dure devices wel populair zijn, en niet alleen apple
Een random klant zal niet zomaar een nexus device kopen, als ie voor dezelfde prijs ook een "galaxy" heeft, zoek je een beetje verder en wil je geen premium prijs betalen en je vraagt advies aan de tweaker in de familie, dan kom kwam je wellicht als random klant nog wel bij een nexus 5 uit.
XDA is natuurlijk geen normale steekproef, daar zitten ook met name nerds/tweakers.
Mijn punt is, de prijs van een nexus toestel is een belangrijk argument, daardoor zal de 5X in de USA best een populair toestel worden, maar hier is ie aan de dure kant om echt populair te worden, bij een 5P zou dit nog erger zijn. goeie reden om dit niet te doen lijkt me..
ben wel erg benieuwd waar het met de nexus serie naar toe gaat, het lijkt dat ze een beetje zoekende zijn...
Amoled (discutabel)Olaf van der Spek schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:01:
Welke voordelen van de 6P zou je in de 5 willen?
Goede stereo speakers
Snelste CPU available
Ik heb de 5X ook gekocht bij T-Mobile, geen bloatware.Jodev schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:47:
Op dit moment heb ik een sim-only abonnement bij T-mobile. Helaas is mijn Oneplus One gesneuveld en ben ik dus opzoek naar een nieuwe telefoon. Nu zag ik dat ik mijn abonnement kan verlengen en als ik verleng i.c.m. een Nexus 5X dan is de prijs voor de 5X maar €350. Kleven er nadelen (bloatware o.i.d.) aan het kopen van de 5X bij T-Mobile?
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Dat scannen zo is wel heel erg lastig, heb via de Appie App een suggestie verstuurd, geen idee of ze daar wat mee doen. Maar ik merkte net dat ook bij het scannen van een acceptgiro via de ABN AMRO app ook de camera omgekeerd is. Geen idee of die dezelfde camera plugin gebruiken misschien. Wel vreemd inderdaad, want de camera werkt verder overal goed.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
http://www.androidheadlin...w-nexus-5x-explained.htmlSpice schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:47:
Ik gebruikte vandaag de Nexus 5x bij de AH met de appie app voor zelf scan. Bij Nexus 5 werkte dit prima. Nu gaat tijdens het scannen het beeld 180 graden draaien en is het zoomen/focussen langzaam. Iemand zelfde ervaring, of juist niet?
Heeft dus te maken met het feit dat de AH app nog gebruik maakt van een oude camera API.
Dat het zoomen/focussen langzaam gaat mogelijk een bug in de AH app? Anders zou je dit probleem ook in de standaard camera app moeten hebben.
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Dit jaar is dat helaas wat lastig vanwege de slechte SoC's, zowel de 808 als de 810 zijn niet top.Olaf van der Spek schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:01:
Welke voordelen van de 6P zou je in de 5 willen?
Als de 820 geen throttling of temperatuur issues heeft dan die. Verder goeie kwaliteit stereo speakers en een hoeveelheid geheugen die toekomstbestendig is, oftewel 3GB. Qua scherm is AMOLED fijn vanwege het onovertroffen contrast, maar inbranden is helaas nog steeds aan de orde. Qua build zou ik denk ik eerder de voorkeur geven aan het plastic van de 5X, in de winter fijner om vast te houden en beschadigd minder snel. Al schijn je bij de 5X al snel vlekken te krijgen van je huidvet op de achterkant wat je niet weg kan vegen. De aluminium knoppen van de 6P waren wel fijn geweest als ze die ook in de 5X hadden gezet, geeft 'm toch een wat luxere uitstraling. Grotere accu zou ook fijn zijn maar de 5X is al te groot.
Omdat high-end handzaam goed verkoopt. Phablets hebben nooit beter verkocht zodra er een handzame identieke variant beschikbaar is (zie S6 Edge/S6 Edge+ en iPhone 6S/6S Plus).[...]
Waarom zou dat?
En als dat inderdaad zo zou zijn, waarom kun jij dat wel maar de mensen bij Google dat niet bedenken?
Blijkbaar past een 5P niet in de huidige strategie van Google.
Valt wel mee zou nooit meer zijn dan de 6P, dus hooguit 550.Prulleman schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:30:
ligt natuurlijk ook aan de prijs.. als je ziet wat de 5X hier al kost wil ik niet weten wat een theoretische 5P zou kosten (tenzij ze de 5X daarmee lager in de markt zouden zetten)
Volgens mij verkocht de N9 best goed? Ben er zelf tevreden mee. Dat de N6 geen succes is geworden lag niet zo zeer aan de prijs maar aan het formaat. De merken die je noemt hebben allemaal handzame high-end toestellen uitgebracht en die verkopen gewoon goed ondanks de hoge prijs. Ik vond de N9 zijn prijs ook waard en ik zal dan ook meer geld over hebben voor een high-end handzame Nexus.Dure nexus devices zijn gewoon minder populair.. de N9 en N6 zijn beide minder populair dan de voorgangers... terwijl er genoege andere dure devices wel populair zijn, en niet alleen applehigh end samsungs, HTC en Sony toestellen verkopen in verhouding ook gewoon goed...
Nexus toestellen zijn nooit populair geweest bij de random klant, ondanks de goede prijs/kwaliteit verhouding. De meerderheid van de mensen die de Nexus kopen, kopen 'm vanwege de kale Android ervaring. In mijn omgeving ken ik alleen soortgelijke mensen met een Nexus.Een random klant zal niet zomaar een nexus device kopen, als ie voor dezelfde prijs ook een "galaxy" heeft, zoek je een beetje verder en wil je geen premium prijs betalen en je vraagt advies aan de tweaker in de familie, dan kom kwam je wellicht als random klant nog wel bij een nexus 5 uit.
XDA is natuurlijk geen normale steekproef, daar zitten ook met name nerds/tweakers.
Ben ik het dus niet mee eens, het gaat om de kale Android ervaring en high-end specs, prijs is daar ondergeschikt aan. Het zou me ook niet verbazen als de 6P beter verkoopt dan de 5X en dat zou alleen maar mijn vermoedens bevestigen.Mijn punt is, de prijs van een nexus toestel is een belangrijk argument, daardoor zal de 5X in de USA best een populair toestel worden, maar hier is ie aan de dure kant om echt populair te worden, bij een 5P zou dit nog erger zijn. goeie reden om dit niet te doen lijkt me..
Hopelijk dus naar een 5P volgend jaar.ben wel erg benieuwd waar het met de nexus serie naar toe gaat, het lijkt dat ze een beetje zoekende zijn...
Verwijderd
En meer RAM. De 2GB van de 5X had mijn 4 ook al.Smultie schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:44:
[...]
Amoled (discutabel)
Goede stereo speakers
Snelste CPU available

Dat ook inderdaadAutofan1985 schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:06:
[...]
En meer RAM. De 2GB van de 5X had mijn 4 ook al.
Niet helemaalAutofan1985 schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:06:
[...]
En meer RAM. De 2GB van de 5X had mijn 4 ook al.
Nexus 5 2GB LPDDR3 RAM @ 800 MHz en Nexus 6P 3GB LPDDR4 RAM @ 1600 MHz.
Je zal dus zeker verschil merken tussen de 2GB in de 4 vergeleken met de 2GB in de 5X.
Echter voor mensen die van een Nexus 5 komen is het verschil minimaal.
Eindelijk de review van GSMArena:
LG Nexus 5X key test findings
- Build materials are good, the fingerprint sensor is amazingly fast
- The screen remains legible in the sun, has very accurate colors
- USB Type-C may be reversible, but is less flexible than the SlimPort on the old model and you don't get a backwards compatible cable which is a nuisance
- Battery life is a major improvement over the 2013 model, though average in general (with poor video playback time)
- The software lacks some modern conveniences like theming and split-screen multitasking
- Storage options are limiting and the un-bloated Android still takes up a lot of space
- The loudspeaker disappoints with its fake stereo look and with how quiet it is
- Audio quality is good, though volume levels could have been higher
- Poor video codec support out of the box requires a third-party app, also hurts battery life
- Very good photo quality during the day, night shots require HDR+ mode to be any good
- Video quality is great too, but comes with mono sound and no 60fps option
Helaas, de 60 uur haalt de 5X net, maar de speaker is nog zwakker dan de N5.Laguna schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:45:
Verder ben ik heel benieuwd naar de review van GSMArena. Ik wil eindelijk wel eens een telefoon die minimaal 60 uur haalt in hun endurance meting (bij Galaxy Nexus was dat 31 uur en bij de Nexus 5 40 uur) en waarbij de overal score van de speakertest average of good is (bij GN en N5 beide below average).
[ Voor 68% gewijzigd door Laguna op 17-11-2015 13:59 ]
Ik had op mijn vorige telefoon (samsung S4 mini met android 4.4) een teller staan op app iconen met de hoeveelheid meldingen ervan (zo een rood balonnetje met een getal er in). Dit is er nu in android 6 niet het geval op mijn 5x. Is dit een instelling of hoort dit helemaal niet bij Android en heeft Samsung dat aan die S4 mini toegevoegd?
Verder valt de batterij mij enorm tegen! Ik let er op volle op- en ontlaad cycli aan te houden. Hij doet het net aan een dag terwijl mijn S4 mini op het einde van zijn latijn dit ook deed alleen dan een uurtje korter. Ik gebruik de batterij semi intensief zoals ik het zelf zou omschrijven. Ik zit twee keer 40 minuten in de trein en gebruik de telefoon daarin wisselend intensief. Soms niet, soms alleen whatsappen en soms youtube / facebook / spellen of een combinatie hiervan. Op het werk luister ik muziek van Spotify en Soundcloud. Heb nog geen muziek op mijn telefoon kunnen zetten, omdat ik nog geen USB A-C kabel heb. Dit zal voor wat betreft muziek luisteren ongetwijfeld batterij besparen aangezien het geen internet nodig heeft voor het afspelen.
Ben ik de enige die de batterij vind tegenvallen? Ben ik toch een intensieve gebruiker in plaats van wat ik zelf denk semi-intensief? Of moet hij nog een beetje meer "tot leven" komen en nog wat op- en ontlaad cycli krijgen?
Je geeft aan dat je twee keer 40 minuten in de trein zit. Als je in de trein zit, moet je telefoon om de x minuten verbinding maken met een andere mast. Oftewel, je telefoon moet zeer veel moeite doen om de verbinding met een telefoonmast in stand te houden. Dit heeft natuurlijk een groot effect op je batterij. . Daarnaast is het beter voor de levensduur van je batterij om je batterij altijd boven de 50% te houden. Bekijk ook andere tips van Google m.b.t. de batterij..RobVeldman schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:56:
Verder valt de batterij mij enorm tegen! Ik let er op volle op- en ontlaad cycli aan te houden. Hij doet het net aan een dag terwijl mijn S4 mini op het einde van zijn latijn dit ook deed alleen dan een uurtje korter. Ik gebruik de batterij semi intensief zoals ik het zelf zou omschrijven. Ik zit twee keer 40 minuten in de trein en gebruik de telefoon daarin wisselend intensief. Soms niet, soms alleen whatsappen en soms youtube / facebook / spellen of een combinatie hiervan. Op het werk luister ik muziek van Spotify en Soundcloud. Heb nog geen muziek op mijn telefoon kunnen zetten, omdat ik nog geen USB A-C kabel heb. Dit zal voor wat betreft muziek luisteren ongetwijfeld batterij besparen aangezien het geen internet nodig heeft voor het afspelen.
Ben ik de enige die de batterij vind tegenvallen? Ben ik toch een intensieve gebruiker in plaats van wat ik zelf denk semi-intensief? Of moet hij nog een beetje meer "tot leven" komen en nog wat op- en ontlaad cycli krijgen?
Ook Spotify slurpt veel batterij, vooral als je gebruik maakt van 3G/4G. Ook dan ben je afhankelijk van het bereik op je locatie.
Je maakt dus intensief gebruik van je telefoon, dus naar mijn mening is het niet gek dat je batterij aan het einde van de dag leeg is.
Ik heb hetzelfde probleem.Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 15:59:
Vraagje trouwens: is er iemand die weet waarom de KPN ITV Online app niet compatibel is met de 5X? Die melding krijg ik in de Play Store. Aan Android Marshmallow kan het niet liggen, want op m'n Nexus 9 werkt 'ie prima.
Dacht even dat het aan Android 6.0 lag omdat ik niet meer zeker wist of ik de app ooit had gebruikt op mijn Nexus 5 sinds daar 6.0 op draaide.
Maar nu weet ik zeker dat het aan de 5X ligt.
Dit is iets wat Samsung heeft toegevoegd en is geen standaard functie binnen Android. Nu is het natuurlijk wel mogelijk om dit te verkrijgen, alleen moet je daar wel 3rd party apps voor gebruiken. Ik weet dat als je de launcher Nova (prime) gebruikt dit een mogelijkheid is. Wellicht zijn er ook nog wel andere apps die dit kunnen.RobVeldman schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:56:
Ik heb de 5x nu een week. Ik ben erg tevreden over het toestel. Hij is in mijn beleving behoorlijk solide en goed afgewerkt. Android 6 voelt ook erg prettig en soepel aan. Ik heb alleen twee vragen / opmerkingen.
Ik had op mijn vorige telefoon (samsung S4 mini met android 4.4) een teller staan op app iconen met de hoeveelheid meldingen ervan (zo een rood balonnetje met een getal er in). Dit is er nu in android 6 niet het geval op mijn 5x. Is dit een instelling of hoort dit helemaal niet bij Android en heeft Samsung dat aan die S4 mini toegevoegd?
To dare is to do
Ik heb sinds gisteren de Nexus 5X en ik heb 2 grote problemen:
1. Nexus 5X wilt niet verbinden op alle Wifi netwerken hier op het werk. Mijn oudere Nexus 5 had hier geen problemen mee. Van de 4 Wifi netwerken wil hij maar verbinden met 1tje.
2. Nexus 5X heeft alleen maar Edge dus geen H of 4G mijn Nexus 5 heeft wel gewoon 4G.
Ook is de naam van mijn provider 206 1 in plaats van Proximus (Belgie).
Heeft hier iemand nog last van deze problemen?
[ Voor 6% gewijzigd door daflux op 17-11-2015 13:01 ]
Wat voor WiFi netwerken kan er geen verbinding mee worden gemaakt, 2.4GHz/5GHz? Welke kanalen?daflux schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:58:
Hallo iedereen,
Ik heb sinds gisteren de Nexus 5X en ik heb 2 grote problemen:
1. Nexus 5X wilt niet verbinden op alle Wifi netwerken hier op het werk. Mijn oudere Nexus 5 had hier geen problemen mee. Van de 4 Wifi netwerken wil hij maar verbinden met 1tje.
2. Nexus 5X heeft alleen maar Edge dus geen H of 4G mijn Nexus 5 heeft wel gewoon 4G.
Ook is de naam van mijn provider 206 1 in plaats van Proximus (Belgie).
Heeft hier iemand nog last van deze problemen?
Welk model heb je de LG-H790 of de LG-H791? Na te gaan bij "Over de telefoon" -> "Wettelijke informatie".
Heb je de nano-sim in de winkel gekregen of zelf geknipt?
Met beide WiFi netwerken kan geen verbinding gemaakt worden 2.4Ghz/5Ghz thuis kan ik op beide 2.4 en 5.Laguna schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:40:
[...]
Wat voor WiFi netwerken kan er geen verbinding mee worden gemaakt, 2.4GHz/5GHz? Welke kanalen?
Welk model heb je de LG-H790 of de LG-H791? Na te gaan bij "Over de telefoon" -> "Wettelijke informatie".
Heb je de nano-sim in de winkel gekregen of zelf geknipt?
Maar zou graag op het werk ook op beide kunnen.
SIM was zelf geknipt met toestel ik heb nu een echte Nano SIM en het SIM probleem is weg.
Ik heb terug 4G alleen de provider is nog 206 1. Raar
Het probleem met de WiFi netwerken is nu ook weg door de SIM kan nu normaal er mee verbinden.
Dit komt omdat die WiFi netwerken op channel 13 zit en dat mag in de USA niet gebruikt worden...
[ Voor 17% gewijzigd door daflux op 17-11-2015 15:44 ]
Spotofy en Soundcloud gebruik ik zk veel mogelijk alleen op wifi. Maar kan mij voorstellen dat dat nog steeds intensief voor de batterij is.
Edit: interessant artikel van Google over de batterij. Vooral dat het volledig op- en ontladen niet goed is.
[ Voor 37% gewijzigd door RobVeldman op 17-11-2015 17:42 ]
Het is soms veel te fel en soms ineens veel te donker. Het felle vooral 's ochtends bij praktisch geen omgevingslicht. Het overschakelen naar (te) donker gebeurt zonder dat er een wijziging in omgevingslicht plaats vindt.
Vervelend.
- knip -
inderdaad dit is mij ook al opgevallen de N5 deed dit beter.Raymond P schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:09:
Ik heb regelmatig ruzie met de automatische optimalisatie van schermhelderheid.
Het is soms veel te fel en soms ineens veel te donker. Het felle vooral 's ochtends bij praktisch geen omgevingslicht. Het overschakelen naar (te) donker gebeurt zonder dat er een wijziging in omgevingslicht plaats vindt.
Vervelend.
De N5 had hier in het begin ook problemen mee, zodra automatische helderheid aanstond en je bevond je in een schemerachtige omgeving dan ging het scherm soms plots naar een veel te hoge helderheid en pas als je het scherm uitdeed en weer aan werd de helderheid weer teruggeschroefd.daflux schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:47:
[...]
inderdaad dit is mij ook al opgevallen de N5 deed dit beter.
Overigens wel grappig om onderstaand bericht van 2 jaar geleden nu terug te lezen, accuduur van de Nexus 5 was toen eigenlijk vrijwel gelijk aan de accuduur van Nexus 5X nu:
Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe de accu in de 5X zich houdt over een aantal maanden..Laguna schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:07:
[...]
Ik ben zelf erg positief over de accu, laatst 1 dag en 18 uur met 2 en half uur schermtijd (WiFi aan, GPS aan, alle locatieservices aan, data/synchronisate aan en helderheid op automatisch). Van het weekend wat meer bezig geweest en toen 16 uur met 6 uur schermtijd.
Momenteel zit ik op zo'n 22 uur met 2 en half uur schermtijd en nog 41% accu over.
[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 18-11-2015 13:26 ]
Op N5 nooit problemen mee gehad.Laguna schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:24:
[...]
De N5 had hier in het begin ook problemen mee, zodra automatische helderheid aanstond en je bevond je in een schemerachtige omgeving dan ging het scherm soms plots naar een veel te hoge helderheid en pas als je het scherm uitdeed en weer aan werd de helderheid weer teruggeschroefd.
Inderdaad ik ben ook benieuwd naar de batterij op het einde met de N5 was dit echt erg.
To dare is to do
Als ik de wifi probeer aan te zetten blijft deze hangen op "turning wifi on"
Een wipe van de cache of factory reset lossen niets op.
Ik wacht nog op mijn nano sim dus 4g heb ik niet.
Andere die hetzelfde ervaren?
Dat vind dan eigenlijk ook het grootste (en enige) nadeel van de 5(X), accuduur is nu prima van mijn 5X, met mijn gebruik heb ik aan het eind van de dag nog minimaal 40% over of bij een erg lange dag met veel foto's en video's 20%. Maar we weten allemaal dat die accu's best snel achteruit gaan.[b]Laguna schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:24:
[...]
Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe de accu in de 5X zich houdt over een aantal maanden..
Van mijn Galaxy S2 heb ik na 2,5 jaar de accu echt moeten vervangen want die liep heel snel leeg opeens, maar daarna kon ik weer bijna 2 dagen vooruit. Voor zo'n relatief oud toestel had ik voor 12,95 een nieuwe originele accu. Ik hoop toch ook wel jaar of 3 met mijn 5X te doen, dus ben benieuwd of hij dat gaat halen.
Kwam wel nog dit artikel tegen https://nl.ifixit.com/Teardown/Nexus+5X+Teardown/51318
De 5X is wat makkelijker uit elkaar te halen dan de 5 lijkt het, dus als er echt een nieuwe accu in moet over 2 jaar of langer dan durf ik dat wel aan zo te zien. Tegen die tijd zullen er wel wat replacement kits beschikbaar zijn.
Dat zal ik moeten uitproberen! Kom er zsm op terug.Rox92 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:29:
[...]
Hoe is het filmen? En dan met name geluid opnemen?
Ik zal een filmpje op een feestje proberen te maken haha!
Een extra test kan nooit kwaad, ben benieuwd of het beter wordt dan:NickMetus schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:38:
[...]
Dat zal ik moeten uitproberen! Kom er zsm op terug.
Ik zal een filmpje op een feestje proberen te maken haha!
Laguna in "[LG Nexus 5X] Ervaringen & Discussie"
Om een klein beetje een positieve noot te brengen... Vervangend onderdeel voor het schermpje kost +- €90 en is niet zo enorm moeilijk te plaatsen. Vermoedelijk ga je het op verschillende plaatsen voor nog wel minder dan dat vinden (maar ik heb gewoon even bij de leverancier die wij gebruiken gekeken).
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Prijzen, levertijden: ~~~[Nexus 5X] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: ~~~[LG Nexus 5X] Accessoires