Hoe lang heb je het toestel? Want binnen een x aantal dagen kun je hem gewoon omruilen en hoef je misschien maar 10 minuten te wachten. Wat jij omschrijft klopt gewoon niet en daar kun je gewoon mee naar de winkel.SampleUser schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:55:
[...]
Dan moet ik 'm maar 10 uur aan de lader houden. Toch bedankt voor al jullie ideeën, maar ik wil liever niet anderhalve maand mijn mobiel kwijt zijn...
Ja, het enige probleem is is dat ik in Friesland ben en de Media Markt waar ik hem gekocht heb hemelsbreed 80 kilometer ver weg is. Dichtstbijzijnde mediamarkt zal waarschijnlijk in Utrecht zijn...J0YR1D3R schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:10:
[...]
Hoe lang heb je het toestel? Want binnen een x aantal dagen kun je hem gewoon omruilen en hoef je misschien maar 10 minuten te wachten. Wat jij omschrijft klopt gewoon niet en daar kun je gewoon mee naar de winkel.
Assen, Groningen of Zwolle is vast dichterbijSampleUser schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:53:
[...]
Ja, het enige probleem is is dat ik in Friesland ben en de Media Markt waar ik hem gekocht heb hemelsbreed 80 kilometer ver weg is. Dichtstbijzijnde mediamarkt zal waarschijnlijk in Utrecht zijn...
Of gewoon Leeuwarden MM
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Tja dat is iets wat je zelf moet weten. 1,5 maand is dan ook wel erg lang.SampleUser schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:55:
[...]
Dan moet ik 'm maar 10 uur aan de lader houden. Toch bedankt voor al jullie ideeën, maar ik wil liever niet anderhalve maand mijn mobiel kwijt zijn...
Maar goed je zou bij MM kunnen informeren hoelang de reparatie duurt.
Moet zeggen dat het wel erg handig is dat je soms even na kort laden toch vrijwel een volle telefoon hebt.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Android N dev preview 5 (de laatste) uit lees ik net. Nu maar wachten op de OTA.
Voor het einde van Q3 naar het schijnt.
De developer previews komen ook gewoon OTA. Maar goed, daar hebben we een apart topic voor: Android BETA discussie topicStef666 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 21:12:
Voor het einde van Q3 naar het schijnt.
De reparatie tijd bij de mm is momenteel bijna drie weken.Frostbite schreef op maandag 18 juli 2016 @ 16:49:
[...]
Tja dat is iets wat je zelf moet weten. 1,5 maand is dan ook wel erg lang.
Maar goed je zou bij MM kunnen informeren hoelang de reparatie duurt.
Moet zeggen dat het wel erg handig is dat je soms even na kort laden toch vrijwel een volle telefoon hebt.
Misschien een rare vraag, maar op de telefoon die ik momenteel gebruik (Moto G uit 2013, ben dus op zoek naar een nieuwe telefoon) zit een Led indicator die aangeeft als ik notificaties open heb staan (bijvoorbeeld Whatsapp berichten). Zit dat ook op de Nexus?
[ Voor 8% gewijzigd door Gforcez op 19-07-2016 17:03 ]
Ja, kan ook allerlei kleuren weergeven:Gforcez1337 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 17:03:
Misschien een rare vraag, maar op de telefoon die ik momenteel gebruik (Moto G uit 2013, ben dus op zoek naar een nieuwe telefoon) zit een Led indicator die aangeeft als ik notificaties open heb staan (bijvoorbeeld Whatsapp berichten). Zit dat ook op de Nexus?
YouTube: Nexus 5X LED Notification Colours & Demo
Super! Bedankt voor het beantwoordenJ0YR1D3R schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 17:10:
[...]
Ja, kan ook allerlei kleuren weergeven:
YouTube: Nexus 5X LED Notification Colours & Demo
Goede avond,
Ik heb een korte vraag en ben benieuwd naar jullie ervaringen/opties betreffende het switchen van een google account (XX11@e-mail.com -> XX22@e-mail.ccom) op de Nexus 5X.
Doen jullie bijvoorbeeld:
- (Eerst tijdelijk/)beide accounts draaien
- Of gelijk met een schone lij beginnen, via factory reset via instelling of via recovery mode.
- Cache wipen?
Is het daarnaast mogelijk om betaalde apps overzetten naar je andere/nieuwe account?
Andere aanbevelingen zijn altijd welkom.
Alvast bedankt!
Ik heb een korte vraag en ben benieuwd naar jullie ervaringen/opties betreffende het switchen van een google account (XX11@e-mail.com -> XX22@e-mail.ccom) op de Nexus 5X.
Doen jullie bijvoorbeeld:
- (Eerst tijdelijk/)beide accounts draaien
- Of gelijk met een schone lij beginnen, via factory reset via instelling of via recovery mode.
- Cache wipen?
Is het daarnaast mogelijk om betaalde apps overzetten naar je andere/nieuwe account?
Andere aanbevelingen zijn altijd welkom.
Alvast bedankt!
Vandaag Nexus 5x opgehaald, na een half uur hield de lader ermee op.
De originele lader hebben ze niet, dus bieden ze mij deze aan: https://www.belsimpel.nl/...ader-usb-c-usb-3-1a-black. Zijn beide 3.1A, geen idee of er nog andere factoren van belang zijn?
Werkt deze lader dan even snel als de originele LG lader?
De originele lader hebben ze niet, dus bieden ze mij deze aan: https://www.belsimpel.nl/...ader-usb-c-usb-3-1a-black. Zijn beide 3.1A, geen idee of er nog andere factoren van belang zijn?
[ Voor 12% gewijzigd door T homass op 23-07-2016 22:39 ]
Geeft de telefoon aan dat hij gaat snelladen als je de lader aansluit? Als dat zo is zal het wel goed zijn. Je hebt overigens natuurlijk gewoon recht op een nieuwe originele lader. Je moet gewoon zeggen dat ze de originele voor je moeten bestellen en hem omruilen als die binnen is.T homass schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 22:38:
Vandaag Nexus 5x opgehaald, na een half uur hield de lader ermee op.
Wifi is de laatste tijd erg langzaam geworden, meerdere mensen problemen mee?
nopMadferit28 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 17:21:
Wifi is de laatste tijd erg langzaam geworden, meerdere mensen problemen mee?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Merk trouwens net dat m'n wifi sneller is als Bluetooth ook aanstaat.
De mijne heeft altijd al z'n snelle en trage momenten gehad. Vandaag heb ik hem eens getest tov m'n oude Nexus 5. M'n N5X kan nog niet eens 3 apps in het geheugen houden. Is dit normaal?
https://youtu.be/nAQ1qSWUcMY
Hetzelfde met navigeren en terwijl even de camera app openen: hij weet nog welke route ik ingetikt had, maar de navigatie zelf crasht.
Weet iemand hoe ik dit geheugenprobleem verder in detail kan testen? Soms houdt hij 5-6 apps perfect in het geheugen, soms niet. Cache wipe doe ik bijna elke week, maar helpt niks. En als ik hem terugstuur vrees ik dat ze gaan zeggen dat er niks mis is met mijn toestel.
[ Voor 37% gewijzigd door humpus op 24-07-2016 19:18 ]
Gisteren mijn Nexus 5P in ontvangst mogen nemen als vervanger voor de S5+. Ik heb nog niet alle apps/documenten overgezet, dus ik heb 'm nog niet volledig in gebruik. Hoe zet ik het geluid/trillen uit van de toetsaanslagen bij het typen. Ik heb in een menu al de 'aanraakgeluiden' en nog een aantal zaken uitgeschakeld, maar telkens als ik een letter intoets, trilt de telefoon heel licht (ook in de niet storen modus).
Pas nu jij het zegt gaat er een belletje rinkelen. Ja daar heb ik ook last van! Ik merkte het als eerste bij de BEN app, als je deze na een tijdje weer wilt gebruiken crasht deze inderdaad (zeer irritant). Had me nog niet gerealiseerd dat dat een 5X dingetje zou kunnen zijn - dacht dat het een ontwerpfout in de app was...humpus schreef op zondag 24 juli 2016 @ 19:14:
[...]
De mijne heeft altijd al z'n snelle en trage momenten gehad. Vandaag heb ik hem eens getest tov m'n oude Nexus 5. M'n N5X kan nog niet eens 3 apps in het geheugen houden. Is dit normaal?
https://youtu.be/nAQ1qSWUcMY
Hetzelfde met navigeren en terwijl even de camera app openen: hij weet nog welke route ik ingetikt had, maar de navigatie zelf crasht.
Weet iemand hoe ik dit geheugenprobleem verder in detail kan testen? Soms houdt hij 5-6 apps perfect in het geheugen, soms niet. Cache wipe doe ik bijna elke week, maar helpt niks. En als ik hem terugstuur vrees ik dat ze gaan zeggen dat er niks mis is met mijn toestel.
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
-
[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 10:09 . Reden: Leeg ivm privacy ]
Jup, hier heb ik het ook en dat heeft hij dus eigenlijk praktisch altijd.Twee Dee schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:15:
[...]
Pas nu jij het zegt gaat er een belletje rinkelen. Ja daar heb ik ook last van! Ik merkte het als eerste bij de BEN app, als je deze na een tijdje weer wilt gebruiken crasht deze inderdaad (zeer irritant). Had me nog niet gerealiseerd dat dat een 5X dingetje zou kunnen zijn - dacht dat het een ontwerpfout in de app was...
Een webpagina moet hij na even switchen ook altijd al herladen, helaas. Ik zit nog niet op het laatste patchlevel, ik wacht voor nu even tot Android N uitgerold is.
Ik denk overigens dat het niet een LG Nexus 5X issue is maar een Android in het algemeen issue. Google heeft hier wel vaker moeite mee gehad, ook in eerdere versies oa bij Lollipop.
[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 27-07-2016 09:39 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Menu->Geluid en meldingen->andere geluiden->trillen bij aanraking.Paul! schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:54:
Gisteren mijn Nexus 5P in ontvangst mogen nemen als vervanger voor de S5+. Ik heb nog niet alle apps/documenten overgezet, dus ik heb 'm nog niet volledig in gebruik. Hoe zet ik het geluid/trillen uit van de toetsaanslagen bij het typen. Ik heb in een menu al de 'aanraakgeluiden' en nog een aantal zaken uitgeschakeld, maar telkens als ik een letter intoets, trilt de telefoon heel licht (ook in de niet storen modus).
't is gelukt! Ook alle apps geinstalleerd, alleen blijkt mijn simkaart geen nanosim te zijn. Knippen durf ik niet aan, ik wacht nog wel een weekje tot mijn nieuwe abo (met nanosim) actief is...
Ik las graag even jullie mening over de batterijduur van dit toestel. Ook had ik graag geweten wat USB Type-C betekent, vind niet zo'n goede beknopte uitleg hierover..
Batterijduur hangt af van het gebruik.Tomski1986 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:37:
Ik las graag even jullie mening over de batterijduur van dit toestel. Ook had ik graag geweten wat USB Type-C betekent, vind niet zo'n goede beknopte uitleg hierover..
Aangezien we tweakers zijn, hier een mooie uitleg over USB c: reviews: Usb-c staat voor de deur: kleine stekker die alles lijkt te kunnen
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Batterijduur is redelijk maar niet geweldig.
Alle verhalen over USB-C zou ik maar negeren, eigenlijk komt het er alleen op neer dat je een ander oplaadsnoertje gebruikt, verder zul je er waarschijnlijk weinig aan merken. Snellaadfunctie is wel erg fijn.
Alle verhalen over USB-C zou ik maar negeren, eigenlijk komt het er alleen op neer dat je een ander oplaadsnoertje gebruikt, verder zul je er waarschijnlijk weinig aan merken. Snellaadfunctie is wel erg fijn.
Kort gezegd, alle snoeren die ik hier momenteel heb liggen, zijn useless en aan vervanging toe?ASW1 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:52:
Niet helemaal, je kunt er adapter op zetten:Tomski1986 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:54:
[...]
Kort gezegd, alle snoeren die ik hier momenteel heb liggen, zijn useless en aan vervanging toe?

Precies, die dingen kosten een euro ofzo per 2.
En er zit al een snellader bij met een usb-c aansluiting (die wel dubbelzijdig is dus je kunt die niet in een gewone usb poort of oplader prikken)
En er zit al een snellader bij met een usb-c aansluiting (die wel dubbelzijdig is dus je kunt die niet in een gewone usb poort of oplader prikken)
Betrouwbare site waar ik die type c usb-kabels spotgoedkoop kan kopen?ASW1 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 17:06:
Precies, die dingen kosten een euro ofzo per 2.
Ik had het niet over kabels maar over die adaptertjes. De hierboven afgebeelde zijn prima (van tronsmart) en kun je bij vrijwel elke chinees bestelllen.
Of via Amazon Duitsland. heb je ze sneller in huis
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Voor accessoires kun je hier kijken: [LG Nexus 5X] Accessoires
ik vind t wat tegenvallen tov mijn vorige htc m8Tomski1986 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:37:
Ik las graag even jullie mening over de batterijduur van dit toestel.
Je vergeet de geweldige feature: je powerbank opladen met je telefoon!ASW1 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:52:
Ik heb nog steeds bij elke keer dat ik inplug een kleine glimlach. Mja, ik heb mij dan ook jaren lang geërgerd aan het verkeerd om inpluggen van een usb kabel.
De accu is geweldig. Niet doordat deze zo lang mee gaat, maar omdat je erg snel bij tankt.
Uiteraard wat minder praktisch als je de hele dag geen mogelijkheid hebt om op te laden.
- knip -
Wel belangrijk om nog even te noemen; niet alle adapters/kabels zijn goed, zie http://arstechnica.com/ga...-type-c-cables-on-amazon/.Tomski1986 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 18:03:
[...]
Betrouwbare site waar ik die type c usb-kabels spotgoedkoop kan kopen?
Ik heb mijn Nexus 5x afgelopen week bij Belsimpel gekocht. De verpakking was open gemaakt maar wel weer verzegeld door LG, en er zat een micro-usb naar usb c adapter in. Misschien LG tot inzicht is gekomen?
Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8
Klinkt als een refurbished toestel, nagekeken door fabrikant.
⏩ PVOutput☀️
Ik heb m daar vorige week besteld. Maar bij mij zat die er niet in. Nu zelf via Amazon een kabeltje en een paar van die stekkers besteld
Ik had hem eerst bij bol.com vandaan en toen zat er een headset bij. Later 1 elders gekocht en toen zat die er niet bij. Denk dus dat er verschillende combinaties van inhoud in omloop zijn!
DaveD
Dacht zelf ook aan refurbished, maar ik kon geen gebruikssporen zien op het apparaat of de accessoires. Misschien door LG geopend om juist een converter mee te leveren.
Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8
Vreemd genoeg heeft belsimpel wel vaker buitenlandse toestellen, heb het nou al op diverse plekken en met diverse toestellen op internet gelezen. Beetje dubieus.Samueldw schreef op zondag 31 juli 2016 @ 08:11:
Ik heb mijn Nexus 5x afgelopen week bij Belsimpel gekocht. De verpakking was open gemaakt maar wel weer verzegeld door LG, en er zat een micro-usb naar usb c adapter in. Misschien LG tot inzicht is gekomen?
Waarom dubieus. Als ze ergens een goedkope levering kunnen krijgen. Uiteindelijk is het hetzelfde toestel met dezelfde garantie.J0YR1D3R schreef op zondag 31 juli 2016 @ 15:09:
[...]
Vreemd genoeg heeft belsimpel wel vaker buitenlandse toestellen, heb het nou al op diverse plekken en met diverse toestellen op internet gelezen. Beetje dubieus.
Bij sommige toestellen komen OTA updates veel later, omdat het toestel uit een ander land komt.Deadsy schreef op zondag 31 juli 2016 @ 18:11:
[...]
Uiteindelijk is het hetzelfde toestel met dezelfde garantie.
Het is toch vreemd dat er kabels bij het toestel zitten die er niet bij horen? Wanneer de inhoud van de verpakking afwijkt van de inhoud die Google zelf levert in NL zou ik daar mijn twijfels bij hebben. Is het toestel misschien al gebruikt? Heeft het toestel een defect wat de gebruiker heeft gemeld en LG zelf nooit heeft gevonden (of de moeite er voor heeft gedaan om het te vinden?) En dan inderdaad nog het punt wat rens-br noemt, met een toestel uit Hongarije, Polen of waar dan ook heb je vaak later updates.Deadsy schreef op zondag 31 juli 2016 @ 18:11:
[...]
Waarom dubieus. Als ze ergens een goedkope levering kunnen krijgen. Uiteindelijk is het hetzelfde toestel met dezelfde garantie.
Voorbeeldje: Ethirty in 'nieuws: Gerucht: Android 7 Nougat komt volgende maand uit'
De S6 heeft al sinds half maart Android 6.0 beschikbaar voor normale NL modellen, deze user heeft een kleine 5 maanden later nog steeds niets.
Dat doen alle goedkope toko's. Op zich niets mis mee, alleen zouden ze het wel wat duidelijker mogen vermelden imoJ0YR1D3R schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 10:54:
[...]
Het is toch vreemd dat er kabels bij het toestel zitten die er niet bij horen? Wanneer de inhoud van de verpakking afwijkt van de inhoud die Google zelf levert in NL zou ik daar mijn twijfels bij hebben. Is het toestel misschien al gebruikt? Heeft het toestel een defect wat de gebruiker heeft gemeld en LG zelf nooit heeft gevonden (of de moeite er voor heeft gedaan om het te vinden?) En dan inderdaad nog het punt wat rens-br noemt, met een toestel uit Hongarije, Polen of waar dan ook heb je vaak later updates.
Voorbeeldje: Ethirty in 'nieuws: Gerucht: Android 7 Nougat komt volgende maand uit'
De S6 heeft al sinds half maart Android 6.0 beschikbaar voor normale NL modellen, deze user heeft een kleine 5 maanden later nog steeds niets.
https://m.reddit.com/r/ne..._to_usb_type_c_adapter_in
Niet zoveel erachter zoeken, blijkbaar wordt het nu eraan toegevoegd.
Niet zoveel erachter zoeken, blijkbaar wordt het nu eraan toegevoegd.
Ik heb mijn 5X alweer weggedaan mede omdat ik verwachte de updates vanuit Google direct na release te kunnen ontvangen en dit dus niet zo bleek te zijn. Had halverwege juli volgens mij de security update van juni er nog niet eens op binnengekregen. Sorry, maar daar koop ik geen Nexus apparaat voor.
[ Voor 4% gewijzigd door Goofman op 01-08-2016 11:32 ]
Dat is vreemd. ik heb al 2 weken de july update er opGoofman schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:31:
Ik heb mijn 5X alweer weggedaan mede omdat ik verwachte de updates vanuit Google direct na release te kunnen ontvangen en dit dus niet zo bleek te zijn. Had halverwege juli volgens mij de security update van juni er nog niet eens op binnengekregen. Sorry, maar daar koop ik geen Nexus apparaat voor.
Inderdaad vreemd. Zojuist bij mij gecheckt. Ik heb de beveiligingsupdate van 5 juli op mijn Nexus 5x. Misschien - zoals hierboven - een telefoon uit andere regio en dus latere updates? Overigens heb ik mijn telefoon ook via Belsimpel.418O2 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:33:
[...]
Dat is vreemd. ik heb al 2 weken de july update er op
[ Voor 19% gewijzigd door mobstaa op 01-08-2016 11:45 ]
Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber
Vreemd inderdaad: Hier eigenlijk altijd in de 2e, uiterlijk 3e week van de maand binnen.Goofman schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:31:
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Oh en mijn 5X werd trouwens ook niet opgepikt door Google's apparaatbeheer. Ik kon het toestel dus niet op afstand traceren/bellen en het kwam ook niet in aanmerking voor het beta programma. Uiteraard vallen dit soort zaken op te lossen door de software handmatig te flashen, maar daar had ik geen Nexus toestel voor gekocht.
Als het gaat om toestellen uit het buitenland, mijn 5X komt uit Duitsland, geen verloop in de verpakking en mogelijk een niet zo goed afgesteld scherm. Maar ik krijg wel alle updates op tijd binnen, nadat hij uit de verpakking kwam al 2 updates en daarna regelmatig de secutiryupdates.
Hoe weet je uit welk land je telefoon komt?
Daarom heb ik hem dus vergeleken met mijn N5, die over exact even veel RAM geheugen beschikt.Quad schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:38:
[...]
Ik denk overigens dat het niet een LG Nexus 5X issue is maar een Android in het algemeen issue. Google heeft hier wel vaker moeite mee gehad, ook in eerdere versies oa bij Lollipop.
Ik draai exact dezelfde apps op beide toestellen, omdat de N5 mijn backuptoestel is.
Ik vind het absoluut niet kunnen dat mijn N5 over het algemeen beter presteert dan de N5X.
De camera is beter (maar mist OIS) en het scherm kan helderder. Voor de rest alleen maar nadelen. Nog nooit zo teleurgesteld geweest van een Nexus.
Ik vind zelf het memory beheer van deze 5X echt heel beroerd. Even de browser minimaliseren en zelfs de actieve tab moet zich herladen. Daar heb ik op mijn samsung tab s2 echt geen last van en beiden draaien 6.0. Tot nu toe niet erg onder de indruk van dit toestel. Je kan goed merken dat de bang for buck uit de Nexus toestellen is gehaald en daardoor houd je eigenlijk gewoon een budget toestel over dat toevallig frequent updates ontvangt.
Heeft geen signature.
Heeft iemand een oplossing voor het volgende "probleem"?
Bij een aantal van mijn meldingen staat er telkens "Inhoud verborgen" (zie screenshot 1 en 2). Ik heb nochtans in instellingen>geluid en meldingen>melding aangegeven dat de inhoud van alle meldingen mogen worden weergegeven.
Screenshot 1

Screenshot 2
Bij een aantal van mijn meldingen staat er telkens "Inhoud verborgen" (zie screenshot 1 en 2). Ik heb nochtans in instellingen>geluid en meldingen>melding aangegeven dat de inhoud van alle meldingen mogen worden weergegeven.
Screenshot 1

Screenshot 2

Staat er niets bij de instellingen van je lockscreen?Tomasdem schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:40:
Screenshot 1
[afbeelding]
Screenshot 2
[afbeelding]
Hoe staan de meldingen bij de apps zelf? Misschien heb je wel gevoelige inhoud verbergen aan staan, dan laat hij volgens mij nog steeds niet zien.Tomasdem schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:40:
Screenshot 1
[afbeelding]
Screenshot 2
[afbeelding]
Waar precies bedoel je? Ik vind niet direct iets speciaals.418O2 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:42:
[...]
Staat er niets bij de instellingen van je lockscreen?
Bij de apps zelf heb ik de optie inhoud verbergen niet aangevinkt, dat maakt het nog vreemderJ0YR1D3R schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:44:
[...]
Hoe staan de meldingen bij de apps zelf? Misschien heb je wel gevoelige inhoud verbergen aan staan, dan laat hij volgens mij nog steeds niet zien.

Ik gok dat ze de instelling 'When device is locked' bedoelen onder 'Sound & Notification', dan kun je kiezen: alle notificaties tonen, gevoelige notificaties verbergen en geen notificaties weergeven (show all, hide sensitive & dont show respectievelijk)Tomasdem schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 12:10:
[...]
Waar precies bedoel je? Ik vind niet direct iets speciaals.
[...]
Bij de apps zelf heb ik de optie inhoud verbergen niet aangevinkt, dat maakt het nog vreemder
edit: 'Geluid en meldingen' -> 'Bij vergrendeld apparaat' in het nederlands
[ Voor 6% gewijzigd door NowayIndustries op 02-08-2016 15:47 ]
Ahja ok, maar daar staat de optie "Inhoud van alle meldingen wergeven" wel degelijk aan.NowayIndustries schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:45:
[...]
Ik gok dat ze de instelling 'When device is locked' bedoelen onder 'Sound & Notification', dan kun je kiezen: alle notificaties tonen, gevoelige notificaties verbergen en geen notificaties weergeven (show all, hide sensitive & dont show respectievelijk)
edit: 'Geluid en meldingen' -> 'Bij vergrendeld apparaat' in het nederlands
Augustus update MTC20F is ook al beschikbaar.
Edit: en geflashed:

Met security patch level uit de toekomst.

[ Voor 33% gewijzigd door MegaTronics op 02-08-2016 17:51 ]
Verdere acties van CoolBlue: https://tweakers.net/shopreview/permalink/170289/jelmervos schreef op maandag 11 juli 2016 @ 21:12:
[...]
Ik ben benieuwd wat ze nu gaan doen, weer een reparatie heb ik weinig vertrouwen in. Kans is groot dat ik dan weer de RPMB partitie mis (en misschien nog meer waar ik later pas achter kom).
Even een waarschuwing voor mensen die hun 5X moeten opsturen voor reparatie. Deze zal naar Teleplan gaan welke de 5X niet goed repareert. Zodra je hem terug hebt, check even of er "NO RPMB" in de bootloader staat:

Dit wil je niet.
Zie mijn eerdere posts in dit topic.
Maar het komt er op neer dat er partities (RPMB is een partitie op het eMMC geheugen) missen. Het eerste symptoom waar ik tegen aan liep was dat ik niet blijvend kon unlocken. Daarna heb ik niet verder gekeken wat er nog meer mis is.
Ik heb het idee dat Teleplan bij het plaatsen van een nieuw blanco moederbord deze niet goed beschrijft. Ze zetten immers het IMEI nummer e.d. over.
Hier nog meer gebruikers met hezelfde probleem, ook na vervangen PCB:
- https://www.reddit.com/r/...5x_bootloader_unlockable/
- http://forum.xda-develope...s-to-lock-reboot-t2903581
- http://forum.xda-develope...k-bootloader-n5x-t3290923
- https://plus.google.com/w...5401222/posts/JDR3MptNKMM
- http://www.android-hilfe....-mainboard-defekt.752584/
[ Voor 34% gewijzigd door jelmervos op 03-08-2016 08:55 ]
Lawl nice, mooie flaw.MegaTronics schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 16:39:
Augustus update MTC20F is ook al beschikbaar.
[afbeelding]
Kan je ook even kort toelichten waarom je dat niet wilt hebben?jelmervos schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:46:
[...]
Verdere acties van CoolBlue: https://tweakers.net/shopreview/permalink/170289/
Even een waarschuwing voor mensen die hun 5X moeten opsturen voor reparatie. Deze zal naar Teleplan gaan welke de 5X niet goed repareert. Zodra je hem terug hebt, check even of er "NO RPMB" in de bootloader staat:
[afbeelding]
Dit wil je niet.
Nu moet ik en anderen opzoeken wat de fout betekent.
⏩ PVOutput☀️
Reeds gedaan: jelmervos in "[LG Nexus 5X] Ervaringen & Discussie"Quad schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:35:
[...]
Kan je ook even kort toelichten waarom je dat niet wilt hebben?
Nu moet ik en anderen opzoeken wat de fout betekent.
Ik heb de afgelopen maand 2x het volgende probleem gehad: bij lage batterij stand (1-3%) ging de telefoon spontaan rebooten. Permanent. Dit stopt dan nadat ik de telefoon in de oplader doe en geforceerd uitschakel tijdens de boot. Even een 5min laat 'afkoelen' (toestel word ook warm, niet heet, maar wel warm). Vervolgens weer aan zet. En hoppa niets aan de hand. Ik vroeg mij af of er mensen zijn met een soortgelijk probleem, of hebben gehad.
Ik heb wel een Spigen hoesje er om zitten. Deze verwijder ik ook.
Ik heb wel een Spigen hoesje er om zitten. Deze verwijder ik ook.
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Niemand een idee wat het kan zijn? Heb me al suf gezocht in instellingen.Tomasdem schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:40:
Screenshot 1
[afbeelding]
Screenshot 2
[afbeelding]
Alvast bedankt.
Settings > Sound & Notifications > When device is lockedTomasdem schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:12:
[...]
Niemand een idee wat het kan zijn? Heb me al suf gezocht in instellingen.
Alvast bedankt.
al goed ingesteld? O. Blijkbaar wel. Zet hem eens ergens anders op, rebooten en dan weer terug zetten. Misschien helpt dat
[ Voor 14% gewijzigd door 418O2 op 05-08-2016 09:24 ]
Net geprobeerd maar helaas nog steeds hetzelfde. Bedankt voor de tip wel!418O2 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:24:
[...]
Settings > Sound & Notifications > When device is locked
al goed ingesteld? O. Blijkbaar wel. Zet hem eens ergens anders op, rebooten en dan weer terug zetten. Misschien helpt dat
Heb je toevallig een Exchange account ingesteld?Tomasdem schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:12:
[...]
Alvast bedankt.
Neen, dat heb ik niet. Trouwens: meldingen van Whatsapp, Snapchat enz worden wel weergegeven. Kalender en Google play niet.jelmervos schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:43:
[...]
Heb je toevallig een Exchange account ingesteld?
Heb je ook bij de specifieke notificatieinstellingen van Google Play en Agenda gekeken?Tomasdem schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:12:
[...]
Alvast bedankt.
Engels: Settings > Sound & Notification > App notifications > [Agenda]/[Google Play (services)]
[ Voor 16% gewijzigd door begintmeta op 05-08-2016 12:45 ]
Ja, en die staan allemaal op "normaal". Deze heb ik ook eens veranderd, reboot gedaan, en terug gezet. Maar ook geen verandering jammer genoeg.begintmeta schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:41:
[...]
Heb je ook bij de specifieke notificatieinstellingen van Google Play en Agenda gekeken?
Engels: Settings > Sound & Notification > App notifications > [Agenda]/[Google Play (services)]
[ Voor 12% gewijzigd door Tomasdem op 05-08-2016 12:54 ]
je zou inderdaad hopen dat er wellicht een instelling weer goed komt te staan als je dan eens 'Hide sensitive content' specifiek voor de bewuste apps aanzet en later weer uitzet.Tomasdem schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:53:
[...]
Ja, en die staan allemaal op "normaal". Deze heb ik ook eens veranderd, reboot gedaan, en terug gezet. Maar ook geen verandering jammer genoeg.
Bij mij geeft de agenda in iedergeval de inhoud weer op het lockscreen als die schakelaar uitstaat en niet als die schakelaar aanstaat, dus het lijkt geen algemeen probleem met die apps te zijn.
Lukt het voor andere apps wel om 'Hide sensitive content' goed te laten werken specifiek voor die bepaalde app?
[ Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 05-08-2016 13:20 ]
Het probleem lijkt op het eerste gezicht opgelost, althans voor de kalender app. Voor Google play heb ik nog geen meldingen gekregen.begintmeta schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:03:
[...]
je zou inderdaad hopen dat er wellicht een instelling weer goed komt te staan als je dan eens 'Hide sensitive content' specifiek voor de bewuste apps aanzet en later weer uitzet.
Bij mij geeft de agenda in iedergeval de inhoud weer op het lockscreen als die schakelaar uitstaat en niet als die schakelaar aanstaat, dus het lijkt geen algemeen probleem met die apps te zijn.
Lukt het voor andere apps wel om 'Hide sensitive content' goed te laten werken specifiek voor die bepaalde app?
Ik heb bij app-meldingen de schakelaar aan gezet voor "gevoelige inhoud verbergen". Dan een melding laten afgaan. Dan een reboot gedaan, en de schakelaar "gevoelige inhoud verbergen" uit gezet. Dan gaf hij de melding wel correct weer. Hopelijk blijft het nu goed.
Alvast bedankt voor jullie hulp, anders was het nooit gelukt!
Ik heb een probleem met mijn nexus 5x (voorzien van Android N beta). Vanmiddag starte de telefoon uit zichzelf op toen ik aan het browsen was. Geen probleem, de telefoon starte weer normaal op. Echter een uur later viel de telefoon uit en bleef in een bootloop hangen. Na wat rondneuzen op XDA heb ik de Nexus Tool kit gedownload en het herstelprogramma gestart. Deze heeft de bootloader unlocked en de telefoon naar stock geflashed (was van te voren ook al, nooit iets aan veranderd. Dit ging prima, telefoon starte weer op. Echter na het downloaden van de laatste update van android N, zat ik bij het installeren wederom in een bootloop. Het lijkt er op de een of andere manier op dat er iets mis is met de opstartprocedure bij mijn telefoon. Zodra Android opgestart is, lijkt alles perfect te werken maar zodra de telefoon opnieuw opgestart moet worden, blijft hij hangen in een bootloop varierend van 30 seconden tot tientallen minuten. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen en belangrijker nog, hoe ik dit kan verhelpen?
Probeer is gewoon android dus niet de Android N waarschijnlijk is er een probleem in de laatste versie.
Dat heb ik nu gedaan. Het resultaat na het flashen was een bootloop van een kwartier, daarna werd android gestart. Alles doet het nu maar ik heb nog niet geprobeerd de telefoon te herstarten. Ik ben bang dat ik dan weer in een bootloop beland. Dus ik hou het maar zo, en maar hopen dat hij het blijft doen..daflux schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:41:
Probeer is gewoon android dus niet de Android N waarschijnlijk is er een probleem in de laatste versie.
Edit..
Na een half uur normaal functioneren, loopt de telefoon vast bij het teruggaan naar de homescreen. En uiteraard nu weer in een bootloop...
Edit 2
Het lijkt erop dat het een hardwarematig probleem is. Enige optie die dus nog overblijft lijkt me opsturen voor garantie. Nu zit ik met de volgende vraag. Toen ik het toestel net had, is het scherm gebroken. Deze is hersteld bij een lokaal bedrijf (geen beunhaas en met originele onderdelen). Zou dit een probleem kunnen zijn bij het claimen van garantie?
[ Voor 33% gewijzigd door Tomvanschayk op 08-08-2016 18:36 ]
Gaan ze normaal gesproken niet zien als het netjes gedaan is en daadwerkelijk met originele onderdelen.Tomvanschayk schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:34:
[...]
Edit 2
Het lijkt erop dat het een hardwarematig probleem is. Enige optie die dus nog overblijft lijkt me opsturen voor garantie. Nu zit ik met de volgende vraag. Toen ik het toestel net had, is het scherm gebroken. Deze is hersteld bij een lokaal bedrijf (geen beunhaas en met originele onderdelen). Zou dit een probleem kunnen zijn bij het claimen van garantie?
Als je hem gaat opsturen en het moederbord wordt vervangen, let dan hier op.Tomvanschayk schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:34:
[...]
Het lijkt erop dat het een hardwarematig probleem is. Enige optie die dus nog overblijft lijkt me opsturen voor garantie.
Over unlocken en garantie, dit bericht heb ik van CoolBlue gekregen:
bij de Nexus (en Android)toestellen kan de bootloader worden unlocked. Dit kan en mag, maar is wel op eigen risico. Mocht er een defect optreden, en dit is aantoonbaar verbonden met het unlocken van de bootloader, dan vervalt de garantie en is reparatie niet mogelijk.
Bedankt voor het melden, zal het in de gaten houden!jelmervos schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 20:37:
[...]
Als je hem gaat opsturen en het moederbord wordt vervangen, let dan hier op.
Over unlocken en garantie, dit bericht heb ik van CoolBlue gekregen:
[...]
Lijkt me onwaarschijnlijk dat dat het probleem, vooral gezien het feit dat ik de telefoon unlocked heb om het probleem proberen op te lossen. Maar ik ga hem voor de zekerheid (proberen te) relocken
En net als mijn Philips TV heeft mijn LG Nexus 5X nu een update die die wil installeren. Is dus ook bezig met installeren 
Update:
Het duurt even, maar dan heb je ook wat. Nou ja, het bijwerken van de apps duurt langer dan de update zelf installeren. Update betreft versie van 5 augustus
Update:
Het duurt even, maar dan heb je ook wat. Nou ja, het bijwerken van de apps duurt langer dan de update zelf installeren. Update betreft versie van 5 augustus
[ Voor 40% gewijzigd door commentator op 10-08-2016 20:46 . Reden: versie info toegevoegd ]
-
[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 10:09 . Reden: Leeg ivm privacy ]
Ik vind dat hele gefaseerd uitrollen van die maandelijkse security-updates best wel scburftirritant.. Ik heb een Nexus om goed up2date te zijn, niet om pas een week voor het uitkomen van de nieuwe update nog eens een "oude" te krijgen..
Straks zijn ze bij Samsung/HTC nog sneller dan m'n eigen Nexus
Maar eens kijken of abd sideload werkt.. Ah, nee, handig.. Update beschikbaar, maar "Waiting for WiFi" voor de download.. Pas vanaf 13 augustus zou 'ie 'em via 3G downloaden
Lekker nuttig.. Of méld het dan eventjes o.i.d..

Maar eens kijken of abd sideload werkt.. Ah, nee, handig.. Update beschikbaar, maar "Waiting for WiFi" voor de download.. Pas vanaf 13 augustus zou 'ie 'em via 3G downloaden

[ Voor 27% gewijzigd door Osiris op 11-08-2016 09:30 ]
Yup, ik vind dat ook vreemd. Vooral ook wanneer ik telkens weer zie dat de iPad die we hebben liggen netjes iedere keer op de dag dat er een update vrijgegeven wordt door Apple ook bijgewerkt kan worden met die vrijgegeven update. Wat Apple daarin anders doet weet ik niet, maar Google slaat in dit opzicht in mij ogen een modderfiguur.Osiris schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:15:
Ik vind dat hele gefaseerd uitrollen van die maandelijkse security-updates best wel scburftirritant.. Ik heb een Nexus om goed up2date te zijn, niet om pas een week voor het uitkomen van de nieuwe update nog eens een "oude" te krijgen..
Maar eens kijken of abd sideload werkt.. Ah, nee, handig.. Update beschikbaar, maar "Waiting for WiFi" voor de download.. Pas vanaf 13 augustus zou 'ie 'em via 3G downloaden![]()
Ik snap niet dat je dat irritant vind. Waarom is het zo lastig om eventjes te moeten wachten? Mis je dan gesprekken ? Belangrijke apps. Ben blij dat je updates krijgt. Ook begrijp ik niet wat dan de vergelijking met Apple is die er ook weer gemaakt wordt.Osiris schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:15:
Maar eens kijken of abd sideload werkt.. Ah, nee, handig.. Update beschikbaar, maar "Waiting for WiFi" voor de download.. Pas vanaf 13 augustus zou 'ie 'em via 3G downloaden![]()
Twee verschillende bedrijven, verschillende update protocollen. Of gaan we straks ook zeuren over de updates van windows 10 dat die altijd te pas en te onpas komen? Als je een dergelijke update binnen krijgt zet die aan voordat je gaat slapen en de ochtend erop is alles weer klaar. Ik zie het probleem dus niet.
Jij vindt het normaal om bij maandelijkse updates meer dan een halve maand te moeten wachten op je update?Webgnome schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:23:
[...]
Ik snap niet dat je dat irritant vind. Waarom is het zo lastig om eventjes te moeten wachten? Mis je dan gesprekken ? Belangrijke apps. BenWees blij dat je updates krijgt.
Google gaat er prat op dat je bij de Nexus devices allemaal supersnel je security-updates krijgt, niet meer lang wachten voor 3rd party vendors. Als ik dan alsnóg bijna een maand moet wachten, ja, dan vind ik dat storend.
Een vertraagde, incremental roll-out snap ik ook heus wel. Eerst een klein percentage van devices, kijken of 't goed gaat, dan de rest.. Maar dat hoeft mijns inziens echt geen weken te duren..
[ Voor 13% gewijzigd door Osiris op 11-08-2016 10:26 ]
Update servers gaan gewoon plat als ze het niet gefaseerd pushen.
Waar ik op in haakte is meer dat als er updates gebeuren dat er dan altijd mensen zullen zijn die het lastig / irritant / vervelend vinden ook al weet men dondersgoed dat het ergens goed voor is. Zover mijn ervaring met andere android fabrikanten gaat moet ik toch eerlijk toegeven dat Nexus tot nog toe altijd nog de beste update cycli aanhoudt. Mijn Sony staat al een tijdje stof te happen maar ik betwijfel of daar ooit nog een update voor uitkomt aangezien toendertijd nog te lui waren om firmware uit te brengen die snelheidswinst kon brengen. Zelfde geld voor een Frans telefoontje. Daar hoef ik ook geen updates voor te verwachten. Onze Nexus 5x's (of is het 'n) zijn beide op het zelfde moment aan de beurt.Osiris schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:25:
[...]
Jij vindt het normaal om bij maandelijkse updates meer dan een halve maand te moeten wachten op je update?
Google gaat er prat op dat je bij de Nexus devices allemaal supersnel je security-updates krijgt, niet meer lang wachten voor 3rd party vendors. Als ik dan alsnóg bijna een maand moet wachten, ja, dan vind ik dat storend.
Een vertraagde, incremental roll-out snap ik ook heus wel. Eerst een klein percentage van devices, kijken of 't goed gaat, dan de rest.. Maar dat hoeft mijns inziens echt geen weken te duren..
Dat lijkt me met Google's mega-server-farms & CDN niet echt zo'n groot probleemjacques1971 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:41:
Update servers gaan gewoon plat als ze het niet gefaseerd pushen.
Da's heel iets anders. Wat je nu noemt is dat de frequentie een probleem zou zijn. Daar héb ik 't helemaal niet over. Die frequentie blijft maandelijks, of je nou de 3e of de 24ste van de maand aan de beurt komt.Webgnome schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:12:
[...]
Waar ik op in haakte is meer dat als er updates gebeuren dat er dan altijd mensen zullen zijn die het lastig / irritant / vervelend vinden ook al weet men dondersgoed dat het ergens goed voor is. Zover mijn ervaring met andere android fabrikanten gaat moet ik toch eerlijk toegeven dat Nexus tot nog toe altijd nog de beste update cycli aanhoudt. Mijn Sony staat al een tijdje stof te happen maar ik betwijfel of daar ooit nog een update voor uitkomt aangezien toendertijd nog te lui waren om firmware uit te brengen die snelheidswinst kon brengen. Zelfde geld voor een Frans telefoontje. Daar hoef ik ook geen updates voor te verwachten. Onze Nexus 5x's (of is het 'n) zijn beide op het zelfde moment aan de beurt.
Valt het iemand op dat als je met een vinger tegen de achterkant van de telefoon (rechts van de vingerafdrukscanner) tikt dat het net lijkt alsof er iets los in zit te trillen/niet goed is vastgemaakt?
Dat was mij ook al opgevallen. Echter denk ik niet dat het een defect is aangezien ik hier 3 Nexus 5's heb en ze het allemaal hebben.SampleUser schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:03:
Valt het iemand op dat als je met een vinger tegen de achterkant van de telefoon (rechts van de vingerafdrukscanner) tikt dat het net lijkt alsof er iets los in zit te trillen/niet goed is vastgemaakt?
Is dat niet gewoon de lens van de camera die dan beweegt?SampleUser schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:03:
Ja. Heeft bijna elke smartphoneMegaTronics schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:30:
[...]
Is dat niet gewoon de lens van de camera die dan beweegt?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Prijzen, levertijden: ~~~[Nexus 5X] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: ~~~[LG Nexus 5X] Accessoires
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Prijzen, levertijden: ~~~[Nexus 5X] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: ~~~[LG Nexus 5X] Accessoires