Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
dat trillen is je powerknop. schud je telefoon maar eens naast je oor.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:11
Nee, dat is het trilgeval (hoe noem je dat ding eigenlijk, dat ervoor zorgt dat je toestel trilt bij een notificatie? Het is een motortje met een exentrisch gewichtje op de as)

Wanneer je de telefoon losjes in je hand houdt en ermee b.v. op tafel tikt dan wordt dat ding in beweging gebracht en voel je hem natrillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Laatst online: 12:48
ASW1 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:41:
Nee, dat is het trilgeval (hoe noem je dat ding eigenlijk,
Trilmotor? :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:31
Gisteren Nougat geinstalleerd, lijkt vooralsnog goed te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:34
Ben erg benieuwd naar Nougat, hoop vooral dat het ram management iets verbeterd is. Want mijn Nexus 5 met eveneens 2gb ram deed dat toch wat beter dan de huidige 5X. Mogelijk ook door de encryptie?
Anyway, ik wacht de OTA wel even af.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Ik zit momenteel op de stock rom maar dan rooted en met TWRP.

Is er een eenvoudige manier om nu te upgraden? In het verleden gebruikte ik altijd de factory images maar die zijn er (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
gehaktstaaf schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:37:
Ben erg benieuwd naar Nougat, hoop vooral dat het ram management iets verbeterd is. Want mijn Nexus 5 met eveneens 2gb ram deed dat toch wat beter dan de huidige 5X. Mogelijk ook door de encryptie?
Anyway, ik wacht de OTA wel even af.
OTA was hier gisteravond al binnen hoor. 22 augustus was de release voor 5X en 6P. Bevalt tot nu toe erg goed, draait vele malen vlotter dan de beta die ik al geruime tijd draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:16
Zie topic van de 6P hoe je via het beta programma kunt upgraden, downloaden gaat wel erg langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
peptalk schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:08:
Zie topic van de 6P hoe je via het beta programma kunt upgraden, downloaden gaat wel erg langzaam.
Downloaden langzaam? Was bij mij binnen een minuut binnen op m'n 5X hoor.. Wat voor verbinding heb je haha? 150 mbit hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 12:59
Kan je die link voor update hier even plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

De eerste N factory images komen online op https://developers.google.com/android/nexus/images de 5X helaas nog niet.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Nee ik bedoel de link van wat is het beta om hem toch direct te krijgen op de 5X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
daflux schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:36:
Nee ik bedoel de link van wat is het beta om hem toch direct te krijgen op de 5X?
Check het Tweakers nieuwsbericht over de Nougat update van gisteren, in een van de eerste comments staat de link naar het beta-programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Ik plaats hem hier dat is nog zo makkelijk voor de mensen:

https://google.com/android/beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
djmelvee schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:39:
[...]

Downloaden langzaam? Was bij mij binnen een minuut binnen op m'n 5X hoor.. Wat voor verbinding heb je haha? 150 mbit hier.
Hier op het werk schoot het iig niet op, is ook een langzame business adsl en dan draait er nog van alles op mee en de verbinding heeft er al minimaal 3 keer uitgelegen vandaag. Zal dus door andere factoren zijn gekomen dan de server(s) van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Ook hier via de beta enrollment methode naar Nougat bijgewerkt, alles is behouden gebleven en ook bankieren app werkt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Bij mij klapt de Horizon Go app er uit net na het opstarten en inladen van het home gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10
peptalk schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:57:
Bij mij klapt de Horizon Go app er uit net na het opstarten en inladen van het home gedeelte.
Horizon werkt bij mij inderdaad ook niet. Net als Sygic navigatie trouwens.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
  • Laatst online: 26-05 13:07
Ik heb toch wel het idee dat mijn 5x wat sneller is na de update, bevalt goed tot nu toe!

• djmelvee
TheFes schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:32:
[...]

Werkte in de beta al niet, Horizon. Klagen bij de makers van de app :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

De N factory image voor de 5X is ook beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 09:00
Dit vond ik ook wel een goeie tip om meteen N erop te zetten (met behoud van data)
http://www.howtogeek.com/...-waiting-for-the-rollout/

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:23
TheFes schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:32:
[...]

Sygic doet het weer op mijn Nexus 5X. Zie ook hieronder.

There is another updated Sygic version (16.2.15) which fixes the crash with the latest Android 7.0 (Nougat) system. Google Play Store is set to do a staged rollout of each new Sygic version, so the updated versions start at about 5% of users being able to download it (chosen randomly) and then the percentage increases. Currently the 16.2.15 update is at about 50%, but if you need it right away, you can find the apk file for installation attached to this message.
Download the file to your phone and open it from there to begin installing, Play Store should get the right resource files for it automatically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Switek schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:58:
[...]

Sygic doet het weer op mijn Nexus 5X. Zie ook hieronder.

There is another updated Sygic version (16.2.15) which fixes the crash with the latest Android 7.0 (Nougat) system. Google Play Store is set to do a staged rollout of each new Sygic version, so the updated versions start at about 5% of users being able to download it (chosen randomly) and then the percentage increases. Currently the 16.2.15 update is at about 50%, but if you need it right away, you can find the apk file for installation attached to this message.
Download the file to your phone and open it from there to begin installing, Play Store should get the right resource files for it automatically.
Ik kreeg de update gisteren aangeboden in de Play store. Werkt nu inderdaad weer.
Nu Horizon nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb gewoon de bootloader, boot, radio, system en vendor geflashed van de factory image (gevolgt door de laatste SuperSU) en daarbij heeft die de data behouden. Tot nu toe moest ik alleen een wijzing doorvoeren voor adaway om die weer te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Iemand een idee hoe je die OTA kan forceren ? Ik heb al diverse zaken geprobeerd (Google Framework servives stoppen) maar hij zegt dat het apparaat up te date is?

Verder zie ik in het Beta programma alleen maar mijn oude teruggestuurde 5X staan en niet mijn huidige toestel....

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:34
a casema user schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:35:
Dit vond ik ook wel een goeie tip om meteen N erop te zetten (met behoud van data)
Denk dat ik dit maar eens ga proberen morgen. Hier ook nog geen OTA ontvangen. Komt mogelijk doordat mijn 5X een Franse versie is? (Via Belsimpel).

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:06
Bij mij ook niet.
djmelvee schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:32:
[...]

Werkte in de beta al niet, Horizon. Klagen bij de makers van de app :)
Al gedaan. Krijg je reacties terug als
voor ons was het ook een verrassing dat de update er nu al was
Verder bevalt het prima. Heb wel het idee dat de wifi wat vaker op de achtergrond uitgezet wordt als ie in mijn broekzak zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
commentator schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:28:

Verder bevalt het prima. Heb wel het idee dat de wifi wat vaker op de achtergrond uitgezet wordt als ie in mijn broekzak zit
Dat zal wellicht met de verbeterde doze functie te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Een app gevonden die onder Nougat niet meer goed werkt, de PRTG monitor app om het monitoringssysteem op het werk mee te bedienen. Het inloggen werkt daar niet meer. Onder Marshmallow werkte die perfect. Aangezien ik nu twee weken vakantie heb, is de noodzaak niet erg groot, dus even wachten op een update van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

gehaktstaaf schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:15:
[...]

Denk dat ik dit maar eens ga proberen morgen. Hier ook nog geen OTA ontvangen. Komt mogelijk doordat mijn 5X een Franse versie is? (Via Belsimpel).
Gisteren via adb maar geladen. Dat was op zich ook redelijk simpel te doen. Wel een paar keer een melding gekregen van " unknown command (log) tijdens het sideloaden maar hij werkt gewoon goed.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn N5X heeft t op vakantie helaas begeven. Zat lekker aan een pilsje, filmpje te kijken op mijn N9, en ineens zie ik dat telefoon uitvalt en reboot. Komt niet verder dan google logo en valt weer uit, start weer opnieuw weer tot google logo en daarna valt ie weer uit en doet ie helemaal niets meer. :-(

Stappenplan van google doorlopen. Rode Led onderin knipperde op een gegeven moment nog eens een tijd.
Gaat niet meer aan, niet met volume down, Niets.

Heb m afgelopen week teruggebracht naar MM, zal wel een week of 3 duren. Nu moest ik eigenlijk de release van Nougat missen maar heb even een General Mobile 4G gekocht, die meteen bij het aanzetten al een update melding gaf. Dus heb nu even een waardige vervanger. Hoop dat t snel is opgelost.

Probleem is wel dat ik custom rom draaide en dus de bootloader unlocked heb.

Afwachten maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08

Quad

Doof

MegaTronics schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:32:
Een app gevonden die onder Nougat niet meer goed werkt, de PRTG monitor app om het monitoringssysteem op het werk mee te bedienen. Het inloggen werkt daar niet meer. Onder Marshmallow werkte die perfect. Aangezien ik nu twee weken vakantie heb, is de noodzaak niet erg groot, dus even wachten op een update van de app.
Hm ja, vond het al stil laatste dagen.. :+
Ff wachten op een update inderdaad.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
a casema user schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:35:
Thanks voor de tip, binnen een minuut was de update bezig te downloaden :9

Edit: downloaden gaat errug traaag, zal wel druk zijn op de servers 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Majin Buu op 27-08-2016 23:01 ]

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Afgelopen weekend merkte ik dat het glas bij de camera op mijn 5X gebarsten is. Een vriend van mij met dezelfde telefoon heeft hier ook al last van.
Hier ook mensen met datzelfde probleem? Hoe kan ik dit het beste oplossen? Is het zelf te repareren/vervangen of zou het onder de garantie kunnen vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Comment
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 22:49
_Vincent_ schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:09:
Afgelopen weekend merkte ik dat het glas bij de camera op mijn 5X gebarsten is. Een vriend van mij met dezelfde telefoon heeft hier ook al last van.
Hier ook mensen met datzelfde probleem? Hoe kan ik dit het beste oplossen? Is het zelf te repareren/vervangen of zou het onder de garantie kunnen vallen?
Garantie wordt moeilijk denk ik, al kan je proberen. Op eBay kan je makkelijk het glaasje voor de achterkant voor de camera vinden. Met wat prutswerk is dat zo gefixt. Je kan ook een volledig nieuwe achterkant bestellen (zoek maar op nexus 5x replacement cover). Ikzelf heb er ook 1 besteld aangezien het glas bij mij ook beschadigd is en ik van een zwarte naar muntkleurige achterkant wil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08

Quad

Doof

_Vincent_ schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:09:
Idem hier. ;)
Garantie zal wel niet lukken denk ik.. Bij foto's en filmpjes waarbij zonlicht in de camera valt is het merkbaar.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
  • Laatst online: 01-09 20:29
Heeft iemand een tip voor het schoonmaken van de vingerafdrukscanner? Ik las hier verhalen over scanners die ineens niet meer werken dus ik wil dat niet overkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Vanmiddag naar Walibi geweest, zag op een gegeven moment dat batterij besparing aan was gegaan. Vervolgens wil ik een kwartiertje later nog een op mijn telefoon kijken, reageert nergens op. Power knopje in drukken, helemaal niets zelfs geen rood lampje. Ligt nu thuis al ongeveer een uur aan de lader maar nog steeds geen enkel teken van leven. Snap het even niet zo goed meer :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Ik merk dat het sinds ik Android 7 draai wat langer duurt voordat de automatische schermhelderheid aangepast. Soms wel 30+ seconden voordat t beeld leesbaar wordt in fel zonlicht. Meer Tweakers die dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Sinds Android 7 heb ik enorm veel problemen met WiFi op mijn Nexus 5x.

Ik kan vaak niet verbinden en in het wifi menu zitten ook glitches.

Wifi verbindingen die knipperen text die groter en kleiner worden.

Hebben nog mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:31
djmelvee schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:21:
Vanmiddag naar Walibi geweest, zag op een gegeven moment dat batterij besparing aan was gegaan. Vervolgens wil ik een kwartiertje later nog een op mijn telefoon kijken, reageert nergens op. Power knopje in drukken, helemaal niets zelfs geen rood lampje. Ligt nu thuis al ongeveer een uur aan de lader maar nog steeds geen enkel teken van leven. Snap het even niet zo goed meer :s
Het is en blijft een LG. Kijk maar eens in het LG G4 topic. Dit probleem lijkt heel erg op het bootloop probleem waar bijna alle G4's mee kampen of uiteindelijk mee te kampen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dschotmeijer
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-05-2018
Na de update van Android naar 7.0 op mn 5x heb ik twee rare 'glitches'

STACK herkent mijn nieuwe foto's niet meer, en upload ze dus ook niet
En als ik een video download in Whatsapp, moet ik eerst de conversatie uit, daarna weer naar binnen, en dan pas kan ik hem openen. RAAR!

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
cordonbleu schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 22:17:
[...]

Het is en blijft een LG. Kijk maar eens in het LG G4 topic. Dit probleem lijkt heel erg op het bootloop probleem waar bijna alle G4's mee kampen of uiteindelijk mee te kampen krijgen.
Geen bootloop, doet gewoon helemaal niets. Ledje geeft geen kik, beeld geeft geen kik. Ligt nu al een paar uur aan de lader..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
cordonbleu schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 22:17:
Ja dat is juist het mooie. LG bouwt prima hardware maar brakke software, dus die nemen we van Google. Win win. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Iemand toch een idee wat ik zou kunnen doen/proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:55
daflux schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:37:
Sinds Android 7 heb ik enorm veel problemen met WiFi op mijn Nexus 5x.

Ik kan vaak niet verbinden en in het wifi menu zitten ook glitches.

Wifi verbindingen die knipperen text die groter en kleiner worden.

Hebben nog mensen dit?
Yep. Hier hetzelfde probleem. Snap niet hoe zoiets in de stable versie terecht kan komen. Dat moet toch iemand wel opgevallen zijn in de beta's zou je zeggen.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:56

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

commentator schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:30:
Ik merk dat het sinds ik Android 7 draai wat langer duurt voordat de automatische schermhelderheid aangepast. Soms wel 30+ seconden voordat t beeld leesbaar wordt in fel zonlicht. Meer Tweakers die dit herkennen?
Herkenbaar ja, al heb ik er niet echt last van dat ie te langzaam is. Hij springt in ieder geval niet meer continu van zeer fel naar nauwelijks zichtbaar. Ik vind het nu acceptabel werken, eerst had ik het uitgeschakeld omdat het echt nergens op sloeg...

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:31
Gonadan schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:58:
[...]

Ja dat is juist het mooie. LG bouwt prima hardware maar brakke software, dus die nemen we van Google. Win win. :P
Ja en bij de G4 is juist de hardware het probleem...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noedelsoep
  • Laatst online: 03-09 07:28
Bij Android 7.0 kan ik in de lockscreen bij een Whatsapp melding van één persoon ook niet meer door de berichten scrollen. Dus als je drie berichten krijgt van één iemand, je dat altijd voorheen kon zien. Staat er wel leuk bij dat je dan gelijk kunt antwoorden, maar je ziet alleen maar het laatste bericht van die persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Google Support gesproken, blijkbaar zit er een beveiliginssensor in de Nexus ingebouwd welke power cutoff doet op het moment dat er een bepaald percentage vocht wordt gemeten. Daardoor deed mijn Nexus het waarschijnlijk niet, ben namelijk gisteren in Walibi geweest en kan is dat hij daar nat is geworden. Een halfuur geleden ging mijn telefoon inderdaad ineens aan. Grote blij! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Google support? Bestaat dat? Ik heb altijd het gevoel dat die gasten onmogelijk te benaderen zijn. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
dschotmeijer schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 23:04:

En als ik een video download in Whatsapp, moet ik eerst de conversatie uit, daarna weer naar binnen, en dan pas kan ik hem openen. RAAR!

Meer mensen hier last van?
Hebben meerdere mensen en niet alleen op nexus toestellen, mijn S7 edge heeft er ook last van sinds de laatste whatsapp update.

Lijkt me een whatsapp gerelateerd probleem.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
Noedelsoep schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:06:
Bij Android 7.0 kan ik in de lockscreen bij een Whatsapp melding van één persoon ook niet meer door de berichten scrollen. Dus als je drie berichten krijgt van één iemand, je dat altijd voorheen kon zien. Staat er wel leuk bij dat je dan gelijk kunt antwoorden, maar je ziet alleen maar het laatste bericht van die persoon.
Dat irriteert mij ook al;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@djmelvee Zie mijn post hierboven van een paar dagen geleden,zelfde probleem. Je kunt het stappenplan van google nog eens doorlopen.

https://support.google.co...ubleshooter/3337561?hl=nl

Bij mij haalde dat niets uit en heb m teruggebracht voor garantie naar de mediamarkt.

Edit: lees nu pas je vocht probleem. fijn dat het opgelost is. Bij mij was het geen vocht,

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2016 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Gonadan schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:15:
Google support? Bestaat dat? Ik heb altijd het gevoel dat die gasten onmogelijk te benaderen zijn. :D
Nummer achterlaten op de Google Support site en binnen een uur krijg je een telefoontje. Best netjes gedaan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Niet online
Gisteren de OTA update naar Android 7.0 ontvangen. Tot nu toe erg tevreden over en geen problemen tegengekomen!
Het installeren ging niet heel handig; er was te weinig ruimte op mijn toestel. Daarom tijdelijk wat dingen verplaatst en na de update terug gezet. Het positieve is dat Nougat kleiner is dan Marshmallow, dus nu heb ik wel weer genoeg ruimte over!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

djmelvee schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:06:
[...]

Nummer achterlaten op de Google Support site en binnen een uur krijg je een telefoontje. Best netjes gedaan hoor.
Ow, ik zocht digitale communicatie. Praten is eng. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Gonadan schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:33:
[...]

Ow, ik zocht digitale communicatie. Praten is eng. :+
Ik werk deels op een helpdesk, scheelt best wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

djmelvee schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:01:
Ik werk deels op een helpdesk, scheelt best wel. ;)
Ach, ik vind het ook niet erg hoor. Maar het grote nadeel van mondelinge communicatie is dat je altijd achteraf met beloften zit en met lege handen staat. Je kunt nergens op terugwijzen en miscommunicatie is zo gemaakt. Ik heb wat dat betreft veel betere ervaringen met schriftelijke communicatie, zeker sinds het publiek via social media gedaan wordt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dschotmeijer
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-05-2018
fast-server schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:23:
[...]

Hebben meerdere mensen en niet alleen op nexus toestellen, mijn S7 edge heeft er ook last van sinds de laatste whatsapp update.

Lijkt me een whatsapp gerelateerd probleem.
Thanks, en dat andere issue is ook opgehelderd, heb namelijk mail van TransIP gekregen:

'Beste Dennis,

Android 7.0 wordt nog niet geheel ondersteund wordt door OnwCloud (hierop is STACK gebaseerd). Dit komt mede door de vervroegde release van Android 7.0

Meer informatie hierover kun je vinden op de volgende pagina:

https://github.com/owncloud/android/issues/1675

Ik hoop je voldoende geïnformeerd te hebben en wens je een prettige dag toe.'

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Pff, heb mijn 5x gister in het water laten vallen.
Geprobeerd uit te zetten maar dat ging nog niet zo gemakkelijk vanwege ghost touches.
Uiteindelijk wel gelukt en thuis het deksel eraf gepeuterd om de boel te laten drogen.
Tijdens het losmaken van de achterkant wel per ongeluk de knop ingedrukt en telefoon daarmee aangezet.
Leek toen wel normaal op te straten en direct normaal weer uit kunnen zetten.
Hoe lang zouden jullie hem laten drogen voordat je hem weer aanzet, 48 uur ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 21:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
ASW1 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:19:
Hoe lang zouden jullie hem laten drogen voordat je hem weer aanzet, 48 uur ofzo?
Minimaal 48 uur in de gedroogde rijst leggen. Je verlengd daarmee in ieder geval de levensduur van het apparaat mee. Op gegeven moment gaat het overgebleven vocht namelijk erosie veroorzaken, waardoor de telefoon alsnog kapot gaat.

Om er zeker van te zijn dat er niks meer achter blijft moet je de telefoon naar een reparatiebedrijf brengen die de telefoon kunnen reinigen dmv. een bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 10:09 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Dat die rijst niet echt werkt en meer een folkloreverhaal is herinnerde ik me al.

Vraag me af of zo'n bad nog zin heeft nu, vermoed dat hij al helemaal droog is inmiddels.
Veel water is er niet ingekomen denk ik, tenminste niet wat ik kon zien.
2 piepkleine druppeltjes gezien op niet-kritische plaatsen, verder was er niets te ontdekken.

Als hij straks nog goed blijkt (klopt af) dan zal dat te danken zijn aan een straksluitend hoesje dat ook over de powerbuttons doorloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
De update van de Horizon Go app is er en de app werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVincythe2nd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-02-2021
Wat loopt de accu snel leeg sinds de update zeg. Het scherm vreet meer dan eerder, van de zuinigere doze merk ik echt helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
ASW1 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:19:
Pff, heb mijn 5x gister in het water laten vallen.
Geprobeerd uit te zetten maar dat ging nog niet zo gemakkelijk vanwege ghost touches.
Uiteindelijk wel gelukt en thuis het deksel eraf gepeuterd om de boel te laten drogen.
Tijdens het losmaken van de achterkant wel per ongeluk de knop ingedrukt en telefoon daarmee aangezet.
Leek toen wel normaal op te straten en direct normaal weer uit kunnen zetten.
Nou het lijkt erop alsof hij het overleefd heeft.
Nog wat verder opengeschroefd, moederbordje losgehaald maar niets bijzonders te zien.
Opgestart en alles lijkt het te doen. Ontzettend geluk gehad want hij lag echt 40 cm onder water. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
DaVincythe2nd schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:42:
Wat loopt de accu snel leeg sinds de update zeg. Het scherm vreet meer dan eerder, van de zuinigere doze merk ik echt helemaal niks.
Deze en "scherm aan" gaat in mijn beleving niet samen, of begrijp ik je verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
DaVincythe2nd schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:42:
Idd, de enige manier hoe ik er van 8 tot 8 mee kan doen (en soms zelfs tot slapen gaan) is non-stop accubesparing aan zetten. Helaas heeft ie dan net te weinig performance voor netflix.
(2 a 3 uur SOT, met zoveel mogelijk uit, waarvan dan vaak wel de helft videostreaming is)

Doze merk ik niets van, +/- 5% per uur verbruik in standby (wifi/4g aan, 0 SOT, geen BT, sync of andere fratsen, enige 'opvallende' is dat ik eigelijk altijd wel 80 a 100 tabs in chrome aan heb staan en apps niet altijd afsluit)

[ Voor 17% gewijzigd door eL_Jay op 31-08-2016 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
rens-br schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 14:13:
[...]

Minimaal 48 uur in de gedroogde rijst leggen. Je verlengd daarmee in ieder geval de levensduur van het apparaat mee. Op gegeven moment gaat het overgebleven vocht namelijk erosie veroorzaken, waardoor de telefoon alsnog kapot gaat.

Om er zeker van te zijn dat er niks meer achter blijft moet je de telefoon naar een reparatiebedrijf brengen die de telefoon kunnen reinigen dmv. een bad.
Slechte bedoeling, in rijst liggen. Doe dat alsjeblieft niet! Het trekt inderdaad het vocht uit te je telefoon, maar de mineralen uit het water blijven achter waardoor er extreme corosie ontstaat. Niet doen dus! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
djmelvee schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 17:15:
de mineralen uit het water blijven achter waardoor er extreme corosie ontstaat. Niet doen dus! :D
Wat heeft dat met die rijst te maken? Dat gebeurt altijd wanneer je water laat verdampen.
Alleen door te spoelen met een oplosmiddel voordat het merendeel van het water verdampt is kun je dat voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Bij mij is de accu ook eerder leeg en de 5x was al geen accukoning. Wel heb ik het idee dat hij sneller is.

• RonaldMeer
De vingerafdruk scanner geeft bij mij steeds: vinger te snel bewogen, terwijl hij gewoon stil ligt. Dit gebeurt de laatste tijd steeds vaker. Pas bij het kootje van mijn vinger wil hij weer herkennen alleen dat deel van mijn vinger kent hij niet..

Verwijderd

Vingers opnieuw laten herkennen?

• RonaldMeer
Geprobeerd, alleen ook dan pakt ie mn vingertop niet..

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 10:09 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• RonaldMeer
Waarmee raad je aan? Hij ziet er wel vettig uit maar lijkt me dat het daar niet aan ligt. Heb ook verhalen gelezen dat hij door schoonmaken ineens kapot ging, dus daar ben ik voorzichtig mee..

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 08:57
Handen al eens gewassen?

Science is stranger than fiction

• RonaldMeer
Ook dat uiteraard;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 11:03
Heb via OTA nog steeds geen android 7 ontvangen?
Anderen ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Hellboy! schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:48:
Had 'm op 22 augustus al direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:13

TFHfony

Professional Weirdo

Hellboy! schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:48:
Inderdaad, hier ook nog niet...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Gewoon even hier aanmelden jongens. Je krijgt dan de Final versie:

https://www.google.com/android/beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
Smultie schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:37:
Gewoon even hier aanmelden jongens. Je krijgt dan de Final versie:

https://www.google.com/android/beta
Weet je zeker dat je de final versie hebt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitkatcher
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 23:21
Bij mij geeft hij nu al tijden een notificatie dat ik kan upgraden naar 7.0, maar zo lang xposed nog niet beschikbaar is ga ik nog niet over.

Ben trouwens nooit voor de beta ingeschreven geweest, maar heb de notificatie al bijna een week nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
Vreemd dat het bij mij zo lang duurt?
Ik krijg altijd op de 5e van de maand updates, misschien dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
bullitkatcher schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:28:
[...]

Ben trouwens nooit voor de beta ingeschreven geweest, maar heb de notificatie al bijna een week nu
t is dan ook al officieel uit he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Hellboy! schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:20:
[...]

Weet je zeker dat je de final versie hebt gekregen?
Zolang er geen nieuwe beta release is van Nougat krijg je hier gewoon de 7.0 stable versie. Heb hem inmiddels ook een kleine 1,5 week draaien en ben er verder prima tevreden over. Merk qua accuduur niet heel veel verschil moet ik zeggen, het ziet er alleen hier en daar iets anders uit. Vooral split screen en snel switchen vind ik ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Snel switchen is inderdaad wel een top feature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
Aangemeld voor de beta en nu de officiële versie NRD90M. Gelijk weer uitgeschreven voor de beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Merkt iemand dat het Wifi-gebruik van de Nexus 5X onbetrouwbaarder is geworden sinds de update naar 7.0? Om de haverklap krijg ik de melding 'no Internet access', apps die een network error krijgen, etc. Het gebeurt me niet alleen op 1 Wifi netwerk, maar 3 verschillende die ik frequent gebruik. En andere draadloze apparaten op die netwerken hebben er geen last van.

Heb trouwens via de beta manier de update binnengekregen, daarna uitgeschreven van de beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

ik heb daar (nog) geen last van. Ik heb wel een volledige reflash gedaan van de factory image, dus helemaal schoon begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik niet, maar geen wifi issues, zowel thuis, als op mijn werk en op Ziggo punten.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Geen last van WiFi problemen, zwaar verbeterde accuduur, dat nieuwe Doze begint nu echt te werken. Ben niet schoon begonnen, heb wel last van dat Tasker niet altijd de Hue lampen aan zet als ik inlog op mijn WiFi en de lampen gaan ook niet altijd uit via Yonomi, als ik mijn stappenteller op de slaapstand zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 2,5 week mijn N5X weer terug!! Moederbord vervangen. Hang nu aan de juice en update naar 7 loopt.
Ben blij m weer terug te hebben, die Android one van general mobile is fijn maar mist wel de power van de N5X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Nieuwe factory image september beschikbaar.

Edit: En alweer up and running.

Trouwens wel opvallend dat er nog steeds geen factory images zijn voor de 6P. :?

[ Voor 8% gewijzigd door MegaTronics op 07-09-2016 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeneunited
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 13:47
Alweer een tijdje geleden sinds ik in dit topic heb gekeken. Zat te twijfelen bij de release, maar vond 'm toch net te duur. Ik mis die kale Android wel, zal er binnenkort weer wat nieuws komen?

• rens-br
  • Laatst online: 21:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Joeneunited schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:33:
Alweer een tijdje geleden sinds ik in dit topic heb gekeken. Zat te twijfelen bij de release, maar vond 'm toch net te duur. Ik mis die kale Android wel, zal er binnenkort weer wat nieuws komen?
Je hebt hier en daar wat gemist denk ik. Bijvoorbeeld:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeneunited
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 13:47
Ah bedankt! Had wel wat gegoogled op Google Nexus, maar met die nieuwe naam schiet dat weinig op. Jammer dat hij waarschijnlijk weer overpriced wordt dan...
Pagina: 1 ... 22 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Prijzen, levertijden: ~~~[Nexus 5X] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: ~~~[LG Nexus 5X] Accessoires