Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th_mas
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 13:08
Gek genoeg krijg ik geen updates meer sinds ik via de beta mogelijkheid Android 7.0 heb geïnstalleerd. Heb me inmiddels weer uitgeschreven, had de hoop dat dit zou werken maar er is niks veranderd. Dus geen patches, helemaal niets. Zeer vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Th_mas schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:20:
Gek genoeg krijg ik geen updates meer sinds ik via de beta mogelijkheid Android 7.0 heb geïnstalleerd. Heb me inmiddels weer uitgeschreven, had de hoop dat dit zou werken maar er is niks veranderd. Dus geen patches, helemaal niets. Zeer vreemd.
Hoe bedoel je helemaal geen updates? Geen app-updates, geen OS-updates of beide? De security patches kwamen bij mij ook met 6 wat later binnen dus tot nu toe vind ik het niet opvallend, ik verwacht wel binnenkort weer wat te krijgen, ben benieuwd.

[ Voor 16% gewijzigd door begintmeta op 09-09-2016 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:21
Patches worden toch in batches verstuurd naar mensen?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dacht het ook, krijg altijd 2-3 weken na uitkomen de updates op N5X en de N9, meestal is de N9 eerder.

(waarom is warme koffie voor mietjes? :-) Hete koffie wel goed?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th_mas
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 13:08
begintmeta schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:34:
[...]

Hoe bedoel je helemaal geen updates? Geen app-updates, geen OS-updates of beide? De security patches kwamen bij mij ook met 6 wat later binnen dus tot nu toe vind ik het niet opvallend, ik verwacht wel binnenkort weer wat te krijgen, ben benieuwd.
Heb nog geen september patch gekregen terwijl die al een aantal dagen beschikbaar is, heb ook nog geen laatste stagefright update gekregen (waar de 5X extra gevoelig voor bleek te zijn). Voordat ik naar 7.0 overging kreeg ik de updates vrijwel direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:55
Bij mij duurde het ook vaak een week na release tot ik de update aangeboden kreeg. Gewoon even geduld hebben.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 12:59
Th_mas schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:55:
[...]

Heb nog geen september patch gekregen terwijl die al een aantal dagen beschikbaar is, heb ook nog geen laatste stagefright update gekregen (waar de 5X extra gevoelig voor bleek te zijn). Voordat ik naar 7.0 overging kreeg ik de updates vrijwel direct.
Updates worden in batches verstuurd heb gewoon nog even geduld.
Soms ben je bij de eerdere soms niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino Blauw
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 07:59
Hellboy! schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:48:
Heb via OTA nog steeds geen android 7 ontvangen?
Anderen ook deze ervaring?
Ik heb nogsteeds geen update :s

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 11:03
Pino Blauw schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:44:
[...]

Ik heb nogsteeds geen update :s
Meld je aan voor de beta, binnen een minuut kreeg ik al de vraag of ik wilde upgrade naar 7. Ook al weer beveiligingsupdates gekregen gisteren.

• RonaldMeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-09 20:29
Ligt het aan mij, of valt de wifi verbinding vaker weg met Android 7.0?..
Moet er op letten dat ik 3G uitzet wanneer ik bv. YouTube bekijk, nu al 2x op mijn bundel verbruikt

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
RonaldMeer schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 11:33:
Moet er op letten dat ik 3G uitzet wanneer ik bv. YouTube bekijk, nu al 2x op mijn bundel verbruikt
mmm is me tot nu toe nog niet opgevallen eigenlijk, heb eigenlijk altijd wel wifi als ik het aan heb staan.

Verwijderd

Geen last van hier, wifi is stabiel. Heb je dat op meerdere netwerken?

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:56
Hier nog niet echt tevreden over Nougat. Ik krijg mijn telefoon niet meer gepaired met mijn Ford audiosysteem. De boel al gereset, verbindingen gecleared maar ik krijg gewoon niet op het moment van invoeren pincode een invoerscherm te zien. Ik zie wel de Ford BT op mijn telefoon maar koppelen ho maar.

Iemand al zoiets gehad?

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:42

Quad

Doof

Joarie schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 20:14:
Hier nog niet echt tevreden over Nougat. Ik krijg mijn telefoon niet meer gepaired met mijn Ford audiosysteem. De boel al gereset, verbindingen gecleared maar ik krijg gewoon niet op het moment van invoeren pincode een invoerscherm te zien. Ik zie wel de Ford BT op mijn telefoon maar koppelen ho maar.

Iemand al zoiets gehad?
M'n Fiat Punto Evo wilde hij ook niet mee verbinden eerst, heb vervolgens op de Fiat zelf alles weggemikt van Bluetooth en toen opnieuw gepaired, en dat werkte wel.

Overigens is m'n telefoon op best wel veel momenten zo traag als stront, dan duurt het soms enkele seconden voordat er op input wordt gereageerd. Daarnaast niet het idee dat het werkgeheugen goed benut wordt. Als je uit Chrome naar een andere app gaat en na enkele seconden weer terug in Chrome gaat dan komt het regelmatig voor dat de pagina gerefreshed wordt.

[ Voor 23% gewijzigd door Quad op 10-09-2016 21:51 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:08
dat klopt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Hellboy! schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 08:23:
[...]

Meld je aan voor de beta, binnen een minuut kreeg ik al de vraag of ik wilde upgrade naar 7. Ook al weer beveiligingsupdates gekregen gisteren.
Ben je dan nog steeds beta lid? Heb wel Android N, maar geen beveiligingsupdate (ook niet na handmatig zoeken).
Enig probleem wat ik nu heb met N is dat Checkr niet meer werkt (is maker van op de hoogte) dus kan ook niet controleren of de nieuwe kabels veilig te gebruiken zijn.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 13:36:
Geen last van hier, wifi is stabiel. Heb je dat op meerdere netwerken?
Zover ik weet wel, het gebeurt in iedergeval een stuk vaker dan op 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Factory reset gedaan? Ik ben clean overgegaan op 7.0. en heb geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
Dat is het enige wat ik niet heb gedaan na de update haha;)
Misschien toch even doen.

Is er de mogelijkheid om ergens opgeslagen wifi netwerken (inclusief wachtwoord) te back-uppen zodat je dit niet opnieuw hoeft in te voeren overal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
RonaldMeer schreef op zondag 11 september 2016 @ 10:45:
Dat is het enige wat ik niet heb gedaan na de update haha;)
Misschien toch even doen.

Is er de mogelijkheid om ergens opgeslagen wifi netwerken (inclusief wachtwoord) te back-uppen zodat je dit niet opnieuw hoeft in te voeren overal?
Dat kan je volgens mij aanzetten bij je google account (op de telefoon) dat ie dat synced naar de servers van google. Maar weet niet precies meer waar dat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

RonaldMeer schreef op zondag 11 september 2016 @ 10:45:

Instellingen > Back-up maken en resetten > Back-up maken van mijn gegevens aan zetten.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
jelmervos schreef op zondag 11 september 2016 @ 11:06:
[...]

Instellingen > Back-up maken en resetten > Back-up maken van mijn gegevens aan zetten.
Thanks! neemt dit ook call-logs e.d. mee?
Heb het al gevonden, antwoord is nee denk ik :P

[ Voor 8% gewijzigd door RonaldMeer op 11-09-2016 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

RonaldMeer schreef op zondag 11 september 2016 @ 11:20:
[...]

Thanks! neemt dit ook call-logs e.d. mee?
Heb het al gevonden, antwoord is nee denk ik :P
Als je alles zowat synct met Google dan komt je belhistorie ook terug. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:56
Quad schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 21:49:
[...]

M'n Fiat Punto Evo wilde hij ook niet mee verbinden eerst, heb vervolgens op de Fiat zelf alles weggemikt van Bluetooth en toen opnieuw gepaired, en dat werkte wel.
Nou die truuk werkt dus helaas niet. BT-database leeggegooid van de auto maar het probleem blijft hetzelfde. Ik merk wel dat de telefoon extreem veel moeite heeft om BT apparaten om zich heen te zien. Ik ben bijna op het punt om te kijken of een flash naar de MM build wel het gewenste effect geeft. Ik wacht daar nog even twee dagen mee omdat er dan een andere (nieuwere) auto komt

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Laatst online: 18-09 11:03
MeNTaL_TO schreef op zondag 11 september 2016 @ 01:18:
[...]

Ben je dan nog steeds beta lid? Heb wel Android N, maar geen beveiligingsupdate (ook niet na handmatig zoeken).
Enig probleem wat ik nu heb met N is dat Checkr niet meer werkt (is maker van op de hoogte) dus kan ook niet controleren of de nieuwe kabels veilig te gebruiken zijn.
Nee zoals ik al in mijn bericht zei. Gelijk weer afgemeld voor de beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Laatst online: 18-09 10:57
Ik zit te flip floppen tussen deze en de wileyfox Swift.

Is de 5x echt zoveel beter dan de Swift?

Qua specs dat zeker.

Ik ben er nog niet uit. Ze zijn allebei aantrekkelijk :S

Aankoopadvies is offtopic in Ervaringen & Discussie topics. Maak even een nieuw topic aan in de MAA sectie.

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 12-09-2016 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:44
toro schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:47:
Ik zit te flip floppen tussen deze en de wileyfox Swift.

Is de 5x echt zoveel beter dan de Swift?

Qua specs dat zeker.

Ik ben er nog niet uit. Ze zijn allebei aantrekkelijk :S
Tja, full HD scherm, een SoC die een klap sneller is, kale Android vs Cyanogen, NFC, alleen jij kan besluiten of dat het extra geld waard is..

Ik heb een paar maanden geleden een 5x gehad en deze weer terug gebracht, ik heb een tijdje een S6 gehad en deze net weer omgeruild voor een 5x. Ik kon niet wennen aan de S6, zelfs niet met de Google Now launcher.

[ Voor 19% gewijzigd door Kassad op 12-09-2016 07:16 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er daling aan te komen met de komst van de nieuwe toestellen op 4 oktober?
Ben eigenlijk op zoek naar een 5X 16gb/32gb onder de 200€ of minder voor de vriendin.

Wat is zo de trend in de nexus lijn ieder jaar?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2016 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark.M93
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09-2024
Beste mensen,

Ik werd vanochtend wakker met een lege accu, terwijl hij wel had "opgeladen" vannacht. Fotos zeggen meer dan woorden, dus zie onderstaande screenshots van het accugebruik.

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/r8u7L/f1bb98d240.png
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/r8u9P/e9e91da559.png

However, bij batterijgebruik stond de hele nacht "ingeschakeld" aan. Alleen de nacht. Door de dag heen zie je gewoon af en toe streepjes. Ook qua percentage is er geen erg opvallend hoog. De hoogste is scherm met 10% en daarna Android besturingssysteem met 4%, niks ongewoons dus. Hij is in totaal van zo'n 40% naar 0% gegaan tussen 23:45-05:00

De hele nacht was ook het kopje "opladen" gewoon aan de hele nacht. De vraag, hoe kan dit? Er is niks ongewoons te zien aan het gemiddelde verbruik...

[ Voor 110% gewijzigd door Mark.M93 op 12-09-2016 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Op GoT is een aanhef niet nodig, je kunt meteen met je vraag beginnen.. Laat staan alleen een aanhef zonder überhaupt een vraag..

(oh, ik zie dat je het inmiddels al gewijzigd hebt)

[ Voor 9% gewijzigd door TheFes op 12-09-2016 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark.M93
Excuus, stuurde al op verstuur, bericht is al aangepast haha
Foto is toegevoegd!

[ Voor 14% gewijzigd door Mark.M93 op 12-09-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 08:57
Ik heb dit ook een keer of 4 gehad in de afgelopen maand Mark.M93. Maar zat aan mijzelf te twijfelen of ik de lader misschien niet goed had ingeprikt of dat het aan mijn niet-officiële kabel/lader ligt. Ik drukte hem er altijd in zonder te kijken of hij daadwerkelijk laadt, maar bij de laatste keer had ik het toch echt gecheckt. Voor anderen ook een bekend probleem?

Daarnaast heb ik ook last van eerdergenoemd WiFi issue sinds 7.0.

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm,.. net de melding dat er een update gedownload, de patch van september, dus op installeren geklikt. Tel start opnieuw op, en krijg een omgevallen android met de melding "fout" te zien. Tel uitgezet en weer opgestart.Dat doet ie gewoon weer, en nu is er geen update meer beschikbaar. Iemand andershier bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark.M93
Harmani schreef op maandag 12 september 2016 @ 19:17:
Ik heb dit ook een keer of 4 gehad in de afgelopen maand Mark.M93. Maar zat aan mijzelf te twijfelen of ik de lader misschien niet goed had ingeprikt of dat het aan mijn niet-officiële kabel/lader ligt. Ik drukte hem er altijd in zonder te kijken of hij daadwerkelijk laadt, maar bij de laatste keer had ik het toch echt gecheckt. Voor anderen ook een bekend probleem?
Heb ik vergeten bij te vertellen. Er stond om 22:45 (toen ik naar bed ging) gewoon "Snel opladen". Zoals je ziet in die grafiek ging ie ook heel even opladen. Maar toen ik de telefoon naast me neer legde was het ineens mis.

Verder, ik heb nog geen 7.0 trouwens ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Mark.M93 op 12-09-2016 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En vanochtend krijg ik de update wel weer en gaat de installatie goed. Patch september is geïnstalleerd.

• Ovindel
  • Laatst online: 17:00
Sinds twee dagen geleden krijg ik de volgende melding op mijn Nexus 5X:
Android 7.0
This software update will upgrade your Nexus 5X to Android 7.0 Nougat. Multitask with ease with multi-window, bring your words to life with all new emoji, and reply to messages directly from notifications. Learn more at android.com/nougat. This update includes the 2016-09 security patches. Future security patches may be downloaded and installed automatically, possibly using cellurar data. Downloading updates over a cellular network or while roaming may cause additional charges.

Opnieuw opstarten vereist
Updategrootte: 49.3 MB
Het gekke is dat ik Nougat al heb. Die heb ik met de truc inschrijven in beta, upgraden naar OTA Nougat (NRD90M), om me vervolgens weer uit te schrijven van de beta. Dat ging prima, maar bovenstaande melding doet overkomen alsof ik nog een update moet doen naar Nougat terwijl ik die al heb.

Zijn er meer mensen met dergelijke meldingen? Tips?

• rens-br
  • Laatst online: 19:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ovindel schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:27:
Wat gebeurd er als je die update gewoon installeert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daflux

[...]

Het gekke is dat ik Nougat al heb. Die heb ik met de truc inschrijven in beta, upgraden naar OTA Nougat (NRD90M), om me vervolgens weer uit te schrijven van de beta. Dat ging prima, maar bovenstaande melding doet overkomen alsof ik nog een update moet doen naar Nougat terwijl ik die al heb.

Dat is gewoon de september security update.
Ik heb dat ook gehad.

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

[...]

Volgens mij zijn dat gewoon de security patches van de maand, maar de beschrijving is wel wat vreemd.

Last.fm | Code Talks

• Ovindel
daflux heeft helemaal gelijk. Het is gewoon de september security update, al dan niet op een hele rare manier omschreven.

Edit: hier meer.

[ Voor 34% gewijzigd door Ovindel op 14-09-2016 14:12 ]

• RonaldMeer
Die tekst kreeg ik dan weer niet;

"This software update will improve the security of your Nexus 5X with the 2016-09 patches. Downloading updates over a mobile network or while roaming may cause additional charches.
Updategrootte: 49.3 mb
"

(ik was overigens ook al op 7.0)

• Fam Cabboort
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08:28
Mijn Nexus 5x heeft de update naar Nougat (nog steeds) niet gehad.
Zijn er meer gebruikers die nog geen update hebben gekregen en zou dat dan aan de patch kunnen liggen waarmee Nougat uitgegeven wordt?
Bij de vorige update was mijn toestel namelijk als een van de eerste aan de beurt.

Mvg Fam Cabboort

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:16
Fam Cabboort schreef op woensdag 14 september 2016 @ 20:16:
Mijn Nexus 5x heeft de update naar Nougat (nog steeds) niet gehad.
Zijn er meer gebruikers die nog geen update hebben gekregen en zou dat dan aan de patch kunnen liggen waarmee Nougat uitgegeven wordt?
Bij de vorige update was mijn toestel namelijk als een van de eerste aan de beurt.
ze brengen de update gefaseerd uit, mijn vriendin heeft de update eergisteren gehad. Rustig wachten het komt vanzelf. Al je heel graag wilt doe dan de beta optie.

Cloud ☁️

• Kassad
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:22:
Zit er daling aan te komen met de komst van de nieuwe toestellen op 4 oktober?
Ben eigenlijk op zoek naar een 5X 16gb/32gb onder de 200€ of minder voor de vriendin.

Wat is zo de trend in de nexus lijn ieder jaar?
Ik kan me niet voorstellen dat ze nog goedkoper worden. Tip, als je een bedrijf hebt of iemand kent die een bedrijf hebt kan je de btw aftrekken, dat scheelt €50.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Fam Cabboort
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08:28
Downloader_NL schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:04:
[...]

ze brengen de update gefaseerd uit, mijn vriendin heeft de update eergisteren gehad. Rustig wachten het komt vanzelf. Al je heel graag wilt doe dan de beta optie.
Ik had het eerder moeten sturen, want mijn Nexus draait nu dus op Nougat.... oOo

Mvg Fam Cabboort

Verwijderd

Gisteren de 7.0 update aan het downloaden, valt telefoon ineens uit en komt in een opstart loop. Rode driehoek, systeem corrupt. Krijg nu mijn Nexus helemaal niet meer aan. Power + volume werkt ook niet meer. Telefoon is nog geen half jaar oud... |:(

Verwijderd

Kassad schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:22:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat ze nog goedkoper worden. Tip, als je een bedrijf hebt of iemand kent die een bedrijf hebt kan je de btw aftrekken, dat scheelt €50.
Ja ik heb een BTW nummer.

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:09:
Gisteren de 7.0 update aan het downloaden, valt telefoon ineens uit en komt in een opstart loop. Rode driehoek, systeem corrupt. Krijg nu mijn Nexus helemaal niet meer aan. Power + volume werkt ook niet meer. Telefoon is nog geen half jaar oud... |:(
Kom je nog in een fastboot-omgeving (Volume- + Power tegelijk indrukt houden als de telefoon uitstaat)?

Verwijderd

Smultie schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:53:
[...]

Kom je nog in een fastboot-omgeving (Volume- + Power tegelijk indrukt houden als de telefoon uitstaat)?
Nee dat ook niet meer. Blijft op zwart staan. Waardeloos! Mogelijk iets met memory / moederbord ofzo lees ik op het internet. Het rare is dat het ineens gebeurde tijdens het downloaden van 7.0 en niet eens bij het installeren ervan.

Vanavond maar mee naar de Mediamarkt...

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gisteren eindelijk de update binnen gehad, maar merk nog niet heel veel verschil. De statusbalk en notificaties zijn wat anders, even wennen. Verder nog niet echt schokkende dingen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:12:
[...]

Nee dat ook niet meer. Blijft op zwart staan. Waardeloos! Mogelijk iets met memory / moederbord ofzo lees ik op het internet. Het rare is dat het ineens gebeurde tijdens het downloaden van 7.0 en niet eens bij het installeren ervan.

Vanavond maar mee naar de Mediamarkt...
Klinkt een beetje hetzelde als wat ik had, ook spontaan uitgevallen en weer booten en dan niks meer. Retour mediamarkt en moederbord is vervangen.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem, in het extreemste geval kan m'n telefoon een paar seconden met het netwerk verbonden blijven, en valt het dan weg, waarna hij reconnect. Op m'n thuisnetwerk is het maximaal erg, op het universiteitsnetwerk doet alles het prima.
Nu zijn we niet de enige met dit probleem, veel Nexus 5x gebruikers hebben er last van (https://productforums.goo...#!topic/nexus/Qbeb7ZP0wOw)
De fix lijkt te zijn om alleen maar 2.4Ghz netwerken te gebruiken. Erg handig is dat Google onlangs de netwerk selectie optie (2.4/5Ghz) uit Android gehaald heeft, dus je moet dit aan de kant van je acces point instellen (indien mogelijk).

Uit de eerder gelinkte thread kan ik opmaken dat de developers er wel vanaf weten en waarschijnlijk aan een fix bezig zijn.

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:53
Vandaag Android 7.0 mogen ontvangen via OTA. Installatie ging vlekkeloos en sneller dan verwacht. Geen problemen ondervonden; geen apps die ineens niet meer werken en ook geen falende wifi oid.

Systeem lijkt iets snappier, vooral het wisselen tussen/opstarten van apps lijkt vlotter, hoewel ik dat idee wel vaker heb na een dergelijke grote systeemupdate. Apps installeren/updaten vanuit de Play Store is m.i. wel echt significant sneller geworden. Het nieuwe pulldown-settings scherm is flink verbeterd (hoewel de animatie wat kinderachtig is) en ook notificaties zijn volwassener geworden.

Night mode (via enabler-app uit de Play Store) is een zeer welkome toevoeging.

Enkele kleine veranderingen in de camera app (in/uit/auto-schakelen hdr/flits, hdrfoto's lijken sneller gemaakt en geprocessed te worden, slowmotionfilmpjes afspelen direct na het opnemen gaat nu ook goed, daar had ik eerst nog wel eens problemen mee).

Settings is overzichtelijker geworden en geeft nu in het menu al meer informatie.

Al met al ben ik er blij mee, hoewel het geen wereld van verschil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
tuk2008 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:30:
Systeem lijkt iets snappier, vooral het wisselen tussen/opstarten van apps lijkt vlotter, hoewel ik dat idee wel vaker heb na een dergelijke grote systeemupdate.
Dat gevoel heb ik ook, alsof dan pas je geheugen en dergelijke écht opgeruimd worden. Het duurt nooit lang voordat hij weer trager is.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• TheFes
Ik zie het hierboven bij tuk2008 weer staan, maar het is eerder ook in dit topic naar voren gekomen; de night mode enabler.
Ik heb die ook geïnstalleerd, en heb nu inderdaad ook een quicktoggle hiervoor. Echter, als ik de app open, is er ook een toggle voor automatisch inschakelen, die bij mij geactiveerd staat. Ik heb echter nog nooit de night mode automatisch aan zien gaan.
Werkt dat bij anderen wel?

• Tuktop
Ik heb 'm ook nog niet automatisch in- of uit zien schakelen. Er is ook nergens terug te vinden op welke momenten dat zou moeten gebeuren. Wellicht dat dit pas werkt als Google de functionaliteit daadwerkelijk officieel/volledig toevoegt aan Android?

Update: night mode ging zojuist vanzelf aan :)

[ Voor 9% gewijzigd door Tuktop op 15-09-2016 21:23 ]

• Ovindel
Vandaag heb ik wéér (zie vorige pagina voor de eerste keer) een updatemelding gekregen op mijn Nexus 5X. Deze keer staat er weer het volgende:
This software update will upgrade your Nexus 5X to Android 7.0 Nougat. Multitask with ease with multi-window, bring your words to life with all new emoji, and reply to messages directly from notifications. Learn more at android.com/nougat. This update includes the 2016-09 security patches. Future security patches may be downloaded and installed automatically, possibly using cellurar data. Downloading updates over a cellular network or while roaming may cause additional charges.

Opnieuw opstarten vereist
Echter is nu de updategrootte maar liefst 1171.5MB!! Dat is even veel als een complete upgrade naar Nougat, ondanks dat ik die allang heb, net zoals de september security patches.

Dit gebeurde vrijwel direct na het wisselen van simkaart, maar dat zou er toch niet te maken mee moeten hebben? Mijn toestel is tenslotte simlockvrij.

• Quad

Quad

Doof

De 5X heeft toch een LED notificatie? Anders heb ik al een tijdje een defect notificatielampje, helaas. :/

PVOutput☀️

• HKLM_
Quad schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:14:
De 5X heeft toch een LED notificatie? Anders heb ik al een tijdje een defect notificatielampje, helaas. :/
de 5x heeft deze inderdaad, heb je hem wel aan staan in de setting ?

Cloud ☁️

• Quad

Quad

Doof

Downloader_NL schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:16:
[...]

de 5x heeft deze inderdaad, heb je hem wel aan staan in de setting ?
Welke setting? ;)
Heb 2 led testers geprobeerd, geen resultaat.
Ik vond het al opvallend dat ik al enige tijd geen led meer zag branden.

Ook bijzonder is dat de accupercentage niet blijft staan in de statusbar.
Ik ga wel weer een custom rom erop zetten binnenkort. Ik wilde het eens volledig stock doen maar zo te zien is dit niet helemaal nog 100%.

[ Voor 24% gewijzigd door Quad op 15-09-2016 22:33 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Quad schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:22:
[...]

Welke setting? ;)

Ik ga wel weer een custom rom erop zetten binnenkort. Ik wilde het eens volledig stock doen maar zo te zien is dit niet helemaal nog 100%.
onder meldingen / tandwiel icon / meldingslampje knippert.

Deze moet wel op aanstaat anders werkt je lampje niet en ook niet via bijvoorbeeld de light manager app

[ Voor 9% gewijzigd door HKLM_ op 15-09-2016 22:43 ]

Cloud ☁️

• Quad

Quad

Doof

Downloader_NL schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:39:
[...]

Deze moet wel op aanstaat anders werkt je lampje niet en ook niet via bijvoorbeeld de light manager app
Lol, held. :')
Ik ben benieuwd hoe deze dan uit gegaan is..

PVOutput☀️

• ZodiacNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 20:38

ZodiacNL

Crazy Cow Squad

Downloader_NL schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:39:
[...]

Ik was ervan overtuigd dat er geen notificatie led in zat |:( 8)7

Crazy Cow Squad

• RonaldMeer
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:06:
[...]

Op m'n thuisnetwerk is het maximaal erg, op het universiteitsnetwerk doet alles het prima.
...
De fix lijkt te zijn om alleen maar 2.4Ghz netwerken te gebruiken.
Ik heb het thuis ook heel vaak en soms ook op universiteit (eduroam). Ik zal eens kijken op welke frequentie hij thuis kan draaien en of dit verbetert.
Bedankt voor je reactie, niet de enige die hetzelfde ervaart!

Edit: thuisnetwerk is al 2.4 gHz.. en dropt alsnog heel veel.. hopelijk fixen ze het snel

[ Voor 8% gewijzigd door RonaldMeer op 15-09-2016 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Quad schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:22:
[...]

Welke setting? ;)

Die setting voor de batterij in de system UI tuner vergeet hij bij mij ook regelmatig inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 11:10
Hallo

Eergisteren naar 7.0 gegaan met mijn Nexus, update verliep vlekkeloos.

Ik merk nu wel dat mijn batterij veel sneller leeg loopt. Voor de update kon ik precies 1 dag zonder op te laden, nu heb ik al 2 x de telefoon op het eind Vd dag aan de oplader moeten hangen.

Herkent iemand dit probleem? En is er wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 20:08
Ik heb het zelfde met de accuduur. Bij mij geeft hij bij de verbuiks monitor aan:

Als grootste verbruikers bij een rest percentage van 45:

Android system: 15%
Android OS : 13%
Mobile standby: 9%
Screen 5:%
Messenger 4%
Phone Idle: 4%

de overige zaken zijn 1%. Ik vind het opvallen dat Android zelf zo'n grote verbruiker is, dat had ik eerder nooit. Ik denk dat ik vanaf een factory reset ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
Hmm, bij mij lijkt het batterijverbruik juist iets beter dan vóór 7.0, maar ik heb dan ook het idee dat de adaptive brightness-waarden zijn aangepast. M'n scherm lijkt over het algemeen donkerder te zijn dan voorheen.

Battery percentage heb ik na installatie eenmalig enabled en dat is tot nu toe gewoon zo gebleven.

Het zijn trouwens wel typisch van die dingetjes waarbij een factory reset helpt, heb ik in het verleden ook af en toe als oplossing gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Klippy

Still Game

Ik had hetzelfde na de 7.0 upgrade. Na een full charge en een reboot lijkt dat probleem al weer verholpen eigenlijk. Maar ik heb vakantie dus niet echt een volledige werkdag kunnen testen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:56
Batterijduur is bij mij echt zwaar verbeterd, maar duurt wel minimaal een dag na een (beveiligings)upgrade voordat Doze echt gaat werken.
Batterijpercentage reset zich naar standaardinstellingen, dus naar niet zichtbaar, zodra je het System-UI-tuner menu in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 11:10
Na 2 dagen is de batterijduur sterk verbeterd, de telefoon bijna helemaal leeg laten lopen, uit gedaan en volledig opgeladen. Tevens Doze in het menu aangezet.

Top dus

Hallo

Eergisteren naar 7.0 gegaan met mijn Nexus, update verliep vlekkeloos.

Ik merk nu wel dat mijn batterij veel sneller leeg loopt. Voor de update kon ik precies 1 dag zonder op te laden, nu heb ik al 2 x de telefoon op het eind Vd dag aan de oplader moeten hangen.

Herkent iemand dit probleem? En is er wat aan te doen?
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Right, gisterennacht ineens in een spontane bootloop terecht gekomen.
Kijkend op XDA en reddit ben ik niet de enige:
https://www.reddit.com/r/...icked_after_n_ota_update/
http://forum.xda-develope...andriod-7-update-t3447162
http://forum.xda-develope...oesnt-bootloader-t3447978
http://forum.xda-develope...stuck-bootscreen-t3448041
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=220971

Zeer waarschijnlijk hebben jullie ook geen oplossing, maar ik wil de vraag in ieder geval gesteld hebben: weet iemand hoe hier uit te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Complete reflash van factory image vanuit fastboot?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
MegaTronics schreef op zondag 18 september 2016 @ 10:20:
Nope, helaas. Denk dat een RMA-procedure de enige optie is nog, als ik 't zo lees op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, RMA, 2,5 week heb je m terug met een nieuw MB. Heb hetzelfde gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Smultie schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:31:
[...]

Nope, helaas. Denk dat een RMA-procedure de enige optie is nog, als ik 't zo lees op het internet.
Bij mij hielp dit wel

Ik heb dat toen met die wug toolkit gedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door daflux op 19-09-2016 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
daflux schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:12:
[...]

Bij mij hielp dit wel

Ik heb dat toen met die wug toolkit gedaan.
Helaas. Dat was vrijwel het eerste wat ik gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
Meer mensen die na de update naar Android 7.0 problemen hebben met hun tilt sensor? Ik heb hem voor nu maar fixed op Portrait Mode ingesteld, want auto-rotate werkt helemaal niet meer.

Reboot lost het (soms) even op voor een tijdje, maar na een paar uur werkt het weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 20:08
@yep123

Bij mij heeft de factory reset enorm geholpen. Hij houdt het nu weer drie dagen vol bij voor mij normaal gebruik, in tegenstelling tot nog geen dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Zelf ook handmatig geflashed naar Nougat en uiteraard direct geroot.

Kwam vanaf een Marshmallow custom ROM (PureNexus), maar wil niet meer terug. Mijn Nexus 5x loopt erg soepel sinds de wipe en Nougat update, van vertraging is nog geen sprake. Ook de Camera app is eindelijk enigszin betrouwbaar en snel te noemen.

Wat een verschil met de launch van dit device, standaard ROM was toen huilen met de pet op. Moest toen vluchten naar custom ROM's, nu niet het gevoel dat dat nog nodig is.

[ Voor 11% gewijzigd door EquiNox op 19-09-2016 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
UTwizard schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:56:
Meer mensen die na de update naar Android 7.0 problemen hebben met hun tilt sensor? Ik heb hem voor nu maar fixed op Portrait Mode ingesteld, want auto-rotate werkt helemaal niet meer.

Reboot lost het (soms) even op voor een tijdje, maar na een paar uur werkt het weer niet.
Ik had dat nog wel met DP5, maar sinds de officiële versie uit is, heb ik er geen last meer van gehad.

• ToolRules
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11-2021
Iemand ook problemen met Bluetooth connectivity met Android 7.0?
Kan niet meer connecten met mijn Bose Soundlink (hij kan em gewoon niet vinden), en
ook maar half met mijn carkit (alleen audio, geen telefoon)...
Ben net overgestapt van de N5, en daar nooit problemen mee gehad.

[ Voor 13% gewijzigd door ToolRules op 21-09-2016 12:58 ]

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik heb de oplossing om toch een dag met een n5x te doen. Battery saver modus, met de recente updates draait ook Netflix 100% en heb ik dus geen behoefte aan meer performance dan dat ik onder power-saver mode krijg. (heb nog 0 gegamed op de 5x en ook de camera doet het gewoon)

Enige nadeel zijn die oranje balken. Iemand een idee hoe ik die weg krijg?

Ander issue dat ik heb met de 5x is dat het standaard toetsenbord de hele tijd mijn invoer taal wijzigt naar Engels. Is er een manier om dat automagische switchen te voorkomen?

[ Voor 6% gewijzigd door eL_Jay op 21-09-2016 14:59 ]

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Eerder gebruikte ik op telefoons die ik rootte altijd Adfree of Adaway. Uiteindelijk zorgden deze apps ervoor dat advertenties in apps en op het web worden geblokkeerd.

Nu weet ik niet of deze apps werken door middel van het aanpassen van de hosts file, of op een andere manier te werk gaan.

Momenteel heb ik een rooted Nexus 5x op Android 7.0 (stock). Bij installeren van één of beide apps, blijf ik nog steeds ads zien. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Op mijn N5X moest ik eerst AdAway_systemless_hosts_v2.zip via recovery flashen voordat AdAway weer juist werkte. Je kreeg anders de melding dat die de hosts file niet kon wegschrijven.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• FRANSAD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-08 12:56
Ik had na de update naar Nougat ineens last van battery drain van 60 procent naar 15 procent in twee uur.
Vond dit op Reddit en het lijkt voor mij te werken

Did u clear cache from recovery after the update?
Turn your phone off. Hit the power and volume down button at the same time. Use the volume button to go down until you see recovery mode, then select it with the power button. Now hold the power and hit the volume up button. Go down to wipe cache partition and select it. Then reboot the system.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
En dit is dan de benchmark van wat een Android device moet zijn 8)7, de N5 was verre van ideaal (qdaemonCamera drain), maar buiten dat ik 6 maanden op 5.0 moest wachten was het in ieder geval niet een software puinhoop die je telefoon om zeep helpt.

Mijn accu is sinds nougat gaan tikken als ie vol is ;( Zou dat de reden zijn waarom dat ie zo snel leeg loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:03
Zijn er mensen met nieuwe ervaringen met Nougat i.c.m. N5x? M.n. geïnteresseerd in accuduur en performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Pegasus schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 18:34:
Zijn er mensen met nieuwe ervaringen met Nougat i.c.m. N5x? M.n. geïnteresseerd in accuduur en performance.
Draait hier minstens net zo vlot en de accu is net zo slecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Pegasus schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 18:34:
Bij mij is de accuduur juist verbeterd na Nougat. Ik haalde in het begin net een werkdag, nu makkelijk. Ik vergeet em zelfs wel eens op te laden s nachts en red het tot diep in dag 2. En dit is mijn werktelefoon, ik gebruik em intensief.

• Pred
  • Laatst online: 17-09 08:51
Vanochtend heb ik mijn 5X kennis laten maken met de stoep, van heel dichtbij. Scherm gebarsten :'( Gelukkig reageert het touchscreen nog naar behoren.

Is hier iemand die ervaring heeft met het zelf vervangen van het scherm? En dan misschien specifiek een repareersetje die aangeboden wordt op Ebay (bijv. http://www.ebay.com/itm/L...ee6d1b:g:XPoAAOSw2ENW66gd)?

Is dat zonder al te veel technische know-how te doen?

[ Voor 0% gewijzigd door Pred op 28-09-2016 09:28 . Reden: boos smiley -> huil smiley ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:56
Als je het zelf gaat doen neem er dan één met behuizing/frame, kijk naar een paar video's op youtube en check ifixit.com. Zonder behuizing/frame is er een grote kans dat het scherm los gaat laten van het frame als je geen goede dubbelzijdige tape gebruikt.
Zorg dat je voorzichtig bent met de earspeaker, die zit vastgeplakt en na verhitten wil deze nog wel eens zelf in het midden van elkaar loslaten.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:39
Sinds Android 7.0 heb ik last van het sporadische probleem dat ik bij sommige WhatsApp-berichten geen geluidsnotificatie ontvang. Het is een probleem, omdat op dat moment het gesprek en het volume niet gedempt zijn, ik dus (on)bewust niet op mijn telefoon kijk en daardoor (belangrijke) berichten misloop. :s

Ik heb al meerdere malen het toestel opnieuw gestart en zelfs WhatsApp opnieuw geïnstalleerd, maar dat mocht niet baten. Zijn er meer mensen die last hebben van een soortgelijk probleem?

[ Voor 9% gewijzigd door Yonix op 28-09-2016 12:04 ]

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb hier al meerdere berichten gelezen over WiFi problemen met Android 7. Zelf heb ik er volgens mij ook last van en merk het aan de volgende twee zaken:

1. In mijn slaapkamer is het WiFi bereik iets minder, maar nog altijd goed genoeg. Het bereik zit ronde 2 van de 5 streepjes. Maar vaak verbind mijn 5X niet met WiFi maar blijft op data. Met android 6 had ik hier nooit last van. Als ik handmatig verbinding maak met het netwerk wordt deze wel opgepakt.

2. Whatsapp applicatie op desktop geeft regelmatig aan dat mijn telefoon niet verbonden is. Volgens mij had ik dit met Android 6 ook maar zelden.

Zijn hier oplossingen voor bekend? In komende updates?

• Pred
  • Laatst online: 17-09 08:51
Timo002 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:40:
2. Whatsapp applicatie op desktop geeft regelmatig aan dat mijn telefoon niet verbonden is. Volgens mij had ik dit met Android 6 ook maar zelden.
Hier heb ik ook last van. Het even ontgrendelen van de telefoon zorgt ervoor dat de verbinding weer gemaakt wordt. Het uitschakelen van accu-optimalisatie bij Whatsapp verhelpt dat niet. Overigens had ik daar bij marsmallow ook last van.

[ Voor 5% gewijzigd door Pred op 29-09-2016 12:46 ]

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:08
Timo002 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:40:
Ik heb hier al meerdere berichten gelezen over WiFi problemen met Android 7. Zelf heb ik er volgens mij ook last van en merk het aan de volgende twee zaken:

1. In mijn slaapkamer is het WiFi bereik iets minder, maar nog altijd goed genoeg. Het bereik zit ronde 2 van de 5 streepjes. Maar vaak verbind mijn 5X niet met WiFi maar blijft op data. Met android 6 had ik hier nooit last van. Als ik handmatig verbinding maak met het netwerk wordt deze wel opgepakt.

Zijn hier oplossingen voor bekend? In komende updates?
Hoop dat er een update voor komt, hier hetzelfde probleem. Soms kan die ook helemaal niet verbinden. Dan Moet ie in vliegtuigstand of opnieuw opstarten

• boschhd
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Heb je de notificaties aangezet? Ik zie dat ze bij mij standaard uit staan.
Instelling -> Meldingen -> WhatsApp -> tandwieltje.
Je kunt daar de geluiden maar ook de LED in een gewenste kleur aanzetten.
Yonix schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:02:
Sinds Android 7.0 heb ik last van het sporadische probleem dat ik bij sommige WhatsApp-berichten geen geluidsnotificatie ontvang. Het is een probleem, omdat op dat moment het gesprek en het volume niet gedempt zijn, ik dus (on)bewust niet op mijn telefoon kijk en daardoor (belangrijke) berichten misloop. :s

Ik heb al meerdere malen het toestel opnieuw gestart en zelfs WhatsApp opnieuw geïnstalleerd, maar dat mocht niet baten. Zijn er meer mensen die last hebben van een soortgelijk probleem?

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-09 09:44
Zondag heeft mijn Nexus 5X het ook begegeven.

Ik heb de Android 7 update sinds het begin van de release (een maand dus ongeveer). Zondag viel die plots uit en sindsdien een bootloop. Een paar keer is hij opgestart maar duurt niet lang voor een freeze en reboot. Ben ook een paar keer in (custom) recovery geraakt, eerste keer wipe proberen uitvoeren maar dit failde zelfs. Andere keren ook altijd een freeze en reboot.

Sinds maandag binnen voor repair, ben benieuwd of ik hetzelfde toestel krijg of vervangen (wat ze bij de Google store doen).

Over Android 7 was ik in het algemeen wel tevreden, batterijduur was er ook op vooruit gegaan.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:39
boschhd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:56:
Heb je de notificaties aangezet? Ik zie dat ze bij mij standaard uit staan.
Instelling -> Meldingen -> WhatsApp -> tandwieltje.
Je kunt daar de geluiden maar ook de LED in een gewenste kleur aanzetten.

[...]
Yes, dat staat allemaal aan. Daarom is het ook zo vreemd. :s
Pagina: 1 ... 23 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Prijzen, levertijden: ~~~[Nexus 5X] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: ~~~[LG Nexus 5X] Accessoires