Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 10:57
EquiNox schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:19:
Zelf ook handmatig geflashed naar Nougat en uiteraard direct geroot.
Welke root heb jij gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik vermoed gewoon SuperSU. Die werkt bij mij ook gewoon zonder problemen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

toro schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 23:59:
[...]

Welke root heb jij gebruikt?
Standaard SuperSU methode via WugFresh Nexus Root Toolkit. Werkt prima en is bijna 100% foolproof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Factory image oktober 2016 NBD90W is beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/Nexus5X-3.jpg

Weer een patch level in de toekomst. :p

[ Voor 28% gewijzigd door MegaTronics op 03-10-2016 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Accuduur is onlangs verdubbelt :S
Waar ik eerst 5% per uur doze verloor is dat nu 2 a 3%.
Bij hetzelfde gebruik haalde ik eerst een halve dag, nu ruim een hele :)
Geen idee waardoor het komt, maar aangezien ik de laaste maanden hier zat te ranten op de accuduur, wel zo netjes om ook van me te laten horen als het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

MegaTronics schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 19:05:
Factory image oktober 2016 NBD90W is beschikbaar.
Jammer dat dit soort patches geen functionele problemen lijken op te lossen. Achja, dan nog maar even wachten op een fatsoenlijke patch alvorens ik Android N installeer op mijn 5X. Iets teveel problemen gelezen hier en op andere plekken om hem nu te installeren. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 11:33
Morgen naast Nexus 9 gebruiker ook Nexus 5X gebruiker. Ben benieuwd of ik er nog spijt van ga krijgen. Maar verwacht van niet.

Althans, hopelijk niet. Ik verlaat na meer dan 3 jaar de XT1032 wat een zeer fijn en goed toestel is geweest. Hij begint te vertragen op het moment en de accu word steeds minder. Ben benieuwd. ;)

1 minpunt gevonden, wel stom dat ik daar niet op heb gelet. Hij heeft geen FM-radio. :(

[ Voor 12% gewijzigd door Nico_GTR op 05-10-2016 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjjvandenberg
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-06 14:07
Helaas net mijn 5X terug moeten sturen, Na de Nougat update kreeg het toestel last van spontane reboots om de circa 10 minuten. Bleef dit ook doen na een factory reset, baal er als een stekker van, had enorm veel plezier van het toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 14:52
Nico_GTR schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 00:55:
Morgen naast Nexus 9 gebruiker ook Nexus 5X gebruiker. Ben benieuwd of ik er nog spijt van ga krijgen. Maar verwacht van niet.

Althans, hopelijk niet. Ik verlaat na meer dan 3 jaar de XT1032 wat een zeer fijn en goed toestel is geweest. Hij begint te vertragen op het moment en de accu word steeds minder. Ben benieuwd. ;)

1 minpunt gevonden, wel stom dat ik daar niet op heb gelet. Hij heeft geen FM-radio. :(
Ik ben van een xt1039 naar de 5x gegaan, nogal een verschil :-) en fm, tja, je kan tunein radio proberen.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:56
Heb de Nexus 5x nu 3 dagen, zeer fijn toestel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 11:33
Kassad schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 22:03:
[...]

Ik ben van een xt1039 naar de 5x gegaan, nogal een verschil :-) en fm, tja, je kan tunein radio proberen.
Grappig, die heb ik inderdaad al geprobeerd. Werkt zeer goed al gaat mijn internet net ietsje te snel op op die manier. Wellicht toch eens kijken naar een 5 Gb abbo in plaats van 2. ;)

Maar verder top ding, en zoveel sneller dan de Moto G die nu zijn dagen slijt in de middenconsole van mijn auto. Als Navi

Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/9/8052/29477431420_49a8d1782c_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjjvandenberg
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-06 14:07
Net te horen gekregen dat ik geld terug krijg ipv een ander toestel. Nu twijfel ik om weer een nieuwe 5X te kopen of voor iets anders te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
jelmervos schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:50:
[...]

Zie mijn eerdere posts in dit topic.
Maar het komt er op neer dat er partities (RPMB is een partitie op het eMMC geheugen) missen. Het eerste symptoom waar ik tegen aan liep was dat ik niet blijvend kon unlocken. Daarna heb ik niet verder gekeken wat er nog meer mis is.
Ik heb het idee dat Teleplan bij het plaatsen van een nieuw blanco moederbord deze niet goed beschrijft. Ze zetten immers het IMEI nummer e.d. over.

Hier nog meer gebruikers met hezelfde probleem, ook na vervangen PCB:
Fuuuuuuuuuccck, dat heb ik nu ook .... Grrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Smultie schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:35:
[...]

Fuuuuuuuuuccck, dat heb ik nu ook .... Grrrrrr
Heeft nog best lang geduurd voordat iemand hier hetzelfde probleem kreeg.

Welke winkel gekocht? Reparatie door Teleplan gedaan? Wat ga je nu doen?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
jelmervos schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:34:
[...]

Heeft nog best lang geduurd voordat iemand hier hetzelfde probleem kreeg.

Welke winkel gekocht? Reparatie door Teleplan gedaan? Wat ga je nu doen?
Belsimpel. Ja. Contact met Belsimpel al gestart en verwezen naar o.a. jouw verhaal en je linkjes. Dank daarvoor alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Smultie schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:03:
[...]

Belsimpel. Ja. Contact met Belsimpel al gestart en verwezen naar o.a. jouw verhaal en je linkjes. Dank daarvoor alvast :)
Oei Belsimpel, sterkte. Niet dat het zo soepel ging bij CoolBlue. Ik denk dat policy is: 3x opsturen voor reparatie, dan vervanging (of geld terug).
Hoe oud is je 5X?

[ Voor 6% gewijzigd door jelmervos op 11-10-2016 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
jelmervos schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:06:
[...]

Oei Belsimpel, sterkte. Niet dat het zo soepel ging bij CoolBlue. Ik denk dat policy is: 3x opsturen voor reparatie, dan vervanging (of geld terug).
Hoe oud is je 5X?
Zo oud als ie kan zijn. Maandje of 10-11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:22
Ik heb nu sinds een week ook een 5x. Hiervoor had ik de 5, maar ik heb het idee dat het scherm van de 5x een stuk minder reactief/gevoelig is. Ik moet regelmatig echt met 'kracht' ergens op drukken wil hij datgene openen waar ik op druk.

Is iemand anders bekend met een dergelijk 'probleem'?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:04
Malfunctions schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 15:03:
Ik moet regelmatig echt met 'kracht' ergens op drukken wil hij datgene openen waar ik op druk.
Dat hoort echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:03
Het scherm van mijn 5x reageert heel goed. Ik zou ermee terug gaan als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik ervaar een tikkend geluid wanneer de telefoon uit staat en aan de lader ligt + wanneer hij na een reboot om het password vraagt.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

Sinds de Nougat update wel een flink nadeel gevonden, mijn telefoon geeft ook een flinke tril notificatie af wanneer ik aan het bellen ben. Geeft nogal een kabaal en schrikreactie zo aan mijn oor.

Volgens mij is er niet direct een fix beschikbaar nog.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 14:08
Quad schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:19:
Sinds de Nougat update wel een flink nadeel gevonden, mijn telefoon geeft ook een flinke tril notificatie af wanneer ik aan het bellen ben. Geeft nogal een kabaal en schrikreactie zo aan mijn oor.

Ik heb hetzelfde probleem, maar volgens mij zelfs iedereen op Nougat. Zie onder andere dit topic: https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=220951

Hier staat ook bij:
The development team has fixed the issue that you have reported and it will be available in a future build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 09:26
Ik heb nu sinds een week ook een 5x. Hiervoor had ik de 5, maar ik heb het idee dat het scherm van de 5x een stuk minder reactief/gevoelig is. Ik moet regelmatig echt met 'kracht' ergens op drukken wil hij datgene openen waar ik op druk.

Klopt niet, ik had juist het gevoel dat hij net zo soepel (al dan niet soepeler) was dan de 'oude' 5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:22
eL_Jay schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:11:
Ik ervaar een tikkend geluid wanneer de telefoon uit staat en aan de lader ligt + wanneer hij na een reboot om het password vraagt.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Bij mijn oude 5 kwam dat geluid uit de lader.
Tovenaar schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:05:
[...]

Klopt niet, ik had juist het gevoel dat hij net zo soepel (al dan niet soepeler) was dan de 'oude' 5...
Mijn ervaring is wat het scherm betreft toch iets anders. Het is niet heel storend, maar wel merkbaar.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
UTwizard schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:56:
Meer mensen die na de update naar Android 7.0 problemen hebben met hun tilt sensor? Ik heb hem voor nu maar fixed op Portrait Mode ingesteld, want auto-rotate werkt helemaal niet meer.

Reboot lost het (soms) even op voor een tijdje, maar na een paar uur werkt het weer niet.
Helaas nog geen verbetering, ook niet na de kleine update van vorige week.

Maar, omdat de tilt sensor niet werkt gaat de telefoon bijna altijd in Doze. Daardoor komt het nu dagelijks voor dat ik het scherm aanzet en opeens allerlei berichten tegelijk binnen krijg, op dat moment komt de telefoon namelijk pas uit Doze, best irritant.

Heb nog nooit een toestel gehad waar ik zo tevreden over wat toen er nog Android 6 op stond, maar ik begin hem nu langzaamaan wel zat te worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 14:08

winDOS

6.22

Ik heb zelf last van dit probleem: https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=205223

Wilde hem al terug gaan sturen naar belsimpel maar vorige week viel hij per ongeluk uit mijn broekzak met uitstappen van de auto. Gelukkig verzekerd, en wordt nu gerepareerd. Ben benieuwd of het probleem zich nog steeds voordoet.

C:\>Signature.bat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
UTwizard schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:17:
[...]

Helaas nog geen verbetering, ook niet na de kleine update van vorige week.

Maar, omdat de tilt sensor niet werkt gaat de telefoon bijna altijd in Doze. Daardoor komt het nu dagelijks voor dat ik het scherm aanzet en opeens allerlei berichten tegelijk binnen krijg, op dat moment komt de telefoon namelijk pas uit Doze, best irritant.

Heb nog nooit een toestel gehad waar ik zo tevreden over wat toen er nog Android 6 op stond, maar ik begin hem nu langzaamaan wel zat te worden :(
Heb je na de update een factory reset geprobeerd? Ik heb dat wel gedaan en Nougat draait als een malle bij mij, wellicht een idee?

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Quad schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:19:

Dat probleem had ik ook. Ik heb het opgelost met de IF app van IFTTT (If This Than That).
Ik heb 2 recepten aangemaakt :
  • If any phone call placed, then mute ringtone
  • If any phone call answered, then mute ringtone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 23:02
Kassad schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:58:
[...]

Heb je na de update een factory reset geprobeerd? Ik heb dat wel gedaan en Nougat draait als een malle bij mij, wellicht een idee?
Ik heb ook nog wel wat probleempjes (sommige had ik ook al voor N, bijvoorbeeld dat mijn telefoon af en toe freezed).

Heb je die factory reset gewoon vanuit de telefoon zelf gedaan (dus in de instellingen) of in recovery, of via adb?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
TheFes schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:15:
[...]

Ik heb ook nog wel wat probleempjes (sommige had ik ook al voor N, bijvoorbeeld dat mijn telefoon af en toe freezed).

Heb je die factory reset gewoon vanuit de telefoon zelf gedaan (dus in de instellingen) of in recovery, of via adb?
Gewoon via instellingen. Wel eerst whatsapp back up gemaakt en zeker gemaakt dat de backup naar Drive aanstond :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdejong
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:01
Ik heb hier een melding van het béta programma. NPF10C. Ik instaleer het nog niet, moet nu naar mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:30
markdejong schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 05:55:
Ik heb hier een melding van het béta programma. NPF10C. Ik instaleer het nog niet, moet nu naar mijn werk.
Hier nog net de kans gehad om hem te downloaden en te installeren. Nu dus een LG Nexus 5X met Android 7.1.1. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mgpA38UGdNHTOLDZTHQN9ybn/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AFy9zGxw4GnbDaEAHMgCiSeJ/medium.png

Het eerste wat mij opvalt: ik kan nu 'opnieuw starten' via de powerknop, wat eerst alleen 'afsluiten' was. :)

Hier meer informatie: Klik

[ Voor 6% gewijzigd door Yonix op 20-10-2016 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Ik hoopte op ondersteuning voor Night mode in de DP van 7.1, maar die zit er niet in.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschhd
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
TheFes schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:40:
Ik hoopte op ondersteuning voor Night mode in de DP van 7.1, maar die zit er niet in.. :(
Het was in 7.0 mogelijk om t te forceren met een app, maar ook daarmee gebeurt nu niets meer. Jammer, vond t wel een fijne functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
boschhd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:34:
[...]

Het was in 7.0 mogelijk om t te forceren met een app, maar ook daarmee gebeurt nu niets meer. Jammer, vond t wel een fijne functie.
Die app had ik inderdaad ook maar daarmee ging het nog niet automatisch, wat ik wel graag zou willen zien, en waar ik ook op hoopte voor deze update. Maar goed, misschien in DP2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03:27
boschhd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:34:
[...]

Ik gebruik Lux Auto Brightness.
Werkt wel fijn, ik ga ervanuit dat het grofweg hetzelfde doet maar met meer opties.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 15:25
Mijn huidige mobiel is het aan het opgeven en ik heb voor weinig knaken een nieuwe phone nodig! Aangezien de N5 een toppertje was, lijkt de 5X me wel prima, alleen vraag ik me af hoe goed hij het inmiddels doet. Ik hoorde dat er veel problemen met de telefoon zijn/zijn geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Belecthor schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:15:
Mijn huidige mobiel is het aan het opgeven en ik heb voor weinig knaken een nieuwe phone nodig! Aangezien de N5 een toppertje was, lijkt de 5X me wel prima, alleen vraag ik me af hoe goed hij het inmiddels doet. Ik hoorde dat er veel problemen met de telefoon zijn/zijn geweest!
Heb mijn telefoon nu een maand of 8 en ben er nog steeds erg tevreden mee. Batterij kan wel iets beter (was met 6.0 better dan met 7) maar buiten dat om echt een toppertje. Vooral de camera is erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Yonix schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 07:21:
[...]

Hier nog net de kans gehad om hem te downloaden en te installeren. Nu dus een LG Nexus 5X met Android 7.1.1. :D

[afbeelding][afbeelding]

Het eerste wat mij opvalt: ik kan nu 'opnieuw starten' via de powerknop, wat eerst alleen 'afsluiten' was. :)

Hier meer informatie: Klik
Zou je eens kunnen testen of het muten van notificaties tijdens een call is opgelost?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een Nexus 5X besteld via Cool Blue. Mijn Nexus 5 is deze week helaas goed hard gevallen waardoor hij onbruikbaar is geworden. Dus tijd voor vervanging...

Ik ben wel een beetje huiverig om hem direct al te updaten naar 7.0 als ik de problemen hier zo lees. Zou het beter zijn om te wachten op 7.1? Of is het echt een hardware probleem wat ook in 7.1 voor de dag kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Hij doet het prima hoor. Behalve dat het toestel soms vastloopt, hij ff heel traag reageert, camera glaasje makkelijk barst, batterij niet super is, en nu met 7.0 hij tijdens bellen gewoon notificaties door laat komen en het geheugengebruik met gemiddeld 1.6GB van 1.8GB wat buitengewoon hoog is.

Verder niks mis mee hoor. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Quad op 20-10-2016 23:31 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier loopt die niet vast, reageert ook gewoon snel. camera glas is ook nog heel. Battery is OK met de Franco kernel en geheugengebruik zit nu op 1,3 GB, maar geheugen is er om gebruikt te worden, niet om leeg te blijven :p

Oftewel, voor de huidige knaken een goed toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

MegaTronics schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 07:23:
en geheugengebruik zit nu op 1,3 GB, maar geheugen is er om gebruikt te worden, niet om leeg te blijven :p
Klopt maar ik blijf het vreemd vinden dat als je van app A naar app B gaat en na 2 minuten terug naar app A dat deze refreshed. Merk ik voornamelijk in Chrome en FB.
Oftewel, voor de huidige knaken een goed toestel.
Agree, qua prijs/prestatie verhouding kan er geen ander toestel aan tippen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Quad schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:37:
[...]

Klopt maar ik blijf het vreemd vinden dat als je van app A naar app B gaat en na 2 minuten terug naar app A dat deze refreshed. Merk ik voornamelijk in Chrome en FB.
There is your problem. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:30
Quad schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 18:15:
[...]

Zou je eens kunnen testen of het muten van notificaties tijdens een call is opgelost?
Geen gekke vibrate of andere trillingen/geluiden tijdens het bellen. Dat lijkt dus opgelost te zijn! :)

Echter, ik heb nu - sinds de beta van 7.1 - wel het vervelende probleem dat de automatische helderheid 'defect' is geraakt. Automatische helderheid staat aan, en het balkje voor de helderheid op de helft, maar het scherm blijft onleesbaar in een ruimte (huiskamer) met 'televisielicht' en een paar lampen. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:20
Ik merk dat de beta van 7.1.1 nog vaker de wifi uitzet dan 7.0 deed waardoor het pingen om aanwezigheid te detecteren dus nog minder zin heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Could be. :+

Ik kijk binnenkort wel of er een geschikte Nougat ROM beschikbaar is.
Eerst heb ik even een backcover besteld incl camera glaasje, eens zien of dat wat waard is.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 12:32
Sinds afgelopen weekend is opeens mijn telefoon nog maar 3 uur te gebruiken voordat de accu leeg is. Zelfs snel opladen lijkt niet meer te werken. De bovenkant van de telefoon is constant warm, ook als de telefoon stand-by staat. De telefoon is een half jaar oud, wat kan hier aan hier aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Accu is wellicht bezig te overlijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
Oke, dat is dan wel snel voor een toestel van 3 maanden oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
StugIII schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:40:
Oke, dat is dan wel snel voor een toestel van 3 maanden oud.
Je hebt hem als eens opnieuw opgestart neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
Yep, zelfs een fabrieksinstallatie van 7.0. Daarna 7.1.1 en nog steeds een warme telefoon en een accuduur van 3 uur. Het rare is dat het dit weekend is ontstaan en dat ik ook een paar keer mijn 3/4 g verbinding kwijt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
Kassad schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:58:
[...]

Heb ik gedaan ja, ging daarna een tijdje goed maar na een paar dagen is de tilt sensor er weer mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 10:15
StugIII schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 08:04:
Sinds afgelopen weekend is opeens mijn telefoon nog maar 3 uur te gebruiken voordat de accu leeg is. Zelfs snel opladen lijkt niet meer te werken. De bovenkant van de telefoon is constant warm, ook als de telefoon stand-by staat. De telefoon is een half jaar oud, wat kan hier aan hier aan de hand zijn?
Probeer eens de cachepartitie te wissen, dit heeft bij mij goed geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Lijkt me sterk dat de cache een schone installatie/factory reset zou overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdejong
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:01
7.1.1 is beta toch? Ik had met de beta software enorme accu drain. Had me daarom maar af gemeld voor de beta (Android.com/beta) en nu weer Stock Android. Accu is nu weer goed, mijn telefoon werd ook warm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
Ik heb de battery drain met 7.0 en 7.1.1 gehad. Binnen 3 uur was de accu leeg met een stand by telefoon. Gaat vandaag ter reparatie en hopelijk wordt de accu vervangen en is het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-09 14:19
Hier totaal geen drain met 7.1.1, sterker nog, de batterij gaat nog langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Hoe zijn de ervaringen met de laatste updates 7.1.(1) in termen van camera app en de snelheid (vastlopers) ervan? Plus een stabiele bluetooth verbinding voor muziek (in auto). Ik heb mijn 5X verkocht begin dit jaar vanwege deze twee aanhoudende problemen, mis fotomomenten en stuiterende bluetooth verbinding in de auto. Zou graag weer terug willen begeven in android wereld en wachten op de S8 tot die tijd is de 5X een mooi toestel voor de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
RD schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:12:
Hoe zijn de ervaringen met de laatste updates 7.1.(1) in termen van camera app en de snelheid (vastlopers) ervan? Plus een stabiele bluetooth verbinding voor muziek (in auto). Ik heb mijn 5X verkocht begin dit jaar vanwege deze twee aanhoudende problemen, mis fotomomenten en stuiterende bluetooth verbinding in de auto. Zou graag weer terug willen begeven in android wereld en wachten op de S8 tot die tijd is de 5X een mooi toestel voor de prijs.
Net even de camera getest. Op 7.0 en daarvoor liep hij altijd vast tijdens het verwerken van HDR+ foto's. Op 7.1.1 echt nergens last van.

Van het bluetooth probleem dat je beschrijft heb ik zelf geen last gehad. Ik connect af en toe met de auto, maar meestal met een bluetooth speakertje. Na een aantal seconden heeft hij beiden gevonden en blijft de connectie behouden, tot ik hem zelf stop.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 14:08
RD schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:12:
De "stuiterende" bluetooth verbinding heb ik alleen de eerste paar seconden, daarna loopt ie soepel en blijft ie soepel lopen, met elke Android versie tot nu toe (zit nu ook op 7.1.1). Camera is wel aanzienlijk verbeterd met 7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Hi top, goed om te weten. Bluetooth was in het begin, maar vooral na 20-30 minuten, waarna muziek begon te "skippen". Hopelijk is dat nu dan verholpen en goed te horen dat de camera spoel loopt, want dat was nooit echt het geval onder M. Ook opstarten duurde vrij lang destijds, is dat nu ook verholpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:25
RD schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:38:
Hi top, goed om te weten. Bluetooth was in het begin, maar vooral na 20-30 minuten, waarna muziek begon te "skippen". Hopelijk is dat nu dan verholpen en goed te horen dat de camera spoel loopt, want dat was nooit echt het geval onder M. Ook opstarten duurde vrij lang destijds, is dat nu ook verholpen?
Op vakantie heeft m'n N5x ongeveer 9 uur praktisch onaangebroken via Bluetooth afgespeeld zonder een enkele hapering. Overigens nooit last van gehad, ook niet dat de camera niet soepel ging (enkel HDR-opnames maken duurt ietwat lang incl. processen). Heb het juist altijd een erg goede camera gevonden voor een telefoon in deze prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09-2024
tuk2008 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:46:
[...]

Op vakantie heeft m'n N5x ongeveer 9 uur praktisch onaangebroken via Bluetooth afgespeeld zonder een enkele hapering. Overigens nooit last van gehad, ook niet dat de camera niet soepel ging (enkel HDR-opnames maken duurt ietwat lang incl. processen). Heb het juist altijd een erg goede camera gevonden voor een telefoon in deze prijsklasse.
Same here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Ik ben op zoek naar een powerbank die het (naar ik begrijp) afwijkende quick charge protocol van de Nexus 5x ondersteunt. Deze past goed in de wensen die ik heb: http://www.geekbuying.com...er-Bank-White-368906.html maar ik ben ondanks veel zoekopdrachten helaas te weinig thuis in de materie om met zekerheid te kunnen stellen dat dit gaat werken. Weet iemand het verlossende antwoord?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 15:24
Het is mij ook niet helemaal duidelijk wat die Quick charge van de Nexus 5x nodig heeft maar ik kan bevestigen dat mijn Aucky QuickCharge 2.0 icm een Oneplus Usb-c kabel prima werkt om te snelladen. Min of meer dezelfde snelheid als de meegeleverde lader. Aangezien QuickCharge 3.0 backwards compatibel is zou het dus moeten werken.

Btw; bij mij is de accuduur onder 7.1.1 echt veel en veel beter dan 7.0 of 6.0.1. Vraag me af wat er verandert is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Cameraglas issue voorlopig opgelost, heb de backcover vervangen door eentje via ebay.
Jammer dat er geen leren covers beschikbaar zijn oid. :Y

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
  • Laatst online: 26-05 13:07
Mijn 5X is van het weekend gebricked... Hij liep vast, daarna een reboot. Daarna liep hij weer vast en ging hij niet meer aan. Rode lampje brand af en toe.

Ik heb alles geprobeerd met verschillende lader etc, hij wil niet eer aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Laatst online: 20:04
OrbitZ schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 07:45:
Mijn 5X is van het weekend gebricked... Hij liep vast, daarna een reboot. Daarna liep hij weer vast en ging hij niet meer aan. Rode lampje brand af en toe.

Kan je hem wel opnieuw factory flashen met de image van de Nexus site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

OrbitZ schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 07:45:

Kun je nog wel in de bootloader komen? (Volume up + down + power)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
  • Laatst online: 26-05 13:07
Nope, hij reageerde helemaal nergens op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:03
Weet iemand of de 5X ook NL Alert ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Heisenbug schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:07:
Ja, dat werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Iemand enig idee wat dat rare icoontje is tussen de tijd en mijn bereik?
Ik kan het zelf niet plaatsen..
Statusbalk

Ter info, ik draai de DP van 7.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
TheFes schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:12:
Iemand enig idee wat dat rare icoontje is tussen de tijd en mijn bereik?
Ik kan het zelf niet plaatsen..
[afbeelding]

Ter info, ik draai de DP van 7.1.1
Naast je batterij en bereik bedoel je? Dat is je simkaartje (die zogenaamd niet beschikbaar is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
FF1987 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:15:
[...]

Naast je batterij en bereik bedoel je? Dat is je simkaartje (die zogenaamd niet beschikbaar is).
Die bedoelde ik inderdaad.. Vreemd dat die niet beschikbaar is, en ik wel bereik heb dan :P

Een reboot heeft hem trouwens weer weg gehaald, toch wel makkelijk dat dat gewoon via long press op de powerbutton kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 23:52
Heisenbug schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:07:
Ja, dat zou moeten werken. Ik heb 'm zelf nog niet kunnen testen aangezien ik mijn 5X pas na 6 juni had, maar ik vermoed dat er in de aankomende maanden wel weer een NL-Alert test gedaan word.
NL-Alert instellen op Google Android

NL-Alert instellen
Je kunt je mobiele telefoon instellen voor NL-Alert.
  • Navigeer naar Menu, Instellingen, Meer..., Nooduitzendingen.
  • Vink Extreme Dreigingen weergeven aan.
Voor mobiele telefoons met Android 7.0 of nieuwer:
  • Navigeer naar Menu, Instellingen, Geluid, Nooduitzendingen
  • Vink Extreme Dreigingen weergeven aan.
Je mobiele telefoon is nu ingesteld voor NL-Alert.
bron: http://www.crisis.nl/nl-alert/instelhulp/google-android.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
88Weighed schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 13:25:
[...]

Ja, dat zou moeten werken. Ik heb 'm zelf nog niet kunnen testen aangezien ik mijn 5X pas na 6 juni had, maar ik vermoed dat er in de aankomende maanden wel weer een NL-Alert test gedaan word.

[...]

bron: http://www.crisis.nl/nl-alert/instelhulp/google-android.aspx
Stond hier standaard al aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:49
Ik heb sinds 2 weken een Nexus 5X. Wat mij opvalt is dat de batterij echt té kort mee gaat , en volgens mij is het een hardware issue. Ik heb namelijk consistent 2 "apps" bovenaan staan, genaamd "Android-besturingssysteem en Android-OS (in deze case heet ie CyanogenMod-Systeem).

zie screenshot van batterij usage:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cwiIbJAl.png

Ik heb zowel Android 6, Android 7 als Cyanogenmod 13 geprobeert de afgelopen 2 weken. Toch elke keer dit probleem. Het kan toch niet zo zijn dat de batterij, laten we zeggen, 4 uur mee gaat waarvan ik ongeveer 1 uur met de telefoon bezig ben?

Zou ik dit probleem moeten neerleggen bij de verkoper van de telefoon (in dit geval Belsimpel.nl)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Newjersey schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:08:
Ik heb sinds 2 weken een Nexus 5X. Wat mij opvalt is dat de batterij echt té kort mee gaat , en volgens mij is het een hardware issue. Ik heb namelijk consistent 2 "apps" bovenaan staan, genaamd "Android-besturingssysteem en Android-OS (in deze case heet ie CyanogenMod-Systeem).

zie screenshot van batterij usage:

[afbeelding]

Ik heb zowel Android 6, Android 7 als Cyanogenmod 13 geprobeert de afgelopen 2 weken. Toch elke keer dit probleem. Het kan toch niet zo zijn dat de batterij, laten we zeggen, 4 uur mee gaat waarvan ik ongeveer 1 uur met de telefoon bezig ben?

Zou ik dit probleem moeten neerleggen bij de verkoper van de telefoon (in dit geval Belsimpel.nl)?
Dat ziet er inderdaad vrij dramatisch uit. Ik zou er mee terug gaan. Ik kan maandag wel een screenshot maken van mijn verbruik als referentie, ik ben erg tevreden over het verbruik van mijn tweede 5x. De eerste had ook dramatisch verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:49
Kassad schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 21:18:
[...]

Dat ziet er inderdaad vrij dramatisch uit. Ik zou er mee terug gaan. Ik kan maandag wel een screenshot maken van mijn verbruik als referentie, ik ben erg tevreden over het verbruik van mijn tweede 5x. De eerste had ook dramatisch verbruik.
Als je dat zou willen doen: graag :) ik hou het nog ff in de gaten. Het lijkt het afgelopen uur toch iets beter te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 18:29
Newjersey schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 22:17:
[...]

Als je dat zou willen doen: graag :) ik hou het nog ff in de gaten. Het lijkt het afgelopen uur toch iets beter te gaan.
Goed cache gewiped? Verder heeft deze telefoon ook gewoon een dramatisch slechte accu. 4 uur screen on Time is het uiterste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
418O2 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 22:18:
[...]

Goed cache gewiped? Verder heeft deze telefoon ook gewoon een dramatisch slechte accu. 4 uur screen on Time is het uiterste
Ik haal er veel meer mee, ik heb al 6,5 gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

[...]

Ik haal toch een stuk meer en doe ook regelmatig 2 dagen met mijn telefoon zonder hem aan de lader te hoeven gooien.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 11:03
Is 7.1 al officieel beschikbaar, of ben ik ongeduldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Laatst online: 20:04
Hellboy! schreef op zondag 06 november 2016 @ 13:55:
Is 7.1 al officieel beschikbaar, of ben ik ongeduldig?
Nee & ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 20:06
[...]

4 is nog veel, dat haal ik zeker niet. Na 2.5 houdt het wel op op een dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-03 13:29
Ik zoek advies.
Twijfel tussen aanschaf van een LG G4 en LG Nexus 5x. Beide toestellen hebben voors en tegens. De G4 komt goed uit reviews maar is alweer bijna 2 jaar oud.
Voordeel van Nexus schijnt te zijn dat je snel (kale) android updates krijgt. Maar ...hoe lang blijf je die krijgen?
Bij niet-nexus toestellen is dat meestal maar ca 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

De Nexus 5x krijgt ondersteuning tot 18 maanden (of 2 jaar) na release. Hij is al een jaar oud dus hooguit een jaar update support ongeveer.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

En voor beide is een CM ROM beschikbaar, dus die zal ook nog wel even bijgehouden worden (Ik gebruik die zelfs op mijn reserve Nexus 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
[b][....

Ik had ook last van een batterijduur van maximaal 3 uur. Heb het toestel van 3 maanden oud opgestuurd naar Teleplan op advies van Belsimpel, nu afwachten wat ze ermee gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

51bert schreef op zondag 06 november 2016 @ 23:34:
...
Voordeel van Nexus schijnt te zijn dat je snel (kale) android updates krijgt. Maar ...hoe lang blijf je die krijgen?
Bij niet-nexus toestellen is dat meestal maar ca 2 jaar.
Dit kun je hier precies vinden: https://support.google.com/nexus/answer/4457705

Voor de 5X: No guaranteed Android version updates after September 2017
En: Nexus devices get security patches for at least 3 years from when the device first became available, or at least 18 months from when the Google Store last sold the device, whichever is longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
Helaas mijn Nexus 5X heeft het begeven. Na krap 3 maanden schijnt er door waterschade het toestel onherstelbaar beschadigd te zijn. Terwijl ik zeker weet dat ik het toestel nooit vochtig heb gehad. Reparatie kosten 384 €. Dus maar opzoek naar een ander toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
  • Laatst online: 01-09 20:29
Heeft iemand ervaring met bestandsoverdracht naar pc?
Wanneer ik de telefoon dmv draadje verbind aan pc kies ik voor 'bestandsoverdracht' op de telefoon,
maar ik krijg niet alle bestanden te zien in bijvoorbeeld de music directory.

Wil dit wel graag kunnen zien en bewerken zodat ik backup kan maken / fatsoenlijk bestanden kan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
RonaldMeer schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 19:18:
Heeft iemand ervaring met bestandsoverdracht naar pc?
Wanneer ik de telefoon dmv draadje verbind aan pc kies ik voor 'bestandsoverdracht' op de telefoon,
maar ik krijg niet alle bestanden te zien in bijvoorbeeld de music directory.

Wil dit wel graag kunnen zien en bewerken zodat ik backup kan maken / fatsoenlijk bestanden kan verwijderen.
Probeer het eens met EX File Explorer, te downloaden in de Play Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
  • Laatst online: 01-09 20:29
Daar heb ik toch op de pc niks aan?

Wil vanaf de pc mijn bestanden kunnen beheren, niet op telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Welke bestanden kan je niet zien?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Newjersey schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 22:17:
[...]

Iets later dan gepland, mijn maandag was erg rustig dus heb 2 dagen met de batterij gedaan, de SoT viel wel wat tegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rLl6Gqf4lNo2qb31YnnZybkf/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nJSs0lekJCjQLV0uFpmSMmLD/medium.png

Pagina: 1 ... 24 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Prijzen, levertijden: ~~~[Nexus 5X] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: ~~~[LG Nexus 5X] Accessoires