Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 12:59
Kassad schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:13:
[...]

Iets later dan gepland, mijn maandag was erg rustig dus heb 2 dagen met de batterij gedaan, de SoT viel wel wat tegen.

[afbeelding]

[afbeelding]
Viel tegen????

Ik haal amper 1 dag met mijn batterij en maar ongeveer 2u SoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:52
daflux schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:01:
[...]

Viel tegen????

Dan zou ik met het toestel teruggaan..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Laatst online: 02-09 12:59
Kassad schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:37:
[...]

Dan zou ik met het toestel teruggaan..
Toestel is ondertussen al meer dan jaar oud.

Hoe zit het met de anderen hun batterij?
Halen die ook 2 dagen en 4u SoT?

Kan je ook even war meer info geven over je instellingen?
Bij mij staat alles bijvoorbeeld altijd aan (wifi, data, Bluetooth, gps,...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

daflux schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:15:
[...]

De mijne gaat nu ook richting een jaar. Op dit moment 1 dag en 11 uur in de lucht, ruim 3 1/2 uur OST en nog zo'n 20% accu over. WiFi staat aan, Bluetooth & GPS staan beide uit.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
daflux schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:15:
[...]

Ik heb ook alles aanstaan, gebruik de hele dag een Bluetooth headset, heb de grootste nauwkeurigheid qua plaatsbepaling aanstaan.

Dit is wel mijn 2e 5x, de eerste was ook dramatisch qua accu.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:24
Ik haal ook 4 uur SOT, zelfs als ik regelmatig filmpjes kijk icm m'n bluetooth headset. Zonder dat ga ik er wel eens overheen. Maar, dit haal ik alleen op de 7.1.1 bèta. Voorheen op 7.0 of 6.0.1 haalde ik een krappe 3 uur met custom kernel en allerlei truukjes.

De 5X heeft een wat krappe accu maar met de huidige bèta is het voor mij heel prima. Sluit de dag vaak af met 40 à 50% over. Redelijk gemiddeld voor een smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:20
daflux schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:01:
[...]

Viel tegen????

hier ook amper een dag. Al een factory reset gedaan en ook upgrade naar beta 7.1.1 geeft geen verbetering:
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/ct2utjlfxkfmtzl/accu.jpg?dl=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-09 20:29
Quad schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:41:
Welke bestanden kan je niet zien?
Bijvoorbeeld muziekbestanden.
Op het moment dat ik ze erheen kopieer kan ik ze dus nog zien, maar wanneer ik de telefoon opnieuw aansluit dan zie ik er nog maar een paar.
Het pad is echter wel: E:\Nexus 5x\Interne gedeelde opslag

Weet niet waar dat 'gedeeld' vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Hier alles aan, drie uur SOT en nu 16% resterend.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart.Me
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-01 15:48
commentator schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:24:
[...]

hier ook amper een dag. Al een factory reset gedaan en ook upgrade naar beta 7.1.1 geeft geen verbetering:
[afbeelding]
Mijn batterij verbruik is niet veel beter. Als ik de dag begin met 100% redt ik 17:00 uur nauwelijks bij normaal gebruik (bellen en whatsappen voornamelijk). Heb dan wel een powerbank maar blijft een irritatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Sbl93tFH9OxBxfI7XoOS90XW/full.png

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:28
Ik gebruik deze telefoon ook zakelijk en qua batterij duur schiet deze echt tekort.

Ja ik gebruik hem redelijk intensief, maar een dag ga ik nooit halen. Gelukkig zit ik ook veel in de auto en kan ik hem daar aan het stroom hangen, maar anders is de Nexus in de loop van de middag al leeg....

Verder een fijn toestel en snel!
Mis wel de mogelijkheid om er geheugen in te prikken....

wijze woorden

• djmelvee
  • Laatst online: 20:04
Valandil schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:00:
Ik gebruik deze telefoon ook zakelijk en qua batterij duur schiet deze echt tekort.

Ja ik gebruik hem redelijk intensief, maar een dag ga ik nooit halen. Gelukkig zit ik ook veel in de auto en kan ik hem daar aan het stroom hangen, maar anders is de Nexus in de loop van de middag al leeg....

Verder een fijn toestel en snel!
Mis wel de mogelijkheid om er geheugen in te prikken....
Zelfde verhaal hier. Maar inderdaad, een opladertje in de auto scheelt al een berg. :)

• Gonadan

Gonadan

Blijkbaar zijn jullie dus powerusers, heb je dan vooraf geen reviews gelezen? Overal was duidelijk dat de batterij qua capaciteit geen hoogvlieger was dus dat als je hem veel gebruikt hij tekort komt. Deze telefoon is meer geschikt voor casual gebruikers die er niet de hele dag mee bezig zijn. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Voor mij voldoet de accu van het toestel gelukkig wel, dagelijks opladen. Wat bellen, messengers, agenda, af en toe wat browsen en e-mail.
Bart.Me schreef op woensdag 09 november 2016 @ 23:29:
...
Mijn batterij verbruik is niet veel beter. Als ik de dag begin met 100% redt ik 17:00 uur nauwelijks bij normaal gebruik (bellen en whatsappen voornamelijk). Heb dan wel een powerbank maar blijft een irritatie.

[afbeelding]
Dat spotify zoveel vreet is wel opvallend trouwens.

[ Voor 75% gewijzigd door begintmeta op 10-11-2016 09:31 ]

• djmelvee
Gonadan schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:27:
Blijkbaar zijn jullie dus powerusers, heb je dan vooraf geen reviews gelezen? Overal was duidelijk dat de batterij qua capaciteit geen hoogvlieger was dus dat als je hem veel gebruikt hij tekort komt. Deze telefoon is meer geschikt voor casual gebruikers die er niet de hele dag mee bezig zijn. :)
Zeker wel, maar omdat ik meer dan genoeg gelegenheid heb om m'n telefoon aan het stroom te hangen heb ik toch voor deze gekozen omdat de prijs nogal aantrekkelijk was. ;) Je zult mij ook nooit horen klagen over batterijduur hoor, dat is iets wat ik ver van te voren al wist.

• Bart.Me
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-01 15:48
Dat het geen hoogvlieger zou worden was bij mij bekend. En begrijp mij niet verkeerd. Ik vindt het een geweldige telefoon.
Ik ben niet iemand die constant aan zijn mobiel gekluisterd zit. Alleen casual gebruik was wel minder dan ik verwachtte.

• Kassad
Ik gebruik het toestel vrij intensief, als in bellen, gemiddeld 3-4 uur per dag. Scherm gaat dan wel snel uit, dat zal zeker helpen. Ik heb ook erg goed bereik waar ik werk en zit de hele dag binnen, dus geen handovers en wisselend bereik, dat scheelt ook zeker.

• Silvin
Trouwens een tip voor iedereen die in het verleden een Moto X heeft gehad en (net als ik) helemaal gewend is geraakt aan Moto Display; de volgende app is een kleine aanpassing aan het Ambient Display. Dit zorgt er voor dat Ambient Display getriggerd wordt door de proximity sensor. Simpelweg houdt dit in dat als je je telefoon uit je broekzak haal de Ambient Display direct aan springt zonder dat je eerst het toestel met een overdreven zwaai naar je gezicht moet draaien. Voor mij is dit echt een gemis als ik het niet heb, zo makkelijk en snel om tijd/berichten te checken. Je kan ook over de sensor zwaaien om te triggeren. Iets minder van belang maar een handigheidje.

http://forum.xda-develope...-ambient-display-t3299961

Let wel, je scherm gaat een stuk vaker aan. De 4 uur SOT haal ik mét deze service ingeschakeld. Maar als je al een matige accuduur hebt is het misschien niet verstandig. App werkt op 6.0.1, 7.0 en 7.1.1 bèta.

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
Heeft één van jullie ook wel eens dat de telefoon gewoon bevriest @random?
Ik liep met de beta rond van de nieuwste Android versie, denkende dat het daaraan lag, maar toen ik me gisteren uitschreef voor beta en de officiele weer geïnstalleerd was, gebeurde het me vanochtend weer.

soms gebeurt het met het unlocken met vingerafdruk (toestel trilt wel, maar scherm blijft zwart), maar het wil ook nog wel eens met scherm gewoon aan, dat de hele bende niet meer reageert.
Ik moet dan een reset doen (+/- 15 sec power knop) zodat deze opnieuw start.

Hopelijk kan dit een garantiekwestie zijn (heb het toestel sinds de zomer), heb namelijk geen idee waar het van kan komen.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

Krullebol.nl schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:20:
Ik liep met de beta rond van de nieuwste Android versie, denkende dat het daaraan lag, maar toen ik me gisteren uitschreef voor beta en de officiele weer geïnstalleerd was, gebeurde het me vanochtend weer.

soms gebeurt het met het unlocken met vingerafdruk (toestel trilt wel, maar scherm blijft zwart), maar het wil ook nog wel eens met scherm gewoon aan, dat de hele bende niet meer reageert.
Ik moet dan een reset doen (+/- 15 sec power knop) zodat deze opnieuw start.

Hopelijk kan dit een garantiekwestie zijn (heb het toestel sinds de zomer), heb namelijk geen idee waar het van kan komen.
Ja hier ook wel eens, meestal is dit 1 a 2 keer per week.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:19
Nee, geen last van.
Wat ik heb is dat hij de verkeerde richting aangeeft in Maps, ongeveer 90° meer richting het oosten. Verdomd, krijg met de melding dat Maps sneller kan zijn door wat offline gebieden te downloaden en hij heeft de goede richting aan🤔

• Gonadan

Gonadan

Één of andere gare app meestal. Zo had mijn vriendin dat ook op haar Galaxy nogwat met een specifieke versie van Buienalarm. Andere telefoon of andere versie van de app hadden de problemen niet. Van die malle combinaties komen wel eens voor.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
Ik heb er ook soms last van.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

In het kleine jaar dat ik hem heb is dit nu 2 keer gebeurt, beide keren tijdens het bellen...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Krullebol.nl
Al met al kan het van alles zijn. Ik heb net wel even mijn cache gewist, wellicht dat zoiets helpt:
You can try wiping the device Cache Partition. This will not wipe any data.

WIPING THE CACHE PARTITION
  1. If your phone is on, turn it off.
  2. Press & hold the Volume Down and then press & hold the Power button at the same time until the phone turns on. You'll see the word "Start" with an arrow drawn around it.
  3. Press the Volume Down button twice to highlight Recovery mode.
  4. Press the Power button to start Recovery mode. You'll see an image of an Android robot with a red exclamation mark.
  5. While holding the Power button, TAP the Volume Up once and then release Power button, then a menu will appear.
  6. Use the volume buttons to scroll to "wipe cache partition" and press the Power button to select it.
    Note: This process can take up to 10+ minutes to complete.
Bron

[ Voor 3% gewijzigd door Krullebol.nl op 10-11-2016 14:31 ]

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
Ik heb het nu net twee keer achter elkaar gehad en beide terwijl ik bezig was met de app MyFitnessPal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:03
De 7.0 update bevalt mij goed! Sinds enkele dagen draaiende. Ik was wel een beetje terughoudend om mijn 5X te updaten, omdat ik toch best wat negatieve ervaringen gelezen heb.

Mijn ervaring na twee dagen:
+ Telefoon reageert soepeler
+ Multitasking optie is best handig
+ Accuduur is verbeterd
- geen

Bluetooth werkt prima.
Accuduur lijkt beter te zijn. Na 11 uur licht gebruikt nog 48% over.

De camera is super goed! Zeker vergelijkbaar met de S6 van mijn vriendin. Realistische kleuren en haarscherpe foto's.

[ Voor 13% gewijzigd door Pegasus op 11-11-2016 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-09 21:21
De LG Nexus 5X is echt een fantastisch apparaat! Hij is heel snel, heeft een fantastische camera en een FENOMENALE batterij. Ik haal hier vaak rond de 7 a 9 SOT bij, wat ik nooit eerder had bij andere telefoons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
NielsG schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 19:22:
De LG Nexus 5X is echt een fantastisch apparaat! Hij is heel snel, heeft een fantastische camera en een FENOMENALE batterij. Ik haal hier vaak rond de 7 a 9 SOT bij, wat ik nooit eerder had bij andere telefoons!
Pictures or it didnt happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 18:29
Mijn battery saver kickte vanavond in bij 1u54 sot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

NielsG schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 19:22:
Impossibru? Toestel is no way geschikt om 9u sot te halen.

Constant video kijken zou je volgens de Tweakers review ongeveer 8u halen. Browsing stokt bij ruim 5u.

[ Voor 12% gewijzigd door Quad op 11-11-2016 21:43 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-09 21:21
Quad schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 21:42:
[...]

Impossibru? Toestel is no way geschikt om 9u sot te halen.

Constant video kijken zou je volgens de Tweakers review ongeveer 8u halen. Browsing stokt bij ruim 5u.
Lukt mijn vriend en mij anders prima hoor. Makkelijk de 9, vaak zelfs meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Voor de duidelijkheid, we hebben het over de tijd dat je scherm aan is hé. Niet hoelang je accu in totaliteit mee gaat. :+

Ik kom zo rond de 3u de dag door, moet tegenwoordig echt wel bijladen, wat ik in de auto kan gelukkig.

Maar dan praat ik vooral over bellen en gebruik van Telegram.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:33
Vraagje, want ik kom er niet uit met al mijn pogingen:

De orientatie op google maps is bij mijn toestel ongeveer 90° afwijkend. Ik heb een paar keer kunnen calibreren (al weet ik nog steeds niet hoe je dat kunt laten prompten) maar de afwijking blijft hardnekkig aanwezig. Dus als ik mijn toestel in de looprichting hou dan zie ik gewoon dat google maps niet netjes mee gaat. Iemand anders een oplossing voor?

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Joarie schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 12:33:
Vraagje, want ik kom er niet uit met al mijn pogingen:

De orientatie op google maps is bij mijn toestel ongeveer 90° afwijkend. Ik heb een paar keer kunnen calibreren (al weet ik nog steeds niet hoe je dat kunt laten prompten) maar de afwijking blijft hardnekkig aanwezig. Dus als ik mijn toestel in de looprichting hou dan zie ik gewoon dat google maps niet netjes mee gaat. Iemand anders een oplossing voor?
Ik heb hetzelfde, nu zelfs 180 graden verschil. Soms krijg ik ook de calibratie zo op eens. Heb al wel eens gezocht of ik dat zo kon oproepen, maar dat werkte niet.
Ik krijg ook wel eens van de Nest app de melding dat de locatievoorziening niet goed werkt en de Hue app denkt ook nog wel eens dat ik net weer thuis gekomen ben en dan wordt ik wakker en staan er wat lampen aan.
Paar dagen geleden reset gedaan, maar dat heeft niet geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kompas-kalibratie bij de 5X is hééééél snel de telefoon om al z'n assen laten bewegen.

In de app Sensor Readout kun je zowel de gekalibreerde als ongekalibreerde kompas-readout bekijken. De ongekalibreerde readout zal altijd een "Sensor accuracy" van "HIGH" geven, maar de gekalibreerde readout geeft werkelijk weer wat er aan de hand is: soms "MEDIUM" of zelfs "LOW".

Ga je dan naar de ongekalibreerde readout en beweeg je je kompas snel om alle assen (wat je dan ook mooi kunt zien aan de drie gekleurde lijntjes die als 't goed is alledrie van boven naar beneden pieken, wel goed je telefoon vasthouden aan de rand, het touch screen aanraken zal de monitoring van de sensor stoppen..), dan zul je zien dat als je vervolgens naar de gekalibreerde readout gaat, je accuracy van LOW/MEDIUM naar HIGH is gegaan. En grote kans dat 'ie 't dan ook beter doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:33
Osiris schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 14:54:
Kompas-kalibratie bij de 5X is hééééél snel de telefoon om al z'n assen laten bewegen.

In de app Sensor Readout kun je zowel de gekalibreerde als ongekalibreerde kompas-readout bekijken. De ongekalibreerde readout zal altijd een "Sensor accuracy" van "HIGH" geven, maar de gekalibreerde readout geeft werkelijk weer wat er aan de hand is: soms "MEDIUM" of zelfs "LOW".

Ga je dan naar de ongekalibreerde readout en beweeg je je kompas snel om alle assen (wat je dan ook mooi kunt zien aan de drie gekleurde lijntjes die als 't goed is alledrie van boven naar beneden pieken, wel goed je telefoon vasthouden aan de rand, het touch screen aanraken zal de monitoring van de sensor stoppen..), dan zul je zien dat als je vervolgens naar de gekalibreerde readout gaat, je accuracy van LOW/MEDIUM naar HIGH is gegaan. En grote kans dat 'ie 't dan ook beter doet ;)
DANK! _/-\o_

Wat een flauwe handeling inderdaad. Bij mij stond de compass reading op unreliable :+
Met wat heen en weer smijten ging hij naar HIGH en klopt de orientatie weer

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Hier ook unreliable en na de tip van Osiris weer ok, ben wel benieuwd voor hoe lang;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:56
Vindt de Nexus 5X accuprestatie lang zo slecht nog niet hoor.....

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/1ou8n2kxkp5xy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Wat staat bij scherm specifiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
4u 52m 12s 613 mAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
[quote]Krullebol.nl schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:30:
Al met al kan het van alles zijn. Ik heb net wel even mijn cache gewist, wellicht dat zoiets helpt:
You can try wiping the device Cache Partition. This will not wipe any data.

WIPING THE CACHE PARTITION
  1. If your phone is on, turn it off.
  2. Press & hold the Volume Down and then press & hold the Power button at the same time until the phone turns on. You'll see the word "Start" with an arrow drawn around it.
  3. Press the Volume Down button twice to highlight Recovery mode.
  4. Press the Power button to start Recovery mode. You'll see an image of an Android robot with a red exclamation mark.
  5. While holding the Power button, TAP the Volume Up once and then release Power button, then a menu will appear.
  6. Use the volume buttons to scroll to "wipe cache partition" and press the Power button to select it.
    Note: This process can take up to 10+ minutes to complete.
Vooralsnog geen problemen meer ondervonden met random freezes (ook kan het liggen aan het feit dat ik weinig apps op mijn tel heb).. Wellicht helpt het voor jullie ook

[ Voor 50% gewijzigd door Krullebol.nl op 16-11-2016 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Laatst online: 23:04
Waarom zo moeilijk en omslachtig doen om de cache te wissen?
Je kunt in je instellingen naar opslag gaan en daar je cache wissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ASW1 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:12:
Waarom zo moeilijk en omslachtig doen om de cache te wissen?
Je kunt in je instellingen naar opslag gaan en daar je cache wissen.
Volgens mij is de Dalvik cache iets anders dan de cache die je kunt wissen via instellingen :)

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 15:25
Ik twijfel tussen de 5X en de Pixel, maar ik vraag me erg af hoe groot het verschil in snelheid tussen de twee is. Ik kom van de iPhone 5s af, maar ik vind de Pixel een beetje duur. Heeft iemand een beetje vergelijkingsmateriaal? Is het nog verstandig om nu een 5X te kopen?

Aankoopadviezen horen niet thuis in ervaringen topics. Daar is de MAA voor bedoeld. Maar dan ook daar even een topic aan.

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 17-11-2016 13:21 ]

• horizon1978
Belecthor schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:56:
Ik twijfel tussen de 5X en de Pixel, maar ik vraag me erg af hoe groot het verschil in snelheid tussen de twee is. Ik kom van de iPhone 5s af, maar ik vind de Pixel een beetje duur. Heeft iemand een beetje vergelijkingsmateriaal? Is het nog verstandig om nu een 5X te kopen?
De pixel zal sneller zijn, de Nexus 5x is snel genoeg.

En een twijfel van pakweg 500 euro... daar kun je naast de 5x nog een smartphone voor kopen.

• Mark.M93
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09-2024
Hallo allen,

Sinds de update van Android 7.0 heb ik het gevoel dat mijn Nexus slomer is en dat de accu veel sneller leeg gaat. Bij de batterijinfo is het voornamelijk "Android Besturingssysteem" die de meeste accu kost. Ik heb mijn telefoon nu 1,5 uur van de lader af en hij is al 18% kwijt qua accu, terwijl ik het scherm nauwelijks heb aangehad.

Ook simpele dingen als een foto versturen via whatsapp gaat ontzettend traag en krijg vaak de melding "app reageert niet", nadat het scherm enkele seconden gewoon vast loopt. Wat is een goede oplossing? Zie onderstaande screen.

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/sljTO/d39d32cfd8.png

• rens-br
  • Laatst online: 21:33

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijder even de cache via de recovery en je app cache via instellingen.

Bij veel updates blijven er wat oude instellingen hangen die nog wel eens voor dit soort vastlopers kunnen zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groninger007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-02-2024
Kan je telefoon in een bootloop terecht komen na waterschade?
Mijne nexus 5x is nu bij dynafix ik had hem in februari gekocht en het toestel werkte goed alleen hij begon spontaan te restarten. Nu heb ik dus geen garantie meer ondanks dat mijn telefoon goed werkt alleen hij blijft maar herstarten. Het vervangen van het moederbord is nu nodig, weet iemand of dit een optie zou zijn voor mij? En wellicht een goedkoop bedrijf die dit kan doen dynafix rekent hiervoor 340 euro.
Het is een probleem wat volgens mij toch wel vaak voor komt, een beetje waterschade zorgt ervoor dat je geen garantie meer krijgt bij een bootloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Groninger007 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 13:00:
Mijne nexus 5x is nu bij dynafix ik had hem in februari gekocht en het toestel werkte goed alleen hij begon spontaan te restarten. Nu heb ik dus geen garantie meer ondanks dat mijn telefoon goed werkt alleen hij blijft maar herstarten. Het vervangen van het moederbord is nu nodig, weet iemand of dit een optie zou zijn voor mij? En wellicht een goedkoop bedrijf die dit kan doen dynafix rekent hiervoor 340 euro.
Het is een probleem wat volgens mij toch wel vaak voor komt, een beetje waterschade zorgt ervoor dat je geen garantie meer krijgt bij een bootloop.
340 euro? De 32gb versie krijg je nieuw al rond de 300 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Groninger007 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 13:00:
Ja, je telefoon kan zeker in een bootloop komen door waterschade. Het is maar net welke onderdelen van het moederbord aangetast zijn/worden door kortsluiting, oxidatie of verkalking.

De prijs is slaat helaas nergens op. Tip: neem contact op met je inboedel (of indien je die hebt, buitendedeur verzekering). Sommige dekken dit soort schade, andere niet. Gelijk aangeven dat het toestel een total loss is omdat een nieuwe goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Vraag ook al gesteld in het accesoires topic. Maar heeft iemand een goede tip voor een tempered glass protector. Heb er nu eentje op zitten die wat stoefjes aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 23:02
7.1.1 DP2 is uit, heb alleen nog niet kunnen vinden wat er nu anders is :)

Update:
Zo te zien alleen wijzigingen aan de API's, dus nog geen night mode (zonder extra app) of finger print gestures.
http://android-developers...-1-developer-preview.html

[ Voor 63% gewijzigd door TheFes op 23-11-2016 09:41 ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 10:10 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 21:33

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
JCE schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:18:
[...]
Kan dat voor alle apps tegelijkertijd?
Ja:

'Instellingen' -> 'Opslag en USB' -> 'Gegevens in het cachegeheugen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 10:10 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Crap, mijn Nexus 5X heeft thuis per ongeluk een waterbehandeling gehad (thanks kids!)... direct gedroogd, maar na 2 dagen spontaan in een bootloop. Alleen Bootloader is te benaderen, interne storage en recovery niet meer. Gelockte bootloader, dus hard-brick.

Terug naar mijn oude HTC M7 GPE en op zoek naar een ander toestel binnenkort...

[ Voor 8% gewijzigd door EquiNox op 24-11-2016 10:38 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeetHoofd27
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-09 11:52
Is naar jullie mening de Nexus 5X nog aan te raden? Ik ben namelijk opzoek naar een vervanger voor mijn Moto G 2014 die een beetje aan de oude kant begint te worden. De Nexus 5X lijkt een van de weinige opties met stock android en een scherm kleiner dan 5,5 inch, ookal is hij al ongeveer 1 jaar oud. De andere telefoon waar ik op dit moment mee in mijn hoofd zit is de Nextbit Robin alleen zou ik die via amazon moeten importeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
HeetHoofd27 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 19:58:
Is naar jullie mening de Nexus 5X nog aan te raden? Ik ben namelijk opzoek naar een vervanger voor mijn Moto G 2014 die een beetje aan de oude kant begint te worden. De Nexus 5X lijkt een van de weinige opties met stock android en een scherm kleiner dan 5,5 inch, ookal is hij al ongeveer 1 jaar oud. De andere telefoon waar ik op dit moment mee in mijn hoofd zit is de Nextbit Robin alleen zou ik die via amazon moeten importeren.
Ik ben drie maanden geleden van een Moto G 2013 naar een 5X gegaan en ik ben er erg tevreden over. Toestel krijgt nog een jaar updates nu dus dat is ook ok (voor een Android dan). Let wel goed op dat je het batterijverbruik goed test van je 5X, er zijn toestellen die het erg goed doen (zoals mijn 2e toestel) en er zijn toestellen die het erg slecht doen (zoals mijn 1e en een aantal personen die de afgelopen maand hebben gepost). Het hangt er natuurlijk erg vanaf wat je met toestel wilt gaan doen, ik bel, mail, whatsapp en sms er voornamelijk mee dus YMMV.

[ Voor 6% gewijzigd door Kassad op 26-11-2016 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 10:26
De SOT op mijn nexus 5x is een stuk beter geworden met android 7.1.1
Gister haalde ik bijna de 6 uur en vandaag net iets meer dan 5 uur.

Afbeeldingslocatie: https://s16.postimg.org/709sm61yd/Screenshot_20161126_145505.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvin
HeetHoofd27 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 19:58:
Beetje late reactie (misschien heb je de Robin al gekocht) maar het is zeker een fijne opvolger. Zelf was ik groot fan van de Moto X 2014 en de Nexus komt het dichtst in de buurt van de ervaring die ik daar mee had. Batterijduur is (bij mijn model op 7.1.1) een stuk beter dan de Moto en de camera is helemaal een wereld van verschil. Als je Moto display fijn vind kan je het appje gebruiken dat ik hier eerder heb gepost om een bijna gelijkwaardige ervaring te krijgen.
Ik heb hier nog niks van gehoord of gemerkt maar ik kan komende week wel eens proberen te achterhalen of het hier ook speelt. Maar mocht het spelen denk ik dat je een zelfde oplossing krijgt. Dat was afgelopen tijd met het te kort aan onderdelen bij Samsung ook.

[ Voor 22% gewijzigd door Silvin op 28-11-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
AppleDroid schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 15:16:
De SOT op mijn nexus 5x is een stuk beter geworden met android 7.1.1
Gister haalde ik bijna de 6 uur en vandaag net iets meer dan 5 uur.

[afbeelding]
Ik mocht willen dat ik dat haalde denk dat ik met brightness bijna naar beneden op 2 uurtjes zit o 3 uurtjes maa rmeer als da took niet ( en dan internet ik eigenlijk alleen wat op mijn telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-07 10:56
Ik zit samen met mijn zoon erg te twijfelen of ik de nieuwe Huawei Nova of de inmiddels jaar oude Nexus 5X zal aanschaffen. Qua specificaties ontlopen ze elkaar maar weinig. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
jagdeleur schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:20:
Ik zit samen met mijn zoon erg te twijfelen of ik de nieuwe Huawei Nova of de inmiddels jaar oude Nexus 5X zal aanschaffen. Qua specificaties ontlopen ze elkaar maar weinig. Iemand tips?
De Nexus heeft nu al Android 7.. wanneer krijgt de Nova versie 7 en hoe zit het met security updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
Olaf van der Spek schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:25:
[...]

De Nexus heeft nu al Android 7.. wanneer krijgt de Nova versie 7 en hoe zit het met security updates?
Android 7 komt begin 2017 begreep ik. Security updats heb ik geen hoge pet van op bij Huawei.
De Nova heeft overigens een Qualcomm chip (625) dus kans op custom roms is vrij groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
jagdeleur schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:27:
[...]

Android 7 komt begin 2017 begreep ik. Security updats heb ik geen hoge pet van op bij Huawei.
De Nova heeft overigens een Qualcomm chip (625) dus kans op custom roms is vrij groot.
mmmm tis wel persoonlijk hoor, maar ik zou zelf voor de Nexus 5X gaan. het is echt een super telefoon en de camera is echt geweldig. geen idee hoe die is op de Huawi verder eigenlijk. Maar met de updates die van google af komen heb je toch een streepje voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

WeAreLegion schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:42:
[...]

mmmm tis wel persoonlijk hoor, maar ik zou zelf voor de Nexus 5X gaan. het is echt een super telefoon en de camera is echt geweldig. geen idee hoe die is op de Huawi verder eigenlijk. Maar met de updates die van google af komen heb je toch een streepje voor.
Jup, voor een jaartje maximaal.
Update beleid is 18 maanden vanaf release zover ik het weet.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

En er daarna cyanogenmod opzetten, kan die nog jaren lang mee.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
MegaTronics schreef op woensdag 30 november 2016 @ 19:51:
En er daarna cyanogenmod opzetten, kan die nog jaren lang mee.
Inderdaad. Voor de Nexus 4 is afgelopen nacht ook nog een nightly gebuild:
https://download.cyanogenmod.org/?device=mako

CM14.1 wat is gebaseerd op Android 7.1.1. Zet deze op je Nexus 4 en je loopt voor op 95% van alle smartphones. Uitgebracht op 13-11-2012.

[ Voor 3% gewijzigd door mobstaa op 30-11-2016 22:12 ]

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
De Huawei is best een leuk ding als je kan leven met Emui (wat een directe afgeleide is van MIUI). Ik vind het niet fijn werken en heb een sterke voorkeur voor stock Android. Hoe vlot Huawei's ook zijn, er lijkt altijd een lichte touchdelay in te zitten.

Als je graag een alternatief wilt kan je ook kijken voor de GM5+ D (valt onder Android One), de Moto G4 of eventueel de Lenovo P2. Hoewel bij die laatste twee updates ook onzeker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Yes! Verzekering heeft mij voorzien van een brand-spanking-new Nexus 5X 32GB Black nadat mijn vorige een waterbad had gekregen.

Gevoel dat deze beter loopt dan mijn eerste 5X (early adopter), welke met een schone ROM ook al last had van haperingen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

7.1.1 is nu officieel uit voor de Nexus 5X, net als een nieuwe 7.0.0 build.

https://developers.google.com/android/images#bullhead

[ Voor 4% gewijzigd door MegaTronics op 05-12-2016 19:02 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

MegaTronics schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:02:
7.1.1 is nu officieel uit voor de Nexus 5X, net als een nieuwe 7.0.0 build.

https://developers.google.com/android/images#bullhead
Mooi, dan zien we die deze maand wel OTA voorbij komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
TFHfony schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:05:
[...]

Mooi, dan zien we die deze maand wel OTA voorbij komen!
Je kunt hem als het goed is morgen al verwachten, althans als je bij de eerste 10% hoort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
djmelvee schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:52:
[...]

Je kunt hem als het goed is morgen al verwachten, althans als je bij de eerste 10% hoort :P
Hoop eigenlijk stiekem wel op een betere accuprestatie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

djmelvee schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:52:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6mFBo8G.png
7.1.1 is on his way. oOo

Update uitgevoerd, duurt al met al een minuut of 20.
De update voert 2 reboots uit, na 2e reboot duurt het ruim 10 minuten voor hij klaar is. Daarna reboot het toestel.
Eerste boot duurt ruim 5 minuten.

Mooi, de Pixel launcher apk welke ik al tijdje gebruikte crasht niet meer bij selecteren wallpaper.
Daarnaast werken de zogenoemde popups bij Google-apps ook in deze Android versie.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hK71yvM.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Quad op 06-12-2016 01:01 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
Quad schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 00:25:
[...]

[afbeelding]
7.1.1 is on his way. oOo

Update uitgevoerd, duurt al met al een minuut of 20.
De update voert 2 reboots uit, na 2e reboot duurt het ruim 10 minuten voor hij klaar is. Daarna reboot het toestel.
Eerste boot duurt ruim 5 minuten.

Mooi, de Pixel launcher apk welke ik al tijdje gebruikte crasht niet meer bij selecteren wallpaper.
Daarnaast werken de zogenoemde popups bij Google-apps ook in deze Android versie.

[afbeelding]
Ben hem nu ook aan het binnen halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Verdere veranderingen die ik zo gauw zie:
Camera app is ietwat uitgebreider
Support van Google te bereiken via instellingen menu
Quicktips boven Google Apps (+Twitter heb ik al ontdekt)

Splitscreen werkt vloeiender dan voorheen, pluspunt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 00:25:
[...]

[afbeelding]
De pop-ups zitten al een tijdje in de alternatieve launchers zoals Nova Launcher. Ik heb ze eerlijkgezegd nog niet gebruikt omdat ik de meerwaarde vrij klein vind, maar misschien komt dat nog.
Bij mij kwam hij gisteravond ook binnen en merk ik nog weinig veranderingen. Het is jammer dat de nachtmodus er niet op komt bij de 5X. Verder heb ik gelezen dat de accuduur wel aardig beter zou moeten zijn, dus laten we hopen dat dat ook zo is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Ik zit nu nog op 7.1.1 béta, hoe kom ik naar 7.1.1 offical zonder de boel te wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
EquiNox schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:34:
Ik zit nu nog op 7.1.1 béta, hoe kom ik naar 7.1.1 offical zonder de boel te wissen?
Volgens mij kan dat pas zodra 7.1.1 voor iedereen beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

peptalk schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:36:
[...]

Volgens mij kan dat pas zodra 7.1.1 voor iedereen beschikbaar is.
Ik heb de OTA image al wel gedownload, maar eens met ADB aan de slag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 23:02
Die krijg je vanzelf als OTA aangeboden.
Bij de 7.0 upgrade zaten de Developer Preview gebruikers meteen bij de eerste roll out van de final. Dat had ik nu ook een beetje verwacht, maar ik krijg hem ook nog niet aangeboden nu.

Bij de 7.0 upgrade kon je namelijk ook nadat de final uitgekomen was nog enrollen in het DP programma, en dan kreeg je meteen de final. Daarna kon je je weer afmelden en werd je gewoon zonder system reset uit het DP programma gehaald.

Maar goed, wees gerust, je krijgt gewoon een OTA naar de final.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Hoi Erik, ik gebruik de factory image en doe een update met dit script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
fastboot flash bootloader bootloader-bullhead-bhz11h.img
fastboot reboot-bootloader
ping -n 5 127.0.0.1 >nul
fastboot flash radio radio-bullhead-m8994f-2.6.36.2.20.img
ping -n 5 127.0.0.1 >nul

fastboot flash system system.img
fastboot flash boot boot.img
fastboot flash vendor vendor.img

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

jelmervos schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:17:
[...]

Hoi Erik, ik gebruik de factory image en doe een update met dit script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
fastboot flash bootloader bootloader-bullhead-bhz11h.img
ping -n 5 127.0.0.1 >nul
fastboot flash radio radio-bullhead-m8994f-2.6.36.2.20.img
ping -n 5 127.0.0.1 >nul

fastboot flash system system.img
fastboot flash boot boot.img
fastboot flash vendor vendor.img
Hey Jelmer, thanks for the tip! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Heb een locked bootloader, mijn vervangende nieuwe Nexus 5X nog niet unlocked... dus ik wacht even netjes op de OTA :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
jagdeleur schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:20:
Dank voor alle tips. We hebben een 5X besteld, wordt vandaag bezorgd.... Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Ik had vanochtend geen ota, checkte handmatig op een nieuwe update, die werd niet gevonden en direct daarna kwam de update binnen.. De nieuwe popups lijken me erg handig, Todoist ondersteunt het ook al, nu wachten op de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 13:21
Kassad schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:43:
Ik had vanochtend geen ota, checkte handmatig op een nieuwe update, die werd niet gevonden en direct daarna kwam de update binnen..
Dat trucje blijkt ook hier te werken. Wel mooi want bij update naar 7.0 moest ik ruim een maand wachten totdat ie OTA doorkwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisvalk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 13:50
Ik had vanochtend geen ota, checkte handmatig op een nieuwe update, die werd niet gevonden en direct daarna kwam de update binnen.. De nieuwe popups lijken me erg handig, Todoist ondersteunt het ook al, nu wachten op de rest.
Thanks, ook hier werkt dit truukje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:20
hier werkt t helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09 12:55
Hallo allemaal

Ik gebruik nu een iphone 6 en de reden dat ik niet wil overstappen op een 7 is het uitmelk-beleid van Apple. Een iphone 7 is bijna niet meer te betalen (koop mn toestellen los) en heb ook nog wat slechte dingen elezen over de camera van de iphone 7.

Nu zou ik graag de pixel willen proberen maar die vind ik ook erg duur en bovendien niet verkrijgbaar in NL en onbekend wanneer ie dat wel is.

In de mediamarkt heb ik een beetje zitten spelen met een nexus 5x en het ding voelde best wel goed aan, was vrij vlot en heeft buiten de slechte luidsprekers eigenlijk niets wat me niet aanspreekt. Ik twijfel alleen enorm over de batterij. Mn iphone 6 houdt het meestal wel 10 uur uit bij normaal gebruik. Beetje whatsapp, surfen, push email, paar foto's maken e.d. Is dat allemaal ook haalbaar op een nexus 5x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:45
assassin85 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:35:
Hallo allemaal

Ik gebruik nu een iphone 6 en de reden dat ik niet wil overstappen op een 7 is het uitmelk-beleid van Apple. Een iphone 7 is bijna niet meer te betalen (koop mn toestellen los) en heb ook nog wat slechte dingen elezen over de camera van de iphone 7.

Nu zou ik graag de pixel willen proberen maar die vind ik ook erg duur en bovendien niet verkrijgbaar in NL en onbekend wanneer ie dat wel is.

In de mediamarkt heb ik een beetje zitten spelen met een nexus 5x en het ding voelde best wel goed aan, was vrij vlot en heeft buiten de slechte luidsprekers eigenlijk niets wat me niet aanspreekt. Ik twijfel alleen enorm over de batterij. Mn iphone 6 houdt het meestal wel 10 uur uit bij normaal gebruik. Beetje whatsapp, surfen, push email, paar foto's maken e.d. Is dat allemaal ook haalbaar op een nexus 5x?
Ik heb mijn N5x sinds deze is uitgekomen in NL en heb niets te klagen over de batterij. Sinds vanmorgen 05:30 in gebruik mail, whatsapp, facebooken etc nu op 58%. Moet zeggen dat ik vandaag op een locatie werk zonder wifi. Gebruik ik wifi ipv 4G dan gaat de batterij een stuk langer mee. Meestal aan het einde van de dag rond 22:00 nog 10% over.

PS. De pixel is gewoon te bestellen in NL. Prijs is inderdaad hoog maar als je even wacht zul je zien dat de prijzen gaan dalen! In januari zijn meestal de Media Markt BTW dagen. Wellicht dat de prijs dan gunstiger is voor je?

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dank voor de tip. Ik kreeg ook nog geen OTA. Zojuist handmatig gecheckt en ik kreeg de melding dat er geen update was. Direct weer gecheckt en nu wel beschikbaar :)
Net gedownload en nu wordt het geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:10
Hmm, valt me op dat na de OTA naar 7.1.1 de accu wel heel veel sneller leeg gaat en de bovenkant van m'n toestel (rondom de vingerafdruksensor) wel regelmatig warm aanvoelt. Had gehoopt dat het accuverbruik juist verbeterd zou worden maar zit nu met een telefoon die met een uur of 2 waarschijnlijk alweer aan het infuus moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Iemand trouwens een NLAlert melding gehad?

Met mij al twee andere mensen gesproken waarbij alles op het toestel goed ingesteld staat maar toch hebben we geen melding gekregen?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ja, hier heb ik wel een NL Alert ontvangen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Ja hier ook ontvangen op T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Sypher schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:12:
Hmm, valt me op dat na de OTA naar 7.1.1 de accu wel heel veel sneller leeg gaat en de bovenkant van m'n toestel (rondom de vingerafdruksensor) wel regelmatig warm aanvoelt. Had gehoopt dat het accuverbruik juist verbeterd zou worden maar zit nu met een telefoon die met een uur of 2 waarschijnlijk alweer aan het infuus moet.
Wat bij een update van het OS vaak helpt tegen dit soort problemen is opnieuw installeren. Ik doe dat altijd, op mijn iOS apparaten en op Android apparaten. Ik heb nooit last van problemen na updates. Kwestie van een backup maken van wat belangrijk is en toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Pagina: 1 ... 25 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Prijzen, levertijden: ~~~[Nexus 5X] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: ~~~[LG Nexus 5X] Accessoires