MagicSjefke schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:30:
Hallo allemaal,
Sinds 2021 is de elektrische scooter mijn vervoermiddel voor woon werk verkeer en om te toeren bij lekker weer. Ik heb dit topic zowat post voor post doorgespit en ook het grote Segway topic ook grotendeels doorgespit.
Momenteel rij ik een Yaeda E8S maar ben totaal niet tevreden over de range en hoe de scooter stuurt. Weet dat range van zoveel factoren afhankelijk is maar de E8S is het zoveelste model dat qua praktijk range teveel afwijkt van de opgave door importeur / fabrikant. Ik ben 1,90 meter, ca. 88 kg en dagelijks woon werkverkeer bedraagt ca. 15 km. Route is beetje door het dorp, over de dijk en de brug bij Velperbroek over. Onderweg hoef ik maar 1 keer te stoppen voor een stoplicht maar hoe rustig aan ik ook accelereer, let op het uitrollen van de scooter i.p.v. remmen ik haal bij weinig wind, temperatuur boven de 15 graden nog niet eens 55 km met een 72V 38 ah accu.
Vind de acceleratie van de Yadea sowieso zwaar tegenvallen. Daarnaast is de voorvork mij iets te losjes afgeveerd, op een slechter wegdek of klinkers stuiter je zowat allle kanten op.
Segway valt als merk voor mij al af; de E110S heeft te weinig range of ik moet iedere dag accu aan de lader gooien maar daar slijt de accu mij te hard van. De E125S lees ik in het Segway topic zijn genoeg gevallen waarbij het e.e.a. stuk is na 2,5 jaar
Vandaag een rondje gaan maken langs de lokale dealers en daar kwam ik de Ecooter E3 tegen:
https://www.ecooter.nl/mo...oters/ecooter/ecooter-e3/
Heeft iemand ervaring met dit merk? Ziet er op het eerste gezicht leuk uit en vind de scooter nog relatief scherp geprijst. € 3.300 rijklaar voor een 3000W motor, 14 inch velgen en een 72V 45ah accupakket. Heeft als ik het goed heb gelezen een 6,8 inch tft display.
Ga morgenvroeg een stukje proefrijden kijken hoe die bevalt.
Hebben jullie nog suggesties en welke range heb ik daadwerkelijk nodig??
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties
Qua ervaring met de ecooter kan ik je niet helpen.
Zowieso niet met de hedendaagse modelen.
Zelf pas 1,5 week de Segway e125s in bezit en dat na 25jaar geen brommer te hebben gereden.
Kan je wel vertellen dat mensen eerder geneigd zijn om negatieve ervaringen neer te pennen dan positieve.
En dat heeft mij er niet van weerhouden om een Segway aan te schaffen.
Wat betreft het bereik.
Elke fabrikant geeft een te positieve range aan.
Als ik kijk naar de E125s die op papier makkelijk de 120km zou moeten halen is gemeten bij 25km/u.
Weet niet wat de snor doet maar uit de te lezen ervaringen hoopte ik de 70 tot 80km te kunnen halen met de brom.
Ik rij elke dag woon/werk 32km p/d dan zou ik om de dag hoeven te laden.
Voorals nog elke dag geladen om bang te zijn zonder accu lading te staan.
Maar dit weekend de grote test en gezien wat ik p/d verbruik moet 80km op 1 lading moeten kunnen.
Zou wellicht zuiniger kunnen rijden door niet full pull Weg te trekken en max 40 á 45 km/u te rijden ipv boven de 50km/u.
Qua rij eigenschappen bevalt de Segway mij prima.
Ook daar zijn de ervaringen/meningen over verdeeld.
Enige waar ik mij aan stoor en misschien wel aan moet wennen is dat de scooter zenuwachtig reageert op de gashendel.
Milimeterje open trekken en je hebt je hoofd in de nek hangen.
En elk behoorlijk hobbeltje voel je dit omdat je hand toch trilt.
Maar verder qua wegligging vind ik het prima.
Zeker als ik kijk hoe de scooter lang en korte doordraaiers oppakt.
Niet om stoer te doen maar rubber is tot de randjes te gebruiken, bij droog weer 😉
Maar zoals gezegd, men is eerder geneigd om negatieve neer te pennen.
Mijn criteria waren minimaal 70km op 1 accu lading.
Een buddysit met opslag ruimte en qua model een wat retro look.
Al dat futuristische hoeft van mij niet.