Elektrische scooters

Pagina: 1 ... 70 ... 74 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tysie1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-06 09:28
xzaz schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:17:
Bij ons is de kogel door de kerk en we hebben een Horwin SK1 gehaald. Vanochtend voor het eerst naar werk ermee geweest en beviel prima.
Afgelopen weekend op een iva nce pro, Niu NQi GTS en een horwin SK1 gereden.

Die 2e vond ik het gaafste en goed werkende app en dashboard etc. Helaas treeplank te hoog voor mijn 1.90.

De iva was met 2 personen niet comfortabel genoeg en je betaalt veel voor spul wat niet werkt(app).

Dus besloten voor de horwin te gaan. Simpel, maar uiteindelijk is het om te rijden dus hoe vaak gebruik je anders zo'n app. Groot zadel en comfortabel met 2 personen.
Scooter is er nu ook met andere kabel waardoor je beide accus tegelijk kan aansluiten.

Nu heb ik hem nog niet besteld en is er nog 1 twijfelpunt. Ik lees dat het 2024 model erg snel last heeft van snelheid die in elkaar zakt.
Kan jij, xzaz, hier wat over zeggen? Je hebt hem net nieuw toch? En heb je de snelheidsbegrenzer eraf?
Wat doet de snelheid bij 80, 60 en lager %?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:27

Aidix

Geluidspietlut

Waar lees je dat, en wat is 'erg snel'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasterTroy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:23
Weet iemand met een SK1 of de scooter ook meer ECO-wise optrekt als deze in een lager rijstand staat. (Dus vb rijmode 1)?

Weg met Big Tech!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tysie1
Aidix schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:35:
Waar lees je dat, en wat is 'erg snel'?
Dat je bij 80% al 5kmpu inlevert heb ik gezien bij wat reviews. Zou uiteraard ook een defect kunnen zijn er daarom zoek ik ervaringen hiermee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

CasterTroy schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:02:
Weet iemand met een SK1 of de scooter ook meer ECO-wise optrekt als deze in een lager rijstand staat. (Dus vb rijmode 1)?
Nee hij trekt nog goed op, maar op stand 2 gaat hij max 38-39.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasterTroy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:23
Aidix schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:30:
[...]

Nee hij trekt nog goed op, maar op stand 2 gaat hij max 38-39.
Ah dank, puur begrenzing op snelheid dus.

Weg met Big Tech!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:21
tysie1 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:26:
[...]
Kan jij, xzaz, hier wat over zeggen? Je hebt hem net nieuw toch? En heb je de snelheidsbegrenzer eraf?
Ik rij hem tot 79% tot wanneer ik weer thuis ben en dan rijdt die van mij nog steeds 46 (windje mee 47). Volgens mij is de begrenzer er niet af. Opladen gaat dan direct met zonnepanelen er weer in; op het werk moet ik nog even met facility management kijken wat de mogelijkheden zijn maar praktisch is het niet nodig.

Ik rij overigens heel veel rechte stukken (ZO-Drenthe) dus doe misschien twee keer stoppen op een rit als er een trekker aankomt.

Bij de eerste Horwin dealer waar ik geweest ben wilde het display niet aan; dat was een goede binnenkomer. Uiteindelijk heeft die dealer teruggebeld dat het display vervangen alles heeft opgelost. Ook lees ik in het boekje dat je na de eerste 1000km of 1 half jaar (?) hem alweer door de dealer moet laten nakijken dan vond ik best snel. Maar goed; gelukkig hier dichtbij een dealer gevonden die hem ook heeft geleverd.

Moet wel zeggen dat het echt vlot rijdt en als straks de brede fietspaden hier in de buurt af zijn gaat het nog wat relaxter met rijden.

ps: mijn vrouw was een beetje sceptisch met het verhaal van 'je doet maar'; maar nu ze erop gereden heeft vindt ze het toch wel mooi werk.

ps2: Ik weet ook niet als je de begrenzer eraf haalt of dit terug te lezen is door de fabrikant. Ik weet niet als ze een interface hebben met het apparaat om gegevens uit te lezen is dit bekend?

ps3: Dat hele optrekken verhaal is voor mij niet zo interessant, elke scooter is bijna altijd sneller weg dan een auto. Volgens mij maakt het ook niet uit als je in 1, 2 of 3 wegrijdt. 1, 2 en 3 zijn puur vermogenregelaars naar de motor toe meer doen ze niet. Het zijn erg simpele apparaten.

laatste ps4: Doe gewoon je regenpak in de buddybak :'(

@Aidix Heb jij ook een telefoonhouder?

[ Voor 29% gewijzigd door xzaz op 19-06-2024 09:20 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Top met begrenzer eraf:

100% 53
90% 52
80% 51
70% 50
60% 49
50% 48
(...)
15% 44

Elke 10% gaat er 1km/h vanaf.

En die begrenzer is een sort draadlus met stekker die de fabrikant voor jouw plezier heeft aangebracht. Of je die aan of uit hebt wordt niet bijgehouden en interesseert ze ook niet.

@xzaz ik heb deze houder:
https://www.amazon.nl/dp/B07N94NJJ7

[ Voor 53% gewijzigd door Aidix op 19-06-2024 10:54 . Reden: . ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

@xzaz Ik heb deze houder: https://www.amazon.nl/dp/B07N94NJJ7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tysie1
Aidix schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:07:
Top met begrenzer eraf:

100% 53
90% 52
80% 51
70% 50
60% 49
50% 48
(...)
15% 44

Elke 10% gaat er 1km/h vanaf.

En die begrenzer is een sort draadlus met stekker die de fabrikant voor jouw plezier heeft aangebracht. Of je die aan of uit hebt wordt niet bijgehouden en interesseert ze ook niet.

@xzaz ik heb deze houder:
https://www.amazon.nl/dp/B07N94NJJ7
Ah perfect, zijn dat gps of display kilometers?

Ik heb hem besteld. Met y-kabel en originele horwin telefoonhouder. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tysie1
xzaz schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:47:
[...]

Ik rij hem tot 79% tot wanneer ik weer thuis ben en dan rijdt die van mij nog steeds 46 (windje mee 47). Volgens mij is de begrenzer er niet af. Opladen gaat dan direct met zonnepanelen er weer in; op het werk moet ik nog even met facility management kijken wat de mogelijkheden zijn maar praktisch is het niet nodig.

Ik rij overigens heel veel rechte stukken (ZO-Drenthe) dus doe misschien twee keer stoppen op een rit als er een trekker aankomt.

Bij de eerste Horwin dealer waar ik geweest ben wilde het display niet aan; dat was een goede binnenkomer. Uiteindelijk heeft die dealer teruggebeld dat het display vervangen alles heeft opgelost. Ook lees ik in het boekje dat je na de eerste 1000km of 1 half jaar (?) hem alweer door de dealer moet laten nakijken dan vond ik best snel. Maar goed; gelukkig hier dichtbij een dealer gevonden die hem ook heeft geleverd.

Moet wel zeggen dat het echt vlot rijdt en als straks de brede fietspaden hier in de buurt af zijn gaat het nog wat relaxter met rijden.

ps: mijn vrouw was een beetje sceptisch met het verhaal van 'je doet maar'; maar nu ze erop gereden heeft vindt ze het toch wel mooi werk.

ps2: Ik weet ook niet als je de begrenzer eraf haalt of dit terug te lezen is door de fabrikant. Ik weet niet als ze een interface hebben met het apparaat om gegevens uit te lezen is dit bekend?

ps3: Dat hele optrekken verhaal is voor mij niet zo interessant, elke scooter is bijna altijd sneller weg dan een auto. Volgens mij maakt het ook niet uit als je in 1, 2 of 3 wegrijdt. 1, 2 en 3 zijn puur vermogenregelaars naar de motor toe meer doen ze niet. Het zijn erg simpele apparaten.

laatste ps4: Doe gewoon je regenpak in de buddybak :'(

@Aidix Heb jij ook een telefoonhouder?
Mijn dealer gaf inderdaad ook aan onderhoud bij 1000, 5000, 10000, 15000, 20000.
Beter maar doen ivm garantie denk ik maar die 1000 is wel erg snel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Snelheden zijn teller, gps is 1 eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Wat is die Y-Kabel dan? @tysie1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tysie1
Aidix schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:02:
Snelheden zijn teller, gps is 1 eraf.
Oh dat is wel netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tysie1
Dan kunnen de 2 accus altijd aangesloten blijven en laad/ontlaad je altijd beide tegelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
tysie1 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:19:
[...]

Dan kunnen de 2 accus altijd aangesloten blijven en laad/ontlaad je altijd beide tegelijk
Is dat van Horwin zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tysie1
xzaz schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:33:
[...]

Is dat van Horwin zelf?
Klopt ja. Kan het op internet niet vinden dus ben benieuwd, over een maand weet ik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-06 09:39

OlafBso

Eindelijk klaar

Net weer een flinke rit gemaakt.
Heenweg gemiddeld 54 km p.u. op de teller gereden, terugweg iets harder, maar nog 34% accu over na 36 kilometer vind ik best goed.
Na 16,5 kilometer stond er nog 71% op.
Windje mee heen, windje tegen terug.
Dat zal het verschil zijn.
Zo nu en dan naar de 60 op de langere stukken, waar auto's ook 60 mogen, maar dit is natuurlijk in echte km p.u. veel lager.
Heb de IVA NCE PRO nu sinds april 2023 en heb er nog geen dag spijt van gehad.
Jammer dat de app suckt, en het opladen soms bij mij niet zo lekker gaat, maar daar gaan we nog aan werken.
Komt ook vast goed.
Rijdt als een koning, zeker met die Heidenau banden er op sinds vorig jaar september. Topkeuze geweest.
Accu lijkt in capaciteit niet achteruit te gaan, dus prima zo.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Halen jullie altijd de accu eruit als je de scooter ergens vreemd neerzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

xzaz schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:00:
Ik nooit. Zonder sleutel gaat het alarm af en slaat de motor op slot, dus ze kunnen er niks mee.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicSjefke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-06 23:01
Hallo allemaal,

Sinds 2021 is de elektrische scooter mijn vervoermiddel voor woon werk verkeer en om te toeren bij lekker weer. Ik heb dit topic zowat post voor post doorgespit en ook het grote Segway topic ook grotendeels doorgespit.

Momenteel rij ik een Yaeda E8S maar ben totaal niet tevreden over de range en hoe de scooter stuurt. Weet dat range van zoveel factoren afhankelijk is maar de E8S is het zoveelste model dat qua praktijk range teveel afwijkt van de opgave door importeur / fabrikant. Ik ben 1,90 meter, ca. 88 kg en dagelijks woon werkverkeer bedraagt ca. 15 km. Route is beetje door het dorp, over de dijk en de brug bij Velperbroek over. Onderweg hoef ik maar 1 keer te stoppen voor een stoplicht maar hoe rustig aan ik ook accelereer, let op het uitrollen van de scooter i.p.v. remmen ik haal bij weinig wind, temperatuur boven de 15 graden nog niet eens 55 km met een 72V 38 ah accu.

Vind de acceleratie van de Yadea sowieso zwaar tegenvallen. Daarnaast is de voorvork mij iets te losjes afgeveerd, op een slechter wegdek of klinkers stuiter je zowat allle kanten op.

Segway valt als merk voor mij al af; de E110S heeft te weinig range of ik moet iedere dag accu aan de lader gooien maar daar slijt de accu mij te hard van. De E125S lees ik in het Segway topic zijn genoeg gevallen waarbij het e.e.a. stuk is na 2,5 jaar

Vandaag een rondje gaan maken langs de lokale dealers en daar kwam ik de Ecooter E3 tegen:

https://www.ecooter.nl/mo...oters/ecooter/ecooter-e3/

Heeft iemand ervaring met dit merk? Ziet er op het eerste gezicht leuk uit en vind de scooter nog relatief scherp geprijst. € 3.300 rijklaar voor een 3000W motor, 14 inch velgen en een 72V 45ah accupakket. Heeft als ik het goed heb gelezen een 6,8 inch tft display.

Ga morgenvroeg een stukje proefrijden kijken hoe die bevalt.

Hebben jullie nog suggesties en welke range heb ik daadwerkelijk nodig??

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:15
MagicSjefke schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:30:
Hallo allemaal,

Sinds 2021 is de elektrische scooter mijn vervoermiddel voor woon werk verkeer en om te toeren bij lekker weer. Ik heb dit topic zowat post voor post doorgespit en ook het grote Segway topic ook grotendeels doorgespit.

Momenteel rij ik een Yaeda E8S maar ben totaal niet tevreden over de range en hoe de scooter stuurt. Weet dat range van zoveel factoren afhankelijk is maar de E8S is het zoveelste model dat qua praktijk range teveel afwijkt van de opgave door importeur / fabrikant. Ik ben 1,90 meter, ca. 88 kg en dagelijks woon werkverkeer bedraagt ca. 15 km. Route is beetje door het dorp, over de dijk en de brug bij Velperbroek over. Onderweg hoef ik maar 1 keer te stoppen voor een stoplicht maar hoe rustig aan ik ook accelereer, let op het uitrollen van de scooter i.p.v. remmen ik haal bij weinig wind, temperatuur boven de 15 graden nog niet eens 55 km met een 72V 38 ah accu.

Vind de acceleratie van de Yadea sowieso zwaar tegenvallen. Daarnaast is de voorvork mij iets te losjes afgeveerd, op een slechter wegdek of klinkers stuiter je zowat allle kanten op.

Segway valt als merk voor mij al af; de E110S heeft te weinig range of ik moet iedere dag accu aan de lader gooien maar daar slijt de accu mij te hard van. De E125S lees ik in het Segway topic zijn genoeg gevallen waarbij het e.e.a. stuk is na 2,5 jaar

Vandaag een rondje gaan maken langs de lokale dealers en daar kwam ik de Ecooter E3 tegen:

Heeft iemand ervaring met dit merk? Ziet er op het eerste gezicht leuk uit en vind de scooter nog relatief scherp geprijst. € 3.300 rijklaar voor een 3000W motor, 14 inch velgen en een 72V 45ah accupakket. Heeft als ik het goed heb gelezen een 6,8 inch tft display.

Qua ervaring met de ecooter kan ik je niet helpen.
Zowieso niet met de hedendaagse modelen.
Zelf pas 1,5 week de Segway e125s in bezit en dat na 25jaar geen brommer te hebben gereden.

Kan je wel vertellen dat mensen eerder geneigd zijn om negatieve ervaringen neer te pennen dan positieve.
En dat heeft mij er niet van weerhouden om een Segway aan te schaffen.

Wat betreft het bereik.
Elke fabrikant geeft een te positieve range aan.
Als ik kijk naar de E125s die op papier makkelijk de 120km zou moeten halen is gemeten bij 25km/u.
Weet niet wat de snor doet maar uit de te lezen ervaringen hoopte ik de 70 tot 80km te kunnen halen met de brom.
Ik rij elke dag woon/werk 32km p/d dan zou ik om de dag hoeven te laden.
Voorals nog elke dag geladen om bang te zijn zonder accu lading te staan.
Maar dit weekend de grote test en gezien wat ik p/d verbruik moet 80km op 1 lading moeten kunnen.
Zou wellicht zuiniger kunnen rijden door niet full pull Weg te trekken en max 40 á 45 km/u te rijden ipv boven de 50km/u.

Qua rij eigenschappen bevalt de Segway mij prima.
Ook daar zijn de ervaringen/meningen over verdeeld.
Enige waar ik mij aan stoor en misschien wel aan moet wennen is dat de scooter zenuwachtig reageert op de gashendel.
Milimeterje open trekken en je hebt je hoofd in de nek hangen.
En elk behoorlijk hobbeltje voel je dit omdat je hand toch trilt.
Maar verder qua wegligging vind ik het prima.
Zeker als ik kijk hoe de scooter lang en korte doordraaiers oppakt.
Niet om stoer te doen maar rubber is tot de randjes te gebruiken, bij droog weer 😉

Maar zoals gezegd, men is eerder geneigd om negatieve neer te pennen.
Mijn criteria waren minimaal 70km op 1 accu lading.
Een buddysit met opslag ruimte en qua model een wat retro look.
Al dat futuristische hoeft van mij niet.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
xzaz schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:00:
Nooit.
Zowieso niet te doen met 2x 11kg aan batterij.
En zitten achter slot en grendel (alles is te kraken) en scooter kan/word toch wel geblokkeerd als met er mee rommelt.
Niet te bang zijn, als men echt wil dus niet de gelegenheids dief lukt ze alles.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-06 10:07
MagicSjefke schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:30:
Hallo allemaal,

Ik ga hier nog een keer reclame maken voor de Super Soco CPX, want:
- Met mijn 2m en 100kg pas ik er serieus goed op
- zelfs met mij erop haalt hij de beloofde 70 km
- na 14000 km nog 0 km bereikverlies
- verliest nauwelijks snelheid als de accu leger raakt (pas rond de 40/45% raak ik 1 km topsnelheid kwijt!)
- Stuurt en remt goed
- Groot scherm: je zit goed uit de wind
- Geen app
- trekt vlot op. Ook met mijn vriendin achterop
- laadt snel op

Nadelen:
- Geen app (als dat je interesseert)
- Je helm past niet in de opslag onder het zadel (ik heb een topkoffer)
- mijn balhoofdlager was relatief snel (10k km) op, schijnt vaker te gebeuren. Meer vet helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicSjefke
supersoco80 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 18:11:
[...]

Ik ga hier nog een keer reclame maken voor de Super Soco CPX, want:
- Met mijn 2m en 100kg pas ik er serieus goed op
- zelfs met mij erop haalt hij de beloofde 70 km
- na 14000 km nog 0 km bereikverlies
- verliest nauwelijks snelheid als de accu leger raakt (pas rond de 40/45% raak ik 1 km topsnelheid kwijt!)
- Stuurt en remt goed
- Groot scherm: je zit goed uit de wind
- Geen app
- trekt vlot op. Ook met mijn vriendin achterop
- laadt snel op

Nadelen:
- Geen app (als dat je interesseert)
- Je helm past niet in de opslag onder het zadel (ik heb een topkoffer)
- mijn balhoofdlager was relatief snel (10k km) op, schijnt vaker te gebeuren. Meer vet helpt.
Cpx gaat mij budgettair ter ver maar valt mij inderdaad op dat zowel de Cpx als de F01 in praktijk gewoon de opgegeven range van Vmoto ook daadwerkelijk halen. App is voor mij geen must have,wat ik wel jammer vind dat Vmoto geen cruise control heeft.

Heb op zich geen haast om de Yadea te vervangen dus ga op mijn gemak verder met de zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:40
TLDR: Iemand tips voor een goede 18V regelaar voor een sensored brushless motor? Het gaat om een electrisch loopfietsje.

Wensenlijst (van must have naar nice to haves):
- Aan/uit schakelaar
- Soepel throttle control
- Soft start / aanpasbare curve
- Lage/aanpasbare vertraging
- Geen/aanpasbare deadzone
- Min-max speed settings
- niet te groot
- 3 speed settings
- power cut bij remlicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1629206

Wat is nou echt de betere 45km p/u scooter (voor 2 personen, met een goede actieradius)

Heb een lijstje gemaakt. En kom qua specs op de Segway E125S, FD Motors F3, SuperSoco CPX (evt long range model) en de IVA NCE Pro. Of zie ik nog wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
@Anoniem: 1629206, op mn eigen lijstje (eisen o.a. brom, uitneembare accu en groot bereik) staat ook nog:
Niu MQi GT extended range, Horwin EK1/SK1, Yadea G5 Pro, Silence S01/S02, Ecooter E2/E3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

N8w8 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 19:44:
@Anoniem: 1629206, op mn eigen lijstje (eisen o.a. brom, uitneembare accu en groot bereik) staat ook nog:
Niu MQi GT extended range, Horwin EK1/SK1, Yadea G5 Pro, Silence S01/S02, Ecooter E2/E3.
Bedankt,

Silence valt voor mij af, heb meerdere fotos gezien dat ze best snel roesten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

Anoniem: 1629206 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 10:59:
Wat is nou echt de betere 45km p/u scooter (voor 2 personen, met een goede actieradius)

Heb een lijstje gemaakt. En kom qua specs op de Segway E125S, FD Motors F3, SuperSoco CPX (evt long range model) en de IVA NCE Pro. Of zie ik nog wat over het hoofd?
Volgens het zwaar door Segway gesponsorde Scooter&BikeXpress zou je de Segway moeten nemen.
FD3 heb je nauwelijks onderhoudsdealers voor. Fast&Furious moet je hem niet bij kopen.
Super Soco gaat er uit.
Ik zeg: IVA NCE PRO.
Goede accu, dik motorwiel, grote wielen, grote scooter.
Succes met kiezen.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engie
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14-06 22:31
OlafBso schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:15:
[...]

FD3 heb je nauwelijks onderhoudsdealers voor. Fast&Furious moet je hem niet bij kopen.
Wat is er mis met Fast&Furious? Gewoon nieuwsgierig, toen ik opzoek was naar mijn scooter kwam ik ze tegen, zag er niet persee slechter uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De CPx doen ze geloof ik alleen nog maar in 125cc/L3a versie (CPx Pro en CPx Explorer), maar in het bromsegment hebben ze wel de nieuwe Citi: https://vmoto.com/citi/

De verkoop van bromfietsen in Europa is behoorlijk ingestort (waarschijnlijk is de populariteit van de al-dan-niet-opgevoerde fatbike de grote oorzaak), dus iedereen verlegt de focus naar het flink groeiende 125cc forenzen segment, wat natuurlijk niet zo leuk is voor de keuze qua brommers.

[ Voor 32% gewijzigd door Dreamvoid op 24-06-2024 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

Engie schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:13:
[...]

Wat is er mis met Fast&Furious? Gewoon nieuwsgierig, toen ik opzoek was naar mijn scooter kwam ik ze tegen, zag er niet persee slechter uit.
Updates beloven voor de scooter die ze niet waar kunnen maken, en wat dus onzin is, zoals een upgrade snelheid voor de IVA NCE PRO.\
Maar het belangrijkste: jij hebt nu wat met je scooter, en je moet dan een afspraak maken en je scooter op laten halen en dat gaat flink in de papieren lopen.
Ik heb hem dezelfde dag nog in de werkplaats, en waarschijnlijk einde dag weer terug.
Met een leenscooter.
Voor niks.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engie
OlafBso schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:32:
[...]

Updates beloven voor de scooter die ze niet waar kunnen maken, en wat dus onzin is, zoals een upgrade snelheid voor de IVA NCE PRO.\
Maar het belangrijkste: jij hebt nu wat met je scooter, en je moet dan een afspraak maken en je scooter op laten halen en dat gaat flink in de papieren lopen.
Ik heb hem dezelfde dag nog in de werkplaats, en waarschijnlijk einde dag weer terug.
Met een leenscooter.
Voor niks.
Ahh klinkt als de afweging die ik destijds ook heb gemaakt. Liever een lokale dealer dan een verre web achtige shop waar je bijna niet terecht kan qua onderhoud!

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smily01
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 19:04
Ik ben aan het twijfelen om een IVA NCE PRO of een Horwin EK1 te kopen. Nu is het enige criterium dat ik nog heb, is de reikwijdte. Met welke e-scooter kom je verder? Even rekening houdend met een 36 Ah bij de Horwin en een 34 Ah bij de IVA of maakt dit niet zoveel uit wat betreft reikwijdte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

De accu's hebben vrijwel dezelfde capaciteit, dus de actieradius zal grofweg gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smily01
Bedankt Dan ga ik voor de IVA NCE PRO omdat ik daar erg veel positive geluiden over hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

smily01 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:52:
Bedankt Dan ga ik voor de IVA NCE PRO omdat ik daar erg veel positive geluiden over hoor.
Hopelijk kun je een dealer vinden. Online zou ik het nooit doen.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smily01
Ik was eigenlijk van plan om de brommer bij fastfurious scooters ta bestellen. De reviews van deze winkel waren wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daxtalion
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18-06 17:29
tysie1 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:26:
Nu heb ik hem nog niet besteld en is er nog 1 twijfelpunt. Ik lees dat het 2024 model erg snel last heeft van snelheid die in elkaar zakt.
Volgens een post van 05/04/2024 op Horwin Benelux (Facebook):
100% = 54 km/h (gps 53)
70% = 50 km/h (gps 49)
30% = 47 km/h (gps 46)

Komt goed overeen met de cijfers van Aidix:
100% = 53 km/h
90% = 52 km/h
80% = 51 km/h
70% = 50 km/h
60% = 49 km/h
50% = 48 km/h
...
15% = 44 km/h

De verkoper in mijn buurt heeft een andere (oudere?) versie van de Horwin SK1.
Die kan 60 km/h en heeft voor het ontgrenzen zwarte draden in plaats van oranje draden.
Ik heb aan de verkoper gevraagd of die ook tot 60 km/h kan gaat met een nieuwe controller
Hopelijk weet ik dat vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

smily01 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 18:41:
Ik was eigenlijk van plan om de brommer bij fastfurious scooters ta bestellen. De reviews van deze winkel waren wel goed.
Doe maar niet. De slechte reviews worden ook niet echt geplaatst.
Geen dealer in de buurt?

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-06 09:45
Ik ben er geweest en, vind ervan wat je wilt, ik had er geen goed gevoel bij. Hele winkel stonk naar rook want in het kantoortje (en waarschijnlijk de werkplaats) wordt stevig gerookt. Ze konden me niet heel veel over de brommer vertellen dus kreeg het idee dat het vooral kopen en oprotten was en (nu komt het vind ervan wat je wilt stukje) ik had niet het idee dat iedereen de Nederlandse taal machtig was. Nu heb ik daar normaal gesproken geen problemen mee, maar ik heb geen zin om met een kapotte scooter te staan en met handen en voeten uit te leggen wat er aan scheelt. Dan wil ik gewoon geholpen worden.

Tenzij F&F bij je om de hoek ligt zou ik het persoonlijk niet doen en op zoek gaan naar een lokale dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Ik zal altijd een lokale dealer doen; voor de prijzen maakt het ook niet uit die zijn allemaal het zelfde vanwege de importeur. Ik had laatst nog een vraagje en ben gewoon even snel langs gegaan.

De snelheden die @Daxtalion benoemd kan ik beamen; ik ben iets zwaarder denk ik dus gaat bij mij 1km/h af.

[ Voor 12% gewijzigd door xzaz op 26-06-2024 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walrave
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-06 13:03
Ik zou ook voor een proef rit kiezen en denken aan na zorg idd.

Ik heb zelf een tweedehands IVA NCE Pro gekocht en kon een proefrit maken. Maar ik moet zeggen ik wou dat ik een dealer dichter bij had, wat de verkoper wel had. Want voor mij heb ik een lokale e-scooter garage benaderd en dat ging goed voor de remmen, maar de achterwiel kregen ze niet los met de bos kabels die er zijn en moest ik naar de dichtstbijzijnde IVA dealer ~45min op de scooter (of 2h+ zonder) wat een stuk minder handig is voor regelmatig gebruik. Ik wil nu eigenlijk leren de remblokken zelf vervangen want dat zou best wat tijd kunnen schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Je kan ook aan een lokale dealer vragen of ze Iva (of in mijn geval Horwin) dealer willen worden als je de scooter daar koopt.
Zo heb ik dat gedaan en nu heb ik dus de dealer op 2km van mijn huis zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagicSjefke
N8w8 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 19:44:
Eccoter zou ik echt eerst op proefrijden. Heb afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt op de E3, zitpositie is goed, display mooi groot en zeer goed afleesbaar echter qua acceleratie een grote teleurstelling ondanks 3 kWH motor. Is echt zo traag als dikke stront, daarna nog een stukje gereden op de Howrin SK1.

Acceleratie beviel 10 keer beter echter afwerking en gedraag van de voorkant vond ik niet goed genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engie
Een dealer in de buurt is echt heel veel waard.
Als je een klein probleempje hebt dan rij je even langs en lossen ze het vaak kostenloos voor je op.
Als je hem online hebt gekocht bij een tent aan de andere kant van het land dan wordt dat opeens een heel ander verhaal!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4cZOt5A0UgzJrV_gyVB27A4o5tI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mCBSwLl5goJPYdPCqLe4q52a.jpg?f=fotoalbum_large

Ritje heen, 56 op GPS.
Zo'n zonnetje doet wonderen, zelfs met een zware vent en een windscherm.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

En weer terug.
Nu was het 58 naar 57 gedurende de rit.
53 op GPS.
Einde rit en geen totaal telling helaas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3K7-p9ntcs2y5xxI-QJ1emIe9wU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NEF2XTgG11DlgQs4Kpg5rESs.jpg?f=fotoalbum_large

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walrave
OlafBso schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:48:
En weer terug.
Nu was het 58 naar 57 gedurende de rit.
53 op GPS.
Einde rit en geen totaal telling helaas.
Dit is met een batterij toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
Walrave schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:44:
[...]

Dit is met een batterij toch?
ja, je ziet boven het groene balkje de lege balk van de 2e, niet aangesloten batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daxtalion
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18-06 17:29
tysie1 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:19:
De bestaande kabel kan door de nieuwe y kabel worden vervangen (volgens Horwin Benelux).
Je moet dan wel 2x dezelde batterij hebben.
Lijkt me logisch, dat de voltages gelijk lopen bij het ontladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:29
Ik ben lichtelijk verbaasd over de performance van mijn accu’s met de warmte de laatste paar dagen (NCE PRO).

Bij 15gr verbruikt mijn vaste ritje 20% accu capaciteit (~25km).

Bij 0gr is het verbruik 22% (10% slechter).

Bij 30gr is het verbruik 15% (25% beter).

Dat betekent dat de accu flink meer beter wordt bij 15gr warmer, dan slechter bij 15gr kouder. Uiteraard telt ook de luchtweerstand mee (droge warme lucht tegen vochtige koude lucht).

Welke conclusie ik hier uit kan trekken weet ik niet ;) maar het zijn wel opvallende cijfers dacht ik zo.

[ Voor 8% gewijzigd door Patrick4 op 28-06-2024 06:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Daxtalion schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:38:
[...]

De bestaande kabel kan door de nieuwe y kabel worden vervangen (volgens Horwin Benelux).
Je moet dan wel 2x dezelde batterij hebben.
Lijkt me logisch, dat de voltages gelijk lopen bij het ontladen.
Ik kreeg van de dealer te horen dat de meeste fabrikanten hier mee gestopt waren omdat het veel problemen veroorzaakte.

Er bestaat niet zoiets als 2 dezelfde batterijen namelijk; elke batterij is iets anders en als ze iets anders zijn gaan ze zich anders gedragen. Het is wel een optie overigens die ik in de gaten houd maar kan nergens deze kabel vinden en ook geen informatie van gekregen over bij de dealer. Dus het is of iets wat je echt nadrukkelijk moet navragen of het is niet bekend bij alle dealers.

Zijn de opladers er dan ook voor gemaakt dat ze met meerdere batterijen kunnen communiceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Opladers zijn domme spanningsbronnen die uitschakelen zodra de doelspanning bereikt is.
Zo'n y kabel werkt prima zolang je de accu's consistent tegelijk vol laadt en dus niet een volle naast een half lege zet en dan 120km gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
Patrick4 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 06:22:
Ik ben lichtelijk verbaasd over de performance van mijn accu’s met de warmte de laatste paar dagen (NCE PRO).

Dat betekent dat de accu flink meer beter wordt bij 15gr warmer, dan slechter bij 15gr kouder. Uiteraard telt ook de luchtweerstand mee (droge warme lucht tegen vochtige koude lucht).

Welke conclusie ik hier uit kan trekken weet ik niet ;) maar het zijn wel opvallende cijfers dacht ik zo.
Ik vind het in ieder geval allemaal lang niet gek. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QLmc3IXGAy4rl4DjPKNJhWWmpO0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nBOXPHiRmEnXZiQxahkbyZFU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De tip van een dealer in de buurt is wel een super tip, heb hier in de buurt eentje die een paar super sucos verkoopt en verder houd het wel op qua electrisch.

Als je achterband aan vervanging is en ze krijgen de motor er niet goed meer in, ben je inderdaad verder van huis.

Meeste shops hebben hier maar een paar 4 takt staan en hebben ook geen zin in sleutelen aan een electrische. Reuze jammer.

Lastige keuze zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engie
Patrick4 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 06:22:

Mij viel hetzelfde op. Normaal gezien rijd ik naar werk en kan ik in theorie terug op 1 batterij lading en houd ik ongeveer 10% over (Ik laad normaal op werk dus dit komt bijna niet voor).
De laatste week had ik nadat ik op werk aankwam nog ruim 70% over! Scheelt echt gigantisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:03
Ff ventileren...

IVA NCE Pro naar twee zaken gebracht om een snelheidsaanpassing te laten doen. Twee keer niet gelukt na een paar dagen de scooter kwijt te zijn. Super irritant. Waarom het niet gelukt is krijg ik ook niet te weten...

Als een van jullie tips heeft wie het wél kan, hoor ik het graag. Omgeving Den Haag.

Heb nu scooter centrum Reeuwijk een bericht gestuurd, hopelijk kunnen die me verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 09:09
Stidge schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 11:41:
Ff ventileren...

IVA NCE Pro naar twee zaken gebracht om een snelheidsaanpassing te laten doen. Twee keer niet gelukt na een paar dagen de scooter kwijt te zijn. Super irritant. Waarom het niet gelukt is krijg ik ook niet te weten...

Als een van jullie tips heeft wie het wél kan, hoor ik het graag. Omgeving Den Haag.

Heb nu scooter centrum Reeuwijk een bericht gestuurd, hopelijk kunnen die me verder helpen.
'Niet gelukt', klinkt als 'geen tijd voor gemaakt'.

Ik kan je helaas niet verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

Ff ventileren...

Tja bij MD Scooters waar ik de IVA NCE PRO heb gekocht was het zo gefikst.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
Ff ventileren...

Laatste keer dat ik het hen heb gevraagd hadden ze hem überhaupt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

Ff ventileren...

De software is gewoon lastig, in het Chinees ook, en mijn scooterdealer moest het ook even onder de knie krijgen.
Hij is geen computer wonder, zoals hij zelf zegt, maar dit had hij uiteindelijk toch mooi door.
Nu bijna standaard bij iedere verkoop de snelheid update.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicSjefke
Die snelheidsupdate is geniaal, afgelopen week stukje wezen proefrijden op een NCE die had de software update ook al gehad. Paar keer knipperen met de ogen en ik had 57 km/h op de teller.

@NCE Pro rijders hebben jullie ook moeten wennen aan het bochtengedrag van de Iva? Voor mijn gevoel is het met het insturen / aansnijden van de bochten echt even zoeken met de NCE Pro. Ik heb de dag erna nog een stukje proefgereden met een Vmoto F01, na een paar minuten voelde ik met de Vmoto al veel meer vertrouwen in de bochten / over de rotondes. Als totaalpakket vind ik de NCE Pro weer sterker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

MagicSjefke schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:52:
Die snelheidsupdate is geniaal, afgelopen week stukje wezen proefrijden op een NCE die had de software update ook al gehad. Paar keer knipperen met de ogen en ik had 57 km/h op de teller.

@NCE Pro rijders hebben jullie ook moeten wennen aan het bochtengedrag van de Iva? Voor mijn gevoel is het met het insturen / aansnijden van de bochten echt even zoeken met de NCE Pro. Ik heb de dag erna nog een stukje proefgereden met een Vmoto F01, na een paar minuten voelde ik met de Vmoto al veel meer vertrouwen in de bochten / over de rotondes. Als totaalpakket vind ik de NCE Pro weer sterker
Ik heb niet voor niets toen de herfst/wintermaanden naderden de standaard banden vervangen door Heidenau banden.
Echt alsof je op een andere scooter rijdt, zo goed.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stidge
OlafBso schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 22:49:
[...]

De software is gewoon lastig, in het Chinees ook, en mijn scooterdealer moest het ook even onder de knie krijgen.
Hij is geen computer wonder, zoals hij zelf zegt, maar dit had hij uiteindelijk toch mooi door.
Nu bijna standaard bij iedere verkoop de snelheid update.
Hmm, misschien even je MD scooters toko bellen om te vragen om tips. En anders worst case scenario naar Huissen rijden met een busje o.i.d.

Als ik hoor dat ze jouw scooter naar 65 teller hebben laten lopen, heb je wel 'geluk'. Hier in de omgeving wil iedereen op z'n best naar 55 GPS, dus ik heb dan maar het 40% accu trucje gebruikt om er misschien wat extra uit te persen.

Ik heb binnenkort een 35 km enkele rit woon-werk-verkeer, en dan dan scheelt het nogal flink of ik 45 of 55 gps kan rijden...
MagicSjefke schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:52:

Ja, merk ook een enorm verschil. Ik denk dat het door het formaat wielen komt. De scooter 'valt' een stuk makkelijker de bocht in. Ik vind dat persoonlijk heerlijk. En de acceleratie is ook top om dan weer jezelf rechtop te trekken. Zoals het hoort. M'n Segway E125S heeft gewoon niet die power.

[ Voor 42% gewijzigd door Stidge op 30-06-2024 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:29
Je kan zonder software update ook sneller rijden door op 49kmh de cruise control te activeren, terug gaan naar stand 1, gas geven en tegelijkertijd weer cruise control activeren, dan naar stand 2 of 3. Rijdt hij ook 65.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicSjefke
OlafBso schreef op zondag 30 juni 2024 @ 08:16:
[...]

Ik heb niet voor niets toen de herfst/wintermaanden naderden de standaard banden vervangen door Heidenau banden.
Echt alsof je op een andere scooter rijdt, zo goed.
Bedankt voor de tip. Ik vind de standaard Kenda bandjes zo slecht aanvoelen in de bochten dat ik mocht het de Iva worden ik ze gelijk laat vervangen door Michelin City Grip 2.

De Vmoto rijd ook heel lekker maar daar mis ik gewoon de punch tijdens het accelereren. Op zich niet zo gek met een piekvermogen van 2,4 kWH. Heb het gevoel dat sommige importeurs de koppelcurve sowieso dusdanig aanpassen dat het relatief traag accelereert.

Tijdje geleden al een stukje proefgereden op de Nui NQI GTS die kwam ondanks zijn 3200 Watt motor ook al heel tam van zijn plek. Heeft dan met het 3,12 kWH accupakket een range van ca. 70 km met nog 15% restcapaciteit. Heb alleen in de multitest 2024 gelezen dat Nui dan al in powersave mode schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
MagicSjefke schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:20:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik vind de standaard Kenda bandjes zo slecht aanvoelen in de bochten dat ik mocht het de Iva worden ik ze gelijk laat vervangen door Michelin City Grip 2.

De Vmoto rijd ook heel lekker maar daar mis ik gewoon de punch tijdens het accelereren. Op zich niet zo gek met een piekvermogen van 2,4 kWH. Heb het gevoel dat sommige importeurs de koppelcurve sowieso dusdanig aanpassen dat het relatief traag accelereert.

Tijdje geleden al een stukje proefgereden op de Nui NQI GTS die kwam ondanks zijn 3200 Watt motor ook al heel tam van zijn plek. Heeft dan met het 3,12 kWH accupakket een range van ca. 70 km met nog 15% restcapaciteit. Heb alleen in de multitest 2024 gelezen dat Nui dan al in powersave mode schiet.
Waar twijfel je nog over? Ik heb genoeg Felyx/Check Niu's gereden en nog wat benzine scootertjes. Ik heb op dit moment een Segway E125s, een Iva NCE. Dus vraag maar raak, mocht je wat willen weten.
Patrick4 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 09:35:
Je kan zonder software update ook sneller rijden door op 49kmh de cruise control te activeren, terug gaan naar stand 1, gas geven en tegelijkertijd weer cruise control activeren, dan naar stand 2 of 3. Rijdt hij ook 65.
Ik had zoiets al een keer per ongeluk gedaan en schrok me rot hoe die doortrok. Toen haalde ik 54 of zo. Ga er eens mee spelen als ik m'n scooter weer op heb gehaald maandag.

[ Voor 19% gewijzigd door Stidge op 30-06-2024 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

Patrick4 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 09:35:
Meen je niet?
Echt?
Zou het bij mij ook werken dan met de update?

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicSjefke
[quote]Stidge schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:22:
[...]

Waar twijfel je nog over? Ik heb genoeg Felyx/Check Niu's gereden en nog wat benzine scootertjes. Ik heb op dit moment een Segway E125s, een Iva NCE. Dus vraag maar raak, mocht je wat willen weten.

[...]

Ik ben voor mijzelf een het afwegen wat voor mij het beste totaal pakket is. Heb ik een gigantische range nodig? Nee maar ik vind het bij droog weer toch lekker om regelmatig een stukje te gaan toeren. Dagelijkse route woon werkverkeer is in totaal 15 km maar rijd een groot stuk over de dijk waar ik volle bak wind vang en moet een brug over en die helling trekt redelijk lang door zonder dat het extreem steil wordt maar zijn wel allemaal factoren die de range negatief beïnvloeden.

Waar ik wel van baal dat er zoals eerder aangegeven genoeg fabrikanten zijn die de koppelcurve dusdanig tam programmeren om maar wat extra range te genereren. Denk het beste voorbeeld is de nieuwe Nui NQI , gas heel mooi gedoseerd maar is voor 3200 Watt te traag van zijn plek.

Segway E125S heb ik al gerhad maar heb ik eruit gedaan want kwam ondanks alle factoren meegerekend nofg niet aan een acceptabele range. Verder viel mij oip dat na de speed update de snelheid wel heel snel terugviel bij Segway. Weet niet of dat inmiddels beter geregeld is. Maar toen ik hem nog had was vanaf 92% accucapaciteit snelheids verlies te bespeuren.

Super Soco heeft de CPX, echt een machtig mooi ding en stuurt ook met de standaardbanden geweldig. Het ontbreken van een app boeit mij niet maar een scooter van 4,5K en dan geen cruise control dat snap ik dan weer niet.

Qua acceleratie vermogen is de Segway E125S toch wel de ondergrens, dus ja dan blijft er niet veel keuze over. Tenslotte dan nog de Iva NCE Pro, vind het echt een hele mooie scooter alleen ik heb nog totaal geen ervaring met Iva. Nu zijn er een aantal dealers bij mij in de buurt die gestopt zijn met Iva omdat het niet aan de kwaliteitsnormen voldeed van die dealers.

Nu wil ik hiermee niet zeggen dat Iva bagger is, maar omdat ik er zelf geen ervaring mee heb ben ik toch een beetje huiverig, De NCE ziet er degelijk uit en voelt ook zo aan maar komt weer niet in de buurt van bijvoorbeeld een Vmoto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stidge
MagicSjefke schreef op zondag 30 juni 2024 @ 13:25:
[...]

[...]

Ik ben voor mijzelf een het afwegen wat voor mij het beste totaal pakket is. Heb ik een gigantische range nodig? Nee maar ik vind het bij droog weer toch lekker om regelmatig een stukje te gaan toeren. Dagelijkse route woon werkverkeer is in totaal 15 km maar rijd een groot stuk over de dijk waar ik volle bak wind vang en moet een brug over en die helling trekt redelijk lang door zonder dat het extreem steil wordt maar zijn wel allemaal factoren die de range negatief beïnvloeden.

Waar ik wel van baal dat er zoals eerder aangegeven genoeg fabrikanten zijn die de koppelcurve dusdanig tam programmeren om maar wat extra range te genereren. Denk het beste voorbeeld is de nieuwe Nui NQI , gas heel mooi gedoseerd maar is voor 3200 Watt te traag van zijn plek.

Segway E125S heb ik al gerhad maar heb ik eruit gedaan want kwam ondanks alle factoren meegerekend nofg niet aan een acceptabele range. Verder viel mij oip dat na de speed update de snelheid wel heel snel terugviel bij Segway. Weet niet of dat inmiddels beter geregeld is. Maar toen ik hem nog had was vanaf 92% accucapaciteit snelheids verlies te bespeuren.

Super Soco heeft de CPX, echt een machtig mooi ding en stuurt ook met de standaardbanden geweldig. Het ontbreken van een app boeit mij niet maar een scooter van 4,5K en dan geen cruise control dat snap ik dan weer niet.

Qua acceleratie vermogen is de Segway E125S toch wel de ondergrens, dus ja dan blijft er niet veel keuze over. Tenslotte dan nog de Iva NCE Pro, vind het echt een hele mooie scooter alleen ik heb nog totaal geen ervaring met Iva. Nu zijn er een aantal dealers bij mij in de buurt die gestopt zijn met Iva omdat het niet aan de kwaliteitsnormen voldeed van die dealers.

Nu wil ik hiermee niet zeggen dat Iva bagger is, maar omdat ik er zelf geen ervaring mee heb ben ik toch een beetje huiverig, De NCE ziet er degelijk uit en voelt ook zo aan maar komt weer niet in de buurt van bijvoorbeeld een Vmoto.
De IVA NCE Pro trekt echt heerlijk snel op. Denk wel 1.5 seconden sneller naar de 45 dan de Segway. En ook nog met lagere spanning is het echt heel goed te doen. De Segway met 'toverspreuk' heeft inderdaad een sterke snelheidsvermindering. Daar wilde ik ook vanaf. Bovendien is de NCE een stukje groter en voelt een stuk meer volwassen aan. Echter geen leuke features, geen regeneratief remmen. Ik denk dat het met de 'kwaliteit' ernstig mee zal vallen voor de gemiddelde tweaker. Als je je scooter netjes binnenzet elke keer, en met mooi weer rijdt, dan zullen deze dingen amper onderhoud nodig hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruit
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09-05 22:07
Ik wil voor woon werkverkeer de snelste elektrische scooter. Ik moet namelijk enkele reis 35 km afleggen. Veelal langs provinciale wegen, buiten de bebouwde kom.

Ik heb alleen auto rijbewijs. Kan de  NIU NQi GTS Sport zonder motorrijbewijs worden gereden ? 

Hoe werkt het met die 70 km per uur? Is het feit dat die deze snelheid kan halen, voldoende om het illegaal te laten zijn als scooter? Hoe groot is de pakkans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Kruit schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:26:
Ik wil voor woon werkverkeer de snelste elektrische scooter. Ik moet namelijk enkele reis 35 km afleggen. Veelal langs provinciale wegen, buiten de bebouwde kom.

Ik heb alleen auto rijbewijs. Kan de  NIU NQi GTS Sport zonder motorrijbewijs worden gereden ? 

Hoe werkt het met die 70 km per uur? Is het feit dat die deze snelheid kan halen, voldoende om het illegaal te laten zijn als scooter? Hoe groot is de pakkans?
Haha ik denk dat je dat wel weet. Onderaan de topic staat het. Een brommer mag maar tot 45 km/h gaan.
Er is echter een soort 'gedooggrens' tot 54 km/h. Dan ben je tenminste nog verzekerd. 'Pakkans' is niet meer zo groot tegenwoordig volgens mij. Ik zou je meer zorgen maken om onverzekerd rond te rijden en iemand aanrijden. Als je scooter namelijk harder gaat dan 54 km/h ben je niet meer verzekerd.

Als er geadverteerd wordt dat ie 70 km/h kan, ofwel >45 km/h, dan moet je een motorrijbewijs hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Stidge op 30-06-2024 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicSjefke
Stidge schreef op zondag 30 juni 2024 @ 14:22:
[...]

De IVA NCE Pro trekt echt heerlijk snel op. Denk wel 1.5 seconden sneller naar de 45 dan de Segway. En ook nog met lagere spanning is het echt heel goed te doen. De Segway met 'toverspreuk' heeft inderdaad een sterke snelheidsvermindering. Daar wilde ik ook vanaf. Bovendien is de NCE een stukje groter en voelt een stuk meer volwassen aan. Echter geen leuke features, geen regeneratief remmen. Ik denk dat het met de 'kwaliteit' ernstig mee zal vallen voor de gemiddelde tweaker. Als je je scooter netjes binnenzet elke keer, en met mooi weer rijdt, dan zullen deze dingen amper onderhoud nodig hebben denk ik.
Scooter staat op het werk altijd binnen, thuis onder een afdak maar niet voor de volle 100% beschut tegen het weer. Dat is op zich geen ramp een beetje scooter moet daar gewoon tegen kunnen.

Hoe heb jij het bochtengedrag van de Niu ervaren? De Yaedea is iets te "los" aan de voorkant, de Niu vond ik een beetje log aanvoelen op de voorvork. Stuurt relatief zwaar de bocht in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stidge
MagicSjefke schreef op zondag 30 juni 2024 @ 19:40:
[...]

Scooter staat op het werk altijd binnen, thuis onder een afdak maar niet voor de volle 100% beschut tegen het weer. Dat is op zich geen ramp een beetje scooter moet daar gewoon tegen kunnen.

Hoe heb jij het bochtengedrag van de Niu ervaren? De Yaedea is iets te "los" aan de voorkant, de Niu vond ik een beetje log aanvoelen op de voorvork. Stuurt relatief zwaar de bocht in
Heb enkel ervaring met de Felyx/Check varianten maar ik vind die dingen zo nerveus als de pest. Gooit ze makkelijk heen en weer. Maar die Nius hebben stront trage acceleraties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicSjefke
Tnx Stidge, dan valt Niu dus bij deze af. Acceleratie daar wen je aan en naar verloop van tijd weet je niet meer beter. Het zenuwachtige zit ik niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-06 10:07
MagicSjefke schreef op zondag 30 juni 2024 @ 13:25:
[...]

[...]

Cruise control kan je maken he:

https://www.thingiverse.com/thing:976338

Zijn ook kant en klaar te koop. Werkt op zich best ok.

Als nadelen van de CPX zou ik noemen het totale gebrek aan regeneratie (en daardoor niet afremmen bin gas los), ook de wat gevoelige gashendel is soms wel storend en dat er bij deze maat scooter geen helm onder het zadel kan is ook wel jammer.

Maar range, acceleratie, wegligging, comfort en snelheid zijn allemaal top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siewert
Om even aan te sluiten op bovenstaande.
Daarom heb ik juist voor de Segway E125s gekozen.
Ieder heeft zijn eigen voorkeuren en meningen over de rij eigenschappen.

Ik persoonlijk vind de E125s een heerlijke machine.
Kan er prima mee door scherpe bochten op redelijke snelheden.
Kwestie van counter steering toepassen. 🙈
Qua optrekken ben ik te vrede.
Hoef niet in 1 sec op max te zitten, 3 seconden is ook fijn 😂
En die regeneratie gebruik ik niet.
Heb het afremmen liever zelf ik de hand en vind het irritant dat het remlicht gaat branden als je meer even van het gas afgaat.

Okay hebt de scooter dna nog maar twee weken.
Maar bevalt mij prima voor woon/werk waar ik part polder en part stad tour.
Had maar een aantal voorwaarden/wensen.
Buddy ruimte voor de helm, ABS, bereik zodat ik makkelijk 2 dagen op 1 lading kon bij woon/werk dagelijks 32km en een beetje normaal design wat dat futuristische hoeft van mij niet.

Plus punten:
  • Buddy ruimte
  • ABS
  • Bereik 85km op 1 lading bij normaal rijgedrag en 10km minder bij sportief rij gedrag.
  • Gewicht v/d accu's onderin en dat voelt qua rijden heerlijk.
Minpuntjes:
  • Bij volle accu's rij ik veel cruise control omdat het gas nerveus aanvoelt.
  • Hele langzame bochtjes zoals hoekje om is niet soepel te doen, kan aan mij liggen.
  • Snelheid van volle accu 52km/u naar 30% lading 47km/u.

[ Voor 6% gewijzigd door Siewert op 30-06-2024 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicSjefke
supersoco80 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:23:
[...]

Cruise control kan je maken he:

https://www.thingiverse.com/thing:976338

Zijn ook kant en klaar te koop. Werkt op zich best ok.

Als nadelen van de CPX zou ik noemen het totale gebrek aan regeneratie (en daardoor niet afremmen bin gas los), ook de wat gevoelige gashendel is soms wel storend en dat er bij deze maat scooter geen helm onder het zadel kan is ook wel jammer.

Maar range, acceleratie, wegligging, comfort en snelheid zijn allemaal top.
Zal eens kijken voor wat cruise control inbouwen kost. Wegligging is inderdaad heel goed. Dat een scooter wat zenuwachtig reageert op het gas vind ik niet zo'n probleem. Het ontbreken van remregeneratie is denk vooral in het begin ff wennen maar had het bij de Vmoto F01 binnen enkele kilometers al aardig door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicSjefke
Siewert schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:43:
Om even aan te sluiten op bovenstaande.
Daarom heb ik juist voor de Segway E125s gekozen.
Ieder heeft zijn eigen voorkeuren en meningen over de rij eigenschappen.

Ik persoonlijk vind de E125s een heerlijke machine.
Kan er prima mee door scherpe bochten op redelijke snelheden.
Kwestie van counter steering toepassen. 🙈
Qua optrekken ben ik te vrede.
Hoef niet in 1 sec op max te zitten, 3 seconden is ook fijn 😂
En die regeneratie gebruik ik niet.
Heb het afremmen liever zelf ik de hand en vind het irritant dat het remlicht gaat branden als je meer even van het gas afgaat.

Okay hebt de scooter dna nog maar twee weken.
Maar bevalt mij prima voor woon/werk waar ik part polder en part stad tour.
Had maar een aantal voorwaarden/wensen.
Buddy ruimte voor de helm, ABS, bereik zodat ik makkelijk 2 dagen op 1 lading kon bij woon/werk dagelijks 32km en een beetje normaal design wat dat futuristische hoeft van mij niet.

Plus punten:
  • Buddy ruimte
  • ABS
  • Bereik 85km op 1 lading bij normaal rijgedrag en 10km minder bij sportief rij gedrag.
  • Gewicht v/d accu's onderin en dat voelt qua rijden heerlijk.
Minpuntjes:
  • Bij volle accu's rij ik veel cruise control omdat het gas nerveus aanvoelt.
  • Hele langzame bochtjes zoals hoekje om is niet soepel te doen, kan aan mij liggen.
  • Snelheid van volle accu 52km/u naar 30% lading 47km/u.
Daar heb je zeker een goed punt, iedereen heeft zijn eigen interpretatie van fijne rij eigenschappen. Segway heeft het teruglopen van de snelheid dus eindelijk aangepakt, was net na het uitkomen van de speed update gewoon bloed irritant hoe snel de snelheid terug liep.

Het bereik wat te halen is met de Segway is 1 van de redenen waarom ik hem destijds heb weggedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
MagicSjefke schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:08:
[...]

Daar heb je zeker een goed punt, iedereen heeft zijn eigen interpretatie van fijne rij eigenschappen. Segway heeft het teruglopen van de snelheid dus eindelijk aangepakt, was net na het uitkomen van de speed update gewoon bloed irritant hoe snel de snelheid terug liep.

Het bereik wat te halen is met de Segway is 1 van de redenen waarom ik hem destijds heb weggedaan.
Geen idee of men er wat aan gedaan heet.
Ik wel de originele speedupdate en was idd huiverig voor de terugval.
Week lang lopen testen wat ik qua bereik kon halen en dit kwam naar voren qua snelheden.
Ik persoonlijk vind 5km/u verval acceptabel over de gehele lengte van accu lading.
Wat betreft wist ik waar ik aan begon, had ik meer bereik willen hebben dan was ik wel benzine gaan rijden.
Mijn gedachte was als ik twee dagen zonder laden kon dan had ik er vrede mee.
En laad met zonne-energie dus kost me dan ook niks als ik hem na de werk dag aan lader hang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicSjefke
Siewert schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:15:
[...]

Geen idee of men er wat aan gedaan heet.
Ik wel de originele speedupdate en was idd huiverig voor de terugval.
Week lang lopen testen wat ik qua bereik kon halen en dit kwam naar voren qua snelheden.
Ik persoonlijk vind 5km/u verval acceptabel over de gehele lengte van accu lading.
Wat betreft wist ik waar ik aan begon, had ik meer bereik willen hebben dan was ik wel benzine gaan rijden.
Mijn gedachte was als ik twee dagen zonder laden kon dan had ik er vrede mee.
En laad met zonne-energie dus kost me dan ook niks als ik hem na de werk dag aan lader hang.
Dat ze er na veel klachten wat aan gedaan hebben weet ik wel zeker, toen ik de originele speed update heb laten uitvoeren was ik 85% rest accu al minimaal 3 km/h top snelheid kwijt.

Waar ik vooral in teleurgesteld was is het feit dat rekening houdend met alle factoren die invloed hebben op de range ik op volle accu's onvoldoende km's kon rijden / resultaat zat te ver af van opgave fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
MagicSjefke schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:35:
[...]

Dat ze er na veel klachten wat aan gedaan hebben weet ik wel zeker, toen ik de originele speed update heb laten uitvoeren was ik 85% rest accu al minimaal 3 km/h top snelheid kwijt.

Waar ik vooral in teleurgesteld was is het feit dat rekening houdend met alle factoren die invloed hebben op de range ik op volle accu's onvoldoende km's kon rijden / resultaat zat te ver af van opgave fabrikant.
Klopt, volgens mij is er maar 1 of 2 die qua opgave en werkelijk bereik aardig in de buurt zitten.
Dat Segway test met max 25km/u is niet de praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Kruit schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:26:

70km per dag, kan je op je werk laden? Heb je een dealer in dr buurt (meestal zit de motor in het achterwiel en durven ze nog geen band te wisselen)

Zit met herzelfde, overweeg daarom ook een benzine Vespa of Sym.

Mits je je B voor 2013 gehaald heb, mag je wel op een Piaggo MP3 motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruit
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09-05 22:07
Anoniem: 1629206 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 22:25:
[...]

70km per dag, kan je op je werk laden? Heb je een dealer in dr buurt (meestal zit de motor in het achterwiel en durven ze nog geen band te wisselen)

Zit met herzelfde, overweeg daarom ook een benzine Vespa of Sym.

Mits je je B voor 2013 gehaald heb, mag je wel op een Piaggo MP3 motor.
Dank voor de info. Ik weet nog niet of ik op het werk kan laden, want werk er nog niet :-) Ik kijk nu naar die Piaggo MP3. Ik vraag mij af: zijn hier ook electrische versies van ?

Waarom overweeg je een benzine Vespa of Sym ? Zijn die beter op te voeren ? Kunnen de electrische scooters die harder dan 45 kunnen, niet simpelweg middels een snelle truc (schakelaar of verwijderen 2de accu) weer tot 45 worden gebracht? Of mag het rijden op een scooter die in potentie harder dan 45 kan, uberhaupt niet, ook niet als je er nooit harder dan 45 mee zou rijden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mp3 helaas alleen benzine, ja overweeg toch een euro5 benzinescooter ivm de range en dat ze hem in de buurt niet kunnen repareren. Ophalen en laten terugbrengen kan best in de papieren lopen.

Opvoeren daarvan is geen probleen, maar je bent verzekerd tot een snelheid van 53 , officeel mag je maar 45.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Kruit schreef op zondag 30 juni 2024 @ 23:04:
[...]

Dank voor de info. Ik weet nog niet of ik op het werk kan laden, want werk er nog niet :-) Ik kijk nu naar die Piaggo MP3. Ik vraag mij af: zijn hier ook electrische versies van ?

Waarom overweeg je een benzine Vespa of Sym ? Zijn die beter op te voeren ? Kunnen de electrische scooters die harder dan 45 kunnen, niet simpelweg middels een snelle truc (schakelaar of verwijderen 2de accu) weer tot 45 worden gebracht? Of mag het rijden op een scooter die in potentie harder dan 45 kan, uberhaupt niet, ook niet als je er nooit harder dan 45 mee zou rijden ?
Je bent toch wel bekend met het verschil tussen rijbewijs categorie A (motor) en AM (bromfiets), en de bijhorende kenteken klasses ? Als je een rijbewijs hebt, dan heb je ook theorieles gehad, en dan moet je dit soort dingen weten.

[ Voor 7% gewijzigd door Aidix op 01-07-2024 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stidge
OlafBso schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 13:18:
[...]

Tja bij MD Scooters waar ik de IVA NCE PRO heb gekocht was het zo gefikst.
Mark stelde voor om dan maar de controller op te sturen. Blijkt dat er bij 1 schroef de kop kapot is op de achterbrug. Zal vast bij een van de twee dealers gebeurd zijn. Dus weer een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

Stidge schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:58:
[...]

Mark stelde voor om dan maar de controller op te sturen. Blijkt dat er bij 1 schroef de kop kapot is op de achterbrug. Zal vast bij een van de twee dealers gebeurd zijn. Dus weer een nieuwe uitdaging.
Jeetje, wat een zakken hooi zijn dat geweest zeg....
Sterkte en succes.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stidge
Ennnn die controller zit vast met schroeven die al dolgedraaid zijn lijkt het. Dus ja.
Iig werkt Patricks trucje wel. Heb de 64 km/h gezien. En dat rijdt wel lekker hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

Stidge schreef op maandag 1 juli 2024 @ 16:12:
Ennnn die controller zit vast met schroeven die al dolgedraaid zijn lijkt het. Dus ja.
Iig werkt Patricks trucje wel. Heb de 64 km/h gezien. En dat rijdt wel lekker hoor :D
Het kan gewoon via Bluetooth.
Of een stekkertje.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek
Eerste schuiver gemaakt. Erg balen. Aanremmen voor de bocht en het voorwiel schiet gewoon weg. Originele banden zitten er nog onder, maar dat ga ik nu dus laten vervangen. Zal hem sowieso maar even laten nakijken nu ook voor de zekerheid en dan ga ik later wel kijken hoe ik die kapschade ga fixen.

Zelf nog even langs de huisarts voor mijn schouder, ben er een beetje bang voor dat ik daar nu een pianotoets heb. Dat heb ik aan de andere kant ook :(.

Dus, mocht je een nieuwe IVA nemen, die Chinese banden eraf en deftige banden erop zetten en niet goedkoop doen wat ik heb gedaan.

(of het kwam omdat het nu geregend heeft en alle troep omhoog is gekomen en ik gewoon botte pech had, maar ik vond de banden vandaag wel vaak zoeken).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EYxyRorzX0DvXh0NX1VuMXS3coM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H59LU6DDTcEpjhaob70AOipt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mNEHSto_pQbAZx5EB4jGu3bqx3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QEsmbisKAV8fxBGrfOELN4oV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OtLn-UDIbjQ5v3Z6N5jvCYrI2rU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UaOsJXazgca6b6ivz7K1EVqu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door pannekoek op 02-07-2024 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

pannekoek schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:21:
Eerste schuiver gemaakt. Erg balen. Aanremmen voor de bocht en het voorwiel schiet gewoon weg. Originele banden zitten er nog onder, maar dat ga ik nu dus laten vervangen. Zal hem sowieso maar even laten nakijken nu ook voor de zekerheid en dan ga ik later wel kijken hoe ik die kapschade ga fixen.

Zelf nog even langs de huisarts voor mijn schouder, ben er een beetje bang voor dat ik daar nu een pianotoets heb. Dat heb ik aan de andere kant ook :(.

Dus, mocht je een nieuwe IVA nemen, die Chinese banden eraf en deftige banden erop zetten en niet goedkoop doen wat ik heb gedaan.

(of het kwam omdat het nu geregend heeft en alle troep omhoog is gekomen en ik gewoon botte pech had, maar ik vond de banden vandaag wel vaak zoeken).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Sterkte en beterschap!
Mark van MD kon nog wel de krassen wegwerken, maar denk dat jij nieuwe delen nodig hebt.
Allrisc aanspreken?
Succes in elk geval!
Heidenau banden er onder dus!

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
OlafBso schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:26:
[...]

Sterkte en beterschap!
Mark van MD kon nog wel de krassen wegwerken, maar denk dat jij nieuwe delen nodig hebt.
Allrisc aanspreken?
Succes in elk geval!
Heidenau banden er onder dus!
Thanks!
ja moet even kijken of ik het niet wegschuur en met een matte spuitbus aflak. De estetische schade vind ik niet zo heel boeiend, vooral belangrijk dat de vork niet krom is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Ai wat klote voor je. Hoop dat je snel herstelt...

Ik kan beamen dat die chinese banden absolute troep zijn. Minste of geringste en ik voel het al glijden... Ik rijd praktisch rechtop als het ook maar enigszins vochtig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walrave
Oh nee, ik hoop dat alles goed komt met je schouder. Scooter ziet er ok uit, maar zeker goed om na te laten kijken. Ik ben ook zo gevallen op een motor een keer op een rotonde toen ik werd afgesneden in het regen, alleen wat schuur vlekken. Ik denk dat je tegen iets aan moet komen om de vork te vervormen. Het is lastig om de grip te voorspellen, zeker met olie of losse grind op de weg. Hopelijk doen de nieuwe banden het beter. Laat maar weten hoe ze voelen ten opzicht van de oude. Ik wil die van mij ook al een tijdje vervangen, misschien bij de volgende remblok vervanging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 2094106

Hallo allemaal,

Ik heb een IVA E-GO S4 (45km/u variant) besteld en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met elektrische scooters (of nog specifieker, dit merk en model).
Dit wordt mijn eerste ervaring met (elektrische) scooters, omdat ik het scooterrijbewijs bij mijn autorijbewijs heb gekregen. Dus ik ben nog een 'newbie'.

Hebben jullie tips, dingen die ik moet weten/rekening mee moet houden (mag van alles zijn!)?

En, hoe zit het met het onderhoud aan een elektrische scooter? Welke onderdelen zijn onderhoudsgevoelig?
Volgens IVA moet je na 1000km/twee maanden na aankoop onderhoud laten uitvoeren. Wat is jullie ervaring hiermee, is dit nodig?

TL;DR wat zijn jullie ervaringen met elektrische scooters en hebben jullie tips voor beginners?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Hopen dat je er geen blijvend letsel aan hebt overgehouden @pannekoek een les voor mij; ik ga bij 1000km ook de banden vervangen voor mijn SK1. En met dit weer ben ik sowieso wat voorzichter zeker met zand ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
Anoniem: 2094106 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:06:
Hallo allemaal,

Ik heb een IVA E-GO S4 (45km/u variant) besteld en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met elektrische scooters (of nog specifieker, dit merk en model).
Dit wordt mijn eerste ervaring met (elektrische) scooters, omdat ik het scooterrijbewijs bij mijn autorijbewijs heb gekregen. Dus ik ben nog een 'newbie'.

Hebben jullie tips, dingen die ik moet weten/rekening mee moet houden (mag van alles zijn!)?

En, hoe zit het met het onderhoud aan een elektrische scooter? Welke onderdelen zijn onderhoudsgevoelig?
Volgens IVA moet je na 1000km/twee maanden na aankoop onderhoud laten uitvoeren. Wat is jullie ervaring hiermee, is dit nodig?

TL;DR wat zijn jullie ervaringen met elektrische scooters en hebben jullie tips voor beginners?

Alvast bedankt!
nou mijn advies is om als de standaard chinese banden eronder zitten deze per direct te vervangen hahaha (zie mijn post hierboven waarom)

Verder is die 1000km beurt nodig om alles even strak te trekken. die zou ik niet overslaan. In principe is een naafmotor onderhoudsarm/vrij dus je zit alleen met je bewegende delen (remmen, banden, lagers) die echt onderhouden moeten worden. Dat is denk ik om de 5000km prima.
Pagina: 1 ... 70 ... 74 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.