Elektrische scooters

Pagina: 1 ... 69 ... 74 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:58

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Na een Niu N1S te hebben ge-erfd, ben ik erachter gekomen dat we er toch te weinig mee doen. De afstanden die we ermee zouden willen doen, zijn op zich geen probleem, alleen is het op de plek van bestemming niet mogelijk om te laden, waardoor de terugrit net wat krap wordt, ik wil de accu niet met regelmaat onder de 10% leeg rijden. De fun van het elektrisch rijden (het rijdt gewoon geweldig, ondanks dat ik zelf rij op een redelijk forse motor) weegt niet op tegen de plek die hij inneemt in de garage en de verzekering die -vrijwel ongebruikt- wel gewoon doorloopt. Misschien dat er in de toekomst weer een komt, maar met net 1000 km op de teller is het niet verstandig om door te gaan, voor nu gaat hij op MP. Ik blijf dit forum wel volgen, de interesse is er.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:47
Vliegvlug schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 19:04:
[...]

Ik heb er ook geen ervaring mee hoor, heeft @flippy me destijds verteld als methode om de riem uit te lijnen.
Klonk in theorie in elk geval eenvoudig maar de praktijk valt tegen dus?

[...]

Dat is bij mij hetzelfde, vooral irritant bij kleine correcties want dan moet je ‘m door door een weerstand duwen.

Heb eigenlijk nog niet gekeken hoe die lagers zitten en wat voor een soort lagers het zijn.
Ik hoop van die losse die je erin kan laten vallen en niet met een ring met losse kogeltjes die ik vroeger op mijn fiets had. :X
Gisteren toch nog een poging gewaagd. Op de eerdere foto was de riem teveel naar rechts, na een paar rondjes was ie weer helemaal naar links. Zover dat ie een mm over de riem uitstak naar buiten. Dat werd me toch te gek. Heb nu twee oude ringen er tussen gefrot en hij steekt nu iets naar binnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7CIOc9_QL0y8cpjtzC_s01g82UM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gYxK8Id6GCOyGP13mDtjGiFT.jpg?f=fotoalbum_large

Ringen achter de motor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cdidzwsholNWEHBJ3_Xhhf1XIDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fNQpuKP64qcX0yMaYMxbOH5X.jpg?f=fotoalbum_large

De ringen zijn 2 mm dik en wou de motor niet meer aanpassen. Je draait hem namelijk nu ook niet meer lekker aan tegen het frame.

Aan de rechterkant van het tandwiel (bij het wiel dus) zit er nog wel 3 mm ruimte op het tandwiel.
Ik vind het goed zo. Ik merk namelijk wel dat de riem ook minder wringt op het voorste tandwiel. Voor heen had ik nog wel het idee dat de rand van het voorste tandwiel de riem wel erg tegen moest houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tRxQIvD0W5jn2I1aw1cIMini9WI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xe4vXrK9wsiIF5L5SUVpihhh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daxtalion
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16:13
Aidix schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:52:
Snelheid is 54km/h vol en 43km/h leeg oid.
Hallo Aidix,
Ik ben sterk geïnteresseert in de Horwin SK1 maar heb een beetje schrik da de snelheid te snel verminderd met het leegladen van de batterij.
Om geen frustratie te veroorzaken in het verkeer heb ik meestal 50 km/h nodig maar op sommige plaatsen wordt het onder de 55 km/h gevaarlijk.
  • Zou je iets meer kunnen vertellen over de snelheden die je bereikt naargelang het laadpercentage van de batterij?
    Welke gps snelheid behaal je aan 100% batterij, 75%, 50% en 25%?
    Gaat de snelheid nog naar beneden onder de 25% ?
  • Welke baterij heb je? (26ah of 36ah?)
  • Klopt het dat je een SK1 hebt van 2023?
    De SK1 van 2024 zou onbegrends maximaal 53 km/h behalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:50

Aidix

Geluidspietlut

Bij 100% 54, bij 75% 51 bij 50% 46, Bij 20% gaat hij 42 gps. Lager rijd ik over het algemeen niet.
Je hebt weinig last van wind of heuvels. Dat scheelt misschien 2kmh verschil meee/tegen.
Het is een 2023 Aug exemplaar, zelfde als 2024. 36ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AMR_
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-12-2024
Goedenavond.

Een paar maanden terug heb ik een Govecs Go S2.4 gekregen.
De accu was compleet dood (4 volt over de cellen) achter de BMS.
Ik heb de cellen nu vervangen door 20 li-ion pouche cellen en de oude BMS hergebruikt.
Er staat een keurige 80 volt op. Ik heb alleen 2 van de 6 NTC's aangesloten want de andere 4 waren gesneuveld bij het demonteren.

Zojuist de batterij en witte connector aangesloten, ook het witte draadje aan massa, maar helaas doet de scooter uiterst vreemd:

Met het licht aan gaat de cockpit knipperen maar boot niet, met het licht uit boot hij wel op maar na de boot komt een F-0981 error. De Sevcon Gen4 controller gaat dan 6 keer knipperen (zou te hoge throttle input zijn)
Maar nu komt het vreemde: als ik de voorrem inknijp houdt het knipperen op en gaat het wiel draaien !?! zonder gas te geven !?!. Laat ik de rem los dan gaat de motor weer uit en de sevon weer 6 x knipperen.
Als ik de scooter uit zet met de sleutel en de 240 volt stekker insteek, dan gaat de lader een paar seconden aan en dan weer uit, weer aan en uit pulserend om de 5 seconden. Met het contact aan boot het display weer op en zodra de lader uit gaat kan ik met het gashandvat wel netjes gas geven en gaat de motor draaien; maar daarna komt weer de F-0981 error.

Iemand nog tips om te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:47
_AMR_ schreef op maandag 13 mei 2024 @ 22:10:
Goedenavond.

Ik heb de cellen nu vervangen door 20 li-ion pouche cellen en de oude BMS hergebruikt.
Er staat een keurige 80 volt op. Ik heb alleen 2 van de 6 NTC's aangesloten want de andere 4 waren gesneuveld bij het demonteren.

Zojuist de batterij en witte connector aangesloten, ook het witte draadje aan massa, maar helaas doet de scooter uiterst vreemd:

Met het licht aan gaat de cockpit knipperen maar boot niet, met het licht uit boot hij wel op maar na de boot komt een F-0981 error. De Sevcon Gen4 controller gaat dan 6 keer knipperen (zou te hoge throttle input zijn)
Maar nu komt het vreemde: als ik de voorrem inknijp houdt het knipperen op en gaat het wiel draaien !?! zonder gas te geven !?!. Laat ik de rem los dan gaat de motor weer uit en de sevon weer 6 x knipperen.
Als ik de scooter uit zet met de sleutel en de 240 volt stekker insteek, dan gaat de lader een paar seconden aan en dan weer uit, weer aan en uit pulserend om de 5 seconden. Met het contact aan boot het display weer op en zodra de lader uit gaat kan ik met het gashandvat wel netjes gas geven en gaat de motor draaien; maar daarna komt weer de F-0981 error.

@flippy Weet hier veel van. Misschien @Vliegvlug ook. Maar het lijkt mij een controller die van slag is. Draadbreuk/kortsluiting oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond.

ik heb bij mijn govecs bij het vervangen van de accu een aftermarket BMS geplaatst. De door govecs gebruikte BMS is niet heel bijster. hij is wel uit te lezen eventueel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AMR_
ik heb bij mijn govecs bij het vervangen van de accu een aftermarket BMS geplaatst. De door govecs gebruikte BMS is niet heel bijster. hij is wel uit te lezen eventueel
Ik had dat ook veel liever gedaan; maar ik zag dat er ook nog een soort canbus module op de BMS zat aangesloten via die witte stekker; en was bang dat die moet communiceren met de scooter. Maar blijkbaar hoeft dat niet aangesloten te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_AMR_ schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:22:
[...]

Ik had dat ook veel liever gedaan; maar ik zag dat er ook nog een soort canbus module op de BMS zat aangesloten via die witte stekker; en was bang dat die moet communiceren met de scooter. Maar blijkbaar hoeft dat niet aangesloten te zijn?
ik weet niet in hoeverre de originele bms canbus naar het display stuurt. volgens mij komen die bij govecs vanuit de sevcon controller. ik heb een smart BMS en kan precies de staat van de accu in een app zien.

ik rijd al jaren probleemloos rond met een eigen accu in een govecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon648937
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 23-04 16:23
Goededag allemaal

Ik heb een vraagje over IVA

Hoe zet je de IVA scooter in pairing mode om te koppelen met de LNGO app weet iemand dat?
Het gaat hier om een IVA NCF.

Alvast bedankt
Leon Anneveldt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:26
leon648937 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 13:06:
Goededag allemaal

Hoe zet je de IVA scooter in pairing mode om te koppelen met de LNGO app weet iemand dat?

Alvast bedankt
Leon Anneveldt
qr code onder je zadel scannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shahramm
  • Laatst online: 19-05-2024
Did you find the problem? I have the same issue!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-08 09:27

OlafBso

Eindelijk klaar

leon648937 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 13:06:
Goededag allemaal

Alvast bedankt
Leon Anneveldt
Met Android is het downloaden van de app, als je die nog kan vinden tenminste (ik niet) en dan handmatig instellen kiezen, en de code scannen onder het zadel inderdaad. Soms vind hij hem ook direct. Weet dat je accountnummer gewoon je e-mail adres is met je wachtwoord wat je aanmaakt. Dat ga je vergeten en als je er een keer uitgesmeten wordt, hoef je geen hulp van IVA Mobility te verwachten.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Iva Mobility is alleen een dozenschuiver, je kan beter direct naar Lvneng, het echte merk van deze scooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon648937
  • Laatst online: 23-04 16:23
Ik heb de QR-code gescand, maar de app kan de scooter niet vinden. Ik heb een e-mail naar Iva gestuurd, maar het duurt erg lang voordat ik een reactie krijg. De dealer kan me ook niet helpen, omdat hij slecht geïnformeerd wordt door Iva.

Volgens Iva moet ik naar de werkplaats om de scooter te laten controleren, maar die ligt 110 kilometer verderop, wat een lange rit is met de scooter.

Weet iemand wat ik nog meer kan doen, naast het scannen van de QR-code? Is er een manier om de koppelmodus of pairing modus te gebruiken?

zou bijna willen zeggen dat ik een bounty (snoep) plaats op wie weet hoe je de app aan de scooter krijgt gekoppeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

leon648937 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:28:
Ik heb de QR-code gescand, maar de app kan de scooter niet vinden. Ik heb een e-mail naar Iva gestuurd, maar het duurt erg lang voordat ik een reactie krijg. De dealer kan me ook niet helpen, omdat hij slecht geïnformeerd wordt door Iva.

Volgens Iva moet ik naar de werkplaats om de scooter te laten controleren, maar die ligt 110 kilometer verderop, wat een lange rit is met de scooter.

Weet iemand wat ik nog meer kan doen, naast het scannen van de QR-code? Is er een manier om de koppelmodus of pairing modus te gebruiken?

zou bijna willen zeggen dat ik een bounty (snoep) plaats op wie weet hoe je de app aan de scooter krijgt gekoppeld
Ik heb ook veel moeite gehad met het, opnieuw, koppelen. Als je alvast in de app kan komen, doe dan even je blue tooth uit en weer aan als je bij de scooter staat, zet de scooter ook aan alvast. Dan krijg je op je telefoon een melding om te koppelen met LNGO en dat doe je dat. Vervolgens kun je in het menu. Cache leegmaken, logboek uploaden evt. More Devices en handmatig koppelen.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tysie1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-06 09:28
Ik denk er aan om een iva nce pro te kopen voor woonwerkverkeer (25km enkele reis). Wel met beenkleed e.d. voor winter, zijn er nog meer aanbevelingen?

Ik mis echter behoorlijk wat informatie over de nce pro, misschien dat iemand die er al 1 heeft onderstaande 2 vragen kan beantwoorden.
- kan de scooter regeneratief remmen? En is dit instelbaar?
- kan ingesteld worden op welk batterij percentage er gestopt moet worden met laden?

Ik twijfel tussen de segway e125s en deze. Ik weet dat de segway bovenstaande dingen wel kan maar lees de laatste tijd veel problemen over de segway dat ik toch naar de iva nijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
tysie1 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:44:
Ik denk er aan om een iva nce pro te kopen voor woonwerkverkeer (25km enkele reis). Wel met beenkleed e.d. voor winter, zijn er nog meer aanbevelingen?

Ik mis echter behoorlijk wat informatie over de nce pro, misschien dat iemand die er al 1 heeft onderstaande 2 vragen kan beantwoorden.
- kan ingesteld worden op welk batterij percentage er gestopt moet worden met laden?

Ik twijfel tussen de segway e125s en deze. Ik weet dat de segway bovenstaande dingen wel kan maar lees de laatste tijd veel problemen over de segway dat ik toch naar de iva nijg.
@OlafBso en ik hebben er 1. Regeneratief remmen kan (nog) niet maar zou hij moeten kunnen want naaf motor. Je kan ook niet in de app instellen wanneer de batterij moet stoppen met laden (persoonlijk vind ik dat erg storend).

Neem naast een kleed ook handmoffen. Daar kan geen verwarmde handschoen tegenop. Ik weet neit waar je hem wilt halen en ik weet niet welke problemen segway heeft, maar opzich zijn die 2 dingen wel features die meerwaarde hebben in mijn opzicht. Ik weet alleen niet hoe de segway rijdt. De IVA rijdt erg lekker.

[ Voor 9% gewijzigd door pannekoek op 23-05-2024 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tysie1
Duidelijk,
Dus de accu is altijd 100% wat de levensduur vermindert.
Regeneratief remmen kan ik meeleven omdat ik me afvraag hoe veel dit opbrengt bij een scooter.

Worden beide accus altijd tegelijk opgeladen en ontladen, of gaat dit 1 voor 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
tysie1 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:06:
Duidelijk,
Regeneratief remmen kan ik meeleven omdat ik me afvraag hoe veel dit opbrengt bij een scooter.

Ik geloof dat regen iets van 13% kan schelen op de hele scooteraccu, maar dit trek ik uit de krochten van mijn herinneringen en kan ik zeer zeker niet onderbouwen met een bron. Echter zou het voor de remmen natuurlijk enorm schelen en is het "gratis" range.

Je kan ongeveer beredeneren wanneer de accu vol is. In de app kan je het ook volgen hoewel die niet heel lekker werkt bij mij. Daarom laadt ie bij mij zelden door tot 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AMR_

Probleem is inmiddels verdwenen. Ik vermoed dat de oorzaak was dat de massa van de motor de eerste keer niet goed aan het frame was gekoppeld waardoor er hoge spanning was gekomen op het 12 volt systeem.
De achterlichten en knipperbollen zijn hierbij compleet doorgebrand. |:(

Nu gaat de scooter prima vooruit. Duidelijk merkbaar is dat deze gelimiteerd is. Valt dit nog simpel aan te passen? of kan dit alleen door de Sevcon Gen 4 te programmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tysie1
pannekoek schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:52:
[...]

@OlafBso en ik hebben er 1. Regeneratief remmen kan (nog) niet maar zou hij moeten kunnen want naaf motor. Je kan ook niet in de app instellen wanneer de batterij moet stoppen met laden (persoonlijk vind ik dat erg storend).

Neem naast een kleed ook handmoffen. Daar kan geen verwarmde handschoen tegenop. Ik weet neit waar je hem wilt halen en ik weet niet welke problemen segway heeft, maar opzich zijn die 2 dingen wel features die meerwaarde hebben in mijn opzicht. Ik weet alleen niet hoe de segway rijdt. De IVA rijdt erg lekker.
Ik denk eraan om naar scooter centrum Reeuwijk te gaan. Zijn er andere/betere locaties voor de iva?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:03
tysie1 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:06:
Duidelijk,

Tegelijkertijd.

De mijne gaat richting de 4500km met 36 laadcycli in 10 maanden tijd. Nog niets van verminderde performance te merken. Ik kan exact 4 enkeltjes 25km woon-werk rijden 100-20%. Dat was vorig jaar in de zomer ook zo. In de vrieskou net iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

tysie1 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:35:
[...]

Ik denk eraan om naar scooter centrum Reeuwijk te gaan. Zijn er andere/betere locaties voor de iva?
Ik heb de mijne bij MD Scooters gehaald.
Kun je ook meteen de update van de snelheid bij krijgen.
Windscherm is eigenlijk altijd een goed idee.
Die van mij moest ik even missen vanwege een breuk, maar zonder scherm is echt niks.
Hahaha.

Accu is echt prima.
(Mag ook wel voor "72Volt34Ah)

Overigens had ik ooit een Novox C50 en met de Kelly Controller die er in zat kon ik de regeneratie instellen, de snelheid, eigenlijk alles.
Het zal ook vast wel in de IVA NCE PRO mogelijk moeten zijn, maar als ik al zie hoeveel moeite het koste om wat meer snelheid te krijgen, zal geen enkele dealer dit ooit in de vingers krijgen.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:19
Regeneratief remmen is het enige dat ik echt mis op de CPX. Vooral omdat dat ding met gas los eigenlijk geen snelheid verliest en eindeloos doorrolt. Snelheid regelen met het gas zit er dus niet echt in, als je ook maar iets langzamer wilt, is het altijd remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twani
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
Aan de NCE pro rijders onder ons ..

Wat doet de PRO incl/na speedupdate? En hoe lang houdt ie daarna z’n snelheid vast?

Thx a lot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:26
Ik moet wel zeggen; het is echt een drama hier in het Noorden oosten met verkooppunten en dealers ( en dus ook eventuele servicepunten). Bovendien als ik de wayback machine gebruik worden ze steeds minder aangeboden en worden de gene die er staan alleen maar duurder. Eind vorig jaar was de Horwin Sk1 gewoon 200 euro goedkoper.

Ik krijg het idee dat heel de markt gewoon op z'n gat ligt. En het doet mij toch meer naar een kleine auto; dat kan toch niet bedoeling zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door xzaz op 26-05-2024 11:13 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 21:20
Wij zijn ons ook aan het orienteren naar een e-scooter en mijn oog is gevallen op een Yadea e8s. Alle scooters gaan op geel kenteken en ik heb nu een aanbieding van 2000 euro.

Ik las dat het een vaste accu is. Aangezien eigenlijk de accu`s en de bms de zwakke punten zijn na een paar jaar bezit, zit ik hierom te twijfelen.

Ik zoek een gemiddelde range van 50 km. Ik kan laden op het werk, maar het is vooral bedoeld voor de winter ritten.

Heeft iemand anders nog leuke opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Aan de prijzen en kortingen kan je vaak afleiden wat de importeur van plan is en hoe de markt is. Zo is bij Horwin de SK1 niet meer in de aanbieding, de kortingsactie is voorbij. De EK1 is nog wel in de aanbieding. Van de. SK1 hebben ze nu ook de 2e A rijbewijs versie geïntroduceerd met nog sterkere motor. (sk3 plus) Dit wijst erop dat de SK1 goed genoeg loopt.
Ik denk wel dat het per regio verschilt. In de regio Amsterdam koopt niemand meer een benzine scooter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• supersoco80
Draak1978 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 11:22:
Wij zijn ons ook aan het orienteren naar een e-scooter en mijn oog is gevallen op een Yadea e8s. Alle scooters gaan op geel kenteken en ik heb nu een aanbieding van 2000 euro.

Ik las dat het een vaste accu is. Aangezien eigenlijk de accu`s en de bms de zwakke punten zijn na een paar jaar bezit, zit ik hierom te twijfelen.

Ik zoek een gemiddelde range van 50 km. Ik kan laden op het werk, maar het is vooral bedoeld voor de winter ritten.

Heeft iemand anders nog leuke opties?
Ik ben niet bekend met het merk of type, maar 'vast' is natuurlijk relatief, het betekent vooral dat je de accu er niet even uithaalt om thuis binnen te laden (iets wat je wel moet doen iig een onverwarmde ruimte en vorst, neem dat mee in je beslissing), de accu zal echt wel te vervangen zijn.

En wees erg, erg ruim met je range. 50km is bijvoorbeeld niet genoeg als je 2x 18km moet, ook al lijkt het zo, want:
- Koud: paar procent eraf
- Paar dagen alten staan na laden: paar procent eraf
- Banden al even niet opgepompt: Paar procent eraf
- Even terug via de supermarkt: paar procent eraf
- tegenwind: Paar procent eraf
- Optimistische producent op het gebied van range: paar porcent eraf
- veel stoplichten of een paar hellingen in je route: Paar procent eraf
- keertje omrijden vanwegen wegwerkzaamheden: x% eraf
- Je scooter laadt een keer niet goed (laatst was hier een zekering doorgegaan in de kelder): Accu niet vol.

Je wilt een electrische acooter eigenlijk ook niet onder de 10% lading (liever 20%) rijden, dat is slecht voor de accu. veel scooters verliezen ook heel snel trekkracht en topsneheid bij lagere acculadingen.

Ik moet 2x 20km en mijn scooter heeft een (realistisch) bereik van 70 km. Dat is ruim voldoende, maar 50 zou echt te krap zijn geweest.

Edit:

Nog iets om mee te nemen: een kleinere accu heeft meer laadcycli nodig voor dezelfde afstand en gaat dus harder achteruit. Je raad het al: een accu die achteruit gegaan is, heeft minder bereik.

[ Voor 5% gewijzigd door supersoco80 op 27-05-2024 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walrave
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:19
tysie1 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:44:

Ik heb een "Beenkleed Tucano Urbano R154 PRO Vespa GTS / Vespa GTV V.a 2003 T/m 2021 Thermoscud" besteld bij CityParts. Het was niet makelijk vast te maken, maar met wat M6 *11 Oogbouten en karabiners (bovenste en onderste posities) ben ik wel blij met de resultaat. Ik heb geen windscherm en daar ben ik blij mee want ik ben wat lang (1.90) en ik kan makelijk naar voor met mijn hoofd indien nodig. Maar als ik wat korter was had ik het misschien gedaan. Ik heb moffen (Tucano Urbano R334) die ik niet zou aanraden (verbergen de knipper lichten).

Ik laad slecht (zet hem op de lader als ik aan werk kom, neem hem af als ik weg ga) maar de batterij doet het eigenlijk heel goed. Zit nu boven de 10k km (7k km niet door mij, tweede hands) en het range lijkt nog tussen 100-120km te liggen met sneheiden tussen 45 en 55. Hij lijkt heel erg gevoelig voor temperatuur (range ring naar iets van 80-100), maar raar genoeg niet zo gevoelig voor snelheid. Ik wil een timer misschien op de lader zetten, maar gedoe op werk en zelfs zonder vind ik dat de batterij het goed volhoud.
Twani schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:57:

Wat doet de PRO incl/na speedupdate? En hoe lang houdt ie daarna z’n snelheid vast?

Thx a lot!
Met de gps in warm weer, zonder regen/heling/sterk wind: 100-90% 56 90-80% 55 80-70% 54 70-60% 53 60-50% 52 50-40% 51 40-30% 50 daarna zal het wat sneller dalen, maar ik rij het zelden zo ver en als het zo is ga ik niet max snelheid want dan wil ik meestal vooral max afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tysie1
Walrave schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:58:
[...]

Ik heb een "Beenkleed Tucano Urbano R154 PRO Vespa GTS / Vespa GTV V.a 2003 T/m 2021 Thermoscud" besteld bij CityParts. Het was niet makelijk vast te maken, maar met wat M6 *11 Oogbouten en karabiners (bovenste en onderste posities) ben ik wel blij met de resultaat. Ik heb geen windscherm en daar ben ik blij mee want ik ben wat lang (1.90) en ik kan makelijk naar voor met mijn hoofd indien nodig. Maar als ik wat korter was had ik het misschien gedaan. Ik heb moffen (Tucano Urbano R334) die ik niet zou aanraden (verbergen de knipper lichten).

Ik laad slecht (zet hem op de lader als ik aan werk kom, neem hem af als ik weg ga) maar de batterij doet het eigenlijk heel goed. Zit nu boven de 10k km (7k km niet door mij, tweede hands) en het range lijkt nog tussen 100-120km te liggen met sneheiden tussen 45 en 55. Hij lijkt heel erg gevoelig voor temperatuur (range ring naar iets van 80-100), maar raar genoeg niet zo gevoelig voor snelheid. Ik wil een timer misschien op de lader zetten, maar gedoe op werk en zelfs zonder vind ik dat de batterij het goed volhoud.

[...]

Met de gps in warm weer, zonder regen/heling/sterk wind: 100-90% 56 90-80% 55 80-70% 54 70-60% 53 60-50% 52 50-40% 51 40-30% 50 daarna zal het wat sneller dalen, maar ik rij het zelden zo ver en als het zo is ga ik niet max snelheid want dan wil ik meestal vooral max afstand.
Ik ben even lang, maar wat bedoel je met dat je vanwege je lengte blij bent dat je geen windscherm hebt en dat je naar voren kan?
Een windscherm, ongeacht je lengte, zal toch altijd helpen warmer te blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walrave
tysie1 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:19:
[...]

Ik ben even lang, maar wat bedoel je met dat je vanwege je lengte blij bent dat je geen windscherm hebt en dat je naar voren kan?
Een windscherm, ongeacht je lengte, zal toch altijd helpen warmer te blijven?
Ja je hebt gelijk, het zal zeker warmer zijn. Misschien beweeg ik te veel om mijn rug te reken, onder taken te komen, airo te zijn bij sterke wind, en zo, maar ik merk dat mijn hoofd wel vaker boven de stuur komt. Maar ja als ik een windscherm had, was ik er vast gewend aan geworden. Misschien moet ik het wel een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

Twani schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:57:

Thx a lot!
54 echte km per uur.
En die houdt hij tot aan de 65% accu nog zeker vol.
Daarna langzamer, maar nooit minder dan 50 km per uur.
Tot en met nog maar 15% over nog gewoon 50 op teller.

[ Voor 7% gewijzigd door OlafBso op 31-05-2024 14:00 ]

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Vandaag even bij de dealer geweest; ze hadden de Horwin niet op voorraad maar wel een Yadea T9L en die is nu met in de aanbieding met extra batterij: https://www.yadea-scooters.nl/blogs/news/zomerdeal-yadea-t9l

Denk dat dit komt vanwege de kleine hoeveel km's op één accu?

btw: moest gelijk aan deze post denken: Aidix in "Elektrische scooters"

[ Voor 15% gewijzigd door xzaz op 29-05-2024 14:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

60v 24ah is nogal klein inderdaad maar tel ook even de laadtijd van 6.5 uur voor 1 accu mee. Dat is wel een serieus beperkende factor als je meer dan alleen een rondje om de kerk wilt (en daarna ook weer op tijd naar huis moet).
Max 38km op een accu bij mooi weer als je hem helemaal leeg rijdt.

[ Voor 12% gewijzigd door Aidix op 29-05-2024 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
Mijn scooter is offline in de app. Nogal hinderlijk. Ticket ingeschoten bij IVA mobility krijg ik onderstaande terug:
Bedankt voor uw bericht.
Ik wil de foto's en uitleg doorsturen naar ons fabriek.
Het kan enkele dagen duuren tot hun dit hebben bewerkt en uitgezoekt.

Hopelijk hebben we de vragen naar tevredenheid beantwoord. Heb je nog meer vragen dan horen we het graag.

Support IVA Mobility BV
Zeer veel vertrouwen in een goede afloop hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasterTroy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:06
pannekoek schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:22:
Mijn scooter is offline in de app. Nogal hinderlijk. Ticket ingeschoten bij IVA mobility krijg ik onderstaande terug:

[...]

Zeer veel vertrouwen in een goede afloop hahaha.
Oef, dit is wel tenenkrommend inderdaad. Het is alsof ik mijn 5-jarige zoon hoor praten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick4
Al meerdere keren ook gehad. Scooter even spanningsloos maken door de accu’s los te koppelen. Heeft hier tot nu toe gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
supersoco80 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:13:
Regeneratief remmen is het enige dat ik echt mis op de CPX. Vooral omdat dat ding met gas los eigenlijk geen snelheid verliest en eindeloos doorrolt. Snelheid regelen met het gas zit er dus niet echt in, als je ook maar iets langzamer wilt, is het altijd remmen.
Zijn er momenteel eigenlijk wel elektrische scooters die 50cc equivalent zijn die wel regeneratief kunnen remmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
Patrick4 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:58:
Al meerdere keren ook gehad. Scooter even spanningsloos maken door de accu’s los te koppelen. Heeft hier tot nu toe gewerkt.
Goeie, thanks, ga ik zo direct proberen.
Zomaar schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:31:
[...]

Zijn er momenteel eigenlijk wel elektrische scooters die 50cc equivalent zijn die wel regeneratief kunnen remmen?
Ik meen de Silence heeft iets van regen

EDIT:
Oh en ik heb repliek van IVA haha:

Ons fabriek vraagd voor volgende informatie: ICCID

Hopelijk hebben we de vragen naar tevredenheid beantwoord. Heb je nog meer vragen dan horen we het graag.

Was fijn geweest als ze ook even hadden uitgelegd wat het is en waar ik het kan vinden, maar ik ben er al uit. Gaat een mooie worden zo.

Overigens net kortstondig de scooter spanningloos gemaakt, dat deed nog niets. Laat hem nu even een uurtje staan kijken of ik heb dan weer kan vinden.

EDIT2: IVA mailt me nog na dat ze vergeten waren de screens te sturen hoe de ICCID te vinden, dat is wel weer netjes.

EDIT3: (Hopelijk laatste) maar de accu een tijdje afkoppelen heeft gewerkt, dank je wel @Patrick4

[ Voor 40% gewijzigd door pannekoek op 31-05-2024 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

Hebben andere IVA NCE PRO bezitters ook continue dat de accu soms gewoon niet opgeladen wordt?
Ik heb het ongeveer 4x per week.
Ik kan lopen drukken aan de aansluitingen, maar heel vaak moet ik gewoon weer de stekker uit het stopcontact halen en opnieuw inpluggen en dan gaat hij pas weer opladen.
Alleen is dat lullig als je elke ochtend naar het werk moet, en het blijkt dat hetzelfde percentage -1% nog op de teller staat, en je moet vertrekken binnen het uur.
Ik begin me er echt aan te ergeren, en ik heb het gevoel dat dat probleem bij mij neergelegd wordt, want er wordt niets gedaan.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
OlafBso schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:56:
Hebben andere IVA NCE PRO bezitters ook continue dat de accu soms gewoon niet opgeladen wordt?
Ik kan lopen drukken aan de aansluitingen, maar heel vaak moet ik gewoon weer de stekker uit het stopcontact halen en opnieuw inpluggen en dan gaat hij pas weer opladen.
Alleen is dat lullig als je elke ochtend naar het werk moet, en het blijkt dat hetzelfde percentage -1% nog op de teller staat, en je moet vertrekken binnen het uur.
Ik begin me er echt aan te ergeren, en ik heb het gevoel dat dat probleem bij mij neergelegd wordt, want er wordt niets gedaan.
wat is je volgorde? Ik prik mijn lader in het stopcontact, dan gaat de ventilator aan, dan prik ik de lader in de scooter. Nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

pannekoek schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 11:15:
[...]

wat is je volgorde? Ik prik mijn lader in het stopcontact, dan gaat de ventilator aan, dan prik ik de lader in de scooter. Nooit problemen gehad.
Ik steek de aansluiting van de lader eerst in de voorkant, of rechtstreeks op de batterij en doe daarna de stekker in het stopcontact. Ik weet niet beter dan dat dat zo moet.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:34
OlafBso schreef op zondag 2 juni 2024 @ 16:10:
[...]
Ik steek de aansluiting van de lader eerst in de voorkant, of rechtstreeks op de batterij en doe daarna de stekker in het stopcontact. Ik weet niet beter dan dat dat zo moet.
Die volgorde, eerst lader aan de batterij en dan pas in het stopcontact, stond met nadruk in de gebruiksaanwijzing van mijn scootertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 21:31
[...]

Ik doe het andersom, eerst de stekker in het stopcontact en daarna aansluiten op de batterij.
Hier geeft het een behoorlijke vonk als ik het andersom doe.

13,1 kWp, Ecodan R32 7,5 , WTW ventilatie, Daikin FTXM35M(R) (5x), Doorstroomverwarmer, Douche WTW, Emco Novette Twin met LFP accu 51.2V 40Ah, Opel Vivaro DC L3H1 75kW (12-2022).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
[...]

dirks schreef op zondag 2 juni 2024 @ 16:32:
[...]

Die volgorde, eerst lader aan de batterij en dan pas in het stopcontact, stond met nadruk in de gebruiksaanwijzing van mijn scootertje.
ik heb in de berging bij mijn moeder toen ik daar op bezoek was de zekering laten klappen toen ik eerst de batterij en toen het stopcontact had aangesloten, sindsdien doe ik eerst het stopcontact en dan de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walrave
OlafBso schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:56:
Zet je de scooter op stuurslot? Ik heb het ook een aantal keren gehad in het begin op werk, maar nooit thuis dus zo was ik achter gekomen dat het gebeurde met stuurslot aan. Nu zonder stuurslot maanden niet gehad dus ik vermoed dat het daarmee te maken had. Geen idee waarom.
pannekoek schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 11:15:
[...]

Ik doe eerst de lader in de scooter en dan in de muur. Nooit issues of vonken gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door Walrave op 03-06-2024 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koevlaas2
pannekoek schreef op maandag 3 juni 2024 @ 10:13:
[...]

[...]

ik heb in de berging bij mijn moeder toen ik daar op bezoek was de zekering laten klappen toen ik eerst de batterij en toen het stopcontact had aangesloten, sindsdien doe ik eerst het stopcontact en dan de batterij.
Je doet je naam eer aan Pannenkoek :+

13,1 kWp, Ecodan R32 7,5 , WTW ventilatie, Daikin FTXM35M(R) (5x), Doorstroomverwarmer, Douche WTW, Emco Novette Twin met LFP accu 51.2V 40Ah, Opel Vivaro DC L3H1 75kW (12-2022).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Dat is simpelweg een slecht ontwerp van de lader. Vergelijk even met de lader die ik heb: Steek hem in het stopcontact en er gebeurt niets, alleen groen lampje. Hang je de accu eraan, dan start hij met laden en gaat de status led op laadstand, fan gaat draaien (begint langzaam, gaat harder naarmate de lader opwarmt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

Walrave schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:28:
[...]

Zet je de scooter op stuurslot? Ik heb het ook een aantal keren gehad in het begin op werk, maar nooit thuis dus zo was ik achter gekomen dat het gebeurde met stuurslot aan. Nu zonder stuurslot maanden niet gehad dus ik vermoed dat het daarmee te maken had. Geen idee waarom.

[...]

Ik doe eerst de lader in de scooter en dan in de muur. Nooit issues of vonken gehad.
Nee, ik heb nooit het stuurslot er op.
Dus ik denk echt dat het de lader is, want vanmorgen was hij weer niet opgeladen.
Gisteren ook niet, toen heb ik de stekkers opnieuw er in gedaan, en toen was het ook al niet gebeurt, dat laden.
Dus vanmorgen wel verrast dat het weer niet ging.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walrave
Misschien een nieuwe lader kopen of kijken of je nog iets bij de dealer of IVA kan regelen? Klinkt als of er iets niet goed zit. Ik had hem eerder opgezocht om te kijken of het slecht was om hem uren te laden hier zie je de pdf er over. Hij heeft een auto off om de batterij te beschermen.

https://greenwattpower.co...electric-vehicle-charger/

Als je een nieuwe koopt ben wel benieuwd wat hij kost want ik ben soms bang dat iemand hem mee neemt als hij aan het laden is op mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 12:06
OlafBso schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:50:
[...]

Nee, ik heb nooit het stuurslot er op.
Dus ik denk echt dat het de lader is, want vanmorgen was hij weer niet opgeladen.
Gisteren ook niet, toen heb ik de stekkers opnieuw er in gedaan, en toen was het ook al niet gebeurt, dat laden.
Dus vanmorgen wel verrast dat het weer niet ging.
Misschien een open deur, maar druk je de aansluiting op de scooter aan tot je een klik hoort? Ik had ook een paar keer dat hij niet had geladen ( ook NCE pro) maar ben er achter gekomen dat hij alleen goed laad als je een duidelijke klik hoort bij het aansluiten.

Een nadeel vind ik wel dat hij er ook weer lastig uitkomt, ben bang dat ik de boel stuk trek op den duur.

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
Walrave schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:59:
Misschien een nieuwe lader kopen of kijken of je nog iets bij de dealer of IVA kan regelen? Klinkt als of er iets niet goed zit. Ik had hem eerder opgezocht om te kijken of het slecht was om hem uren te laden hier zie je de pdf er over. Hij heeft een auto off om de batterij te beschermen.

https://greenwattpower.co...electric-vehicle-charger/

Als je een nieuwe koopt ben wel benieuwd wat hij kost want ik ben soms bang dat iemand hem mee neemt als hij aan het laden is op mijn werk.
Dat lang laden en 'scooter mag niet onder de 10%' komen is toch ook onzin?

Ik mag toch hopen dat wanneer de cellen onder de 3.2v (bij lithium ion 18650) komen dat dat 0% is en dat de bms daar gewoon rekening mee houdt? Als je een batterij kan ontladen tot ~1v lijkt mij gewoon een slecht product? 't zelfde geldt voor het laden; de bms moet dat regelen en de accu moet de juiste voltage geven.
spoiler: bms
Dat gehele 'doe dit niet' op youtube lijkt me ook gewoon een fabel. Je moet een product gewoon leeg kunnen rijden en de bms moet een de marge aanhouden niet de gebruiker.

[ Voor 8% gewijzigd door xzaz op 04-06-2024 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
marcovandam schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:11:
[...]

Misschien een open deur, maar druk je de aansluiting op de scooter aan tot je een klik hoort? Ik had ook een paar keer dat hij niet had geladen ( ook NCE pro) maar ben er achter gekomen dat hij alleen goed laad als je een duidelijke klik hoort bij het aansluiten.

Een nadeel vind ik wel dat hij er ook weer lastig uitkomt, ben bang dat ik de boel stuk trek op den duur.
Dit is wel een goeie opmerking. Bij mij begint ie te laden net voor de klik al, dus soms druk ik hem ook niet helemaal vast. Ben het met je eens dat het loskoppelen ook wat lastig gaat, dus met veel beleid draai ik die blauwe ring los en dan wiebel ik de kabel er voorzichtig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:28
xzaz schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:25:
[...]

Dat lang laden en 'scooter mag niet onder de 10%' komen is toch ook onzin?

Ik mag toch hopen dat wanneer de cellen onder de 3.2v (bij lithium ion 18650) komen dat dat 0% is en dat de bms daar gewoon rekening mee houdt? Als je een batterij kan ontladen tot ~1v lijkt mij gewoon een slecht product? 't zelfde geldt voor het laden; de bms moet dat regelen en de accu moet de juiste voltage geven.
spoiler: bms
Dat gehele 'doe dit niet' op youtube lijkt me ook gewoon een fabel. Je moet een product gewoon leeg kunnen rijden en de bms moet een de marge aanhouden niet de gebruiker.
Nee, ook 3.2v is minder goed voor een lithium accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
pannekoek schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:29:
[...]

Dit is wel een goeie opmerking. Bij mij begint ie te laden net voor de klik al, dus soms druk ik hem ook niet helemaal vast. Ben het met je eens dat het loskoppelen ook wat lastig gaat, dus met veel beleid draai ik die blauwe ring los en dan wiebel ik de kabel er voorzichtig uit.
Dat is juist het probleem, hij lijkt dan wel te laden ( fan gaat aan en lampjes indicator knipperen) maar hij krijgt dus geen stroom in de accu.
Daardoor was ik ook op het verkeerde been, maar voor betrouwbaar opladen moet je dus echt de klik horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
TereZz schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:32:
[...]

Nee, ook 3.2v is minder goed voor een lithium accu.
Eens. Het beste is eigenlijk om nooit meer dan 20% van een cell te verbruiken bij 20c en niet te hard op te trekken. Daarom kan je ook beter een grotere accu kopen die meer vermogen heeft zodat die zich niet hoeft uit te sloven en niet steeds elke dag naar 30% hoeft te gaan.

Maar mijn punt is dat een bms rekening moet houden wat 0% is. Dat kan bij sommige batterijen 3.2v zijn en bij andere 3.3 - 4.0v. Dit is misschien wel fabrikant afhankelijk. En dan hebben we het over het ontladen en niet eens laden. Snel laden is bijvoorbeeld slechter voor een cell dan langzaam laden.

[ Voor 12% gewijzigd door xzaz op 04-06-2024 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walrave
[...]

Ja idd de klik moet er komen. Ook daarom zet ik de stekker pas daarna in de muur, want het kan soms even duren om de lader hard genoeg in de scooter te drukken op de juiste manier om de klik te krijgen. Met de stekker in de muur gaat dat in een snelle soepele beweging en is er minder tijd voor vonken of iets dergelijk. Zelfde bij het uittrekken van de lader van de stekker van de scooter wat nogal wat kracht nodig heeft. Het zou fijn zijn als het allemaal wat makkelijker was, zeker als je weinig ruimte hebt om daar te bewegen, maar op zich goed dat het niet makkelijk uitkomt als iemand aan de kabel trekt per ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

[...]

Als ik de laadkabel gewoon aan de voorkant er in doe hoor ik nooit een klik. En geloof me, ik heb als een bezetene staan drukken voor die klik, die ik wel bij de aansluiting onder het zadel hoor.
Geloof me, ik heb alles geprobeerd.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Walrave
OlafBso schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:55:
[...]

Als ik de laadkabel gewoon aan de voorkant er in doe hoor ik nooit een klik. En geloof me, ik heb als een bezetene staan drukken voor die klik, die ik wel bij de aansluiting onder het zadel hoor.
Geloof me, ik heb alles geprobeerd.
Appart, maar dan ligt het probleem waarschijnlijk aan dat contact niet gemaakt of verloren wordt. Doet het veertje op de blau draai stuk het nog? Als je hem een beetje draait en los laat vliegt ie dan terug? Als dat zo is dan is misschien iets wat voorkomt dat de lader helemaal in kan. Ziet het er zo uit?

https://photos.app.goo.gl/2G3nFXbv8uyqewXS8

Misschien de schroeven aan de twee kanten proberen vaster te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

Walrave schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:07:
[...]

Appart, maar dan ligt het probleem waarschijnlijk aan dat contact niet gemaakt of verloren wordt. Doet het veertje op de blau draai stuk het nog? Als je hem een beetje draait en los laat vliegt ie dan terug? Als dat zo is dan is misschien iets wat voorkomt dat de lader helemaal in kan. Ziet het er zo uit?

https://photos.app.goo.gl/2G3nFXbv8uyqewXS8

Misschien de schroeven aan de twee kanten proberen vaster te maken?
Dank, ik ga eens daar naar kijken.
Wellicht is het zoiets simpels.

Ik moet wel zeggen dat ik onder het zadel bij het aansluiten wel de klik hoor, maar dat hij vaak ook niet oplaadt...pas na het weer er uit nemen, stekker uit stopcontact en weer aansluiten en weer stekker in het stopcontact laadt hij weer op.
Maar irritant is het wel.

[ Voor 14% gewijzigd door OlafBso op 05-06-2024 14:27 ]

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
OlafBso schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:26:
[...]

Dank, ik ga eens daar naar kijken.
Wellicht is het zoiets simpels.

Ik moet wel zeggen dat ik onder het zadel bij het aansluiten wel de klik hoor, maar dat hij vaak ook niet oplaadt...pas na het weer er uit nemen, stekker uit stopcontact en weer aansluiten en weer stekker in het stopcontact laadt hij weer op.
Maar irritant is het wel.
Maar als die er wel laad, dan laad je hem helemaal naar 100% elke dag? Hoeveel cycles heb je nu en merk je al iets van degradatie? Ik heb nu 85km op 60% (van 90 naar 30) gereden (twee accu's) en overweeg vrijdag 2x 100km te gaan rijden. Daarvoor laad ik hem echter wel helemaal op voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

pannekoek schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:39:
[...]

Maar als die er wel laad, dan laad je hem helemaal naar 100% elke dag? Hoeveel cycles heb je nu en merk je al iets van degradatie? Ik heb nu 85km op 60% (van 90 naar 30) gereden (twee accu's) en overweeg vrijdag 2x 100km te gaan rijden. Daarvoor laad ik hem echter wel helemaal op voor de zekerheid.
Volgens IVA zit er een batterijbeschermer in, en kan ik gewoon tot 100% opladen. Aantal cycli kan ik niet zien, want als ik de app opstart verdwijnt hij na 4 seconden al weer uit beeld.
Geen idee wat er is. Op de Playstore kan ik hem niet meer vinden en updaten doet hij allang niet meer.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
OlafBso schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:02:
[...]

Volgens IVA zit er een batterijbeschermer in, en kan ik gewoon tot 100% opladen. Aantal cycli kan ik niet zien, want als ik de app opstart verdwijnt hij na 4 seconden al weer uit beeld.
Geen idee wat er is. Op de Playstore kan ik hem niet meer vinden en updaten doet hij allang niet meer.
Klopt dat heb ik ook, maar soms doet ie het wel als ik snel genoeg ben. Het is in ieder geval erg irritant. Maar stel dat je met je normale WW-rit 30% nodig hebt, is dat in de loop van de tijd een beetje gelijk gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

pannekoek schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:40:
[...]

Klopt dat heb ik ook, maar soms doet ie het wel als ik snel genoeg ben. Het is in ieder geval erg irritant. Maar stel dat je met je normale WW-rit 30% nodig hebt, is dat in de loop van de tijd een beetje gelijk gebleven?
Ja, er is altijd zo'n 70% over inderdaad.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Walrave
pannekoek schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:39:
[...]

Elke keer dat ik hem laad, laad ik hem wel tot 100%. Hij had iets van 7k km toen ik hem kocht en ik weet niet hoe de vorige eigenaar omging met laden. Nu staat ie op 11.5k km dus 4.5k km heb ik ermee gedaan met ongeveer 70km gereden per laad buurt, dus ~65x laden. Ik zit nu wel lager dan vorig jaar 56% over naar 46% over, maar ik rij nu ook 54kmh ipv 45kmh gemiddeld dus ik denk dat de capaciteit nauwelijks is verminderd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pannekoek
Vandaag even een range test gedaan omdat ik af en toe voor werk naar een ander kantoor moet. Dat zou 110km enkele reis zijn, en ben wel benieuwd hoe leuk dat op de brommer is.

Zojuist dus 111km gereden omdat ik toch wat moest ophalen, ik ben erg onder de indruk van de resultaten. Op de screen zie je 111 echte/gps kilometers, 118,4 kilometers op de teller en nog 29%-28% over. Dat zou nog best eens 20km in kunnen zitten voordat je echt richting de 10% gaat.

Dit was op standje 3, 49kmh Teller (45,5 gps) en met een telefoon in de usb poort. Tevens was er windkracht 3 die ik voornamelijk op de flank had.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sr81okSSdj2MHccx-ifCc6GCRhc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XWM6qmqbf8IPcq2VnIbtEqvc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1vrzIGaJut7QusPMTriT1svaZZI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XkqrKFPkvy1LcnororTKovGf.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
pannekoek schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:24:
Vandaag even een range test gedaan omdat ik af en toe voor werk naar een ander kantoor moet. Dat zou 110km enkele reis zijn, en ben wel benieuwd hoe leuk dat op de brommer is.

Zojuist dus 111km gereden omdat ik toch wat moest ophalen, ik ben erg onder de indruk van de resultaten. Op de screen zie je 111 echte/gps kilometers, 118,4 kilometers op de teller en nog 29%-28% over. Dat zou nog best eens 20km in kunnen zitten voordat je echt richting de 10% gaat.

Dit was op standje 3, 49kmh Teller (45,5 gps) en met een telefoon in de usb poort. Tevens was er windkracht 3 die ik voornamelijk op de flank had.
[Afbeelding][Afbeelding]
Dat is best indrukwekkend. Hoeveel was er van die 49km/u over aan het einde?

Ik vind 40km op een scooter wel redelijk de max van wat ik volhou qua houding en aandacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
supersoco80 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 20:28:
[...]

Dat is best indrukwekkend. Hoeveel was er van die 49km/u over aan het einde?

Ik vind 40km op een scooter wel redelijk de max van wat ik volhou qua houding en aandacht
Vanmorgen heb ik die rit maar gemaakt, ik had dit keer na 30km al ontzettende afstandsangst haha. blijkbaar was de wind sterker en iets gedraaid ten opzichte van de voorspelling.

110km, 2.40u, dit keer iets minder accu over, resp. 22% en 19%. Vanaf 28% heeft ie wat moeite met 49km/h, tot 25% gaat ie tot 47-48kmh en daaronder richting de 46, 45, 44. Ik heb het gevoel dat ik tot het einde wel 45 op de teller kon halen, maar dat is effectief dus 42 echte km/h.

Nu die accu weer voljanken en hopen dat er geen geinporem aan die stekker gaat zitten.

RE: de lengte. De routes die ik gister en vandaag heb gereden waren ontzettend mooi, slingerend, bosrijk (over het algemeen). Dus qua aandacht geen probleem. Krijg na 80km wel een houten kont en ik moet zeggen dat de IVA niet heel lekker is afgeveerd, dus of ik wil te hard over de drempels en hobbels, of het zijn baggerdempers. Ik zal de dealer bij de volgende beurt eens vragen of er al aftermarket spul op past.
Al met al weet ik niet of ik dit echt heel vaak wil gaan doen, of eerder af en toe als de omstandigheden optimaal zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door pannekoek op 07-06-2024 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

pannekoek schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:24:
[...]

Vanmorgen heb ik die rit maar gemaakt, ik had dit keer na 30km al ontzettende afstandsangst haha. blijkbaar was de wind sterker en iets gedraaid ten opzichte van de voorspelling.

110km, 2.40u, dit keer iets minder accu over, resp. 22% en 19%. Vanaf 28% heeft ie wat moeite met 49km/h, tot 25% gaat ie tot 47-48kmh en daaronder richting de 46, 45, 44. Ik heb het gevoel dat ik tot het einde wel 45 op de teller kon halen, maar dat is effectief dus 42 echte km/h.

Nu die accu weer voljanken en hopen dat er geen geinporem aan die stekker gaat zitten.

RE: de lengte. De routes die ik gister en vandaag heb gereden waren ontzettend mooi, slingerend, bosrijk (over het algemeen). Dus qua aandacht geen probleem. Krijg na 80km wel een houten kont en ik moet zeggen dat de IVA niet heel lekker is afgeveerd, dus of ik wil te hard over de drempels en hobbels, of het zijn baggerdempers. Ik zal de dealer bij de volgende beurt eens vragen of er al aftermarket spul op past.
Al met al weet ik niet of ik dit echt heel vaak wil gaan doen, of eerder af en toe als de omstandigheden optimaal zijn.
Grappig om te lezen wel, want ik vind de NCE PRO echt heerlijk geveerd. Oneffenheden voel ik nooit, en zelfs de meest irritante drempels kan ik nemen zonder noemenswaardige ongemakken.
Het laden blijft wel kut.
Ik moet toch voor de 3000 km beurt naar de dealer, mag hij er dan zelf eens naar gaan kijken.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Ik ben van een Segway E110se snorscooter naar een E125s bromscooter gegaan.. klopt het dat je de motor harder hoort of dat het de banden zijn die ik hoor?
E110se had een 1500watt motor en de E125s 3000watt motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smily01
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 20:15
pannekoek schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:24:

[Afbeelding][Afbeelding]
Eeven een vraag; Het gaat om de NCE PRO waar je het over hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stidge
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-08 16:39
038Robijno schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 00:11:
Ik ben van een Segway E110se snorscooter naar een E125s bromscooter gegaan.. klopt het dat je de motor harder hoort of dat het de banden zijn die ik hoor?
E110se had een 1500watt motor en de E125s 3000watt motor.
Ja het maakt allemaal net wat ander geluid. 'Gezoem' is vooral motorgeluid, en al het andere gerommel, geritsel en geruis zijn vaak gewoon de banden. Geen reden om je zorgen te maken. Geniet van het geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
smily01 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 20:28:
[...]

Eeven een vraag; Het gaat om de NCE PRO waar je het over hebt?
jazeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tysie1
Eerst twijfelde ik tussen een segway e125s en een iva nce pro.
De segway viel af vanwege het verschil in bandenmaat dus neigde ik naar de iva.

Nu heb ik dit weekend bij een scooterzaak proefgereden op een horwin sk1 welke vergelijkbare specificaties heeft als de iva pro maar een stuk goedkoper is (1000 euro minder dan de iva).
Weten jullie minpunten van de horwin sk1, naast dat je hier handmatig van batterij moet wisselen? Anders zou dit nog een serieuze afweging kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

De SK1 heeft geen extra spatbord vlak boven het achterwiel, daardoor is de wielophanging snel smerig als je door modderige omgeving rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick4
@tysie1 heb je ook gekeken naar de NCE-niet-pro? Dan zit je op ongeveer de prijs van de Horwin.

Ik heb zelf de pro maar vraag me af of het verschil tussen een 4kw en 2.2kw motor nou echt belangrijk is.

Edit; verschil in euro’s is kleiner dan ik me herinner.

[ Voor 12% gewijzigd door Patrick4 op 10-06-2024 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walrave
De SK1 is 2.8kw dus dat zou wel een vrij grote nadeel zijn ten opzicht van de NCE Pro met 3.9kw. Voor optrekken zit ik vaak richting de 7kw tijdelijk. Bij heuvels boven de 5kw (maar niet te lang, want Nederland). Bij wind zie ik ook momenten boven de 4kw. Ik weet niet hoe het zit met de SK1 voor tijdelijke hoge inspanning, maar ik kan me voorstellen dat je de snelheid verschil merkt. Vooral optrekken, want dat gebeurt zo een ~25x op mijn rit naar werk.

Verder is de motor bosch en de batterijen zijn LG in de NCE Pro, ik weet niet hoe dat zit met de SK1.

Over het batterij als twee onafhankelijke, dat zou voor mij niet een klein ding zijn. Ik rij meestal 70km op een dag als ik rij en dan zou ik dus 1.1-1.3 batterij gebruiken, dus dat betekend bij het laden de kabel tussen door wisselen en bij het rijden na elke rit de kabel wisselen. Als ik dat tijd en extra gedoe op tel kom ik toch op iets meer willen betalen om het te voorkomen.

Maar dat gezegd, moet je zelf weten wat 1000 euro voor je waard is en of het dat waard is voor de NCE Pro. Wel zou ik beide proberen. Misschien vind je de comfort of iets anders toch beter bij de SK1, dat merk je alleen door een proef rit op beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Acceleratie SK1:
Bij 75%: 0-45 in 7 sec. (top is 50+)
Bij 15%: 0-42 in 8 sec. (top is 44)

Zoals je ziet blijft de acceleratie vrij goed, ook als de accu bijna leeg is.

Uit de praktijk weet ik dat de Horwins sneller accelereren dan doorsnee benzinescooters en allerlei elektrische scooters zoals die van NIU.
De NCE Pro zal gerust wat sneller zijn, geen ervaring mee.

Accus zijn LG of Samsung.

[ Voor 11% gewijzigd door Aidix op 11-06-2024 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
tysie1 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:45:
Eerst twijfelde ik tussen een segway e125s en een iva nce pro.
De segway viel af vanwege het verschil in bandenmaat dus neigde ik naar de iva.

Nu heb ik dit weekend bij een scooterzaak proefgereden op een horwin sk1 welke vergelijkbare specificaties heeft als de iva pro maar een stuk goedkoper is (1000 euro minder dan de iva).
Weten jullie minpunten van de horwin sk1, naast dat je hier handmatig van batterij moet wisselen? Anders zou dit nog een serieuze afweging kunnen worden
Ik had een zelfde afweging tussen de Horwin en NCE Pro.
Kan het even niet terugvinden maar vond een review waar sterk naar voren kwam dat de Horwin duidelijk goedkopere onderdelen gebruikt en op sommige onderdelen erg chinees is afgewerkt, waardoor er potentieel veel storingen optreden.
Mijn dealer bevestigde die review, heeft beduidend meer reparaties aan Horwin dan de NCE.
Ook vond ik de Horwin beduidend minder lekker rijden, stuur en vering voelde slechter aan, en rammelde nogal.
Uiteindelijk heb ik besloten voor de NCE Pro te gaan, maar moet natuurlijk wel passen qua budget.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Die kritische SK1 review is van mij. Als iemand mij even een NCE te leen geeft voor een paar dagen dan wil ik daar ook best even een kritische noot over schrijven. Want laten we eerlijk zijn, het gaat de meeste reviewers een stuk makkelijker af om een positief verhaal te schrijven over hun eigen scooter of over een die ze van de importeur te leen hebben voor een review.

Als ik even door dit topic heen spit heb ik alvast genoeg aanknopingspunten 😅, haperende laders, losvliegende spiegels, dwarsliggen apps en in no time versleten remblokken. Die problemen heb je bij Horwin in ieder geval niet.
Perfecte chinese scooters bestaan in ieder geval niet, welke je ook koopt, houd rekening met goedkope onderdelen of ontwerpfouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
Vergeet ook niet even een goede testrit te doen. De Horwin waar ik dat destijds op deed vond ik erg onprettig sturen (voorvork te 'slack'). Dat tikt ook aan. Dat was trouwens geen SK1, geen idee welke het wel was, dus die rijdt mogelijk anders. Sowieso is dat een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Walrave schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:27:
De SK1 is 2.8kw dus dat zou wel een vrij grote nadeel zijn ten opzicht van de NCE Pro met 3.9kw. Voor optrekken zit ik vaak richting de 7kw tijdelijk. Bij heuvels boven de 5kw (maar niet te lang, want Nederland). Bij wind zie ik ook momenten boven de 4kw. Ik weet niet hoe het zit met de SK1 voor tijdelijke hoge inspanning, maar ik kan me voorstellen dat je de snelheid verschil merkt. Vooral optrekken, want dat gebeurt zo een ~25x op mijn rit naar werk.

Verder is de motor bosch en de batterijen zijn LG in de NCE Pro, ik weet niet hoe dat zit met de SK1.

Over het batterij als twee onafhankelijke, dat zou voor mij niet een klein ding zijn. Ik rij meestal 70km op een dag als ik rij en dan zou ik dus 1.1-1.3 batterij gebruiken, dus dat betekend bij het laden de kabel tussen door wisselen en bij het rijden na elke rit de kabel wisselen. Als ik dat tijd en extra gedoe op tel kom ik toch op iets meer willen betalen om het te voorkomen.

Maar dat gezegd, moet je zelf weten wat 1000 euro voor je waard is en of het dat waard is voor de NCE Pro. Wel zou ik beide proberen. Misschien vind je de comfort of iets anders toch beter bij de SK1, dat merk je alleen door een proef rit op beide.
Waar heb jij een aanpassing laten doen? De mijne is nu 'stock' ofwel 5.5kW tikt ie aan en gaat max 51 km/h op de teller. Dat optrekken is heeeerlijk, maar mag wel een tandje topsnelheid bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Aidix schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:32:
Die kritische SK1 review is van mij. Als iemand mij even een NCE te leen geeft voor een paar dagen dan wil ik daar ook best even een kritische noot over schrijven. Want laten we eerlijk zijn, het gaat de meeste reviewers een stuk makkelijker af om een positief verhaal te schrijven over hun eigen scooter of over een die ze van de importeur te leen hebben voor een review.

Als ik even door dit topic heen spit heb ik alvast genoeg aanknopingspunten 😅, haperende laders, losvliegende spiegels, dwarsliggen apps en in no time versleten remblokken. Die problemen heb je bij Horwin in ieder geval niet.
Perfecte chinese scooters bestaan in ieder geval niet, welke je ook koopt, houd rekening met goedkope onderdelen of ontwerpfouten.
Waar woon je ongeveer? In omgeving Den Haag heb ik een NCE Pro. Ik heb nu ook nog een Segway E125S die ik nog moet verkopen. Mijn voorkeur heeft de NCE Pro omdat ik lang ben.
Moet wel zeggen dat ik een aantal features van de Segway wel mis op de NCE Pro. Namelijk het gemak van het keyless starten, de buddy open doen, het automatisch uitgaan van de knipperlichten, het beter leesbare display, automatisch stuurslot, regeneratief remmen.

Maar de NCE heeft meer powerrrr, zit lekkerder, beter geveerd, veel grotere range met tweede accu eventueel, kleinere lader, accu makkelijk er uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Ik zit in Weesp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tysie1
Walrave schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:27:

Hoe weet je het verbruikte vermogen? Staat dat ook in het display?

Ik dacht dat de NCE ten opzichte van de pro naast minder motorvermogen ook minder Ah heeft. Die heeft dus 2 nadelen t.o.v. de NCE PRO

Dan heb ik dus 3 opties

Horwin SK1
3989 euro
120km

IVA NCE
4548 euro
80km

IVA NCE PRO
4948 euro
120km

Ik denk dat de NCE afvalt vanwege het bereik. Ik moet 50km per dag, ook nog na een jaar en ook in de winter.
Dan blijven de SK1 en NCE PRO over met 1000 euro verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
tysie1 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:41:
[...]

Ik dacht dat de NCE ten opzichte van de pro naast minder motorvermogen ook minder Ah heeft. Die heeft dus 2 nadelen t.o.v. de NCE PRO

Dan heb ik dus 3 opties

Horwin SK1
3989 euro
120km

IVA NCE
4548 euro
80km

IVA NCE PRO
4948 euro
120km

Ik denk dat de NCE afvalt vanwege het bereik. Ik moet 50km per dag, ook nog na een jaar en ook in de winter.
Mijn Super Soco CPX heeft 0km bereik verloren (van de 70. 50 is wel te doen) in 14.000 km.

Bij de keuze tussen die twee zou ik kiezen voor degene die:
a. Het beste windscherm heeft en je uit de wind houdt
b. Die het beste rijdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
[...]

Dan heb ik dus 3 opties

Horwin SK1
3989 euro
120km

IVA NCE
4548 euro
80km

IVA NCE PRO
4948 euro
120km

Bij de NCE kan je op het scherm de KWs zien inderdaad. Maar je kan voor de NCE ook gewoon 34ah accus bestellen lijkt me? Zal mogelijk iets meer zijn maar meer ah's met minder motorvermogen is theoretisch meer range. Ik rij 60km WWV en heb daar op 2 accu's gemiddeld 40% voor nodig overigens.

@OlafBso, ik zag gister dat er een nieuwe app is in de store. Ik heb nu dus 2 apps voor de scooter haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walrave
Stidge schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:39:
[...]

Waar heb jij een aanpassing laten doen? De mijne is nu 'stock' ofwel 5.5kW tikt ie aan en gaat max 51 km/h op de teller. Dat optrekken is heeeerlijk, maar mag wel een tandje topsnelheid bij :)
MD scooters, maar kan ook elders. Mijn tip zou zijn, geef het niet met een volle accu maar op ~30-40%. De echte snelheid bleek harder dan die voorspeld toen ik hem ophaalde.
[...]

Het is mogelijk om de scherm om te zetten naar "Sport mode" waarbij de verbruik in KW wat duidelijker is als grote balk op de scherm. Persoonlijk vind ik die view wat fijner bij het rijden want ik kijk meestal alleen naar de snelheid of verbruikte vermogen of de batterij die over is.

Ik vind het wel zonde dat er geen navigatie mode is want een gps en sim met data is er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

pannekoek schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:05:
[...]

Bij de NCE kan je op het scherm de KWs zien inderdaad. Maar je kan voor de NCE ook gewoon 34ah accus bestellen lijkt me? Zal mogelijk iets meer zijn maar meer ah's met minder motorvermogen is theoretisch meer range. Ik rij 60km WWV en heb daar op 2 accu's gemiddeld 40% voor nodig overigens.

@OlafBso, ik zag gister dat er een nieuwe app is in de store. Ik heb nu dus 2 apps voor de scooter haha
Benieuwd of mijn app überhaupt werkt dan straks.
Ga zo wel even kijken als ik van het werk weer naar huis ga.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

Walrave schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:50:
[...]

MD scooters, maar kan ook elders. Mijn tip zou zijn, geef het niet met een volle accu maar op ~30-40%. De echte snelheid bleek harder dan die voorspeld toen ik hem ophaalde.

[...]

Het is mogelijk om de scherm om te zetten naar "Sport mode" waarbij de verbruik in KW wat duidelijker is als grote balk op de scherm. Persoonlijk vind ik die view wat fijner bij het rijden want ik kijk meestal alleen naar de snelheid of verbruikte vermogen of de batterij die over is.

Ik vind het wel zonde dat er geen navigatie mode is want een gps en sim met data is er wel.
Ik haal 61 op de teller, is 55 echte km per uur volgens mij.
Ik had hem gewoon opgeladen toen ik hem naar MD bracht.
Heb jij ook problemen met opladen?

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walrave
OlafBso schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:20:
[...]

Ik haal 61 op de teller, is 55 echte km per uur volgens mij.
Ik had hem gewoon opgeladen toen ik hem naar MD bracht.
Heb jij ook problemen met opladen?
Ah ok, ja dat zit ik ook op, ik denk dat 61 in het echt 56 gemiddeld is als ik het met gps meet (op strava ebike zie ik 55-57).

Het opladen heb ik een paar keer problemen mee gehad in het begin op werk. Maar ik weet niet of het aan de laadpaal of scooter lag. Ik heb sindsdien gestopt met de stuurslot gebruiken, maar misschien was dat gewoon toeval dat de problemen gebeurde toen de stuurslot gebruikt was. Voor de rest geen problemen gehad met laden.

Het enige probleem die heb gehad (buiten remblokken en zo) is dat het scooter een aantal keer (~10 keer in 8 maanden) een soort error symbol lied zien (geel driehoek met iets van een vonk er op - een accu error of misschien zit detector error denk ik) en in parkeerstand bleef toen ik stopte tijdens een rit. Als ik de scooter uit zet en weer aan zet lijkt de probleem opgelost en kan ik gewoon verder rijden. Eerst was ik wel bezorgd erover maar het lijkt geen gevolgen te hebben en niet vaker te gebeuren. Wel zou ik zeggen dat als het bij een kruising gebeurt het wel een beetje frustrerend/onveilig kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koevlaas2
[...]

Als je fysiek 2 accu's aan boord hebt kan je ze parallel zetten, soms kan dit in de scooter al en anders zelf iets maken.
Bij de scooter van mijn dochter (La Souris E Sourini) heb ik een parallelkabel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

[...]

Ik zie er echt maar 1, en die heb ik al en gaat continue uit als ik hem aanklik.
Super irritant.
Hoe heet die andere app?
Ook LNGO?

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
OlafBso schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:14:
[...]

Ik zie er echt maar 1, en die heb ik al en gaat continue uit als ik hem aanklik.
Super irritant.
Hoe heet die andere app?
Ook LNGO?
Sorry ik was onduidelijk. Ik heb de oorspronkelijke en de nieuwe nu allebei gedownload en er staan dus twee LNGO apps in mijn tray. Helaas crasht de nieuwe ook nog wel maar na een paar keer opstarten vraagt ie cache legen en dan doet ie het meestal weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

pannekoek schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 00:00:
[...]

Sorry ik was onduidelijk. Ik heb de oorspronkelijke en de nieuwe nu allebei gedownload en er staan dus twee LNGO apps in mijn tray. Helaas crasht de nieuwe ook nog wel maar na een paar keer opstarten vraagt ie cache legen en dan doet ie het meestal weer
Nee, ook dan doet hij het niet bij mij.
Nou ja, ik gebruik de app verder niet.

Alarm staat ingesteld en hij staat op de juiste scherm modus,die mooi vind, dus het is al goed.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:11
Stidge schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:08:
[...]

Waar woon je ongeveer? In omgeving Den Haag heb ik een NCE Pro. Ik heb nu ook nog een Segway E125S die ik nog moet verkopen. Mijn voorkeur heeft de NCE Pro omdat ik lang ben.
Moet wel zeggen dat ik een aantal features van de Segway wel mis op de NCE Pro. Namelijk het gemak van het keyless starten, de buddy open doen, het automatisch uitgaan van de knipperlichten, het beter leesbare display, automatisch stuurslot, regeneratief remmen.

Maar de NCE heeft meer powerrrr, zit lekkerder, beter geveerd, veel grotere range met tweede accu eventueel, kleinere lader, accu makkelijk er uit te halen.
Ik heb een NCF, het 'goedkopere' broertje van de NCE en mis dit soort functies ook. Heb dit al eens aangekaart bij IVA omdat het meeste relatief simpele softwarewijzigingen zijn maar zoals hierboven eerder aangegeven kan/doet IVA zelf niks en hoef je van de fabriek in China volgens mij ook weinig support te verwachten.

Zo zit ik al sinds ik hem heb naar een onrealistische vermogensweergave te kijken, volgas geeft het display 0.2kW aan inplaats van 2.0kW :+ .

Overigens is keyless go gewoon mogelijk hoor, je kan vanuit de app de scooter locken/unlocken en de buddy openen. Moet het (mechanische) stuurslot er wel al vanaf zijn natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
Bij ons is de kogel door de kerk en we hebben een Horwin SK1 gehaald. Vanochtend voor het eerst naar werk ermee geweest en beviel prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stidge
RonaldMcDonald schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:23:
[...]

Ik heb een NCF, het 'goedkopere' broertje van de NCE en mis dit soort functies ook. Heb dit al eens aangekaart bij IVA omdat het meeste relatief simpele softwarewijzigingen zijn maar zoals hierboven eerder aangegeven kan/doet IVA zelf niks en hoef je van de fabriek in China volgens mij ook weinig support te verwachten.

Zo zit ik al sinds ik hem heb naar een onrealistische vermogensweergave te kijken, volgas geeft het display 0.2kW aan inplaats van 2.0kW :+ .

Overigens is keyless go gewoon mogelijk hoor, je kan vanuit de app de scooter locken/unlocken en de buddy openen. Moet het (mechanische) stuurslot er wel al vanaf zijn natuurlijk.
Ja en dat was toch echt een pluspunt van de Segway. Telefoon in je broekzak. Groene knop ff inhouden. Gaat aan. Twee keer groene knop klikken: buddy open. Nooit gepriegel met een sleuteltje onder beenkleed oid. Stuurslot was ook automatisch. Gewoon uitzetten dmv groene knop inhouden, stuur draaien en klaar.

"keyless" betekent voor mij niet m'n telefoon pakken, een app openen, daarmee m'n scooter aanzetten en dan pas gaan... En dan ook nog eens zonder stuurslot. Maar goed, het rijcomfort, formaat en powerrr is ook wat waard.
Pagina: 1 ... 69 ... 74 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.