Elektrische scooters

Pagina: 1 ... 67 ... 74 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:34
Wowhead schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:07:
Excuses allemaal, ben nu net nieuw in dit topic.
Ik vroeg mij af wie momenteel hier de meeste kms op zijn electrische scooter heeft gemaakt?

Ik rij momenteel een tweedehandsje Sym Symphony uit 2011 met 22.000km op de klok, wil hem blijven rijden voor 2024 en daarna allicht kijken voor een electrische scooter.

Ik weet dat er weinig tot geen onderhoud aan een electrische scooter is, dus ik vroeg mij af hoeveel totale kilometers sommige van jullie al afgelegd hebben en wat er aan slijtage naar boven kwam en eventueel wat de kosten daarvan waren.

Onderhoud aan mijn 4takt doe ik voornamelijk zelf, behalve zaken waar ik de gereedschap niet voor hebt.
Ik heb een Emco Novette twin met ongeveer 20600km, hiervoor al een Qwic Emoto 80 weggedaan met 21000km. de Qwic ging niet weg omdat deze versleten was.
Mijn Emco heeft 1x nieuwe banden gehad, 2x een veerpoot (lekte olie 8)7 ) en 1x nieuwe accu.

[ Voor 4% gewijzigd door koevlaas2 op 16-01-2024 23:35 ]

13,1 kWp, Ecodan R32 7,5 , WTW ventilatie, Daikin FTXM35M(R) (5x), Doorstroomverwarmer, Douche WTW, Emco Novette Twin met LFP accu 51.2V 40Ah, Opel Vivaro DC L3H1 75kW (12-2022).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Voor de liefhebbers: wie herinnert zich nog het debacle van de "App Scooter", oftewel Etergo?

De 21 miljoen 30 miljoen euro die investeerders in deze Nederlandse startup staken verdampten compleet toen het Amsterdamse bedrijf in 2020 voor een appel en een ei verkocht werd aan het Indiase Ola, dat graag wilde beginnen met e-scooters bouwen, en het wel handig vond dat die Nederlanders al het ontwikkelwerk alvast gedaan hadden. De verkoopprijs was zodanig laag dat het Etergo management het overnamebedrag niet publiek durfde te maken, en woedende investeerders dreigden met rechtszaken om de waarheid boven tafel te halen. Maar ja, van een kale kip...

Fast forward naar 2023, en Ola heeft met diezelfde App Scooter (hernoemd naar Ola S1) een absolute mega hit in handen: Ola Electric is de best verkopende scooterfabrikant in India, ze hebben er vorig jaar maar liefst 228.700 (!) verkocht.

En die Nederlandse investeerders? Tsja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Ik ben mijzelf vast aan het orienteren op een escooter om mijn Sym Symphony benzine scooter te vervangen wanneer hij stuk is.

Momenteel op het oog:
Segway B110S
Segway E110SE

Range lijkt volgens deze vergelijking niet heel veel te schelen op basis van 1 batterij, wat ik begrijp is dat de Motor van de B110S traag is ivm de motor de helft aan vermogen heeft (800 vs 1500 watt)

De E110SE heeft als voordeel een 2e batterij te kunnen behuizen voor een dubbele range.

https://www.scootercentru...-elektrische-scooter.html

Ik moet dagelijks ritjes van 20~km heen en 20~km terug kunnen doen.
Extra batterij in een helm bak achter de scooter om de range te verdubbelen?

Wat mij voornamelijk opvalt is als ik de 25 km versies neem is dat de range gewoon een stuk meer acceptabeler is echter word je reistijd wel langer ivm de langzamere snelheid, Maar van wat ik veel lees hier is dat veel scooters de 45km per uur niet altijd halen en getrotteld worden als de batterij onder een bepaald percentage valt.

Dus gemiddeld op de GPS rond de 40~43 km per uur. dat is 15~17 km harder dan de 25 km versie dus in de praktijk lever je bijna de helft aan range in voor een net niet dubbele snelheid.

Aan de andere kant met 25km per uur kan ik net zogoed een ebike nemen of een fatbike, scheeld weer 120 euro aan verzekering per jaar.

Het prijs verschil tussen de twee scooters is ongeveer 1000 euro exclusief een tweede batterij voor de long range. Daar zitten dan ook een bettere motor, afwerking en rijervaring bij in.

Lastige keuze want de B110S is vrij goedkoop in aanschaf.

[ Voor 30% gewijzigd door Wowhead op 18-01-2024 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 21:59
Wowhead schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:26:
Ik ben mijzelf vast aan het orienteren op een escooter om mijn Sym Symphony benzine scooter te vervangen wanneer hij stuk is.

Momenteel op het oog:
Segway B110S
Segway E110SE

Range lijkt volgens deze vergelijking niet heel veel te schelen op basis van 1 batterij, wat ik begrijp is dat de Motor van de B110S traag is ivm de motor de helft aan vermogen heeft (800 vs 1500 watt)

De E110SE heeft als voordeel een 2e batterij te kunnen behuizen voor een dubbele range.

Het lijkt mij met de B110S dat je een extra batterij in de buddy kwijt kan om de range te verdubbelen.

Wat mij voornamelijk opvalt is als ik de 25 km versies neem is dat de range gewoon een stuk meer acceptabeler is echter word je reistijd wel langer ivm de langzamere snelheid, Maar van wat ik veel lees hier is dat veel scooters de 45km per uur niet altijd halen en getrotteld worden als de batterij onder een bepaald percentage valt.

Dus gemiddeld op de GPS rond de 40~43 km per uur. dat is 15~17 km harder dan de 25 km versie dus in de praktijk lever je bijna de helft aan range in voor een net niet dubbele snelheid.

Aan de andere kant met 25km per uur kan ik net zogoed een ebike nemen of een fatbike, scheeld weer 120 euro aan verzekering per jaar.

Het prijs verschil tussen de twee scooters is ongeveer 1000 euro exclusief een tweede batterij voor de long range. Daar zitten dan ook een bettere motor, afwerking en rijervaring bij in.

De B110S haalt de 40 niet eens op GPS met een volle accu, hij is geschikter als snor scooter. Ook zitten er waardeloze banden onder met een aparte maat die je dus niet zomaar kan vervangen voor Michelin o.i.d.
De B110S kan ook geen extra accu, onder het zadel zit de enige accu.
Ik heb hem weg gedaan na een jaartje en een Super Soco gekocht.

Dat gethrottled worden tot onder de 45KM/h gebeurd eigenlijk alleen bij laag voltage accu's zoals de 48V accus in de Segways. Bij 60V en hoger haal je eigenlijk altijd wel de 45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
justinb81 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:46:
[...]

De B110S haalt de 40 niet eens op GPS met een volle accu, hij is geschikter als snor scooter. Ook zitten er waardeloze banden onder met een aparte maat die je dus niet zomaar kan vervangen voor Michelin o.i.d.
De B110S kan ook geen extra accu, onder het zadel zit de enige accu.
Ik heb hem weg gedaan na een jaartje en een Super Soco gekocht.

Dat gethrottled worden tot onder de 45KM/h gebeurd eigenlijk alleen bij laag voltage accu's zoals de 48V accus in de Segways. Bij 60V en hoger haal je eigenlijk altijd wel de 45.
Super dankje dus de B110S is kwa snelheid wel onderkan. Ik zag veel tegenstrijdige informatie over de range, hoeveel km kon jij gemiddeld halen in de zomer/winter? ik ben bang dat mijn 40~ km ritjes te veel zijn van het goede voor deze escooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
Ik moest 18km heen en 18 km terug op de B110s en haalde dat makkelijk bij 15 graden + (ik ben 2 meter - 90kg)
In de winter net aan, maar soms ook 50 meter voor de bestemming met lege accu gestaan.
Mijn route is een fietspad parallel aan de A12, dus lange stukken vol gas. Je kan makkelijk verder komen als je minder gas geeft.

[ Voor 25% gewijzigd door justinb81 op 18-01-2024 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
justinb81 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:53:
Ik moest 18km heen en 18 km terug op de B110s en haalde dat makkelijk bij 15 graden + (ik ben 2 meter - 90kg)
In de winter net aan, maar soms ook 50 meter voor de bestemming met lege accu gestaan.
Dankjewel! dat is met de 45 km versie toch? dan is de 25 km versie met een kleine tune naar 30~ km per uur allicht wat aantrekkelijker voor mij ivm de range.

Deze scooter kost nu namelijk 1200~ euro nieuw en dat valt wel binnen wat ik bereid ben uit te geven aan de scooter voor naast mijn auto. Vooral voor de ritjes naar de stad ivm parkeren van de auto etc zou dit ideaal zijn.

Echter begrijp ik dat de batterij na 2 jaar een stuk minder kan leveren en dus nog minder range. En dan lijkt deze scooter weer een miskoop op de wat langere termijn met dezelfde batterij (vervangende batterij kost 1000 euro)

Volgens mij word dit model snel vervangen door segway ivm het in de uitverkoop staat. Dus dat is wel weer een extra red flag voor beschikbaarheid van onderdelen/batterijen over enkele jaar.

Goedkoop lijkt in dit geval wel weer duurkoop te zjjn, jammer dit model trok mij wel (prijs en hoe hij eruit ziet)

[ Voor 27% gewijzigd door Wowhead op 18-01-2024 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:20
Mijn IVA NCE Pro haalt 49-50 op de teller (45gps) en zou ongeveer 60km op 1 accu moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
Wowhead schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:57:
[...]

Dankjewel! dat is met de 45 km versie toch? dan is de 25 km versie met een kleine tune naar 30~ km per uur allicht wat aantrekkelijker voor mij ivm de range.

Deze scooter kost nu namelijk 1200~ euro nieuw en dat valt wel binnen wat ik bereid ben uit te geven aan de scooter voor naast mijn auto. Vooral voor de ritjes naar de stad ivm parkeren van de auto etc zou dit ideaal zijn.

Echter begrijp ik dat de batterij na 2 jaar een stuk minder kan leveren en dus nog minder range. En dan lijkt deze scooter weer een miskoop op de wat langere termijn met dezelfde batterij (vervangende batterij kost 1000 euro)

Volgens mij word dit model snel vervangen door segway ivm het in de uitverkoop staat. Dus dat is wel weer een extra red flag voor beschikbaarheid van onderdelen/batterijen over enkele jaar.

Goedkoop lijkt in dit geval wel weer duurkoop te zjjn, jammer dit model trok mij wel (prijs en hoe hij eruit ziet)
De 25km versie is een stuk beter voor de B110S, en je mag dan wel over de fietspaden
Qua range kloppen de opgaven van Scootercentrum wel,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 18:19
pannekoek schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:58:
Mijn IVA NCE Pro haalt 49-50 op de teller (45gps) en zou ongeveer 60km op 1 accu moeten doen.
Super Soco CPX op 1 accu doet eigenlijk onder alle omstandigheden wel 70km op 1 accu.Mijn CPX rijdt 49 op de gps en zakt pas vanaf 15% acculading merkbaar terug. Met 2 meter en 100kg ben ik niet de kleinste en ligste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:46
Wowhead schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:26:

Momenteel op het oog:
Segway B110S
Segway E110SE

Extra batterij in een helm bak achter de scooter om de range te verdubbelen?

Note: de tweede accu kan je niet samen met de eerste accu aangesloten hebben - tenzij ze daar inmiddels een kabel voor hebben uitgebracht. Dat kan alleen bij de E125s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
Knoop doorgehakt.

Ik heb zojuist een nieuwe Segway B110S 25km gekocht die opgevoerd is naar 30km per uur. 1200 euro voor de escooter.

Er zitten wat redenen achter dat ik voor dit model kies.

1: Met mijn domme hoofd 2 weken geleden een benzine scooter gekocht voor 600 euro, maar ik kwam er snel achter dat het niet ideaal is. Het stinkt naar benzine in onze gezamelijke flat portiek. Ik had niet verwacht dat het zo zou meuren, kan me niet voorstellen hoe het in de zomer is met die hitte.

2: de B110S weeg 45 kilo, de scooter die ik nu hebt 80 kg en het is een crime om dat ding de fiets plank op te rijden ivm stijle/korte trap van kelder naar entree duur.

3: de scooter is van 2011 heeft een kleine lekkage aan olie bij de cilinder, loopt prima maar ik vertrouw het gewoon niet en wil niet stil te komen te staan 20 km van huis noch geld investeren om hem te laten blijven rijden.

Echt een enorm foute financiele beslissing geweest, hopelijk krijg ik hem nog verkocht voor 300 euro..... hele dure les zo.

4: de actie radius van de B110S snor is groter dan de 45 km variant. En ik heb na wikken en wegen eigenlijk kunnen inzien dat bij de meeste van mijn bestemmingen van 20~ km afstand ik prima kan bijladen terwijl ik daar ben.

5: efiets is mooi maar ik ga vaak sporten en wil niet half dood aankomen op de bestemming 20~ km verder op om te gaan sporten (skateboarden in skateparken in de stad) Daarnaast voor sociale uitjes is het fijner om fris aan te komen op de bestemming. Ik fiets dagelijks naar werk en wielrennen in de zomer.

6: Het rijden van de scooter heeft me laten realiseren hoe irritant het is om elke keer weg op/af te moeten gaan en scherp op bordjes te moeten letten of ik nu wel of niet op het fietspad mag. Een Snor geeft toch wat meer rust en veiligheid op het fietspad.

Wel zonde dat ik daar eerst 600 euro voor moet uitgeven om dat te realiseren twee weken later......
Een beetje dejavu met mijn auto had een mooie Skoda citigo die ik verkocht had voor een grote gezins auto (5 personen) maar bleek een uitgewoonde barrel te zijn ook hoop geld op verloren... ugh

[ Voor 3% gewijzigd door Wowhead op 18-01-2024 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
Wowhead schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:16:
Knoop doorgehakt.

Ik heb zojuist een nieuwe Segway B110S 25km gekocht die opgevoerd is naar 30km per uur. 1200 euro voor de escooter.

1: Met mijn domme hoofd 2 weken geleden een benzine scooter gekocht voor 600 euro, maar ik kwam er snel achter dat het niet ideaal is. Het stinkt naar benzine in onze gezamelijke flat portiek. Ik had niet verwacht dat het zo zou meuren, kan me niet voorstellen hoe het in de zomer is met die hitte.

2: de B110S weeg 45 kilo, de scooter die ik nu hebt 80 kg en het is een crime om dat ding de fiets plank op te rijden ivm stijle/korte trap van kelder naar entree duur.

3: de scooter is van 2011 heeft een kleine lekkage aan olie bij de cilinder, loopt prima maar ik vertrouw het gewoon niet en wil niet stil te komen te staan 20 km van huis noch geld investeren om hem te laten blijven rijden.

Echt een enorm foute financiele beslissing geweest, hopelijk krijg ik hem nog verkocht voor 300 euro..... hele dure les zo.

4: de actie radius van de B110S snor is groter dan de 45 km variant. En ik heb na wikken en wegen eigenlijk kunnen inzien dat bij de meeste van mijn bestemmingen van 20~ km afstand ik prima kan bijladen terwijl ik daar ben.

5: efiets is mooi maar ik ga vaak sporten en wil niet half dood aankomen op de bestemming 20~ km verder op om te gaan sporten (skateboarden in skateparken in de stad) Daarnaast voor sociale uitjes is het fijner om fris aan te komen op de bestemming. Ik fiets dagelijks naar werk en wielrennen in de zomer.

6: Het rijden van de scooter heeft me laten realiseren hoe irritant het is om elke keer weg op/af te moeten gaan en scherp op bordjes te moeten letten of ik nu wel of niet op het fietspad mag. Een Snor geeft toch wat meer rust en veiligheid op het fietspad.

Wel zonde dat ik daar eerst 600 euro voor moet uitgeven om dat te realiseren twee weken later......
Een beetje dejavu met mijn auto had een mooie Skoda citigo die ik verkocht had voor een grote gezins auto (5 personen) maar bleek een uitgewoonde barrel te zijn ook hoop geld op verloren... ugh
De reden dat de 25km versie verder komt dan de 50 km versie is.... de snelheid die je rijdt. De Supersoco heeft 3 snelheden, op 1 accu is dat:
70 km in stand 3, top 50 km/u
90 km in stand 2 top 40 km/u
140 km stand 3, top 25 km/u
(en nog een loopstand van 5km/u en een achteruit stand van 5 km/u)

Ik ga ervanuit dat die Segway ook gewoon meerdere standen heeft, dus dat de 45km/u versie ook in de stand 25 km/u gezet kan worden, dan wordt het bereik hetzelfde als de 25 km/u versie.

belangrijk 1: Accus gaan, zeker bij onzorgvuldig bereik achteruit, je koopt ene gebruikte scooter, die gaat het fabrieksbereik niet (meer) halen

Belangrijk 2: Je koopt een scooter die harder loopt, het opgegeven bereik is bij 25 km/u, als je 30 gaat rijden gaat dat dus ook ten kosten van het bereik

Belangrijk 3: Je haalt het bereik nooit, omdat je in de praktijk nooit naar 0% gaat rijden, eigenlijk moet je de accu boven de 20% houden en zeker boven de 10%. Je moet het bereik dus minimaal maal 0,8 doen. Oftewel als het bereik van 100% naar 0% accu 40 km is, dan is je bereik in werkelijkheid 35km

belangrijk 4: Je bereik is afhankelijk van temperatuur, acculeeftijd, hellingen op de weg, bandenspanning, wind en de route (constante snelheid, of vaak stoppen). Een beetje ongustige omstandigheden halen makkelijk 20% van je bereik af, van het bereik hierboven van 35km blijft dan nog maar 28 km over

Belangrijk 5: je wilt extra bereik. Soms is een fietspad in eens afgesloten of je wilt een klein stukje om om langs een winkel te gaan, of het is niet gelukt om naar 100% te laden.

mijn scooter heeft ene bereik van 70 km, mijn woonwerk is in totaal 42 km op een dag. 70 km is dan echt wel voldoende, maar met 60 zou het af en toe al een beetje zweten worden. Een bereik van 50 km zou absoluut te weinig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
Super dankjewel voor de uitleg!
Spannend allemaal, hopelijk gaat het allemaal lukken!

Het gaat tevens om een nieuwe B110S.

Ik ben benieuwd hoe de range zal bevallen met mijn ritten, en anders word het lopen :+

[ Voor 43% gewijzigd door Wowhead op 18-01-2024 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
Wowhead schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 16:06:
Super dankjewel voor de uitleg!
Spannend allemaal, hopelijk gaat het allemaal lukken!

Het gaat tevens om een nieuwe B110S.

Ik ben benieuwd hoe de range zal bevallen met mijn ritten, en anders word het lopen :+
Ik heb die BS110 even opgezocht. Dat ziet eruit als een in-en-om-het-huis scooter. om even van je huis naar de winkels of het centrum te gaan. Het ziet er niet uit als een scooter om snel, veilig en comfortabel 2 x 20km op een dag te doen. En bij dat soort afstanden wil je ook wel 45 km/u rijden hoor, het is anders echt heel saai.

verder: Je benzinescooter stinkt, weet je zeker dat er niet een simpel lekje zit ergens? Een missende slangenklem op je benzineleiding bijvoorbeeld? Of een verkeerd afgestelde vlotter? Zelfs mijn oudste motor, 71 jaar oud, stinkt met dit weer niet naar benzine.

[ Voor 5% gewijzigd door supersoco80 op 18-01-2024 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
Dankjewel!

Ja het komt uit de buddy, allicht de benzine dop waarvan de rubber niet meer goed afsluit, ik zal daar eens naar kijken want het meurt goed naar de benzine hier, en daar gaan de buren over klagen overtijd.

Benzine slangentjes hebben krimpkabeltjes en dat ziet er wel netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wowhead schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:36:
Knip-
Er zitten voor en nadelen aan beide type scooters wat ik hier zo lees.

Waar ik mee zit is dat ik deze scooter voor 600 euro gekocht hebt en kwa onderhoudt de komende 4/5 jaar nooit richting de aanschafprijs van een super scoro ga komen om die aanschaf prijs te verantwoorden (5500 euro zonder 2e batterij)

Ik hoop de komende paar jaar met deze sym symphony maximaal 1000 euro onderhoud te hebben.
Het meeste zal ik zelf doen, dus voornamelijk 2ehandse onderdelen en zelf installeren, dat moet wel lukken.

voor 5500 euro kan ik een leuke tweedehandse Toyota Aygo auto kopen.
Voor mij zit het financieel al niet meer in het spectrum waar ik het voor die prijs interessant vind, goedkopere e-scooters zijn een optie maar die lijken vanuit de vele comments hier niet altijd aantrekkelijk te zijn voor verschillende redenen.

Ik denk dat ik de kat nog enkele jaren uit de boom kijkt, in alle opzichten is de Super Scoro long range scooter superieur aan mijn benzine scooter, maar dat is de prijs ook :+

Escooters zullen alleen maar duurder worden de komende jaren maar hopelijk allemaal wel long range modelen met hopelijk een door de EU geforceerde standaard voor de batterijen met van die rekken bij elk benzine station waar je standaard gewoon een batterij leased van de tank stations en hun er voor zorgen dat de batterijen in goede staat worden uitgeleend (wishful thinking)
op zoek naar een leuke tweedehands govecs, of emax, paar samsung SDI cellen erin en je rijdt als een zonnetje voor nog niet de helft van een supersoco ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justinb81
Knoop doorgehakt.

50-60KM haal je wel met 30km/h op de B110S
Het meest irritant van de brom versies is inderdaad dat je steeds van fietspad en weg moet wisselen (word er gek van in den haag) heb je nu geen last van, en jij kan nu wel gewoon Google maps volgen op de fiets stand.

Tip voor woon werk verkeer afstanden: een goedkope bluetooth communicatie set (bijv. Cardo spirit) in de helm bouwen zodat je onderweg kan bellen/muziek/radio kan luisteren. dan duurt het niet zo lang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
justinb81 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:21:
[...]

50-60KM haal je wel met 30km/h op de B110S
Het meest irritant van de brom versies is inderdaad dat je steeds van fietspad en weg moet wisselen (word er gek van in den haag) heb je nu geen last van, en jij kan nu wel gewoon Google maps volgen op de fiets stand.

Tip voor woon werk verkeer afstanden: een goedkope bluetooth communicatie set (bijv. Cardo spirit) in de helm bouwen zodat je onderweg kan bellen/muziek/radio kan luisteren. dan duurt het niet zo lang ;)
Super, ja heb er zin in om er op rond te tuffen.
Heb al een quadlock systeem gekocht voor op de spiegel, ik zie dat deze B110S ook een USB poort heeft kan ik mooi mijn telefoon blijven laden tijdens het rijden.

Ik heb draadloze dopjes zal er eens naar kijken, meestal kijk ik alleen naar de visuele queues op google maps :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderwolf007
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-08-2024
Ik heb een vreemd probleem met de bms van de scooter. Mijn oude tiny bms is defect en ik heb daarvoor een daly bms gekocht. Nu is het probleem nadat alles aangesloten is dat de scooter niet aangaat. Het is een 14S15P accu waar ik 54,1 volt meet. Als ik de lader aansluit gaat de scooter wel aan. Als ik naar de cell spanning in daly kijk zie ik het volgende:
4.086V , 3.970V , 3.930V , 3.939V , 3.937V , 3.937V , 3.940V , 3.937V , 3.936V , 3.927V , 3.935V , 3.947V , 2.874V , 5.000V
Het probleem is de 5v waardoor hij niet aangaat. als ik alle cellen afzonderlijk meet met de multimeter, zit de waarde overal tussen de 3.86 tot 3.87. Nergens dus 2.87 of zelfs 5V. Als ik alle cellen naloop, loopt alles mooi op tot 54,1. Wat kan nu het probleem zijn, een nieuwe defecte daly of kan het ergens anders inzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:26
Knoop doorgehakt.

Waar heb je deze gekocht voor dat geld met upgrade naar 30km/u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
Mvdbeld schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:00:
[...]

Waar heb je deze gekocht voor dat geld met upgrade naar 30km/u?
Scooter center de upgrade was een losse prijs van 70 euro though, allicht niet duidelijk vermeld. Hopelijk heb ik hem eind volgende week.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:24
Yeah, ik ga me binnenkort ook aansluiten bij de club elektrische scooter rijders!
De lawaaiige stinkende benzine snorscooter gaat vervangen worden.

Na lang twijfelen, veel lezen en wat proefritten heb ik zojuist een Iva NCE pro 45 km gekocht.

Deze reed voor mij veruit het fijnst bij de proefrit, voelde erg stevig aan, lag goed op de weg, remde goed en vooral trok erg lekker op.
Hij heeft een 3900 watt motor en een 72 volt 36 ah accu, zou zo'n 60 km moeten halen.
Hij krijgt nog een kleine boost naar 53 km GPS.
De accu kan er makkelijk uit om bij erg koud of warm weer binnen te laden.

Andere kandidaten waren:
Horwin SK1, stuurde niet zo lekker, remde matig en rammelde over de keien.

Segway e125s. Ook mooi, maar 12 inch wielen( 14 rijd fijner vind ik) en de accu's zijn veel lastiger te bereiken. Vooral met het luikje dat zo slecht sluit, ook in de winkel moest hij er een schop op geven, wie ontwerpt en bouwt dat nu zo?

Iva S5. Als je op de NCE pro hebt gereden dan is dat toch allemaal net iets minder. En geen plek voor een helm in de buddy, dat was een voorwaarde.

Iva NCE, een minder sterke motor en kleinere accu voor een paar 100 euro minder. We zullen er regelmatig met 2 op rijden dus de sterkere motor is wel prettig, ik merkte eigenlijk geen verschil in rijden met 1 of 2 personen op de NCE pro.

FD motors F3. Uiteindelijk niet meer op gereden, mijn vrouw vond hem erg lelijk en we moeten er beide op willen :) Qua specs wel goed ook maar accu lastig te verwijderen.

Dus de keuze was uiteindelijk eenvoudig met de Iva NCE pro als duidelijke winnaar voor mij.

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• greet3
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-01 08:18
Ik heb de snelheid en km stand van mn scooter een tijdje bijgehouden en vergeleken met de telefoon GPS. En ik was nieuwsgierig naar het bereik: hoeveel km kan ik rijden met mijn routes, gewicht, scooter etc.

Kort samengevat in mijn geval:
80km bereik fabrikant opgegeven
66km echte bereik als ik mn batterij op zou rijden
53km echte bereik als ik tot 20% batterij op rij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHAICJgSf-NR15Aa7CP1R8M3oEU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JWif8jMVJOgJaHFa7NfhCcUi.png?f=fotoalbum_large

Wat reserveringen hierbij: ik heb niet voor alle ritjes mn telefoon gps aan gezet, en dus bij sommige berekeningen een gemiddelde genomen. Niet gewacht tot gps van de telefoon goed gecalibreerd is. En misschien hebben jullie tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
greet3 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 14:34:
Ik heb de snelheid en km stand van mn scooter een tijdje bijgehouden en vergeleken met de telefoon GPS. En ik was nieuwsgierig naar het bereik: hoeveel km kan ik rijden met mijn routes, gewicht, scooter etc.

[Afbeelding]

Wat reserveringen hierbij: ik heb niet voor alle ritjes mn telefoon gps aan gezet, en dus bij sommige berekeningen een gemiddelde genomen. Niet gewacht tot gps van de telefoon goed gecalibreerd is. En misschien hebben jullie tips?
Dat valt behoorlijk tegen. Welk merk/typescooter is dat? Wat voor gebruik (woon/werk (kou), binnen de kom of erbuiten? etc)

Ik heb een brief gehad van VMoto dat er een aanpassing gedaan moet worden aan het balhoofd van mijnSuperSoco CPX. Licht irritant, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:49

Aidix

Geluidspietlut

Wat valt er tegen dan? Ik denk dat er weinig brom e-scooters zijn die verder komen dan ~66km op 1 accu, dat is een normaal bereik voor een 72v 34ah systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
Aidix schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:08:
Wat valt er tegen dan? Ik denk dat er weinig brom e-scooters zijn die verder komen dan ~66km op 1 accu, dat is een normaal bereik voor een 72v 34ah systeem.
Het verschil tussen beloofd en werkelijk. Super Soco beloofd me 70km op een. Accu en als ik hem naar nul zou rijden zou ik, zelfs met mijn gewicht en lengte, daar dicht bij in de buurt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greet3
Het is idd het verschil tussen door de fabrikant beloofd en werkelijkheid. De ‘werkelijke’ schatting die scooter centrum geeft obv gebruikers komt hier wel dicht bij in de buurt. Wat bijzonder is, is dat de scooter app steevast na 100% laden zegt dat het bereik 80km is. Dat is een beetje overdreven en niemand rijdt het tot 0 denk ik. Belangrijk voor mij is om een goed idee te hebben wat in mijn geval het echte bereik zit, zodat ik beter kan inschatten of ik het heen en weer wel red als ik bijv ergens ga eten zonder tot 100% op te laden. Net als dat je weet dat je volgens het GPS nooit 50 gaat, als de teller 50 km/u aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
marcovandam schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:23:
Yeah, ik ga me binnenkort ook aansluiten bij de club elektrische scooter rijders!

Na lang twijfelen, veel lezen en wat proefritten heb ik zojuist een Iva NCE pro 45 km gekocht.

Deze reed voor mij veruit het fijnst bij de proefrit, voelde erg stevig aan, lag goed op de weg, remde goed en vooral trok erg lekker op.
Hij heeft een 3900 watt motor en een 72 volt 36 ah accu, zou zo'n 60 km moeten halen.

Andere kandidaten waren:

Segway e125s. Ook mooi, maar 12 inch wielen( 14 rijd fijner vind ik) en de accu's zijn veel lastiger te bereiken. Vooral met het luikje dat zo slecht sluit, ook in de winkel moest hij er een schop op geven, wie ontwerpt en bouwt dat nu zo?

Iva S5. Als je op de NCE pro hebt gereden dan is dat toch allemaal net iets minder. En geen plek voor een helm in de buddy, dat was een voorwaarde.

Iva NCE, een minder sterke motor en kleinere accu voor een paar 100 euro minder. We zullen er regelmatig met 2 op rijden dus de sterkere motor is wel prettig, ik merkte eigenlijk geen verschil in rijden met 1 of 2 personen op de NCE pro.

FD motors F3. Uiteindelijk niet meer op gereden, mijn vrouw vond hem erg lelijk en we moeten er beide op willen :) Qua specs wel goed ook maar accu lastig te verwijderen.

Dus de keuze was uiteindelijk eenvoudig met de Iva NCE pro als duidelijke winnaar voor mij.
Mooi ding wat je hebt gekocht, heb hem zelf ook.

Over de F3 heb ik dit ooit geschreven:
pannekoek schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:17:
overigens net gereden op de FD. Rijd goed, ligt goed, maar ik had niet een heel lekker gevoel bij die scooters. Geen modi, dus alles of niets. Als je op 10% zit en je wilt naar huis kruipen kan dat dus niet echt (behalve met je gashendel wellicht..). Verder had het een R knop wat geen knop was en ja, dunno..

Ik ga nog even nadenken maar waarschijnlijk richting Super Soco CPX of toch de Silence nadat ik er een langere tocht op heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-08 09:27

OlafBso

Eindelijk klaar

marcovandam schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:23:

Andere kandidaten waren:

Gefeliciteerd en welkom bij de club!
Heel tevreden over mijn IVA NCE PRO.
Ja, het kost wat maar de accu en controller zijn goed.
Mijn scooter dealer heeft, denkt hij, de software om de snelheid aan te passen uitgevogeld. Dat zou fijn zijn. Ik hou jullie op de hoogte.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supersoco80 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 17:57:
[...]

Het verschil tussen beloofd en werkelijk. Super Soco beloofd me 70km op een. Accu en als ik hem naar nul zou rijden zou ik, zelfs met mijn gewicht en lengte, daar dicht bij in de buurt komen.
dat ligt ook aan de temperatuur lijkt me. in de winter ga je die 70km never nooit niet halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcovandam
OlafBso schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:52:
[...]

Gefeliciteerd en welkom bij de club!
Heel tevreden over mijn IVA NCE PRO.
Ja, het kost wat maar de accu en controller zijn goed.
Mijn scooter dealer heeft, denkt hij, de software om de snelheid aan te passen uitgevogeld. Dat zou fijn zijn. Ik hou jullie op de hoogte.
Goed om te horen dat je tevreden bent. Het is wel een flinke uitgave idd maar ik heb de indruk dat deze het wel waard is.
Ik heb de snelheids update er bij gekregen als hij beschikbaar komt, ze waren er nog mee bezig.
Wel gek dat dat zo'n onduidelijke update is. Ik hoor het graag als hij goed werkt dan kan ik hem er ook op laten zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
Verwijderd schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:02:
[...]

dat ligt ook aan de temperatuur lijkt me. in de winter ga je die 70km never nooit niet halen
Dat valt enorm mee. De buitentemperatuur boeit niet zo als je je accu altijd in een verwarmde ruimte hebt staan. Zo snel koelt zon grote accu niet af, zeker niet als je hem ook nog gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greet3
supersoco80 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 06:49:
[...]

Dat valt enorm mee. De buitentemperatuur boeit niet zo als je je accu altijd in een verwarmde ruimte hebt staan. Zo snel koelt zon grote accu niet af, zeker niet als je hem ook nog gebruikt.
Ik denk dat batterijpercentage een grote invloed heeft.

Overigens ben ik vandaag mn lader mee te nemen naar mn werk. Ik heb nu nog 45% batterij over. Ben benieuwd hoe dat vanavond op de terugweg met wind tegen zal zijn. Zelfs op de heenweg met wind mee, ging de scooter met 60-70% accu al 2-3 km/u langzamer dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Naarmate de accu% zakt gaat de topsnelheid omlaag. Maar het likkt erop dat als er extra weerstand is, bijv wind of een helling, dat mijn scooter dan het vermogen opschroeft ter compensatie en je niet veel terugzakt. Dit is heel anders dan met de benzine scooters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

gek dat alle gebruikersreviews anders zeggen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
Verwijderd schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:01:
[...]

gek dat alle gebruikersreviews anders zeggen dan.
Hebben die de accu verwarmd binnen staan? Mijn accu is nu 18 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
[...]

Je scooter in de woonkamer en dan in de morgen door de voordeur naar buiten.
Heb ik zo een tijdje gedaan.

13,1 kWp, Ecodan R32 7,5 , WTW ventilatie, Daikin FTXM35M(R) (5x), Doorstroomverwarmer, Douche WTW, Emco Novette Twin met LFP accu 51.2V 40Ah, Opel Vivaro DC L3H1 75kW (12-2022).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greet3
greet3 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 14:34:

[Afbeelding]

Zoals gezegd was ik mn lader vandaag vergeten en moest ik de terugreis van 19km met 45% batterij nog rijden. Normaal gesproken wordt er ~27% batterij verbruikt voor 19km op deze route.

Echter vandaag daalde halverwege de route de snelheid tot 17km/u op de teller, terwijl de batterij halverwege al zakte van 45% naar 15%.

19,3km in ~35 min met ~28% batterij werd dus
19,3km in ~55 min met ~41% batterij

Ik vraag me af of het veel hogere verbruik komt, doordat ik nu vanaf 45% batterij rij ipv normaal gesproken met een batterij niveau van 70-100% aan het begin van een rit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Uy5-W3thWfvTCbRNaDcUv8l5_4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J7B0T7ZebD0HPrNCn6fq5WZu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
greet3 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:25:
[...]

Zoals gezegd was ik mn lader vandaag vergeten en moest ik de terugreis van 19km met 45% batterij nog rijden. Normaal gesproken wordt er ~27% batterij verbruikt voor 19km op deze route.

Echter vandaag daalde halverwege de route de snelheid tot 17km/u op de teller, terwijl de batterij halverwege al zakte van 45% naar 15%.

19,3km in ~35 min met ~28% batterij werd dus
19,3km in ~55 min met ~41% batterij

Ik vraag me af of het veel hogere verbruik komt, doordat ik nu vanaf 45% batterij rij ipv normaal gesproken met een batterij niveau van 70-100% aan het begin van een rit.

[Afbeelding]
Het is net als de tankmeter in een benzine auto, de 1e helft duurt lang maar de 2e helft gaat heel snel. De aangegeven helft is waarschijnlijk niet echt de helft. Bij mijn electrische bedrijfsbus hetzelfde liedje, heen reis in 1x en dan terug onderweg laden tot 80%. Vervolgens nog een keer laden om huis te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greet3
koevlaas2 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:47:
[...]

Het is net als de tankmeter in een benzine auto, de 1e helft duurt lang maar de 2e helft gaat heel snel. De aangegeven helft is waarschijnlijk niet echt de helft. Bij mijn electrische bedrijfsbus hetzelfde liedje, heen reis in 1x en dan terug onderweg laden tot 80%. Vervolgens nog een keer laden om huis te halen.
Ik heb geen elektrische bus, dus kan dat niet vergelijken. Met mn benzine auto kan ik het echter niet beamen. Zowel bij het resterende bereik van 800 of 300km, is het nog vrij accuraat. Maar goed, dat terzijde.

De les hieruit is dat ik (het bereik) van mn scooter beter heb leren kennen, zodat ik minder voor verrassingen kom te staan. Geen ramp dus, maar ik moet onthouden dat ik met 45% batterij over slechts ~10km op normale (40-45km/u) snelheid kan rijden. En dat ik mn lader nooit moet vergeten! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Daar heb ik gelukkig geen last van, accu zakt lineair (voorspelbaar) en de snelheid zakt rond 25% naar iets van 43km/h.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:59
greet3 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:25:
[...]
Dat is ook mijn ervaring. Ik heb ooit door te meten gezien dat de weergave van de lading lineair loopt met de accuspanning. Nu is er een verband tussen de accuspanning en de restlading maar die is niet linear. Als de restlading afneemt 'kakt' de celspanning sneller in en dat is wat je ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greet3
dirks schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 22:02:
[...]

Dat is ook mijn ervaring. Ik heb ooit door te meten gezien dat de weergave van de lading lineair loopt met de accuspanning. Nu is er een verband tussen de accuspanning en de restlading maar die is niet linear. Als de restlading afneemt 'kakt' de celspanning sneller in en dat is wat je ziet.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar ervaringen hier van mensen die (wellicht net als ik per ongeluk), de batterij naar 5% of 0 hebben gereden. Wat was dan het bereik? In mijn geval
  • 80km bereik volgens fabrikant
  • 65km bereik; scooter centrum obv gebruikerservaringen
  • 66km bereik obv mijn eerdere schattingen (door op tijd te laden
  • 50-55km bereik als je het echt tot 5% op rijdt
Ik had ook niet gerekend op de volle 80km, maar was wel benieuwd naar de werkelijke situatie. Zo’n elektrische scooter bevalt zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Als jij een 60v 34Ah accu hebt zou je rond de 55km op een volle accu moeten halen.

En zeker geen 65km, daarvoor heb je een zwaardere accu nodig zoals die in de NCE Pro of Horwin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:30
Ik houd het volgende eenvoudige sommetje aan a.d.h.v. mijn eigen bevindingen.

Namelijk; met 45km/h rij ik 25km op 1KWh.

Voor de NCE: 72V x 34Ah = 2.45 KWh = 62km
Voor een accu 60V x 34Ah = 2.05 KWh = 52km

Als je die 25km/kwh aanhoudt kan je snel een realistische schatting maken (voor 45kmh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32
Het gaat beginnen...

https://www.marktplaats.n...2-supersoco-cux-e-scooter

Blijkbaar zien ze zelf ook eindelijk in dat het niet gaat lukken. Ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar de staat van die dingen. Ze hebben "zo goed als nieuw" als conditie aangevinkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Wie is 'ze', wat gaat beginnen, en waar blijkt dat uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TCMR
Aidix schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 21:50:
Wie is 'ze', wat gaat beginnen, en waar blijkt dat uit?
Misschien herken je de kleur als je het Bright-filmpje bekijkt dat @Card Nox in 2020 (!) in dit topic postte:

Card Nox in "Elektrische scooters"

Ik snap dat niet iedereen het "genot" heeft mogen ervaren om dit sharingbedrijf in zijn/haar stad/dorp te hebben/hadden opereren, maar in een e-scootertopic op Tweakers zitten en deze knalgroene Soco CUx niet herkennen, dat verbaast mij.

En "ze", dat is voorheen GreenMo (failliet), vervolgens MECHS (failliet), en nu SPV Service nogiets. Blijkbaar weet je dan ook niet dat dit de grootste e-scooter leasebedrijf van Europa was, die onder andere de Govecs bezorgscooters voor bijv. Thuisbezorgd, Domino's pizza en de politie onder hun hoede had. Je ziet, zover ik ze kan herkennen, op de foto's op MP ook meer Govecs scooters in die advertentie(s) dan Soco's.

En je zult dan ongetwijfeld ook nooit van dit topic hebben gehoord.

Ze gaan deze "deel" (lees: huur)scooters dus nu verkopen, blijkt uit deze Marktplaats-advertentie(s). € 800 is best een mooi prijsje, maar zoals gezegd: ben benieuwd naar de staat van die dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Service Course SPV heeft de failliete toko van GreenMo al een jaar geleden overgenomen, dus je kan er denk ik wel van uit gaan dat deze scooters op Marktplaats al een jaar stil hebben gestaan.

Overigens, Service Course SPV is een dochterbedrijf van het Opportunity Partners van miljardair Robert van der Wallen - de grootste investeerder in GreenMo/Go Sharing. Dus onderaan de streep heeft die gozer in ruil voor 50 miljoen euro een lading afgetrapte huurscooters teruggekregen die hij nu op Marktplaats moet dumpen, het kan verkeren.

[ Voor 32% gewijzigd door Dreamvoid op 12-02-2024 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek
Patrick4 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:20:
Ik houd het volgende eenvoudige sommetje aan a.d.h.v. mijn eigen bevindingen.

Namelijk; met 45km/h rij ik 25km op 1KWh.

Voor de NCE: 72V x 34Ah = 2.45 KWh = 62km
Voor een accu 60V x 34Ah = 2.05 KWh = 52km

Als je die 25km/kwh aanhoudt kan je snel een realistische schatting maken (voor 45kmh).
Om maar wat extra data de lucht in te slingeren, zojuist 69,7 km gereden en heb nog 52 en 51 procent over. 2x 72v34ah accu's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

Woensdag komt de snelheidsupdate voor mijn IVA NCE PRO.
Enorm benieuwd hoe het dan rijdt.
Hoef ik geen cruise control knop meer in te duwen om continue op 45 echte km p.u. te zitten...

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
Dreamvoid schreef op maandag 12 februari 2024 @ 16:21:
Dus onderaan de streep heeft die gozer in ruil voor 50 miljoen euro een lading afgetrapte huurscooters teruggekregen die hij nu op Marktplaats moet dumpen, het kan verkeren.
Haha, ja, het heet niet voor niet "durf"-kapitaal. Je moet maar durven :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

Nou het staat er in hoor.
Perfect afgesteld!
In stand 3 snel naar de 59, waar hij terug loopt tot 57, en daar blijft het bij. Geen cruise control meer nodig.
52 op GPS. Binnen de marge wat mag.
Loopt super+

IVA NCE PROlaf

• marcovandam
OlafBso schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 07:18:
Perfect afgesteld!
In stand 3 snel naar de 59, waar hij terug loopt tot 57, en daar blijft het bij. Geen cruise control meer nodig.
Loopt super+
Mooi, dat rijd net een beetje fijner tussen de auto's denk ik.
Zijn het vaste snelheden per stand of kan je nog wat kiezen hoe hard je wil? Bij het instellen bedoel ik dan.
Ik hoop de mijne dit weekend op te halen, en hopelijk ook meteen de update er op dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

marcovandam schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 07:36:
[...]

Mooi, dat rijd net een beetje fijner tussen de auto's denk ik.
Zijn het vaste snelheden per stand of kan je nog wat kiezen hoe hard je wil? Bij het instellen bedoel ik dan.
Ik hoop de mijne dit weekend op te halen, en hopelijk ook meteen de update er op dan.
Stand 1 gaat tot 34
Stand 2 gaat tot 49
Stand 3 gaat tot 57.
Op de teller.
Op GPS moet je er 5 afhalen.

IVA NCE PROlaf

• pannekoek
OlafBso schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 07:47:
[...]

Stand 1 gaat tot 34
Stand 2 gaat tot 49
Stand 3 gaat tot 57.
Op de teller.
Dit zijn wel prettige waarden. Mijn dealer gaf aan de update wel binnen te hebben maar deze eerst nog te willen testen. Ook waren het vooraf gedefinieerde waarden die niet per se aangepast kunnen worden (Wat ik persoonlijk dan weer jammer vind, want ik zou graag de KW's per stand willen kunnen instellen maar goed).

Gister 1000km beurt gedaan bij 1250 km. Achterrem al erg versleten. Ik had aangegeven dat die aanliep en ze zeiden dat dat het probleem niet kon zijn. Nu heb ik de eerste paar honderd km wel met enkel achterrem geremd dus mogelijk zit het daar in. De voorrem was alsof die nog niet gebruikt wat. De achterrem is wel een stuk kleiner dus dat kan het verschil verklaren. Ik ben benieuwd hoe lang die nog heeft. Ik rem nu eigenlijk alleen nog maar op de rechter/voorrem.

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:30
pannekoek schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:29:
[...]

Gister 1000km beurt gedaan bij 1250 km. Achterrem al erg versleten. Ik had aangegeven dat die aanliep en ze zeiden dat dat het probleem niet kon zijn. Nu heb ik de eerste paar honderd km wel met enkel achterrem geremd dus mogelijk zit het daar in. De voorrem was alsof die nog niet gebruikt wat. De achterrem is wel een stuk kleiner dus dat kan het verschil verklaren. Ik ben benieuwd hoe lang die nog heeft. Ik rem nu eigenlijk alleen nog maar op de rechter/voorrem.
Toevallig dat je hier over begint (of niet). Mijn achterrem zat na 2000km ijzer op ijzer en is vorige week vervangen. En ook hier de voorrem als nieuw.

Het slechte weer van de laatste maanden heeft zeker invloed, maar het is wel snel. Mocht het elke 2000km nodig zijn dan ga ik het kunstje zelf leren/doen.

Ik zou vooral blijven remmen "naar noodzaak" en niet nadenken over slijtage, om ongelukken te verkomen. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Patrick4 op 15-02-2024 13:27 ]

• supersoco80
Patrick4 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 13:22:
[...]

Toevallig dat je hier over begint (of niet). Mijn achterrem zat na 2000km ijzer op ijzer en is vorige week vervangen. En ook hier de voorrem als nieuw.

Het slechte weer van de laatste maanden heeft zeker invloed, maar het is wel snel. Mocht het elke 2000km nodig zijn dan ga ik het kunstje zelf leren/doen.

Ik zou vooral blijven remmen "naar noodzaak" en niet nadenken over slijtage, om ongelukken te verkomen. ;)
Remblokken vervangen is een eitje, maar 2000km met een setje remblokken is wel héél weinig, zeker achter, zeker als ze tot op metaal versleten zijn.

Mijn remblokken voor zijn 11000km meegegaan. Ik had ze in iets van 5 minuten vervangen.

• greet3
supersoco80 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:49:
[...]
Mijn remblokken voor zijn 11000km meegegaan. Ik had ze in iets van 5 minuten vervangen.
Hoe heb je dat gedaan? Obv de handleiding of gewoon youtube video’s opgezocht? En zijn er andere dingen die je zelf vervangen hebt intussen of voor de rest naar de dealer geweest voor onderhoud?

• koevlaas2
[...]

Dit zijn wel prettige waarden. Mijn dealer gaf aan de update wel binnen te hebben maar deze eerst nog te willen testen. Ook waren het vooraf gedefinieerde waarden die niet per se aangepast kunnen worden (Wat ik persoonlijk dan weer jammer vind, want ik zou graag de KW's per stand willen kunnen instellen maar goed).

Bij de scooter van mijn dochter zat het glij-mechanisme waarmee de remklauw heen en weer kan bewegen vastgeroest, deze weer gangbaar gemaakt met extra vet erop. Ondertussen was dus wel een remblokken setje weggesleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
koevlaas2 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 23:16:
[...]

Bij de scooter van mijn dochter zat het glij-mechanisme waarmee de remklauw heen en weer kan bewegen vastgeroest, deze weer gangbaar gemaakt met extra vet erop. Ondertussen was dus wel een remblokken setje weggesleten.
hm de scooter is net nieuw (november) en had nagevraagd over de werking van de klauw, moest in orde zijn. We gaan het wel zien. Monteur zei wel dat de achterrem veel kleiner is dan de voorrem.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L647mVMufFKB5fLoLIGzisXxryU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fSI0HRMOsA7XdFAjq3vViztC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door pannekoek op 16-02-2024 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
pannekoek schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:02:
[...]

hm de scooter is net nieuw (november) en had nagevraagd over de werking van de klauw, moest in orde zijn. We gaan het wel zien. Monteur zei wel dat de achterrem veel kleiner is dan de voorrem.[Afbeelding]
Normaliter rem je voornamelijk met de voorrem, 70% van je remcapaciteit zit namelijk op je voorwiel omdat je massa naar voren duikt en het voorwiel op de weg drukt.
Een achterwiel blokkeert vrij snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:16
[...]
Samen met 2 collegas hebben wij 3 NCF's om mee naar werk en terug te rijden. Allemaal tegelijk gekocht en er staat nu tussen de 1300 en 1800km op. 1 collega had onlangs een lekke band, deze laten vervangen en die monteur merkte ook al op dat de achterremblokken zo goed als versleten waren.

Ik ga mijn achterremklauw binnenkort eens demonteren om de staat van de remblokjes te bekijken.

[ Voor 5% gewijzigd door RonaldMcDonald op 16-02-2024 17:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• marcovandam
OlafBso schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 07:47:
[...]

Stand 1 gaat tot 34
Stand 2 gaat tot 49
Stand 3 gaat tot 57.
Op de teller.
Vandaag mijn IVA NCE PRO op mogen halen. Man wat rijd dat lekker :Y .
Helaas was bij het scooter centrum de update nog niet werkend. Ze hadden hem er wel op gehad maar toen ging hij 75 km per uur :P .
Op zich wel lekker , tot je een rollerbank tegen komt.

Kan je mij jou dealer pm'en, dan kunnen ze daar misschien even afkijken hoe het moet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersoco80
greet3 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:53:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? Obv de handleiding of gewoon youtube video’s opgezocht? En zijn er andere dingen die je zelf vervangen hebt intussen of voor de rest naar de dealer geweest voor onderhoud?
Ik denk dat ik de eerste keer dat ik dit ooit deed gewoon begonnen ben. Het is echt heel eenvoudig. Eerst een YouTube filmpje kijken kan geen kwaad en bij onervarenheid kan een momentsleutel ook geen kwaad (de klauw niet goed vast zitten, maar je wilt hem ook niet met een hefboom van een meter et volle kracht aandraaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
marcovandam schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 20:21:
[...]

tot je een rollerbank tegen komt.
Mijn Novette Twin is rollerbankproof.
2 motoren dat gaat 'm niet worden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
Een vraag voor IVA rijders, ik heb de NCE pro en ik heb een probleem met het verbinden met de app.
Als ik in de app add new device probeer dan klapt hij er uit, als ik met mijn camera de sticker onder het zadel scan dan opent de website met alleen een rood uitroepteken.

Ik heb de scooter dan in de ready stand staan.

Mis ik een stap of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walrave
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:15
Ik heb ook mijn IVA NCE Pro software (eindelijk) laten updaten. De nieuwe max is 60 oftewel 55 op gps. Ik ben erg blij mee, op 73km (vooral platteland) per dag op scheelt het hopelijk veel tijd. Eerste indruk wordt het iets van 15-20 minuten per dag sneller, maar ik moet het nog zien.

Eerste indruk van de batterij verbruik is dat ik na enkel deel (36km) van mijn woon werk route van 77% batterij over naar 67% batterij over ging. Dus ongeveer 50% extra verbruik voor bijna 20% extra snelheid (op misschien 65% van de route). Het is een stuk minder zuinig, maar met de twee batterijen hou ik iets boven 30% batterij over aan het eind van de dag wat ok is.

Verder waren mijn remblokken vervangen. Achter waren ze tot het metaal en dat was goed te horen. Ik had trouwens de blokken pas vervangen ~1000km terug maar bij een niet IVA dealer dus misschien niet de juiste of zo. Nu was ik verteld dat ze 3000km zouden moeten halen, we zien het. Ik kan beter leren hoe ik ze zelf moet vervangen want met hogere snelheden zullen ze nog sneller slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
OlafBso schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 07:18:
Perfect afgesteld!
Loopt super+
Hoeveel bereik in kilometers heb je nu ten opzichte van de vorige van de stock firmware? Hoeveel in procenten is het achteruit gegaan ongeveer? En wat was je kwijt voor deze service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

Zomaar schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 01:08:
[...]

Hoeveel bereik in kilometers heb je nu ten opzichte van de vorige van de stock firmware? Hoeveel in procenten is het achteruit gegaan ongeveer? En wat was je kwijt voor deze service?
Ik heb gisteren weer hetzelfde stuk gereden als altijd. Toen had ik 70% over, en nu nog steeds.
Leegrijden doe ik nooit want zover hoef ik niet.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

Walrave schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:03:
Ik heb ook mijn IVA NCE Pro software (eindelijk) laten updaten. De nieuwe max is 60 oftewel 55 op gps. Ik ben erg blij mee, op 73km (vooral platteland) per dag op scheelt het hopelijk veel tijd. Eerste indruk wordt het iets van 15-20 minuten per dag sneller, maar ik moet het nog zien.

Eerste indruk van de batterij verbruik is dat ik na enkel deel (36km) van mijn woon werk route van 77% batterij over naar 67% batterij over ging. Dus ongeveer 50% extra verbruik voor bijna 20% extra snelheid (op misschien 65% van de route). Het is een stuk minder zuinig, maar met de twee batterijen hou ik iets boven 30% batterij over aan het eind van de dag wat ok is.

Verder waren mijn remblokken vervangen. Achter waren ze tot het metaal en dat was goed te horen. Ik had trouwens de blokken pas vervangen ~1000km terug maar bij een niet IVA dealer dus misschien niet de juiste of zo. Nu was ik verteld dat ze 3000km zouden moeten halen, we zien het. Ik kan beter leren hoe ik ze zelf moet vervangen want hogere snelheden zullen ze nog sneller slijten.
Ik ook. En ben er superblij mee. Op mijn afstandje gisteren was er geen verschil, maar misschien omdat ik in warmere temperatuur rijdt, en de laatste keer in de kou..
Mijn remmen doen het nog prima, maar je moet eigenlijk met de hogedrukspuit na elke rit door de regen er op want ze zaten vol met zand zei de dealer. Hij heeft met een schroevendraaier het zand er uit lopen bikken.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walrave
OlafBso schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:30:
Ik ook. En ben er superblij mee. Op mijn afstandje gisteren was er geen verschil, maar misschien omdat ik in warmere temperatuur rijdt, en de laatste keer in de kou..
Mijn remmen doen het nog prima, maar je moet eigenlijk met de hogedrukspuit na elke rit door de regen er op want ze zaten vol met zand zei de dealer. Hij heeft met een schroevendraaier het zand er uit lopen bikken.
Goed punt, ik woon op een onverharde weg en er zit altijd zand op. Ik maak hem niet vaak genoeg schoon, maar ik ga het wel vaker proberen te doen.

Over de zuinigheid had ik te snel gesproken, vandaag viel het heel erg mee. Na twee ritten en 72km 42% batterij over. Dus maar iets minder dan wat ik voorheen over had 46%. Verder gemeerkt dat de top snelheid daalt met de batterij. Op de teller bij 100% 61km/u, ~60% 58km/u, ~35% 54km/u, en dan verder naar beneden bij ~25% en 15% enzovoort. Met de oude software was dat pas bij ~35% merkbaar want dan ging ie onder 52km/u naar 48km/u.

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 00:25

epic_gram

undercover moderator

Weet iemand een goede plek om 18750 cellen te kopen? Ik vind 7 a 8 euro best in de papieren lopen voor een accu revisie namelijk.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

epic_gram schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:36:
Weet iemand een goede plek om 18750 cellen te kopen? Ik vind 7 a 8 euro best in de papieren lopen voor een accu revisie namelijk.
8 euro is niks!

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koevlaas2
epic_gram schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:36:
Ali express

• Zomaar
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
.

[ Voor 147% gewijzigd door Zomaar op 24-02-2024 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 00:25

epic_gram

undercover moderator

Mwa, als je een 1,5kwh accu wilt reviseren heb je dus ongeveer 150 cellen nodig... Kom ik op 1200 euro uit. Of bereken ik het fout?

Die yadea t9l heeft op papier dus zo'n accu, maar die kost dus in totaal inclusief accu 2200 euro. Snap niet dat die accucellen zo'n groot aandeel van de totaalprijs hebben. Je kan nooit voor 1000 euro inclusief btw, opslag, transport en distributie een complete scooter bouwen. (Ex accu)

Of zijn die oem accucellen echt zoveel goedkoper (slechter) dan die Samsung/panasonic cellen van 8 euro per stuk? Ik ben bang dat ik het antwoord eigenlijk wel weet ook trouwens :')

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Ik denk niet dat yadea de 18650 cellen bestelt op 123inkt.nl voor €8 per stuk.
Zelfs op 123inkt.nl kosten ze per 100 stuks nog 'maar' €4.5 per stuk en dan wordt er nog steeds goed aan verdiend.

Voor 1000 euro koop je een complete Horwin reserve accu 72v 26Ah met Samsung of LG cellen. En ga er maar vanuit dat daar een hele dikke marge op zit zoals met alle reserve delen.

[ Voor 13% gewijzigd door Aidix op 23-02-2024 13:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:28
epic_gram schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 03:04:
[...]

Mwa, als je een 1,5kwh accu wilt reviseren heb je dus ongeveer 150 cellen nodig... Kom ik op 1200 euro uit. Of bereken ik het fout?

Die yadea t9l heeft op papier dus zo'n accu, maar die kost dus in totaal inclusief accu 2200 euro. Snap niet dat die accucellen zo'n groot aandeel van de totaalprijs hebben. Je kan nooit voor 1000 euro inclusief btw, opslag, transport en distributie een complete scooter bouwen. (Ex accu)

Of zijn die oem accucellen echt zoveel goedkoper (slechter) dan die Samsung/panasonic cellen van 8 euro per stuk? Ik ben bang dat ik het antwoord eigenlijk wel weet ook trouwens :')
Ik heb totaal geen verstand van cellen, maar als je bijv Panasonic in dit topic zoekt, dan vind je dat je cellen echt wel goedkoper kan krijgen.
Eg https://eu.nkon.nl/panasonic-ncr18650pf-3-7v-2900mah.html

Dus 420 euro voor 150 stuks

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:13
@epic_gram @lost95
Heb zelf ook geen verstand van batterijen maar de genoemde Panasonic NCR18650PF 2900mAh - 10A zijn goed.

Zie deze post van @flippy : flippy in "Elektrische scooters"
En hij heeft erg veel ervaring met accu packs en er ook meerdere gebouwd waaronder die in mijn Novox C50 met deze cellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

epic_gram schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 03:04:
[...]

Gewoon bij NKON kijken . daar hebben ze keus genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honda-noob
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-07 22:41
Hoi allemaal,

even een vraagje; welke experts zijn hier (nog) actief mbt elek. scooterreparatie/checks/etc? Weet dat flippy een expert is maar weet niet of hij zich nog hier mee bezig houdt.

Reden van mijn vraag is dat er iets met mijn lader is van mijn Govecs Go 1.2. Stekker in contact (incl kwh-meter ertussen) laat zien dat hij ongeveer 550 Watt stroom trekt, maar na een aantal uur is het nog niet opgeladen. Doe ik vervolgens weer de stekker er in en kijk ik later, is het wel opgeladen. Soms moet dit proces een aantal keer herhalen over de loop van een dag(deel). Op die manier kan ik nooit mijn scooter buitenshuis opladen want weet van tevoren niet zeker of de accu daadwerkelijk laadt.

Ben wel technisch op gebied van alles mbt mechanica/ICE, maar elektra/laders/BMS/accu is voor mij echt te ver gegrepen, geen idee waar te beginnen om het e.e.a. te checken/uitsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

honda-noob schreef op zondag 25 februari 2024 @ 21:54:
Hoi allemaal,

even een vraagje; welke experts zijn hier (nog) actief mbt elek. scooterreparatie/checks/etc? Weet dat flippy een expert is maar weet niet of hij zich nog hier mee bezig houdt.

Reden van mijn vraag is dat er iets met mijn lader is van mijn Govecs Go 1.2. Stekker in contact (incl kwh-meter ertussen) laat zien dat hij ongeveer 550 Watt stroom trekt, maar na een aantal uur is het nog niet opgeladen. Doe ik vervolgens weer de stekker er in en kijk ik later, is het wel opgeladen. Soms moet dit proces een aantal keer herhalen over de loop van een dag(deel). Op die manier kan ik nooit mijn scooter buitenshuis opladen want weet van tevoren niet zeker of de accu daadwerkelijk laadt.

Ben wel technisch op gebied van alles mbt mechanica/ICE, maar elektra/laders/BMS/accu is voor mij echt te ver gegrepen, geen idee waar te beginnen om het e.e.a. te checken/uitsluiten
honda-noob schreef op zondag 25 februari 2024 @ 21:54:
Hoi allemaal,

Je zou eens kunnen meten wat er uit de later komt met bijv een ampere tang. Je meet nu alleen wat er uit het stopcontact getrokken wordt , maar niet wat er door de lader de accu ingestuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
Inmiddels 2 weken fijn aan het rijden op mijn IVA NCE Pro, het bevalt echt supergoed.
Hij rijd vlot en soepel, accu presteert naar verwachting en opladen gaat lekker snel.

Wel merk ik wat vreemds op waarvan ik niet weet of het normaal is of toch een storing.

Bij het wegrijden na een koude start ( zover daar sprake van is bij een elektro motor) heb ik soms dat de aandrijving even wegvalt. Ik geef dus wel gas (stroom) maar heb geen voorwaartse versnelling. Het gas even los en dan opnieuw lost dit wel op, soms komt het nog 1 of 2 keer terug.

Is dit herkenbaar en moet het systeem even wakker worden of een storing waar ik mee terug moet naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greet3
Zijn er mensen hier die op de GPS 53 km/u gaan? Of iig 45 km/u op de GPS? Mijn scooter gaat rond de 70% batterij al vaak max 44-45 km/u op de teller, wat neer komt op 10% minder op de GPS. Eerst vond ik dat prima, maar nu ik een scooter gewend ben, wil ik stiekempjes toch ietsje harder (zonder regels te overtreden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Mijn teller wijkt 2km af. Bij 70% haal ik nog 48gps en dat zakt naar 42gps bij 20%. Door de kleine afwijking heb ik niet het idee dat ik een rijdend obstakel ben.

[ Voor 8% gewijzigd door Aidix op 27-02-2024 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walrave
marcovandam schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:04:
Inmiddels 2 weken fijn aan het rijden op mijn IVA NCE Pro, het bevalt echt supergoed.
Hij rijd vlot en soepel, accu presteert naar verwachting en opladen gaat lekker snel.

Wel merk ik wat vreemds op waarvan ik niet weet of het normaal is of toch een storing.

Bij het wegrijden na een koude start ( zover daar sprake van is bij een elektro motor) heb ik soms dat de aandrijving even wegvalt. Ik geef dus wel gas (stroom) maar heb geen voorwaartse versnelling. Het gas even los en dan opnieuw lost dit wel op, soms komt het nog 1 of 2 keer terug.

Is dit herkenbaar en moet het systeem even wakker worden of een storing waar ik mee terug moet naar de dealer.
Nee dat is niet normaal. Ik heb het een paar keer gehaad net bij het starten dat iet niet ging en ik heb het ook gehaad dat er een paar keer de kracht weg viel en dat ik een error code kreeg (toen uit gezet en weer aan). Maar dat zijn dus een paar incidentent over 3000km aan ritten en de scooter had al ~7500 op de teller toen ik hem kochte. Ik zou wel terug gaan en vragen dat zij het fixen als het al vaker heeft gebeurt binnen een paar weken.

Bij de max is het wel een beetje vreemd want daar moet van iets van max min 5km/u naar max in een keer en dan de cruise control aan zetten als je de echte max wil houden. Anders zakt ie tot iets van max min 2-3km/u.

• honda-noob
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-07 22:41
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:49:
[...]

[...]

Je zou eens kunnen meten wat er uit de later komt met bijv een ampere tang. Je meet nu alleen wat er uit het stopcontact getrokken wordt , maar niet wat er door de lader de accu ingestuurd wordt.
Dat is een goede, zal dat eens nameten nadat ik een amperetang gekocht heb. Die heb ik nog niet in mijn arsenaal. Rest nog wel mijn vraag of hier nog elek. scooters DIY experts zitten, of inmiddels niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Aidix schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:19:
Ik denk niet dat yadea de 18650 cellen bestelt op 123inkt.nl voor €8 per stuk.
https://about.bnef.com/bl...it-record-low-of-139-kwh/
For battery electric vehicle (BEV) packs, prices were $128/kWh on a volume-weighted average basis in 2023. At the cell level, average prices for BEVs were just $89/kWh.
Dat komt neer op circa 90 cent per 18650 cel.

[ Voor 4% gewijzigd door Dreamvoid op 29-02-2024 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

honda-noob schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:58:
[...]

Dat is een goede, zal dat eens nameten nadat ik een amperetang gekocht heb. Die heb ik nog niet in mijn arsenaal. Rest nog wel mijn vraag of hier nog elek. scooters DIY experts zitten, of inmiddels niet meer.
ja die zitten hier nog wel hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
Gisteren nogmaals een poging gestart om mijn IVA NCE pro verbonden te krijgen met de IVA app.

Ik dacht laat ik de app maar eens weggooien en opnieuw starten, maar nu zie ik de hele app niet meer in de playstore?

Ligt dat aan mij en kijk ik niet goed?
Alle verwijzingen naar de app geven ook een dode link in de playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
marcovandam schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:38:
Gisteren nogmaals een poging gestart om mijn IVA NCE pro verbonden te krijgen met de IVA app.

Ik dacht laat ik de app maar eens weggooien en opnieuw starten, maar nu zie ik de hele app niet meer in de playstore?

Ligt dat aan mij en kijk ik niet goed?
Alle verwijzingen naar de app geven ook een dode link in de playstore.
He dat is gek, ik zie het nu ook. Mijn app werkt nog wel (ik heb enkel de QR onder het zadel gescand en dat was het). Ben benieuwd of er een update aan komt ofzo. Kan je iets met een APK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
Mijn telefoon is niet geroot dus dat gaat niet lukken volgens mij.

Ik had al het probleem dat ik de scooter niet kon toevoegen toen ik de app nog wel had, dus misschien was er iets stuk.

Ik heb IVA een bericht gestuurd, maar even afwachten wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engie
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 04-09 13:42
marcovandam schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:29:

Ik had al het probleem dat ik de scooter niet kon toevoegen toen ik de app nog wel had, dus misschien was er iets stuk.

APK's kan je ook installeren als je telefoon niet geroot is. Je moet enkel wel oppassen met de afzender ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
marcovandam schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 21:29:

uiteindelijk beste om het via de juiste kanalen te doen inderdaad. ben erg benieuwd wat er uit komt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcovandam
Ik heb bericht terug van IVA mobility. Ze hadden zelf nog niet gemerkt dat de app uit de playstore verdwenen is, maar moesten hetzelfde constateren.

Uit navraag bij de fabriek bleek dat ze bezig zijn met updates en verbeteringen.
Helaas konden ze niet aangeven hoelang dat nog zou duren.

Gelukkig werkt de scooter ook prima zonder app :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
marcovandam schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:19:
Ik heb bericht terug van IVA mobility. Ze hadden zelf nog niet gemerkt dat de app uit de playstore verdwenen is, maar moesten hetzelfde constateren.

Uit navraag bij de fabriek bleek dat ze bezig zijn met updates en verbeteringen.
Helaas konden ze niet aangeven hoelang dat nog zou duren.

Gelukkig werkt de scooter ook prima zonder app :)
oooeoeeeeeehhhh hopelijk komt er een mogelijkheid om het laden te cappen op afstand! Dat scheelt enorm met uitrekenen hoeveel tijd ik mijn slimme plug moet geven om te laden haha. Dank voor het navragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
Dat zou inderdaad erg fijn zijn. Ik heb nu 4 keer opgeladen waarvan 2 keer tot 100 % :(

Ik zet een timer maar heb nog niet een goed beeld hoelang ik hem moet zetten, ik vind hem verbazend snel laden.

Ik laad rond de 20 en wil naar de 85 a 90, bij de laatste poging van 2 uur 10 min was hij alweer 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walrave
marcovandam schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:26:
Dat zou inderdaad erg fijn zijn. Ik heb nu 4 keer opgeladen waarvan 2 keer tot 100 % :(

Ik zet een timer maar heb nog niet een goed beeld hoelang ik hem moet zetten, ik vind hem verbazend snel laden.

Ik laad rond de 20 en wil naar de 85 a 90, bij de laatste poging van 2 uur 10 min was hij alweer 100%.
Is het wel de moiete waard om speciaal het laden eerder te stoppen? Ik heb hem de hele dag op de lader als ik op werk ben. Misschien moet ik ook in een timer investeren. Ik merk wel dat mijn batterij achteruit gaat, maar het is moeilijk om te zien wat het effect van de temperatuur, versnellen, wind, etc en wat van het verslechten van de batterij komt. Ik dacht dat het lader en batterij technologie hadden om de batterij te beschermen.
Pagina: 1 ... 67 ... 74 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.