Elektrische scooters

Pagina: 1 ... 66 ... 74 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greet3
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-01 08:18
Hoeveel laad cycli had jullie batterij, toen de scooter nieuw geleverd werd? Ik heb net een nieuwe elektrische scooter geleverd gekregen. Het aantal km op de ODO meter klopt, maar de app geeft aan dat de batterij al bijna 100 laadcycli heeft gehad. Is dat normaal? Ik heb de winkel al gemaild, en zal ze bellen als ik niets hoor, maar was benieuwd hoe het bij jullie was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:26
greet3 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 14:59:
Hoeveel laad cycli had jullie batterij, toen de scooter nieuw geleverd werd? Ik heb net een nieuwe elektrische scooter geleverd gekregen. Het aantal km op de ODO meter klopt, maar de app geeft aan dat de batterij al bijna 100 laadcycli heeft gehad. Is dat normaal? Ik heb de winkel al gemaild, en zal ze bellen als ik niets hoor, maar was benieuwd hoe het bij jullie was.
0, dus goed dat je even navraagt. Voor het zelfde geld hebben ze een demo accu gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greet3
pannekoek schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:16:
[...]

0, dus goed dat je even navraagt. Voor het zelfde geld hebben ze een demo accu gestoken.
Bedankt. Ik ga er even vanuit dat ze per ongeluk misschien een demo accu erin gedaan hebben idd. Ik heb scooter centrum vanmiddag even bellen. Ze zeggen dat accu’s regelmatig opgeladen worden, maar gaan het uitzoeken toen ik zei dat bijna 100 laadcycli best veel is voor een nieuwe scooter. Ben benieuwd of dit vaker gebeurt of anderen hier dat al eerder meegemaakt hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door greet3 op 08-12-2023 15:51 . Reden: Update toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
greet3 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:42:
[...]

Bedankt. Ik ga er even vanuit dat ze per ongeluk misschien een demo accu erin gedaan hebben idd. Zal scooter centrum vanmiddag even bellen.
Is dat in Reeuwijk? Daar heb ik mijn NCE Pro vandaan namelijk en ik rij er straks even langs om een bestelling op te halen. Zal ik ze vast over de balie trekken voor je? :9~

Gekkigheid. Ben overigens wel benieuwd welke brommer je hebt, puur uit nieuwsgierigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greet3
pannekoek schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:51:
[...]

Is dat in Reeuwijk? Daar heb ik mijn NCE Pro vandaan namelijk en ik rij er straks even langs om een bestelling op te halen. Zal ik ze vast over de balie trekken voor je? :9~

Gekkigheid. Ben overigens wel benieuwd welke brommer je hebt, puur uit nieuwsgierigheid.
Haha, je hoeft ze niet over de balie te trekken. Tot nu toe een fijne ervaring met ze gehad. Ik ga er vooralsnog van uit dat er een foutje is en dat het hersteld wordt.

Maar misschien wel goed om de laadcycli van jouw NCE PRO te checken en hier te delen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek
greet3 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:02:
[...]

Haha, je hoeft ze niet over de balie te trekken. Tot nu toe een fijne ervaring met ze gehad. Ik ga er vooralsnog van uit dat er een foutje is en dat het hersteld wordt.

Maar misschien wel goed om de laadcycli van jouw NCE PRO te checken en hier te delen? :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OJ-caKLbcMyzdIbbfYI-4IvMAis=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zAil6SCZo0qXauglF9SzJ5Ij.jpg?f=fotoalbum_large
Ik ben sowieso heel benieuwd naar iedereen zijn accu stats hier. Of eigenlijk brommer stats.

Mogelijk wil men meehelpen aan een tabel die in de TS kan met KM's en onderhoudsdingetjes? Is dat iets waar men open voor staat? @flippy is dat iets wat jij zou willen bijwerken tzt?

[ Voor 15% gewijzigd door pannekoek op 08-12-2023 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:34
greet3 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 14:59:
Bij 100 laadcycli staan er wel een paar duizend km op de teller. Het lijkt wel een 2e hands accu van een inruilscooter, of demo welke suggestie al viel. Je ziet het niet van buiten aan de accu... Ik zou er geen goed gevoel bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Topicstarter
pannekoek schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:14:
[...]
Mogelijk wil men meehelpen aan een tabel die in de TS kan met KM's en onderhoudsdingetjes? Is dat iets waar men open voor staat? @flippy is dat iets wat jij zou willen bijwerken tzt?
probleem is dat het erg verschilend is voor elk model/model scooter en gebruiksprofiel dus ik weet niet hoe nuttig het is in de prakijk anders dan "RTFM" tegen iedereen zeggen.

enige echte slijtage wat je op een Escooter hebt is banden en remblokjes en af en toe een wiellager.

[ Voor 9% gewijzigd door flippy op 08-12-2023 19:59 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
flippy schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 19:59:
[...]

probleem is dat het erg verschilend is voor elk model/model scooter en gebruiksprofiel dus ik weet niet hoe nuttig het is in de prakijk anders dan "RTFM" tegen iedereen zeggen.

enige echte slijtage wat je op een Escooter hebt is banden en remblokjes en af en toe een wiellager.
ja eens, maar het is wel bijvoorbeeld wel interessant om te zien hoe bijvoorbeeld zelfbouw accus het doen en zich verhouden tegenover productie/fabrieks machines.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlafBso
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-08 09:27

OlafBso

Eindelijk klaar

Nou, scooter heeft een beurt gehad, grote kras weggewerkt en voor en achter nieuwe Heidenau K66 er op laten leggen. Kreeg een leenscooter mee, om maar mijn werk te kunnen. Een viertakt scooter van Bèta zonder windscherm. Zeiknat geregend, ik rook naar uitlaatgas, ook nog een blauwe kenteken plaat, en zoooo langzaam met optrekken. Ik waardeer mijn IVA nu zo enorm. Kreeg de tip van MD Scooters om IVA vooral te blijven mailen, want dan doen ze misschien wat beter hun best om die software voor het aanpassen van de snelheid te regelen..

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
pannekoek schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 20:01:
[...]

ja eens, maar het is wel bijvoorbeeld wel interessant om te zien hoe bijvoorbeeld zelfbouw accus het doen en zich verhouden tegenover productie/fabrieks machines.
als je puur focust op accus word het helemaal een probleem, mensen gaan dan de verkeerde indruk krijgen van specifieke modellen omdat eentje het super goed doet en de andere slechter ondanks dat het totaal niet ligt aan de accu. als het gaat om zelfbouwaccus kom ik toch wel bovenaan te staan met 70k+ gereden kilometers en <10% slijtage over 7 jaar. dat wilt niet zeggen dat henk aan de overkant die "ff" zelf wat in elkaar meubelt van drone accus een vergelijkbaar acculeven tegemoet ziet.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boertje84
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23-07 00:44
Helaas is mijn accu vermoedelijk overleden, 2 maand mn govecs niet gebruikt (11k op de teller). Zodra ik de stekker in de wcd steek gaat hij een paar seconden aan en dan weer uit. Scooter licht niet eens op bij contact inschakelen. ☹️
@flippy zie jij er brood in om me aan een nieuw accu te helpen en ook meteen snelheid aan te passen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
boertje84 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 15:46:
Helaas is mijn accu vermoedelijk overleden, 2 maand mn govecs niet gebruikt (11k op de teller). Zodra ik de stekker in de wcd steek gaat hij een paar seconden aan en dan weer uit. Scooter licht niet eens op bij contact inschakelen. ☹️
@flippy zie jij er brood in om me aan een nieuw accu te helpen en ook meteen snelheid aan te passen?
als je snel bent kan je meestal de orginele accu nog weer in leven krijgen door hem handmatig op te laden. dat betekent accu eruit halen en deksel losmaken zodat je handmatig stroom op de polen kan zetten van de accu. als voltage beetje stijgt geeft de bms de uitgang weer vrij.

accus maken heb ik nu geen tijd voor, heb teveel andere dingen nog op de wachtrij staan. eentje zal ik hier nog wel posten als die rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

OlafBso schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:10:
[...]

Je moet je accu altijd 100% laden. In zowel de accu bms als de lader zitten beveiliging en dergelijke die zorgen dat je accu altijd op de beste manier opgeladen kunnen worden. Absoluut niet op 80% laten want dan gaan je cellen juist sneller achteruit. Vraag het maar aan IVA Mobility...
Dat lijkt mij niet correct. Niet voor niets hebben veel fabrikanten van electrische scooter en ook autos achteraf de mogelijkheid ingevoerd om het max laadpercentage van je accu in te stellen. als je tot 80 of 90 % laadt gaat je accu veel langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boertje84
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23-07 00:44
flippy schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 17:41:
[...]

als je snel bent kan je meestal de orginele accu nog weer in leven krijgen door hem handmatig op te laden. dat betekent accu eruit halen en deksel losmaken zodat je handmatig stroom op de polen kan zetten van de accu. als voltage beetje stijgt geeft de bms de uitgang weer vrij.

accus maken heb ik nu geen tijd voor, heb teveel andere dingen nog op de wachtrij staan. eentje zal ik hier nog wel posten als die rijd.
Thanks voor de tip, ik ga iig mn accu er uit halen. Op mn werk doen ze dat idd ook wel eens met heftruck accu’s die niet meer willen laden. Kan ik ook die 72v dc gebruiken voor een paar seconde? Ik zou anders niet weten hoe ik dat voltage op de accu moet krijgen? Ik meet nu nog rond de 36v op de accu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
boertje84 schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:38:
[...]

Thanks voor de tip, ik ga iig mn accu er uit halen. Op mn werk doen ze dat idd ook wel eens met heftruck accu’s die niet meer willen laden. Kan ik ook die 72v dc gebruiken voor een paar seconde? Ik zou anders niet weten hoe ik dat voltage op de accu moet krijgen? Ik meet nu nog rond de 36v op de accu
Gewoon de 72v van de lader op de koperen bussen drukken voor minuutje. Meestal is dat wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cas90
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-08 17:13
Goedemorgen iedereen,

Sinds september 2022 heb ik een Iva e-go s8 (45km) met 2 accu's. Er staat nu bijna 12000km op de teller en ben er zeer tevreden mee, tot vanochtend... Nadat ik de scooter van de lader heb gehaald en uit de verwarmde schuur reed lijkt de Gashendel op hol te zijn geslagen en de scooter geeft random gas als ik eraan draai...
Normaal als je remt en gas geeft neemt de rem het over en geeft de scooter geen gas, maar hij bleef nu ook gas geven, met een valpartij als gevolg...
Kappen natuurlijk aan gort en ook mn hagel nieuwe regenpak van rev it.

Ik heb het forum een beetje doorgelezen en gezocht, maar ik vroeg mij af of er meer mensen zijn met soortgelijke ervaringen.

Ik zal vandaag contact opnemen met central scooters, want daar komt die van mij vandaan.
Hopelijk kunnen ze wat betekenen onder garantie...

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cas90
Ik heb net gebeld, de scooter wordt opgehaald en ze gaan het onderzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:47
cas90 schreef op maandag 11 december 2023 @ 07:33:
Goedemorgen iedereen,

Sinds september 2022 heb ik een Iva e-go s8 (45km) met 2 accu's. Er staat nu bijna 12000km op de teller en ben er zeer tevreden mee, tot vanochtend... Nadat ik de scooter van de lader heb gehaald en uit de verwarmde schuur reed lijkt de Gashendel op hol te zijn geslagen en de scooter geeft random gas als ik eraan draai...
Normaal als je remt en gas geeft neemt de rem het over en geeft de scooter geen gas, maar hij bleef nu ook gas geven, met een valpartij als gevolg...

Ik heb het forum een beetje doorgelezen en gezocht, maar ik vroeg mij af of er meer mensen zijn met soortgelijke ervaringen.

Ik zal vandaag contact opnemen met central scooters, want daar komt die van mij vandaan.

Ik ben benieuwd!
Oei, hangende gashendels zijn linke boel. Hoop dat snel gefixed word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cas90 schreef op maandag 11 december 2023 @ 07:33:
Goedemorgen iedereen,

Ik ben benieuwd!
wat een raar verhaal. Lijkt mij een defecte controller. er lopen 3 signalen naar de controller. 1 vna de gashendel en 2 van de remschakelaars. zodra 1 van de remschakelaars geactiveerd wordt, verdwijnt alle aandrijving van de motor. ook al heb je nog vol gas. dus de kans dat de twee schakelaars en de gashandel gelijktijdig kapot zijn lijkt me nul.

hoop dat ze het kunnen achterhalen wat er fout is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cas90
Ja, best wel, ik denk ook of de controller, of de gas hendel/kabel oid. Ben blij dat ik er thuis achter kwam/gebeurde en niet onderweg op een drukke weg of kruising.

Ik heb er geen onderhoud aan laten plegen, dus ik denk dat ik geen garantie kan claimen...
Ik zit erover te denken om zelf eerst de gashendel met kabel vervang en kijk of het dan weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greet3
dirks schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:22:
[...]

Bij 100 laadcycli staan er wel een paar duizend km op de teller. Het lijkt wel een 2e hands accu van een inruilscooter, of demo welke suggestie al viel. Je ziet het niet van buiten aan de accu... Ik zou er geen goed gevoel bij hebben.
Wat zijn jullie ervaringen met scooter centrum in reeuwijk?

Bij de verkoop reageerde Jelle altijd snel. Zelfs op zondagen, maar nu reageren ze niet op de mail of de whatsapp. En als ik ze bel met de vraag waarom er een accu met bijna 100 laadcycli op een nieuwe scooter zit, geven ze aan dat ze de mail al hebben gezien. En proberen ze me af te wimpelen dat het komt door de accu geladen te houden.

Ik zal ze weer appen in de hoop er met alle redelijkheid eruit te komen met ze, maar welke stappen zouden jullie adviseren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtbt6k27xvY1ynqqjnnD4HHpqow=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tXoOZsyiVPFqttT0D4jmXlgV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QOQsm8-pgl9u5JLaXRv8ReyI9cQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JhiC1seG8sBinxyoOhAfBrTe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4FPEYn2rhna3yWBA604OeH1izNM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jMSriRWXu4uoL9YnvJciQI7M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zoo9cPgi9_0AMh9jxFFK6H2hgGc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VeN6jjQIjIdMKI3zVKYSad3X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4OgUiONIK3Bz6btC1_6wfPBk76Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rnzjogeUzycGbC1uaSSq0k5Y.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe Heidenau K66 banden i.p.v. de standaard bandjes voor de IVA NCE PRO. Ook even de charts van mijn accu. Ik heb de scooter sinds april.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
greet3 schreef op maandag 11 december 2023 @ 21:39:
[...]

Wat zijn jullie ervaringen met scooter centrum in reeuwijk?

Bij de verkoop reageerde Jelle altijd snel. Zelfs op zondagen, maar nu reageren ze niet op de mail of de whatsapp. En als ik ze bel met de vraag waarom er een accu met bijna 100 laadcycli op een nieuwe scooter zit, geven ze aan dat ze de mail al hebben gezien. En proberen ze me af te wimpelen dat het komt door de accu geladen te houden.

Ik zal ze weer appen in de hoop er met alle redelijkheid eruit te komen met ze, maar welke stappen zouden jullie adviseren?
je koopt een nieuw product en je krijgt een product waarvan reeds 10% van de levensduur op is (100 van de 1000 cycli). Dat is niet nieuw en daar zou ik ook niet mee akkoord gaan. Kan je een screentje doen van die accu? Verder volledig eens met je eerste stukje, relatief goed contact en goed geholpen. Ik weet niet of je ver weg woont maar anders zou je eens binnen kunnen lopen, dan kom je er vrij snel uit denk ik.

@OlafBso nice! goed om te zien. Hoe bevallen die banden en zijn dat banden voor alle seizoenen? Ik heb mijn originele banden iets harder opgepompt (2,3-2,5) en nu rolt de scooter wat beter in de bochten. Daarvoor was echt een merkbaar omslagpunt.

Zijn bij jou de remschijven recht? Bij mij slepen ze een beetje.

[ Voor 28% gewijzigd door pannekoek op 12-12-2023 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

pannekoek schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 10:38:
[...]

je koopt een nieuw product en je krijgt een product waarvan reeds 10% van de levensduur op is (100 van de 1000 cycli). Dat is niet nieuw en daar zou ik ook niet mee akkoord gaan. Kan je een screentje doen van die accu? Verder volledig eens met je eerste stukje, relatief goed contact en goed geholpen. Ik weet niet of je ver weg woont maar anders zou je eens binnen kunnen lopen, dan kom je er vrij snel uit denk ik.

@OlafBso nice! goed om te zien. Hoe bevallen die banden en zijn dat banden voor alle seizoenen? Ik heb mijn originele banden iets harder opgepompt (2,3-2,5) en nu rolt de scooter wat beter in de bochten. Daarvoor was echt een merkbaar omslagpunt.

Zijn bij jou de remschijven recht? Bij mij slepen ze een beetje.
Ja, vorige zaterdag heeft de scooter een beurt gehad. Daarbij heeft MD Scooters meteen wat onderdelen van de remmen in het vet gezet. Remschijven zijn recht. De Heidenau Banden waren volgens de monteur veel "ronder" en daar zag je de kwaliteit al aan af. Het zijn winterbanden, maar als ze over 3 of 4 jaar op zijn, laat ik er gewoon weer nieuwe Heidenau op leggen. Is volgens MD ook veel goedkoper dan elk seizoen wisselen.
MD is nu Premium dealer van IVA.

P.s. het rijdt echt echt beter. Plakt aan de weg, ook met regen en zelfs over natte blaadjes in de bocht.

[ Voor 3% gewijzigd door OlafBso op 12-12-2023 11:25 ]

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greet3
pannekoek schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 10:38:
[...]

Ik weet niet precies wat je wilt zien met een screenshot. Het zijn verschillende schermen, waar de batterij conditie staat en dat er maar 5km op de scooter staat (dus nieuw). Bedoel je dit? Dat het aantal laadcycli heel hoog is op de dag van levering zelf?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bCeYear3Xtl7viDQEnDgZFDC1pw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EmB9ccHutbpqeixdUXNMuj9l.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels hebben ze op de whatsapp gereageerd dat ze aan het overleggen zijn en waarschijnlijk een nieuwe accu gaan bestellen.

@OlafBso : mooie foto’s. Zie ik het goed dat je 1600km heb gereden en maar 33 laadcycli hebt? (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

greet3 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:36:
[...]

Ik weet niet precies wat je wilt zien met een screenshot. Het zijn verschillende schermen, waar de batterij conditie staat en dat er maar 5km op de scooter staat (dus nieuw). Bedoel je dit? Dat het aantal laadcycli heel hoog is op de dag van levering zelf?

[Afbeelding]

Inmiddels hebben ze op de whatsapp gereageerd dat ze aan het overleggen zijn en waarschijnlijk een nieuwe accu gaan bestellen.

@OlafBso : mooie foto’s. Zie ik het goed dat je 1600km heb gereden en maar 33 laadcycli hebt? (y)
Ja, ik was ook verrast. Leg het toch elke week 3x aan de oplader sinds mei 2023. Wellicht houdt dat ding echt veel in de gaten. 2000 - 33 te gaan, zal ik maar zeggen..

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OlafBso schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:26:
[...]

Ja, ik was ook verrast. Leg het toch elke week 3x aan de oplader sinds mei 2023. Wellicht houdt dat ding echt veel in de gaten. 2000 - 33 te gaan, zal ik maar zeggen..
2000 keer met 18650 cellen? onwaarschijnlijk. eerder keer of 600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 13:35:
[...]

2000 keer met 18650 cellen? onwaarschijnlijk. eerder keer of 600
Ze geven in de verkoop 1000cycli aan dus daar ga ik ze ook aan houden (zal wel 1000 cycli = 80% capaciteit overhouden zijn, maar desalniettemin niet slecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

pannekoek schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 13:51:
[...]

Ze geven in de verkoop 1000cycli aan dus daar ga ik ze ook aan houden (zal wel 1000 cycli = 80% capaciteit overhouden zijn, maar desalniettemin niet slecht).
1000 - 33. Ook goed.
8 maanden.
100 is 24 maanden.
1000 is ruim 5 jaar en dan waarschijnlijk een nieuwe of ik laat een accu er in bouwen.
We zien wel.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
OlafBso schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 15:01:
[...]

1000 - 33. Ook goed.
8 maanden.
100 is 24 maanden.
1000 is ruim 5 jaar en dan waarschijnlijk een nieuwe of ik laat een accu er in bouwen.
We zien wel.
Ja sowieso, ik heb 2 accus dus ik zit met ~650km op 6 cycli, als je dat doorrekent zit je op 108km per cyclus = meer dan 100k km op die accu. Dat lijkt me bizar veel. Als je 600 cycli neemt zit je alsnog op 65k km, dan heeft die accu zich aan reiskostenvergoeding wel een paar keer terugverdiend haha.

Overigens ben ik enorm benieuwd of het mogelijk is om een zelfbouw erin te zetten te zijner tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

pannekoek schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 15:10:
[...]

Ja sowieso, ik heb 2 accus dus ik zit met ~650km op 6 cycli, als je dat doorrekent zit je op 108km per cyclus = meer dan 100k km op die accu. Dat lijkt me bizar veel. Als je 600 cycli neemt zit je alsnog op 65k km, dan heeft die accu zich aan reiskostenvergoeding wel een paar keer terugverdiend haha.

Overigens ben ik enorm benieuwd of het mogelijk is om een zelfbouw erin te zetten te zijner tijd.
Ja hoor. Denk dat Flippy in die bestaande behuizing ook de cellen er in krijgt.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Hier 1700km op 15x laden (twee accu’s). Vergelijkbare getallen, niet vreemd voor allemaal vrij nieuwe scooters. Persoonlijk ga ik er vanuit dat de scooter mechanisch sneller slijt dan de accu’s, al is dat natuurlijk steeds op te lappen.

Wat is een normaal interval voor de slijtage onderdelen? Remmen, banden..?

[ Voor 12% gewijzigd door Patrick4 op 12-12-2023 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
Patrick4 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 19:18:
Hier 1700km op 15x laden (twee accu’s). Vergelijkbare getallen, niet vreemd voor allemaal vrij nieuwe scooters. Persoonlijk ga ik er vanuit dat de scooter mechanisch sneller slijt dan de accu’s, al is dat natuurlijk steeds op te lappen.

Wat is een normaal interval voor de slijtage onderdelen? Remmen, banden..?
uitgaande van het feit dat je een degelijke motor hebt zonder overbrenging en/of een riem verwacht ik niets anders dan remmen, banden en remleidingen ontluchten/bijvullen. Misschien om de paar jaar een nieuwe schokdemper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:19
Ik kan helaas de accu van mijn CPX niet uitlezen volgens mij?

Gisteren wel door de 10.000km sinds aankoop heen gegaan. Ik merk nog helemaal niets van achteruitgang van de accu. Super Soco belooft 1500 cycli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Zijn er trouwens nog interessante modellen die volgend jaar uitkomen?

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

supersoco80 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:18:
Ik kan helaas de accu van mijn CPX niet uitlezen volgens mij?

Gisteren wel door de 10.000km sinds aankoop heen gegaan. Ik merk nog helemaal niets van achteruitgang van de accu. Super Soco belooft 1500 cycli.
Mijn dealer zei dat Super Soco massa's klachten heeft en dat steeds meer dealers zich terug trekken. Dit merk gaat omvallen, zegt hij.

IVA NCE PROlaf

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:50

Aidix

Geluidspietlut

Als merk doen ze goede zaken net als Niu dus dat omvallen zal wel meevallen. Franse automerken bestaan ook nog steeds :D

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

Aidix schreef op donderdag 14 december 2023 @ 08:03:
Als merk doen ze goede zaken net als Niu dus dat omvallen zal wel meevallen. Franse automerken bestaan ook nog steeds :D
Elektrische scooters is echt een andere business. We gaan het zien.

IVA NCE PROlaf

• greet3
Ik heb soms het idee dat dealers zeggen wat in hun straatje past. Eentje vertelde dat IVA alleen maar problemen heeft en dat zij zelf met IVA gaan stoppen. Dat het Duitse Nova een ander merk is. Hij raadde Yadea, Segway en alle andere merken aan dat ze hebben. Intussen verkopen ze nog steeds IVA. Waar moet je op af gaan als beginnende scooterrijder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek
greet3 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 09:01:
Ik heb soms het idee dat dealers zeggen wat in hun straatje past. Eentje vertelde dat IVA alleen maar problemen heeft en dat zij zelf met IVA gaan stoppen. Dat het Duitse Nova een ander merk is. Hij raadde Yadea, Segway en alle andere merken aan dat ze hebben. Intussen verkopen ze nog steeds IVA. Waar moet je op af gaan als beginnende scooterrijder?
Het nadeel is dat er geloof ik nog niet echt veel gevestigde elektrische merken zijn, paar uitzonderingen daar misschien zoals Govecs, maar het zijn geen Zip's, Vespa's of Yamaha's.

IVA lijkt me niet dat het omvalt aangezien ze een vrij breed assortiment dragen, ze minstens 15 premium dealers in NL en 2 in BE, en nog 30 gewone dealers ofzo. Dus daar maak ik me niet gek veel zorgen om. Super Soco beetje het zelfde verhaal denk ik, scooters zijn kwalitatief goed en hebben 200+ erkende dealers.

Verder zijn INOA/NOVA/LVNENG/WAYAN en IVA allemaal de zelfde scooters toch?

@greet3 was dit de dealer die je eerder noemde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greet3
@pannekoek : nee dat was niet de dealer bij wie ik mn huidige scooter heb gekocht. Dat was een (leek mij) grote scooterzaak in Oosterhout. De verkoop ervaring met m’n huidige dealer is goed. Zowel per mail, telefonisch als in de winkel zelf.

Overigens wacht ik nog op het vervolg wat betreft de accu. Zeker nadat Dirks in een eerdere post al zei dat er een paar duizend km’s op de accu moet zitten. Dat denk ik ook. Ik zal ze vanmiddag nog eens contacten, als ik nog niets heb gehoord - al is het maar dat de nieuwe accu besteld en onderweg is.

• supersoco80
OlafBso schreef op donderdag 14 december 2023 @ 07:21:
[...]

Mijn dealer zei dat Super Soco massa's klachten heeft en dat steeds meer dealers zich terug trekken. Dit merk gaat omvallen, zegt hij.
Kan. Geen idee. De mijne is tot nu toe redelijk klachtenvrij eigenlijk. Maar ik zou ook mijn handen niet in het vuur durven steken voor bijvoorbeeld Horwin of zelfs Silence.Hoe vaak bij jij een Horwin of Silence in het wild tegengekomen? Ik zelf de eerste zelden de tweede nooit. Super Soco's zie je best veel.

Wat een ander al zei: Er zijn nog niet echt gevestigde merken, ik denk ook dat de groeipotentie nog lang niet bereikt is. Ik mis ook nog wel het eea op de markt, zeker aan de high-end kant.

• greet3
Het valt me overigens op dat er veel Chinese merken elektrische scooters zijn. En het zijn niet allemaal slecht spul, of wel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pannekoek
supersoco80 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 09:40:
[...]

Kan. Geen idee. De mijne is tot nu toe redelijk klachtenvrij eigenlijk. Maar ik zou ook mijn handen niet in het vuur durven steken voor bijvoorbeeld Horwin of zelfs Silence.Hoe vaak bij jij een Horwin of Silence in het wild tegengekomen? Ik zelf de eerste zelden de tweede nooit. Super Soco's zie je best veel.

Wat een ander al zei: Er zijn nog niet echt gevestigde merken, ik denk ook dat de groeipotentie nog lang niet bereikt is. Ik mis ook nog wel het eea op de markt, zeker aan de high-end kant.
Ik heb bij de Duitse vrienden gekeken (elektroroller-forum.de) om meer te leren over de Silence (waarvan ik er gister voor het eerst eentje in het wild zag). Daar las ik dat dat ding onder je reet vandaan roest. Een van mijn voorwaarden voor de nieuwe scooter was dat ie Europees was, maar daar ben ik vrij snel vanaf gestapt omdat het niet haalbaar was.
greet3 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:00:
Het valt me overigens op dat er veel Chinese merken elektrische scooters zijn. En het zijn niet allemaal slecht spul, of wel?
In navolging van bovenstaande, als je op dat forum kijkt zie je dat er enorm veel Chinese merken zijn. Wellicht een paar obscure Duitse merken en UNU, maar de boventoon is wel echt uit China.

Maar goed, laten we niet doen alsof alles uit China brak is, aangezien het aan EU normen moet voldoen en de gebruikerservaringen niet slecht zijn voor de IVA/INOA/NOVA scooters. Super Soco doet het ook goed op die site. Silence daarentegen een stuk minder.

• supersoco80
pannekoek schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:13:
[...]

Ik heb bij de Duitse vrienden gekeken (elektroroller-forum.de) om meer te leren over de Silence (waarvan ik er gister voor het eerst eentje in het wild zag). Daar las ik dat dat ding onder je reet vandaan roest. Een van mijn voorwaarden voor de nieuwe scooter was dat ie Europees was, maar daar ben ik vrij snel vanaf gestapt omdat het niet haalbaar was.

[...]

In navolging van bovenstaande, als je op dat forum kijkt zie je dat er enorm veel Chinese merken zijn. Wellicht een paar obscure Duitse merken en UNU, maar de boventoon is wel echt uit China.

Maar goed, laten we niet doen alsof alles uit China brak is, aangezien het aan EU normen moet voldoen en de gebruikerservaringen niet slecht zijn voor de IVA/INOA/NOVA scooters. Super Soco doet het ook goed op die site. Silence daarentegen een stuk minder.
Dat valt me enorm tegen voor dat geld (die Silence). voor mij sowieso al een absolute no-go omdat er geen fatsoenlijk scherm op kan overigens. ik snap dat het er hipper uit ziet, maar ik zit liever uit de regen en uit de wind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 14:32
OlafBso schreef op donderdag 14 december 2023 @ 07:21:
[...]
Dat zou me niet echt verbazen. Je ziet ze echt heel weinig, en er worden er best veel op Marktplaats aangeboden. Ik denk dat het grootste aantal Super Soco's in Nederland van GO Sharing is, en tja, je weet hoe goed het met die gasten gaat... (leasemaatschappij van die GO Soco's is dit jaar al twee keer failliet gegaan).

Kwam toevallig in het VK een aanbieding tegen voor gloednieuwe CUx'en van £2500 voor £999 bij Ducati Preston. Dat zijn ook geen kortingen waarbij je denkt: "het gaat lekker met dat merk".

Edit: tja, als ik de beurswaarde van VMoto (eigenaar Super Soco merk) bekijk, dan zijn ze inderdaad bijna weer terug bij af.

[ Voor 12% gewijzigd door TCMR op 14-12-2023 17:18 ]

• supersoco80
TCMR schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:09:
[...]

Dat zou me niet echt verbazen. Je ziet ze echt heel weinig, en er worden er best veel op Marktplaats aangeboden. Ik denk dat het grootste aantal Super Soco's in Nederland van GO Sharing is, en tja, je weet hoe goed het met die gasten gaat... (leasemaatschappij van die GO Soco's is dit jaar al twee keer failliet gegaan).

Kwam toevallig in het VK een aanbieding tegen voor gloednieuwe CUx'en van £2500 voor £999 bij Ducati Preston. Dat zijn ook geen kortingen waarbij je denkt: "het gaat lekker met dat merk".

Edit: tja, als ik de beurswaarde van VMoto (eigenaar Super Soco merk) bekijk, dan zijn ze inderdaad bijna weer terug bij af.
Huh? Ik zie ze juist super veel? Verder vooral NUI en Segway, maar ook echt wel veel Super Soco's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.dam
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-09 12:43
De schakelaar met het knipperlicht/claxon/grootlich van mijn E-max heeft het begeven. Ik kan online nergens een vervanger vinden, weet iemand toevallig of een Govecs schakelaar één op één is uit te wisselen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Soco verkoopt als een trein (zeker in Frankrijk, Spanje en Italie waar de markt voor deze dingen veel groter is dan hier) dus die zie ik niet zo snel verdwijnen.

VMoto (uit Australie) is overigens niet de eigenaar/fabrikant van SuperSoco (dat is een Chinees bedrijf), ze hebben wel een joint-venture "VMoto Soco" voor de verkoop van SuperSoco in Europa. VMoto maakt daarnaast wel hun eigen scooters/motoren zoals de Stash en de F01.

Overigens wordt UNU in China geproduceerd. Je hebt op zich wel de BMW CE02, Vespa Elettrica en wat Govecs scooters, maar verder niet zoveel uit Europa buiten wat niche producenten. Het wachten is denk ik vooral op de "big four" Yamaha/Kawasaki/Suzuki/Honda, ze hebben hun teen al een beetje in het Europese water gedipt met de Yamaha Neo maar dat ding gaat duidelijk geen verkooptopper worden, duur en met een minuscule accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek
Dreamvoid schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:22:
Soco verkoopt als een trein (zeker in Frankrijk, Spanje en Italie waar de markt voor deze dingen veel groter is dan hier) dus die zie ik niet zo snel verdwijnen.

VMoto (uit Australie) is overigens niet de eigenaar/fabrikant van SuperSoco (dat is een Chinees bedrijf), ze hebben wel een joint-venture "VMoto Soco" voor de verkoop van SuperSoco in Europa. VMoto maakt daarnaast wel hun eigen scooters/motoren zoals de Stash en de F01.

Overigens wordt UNU in China geproduceerd. Je hebt op zich wel de BMW CE02, Vespa Elettrica en wat Govecs scooters, maar verder niet zoveel uit Europa buiten wat niche producenten. Het wachten is denk ik vooral op de "big four" Yamaha/Kawasaki/Suzuki/Honda, ze hebben hun teen al een beetje in het Europese water gedipt met de Yamaha Neo maar dat ding gaat duidelijk geen verkooptopper worden, duur en met een minuscule accu.
POAH, ik heb die productpagina van die BMW bekeken. Wat een hoop marketing buzzwords maar inhoudelijk echt helemaal niets. Tevens 7k voor een 45 variant met 50km range is echt de plank misslaan, net zoals de Neo.

Tis best jammer want ik denk dat er echt een markt is voor elektrische woonwerkbuffels met grote accu's. Juist het idee dat je hem niet elke dag hoeft te laden en "zorgenloos" 200+km kan rijden lijkt me een goed USP. Achja. Als je echt een gek accupakket wilt zul je tot nu toe wel vast zitten aan zelfbouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
We zijn in Nederland een beetje uniek met onze brommer-cultuur, de 50cc markt is Europees gezien maar klein en niemand neemt het heel erg serieus, dus je krijgt er vooral goedkope lichte stads-scootertjes met kleine accu's. Niemand bouwt een scooter voor de Nederlandse jeugd die door de polder op de brommer 20 km heen en weer naar school moet, en niet elke dag wil laden.

Het 125cc-segment is echt booming, vooral Zuid-Europa waar veel mensen ermee forenzen. In dat segment zie je de woonwerkbuffels met grote accu's.Interessant interview hier van VMoto France, die inmiddels ook de SuperSoco TS als 125-cc versie gaan leveren, plus de nieuwe Stash en de C01.

Die Stash ziet er wel erg mooi uit hoor, 7.2 kWh accu, 8 kW motor, 120 km/u plus je kan je helm kwijt in de "tank". Niet belachelijk duur ook. Filmpje (in t Frans) hier.

[ Voor 26% gewijzigd door Dreamvoid op 15-12-2023 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ook nog een leuke, de Beach Mad van het Italiaanse merk Velocifero. Gelimiteerd tot 45 km/u voor Europa, wel een kleine accu. Maar niks mis met de looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 16:18
Zomaar schreef op woensdag 13 december 2023 @ 18:24:
Zijn er trouwens nog interessante modellen die volgend jaar uitkomen?
Daar ben ik ook benieuwd naar. Er zijn wat modellen aangekondigd bij scooter en bike express voor de jaarlijkse multitest, maar dat zijn scooters die al op de markt zijn.

[ Voor 198% gewijzigd door twkr18526 op 15-12-2023 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
Distributeur in Frankrijk is ermee opgehouden, opgekocht door VMoto. Distributeur in VK is omgevallen, opgekocht door VMoto. We gaan het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
TCMR schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:28:
[...]

Distributeur in Frankrijk is ermee opgehouden, opgekocht door VMoto. Distributeur in VK is omgevallen, opgekocht door VMoto. We gaan het zien...
De distributeur in de UK was Greenmo/GO Sharing, die deelscooter toko die dit jaar failliet ging met een vloot van tienduizenden e-scooters en e-bikes voor oa Domino's enzo. Ik denk niet dat de verkopen van Soco daarmee veel van doen hebben gehad, maar we zullen het zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zomaar
  • Niet online
twkr18526 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:52:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar. Er zijn wat modellen aangekondigd bij scooter en bike express voor de jaarlijkse multitest, maar dat zijn scooters die al op de markt zijn.
Wat mij betreft mogen er wel wat meer modellen bijkomen die praktisch en betaalbaar zijn. Zoals minimaal 65 km op 1 accu aan reikwijdte, opslagruimte voor een helm onder het zadel, makkelijk verwijderbare accu, stille oplader (kan beter bij IVA).

Momenteel zijn daar niet zoveel van. De IVA NCE (Pro) en de Horwin SK1 en dan heb je het wel gehad.
De Nova Motors eGT5 ziet er wel leuk uit maar heeft dan weer nagenoeg geen opslagruimte.

Het zou ook mooi zijn er er standaardisatie komt voor wat betreft opladers. Een beetje zoals ATX op de pc-markt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Overigens, we lachen allemaal wel een beetje om die foeilelijke en loeidure BMW CE 04, maar dat ding verkoopt wel. Staat gewoon op de 4e plaats in de motorscooters verkooplijst in Frankrijk voor 1H-2023. Om een idee te geven, met die aantallen is de CE 04 zo'n 15% van de totale verkochte BMW motorfietsen.

In zijn algemeenheid loopt het over heel Europa als een trein met de verkopen van motorfietsen (125 cc-segment en hoger), en bedroevend met de verkopen in de brom/snor categorie: https://acem.eu/acem-stat...o-pre-covid-market-trends

Ik vermoed dus dat we de komende tijd vooral interessante e-scooters/motorfietsen in het 125cc segment gaan zien.

[ Voor 41% gewijzigd door Dreamvoid op 15-12-2023 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greet3
Heeft iemand wel eens een 111 error gehad op een Niu scooter?

• TCMR
VMoto (uit Australie) is overigens niet de eigenaar/fabrikant van SuperSoco (dat is een Chinees bedrijf)
Iemand met, zo te zien, behoorlijk veel verstand van zaken postte op het Super Soco forum:
Supersoco no longer exists, the brand is owned by VMOTO now
Ik kom in veel pers-documenten eigenlijk ook nooit anders tegen dan dat VMOTO gewoon merk-eigenaar is van Super Soco. Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd waarom jij denkt dat het een op zichzelf staand bedrijf is.

Dat de Soco's door gebouwd worden door Yanaka (Xuzhou) New Energy Locomotive Co., Ltd., zegt natuurlijk niets over wie "Super Soco" beheert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Dat moet dan nieuw zijn, want Wikipedia: Super Soco en Wikipedia: Vmoto zegt nog wat anders.
In February 2020, Vmoto formalised their strategic relationship with Super Soco, through the establishment of a joint venture, Vmoto Soco. As per the terms of this agreement, Vmoto gained international distribution rights over the Super Soco models, as well as its existing E-Max brand. Vmoto Soco also became the exclusive manufacturer of the Super Soco motorcycle range.
Dit persbericht zegt dat ook: https://company-announcem...1ec-9970-2a1410148bc6.pdf

Maar idd kan best dat ik niet meer up to date ben en dat er inmiddels een andere structuur verzonnen is. Ze lijken in elk geval erg close te zijn, gezien dat modellen als de F01 en CPx onder beide merknamen worden verkocht.

[ Voor 71% gewijzigd door Dreamvoid op 21-12-2023 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

De update voor de IVA NCE PRO is binnen hoor, bij MD Scooters. Nu de Chinese handleiding nog proberen te lezen. Stand 1: 45 stand 2: 55 stand 3: 65

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek
OlafBso schreef op donderdag 21 december 2023 @ 20:37:
De update voor de IVA NCE PRO is binnen hoor, bij MD Scooters. Nu de Chinese handleiding nog proberen te lezen. Stand 1: 45 stand 2: 55 stand 3: 65
Het das vet nieuws. Kan je die handleiding posten? En weet je al of 65 binnen de marge van wok is?

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

pannekoek schreef op donderdag 21 december 2023 @ 20:51:
[...]

Het das vet nieuws. Kan je die handleiding posten? En weet je al of 65 binnen de marge van wok is?
Sorry, ik ben geen dealer. Ik heb niks. Moet je MD mailen. Denk niet dat je iets krijgt. 😉

De teller heeft bij 51 een afwijking van 5 km p.u.
Wat het dan wordt weet ik niet.
Simpel rekenwerk zegt dan van niet, maar ik kon mijn Kelly ook exact afstellen, dus zal MD dat ook vast kunnen.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:42
supersoco80 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 09:40:
[...]

Ik heb een Silence S01, ik wil hier best wel even op reageren, ik rij inmiddels een jaar met de Silence S01 Connected.

- Hij moet bij aankoop direct behandeld worden tegen roest, met name het accu compartiment roest als een gek, het helpt ook niet dat er tussen het achterwiel en het compartiment gewoon een groot gat zit waar dus veel troep doorheen komt. Nooit problemen gehad met het water rond de accu, dat niet.
- Het is fundamenteel gewoon een chinese scooter die ze in spanje in elkaar zetten met een Votol EM150/2 controller.
- Het heeft meerdere bezoeken gekost aan Scootercentrum Reeuwijk om van alle krakende en piepende bijgeluiden af te komen.
- Het batterij systeem is erg interessant gebouwd, de ruimte in de scooter is enorm. Ik zou alleen de batterij er niet uit halen, dat heb ik 2x gedaan en beide keren vonden de plastic wieltjes van de accu het een reden om direct kapot te gaan.
- Richtingaanwijzer (de knop op het stuur) was al snel stuk en bleek niet echt bestand tegen water.

Deze bovenstaande problemen zijn allemaal netjes opgelost, En dan het laatste issue ...

Silence wil nu ineens geld gaan rekenen voor de "Connected" features van de app/scooter, waar je dus al voor betaald hebt. Voor mij werkt de app nu ook niet meer, en gaan ze binnenkort geld vragen voor features die (naast eigenlijk vrij nutteloos zijn en niet zo goed werken) bij de scooter meeverkocht zijn. Ik heb dit nu als klacht neergelegd bij Scooter Centrum, en die op hun beurt weer bij de importeur, ik weet niet helemaal wat verdere mogelijkheden zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door geraroz op 26-12-2023 03:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

Tjonge, blij dat ik die nooit heb genomen.
Ik tel af tot 2 januari. Hoop dat ik daarna mijn scooter langs kan brengen voor de snelheidsupdate.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:07
Wie weet een adres voor mechanisch onderhoud aan een Govecs (go 1.2) in de driehoek Rotterdam/Zoetermeer/Delft?

Mn achterwiellager maakt veel herrie en de vering/demping is in het afgelopen jaar veel te stug geworden.
Komt uit 2013 en heeft 13k op de teller.
Accu en motor zijn 1 jaar oud en behoeven geen aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

german8 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:39:
Wie weet een adres voor mechanisch onderhoud aan een Govecs (go 1.2) in de driekhoek Rotterdam/Zoetermeer/Delft?

Mn achterwiellager maakt veel herrie en de vering/demping is in het afgelopen jaar veel te stug geworden.
Wellicht kan Flippy je helpen?

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet een adres voor mechanisch onderhoud aan een Govecs (go 1.2) in de driehoek Rotterdam/Zoetermeer/Delft?

elke scooterzaak kan een achterwiel lager vervangen lijkt me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:57
o.dam schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 06:29:
De schakelaar met het knipperlicht/claxon/grootlich van mijn E-max heeft het begeven. Ik kan online nergens een vervanger vinden, weet iemand toevallig of een Govecs schakelaar één op één is uit te wisselen?
Op FB Marktplaats is een verkoper die een hele schuur met e-max ex bezorgscooters heeft staan en die verkoopt ook onderdelen los.
Staat onder elektrische bezorgscooter geloof ik. In de buurt van Edam/Volendam de Kwakel.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:57

Honda zou een elektrische Zoomer uitbrengen, hoop dat ze dat ook echt gaan doen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

No Hands schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 12:45:
[...]

Honda zou een elektrische Zoomer uitbrengen, hoop dat ze dat ook echt gaan doen.
Ik heb de 50volt accu's gezien en ben niet enthousiast.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:07
Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 12:21:
[...]

elke scooterzaak kan een achterwiel lager vervangen lijkt me?
Ik heb een aantal monteurs benaderd, ze zeggen allemaal; "regel maar onderdelen dan zetten wij ze erop"

Maar ik ga niet zomaar nieuwe veren/dempers en lagers bestellen, ik weet niet wat er precies stuk is en welke onderdelen er allemaal nodig zijn.
Dus ik zoek iemand die goed is met Govecs in mijn omgeving (heb geen bus waarmee ik naar Edam kan/wil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

https://www.webike.ph/ph_...icense-required-in-china/

Dit is soort niet bedoeld voor de Europese markt denk ik. Dit is de Honda variant van het sort elektrische fiets-vermomd-als-scooter (of omgekeerd) dat je in China veel ziet rijden. Heel klein, goedkoop, traag en weinig bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

german8 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:51:
[...]

Ik heb een aantal monteurs benaderd, ze zeggen allemaal; "regel maar onderdelen dan zetten wij ze erop"

Maar ik ga niet zomaar nieuwe veren/dempers en lagers bestellen, ik weet niet wat er precies stuk is en welke onderdelen er allemaal nodig zijn.
Dus ik zoek iemand die goed is met Govecs in mijn omgeving (heb geen bus waarmee ik naar Edam kan/wil).
Wat een rare scooterzaken hebben ze daar :D
bij een benzine scooter gaan ze toch ook eerst kijken wat er precies defect is?
onderdelen kan elke scooterzaak bestellen bij helmstad. ( particulieren ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:59
Niet precies in de driehoek maar wel aan de goede kant van Den Haag om dicht bij Delft te liggen:
https://www.e-motive.nl/
Westvlietweg 67H
2495AA Den Haag
Mn achterwiellager maakt veel herrie
Als dat dezelfde lagers als het voorwiel zijn, en ik vermoed van wel, dan zijn het gewoon standaard lagers.
Ben met het voorwiel van mijn Govecs Go 2.4 bij mijn lokale scooterzaak binnengestapt en de volgende dag kon ik het wiel weer ophalen met nieuwe lagers. (y)
en de vering/demping is in het afgelopen jaar veel te stug geworden.
Opvallend, daar zou ik voor getekend hebben! :P
Want bij mij was de originele Govecs schokdemper vanaf het begin al veel te slap en dat werd met de tijd helaas niet beter en heeft me tot 2x toe mijn achter spatbord gekost, zelfs na max aandraaien van dat ding na de eerste keer :'(
1e keer: Vliegvlug in "Elektrische scooters"
2e keer: Vliegvlug in "Elektrische scooters"

Heb wel een nieuw achter spatbord liggen maar niet meer terug gezet want dan ligt ie er straks voor de 3e keer af.
Is gewoon een ontzettend domme ontwerpfout van Govecs dat het überhaupt mogelijk is dat het achter spatbord tussen wiel en frame klem kan komen te zitten |:( , dat had fysiek geblokkeerd moeten worden.

Zit nu de YSS PRO-X Mono Shock onder maar die vind ik alsnog te slap.

Ik zou je niet aanraden de originele Govecs schokbreker te kopen €77 plus nog €15 verzending vind ik die dingen niet waard aangezien ze zo slap zijn. En Govecs levert ook geen andere versies die stugger zijn helaas.
Zelf vervangen de accu?
En was de motor defect dat die ook vervangen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
NIU heeft net zijn 2023 verkoopcijfers gepubliceerd (ze zijn beursgenoteerd dus dat moeten ze):
  • in 2023 verkochten ze 709,802 scooters. Hiervan waren er 600,994 in China en 108,808 buiten China.
  • in 2022 was dit nog 831,593, waarvan 710,540 China, 121,053 daarbuiten
Vergelijkbare cijfers zagen we eerder al van Yadea (grootste Chinese e-scooter fabriklant) en Soco: de electrische scooter markt zit in zowel China als West-Europa flink in een dip. De rest van de wereldwijde e-scooter verkopen groeien wel behoorlijk, met name Turkije (!) is booming.

De gegeven redenen varieren van slechte leverbaarheid, het verdwijnen van subsidies in China, en klanten die wachten op prijsverlagingen.

[ Voor 13% gewijzigd door Dreamvoid op 09-01-2024 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greet3
greet3 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:52:
Heeft iemand wel eens een 111 error gehad op een Niu scooter?
Updatetje: Had een video gestuurd naar scooter centrum met de vraag waarom de scooter niet wilde rijden. We kwamen er niet uit, waardoor het opgehaald is, voor onderzoek in de garage. Dit bleek dus de alarmfunctie van de scooter die af ging

Gelukkig geen mechanisch probleem aan de scooter en suf dat ik daar niet achter kwam, voordat de scooter werd opgehaald. Nu dus maar paar keer gereden op de scooter sinds ik het had afgelopen 2 maanden. Hopelijk wordt het snel weer bezorgd door scooter centrum met een nieuwe accu (ipv eentje met bijna 100 laadcycli bij aflevering).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pannekoek
Heb er nu pak hem beet 1000km op zitten, dacht dat het maar eens tijd werd voor een korte review van de IVA NCE Pro.

Rijden: heel goed. Ik moet nog wat wennen aan hoe vlak die kan, maar er zitten fabrieksbanden onder die natuurlijk niet echt representatief zijn. Tevens heb ik de scooter sinds einde november, dus ook veel natte dagen/bladeren gehad en nog niet echt geprobeerd hem de bocht in te gooien. Hij trekt ietsjes naar rechts helaas, dus als ik met mijn handen in de zakken in de kou met cruisecontrol rechtdoor moet, moet ik een beetje tegen leunen. Voor de rest stuurt ie best lekker, draaicirkel wat groot vanwege het feit dat dat ding ook groot is. Acceleratie meer dan voldoende, trek alleen geen EV's eruit, maar over het algemeen ben ik als eerste weg bij het stoplicht.

Remmen: Ding kan hard remmen zeg. De linker remhendel is alleen achter, die valt me tegen en blokkeert ook als je hard trekt. Echter heeft dit ding een CBS, dus de rechter hendel bediend beide remmen. Nog niet geblokkeerd met die rem, veel vertrouwen in. Als de scooter nieuwe schoenen heeft gekregen (Heidenau K58 of Michelin CG denk ik) verwacht ik dat het nog beter is.

Scooter: alles prima kwaliteit, voelt robuust, enkel de tassenhaak vind ik onhandig. De voetsteuntjes heb ik voorzien van extra siliconenspray omdat eentje wat bleef hangen, maar dat kan met het jaargetijde te maken hebben. De buddy zelf kan niet helemaal open, dwz als die open staat kan die weer dichtvallen, echt net onhandig. Tevens zit die bout niet strak waardoor er veel speling in zit, geen idee of dat juist goed is of niet maar ik ga bij de 1000km beurt even vragen of daar iets mee kan.

Laden: 12A lader. Zowel de accu's los of aan de scooter zelf. Als je 2 accu's hebt laad ie de accu's met elk 6A (dit is relevant in de kou, want 6A komt neer op 0,17C laden, wat zorgt voor minder slijtage). Gaat dus niet heel erg snel en is nog best omslachtig omdat zowel de 220 stekker als de stekker in de scooter uit hetzelfde gedeelte komen van de oplader. Beetje gestuntel dus maar niet onoverkoombaar.

Range: in de kou met 2 accus verwacht ik 110km zeker te kunnen rijden. Ik moet dus nog testen bij 25 graden. Vanaf 25% begint ie wel in te houden overigens. Ik heb daar gemengde gevoelens over, maar het is uiteindelijk wel beter voor de accu denk ik.

Conclusie: mooi ding, blij mee. Mis nog de optie op recuperatie, maar zou mogelijk moeten zijn met een hub motor. Heb een telefoonhoes toegevoegd en kan nu beter navigeren. Gisteren 96km mee gereden (met tussentijds laden) en dat ging echt prima (alleen koud). Het is niet per se sneller dan een auto, maar dit ding vervangt voor mij wel een tweede auto.

[ Voor 4% gewijzigd door pannekoek op 10-01-2024 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

pannekoek schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:31:
Heb er nu pak hem beet 1000km op zitten, dacht dat het maar eens tijd werd voor een korte review van de IVA NCE Pro.

Rijden: heel goed. Ik moet nog wat wennen aan hoe vlak die kan, maar er zitten fabrieksbanden onder die natuurlijk niet echt representatief zijn. Tevens heb ik de scooter sinds einde november, dus ook veel natte dagen/bladeren gehad en nog niet echt geprobeerd hem de bocht in te gooien. Hij trekt ietsjes naar rechts helaas, dus als ik met mijn handen in de zakken in de kou met cruisecontrol rechtdoor moet, moet ik een beetje tegen leunen. Voor de rest stuurt ie best lekker, draaicirkel wat groot vanwege het feit dat dat ding ook groot is. Acceleratie meer dan voldoende, trek alleen geen EV's eruit, maar over het algemeen ben ik als eerste weg bij het stoplicht.

Remmen: Ding kan hard remmen zeg. De linker remhendel is alleen achter, die valt me tegen en blokkeert ook als je hard trekt. Echter heeft dit ding een CBS, dus de rechter hendel bediend beide remmen. Nog niet geblokkeerd met die rem, veel vertrouwen in. Als de scooter nieuwe schoenen heeft gekregen (Heidenau K58 of Michelin CG denk ik) verwacht ik dat het nog beter is.

Scooter: alles prima kwaliteit, voelt robuust, enkel de tassenhaak vind ik onhandig. De voetsteuntjes heb ik voorzien van extra siliconenspray omdat eentje wat bleef hangen, maar dat kan met het jaargetijde te maken hebben. De buddy zelf kan niet helemaal open, dwz als die open staat kan die weer dichtvallen, echt net onhandig. Tevens zit die bout niet strak waardoor er veel speling in zit, geen idee of dat juist goed is of niet maar ik ga bij de 1000km beurt even vragen of daar iets mee kan.

Laden: 12A lader. Zowel de accu's los of aan de scooter zelf. Als je 2 accu's hebt laad ie de accu's met elk 6A (dit is relevant in de kou, want 6A komt neer op 0,17C laden, wat zorgt voor minder slijtage). Gaat dus niet heel erg snel en is nog best omslachtig omdat zowel de 220 stekker als de stekker in de scooter uit hetzelfde gedeelte komen van de oplader. Beetje gestuntel dus maar niet onoverkoombaar.

Range: in de kou met 2 accus verwacht ik 110km zeker te kunnen rijden. Ik moet dus nog testen bij 25 graden. Vanaf 25% begint ie wel in te houden overigens. Ik heb daar gemengde gevoelens over, maar het is uiteindelijk wel beter voor de accu denk ik.

Conclusie: mooi ding, blij mee. Mis nog de optie op recuperatie, maar zou mogelijk moeten zijn met een hub motor. Heb een telefoonhoes toegevoegd en kan nu beter navigeren. Gisteren 96km mee gereden (met tussentijds laden) en dat ging echt prima (alleen koud). Het is niet per se sneller dan een auto, maar dit ding vervangt voor mij wel een tweede auto.
Leuk om te lezen en ik ben het met je eens.
Wel jammer dat als je de scooter dus ergens uit zet, en daarna terug naar huis gaat dat de dagteller gewoon weer op nul begint. Dit heb ik ook aan IVA doorgegeven.
Ik heb ze ook gemaild dat het een beetje onzinning is om er een GPS in te zetten, en vervolgens de kilometerteller nog met een ouderwets kabeltje wordt weergegeven, en dus verkeerd.
Waarom niet een GPS kilometer teller? Ook dat zouden ze aan de producent doorgeven.

V.w.b.de software voor het instellen van e.e.a....die krijg ik opgestuurd, en ga ik dus zelf eens bekijken.
Komt omdat dat met een Chinese/half Engelse handleiding geleverd wordt.
Ik mag er zelf mee testen, en dat vind ik leuk.
Komt vanuit mijzelf overigens, en nee, ik ga het met niemand verder delen.
Ik kan ook niet zelf de uiteindelijke parameters er in zetten, zo vermoed ik, want ik heb nou eenmaal geen kabel van de laptop naar de scooter, en of dit met Bluetooth gaat weet ik niet, want ja...ik moet eerst kijken hoe het werkt.
Vermoed dat Windows11 nog wel eens voor problemen gaat zorgen.
Maar ik dwaal nu af...

Het zadelprobleem snap ik, de voorkant zit er goed op als je hem open klapt.
Het oplaadpunt onder het zadel gebruik ik nooit, want wat is dat allemachtig onhandig gemaakt zet.
Dus altijd zadel open, kabel er uit, kabel van de oplader er in, en laden maar.
Met zadel open.
Het zij zo.

Ook ik heb een navigatietastje op het stuur gezet. Zit fijn achter het windscherm. Werkt heerlijk.
Verder zit ie prima en heb ik sinds de beurt een beetje korrelige rem.
Dat wordt de volgende keer verholpen.
Achter remt bij mij soepel en stil, als ik de rechterrem inknijp hoor en voel ik dus "een beetje gebibber" en dat was eerst niet.
Kan natuurlijk een korreltje zand zijn, maar ik heb nu al weer een paar noodstops moeten maken (bedankt fietsers die ik links in wil halen en dan plots zonder hand uitsteken zo naar links schieten om af te slaan) maar het ongemak is nog niet weg.

Verder de tip om Heidenau K-banden er op te leggen.
Wat een verschil nu met mijn K66 bandjes.
Heerlijk, ding kleeft aan de weg.

Ik haal met mijn 114 kilo en een windscherm en niet het beste weer rond de 60 km nu.
Dat valt me echt reuze mee.
Verder eens met alle genoemde punten. ;)

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick4
  • Nu online
Mijn NCE Pro achterrem is tijdens het natte weer iets gaan aanlopen/geluid maken en dit is nu niet weg. Ook niet na paar keer hard remmen.

Zie foto beeld recht van achteren. Remschijf zelf is ook vies maar kan je het beste vanaf blijven geloof ik. Kan ik hier iets zelf aan doen of langs een willekeurige dealer?

Verder valt me op de dat de achterrem anders is dan de voor rem, die is veel groter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w4Y8voDa1Uf9nhcxGrGjdRUAXYE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ylkOqRCLEuXEygXHFB2pmdVh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
Patrick4 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:10:
Mijn NCE Pro achterrem is tijdens het natte weer iets gaan aanlopen/geluid maken en dit is nu niet weg. Ook niet na paar keer hard remmen.

Zie foto beeld recht van achteren. Remschijf zelf is ook vies maar kan je het beste vanaf blijven geloof ik. Kan ik hier iets zelf aan doen of langs een willekeurige dealer?

Verder valt me op de dat de achterrem anders is dan de voor rem, die is veel groter.
[Afbeelding]
Met een wielrenfiets maak je de hele module los (bouten twee tikken los draaien, niet uithalen) rem indrukken en weer vast draaien, als het goed is, is ie dan gecentreerd.

Bij de scooter heb ik die boutjes nog niet gezien maar ook niet maar gezocht. Ik laat het bij de beurt even doen.

De voorrem is groter omdat het voorwiel veel meer remkracht kan verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar
  • Niet online
[Afbeelding]
De schijven van de remmen schoonmaken zou ik wel even doen. De gaatjes die daarin zitten mogen ook niet verstopt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walrave
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:19
Leuk om te lezen over andermans ervaringen met de NCE Pro. Misschien nog een tip voor deze koude tijde, ik heb de: Tucano Urbano R154 PRO Vespa GTS / Vespa GTV V.a 2003 T/m 2021 Thermoscud er opgezet met een beetje werk, hijsogen en carabiners en dat scheelt enorm met de kou. Ik heb ook Handmoffen set Tucano Urbano R334, maar die passen niet ideaal en werken vooral goed tegen regen, maar minder tegen de kou, dus ik raad die niet aan.

Ik heb mijn scooter met ongeveer 7500km tweedehands gekocht en zit nu boven 8500km en hij rijd nog prima. Alleen had ik wel problemen met de remmen, dat was deels opgelost met nieuwe remblokken (een remblok was ook iets los gekomen zei de garage), maar ik vermoed dat de schijf een klein beetje scheef staat. Ik ga nog een grote onderhoud laten doen en dan wil ik dat dit ook na gekeken wordt. Ik heb zelf de banden niet vervangen, maar ga daar wel naar kijken. Misschien waren ze al vervangen want ze lijken nog in goede staat. Verder zou ik overwegen om de schokbrekers een keer te vervangen als dat te doen is want ik vind het oncomfortabel bij de verkeersdrempels.

Ik laad hem overdag op werk en met dit weer is dat onverstandig (onder de nul laden en geen zin om de batterijen de kantoor in te schouwen) dus hij wacht even tot we weer boven nul zijn. Ik had wel de eerste dag onder nul geladen en ik hoop dat ik niet al te veel schade aan de batterij ermee heb verricht. Normaal zit ik na 35km naar huis rijden op ongeveer 77%, nu was het 67%, maar ik hoop dat het vooral tijdelijk was door de kou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Ik heb van die Tucano R361 moffen, scheelt flink met kou want minder wind bij de handschoenen.
Dit icm wat normale handschoenen is een stuk 'warmer' dan van die extra dikke motor winterhandschoenen zonder stuurmoffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greet3
Aidix schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:31:
Ik heb van die Tucano R361 moffen, scheelt flink met kou want minder wind bij de handschoenen.
Dit icm wat normale handschoenen is een stuk 'warmer' dan van die extra dikke motor winterhandschoenen zonder stuurmoffen.
Ik heb van die goedkope moffen van ali besteld. Komende week binnen. Ben benieuwd of die ook de moeite waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 21:31

[Afbeelding]
Het lijkt of 1 van de 2 remblokken versleten is, verder kan de constructie wel een schoonmaakbeurt gebruiken.

13,1 kWp, Ecodan R32 7,5 , WTW ventilatie, Daikin FTXM35M(R) (5x), Doorstroomverwarmer, Douche WTW, Emco Novette Twin met LFP accu 51.2V 40Ah, Opel Vivaro DC L3H1 75kW (12-2022).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick4
  • Nu online
Als het boven nul is zal ik hem weer afspuiten.

Ik gebruik een merkloze winddeken en (goedkope) moffen, de deken is prima maar de moffen niet. Ze zijn net te klein (raken soms de rem hendel) en de gaten voor handvat en remhendel waren te klein en zijn nu uitgescheurd. Het doet nog iets maar niet veel.

Als iemand goed passende moffen voor de NCE weet hoor ik het graag.

Vandaag ligt er ijzel dus blijft hij in de garage ;)

@Walrave mooie km-stand voor model scooter van 2023. Bij die Vespa set zitten geen moffen of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walrave
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:19
Patrick4 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 06:38:
Als het boven nul is zal ik hem weer afspuiten.

@Walrave mooie km-stand voor model scooter van 2023. Bij die Vespa set zitten geen moffen of wel?
Ja het zal wel een van de eerste die verkocht was eind februari 2023 op de kenteken. Er komen geen moffen met de set en de moffen die ik heb gekocht passen niet echt goed er op (ring om vast te maken zit op de handvaten en de afsluit deel duwt tegen knopjes en ze dekken de richtingaanwijzers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OlafBso schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:50:
[...]

Leuk om te lezen en ik ben het met je eens.
Wel jammer dat als je de scooter dus ergens uit zet, en daarna terug naar huis gaat dat de dagteller gewoon weer op nul begint. Dit heb ik ook aan IVA doorgegeven.
Ik heb ze ook gemaild dat het een beetje onzinning is om er een GPS in te zetten, en vervolgens de kilometerteller nog met een ouderwets kabeltje wordt weergegeven, en dus verkeerd.
Waarom niet een GPS kilometer teller? Ook dat zouden ze aan de producent doorgeven.

V.w.b.de software voor het instellen van e.e.a....die krijg ik opgestuurd, en ga ik dus zelf eens bekijken.
Komt omdat dat met een Chinese/half Engelse handleiding geleverd wordt.
Ik mag er zelf mee testen, en dat vind ik leuk.
Komt vanuit mijzelf overigens, en nee, ik ga het met niemand verder delen.
Ik kan ook niet zelf de uiteindelijke parameters er in zetten, zo vermoed ik, want ik heb nou eenmaal geen kabel van de laptop naar de scooter, en of dit met Bluetooth gaat weet ik niet, want ja...ik moet eerst kijken hoe het werkt.
Vermoed dat Windows11 nog wel eens voor problemen gaat zorgen.
Maar ik dwaal nu af...

Het zadelprobleem snap ik, de voorkant zit er goed op als je hem open klapt.
Het oplaadpunt onder het zadel gebruik ik nooit, want wat is dat allemachtig onhandig gemaakt zet.
Dus altijd zadel open, kabel er uit, kabel van de oplader er in, en laden maar.
Met zadel open.
Het zij zo.

Ook ik heb een navigatietastje op het stuur gezet. Zit fijn achter het windscherm. Werkt heerlijk.
Verder zit ie prima en heb ik sinds de beurt een beetje korrelige rem.
Dat wordt de volgende keer verholpen.
Achter remt bij mij soepel en stil, als ik de rechterrem inknijp hoor en voel ik dus "een beetje gebibber" en dat was eerst niet.
Kan natuurlijk een korreltje zand zijn, maar ik heb nu al weer een paar noodstops moeten maken (bedankt fietsers die ik links in wil halen en dan plots zonder hand uitsteken zo naar links schieten om af te slaan) maar het ongemak is nog niet weg.

Verder de tip om Heidenau K-banden er op te leggen.
Wat een verschil nu met mijn K66 bandjes.
Heerlijk, ding kleeft aan de weg.

Ik haal met mijn 114 kilo en een windscherm en niet het beste weer rond de 60 km nu.
Dat valt me echt reuze mee.
Verder eens met alle genoemde punten. ;)
beetje jammer dat je de software niet met anderen wil delen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 17:07:
[...]

beetje jammer dat je de software niet met anderen wil delen
Ja, vind ik heel normaal als je in vertrouwen iets krijgt opgestuurd.
Maar vraag anders even jouw dealer dan.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Excuses allemaal, ben nu net nieuw in dit topic.
Ik vroeg mij af wie momenteel hier de meeste kms op zijn electrische scooter heeft gemaakt?

Ik rij momenteel een tweedehandsje Sym Symphony uit 2011 met 22.000km op de klok, wil hem blijven rijden voor 2024 en daarna allicht kijken voor een electrische scooter.

Ik weet dat er weinig tot geen onderhoud aan een electrische scooter is, dus ik vroeg mij af hoeveel totale kilometers sommige van jullie al afgelegd hebben en wat er aan slijtage naar boven kwam en eventueel wat de kosten daarvan waren.

Onderhoud aan mijn 4takt doe ik voornamelijk zelf, behalve zaken waar ik de gereedschap niet voor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
Wowhead schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:07:
Excuses allemaal, ben nu net nieuw in dit topic.
Ik vroeg mij af wie momenteel hier de meeste kms op zijn electrische scooter heeft gemaakt?

Ik rij momenteel een tweedehandsje Sym Symphony uit 2011 met 22.000km op de klok, wil hem blijven rijden voor 2024 en daarna allicht kijken voor een electrische scooter.

Ik weet dat er weinig tot geen onderhoud aan een electrische scooter is, dus ik vroeg mij af hoeveel totale kilometers sommige van jullie al afgelegd hebben en wat er aan slijtage naar boven kwam en eventueel wat de kosten daarvan waren.

Onderhoud aan mijn 4takt doe ik voornamelijk zelf, behalve zaken waar ik de gereedschap niet voor hebt.
ca 11000 km
Kosten:
- aanschaf
- laden
- 1 achterband
- 1 helm
- 1 balhoofdlager
- 1 softwareupdate
- verzekering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
supersoco80 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:25:
[...]

ca 11000 km
Kosten:
- aanschaf
- laden
- 1 achterband
- 1 helm
- 1 balhoofdlager
- 1 softwareupdate
- verzekering
Netjes dus buiten banden slijtage en een balhoofdlager van de voorvork geen onderhoud/vervangende onderdelen. Hoe oud is jou scooter en hoeveel km per week/maand maak jij?

Ik vind het wel fijn weer een scooter te hebben, scheeld zo enorm veel geld nadat ik mijn auto verkocht hebt. paar liter benzine kost mij nog geen 8 euro en verzekering 10tje per maand.

Hij stinkt alleen ivm benzine en hij staat in mijn schuurtje in ons flat woning dus ruik je benzine bij binnekomst trappen gang dat vind ik wel echt zuur. Ik hoop er iedergeval een jaar mee te kunnen doen, en dan daarna hopelijk te vervangen voor een electrisch exemplaar, maar daar moet dan wel eerst even flink voor gespaard worden, want wat zijn die dingen duur :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
Wowhead schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:42:
[...]

Netjes dus buiten banden slijtage en een balhoofdlager van de voorvork geen onderhoud/vervangende onderdelen. Hoe oud is jou scooter en hoeveel km per week/maand maak jij?

Ik vind het wel fijn weer een scooter te hebben, scheeld zo enorm veel geld nadat ik mijn auto verkocht hebt. paar liter benzine kost mij nog geen 8 euro en verzekering 10tje per maand.

Hij stinkt alleen ivm benzine en hij staat in mijn schuurtje in ons flat woning dus ruik je benzine bij binnekomst trappen gang dat vind ik wel echt zuur. Ik hoop er iedergeval een jaar mee te kunnen doen, en dan daarna hopelijk te vervangen voor een electrisch exemplaar, maar daar moet dan wel eerst even flink voor gespaard worden, want wat zijn die dingen duur :D
Zeker. Ik heb gekozen voor een met 2 accu's (100+km range was belangrijk voor me) en kwam uit op 4500. Echter betaal ik nu ongeveer 1,60 per 100km. Momenteel overigens 1000km erop en nog geen verdere kosten behalve de intervalbeurten (1000 en dan elke 5000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
pannekoek schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:53:
[...]

Zeker. Ik heb gekozen voor een met 2 accu's (100+km range was belangrijk voor me) en kwam uit op 4500. Echter betaal ik nu ongeveer 1,60 per 100km. Momenteel overigens 1000km erop en nog geen verdere kosten behalve de intervalbeurten (1000 en dan elke 5000).
Ok super, wat kost een onderhouds beurt gemiddeld? dan heb ik er een beetje een beeldvorming bij wat het kost voor een electrische scooter. Ik begreep dat het meer een overview is, bandjes checken, electra checken en wat kleiner grut? of gaan ze dan ook echt de motor uitlezen/ firmware upgraden/ en eventueel motorisch wat onderdeeltjes vervangen die in die electra motor zit dat eventueel slijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
Wowhead schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:42:
[...]

ca. 120 km per week, scooter is gebruikt gekocht (2500 op de teller), ik heb hem nu net iets meer dan een jaar. Sinds een verhuizing is het gebruik toegenomen. Nadeel:
Ik heb mijn dieselauto nog steeds, maar die staat eigenlijk veel te veel en lang stil. Die zou ik om moeten gaan ruilen voor een benzine.

De stilte en gebrek aan stank (en onderhoud) van een e-scooter zijn enorme voordelen bovenop alle voordelen van een gewone scooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
Knip-
Er zitten voor en nadelen aan beide type scooters wat ik hier zo lees.

Waar ik mee zit is dat ik deze scooter voor 600 euro gekocht hebt en kwa onderhoudt de komende 4/5 jaar nooit richting de aanschafprijs van een super scoro ga komen om die aanschaf prijs te verantwoorden (5500 euro zonder 2e batterij)

Ik hoop de komende paar jaar met deze sym symphony maximaal 1000 euro onderhoud te hebben.
Het meeste zal ik zelf doen, dus voornamelijk 2ehandse onderdelen en zelf installeren, dat moet wel lukken.

voor 5500 euro kan ik een leuke tweedehandse Toyota Aygo auto kopen.
Voor mij zit het financieel al niet meer in het spectrum waar ik het voor die prijs interessant vind, goedkopere e-scooters zijn een optie maar die lijken vanuit de vele comments hier niet altijd aantrekkelijk te zijn voor verschillende redenen.

Ik denk dat ik de kat nog enkele jaren uit de boom kijkt, in alle opzichten is de Super Scoro long range scooter superieur aan mijn benzine scooter, maar dat is de prijs ook :+

Escooters zullen alleen maar duurder worden de komende jaren maar hopelijk allemaal wel long range modelen met hopelijk een door de EU geforceerde standaard voor de batterijen met van die rekken bij elk benzine station waar je standaard gewoon een batterij leased van de tank stations en hun er voor zorgen dat de batterijen in goede staat worden uitgeleend (wishful thinking)

[ Voor 210% gewijzigd door Wowhead op 16-01-2024 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
Wowhead schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:00:
[...]

Ok super, wat kost een onderhouds beurt gemiddeld? dan heb ik er een beetje een beeldvorming bij wat het kost voor een electrische scooter. Ik begreep dat het meer een overview is, bandjes checken, electra checken en wat kleiner grut? of gaan ze dan ook echt de motor uitlezen/ firmware upgraden/ en eventueel motorisch wat onderdeeltjes vervangen die in die electra motor zit dat eventueel slijt.
lichtelijk onduidelijk wellicht door formatting maar hopelijk zichtbaar. Geen grote beurt mogelijk bij elektrisch want non-existent. Kleine beurt 50 en grote 85 ex software en onderdelen

Tarief elektrisch Tarief brandstof Omschrijving
1e onderhoudsbeurt Vanaf €49,95 Vanaf €79,95 Exclusief software en slijtagedelen
Kleine onderhoudsbeurt Vanaf €84,95 Vanaf €99,95 Exclusief software en slijtagedelen
Grote onderhoudsbeurt nvt Vanaf €139,95 Exclusief software en slijtagedelen
Leenscooter Vanaf €20,- Vanaf €20,- Per dag
Schaderapport verzekering Vanaf €95,- Vanaf €95,- Gespecificeerd schaderapport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
pannekoek schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:30:
[...]

lichtelijk onduidelijk wellicht door formatting maar hopelijk zichtbaar. Geen grote beurt mogelijk bij elektrisch want non-existent. Kleine beurt 50 en grote 85 ex software en onderdelen

Tarief elektrisch Tarief brandstof Omschrijving
1e onderhoudsbeurt Vanaf €49,95 Vanaf €79,95 Exclusief software en slijtagedelen
Kleine onderhoudsbeurt Vanaf €84,95 Vanaf €99,95 Exclusief software en slijtagedelen
Grote onderhoudsbeurt nvt Vanaf €139,95 Exclusief software en slijtagedelen
Leenscooter Vanaf €20,- Vanaf €20,- Per dag
Schaderapport verzekering Vanaf €95,- Vanaf €95,- Gespecificeerd schaderapport
Oh dat zijn zeer schappelijke bedragen! Positief verast!
Dankjewel voor de uitleg! dat maakt een e-scooter zeker weer een heel stuk aantrekkelijker!
Pagina: 1 ... 66 ... 74 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.