Toon posts:

Elektrische scooters

Pagina: 1 ... 58 59 60 Laatste
Acties:

• Denilles
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21-03 09:28
Kisajera schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:25:
Vorige week de IVA S5 matzwart aangeschaft! :) zal hem ergens deze week ontvangen. Helaas zit het weer niet echt mee maar goed.. even wachten maar tot de sneeuw verdwijnt.

Momenteel aan het kijken voor een all risk verzekering maar dat valt toch vies tegen, zit overal tussen de 40-60 euro. Misschien toch maar voor WA+ gaan.

Daarnaast twijfel ik enorm om valbeugels aan te schaffen. De sets bestaan uit valbeugels voren en volgens mij een achterdrager zitje.
Iemand hier ervaring ermee?
Ik heb geen valbeugels erbij genomen maar wel een achterrekje waar ik me coolbox opzet met een bagagespin.
Deze is net als me scooter matzwart.
En bevalt erg goed.
Althans die ene keer dat ik ermee naar me werk heb gereden tot nu toe.... er lijkt geen einde aan dit weer te komen zeg👎

• swiper
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-03 17:46
Voor de berijders van IVA e scooters, deze scooters heten in Duitsland INOA scooters en NOVA scooters.
Deze scooters zijn identiek aan de IVA e scooters, echter de onderdelen zijn bij deze firma veeeeel
voordeliger, oa. remblokjes, accu''s kappen en nog veel meer.
Voorbeeld accu voor de IVA 5 € 599,00 in Nederland € 839,00 is nogal een verschil.
Hier de link': https://store.inoa.de/ersatzteile/inoa-sli
Succes

• dostre
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10:08

dostre

Laagvlieger

dostre schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:26:
Rara welke scooter ben ik aan het werken? (Mijn nieuwste aanwinst)
Ik heb dus een Novox C20 5,5kW met defecte accu gekocht en helemaal uit elkaar gehaald om te kijken hoe deze opgebouwd is >:) .

Er zit dus een 60V 40Ah LiFePo4 accu zonder BMS in en balanceren doet de lader, daar zit dan ook een flinke multikabel aan.

De motor, controller en kabelboom lijken mij hetzelfde als de 48V 3500W uitvoering te zijn maar dan 2 weerstandjes in de controller vervangen zodat de meting van het accuniveau klopt (en de onderspanningsbeveiliging werkt).
Natuurlijk ook een 60V>12V omvormer en de accu indicator voor 60V.

Voor de test deze 2 weerstandjes vervangen door een waarde wat ik met een nattevinger berekening :9 bepaald heb zodat deze op een 48V accu wilt werken, ik heb namelijk nog een 1,9kWh pakket liggen welke een 1 op 1 vervanger voor de 48V lood C50 is.

Het rijdt, alleen zowel de schokbrekers voor als achter lek |:(. Ik weet nu ook meteen hoe lekke achter schokbrekers bij een novox aanvoelen, zodra deze terugveren is het met een rotklap omdat de stikstof tegendruk mist. Een revisiebedrijf heeft mij verteld dat dit zogenaamde emulsiedempers zijn met 12 bar stikstof druk.
Voor testritjes de veren ver opgedraaid zodat de vering even niks doet :+

Ik denk dat het een (dure hobby) projectscooter wordt.
Namelijk leuke QS hub motoren gezien >:). Ook qua accu heb ik leuke plannen, voor €1240 aan cellen (INR21700-40TG, 4000mAh/45A) heb ik een 5,3kWh 20S18P accu met belachelijke specificaties. Er is theoretisch 810A beschikbaar maar ik neem de helft marge dus 400A zal de accu straks moeten kunnen leveren, dat is een whopping 28,8kW _O-.

Misschien krijg ik ook een deel van de materialen gesponsord, dit is namelijk een voorproefje/ voorbereiding op een project waar ik binnenkort aan mee ga werken. Project E-runner met 50pk, beide builds (E-runner zeker) worden waarschijnlijk gevlogd door een bekende youtuber ;).

Volgende week wordt er contact gelegd met enkele mogelijke sponsoren.

Novox C50: QS 4kW hubmotor 76,8V 50Ah (3,84kWh) LFP accu 12,5PK op de testbank. V2.0 in aantocht. Keep on tweaking!

• dostre

dostre

Laagvlieger

Welk chinees model is de C20 eigenlijk op gebaseerd? Helaas heeft de mijne last van de beruchte chinesium kwaaltjes en moet oa de rubberen mat en de voorvork/ vering vervangen worden.

Novox C50: QS 4kW hubmotor 76,8V 50Ah (3,84kWh) LFP accu 12,5PK op de testbank. V2.0 in aantocht. Keep on tweaking!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Engie schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:40:
[...]

Nee, mijn scooter is in Nov stil gezet voor mijn woon werk verkeer (werd een beetje te koud voor me).
En sindsdien heb ik niet heel veel last van het verschijnsel. Wellicht dat ik na de zomer de banden nog vervang. Maar nu vind ik het wel eventjes prima!
Vandaag heb ik eindelijk die oude banden laten vervangen voor een nieuwe band met meer profiel. Ook gelijk een maatje breder (zowel achter als voor). Het schudden is helemaal weg nu.. Ligt dus echt aan de fabrieksbanden van de Iva E-Go S5.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30

• Trigger84
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-03 21:52
Ja die standaard Chingchang bandjes moet je vervangen. Bij mij waren ze niet te balanceren en hadden weining grip (ben eens met beide banden weggegleden. toen was de maat vol)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dostre

dostre

Laagvlieger

Wat was ik blij toen ik dat chinees rubber vervangen had door Michelin bandjes. Veel stabieler in bochten nu en niet meer bang hoeven zijn dat ik grip verlies, voorheen was ik nog wel eens over rotondes aan glibberen als ik meteen de eerste afslag wilde nemen.

• Repro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-03 20:46
m0nk schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 16:53:
[...]

Vandaag heb ik eindelijk die oude banden laten vervangen voor een nieuwe band met meer profiel. Ook gelijk een maatje breder (zowel achter als voor). Het schudden is helemaal weg nu.. Ligt dus echt aan de fabrieksbanden van de Iva E-Go S5.
Welke maatje breder heb je genomen van welk bandenmerk?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Repro schreef op zondag 12 maart 2023 @ 19:16:
[...]

Welke maatje breder heb je genomen van welk bandenmerk?
110/70-12 A-Line 4 season bandjes. Kwa slijtage kan ik nog niks zeggen natuurlijk.

• berchtold
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22-03 18:56
hey,
ik ben zelf nu aan het kijken voor scooters en met name nu elektrische om te kijken of het haalbaar is. ik rij 3 dagen per week minimaal 30km per dag. kan uitschieter hebben naar 55-60km, maar das sporadisch. hebben. Ik heb eigenlijk geen zin om elke dag te moeten laden. heb gekeken naar de segway e125s. maar hoor dat daar nog wel problemen mee zijn. lees ook met name dat er een error code 35 is die vaak voorkomt. Enige tips?

Edit:
Uiteraard wil ik dan ook wel brommer variant. 45-50kmu

[Voor 7% gewijzigd door berchtold op 12-03-2023 22:40]

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:30
berchtold schreef op zondag 12 maart 2023 @ 22:39:
hey,
ik ben zelf nu aan het kijken voor scooters en met name nu elektrische om te kijken of het haalbaar is. ik rij 3 dagen per week minimaal 30km per dag. kan uitschieter hebben naar 55-60km, maar das sporadisch. hebben. Ik heb eigenlijk geen zin om elke dag te moeten laden. heb gekeken naar de segway e125s. maar hoor dat daar nog wel problemen mee zijn. lees ook met name dat er een error code 35 is die vaak voorkomt. Enige tips?

Edit:
Die e35 code voor E125 is slechts sporadisch (in mijn geval 2 keer gehad in anderhalf jaar). Dus daar zou ik hem niet op afserveren.
Je requirement voor 30 km min per dag en niet iedere dag willen laden is een groter probleem. Voor zover ik weet is er maar 1 die dat kan:
https://www.scootercentru...-elektrische-scooter.html
Of je moet uiteraard zelf aan de slag en zelf een accupack (laten) bouwen.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• Engie
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:17
m0nk schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 16:53:
[...]

Goed om te weten! Ik moet ook mijn banden laten vervangen, kwam er vorige week achter dat er er toch wel heel weinig profiel zit op mijn achterband. Ga dan in ieder geval voor niet fabrieksbanden.

Thanks voor de feedback!

(overigens hebben mijn fabrieksbanden het ruim 15.000 km uitgehouden voordat ze vervangen moest worden. Vind dat best wel indrukwekkend!)

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:00
hey,

Edit:
Ik heb zo'n 2 jaar de E125s en nog nooit de error 35 gehad. Dat gezegd hebbende, 30km per dag rijden en niet elke dag willen laden kan op zich wel met de Segway. Echter moet je rekening houden met:
  • Onder de +/-40% accu neemt de acceleratie af, topsnelheid haal je nog steeds, maar kan wel vervelend zijn als je tussen de auto's rijdt
  • Bij koude temperaten haal je nog wel de 60km range bij 100% accu, maar het wordt wel krapjes bij temperaturen onder de 0 en tegenwind

Acties:
  • +1Henk 'm!

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Engie schreef op maandag 13 maart 2023 @ 08:50:
[...]

Goed om te weten! Ik moet ook mijn banden laten vervangen, kwam er vorige week achter dat er er toch wel heel weinig profiel zit op mijn achterband. Ga dan in ieder geval voor niet fabrieksbanden.

Thanks voor de feedback!

(overigens hebben mijn fabrieksbanden het ruim 15.000 km uitgehouden voordat ze vervangen moest worden. Vind dat best wel indrukwekkend!)
Ik zat op ruim 8500km. Ik merkte het vooral ook bij nat weer, paar keer bijna onderuit gegaan maar kon dan nog net met mijn been via de weg mijn evenwicht bewaren.. Als ik mijn linkerhand van mijn stuur af hield schudde mijn stuur ook flink.. Nu is dat helemaal weg, veel meer grip ook. En een iets bredere bant staat ook mooier op deze scooter.. :P

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:31
hey,

Edit:
Ik heb in half jaar tijd ongeveer 5 keer de 35 error code gehad. Eenmaal kon ik uit het niets niet harder dan 10 km op de weg.
Het euvel was wel altijd te verhelpen door accus even loskoppelen, 10 sec wachten en opnieuw aankoppelen. Letterlijk stekker uit en in duwen meer niet.
Dan is de error weg.

Het opladen. Tja. Licht aan zoveel factoren. Je gewicht, rijstijl, afstand en temperatuur.
Wil je tot 100% capaciteit opladen of juist tot 75% vanwege behoud levensduur batterij?

Kun je opladen direct aan de scooter of moet je de accus er uithalen en los opladen? Als je ze los oplaad, is dit in een stille omgeving? Want de oplader maakt een herrie.

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05:36
Ik ben vanmorgen met (hele lichte) range stress naar het werk gereden. Ik Had wat extra ritjes gedaan zonder bijladen en toen begon ik me wat af te vragen. Wat is er erger:
- Vaker laden (dus bijvoorbeeld als de accu nog 75% vol is
- Ver leegrijden (<10%) en dan laden

[Voor 22% gewijzigd door supersoco80 op 13-03-2023 15:23]

• Engie
supersoco80 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:22:
Ik ben vanmorgen met (hele lichte) range stress naar het werk gereden. Ik Had wat extra ritjes gedaan zonder bijladen en toen begon ik me wat af te vragen. Wat is er erger:
- Vaker laden (dus bijvoorbeeld als de accu nog 75% vol is
- Ver leegrijden (<10%) en dan laden
Het hangt natuurlijk van veel factoren af. Bijvoorbeeld, hoeveel keer zou je ontladen onder de 10% tegenover hoe vaak je hem helemaal vol laad?
In mijn eigen optiek is het volledig opladen van de accu minder schadelijk dan het diep ontladen ervan. (zelfs als je 10x volledig moet opladen vs 1x naar 2%).

Ik zit op de 15k kilometers op mijn accu en ik moet zeggen dat ik zelf niet noemerenswaardig merk dat de capaciteit minder is geworden. Terwijl ik denk ik toch wel op een 400x opladen zit.
(Ik laad hem standaard op tot 100% want range anxiety).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• supersoco80
Engie schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:44:
[...]

Het hangt natuurlijk van veel factoren af. Bijvoorbeeld, hoeveel keer zou je ontladen onder de 10% tegenover hoe vaak je hem helemaal vol laad?
In mijn eigen optiek is het volledig opladen van de accu minder schadelijk dan het diep ontladen ervan. (zelfs als je 10x volledig moet opladen vs 1x naar 2%).

Ik zit op de 15k kilometers op mijn accu en ik moet zeggen dat ik zelf niet noemerenswaardig merk dat de capaciteit minder is geworden. Terwijl ik denk ik toch wel op een 400x opladen zit.
(Ik laad hem standaard op tot 100% want range anxiety).
Ik zit op de helft van jouw kilometers en op ongeveer 1/3e van jouw aantal keer laden, ik rij hem zelden tot nooit onder de 25%, ik laad hem altijd tot 100% (ik heb geen mogelijkheid om een maximale waarde ergens in te stellen, dus ik prik hem gewoon in de ochtend op mijn werk in en haal hem er voor vertrek weer uit). Ik merk voor nu ook nog nul degradatie van de accu en dat hou ik dus graag zo :)

• berchtold
Erg bedankt voor de reacties allemaal. Silence wordt hem denk niet. Mij een beetje te duur nog. Zou sowieso mijn eerste scooter zijn. Misschien dat ik voorlopig toch nog voor een benzine zou moeten gaan. Ik weet dat dit niet helemaal de juiste forum is. Maar is er een model die jullie daarvoor aanraden? Een rustig blokje?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:02
@berchtold Je geeft aan dat je geen zin hebt om elke dag te laden maar daarmee maak je het jezelf wel lastig qua aanbod.
Is het daadwerkelijk zo’n harde eis omdat je het enkel over “geen zin hebben” hebt?
Laat dat los en je hebt veel meer mogelijkheden.

Ik rijd iets van 45Km per dag en laad ook gewoon elke dag

• ramonweb
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10:40
Ik ben ook in de markt voor een electrische (motor-) scooter. Nu is mijn oog gevallen op de Tromox Ukko. Iemand ervaring met dit merk/model?
Het gaat mij met name om de bouwkwaliteit en de bruikbaarheid voor woon/werk verkeer.

[Voor 23% gewijzigd door ramonweb op 14-03-2023 11:12]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• supersoco80
ramonweb schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:08:
Ik ben ook in de markt voor een electrische (motor-) scooter. Nu is mijn oog gevallen op de Tromox Ukko. Iemand ervaring met dit merk/model?
Het gaat mij met name om de bouwkwaliteit en de bruikbaarheid voor woon/werk verkeer.
Ik kende het hele merk niet, dus ik heb hem snel even opgezocht en het eerste wat direct in me opkwam: Waarom? Los van of de techniek goed is (geen idee) combineer je alle nadelen van een scooter (weggedrag/kleine wieltjes) met alle nadelen van een brommer (geen bagageruimte, je zit volledig open in de regen elementen).

Voor woon-werk zou ik lekker voor een scooter gaan. De mijne heeft een ruitje en een dekentje. Op een regenachtige dag als vandaag hoef ik niet eens een regenjas aan, ik zit helemaal droog. Ik stop zo op de terugweg even voor boodschappen, die kunnen voor de hele midweek makkelijk in de scooter, mocht ik extra meenemen dan hang ik die in een tasje aan het haakje tussen mijn benen. véél praktischer dan een brommermodel dus.

• Engie
berchtold schreef op maandag 13 maart 2023 @ 18:07:
Erg bedankt voor de reacties allemaal. Silence wordt hem denk niet. Mij een beetje te duur nog. Zou sowieso mijn eerste scooter zijn. Misschien dat ik voorlopig toch nog voor een benzine zou moeten gaan. Ik weet dat dit niet helemaal de juiste forum is. Maar is er een model die jullie daarvoor aanraden? Een rustig blokje?
Heb je overwogen om een tweede accu in een van de elektrische varianten te zetten? Dat zou je range (bijna) verdubbelen.

Sinds dat ik een elektrische scooter heb klinken alle benzine scooters heel luid. Als ik op een lange weg rijd met een benzine scooter voor me met grofweg dezelfde snelheid, rij ik altijd een tikkie langzamer tot ik hem minder hoor.
Advies voor een rustig blokje heb ik dus helaas niet, wellicht een standaard Kymco?

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:58
berchtold schreef op maandag 13 maart 2023 @ 18:07:
Waarom geen refurbished Govecs Go met een nieuwe accu?
Heb ik ook gedaan, veel minder dan €3k en ik haal nu in de winter bij 0C makkelijk 60km, echte bereik durf ik nog niet te testen maar in de zomer zou ie meer dan 120km moeten halen.
Ik heb er één gekocht van deze aanbieder; https://www.marktplaats.nl/u/michel/20475010/
Hier een ander voorbeeld; https://www.marktplaats.n...he-scooter-lithium-4-7kwh

Ik had hiervoor altijd 4takt Kymco's, als je toch niet electrisch gaat zou ik dat aanraden.

• Dre
  • Niet online
Dre schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 18:30:
Waar vind je iemand met verstand van de Peugeot E-vivacity. De afgelopen jaren redelijk probleemloos rondgereden, maar nu wil het hoofdrelais niet inschakelen. Zowel met rijden als met opladen niet. Dit ontstond tegelijkertijd met dat het contactslot niet meer wou uitschakelen. De koplamp bleef branden nadat ik de sleutel verwijderde :X . Er zat corrosie in het contactslot. Echter na herstel van het contactslot geeft de scooter nog steeds een motorstoring. En het hoofdrelais komt niet in.

[Afbeelding]

Hoofdrelais schakelt wel als ik deze los neem en er zelf 12V op zet. Echter lijkt het erop dat de buddyseat printplaat het relais niet te willen activeren.

SEVCON geeft soms 4x knipper, wat best kan kloppen omdat het relais niet inkomt.

@spattex @deheerdejong @flippy
Peugeot E-vivacity :(. Ik vrees dat ik 2 bijna perfect werkende scooters naar de sloop moet brengen. Goeie accu's, goeie motor, mooie SEVCON controller (Gen4 48V 275A). Foutcode gereset met de TEP2010. Maar het werkt niet. Zie hier uitlezen met TEP2010:

Echt zonde dat zo'n scooter bij gebrek aan een reparateur naar de sloop moet. Staat nu in de weg. 12000km mee gereden en aanschaf 5000 euro. Is een scooter met 2-takt walm dan een betere oplossing voor de betrouwbaarheid en repareerbaarheid van de scooter? (grapje ;))

Maar wat doe ik hiermee? Ombouwen met een Kelly controller? Hergebruiken SEVCON? Spullen verkopen? Of gewoon naar de sloop brengen?

De gashendel en remlichten en dergelijke zitten niet direct op de SEVON aangesloten, maar lopen over CAN-bus via allerlei Peugeot elektronica. Ook de BMS gaat via CAN-bus. Eventjes ombouwen is niet makkelijk denk ik.

@spattex @deheerdejong

[Voor 4% gewijzigd door Dre op 16-03-2023 15:59]

• dostre

dostre

Laagvlieger

Als ik naar de foutcode kijk dan verwacht ik dat de fysieke aansturing van de contactor niet werkt. (Als in defecte fet oid)
De vrijgave is er maar er gebeurt niks en dan is een dergelijke code een logisch gevolg.

Gezien het nu meerdere scooters betreft verwacht ik een ontwerpfoutje oid en dat het probleem wel goed op te lossen is maar de oplossing/ workaround nog niet bekend is.
Wie weet is het een zekeringetje op de printplaat.

Beetje hetzelfde als de bug wat de Synology DS415+ heeft, na een paar jaar valt de nas morsdood maar met een simpel weerstandje op de debug poort werd deze weer tot leven gewekt. Dat was iets met een voortijdig versleten klokgenerator van een ongebruikte feature, het weerstandje schakelt deze klokgenerator uit.

• deheerdejong
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11:17
Dre schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 15:51:
[...]

Peugeot E-vivacity

Maar wat doe ik hiermee? Ombouwen met een Kelly controller? Hergebruiken SEVCON? Spullen verkopen? Of gewoon naar de sloop brengen?

@spattex @deheerdejong
Als je ze wilt verkopen dan heb ik wel interesse!! Hahaha

Stuur me maar een privé berichtje!

• berchtold
Hi allen,

Ik had nog paar vraagjes. Als ik kijk naar verschil tussen bijv segway en niu. Zie ik dat het nominale motorvermogen van de niu’s hoger liggen. Betekent dit dat niu’s beter op snelheid blijven bij heuvels/wind? Zit te kijken nu tussen de mqi+ sport 42ah en de segway e125s.

Segway heeft wel ietsje meer range. Maar als je kijkt naar ervaringen zie je de niu mqi met stuk kleinere accu toch ook de 65km aan range halen met bromversie. Hoe krijgt niu dit voor elkaar? Is de efficiëntie van segway zo laag? Of ligt het aan het gewicht van de scooters?

• sikkwittet
berchtold schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 00:26:
Hi allen,

Ik had nog paar vraagjes. Als ik kijk naar verschil tussen bijv segway en niu. Zie ik dat het nominale motorvermogen van de niu’s hoger liggen. Betekent dit dat niu’s beter op snelheid blijven bij heuvels/wind? Zit te kijken nu tussen de mqi+ sport 42ah en de segway e125s.

Segway heeft wel ietsje meer range. Maar als je kijkt naar ervaringen zie je de niu mqi met stuk kleinere accu toch ook de 65km aan range halen met bromversie. Hoe krijgt niu dit voor elkaar? Is de efficiëntie van segway zo laag? Of ligt het aan het gewicht van de scooters?
S125 gebruiker hiero. Ik trek eigenlijk elke e scooter weg als we samen bij rood stil staan. Heb nog nooit gehad dat een niu harder optrok dan ik.
Sws doe ik dat bij elke andere scooter, dus ook verbrandingsmotor.

Alleen mijn top snelheid houd echt op bij 50 als ik volle accu heb en valt naar 46 max als ik onder 40% accu zit
(Dit alles wel na de gratis, ja gratis anders ben je opgelicht, snelheidsupdate)

• berchtold
sikkwittet schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:18:
[...]

S125 gebruiker hiero. Ik trek eigenlijk elke e scooter weg als we samen bij rood stil staan. Heb nog nooit gehad dat een niu harder optrok dan ik.
Sws doe ik dat bij elke andere scooter, dus ook verbrandingsmotor.

Alleen mijn top snelheid houd echt op bij 50 als ik volle accu heb en valt naar 46 max als ik onder 40% accu zit
(Dit alles wel na de gratis, ja gratis anders ben je opgelicht, snelheidsupdate)
Snelheidsupdate zie ik overal betaald zijn, maar goed. los van dat. Ik vraag mij nu vooral af als je op lange stukken rijd. of een niu dan beter op snelheid blijft met een beetje wind of heuvels dan zo'n segway, puur vanwege dat nominale vermogen wat een stuk lager ligt bij de segway. Acceleratie met die piek van 3000w geloof ik wel.

• sikkwittet
berchtold schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 18:17:
[...]

Snelheidsupdate zie ik overal betaald zijn, maar goed. los van dat. Ik vraag mij nu vooral af als je op lange stukken rijd. of een niu dan beter op snelheid blijft met een beetje wind of heuvels dan zo'n segway, puur vanwege dat nominale vermogen wat een stuk lager ligt bij de segway. Acceleratie met die piek van 3000w geloof ik wel.
Die snelheid houd je altijd aan. Tenzij je onder de 30 a 25 % batterij komt. Dan kan het verkeren. Maar dit is eigen aan ev rijden op deze dingen.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:32
Ik zoek wat hulp. Ik heb al een poosje een E-Max 45km, die kocht ik met een defecte accu. Ik heb daar andere accu's in gezet en een poosje mee gereden. Ik ben er blij mee, fijne scooter en zit goed inelkaar. Deze E-Max heeft een Sevcon controller.
Paar weken terug zat ik op MP, vond een andere E-Max met kapotte accu, 25km model. Die heb ik opgehaald met het idee het minimaal 45 te laten rijden en er een lithium pakket in te zetten.
Van de week die boel een verder bekeken. De defecte accu eruit gevist en vervangen door een ander. Scooter rijdt weer. Deze E-Max heeft dus geen Sevcon controller maar een Proud Eagle, kwam ik achter. Dat schijnt stock te zijn geweest maar ik kan niet bedenken hoe ik deze 45 kan laten rijden. Iemand daar ervaring mee of kan ik beter direct de controller vervangen en zo ja door welke dan? Ik lees o veel plekken Kelly. Maar welke Kelly?

En omdat het leuk is, een foto van het setje:

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Pagina: 1 ... 58 59 60 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekert bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee