Ik heb dus een Novox C20 5,5kW met defecte accu gekocht en helemaal uit elkaar gehaald om te kijken hoe deze opgebouwd is

.
Er zit dus een 60V 40Ah LiFePo4 accu zonder BMS in en balanceren doet de lader, daar zit dan ook een flinke multikabel aan.
De motor, controller en kabelboom lijken mij hetzelfde als de 48V 3500W uitvoering te zijn maar dan 2 weerstandjes in de controller vervangen zodat de meting van het accuniveau klopt (en de onderspanningsbeveiliging werkt).
Natuurlijk ook een 60V>12V omvormer en de accu indicator voor 60V.
Voor de test deze 2 weerstandjes vervangen door een waarde wat ik met een nattevinger berekening

bepaald heb zodat deze op een 48V accu wilt werken, ik heb namelijk nog een 1,9kWh pakket liggen welke een 1 op 1 vervanger voor de 48V lood C50 is.
Het rijdt, alleen zowel de schokbrekers voor als achter lek

. Ik weet nu ook meteen hoe lekke achter schokbrekers bij een novox aanvoelen, zodra deze terugveren is het met een rotklap omdat de stikstof tegendruk mist. Een revisiebedrijf heeft mij verteld dat dit zogenaamde emulsiedempers zijn met 12 bar stikstof druk.
Voor testritjes de veren ver opgedraaid zodat de vering even niks doet
Ik denk dat het een (dure hobby) projectscooter wordt.
Namelijk leuke QS hub motoren gezien

. Ook qua accu heb ik leuke plannen, voor €1240 aan cellen (INR21700-40TG, 4000mAh/45A) heb ik een 5,3kWh 20S18P accu met belachelijke specificaties. Er is theoretisch 810A beschikbaar maar ik neem de helft marge dus 400A zal de accu straks moeten kunnen leveren, dat is een whopping 28,8kW

.
Misschien krijg ik ook een deel van de materialen gesponsord, dit is namelijk een voorproefje/ voorbereiding op een project waar ik binnenkort aan mee ga werken. Project E-runner met 50pk, beide builds (E-runner zeker) worden waarschijnlijk gevlogd door een bekende youtuber

.
Volgende week wordt er contact gelegd met enkele mogelijke sponsoren.
Novox C50: QS 4kW hubmotor 76,8V 50Ah (3,84kWh) LFP accu 12,5PK op de testbank. V2.0 in aantocht. Keep on tweaking!