Toon posts:

Elektrische scooters

Pagina: 1 ... 57 58 59 Laatste
Acties:

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-02 14:55
OlafBso schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:53:
I
Snorscooter of bromscooter
De IVA NCE is leverbaar als snorscooter en bromscooter. De snor uitvoering heeft een topsnelheid van 25 km/h. Daarnaast hoef je jouw scooter alleen maar WA te verzekeren. Het dragen van een helm of het hebben van een rijbewijs is niet nodig. Er is wel een rijbewijs- en helmplicht als je kiest voor de brom uitvoering. Deze hebben een topsnelheid van 45 km/h.
Sorry wat? Geen rijbewijs nodig voor snor uitvoering? Lijkt me onjuist.

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:07
De Segway e125s is inmiddels besteld, in het wit, rugsteuntje, helder aftermarket windscherm en telefoonhouder. Geen proefritjes meer gedaan op andere merken. Als het goed is kan ik hem eind volgende week ophalen.

Aangezien ik het zelf ook wel leuk vond rijden overweeg ik om er ook 1 te kopen. Of dit ook een Segway wordt weet ik nog niet. Aangezien de actieradius of opbergruimte voor mij niet zo heel belangrijk zijn heb ik wat meer keuze. Met mijn 196cm en niet al te fijne postuur :+ wil ik wel knap kunnen zitten in elk geval.

[Voor 24% gewijzigd door Furiousz op 12-01-2023 10:46]

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-02 16:38
Furiousz schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:11:
De Segway e125s is inmiddels besteld, in het wit, rugsteuntje, helder aftermarket windscherm en telefoonhouder. Geen proefritjes meer gedaan op andere merken. Als het goed is kan ik hem eind volgende week ophalen.

Aangezien ik het zelf ook wel leuk vond rijden overweeg ik om er ook 1 te kopen. Of dit ook een Segway wordt weet ik nog niet. Aangezien de actieradius of opbergruimte voor mij niet zo heel belangrijk zijn heb ik wat meer keuze. Met mijn 196cm en niet al te fijne postuur :+ wil ik wel knap kunnen zitten in elk geval.
gefeliciteerd. Ik heb nog steeds geen spijt van mijn E125S, heb 'm al meer dan een jaar.*knip*

fyi: er is ook nog een apart Segway scooter topic: phiemstra in "Grote Segway elektrische scooter topic"

[Voor 11% gewijzigd door Standeman op 18-01-2023 09:19. Reden: Opgevoerd de openbare weg op is strafbaar. Dat doen we hier niet.]

• Furiousz
Uiteraard heb ik die er bij "besteld" :) . Wordt gratis gedaan. Het Segway topic had ik inmiddels gevonden.

• samv76
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 25-01 10:54
Furiousz schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:38:
Net weer thuis van de dealer. Daar zijn we uitgebreid geïnformeerd over de e125s en uiteraard hebben we allebei even een ritje gemaakt. Was voor mij de eerste keer op een elektrisch voertuig (reed tot voor kort op een BMW R1200GS) en ik moet zeggen dat het mij absoluut niet tegen viel. Ook mijn vriendin was erg enthousiast, die viel gelijk al voor de styling van de scooter. De 2 accus en de opbergruimte onder de buddy vinden we een groot pluspunt. Aangezien de Segway de enige is die dit heeft (naar mijn weten) is haar keuze geloof ik al gemaakt.
die opgegeven 80Km ga je hoogstwaarschijnlijk niet halen. In de zomer niet en in de winter mag je blij zijn met de helft.

dat gaat een krp woon werk retourtje worden in de winter ;)

• Furiousz
Woon-werk zal niet vaak gebeuren, en dat is ook maar 44km (retour) dus niets aan de hand! En anders prikt ze de stekker er maar in :+

• greg-a
Furiousz schreef op zondag 15 januari 2023 @ 19:56:
Woon-werk zal niet vaak gebeuren, en dat is ook maar 44km (retour) dus niets aan de hand! En anders prikt ze de stekker er maar in :+
Dat gaat ze wel redden hoor. Alleen het optrekken gaat, zeker aan het eind, tergend langzaam.

• Furiousz
De meeste ritjes in de buurt zullen 10-20km zijn dus dat is allemaal niet zo spannend. En dat hij langzaam optrekt als de accu al wat leger is is ook niet zo erg. We wonen hier in dun bevolkt gebied, veel lange rechte stukken, geen verkeerslichten, bijna geen rotondes, enz. :+

Wat ik mij nog wel af vraag is wat het beste is qua laden. Zet je de scooter na elke rit aan de lader (hij komt bij ons in de garage naast een stopcontact te staan) en zorgt devlader dat de accu in goede conditie blijft? Of ga je laden als de accu onder een bepaald percentage is gekomen?

• JanR1965
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:30
Furiousz schreef op zondag 15 januari 2023 @ 21:46:
De meeste ritjes in de buurt zullen 10-20km zijn dus dat is allemaal niet zo spannend. En dat hij langzaam optrekt als de accu al wat leger is is ook niet zo erg. We wonen hier in dun bevolkt gebied, veel lange rechte stukken, geen verkeerslichten, bijna geen rotondes, enz. :+

Wat ik mij nog wel af vraag is wat het beste is qua laden. Zet je de scooter na elke rit aan de lader (hij komt bij ons in de garage naast een stopcontact te staan) en zorgt devlader dat de accu in goede conditie blijft? Of ga je laden als de accu onder een bepaald percentage is gekomen?
Mijn Segway E125S laad ik elke keer op, tenzij het een ultra kort ritje was.
Ik heb in de app wel ingesteld dat de accu's voor 90% worden geladen. Dit zou een positief effect hebben op de levensduur.

• hgmaster
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-02 13:48
JanR1965 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 00:24:
[...]

Mijn Segway E125S laad ik elke keer op, tenzij het een ultra kort ritje was.
Ik heb in de app wel ingesteld dat de accu's voor 90% worden geladen. Dit zou een positief effect hebben op de levensduur.
Volgens mij is de ongeschreven regel inderdaad dat je een accu niet volledig leeg of vol moet hebben. Zelf hou ik 20% en 80% aan. Met andere woorden: bij 20% ga ik mijn accu opladen tot 80%.

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:15
samv76 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 19:51:
[...]

die opgegeven 80Km ga je hoogstwaarschijnlijk niet halen. In de zomer niet en in de winter mag je blij zijn met de helft.

dat gaat een krp woon werk retourtje worden in de winter ;)
40 in de winter is wel hele lage inschatting. In winter (rond vriespunt en lager) laad ik wel tot 100%, maar mijn retour van 45 km is geen probleem, en heb ik nog 10-15 km volgens display over. Inmiddels al 7k aan fijne km achter de kiezen.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• samv76
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 25-01 10:54
lost95 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 08:32:
[...]

40 in de winter is wel hele lage inschatting. In winter (rond vriespunt en lager) laad ik wel tot 100%, maar mijn retour van 45 km is geen probleem, en heb ik nog 10-15 km volgens display over. Inmiddels al 7k aan fijne km achter de kiezen.
ah ok dus het kan net aan. Dat scheelt weer ;) Ik vraag me dan altijd wel af wat de extra belasting is op de accu. JE moet hem en 100% opladen en ze moeten ver beneden hun bedrijfstemperatuur hun werk doen.

Mijn scooter slaapt binnen in de winter , maar dat is eigenlijk ook vooral omdat ik geen zin heb in koude ritjes :)

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02 14:36

Christiano007

Ich bin der champion

Het nadeel van 2 accu's vind ik dat als je de boel wilt opladen op je werk, je toch vaak alles eruit moet halen.

Nu is 1 accu nog niet zo'n probleem, maar 2 van die zware bad-boys en de lader + je werk spullen is wel heel veel van het goede.

Is de range van de accu direct dramatisch lager als je veel meer weegt? Ze gaan altijd van een gemiddeld gewicht uit van 80 KG oid. voor heren, maar ik weeg 110KG en ben echt geen enorme dikzak. Maar ga je dan echt van 50km range naar 30 oid?

Ter land, ter zee en in de kroeg

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 17:43
Christiano007 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:14:
Het nadeel van 2 accu's vind ik dat als je de boel wilt opladen op je werk, je toch vaak alles eruit moet halen.

Nu is 1 accu nog niet zo'n probleem, maar 2 van die zware bad-boys en de lader + je werk spullen is wel heel veel van het goede.

Is de range van de accu direct dramatisch lager als je veel meer weegt? Ze gaan altijd van een gemiddeld gewicht uit van 80 KG oid. voor heren, maar ik weeg 110KG en ben echt geen enorme dikzak. Maar ga je dan echt van 50km range naar 30 oid?
Ik heb een poosje een leenscooter gehad (NIU) en dat accu's sjouwen en lader aansluiten word je snel zat inderdaad. Nu een scooter met ingebouwde accu en lader en dat werkt veel sneller en minder gesjouw met accus. Uiteraard is dat niet in alle gevallen handig, als je bijvoorbeeld geen laad/stroompunt hebt waar je je scooter moet stallen.

Wat betreft gewicht; it depends.
Theoretisch is het zo dat op snelheid het gewicht niet veel meer uitmaakt op een vlakke weg. 90% van het vermogen wordt gebruikt om de luchtweerstand op te heffen. Een klein beetje rolweerstand.
Bij optrekken en heuvels is gewicht uiteraard wel een factor.
Dan ligt het dus aan of je veel optrekt en moet remmen en/of in heuvelachtig terrein rijdt.
Als je veel vlakke weg rijdt en weinig hoeft af te remmen/optrekken bij stoplichten is het gewicht minder van belang.
Mijn ervaring met 1 persoon (65kg) of 2 personen op de scooter is dat het verbruik met 2 personen (145kg bijelkaar) inderdaad hoger is maar slechts 10-20% hoger.

• JanR1965
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:30
Christiano007 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:14:

Ik ben een Segway E125S rijder (2 accu's) en weeg nog ongeveer 20 kg meer dan jij.
Mijn ervaring met accelaratie, topsnelheid en actieradius is dat het nauwelijks iets verschilt met wat anderen ervaren. Dat is wat ik her en der in de forums lees.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-02 11:20
lost95 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 08:32:
[...]

Je kan meestal de vuistregel aanhouden dat je in de winter 1/3e van je zomer range kwijt bent.

specs

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:49
Dreamvoid schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 15:45:
[...]

Je kan meestal de vuistregel aanhouden dat je in de winter 1/3e van je zomer range kwijt bent.
Uit ervaring: Hangt er vanaf waar je je scooter stalt. Bij een enigszins verwarmde garage/berging gaat het bereik nauwelijks onderuit. Het duurt even voor zo'n grote accu is afgekoeld, zeker als je hem gebruikt.

Ik vraag me af of accu's die zichzelf verwarmen nut hebben (De DJI Inspire (drone) heeft bijvoorbeeld accu's met verwarming).

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-02 19:56
supersoco80 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:49:
[...]
Ik vraag me af of accu's die zichzelf verwarmen nut hebben (De DJI Inspire (drone) heeft bijvoorbeeld accu's met verwarming).
Ik heb zelf een Silence S01 met "verwarming" in de accu, maar dat is naar mijn mening vooral een sales praatje. Het is een 55watt element, daar ga je de oorlog niet mee winnen tegen dit weer. Als ik mijn scooter een hele dag parkeer aan de stroom buiten is op dit moment de accu 3-4 graden warmer als het meezit (en dan laat ik even in het midden wat de waarde van die meting is)

[Voor 5% gewijzigd door geraroz op 18-01-2023 15:00]

• honda-noob
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:49
Hoi allemaal, snelle vraag aan jullie: is een Segway E110 45 km/h editie met 10k op de teller nog een goede tweedehands koop? Heb geen idee in hoeverre elek. scooters mee gaan. Zal m enkel gebruiken voor woonwerk a 10 km enkele rit

• Furiousz
Deze bedoel je?

https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

Een nieuwe e110 kost €2300..... Dan wist ik het wel

[Edit]
Ik zie dat dit de 110SE is, met een iets grotere accucapaciteit. Nieuwprijs (momenteel) van 2499. Maar gezien het kleine verschil met een gloednieuwe e110, met garantie, was de keuze voor mij persoonlijk niet zo moeilijk geweest. Maar misschien valt er nog wel wat te onderhandelen met de verkoper natuurlijk.

[Voor 58% gewijzigd door Furiousz op 18-01-2023 18:59]

• Engie
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 05-02 18:59
Furiousz schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:32:
Deze bedoel je?

https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

Een nieuwe e110 kost €2300..... Dan wist ik het wel
Ik vind 10k op de teller ook wel redelijk wat. Het is een scooter, geen motor of auto. Als je 45km/u rijdt dan zit je toch op ruim 220 rij uren (en dat is dan nog het meest optimistische).
Als het verschil 300 euro is, dan weet ik het ook wel

• honda-noob
Ja terwijl er ook mensen zijn die zeggen dat ze 90k 20k op de teller heb staan zonder problemen. Stel je krijgt er een goede prijs voor, en 10k gereden is prima, ja waarom niet dan? Onderhoud aan banden, remmen, etc kan ik toch zelf wel

• dostre
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 00:03

dostre

Laagvlieger

geraroz schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:59:
[...]

Ik heb zelf een Silence S01 met "verwarming" in de accu, maar dat is naar mijn mening vooral een sales praatje. Het is een 55watt element, daar ga je de oorlog niet mee winnen tegen dit weer. Als ik mijn scooter een hele dag parkeer aan de stroom buiten is op dit moment de accu 3-4 graden warmer als het meezit (en dan laat ik even in het midden wat de waarde van die meting is)
Mijn zelfbouw LiFePo4 accu heeft ook geen verwarming, wel serieus over nagedacht. Deze mag tussen de 0 en 10 graden met 0,5C (2kw) geladen worden, de normale lader is grofweg 0,1C (350W) en de snellader is 0,4C (1500W).

Mijn scooter overnacht in een onverwarmde inpandige garage waar het over het algemeen nooit onder de 5 graden zakt en het opladen kan ik ook nog eens zeer ruim plannen.

Als het tijd wordt om op te laden en het is echt koud dan gaat de scooter overdag de loods in als ik op het werk ben zodat de accu wat warmer is als ik thuis kom. Maar even wat steviger rijden zorgt er ook wel voor dat de accu een beetje op temperatuur komt >:).

Temperatuur gerelateerde vermogensverlies heb ik niet echt gemerkt, wel met warmer weer gehad dat de regelaar het warm kreeg en begon te knijpen (vind ik niet gek met 2 man relatief stijle wegen rijden).
Komt waarschijnlijk ook omdat ik iets van 10 kw ter beschikking heb en dit vermogen vrijwel niet gebruik. Rijbereik is met dit weer nog altijd fantastisch. Nog niet verder leeg gereden als 7% en toen had ik 120km erop zitten. Zit ook nog een 10% extra marge in (55Ah accu als 50Ah geprogrammeerd) maar dan moet ik het bms handmatig opnieuw inschakelen ivm coulomb meting. Standje idiot safe om toch nog een dikke 10km eruit te persen (uitlezing van het bms zit in het dashboard kastje ivm communicatie problemen tussen bms en het digitale dashboard)

Over het algemeen hoef ik 1x in de 2-3 weken op te laden (12 dagen woon-werk verkeer haal ik er uit).

Novox C50: QS 4kW hubmotor 76,8V 50Ah (3,84kWh) LFP accu. Kymco MXU 50: QS 138 4kW middenmotor 51,2V 125Ah (6,4kWh) LFP accu, work in progress. helaas (nog) niet road legal.

• Engie
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 05-02 18:59
honda-noob schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:01:
Ja terwijl er ook mensen zijn die zeggen dat ze 90k 20k op de teller heb staan zonder problemen. Stel je krijgt er een goede prijs voor, en 10k gereden is prima, ja waarom niet dan? Onderhoud aan banden, remmen, etc kan ik toch zelf wel
Maar die goede prijs is precies wat niet in de aanbieding zit.
Ding is 300 euro goedkoper and nieuw. Dat is iets minder dan 90% van de nieuwprijs.
Daarvoor krijg je een scooter die 10k heeft gereden, een scheurtje in de kap heeft en gewoon per definitie minder lang mee gaat.

Daarnaast, als je alleen aan de slijtage van de accu gaat rekenen.
Stel je rijdt 50km op een accu iedere keer voordat je hem oplaad. Dan zit je op 200 keer opladen.
Een gemiddelde 18650 lithium cel gaat officieel 500x opladen mee.
Dus je zit dan op 2/5e van je accu levensduur.
Kon even niks vinden over hoe duur een vervanging accu is. Van mij S5 is ie 600 euro (iirc).
Dus dat is alleen al 240 euro aan hypothetische accu kosten die verborgen zitten in de scooter.
Dat is bijna het prijsverschil met een nieuwe!

• honda-noob
Engie schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:55:
[...]

Maar die goede prijs is precies wat niet in de aanbieding zit.
Ding is 300 euro goedkoper and nieuw. Dat is iets minder dan 90% van de nieuwprijs.
Daarvoor krijg je een scooter die 10k heeft gereden, een scheurtje in de kap heeft en gewoon per definitie minder lang mee gaat.

Daarnaast, als je alleen aan de slijtage van de accu gaat rekenen.
Stel je rijdt 50km op een accu iedere keer voordat je hem oplaad. Dan zit je op 200 keer opladen.
Een gemiddelde 18650 lithium cel gaat officieel 500x opladen mee.
Dus je zit dan op 2/5e van je accu levensduur.
Kon even niks vinden over hoe duur een vervanging accu is. Van mij S5 is ie 600 euro (iirc).
Dus dat is alleen al 240 euro aan hypothetische accu kosten die verborgen zitten in de scooter.
Dat is bijna het prijsverschil met een nieuwe!
Helder! Kan met deze extra info weer even verder

• dostre

dostre

Laagvlieger

Wat een geglibber de afgelopen 2 dagen :9

Aangezien ik boven op een berg woon is het woon-werkverkeer opeens een heel stuk spannender geworden >:) probeer maar eens een tank van 130kg exclusief bestuurder in bedwang te houden.

Zelfs het regeneratief remmen is te veel tijdens bergafwaarts rijden dus contact uit en heel voorzichtig remmend naar beneden rijden. Diverse auto's zijn daar in de loop van de dag tot beneden door gegleden.

Terug bergopwaarts is mij gisteravond bijna niet gelukt. Op gang komen was nagenoeg onmogelijk.

Normaliter heb ik met dergelijk weer een 2t zipje om af te raggen maar die heeft nog altijd een nieuwe waterpomp en paar kappen nodig. Gaat voorlopig niet gebeuren en misschien wel helemaal niet, ik ben namelijk aan kijken voor een 2e elektrische scooter aangezien ik een hoop onderdelen heb en toch iets reserve wil voor het geval dat (zie vorige posts, het blijft chinees spul). Een auto zie ik niet zitten ivm de geringe afstand wat ik rijd en geen zin om iedere dag 5 blokken verder te moeten parkeren omdat de gemeente parkeerplaatsen weg heeft gehaald.

Ook op het werk maar het een en ander van projecten stil gelegd. 3 van de 7 voertuigen maar bruikbaar (4x4) maar met lading rijden zat er niet in. De loader gleed zo overdwars naar beneden toen deze een (relatief lichte) helling op reed.

Novox C50: QS 4kW hubmotor 76,8V 50Ah (3,84kWh) LFP accu. Kymco MXU 50: QS 138 4kW middenmotor 51,2V 125Ah (6,4kWh) LFP accu, work in progress. helaas (nog) niet road legal.

• Kisajera
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-02 12:22
Hoi allemaal, na een tijdje meelezen en een proefritje op de IVA S4 en de IVA Lux electric kom ik hier even ok advies vragen. Beide vond ik prima rijden. Op de lux kan echter een buddy achterop wat wel handig is soms, ook oogt het wat mooier vond ik. De actieradius verschilt niet veel tussen beide zij de dealer.

Omdat ik weinig reviews over het lux model vind wilde ik vragen of hier mensen ervaring hebben met deze bromscooter.

• stiest
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:26
Kisajera schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 16:00:
Hoi allemaal, na een tijdje meelezen en een proefritje op de IVA S4 en de IVA Lux electric kom ik hier even ok advies vragen. Beide vond ik prima rijden. Op de lux kan echter een buddy achterop wat wel handig is soms, ook oogt het wat mooier vond ik. De actieradius verschilt niet veel tussen beide zij de dealer.

Omdat ik weinig reviews over het lux model vind wilde ik vragen of hier mensen ervaring hebben met deze bromscooter.
Zelf zit ik ook te kijken naar de IVA lux electric. Volgens mij zijn de Senzo Rivalux Electric, Killerbee vxl electro en La Souris e-sourini Bosch precies dezelfde scooters, maar met ander logo. Kan hier weinig info over vinden. Bosch motor is natuurlijk goed. Heb het idee dat deze net iets ruimer is dan de S4 en af en toe iemand meenemen is wel leuk bijkomend voordeel.

Viel me op dat we blijkbaar twee versies zijn: https://www.voordeelscooters.nl/tweedehands-scooters.html. Hier zie je de iva lux electric met twee verschillende displays op het stuur. Misschien is de kleurenversie met een Bosch motor en de zwartwit met ander type motor.

[Voor 12% gewijzigd door stiest op 29-01-2023 07:41. Reden: Typo]

• Kisajera
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-02 12:22
stiest schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 17:53:
[...]

Zelf zit ik ook te kijken naar de IVA lux electric. Volgens mij zijn de Senzo Rivalux Electric, Killerbee vxl electro en La Souris e-sourini Bosch precies dezelfde scooters, maar met ander logo. Kan hier weinig info over vinden. Bosch motor is natuurlijk goed. Heb het idee dat deze net iets ruimer is dan de S4 en af en toe iemand meenemen is wel leuk bijkomend voordeel.

Viel me op dat we blijkbaar twee versies zijn: https://www.voordeelscooters.nl/tweedehands-scooters.html. Hier zie je de iva lux electric met twee verschillende displays op het stuur. Misschien is de kleurenversie met een Bosch motor en de zwartwit met ander type motor.
Ojaa inderdaad. Geen idee waarom dat is. Ik ga dinsdag nog even langs de dealer om ook even een ritje op de s5 te maken. Denk dat het of de S5 of de lux electric gaat worden

• PurePownage
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-02 14:57
Beste Tweakers! Ik heb jullie hulp nodig met het volgende:

Recent een govecs Go 1.2 weten te bemachtigen voor een mooie prijs. Nu wil ik deze gaan ombouwen naar Li Ion! Is nu 8x lead acid battery....
Echter staat in de handleiding dat er nu een low voltage warning zal komen onder de 80 volt. Terwijl de li ion 17s gebruikt (72Volt) is er een manier om dit aan te passen bij de govecs ?

• PurePownage

• PurePownage
Zijn er verder nog mensen hier die een sevcon programmeren kunnen voor de govecs Go ? Ivm omzetting naar Li ion en 50kmh?

• Trigger84
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 02:32
Vandaag de S5 van snor naar brom laten keuren. Ze controleren enkel op snelheid en geluid dus t stelt weinig voor. Dan kan nu t stekkertje er weer in zodat ie 56 gaat :) Binnenkort verkoop ik m weer zodat ik een motorscooter kan kopen. Zou eerst een Iva nce motorscooter worden maar ik ga toch voor een benzine scooter, waarschijnlijk Yamaha xmax 300

• jeroenribbink
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-02 18:05
PurePownage schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:04:
Zijn er verder nog mensen hier die een sevcon programmeren kunnen voor de govecs Go ? Ivm omzetting naar Li ion en 50kmh?
Ik weet dat Flippy dat kan, heeft ook mijn Sevcon in de Govecs aangepast voor iets deftiger optrekken.

• Octo69
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 02-02 23:12
Trigger84 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:12:
Vandaag de S5 van snor naar brom laten keuren. Ze controleren enkel op snelheid en geluid dus t stelt weinig voor. Dan kan nu t stekkertje er weer in zodat ie 56 gaat :) Binnenkort verkoop ik m weer zodat ik een motorscooter kan kopen. Zou eerst een Iva nce motorscooter worden maar ik ga toch voor een benzine scooter, waarschijnlijk Yamaha xmax 300
@Trigger84 Ik heb ook net een IVA S5, ik laat hem volgende week ook omkeuren. Ben best handig met Arduino’s e.d. Kun je mij vertellen hoe je dit gedaan hebt?
Ik lees veel over het programmeren van de controller via pin TX en RX . Maar over een stekkertje heb ik nog niks gevonden :)
Kun je me de juiste richting geven voor meer info?
Het scooter bedrijf rekent 60,- voor het “opvoeren”. Dat kan ik natuurlijk ook gewoon doen. Maar zelf klooien vind ik leuker. :)

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-02 16:29
Vraagje: hoe gaan jullie om met bagage? Kan je een e-scooter gebruiken voor boodschappen, laptoptas ed?

Ik heb nog nooit gescooterd en ben me aan het oriënteren. Als ik het goed begrijp zit onder de zit meestal het accupakket. Voor de helm kan je dan een piepklein boxje erop doen [1]. Tussen de benen een tas doen lijkt me gevaarlijk en zal vast illegaal zijn?

Een rugtas kan in de winter natuurlijk prima, maar het lijkt me zomers een natte rug? Het lijkt me ideaal om 's zomers een tas op te hangen aan iets.

Aan een gewone fiets kan je fietstassen hangen en voorrekjes plaatsen.. Er worden kinderen tot complete bakken aan een fiets geschroefd, het zou me niet verbazen als er ooit een grasmaaier-uitbreiding voor fietsen wordt aangeboden.

Hoe werkt dit voor e-scooters?

____
1. Zijnoot: Waarom is dat ding zo klein en zo hoog? Achter je rug/achter de scooter zou je toch ruimte moeten hebben voor een goede unit?

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02 14:36

Christiano007

Ich bin der champion

Hiervoor hebben ze prachtige scooter koffers ontworpen :P

Ter land, ter zee en in de kroeg

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-02 16:29
Christiano007 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 15:47:
Hiervoor hebben ze prachtige scooter koffers ontworpen :P
Ik zie alleen miniboxjes waar je een helm in kwijt kan. Ik zie wel dat je achterdragers kan kopen, wellicht dat je daar dan
- een tas aan kan vastklippen die dan naar beneden bungelt en
- een hoge krat op kan vastzetten waar je een boodschappentas in kwijt kan
?

• greg-a
bulle bas schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 15:19:
Vraagje: hoe gaan jullie om met bagage? Kan je een e-scooter gebruiken voor boodschappen, laptoptas ed?

Ik heb nog nooit gescooterd en ben me aan het oriënteren. Als ik het goed begrijp zit onder de zit meestal het accupakket. Voor de helm kan je dan een piepklein boxje erop doen [1]. Tussen de benen een tas doen lijkt me gevaarlijk en zal vast illegaal zijn?

Een rugtas kan in de winter natuurlijk prima, maar het lijkt me zomers een natte rug? Het lijkt me ideaal om 's zomers een tas op te hangen aan iets.

Aan een gewone fiets kan je fietstassen hangen en voorrekjes plaatsen.. Er worden kinderen tot complete bakken aan een fiets geschroefd, het zou me niet verbazen als er ooit een grasmaaier-uitbreiding voor fietsen wordt aangeboden.

Hoe werkt dit voor e-scooters?

____
1. Zijnoot: Waarom is dat ding zo klein en zo hoog? Achter je rug/achter de scooter zou je toch ruimte moeten hebben voor een goede unit?
Ik heb een Segway en daar is voldoende ruimte onder de zadel (accu’s zitten in de vloer). Tassen tussen de benen mag gewoon hoor, veel scooters hebben ook een tassenhaak. Een koffer achterop kan eventueel ook, gewoon even goed zoeken dan vind je vast wel wat grotere. Ik vind het er zelf gewoon niet uitzien.

• K van k
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-02 23:40

K van k

18x 400 wp oost-west

Had mat zwarte iva -ego, topding, allen met voor de 4000 km ongelukje gehad. Nu zo n matgroene met dubbele accu staat net 50 km op. Wacht nog even op wat mooier weer.
De accu is kwalitatief heel goede accu, las al ergens dat ze zo tussen de 60000 en 70000 mee konden.
Mijn bereik met de mat zwarte was circa 50 tot 55 (bromuitvoering)km max ook omdat er windscherm op zat, op m'n nieuwe ook want wil niet meer zonder.
De oude reed 47km/ude nieuwe 49 km/u.
Leuke is dat je overal kan laden, accu pak je er zo uit.
Merk nu wel dat de accu echt duurder worden, van 499€ half jaar geleden en sommigen vragen nu al 899€.
Rijd top,start altijd. En ziet er leuk uit

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:27
Argh, bij het rijden over een verkeersdrempel viel het achterspatbord van mijn Govecs Go 2.4 scooter af. :'(

Dat spatbord zit vast op een metalen beugel die op de achtervork is gelast maar de complete beugel is afgebroken!

De foto linksboven is hoe de beugel vast zou moeten zitten (hier houd ik ‘m er even tegenaan want je kan zien dat die gebroken is)
Rechtsboven het stukje van de beugel dat nog op het frame vast zit.
Onderaan twee foto’s van de schade aan het spatbord zelf want de rechter schroef heeft een breuk in het kunststof veroorzaakt.

De beugel kan ik wel laten lassen maar ik weet nog niet hoe ik dat kunststof moet gaan lijmen, ik weet niet eens wat voor een soort kunststof het is.

Ook moet ik wat gaat doen aan de oorzaak van het probleem; de schokdemper is gewoon veel te slap waardoor het spatbord tussen het wiel en het chassis van de scooter klem is komen te zitten bij het rijden over de verkeersdrempel en het wiel die stalen beugel compleet heeft afgescheurd.

Ik zag dat het blijkbaar al een keer eerder gebeurd is ook want een klein stukje van het breukvlak had al roest wat er op wijst dat er al een scheur in de beugel zat.
Bovendien zit er ook een deuk in de aluminium plaat welke zichtbaar is op de foto rechtsboven, die is afkomstig van een van de schroeven van het spatbord en was me al opgevallen voordat het spatbord eraf viel.

Het meest slechte vind ik nog dat het überhaupt mogelijk is dat het spatbord klem kan komen te zitten tussen wiel en scooter. 8)7
Echt een vette ontwerpfout. |:(

Ben nu op zoek naar een betere schokdemper want deze is vanaf het begin al te slap en dat lijkt wel een kwaal van de Govecs Go 2.4 want degene waar ik een proefrit op had gemaakt had het nog veel erger. Die was ook wel ouder dan degene die ik nu heb en gekocht met maar 1800Km op de teller maar ook toen was de schokdemper al slap.

Dus mocht iemand een goede schokdemper weten die op een Govecs past dan hoor ik het graag. :)

• dostre

dostre

Laagvlieger

Kun je niet toevallig de veer strakker draaien? Dit zorgt voor een hogere tegendruk en kan mogelijk helpen.

Verder behoort het idd niet te gebeuren dat er iets aanloopt of beschadigd raakt als de schokbreker volledig ingedrukt wordt. Een quick fix is een schokbreker verlenger (is een opvul blokje wat tussen de schokbreker en de achterbrug komt) maar dan komt de kont van de scooter ook een stukje omhoog en wordt het rijgedrag mogelijk beïnvloed.

Een paar foto's van de schokbreker en de bevestiging en de lengte van de schokbreker in het geheel (meestal van boutgat tot boutgat) is wel nuttige informatie om te weten O-)

Misschien is er wel een wat zwaardere schokbreker van een motorscooter oid wat past. Of een universele waar de druk van afgesteld kan worden.

• dostre

dostre

Laagvlieger

Nu de eigenlijke reden dat ik dit topic vandaag bezocht heb:

Vorige week een nieuw setje banden uitgezocht en de keuze was uiteindelijk heel simpel, Michelin Citygrip 2 bandenset voor een Piaggio zip 2000 125cc past perfect op een novox.
De voorband is wat breder en de achterband is zowat 2x zo breed en dit merk je echt wel tijdens het rijden.
Het rijgedrag is echt niet te vergelijken met de originele banden. Nu durf ik tenminste een bocht te nemen ipv met geknepen billen rijden en hopen dat die niet begint te schuiven.

Gisteravond 'even' spontaan 28km verderop op bezoek geweest en aangezien er nagenoeg niks op de weg was en ik een km of 10 duitsland moest rijden (daar mag je niet op het fietspad rijden) heb ik wel aardig door gereden en ook de topsnelheid uitgeprobeerd O-) Alleen jammer van de flinke tegenwind en het is ook aardig wat bergopwaarts en weer bergafwaarts tijdens de rit.

Wat rijdt dat ding heerlijk als je een beetje door kan kachelen. Precies goed afgeveerd op het totaalgewicht.

Alleen het verbruik viel zoals verwacht aardig tegen. Ik vertrok met 81% en kwam met 6% accu thuis, 56km gereden en 75% accu verbruikt (2,88kWh).
37% voor de heenreis en 38% voor de terugreis. Ondanks dat ik de terugreis wat langzamer heb gereden heb ik toch meer verbruikt maar dit heeft ook weer te maken met de koudere temperatuur en de accu wat minder presteert als deze leeg begint te raken.

Normaliter is deze 75% goed voor 80+km (ik laad normaal bij 25-30%).

Pagina: 1 ... 57 58 59 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekert bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee