Waar heb je dat ding in hemelsnaam gekocht?
Als ik er ooit 1 haal is het bij MD Scooters in Huissen.
Die man verteld over alle opties (harder laten lopen bijvoorbeeld) en legt ook uit wat er allemaal mogelijk is.
En als je over bergweggetjes moet rijden, lijkt me een sterkere accu voor jou wel een goed idee, anders kun je over 2 jaar je werk niet meer redden vrees ik.
Wij van WC eend ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Waar heb je dat ding in hemelsnaam gekocht?
Als ik er ooit 1 haal is het bij MD Scooters in Huissen.
Die man verteld over alle opties (harder laten lopen bijvoorbeeld) en legt ook uit wat er allemaal mogelijk is.
En als je over bergweggetjes moet rijden, lijkt me een sterkere accu voor jou wel een goed idee, anders kun je over 2 jaar je werk niet meer redden vrees ik.
Huissen is nogal uit de buurt voor mij, ik heb hem hier bij de lokale scootershop gekocht.
Als de accu het niet meer trekt koop ik wel een nieuwe, ik bespaar 200 euro aan benzine iedere maand, dus reken maar uit....een accu en zelfs een nieuwe e scooter kan daar makkelijk vanaf dan, maar dat is niet waar ik naar op zoek ben.
Ik wil weten welke handelingen je moet verrichten om bepaalde opties te veranderen. Als ze in Huissen alles zo mooi uitleggen, dan is er vast wel iemand die weet wat je allemaal kunt veranderen.
Voor niu scooters en andere merken vind je de handelingen op internet, voor deze helaas niet.
Ivamobility reageert niet eens op mijn mail met vragen, maar heb eerder al gelezen dat ze niet technisch onderbouwd zijn, en zich alleen met marketing bezig houden.
[Voor 6% gewijzigd door TimEgo op 18-08-2022 19:53]
Ik vroeg me af of iemand weet wat je allemaal kunt instellen, en hoe dat moet. Ik kan nergens wat vinden.
Het is me per ongeluk gelukt om de p stand te deactiveren, als ik hem nu op contact zet hoef ik niet meer eerst de p in te drukken voordat hij kan rijden. Echter heb ik geen idee hoe ik dit gedaan heb, en....misschien is er wel meer mogelijk.
Ik had volgens mij het gas vol open, de rechter remhendel in, en de p knop ingedrukt en vervolgens op contact gezet.
P stand deactiveren: als de scooter uit staat, rechter rem + gas geven, scooter aanzetten, dan 6 seconden wachten.
P stand weer standaard aan: als de scooter uit staat, linker rem + scooter aanzetten, en dan meteen op de P drukken 6 tot 7 seconden.
P stand deactiveren: als de scooter uit staat, rechter rem + gas geven, scooter aanzetten, dan 6 seconden wachten.
P stand weer standaard aan: als de scooter uit staat, linker rem + scooter aanzetten, en dan meteen op de P drukken 6 tot 7 seconden.
Bedankt! Ga het straks proberen. Als je nog meer weet dan hoor ik het graag. Bijv alarm activeren of deactiveren. Deze reageert ineens niet meer op de remote. Kan de scooter nog wel aan en uitzetten via de remote.
[Voor 12% gewijzigd door TimEgo op 19-08-2022 19:57]
Bedankt! Ga het straks proberen. Als je nog meer weet dan hoor ik het graag. Bijv alarm activeren of deactiveren. Deze reageert ineens niet meer op de remote. Kan de scooter nog wel aan en uitzetten via de remote.
Voor diegene die hetzelfde probleem met het alarm hebben.
Het heeft iets met de zekering te maken die je on en off kan zetten onder het zadel.
Mijn alarm deed ineens niets meer, na een paar keer on off on off deed hij het ineens weer, wel vreemd.
Komende zaterdag krijgt de scooter z'n eerste beurt, kijken wat de monteur ervan zegt, want dit moet toch niet kunnen lijkt mij ...
Ik heb met mijn remote ook wel gehad dat hij wel op alarm wou, maar niet eraf.
Nadat ik het batterijtje had vervangen was het opgelost. Zou dus goed kunnen dat je een bijna lege batterij hebt.
JE kan een kleine schroevendraaier pakken (plat) en hem in het inhammetje van de remote stoppen, dan kan je hem open "ploppen" (kan even niet op het woord komen).
Zit een kleine printplaat in met een knoopcel in een houder.
Ik heb met mijn remote ook wel gehad dat hij wel op alarm wou, maar niet eraf.
Nadat ik het batterijtje had vervangen was het opgelost. Zou dus goed kunnen dat je een bijna lege batterij hebt.
JE kan een kleine schroevendraaier pakken (plat) en hem in het inhammetje van de remote stoppen, dan kan je hem open "ploppen" (kan even niet op het woord komen).
Zit een kleine printplaat in met een knoopcel in een houder.
Kost bij elkaar 5 minuten!
Bedankt voor je reactie, maar dit heb ik al geprobeerd(bij beide remotes), hij deed het echter pas weer nadat ik een paar keer de on/off switch heen en weer bewogen heb.
Ik heb hem dezelfde vraag gesteld middels een privé bericht, echter geen antwoord.
Misschien is het een monteur in een scootershop?
In de handleiding staat er idd niks over vermeld. Ook online vind je deze handelingen niet voor de ego S5.
kevinova90 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:14:
Onze IVA-S5 trekt altijd op tot 52/53 en zakt daarna terug naar 47/48. Ik zag op de iva website een (reser)kabel welke alleen via de dealer te verkrijgen is. La Souris lijkt ook deze kabel te verkopen voor hun S5 (zelfde scooter). Alleen op de Nova-Motors site kan ik hem helaas niet vinden. Iemand al ervaring met deze kabel? Voor de verkeers doorstroming en eigen veiligheid(dat auto’s niet gaan inhalen) lijkt het mij een oplossing.
Had nog niemand op gereageerd. Weet iemand hier al meer over? Auto’s trekken altijd gelijk met je op en als ie dan ineens snelheid mindert zitten ze bij je achterop.
Had nog niemand op gereageerd. Weet iemand hier al meer over? Auto’s trekken altijd gelijk met je op en als ie dan ineens snelheid mindert zitten ze bij je achterop.
Met die vraag zit ik ook, heb de kabel ook zien staan op de site.
Morgen moet ik voor de eerste beurt van mn S5 naar de dealer, ik ga het hun eens vragen hoe dat zit met die kabel. 5 km/pu extra zou fijn zijn, ookal gaat dat ten koste van de actieradius.
Met die vraag zit ik ook, heb de kabel ook zien staan op de site.
Morgen moet ik voor de eerste beurt van mn S5 naar de dealer, ik ga het hun eens vragen hoe dat zit met die kabel. 5 km/pu extra zou fijn zijn, ookal gaat dat ten koste van de actieradius.
ik zal zsm het antwoord van de dealer hier delen.
Inmiddels voor de eerste beurt geweest.
De dealer kon me niet vertellen hoe en wat met de opvoerkabel, hij gaat contact opnemen met ivamobility om na te vragen wat er verder mogelijk is om de scooter iets sneller te kunnen laten rijden. En zou me hierover terug bellen.
Voor de snor versie is het makkelijk zei hij, dat is een kwestie van kabeltjes verbinden, maar om de brom versie sneller te laten rijden kon ik hij me geen oplossing voor geven helaas.
Is er iemand die ervaring heeft met een Nipponia Volty ?
Ik heb 1 op het oog uit 2019 met +- 2000km op de teller, waar ik mijn motor op kan inruilen. Ik rijd bijna geen motor mee en praktisch gezien is een electrische scooter voor ons handiger. Ik moet nog wel wat bijbetalen maar denk dat het wel redelijk is.
Ik heb alleen geen verstand van escooters ik heb gezien dat er een 1500watt Bosch motor in zit. En dat volgens de review op YouTube er iemand van 1.90 met gemak op kan. (Ik ben 1.88)
Eventueel is de Monasso Grace ook nog een inruil optie. Maar ook dit model zegt mij niks.
Welke van deze 2 zou jullie voorkeur hebben?
[Voor 6% gewijzigd door kaasaanfiets op 29-08-2022 23:30]
Ik heb 1 op het oog uit 2019 met +- 2000km op de teller, waar ik mijn motor op kan inruilen. Ik rijd bijna geen motor mee en praktisch gezien is een electrische scooter voor ons handiger. Ik moet nog wel wat bijbetalen maar denk dat het wel redelijk is.
Ik heb alleen geen verstand van escooters ik heb gezien dat er een 1500watt Bosch motor in zit. En dat volgens de review op YouTube er iemand van 1.90 met gemak op kan. (Ik ben 1.88)
Eventueel is de Monasso Grace ook nog een inruil optie. Maar ook dit model zegt mij niks.
Kan je geen proefrit doen?
Dan weet je of die scooters iets voor jouw zijn.
Is het voor beide modellen ook mogelijk om wanneer de accu af is, een diy accupack aan te sluiten? Of zijn die controllers beveiligd of iets dergelijks.
Wat ik geleerd heb van 2e hands electrische scooters is dat bijna altijd de accu mishandelt is dus als je op dit punt iets meer zekerheid wil is het nameten van de capaciteit zinvol.
9990 Wp, Ecodan R32 7,5 , WTW ventilatie, Daikin FTXM35M(R) (5x), Doorstroomverwarmer, Douche WTW, Emco Novette Twin met LFP accu 51.2V 40Ah, Opel Vivaro DC L3H1 75kW (12-2022).
Ondertussen ook reactie van ivamobility terug gekregen.
Na de mail diverse Iva dealers hier in omstreken gebeld, geen enkele heeft deze kabel en kan dus geen brom versie van de S5 ietsjes sneller laten rijden.
Even afwachten wat de dealer gaat en kan doen waar ik mn S5 gekocht heb.
Update:
De dealer waar ik hem gekocht hebt kan de scooter harder laten rijden.
70 euro en dan gaat die bijna 60 werd me mede gedeeld.
Mijn dealer gaf aan dat ze ermee hebben geexperimenteerd, maar dat dit effectief betekent dat je meer dan 20% van je actieradius inlevert. Daarom raadde hij het niet aan.
@Engie, beetje kort door de bocht van de dealer. Maar de kern is wel hoe harder je rijd, hoe meer luchtweerstand (zijn uiteraard meerdere factoren) , hoe hoger het verbruik en dus korter de range.
Ik heb hier ook wat stats gepost van mijn verbruikt bij 40,50,60 en 70kmph. Het loopt exponentieel op.
[Voor 6% gewijzigd door Card Nox op 08-09-2022 00:43]
Card Nox schreef op donderdag 8 september 2022 @ 00:42:
@Engie, beetje kort door de bocht van de dealer. Maar de kern is wel hoe harder je rijd, hoe meer luchtweerstand (zijn uiteraard meerdere factoren) , hoe hoger het verbruik en dus korter de range.
Ik heb hier ook wat stats gepost van mijn verbruikt bij 40,50,60 en 70kmph. Het loopt exponentieel op.
Meer kort door de bocht van mij haha.
Hij had het zelf uitgeprobeerd, maar kwam uit op dat getal. Volgens mij was dat met een (top) snelheid van 56kmph.
Even een update van de Super Soco CPX. Inmiddels 2500 km verder (met het mooie weer ook een paar keer de fiets gepakt voor de conditie).
Ik heb een spoilerruitje (voor en motor) op de ruit gezet zodat mijn lange lijf er niet meer bovenuit steekt. Bevalt perfect, ik zit nu in totale stilte en kan lekker podcasts luisteren op de scooter. Verder is het bereik niets achteruit gegaan, laden gaat nog steeds razendsnel, zadel is nog steeds erg comfprtabel. De wegligging is, ook met hubmotor, uitstekend, de vering zou wel ietsje stugger mogen (we zitten er ook vaak met 2 op) enige andere minpuntje: Geen regeneratie bij gas los, dus hij rijdt eindeloos door waardoor je de remmen vrij veel moet gebruiken.
Ik heb een spoilerruitje (voor en motor) op de ruit gezet zodat mijn lange lijf er niet meer bovenuit steekt. Bevalt perfect, ik zit nu in totale stilte en kan lekker podcasts luisteren op de scooter. Verder is het bereik niets achteruit gegaan, laden gaat nog steeds razendsnel, zadel is nog steeds erg comfprtabel. De wegligging is, ook met hubmotor, uitstekend, de vering zou wel ietsje stugger mogen (we zitten er ook vaak met 2 op) enige andere minpuntje: Geen regeneratie bij gas los, dus hij rijdt eindeloos door waardoor je de remmen vrij veel moet gebruiken.
Nog steeds erg tevreden dus.
Heb je een linkje voor dat ruitje? Heb ook al wat Chinees spul geprobeerd, maar… meh..
Lijkt me interessant voor batterijen met een beperkte levensduur, ik ben bang dat dat over een paar jaar nog wel een issue gaat opleveren als de vervanging van een batterij net zo duur als een nieuwe scooter blijkt. Liever drm-vrije batterijen en een actieve recyclingsector wat mij betreft. Voor swappen ontbreekt nu de infrastructuur volledig terwijl Gogoro toch al een serieuze partij is in sommige landen. Ik zie dat hier toch niet snel van de grond komen.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Inmiddels hebben we een LaSouris E sourini met 2 lithium accu's, die accu's wil ik graag parallel schakelen. Echter deze zijn voorzien van een zgn Chogori stekker, lijkt erop dat het bms voor laden in de oplader zit.
Ik kan wel bij la souris een kabeltje kopen maar die is vast veel te duur en Dan zit ik nog met de bms draden die blijkbaar op een apart stekkertje zitten, weet iemand hoe deze accu's parallel kunnen ?
9990 Wp, Ecodan R32 7,5 , WTW ventilatie, Daikin FTXM35M(R) (5x), Doorstroomverwarmer, Douche WTW, Emco Novette Twin met LFP accu 51.2V 40Ah, Opel Vivaro DC L3H1 75kW (12-2022).
Mijn Iva ego S5 rijd nu 58 a 59.
Op gps 53 a 54.
Voorheen trok hij naar de 52 om vervolgens terug te zakken naar 47.
Nu valt die niet meer terug in snelheid, en kom ik veel beter mee met het overige verkeer.
Hij verbruikt uiteraard meer stroom, maar dat neem ik op de koop toe.
Ik heb nog niet veel km gemaakt, maar het stroomverbruik lijkt mee te vallen tov wat ik had verwacht. Had 93% in de accu en na 17 km nog 54%(dit was wel laat in de avond met veel tegenwind en best koud, en veel bergen ivm testen wat die bergop doet)
Stand 1 en 2 hebben overigens nog dezelfde topsnelheid als voorheen.
Ivm de regels en eerder verwijderde berichten kan ik geen tips geven over hoe en wat, daarom alleen mijn bevindingen.
Voor mijn vriend zoek ik een dagdagelijkse elektrische brommer met relatief grote accu, ik wil wegblijven van het Chinese motor-in-achterwiel speeldgoed. Eigenlijk blijft er betaalbaar gezien dan alleen Govecs over? Hier wil ik dan wel minstens een 4kWh in hebben om een 60-80km range te halen bij ~50km/h. Althans ik denk dat dit realistisch is gezien waar ik zelf op rijd: een Surron met 4.5kWh accu die een dikke 120km haalt bij 45km/h.
@flippy Ik zag jou Weesp aanhalen als goed adres voor een tweedehands Govecs. Wat denk je dat een Govecs kost met ~4kWh accu? Leveren ze die zelf met grote accu's? Ik zal ze morgen ook eens opbellen.
gravit0n_ schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:55:
Voor mijn vriend zoek ik een dagdagelijkse elektrische brommer met relatief grote accu, ik wil wegblijven van het Chinese motor-in-achterwiel speeldgoed. Eigenlijk blijft er betaalbaar gezien dan alleen Govecs over? Hier wil ik dan wel minstens een 4kWh in hebben om een 60-80km range te halen bij ~50km/h. Althans ik denk dat dit realistisch is gezien waar ik zelf op rijd: een Surron met 4.5kWh accu die een dikke 120km haalt bij 45km/h.
@flippy Ik zag jou Weesp aanhalen als goed adres voor een tweedehands Govecs. Wat denk je dat een Govecs kost met ~4kWh accu? Leveren ze die zelf met grote accu's? Ik zal ze morgen ook eens opbellen.
Wat is er mis met motor-in-het-achterwiel? Het theoretische verschil in weggedrag ga je, tenzij je ermee gaat racen, echt niet opmerken. Het is simpeler, betrouwbaarder, stiller en volledig onderhoudsarm. Je hoeft bijvoorbeeld geen vervelende Govecs-pullies te vervangen (zoek maar even in dit topic). Verder: als je bereid bent een normaal bedrag te betalen (voor 900 euro ga je gewoon geen fatsoenlijke nieuwe scooter kopen), dan kan je prima 'chinees' spul kopen. Met garantie.
Mijn Super Soco CPX bijvoorbeeld heeft nog geen kilometertje bereik ingeleverd in de 2600 zeer comfortabele kilometers die ik er nu mee gereden heb. Direct uit voorraad leverbaar of als jong occasion ook te vinden en je weet exact wat je krijgt.
Wat is er mis met motor-in-het-achterwiel? Het theoretische verschil in weggedrag ga je, tenzij je ermee gaat racen, echt niet opmerken. Het is simpeler, betrouwbaarder, stiller en volledig onderhoudsarm. Je hoeft bijvoorbeeld geen vervelende Govecs-pullies te vervangen (zoek maar even in dit topic). Verder: als je bereid bent een normaal bedrag te betalen (voor 900 euro ga je gewoon geen fatsoenlijke nieuwe scooter kopen), dan kan je prima 'chinees' spul kopen. Met garantie.
Mijn Super Soco CPX bijvoorbeeld heeft nog geen kilometertje bereik ingeleverd in de 2600 zeer comfortabele kilometers die ik er nu mee gereden heb. Direct uit voorraad leverbaar of als jong occasion ook te vinden en je weet exact wat je krijgt.
Ik vind de CPX heel mooi, maar knetterduur.
Dan ga ik toch eerder voor de FD F3.
Zit ook een kneitergoede accu en controller in, en je kan zelf heel makkelijk de band vervangen.
De aandrijving is ook nog eens top, waardoor je accu veel minder belast wordt en dus een langere levensduur heeft.
Ben je voor 3300 euro klaar.
Ik merk dat mijn koplamp van mijn IVA E-GO S5 waarschijnlijk niet goed aangesloten zit maar ik krijg het voorkapje er niet af. Ik weet dat er onder het stuur twee schroeven zitten, die heb ik losgehaald en nu zit er wat speling in het voorkapje maar ik heb geen idee hoe ik het verder los krijg, iemand die deze amateur kort kan uitleggen hoe dat zit/moet?
nvm got it, moest gewoon goed naar beneden drukken
[Voor 7% gewijzigd door BarttraB op 23-09-2022 15:05]
Ik vind de CPX heel mooi, maar knetterduur.
Dan ga ik toch eerder voor de FD F3.
Zit ook een kneitergoede accu en controller in, en je kan zelf heel makkelijk de band vervangen.
De aandrijving is ook nog eens top, waardoor je accu veel minder belast wordt en dus een langere levensduur heeft.
Ben je voor 3300 euro klaar.
Ik vind dat er echt heel weinig reviews / bevindingen te vinden zijn voor de FD F3.
Ik vind dat er echt heel weinig reviews / bevindingen te vinden zijn voor de FD F3.
Ik vind het raar dat Scooter&BikeXpress lyrisch was over deze scooter, maar hem vervolgens niet meeneemt in de test van scooters in hun blad.
Er is zelfs 2x een test gedaan.
De nieuwe type vinden ze net zo goed, alleen is het dashboard minder fijn, zo geven ze aan.
De oude kun je trouwens nog overal krijgen.
Ik vind hem er ook beter uit zien trouwens..
En is ook nog 400 euro goedkoper dan het nieuwe type.
Maar ik denk dat ze een mooie som geld van Segway hebben gekregen.
Want dat hun ES110 als winnaar uit de bus komt (met mijns inziens niet de sterkste accu) met als reden onder meer "de enige met een 3000 watt motor", wat niet waar is want de E-GO S5 heeft die ook, lijkt mij doorgestoken kaart.
Het theoretische verschil is voor mij iets minder theoretisch, verder is het onderhoud met een riem prima te overzien. Er moet een fatsoenlijke pullie op natuurlijk, maar dat is prima te maken. Rijstijl speelt ook een rol . Op mijn Surron LBX is de pullie na 10.000km nog lang niet aan vervanging toe.
2600 kilometers is net ingereden, ik ben wel benieuwd wat de staat is na 26.000 kilometers. In mijn ogen zijn de (meeste) Chinese scooters gemaakt met een levensduur die de garantieperiode bestrijkt.
Verder is de Govecs veel toegankelijker voor een accu-upgrade heb ik het idee. De Super Soco met 2.7kWh gaat 'm niet worden.
2600 kilometers is net ingereden, ik ben wel benieuwd wat de staat is na 26.000 kilometers. In mijn ogen zijn de (meeste) Chinese scooters gemaakt met een levensduur die de garantieperiode bestrijkt.
Ik kan je vertellen dat dit niet klopt. Mijn Eva S5 (Chinese rebrand) heeft bijna 10k km erop zitten in ongeveer 2 jaar, en hij loopt nog als een zonnetje. Garantie is voorbij en ik heb mee km gemaakt dan de gemiddelde rijder
Prima, maar ik ben nog steeds op zoek naar betere kwaliteit. In mijn geval moet ie in weer en wind rijden, eventueel buiten staan, goed kunnen doorstaan. Al moet ik zeggen dat ik de Eva S5 (en bijvoorbeeld zo'n FD3) niet van dichtbij ervaren heb. Ben wel benieuwd hoe die zaken als remmen, frame, lagers etc. voor elkaar hebben.
Daarnaast zie ik de modbaarheid van een Govecs of E-max veel meer zitten. Ook met het oog op levensduur. We zitten hier tenslotte op Tweakers.
[Voor 10% gewijzigd door gravit0n_ op 28-09-2022 08:32]
Ik ben aan het overwegen om een elektrische scooter te kopen. Enkele reis naar het werk zal ca 10km zijn. Tevens zou het handig zijn als mijn 4 jarige dochter voor het werk even snel op school zou kunnen afzetten. Heeft iemand ervaring met een IVA E-GO S2 icm een zitje?
Is dat te doen? Of kun je dan beter kijken naar een SENZO BALANCE of en IVA E-GO S4?
gravit0n_ schreef op woensdag 28 september 2022 @ 08:31:
Prima, maar ik ben nog steeds op zoek naar betere kwaliteit. In mijn geval moet ie in weer en wind rijden, eventueel buiten staan, goed kunnen doorstaan. Al moet ik zeggen dat ik de Eva S5 (en bijvoorbeeld zo'n FD3) niet van dichtbij ervaren heb. Ben wel benieuwd hoe die zaken als remmen, frame, lagers etc. voor elkaar hebben.
Daarnaast zie ik de modbaarheid van een Govecs of E-max veel meer zitten. Ook met het oog op levensduur. We zitten hier tenslotte op Tweakers.
Met je hele verhaal meegenomen snap ik nog steeds niet waarom je dan zo gefocust bent op Govecs. Sommige onderdelen zijn moeilijk te krijgen, zoek maar eens een nieuwe kuip bijvoorbeeld, door de leeftijd.
Mocht je zaken als lagers en banden op 'Chinese meuk' niet voldoende vinden, dan vervang je die toch door beter als ze uiteindelijk op zijn? Uiteindelijk is dat ook wat je met die Govecs (direct) moet doen door de leeftijd: Nieuwe lagers, banden, accu en controller. Het rollende gedeelte van mijn CPX is echt niet minder dan die Govecs. Het aankoopproces was ook een héél stuk vlotter en prettiger, maar dat is misschien ene kwestie van smaak.
gravit0n_ schreef op woensdag 28 september 2022 @ 08:31:
Ik rij zelf ook in weer en wind, alleen als het vriest minder/niet.
Geen problemen mee gehad, wellicht handig om winterbanden eronder te gooien.
Modbaarheid is inderdaad laag bij mijn S5. Maar voor een brommert ben ik daar persoonlijk ook niet naar op zoek. Hij doet het gewoon en blijft het doen!
Daar heb je zeker een punt, dat is mijn grootste obstakel bij een Govecs. Je bent dus overgeleverd aan tweedehands spul voor de plastic body onderdelen. Mocht er een Govecs komen leg ik daar wel een voorraadje van aan.
Qua (mechanisch) ontwerp vind ik de Govecs er uit springen, mede door de motor- en acculocatie. In mijn geval moet er toch een accu upgrade gebeuren, wat ook gelijk het duurste onderdeel is, dus dan kan ik net zo goed met een opknapper beginnen. Al valt het bij een Govecs wel mee, ze zijn regelmatig in mooie staat te vinden voor niet teveel geld.
Je argument dat bij een Chinese alles te upgraden valt zodat de bouwduurzaamheid net zo hoog wordt als bijv. een Govecs, wat ik enigszins betwijfel, vind ik niet zo sterk. Ik doe liever een koop waarbij het nieuwe spul op voorhand gemaakt is om lang mee te gaan, of tegen een stoot moet kunnen. Dat is een duurzaamheidsprincipe voor mij.
En minder gedoe door nieuw te kopen, natuurlijk. Als er een nieuwe 'Govecs' te koop zou zijn met +4kWh accu, zou ik ook zeker interesse hebben.
Tot slot maakt een tweedehands e-brommer het hele verhaal natuurlijk nog duurzamer dan alleen elektrisch rijden
[Voor 4% gewijzigd door gravit0n_ op 28-09-2022 16:51]
Daar heb je zeker een punt, dat is mijn grootste obstakel bij een Govecs. Je bent dus overgeleverd aan tweedehands spul voor de plastic body onderdelen. Mocht er een Govecs komen leg ik daar wel een voorraadje van aan.
Qua (mechanisch) ontwerp vind ik de Govecs er uit springen, mede door de motor- en acculocatie. In mijn geval moet er toch een accu upgrade gebeuren, wat ook gelijk het duurste onderdeel is, dus dan kan ik net zo goed met een opknapper beginnen. Al valt het bij een Govecs wel mee, ze zijn regelmatig in mooie staat te vinden voor niet teveel geld.
Je argument dat bij een Chinese alles te upgraden valt zodat de bouwduurzaamheid net zo hoog wordt als bijv. een Govecs, wat ik enigszins betwijfel, vind ik niet zo sterk. Ik doe liever een koop waarbij het nieuwe spul op voorhand gemaakt is om lang mee te gaan, of tegen een stoot moet kunnen. Dat is een duurzaamheidsprincipe voor mij.
En minder gedoe door nieuw te kopen, natuurlijk. Als er een nieuwe 'Govecs' te koop zou zijn met +4kWh accu, zou ik ook zeker interesse hebben.
Tot slot maakt een tweedehands e-brommer het hele verhaal natuurlijk nog duurzamer dan alleen elektrisch rijden
Met je laatste zin heb je zeker gelijk.
Ik ben ooit het proces van de aankoop van een ge-upgrade Govecs begonnen en uiteindelijk ook gestopt. Voor hetzelfde bereik kwam de prijs niet ver af van de jong gebruikte (er stond 1000 km op de teller) CPX bij een motordealer. De geadverteerde prijs van de Govecs was veel lager.
Nogmaals ieder z'n/haar ding en je lijkt er kritisch naar te kijken, dus dat is altijd goed.
Ik rij zelf ook in weer en wind, alleen als het vriest minder/niet.
Geen problemen mee gehad, wellicht handig om winterbanden eronder te gooien.
Modbaarheid is inderdaad laag bij mijn S5. Maar voor een brommert ben ik daar persoonlijk ook niet naar op zoek. Hij doet het gewoon en blijft het doen!
Ik rij ook in weer en wind. Heb hem nu sinds half augustus en al dik 2500km op de teller, rij iedere werkdag 24 heen en 24km terug.
Hij houd zich prima, ook in regen is de wegligging prima, heb hem nog niet voelen schuiven en ik rij stevig door in de bochten. Het verbaasd me hoe plat je hem kunt leggen in de bochten. Ik spoel hem iedere week af, dus zit er dan met de neus bovenop. Tot nu toe alles nog dik in orde. Alleen mn alarm had wat kuren, maar dit is verholpen onder garantie en werkt nu prima.
Aangezien ik een motorrijbewijs heb zit ik nu te kijken of er goede elektrische motorscooters zijn, en mijn oog is gevallen op de Niu Mqi GT evo lite 100km/h. Iemand hier ervaring mee? https://www.scootercentru...ktrische-motorscoote.html
Aangezien ik een motorrijbewijs heb zit ik nu te kijken of er goede elektrische motorscooters zijn, en mijn oog is gevallen op de Niu Mqi GT evo lite 100km/h. Iemand hier ervaring mee? https://www.scootercentru...ktrische-motorscoote.html
Ik heb ook naar die Niu gekeken (scooterversie), maar vond de Super Soco CPX 'meer' aanvoelen en heb die dan ook gekocht. Je hebt daar een 95 km/u motorscooterversie van, die is nog een aardig stuk goedkoper ook:
@Trigger84 Ik heb met geen enkele scooter ervaring, maar ik ben een tijdje geleden ook eens bezig geweest met het zoeken naar >45km/u scooters (de gebruikelijke 125cc/250cc klasse zeg maar), en ik heb dit overzicht gemaakt:
Misschien kan het je helpen als aanknopingspunt? Misschien staan er een aantal merken in die je nog niet hebt gevonden?
Mijn grootste moeilijkheid was het zoeken naar 'electric scooters', want in de Engelse taal is het woord 'scooters' volledig gecoöpteerd voor step scooters (uit de kluiten gewassen speelgoed voor kinderen). Op een of andere wijze heb ik dan toch scooters kunnen vinden, maar ik kan me niet herinneren welke zoekterm ik dan hanteerde. Steptrough scooters misschien? Ofwel op de zoekterm voor het rijbewijs, als ik me goed herinner is dat L3e.
Hoe dan ook, de keuze wordt steeds breder, en de traditionele merken (kymco, yamaha, suzuki, honda, ...) geven na 5-10 jaar nog steeds niet thuis. En vind de laatste creatie van bmw ook maar twijfelachtig (super duur, edgy design)
Ik heb zelf ook een motor-rijbewijs, en indien de nood zich stelt (voorlopig kan ik nog uit met een e-bike) zou ik ook enkel een scooter overwegen die dus meer dan 45km/u doet.
De silence scooters heb ik wel al enkele malen van dichtbij grondig bekeken, en zie ze ook regelmatig rijden. Mijn keuze zou op die scooters vallen. Het ingenieuze systeem om de batterij er uit te kunnen halen is gewoon prachtig . Niet zozeer om 'm binnen te kunnen laden (beeld je een lithium brand in door een slechte batterij van dat formaat in een appartement ) maar om de simpele reden dat je zo'n kubus over tien jaar gemakkelijk kan retrofitten/refubishen met nieuwe cellen, en zo die scooter bijna eindeloos op de weg kan houden.
Andere keuze waarschijnlijk een CPX. Maar op voorwaarde dat 'ie gemakkelijk 80km/u haalt (met m'n lengte/gewicht)
@supersoco80 Als je dan de range/batterij vergelijkt dan is die supersoco niet goedkoper helaas.
@Amos_x Ja mijn oog is ook op die Silence s01 en s02 gevallen, goede specs. Alleen waar zijn ze te koop? Er schijnt 1 officiele dealer te zijn maar die heeft ze niet..
De komende winter wil ik graag wat om handen hebben.
Ik heb besloten dat ik mijn Zundapp Roller (R50) uit 1972 graag om wil bouwen naar een elektrische versie.
Nu ben ik redelijk handig met mijn handen, alleen de wiskunde achter het elektrificeren is me niet geheel bekend.
Het idee:
Ik koop eenzelfde blok als welke er nu onder zit en gebruik de behuizing daarvan om de motor in te monteren (de motor is onderdeel van het chassis en daarmee de makkelijkste manier om hem om te bouwen naar electrisch ipv alles aanpassen inclusief brug etc.).
je kunt dan ook altijd terug naar de orginele setup (bezine motor) is het idee.
De zundapp is een bromfiets versie, is ketting aangedreven. Hij heeft een voor tandwiel van 12 en achter van 30 tanden. De velgen die eronder zitten zijn 10 inch.
Waar ik nu mee struggle is welk vermogen (Wattage / Ampèrage / Rotatiesnelheid?) de electirsche motor moet hebben om 45km/h te halen en met welke tandwielverhouding.
@Likkebeesie Je kan helaas niet zomaar een benzine scooter ombouwen en dan gaan rijden want die moet de RDW eerst keuren en daar zitten best wat eisen en vooral kosten aan.
Is al wat oudere informatie maar is waarschijnlijk niet veranderd.
Dus verdiep je eerst in wat er allemaal bij komt kijken naast het sleutelen voordat je enthousiast aan het sleutelen slaat.
Is al wat oudere informatie maar is waarschijnlijk niet veranderd.
Dus verdiep je eerst in wat er allemaal bij komt kijken naast het sleutelen voordat je enthousiast aan het sleutelen slaat.
Dank je, ik was inderdaad wel heel enthousiast begonnen. Snap nu ook waarom een 'offcieel' pakket rond de 4K kost (want alle onderdelen gecertificeerd) en een pakket zelfbouw een paar 100 euro. Ga wat research doen om te zien of dit het waard is..
@Amos_x Ja mijn oog is ook op die Silence s01 en s02 gevallen, goede specs. Alleen waar zijn ze te koop? Er schijnt 1 officiele dealer te zijn maar die heeft ze niet..
Ik was af en toe in Parijs, en daar zag ik ze vaak genoeg rondrijden. Heel opvallend met die grote oplichtende cirkel op de battery box. Daar is ook een verdeler. Als je ooit eens richting Dusseldorf gaat, daar zitten ook een paar verdelers. Inderdaad misschien niet handig om een voertuig te kopen waar je enkel relatief ver weg terecht kan voor service en herstellingen. Ook al zijn dat soort scooters (in theorie) "buy it and ride it". Meer 'witgoed' dan een e-scooter kan het nauwelijks worden.
Ik blijf het vreemd vinden, ergens is er iets wat de populariteit van dit soort grotere, snellere scooters tegenhoudt. Ergens in Europe ligt er een Noord/Zuid grens (ergens rond Parijs dus ) waarboven het aantal scooters gewoon van een klif valt. Waarschijnlijk heeft het rijbewijs er iets mee te maken. Dit vereist in feite een volwaardig motorrijbewijs dacht ik? Dus meerdere uren les en vaak erg duur, zeker bij ons. Na zo'n investering ga je gewoon over op een echte motor.
Maar als je mannelijkheid en zelfrespect het aan kan ... dan gaat er echt niets boven dit soort scooters. Comfortabel, gemakkelijk in gebruik. En elektrisch zijn ze niet lawaaiering of stinken ze niet uren in de wind.
Helm gewoon opbergen IN de scooter. Probeer dat maar op een motor zonder top-box (ook lelijk). En zuiniger dan motoren, en vragen ook minder onderhoud.
Als je voorbij het imago kan kijken, ben ik er van overtuigd dat dit soort tweewielers voor zoveel forenzen een top oplossing zijn. Zeker in grote steden met grote suburbs. (misschien minder het geval in de benelux)
Zeker als je het vergelijkt met speed pedelecs. Speed pedelecs zijn het net niet. Het snelheidsverschil op gewone fietspaden is te groot, dus gevaarlijk, en het snelheidsverschil op de weg met voertuigen is ook veel te groot, dus ook gevaarlijk. Plus dat ze vaak duurder zijn dan dit scooters, fragieler, meer onderhoud vereisen, ... Met L3e scooters kan je gewoon met 80-85km/u gemakkelijk meekomen met het verkeer, kan je een volwaardige helm en volwaardige boots/jas dragen, wat bij een speed pedelec ook moeilijker is.
Ga eens proberen een testritje vast te leggen op zo'n Silence. En anders wel een van de andere.
50cc (klasse, L1??) scooters zijn voor het mij echt niet. Als volwassene wil je (ik) daar niet op gezien worden. Typisch iets voor scholieren, hangjongeren en deliveroo verdelers... Vaak ook de grootste rommel (die op benzine dan)
[Voor 4% gewijzigd door Amos_x op 08-10-2022 17:42]
Ja vreemd is dat. Denken de frabikanten dat er in t noorden geen vraag is of is er daadwerkelijk geen vraag.
Ik heb iig meerdere mails uitstaan met een vraag naar de leverbaarheid. https://www.horwin.nl/sk3 Deze ziet er ook niet slecht uit
The search continues.. (rij momenteel een iva ego s5 maar vind t toch niet heel relaxt meer om met 50per uur t fietspad te moeten delen )
@Trigger84 nice find. Ik heb, merk ik nu, de EK1 van dat merk al vaak gezien. Maar nooit kunnen achterhalen wat het precies was, dan weet ik dat nu ook weer.
De SK3 ziet er idd netjes uit. 90km/u, +-4000 euro, 80km range... En dan te bedenken dat een beetje stromer aan 6000 euro begint lol. 40km range als je flink bijtrapt en veel onhandiger en gevaarlijker in gebruik.
Laat je ervaringen weten mocht je ooit een testritje doen, en waar.
De SK3 ziet er idd netjes uit. 90km/u, +-4000 euro, 80km range... En dan te bedenken dat een beetje stromer aan 6000 euro begint lol. 40km range als je flink bijtrapt en veel onhandiger en gevaarlijker in gebruik.
Laat je ervaringen weten mocht je ooit een testritje doen, en waar.
Die 80km range is bij een snelheid van 45kph. Bij 90kph zal dat heeeeeeeeeel snel naar beneden gaan.
De standaard accu is maar 2.6kW. Wil je het dubbele dan kost je dat EUR 1600 extra.
Amos_x schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:40:
Ik blijf het vreemd vinden, ergens is er iets wat de populariteit van dit soort grotere, snellere scooters tegenhoudt. Ergens in Europe ligt er een Noord/Zuid grens (ergens rond Parijs dus ) waarboven het aantal scooters gewoon van een klif valt. Waarschijnlijk heeft het rijbewijs er iets mee te maken.
Het is voornamelijk het weer - in Zuid-Europa kan een 125cc/L3e motor vrij makkelijk het hele jaar door je primaire woon/werk vervoer zijn, in Noord-Europa zijn motoren vanwege de kou en gladheid toch grotendeels zomerartikelen. Behalve in de stad, maar daar heb je dan weer aan 50cc/L1e-B genoeg.
Het is voornamelijk het weer - in Zuid-Europa kan een 125cc/L3e motor vrij makkelijk het hele jaar door je primaire woon/werk vervoer zijn, in Noord-Europa zijn motoren vanwege de kou en gladheid toch grotendeels zomerartikelen. Behalve in de stad, maar daar heb je dan weer aan 50cc/L1e-B genoeg.
Een L1e kan dan misschien wel genoeg zijn, daar wil ik nog niet dood op gevonden worden (zie boven). Er is een verschil tussen 'onder de streep' genoeg, banaal A naar B transport, en een voertuig met iets meer overschot, luxe en comfort.
Plus dat die 50cc ondingen na een jaar gebruik uit een AliExpress shop lijken te komen. Die hangen dan gewoon nog met plakband aan elkaar, met een naar verbrande olie ruikende dampende compleet 'opgereden' snertmotortje.
Nu hoeft dat elektrisch natuurlijk niet op te gaan, maar ook daar zal de kwaliteit afnemen naarmate de scooters kleiner en trager worden. Tot je niet veel meer overhoudt dan een veredelde e-bike (naafmotor, wat plastic bodywerk en je bent er wel)
Nee, L3e of niets En dan loop je weer tegen het rijbewijs aan.
Meteo kan maar voor een deel verantwoordelijk zijn. Het is in Parijs bvb ook niet een Madrid of Athene, en daar rijden ze wel heel het jaar door in regen en wind. Enkel met echte harde winterpieken (en ijsvorming op de weg) wordt het echt gevaarlijk.
En daarvoor heb je dan de driewielers van piaggio (MP3 en zo). Gewoon raggen zonder dat nare gedrag op twee wielen
En daarvoor heb je dan de driewielers van piaggio (MP3 en zo). Gewoon raggen zonder dat nare gedrag op twee wielen
Het zou erg fijn zijn als ze van die driewielers een goede elektrische versie weten te maken!! Heb daar lang naar gezocht, maar er bestaat echt niets (op wat oma voertuigen na).
Je hebt de Dofern D1, ik zag dat er al een paar in Frankrijk rondrijden onder de merknaam Rider.
Overigens in ander nieuws, als je 16 mille neergelegd heb voor een BMW CE 04 mag je m alweer inleveren want ze worden allemaal teruggeroepen. Reden: de claxon kan eraf vallen.
Ik was af en toe in Parijs, en daar zag ik ze vaak genoeg rondrijden. Heel opvallend met die grote oplichtende cirkel op de battery box. Daar is ook een verdeler. Als je ooit eens richting Dusseldorf gaat, daar zitten ook een paar verdelers. Inderdaad misschien niet handig om een voertuig te kopen waar je enkel relatief ver weg terecht kan voor service en herstellingen. Ook al zijn dat soort scooters (in theorie) "buy it and ride it". Meer 'witgoed' dan een e-scooter kan het nauwelijks worden.
Gemeente Katwijk heeft ze ook in gebruik, zie ze daar vaak genoeg. Ook wat andere gemeentes hebben ze!
Hopelijk kan iemand ons helpen met een (tot onbruikbaar niveau) gedegradeerde accu van onze elektrische step. Omdat mijn vrouw slecht ter been is hebben wij twee jaar geleden een Veeley V5 aangeschaft. Een van de weinige elektrische steps die formeel toegelaten zijn op de openbare weg (dus inclusief kenteken). Ze gebruikte deze vooral om in de omgeving van ons huis net wat meer bewegingsvrijheid te hebben. In die twee jaar is er nauwelijks 100KM mee gereden. Inmiddels heeft de fabrikant de stekker uit dit product getrokken en is er dus niet aan een andere accu te komen.
Ik heb de step open gemaakt en de accu heeft de volgende specificaties:
Model: 10S4P
Nominaal Voltage: 36.5V
Rated Capacity: 10.4Ah
Watt-hour Capacity: 379.6Wh
Battery Cell: LG1860
Aansluitingen om de accu in de step aan te sluiten zijn een XT60U – Female en XT-30. Aan de zijde van de step worden overigens twee “gewone” ronde pinnen in de XT60 aansluiting gestoken (dus geen XT60U Male stekker aan step zijde).
Ik heb zelf natuurlijk al gegoogled maar kom nergens een accu tegen met de juiste aansluitingen en de juiste “vorm”. Mijn vraag is wat hier de beste aanpak is? Ook om te voorkomen dat de accu over 100KM weer defect is? Ik vermoed dat er een slecht BMS in zit maar heb helemaal geen verstand van deze materie. Alle advies is welkom 😊
Hopelijk kan iemand ons helpen met een (tot onbruikbaar niveau) gedegradeerde accu van onze elektrische step. Omdat mijn vrouw slecht ter been is hebben wij twee jaar geleden een Veeley V5 aangeschaft. Een van de weinige elektrische steps die formeel toegelaten zijn op de openbare weg (dus inclusief kenteken). Ze gebruikte deze vooral om in de omgeving van ons huis net wat meer bewegingsvrijheid te hebben. In die twee jaar is er nauwelijks 100KM mee gereden. Inmiddels heeft de fabrikant de stekker uit dit product getrokken en is er dus niet aan een andere accu te komen.
Aansluitingen om de accu in de step aan te sluiten zijn een XT60U – Female en XT-30. Aan de zijde van de step worden overigens twee “gewone” ronde pinnen in de XT60 aansluiting gestoken (dus geen XT60U Male stekker aan step zijde).
Ik heb zelf natuurlijk al gegoogled maar kom nergens een accu tegen met de juiste aansluitingen en de juiste “vorm”. Mijn vraag is wat hier de beste aanpak is? Ook om te voorkomen dat de accu over 100KM weer defect is? Ik vermoed dat er een slecht BMS in zit maar heb helemaal geen verstand van deze materie. Alle advies is welkom 😊
10s4p is zo te zien de configuratie van de accu, 10 cellen serie (maakt 42 volt max.), en dan per die10 cellen in serie, 4 van die packs parellel. Ik denk ook dat het standaard 18650 cellen zijn, want dat staat ook in het typeplaatje.
Wellicht kun je zo'n 10s4p batterypack vinden. Dan weet ik nog niet of het past natuurlijk
Ik zit hier met een La Souris E-Sourini Bosch edition.
Deze had een terugroepactie volgens de monteur omdat er geen hoofdschakelaar tussen de accu zat, wat resulteerde in vonken bij het aansluiten en uiteindelijk is de accu kapot gegaan.
Ze hebben er een Hoofdschakelaar ingezet, en nu vraag ik me af of ik in een aflevering van Bananasplit ben beland of dat dit common practice is voor e -scooters...
Zie fotos.
Wat ik zo even zie:
Kabels te lang afgestript, koper ligt bloot
Geen Adereindhulsjes Een Meterkast Automaat als Hoofdschakelaar??
Ligt los in de scooter, wordt alleen vastgehouden doordat hij door de kap steekt. En ligt dus los op het frame.
Dit is volgens mij vragen om een afgefikte scooter, en ik heb ook grote vraagtekens bij de gebruikte automaat...
Overdrijf ik hier en is dat redelijk normaal, of heb ik zojuist de meest bizarre monteur van het bedrijf getroffen?
Deze had een terugroepactie volgens de monteur omdat er geen hoofdschakelaar tussen de accu zat, wat resulteerde in vonken bij het aansluiten en uiteindelijk is de accu kapot gegaan.
Ze hebben er een Hoofdschakelaar ingezet, en nu vraag ik me af of ik in een aflevering van Bananasplit ben beland of dat dit common practice is voor e -scooters...
Ligt los in de scooter, wordt alleen vastgehouden doordat hij door de kap steekt. En ligt dus los op het frame.
Dit is volgens mij vragen om een afgefikte scooter, en ik heb ook grote vraagtekens bij de gebruikte automaat...
Overdrijf ik hier en is dat redelijk normaal, of heb ik zojuist de meest bizarre monteur van het bedrijf getroffen?
Dank!
Het is wellicht mosterd na de maaltijd, maar je had sowieso niet bij LaSouris een scooter moeten kopen.
En zeker geen elektrische.
Dat zie je nu wel weer.
Dit is prutswerk.
Ik zou toch eisen dat dit beter opgelost dient te worden.
Wellicht kan Flippy je met tekst ondersteunen?
Maar voor dat geld..waarom geen IVA E-GO S5 o.i.d.?
Of de Nipponia E-legance.
Die zijn ook Chinees/Grieks maar wel meer gespecialiseerd in elektrische scooters dan deze Doetinchemse gast.
Het is wellicht mosterd na de maaltijd, maar je had sowieso niet bij LaSouris een scooter moeten kopen.
En zeker geen elektrische.
Dat zie je nu wel weer.
Dit is prutswerk.
Ik zou toch eisen dat dit beter opgelost dient te worden.
Wellicht kan Flippy je met tekst ondersteunen?
Maar voor dat geld..waarom geen IVA E-GO S5 o.i.d.?
Of de Nipponia E-legance.
Die zijn ook Chinees/Grieks maar wel meer gespecialiseerd in elektrische scooters dan deze Doetinchemse gast.
Inderdaad een beetje mosterd na de maaltijd 😅 opzich rijdt de scooter prima hoor, service is gewoon helemaal ruk.
Vond dit gewoon de mooiste scooter in vergelijking met IVA toendertijd (anderhalf jaar terug)
Heb er na veel gezeur wel een 2e accu bij gehad omdat de range gewoon niet zoals geadverteerd was, dus dat is prima. Maar hoe dit nou afgeleverd is lijkt me wel helemaal leip..
Heb nog niet het hele topic doorgespit, wat doet Flippy?
/Edit/
Ah, even zoeken op Flippy en je weet gauw dat dit zo ongeveer de e-scooter goeroe is 😅 gaaf om te lezen ( wat ik even gauw gelezen heb dan) wat je er allemaal zelf aan kan verbeteren enzo.
Als iemand weet of zon "hoofdschakelaar" kan/mag/veilig is is hij het wel denk ik.
[Voor 12% gewijzigd door Night89 op 17-10-2022 14:10]
Dank!
Op mijn Novox C50 zat oorspronkelijk ook een AC dinrail automaat dus blijkbaar gebeurt dat vaker bij dergelijke china scooters, waarschijnlijk goedkoper dan een DC component.
Zou er toch een DC variant in willen zien maar weet niet in hoeverre dat afdwingbaar is.
Maar alle overige zaken die je noemt zou ik zeker niet zo accepteren!
Dus wel goed vast en correct aangesloten met adereindhulzen.
Op mijn Novox C50 zat oorspronkelijk ook een AC dinrail automaat dus blijkbaar gebeurt dat vaker bij dergelijke china scooters, waarschijnlijk goedkoper dan een DC component.
Zou er toch een DC variant in willen zien maar weet niet in hoeverre dat afdwingbaar is.
Maar alle overige zaken die je noemt zou ik zeker niet zo accepteren!
Dus wel goed vast en correct aangesloten met adereindhulzen.
De meeste automaten hebben geen probleem met het schakelen van AC of DC.
Sterker nog, dit is een DC variant! (er staat DC op dat ding, hoewel je goed moet zoomen op de foto). https://www.chint.cz/engdetail.php?id=6
Dat is hem!
De meeste automaten hebben geen probleem met het schakelen van AC of DC.
Sterker nog, dit is een DC variant! (er staat DC op dat ding, hoewel je goed moet zoomen op de foto). https://www.chint.cz/engdetail.php?id=6
Dat is hem!
Je hebt gelijk!, ging teveel uit van mijn aanname, had niet op de foto ingezoomd.
Dat scheelt dan weer, hoeft hij alleen terug om de boel fatsoenlijk aangesloten te krijgen.
De SK1 gaat veel meer verkocht worden via de reguliere scooterkanalen.
Dat is goed nieuws voor de grote elektrische scooterliefhebbers.
Komt met een 72volt accu.
Iets smaller dan de SymJet14, maar verder groot.
De Yadea 9TL is dan weer een goed gebouwde scooter voor onder de 2000 euro, dus ben benieuwd naar de specs.
Maar ik zag ook de Ecooter E5...goeiedag wat een bakbeest.
Is er in een motorvariant, maar komt ook in een 45 km editie.
Het Dashboard is echt fantastisch, en helemaal aan te passen.
Benieuwd met welke specs die gaat komen, en wat het gaat kosten.
In elk geval minder dan de Vespa Elletrica.
OlafBso schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:52:
Maar ik zag ook de Ecooter E5...goeiedag wat een bakbeest.
Is er in een motorvariant, maar komt ook in een 45 km editie.
Het Dashboard is echt fantastisch, en helemaal aan te passen.
Benieuwd met welke specs die gaat komen, en wat het gaat kosten.
In elk geval minder dan de Vespa Elletrica.
Dank!
Behalve de problemen die je zelf al noemt, is dit geen goede oplossing voor het probleem. De vonken zijn nu verplaatst van de connector naar de binnenzijde van de schakelaar. Daar zijn de meeste schakelaars niet voor gemaakt.
Enige echte oplossing is helaas een fatsoenlijk ontwerp van de elektronica.
Dank!
Wat een Night-mare, optisch een aantrekkelijke scooter, elektro technisch een regelrechte ramp, zou de accu's vervangen door ev types met een bluetooth BMS.
Kun je weer jaren zonder noemenswaardige capaciteits afname door.
Schakelaar is dan overbodig je kunt dan aan /uit schakelen middels bms.
Flinke connector en klaar.
Nou, als je had gekeken op Marktplaats...daar stond een Silence te koop.
Met een beest van een accu er in.
Hey Olaf Silence is er nog maar gaat naar de RDW voor een geel kenteken.
Het rijdt wel fantastisch zon Silence waar ook een Sevcon in zit btw, ...
Model vindt ik eerlijk gezegd wat minder, maar wel lekker industrieel.
Wat een Night-mare, optisch een aantrekkelijke scooter, elektro technisch een regelrechte ramp, zou de accu's vervangen door ev types met een bluetooth BMS.
Kun je weer jaren zonder noemenswaardige capaciteits afname door.
Schakelaar is dan overbodig je kunt dan aan /uit schakelen middels bms.
Flinke connector en klaar.
Klopt, daar ben ik ondertussen ook wel achter 😑
Collega van mij maakt dat ook allemaal zelf, dus we gaan daar eens naar kijken 😃 nog tips toevallig waar ik kan beginnen met lezen? Zie een hoop ali shit voorbijkomen, maar dat lijkt me nou niet de beste optie 😅
Je hebt er niets aan: maar bij deze ballentent, zou ik nooit ten immer een een scooter kopen! Als ik jou was zou ik even naar Tim Hofman een mailtje sturen, wie weet zien we jou binnenkort dan in een vervolgaflevering van #BOOS
De persoon in deze video had geen electrische scooter, maar gewoon zo'n milieuvervuilende Chinese scooter. Die scooter was meer stuk, dan hij er mee kon rijden. Rond diezelfde tijd adverteerde Albert Heijn ook met scooters van La Souris, dus die aflevering kwam mooi op tijd.
Hahahaha, ik nu ook.
Komt omdat het eigenlijk een motor is, maar ze hebben besloten om hem ook in een 45 km/p.u. variant te brengen. Op zich zou dat moeten betekenen dat de bouwkwaliteit wel goed moet zijn.
Maar inderdaad..dan is de overbrenging zoals de FD F3 bijvoorbeeld fijner en beter.
Thanks - heb ze benaderd. Ze rekenen 400 tot 500 Euro voor een revisie. Ik had gehoopt ergens een goedkopere oplossing te kunnen vinden, dus ben vooralsnog niet op hun aanbod ingegaan.
Dank voor die ingang! Ik heb ze benaderd. Helaas hebben ze de batterij met de juiste aansluitingen niet op voorraad en kunnen ze die ook niet voor mij produceren. Minimale afnamehoeveelheid is 200 stuks - en zoveel heb ik er niet nodig.
Mijn zoektocht gaat dus nog even verder. Zat zelf te denken of het mogelijk is het pack open te maken en de batterijen te vervangen. Iemand zich daar hier ooit aan gewaagd?
Dank voor die ingang! Ik heb ze benaderd. Helaas hebben ze de batterij met de juiste aansluitingen niet op voorraad en kunnen ze die ook niet voor mij produceren. Minimale afnamehoeveelheid is 200 stuks - en zoveel heb ik er niet nodig.
Mijn zoektocht gaat dus nog even verder. Zat zelf te denken of het mogelijk is het pack open te maken en de batterijen te vervangen. Iemand zich daar hier ooit aan gewaagd?
Batterij alsnog bestellen en er zelf een connector op klussen?
Wat je ook kan doen ik vragen om een sample, dat doen ze soms nog wel eens!
[Voor 3% gewijzigd door Bad Brains op 19-10-2022 17:35]
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Wij hebben een Niui m+ 25 km per uur scooter maar sinds vandaag is hij offline in de app. Hij geeft aan dat er geen batterij is maar deze is geladen en aangesloten. Geen idee hoe dit te verhelpen. Iemand een suggestie?
FrankoNL schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 19:28:
Wij hebben een Niui m+ 25 km per uur scooter maar sinds vandaag is hij offline in de app. Hij geeft aan dat er geen batterij is maar deze is geladen en aangesloten. Geen idee hoe dit te verhelpen. Iemand een suggestie?
Ik zou de app eens verwijderen en opnieuw op je telefoon zetten.
Als die het dan nog niet doet, zou ik het melden bij niu via de website, of langs een dealer gaan.
Ik zou de app eens verwijderen en opnieuw op je telefoon zetten.
Als die het dan nog niet doet, zou ik het melden bij niu via de website, of langs een dealer gaan.
Gekke is dat hij wel trilmeldingen en meldingen dat de accu is losgekoppeld geeft. Hij heeft ook twee ritten geregistreerd maar verder noppes. Heel vreemd.
Gekke is dat hij wel trilmeldingen en meldingen dat de accu is losgekoppeld geeft. Hij heeft ook twee ritten geregistreerd maar verder noppes. Heel vreemd.
Let op: In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.
de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
het maximale motorvermogen is 4 kW;
de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekert bent!
Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details