Dank voor het delen!
Heb het net bekeken maar wat een lange zit zeg, bijna 17 minuten, dacht halverwege dat ik al aan het einde moest zijn. Het sprankelende geen moment en die mensen van Yamaha stonden er echt alles behalve op hun gemak bij.
Dit had een stuk flitsender en vooral korter gemonteerd kunnen worden want de informatiedichtheid was niet hoog.
En laat vooral ook meer van de producten zien! Die zijn maar een paar seconden in beeld en worden dan niet eens 360 graden rondom getoond
Qua inhoud vond ik het ook teleurstellend eerlijk gezegd, en dan bedoel ik niet enkel het ontbreken van details over de specs.
Dan beginnen ze met de motorscooter waar ze al jaren aan bezig zijn om enkel te melden dat dat ding eerst 2 jaar gaat proefdraaien in één grote stad in Europa als deelscooter en verder nog niet te koop zal zijn.
Dat beloofde weinig goeds voor de rest was mijn eerste gedachte.
En ook die lachwekkende verwijzing tot 2x toe dat ze toch echt voorloper zijn op elektrische producten omdat ze 30 jaar gelden al een elektrische scooter en fiets hadden, enkel om te kunnen ontkennen dat de regelgeving en de markt hun nu weer naar elektrische gedwongen heeft.
Hun elektrische scooter die de welbekende Yahama naam NEO’s gaat dragen wordt wel binnenkort onthuld dus dat viel me na dat zwakke praatje over hun motorscooter 100% mee!
Ik vind de scooter er leuk uitzien moet ik zeggen maar de naam er niet bij passen, want dat waren vroeger juist de sportiever uitziende scooters en dat is deze elektrische helemaal niet.
Dit is meer een gezapige stadsscooter waar wat mij betreft niets mis mee is en juist een grotere doelgroep aanspreekt.
De naam is natuurlijk enkel gekozen vanwege de bekendheid.
Ben erg benieuwd naar de specs en vooral de prijzen van deze elektrische NEO’s.
Gezien hun statement om een premium merk te willen zijn en hun focus op de bezorg- en deelscooter markt verwacht ik niet dat hier aantrekkelijke consumenten prijzen uit voortvloeien, helaas.
Die elektrische fietsen zagen er wat mij betreft goed uit maar komen pas na de zomer, dan heb je al weer een seizoen gemist.
Die tomos uitziende B01 die aan het einde behandeld werd is voor Nederland echt een kansloos ding naar mijn mening.
Aangezien het geen snorfiets is zoals ik eerst dacht maar een Spedelec, kortom je moet zelf nog trappen.
Kan me niet voorstellen dat Nederlanders dat op zo’n clunky ding willen doen, Yamaha kan dan beter van hun gravel e-bike een speedpedelec maken zodat ze een concurrent van Stromer worden.
En de B01 ombouwen naar een elektrische Tomos zoals de AMG Gocci, daar zie ik nog wel markt voor.
Al met al verwacht ik op basis van deze presentatie niet dat Yamaha op de consumentenmarkt enige rol van betekenis gaat spelen in het veld van elektrische tweewielers.
Wat ik op zich wel jammer vind want een enigzins betaalbare elektrische kwaliteitsscooter zou wel welkom zijn wat mij betreft.