Ik heb een setje
tandwieltrekkers bij de Toolstation gehaald, hopelijk zit het bij mij niet zo vast en lukt het daarmee.
Nieuwe 16z tandwiel was te lang dus nog stukje af moeten slijpen
Oh, da’s minder zeg, weer een nieuw konijn uit de hoge hoed.
Heb je een foto van wat eraf is gehaald?
Is dat dat smalle deel richting de motor?
Gewoon met een slijptol eraf gehaald? én luistert dat nog een beetje nauw?
Want ik neem aan dat dat moest omdat voor en achter pulley anders niet uitlijnen.
maar hij rijd heerlijk, geen ‘slippen’ meer van de riem, prima acceleratie en een stuk stiller

Kijk dat klinkt goed!
Mijn riem/tandwiel voor zijn nu zo gaar dat ik er niet meer normaal mee kan rijden.
Op eco stand moest ik eerder al met fluwelen handschoenen gas geven en me steeds meer gaan afzetten met mijn benen om vanuit stilstand nog zonder slippen weg te kunnen rijden.
Inmiddels is het zover dat ik niet eens meer een helling op kan zonder slippen en dat de maximale snelheid die ik nog kan halen 30Km/u is.
Kortom, ik kan beter gaan fietsen

En helemaal top dat ik nu ook regeneratie heb!
Dat wil ik ook!
Niet persé voor het terugwinnen van energie maar gewoon omdat het veel lekkerder rijdt dat steeds te moeten remmen met je handels.
Vind dat echt heerlijk op mijn Novox.
Die heeft natuurlijk wel twee standen van regeneratie, met en zonder rem aangetrokken, wat bij de Govecs niet mogelijk is, maar alleen al remmen op de motor bij gas los laten is een hele grote verbetering.

@
Vliegvlug hou er dus rekening mee dat het niet kwestie is van ‘effe’ vervangen, als die van jou ook zo vast zit heb je er wel een leuk klusje aan.. maar zeker de moeite waard!
Ik heb al lang gemerkt dat het nooit even “ff snel” is.
Zoals nu ook weer met het vervangen van mijn achterband waarbij ik dus een ovaal ventielgat tegenkom wat ik eerst moet gaan repareren.