Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Moshi
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 14:17
quote:
flippy schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 17:50:
zeker wel is er markt voor. probleem is gewoon startkapitaal. om zoiets van de grond te krijgen moet je nog steeds 10~15 ruggen aan cash kapitaal hebben en dat is niet te doen met een simpel ambtenarensalarisje en helaas wil ook geen bank meewerken aan zoiets omdat ze het niet snappen en het risico te groot vinden.

als ikk hier 5 nieuwe scooter heb staan nieuw in folie en ik prop er een "hollandse" accu in waarvan je vannuit kan gaan dat hij na 5 jaar nog steeds goed rijd en 80% of meer van zijn bereik heeft verkopen ze wel. maar alle inkoopkosten zijn gewoon niet te doen zonder een externe inverstering. ook natuurlijk moeten daar 2~3 tripjes naar china bij (die kosten ook geld) om een levernacier te vinden die in al in de EU een CVO heeft, anders krijg je nooit een kenteken hier en zit je met een garage vol scooters waar je niks mee kan.
Waarom zou je er een eigen accu in proppen? Ik zou mijn energie steken in het vinden van een goede leverancier, want ze kunnen daar echt wel kwaliteitsspullen maken.

Overigens zou ik naar Taiwan en niet naar China.

• flippy
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

quote:
Moshi schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 15:54:
[...]
Waarom zou je er een eigen accu in proppen? Ik zou mijn energie steken in het vinden van een goede leverancier, want ze kunnen daar echt wel kwaliteitsspullen maken.
Overigens zou ik naar Taiwan en niet naar China.
voor de simpele reden dat de importeur hier in nederland die niet in de scooter zet. dat zou namelijk de prijs van de scooter enorm verhogen (want winstmarge moet meegaan) en zou op papier de specs niet verbeteren. het bereik bijft op papier hetzelfde dus waarom zou je meer betalen? immers gaat het er importeur het er alleen maar om dat ze de wettelijke minimum periode qua garantie moet "overleven" en daarna is het zijn probleem niet meer. wat wel dan een ding is dat hij na die 2 jaar wel voor 1000+ euro nieuwe accus kan gaan verkopen die hij zelf inkoopt voor een fractie ervan. dat is slim zakendoen over de rug van de koper die niet beter weet. immers zijn de mensen al gewend dat een accu na 2 jaar versleten is door hun mobiel elke 1~2 jaar te vervangen. dat is het stukje mentale training waar men gretig misbruik van maakt.

en taiwan of china maakt geen biet uit. een fabriek maakt een zo mooi ding als jij wilt zolang je maar betaalt ervoor. de iphone komt ook uit china he...

o ja: geen enkele importeur snapt geen bal van accu's of de kwaliteitsverschillen die er zijn.

flippy wijzigde deze reactie 19-08-2018 16:11 (9%)

lithium beats liquid dinosaurs. Falcon Heavy: The ultimate EV range extender.

• Moshi
@flippy volgens mij is er geen enkele succesvolle importeur van elektrische scooters juist omdat ze de kwaliteit en continuiteit niet op orde hebben. Volgens mij is er echt ruimte voor een bedrijf dat zijn zaken wel op orde heeft ook als dat een fractie meer kost.

Moshi wijzigde deze reactie 19-08-2018 16:11 (6%)

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

quote:
Moshi schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 16:10:
@flippy volgens mij is er geen enkele succesvolle importeur van elektrische scooters juist omdat ze de kwaliteit en continuiteit niet op orde hebben. Volgens mij is er echt ruimte voor een bedrijf dat zijn zaken wel op orde heeft ook als dat een fractie meer kost.
govecs doet anders best goede zaken hoor. maar die zie je vrijwel alleen bij bedrijven als bezorgscooters omdat die het misbruik aankunnen van de doorsnee bezorger. maar die dingen kosten ook een zure duit.

en dan nog: ook al weet de importeur dat hun kwalteit beter is: mensen gaan toch shoppen voor de goedkoopste en kan het geen bal schelen of begrijpen dat een accu met de juiste type en hoeveelheid cellen beter is dan een naamloos chinees ding. je bent dan als importeur/verkoper langer bezig om mensen te overtuigen dat al je winst verdampt aan tijdsverlies.

• Snow_King
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 14:08

Snow_King

Konijn is stoer!

quote:
flippy schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 16:14:
[...]

govecs doet anders best goede zaken hoor. maar die zie je vrijwel alleen bij bedrijven als bezorgscooters omdat die het misbruik aankunnen van de doorsnee bezorger. maar die dingen kosten ook een zure duit.

en dan nog: ook al weet de importeur dat hun kwalteit beter is: mensen gaan toch shoppen voor de goedkoopste en kan het geen bal schelen of begrijpen dat een accu met de juiste type en hoeveelheid cellen beter is dan een naamloos chinees ding. je bent dan als importeur/verkoper langer bezig om mensen te overtuigen dat al je winst verdampt aan tijdsverlies.
Conclusie: Accu's zijn nog te duur en "we" zijn er nog niet klaar voor?

Want als mensen die dure scooter niet willem betalen omdat het buiten budget ligt, dan is de prijs dus nog te hoog.

• Moshi
Een businessmodel ala Swapfiets lijkt me wel wat. Dan hoef je de mensen niet te overtuigen van de kwaliteit, want je levert een dienst en geen product.

Moshi wijzigde deze reactie 19-08-2018 18:27 (51%)

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

quote:
Moshi schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 18:27:
Een businessmodel ala Swapfiets lijkt me wel wat. Dan hoef je de mensen niet te overtuigen van de kwaliteit, want je levert een dienst en geen product.
dan ga je weer dezelfde kant op als die onzin met die huur/leaseconstructie met accu's en het lost de basis niet op. ze zullen nog steeds dezelde rommel blijven gebruiken en gewoon meer in rekening brengen.

• thunderwolf007
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 10:11
quote:
flippy schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 00:50:
[...]

wat ben je aan het lassen?
welk voltage meet je op de accu?

[...]

ik heb deze vaker gezien van andere merken. is vrij nieuwe generatie chinees.
accu is "niet slecht" voor de maatstaven van sommige andere merken.
als deze versleten is kan je nog eens beslissen om hem te laten reviseren met deftige cellen.

je kan de levensduur wel flink verlengen door er 2 in te zetten en de lader iets lager in te stellen. je moet mogelijk dan nog wel iets meubelen om de beide tegelijk te gebruiken anders helpt het nog niet.
Ik was een 3s5p accu als test aan het maken. Ik had een nieuwe accu gekocht maar na een nachtje laden werkte hij goed.

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

quote:
thunderwolf007 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:24:
[...]
Ik was een 3s5p accu als test aan het maken. Ik had een nieuwe accu gekocht maar na een nachtje laden werkte hij goed.
haal hem uit elkaar en meet van elke celgroep de voltages. die moeten allemaal op 0.01v of minder verschillen.

• thunderwolf007
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 10:11
quote:
flippy schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:27:
[...]

haal hem uit elkaar en meet van elke celgroep de voltages. die moeten allemaal op 0.01v of minder verschillen.
Ga ik doen!!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

ja, is hetzelfde als een paar andere met een ander merkstickertje erop geplakt.

35km op zijn best qua bereik met 1 accu is niet echt bruikbaar en een extra accu is makkelijk 1000 euro extra.

flippy wijzigde deze reactie 21-08-2018 23:07 (13%)

• Eskimootje
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online
quote:
flippy schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 23:07:
ja, is hetzelfde als een paar andere met een ander merkstickertje erop geplakt.

35km op zijn best qua bereik met 1 accu is niet echt bruikbaar en een extra accu is makkelijk 1000 euro extra.
Batterij is 600 euro extra.

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

quote:
en dan een 2e lader erbij.

en dan nog heb je maar genoeg voor 75~85km met lage kwaliteit cellen en dito levensduur. dan is het ineens niet zo;n goede deal meer. ook mede dat je geen bagageruimte hebt. niet meer dan een klein tasje die je bovenop de accu kan leggen in elk geval..

flippy wijzigde deze reactie 22-08-2018 11:21 (15%)

• spattex
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18-01 17:52
Misschien even geen elektrische scooters, maar wel een heel verhelderend stukje film...
https://www.youtube.com/watch?v=S8wqfB2xStk

• TereZz
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
!!!180km!!! electrische scooter 5jr gar 2 sts Li Ion accu
€ 2.095,00
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons

Deze belooft een accu goed voor 180km bij 45kmpu, met een qs motor. Hier heb ik mijn twijfels over, maar wat alles slaat is dit:

Elektrische Scooter Lithium accu model SUPER AANBIEDING
€ 1.499,00

Ligt het aan mij of ziet die accu er wel heel klein uit? Xd

• OlafBso
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 22-01 02:35

OlafBso

Het kan altijd beter

quote:
TereZz schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:33:
€ 2.095,00

Deze belooft een accu goed voor 180km bij 45kmpu, met een qs motor. Hier heb ik mijn twijfels over, maar wat alles slaat is dit:

€ 1.499,00

Die eerste ziet er goed uit..zouden er dan eindelijk verstandige importeurs komen?
Die 5 jaar garantie vind ik ook netjes..en na die 5 jaar voor de helft van de prijs...dat klinkt toch goed?
(Ik zou het natuurlijk via Flippy doen, ik spreek nu even over de doorsnee consument)

Olaf

• Moshi
Die tweede vind ik er top uit zien. Tenminste nu, want na en jaar zal het wel afbraak zijn.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

quote:
€ 2.095,00

€ 1.499,00

60V, 40Ah is ongeveer 2.4kWh. Je krijgt 2 accu's, dus ze claimen 90km bereik op 2.4kWh.

Dat is te doen, maar niet bij 45km/h lijkt mij zo. Mijn Novox haalt op 2.5kWh bij ~37km/h iets van 90km.

Dus ja, in de theorie zou je wellicht die 90km halen en daardoor dus 180km in totaal.

• ido_nl
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20-01 08:08
quote:
€ 2.095,00

Klinkt goed 5 jaar garantie en leuke prijs. Maar erg vreemd dat er geen winkel bestaat, en als je zoekt op KvK nummer kom je uit bij Woodlife Unique (een meubel maker)
Tja, 5 jaar garantie, dan moet de winkel wel over 5 jaar nog bestaan.

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

de accu is onmogelijk.

180km betekent 25W/km verbruik. dat haal je alleen als je een chinees grietje met anorexia erop zet met wind mee, de banden op 8 bar oppompen en zonder windschermen of spiegels. en dan nog alleen met 25km/u.

5 jaar is ook leuk en gaat de importeur redelijk wat centen kosten na 2~3 jaar.

flippy wijzigde deze reactie 28-08-2018 16:34 (15%)

• Stef87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 13:19
quote:
flippy schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:33:
de accu is onmogelijk.

180km betekent 25W/km verbruik. dat haal je alleen als je een chinees grietje met anorexia erop zet met wind mee, de banden op 8 bar oppompen en zonder windschermen of spiegels. en dan nog alleen met 25km/u.

5 jaar is ook leuk en gaat de importeur redelijk wat centen kosten na 2~3 jaar.
Haha precies.

Het gaat om 2x40AH (80AH totaal) dus een flink accupakket is het wel? Misschien moet je wel handmatig bij eerste lege batterij wisselen naar de 2e accu.

Levenslange garantie krijgt ook alleen de 1e eigenaar en je moet eerst nog even alvast 600,- meer betalen voor deze garantie (om een extra accu in te calculeren)

E-Scooter, SE3500 met 4700wp & Renault Zoe. Daikin FTXM35M+FTXM20M www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• trub
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11:50
Hallo, ik ben bezig aan het zoeken naar een scooter die 70km/u kan rijden en heb wel enkele op het oog, echter wat ik mij afvraag is hoeveel wh/km ik zo ongeveer moet rekenen aan deze snelheden. De bereiken die ze overal plaatsen zijn natuurlijk totaal van de pot gerukt dus wil ik eens zelf een schatting kunnen maken.
Ik kan wel enkele schattingen vinden van wh/km aan 45km/u maar zie precies geen vermeldingen van 70km/u.
Hoeveel zou er bijvoorbeeld gehaald kunnen worden op een accu van 80v/40Ah? (men beweert 100km bereik, dit lijkt mij niet correct, als ik de verkoper er echter op aanspreek blijft hij vasthouden dat 100km haalbaar is)

trub wijzigde deze reactie 28-08-2018 21:57 (11%)

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

die accu is 3.4kWh. daar kom je met 50km/u nog niet aan de 100km mee.

ga uit van een verbruik van rond de 60~70W/km. dus je moet een accu hebben van 6kWh of groter om betrouwbaar dat bereik te halen en langer dan 1 jaar te doen met de accu.
ik weet dat er geen fabrikanten zijn die zulke accus orgineel bij hun scooter verkopen anders had ik geen kandizie namelijk. als het een officieel bedrijf is wil ik wel weten welk bedrijf dat aanbied.

hoe wil je trouwens 70 gaan rijden? er zijn maar een zeer klein aantal die zulke snelheden kan halen zonder de motor om zeep te helpen of zonder flinke aanpassingen in de motor en controller.

flippy wijzigde deze reactie 28-08-2018 22:13 (6%)

• AdrievH
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 23-01 13:31
Is er een forumlezer die in de buurt van Eindhoven woont en die mij kan helpen met het aansluiten van een kelly controller. Flippy wil het wel doen, maar hij woont niet in de buurt en heeft niet heel veel tijd. Stuur mij even een pb dan kunnen we iets afspreken. De voorbereidingen zijn al klaar, het is niet veel werk meer, ik kom er zelf niet uit.

• trub
@flippy dit is de verkoper http://www.erider.be/Details.aspx?pid=80
rebrand van chinees model natuurlijk, zie https://www.alibaba.com/p...alList.271.2aa32879seITQX

Voor mij hoeft 100km range niet, ik was dit ook totaal niet verwachtende met maar 3.2kwh. Maar als je er de verkoper op aanspreekt dat ze dan blijven volharden in de leugen, het blijft een triestige markt momenteel.

edit: mijn uiteindelijk doel is woon-werkverkeer, dit is 32km enkele richting, bij voorkeur doe ik beide richtingen op 1 lading (afgerond 70km bereik), maar op het werk kan ik ook opladen dus moest dit niet lukken op 1 batterijlading is dit nog geen ramp. Mijn vereiste is voornamelijk dat ik 70km/u kan halen aangezien een groot deel van mijn traject een gewestweg is.

trub wijzigde deze reactie 29-08-2018 09:27 (27%)

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

ik zie niet echt dat je 70km gaat halen na wat slijtage met die accu. ik gok dat het feest ergens rond de 50~60km wel ophoud als je constant 70 rijd.

het kan natuurlijk wel dat hij verder komt maar dan komt het omdat hij niet 70km haalt, tenminste niet in het echt. de meeste meters geven namelijk veel te veel aan.

ik denk wel als je dit als basis hebt en de accu is eraan en een nieuwe nodig hebt dat je dan vrij makkelijk hem kan upgraden naar een hogere snelheid en nog veel meer vermogen. zal wel wat geld kosten natuurlijk maar de basis van een capabele motor en de goedkeuring heb je al.

• trub
Zal alvast eens kijken of ik er een testrit mee kan doen. Het zal wel al wat duidelijker worden dan. Batterij achteraf vervangen heb ik geen probleem mee, ik kan genoeg aan elektronica werken, maar heb natuurlijk eerst de basis nodig die correct ingeschreven en verzekerd kan worden.

Wordt vervolgd.

• Waterkoker
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 12:51
quote:
Snow_King schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 18:20:
[...]

Want als mensen die dure scooter niet willem betalen omdat het buiten budget ligt, dan is de prijs dus nog te hoog.
Volgens mij komt het meer omdat de markt jarenlang is overspoeld met ontzettend goedkope scooters. Het voelt dan bij de meeste wrang aan als je voor vrijwel hetzelfde product (behalve de aandrijving dan) ineens 5 tot 10 keer meer betaal. En de meeste consumenten hebben gewoon het verstand niet wat betreft het product dat ze kopen :+

Waterkoker wijzigde deze reactie 29-08-2018 14:07 (8%)

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20-01 21:12
Is deze hier al langs gekomen?

https://etergo.com/

Niet goedkoop, maar ik denk dat ze hun actieradius wel onder controle hebben.
Nog even wachten natuurlijk voor ze echt op de markt zijn.

• matthias1986
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20-01 21:04
@Trub
Ik heb een Novox C20 die tussen de 65 en 72 km/h kan rijden (gemeten met strava). Accu stroom heb ik begrenst op +/- 38 A en dat komt bij mij neer op 3 - 3.3 kW
en verbruikt dan 50 Wh/km (vanuit de accu gemeten) Accu = 22S16P opgeladen tot 89V

Als je veel in de stad rijdt kan je beter de snelheid begrenzen op 50 km/h en accu stroom omhoog gooien. Dan trekt veel harder op en eemaal op de 50 km/h verbruikt ie maar 1.5 kW

• TereZz
  • Nu online
quote:
Tommie12 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 14:20:

In ieniemienie tekst is te lezen dat de actieradius bij een snelheid van 20 km p/uur is. Nou.. Bij 45, laat staan 90, kom je niet zo ver gok ik.
Ze geven nergens specificaties van de batterij. Maar 600 watt lader, 1,5 uur voor 80% vol, dit zou dan een 1,08KWh accu moeten zijn per stuk. Er passen maximaal 3 in, do the math..

Als het echt waar was, 240km range bij laten we zeggen 50 kmpu, dan was het wel interresant geweest.

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

quote:
TereZz schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:27:
[...]
In ieniemienie tekst is te lezen dat de actieradius bij een snelheid van 20 km p/uur is. Nou.. Bij 45, laat staan 90, kom je niet zo ver gok ik.
Ze geven nergens specificaties van de batterij. Maar 600 watt lader, 1,5 uur voor 80% vol, dit zou dan een 1,08KWh accu moeten zijn per stuk. Er passen maximaal 3 in, do the math..
Als het echt waar was, 240km range bij laten we zeggen 50 kmpu, dan was het wel interresant geweest.
voor dat bereik heb je een 9.5kWh accu nodig. dat is ongeveer 1000 cellen en 50kg in gewicht. dat is dus letterlijk alle ruimte die een reguliere loodaccu scooter heeft voor de loodaccus volstoppen met lithium.
kost je een goeie cent maar kan je wel 5 uur lang non stop een houten kont ontwikkelen. ik weet nog steeds niet waarom iemand dat zou willen want het is compleet zinloos om zoveel bereik te hebben.
quote:
Tommie12 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 14:20:
ja, die is het al langgekomen en er word nog steeds geadviseerd om met een grote bocht omheen te gaan.

flippy wijzigde deze reactie 30-08-2018 22:42 (17%)

• matthias1986
Zijn hier mensen die variabel regeneren bij het remmen.
Optie zit op een Kls kelly controller, maar Ik zit met praktisch probleem dat ik geen analoog signaal heb bij het remmen.

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

je kan het doen door een hall sensor en magneet in de remhandel te lijmen, ik heb het nog niet lekker werkend gezien en er is ook niet echt noodzaak voor.

ik gebruik de "gas los" als standaard rem en de remhandel doet daar nog een schepje bovenop. als dat niet genoeg is of ik wil uitsluitend regeneren dan druk ik op een extra knop (wat origneel de startknop is) en dan gaat de regeneratie er vol in en sta ik in 20 meter of zo stil vanaf 50km/u.

de remblokken gebruik ik alleen om niet weg te rollen of een noodstop.

flippy wijzigde deze reactie 01-09-2018 17:31 (7%)

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 12:04
quote:
Snow_King schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 18:20:
[...]

Is het ook niet het willen van de fabrikant?!
Ik hoor bij auto’s alleen maar dat de Peijs van accu’s de $100 per kWh gaat naderen. Daar zouden juist elektrische scooters de vruchten van moeten plukken, zou je denken.

Youtube: DashcamNL

• AdrievH
Heeft iemand ervaring met de Super Soco ? De TC heeft een 3000 watt motor, die moet wel goed vooruit gaan schat ik zo, 0 tot 50 in 5 seconden ?

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

quote:
AdrievH schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:01:
Heeft iemand ervaring met de Super Soco ? De TC heeft een 3000 watt motor, die moet wel goed vooruit gaan schat ik zo, 0 tot 50 in 5 seconden ?
300W totaal piek. niet constant. dus acceleratie is "meh". niks in vergelijking met de "echte" 3kW motoren en 10kW+ piek van de versies die hier rondrijden.

• OlafBso

OlafBso

Het kan altijd beter

https://nederlandelektris...ptember-2018-in-productie

Amsterdammers die de site onderhouden denk ik zo..
en ze kennen vergaand gepersonaliseerd worden.

;)

OlafBso wijzigde deze reactie 03-09-2018 14:50 (34%)

Olaf

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 00:59
quote:
flippy schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:30:
[...]

300W totaal piek. niet constant. dus acceleratie is "meh". niks in vergelijking met de "echte" 3kW motoren en 10kW+ piek van de versies die hier rondrijden.
Het blijft natuurlijk een brommer, en daar is de prijs op zich ook naar - die TC is als ik de reviews zo lees wel sneller dan het vorige (goedkopere) TS model.

Er komt overigens in december een "125 cc" versie van die SuperSOCO, de TC MAX - die gaat over de 70 km/u, je kan het nog steeds rustig aan doen als het kan (voor de range), maar dan kom je als het nodig is ook wat beter met het verkeer mee dan met zo'n 45 km/u hard begrensde brommer. Lijkt me commercieel ook een zinnige stap, ik denk dat de meeste Europeanen die het budget hebben voor een e-brommer van 3500-4000 euro allang een A1-rijbewijs hebben.

specs

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

quote:
OlafBso schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:49:
https://nederlandelektris...ptember-2018-in-productie
Amsterdammers die de site onderhouden denk ik zo..
en ze kennen vergaand gepersonaliseerd worden.
;)
Hollandts is mijn goeiste vack.

heerlijk stukje google translate. :Y)

• Dreamvoid
Informatie over de accu van die Vespa Elettrica lijkt nog angstvallig stil gehouden te worden, maar ik lees dat op wat motorshows een spec sheet met 4.2 kWh Lithium batterij langskwam, dat is dan wel weer best aardig, zeker vergeleken met die mini-accu's op al die Chinese plastic barrels.

specs

• OlafBso

OlafBso

Het kan altijd beter

Olaf

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

quote:
wauw....

...dat is een goede manier om die accu's om zeep te helpen.

• OlafBso

OlafBso

Het kan altijd beter

quote:
flippy schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:23:
[...]

wauw....

...dat is een goede manier om die accu's om zeep te helpen.
Die gast doet echt de mafste dingen met hele grote accupakketten die hij zelf samenstelt.
Maakte laatst een upgrade voor op zijn mountainbike..
Dat ding ging hard..niet normaal.
Hij filmde ook dat hij er even een smakker mee maakte.
En ja..zo nu en dan zie je mooie burn-outs.
8)7

Olaf

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14:44
quote:
OlafBso schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:52:
[...]

Die gast doet echt de mafste dingen met hele grote accupakketten die hij zelf samenstelt.
8)7
Die vent heeft adhd XXL ;) maar hij is niet dom, zijn werk heeft ook veel 't is maken met accu's, aansturingen etc, hij weet wel wat hij doet, technisch gezien dan, hij gebruikt alles' like he stole it'. :9

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• OlafBso

OlafBso

Het kan altijd beter

Ondertussen de prijs voor de eerste editie Elletri van Vespa bekend.

Ik denk dat er wel kwaliteitspul wordt gebruikt...

https://cleantechnica.com...uction-finally-beginning/

Olaf

• Jape
  • Registratie: december 2004
  • Nu online
quote:
OlafBso schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:10:
Ondertussen de prijs voor de eerste editie Elletri van Vespa bekend.

Ik denk dat er wel kwaliteitspul wordt gebruikt...

https://cleantechnica.com...uction-finally-beginning/
Waar dan? In het bericht staat letterlijk het volgende:
quote:
Pricing hasn’t been specified, but remember that this is the same company that decided on a $15,000+ out-the-door price for a special edition Armani version of its flagship scooter. Which is to say: it’ll be pricey.

• OlafBso

OlafBso

Het kan altijd beter

quote:
Jape schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:39:
[...]

Waar dan? In het bericht staat letterlijk het volgende:

[...]
Nou..als Vespa/Piaggio het zelf al zegt..
Ze zeggen het namelijk niet over hun €3.700 scootertjes.
Ik denk dat ie in de buurt van de Govecs gaat komen.

Olaf

• Stef87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 13:19
quote:
OlafBso schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:52:
[...]

8)7
Klopt wel aardig. Ik heb voor de entertainment wat YTube filmpjes van hem gezien in het verleden. (Beetje te druk wel!)

E-Scooter, SE3500 met 4700wp & Renault Zoe. Daikin FTXM35M+FTXM20M www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Jape
  • Registratie: december 2004
  • Nu online
quote:
OlafBso schreef op donderdag 6 september 2018 @ 17:40:
[...]

Nou..als Vespa/Piaggio het zelf al zegt..
Ze zeggen het namelijk niet over hun €3.700 scootertjes.
Ik denk dat ie in de buurt van de Govecs gaat komen.
Ik bedoel dat je in je vorige bericht zegt dat de prijs bekend is. Maar in het bericht staat geen prijs, alleen dat hij duur gaat zijn.

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

Een kwaliteitsproduct moet wel ergens in de prijsrange zitten van de govecs. Al weet ik zeker dat govecs wel wat centen kan besparen door een iets minder overkill controller te gebruiken.

• spattex
Kijk eens even op youtube en zoek naar de Ather 450 scooter. Niet verkeerd, dit zou toch wel de Tesla op 2 wielen kunnen zijn.

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

niet voor de consument.

motor die ~13000 toeren maakt, 2 riemen voor de reductie en een ingewikkeld frame.
ik voorzie vaak brekende riemen of in elk geval het vervangen ervan elke paar duizend km gezien het vermogen wat ze moeten overbrengen.

• spattex
Ut is ook nooit goed, of te duur of te ingewikkeld of... :)
De Govecs heeft ook riemen, die regelmatig vervangen moeten worden tel daar bij op de stevige prijs die betaald moet worden. Voor alsnog is het geen verkeerd ding, met dito nette accu en bouw wijze. En ze worden gemaakt in India da's ook weer andere koek.

Wat ook wel interessant is dat de laadstekker compatibel is met automotive industrie, dus snelladen is ook aan de orde.

Ik vind het zelf wel een erg vet dingetje..

spattex wijzigde deze reactie 09-09-2018 15:00 (5%)

• Dreamvoid
Ik ben toch wel benieuwd wat de financiele tradeoff is voor een fabrikant. Wat zou nou voor een Piaggio in de praktijk het kostenverschil zijn tussen bv een scooter met 2 kWh accu, eentje met 1 kWh accu + range extender, en eentje met direct een 4 kWh pakket?

Ik bedoel, als ik de industy papers lees van wholesale prijzen ±$200 per kWh, dan lijkt het me als leek voor een fabrikant toch zinniger om 800 USD/30 kg aan accu's in je nieuwe premium scooter te duwen, dan om al die range extender hardware omheen te designen? Of is er onder de (toch zeker niet arme) doelgroep werkelijk zoveel angst om zonder stroom te zitten, dat een dual fuel opstelling zo nodig is?

specs

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

kostenverschil is er niet in die zin. waar het hem wel in zit is winstmaximalistatie en kostenreductie.

als ik een scooter op de markt zou brengen met een 4kWh accu erin dan zouden ze makkelijk 4~5 ruggen kosten, dan heb je direct aleen enorm verlies in markaandeel tegenover de doorsnee koper in steden die niet meer dan 60km nodig heeft. en uiteindelijk gaat het nog altijd om verkopen, niet mooie techniek. en zolang de doorsnee consumer nog steeds denkt dat een 1TB harde schijf beter is dan een 256GB SSD "want het is een hoger getal" zal niks veranderen.

• Dreamvoid
Maar in die analogie, als je 1 TB opslag nodig hebt dan heb je weinig keus. Laptops met 128 GB SSD en 1 TB harde schijf zijn dan ook razend populair (is dit het computer equivalent van range extenders? :) ).

Maar waarom zou een model met 4 kWh accu duizenden euro's meer moeten kosten, als de wholesale meerprijs tov 2 kWh aan de inkoop kant blijkbaar maar zo'n 400 dollar is? Ik snap dat de inkoopkosten voor @flippy uit Nederland voor tien pakketten niet $200 per kWh zijn, maar een Piaggio zal toch niet ver zitten van de andere grote industriespelers.

Dreamvoid wijzigde deze reactie 10-09-2018 09:47 (18%)

specs

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

ze kunnen ongetwijfeld voor een paar honderd meer een grotere accu erin zetten. maar waaro zouden ze? een kleinere accu slijt sneller en dient eerder vervangen te worden, meer geld in het laatje voor de fabrikant. waarom zouden ze nu 500 dollar meer vragen als ze je na 2 jaar 2000 in rekening kunnen brengen?

• Dreamvoid
Tsja, ik begrijp dat je er wat cynisch van wordt - maar toch weten de EV autofabrikanten dit probleem toch aardig te omzeilen.

specs

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

quote:
Dreamvoid schreef op maandag 10 september 2018 @ 09:52:
Tsja, ik begrijp dat je er wat cynisch van wordt - maar toch weten de EV autofabrikanten dit probleem toch aardig te omzeilen.
van een auto word verwacht dat deze 10+ jaar meegaat. bij scooters is dat nog niet het geval.

• OlafBso

OlafBso

Het kan altijd beter

Natuurlijk moet een elektrische scooter ook gewoon onderhoud hebben.
Iemand tips voor goedkope, maar wel goede, ontluchtingssetjes voor de schijfrem voor?
Is de enige rem die ik nog moet gebruiken, veelvuldig, want de regeneratie is niet zo heel erg heftig.
En ik kan die helaas niet instellen, want geen mogelijkheid op mijn Windows10 computer, en via mijn telefoon werkt gewoon niet via de app..dusssss...moet ik de voorrem weer goed afstellen.
Verder lijkt me dat de vering, lagers etc. ook eens in de tijd gecheckt/gecontroleerd moet worden.
Hoe doen jullie dat?
Hebben jullie al het gereedschap?

Olaf

• matthias1986
Die app kan ik beamen. Dat werkt niet lekker. Op een samsung S3 werkt het wel aardig, Ik heb sinds kort ook gemerkt dat met een nieuwere telefoon (one plus one) in vliegtuigstand, maar wel met bluetooth, dan werkt de app wel aardig. Sommige teksten passen niet maar ik kan wel alle variabelen lezen en instellen.

Ik hoop dat t bij jou dan ook werkt. standaard staat regeneren op 10% zodra het remlicht brandt en gas los is free running

• OlafBso

OlafBso

Het kan altijd beter

matthias1986 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:16:
Die app kan ik beamen. Dat werkt niet lekker. Op een samsung S3 werkt het wel aardig, Ik heb sinds kort ook gemerkt dat met een nieuwere telefoon (one plus one) in vliegtuigstand, maar wel met bluetooth, dan werkt de app wel aardig. Sommige teksten passen niet maar ik kan wel alle variabelen lezen en instellen.

Ik hoop dat t bij jou dan ook werkt. standaard staat regeneren op 10% zodra het remlicht brandt en gas los is free running
Ik had ook een app voor mijn BMS, maar helaas werkt die ook (tijdelijk) niet.
Maar ik kan eigenlijk niks checken.
Dus zoek eigenlijk een oude Windows7 laptop voor de Controller om die in elk geval weer in te kunnen stellen. Al zou ik ook een nieuwe accu voor mijn oude Acer kunnen kopen natuurlijk.
Via Ali Express..want het wordt alleen maar gebruikt voor de controller en evt. de Tiny BMS.
Maar er zijn best wat andere dingen die je o.k. moet houden.
Blijft toch een Chinees in schaapskleren..

Olaf

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 07:17
OlafBso schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:29:
[...]
Ik had ook een app voor mijn BMS, maar helaas werkt die ook (tijdelijk) niet.
Maar ik kan eigenlijk niks checken.
Dus zoek eigenlijk een oude Windows7 laptop voor de Controller om die in elk geval weer in te kunnen stellen. Al zou ik ook een nieuwe accu voor mijn oude Acer kunnen kopen natuurlijk.
Via Ali Express..want het wordt alleen maar gebruikt voor de controller en evt. de Tiny BMS.
Maar er zijn best wat andere dingen die je o.k. moet houden.
Blijft toch een Chinees in schaapskleren..
Kun je Win 7 niet in een VM draaien? Als je er alleen je BMS mee in wil stellen kan dit een vrij kale installatie zijn.

Betreft je vraag met het ontluchten van de rem, ik deed dit bij mijn motor altijd met een grote spuit en een slangetje. Daarmee vulde ik het systeem van onderop voor het laatste stukje waarmee je automatisch de lucht er uit drukt. Kennis gejat van Youtube en werkt vrij goed.

• OlafBso

OlafBso

Het kan altijd beter

gastje01 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:13:
[...]

Kun je Win 7 niet in een VM draaien? Als je er alleen je BMS mee in wil stellen kan dit een vrij kale installatie zijn.

Betreft je vraag met het ontluchten van de rem, ik deed dit bij mijn motor altijd met een grote spuit en een slangetje. Daarmee vulde ik het systeem van onderop voor het laatste stukje waarmee je automatisch de lucht er uit drukt. Kennis gejat van Youtube en werkt vrij goed.
Ik heb een ontluchtingssetje aangeschaft bij Dantona.
Alles in 1x binnen.
Die VM kan inderdaad als je een Hyper V hebt op je Windows 10..en dat is alleen bij de Pro-versie.
Dus ik ga mijn Windows 10 Home updaten voor een tientje met Pro..dan kan ik inderdaad dat doen wat jij zegt.
Zou wel tof zijn als het daadwerkelijk werkt.
:)

Olaf

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

gestript en aankomende dagen gaat de slijpschijf erin en maak ik een nieuwe en grotere accubak.
gelijk even alle roest aanpakken, overal nieuwe lagers, setje nieuwe schokbrekers en zo en dan kan hij weer 70.000km mee. :9

• OlafBso

OlafBso

Het kan altijd beter

Gaaf zeg.
Eigen projectje of voor iemand anders?
Wat is je doel?

Olaf

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

Dit is mijn eigen scooter. De vrouw reed er meestal mee maar die heeft nu een govecs.

Deze heeft de 4kW QS motor. Ik ga hem nu ombouwen naar 90V ipv 60V voor meer vermogen en groot onderhoud plegen alsmede en vel grotere accu erin proppen.

flippy wijzigde deze reactie 18-09-2018 10:38 (4%)

• TereZz
  • Nu online
flippy schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:37:
Dit is mijn eigen scooter. De vrouw reed er meestal mee maar die heeft nu een govecs.

Deze heeft de 4kW QS motor. Ik ga hem nu ombouwen naar 90V ipv 60V voor meer vermogen en groot onderhoud plegen alsmede en vel grotere accu erin proppen.
Gaaf! De frame ziet er nog goed droog uit (y)

• matthias1986
@flippy Mijn scooter kan voor ook wel een nieuw setje schokbrekers gebruiken. en een knipperglaasje. Heb jij een winkel kunnen vinden voor Novox onderdelen? Ik weet alleen dat qua kappen de Qwic Emoto 87 overeen komt met de C20, maar dat is ook een niet allerdaags merk bij scooteronderdelen.nl...

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

er zijn een stuk of 10 verkopers van het type frame dat novox en qic gebruiken, ook voor benzineuitvoeringen.

ik heb nog een qwic staan met een blauwe plaat die ik strip voor onderdelen zoals de schokbrekers dus ik koop ze niet los

.
kijk hier maar eens:
https://www.retroscootero.../ophanging/voorvorkpoten/

• trub
flippy schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:37:

Al een idee hoe groot de batterij zal worden? (kwh, aantal cellen, Ah)

Ik heb dan toch de stap gezet in de aanschaf van de erider pusa, met het idee van eens de batterij zijn einde bereikt heeft ook zelf deze te vervangen. Hopelijk volgende week in mijn eigendom.

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

de accu word ~6kWh. ongeveer 550 cellen. 72Ah bij 79V.

motor gaat hierdoor ongeveer 18kW (25pk) leveren bij 180nm.

• trub
flippy schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:05:

If it's worth doing it's worth overdoing :D

• OlafBso

OlafBso

Het kan altijd beter

Het was fijn je gekend te hebben Flippy!
:X

Olaf

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

OlafBso schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:39:
[...]Het was fijn je gekend te hebben Flippy!
:X
Het zal leuk worden bij het stoplicht ja O-)

Door de lage winding zal hij zelfs onbegrenst niet boven de 60 uitkomen dus hard gaat het niet, maar ik zit wel In een straffe tijd op de 50, onder de 2 sec moet zeker te doen zijn met voldoende tractie.

• OlafBso

OlafBso

Het kan altijd beter

Mijn scooter trekt totaal niet op, ik word door alles en iedereen ingehaald in beginsel, maar hij piept en kraakt nu al.
Kun je nagaan hoe het met specs zal gaan zoals jij die hebt.
Kan ik wel vast schokbrekers, lagers en nieuwe achterwielen gaan bestellen in China.
Hahaha.

Olaf

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

als je straks je accu vervangt door een wat meer capabeler model zal je ook hogere waardes in de controller kunnen gebruiken.

nieuwe lagers is altijd verstandig bij orginele motoren.

• OlafBso

OlafBso

Het kan altijd beter

matthias1986 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 20:52:
@flippy Mijn scooter kan voor ook wel een nieuw setje schokbrekers gebruiken. en een knipperglaasje. Heb jij een winkel kunnen vinden voor Novox onderdelen? Ik weet alleen dat qua kappen de Qwic Emoto 87 overeen komt met de C20, maar dat is ook een niet allerdaags merk bij scooteronderdelen.nl...
Kijk hier ff..

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-brommers/snorfietsen-en-snorscooters/m1315418610-22x-novox-c50-25km-u-snor-nieuw-elektrische-scooter.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Olaf

• Dreamvoid

Nice. Met 18 kW valt-ie onder een A2 rijbewijs toch?

specs

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

Dreamvoid schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:48:
[...]

Nice. Met 18 kW valt-ie onder een A2 rijbewijs toch?
nope, want hij rijd nog steeds maar 50.

met de EU regelgeving word je gepakt op snelheid, niet op vermogen zoals vroeger. :9

ik rij nu al rollerbanken kapot dus straks word het helemaal leuk. O-)

EU regelgeving is totaal niet voorbereid op electrische scooters. :X

flippy wijzigde deze reactie 19-09-2018 16:36 (18%)

• Dreamvoid
Zeker weten? Ik dacht dat de L1e categorie een maximum van 4 kW heeft?

https://raivereniging.nl/...07-4b92-aa6b-ce4e9c8c829e

Dreamvoid wijzigde deze reactie 19-09-2018 17:15 (40%)

specs

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

Dreamvoid schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:13:
Zeker weten? Ik dacht dat de L1e categorie een maximum van 4 kW heeft?

https://raivereniging.nl/...07-4b92-aa6b-ce4e9c8c829e
dat is alleen voor eerste toelating.
ook meten ze over een periode van 20 seconden. en laat deze nou binnen de 2 seconden op op snelheid zitten. O-)

omdat hij al een kenteken heeft is vermogen niet iets waar naar word gekeken, alleen snelheid nog.

en dan nog, er zit toch braaf een 4kW motor onder? precies wat ik mag hebben. >:)

flippy wijzigde deze reactie 20-09-2018 00:52 (7%)

• OlafBso

OlafBso

Het kan altijd beter

Dat ongeluk in Oss...
Vreselijk!

Wat zou er mis zijn gegaan?
Die Stint trok er opeens vandoor schijnbaar...

http://www.omroepbrabant....merrie++iedere+ouder.aspx

Olaf

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Die dingen gaan ze hier (Belgische dorpen) ook inzetten en het is hier ook voorpagina nieuws. Vreselijk ongeluk inderdaad. Hoe bedien je zo'n ding eigenlijk? Zoals een brommer of met leunen? Het ziet er uit als een halve segway en halve bakfiets.

Marzman wijzigde deze reactie 20-09-2018 13:11 (6%)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

het is een combi van een segway aandrijving met een aanhanger aan de voorkant en bediening op het handvat. het is iets genuanceerder maar dat is het grofweg wel.

en hoe vervelend het nu ook is voor de ouders is het natuurlijk wel weer zo dat men het vervoersmiddel de schuld gaat geven hiervan en niet de persoon die reed. veel mensen vergeten even dat er nog steeds duizenden van die dingen rondrijden al 6 jaar of zo en nooit iets gebeurt.

flippy wijzigde deze reactie 20-09-2018 16:44 (3%)

• trub
Flippy, waar koop jij uw batterijcellen? Bij de lokale groothandel (ik vermoed als je meer dan 500 cellen nodig hebt dat je wel wat korting krijgt bij de lokale groothandel) of op internet? Hoe weet je zeker dat je via internet geen namaakcellen zal ontvangen?

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

trub schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:57:
Flippy, waar koop jij uw batterijcellen? Bij de lokale groothandel (ik vermoed als je meer dan 500 cellen nodig hebt dat je wel wat korting krijgt bij de lokale groothandel) of op internet? Hoe weet je zeker dat je via internet geen namaakcellen zal ontvangen?
Als particulier moet je gewoon naar nkon.nl

• trub
Sinds vorige week trotse eigenaar van mijn eerste elektrische voertuig. Ondertussen bijna 500km op de teller gezet.

En de batterij (2 pepsi kratten ter referentie :P )

Gaat wel vlot vooruit, 90km/u is goed haalbaar met een volle accu, eens de accu leeg geraakt zakt de snelheid ook natuurlijk, ik doe meestal 70km/u en blijf makkelijk aan 70 geraken voor de 35km die ik nodig heb, het bereik is dus momenteel voldoende voor woon-werkverkeer. Gisteren op 1 dag 120km gedaan (met veel bijladen op iedere stopplaats ;) ) en varierende snelheden.
Uiteindelijk met een platte accu thuisgekomen en er 3kwh ingestoken

Het is en blijft natuurlijk een chinese scooter, dus al een bout mogen vastdraaien aan het spatbord, dat zal dus wat loctite worden op de bouten.

Nu nog zien hoe lang de batterij zal meegaan.

En ja, er moet nog een oprit komen naar de garage :)

trub wijzigde deze reactie 01-10-2018 13:19 (9%)

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

is het officeel ook een motor/motorkenteken?

ps: als je veel onderweg bent, waarom bouw je dan niet een lader in de scooter? 10m snoer in de buddyseat en klaar....

flippy wijzigde deze reactie 01-10-2018 13:49 (76%)

• trub
flippy schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:41:
is het officeel ook een motor/motorkenteken?

ps: als je veel onderweg bent, waarom bouw je dan niet een lader in de scooter? 10m snoer in de buddyseat en klaar....
Hij is inderdaad officieel als moto ingeschreven (niet dat ik er ooit de snelweg mee op zou gaan)
De oplader bouw ik niet in omdat ik op het werk enkel maar binnen kan opladen en dus verplicht ben van de batterij eruit te halen. Thuis zet ik hem gewoon in de garage met het zadel open, zo kan de batterij blijven zitten en ligt de oplader gewoon in de ruimte onder het zadel.

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

koop er in dat geval een 2 lader bij en gebruik die op het werk.

als ik de foto goed bekijk is dat de standaard chinese lader die ik vaker heb gezien. (sticker met het merk wijzigt alleen)

laders zijn doorgaans niet geschikt om mee te nemen, de onderdelen binnenin breken af van de printplaat door de schokken tijdens het rijden.

• trub
flippy schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:35:
koop er in dat geval een 2 lader bij en gebruik die op het werk.

als ik de foto goed bekijk is dat de standaard chinese lader die ik vaker heb gezien. (sticker met het merk wijzigt alleen)

laders zijn doorgaans niet geschikt om mee te nemen, de onderdelen binnenin breken af van de printplaat door de schokken tijdens het rijden.
Een andere optie is natuurlijk een extra lader inbouwen en de originele lader op het werk laten.
Heb je tips welke voedingen dan wel geschikter zijn om in te bouwen? (de stekker is trouwens 3 pins, maar ik vermoed dat dit uiteindelijk gewoon + en - connector is en de 3de niet aangesloten? (ik heb deze nog niet uitgemeten met de voltmeter)

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

Interne lader sluit je direct op de bedrading aan in de scooter.

Welk voltage is de accu?

• trub
De batterij is 72v (bij volledig vol 84v)
Je zegt dat de interne lader rechtstreeks aangesloten moet worden op de interne elektronica, echter zitten er op de batterij 2 aansluitingen, zie foto. Wat mij doet vermoeden dat de kleine plug de bms aansluiting is en de grote plug geen bms heeft. Doe ik er niet beter aan om toch nog steeds op te laden via de kleine connector?

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

nee, voor de accu maakt dat niet uit.
de bms in die bakken is toch té goedkoop om het verschil uberhaupt te zien.
wil je meer controle hierover en je levensduur verlengen heb je een betere bms nodig.

welke lader ingebouwd kan worden is afhankelijk van de ruimte en de locatie waar die ruimte is.

• OlafBso

OlafBso

Het kan altijd beter

Olaf

• flippy
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

geeft dus alleen maar aan dat de RDW gen flauw benul heeft van wat ze eigenlijk goedkeuren.

nog steeds raar dat bedrijven die duizenden van die dingen verkopen hiermee wegkomen maar particulieren die een oud voertuig willen ombouwen het onmogelijk word gemaakt.

• AdrievH
Wat bedoel je precies met die laatste opmerking ?
Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True