Elektrische scooters

Pagina: 1 ... 11 ... 74 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstarr076
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-04 21:36
Reken je niet rijk vooraf. Bedrag op QS motor website is exclusief verzendkosten, eventuele importheffing, BTW en inklaringskosten.

Bandje kun je gewoon weer omleggen overigens. Kost je € 15. In ieder geval bij de bandenbus in Breda :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Topicstarter
Waterkoker schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:18:
[...]
Ai, daar was ik al bang voor.
Ik had dit topic al even doorgespit en zag dat je al wat leuke projecten achter de rug hebt. Welk canvas raad jij aan voor het plaatsen van grote accu. Zelf heb ik enkele elektrische scootermerken gegoogled op beschikbare onderdelen maar bv remblokjes e.d. kan ik dan al niet eens online vinden.
Grotere motor zal dan misschien wel een leuk project voor later worden maar gaat meer om de range atm. De standaard motor onder de meeste scooters zijn toch ook al leuk aan te passen qua trekkracht/snelheid meen ik?
grotere motor kan je inderdaad wel later. al zou ik wel zoeken naar een scooter met een 1.5kW motor of groter erin. sommige zijn maar 1kW dus let goed op. het staat op de motor ingefreesd in de rand.

het maakt niet uit welke je koopt, onderhuids is het allemaal hetzelfde en de electronica vervang je toch je koopt puur op de looks.
bereik en al die dingen is puur begrenst op het financiele, niet de techniek.
je kan wel beginnen met een standaard motor maar vooral als je die flink opvoert word hij goed heet, dan gaan ze langzaam achteruit (of branden door O-) ).

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstarr076
Inderdaad. Al die motoren kun je wel flink op hun falie geven en er enigszins 'sportieve' specs uithalen, zo lijkt het. Maar over het algemeen is dat echter niet bevorderlijk voor hun levensduur en wordt een hoop energie direct omgezet in warmte door de verminderde efficiency bij hoge stromen. Een motor heeft niet zonder reden een nominale power rating en een piek rating.

[ Voor 7% gewijzigd door Monstarr076 op 25-04-2018 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Nadeel is dat ik tot zover geen elekscooter vind waarvoor vervangingonderdelen als remblokken, vering, zijkappen ed te vinden is. Is het tegenwoordig zo slecht gesteld met het zelf kunnen kopen van vervangingsdelen :)? Voor mn oude snorfiets zijn enorm veel zaken nieuw te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdrievH
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-10 12:57
Als je een Emco scooter koopt, dan kun je bij de Emco dealers alle onderdelen zonder problemen nabestellen. Vanzelfsprekend hangt hier wel een prijskaartje aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdrievH
Ik ga een nieuwe hubmotor bestellen in China. Ik heb een dropout(afstand tussen de achtervork van 200 mm,
dus voldoende ruimte voor een brede band. Ik wil het liefst een Heidenau van 130-70-10 monteren. Nu kan ik een velg bestellen van 2,15 of 3 inch breed. Wat is de beste keuze ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
Waterkoker schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:35:
Nadeel is dat ik tot zover geen elekscooter vind waarvoor vervangingonderdelen als remblokken, vering, zijkappen ed te vinden is. Is het tegenwoordig zo slecht gesteld met het zelf kunnen kopen van vervangingsdelen :)? Voor mn oude snorfiets zijn enorm veel zaken nieuw te koop
valt mee, de panelen zijn allemaal hetzelfde. van vrijwel alle scooters zijn ook benzinemodellen op de markt. je moet niet staren naar een merk maar naar een model. vrijwel alle scootermakers gebruiken dezelfde plastic panelen en frames. je moet alleen even zoeken welk model het in benzineuitvoering is.
kijk maar naar de novox C20 en emco modellen, die zie je overal ook in benzine rondtuffen met een ander merkje op het plastic geplakt...

de remmen zijn ook allemaal standaard chinees dus kan je gewoon op aliexpress bestellen of ermee naar een scootertoko lopen, die hebben ze gewoon aan de muur hangen voor een paar euro.

let wel: als je een andere controller neemt met regeneratie heb je die rem echt niet meer nodig. die gebruik je aleen nog maar om niet weg te rollen bij het stoplicht of een noodstop. verder doe je alles op de regeneratie.
ik heb al dik 50.000km gereden en toen waren de blokken al 10 jaar oud. die blokken zitten er nog steeds op en zijn nog lang niet versleten.
AdrievH schreef op woensdag 25 april 2018 @ 20:17:
Ik ga een nieuwe hubmotor bestellen in China. Ik heb een dropout(afstand tussen de achtervork van 200 mm,
dus voldoende ruimte voor een brede band. Ik wil het liefst een Heidenau van 130-70-10 monteren. Nu kan ik een velg bestellen van 2,15 of 3 inch breed. Wat is de beste keuze ?
2.15 zou ik doen. 3 inch is een godgandse kloteklus om de band te vervangen. de velgrand is dan breder dan de band zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door flippy op 25-04-2018 23:52 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Nog een vraag. Waar stallen jullie je elektrische voertuig? Met de vrieskou kan ik begrijpen dat het van invloed kan zijn op de cellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
bij mij buiten/onder de overkapping.

met een grote accu merk je weinig tot niks van een lagere capaciteit omdat je hem meestal maar half leeg rijd.

ook heeft mijn accu sinds vorig jaar verwarming erin zitten die de accu op 20C houd als ik die aanzet.
dat is fijner als je ook in de winter gewoon woon-werk doet.
defitge winterbanden, dekentje, windscherm, 50W xenon en electrisch verwarmde handschoenen en je hebt nergens last van en je kan rijden onder vrijwel alle omstandigheden.

[ Voor 5% gewijzigd door flippy op 26-04-2018 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstarr076
Last call QS Motor inkoopactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstarr076
flippy schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:37:
ook heeft mijn accu sinds vorig jaar verwarming erin zitten die de accu op 20C houd als ik die aanzet.
Doe eens even uitleggen ajb :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Monstarr076 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:14:
[...]

Doe eens even uitleggen ajb :*)
ik gok op zoiets (geen idee of deze geschikt is voor een heater maar gaat meer om het idee) in combinatie met een luchtheater of een pad. Van die laatste gebruik voor een 3d printer maar weet ik niet hoe je het zou moeten aansturen wanneer het op een scooter zit ;)

[ Voor 20% gewijzigd door AOC op 26-04-2018 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
Veel te ingewikkeld allemaal... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstarr076
flippy schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:43:
Veel te ingewikkeld allemaal... ;)
Enlighten us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Warmtedraad dan of groter gebreide verwarmde handschoenen :+

[ Voor 61% gewijzigd door AOC op 26-04-2018 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
enkele kleine platte elementen vastgeplakt op alunuminium plaat samen met zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://thumbs4.ebaystatic.com/d/l225/m/mLTb8z8ut5uchpUOUguCVlA.jpg

die slaat af bij 20c. dus de kern van de accu word op 20c gehouden hierdoor zolang er stroom op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstarr076
Een schakelaartje dmv bimetaal. Handig!
Ik heb een tijd lang gezocht naar een verwarmings oplossing voor wanneer <10C is.
Maar uiteindelijk heb ik bepaald dat het de moeite niet waard is voor mij in NL haha.

Is zoiets trillingsproof? Zo'n verwarmingselement wil je niet je accupack laten oververhitten door een defecte schakelaar welke niet meer afslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
Dat valt hard mee. En ik heb 2 sensoren in de schakeling. Dus als eentje kapot gaat onderbreekt de anderr het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstarr076
Op verzoek.
Torque curve QS motor 205 - 10 inch - 3000 W motor met 4T winding (kv 11,39)

https://www.dropbox.com/s...43RPM%20V3%2050H.pdf?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
max rpm is factor 0.9. dus je verliest 10% onder belasting.
dus bij 60V doet hij nog 630rpm ongeveer. met een 3.5-10 band moet je dan nog ongeveer 50 rijden.
voor 48v moet je een andere winding hebben, anders haal je de 40 niet eens als de accu leeg is. iets wat voor velen nu al een issue is...

[ Voor 30% gewijzigd door flippy op 28-04-2018 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud.connect
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-12-2024
Vandaag voor het eerst op mijn (nog) orginele novox c20 gereden. Gaat heel langzaam naar de 40km maar daarna een oase van rust. Verheug me er op om deze eens te gaan reanimeren met flinke trekkracht en langere levensduur van de batterijen. Want na 20 minuten moest hij al weer snel aan de beademing....
Wel heerlijk hoe die mensen kijken als je stil voorbij zoeft 😂😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Wat vinden jullie van dit project waarbij cellen zonder lassen aan elkaar te knopen zijn https://www.kickstarter.c...ng-kit-make-your-own-1865

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
Waterkoker schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 15:36:
Wat vinden jullie van dit project waarbij cellen zonder lassen aan elkaar te knopen zijn https://www.kickstarter.c...ng-kit-make-your-own-1865
Rotzooi. Punt komma einde zin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:36
flippy schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 16:57:
[...]

Rotzooi. Punt komma einde zin
Voor e-bikes werkt het vrij aardig, maar op het moment dat je een grotere accu (scooter/brommer) wilt maken kan ik begrijpen dat het tijdrovend, omslachtig, etc word. Verder is het vervangen van cellen dan ook lastiger. Ik heb met de V1.5 kit en Panasonic cellen een 10S3P accu gemaakt, kost wel een paar uurtjes maar hij werkt prima en je hebt nog wel de voordelen van zo'n kit. De nieuwere kits hebben ruimere toleranties en zijn beter gefabriceerd, ik had nog wel een paar kapjes die barsten als je ze niet 100% recht aandrukt. Hele rijen tegelijk (3 cellen dus, nogmaals dit is te doen) aandrukken verhielp dit probleem in z'n geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
KleineJoop schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 17:30:
[...]

Voor e-bikes werkt het vrij aardig, maar op het moment dat je een grotere accu (scooter/brommer) wilt maken kan ik begrijpen dat het tijdrovend, omslachtig, etc word. Verder is het vervangen van cellen dan ook lastiger. Ik heb met de V1.5 kit en Panasonic cellen een 10S3P accu gemaakt, kost wel een paar uurtjes maar hij werkt prima en je hebt nog wel de voordelen van zo'n kit. De nieuwere kits hebben ruimere toleranties en zijn beter gefabriceerd, ik had nog wel een paar kapjes die barsten als je ze niet 100% recht aandrukt. Hele rijen tegelijk (3 cellen dus, nogmaals dit is te doen) aandrukken verhielp dit probleem in z'n geheel.
"vrij aardig" is van toepassing als men een stationaire accu zoekt. voor mobiele toepassingen is het gewoon compleet en totaal ongeschikt.

het probleem is simpelweg dat het valt en staat bij een klemverbinding van een beetje plastic.
het is al bekend dat het plastic erg gevoelig is voor temperatuurwisselingen en dus groter en kleiner word. dus de klemkracht is variabel. een geweldig recept om onbetrouwbare verbindingen te krijgen.
daar komt bij dat je de boutjes zo hard moet aandraaien dat je gewoon een deuk drukt in de cellen.
ik heb momenteel hier een slordige 300 cellen liggen van een medetweaker die ook dit systeem heeft gekocht en daarvan een slordige 60 cellen zo hard aan moeten draaien en daardoor kapot heeft gedrukt en nog steeds slechte verbindingen had ondanks dat de kop 1mm ingedrukt werd. hierdoor heeft men uiteindelijk dus eens extra bijna 250 euro moeten uitgeven om die cellen te vervangen want door de deuk zijn ze natuurlijk niet meer te lassen en nu kan ik de hele partij alsnog aan elkaar lassen zodat men in elk geval er zeker van kan zijn dat de cellen een goede verbinding maken en over 6 maanden/jaar nog steeds.goed vast zitten.
erg vervelend voor deze persoon natuurlijk die (achteraf gezien) een flinke investering heeft gemaakt in een systeem wat gewoon niet werkt.
ik ben bijna klaar met het maken van deze accu. ik wacht nog op een bms voor deze en een lader. dan kan hij hopelijk wel vele jaren hiermee zorgeloos rijden. in elk geval met een stuk minder zorgen dan waneer de cellen los beginnen te raken van dat vruzend systeem na een paar honderd meter rijden over een klinkerweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
De deuken in de cellen heb ik zelf ook ervaren, maar alleen in het begin toen ik uit enthousiasme losse cellen geheel probeerde aan te drukken. Ik merkte dat je dan waarschijnlijk te hard drukt en je inderdaad deuken krijgt aan beide kanten. Dit kwam bij mij dus niet door het aandraaien. Toen ik echter kapjes op 3 cellen had geplaatst en deze met twee lijmtangen allemaal tegelijk als rij aandrukte (zoals door de auteur uitgelegd in de filmpjes) had ik deze problemen niet. De losse kapjes/cellen veerden terug en daarom drukte ik ze te hard aan, maar als je er meerdere tegelijk doet zorgt de wringing en spanningen (aan beide zijden) ervoor dat het geheel vast blijft zitten. Natuurlijk heb ik niet de gehele accu los gehad dus ik kan niet zeggen dat er totaal geen deukjes zijn, maar het lijkt mij niet omdat de deukjes in mijn optiek duiden op een ondeugdelijke montage van een cel met deze V1.5 kit. De V2 kit is vooral op jouw kritiekpunten verbeterd, ik hoop dat die eenvoudiger en minder error-prone te monteren is want ik zou de V1.5 kit ook niet opnieuw gebruiken.

Na monteren heb ik een aantal tiewraps gebruikt om de cellen ingesloten te houden. De accu doet dienst in een 20 jaar oude Peugeot herenfiets zonder vering waarmee ik nu ongeveer 800km heb gefietst. Die fiets sterft waarschijnlijk eerder aan de Bafang en mijn rijgedrag dan dat de accu door de tiewraps heen los trilt, ik zou het voor mobiele toepassingen niet meteen als compleet en totaal geschikt bestempelen. :9

[ Voor 4% gewijzigd door KleineJoop op 28-04-2018 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
ik begrijp dat het niet fijn is om kritische woorden te horen over een product waar men een flinke investering in heeft gedaan. dat geen enkel commercieel accusysteem in elk product die men maar kan bedenken geen klemsysteem gebuikt zou een reden moeten zijn om meer kritische kijk te hebben op een product.

laten we het erop houden dat ik kritischer ben en vewacht dat een accu niet uit elkaar mag trillen als men over een klinkerweg rijd, en tiewraps geen degelijke wijze zijn om een accu bij elkaar te houden.

o ja, deuken in cellen is het probleem wat bij samsung ervoor heeft gezorgd dat de S8 moest worden teruggehaald omdat ze nogal de neiging hadden om te ontploffen. mogelijk een puntje aandacht om over na te denken....

[ Voor 3% gewijzigd door flippy op 28-04-2018 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
flippy schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 21:03:
ik begrijp dat het niet fijn is om kritische woorden te horen over een product waar men een flinke investering in heeft gedaan.
Mijn investering was niet zo flink hoor; 35 euro bij nkon. En nee ik heb geen aandelen Vruzend haha. ;)
Ik vind het alleen jammer dat jij je mening over een product laat beïnvloeden door de bekende problemen en kwalen van een inmiddels oudere versie van een verder, laten we eerlijk zijn, redelijk innovatief en nieuw product. Een klemsysteem is inderdaad niet de meest logische oplossing, maar ik verwacht niet dat mijn accu los trilt of ontploft. Althans, ik heb daar nog geen verhalen van gelezen, maar ik zal hier als eerste gecastreerd (of zonder benen, wie weet) m'n verhaal doen als de accu om die redenen in mijn triangel/kruis ontploft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
mijn mening is gebaseerd op feiten (ik heb het zelf geprobeerd) en op inmiddels meerdere mensen die bij mij zijn gekomen met de nodige problemen waarover ook genoeg is te lezen op het internets.

het idee is leuk, uitvoering is matig maar met name de daadwerkleijke functionaliteit is gewoon slecht in daadwerkelijk gebuik. dat u geen problemen heeft ondervonden is natuurlijk harstikke mooi. maar zie het nog steeds voor wat het is: een sample size van 1. ik heb een groter aantal accus gezien, inclusief de teerbaarheid van het plastic wat op den duur gewoon los komt te zitten door het scheuren van het plastic of het wegglijden van het filmpje wat over de cel heen zit waar de celhouder op drukt.

het is harstikke mooi dat het voor u goed werkt, ik vraag echter iets meer terughoudendheid in het aanbevelen van dit product en niet achtwege laten dat het product ook zeker problemen kent. immers moest u ook toegeven dat het serieuze problemen heeft met fatsoenlijk contact maken nadat ik er pas over begon, dat had u wel vanat het begin kunnen vertellen. anders lijkt het wel alsof u aandelen heeft... ;)

[ Voor 17% gewijzigd door flippy op 28-04-2018 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:10

Snow_King

Konijn is stoer!

flippy schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:32:
je gashandel werkt dus niet goed. de rest wel.
zet maar een nieuwe hall sensor in de gashandel. beetje pielen maar is te doen. ik heb er wel eentje voor je als je die nodig hebt.
wat je kan doen om het uit te sluiten is even de "boost" aanzetten op de aanslutiing (zie handleiding). als je die activeert geef je eigenlijk 100% gas. dan moet die motor direct maximaal gaan draaien.

instellingen zijn speciefiek voor de opstelling, die kan je niet 1:1 overnemen.
Ik heb gisteren getest en idd, met de boost (pin 3 op de KLS) gaat de motor wel direct draaien en maximaal 400 RPM zoals ik geconfigureerd heb.

Als ik de gashendel niet aan sluit krijg ik onder het tabje "Monitor" bij "TPS Pedal" 5 te zien. Sluit ik de hendel aan springt dit naar 10, maar aan de hendel draaien veranderd niets in de waarde. De motor gaat dus ook niet draaien.

Dat zal dus wel een kapotte hendel zijn gok ik zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
Hall sensor in de handel. Kan je vervangen met beetje geduld en een soldeerbout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monstarr076
Status inkoopactie -> contact met de fabriek is gaande en er worden nog wat plooien glad gestreken met de deelnemers vwb de technische details van de verschillende motoren. Zodra dit rond is, naar verwachting rond woensdag/donderdag, wordt het gefinaliseerd en zullen de kosten gecommuniceerd worden. China heeft nu en morgen labourday dus het eerste contact zal weer pas woensdag mogelijk zijn. Mochten er nog extra geinteresseerden zijn, momenteel zitten we op 5, dan kan dit nog vandaag of morgen doorgegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-10 10:04

OlafBso

Eindelijk klaar

Monstarr076 schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:00:
Status inkoopactie -> contact met de fabriek is gaande en er worden nog wat plooien glad gestreken met de deelnemers vwb de technische details van de verschillende motoren. Zodra dit rond is, naar verwachting rond woensdag/donderdag, wordt het gefinaliseerd en zullen de kosten gecommuniceerd worden. China heeft nu en morgen labourday dus het eerste contact zal weer pas woensdag mogelijk zijn. Mochten er nog extra geinteresseerden zijn, momenteel zitten we op 5, dan kan dit nog vandaag of morgen doorgegeven worden.
Grrr...ik denk dat mijn Novox C50 achterwieltje (2500 watt) nog wel ff mee gaat.
Dus ik pas.
Maar moest met echt inhouden.
Hahaha.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderwolf007
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-08-2024
Ik kwam een interessant artikel tegen in mijn zoektocht naar 18650 cellen. https://electricbike.com/...-mj1-samsung-inr18650-35e Voor nu heb ik 17 Sanyo cellen besteld om mijn welder skills te testen voordat ik een accu ga maken voor mijn Novoc C20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
niet die gebruiken tenzij je er minimaal een stuk of 300 gaan gebruiken. en dat is ECHT het minimum.

de cellen van die grootes kunnen niet hard ontladen worden. ja op papier als ze nieuw zijn maar de testen die andere hebben gedaan wijzen erop dat de capaciteit HEUL hard instort naarmate je ze vaker gebruikt onder die belasting. denk aan ~300 cycli en dan ben je 20~30% van je capaciteit kwijt.

ook klopt er geen hout van die testwant de sanyo en panasonic is letterlijk dezelfde cel met een ander folietje eromheen. als ze 2 minuten op google hebben gezeten hadden ze dat geweten, of gewoon naar het modelnummer gekeken.... 8)7

ga gewoon niet hoger dan 2900mAh. dus dan kom je op de samung 29E of de panasonic PF uit. deze zijn ook prij-inhoud het beste en kunnen een stuk meer hebben qua levensduur. voor accus met minder dan 300 cellen adviseer ik meestal de samsung 25E of vergelijkbaar.

als je cellen wilt om te oefenen kan je gewoon een doosje AA's voor 2 euro halen bij de ikea. ;) O-)

[ Voor 5% gewijzigd door flippy op 01-05-2018 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:13
Goed, ik zit al een poosje mee te lezen en heb laatst de stoute schoenen aangedaan voor een proefritje met de e-Sourini

Wij waren gecharmeerd. Misschien niet het beste merk(?), maar voor (lood accu) €1500 voor een nieuwe scooter met garantie lijkt me dit een mooie optie (om te beginnen). Wie weet gebruiken we'm uiteindelijk te weinig, dus dan stoppen we daar, maar als het bevalt kunnen we aan het einde van de accu levensduur altijd voor een stapje omhoog gaan.

Ik woon 12 km van mijn werk, mijn vrouw 25 km. Ik verwacht m woon-werk het vaakst te gebruiken en mijn vrouw incidenteel, met de hoop op het werk te kunnen opladen. Verder natuurlijk voor overige ritjes in de buurt.

Nu heb hier veel gelezen over andere merken maar niets over deze. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

Jozzle schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 08:56:
Goed, ik zit al een poosje mee te lezen en heb laatst de stoute schoenen aangedaan voor een proefritje met de e-Sourini

Wij waren gecharmeerd. Misschien niet het beste merk(?), maar voor (lood accu) €1500 voor een nieuwe scooter met garantie lijkt me dit een mooie optie (om te beginnen). Wie weet gebruiken we'm uiteindelijk te weinig, dus dan stoppen we daar, maar als het bevalt kunnen we aan het einde van de accu levensduur altijd voor een stapje omhoog gaan.

Ik woon 12 km van mijn werk, mijn vrouw 25 km. Ik verwacht m woon-werk het vaakst te gebruiken en mijn vrouw incidenteel, met de hoop op het werk te kunnen opladen. Verder natuurlijk voor overige ritjes in de buurt.

Nu heb hier veel gelezen over andere merken maar niets over deze. Zie ik iets over het hoofd?
Met loodaccu's zal je scooter erg zwaar zijn.
Gaan niet lang mee, ws. net aan binnen de garantie, en daarna kun je ze er uit slopen en weggooien.
Daarom wilde ik daar ook niet meer in investeren, en koos voor Lithium IJzerfosfaat. Helaas via de dealer gedaan, zodat ik NOG duurder uit ben, en alsnog na een krap jaar weer andere batterijen, BMS en Controller kon laten installeren. Die laatste 2 zijn gedaan, maar door de hoge kosten en het feit dat ik nog andere dingen moet betalen, duurt het nog even voor ik de batterijen kan laten vervangen.
Doe het in elk geval NOOIT via een officiele dealer, maar bijv. via Flippy.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle
Je koos voor Lithium en die kon je na een jaar al vervangen? Controller en BMS ook? Die e-Sourini kun je ook met een Lithium accu kopen maar kost dan €700 extra. Dacht dat ik dan beter de loodoptie kon kiezen en dan tzt als nog een lithium accu kopen. Meer bang voor buck.

Als ik per jaar krap €1000 kwijt ben aan onderhoud, moet ik 't misschien even heroverwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
je kan ook voor een appel en ei op markplaats een 2e handse kopen met gare accus en die laten vervangen door een accu die wel 5+ jaar meegaat met dagelijks rijden (lood is binnen een jaar dood met woon-werk, de chinese lithium die 700 extra kost geef ik 2 jaar) met kwaliteitscellen en dan heb je voor de prijs van een nieuwe lood-scooter eentje van een paar jaar oud met een accu waar je de aankomende 5+ jaar neit naar hoeft om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris 407
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:52
Even een rare vraag: hoe kan het dat ik smorgens na een enkele reis 3 streepjes van de accu leeg gereden heb, volgens het display, en als ik dan smiddags het contact weer aan zet de accu weer vol zit, volgens het display. Als ik dan thuis kom zijn r weer 3 streepjes leeg..

Gasloos, Panasonic mono 7J; 11 x Jinko 420 Wp op ZZW + 12 x Jinko 420Wp NNO op Solis 8k; E-max lithium 45km/u scooter ; Douche wtw; waterontharder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
temperatuur is 1. 2 is het gegeven dat als je rijd belast je de accu en kakt het voltage in. laat je nu de accu rusten zal het voltage weer stijgen. dit is met name goed zichtbaar bij loodaccus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle
Dat klinkt als een beter & duurzamer idee en en ik zou dat wel willen, maar ondanks dat ik vroeger veel gesleuteld heb aan scooters, heb ik geen kaas gegeten van de elektrische variant. Rollertjes, sproeiertjes uitlaten en cilinderinhoud, ik wordt er weer een beetje warm van :+

Ik zal even mp in de gaten houden voor een goede (retro) 45km variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
electrisch is veel makkelijker, er immers zijn geen rollers, sproeiers cylinders en uitlaten en een tong die je op de juiste hoek moet hebben en een grijze baard om de carburateur af te stellen. ;)
als het zover is kan je hier wel om hulp vragen.

[ Voor 29% gewijzigd door flippy op 03-05-2018 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris 407
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:52
flippy schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 22:24:
temperatuur is 1. 2 is het gegeven dat als je rijd belast je de accu en kakt het voltage in. laat je nu de accu rusten zal het voltage weer stijgen. dit is met name goed zichtbaar bij loodaccus.
Dus wat ik aflees op het display is niet de resterende capaciteit maar het voltage. Of is dit hetzelfde?

Gasloos, Panasonic mono 7J; 11 x Jinko 420 Wp op ZZW + 12 x Jinko 420Wp NNO op Solis 8k; E-max lithium 45km/u scooter ; Douche wtw; waterontharder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

Joris 407 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:57:
[...]

Dus wat ik aflees op het display is niet de resterende capaciteit maar het voltage. Of is dit hetzelfde?
Ik zou hem in ieder geval continue aan de oplader hangen...

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstarr076
Deelnemers QS motor inkoopactie:
ik heb jullie zojuist allemaal een bericht gestuurd over de afronding van de aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
Joris 407 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:57:
[...]Dus wat ik aflees op het display is niet de resterende capaciteit maar het voltage. Of is dit hetzelfde?
juistem.

je moet een coulombmeter hebben om de capaciteit de zien en die corigeert voor het voltage. sommige bmsén kunnen dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

Flippy, zo'n verwarmingselement, is dat makkelijk in te bouwen? En als de accu met 1/3e deel in het luchtledige staat, en voor de rest onder het zadel..verwarm je dan het onderste gedeelte of beide?

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monstarr076
Deelnemers aan de inkoopactie.
Van QS motor moest ik mededelen dat trommelremmen absoluut ongeschikt zijn voor snelheden hoger dan 65 km/uur.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
we zullen het allemaal in overweging nemen. ;)
OlafBso schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:40:
Flippy, zo'n verwarmingselement, is dat makkelijk in te bouwen? En als de accu met 1/3e deel in het luchtledige staat, en voor de rest onder het zadel..verwarm je dan het onderste gedeelte of beide?
bij nieuwbouw is het te doen. achteraf erg lastig. in jou geval gaat het wel. maar qua inbouw zou ik eigenlijk alleen maar even kijken of je het onderste gedeelte gewoon dicht kan maken met wat isolatiemateriaal of plastic paneeltjes tegen de wind en zo. dan trekt de verwarming het wel.

[ Voor 86% gewijzigd door flippy op 04-05-2018 15:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
Vraagje voor de mensen die een nieuwe motor hebben besteld:

Wat wil je ermee bereiken ten opzichte van de oude/huidige motor?

Voor mij persoonlijk:
Ik wil het volledige vermogen van de accu en controller open kunnen draaien en definitief aan de fossiele rijders laten zien dat ze hopeloos achterhaald zijn. Ik ga de accu ook ombouwen naar 21S (86v opgeladen) zodat ik het maximum uit de controller en motor haal.
Als ik de tijd ervoor heb ga ik ook meedoen met die dragraces voor scooters. Even laten zien hoe het ook kan. :+

o ja, ik ben ook nog bezig met een voorwiel-motor. dus straks heb ik all-wheel-drive :*)

[ Voor 68% gewijzigd door flippy op 12-05-2018 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdrievH
De 3000 watt motor die ik heb besteld zou ervoor moeten zorgen dat mijn zoon gaat inzien dat elektrisch rijden ook leuk kan zijn, met name een wheelie zou leuk zijn...
@flippy kun je een linkje posten naar een YouTube filmpje van die dragraces ?

[ Voor 19% gewijzigd door AdrievH op 12-05-2018 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstarr076
Het zal wel lekker hebben geroken daar met die vieze 2 takt rommel

Statusupdate inkoopactie: betaling is ontvangen door QS motor. Productie is gestart.

Ik heb een nieuwe motor besteld omdat de standaard motor van een Novox C10 te kort schiet qua vermogen en snelheid bij 48 Volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud.connect
Na het lezen van dit forum en nadenken waar ik de scooter voor ga gebruiken voor op vakantie in meestal bergachtige omgeving besloten om een nieuwe motor te kopen. Scooter rijd meestal met 2 personen en we hebben de tijd dus hij hoeft niet supersnel te zijn maar wel flinke trekkracht.
Als we dus niet kunnen fietsen dan maar scooteren en lekker rustig liefs met optrekken die fossiele modellen je nummerplaat laten zien 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud.connect
Nieuw moeten jullie lezen als novox c20 van marktplaats hij moet weer nieuw worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
Ruud.connect schreef op zondag 13 mei 2018 @ 11:30:
Nieuw moeten jullie lezen als novox c20 van marktplaats hij moet weer nieuw worden...
Met beetje aandacht kan dat makkelijk "beter als nieuw" worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-10 10:55
Beste tweakers, misschien ben op dorum aan het juiste adres. Mijn vrouw heeft een motorscooter Vespa Piaggio PX125 die al heel wat jaartjes oud is. We willen hem eigenlijk weg doen (als je hem start moet de hele omgeving een gasmasker op). Maar we zouden hem ook kunnen elektrificeren. Is er iemand onder ons die dat (tegen vergoeding) kan en wil doen? Uiteraard moeten we dan een schatting maken hoeveel zoiets zou kosten qua werk en onderdelen en dan de knoop doorhakken. Stuur maar een PM als je geïnteresseerd bent of als je iemand weet.
Gr. Peter

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud.connect
Hallo pmiddeld

Zo makkelijk gaat dat niet...het grootste probleem waar je tegenaan gaat lopen is......
de overheid. Jullie scooter is niet electrice en dat is het grootste probleem je kenteken gegevens kloppen dan niet meer. Weet niet of iemand het al ooit gedaan heeft ombouwen en opnieuw laten keuren.

Groet Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
het is zeker mogelijk dat is het probleem niet op een tecnisch vlak. het is alleen een beetje pielen met de achterbrug om die om te bouwen/geschikt te maken voor een velgmotor.

omkeuren kost ongeveer 700 euro dacht ik en nog wat voor de rollerbank en je moet er een middagje voor naar lelystad.

het is niet zozeer een technische kweste maar de bijkomde kosten van de RDW. als er vooral emotionele waarde hangt aan de motor kan het zeker de moeite waard zijn. zozio kan het de moeite waard zijn als men er dagelijks woon-werkverkeer mee gaat doen. dan verdien je de extra kosten binnen 1~2 jaar compleet terug.

ik wil dit trouwens ook gaan doen met een piaggio MP3 als de financien het toelaten.

[ Voor 6% gewijzigd door flippy op 15-05-2018 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstarr076
Waar laat je de accu dan in een frame welke niet bedoeld is voor een elektrische aandrijving?
Voor alles is wel een oplossing voor te vinden maar het wordt waarschijnlijk een complete en kostbare redesign waar je over alle facetten zult moeten na gaan denken. Niks in dat ding is bedoeld voor elektrificering.

Zoiets pak je alleen op als t je hobby is en die hobby uren betaald krijgen is vaak niet heel realistisch.

My 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
de accu moet toch in een metalen bak komen, daar is voldoende ruimte voor als je de benzinetank en benzinemotor weghaalt. immers is er qua frame geen verschil tussen een benzine of electrische scooter. bij een electrische hebben ze alleen een bak erin gelast voor de accu. het maken van de bak en het maken van een nieuwe achterbrug of aanpasen van de bestaande is het meeste werk. is dat gedaan is het niks anders dan elke andere scooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
nog een leuke:

YouTube: Beschleunigungstest NIU GTX

beetje tactvol knipwerk ziet het er heel spannend uit maar het is maar een race van 50M. daar doet hij dan wel 4 sec over.

wil het wel eens zien als dat ding een jaartje oud is als ik de assumptie nu even maak dat er gewoon standaard goedkope meuk aan lithium in zit. met deze belasting zal die accu niet lang leven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

flippy schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 15:23:
de accu moet toch in een metalen bak komen, daar is voldoende ruimte voor als je de benzinetank en benzinemotor weghaalt. immers is er qua frame geen verschil tussen een benzine of electrische scooter. bij een electrische hebben ze alleen een bak erin gelast voor de accu. het maken van de bak en het maken van een nieuwe achterbrug of aanpasen van de bestaande is het meeste werk. is dat gedaan is het niks anders dan elke andere scooter.
Onderschat het tilting systeem van de 2 voorwielen niet..
Tweedehands een Piaggio MP3 kopen voor weinig wil bijna altijd schreeuwen "ik ben in een ongeluk verzeild geraakt, en het tilting systeem is naar de mallemoeren"
Ik zit al jaren te kijken naar een 3-wheel scooter..
Piaggio is mooi, maar de Quadro 350S is betaalbaarder en heeft een makkelijker te onderhouden Tilting systeem.
Daarnaast heb je nog de Gilera Fuoco, erg stoer, maar die is ook van Piaggio.
De Peugeot Metropolis moet je hebben vanaf 2016, omdat de kleine wielbasis van de vroegere versies een stuk onstabieler zijn, en zonder ABS waren.
Kymco komt nu ook met een 3-wieler, maar die zal wel aan de prijs zijn, omdat het een 550 cc is.

Nuovo wil ook een 3-wieler introduceren.
Ziet er kek uit..wat er onder zit is natuurlijk nog geheim.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-10 14:08
Op dit moment rijdt ik een oude Tomos en wil graag iets nieuws. In de buurt staat een Kreidler Hiker 2.0 te koop. Op het eerste gezicht een 'mooi' ding en met 2 accu's een dikke 70 km. bereik, dit volgens de verkoper. De verkoper kon mij echter niet vertellen welke type accu's erin zitten, lood, LI-ON, of LiFePO.

https://bit.ly/2wKH563

Hebben jullie een idee n.a.v. de kilometerstand, leeftijd en een gok welke accu erin zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
Lithium, anders kan je geen 2 accus hebben.
Elk accublok is nog steeds maar 1kWh of zo. Als hij qua frame goed is kan je de accus 1 voor 1 reviseren indien nodig. Je kan op 1 accu rijden maar dan gaan ze rap naar de vaantjes. Is grofweg hetzelfde idee als de emco koffers.

[ Voor 25% gewijzigd door flippy op 16-05-2018 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud.connect
@flippy

Mijn zwager krijgt morgen de niu geleverd zal me benieuwen hoe lang die accu's het vol houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
nog even wezen zoeken in de mail, van de RDW:
Wanneer een gekentekend voertuig wordt gewijzigd is in veel gevallen een technische keuring noodzakelijk. De basis hiervoor is te vinden in de Regeling voertuigen, hoofdstuk 6. De Regeling Voertuigen vind u op de volgende website: http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/Hoofdstuk6/. In dit hoofdstuk is omschreven welke wijziging tot een keuring bij de RDW leidt.

Algemeen geldt dat die toelatings- en permanente eisen welke geraakt worden door de uitgevoerde wijziging opnieuw beoordeeld moeten worden. Een voertuig in gebruik genomen voor 1 januari 2006 voldoet aan de toelatingseisen, als deze aan de permanente eisen voldoet. Voor een voertuig van na 31 december 2005 geldt dat deze aan toelatingseisen voldoet wanneer deze aan de wijze van keuren voldoet zoals deze op onze website is gepubliceerd. Heeft uw voertuig een datum eerste toelating van na 31 december 2005, dan toetst de RDW op:

· de toelatingseisen, zoals vermeld in bijlage IV van de Regeling voertuigen

· de wijze van keuren, zoals vermeld in de Wijze van keuren IK L1e-L7e zie: Wijze van keuren L1e-L7e (Verordening 168/2013) pdf, 387kb

en op

· de permanente eisen zoals vermeld in hoofdstuk 5 van de Regeling Voertuigen.

Wijziging elektrische aandrijving
Vanaf 1 april 2011 bevat de Wegenverkeerswet 1994 ook eisen over elektrisch aangedreven en hybride elektrische voertuigen voor afgifte van een Nationale kleine serie goedkeuring en een individuele goedkeuring. Vanaf dat moment moeten voertuigen voldoen aan bepaalde veiligheidseisen als ze worden gebouwd als, of omgebouwd naar elektrisch aangedreven of hybride elektrische voertuigen. Deze eisen hebben specifiek betrekking hebben op de elektrische aandrijflijn. Het bouwjaar van het voertuig doet hierbij niet ter zake. Overigens gelden deze veiligheidseisen uitsluitend voor voertuigen die individueel moeten worden goedgekeurd (ook na wijziging) of waarvoor een nationale kleine serie typegoedkeuring wordt aangevraagd. In alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt. In grote lijnen moet het voertuig voldoen aan de volgende veiligheidseisen:

Uniforme voorschriften voor de goedkeuring van elektrische voertuigen (VN/ECE-reglement nr.100)
Testen en eisen met betrekking tot de elektromagnetische compatibiliteit (EMC, richtlijn 72/245/EEG en 97/24/EG)
Testen en eisen met betrekking tot het weggedrag (beleidsregel weggedrag)
Eisen aan de bekabeling, voorziening uitschakeling hoogspanning en plaatsing van het accupakket. (bijlage IV, annex 4, Regeling voertuigen)
Deze eisen hebben een vrij hoog veiligheidsniveau. Hierdoor is het minder eenvoudig om zelf een voertuig om te (laten) bouwen naar elektrische aandrijving. Datzelfde geldt voor het fabriceren van een nieuw voertuig met elektrische aandrijving. Ook wordt de ombouw duurder door de extra testkosten van de verplichte EMC-eis.

Kosten
De prijs van een test is opgebouwd uit drie componenten:

· De uitvoering van de test en ook de rapportage van de test op basis van het technisch uurtarief;

· De administratieve kosten op basis van het administratieve uurtarief;

· Een toeslag voor het gebruik van de faciliteiten, indien van toepassing op basis van het betreffende uurtarief.

De tarieven van 2018 vindt u in de tarievenlijst van TTV van de RDW. Voorafgaand aan de keuring kunt u een prijsindicatie opvragen bij de afdeling Productbeoordeling van de RDW.

De RDW hanteert een richtprijs voor een toelatingskeuring van een ‘normale’ (benzine) motorfiets vanaf 650 Euro. Daarboven op komen de keuringskosten voor eventuele elektrische gedeelte/onderdelen van het voertuig (de prijzen hiervan kunt u vinden in de uurtarieven) wanneer het een elektrische motorfiets betreft.

Wel zijn de volgende criteria van toepassing:

1. dat we bij deze prijs afgaan op een standaard behandeling van,

2. een goed voorbereide eigenaar (op tijd komen etc.),

3. goed voorbereide documenten en,

4. een voertuig dat in goede staat verkeerd.

5. en dat het bedrag excl. een mogelijke herkeuring is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

Voor mensen die nog een tussenstukje zoeken voor de verbinding tussen de USB van de Kelly Controller en je smartphone met uitleessoftware..ik heb er 2 binnen gekregen voor 79 eurocent.
Via Deal Extreme.
:-)
Niet dat ik er nu zaken in ga aanpassen, de scooter loopt prima, maar voor het geval dat...
En nu mijn oude Windows7 laptop niet meer nodig, die is trouwens nu ook dood.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdrievH
Je hebt dan geen bluetooth nodig ? Wat is het voordeel van dat tussenstukje ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:10

Snow_King

Konijn is stoer!

flippy schreef op zondag 29 april 2018 @ 14:24:
Hall sensor in de handel. Kan je vervangen met beetje geduld en een soldeerbout
Nou, bijna een maand later (tijd tekort!) heb ik het kunnen fixen.

Ik van @flippy hall sensors op gestuurd gekregen en ben de 'gashendel' uit elkaar gaan halen.

Toch maar eerst de draden van voor naar achter door gemeten. Wat bleek? 1 ader (rood) maakte geen contact.

Ik heb nog getracht om te zoeken waar de breuk zat in de ader, maar uiteindelijk maar besloten om 3 nieuwe aders te trekken samen in een krimpkous en nu werkt alles weer zoals het hoort.

Mijn Novox C20 rijd weer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstarr076
Inkoopactie update:
Productie is afgerond en motoren zijn onderweg naar NL.
Aankomst aankomende dinsdag volgens huidige planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

En mijn scooter rijdt al weer een paar weken zonder problemen.
Ik heb zelfs het idee dat de cellen weer goed zijn, want heen en terug Gelredome vanuit Lent redt ie met gemak.
En als ik hem heb opgeladen, en ik haal hem van de stroom, en de volgende dag sluit ik hem weer aan, springt hij maar 5 seconden aan en is hij al weer opgeladen.
Dus de energie valt nauwelijks weg!
Heel blij mee.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

Zolang ik maar niet rem met links, want dat is voor de achterrem en daar zit regeneratief remmen op via de Kelly.
Rem ik wel, doet ie het 10 seconden niet meer.
Soms in een respons doe ik het nog wel eens, maar leer nu alleen met rechts te remmen, voorwiel, en dat gaat veel beter.
Maar ja..die zwalkende jeugd en ouderen op hun elektrische monsterfietsen he..het blijft uitkijken.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
mooi zo, dat geeft ook aan dat de bms zijn werk aan het doen is.

ik heb de hele achterrem gewoon eraf gehaald. ding blokkeert veel te makkelijk als niet oplet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

flippy schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 15:53:
mooi zo, dat geeft ook aan dat de bms zijn werk aan het doen is.

ik heb de hele achterrem gewoon eraf gehaald. ding blokkeert veel te makkelijk als niet oplet.
Je bedoelt bij het wielgedeelte?
Of heb je de hendel er ook af gehaald?
En is dat niet een probleem als ik oom agent tegen kom?

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
handel zit er nog op want daar zit de spiegel aan.

de rem zelf zit er nog wel op maar binnewerkt eruit gehaalt, die buitenkap is nodig voor het vastzetten en centreren van de as.

en qua remmen maakt het niet uit. de controller doet de regeneratie en als die niet werkt kan je ook niet rijden. kip ei systeem.

[ Voor 30% gewijzigd door flippy op 28-05-2018 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
en sinterklaas komt weer vroeg dit jaar... <+:)

kadootjes zitten in de slee voor de brave jongetjes en meisjes... O-)

[ Voor 43% gewijzigd door flippy op 29-05-2018 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monstarr076
Ik weet niet precies hoeveel ampere de laagste stand is van mijn Kelly KLS6035S maar de nieuwe QS 3kW motor doet er netjes een burnout mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
hoeveel procent bij welk voltage? die controller doet 350A piek namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstarr076
Ik weet niet. Laagste stand. 30% geloof ik. 350 A is phase current he. Geen battery current.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

flippy schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:51:
en sinterklaas komt weer vroeg dit jaar... <+:)

kadootjes zitten in de slee voor de brave jongetjes en meisjes... O-)
Leg uit?
:D

P.s.wat vind je van: https://move-nl.com/move-tres-45-km-trike/

Weet je wat ze er in hebben gestopt?
Loodaccu's!!
Zo dom..ding weegt al loeizwaar..
Waarom nou geen lithium?
Wel benieuwd wat de specs zijn aan de binnenzijde...

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:27

matroosoft

Lone Christian

Sowieso raar dat ze 2 wielen achter, 1 voor hebben en niet andersom. Komt de stabiliteit in bochten niet bepaald ten goede. Accu's op de bodem kan nog verschil maken maar het is niet voor niks dat de meeste driewielers 2 wielen voor, 1 achter hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
1 probleem:

YouTube: Rolling a Reliant Robin - Top Gear - BBC

lood zit achterin en is vermoedelijk vrijwel het enisgte wat hem op de grond houd maar met voldoende grip kan je hem zeker op 2 wielen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

matroosoft schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:25:
Sowieso raar dat ze 2 wielen achter, 1 voor hebben en niet andersom. Komt de stabiliteit in bochten niet bepaald ten goede. Accu's op de bodem kan nog verschil maken maar het is niet voor niks dat de meeste driewielers 2 wielen voor, 1 achter hebben..
Op de site van Move hebben ze nu ook een driewieler met 2 wielen voor, geen gehandicaptenwagentje trouwens, en een stuk goedkoper dan de Goodyear elektrische 3 wieler..die kost 5000 pegels, die van Move rond de 2900 volgens mij..
Heel ongelukkig gekozen ja, en die loodaccu's verbazen me dan weer niet, want anders ga je alle kanten op met dat ding.
Hem aanschaffen en er een goede set wielen, controller etc. op zetten zou dus zonde geld zijn.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

Oeh, aanbieding!

Move – Trike met 2 voorwielen
€ 2,385.00

De Move …? Trike met 2 voorwielen

Met deze Pre-order actie van 45 stuks krijgt u € 200,00 korting op de eerste 45 Move Trikes met 2 voorwielen.

Extra korting van € 500,00:

U besteld De Move …? Trike met 2 voorwielen en u bedenkt een toepasselijke productnaam.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
het lijkt wel direct vertaalt uit china. "giering" ipv gearing en een hoop slecht nederlands. ik vermoed dat de nederlandse leverancier het echt geen biet kan schelen en alleen maar bezig is met winstmaxmalisatie.
de plaatjes en opzet zijn heel erg aliexpress.

edit: nu ik het beter lees kan het nog wel eens gerunt worden door de turk van de e-scootertoko hier in de buurt, die praat ook zo als ze hier schrijven.

als dat ding gekocht kan worden zonder accus kan het nog eens de moeite zijn als regulier brommobiel.

[ Voor 16% gewijzigd door flippy op 30-05-2018 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

flippy schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:48:
het lijkt wel direct vertaalt uit china. "giering" ipv gearing en een hoop slecht nederlands. ik vermoed dat de nederlandse leverancier het echt geen biet kan schelen en alleen maar bezig is met winstmaxmalisatie.
de plaatjes en opzet zijn heel erg aliexpress.

edit: nu ik het beter lees kan het nog wel eens gerunt worden door de turk van de e-scootertoko hier in de buurt, die praat ook zo als ze hier schrijven.

als dat ding gekocht kan worden zonder accus kan het nog eens de moeite zijn als regulier brommobiel.
P.s. ik las in de nieuwe ScooterXpress van deze maand dat de verkoop van elektrische scooters verdrievoudigt is t.o.v. vorig jaar.
M.a.w. over ca. 1,5 jaar ga jij het heel druk hebben.
>:)

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstarr076
flippy schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:48:
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

OlafBso schreef op woensdag 25 april 2018 @ 15:05:
[...]

Helaas heb ik al een fortuin uitgegeven aan 130-70-10 banden van Heidenau, en ze er op laten leggen kostte me al 90 euro
Fortuin, voor scooterbanden?
en 90 euro voor omleggen? Heb je de velgen los aangeleverd? Zelf kon ik m'n banden bij de scooterboer om de hoek gratis om laten leggen. Ik kwam dan wel met losse velgen aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdrievH
Met gedemonteerde wielen heb ik bij de ene 15 en bij een andere 5 euro betaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstarr076
Mensen met de nieuwe QS motoren. Ik heb last van speling van de as in de dropout. De as van de motor is ongeveer 1-2 mm dunner dan de vork opening en schiet dan naar links en rechts bij optrekken en regenereren.
Dit is een formule voor rampspoed als ik er mee door ga rijden want dan schiet ie op een gegeven moment erdoorheen. Ik wil voorkomen dat dan de stator doorschiet met alle gevolgen van dien en alles kapot draait.

Ik realiseer me net dat ik dan wellicht beter de koppel plaatjes kan gebruiken van de oude motor, die pastte beter.

Maar goed ik ben benieuwd hoe dit bij de andere motoren zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
het draaien van de as moet worden voorkomen door de koppelplaatjes die erbij zitten. de dropout moet alleen de as op de plek houden en die plaatjes vangen de draaidrachten op.

zitten de plaatjes zo los bij jou dan?

ik heb er nog een paar achterin de bus liggen, ik ga traks wel ff kijken bij die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstarr076
Ik heb een filmpje en een foto van het probleem.
https://www.dropbox.com/s...3vfK7X1yw9VpFpmOZ0Oa?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstarr076
En dan heb ik t nog niet eens over dat 'fixeerpunt' welke te klein is. Dat valt eventueel te verhelpen met een grotere bout en moer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdrievH
Chinees pisbakkenstaal ? In ieder geval niet bestand tegen het vermogen van de motor kennelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cat--eye
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-10 16:26
Bij mij zit er een grotere bout in. Ik check vanmiddag even of ik speling kan ontdekken. Tot nu toe rijdt hij als een raket met de nieuwe motor.

https://imgur.com/a/4uZDtpG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Topicstarter
dat die plaatjes relatief los zitten heb ik al erg vaak gezien, vooral qwic heeft daar een handje van.
truc is om de asbouten gewoon straf vast te zetten.

zoals ik van mijn opa hebt geleerd:"aandraaien tot hij breekt en dan een kwart terug" O-)

en gebruik dat stomme ringetje niet die ze erbij hebben gedaan. dat ding is compleet zinloos.

[ Voor 16% gewijzigd door flippy op 03-06-2018 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstarr076
flippy schreef op zondag 3 juni 2018 @ 17:48:
truc is om de asbouten gewoon straf vast te zetten.
Dat hielp voor 4 sprintjes. Daarna schoot ie weer een beetje van links naar rechts en vice versa.
En mn vader zegt altijd: nach fest kommt ab. Je kunt de bouten maar zover vast draaien namelijk. Er zit een limiet aan, op een bepaald moment draai je het schroefdraad kapot en is de motor weer rijp voor de sloop. Dat plaatje moet dat draaimoment gewoon voorkomen. Dat doet ie nu maar deels.
Heb QS gemailt met de vraag naar een oplossing.

[ Voor 36% gewijzigd door Monstarr076 op 04-06-2018 09:47 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 74 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.