Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 23:35
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 16:04:
[...]

Hoe kan je eventueel weer terug naar origineel? Is die ook ergens te vinden? En blijft deze ook staan bij updates of moet je hem iedere keer weer flashen? Nooit eerder gedaan dit soort acties, vandaar mijn vragen....
Je kan altijd weer terug door de ROM opnieuw te flashen.
Als je een ROM update moet je de Speed MOD opnieuw flashen.
Het is volgens mij niet echt een nieuwe kernel. Meer een soort modificatie.
Je kan een kernel ook backuppen met Flashify of Rashr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:43
Je kan via twrp advanced restore een enkele partitie van een backup terugzetten. Dus ook een oudere boot.img.
Een andere manier is om de zipfile te openen in winrar of 7zip en dan de boot.img van de eu rom of smiui rom erin te schuiven. Daarna deze zip vervolgens weer flashen.
Bij een volledige update zit ook een kernel (boot.img), bij een OTA niet altijd.

Het zijn slechts kleine wijzigen rond de kernel. Waarschijnlijk worden deze performance tweaks later mogelijk gemaakt via een app (scroll naar onder), zodat er automatisch updates komen en niet meer afhankelijk bent van de kernel versie. Dat is eerder gebeurd met de touchboost tweak die eerder werd uitgevoerd via een kernel update

[ Voor 48% gewijzigd door elinx op 17-01-2016 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt mannen voor jullie uitleg. Duidelijk!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 16:16

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

WiLLoW_TieN schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:05:
De Xiaomi Redmi Note 2, 16 GB FDD-LTE ( 2015052 ), werkt daar 4G van Vodafone ( NL ) goed op ?
Ja hoor, hier in de regio Utrecht heb ik bijna overal 4G.
Ok, buiten de randstad waarschijnlijk niet,omdat de 800 mhz band (nog) niet wordt ondersteund.

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 15:57
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-xiBygnZelbA/Uxscy9SN7lI/AAAAAAAAEeY/DgRUjKWO-ak/s1600/Part0+163.jpg

Ik heb de Speedmod geflashed, en hoewel het mijn Antutu score ten goede kwam en ik ook IETS verschil merkte in responsiviteit, werkte opeens mijn hoofdtelefoon niet meer. Wat ik ook probeerde, het geluid bleef uit de speaker komen. Tevens speelden zowel Netflix als Youtube opeens geen video meer af, ook na een cache/dalvik wipe via TWRP. Na een flash naar de oude vertrouwde 5.11.5 ROM, en de daarbij horende stock kernel, waren alle problemen weer verholpen.

Er ging bij dus iets echt niet lekker met die nieuwe kernel. Ik blijf vooralsnog even van de kernel af, ik vind de telefoon eigenlijk snel genoeg. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Negakinu op 18-01-2016 11:15 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-10 10:55
Ik blijf issues houden met bluetooth. De verbinding met mijn pebble is niet stabiel; regelmatig geen verbinding. Na bluetooth uit- en weer aan gaat het weer goed. Iemand anders nog last hiervan en misschien weet iemand welke rom dit probleem niet heeft? Ik draai nu de laatste weekly van Xiaomi.eu (6.1.14).

Zijn er ook mensen die de officiële global van Xiaomi draaien? Zijn daar issues mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Negakinu schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:14:
[afbeelding]

Ik heb de Speedmod geflashed, en hoewel het mijn Antutu score ten goede kwam en ik ook IETS verschil merkte in responsiviteit, werkte opeens mijn hoofdtelefoon niet meer. Wat ik ook probeerde, het geluid bleef uit de speaker komen. Tevens speelden zowel Netflix als Youtube opeens geen video meer af, ook na een cache/dalvik wipe via TWRP. Na een flash naar de oude vertrouwde 5.11.5 ROM, en de daarbij horende stock kernel, waren alle problemen weer verholpen.

Er ging bij dus iets echt niet lekker met die nieuwe kernel. Ik blijf vooralsnog even van de kernel af, ik vind de telefoon eigenlijk snel genoeg. :)
Ik heb de problemen die jij opnoemt niet.
Heb de Speed MOD tegelijkertijd met xiaomi.eu Hermes 16.1.14 geflashed en cache, dalvik cache wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morahnah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-09 12:03

Morahnah

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb mijn Redmi Note 2 sinds vanmorgen binnen. Zit er flink mee te worstelen. Krijg het flashen niet echt aan de praat.
Ik wil vooral flashen om te voorkomen dat er bloatware/trojans op zitten, aangezien ik hem bij Gearbest gekocht heb, en er wisselende verhalen over gelezen heb wat betreft de meegeleverde roms.
De rom die er op zat gaf me de keuze voor Nederlands, dus ik neem aan dat het al de ML rom is, maar volgens mij is het de MIUI 6, en dus niet 7. Is dat erg? Mwoa, voor mij niet, maar ik las dat er in MIUI 7 meer verbeteringen zijn doorgevoerd om de batterij langer mee te laten gaan.
Maar mijn grootste euvel blijft: ik weet niet of er trojans op staan. Tot nu toe heb ik geen gekke pop-up advertenties gekregen, dus ik neem aan dat het met de adware/bloatware allemaal wel meevalt (of er gewoon niet op zit). De virusscanner die er op zit zegt ook dat er niks aan de hand is.

Wat heb ik al geprobeerd?

- Via de software updater app. "Updater is gestopt." Mwoa, vooruit dan.
- Via de recovery, door eerst een weekly build rom (met MIUI 7 dus) in een downloaded_roms folder te zetten. Volgens die recovery is update.zip dan corrupted, terwijl hij op mijn desktop geen gekke dingen vertoont tijdens het unzippen.
- Fastboot methode. Ik open de command, ik typ alles in, en vervolgens heeft hij na een half uur nog steeds niks gedaan.
- Ik heb de TRWP geprobeerd, maar dat wordt toch hogere wiskunde voor mij. Ik heb in een ver verleden een keer iets met ICT gedaan, maar dat is al weer zo ver weggezakt, en eerlijk gezegd heb ik geen behoefte om hiervan een hobby telefoon te maken waar ik op regenachtige zondagmiddagen aan ga klussen. Ik wil gewoon een stabiele rom zonder ge-ouwehoer, en dan vind ik het al helemaal mooi.

Wat is mijn idee?

Ik denk dat het iets te maken heeft met die 3rd party usb drivers die je nodig hebt. Die heb ik geprobeerd te installeren, lukte prima, maar dan geeft hij toch een foutmelding. Ik draai Windows 10 64 bits trouwens.

Goed verhaal man, lekker kort ook!

Wat is mijn vraag nou: is er een solide manier om te zien of je een fatsoenlijke rom zonder ge-ouwehoer op je telefoon hebt staan?
Of; zijn er methodes waarbij je met windows 10 x64 zonder al teveel inhoudelijke kennis een fatsoenlijke rom zonder ge-ouwerhoer op je telefoon kunt zetten?

Bel de bergbrandweer. Die hele berg staat hártstikke in de fik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 13:32
Bekijk deze thread even:
http://xiaomi.eu/community/threads/6-1-7-11.29342/

Ik had hem ook gekocht via Gearbest, en toch vertrouwde ik de ROM niet. Heb hem dus leeg gehaald en een nieuwe ROM er op. Een ROM in dit geval van de Xiaomi.eu site.

STAP 1
Rooten + TWRP
http://en.miui.com/thread-146299-1-1.html
Download en Installeer USB drivers
Download en unzip de ABD drivers
Download TWRP recovery en rename naar recovery.img
Plaats de recovery.img in de ADB folder
Reboot in fastboot
Koppel met USB
In de ADB drivers map, shift~rechtermuis op de fastboot bat, en open command hier
Type fastboot flash recovery recovery.img en druk enter.
Als alles goed is gegaan heb je nu TWRP recovery
Als je het wilt kan je ook SuperSU flashen via TWRP zodat je root hebt, hoefde bij mij niet.

STAP 2
Download de Hermes ROM van de eerste link
Start telefoon gewoon op en zet de ROM ergens op een plaats waar je er makkelijk bij kan. Ik had hem in de download folder gezet.
Telefoon uitzetten
Telefoon aanzetten met Power + Volume Up
WIPE, volg instructies en wipe de cache + Dalvik, daarna terug naar hoofdmenu
Install, volg instructies en installeer de ROM Die je hebt opgeslagen
Als hij klaar is reboot.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morahnah

Morahnah

¯\_(ツ)_/¯

Raznov schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:05:
Bekijk deze thread even:

Ik had hem ook gekocht via Gearbest, en toch vertrouwde ik de ROM niet. Heb hem dus leeg gehaald en een nieuwe ROM er op. Een ROM in dit geval van de Xiaomi.eu site.

STAP 1
Rooten + TWRP
Reboot in fastboot
Koppel met USB
In de ADB drivers map, shift~rechtermuis op de fastboot bat, en open command hier
Als je het wilt kan je ook SuperSU flashen via TWRP zodat je root hebt, hoefde bij mij niet.

STAP 2
Start telefoon gewoon op en zet de ROM ergens op een plaats waar je er makkelijk bij kan. Ik had hem in de download folder gezet.
Telefoon uitzetten
Als hij klaar is reboot.
Thanks! Ik was al weer een heel stuk verder toen ik de 64 bit usb driver had geinstalleerd :+ .
Maar dit maakt het een stuk overzichtelijker. Die Chinezen (?!, geen idee wie deze ROM's maken) zijn nogal fan van Engels zonder lidwoorden en glitterplaatjes in hun forumposts, daar wordt het allemaal niet helderder van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
TVL schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 13:01:
[...]

Ik heb deze besteld, volgens mij is dat wel dezelfde als de Ipaky:
http://nl.aliexpress.com/...over-for/32462397913.html
Is nog onderweg dus ben benieuwd
Heb je deze al binnen? Dezelfde als de Ipaky? Ik zoek ook een andere case; die Ipaky-kloon van AliExpress is er zeer lastig vanaf te halen. Hoe is dat bij de originele Ipaky?

Ik zit ook de denken aan de Nillkin Frosted Shield; schijnt ook erg goed aan te sluiten (maar geen opstaand randje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 15:57
jelleeelco schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:45:
[...]

Heb je deze al binnen? Dezelfde als de Ipaky? Ik zoek ook een andere case; die Ipaky-kloon van AliExpress is er zeer lastig vanaf te halen. Hoe is dat bij de originele Ipaky?

Ik zit ook de denken aan de Nillkin Frosted Shield; schijnt ook erg goed aan te sluiten (maar geen opstaand randje).
Mijn originele gaat er ook niet super makkelijk vanaf, maar als je eenmaal weet hoe dan is het zo gepiept. Ik druk met één vinger op de camera van de telefoon en trek met mijn andere hand de zijkant van de case open. Dan klikt de telefoon er meteen uit.

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 15:40
Raznov schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:05:
Bekijk deze thread even:

STAP 1
Rooten + TWRP
Reboot in fastboot
Koppel met USB

STAP 2
Telefoon uitzetten
Als hij klaar is reboot.
Inmiddels is er ook een easy-TWRP, waardoor je drivers en zo niet apart hoeft te doen (staat volgens mij bij zelfde linkje)

wat ik gedaan heb:
TWRP-easymode geïnstalleerd
daarna via de TWRP-recovery scherm de hermes-weekly
daarna cache wipe (anders kreeg ik constant foutmeldingen)

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:40

TVL

jelleeelco schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:45:
[...]

Heb hem nog niet binnen helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Metaalhoofd schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:43:
[...]

Inmiddels is er ook een easy-TWRP, waardoor je drivers en zo niet apart hoeft te doen (staat volgens mij bij zelfde linkje)

wat ik gedaan heb:
TWRP-easymode geïnstalleerd
daarna via de TWRP-recovery scherm de hermes-weekly
daarna cache wipe (anders kreeg ik constant foutmeldingen)
Deze? http://www.mediafire.com/...f0fsm8vx2o948/twrp287.zip

Gewoon via de gewone installer van je telefoon te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Idd, geen andere recovery nodig.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morahnah

Morahnah

¯\_(ツ)_/¯

Nee, het is mij uiteindelijk gelukt met de 64 bits usb drivers. Daarna ging alles vrij soepel. Ik kreeg inderdaad foutmeldingen (android.nogwat stopped working) bij het opstarten. Heb ik nog even mij uit laten leggen door een 15 jarig joch op Youtube dat het aan de contacts app lag (hij had een samsung galaxy s2, misschien was dat het), bleek niet het probleem te zijn. Nog even een cache whipe met TWRP, en daarna liep alles als een zonnetje.
Nogmaals bedankt voor de tips! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Negakinu schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:02:
[...]

Mijn originele gaat er ook niet super makkelijk vanaf, maar als je eenmaal weet hoe dan is het zo gepiept. Ik druk met één vinger op de camera van de telefoon en trek met mijn andere hand de zijkant van de case open. Dan klikt de telefoon er meteen uit.
He he, dank je! Dat werkt super!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Hermes 16.1.14 met Miui Speed MOD 1.18

Geekbench

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:57

Daytona

Autoracen is voor watjes

Gebruikt één van jullie toevallig de LG AV-remote 3 app om o.a. je LG Blu-Ray speler te kunnen bedienen vanaf je telefoon/tablet?

Ik gebruik vooral de Private Audio functie. Perfect om 's avonds een filmpje te kijken, en het geluid via mijn redmi note 2/oordopjes te sturen. Probleem is alleen dat het geluid regelmatig overslaat/wegvalt/stottert. Terwijl met exact dezelfde wifi-verbinding mijn tablet en oude mobiel probleemloos werken. Ik draai de 6.1.7 Xiaomi.eu rom btw. *edit: nieuwste .eu rom 6.1.14 geinstalleerd met zelfde resultaat*
Morgen de huidige staat van de CM eland maar weer eens bekijken.

Iemand een idee wat er aan de hands kan zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Daytona op 20-01-2016 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMuizen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-10 08:49
Ik heb sinds kort ook een Redmi Note 2 gekocht en met mijn telfort simkaart werkte hij prima.
Nu echter ben ik geswitched naar Simpel en kan hij de sim kaart niet lezen!
Simpel aan de telefoon gehad maar die zegt dat het toestel een simlock heeft.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
De simkaart in een iphone 4 van simpel doet het wel gewoon.
Dank je wel alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Het toestel heeft sowieso geen simlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMuizen
Ja dat gaf ik haar ook aan maar ze zij dat moet wel als die op een andere telefoon het wel doet..
Krijg er een punthoofd van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stond dat probleem hier niet al eens eerder in forum?

Wat voor gegevens zie je staan onder Sim. Staan daar nog de oude gegevens van Telfort? Wellicht die verwijderen en dan nieuwe Sim er in. Ik roep nu maar even wat. Ander slot geprobeerd?

Moet bijna wel een software gerelateerd probleem zijn lijkt me.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMuizen
Dat heb ik inderdaad al geprobeerd maar dat is niet gelukt helaas, Ik ga nu meerdere ROMs proberen
Kon het niet in het forum teruglezen.
Dank voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-01-2024
Vandaag mijn glass screen protector van Aliexpress binnengekregen. Er zit een barst in de screen protector... En dan nog niet eens te benoemen dat hij niet eens plakkerig is om hem vast te maken aan je scherm. Ook zijn de maten niet goed, hij vult niet heel je scherm. Had er zo'n 4,50€ voor betaald met shipping
Heb al meteen een dispute aangemaakt via Alie maar ik betwijfel of ik nog dat geld zal terugzien...
(http://s.aliexpress.com/VnINRnaE)

[ Voor 5% gewijzigd door Mees789 op 20-01-2016 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48
PMuizen schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:03:
Ik heb sinds kort ook een Redmi Note 2 gekocht en met mijn telfort simkaart werkte hij prima.
Nu echter ben ik geswitched naar Simpel en kan hij de sim kaart niet lezen!
Simpel aan de telefoon gehad maar die zegt dat het toestel een simlock heeft.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
De simkaart in een iphone 4 van simpel doet het wel gewoon.
Dank je wel alvast!
Originele ROM, Xiaomi.eu of Webshop ROM?
Kan je alle APN settings verwijderen en weer binnen laten halen voor Simpel?

Wat voor melding krijg je precies te zien? Is je simkaart misschien een fractie groter dan de voorganger? Zit de SIM er wel precies goed in? Heb je hem zelf geknipt?

Er zijn zoveel dingen die net verkeerd kunnen zijn.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PMuizen
Dank voor je reactie.
Ik heb het geprobeerd met een sim adapter en dan pakt hij hem wel!
Als een kind zo blij :) :) :)
bedankt Kiswum

[ Voor 77% gewijzigd door PMuizen op 20-01-2016 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Mees789 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 16:35:
Vandaag mijn glass screen protector van Aliexpress binnengekregen. Er zit een barst in de screen protector... En dan nog niet eens te benoemen dat hij niet eens plakkerig is om hem vast te maken aan je scherm. Ook zijn de maten niet goed, hij vult niet heel je scherm. Had er zo'n 4,50€ voor betaald met shipping
Heb al meteen een dispute aangemaakt via Alie maar ik betwijfel of ik nog dat geld zal terugzien...
Ik kan je de glass protector van Nillkin aanraden... Ok volgens mij klopt de uitsparing niet helemaal (valt over de camera heen) maar dat is niet zo erg. Makkelijk aan te brengen en zeer goede bescherming, ook tegen vinger afdrukken. Wél een tikkeltje duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik heb deze gekocht, zit echt perfect en plakt prima! http://s.aliexpress.com/2M36B7fe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Ik heb deze gekocht maar nog niet binnen. Heb er gelijk maar twee gekocht.
http://nl.aliexpress.com/...ter-2-5D/32493190650.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
PMuizen schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 17:03:
..............
Ik heb het geprobeerd met een sim adapter en dan pakt hij hem wel!.............
Sim adapter?
Betekent dit dat je er een nano sim in probeerde te doen ipv een micro sim?
Als dat het geval was dan zal het wel passen maar zal het plaatsen op de contacten een hele klus zijn en mocht het lukken, waarschijnlijk niet lang stand zal houden omdat de sim gaat schuiven.

[ Voor 25% gewijzigd door elinx op 21-01-2016 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik betaal bijna nooit meer dan $1 voor een tempered glass screen protector, tot nu toe geen pech gehad. Ik snap niet dat je meer dan 2x zoveel aan shipping uitgeeft als het item zelf kost 8)7 . Maar als je foto's heb gemaakt voordat je de protector hebt aangebracht (met barst) en na het aanbrengen (om aan te tonen dat je dat de maat niet goed is) maak je een goede kans om in ieder geval iets terug te krijgen.

Deze al genoemd door Esjo is goed.

Een tempered glass screen protector is toch niet plakkerig? Zie bv dit filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelleeelco schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 19:21:
[...]

Ik kan je de glass protector van Nillkin aanraden... Ok volgens mij klopt de uitsparing niet helemaal (valt over de camera heen) maar dat is niet zo erg. Makkelijk aan te brengen en zeer goede bescherming, ook tegen vinger afdrukken. Wél een tikkeltje duurder.
De uitsparing is volgens mij ook niet voor de camera bedoeld, maar voor de proximity sensor. Deze sensor "voelt" of je de telefoon tegen je oor houdt/in je broekzak hebt of juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Oh! Dat kan natuurlijk ook! Nou dan klopt het allemaal prima... Dank voor de info. Kan ik hem alleen maar nog meer aanraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMuizen
Nee ik had een micro sim erin gedaan maar die pakte hij niet, daar een nano sim van gemaakt en een adapter gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
Dankjewel iedereen voor de tips en/of opmerkingen. Hopen dat de volgende screen protector wel goed aankomt haha :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruurd31
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 20:31
Mees789 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 17:57:
Dankjewel iedereen voor de tips en/of opmerkingen. Hopen dat de volgende screen protector wel goed aankomt haha :P
Dan had je net zoveel pech als mij, want mijn protectionglass was ook gebroken. Na een berichtje met foto kreeg ik zomaar een nieuwe. Nu nog hopen dat hij ook echt komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cieke007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-10 18:52
Heeft er iemand problemen syncen van google agenda na de laatste update? (6.1.21)

Mijn gmail, google drive ,... syncen perfect. Alleen agenda geeft een sync error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
Ruurd31 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 14:51:
[...]

Dan had je net zoveel pech als mij, want mijn protectionglass was ook gebroken. Na een berichtje met foto kreeg ik zomaar een nieuwe. Nu nog hopen dat hij ook echt komt!
Ik had ook een foto gestuurd. De verkoper bood mij een nieuwe aan, maar ik heb toch maar om een refund gevraagd :P
Over een paar dagen heb ik het geld weer terug als het goed is.
Ik ga die Nillkin Screen Protector eens proberen die iemand anders had aangeraden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruurd31
Mees789 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 19:44:
[...]

Ik had ook een foto gestuurd. De verkoper bood mij een nieuwe aan, maar ik heb toch maar om een refund gevraagd :P
Ik ga die Nillkin Screen Protector eens proberen die iemand anders had aangeraden
Dat ging bij mij een beetje lastig, ik kreeg hem er extra bij als 'gift' en dan ook nog klagen. Lekker Nederlands :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
Ruurd31 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 20:03:
[...]

Dat ging bij mij een beetje lastig, ik kreeg hem er extra bij als 'gift' en dan ook nog klagen. Lekker Nederlands :P
hahaha, dan begrijp ik het wel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mees789 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 19:44:
[...]

Ik had precies hetzelfde, maar dan met een flip case. Duidelijke foto gemaakt van de telefoon erin waarop duidelijk te zien is dat hij veel te groot was, en gewoon geld terug gekregen na dispute :)
Als de foto maar duidelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 09:58:
[...]

Ik had precies hetzelfde, maar dan met een flip case. Duidelijke foto gemaakt van de telefoon erin waarop duidelijk te zien is dat hij veel te groot was, en gewoon geld terug gekregen na dispute :)
Als de foto maar duidelijk is :)
Gelukkig hoef ik hem niet terug te sturen of iets dergelijks, wat zal dat een ramp zijn hahah

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roontje
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10 12:10
cieke007 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 18:03:
Heeft er iemand problemen syncen van google agenda na de laatste update? (6.1.21)

Mijn gmail, google drive ,... syncen perfect. Alleen agenda geeft een sync error
ik had ook problemen met sync van de agenda. Verwijderd en app opnieuw geïnstalleerd, daarna een herstart. Blijkbaar was de koppeling met mijn account verdwenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:41
Ja dat had ik ook met m'n Note3, verwijderen en opnieuw installeren van Google Agenda, daarna werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cieke007
roontje schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:46:
[...]

ik had ook problemen met sync van de agenda. Verwijderd en app opnieuw geïnstalleerd, daarna een herstart. Blijkbaar was de koppeling met mijn account verdwenen...
Zalig het werkt nu, hartelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruurd31
cieke007 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 17:10:
[...]

Zalig het werkt nu, hartelijk dank
Het is wel vreemd, hier had ik hetzelfde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprintkanon
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 16:27
Bij mij nog steeds hetzelfde. Na 50 seconden verdwijnen mijn agenda notities vanzelf, echt bizar.
Google Kalender al opnieuw geïnstalleerd, maar ge-eikel blijft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cieke007
sprintkanon schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:24:
Bij mij nog steeds hetzelfde. Na 50 seconden verdwijnen mijn agenda notities vanzelf, echt bizar.
Probeer anders eens de agenda die standaard is bijgeleverd bij MIUI. Die kan ook met de data van google agenda overweg. De widget vind ik iniedergeval mooier dan die van google :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe krasvrij dat temperedd glass is? Lijkt me niet de kwaliteit van Gorilla Glass. Anders bestel ik nog een setje ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sprintkanon schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:24:
Ook een fijne: Google Play: aCalendar - Android Kalender Nooit problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:07:
Weet iemand hoe krasvrij dat temperedd glass is? Lijkt me niet de kwaliteit van Gorilla Glass. Anders bestel ik nog een setje ......
Ik had er eentje binnen gekregen met een klein barstje in het stukje wat tussen de oortelefoon aansluiting zit en de top. Heb toen maar nieuwe besteld (was namelijk mijn fout met uitpakken) en ben even lekker los gegaan op het protectortje. Een schaar of mes is geen issue, blijft goed, een sleutel is letterlijk peanuts, de boormachine was iets pittiger en daar merkte ik ook op dat er een beetje krassen ontstonden, maar bovenal is het wat mij betreft zeker een toevoeging aan iedere telefoon! (Had overigens geen foto's gemaakt, jammer achteraf 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raznov schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:33:
[...]

Ik had er eentje binnen gekregen met een klein barstje in het stukje wat tussen de oortelefoon aansluiting zit en de top. Heb toen maar nieuwe besteld (was namelijk mijn fout met uitpakken) en ben even lekker los gegaan op het protectortje. Een schaar of mes is geen issue, blijft goed, een sleutel is letterlijk peanuts, de boormachine was iets pittiger en daar merkte ik ook op dat er een beetje krassen ontstonden, maar bovenal is het wat mij betreft zeker een toevoeging aan iedere telefoon! (Had overigens geen foto's gemaakt, jammer achteraf 8)7 )
Tnkx. Reden dat ik het vraag is dat dit niet zo'n courant toestel is en ik bang ben dat als we een jaar verder zijn je misschien moet zoeken naar zo'n ding. Toch maar een extra setje kopen denk ik. Kan hem maar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:02:
[...]

Tnkx. Reden dat ik het vraag is dat dit niet zo'n courant toestel is en ik bang ben dat als we een jaar verder zijn je misschien moet zoeken naar zo'n ding. Toch maar een extra setje kopen denk ik. Kan hem maar hebben.
Vallen heel erg mee qua prijs. Meestal bestel ik er 2 a 3 voor een telefoon. Altijd handig op voorraad, alhoewel ik moet toegeven dat die voorraad screenprotectors voor verkochte of overleden telefoons nu wel een beetje overkill aan het worden is :). Anyway, beter 2 dollar meer uitgeven aan iets wat je niet gebruikt, dan een kras op je scherm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Een eenvoudige tool voor Xiaomi Redmi Note 2, om CPU-bronnen, en anderen te beheren.

https://play.google.com/s...?id=hu.xmister.hermestool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Ik gebruik business calender, er zijn een paar versies, maar deze heeft VERREWEG mijn voorkeur, ik heb er echt heel wat geprobeerd, maar deze is echt heel erg goed.....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruurd31
Mees789 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 17:57:
Hij is binnen gekomen, maar wel gebroken.. :(
Raznov schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:33:
[...]

Welke heb je besteld? Ik denk dat ik er ook maar één losse voor ga kopen.

[ Voor 57% gewijzigd door Ruurd31 op 30-01-2016 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deuce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 00:20
Ik heb een redmi note 2, met de chinese en engelse taal.
Miui version 592
Heel veel gelezen zodat ik een rom op kan flashen met NL taal.
Helaas tot nu geen succes. Er zijn een aantal manieren om te flashen maar tot nu toe lukt het niet.

Als ik power + volume up inhoudt dan kom ik in de Mi recovery menu (2.0.1) en kan dan een update installeren (wipe/reset/wipe cache). Dat lukt niet, waarschijnlijk alleen officiele rom (?)

Ik wil graag in de fastboot en dat is het probleem denk ik. Druk ik op power on en volume down dan start de telefoon (logo en blijft in beeld). Het gaat niet verder, ook niet na ongeveer 1 minuut. Dus geen android menu.

Als ik de update app kies krijg ik ze zien:
Miui 5.9.3 stabel build) en check for update. Geen stipjes rechtsboven voor opties.

Kan iemand mij een suggestie geven wat ik het beste kan doen?

Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Deuce schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:57:
Ik heb een redmi note 2, met de chinese en engelse taal.
Miui version 592
Heel veel gelezen zodat ik een rom op kan flashen met NL taal.
Helaas tot nu geen succes. Er zijn een aantal manieren om te flashen maar tot nu toe lukt het niet.

Als ik power + volume up inhoudt dan kom ik in de Mi recovery menu (2.0.1) en kan dan een update installeren (wipe/reset/wipe cache). Dat lukt niet, waarschijnlijk alleen officiele rom (?)

Ik wil graag in de fastboot en dat is het probleem denk ik. Druk ik op power on en volume down dan start de telefoon (logo en blijft in beeld). Het gaat niet verder, ook niet na ongeveer 1 minuut. Dus geen android menu.

Als ik de update app kies krijg ik ze zien:
Miui 5.9.3 stabel build) en check for update. Geen stipjes rechtsboven voor opties.

Kan iemand mij een suggestie geven wat ik het beste kan doen?

Thanx!
Zou je even exact aan kunnen geven welke rom versie je hebt? Dus met leestekens erbij, of een screenshot maken van je device info.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deuce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 00:20
Afbeeldingslocatie: http://thumbnails105.imagebam.com/46235/139063462340585.jpg
Afbeeldingslocatie: http://thumbnails113.imagebam.com/46235/99b817462340599.jpg

Ik hoop dat ik het zo werkt, de screenshots.

Bedankt voor het meedenken!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Deuce schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 22:08:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik hoop dat ik het zo werkt, de screenshots.

Bedankt voor het meedenken!
:)
Ik heb even zitten googlen maar ik denk dat je een Chinese rom versie hebt (China Unicom). Wat je zou kunnen proberen is een officiële weekly developer rom flashen (waardoor automatisch root) en dan vervolgens een Multi lang rom.

Je moet dit dan doen via de recovery. Let er op waar je je rom plaats, dit kan belangrijk zijn. Lees ook de openingspost van de Redmi Note 3 eens door, hier staat het een en ander beschreven over hoe een rom te flashen en waar je je files plaatst. [Xiaomi Redmi Note 3] Ervaringen en Discussie

Dev rom: http://bigota.d.miui.com/..._6.1.8_54feae9c38_5.0.zip

Misschien ook handig om dit door te nemen, dit is hoe je TWRP recovery op de RN2 zet: http://en.miui.com/thread-146299-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Heeft er hier nog iemand anders een Xiaomi Mi Band gekoppeld aan de Note 2? Heb er hier zo nu en dan problemen mee dat de band niet gevonden wordt (Waardoor het dan voorkomt dat de unlock via band functie niet werkt, luxe problemen). Iemand enig idee of dit ook mogelijk gefixed is in de meest recente weekly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
werkt de rabobank app alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, ik heb nu ook een Xiaomi redmi note 2.
Er staat inmiddels een rom op van xioami.eu. https://www.androidfilehost.com/?fid=24389512218018197
Deze draait erg fijn en heeft nederlands als taal.
Om de rom te flashen heb ik er eerst TWRP opgezet. http://en.miui.com/thread-207290-1-1.html Deze handleiding vond ik erg fijn.

Voor EUR 110 een heel fijne telefoon. Of ik aan het formaat ga wennen is nog te bezien.....

Gr GJ

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2016 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
dirkhimself schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:42:
Specs 32 gb voor sd card slot, is eigenlijk niet zoveel.....

als je er 64GB in steekt, krijg je dan problemen?
ik heb deze tool gebruikt:

http://www.ridgecrop.demon.co.uk/index.htm?guiformat.htm

formatteert 64 gb sandisk ultra op fat32, en wordt daarna meteen goed herkent op de XRN2... d:)b

success!!

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raznov schreef op maandag 01 februari 2016 @ 23:13:
Heeft er hier nog iemand anders een Xiaomi Mi Band gekoppeld aan de Note 2? Heb er hier zo nu en dan problemen mee dat de band niet gevonden wordt (Waardoor het dan voorkomt dat de unlock via band functie niet werkt, luxe problemen). Iemand enig idee of dit ook mogelijk gefixed is in de meest recente weekly?
Bij mij gaat het ook niet altijd goed met de unlock i.c.m. Mi band 1s. Tsja is i.d.d. een beetje een luxe probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:27
Ik had cyanogenmod op mijn Note 2 gezet in de hoop dat de eerder genoemde problemen met BT audio en Rabobank opgelost zouden zijn. De Rabo app doet het nu wel, maar BT audio problemen zijn er nog steeds.

Overall ben ik inmiddels zo gewend aan Miui dat ik dat eigenlijk prettiger vind dat cyanogenmod (of in ieder geval onderscheidender ;-)) Is er inmiddels een rom van xiaomi.eu waarop de Rabo app wel werkt?

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
klaaas schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:01:
Overall ben ik inmiddels zo gewend aan Miui dat ik dat eigenlijk prettiger vind dat cyanogenmod (of in ieder geval onderscheidender ;-)) Is er inmiddels een rom van xiaomi.eu waarop de Rabo app wel werkt?
Ik denk dat je eerder bij de Rabo zelf moet aankloppen i.p.v. bij MIUI:

Rabobank app op Google Play:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/C8NRFRr.jpg

ING app op Google Play:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WnaqpcQ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Hebben jullie issues met het installeren van de nieuwe (laatste) rom.

Ik krijg telkens errors na het installeren. En de updater app gaat meteen naar twrp en die is laatste tijd retetraag.

Iemand problemen met.
com.android.phone has stopped
com.miui.mipub has stopped

Zulk soort issues maar met clear dalvik/cache lukt het niet om te verhelpen alleen wanneer je factoryreset doet en alles verwijderd. Zo vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klaaas schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:01:
Ik had cyanogenmod op mijn Note 2 gezet in de hoop dat de eerder genoemde problemen met BT audio en Rabobank opgelost zouden zijn. De Rabo app doet het nu wel, maar BT audio problemen zijn er nog steeds.

Gewoon overstappen naar ING. Nooit problemen mee gehad en nog goedkoper ook. Dubbel voordeel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:27
John Rambo schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:22:
[...]

Ik denk dat je eerder bij de Rabo zelf moet aankloppen i.p.v. bij MIUI:
Over de Rabo app wordt al heel lang geklaagd (sinds de update), maar dat heeft blijkbaar nog niet geholpen.
En met cyanogenmod werkt het dus wel. Ik hoopte dat het een kleinigheid was die in een nieuwe update van Miui wellicht (onbedoeld?) ook verholpen zou zijn. Overstappen naar ING omdat Miui beter bevalt dan cyanogenmod is me net wat te gek ;)

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zessen
  • Laatst online: 22:17
En de kosten van het Rabo Direct pakket gaan omlaag naar € 1,20 per maand (in april 2016).
Daarmee goedkoper dan ING.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
theduke1989 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:41:
Hebben jullie issues met het installeren van de nieuwe (laatste) rom.

Ik krijg telkens errors na het installeren. En de updater app gaat meteen naar twrp en die is laatste tijd retetraag.

Iemand problemen met.
com.android.phone has stopped
com.miui.mipub has stopped

Zulk soort issues maar met clear dalvik/cache lukt het niet om te verhelpen alleen wanneer je factoryreset doet en alles verwijderd. Zo vervelend
Welke ROM had je ervoor?
Als je van stable komt of een andere rom moet je sowieso data wipe doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:18:
Gewoon overstappen naar ING. Nooit problemen mee gehad en nog goedkoper ook. Dubbel voordeel. ;)
Je zit dan helaas wel bij ING :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Laatst online: 02-06 11:04
-

[ Voor 100% gewijzigd door Eoghlear op 07-02-2016 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zessen
  • Laatst online: 22:17
Er is in het redmi note 3 draadje een link gepost naar een oude .apk voor de rabo app. Is nog de versie zonder alle gelikte tierelantijnen. Die werkt gewoon.
Is die ook veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gedownload en werkt als een zonnetje op een Note 2 en een Mi4. Uiteraard bij het opstarten van de app nooit kiezen voor de optie updaten naar de nieuwste versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Had een probleem met de laatste Note 2 weekly rom versie 61.29. Playstore kon ik niet meer openen en nog wat probleempjes met Google apps. Ben toen teruggegaan naar versie 6.1.21 maar nu kan ik daar weer niet in de instellingen. Hard reset zal het probleem misschien wel oplossen maar dat wil nog niet. Heeft iemand dezelfde problemen ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
TVL schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 12:54:
Had een probleem met de laatste Note 2 weekly rom versie 61.29. Playstore kon ik niet meer openen en nog wat probleempjes met Google apps. Ben toen teruggegaan naar versie 6.1.21 maar nu kan ik daar weer niet in de instellingen. Hard reset zal het probleem misschien wel oplossen maar dat wil nog niet. Heeft iemand dezelfde problemen ondervonden?
Al een cache wipe geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 12:47:
[...]

Gedownload en werkt als een zonnetje op een Note 2 en een Mi4. Uiteraard bij het opstarten van de app nooit kiezen voor de optie updaten naar de nieuwste versie!
Nee, zou ik vooral niet doen met een bankapp. Niet huilen als je je centen kwijt bent dan. Hoe kortzichtig kan je zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Als je naar een eerdere ROM gaat moet je helaas alles wipen. Ook data.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubiks
Apps worden niet voor niets geüpdatet. Mogelijke zwakke plekken worden gedicht.
Ik zou m niet installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Via Titanium gegevens van de instellingen app verwijderen, dan doet ie het weer. De instellingen blijven allemaal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubiks schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:56:
[...]

Apps worden niet voor niets geüpdatet. Mogelijke zwakke plekken worden gedicht.
Ik zou m niet installeren.
Ik vind het ongelofelijk dat hier op Tweakers wordt geadviseerd bankapps te installeren die niet zijn geupdated. Helemaal met jou eens!

Mocht je pc het niet lekker doen kan je ook Windows XP installeren. Zou een soortgelijk advies zijn. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

dutchgio schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:21:
[...]

Via Titanium gegevens van de instellingen app verwijderen, dan doet ie het weer. De instellingen blijven allemaal staan.
Yup werkt, thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik moest dat bij meer stock apps doen om ze weer te laten werken na het downgraden naar .21, zou ze dus even nalopen.

[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 05-02-2016 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 16:32:......................
Ik vind het ongelofelijk dat hier op Tweakers wordt geadviseerd bankapps te installeren die niet zijn geupdated. Helemaal met jou eens!

Mocht je pc het niet lekker doen kan je ook Windows XP installeren. Zou een soortgelijk advies zijn. 8)7
Wat een overtrokken reactie. Het betreft heus niet altijd veiligheidsupdates.
Als de bankapp echt onveilig zou zijn wordt deze geblokkeerd en zal je wel moeten updaten om weer toegang te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elinx schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 18:22:
[...]

Wat een overtrokken reactie. Het betreft heus niet altijd veiligheidsupdates.
Als de bankapp echt onveilig zou zijn wordt deze geblokkeerd en zal je wel moeten updaten om weer toegang te krijgen.
Je gaat je gang maar. Het is niet mijn geld. Mocht het misgaan zal je bank niet aansprakelijk zijn want hun ICT-ers kunnen zien met welke app jij hebt gebankierd. Zal vast in de voorwaarden staan van Rabobank. (NB: laat ik nu 15 jaar bij een bank hebben gewerkt. Als ik dit had geadviseerd had ik ontslag op staande voet gekregen).

On topic maar weer ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:20

Zenix

BOE!

Vandaag ook deze telefoon binnengekregen de Xiaomi EU ROM erop ging zonder problemen. Heb de DPI ook op 380 gezet, zo past er veel op het scherm. Voor 111 euro mooie telefoon en een flinke upgrade vanaf de redmi 1s.

[ Voor 4% gewijzigd door Zenix op 06-02-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:09
waar heb je hem gevonden voor 111 euro?
Zenix schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 22:15:
Vandaag ook deze telefoon binnengekregen de Xiaomi EU ROM erop ging zonder problemen. Heb de DPI ook op 380 gezet, zo past er veel op het scherm. Voor 111 euro mooie telefoon en den flinke upgrade vanaf de redmi 1s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:20

Zenix

BOE!

djiedjee schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 12:11:
waar heb je hem gevonden voor 111 euro?

[...]
Aanbieding die tijdje geleden was.
Joatg schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 00:31:
Nu bij HKG 111euro: http://goo.gl/0305Z8 Je kan ook een coupon krijgen op dezelfde pagina van $8. Dus met een beetje geluk heb je hem voor 104euro in huis. Weet alleen niet precies hoe het met die coupon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.kimovil.com/en...omi-redmi-note-2-2gb-16gb

Werkt vaak erg goed voor prijsvergelijk!
Het is i.d.d. een erg fijne smartphone. Ik heb hem ook voor eur 110, dat is eigenlijk geen geld....

gr GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 14:49
Waarom zijn alle posts van na 6 feb 17 uur verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Kitano schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:04:
Waarom zijn alle posts van na 6 feb 17 uur verdwenen?
Ja, nou je het zegt...
Zou ik ook wel eens willen weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-08 14:27
Misschien dat hier iemand iets aan heeft:
Ik draai MIUI Global 7.1 stable (7.1.3.0 LHMMICK) Op de prime, (TWRP + root)
En heb met Titanium Backup de volgende doorgestreepte apps geuninstalled:

https://dapi.stackstorage.com/index.php/s/HkLK0ufzxqCCzqp
https://dapi.stackstorage.com/index.php/s/8TpOTTJsIr9rcXF

Alles (wat ik gebruik) werkt nog, ik gebruik die MI apps (en weather) toch niet. (Wil je wel 'het weer' behouden, de-installeer die dan niet)
Tijdens uninstall gaf hij wel een paar meldingen (blabla stopped), maar na reboot, perfect zonder problemen (Al meer dan een week met 7.1.2.0.)
Na officiele update naar 7.1.3.0 moest ik wel opnieuw rooten, en die apps er weer afgooien, (maar die stonden allemaal mooi bovenaan in Titanium backup nu).
Dit zie ik mezelf niet elke update doen, dus ik denk zelf dat ik niet elke update direct installeer.

Ik raad je aan alvorens je deze apps wilt gaan de-installeren eerst een full backup te maken, voor alle zekerheid, mocht er iets misgaan.

Doe er je voordeel mee, of blijf er vanaf _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door sjhgvr op 08-02-2016 23:42 . Reden: 'het weer' ]

oisd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Je kunt ze ook 'bevriezen' met Titanium, dan heb je ze ook niet meer in je lijst en draaien ze niet ondanks dat de .apk nog wel aanwezig is, dat overleeft ook een rom update een goed je het dus niet elke keer opnieuw te doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Tip:
Met de Redmi Note 2 Tool app kan je nu ook TWRP of MiRecovery flashen.
oOo

Google Play: Redmi Note 2 Tool

Edit:
En natuurlijk batterij besparen.

[ Voor 50% gewijzigd door Rubiks op 09-02-2016 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-08 14:27
dutchgio schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 07:27:
Je kunt ze ook 'bevriezen' met Titanium, dan heb je ze ook niet meer in je lijst en draaien ze niet ondanks dat de .apk nog wel aanwezig is, dat overleeft ook een rom update een goed je het dus niet elke keer opnieuw te doen. ;)
Dat werkt helaas alleen in de donate versie (niet in de free).
Wel bedankt voor de info _/-\o_

oisd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
App is zo goed, die is de aanschaf wel waard hoor. ;)
Pagina: 1 ... 23 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken