Ik blijf push berichten niet binnen krijgen. En widgets lopen achter of updaten helemaal niet. M'n wekker gaat soms niet af. Alles lijkt te maken hebben met miui die op de achtergrond blijft afsluiten... Redelijk onder controle door heel veel verschillende aanpassingen maar blijft regelmatig terug komen...
Heb je auto start aanstaan? Ik had ook een hele tijd dat Whatsapp steeds afsloot etc etc.Esjo schreef op zondag 18 december 2016 @ 20:53:
[...]
Ik blijf push berichten niet binnen krijgen. En widgets lopen achter of updaten helemaal niet. M'n wekker gaat soms niet af. Alles lijkt te maken hebben met miui die op de achtergrond blijft afsluiten... Redelijk onder controle door heel veel verschillende aanpassingen maar blijft regelmatig terug komen...
Ergens in de instellingen (ik ben even te lui om zelf te gaan graven), kan je instellen welke apps MIUI meteen weer moet opstarten zodra ze worden afgesloten.
Combineer je dat met uberhaupt in de instellingen instellen dat deze apps niet mogen worden afgesloten (kan ergens), en dan werkt het zoals je op normale android gewent bent
Zonder die auto start instellingen word je gek inderdaad
Verwijderd
Bij veiligheid autostart activeren en linksonder klikken op home scherm menuteken. Dan zie je openstaande apps en die vergrendelen door ze naar beneden te trekken. Dan zie je een slotje op je app staan en sluiten ze niet meer. Dan heb je nergens meer last van.Esjo schreef op zondag 18 december 2016 @ 20:53:
[...]
Je kunt ook onder de toegankelijkheidsinstellingen de hele MIUI optimalisatie uitzetten, dan ben je er ook vanaf.
dat doet de mijne ook sinds een tijdje ga er nu even de laatste nieuwe rom op flashen vanaf deze site: http://en.miui.com/a-234.htmlMees789 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 17:32:
Op welke MIUI (of iets anders) draaien jullie?
Ik kan geeneens een facebook video van 2 minuten kijken of er is al 15% af...
Moet 'm nu 3x per dag opladen, daar wordt ik toch wel gek van
en hoop dat dat verbetering bied
Ik was weer teruggegaan naar de vorige MIUI, dit ging niet goed en ben toen weer naar MIUI 8 gegaan. Heb ook de cache enzo gewiped. Nu presteert de batterij al een stuk beterReloader schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:24:
[...]
dat doet de mijne ook sinds een tijdje ga er nu even de laatste nieuwe rom op flashen vanaf deze site: http://en.miui.com/a-234.html
en hoop dat dat verbetering bied
hebnu miui 8 draaien maar de global rom en daar zit de NL taal niet inMees789 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:54:
[...]
Ik was weer teruggegaan naar de vorige MIUI, dit ging niet goed en ben toen weer naar MIUI 8 gegaan. Heb ook de cache enzo gewiped. Nu presteert de batterij al een stuk beter
maar de xiaomi.eu rom wil er bij mij niet op
Auto start staat inderdaad aan en lijkt het redelijk onder controle te houden. Maar nog steeds komt het voor dat er dingen niet door komen.Mooneater schreef op maandag 19 december 2016 @ 00:06:
[...]
Heb je auto start aanstaan? Ik had ook een hele tijd dat Whatsapp steeds afsloot etc etc.
Ergens in de instellingen (ik ben even te lui om zelf te gaan graven), kan je instellen welke apps MIUI meteen weer moet opstarten zodra ze worden afgesloten.
Combineer je dat met uberhaupt in de instellingen instellen dat deze apps niet mogen worden afgesloten (kan ergens), en dan werkt het zoals je op normale android gewent bent
Zonder die auto start instellingen word je gek inderdaad
Autostart, naar beneden sliden, staat aan. Nog steeds komen er soms dingen niet door of blijven widgets hangen.Verwijderd schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:44:
[...]
Bij veiligheid autostart activeren en linksonder klikken op home scherm menuteken. Dan zie je openstaande apps en die vergrendelen door ze naar beneden te trekken. Dan zie je een slotje op je app staan en sluiten ze niet meer. Dan heb je nergens meer last van.
Ook al gedaan. Miui optimalisatie en geheugen optimalisatie staan beide uitgeschakeld. Dit in combi met bovenstaande blijft soms nog kleine probleempjes geven. Niet onoverkomelijk maar was vooral benieuwd of CM dit probleem ook gaat geven en of de camera inmiddels verbeterd is.dutchgio schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:01:
Je kunt ook onder de toegankelijkheidsinstellingen de hele MIUI optimalisatie uitzetten, dan ben je er ook vanaf.
Ik heb het nu zelf ook gedeeltelijk, overgestapt naar de Stable in plaats van Dev door middel van een clean install en apps en instellingen door middel van een backup teruggezet.
Nu dus ook wat onzekerheid met apps die wel/geen/laat notificaties geven ondanks het juist zetten van bovengenoemde instellingen...
Nu dus ook wat onzekerheid met apps die wel/geen/laat notificaties geven ondanks het juist zetten van bovengenoemde instellingen...
HELP!!!
Dat is het enige wat nog in mij opkomt nu...
Gisteren merkte mijn vrouw op dat haar 60Gb external SD niet meer zichtbaar was in de telefoon.
Dus ik haal het kaartje uit de telefoon, hang hem aan de PC en krijg "SD moet geformateerd worden".
Wat overigens niet werkt, dus ik neem aan dat de SD card dood is.
Mijn vrouw wilde dat ik hem terug in de telefoon stopte (ik wilde de sd weggooien), en na een tijdje zegt ze dat ze een melding krijgt om de SD te formateren. Ik denk, wat kan het voor kwaad... probeer maar...
Telefoon gaat rebooten, en als ze na een tijd eindelijk weer in haar telefoon zit, is haar telefoon gewiped.
Eerst natuurlijk paniek om fotos en videos, maar die staan gelukkig in de google cloud.
Daarna probeert ze weer in te loggen in de telefoon.
Sim unlocken werkt.
Connect to wifi.
Connect to gmail account.
Log in to mi account....
Uhm... Ik heb die telefoon vorig jaar kerst aan haar gegeven, en ik herinner me niks van een Mi account.
Ik weet wel dat ik de mijne al een half jaar had, en dat Mi account onhandig vond (en uitgezet had op mijn telefoon), en ik dacht dat ik dat op haar telefoon geskipped had.
Maar wat ik ook probeer.... niets werkt.
Het Mi account hangt niet aan haar telefoon nr, want ik heb de sim kaart pas dagen na de telefoon installatie gekocht. Zoeken op telefoon nr op account.mi.com levert ook niks op.
Ik heb haar gmail email en facebook geprobeerd, die bestaan niet.
Het enige wat ik kan verzinnen is dat ik een email adres op mijn domein gebruikt heb (catch all, dus ontelbaar veel mogelijkheden), maar alle usual email namen leveren niks op.
Ik heb een factory reset gedaan, zelfs met wipe all data.
Ik heb de laatste miui geflashed, en ook 6.5.5 (wat op mijn telefoon staat), maar telkens hang ik weer in activate your mi account.
De pagina waar je normaal je mi account kan aanmaken of inloggen wordt overgeslagen tijdens setup.
Je ziet hem even, maar dan staat er onderin "retrieving security info", en dan gaat hij automatisch door naar de pagina waar je alleen het wachtwoord kan invoeren.
Door op wat knoppen te drukken krijg ik op een gegeven moment een skip optie, en kan ik de installatie afronden, maar dan krijd ik :this device is locked: als ik probeer in te loggen, en kan ik alleen active this device kiezen,
Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen?
Is het bv mogelijk om die security data te wipen, of te backupen op mijn telefoon en dan te restoren op haar telefoon?
Ik ben echt ten einde raad.... zeker gezien dat als ik hierop google, nergens een oplossing staat buiten "unlock your mi account (kan niet, want ik weet het account niet)", of factory reset (maar dat heb ik al 2 keer gedaan).
Iemand enig idee?
EDIT:
Ik heb hem weer aan de praat gekregen door via fastboot een flash_all te doen van de global rom (v7.2.3.0).
Dat is het enige wat nog in mij opkomt nu...
Gisteren merkte mijn vrouw op dat haar 60Gb external SD niet meer zichtbaar was in de telefoon.
Dus ik haal het kaartje uit de telefoon, hang hem aan de PC en krijg "SD moet geformateerd worden".
Wat overigens niet werkt, dus ik neem aan dat de SD card dood is.
Mijn vrouw wilde dat ik hem terug in de telefoon stopte (ik wilde de sd weggooien), en na een tijdje zegt ze dat ze een melding krijgt om de SD te formateren. Ik denk, wat kan het voor kwaad... probeer maar...
Telefoon gaat rebooten, en als ze na een tijd eindelijk weer in haar telefoon zit, is haar telefoon gewiped.
Eerst natuurlijk paniek om fotos en videos, maar die staan gelukkig in de google cloud.
Daarna probeert ze weer in te loggen in de telefoon.
Sim unlocken werkt.
Connect to wifi.
Connect to gmail account.
Log in to mi account....
Uhm... Ik heb die telefoon vorig jaar kerst aan haar gegeven, en ik herinner me niks van een Mi account.
Ik weet wel dat ik de mijne al een half jaar had, en dat Mi account onhandig vond (en uitgezet had op mijn telefoon), en ik dacht dat ik dat op haar telefoon geskipped had.
Maar wat ik ook probeer.... niets werkt.
Het Mi account hangt niet aan haar telefoon nr, want ik heb de sim kaart pas dagen na de telefoon installatie gekocht. Zoeken op telefoon nr op account.mi.com levert ook niks op.
Ik heb haar gmail email en facebook geprobeerd, die bestaan niet.
Het enige wat ik kan verzinnen is dat ik een email adres op mijn domein gebruikt heb (catch all, dus ontelbaar veel mogelijkheden), maar alle usual email namen leveren niks op.
Ik heb een factory reset gedaan, zelfs met wipe all data.
Ik heb de laatste miui geflashed, en ook 6.5.5 (wat op mijn telefoon staat), maar telkens hang ik weer in activate your mi account.
De pagina waar je normaal je mi account kan aanmaken of inloggen wordt overgeslagen tijdens setup.
Je ziet hem even, maar dan staat er onderin "retrieving security info", en dan gaat hij automatisch door naar de pagina waar je alleen het wachtwoord kan invoeren.
Door op wat knoppen te drukken krijg ik op een gegeven moment een skip optie, en kan ik de installatie afronden, maar dan krijd ik :this device is locked: als ik probeer in te loggen, en kan ik alleen active this device kiezen,
Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen?
Is het bv mogelijk om die security data te wipen, of te backupen op mijn telefoon en dan te restoren op haar telefoon?
Ik ben echt ten einde raad.... zeker gezien dat als ik hierop google, nergens een oplossing staat buiten "unlock your mi account (kan niet, want ik weet het account niet)", of factory reset (maar dat heb ik al 2 keer gedaan).
Iemand enig idee?
EDIT:
Ik heb hem weer aan de praat gekregen door via fastboot een flash_all te doen van de global rom (v7.2.3.0).
Ik heb sinds een aantal weken dat de batterij binnen een halve dag leeg is zonder goede reden.
Ik heb al een nieuwe batterij uit China gehaald, maar eigenlijk heb ik het zelfde gezeik. Ik heb even rond gegoogled, het zou verschillende dingen kunnen zijn. Sommige fora zeggen dat bepaalde types batterijen gewoon slecht zijn. Hier op Tweakers hebben mensen last na een update naar MIUI 8. Ik heb even gecheckt, maar ik draai gewoon nog MIUI 7.5, geen speciale custom rom (gewoon die EU rom), en heb qua gebruik ook niet opeens een ander patroon. GPS staat uit behalve als ik google maps of runkeeper gebruik, bluetooth staat uit. Wifi staat uit als ik het huis uit ga. Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen? Anders zou het wellicht tijd te worden om over te stappen naar een CM build. Ik heb die in het verleden al eens geprobeerd, vond het niet helemaal mijn ding (weet niet meer waar aan dit lag, volgens mij werden er een aantal belangrijke functies niet ondersteund), maar ik kan mij wel herinneren dat het een betere accuduur opleverde.
Ik heb al een nieuwe batterij uit China gehaald, maar eigenlijk heb ik het zelfde gezeik. Ik heb even rond gegoogled, het zou verschillende dingen kunnen zijn. Sommige fora zeggen dat bepaalde types batterijen gewoon slecht zijn. Hier op Tweakers hebben mensen last na een update naar MIUI 8. Ik heb even gecheckt, maar ik draai gewoon nog MIUI 7.5, geen speciale custom rom (gewoon die EU rom), en heb qua gebruik ook niet opeens een ander patroon. GPS staat uit behalve als ik google maps of runkeeper gebruik, bluetooth staat uit. Wifi staat uit als ik het huis uit ga. Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen? Anders zou het wellicht tijd te worden om over te stappen naar een CM build. Ik heb die in het verleden al eens geprobeerd, vond het niet helemaal mijn ding (weet niet meer waar aan dit lag, volgens mij werden er een aantal belangrijke functies niet ondersteund), maar ik kan mij wel herinneren dat het een betere accuduur opleverde.
Bel de bergbrandweer. Die hele berg staat hártstikke in de fik.
Waarschijnlijk een app die iets te vaak internet checked en je telefoon uit zijn slaap haalt. Probeer eerst eens met een wakelock detector te achterhalen om welke app het gaat. Deze kan je vervolgens eventueel beperken met een app als GreenifyMorahnah schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:48:
Ik heb sinds een aantal weken dat de batterij binnen een halve dag leeg is zonder goede reden.
Ik heb al een nieuwe batterij uit China gehaald, maar eigenlijk heb ik het zelfde gezeik.........
Ga ik proberen, bedankt!elinx schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:21:
[...]
Waarschijnlijk een app die iets te vaak internet checked en je telefoon uit zijn slaap haalt. Probeer eerst eens met een wakelock detector te achterhalen om welke app het gaat. Deze kan je vervolgens eventueel beperken met een app als Greenify
Edit:
Ik heb het geprobeerd, maar er komen naar mijn idee niet echt schokkende dingen uit. Het idee dat dit gewoon echt een bagger batterij is lijkt mij niet ondenkbaar.
Zie ik hier iets over het hoofd?

[ Voor 27% gewijzigd door Morahnah op 03-01-2017 21:20 ]
Hallo,
Heeft iemand een idee of het uithaalt om een nieuwe batterij te kopen? Zou ik dan langer met één lading kunnen volhouden of zou het niet veel schelen?
Heeft iemand een idee of het uithaalt om een nieuwe batterij te kopen? Zou ik dan langer met één lading kunnen volhouden of zou het niet veel schelen?
Ik heb recent een nieuwe Nohon accu gekocht voor die van mij (die 'originele' vervanging accu's zijn bijna allemaal bagger als ik zo lees).
Had ook het idee dat de originele accu wat minder aan het worden was. Met nieuwe accu haal ik weer schermtijden zoals in het eerste half jaar. Ik draai al wel een hele tijd een oude AOSP rom van nofearhappy op XDA, icm Amplify on wat wakelocks e.d. te killen.
Ik haal nu weer makkelijk een dag, met licht gebruik 2. Schermtijd gemiddeld 4,5 uur, met uitschieters naar 6-7 uur.
Onlangs nog zo'n USB accu tester binnen gekregen;
14 maanden oude originele accu 2640mAh
1 maand oude Nohon 2930mAh.
Had ook het idee dat de originele accu wat minder aan het worden was. Met nieuwe accu haal ik weer schermtijden zoals in het eerste half jaar. Ik draai al wel een hele tijd een oude AOSP rom van nofearhappy op XDA, icm Amplify on wat wakelocks e.d. te killen.
Ik haal nu weer makkelijk een dag, met licht gebruik 2. Schermtijd gemiddeld 4,5 uur, met uitschieters naar 6-7 uur.
Er zijn op XDA om even aan te haken echt goeie roms te vinden, ook qua batterij gebruik. Twee tips die direct zouden moeten helpen:
Gebruik greenify met root access en sluimer echt alles wat je niet nodig hebt in de achtergrond, bij mij blijft alleen WhatsApp en outlook over
zet Google search history uit in de google app
Ik haal makkelijk de volle dag met zwaar gebruik, SOT tussen de 4 en 5 uur
Ik zou deze rom aanraden: Aurora rom
Het is een CM 12.1 rom, heeft geen doze, maar als mijn telefoon op standby staat verbruikt ie echt 0% batterij. Aanrader!
Gebruik greenify met root access en sluimer echt alles wat je niet nodig hebt in de achtergrond, bij mij blijft alleen WhatsApp en outlook over
zet Google search history uit in de google app
Ik haal makkelijk de volle dag met zwaar gebruik, SOT tussen de 4 en 5 uur
Het is een CM 12.1 rom, heeft geen doze, maar als mijn telefoon op standby staat verbruikt ie echt 0% batterij. Aanrader!
[ Voor 20% gewijzigd door Ceejay op 05-01-2017 10:03 ]
7% komt overeen met ca. half uur wakker in 400 minuten.Morahnah schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:32:
.......... niet echt schokkende dingen uit. Het idee dat dit gewoon echt een bagger batterij is lijkt mij niet ondenkbaar...........
Niet echt schokkend en zoals verwacht het meeste door Google en Mi services.
Het hangt natuurlijk van het energieverbruik af hoeveel invloed dit heeft op je accugebruik.
Miui staat nu niet bekend om zijn zuinig gebruik.
Zoal Ceejay aangeeft zijn er diverse mogelijkheden om eea proberen te verbeteren, voor je de accu vervangen gaat, zoals Greenify of een andere rom flashen.
XDA geeft voor Miui deze rom als advies voor de beste accu tijd. Dit betreft een "skinny" Miui versie waar alle onnodige zaken zijn verwijderd.
[ Voor 17% gewijzigd door elinx op 05-01-2017 10:41 ]
Wat een superchille ROM. Had aan het begin een paar crashes van Google Play Services (heb zelf misschien niet de goede versie van Gapps gedownload), maar voor de rest echt super. Haal makkelijk 1,5 dag met die nieuwe batterij op deze manier. Bedankt!Ceejay schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:01:
Hoe is de camera op die rom? Ik zit al lang op een AOSP rom, omdat de andere custom roms flink inleverde tov de MIUI camera.
Op zich tevreden, maar misschien tijd om weer eens iets anders te proberen.
Ik ben niet zo heel erg into foto's maken. Ik hoorde ook dat de "fotokwaliteit" van de miui roms het beste zou zijn, best mogelijk, weet ik niet.Daytona schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:59:
Hoe is de camera op die rom? Ik zit al lang op een AOSP rom, omdat de andere custom roms flink inleverde tov de MIUI camera.
De camera van aurorarom vind ik prima, maar kijk zelf. Zit ook HDR op, en veel opties.
Echt wel!Morahnah schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:49:
[...]
Wat een superchille ROM. Had aan het begin een paar crashes van Google Play Services (heb zelf misschien niet de goede versie van Gapps gedownload), maar voor de rest echt super. Haal makkelijk 1,5 dag met die nieuwe batterij op deze manier. Bedankt!
[ Voor 29% gewijzigd door Ceejay op 10-01-2017 11:06 ]
Ik zou ook deze rom willen proberen (vanwege batterij duur) en kom van een Xiaomi.eu rom.Ik zou deze rom aanraden: Aurora rom
Moet ik een wipe all data doen of is cache+ calvik voldoende?
Kan ik de backup (via instellingen) in de Xiaomi.eu rom doen en de restore in deze Aurora rom?
Instellingen (zoals wifi wachtwoorden) lukt bij mij niet via mijn Google account maar gaan via Mi account. Deze zal ik dan opnieuw moeten invoeren.
Komend van een andere Rom is het sowieso verstandig om format /data te doen. Ik neem tenminste aan dat je al wel twrp hebt geflashed. Download de meest recente opengapps arm64 voor android 5.1 en Flash mee (mini past ook nog). Vergeet ook niet om supersu te flashen.l
Ik vrees dat je backup via miui niet gaat werken met Cyanogen mod.
Wat wel werkt is titanium backup voor je apps of de google backup als je dat aan had staan, waarbij al je apps via Google play worden gedownload, te kiezen bij first boot na inlog op je google account. Ik was een uurtje of twee zoet met alles instellen.
Deze rom heeft behoudens de kernel geen link meer met de miui omgeving, dus bedenk of je dat wil.
Ik vrees dat je backup via miui niet gaat werken met Cyanogen mod.
Wat wel werkt is titanium backup voor je apps of de google backup als je dat aan had staan, waarbij al je apps via Google play worden gedownload, te kiezen bij first boot na inlog op je google account. Ik was een uurtje of twee zoet met alles instellen.
Deze rom heeft behoudens de kernel geen link meer met de miui omgeving, dus bedenk of je dat wil.
[ Voor 10% gewijzigd door Ceejay op 10-01-2017 23:28 ]
CM heeft z'n eigen root mogelijheden, dus SuperSU is niet direct vereist.
Ja, twrp heb ik.Ceejay schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 23:19:
Komend van een andere Rom is het sowieso verstandig om format /data te doen. Ik neem tenminste aan dat je al wel twrp hebt geflashed.
Is er nog een mogelijkheid om die Google backup aan te zetten (Xiaomi.eu rom)?
Klinkt goed, dankjewel!Daytona schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 00:28:
Ik heb recent een nieuwe Nohon accu gekocht voor die van mij (die 'originele' vervanging accu's zijn bijna allemaal bagger als ik zo lees).
Ik denk dat ik hem ook ga bestellen. Hoop dat hij lang mee blijft gaan..
Ik zie net dat ik een barst in mijn scherm heb zitten. Valt bijna niet op, had het eerst ook niet door (weet dat het maandagavond gebeurd moet zijn). Weet iemand of het de moeite waard is op zoek te gaan naar een nieuw schermpje, of kan ik er beter helemaal niet aan beginnen?
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Vorige week het scherm van een Redmi Note 2 vervangen, niet omdat mijn eigen scherm kapot was maar omdat de knoppen onder het scherm niet meer reageerden (vaker voorkomend probleem bij dit model telefoon). Het ging eigenlijk best simpel, had nog nooit een scherm vervangen van een telefoon. Je hebt gewoon een aantal super kleine schroevendraaiers nodig. Ik heb het scherm van AliExpres gehaald voor ongeveer 20 Euro. Bij deze verkoper kan je ook kiezen voor scherm+tools, heb deze tools zelf niet gebruikt maar het kan het proberen waard zijn. Filmpjes als deze gebruikt om te kijken hoe/wat er gedaan moest worden. De maker in dit filmpje doet het soms wel aardig hardhandig..
Het makkelijke is dus gewoon alles losschroeven, voorzichtig zijn met de kabels en deze loskoppelen. Ook de stikkers zachtjes losmaken.
Uiteindelijk was het scherm van het frame losmaken het lastigst. Hiervoor had ik een fohn/heatgun (verfbrander) kort gebruikt om de lijm bovenin (bij de speaker) en onderin iets op te warmen. Daarna kan je ongeveer met beleid het scherm eraf trekken. Hierna was het een kwestie van alles achterstevoren terug te plaatsen. Het demonteren van de telefoon was zeer makkelijk en voor een beetje technisch persoon met geduld goed te doen.
Het scherm werkt nu goed, het is net iets minder kwaliteit maar niet opvallend erg. Je ziet soms een beetje backlight bleeding aan de zijkanten.
Edit:
Het makkelijke is dus gewoon alles losschroeven, voorzichtig zijn met de kabels en deze loskoppelen. Ook de stikkers zachtjes losmaken.
Uiteindelijk was het scherm van het frame losmaken het lastigst. Hiervoor had ik een fohn/heatgun (verfbrander) kort gebruikt om de lijm bovenin (bij de speaker) en onderin iets op te warmen. Daarna kan je ongeveer met beleid het scherm eraf trekken. Hierna was het een kwestie van alles achterstevoren terug te plaatsen. Het demonteren van de telefoon was zeer makkelijk en voor een beetje technisch persoon met geduld goed te doen.
Het scherm werkt nu goed, het is net iets minder kwaliteit maar niet opvallend erg. Je ziet soms een beetje backlight bleeding aan de zijkanten.
Edit:
Toeval...Lees ff de post die ik net plaatsSeroczynski schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:34:
Ik zie net dat ik een barst in mijn scherm heb zitten. Valt bijna niet op, had het eerst ook niet door (weet dat het maandagavond gebeurd moet zijn). Weet iemand of het de moeite waard is op zoek te gaan naar een nieuw schermpje, of kan ik er beter helemaal niet aan beginnen?
[ Voor 18% gewijzigd door Salmon op 11-01-2017 14:38 ]
Ha, goede timing dus, super. Ik heb wel vaker onderdelen van andere telefoons vervangen, maar schermen met plaklagen ben ik niet zo'n fan van. Als ik me er meer aan storen ga probeer ik het gewoon, ook bedankt voor de link trouwens.
En mocht het misgaan, bij een telefoon met deze prijs kan dat nog een keer
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Dat was mijn insteek ook, het is het waard om te proberen voor zo'n telefoon. Zou de eerste vervanging van een scherm niet op een 700 Euro model proberen haha. Het scherm van de RMN2 is niet zo heel plakkend als dat het lijkt, vooral boven- en onderin het scherm zit een beetje wat je even moet opwarmen voor de makkelijkheid. Als je scherm al gebarsten is zou het eigenlijk geheel niet boeien of je het opwarmt en kan je gewoon het scherm ervan af peuteren lijkt mij. Het ging mij vooral om dat ik geen glassplinters overal wilde hebbenSeroczynski schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:43:
Ha, goede timing dus, super. Ik heb wel vaker onderdelen van andere telefoons vervangen, maar schermen met plaklagen ben ik niet zo'n fan van. Als ik me er meer aan storen ga probeer ik het gewoon, ook bedankt voor de link trouwens.
Kleine correctie over de batterijduur. Anderhalve dag is toch een beetje te veel, misschien had ik op die dag hem toch nog even een uurtje aan de lader gehangen. Batterijduur blijft nog steeds indrukwekkend hoor, daar niet van, maar bij normaal gebruik haal ik 1,5 dag dus niet.Morahnah schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:49:
[...]
Wat een superchille ROM. Had aan het begin een paar crashes van Google Play Services (heb zelf misschien niet de goede versie van Gapps gedownload), maar voor de rest echt super. Haal makkelijk 1,5 dag met die nieuwe batterij op deze manier. Bedankt!

Verwijderd
En dan loop ik al meer dan een half jaar met on screen knoppen. Werkt overigens ook.Salmon schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:35:
Vorige week het scherm van een Redmi Note 2 vervangen, niet omdat mijn eigen scherm kapot was maar omdat de knoppen onder het scherm niet meer reageerden (vaker voorkomend probleem bij dit model telefoon). Het ging eigenlijk best simpel, had nog nooit een scherm vervangen van een telefoon. Je hebt gewoon een aantal super kleine schroevendraaiers nodig. Ik heb het scherm van AliExpres gehaald voor ongeveer 20 Euro. Bij deze verkoper kan je ook kiezen voor scherm+tools, heb deze tools zelf niet gebruikt maar het kan het proberen waard zijn. Filmpjes als deze gebruikt om te kijken hoe/wat er gedaan moest worden. De maker in dit filmpje doet het soms wel aardig hardhandig..
Edit:
[...]
Toeval...Lees ff de post die ik net plaats

Ik las ff terug in 't topic en ik had jouw probleem ook in september gebruikt als referentiekader. Alleen bij mijn telefoon was het nog een tikkeltje erger, een klein stuk van de onderkant van het scherm werkte ook neit goed en daardoor waren de software Keys aanzetten ook geen tijdelijke oplossing. De telefoon van mij lag dus ook al een aantal maanden te verstoffen (vooral door het wachten op wat gereedschap haha). Ik zou zelf repareren gewoon een kans geven!Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 20:03:
[...]
En dan loop ik al meer dan een half jaar met on screen knoppen. Werkt overigens ook.Ga het ook maar eens proberen dan. Bedankt voor je post!
[ Voor 16% gewijzigd door Salmon op 12-01-2017 06:36 ]
Ik zou wel graag ook de SOT (screen on time) willen weten bij dit gebruik. Want dit zegt alleen hoelang de accu is meegegaan.Morahnah schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 19:53:
........Kleine correctie over de batterijduur. .............Batterijduur blijft nog steeds indrukwekkend hoog...........
Ik haal met de aosp rom zoals eerder aangehaald gemiddeld 4,5 uur op een dag, met meestal nog zo'n 30% accu over.
Ik haal ook wel eens 2 dagen, en uitschieters van 7+ uur SoT.

[ Voor 34% gewijzigd door Daytona op 12-01-2017 10:24 ]
Goeie, ga ik meten.elinx schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 07:35:
[...]
Ik zou wel graag ook de SOT (screen on time) willen weten bij dit gebruik. Want dit zegt alleen hoelang de accu is meegegaan.
Ik ben benieuwd of ik dat red.Daytona schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:55:
Ik haal met de aosp rom zoals eerder aangehaald gemiddeld 4,5 uur op een dag, met meestal nog zo'n 30% accu over.
[afbeelding]
Niet direct, maar supersu zorgt voor betere beveiliging, dat niet zomaar elke app ongezien root access krijgt (zoals je wel weet denk ik)dutchgio schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:50:
CM heeft z'n eigen root mogelijheden, dus SuperSU is niet direct vereist.
Als je dat niet nodig vind is supersu niet vereist inderdaad.
In Google instellingen kan dat.zessen schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:06:
[...]
Ja, twrp heb ik.
Is er nog een mogelijkheid om die Google backup aan te zetten (Xiaomi.eu rom)?
Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.
[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 12-01-2017 11:39 ]
Klopt, er is geen logging en je zet de root toegang voor alle apps/adb aan of uit.Ceejay schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:17:
[...]
Niet direct, maar supersu zorgt voor betere beveiliging, dat niet zomaar elke app ongezien root access krijgt (zoals je wel weet denk ik)
Als je dat niet nodig vind is supersu niet vereist inderdaad.
Al is SuperSu ook niet helemaal zuiver meer, nadat Nederlandse Dev Chainfire het heeft verkocht aan een vrij onbekende partij:
https://www.reddit.com/r/...re_the_owners_of_supersu/
Verwijderd
Schermpje besteld. Ga een poging wagen.Salmon schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 06:35:
[...]
Ik las ff terug in 't topic en ik had jouw probleem ook in september gebruikt als referentiekader. Alleen bij mijn telefoon was het nog een tikkeltje erger, een klein stuk van de onderkant van het scherm werkte ook neit goed en daardoor waren de software Keys aanzetten ook geen tijdelijke oplossing. De telefoon van mij lag dus ook al een aantal maanden te verstoffen (vooral door het wachten op wat gereedschap haha). Ik zou zelf repareren gewoon een kans geven!

Weet iemand ofdeze batterij werkt voor de Redmi Note 2? Ik zie namelijk Hongmi Note 2 staan, zit daar een verschil in of is dat gewoon een andere benaming?
Ja, die naamgeving is alleen niet zo bekend (meer) voor de Mi budget toestellen of wordt alleen lokaal gebruikt. Maar daar wordt wel hetzelfde toestel mee bedoeld.Mees789 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:29:
Weet iemand ofdeze batterij werkt voor de Redmi Note 2? Ik zie namelijk Hongmi Note 2 staan, zit daar een verschil in of is dat gewoon een andere benaming?
Zie ook een eerdere topicnaam:
[Xiaomi Hongmi (Redmi)] Ervaringen & Discussie
Ah okee, dan ga ik hem bestellen.dutchgio schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:35:
[...]
Ja, die naamgeving is alleen niet zo bekend (meer) voor de Mi budget toestellen of wordt alleen lokaal gebruikt. Maar daar wordt wel hetzelfde toestel mee bedoeld.
Zie ook een eerdere topicnaam:
[Xiaomi Hongmi (Redmi)] Ervaringen & Discussie
Dankjewel!
Ben benieuwd wat je ervaringen zijn met deze batterij. Het grootste minpunt van mijn note. 2 vind ik de batterij, maar ik zie dat deze een hogere capiciteit heeft dan de orginele.Mees789 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:51:
[...]
Ah okee, dan ga ik hem bestellen.
Dankjewel!
Ik zal mijn ervaringen zeker melden hier! Toen ik de telefoon net had vond ik de batterij goed presteren, maar nu niet meer. Ik hoop dat deze batterij de ervaringen gaat terugbrengen.Joel22 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:56:
[...]
Ben benieuwd wat je ervaringen zijn met deze batterij. Het grootste minpunt van mijn note. 2 vind ik de batterij, maar ik zie dat deze een hogere capiciteit heeft dan de orginele.
Een stukje terug had er iemand gereageerd dat hij deze batterij ook had, maar weet zo niet waar precies. Hij was er positief over
Dat was ik, ben er nu een maand of twee een Nohon inzitten. Haal nu weer makkelijk een hele dag. Met de originele accu lukte dat het laatste half jaar steeds vaker net niet (Redmi Note 2 Prime van november met AOSP rom van XDA).
Toch jammer dat je tegenwoordig steeds minder verwisselbare accu's tegenkomt in mobieltjes.
Toch jammer dat je tegenwoordig steeds minder verwisselbare accu's tegenkomt in mobieltjes.
[ Voor 4% gewijzigd door Daytona op 21-01-2017 17:08 ]
Dat batterij probleem heb ik ook. Vooral nu in de winter lijkt het erger te worden.
Wat ik veel vervelender vind is dat ik regelmatig geen 3G heb en internet dus niet werkt. Weet niet of het aan de telefoon ligt of mijn provider (hollandsnieuwe) maar andere mensen hebben er met hun telefoon geen last van.
Denk dat ik op zoek ga naar een 4G chineesje.
Wat ik veel vervelender vind is dat ik regelmatig geen 3G heb en internet dus niet werkt. Weet niet of het aan de telefoon ligt of mijn provider (hollandsnieuwe) maar andere mensen hebben er met hun telefoon geen last van.
Denk dat ik op zoek ga naar een 4G chineesje.
Verwijderd
Iedere batterij is te verwisselen. Kost je alleen meer werk.Daytona schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:08:
Dat was ik, ben er nu een maand of twee een Nohon inzitten. Haal nu weer makkelijk een hele dag. Met de originele accu lukte dat het laatste half jaar steeds vaker net niet (Redmi Note 2 Prime van november met AOSP rom van XDA).
Is die nohon accu dus beter dan de originele? Ik overweeg om ook een andere batterij te kopen, maar het moet wel zin hebben. Verder draai ik zelf mioi 8.1.2 stable, misschien toch ander systeem erop voor betere batterijen, maar dat heb ik nog nooit gedaan. Dus ff lezen hoe dat moetDaytona schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:08:
Beter dan een originele van 15 maanden oud ja. Levensduur is afwachten natuurlijk.Joel22 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 02:22:
[...]
Is die nohon accu dus beter dan de originele?
Het liefst koop je natuurlijk een originele accu, maar vind daar maar eens een betrouwbaar adres voor.
[ Voor 5% gewijzigd door Daytona op 30-01-2017 10:25 ]
Ik gebruik mijn Redmi Note 2 nog met veel plezier. Sinds ik van de laatste Global ben overgestapt naar de CyanogenMod Aurora ROM, heb ik het gevoel een nieuwe telefoon gekregen te hebben. In combinatie met Amplify, Greenify en AccuBattery is mijn batterijduur nu bijna verdubbeld ten opzichte van de vorige MIUI ROM. Ik heb nu 5+ uur SOT en 75 uur standby. Wakelocks managen is de sleutel tot succes!
Voor de mensen die nog een keer van ROM willen switchen, ik kan deze van harte aanbevelen:
https://forum.xda-develop...ora-rom-20160821-t3444248
Voor de mensen die nog een keer van ROM willen switchen, ik kan deze van harte aanbevelen:
[ Voor 14% gewijzigd door Negakinu op 21-02-2017 10:28 ]
too old, too cold
Ik ben aan het twijfelen, ik vind MIUI er geweldig uit zien en handig in gebruik maar ik vind batterijduur ook erg belangrijk.. Het is nog een dilemma voor mij hahaNegakinu schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:39:
Ik gebruik mijn Redmi Note 2 nog met veel plezier. Sinds ik van de laatste Global ben overgestapt naar de CyanogenMod Aurora ROM, heb ik het gevoel een nieuwe telefoon gekregen te hebben. In combinatie met Amplify, Greenify en AccuBattery is mijn batterijduur nu bijna verdubbeld ten opzichte van de vorige MIUI ROM. Ik heb nu 5+ uur SOT en 75 uur standby. Wakelocks managen is de sleutel tot succes!![]()
[afbeelding]
Weet iemand waar ik een moederbord voor een xiaomi redmi note 2 prime (32GB) kan vinden?
Of wil iemand van zijn (defecte) xiaomi redmi note 2 af met eventueel defect scherm/batterij/behuizing?
Mijn moederbord is kapot. Hij is al heen en weer geweest naar china ter reparatie (12 weken weg), maar ik kreeg hem stuk terug (nu met nieuw ander defect). Hij kan nu geen mobiele netwerken meer zien (geen 2G, 3G of 4G). Nieuwe rom of factory reset helpen niet. Zelfs 112 bellen lukt niet.
Ik kan op aliexpres en andere sites wel moederborden vinden voor de 16 GB variant, maar niet voor de 32 GB prime variant. Ik heb als nummer in mijn batterijvak 2015712 staan.
Ik heb tientallen accesoires voor deze telefoon die niet op een ander model passen (flipcases, screenprotectors, extra batterijen) Dus ik wil helemaal nog niet overstappen op een andere.
Zie ook mijn vraag en aanbod voor een redmi note 2 (moederbord) gezocht:
V&A gevraagd: Xiaomi Redmi 2 Note Prime 32 GB (evt defect, alleen moederbord ...
Mocht dit allemaal niet lukken, dan heb ik dus een lading xiaomi redmi note 2 accesoires in de aanbieding.
Of wil iemand van zijn (defecte) xiaomi redmi note 2 af met eventueel defect scherm/batterij/behuizing?
Mijn moederbord is kapot. Hij is al heen en weer geweest naar china ter reparatie (12 weken weg), maar ik kreeg hem stuk terug (nu met nieuw ander defect). Hij kan nu geen mobiele netwerken meer zien (geen 2G, 3G of 4G). Nieuwe rom of factory reset helpen niet. Zelfs 112 bellen lukt niet.
Ik kan op aliexpres en andere sites wel moederborden vinden voor de 16 GB variant, maar niet voor de 32 GB prime variant. Ik heb als nummer in mijn batterijvak 2015712 staan.
Ik heb tientallen accesoires voor deze telefoon die niet op een ander model passen (flipcases, screenprotectors, extra batterijen) Dus ik wil helemaal nog niet overstappen op een andere.
V&A gevraagd: Xiaomi Redmi 2 Note Prime 32 GB (evt defect, alleen moederbord ...
Mocht dit allemaal niet lukken, dan heb ik dus een lading xiaomi redmi note 2 accesoires in de aanbieding.
Waarom wil je specifiek een mobo met 32GB ROM?nldudok1 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:54:
Weet iemand waar ik een moederbord voor een xiaomi redmi note 2 prime (32GB) kan vinden?
En waarom doe je uberhaubt zoveel moeite voor een RMN 2? Een vervangend toestel van Xiaomi kost waarschijnlijk niet veel meer, ik zou de tijd en moeite om een mobo te vervangen liever in een ander toestel steken.
Het is de vraag of het moederbord werkelijk stuk is of dat het bv de antenne of de antenne connectie is.nldudok1 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:54:
Weet iemand waar ik een moederbord voor een xiaomi redmi note 2 prime (32GB) kan vinden? .........
...... Hij is al heen en weer geweest naar china ter reparatie (12 weken weg), maar ik kreeg hem stuk terug.......Hij kan nu geen mobiele netwerken meer zien.................
Ik kan me voorstellen dat je wilt proberen om eea te fixen, maar persoonlijk vind ik het nogal een risico om voor ruim 60 usd een moederbord te kopen en geen garantie te hebben dat je het werkend krijgt. Vooral omdat hij al eens eerder "gerepareerd" is.
Het is natuurlijk wat anders als je bv zeer voordelig een defect toestel kan overnemen (scherm stuk oid).
[ Voor 6% gewijzigd door elinx op 15-02-2017 17:19 ]
Omdat ik 16 GB te weinig vind. En bij de 32 GB versie weet je zeker dat je de prime versie met europese FDD 4G hebt. Van de 16 GB varianten is er ook eenversie met met alleen chinese TDD 4G wat hier niet werkt.Salmon schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:07:
Waarom wil je specifiek een mobo met 32GB ROM?
Ik heb een hele stapel accesories (tientallen): flipcases , hoesjes, screenprotectors en reservebatterijen voor dit toestel gekocht. Die passen niet op een ander model.En waarom doe je uberhaubt zoveel moeite voor een RMN 2? Een vervangend toestel van Xiaomi kost waarschijnlijk niet veel meer, ik zou de tijd en moeite om een mobo te vervangen liever in een ander toestel steken.
En ik ben erg tevreden met het toestel. De RMN3 heeft bijvoorbeeld geen verwisselbare batterij en deelt het tweede SIM slot met het SD-card slot. Dus bij gebruik van een SD-card wordt hij single-SIM.
Duidelijk, als je de mobo voor een redelijke prijs kan vinden kan je het uiteraard proberen.nldudok1 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:26:
[...]
Omdat ik 16 GB te weinig vind. En bij de 32 GB versie weet je zeker dat je de prime versie met europese FDD 4G hebt. Van de 16 GB varianten is er ook eenversie met met alleen chinese TDD 4G wat hier niet werkt.
[...]
Ik heb een hele stapel accesories (tientallen): flipcases , hoesjes, screenprotectors en reservebatterijen voor dit toestel gekocht. Die passen niet op een ander model.
En ik ben erg tevreden met het toestel. De RMN3 heeft bijvoorbeeld geen verwisselbare batterij en deelt het tweede SIM slot met het SD-card slot. Dus bij gebruik van een SD-card wordt hij single-SIM.
Volgens mij zijn de China Mobile en de andere RMN2 versies identiek qua banden. Ik heb in ieder geval van beide versies gewoon werkend gehad op het Vodafone 4G-netwerk (stuk of 5 van beide versies, zijn naar familie en vrienden gegaan).
Heb inmiddels de batterij binnen, ik kan er weer een stuk langer mee doen! De capaciteit is nog steeds hetzelfde (zal wel een foutje zijn).Joel22 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:56:
[...]
Ben benieuwd wat je ervaringen zijn met deze batterij. Het grootste minpunt van mijn note. 2 vind ik de batterij, maar ik zie dat deze een hogere capiciteit heeft dan de orginele.
----------------------------------------------
Ik ben benieuwd hoelang ik het kan doen met de Xiaomi Redmi Note 2, heb 'm nu sinds oktober 2015. Als ik om het jaar een nieuwe batterij koop en de OS up-to-date houdt kan hij toch nog wel een tijdje mee?
Mooi om te horen, tzt bestel ik dan ook een batterij!
Ik draai nu een paar weken op CyanogenMod Aurora ROM. Super blij mee! Paar kleine nadelen en was benieuwd of iemand deze ervaring ook heeft / oplossing heeft.
Filmpjes in schemerlicht zijn gewoon zwart beeld.
Filmpjes versturen via WhatsApp lijkt onmogelijk.. Dan krijg ik continu de melding dat het bewerken niet gelukt is(ook als ik niet in een filmpje knip) en als 't blijft voortbestaan dat ik opnieuw moet opstarten. (helaas niet de oplossing...)
Filmpjes versturen via WhatsApp lijkt onmogelijk.. Dan krijg ik continu de melding dat het bewerken niet gelukt is(ook als ik niet in een filmpje knip) en als 't blijft voortbestaan dat ik opnieuw moet opstarten. (helaas niet de oplossing...)
Eerste problemen met mijn telefoon. Lijkt niet meer op te laden.
Telefoon met verschillende kabels en opladers geprobeerd, aan de computer geprobeerd te hangen. Vibreert elke seconde, en op de pc meldt die zich steeds weer aan, en dan weer af.
Batterij er al een tijdje uitgehaald.
Zo meteen richting werk. Ga ik hem daar maar in de vriezer proberen te leggen. Op hoop van zegen dat die kou iets doet.
En na mijn werk bij iemand langs proberen te gaan die ook een exemplaar heeft om zijn batterij uit te proberen. Las een paar mensen die dit probleem hadden bij een nieuwe telefoon en vergeten waren het plasticje tussen de contacten uit te halen. Dus misschien is de batterij dood?
Batterij was de laatste weken/dagen ook al erg wonky aan het zijn. Liep snel leeg bij gebruik van de telefoon.
Telefoon met verschillende kabels en opladers geprobeerd, aan de computer geprobeerd te hangen. Vibreert elke seconde, en op de pc meldt die zich steeds weer aan, en dan weer af.
Batterij er al een tijdje uitgehaald.
Zo meteen richting werk. Ga ik hem daar maar in de vriezer proberen te leggen. Op hoop van zegen dat die kou iets doet.
En na mijn werk bij iemand langs proberen te gaan die ook een exemplaar heeft om zijn batterij uit te proberen. Las een paar mensen die dit probleem hadden bij een nieuwe telefoon en vergeten waren het plasticje tussen de contacten uit te halen. Dus misschien is de batterij dood?
Batterij was de laatste weken/dagen ook al erg wonky aan het zijn. Liep snel leeg bij gebruik van de telefoon.
De meegeleverde camera is inderdaad bij weinig licht veel te donker. Ik gebruik Open Camera. Filmpjes sturen via whatsapp werkt hier wel gewoon, als je het tenminste eerst gewoon via de camera opneemt, en dan deelt via whatsapp. De camera gebruiken "binnen" whatsapp heeft idd kuren.Esjo schreef op maandag 13 maart 2017 @ 19:39:
Ik draai nu een paar weken op CyanogenMod Aurora ROM. Super blij mee! Paar kleine nadelen en was benieuwd of iemand deze ervaring ook heeft / oplossing heeft.
Accu overleden dus. Wordt in Duitsland een nieuwe bestellen. Gaat het snelst hoop ik.
En dan maar gelijk een reserve in China, had ik eigenlijk al lang willen/moeten doen. Maar dat is er steeds bij ingeschoten.
En dan maar gelijk een reserve in China, had ik eigenlijk al lang willen/moeten doen. Maar dat is er steeds bij ingeschoten.
Verwijderd
Ervaring mee? Ik denk dat ik voor de 2 toestellen hier ook maar eens vervanging ga halen namelijk.
Verwijderd
Nee,geen ervaring met de Accu.Wel met A-Xpress,tot nu alleen maar positief
Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:17:
[...]
Ervaring mee? Ik denk dat ik voor de 2 toestellen hier ook maar eens vervanging ga halen namelijk.
Hi allemaal, ervaringen met een andere accu heb ik nog niet, heb er al wel vanaf begin 1 extra liggen... just in case.
Maar nu het volgende, een heel vervelend probleem waar ik tegen aan ben gelopen (op mijn redmi note 2 prime) en ik nog maar niet de oplossing voor gevonden heb:
1. Mijn 'Google Play Services' blijft continu synchroniseren, ook als ik het uitzet in de instellingen... gevolg daarvan is natuurlijk dat mijn accu leeg getrokken wordt.
2. Mijn telefoon geeft zeer regelmatig een foutmelding aan: 'Google Play Services is gestopt' (ook al blijft die synchronisatie doorlopen).
3. Veel google werk zegt me steeds nagenoeg hetzelfde: cache wissen, data wissen van google play services en store... heel leuk, echter KAN bij mij de cache of data van play services niet gewist worden.
4. Terug naar fabrieksinstellingen... werkt niet, doet eigenlijk niks>!??
Ik draai nog Miui 7 eu ROM 5.10.22 Beta
Volgens mij moet ik gewoon een nieuwe install doen, maar ik weet nog hoe moeilijk ik dat de vorige keer vond en ik wil dit alleen doen als het niet anders kan... bovendien weet ik dan nog niet welke ROM ik moet gebruiken, ik lees dat sommigen Miui 8 al gebruiken en ik lees over een Aurora ROM (alvast gedownload)...
Nog tips wat ik kan doen? Ik gebruik de telefoon dagelijks ook voor mijn werk en heb geen back up telefoon meer dus ik hoop dat het een quick en dirty oplossing kan zijn ....
OH ja, tot overmaat van ramp, blijkt net als zessen mijn telefoon niet meer herkend te worden door laptops (meerdere idd)... dus hoe ik nu dit moet oplossen... ben het ff kwijt.
Maar nu het volgende, een heel vervelend probleem waar ik tegen aan ben gelopen (op mijn redmi note 2 prime) en ik nog maar niet de oplossing voor gevonden heb:
1. Mijn 'Google Play Services' blijft continu synchroniseren, ook als ik het uitzet in de instellingen... gevolg daarvan is natuurlijk dat mijn accu leeg getrokken wordt.
2. Mijn telefoon geeft zeer regelmatig een foutmelding aan: 'Google Play Services is gestopt' (ook al blijft die synchronisatie doorlopen).
3. Veel google werk zegt me steeds nagenoeg hetzelfde: cache wissen, data wissen van google play services en store... heel leuk, echter KAN bij mij de cache of data van play services niet gewist worden.
Volgens mij moet ik gewoon een nieuwe install doen, maar ik weet nog hoe moeilijk ik dat de vorige keer vond en ik wil dit alleen doen als het niet anders kan... bovendien weet ik dan nog niet welke ROM ik moet gebruiken, ik lees dat sommigen Miui 8 al gebruiken en ik lees over een Aurora ROM (alvast gedownload)...
Nog tips wat ik kan doen? Ik gebruik de telefoon dagelijks ook voor mijn werk en heb geen back up telefoon meer dus ik hoop dat het een quick en dirty oplossing kan zijn ....
OH ja, tot overmaat van ramp, blijkt net als zessen mijn telefoon niet meer herkend te worden door laptops (meerdere idd)... dus hoe ik nu dit moet oplossen... ben het ff kwijt.
[ Voor 6% gewijzigd door pband op 07-06-2017 17:52 . Reden: extra nieuwe informatie ]
Verwijderd
Hoezo kan je de cache niet wissen? Instellingen, geinstalleerde apps, google play services, cache wissen klikken....klaar. Quote me even als je antwoord, want ik kijk niet meer dagelijks op dit topic.pband schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:01:
Hi allemaal, ervaringen met een andere accu heb ik nog niet, heb er al wel vanaf begin 1 extra liggen... just in case.
Er moet een oplossing zijn.
Edit: en deze vond ik ook nog: Als je zoals ik met je privacy beheer hebt gespeeld (om batterij te besparen) en vond dat de Google Play-services nogal vaak om je positie vraagt (‘tja het heet niet voor niets nauwkeurig locatie bepaling) dan moet je even checken dat je je toestel toch toestaat om te “Ontwaken” en “Ingeschakeld houden”. Doe je dat niet, dan krijg je te maken met de Google-play services is gestopt boodschap. Een beetje knullige error boodschap van Google, want hadden ze nu gewoon gezegd “het toestel kan niet ontwaken of dient ingeschakeld te worden” dan hadden velen onder ons de link tussen de foutboodschap en de privacy setting snel gelegd. Ik zelf ben er twee maanden geleden achter gekomen, maar had de blog nog niet geupdate. Sindsdien heb ik geen foutboodschap meer gezien.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2017 19:37 ]
Je rom is voor de laatste keer in 2015 geïnstalleerd. Elke week wordt er een nieuwe rom voor je telefoon aangeboden op xiaomi.eu. Je hoeft geen speciale acties te verrichten, gewoon het standaard update proces doorlopen is nu voldoende.pband schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:01:
Rom downloaden via Xiaomi.eu en inladen via de standaard updater app. Vervolgens kom je in TWRP zodat je de installatie af kunt ronden of wordt de installatie automatisch uitgevoerd. Het zijn redelijk standaard handelingen.
Doordat je ongeveer 2 jaar achter loopt, kan het zijn dat je een factory reset moet uitvoeren. Hierdoor worden alle gegevens gewist. Dit is een handmatige handeling die je achteraf kunt uitvoeren (als je problemen behoudt of krijgt).
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Verwijderd
Factory reset is niet nodig.Kiswum schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 19:40:
[...]
Je rom is voor de laatste keer in 2015 geïnstalleerd. Elke week wordt er een nieuwe rom voor je telefoon aangeboden op xiaomi.eu. Je hoeft geen speciale acties te verrichten, gewoon het standaard update proces doorlopen is nu voldoende.
Rom downloaden via Xiaomi.eu en inladen via de standaard updater app. Vervolgens kom je in TWRP zodat je de installatie af kunt ronden of wordt de installatie automatisch uitgevoerd. Het zijn redelijk standaard handelingen.
Doordat je ongeveer 2 jaar achter loopt, kan het zijn dat je een factory reset moet uitvoeren. Hierdoor worden alle gegevens gewist. Dit is een handmatige handeling die je achteraf kunt uitvoeren (als je problemen behoudt of krijgt).
Mocht het nodig zijn kan je met ingebouwde backup van Xiaomi een backup maken van al je apps met instellingen op SD kaart. Ik heb met deze backup zelfs allles terug kunnen zetten van een Note 2 naar een Note 4.
Note 2 doet het overigens nog naar tevredenheid voor zoon,
Ik weet niet op welke Android versie de Note2 nu loopt en toen nog liep, maar bij een nieuwe Android versie (er zit 2 jaar tussen), dan is een reset zeer aan te raden. De onderliggende laag is aangepast en dat kan ervoor zorgen dat oude verwijzingen niet meer werken en daardoor kun je onverklaarbare foutmeldingen krijgen en bijvoorbeeld enorme battery drains ervaren. Die drain kan worden veroorzaakt doordat het systeem op zoek is naar data die niet meer aanwezig is.Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 19:44:
[...]
Factory reset is niet nodig.
Mocht het nodig zijn kan je met ingebouwde backup van Xiaomi een backup maken van al je apps met instellingen op SD kaart. Ik heb met deze backup zelfs allles terug kunnen zetten van een Note 2 naar een Note 4.
Note 2 doet het overigens nog naar tevredenheid voor zoon,
Maar nogmaals, dit is zeer aan te raden als de Android versie in die 2 jaar tijd is aangepast. Normaal gesproken is het niet nodig bij een kleine update als je slechts 1 maand achter loopt.
Edit:
Ik heb mijn laptop erbij gepakt en de versies even onderzocht.
Er zit geen verschil in Android versie en dat verbaasd me eigenlijk wel doordat bijvoorbeeld de oudere Mi4 wel is voorzien van een nieuwere Android versie.
In dit geval is een reset niet noodzakelijk vanwege een andere Android versie (wellicht wel als er na de update nog steeds problemen zijn).
https://xiaomi.eu/community/threads/5-10-22.28856/
https://xiaomi.eu/community/threads/7-5-25.40192/
[ Voor 17% gewijzigd door Kiswum op 07-06-2017 20:05 ]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Musicmasters, nog even geen idee hoe ik dat kan checken, maar daar hebben we google voor. Ik ga dit dus controleren. Helaas is bij mij bij de google play services elke mogelijke optie uitgegrijsd en dus niet te klikken ergo ' te gebruiken' .Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 19:25:
[...]
Hoezo kan je de cache niet wissen? Instellingen, geinstalleerde apps, google play services, cache wissen klikken....klaar. Quote me even als je antwoord, want ik kijk niet meer dagelijks op dit topic.
Er moet een oplossing zijn.
Edit: en deze vond ik ook nog: Als je zoals ik met je privacy beheer hebt gespeeld (om batterij te besparen) en vond dat de Google Play-services nogal vaak om je positie vraagt (‘tja het heet niet voor niets nauwkeurig locatie bepaling) dan moet je even checken dat je je toestel toch toestaat om te “Ontwaken” en “Ingeschakeld houden”. Doe je dat niet, dan krijg je te maken met de Google-play services is gestopt boodschap. Een beetje knullige error boodschap van Google, want hadden ze nu gewoon gezegd “het toestel kan niet ontwaken of dient ingeschakeld te worden” dan hadden velen onder ons de link tussen de foutboodschap en de privacy setting snel gelegd. Ik zelf ben er twee maanden geleden achter gekomen, maar had de blog nog niet geupdate. Sindsdien heb ik geen foutboodschap meer gezien.
ps ik ben de backup maar alvast aan het doen...
en ik wist niet dat ik achterliep, ik draaide telkens netjes de update knop, maar kreeg nooit een melding dat er iets nieuws was...
[ Voor 6% gewijzigd door pband op 07-06-2017 20:07 ]
Verwijderd
Xiaomi.eu updates komen niet OTA. Als je niet vaak update, pak dan gewoon de laatste stable. Doe ik ook eens per 1/2 jaar of zo. Iedere week is onzin.pband schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:05:
[...]
Musicmasters, nog even geen idee hoe ik dat kan checken, maar daar hebben we google voor. Ik ga dit dus controleren. Helaas is bij mij bij de google play services elke mogelijke optie uitgegrijsd en dus niet te klikken ergo ' te gebruiken' .
ps ik ben de backup maar alvast aan het doen...
en ik wist niet dat ik achterliep, ik draaide telkens netjes de update knop, maar kreeg nooit een melding dat er iets nieuws was...
Ben al wat stapjes verder, back-up gedaan, alle tools en ROM gedownload (al pak ik nu weer een andere want de eerste werkte niet), USB probleem via PDANet en ADB op weten te lossen en ga zo de flash uitvoeren en dan hoop ik vanavond weer een beter werkbare redmi note 2 prime te hebben.Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:54:
[...]
Xiaomi.eu updates komen niet OTA. Als je niet vaak update, pak dan gewoon de laatste stable. Doe ik ook eens per 1/2 jaar of zo. Iedere week is onzin.
Helaas 's avonds niet meer toe gekomen, vanavond weer verder.
Nog iets heel anders, mijn vrouw heeft ook deze redmi note 2 prime, op aanraden van mij, maar die heeft een heel ander vreemd probleem. Als zij het sim unlock scherm krijgt (dus als telefoon leeg is geweest), dan moet ze meerdere pogingen doen met dezelfde code (soms dus in combinatie met de puk code) om uiteindelijk in het normale lock scherm te komen. Kent iemand dat probleem? Het is niet super ernstig, maar wel erg lastig.....

[ Voor 31% gewijzigd door pband op 08-06-2017 11:34 . Reden: Update status + extra vraag. ]
Verwijderd
Gelukt?pband schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:52:
[...]
Ben al wat stapjes verder, back-up gedaan, alle tools en ROM gedownload (al pak ik nu weer een andere want de eerste werkte niet), USB probleem via PDANet en ADB op weten te lossen en ga zo de flash uitvoeren en dan hoop ik vanavond weer een beter werkbare redmi note 2 prime te hebben.
Helaas 's avonds niet meer toe gekomen, vanavond weer verder.
Nog iets heel anders, mijn vrouw heeft ook deze redmi note 2 prime, op aanraden van mij, maar die heeft een heel ander vreemd probleem. Als zij het sim unlock scherm krijgt (dus als telefoon leeg is geweest), dan moet ze meerdere pogingen doen met dezelfde code (soms dus in combinatie met de puk code) om uiteindelijk in het normale lock scherm te komen. Kent iemand dat probleem? Het is niet super ernstig, maar wel erg lastig.....![]()
Dat met die simkaart lijkt me meer door de simkaart komen. Stop die van jou er eens in en kijk dan of het nog is. Zo nee, nieuwe simkaart regelen.
Hoi helaas niet gelukt... ondanks het feit dat ik wel kan verbinden met de redmi nadat ik adb en pdanet had geinstalleerd, lukt het niet om te rom erop te installeren, ook middels xiaomi tool niet gelukt.... was er na diverse pogingen even klaar mee.Verwijderd schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:32:
[...]
Gelukt?
Dat met die simkaart lijkt me meer door de simkaart komen. Stop die van jou er eens in en kijk dan of het nog is. Zo nee, nieuwe simkaart regelen.
De SIM van mijn vrouw is recent vernieuwd... daarvoor had ze het probleem al (daardoor was haar vorige SIM gelocked)... helaas dus nog steeds een issue. Ik ga er nog eens induiken, maar helaas teveel dingen te doen momenteel.
Eindelijk tijd gehad en de juiste dingen gedaan blijkbaar. Eerst de telefoon geschoond, terug gezet kale installatie. Daarna TWRP erop gezet, de twrp recovery geinstalleerd en vanuit daar zonder problemen de laatste MIUI erop geplaatst (die had ik wel tussendoor gekopieerd naar mijn root vd gsm en hernoemd naar update.zip). Nu gelukt, nu telefoon weer op orde brengen.
Zou iemand me kunnen helpen?
Ik krijg constant de melding: ''Internal storage running out'' Met daaronder: ''Some system functions may not work'' in mijn notificaties. Ik krijg het ook niet weggehaald. Ik heb nog 2.63GB vrije ruimte volgens mijn telefoon. Hoe krijg ik deze melding weg? Of beter nog: goede manieren om de interne opslag schoon te maken?
Ik krijg constant de melding: ''Internal storage running out'' Met daaronder: ''Some system functions may not work'' in mijn notificaties. Ik krijg het ook niet weggehaald. Ik heb nog 2.63GB vrije ruimte volgens mijn telefoon. Hoe krijg ik deze melding weg? Of beter nog: goede manieren om de interne opslag schoon te maken?
De ruimte die je nog over hebt heeft betrekking op je opslagruimte. Android is echter verdeeld in een flink aantal gescheiden partities. (systeem, data, boot, recovery enz.)Mees789 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 23:15:
........
..........melding: ''Internal storage running out'' Met daaronder: ''Some system functions may not work'' .............
De melding geeft aan dat je data partitie erg vol staat met gegevens van apps.
Meest eenvoudige is on via instellingen apps, sorteren op grootte.
Kijk dan welke bovenaan staat (waarschijnlijk Facebook, messenger en iets van Google (Maps,Play services enz) en wis dan alle gegevens die je kan missen van de diverse apps (via de optie opslagruimte. (dus niet de apps zelf).
Facebook en Messenger vervangen door Facebook Lite en Messenger Lite zal zeker helpen.
Je kan in de eerste instantie ze ernaast installeren om te kijken of het wat is.
Indien mogelijk, via twrp, cache en dalvik cache wissen.
Dan kan je weer even vooruit
[ Voor 16% gewijzigd door elinx op 05-07-2017 09:39 ]
Cache cleaner zou ik als eerste doen.
Ik gebruik app cache cleaner.
Ik gebruik app cache cleaner.
Dat werkt ook, maar over het algemeen loopt de cache partitie dan weer redelijk snel vol, zodra je de apps weer gebruikt en je data partitie blijft onaangeroerd.Harribo schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:21:
Cache cleaner.......
Maar het is ieder geval een snelle oplossing, vooral als je ook geen twrp hebt, die de cache partitie in één keer wist.
[ Voor 25% gewijzigd door elinx op 05-07-2017 11:43 ]
Verwijderd
Via de App veligheid (app van Xiaomi) opruimen. Verder sla je waarschijnlijk je foto's standaard op op je interne geheugen. Foto's verplaatsen naar je externe SD en instellen in je foto app dat filmpjes/foto's naar je externe SD gaan. Weet niet of je Insta bijvoorbeeld gebruikt maar die slaat volgens mij ook standaard op op je interne geheugen. Muziek etc ook naar je externe SD verplaatsen.Mees789 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 23:15:
Zou iemand me kunnen helpen?
Nog dankjewel, het heeft wel wat geholpen 
Ik zit er aan te denken om te upgraden naar een Redmi Note 4 (3GB RAM, 32GB)
Ik kan 'm vinden voor zo'n 135 euro. Is dit een prima upgrade of vinden jullie het geen slimme keuze?
Qua opslag zal ik sowieso wel goed zitten, heb momenteel 16GB + 8GB SD kaart, en ik hou het nog net vol.
Batterij is voor mij belangrijk evenals de camera een beetje. Ik game weinig tot niets dus de GPU is geen probleem. Ik gebruik vooral Whatsapp Snapchat Youtube Chrome en eventueel een film/serie streamings app.
Edit: Hij is al besteld
Ik zit er aan te denken om te upgraden naar een Redmi Note 4 (3GB RAM, 32GB)
Ik kan 'm vinden voor zo'n 135 euro. Is dit een prima upgrade of vinden jullie het geen slimme keuze?
Qua opslag zal ik sowieso wel goed zitten, heb momenteel 16GB + 8GB SD kaart, en ik hou het nog net vol.
Batterij is voor mij belangrijk evenals de camera een beetje. Ik game weinig tot niets dus de GPU is geen probleem. Ik gebruik vooral Whatsapp Snapchat Youtube Chrome en eventueel een film/serie streamings app.
Edit: Hij is al besteld
[ Voor 26% gewijzigd door Mees789 op 30-07-2017 20:11 ]
He jongens,
Heb al een tijdje een redmi note 2, had daar in het begin wat problemen mee maar die leken opgelost. Nu sinds vorige maand komen de meeste problemen terug, ik denk dat het te maken heeft met het feit dat de telefoon een costum Rom heeft. Deze heb ik er niet opgezet en stond er al bij aankoop op. Dit verwacht ik omdat er kingroot op staat.
Verder weet ik niet of het zin heeft om het hier uit te leggen omdat ik gewoon de officiële Ron erop wil zetten. Moet ik dan hier zijn of bij het costum rom topic?
Oh en kan terugzetten naar fabrieksinstellingen een uitkomst zijn, ik denk zelf van niet omdat ik aannemen dat ik dan deze rom houd, klopt dat?
Ik heb er wel wat over gelezen op de site van xiaomi/forum alleen staat daar dat je de vorige versie van de rom op je telefoon moet hebben om de nieuwste erop te 'laden'. Aangezien ik geen idee heb wat er nu op staat weet ik ook niet waar ik moet Beginnen
...
Thx bij voorbaat voor hulp/antwoorden.
Heb al een tijdje een redmi note 2, had daar in het begin wat problemen mee maar die leken opgelost. Nu sinds vorige maand komen de meeste problemen terug, ik denk dat het te maken heeft met het feit dat de telefoon een costum Rom heeft. Deze heb ik er niet opgezet en stond er al bij aankoop op. Dit verwacht ik omdat er kingroot op staat.
Verder weet ik niet of het zin heeft om het hier uit te leggen omdat ik gewoon de officiële Ron erop wil zetten. Moet ik dan hier zijn of bij het costum rom topic?
Oh en kan terugzetten naar fabrieksinstellingen een uitkomst zijn, ik denk zelf van niet omdat ik aannemen dat ik dan deze rom houd, klopt dat?
Ik heb er wel wat over gelezen op de site van xiaomi/forum alleen staat daar dat je de vorige versie van de rom op je telefoon moet hebben om de nieuwste erop te 'laden'. Aangezien ik geen idee heb wat er nu op staat weet ik ook niet waar ik moet Beginnen

[ Voor 15% gewijzigd door techninja op 18-08-2017 21:12 ]
Verwijderd
Wat voor problemen? Lijkt me handig dat we dat eerst weten.techninja schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:10:
He jongens,
Ik heb er wel wat over gelezen op de site van xiaomi/forum alleen staat daar dat je de vorige versie van de rom op je telefoon moet hebben om de nieuwste erop te 'laden'. Aangezien ik geen idee heb wat er nu op staat weet ik ook niet waar ik moet Beginnen...
Quote ff bij antwoorden want ik kijk niet veel meer op dit forum. Was toeval dat ik je vraag zag.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2017 21:33 ]
Beetje oud topic, maar ik heb hier nog 1 note2 in gebruik en zocht naar de nieuwste EU rom. Vreemdgenoeg zijn de downloads hiervan al een aantal dagen offline, (via xiaomi.eu) maar grootste probleem wat ik heb is eigenlijk: Wat is de laatste versie voor de Note2 (hermes)? Ik begrijp dat hij op Android 5 blijft steken, met waarschijnlijk MIUI 8, maar die versie nummers zijn wel heel erg onoverzichtelijk. Is het hier nog iemand die de Note 2 gebruikt en weet wat de meest recente versie is?
Volgens mij is dit de laatste Dev:Raznov schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:59:
Beetje oud topic, maar ik heb hier nog 1 note2 in gebruik en zocht naar de nieuwste EU rom. Vreemdgenoeg zijn de downloads hiervan al een aantal dagen offline, (via xiaomi.eu) maar grootste probleem wat ik heb is eigenlijk: Wat is de laatste versie voor de Note2 (hermes)? Ik begrijp dat hij op Android 5 blijft steken, met waarschijnlijk MIUI 8, maar die versie nummers zijn wel heel erg onoverzichtelijk. Is het hier nog iemand die de Note 2 gebruikt en weet wat de meest recente versie is?
https://xiaomi.eu/community/threads/7-6-8-10.40358/
Xiaomi is op een gegeven moment zelf tijdelijk gestopt met de Dev updates voor een aantal toestellen om de performance te verbeteren.
MIUI 9 komt nog wel voor de Note2, die is nu in de testfase voor een aantal toestellen. Verwacht dat die deze maand ook voor de Note2 uit gaat komen.
De downloads zijn overigens gewoon online. Voor oude downloads Androidfilehost gebruiken, Xiaomi.eu is voor nieuwere downloads over op Sourceforge.
De Celogeek mirror lijkt wel offline.
[ Voor 8% gewijzigd door dutchgio op 04-09-2017 09:36 ]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken