Groet, John woonplaats Emmen
[ Voor 17% gewijzigd door Ceejay op 08-07-2016 11:24 ]
Verwijderd
Heb je hem wel gelockt?Ceejay schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:23:
Ik krijg er wat van dat mijn weatherwidget niet wil updaten. Ik las dat je permissies kunt aanpassen voor elke app, maar als ik daarnaar kijk in de beveiliging app, staat stay-awake of always on permissie er niet bij. Er zou iets mogelijk moeten zijn in de profile, waar moet ik dat zoeken? Ik draai Miui7.
Nb: met dit weer in NL wil je toch geen update?
Naast de permissies en auto-start in de beveiligingsapp ook:Ceejay schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:23:
Ik krijg er wat van dat mijn weatherwidget niet wil updaten. Ik las dat je permissies kunt aanpassen voor elke app, maar als ik daarnaar kijk in de beveiliging app, staat stay-awake of always on permissie er niet bij. Er zou iets mogelijk moeten zijn in de profile, waar moet ik dat zoeken? Ik draai Miui7.
Instellingen > Batterij > Batterijverbruik van apps beheren > Geavanceerd > apps kiezen > Weather widget.
Daar kies je dan voor ''geen beperkingen'' en ''altijd toestaan'' van je achtergrondlocatie.
Locken in het multi-task scherm is ook handig inderdaad.
[ Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 08-07-2016 11:32 ]
dutchgio, jouw tip ga ik proberen!
EDIT: en het is gelukt. Top tip!
[ Voor 13% gewijzigd door Ceejay op 08-07-2016 14:28 ]
Welke app ik ook open, ik krijg gelijk een melding dat de app extreem veel batterij gebruikt. Iemand een idee? Is dit hardware, kapotte batterij, oid? Zou graag denken dat het batterij is, maar gisteren werd bij de telefoon erg warm bij simpel Chrome browsen.
[Edit] Reboot, wipe dalvik/cache werkte ook niet. Daarna opgestart in flight mode en batterij drain was weg. Eerst flight mode uitschakeld, daarna data ingeschakeld. Geen batterij drain. Zodra ik Chrome ga gebruiken tikken de percentages weg... Is dus niet hardware maar software. Draai nieuwste miui 8 eu rom, ik ga maar weer eens terug naar miui 7 stable.
[ Voor 30% gewijzigd door jelleeelco op 12-07-2016 16:32 ]
Verwijderd
Klinkt als een hardware probleem. Hoop dat je dat nog haalt ..... wachten op Note 4.Cabo schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 11:28:
Vind deze telefoon niet fijn meer. Traag en wordt heel warm, tegen heet aan. Ik wacht wel op de Note 4.
Verwijderd
De hardware in mijn toestelletje is nog prima alleen de rom is gesloopt.
Wellicht kan ik er van twee weer een maken?
Er van uitgaande dat de rom een aparte print is....?
mijn rom kan ik niet meer benaderen. de telefoon reset zich na 20 sec of zo.
Als je een idee hebt zonder nieuw rom hou ik mij zeer aanbevolen
Dus heb je ook geen ander toestel nodig.
Ik blijf erbij dat het nog wel op te lossen zou moeten zijn met flashen, maar dat ligt blijkbaar wat lastig.
Graag je advies en of hulp om dit probleem te tackelen. Ik heb onvoldoende kennis om mijn telefoon weer aan de praat te krijgen.
Zie je kans om wat adviezen en of tips met mij te bespreken?
mag natuurlijk ook buiten dit forum als je dat beter past bijv via de mail.
Lijkt me inderdaad iets om een andere rom te proberen bijvoorbeeld hier te verkrijgen
[ Voor 7% gewijzigd door Ceejay op 27-07-2016 10:33 ]
Verwijderd
Aparte print is? Hoe denk jij dat een telefoon in elkaar zit? Net als een pc. Besturingssysteem kan je toch ook niet wijzigen door de hardware te vervangen? Moederbord met daarop alle componenten als processor, geheugen etc....john43 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 20:51:
Ik wil graag een defecte redmi note 2 overnemen om mijn rom weer up to date te krijgen.
De hardware in mijn toestelletje is nog prima alleen de rom is gesloopt.
Wellicht kan ik er van twee weer een maken?
Er van uitgaande dat de rom een aparte print is....?
Verwijderd
Dit wellicht: http://en.miui.com/thread-187696-1-1.htmljohn43 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:13:
@dutchgio
Graag je advies en of hulp om dit probleem te tackelen. Ik heb onvoldoende kennis om mijn telefoon weer aan de praat te krijgen.
Zie je kans om wat adviezen en of tips met mij te bespreken?
mag natuurlijk ook buiten dit forum als je dat beter past bijv via de mail.
Ik haak hier even op in, ik heb zelf een Redmi Note 3 die spontaan niet meer werkte nadat deze uit het niets zeer heet werd. Het kostte mij vanaf het moment met melden (via AliExpress message op de desbetreffende order van de telefoon) een maand om de telefoon aan te melden, een filmpje te maken, beschrijving van het probleem te geven en de documentatie geregeld te krijgen (o.a. garantie formulier van topOne zelf, als de douanepapieren om de telefoon juist te import declareren naar China). Dus hij is nu onderweg naar hun.Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:30:
Voor een ieder die denkt dat garantie aanwezig is bij Top One ........ helaas. Mijn toestel heeft een hardware probleem, namelijk functietoetsen die niet meer functioneren van de een op andere dag. Heb op hun verzoek hiervan een filmpje gemaakt en ben nu 4 weken onderweg en nog geen oplossing en/of regeling. Toestel iets meer dan 1/2 jaar oud, dus duur leergeld.
Zij gaven als eerst aan het hier lokaal bij een telefoon reparatie bedrijf te laten repareren, maar dit kon ik niet vinden. Zij kwamen daarna zelf ermee dat ik hem mocht opsturen en zij het gaat onderzoeken voor mij.
Dus ik wacht nog een aantal weken en hopelijk hoor ik er wat van. Anders jammer, maar 150 euro lichter. Telefoon was ook een half jaar oud. Heb de afgelopen maanden een stuk of 20 telefoons besteld voor vrienden/collega's , en er is er dus pas 1 stuk gegaan.
als ik een andere rom wil installeren via de updater, krijg ik signature verification failed.
https://xiaomi.eu/community/threads/6-7-21.32952/
[ Voor 110% gewijzigd door zekerpixels op 27-07-2016 18:04 ]
Daar zul je dan eerst een custom recovery (beste is TWRP) voor moeten flashen, en dan de ROM. Handleidingen te googlen. xiaomi.eu maken custom roms en ze zijn niet officieel gelieerd zijn aan Xiaomi.zekerpixels schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:58:
ik heb net de note 2 prime binnen gekregen, nu vraag ik mij al welke rom het is, 7.2.3.0.0(LHMCNDA). (reclame dus dezelfde versie er zelf weer op proberen te zetten)
als ik een andere rom wil installeren via de updater, krijg ik signature verification failed.
Hun roms zijn trouwens wel goed hoor, zetten oa nederlands erop en halen de overbodige Chinese meuk eraf.
[ Voor 13% gewijzigd door Ceejay op 27-07-2016 20:04 ]
daar was ik naar aan het zoeken, alleen het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe.Ceejay schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:01:
[...]
Daar zul je dan eerst een custom recovery (beste is TWRP) voor moeten flashen, en dan de ROM. Handleidingen te googlen. xiaomi.eu maken custom roms en ze zijn niet officieel gelieerd zijn aan Xiaomi.
Hun roms zijn trouwens wel goed hoor, zetten oa nederlands erop en halen de overbodige Chinese meuk eraf.
(dus via update, zoals ik heb gedaan kan dus alleen met de orginele roms)
ik dacht gezien te hebben dat een tweaker in dit topic had beschreven hoe, maar kan het niet meet vinden.
Dank voor de link en je advies.
Helaas kom ik niet in de fastboot mode
Weke toetsen combinatie ik ook geprobeerd heb, het loge valt weg na ongeveer 20 tot 25 sec en de redmi reboot spontaan en komt wederom op met het logo
Ik had de hulp heel graag van dutchgio die er blijkbaar goede ervaringen mee heeft mijn probleem op te lossen.
Ik krijg vast nog wel advies en of hulp van hem
btw, thx Ceejay, ik denk idd dat ik het dan TWRP zou moeten doen.
edit:
Kiswum schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:20
Ik gebruik eerst deze versie wel (welke tenminste te vertrouwen is), mocht ik ergens tegen aan lopen kijk ik wel verder.
ik kom net achter wat opvallends, er word een app security meegeleverd welke met de global rom nu wel werkt, de de reclame versie die ik er op had staan werkte dit niet eens
[ Voor 57% gewijzigd door zekerpixels op 27-07-2016 20:33 ]
Je kunt ook op XDA kijken in het Redmi Note 2 forum. Daar staat vast een goede versie van TWRP die je kunt flashen. Verder draai ik zelf een fijne rom van http://smiui.net/kitchen.php, kun je ook even kijken. Succes!
[ Voor 32% gewijzigd door Ceejay op 27-07-2016 21:00 ]
Verwijderd
FF zoeken hier op het forum. Heb een stap voor stap handleiding om te flashen hier gepost.zekerpixels schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:58:
ik heb net de note 2 prime binnen gekregen, nu vraag ik mij al welke rom het is, 7.2.3.0.0(LHMCNDA). (reclame dus dezelfde versie er zelf weer op proberen te zetten)
Edit: kan zijn met de nieuwe toestellen dat je eerst het toestel moet unlocken. http://en.miui.com/unlock/
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2016 10:47 ]
Netwerk vergeten werkt niet. Ook een volledige reset van de telefoon werkt helaas niet.
Iemand een idee?
edit 1: Inmiddels bij m'n schoonmoeder even langs gegaan en daar kan ik wel gewoon op het netwerk inloggen. Blijft nu gewoon online. Straks thuis weer proberen, gaat het daar niet dan zit het denk ik in m'n accesspoint.
edit 2: Probleem inmiddels gelokaliseerd, het lag aan mijn accesspoint (TPlink WA901WD (v3)), deze heb ik gereboot door hem in de browser te benaderen. Verbinding blijft inmiddels stabiel. Zat al helemaal in de stress om 'm naar Spanje op te sturen voor garantie

[ Voor 42% gewijzigd door Yonni op 01-08-2016 20:23 ]
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Heb sinds vandaag een Redmi Note 2, en de statusbar van MIUI 7 is nog even wennen... (erg kleine lettertjes)
Na een reboot werkt de app zoals het hoort, maar een tijd erna worden foto's niet opgeslagen als je een foto maakt.
Iemand die dit ook heeft gehad?
Edit: na een update is het opgelost
[ Voor 6% gewijzigd door zekerpixels op 05-09-2016 14:38 ]
Ik ben op zoek naar een hoesje voor de RN2 voor aan je riem.
Heeft iemand daar ervaring mee of tips?
Ik geef alleen tips als je ook jouw sleutelbos met een musketonhaak, of vergelijkbaar, aan jouw broek hebt hangenRubiks schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:36:
Beste tweakers-vrienden.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Tip: niet bukken of zittenRubiks schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:36:
Beste tweakers-vrienden.
Nice.Seroczynski schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 23:12:
Even flink off-topic maar leuk om te vermelden. In één van de laatste afleveringen van Mr.Robot is volgens mij de Redmi Note 2 nadrukkelijk in beeld. Is weer eens iets anders dan een Apple of Samsung telefoon in een Amerikaanse serie
Ik wacht tot het nieuwe seizoen is afgelopen en dan kijk ik de afleveringen, maar zal er op letten.
Serie laat sowieso 'veel' zien in beeld qua tech etc. Zo zie je in het eerste seizoen bijvoorbeeld ook het rooten van een Android telefoon in beeld.
Een paar dagen CM 12.1 gebruikt, en alles werkt naar behoren - enige minpuntje is dat de 2e sim 2G only is, waardoor ik weer terug ben naar MIUI. Verder zijn er erg veel instellingen - meer dan ik gewend ben in Android - o.a. seconden laten zien in de klok en automatische kleur correctie (a la flux).Mooneater schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:54:
Heeft er iemand deze rom al geprobeerd? [ROM][BEST ROM][STABLE][07/22/2016] CM 12.1 MoKee by BULE
Heb sinds vandaag een Redmi Note 2, en de statusbar van MIUI 7 is nog even wennen... (erg kleine lettertjes)
Batterij gebruik was prima
En dat was de enige reden dat ik het ook wilde proberen.
Ik miste toch wel een boel bij CM 12.1 ten opzichte van Miui. Permissiemanager, optimalisaties, een equaliser, een boot menu, opstartmanager, makkelijk en snel toetsen benoemen allemaal vanuit je OS en nog veel meer. Ben ook weer terug bij Miui 8. Maar waarom verbruikt het scherm zoveel batterij bij Miui!?!
Ik heb ook het idee dat in MIUI mn gmail veel minder vaak synct dan onder CM... (welke ROM heeft MIUI 8? heb je een linkje? Alle ROMs die ik vond waren MIUI 7...)Ceejay schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:54:
[...]
En dat was de enige reden dat ik het ook wilde proberen.
Ik miste toch wel een boel bij CM 12.1 ten opzichte van Miui. Permissiemanager, optimalisaties, een equaliser, een boot menu, opstartmanager, makkelijk en snel toetsen benoemen allemaal vanuit je OS en nog veel meer. Ben ook weer terug bij Miui 8. Maar waarom verbruikt het scherm zoveel batterij bij Miui!?!
Money isn't rellevant..... who you are is.....
Ik heb de Note 2 ongeveer 2 weken geleden ontvangen, hier heb ik direct de global rom op kunnen zetten. (ik weet niet of dat met deze rom überhaupt nodig is)fvandenreek schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 19:03:
Even een klein vraagje, zijn van de laatste redmi note 2 uitleveringen de bootloaders nu gelockt?
Money isn't rellevant..... who you are is.....

Bijna 1 jr geleden kocht ik voor mezelf een Redmi Note 2 Prime. Het is me destijds gelukt om roottoegang te krijgen en via de updater op de telefoon een zogeheten weekly rom erop te zetten. Kortom: het toestel draait prima op een weekly rom en taal Nederlands.
Nu heb ik inmiddels al een tijdje een 2e Redmi Note 2 Prima - deze is echter voor mijn dochter.
Ik heb tig uren gespendeerd om hier weer hetzelfde te doen.
(stappenplan had ik destijds gemaakt allerlei bestanden gedownload etc...voor flashen, booten etc...---
toestel blijft zeggen zip failed = ps dat heb ik nu ook allemaal weer gedaan aan de hand van de huidige updates)
Je raad het al...mamma krijgt het niet voor elkaar - inmiddels de wanhoop nabij.
Het zou fijn zijn als het me nog lukt voor a.s. dinsdag ofwel wie weet is er een 'slimme tweaker' die in de buurt woont en dit voor mij in orde zou kunnen maken. Uiteraard wil ik daar best een aantal euro's aan spenderen.
Mijn vraag is dan ook welke slimmerik/tweaker in het Noorden van het land zou dit voor mij in orde kunnen maken?
(Ik woon zelf tussen: Leeuwarden, Groningen en Heerenveen)
Reacties mogen per pm.
Mijn dank is GROOT.
Verwijderd
Heb je de integriteit van de zip gecheckt?MeMacarena schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 17:51:
toestel blijft zeggen zip failed
https://xiaomi.eu/communi...-weekly-rom-releases.103/
inmiddels tig verschillende Hermes versies geprobeerd. Ook die op mijn eigen toestel staat.
Verwijderd
Ik bedoel meer, heb je aan de hand van hashes (md5 of sha1) of iets dergelijke gecontroleerd of het bestand goed op de telefoon staat? Al is een corrupt bestand minder waarschijnlijk als je er al meerdere hebt geprobeerd.MeMacarena schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 18:31:
Ik heb 'm van deze site:
https://xiaomi.eu/communi...-weekly-rom-releases.103/
inmiddels tig verschillende Hermes versies geprobeerd. Ook die op mijn eigen toestel staat.
Maak het nou niet te moeilijk, met md5 en sha1 hashes.Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 18:33:
[...]
Ik bedoel meer, heb je aan de hand van hashes (md5 of sha1) of iets dergelijke gecontroleerd of het bestand goed op de telefoon staat? Al is een corrupt bestand minder waarschijnlijk als je er al meerdere hebt geprobeerd.
-> Download het bestand nogmaals, wellicht is er iets niet goed gegaan tijdens het downloaden waardoor deze niet goed installeert.
Ik denk dat het aan de installatie van de recovery ligt, de standaard kan een aangepaste rom als die van Xiaomi.eu niet flashen.
Dus eerst deze flashen:
https://www.androidfilehost.com/?fid=24421527759888153
Daarna opnieuw opstarten in recovery en de rom flashen.
[ Voor 20% gewijzigd door dutchgio op 28-08-2016 18:42 ]
Verwijderd
Dat is niet moeilijk en bovendien de basis van het flashen van telefoons. Een corrupt image flashen kan een hoop problemen veroorzaken en het controleren is eenvoudig. Je moet alleen weten dat het als hulpmiddel bestaat en waarom.dutchgio schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 18:39:
Maak het nou niet te moeilijk, met md5 en sha1 hashes.
-> Download het bestand nogmaals, wellicht is er iets niet goed gegaan tijdens het downloaden waardoor deze niet goed installeert.
Bestanden gaan naar 100% en er komen leuke codes uit...
maar daarnaast denk ik niet dat er een corrupt bestand is...ik doe ongetwijfeld iets niet juist.
Mamma is niet zo'n slimme tweaker...
maar toch is het vorige keer gelukt.
Verwijderd
Dat pak je snel op! Vaak wordt er door een ontwikkelaar een md5-hash gemaakt en post hij dat bij zijn bestand. Na downloaden kan je dan aan jouw kant ook een hash maken en weet je zo of het bestand correct is aangekomen.MeMacarena schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 18:49:
Ik heb dit zojuist gedaan - gekozen voor md5 (kortom ik ben niet thuis in deze encrypties).
Bestanden gaan naar 100% en er komen leuke codes uit...
Het idee van een hash is dat bij inhoudelijk exact hetzelfde bestand altijd dezelfde hash ontstaat. Verschuift er echter één bitje in je bestand, dan komt er een totaal andere hash uit. Normaal gesproken kom je er niet of te laat achter dat je bestand beschadigd is, want het bestand lijkt of is even groot, maar een hash is een goede manier om te ontdekken of je bestand misschien beschadigd is geraakt bij downloaden of kopiëren.
In jouw geval lijkt het er niet op dat de ontwikkelaar een hash beschikbaar heeft gemaakt en kan je deze techniek helaas niet gebruiken. Wat je wel kunt doen is het bestand meerdere malen downloaden en daar hashes van maken. Als je drie matchende bestanden hebt (en dus drie matchende hashes) en één afwijkende, is het waarschijnlijk dat die drie matchende correct zijn. Zeker vanaf verre, Chinese servers gedownloade software blijkt nog wel eens corrupt te zijn bij aankomst.
Als je meerdere bestanden hebt geprobeerd en die laten allemaal hetzelfde probleem zien, dan is die kans inderdaad kleiner. Let wel op dat een soortgelijke telefoon niet noodzakelijk betekent dat de software ook gelijk is en dat de procedure daardoor ook kan verschillen. Heb je het al met recente instructies geprobeerd? De tip van dutchgio is ook een goed begin.maar daarnaast denk ik niet dat er een corrupt bestand is...ik doe ongetwijfeld iets niet juist.
Mamma is niet zo'n slimme tweaker...
maar toch is het vorige keer gelukt.
Geef vooral niet op! De truc van werken met computers is juist niet op te geven als het niet lukt. Dat is het grote verschil tussen gewone mensen en handige jongens of meisjes. Die eerste groep probeert één keer iets en geeft dan op, terwijl die tweede groep zal blijven proberen totdat er een oplossing uit komt
Vervelend. Eens kijken hoe gearbest.eu dit oppakt (garantie)?
Iemand al vaker hier last van gehad? En hoe heb je het opgelost?
[ Voor 11% gewijzigd door Mees789 op 01-09-2016 10:31 ]
Verwijderd
Kan vuil zijn. Probeer eens zachtjes met een paperclip erin te gaan en erin te blazen. Ik had er een keer tabak in zitten. Ja, weet het, moet stoppen met roken.Mees789 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:06:
Sinds enige tijd heb ik er last van dat de headphone jack niet goed werkt. Als ik muziek luister met mijn oortjes hoor ik zo nu en dan geluid aan maar 1 kant. Als ik de plug of kabel op een bepaalde positie houd dan wil hij aan beide kanten werken. Het ligt echt aan de headphone jack aangezien ik al meerdere oortjes heb geprobeerd, een koptelefoon werkte al iets beter.
Iemand al vaker hier last van gehad? En hoe heb je het opgelost?
- volume knop zachter werkt niet
- meerdere malen daags opladen van de telefoon
- af en toe opnieuw opstarten
Ging de telefoon vandaag niet langer dan 5 minuten aan, heb na een keer of 10 opnieuw opstarten, de telefoon gereset. Bleek het probleem houden, nu gaat mijn telefoon niet meer aan.
Wil mijn toestel opsturen voor garantie, maar eerst alle gegevens eraf halen. Helaas lukt dat zo niet. Wat zijn mijn mogelijkheden?
Hetzelfde probleem komt ook in TWRP voor, dus dit lijkt mij jammer genoeg een hardwarematig probleem. Via Google zie ik ook op de MIUI forums dat wij niet de enige zijn. De meeste mensen zeggen daar ook dat het een hardwarematig probleem is en verhelpen het voor de telefoon terug te sturen naar de verkoper. Deze verkoper vervangt dan het volledige scherm.. Ik heb de vraag al uitgesteld aan de verkoper (TopOne).
Iemand tips of ideeën?
Verwijderd
Succes. Ik heb hem niet opgestuurd omdat als ze constateren dat het aan mij ligt je de boel kan betalen. Mijn woord tegen hun heel ver in China woord wordt het dan. Domme pech jongen. Gewoon een nieuwe halen lijkt me het goedkoopst en snelst. Ik was overigens 1,5 maand onderweg om een normale reactie van Top One te krijgen.Salmon schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:41:
Sinds vorige week werken de capacitieve knoppen op mijn Redmi Note 2 met xiaomi.eu ROM niet meer (recent apps/home/back knoppen). Las over hetzelfde probleem hier bij Musicmasters een aantal maanden geleden. Ook de onderste 0.5/1cm van het scherm werkt niet meer, dus als ik (via root) software keys inschakelt helpt dit ook niet. Factory reset helpt ook niet.
Hetzelfde probleem komt ook in TWRP voor, dus dit lijkt mij jammer genoeg een hardwarematig probleem. Via Google zie ik ook op de MIUI forums dat wij niet de enige zijn. De meeste mensen zeggen daar ook dat het een hardwarematig probleem is en verhelpen het voor de telefoon terug te sturen naar de verkoper. Deze verkoper vervangt dan het volledige scherm.. Ik heb de vraag al uitgesteld aan de verkoper (TopOne).
Iemand tips of ideeën?
De mijne doet het overigens nog steeds met softkeys gelukkig, maar toch ..........................
"Lucky you" zou ik zeggen. Beter dan zelfs niets de softkeys kunnen bereiken haha. Ah well...De telefoon (125 euro toendertijd) opsturen a +/- 50 Euro is 't idd denk niet waard. Ik ga het denk ik op een manier spelen dat ik een ander model tegen gereduceerde prijs kan kopen, lijkt mij een betere oplossing dan een volledig nieuwe zelf betalen.Verwijderd schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:07:
[...]
Succes. Ik heb hem niet opgestuurd omdat als ze constateren dat het aan mij ligt je de boel kan betalen. Mijn woord tegen hun heel ver in China woord wordt het dan. Domme pech jongen. Gewoon een nieuwe halen lijkt me het goedkoopst en snelst. Ik was overigens 1,5 maand onderweg om een normale reactie van Top One te krijgen.
De mijne doet het overigens nog steeds met softkeys gelukkig, maar toch ..........................
Zelf het scherm vervangen is idd ook wel een optie, op AliExpress vind ik ze voor rond de 15 Euro. Even nog uitzoeken hoe lastig dat vervangen is..heb wel al de tools.
Off-Topic: Via TopOne een Redmi Note 3 ook een aantal maanden teruggestuurd wegens dode telefoon, vanaf het moment van aanmelden en gerepareerd terug krijgen was 2 maanden. In het RMN3 topic staan wat meer ervaring beschreven van mij. (Hier had jij zelf ook al op gereageerd).
Alleen contact via AliExpress direct messages gehad, initiële contact duurde even maar daarna dachten ze goed zelf mee. Volgens mij moet je wel vooral zelf proactief meedenken en zelf opties voorstellen, dan werken ze makkelijker mee.
[ Voor 17% gewijzigd door Salmon op 19-09-2016 14:50 ]
Verwijderd
Heb ik ook geprobeerd. Geen korting.Salmon schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:46:
[...]
"Lucky you" zou ik zeggen. Beter dan zelfs niets de softkeys kunnen bereiken haha. Ah well...De telefoon (125 euro toendertijd) opsturen a +/- 50 Euro is 't idd denk niet waard. Ik ga het denk ik op een manier spelen dat ik een ander model tegen gereduceerde prijs kan kopen, lijkt mij een betere oplossing dan een volledig nieuwe zelf betalen.
Zelf het scherm vervangen is idd ook wel een optie, ik ga maar even zoeken hoe duur en makkelijk dat is.
Off-Topic: Via TopOne een Redmi Note 3 ook een aantal maanden teruggestuurd wegens dode telefoon, vanaf het moment van aanmelden en gerepareerd terug krijgen was 2 maanden. In het RMN3 topic staan wat meer ervaring beschreven van mij. (Hier had jij zelf ook al op gereageerd).
Alleen contact via AliExpress direct messages gehad, initiële contact duurde even maar daarna dachten ze goed zelf mee. Volgens mij moet je wel vooral zelf proactief meedenken en zelf opties voorstellen, dan werken ze makkelijker mee.
Heb ik gedaan, toestel valt gewoon telkens uit. Helemaal opladen een dag laten liggen, dan pakt hij hem weer even, totdat hij vastloopt en een grijs scherm geeft en niet meer wil booten.dutchgio schreef op zondag 18 september 2016 @ 20:02:
Kom je nog in recovery? Je kunt ook daar een factory reset doen.
Heb bij gearbest eu het als garantie gemeld (volumeknop zachter immers werkt niet). Moet me nu tussentijds behelpen met een dual sim wiko sunset 2 smartphone van de kruitvat van 19,98...
Welke versie halen jullie nog een goede batterijduur mee?
Andere batterij kopen???Eoghlear schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:01:
Iemand hier ook met snelle leegloop van de batterij op de rom van de laatste weken? Volgens het xiaomi.eu forum zijn de klachten te er niet/nauwelijks. Maar ik haal de dag zelden.
Welke versie halen jullie nog een goede batterijduur mee?
er een andere telefoon voor terug willen of geld dan zou het fijn zijn dat er even contact met mij gezocht wordt
Ik zoek namelijk een werkend printje waar de rom benaderbaar is.
scherm dood of andere forse beschadigingen maakt mij niet uit
als het rommetje maar benaderbaar is om een backup te maken of over te zetten naar mijn dode redmi
Die van jou is ook benaderbaar, alleen probeer je het verkeerde te flashen.john43 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 08:49:
mocht iemand van zijn defecte redmi note 2 af willen
er een andere telefoon voor terug willen of geld dan zou het fijn zijn dat er even contact met mij gezocht wordt
Ik zoek namelijk een werkend printje waar de rom benaderbaar is.
scherm dood of andere forse beschadigingen maakt mij niet uit
als het rommetje maar benaderbaar is om een backup te maken of over te zetten naar mijn dode redmi
Is dit nog steeds hetzelfde probleem als hier eerder gemeld? In dat geval ben je er al lang mee bezig.john43 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 08:49:
mocht iemand van zijn defecte redmi note 2 af willen.......................
Al eerder gezocht op "unbrick Redmi Note 2"?
Bij de links die dan tevoorschijn komen zie ik deze en die
Ik zie nl. je ervaringen niet terug (of ik heb het gemist?)
heb de afgelopen maanden van alles geprobeerd maar nog geen succes gehad
Nogmaals, welke stable heb je geprobeerd? Hermes? Welk type en welke specs staan er op de doos?john43 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 21:20:
tja ik kan moeilijk opgeven
Probleem is dat het moeilijk is in te schatten wat je dan hebt geprobeerd als je dat niet deelt.john43 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 21:20:
......
In dat geval krijg je herhaald dezelfde adviezen en vragen.
Ook nu weer geef je geen antwoord op de vraag of je de eerder genoemde unbrick guides hebt geprobeerd en waar het dan evt. mis ging.
Ik heb 3 versies van Hermes gevonden
Ik heb ook de eigen stock versies vanaf 6 tm 8 geprobeerd
het probleem is dat ik de zaak zodanig verknald heb dat ik niet in de fastboot optie meer kom
Dus ook geen image kan flashen op de "normale "wijze of via TWRP
ik wordt na 20 sec ongeveer geconfronteerd met een reset en opnieuw starten van de redmi
Wat gebeurt bij het gebruik van spflashtools is de BROMM error 3168
Ik heb ongeeer 7 verschillende scater files zowel ddie in het pakkage zaten bij de image meekwamen en losse scatter files van een website waar en ongeveer 50 te downloaden zijn voor alle soorten chips
De helio X 10 welke in mijn redmi zou zitten zou de 6795 moeten zijn waar ook emmc versies van zijn
in de telefoon staat TD-LTE met daarachter chinese info
en dit nummer staat daar weer onder 2015051 wat met een bepaalde versie zou moeten corresponderen
Dit heb je exact zo uitgevoerd? Dus met batterij eruit aansluiten?john43 schreef op zondag 25 september 2016 @ 07:51:
Jawel die heb ik allen gebruikt en nog veel meer andere zoals boycrack en van MUI websites
Ik heb 3 versies van Hermes gevonden
Ik heb ook de eigen stock versies vanaf 6 tm 8 geprobeerd
het probleem is dat ik de zaak zodanig verknald heb dat ik niet in de fastboot optie meer kom
Dus ook geen image kan flashen op de "normale "wijze of via TWRP
ik wordt na 20 sec ongeveer geconfronteerd met een reset en opnieuw starten van de redmi
Wat gebeurt bij het gebruik van spflashtools is de BROMM error 3168
Ik heb ongeeer 7 verschillende scater files zowel ddie in het pakkage zaten bij de image meekwamen en losse scatter files van een website waar en ongeveer 50 te downloaden zijn voor alle soorten chips
De helio X 10 welke in mijn redmi zou zitten zou de 6795 moeten zijn waar ook emmc versies van zijn
in de telefoon staat TD-LTE met daarachter chinese info
en dit nummer staat daar weer onder 2015051 wat met een bepaalde versie zou moeten corresponderen
http://xiaomitips.com/gui...-redmi-note-2-flash-tool/
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Dit soort aantallen doet mij vermoeden dat je geen idee hebt wat je hebt gedaan en gewoon willekeurig zonder evaluatie maar diverse files hebt geflasht.john43 schreef op zondag 25 september 2016 @ 07:51:
.........nog veel meer andere .........
.......3 versies.........
......eigen stock versies .........
.......
flashen op de "normale "wijze of via TWRP..........
......7 verschillende scater files .......en losse scatter files .... en ongeveer 50 te downloaden zijn voor alle soorten chips...........
Dat je niet meer in twrp kan heeft te maken dat je de partities hebt verziekt.
De scatterfile hoort bij een bepaalde rom en bepaalt waar exact de diverse partities geflasht moeten worden.
De enige manier is om alles met SP flash te formatteren en vanaf de basis opnieuw te beginnen.
Maar als je al tot de letter nauwkeurig de unbrick guides hebt gevolgd, weet ik niet waar het fout is gegaan en wordt het een moeilijk project.
Dat is ook mijn gedachteMomus schreef op zondag 25 september 2016 @ 09:55:
Hij heeft verbinding met de Flashtool, dus dan is hij weer werkend te krijgen. Zonder twijfel.
[ Voor 15% gewijzigd door elinx op 25-09-2016 16:17 ]
Natuurlijk heb ik de procedures gevolgd met de volume knop, beide knoppen en weet ik wat voor combinaties ik nog meer getracht heb in combinatie of solo in te drukken tijdens het opstarten.
volume op en power geeft een flitsend wit en zwart scherm. Blijkbaar komt hij niet eens voorbij het logo.
Alleen volume up zonder batterij geeft usb contact met spflashtool maar scatter voor de 6795 geeft weer een brom error
Voorts of advies van verschillende websites diverse andere scatters geprobeerd maar allen zonder reslutaat.
chinapnone erea, needrom.com gizbeats en natuurlijk de verschillende xiaomi en mui websites en blogs afgezocht
Met batterij, natuurlijk ook zonder batterij van alle standjes met de volume knoppen up en of down
Met het originele usb kabeltje zoals geadviseerd wordt. Maar ook met drie andere usb kabels waarvan een nieuw en van de BlackBerry is.
Dus als iemand een soortgelijke redmi heeft en een kopie van zijn scatter wil sturen, heel graag
Hermes heeft voor de helio x10 ook een scatter file bijgeleverd maar die geeft dezelfde resultaten.
Ik weet dat ik de partities vernaggeld heb en deze moet herstellen om een preloader of restore partitie überhaupt benaderbaar te krijgen
Ook zouden er truukjes zijn om een img of restore op de sd kaart te zetten
deze dan te laten zien door de redmi en vervolgens daar van af op te starten.
Bij mij natuurlijk een no go omdat ik geen idee heb hoe ik d bricked telefoon moet vertellen daar eerst te kijken ipv direct de boot partitie te benaderen
Ik vind het erg vriendelijk om je aanbod in Eindhoven te proberen te lezen
Is er een mogelijkheid om even via DM de mogelijkheden te bespreken?
Ik ben inderdaad via DM te benaderen.john43 schreef op zondag 25 september 2016 @ 10:42:
[....]
Ik vind het erg vriendelijk om je aanbod in Eindhoven te proberen te lezen
Is er een mogelijkheid om even via DM de mogelijkheden te bespreken?
Dankzij het antwoord van Momus, ga ik er vanuit dat het wel mogelijk zal zijn.
Mede door dit soort problemen, ben ik aan het bedenken of ik meer mensen kan helpen om een fake rom of een 'gebrickte' telefoon kan herstellen. Wellicht kan ik dit met meerdere Tweakers op 1 dag worden gehouden in een wijkcentrum ofzo. Iets voor het goede doel om Frozen een handje te helpen (ook daarvoor ben ik via DM te benaderen).
De officiële blog van Frozen: Tweakers voor ?
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Als ik het hier zo lees ben ik niet de enige met hardwareklachten. Zo'n goedkope telefoon is wel leuk, maar als ie maar een jaar meegaat...
Hij wil.
[ Voor 6% gewijzigd door Ceejay op 26-09-2016 11:02 ]
Verwijderd
Zit het niet in de case om de telefoon? Knopjes lam? Ik gebruik: https://www.aliexpress.co...2114.13010608.0.76.MbB1cTklaaas schreef op zondag 25 september 2016 @ 22:34:
Na een jaar gebruik begint de aan/uit knop het aardig te begeven. Aanzetten gaat gelukkig ook met de volumeknoppen, maar uitzetten... Koptelefooningang begon ook moeilijk te doen, maar het lijkt erop dat ik dat voorlopig verholpen heb met een schoonmaakbeurt.
Als ik het hier zo lees ben ik niet de enige met hardwareklachten. Zo'n goedkope telefoon is wel leuk, maar als ie maar een jaar meegaat...
Proberen waard .......
(neemt natuurlijk niet weg dat het eigenlijk niet nodig zou moeten zijn)
Hij wil.
Die heb ik ook. En ook een met een glazen achterkant (mooi maar iets zwaarder). Ligt denk ik toch niet aan de knoppen van de backcover, maar aan drukknoppen op de foon zelf.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:16:
[...]
Zit het niet in de case om de telefoon? Knopjes lam? Ik gebruik: https://www.aliexpress.co...2114.13010608.0.76.MbB1cT
Proberen waard .......
Vervolgens heb ik maar de gewone miui gedownload, waarbij ik toen weer reclames zag (meer dan had verwacht) en hem ook niet op nederlands kreeg.
Toen ben ik weer met veel moeite terug gegaan naar oude versie die ik nog had van smiui.
Nu is mijn vraag is er een versie met reclameblokker en ook in het nederlands, wat veel weg heeft van smiui?
[ Voor 8% gewijzigd door Zenix op 13-11-2016 14:32 ]
Smiui is sinds een paar weken overgedragen en hernoemd naar Mi-Globe.djsjors schreef op zondag 13 november 2016 @ 13:38:
Ik maakte gebruik van de smiui versies die via hun site werden aangeboden. Maar de laatste keer dat ik er kwam was de site gestopt met smiui te bieden.
Vervolgens heb ik maar de gewone miui gedownload, waarbij ik toen weer reclames zag (meer dan had verwacht) en hem ook niet op nederlands kreeg.
Toen ben ik weer met veel moeite terug gegaan naar oude versie die ik nog had van smiui.
Nu is mijn vraag is er een versie met reclameblokker en ook in het nederlands, wat veel weg heeft van smiui?
http://mi-globe.com
Mijn batterij wordt echt leeggezogen, wordt er gek van
50 minuutjes muziek luisteren was al goed voor een afname van 35% in mn batterij.
Wat een afknapper
Opladen via usb poort lukt wel.
USB debugging staat aan.
Ik heb zelf al gezocht naar een oplossing op het xiaomi forum en het volgende geprobeerd:
- andere usb-poorten en andere laptop
- verschillende ROM's: weekly en stable
- app Shortcut Master (Lite) geinstalleerd en activity "usb settings" gelaunched
- app MIUI USB seting geinstalleerd
Iemand nog een idee?
Zo'n USB app heb ik inderdaad ook, je krijgt niet altijd de optie om te kiezen waarvoor je de USB verbinding wilt gebruiken.
Ik heb 3 kabels geprobeerd (waarvan 1 originele): geen connectie met laptop. Met slechts één kabel kan ik opladen via usb ( en dat is niet de originele). Met geen enkele kabel kan ik laden via wandcontactdoos.
Heb nog ergens gelezen dat een "wipe all data" soms helpt. Dat ga ik nu maar proberen.
Bedankt voor het meedenken i.i.g.
Ik kan geeneens een facebook video van 2 minuten kijken of er is al 15% af...
Moet 'm nu 3x per dag opladen, daar wordt ik toch wel gek van
[ Voor 20% gewijzigd door Mees789 op 16-11-2016 17:34 ]
Ik draai mijn telefoon op MIUI 7.0 Stable. Heb op een andere telefoon MIUI 8.0 gehad maar dat vond ik toch niets, dus die heb ik toen geflashed met MIUI 7.0 Stable. Vind die er veel beter (strakker) uitzien en komt met doeltreffende basisapplicaties.Mees789 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 17:32:
Op welke MIUI (of iets anders) draaien jullie?
Ik kan geeneens een facebook video van 2 minuten kijken of er is al 15% af...
Moet 'm nu 3x per dag opladen, daar wordt ik toch wel gek van
Mijn telefoon is binnen 5 á 10 minuten dat ik hem van netstroom afhaal op 90%, maar ik hoef hem "maar" eens in de 24 uur op te laden. Bij minder gebruik gaat hij ongeveer anderhalf tot twee dagen mee. Daarbij moet ik wel vermelden dat ik geen mobiele data gebruik.
Dank voor de reactie!Seroczynski schreef op woensdag 16 november 2016 @ 17:40:
[...]
Ik draai mijn telefoon op MIUI 7.0 Stable. Heb op een andere telefoon MIUI 8.0 gehad maar dat vond ik toch niets, dus die heb ik toen geflashed met MIUI 7.0 Stable. Vind die er veel beter (strakker) uitzien en komt met doeltreffende basisapplicaties.
Mijn telefoon is binnen 5 á 10 minuten dat ik hem van netstroom afhaal op 90%, maar ik hoef hem "maar" eens in de 24 uur op te laden. Bij minder gebruik gaat hij ongeveer anderhalf tot twee dagen mee. Daarbij moet ik wel vermelden dat ik geen mobiele data gebruik.
Hmmm, ik ga denk ik ook terug naar MIUI7. Ik vond hem ook een stukkie fijner. Ik hoop dat het veel gaat helpen
Ja, ik heb SnapChat maar eraf gehaald. Kon alleen video opnemen in een zeer goed verlichte kamer. Maar je bent niet de enige iigJoatg schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 03:09:
Zijn er mensen die problemen hebben met snapchat video's maken of hier een oplossing voor hebben (als ik zelf een snapchat filmpje wil maken wordt het beeld heel donker)? Zover ik het heb kunnen vinden op het internet ligt dit aan de camera's van redmi note 2. Maar waarom kan deze bij een foto wel gewoon normaal licht fotograferen zonder dat deze donker wordt? Ik heb dit probleem al sinds de aanschaf van de Xiaomi.
Ik draai momenteel Android 6 Resolution Remix van Bule te verkrijgen op XDA en die is op CM gebaseerd. Geen storende bugs, maar wat niet werkt is de magnetische sensor en de IR-blaster. Camera's werken voor mij goed. Streamen naar chromecast en bluetooth koptelefoon is soms wat instabiel, even rebooten, maar voor mij verder wel goed genoeg als daily driver.Esjo schreef op zondag 18 december 2016 @ 11:00:
Hoe zit 't momenteel met CM rom? Is de camera functie al flink verbeterd? Nog andere voor/nadelen? Begin een beetje te balen van sommige miui probleempjes...
Verwijderd
Welke probleempjes? Ik zie ze niet.Esjo schreef op zondag 18 december 2016 @ 11:00:
Hoe zit 't momenteel met CM rom? Is de camera functie al flink verbeterd? Nog andere voor/nadelen? Begin een beetje te balen van sommige miui probleempjes...
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken