Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Werkt de XRN2 ook samen met NL Alert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 23:35
dirkhimself schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:16:
Werkt de XRN2 ook samen met NL Alert?
Dit is al een keer besproken.
Zoek even in dit topic naar "NL alert".
Maar nee NL alert werk niet op RN2 😖 :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-10 06:46
Ik word een beetje gek van de Xiaomi telefoons en usb. Een aantal maanden geleden herkende m'n laptop nog onze beide telefoons. Maar afgelopen keer dus niet. Heb inmiddels Windows 10, maar de nieuwste Mi PC suite herkent mijn Hongmi 2 niet en geeft als melding dat de MiNote geupgrade moet worden...

Ben ik nou echt de enige die problemen heeft met de Xiaomi telefoons en de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Russel88 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 18:19:
Ik word een beetje gek van de Xiaomi telefoons en usb. Een aantal maanden geleden herkende m'n laptop nog onze beide telefoons. Maar afgelopen keer dus niet. Heb inmiddels Windows 10, maar de nieuwste Mi PC suite herkent mijn Hongmi 2 niet en geeft als melding dat de MiNote geupgrade moet worden...

Geen problemen hier, maar ik gebruik Mi PC Suite niet. Waar heb je dat voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Russel88 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 18:19:

Is het geen probleem met het selecteren van de juiste USB verbinding? Ik kan kiezen tussen alleen accu opladen of bestandsoverdrag. Weet niet of dit op andere toestellen ook zo is.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Je hebt idd 2 keuzes. Als je 'm op camera zet, dan werkt het volgens mij wel. Dan heb je alleen toegang tot je DCIM folder. Echter wil ik volledige toegang hebben op de root.
Ik krijg dus ook een driver foutmelding. Maar de MI PC suite zou de juiste driver moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Russel88 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:20:
Je hebt idd 2 keuzes. Als je 'm op camera zet, dan werkt het volgens mij wel. Dan heb je alleen toegang tot je DCIM folder. Echter wil ik volledige toegang hebben op de root.
Ik krijg dus ook een driver foutmelding. Maar de MI PC suite zou de juiste driver moeten installeren.
Nogmaals...waar heb je dat voor nodig? Als je hem met USB aansluit kan je toch gewoon met de verkenner van de PC in al je mappen komen. :? 8)7

En als je het perse wil gebruiken probeer dan eens rechter muisklik, compabliteitsproblemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:57
Heb je niet USB-foutenopsporing/debugging aan staan voor ADB oid?
Dan werkt massaopslag niet geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Rubiks schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:55:
[...]

Dit is al een keer besproken.
Zoek even in dit topic naar "NL alert".
OK, bedankt voor je antwoord..... en je terechtwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:28:
[...]

Nogmaals...waar heb je dat voor nodig? Als je hem met USB aansluit kan je toch gewoon met de verkenner van de PC in al je mappen komen. :? 8)7
Dat is juist het probleem. Als ik 'm aansluit via USB zie ik helemaal niets. Alleen een usb driver foutmelding. Maar dat heb ik met meerdere Xiaomi toestellen op meerdere pc's.
Vandaar dat ik het vreemd vind dat niemand anders dezelfde problemen heeft.

Oops op m'n werk werkt ie wel.
Effe uitzoeken wat het probleem nou veroorzaakt thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-10 19:48
Ik heb een probleem, apps die op de achtergrond lopen worden zomaar gestopt, dit is vooral vervelend bij Spotify en Radio apps. Ik heb voldoende ram beschikbaar 800m>

Heeft iemand de oplossing? Op Google wordt ik niet wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Apps 'locken' via het multiaskingscherm. Dat doe je door ze naar beneden te swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Rubiks schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:55:
[...]
Hij ging anders wel af hier vandaag om 12 uur.
ROM laatste official global 7.2.3.0 geloof ik (Hij ligt beneden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ceejay schreef op maandag 06 juni 2016 @ 21:08:
[...]

Hij ging anders wel af hier vandaag om 12 uur.
ROM laatste official global 7.2.3.0 geloof ik (Hij ligt beneden).
Die van mij niet. Ik heb voorafgaand aan de test nog op de website van NL-Alert gekeken maar de algemene handleiding voor Android ging niet op voor mijn standaard MIUI (klopt dat?) versie.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Ik heb niets gedaan behalve me rot geschrokken toen het ding begon te krijsen om 12 uur.
Ja, de rom geupdate naar de laatste versie toen ik hem net binnen kreeg een paar dagen geleden.
Kennelijk hebben ze wat dingen veranderd, er is een menu voor in de settings zag ik.
Settings - more - emergency broadcasts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Welke ROM heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Zie boven.

Kan zijn dat ik toch een vinkje heb geplaatst bij ETWS Alert, en dat dat standaard uitstaat, weet ik niet meer 100% zeker.

[ Voor 88% gewijzigd door Ceejay op 10-06-2016 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:31:
[...]

Geen problemen hier, maar ik gebruik Mi PC Suite niet. Waar heb je dat voor nodig?
Daar zitten dus ook de juiste usb drivers in. Daar kwam ik achter toen ik TWRP wilde installeren, dat lukte in eerste instantie niet daar heb je dus Mi PC suite voor nodig voor de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ceejay schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:41:
Zie boven.

Kan zijn dat ik toch een vinkje heb geplaatst bij ETWS Alert, en dat dat standaard uitstaat, weet ik niet meer 100% zeker.
Maar welke rom draai je? Global?
Want die hele optie heb ik niet hoor in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
kijk dan een paar posts naar boven, daar staat welke rom ik heb, fruitvlieg! ;)

Settings - more - emergency broadcasts, die heb je niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik zocht nog even bevestiging aangezien je het niet zeker wist... :)

Ik draai de Xiaomi.eu ROM(die is gebaseerd op de China Dev ), die heeft die optie niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ceejay schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:45:
[...]

Daar zitten dus ook de juiste usb drivers in. Daar kwam ik achter toen ik TWRP wilde installeren, dat lukte in eerste instantie niet daar heb je dus Mi PC suite voor nodig voor de drivers.
Heb ik nooit nodig gehad .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
dutchgio schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:20:
Ik zocht nog even bevestiging aangezien je het niet zeker wist... :)

Ik draai de Xiaomi.eu ROM(die is gebaseerd op de China Dev ), die heeft die optie niet nee.
Aha. Xiaomi.eu biedt ook de mogelijkheid de 7.3.2.0 global te gebruiken zag ik.
Toch wel gek dat de officiele dev rom niet en de stable global wel emergency broadcasts als optie heeft. Vraag je je toch af waar dat nou weer op slaat.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:26:
[...]
Heb ik nooit nodig gehad .....
Nou mooi dan ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Ceejay op 10-06-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Heb alleen de Note 3 MTK, die heeft geen global rom. :)
Inderdaad wel opmerkelijk, maar ook wel te begrijpen:

Global en China roms worden qua features los van elkaar ontwikkeld.
China roms specifiek voor gebruik in China, waar ze die emergency notifications blijkbaar niet hebben en het er dus ook niet in zit.
Global voor de landen daar omheen waar Xiaomi verder actief is, en waar ze die functionaliteit wel nodig hebben en dus hebben geimplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
De dev roms zijn chinees? aha. En waarom lurk je in de Note 2 topic met je Note 3? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deuce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 00:20
Afgelopen vrijdag het eerste grote probleem met de rm note2. Toestel is nu een maand of 3 a 4 oud.

Het toestel stond standby. Plotseling werd de accu en telefoon heel warm.
Gelijk accu eruit gehaald, maar ja dan geen telefoon. Even gewacht en accu er weer in. En...
toestel volledig dood, start niet op. Toestel aan het stroom maar helaas geen led die aangeeft dat de accu bijgeladen wordt. Aangezien wij meerdere rm note 2 toestellen in de familie hebben konden we de accu uitwissen. Accu is wel goed, de reserve accu bracht het toestel ook niet meer tot leven.
Power on en volume down knop werkt niet.
Ik vrees dat het moederbord is doorgebrand. Iemand een zelfde ervaring?

Op google kom ik het probleem wel tegen, schijnt de combinatie van processor + warmte en moederbord te zijn waardoor het toestel verbrand oid... :(

Ik ga contact opnemen met de Chinese leverancier. Iemand ervaring met Chinese garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is balen succes met omruilen.

Ik heb een klein probleem dat onze beide telefoons niet altijd automatisch verbinden met Wifi thuis. De 2 Moto's van de kinderen hebben dit probleem niet. Krijg niet achterhaalt waar het probleem zit. Router of telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
De combinatie lijkt me, gezien het bij beide telefoons zo is bij je wifi thuis en je anderen er (vrijwel?) niet over hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:23

TVL

Ik heb wel regelmatig bij meerder WiFi netwerken dat ik een authenticatie probleem heb. Als ik dan vervolgens mijn WiFi settings open en op verbinden druk verbindt hij direct. Vaak is dat dan een netwerk waarop ik dan al even niet ingelogd ben geweest.

[ Voor 18% gewijzigd door TVL op 13-06-2016 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
sinds een paar weken verbind mijn note 2 ook niet soepel met wifi spots.
Als ik bv thuis kom van mijn werk dan vindt mijn telefoon 0 netwerken, (naast mijn siginaal zijn er nog >10 andere netwerken. wifi aan/uit is niet de oplossing. Mijn telefoon herstarten is direct de oplossing.

Het probleem doet zich niet alleen bij mij thuis voor maar op diverse locaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:41
Bovenstaande problemen heb ik niet, maar mijn batterij is wel heel snel leeg de laatste tijd. Meerdere ROMs getest, maar maakt niets uit. Vanmorgen van de lader gehaald, en in de middag (zonder iets noemenswaardigs gedaan te hebben) slechts 40% over....SOT van 50m...

Heb nu advies gevolgd om de Global rom via fastboot erop te zetten, dat enkele dagen te laten draaien en dan via TWRP de dev van Xiaomi.eu te installeren.

Hele fijne telefoon, maar zoooo snel leeg kan ik niet echt mee werken. Misschien toch de Note 3 Pro (S650) aanschaffen, die schijnt wel heel erg goed te zijn met batterij gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:16:
De combinatie lijkt me, gezien het bij beide telefoons zo is bij je wifi thuis en je anderen er (vrijwel?) niet over hoort.
Ik heb blijkbaar toch slapende honden wakker gemaakt gezien nu ook de andere bercihten. Het is ook niet structureel. Soms gaat het tijdje goed en dan is het er weer. Lijkt me stug dat het aan mijn Synology router ligt.

App Wififixer er eens opgezet. Geen verschil. Moet toch echt iets in de telefoon zijn. Hij ziet router wel, gaat verbinden, maar verbinding wordt dan niet opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelleeelco schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:38:
Bovenstaande problemen heb ik niet, maar mijn batterij is wel heel snel leeg de laatste tijd. Meerdere ROMs getest, maar maakt niets uit. Vanmorgen van de lader gehaald, en in de middag (zonder iets noemenswaardigs gedaan te hebben) slechts 40% over....SOT van 50m...

Heb nu advies gevolgd om de Global rom via fastboot erop te zetten, dat enkele dagen te laten draaien en dan via TWRP de dev van Xiaomi.eu te installeren.

Hele fijne telefoon, maar zoooo snel leeg kan ik niet echt mee werken. Misschien toch de Note 3 Pro (S650) aanschaffen, die schijnt wel heel erg goed te zijn met batterij gebruik.
Daar heb ik dan weer geen last van. Ik draai http://www.smiui.net/redminote2_hermes.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:29:
[...]

Ik heb blijkbaar toch slapende honden wakker gemaakt gezien nu ook de andere bercihten. Het is ook niet structureel. Soms gaat het tijdje goed en dan is het er weer. Lijkt me stug dat het aan mijn Synology router ligt.

App Wififixer er eens opgezet. Geen verschil. Moet toch echt iets in de telefoon zijn. Hij ziet router wel, gaat verbinden, maar verbinding wordt dan niet opgezet.
Bij mij is het inderdaad niet structureel en komt eens in de zoveel tijd voor. Met name bij Wifi punten waarop ik al eventjes niet meer ingelogd ben geweest. Bij mij thuis heb ik dit probleem bijna nooit maar als ik naar mijn ouders ga waar ik dan al even niet meer geweest ben dan moet ik de Wifi verbinding even aanzwengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Dank! Ga ik proberen. Heb je nog tips over welke mods in/uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelleeelco schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:07:
[...]

Dank! Ga ik proberen. Heb je nog tips over welke mods in/uit te schakelen?
Ik schakel alles uit behalve de mail app uit gemak. Hoe minder Xiaomi rommel, hoe beter ik het vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Bedankt voor de tip, draait hier goed. De website is nu down voor mij, maar had gisteren al een rommetje gedownload. Ik krijg viper4android driver alleen niet geinstalleerd, zegt io error is daar nog een truuk voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik er ooit opgehad maar draai die ook niet meer. Ik gebruik Player Pro met de daarbij horende equalizer dus viper niet nodig. Zou normaal gesproken als je hem meeneemt gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil voor familie 2 toestellen gaan bestellen. Weet iemand of de nieuwe modellen nu gelockt zijn? Daar zit ik niet op te wachten namelijk. Ben namelijk bang van wel. Kan er wel af, maar is weer extra rompslomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruurd31
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 20:31
TVL schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:43:
[...]

Bij mij is het inderdaad niet structureel en komt eens in de zoveel tijd voor. Met name bij Wifi punten waarop ik al eventjes niet meer ingelogd ben geweest. Bij mij thuis heb ik dit probleem bijna nooit maar als ik naar mijn ouders ga waar ik dan al even niet meer geweest ben dan moet ik de Wifi verbinding even aanzwengelen.
Idem dito hoor. Af en toe pakt hij hem wel, andere keer even niet. Even op vliegtuigmodus en er weer af en klaar is het. 1x vergeten te doen en zat ik thuis op youtube mijn hele abbo leeg te trekken :P Direct door al mijn mb's heen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:55:
Heb ik er ooit opgehad maar draai die ook niet meer. Ik gebruik Player Pro met de daarbij horende equalizer dus viper niet nodig. Zou normaal gesproken als je hem meeneemt gewoon moeten werken.
Sja gewoon werken doet het niet. Twee opties lees ik SElinux moet naar permissive of een oude versie van de SU binary erop zetten. Beiden geprobeerd maar lukt toch niet. Met name de SElinux permissive beklijft niet na een reboot. Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ceejay schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:34:
[...]

Sja gewoon werken doet het niet. Twee opties lees ik SElinux moet naar permissive of een oude versie van de SU binary erop zetten. Beiden geprobeerd maar lukt toch niet. Met name de SElinux permissive beklijft niet na een reboot. Erg irritant.
Vreemd .... Kan je daarmee helaas niet helpen. Batterij nu beter????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Lijkt er niet op, maar heb hem er pas een dagje op eerst testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubiks
Vandaag MIUI 8 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Lijkt er wel op. Ik haal nu makkelijk het einde van de dag, voorheen moest ie rond het avondeten aan het infuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:37
Mooie update!

Weet iemand hoe je in je notification menu de tijd kunt zien in plaats van de datum? Als het menu is ingeschoven zie ik wel gewoon de tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Toch zie ik genoeg mensen in dat topic over miui 8 klagen over niet werkende apps en bootloops. Heeft iemand deze versie al geflasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Salmon schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 10:18:
Toch zie ik genoeg mensen in dat topic over miui 8 klagen over niet werkende apps en bootloops. Heeft iemand deze versie al geflasht?
Ja, gisteren geflashed en kwam in bootloop.
Via TWRP-recovery backup terug gezet.
Dus nog geen MIUI 8. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
Hier dus geen probleem,ook niet op de redmi 3 van me vrouw geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Salmon schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 10:18:
Tja, nieuw is toch niet altijd beter. Geef mij ook maar nog steeds Windows 7. Ik wacht nog wel even dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ceejay schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:18:
[...]

Lijkt er wel op. Ik haal nu makkelijk het einde van de dag, voorheen moest ie rond het avondeten aan het infuus.
Mooi zo! Weer iemand blij.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik heb MIUI8 op de telefoon van mijn moeder gezet, werkt prima hier. Ik mis alleen een basic calculator en ik vind het pulldown menu niet echt geweldig t.o.v. MIUI7. Twijfel om die er weer op te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
Seroczynski schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:26:
Ik heb MIUI8 op de telefoon van mijn moeder gezet, werkt prima hier. Ik mis alleen een basic calculator en ik vind het pulldown menu niet echt geweldig t.o.v. MIUI7. Twijfel om die er weer op te flashen.
De calculator is toch behoorlijk Basic met + - / *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
cverkooyen schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:00:
[...]

De calculator is toch behoorlijk Basic met + - / *
Ik heb er geen calculator opzitten na een clean flash van 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
Bij mij was het icoontje wel van mijn homescreen af maar de calculator zat wel in een mapje tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
wat is er eigenlijk nieuw in Miui 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Ik kreeg een bootloop om mijn Redmi 2 Prime met MIUI 8 en ben terug gegaan naar MIUI 7. Had ook de Redmi 2 Pro naar MIUI 8 over willen zetten maar kreeg precies dezelfde bootloop. Erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Draai nu paar dagen miui 8. Werkt prima, maar toch een aantal fc die ik met miui 7 niet had...

Morgen ga ik de gps testen. Als dat net zo bagger is als bij miui 7-gaat de Redmi note 2 prime de deur uit (consequent meter of 30 achterlopen... Geen punt als je de weg kent, maar regelmatig moeten omdraaien omdat afslag al geweest was terwijl TomTom aangaf nu de afslag te moeten nemen).

Ook batterij blijft vervelend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deuce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 00:20
Deuce schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:02:
Afgelopen vrijdag het eerste grote probleem met de rm note2. Toestel is nu een maand of 3 a 4 oud.

Het toestel stond standby. Plotseling werd de accu en telefoon heel warm.
Gelijk accu eruit gehaald, maar ja dan geen telefoon. Even gewacht en accu er weer in. En...
toestel volledig dood, start niet op. Toestel aan het stroom maar helaas geen led die aangeeft dat de accu bijgeladen wordt. Aangezien wij meerdere rm note 2 toestellen in de familie hebben konden we de accu uitwissen. Accu is wel goed, de reserve accu bracht het toestel ook niet meer tot leven.
Power on en volume down knop werkt niet.
Ik vrees dat het moederbord is doorgebrand. Iemand een zelfde ervaring?

Op google kom ik het probleem wel tegen, schijnt de combinatie van processor + warmte en moederbord te zijn waardoor het toestel verbrand oid... :(

Ik ga contact opnemen met de Chinese leverancier. Iemand ervaring met Chinese garantie?
Ik wist het eigenlijk wel. Garantie is een groot woord.
Je moet je telefoon naar China sturen (voor eigen rekening). De telefoon mag maximaal 1 maand oud zijn, dan gaan ze het probleem onder garantie repareren. Is de telefoon ouder dan moet je de reparatie betalen én de verzendkosten naar nl.

Mijn telefoon is een maand of 4 dus die reparatie is niet gratis+ 2x verzendkosten.

Heb ondertussen gekeken voor een ander moederbord. Die is vermoedelijk te heet geworden en overleden. Een vervangende (geen nieuwe) kost 55 euro. En dan maar hopen dat dat het ook daadwerkelijk was.
Conclusie: ik moet op zoek naar een nieuwe telefoon ;w . Dan is het toch wel weer een dure telefoon geweest |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
TVL schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:05:
Ik kreeg een bootloop om mijn Redmi 2 Prime met MIUI 8 en ben terug gegaan naar MIUI 7. Had ook de Redmi 2 Pro naar MIUI 8 over willen zetten maar kreeg precies dezelfde bootloop. Erg vreemd.
De bug zit volgens mij in de camera app.
Heb nu in instellingen de systeemtaal op Engels gezet en default theme en tot nu toe geen problemen meer in MIUI 8.
Het is nu even afwachten tot de Nederlandse vertalers deze bug hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deuce schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 20:41:
[...]

Ik wist het eigenlijk wel. Garantie is een groot woord.
Je moet je telefoon naar China sturen (voor eigen rekening). De telefoon mag maximaal 1 maand oud zijn, dan gaan ze het probleem onder garantie repareren. Is de telefoon ouder dan moet je de reparatie betalen én de verzendkosten naar nl.

Mijn telefoon is een maand of 4 dus die reparatie is niet gratis+ 2x verzendkosten.

Heb ondertussen gekeken voor een ander moederbord. Die is vermoedelijk te heet geworden en overleden. Een vervangende (geen nieuwe) kost 55 euro. En dan maar hopen dat dat het ook daadwerkelijk was.
Conclusie: ik moet op zoek naar een nieuwe telefoon ;w . Dan is het toch wel weer een dure telefoon geweest |:(
Tip: Als je hem middels Credit Card hebt betaald zou je hem daarop kunnen claimen: https://www.mastercard.nl...val-van-beschadiging.html

En Paypal: https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/first-dispute

Niet te snel je gewonnen geven! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2016 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelleeelco schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:38:
Draai nu paar dagen miui 8. Werkt prima, maar toch een aantal fc die ik met miui 7 niet had...

Morgen ga ik de gps testen. Als dat net zo bagger is als bij miui 7-gaat de Redmi note 2 prime de deur uit (consequent meter of 30 achterlopen... Geen punt als je de weg kent, maar regelmatig moeten omdraaien omdat afslag al geweest was terwijl TomTom aangaf nu de afslag te moeten nemen).

Ook batterij blijft vervelend....
Ook vreemd. Bij mij werkt navigatie naadloos middels Sygic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Ga ik dat eens proberen. Heb sterk de indruk dat het inderdaad aan TomTom ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Net toch een leuke feature in MIUI 8 ontdekt... misschien kennen jullie het al, maar nu is er de mogelijkheid tot het clonen van apps.

En het werkt zeer goed. Ik heb er twee sims in zitten (werk en prive) en nu kan ik inderdaad 2x whatsapp installeren. Whatsapp stond al ingesteld op mijn prive nummer. In de settings de app gecloned, en ik kon whatsapp instellen voor mijn werk nummer. Icoontje is hetzelfde met een klein C er doorheen, zodat je weet dat het de tweede app is. Werkt super!

Ook 'second space' geprobeerd, maar dat werkte niet lekker (bootloop...) en moest opnieuw installeren. Voor de gein de Chinese deveoper versie erop gezet via fastboot en daar werkte het wel gelijk / en goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
Ik was geupdatet naar MIUI 8 zoals ik dat ook bij elke MIUI7 update deed, maar al mijn apps en gegevens waren weg. Nu heb ik mijn TWRP backup weer terug gezet en draait alles weer goed op MIUI7. Hoe kan ik updaten naar 8 maar mijn Apps, Foto's e.d. behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Volgens mij wordt aangeraden een 'clean' update te doen. Zeker weten doe ik het niet...

Mijn foto's verplaats ik altijd even naar SD kaart, en de rest (apps) installeer ik gewoon opnieuw. Ik weet dat dat makkelijker kan maar op deze manier heb ik (even afkloppen) eigenlijk nooit issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelleeelco schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:10:
Volgens mij wordt aangeraden een 'clean' update te doen. Zeker weten doe ik het niet...

Mijn foto's verplaats ik altijd even naar SD kaart, en de rest (apps) installeer ik gewoon opnieuw. Ik weet dat dat makkelijker kan maar op deze manier heb ik (even afkloppen) eigenlijk nooit issues.
Zelfs daar zou ik mee uitkijken. Waarom backup je de foto's etc niet gewoon naar een extern device? Ik heb een Synology NAS en zodra ik thuiskom en verbinding heb met Wifi worden foto's en filmpjes automatisch naar de NAS geupload.. Ook handig als je je toestel kwijt raakt, crasht of als de SD kaart corrupt raakt (laatst bij mijn dochter en die was toch blij dat pa haar foto's op de NAS had staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
Heb ik ook wel (externe backups)., maar al m'n apps opnieuw instellen vind ik vrij kut, is er geen andere manier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVL

TVL

Ik gebruik Titanium Backup. Prima app om een backup te maken van je Apps en weer terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Ik ga niet klooien met foto's. Google Foto's aanzetten op een nieuwe rom, en ik heb altijd mijn collectie bij de hand (loopt al vanaf 2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ceejay schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:17:
Ik ga niet klooien met foto's. Google Foto's aanzetten op een nieuwe rom, en ik heb altijd mijn collectie bij de hand (loopt al vanaf 2011)
Google? Ja leuk dat ze alles met jouw foto's kunnen doen. Ik heb mijn eigen prive cloud middels NAS. Maar dat is een ander discussie/forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Ik heb ook een NAS met een private cloud, (OwnCloud) maar dat werkt toch lang zo lekker niet. Maar je hebt wel gelijk dat dit off topic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vanochtend werken bij mij de home, return en menu knoppen niet meer onderaan het scherm. Iemand die hier de oplossing voor weet? Heb hem al opnieuw opgestart en via TWRP cache gecleared. Zou goedkoop dan toch duurkoop worden? Hoop het niet ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Dat krijg je van een Brexit, alles loopt in de soep

Wellicht is een factory reset nog een optie?

[ Voor 39% gewijzigd door Ceejay op 24-06-2016 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:58:
Sinds vanochtend werken bij mij de home, return en menu knoppen niet meer onderaan het scherm. Iemand die hier de oplossing voor weet? Heb hem al opnieuw opgestart en via TWRP cache gecleared. Zou goedkoop dan toch duurkoop worden? Hoop het niet ......
Klinkt meer als een hardwarematig probleem. Mocht dat zo zijn, is er misschien wel een appje voor onscreen buttons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kasj schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:57:
[...]

Klinkt meer als een hardwarematig probleem. Mocht dat zo zijn, is er misschien wel een appje voor onscreen buttons?
Heb al een claim gedropt bij de winkel. Ga hem zsm ook claimen op mijn Credit Card.

Hardware probleem vind ik vreemd want het scherm werk wel gewoon. :?

Edit: CC gaat niet meer, na 180 dagen. :X

Edit 2: Telefoon draait nu helemaal door. Trillen zonder aanleiding, schermen die verschijnen en verdwijnen, hij wordt ook behoorlijk warm. Moederbord zal wel naar de k..... zijn.

Kweet niet of ik nu nog een Xiaomi ga kopen. Ben nu toch wel ernstig teleurgesteld. :'(

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2016 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:07:
[...]

Heb al een claim gedropt bij de winkel. Ga hem zsm ook claimen op mijn Credit Card.

Hardware probleem vind ik vreemd want het scherm werk wel gewoon. :?

Edit: CC gaat niet meer, na 180 dagen. :X

Edit 2: Telefoon draait nu helemaal door. Trillen zonder aanleiding, schermen die verschijnen en verdwijnen, hij wordt ook behoorlijk warm. Moederbord zal wel naar de k..... zijn.

Kweet niet of ik nu nog een Xiaomi ga kopen. Ben nu toch wel ernstig teleurgesteld. :'(
Welke rom hen je?
Heb je al geprobeerd om de rom opnieuw te flashen?
Klinkt inderdaad niet hoopvol deze berichten... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubiks schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:55:
[...]

Welke rom hen je?
Heb je al geprobeerd om de rom opnieuw te flashen?
Klinkt inderdaad niet hoopvol deze berichten... :N
Heb via Twrp al een backup teruggezet. Zat er net nog even snel mee te bellen via kunst en vliegwerk maar ook dan wordt hij gloeiend heet.

Hij is gewoon dood.

Dan maar met de bestelling van mijn dochter nu een Redmi Note 3. Nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:09:
[...]

Heb via Twrp al een backup teruggezet. Zat er net nog even snel mee te bellen via kunst en vliegwerk maar ook dan wordt hij gloeiend heet.

Hij is gewoon dood.

Dan maar met de bestelling van mijn dochter nu een Redmi Note 3. Nog maar eens proberen.
Zou het niet aan de batterij kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubiks schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:52:
[...]

Zou het niet aan de batterij kunnen liggen?
Zou ik nog kunnen proberen. Vrouw heeft er ook 1. Bedankt voor het meedenken .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Man wat balen zeg. Dit als de tweede op het forum waarbij dit is gebeurd. Ik ga eens even zoeken of dit bij deze telefoon vaker gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelleeelco schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 17:14:
Man wat balen zeg. Dit als de tweede op het forum waarbij dit is gebeurd. Ik ga eens even zoeken of dit bij deze telefoon vaker gebeurd.
Is dat zo? Dat heb ik ff gemist.

Batterij wisselen maakt niks uit en de klachten worden steeds erger. Mijn scherm is nu net een flipperkast.

Ga zo maar een bestelling plegen bij Top One voor een Note 3. http://nl.aliexpress.com/...10208.99999999.261.BgRfv4

Heb na lange tijd na een HTC weer eens een mooie stalen telefoon. Krijg vd mijn verzekeraar nog 5 tientjes voor de Note 2 en hoop dat Top One me ook nog een beetje tegemoed komt.

Nu alleen met flashen die verdomde bootlock ellende.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Je gaat toch wel de Pro bestellen!? Met de snapdragon 650 ipv de mkt..

Edit: link is idd voor de Pro, maar 16gb. Waarom neem je niet de32gb? En bij HK Goldway is via DHL maar 11 euro...

[ Voor 46% gewijzigd door jelleeelco op 24-06-2016 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelleeelco schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 19:31:
Je gaat toch wel de Pro bestellen!? Met de snapdragon 650 ipv de mkt..

Edit: link is idd voor de Pro, maar 16gb. Waarom neem je niet de32gb? En bij HK Goldway is via DHL maar 11 euro...
Ik heb meer dan genoeg aan 16GB. Alles wat ik opsla aan data zet ik op een externe SD, vind ik veiliger. Als telefoon crasht ( 8)7 ) heb ik mijn data altijd op een SD nog. Top One heb ik goede ervaringen mee, geen douanekosten, en ik probeer nog een deal te maken vanwege mijn kapotte telefoon na 1/2 jaar. Vandaar.

Maar bedankt voor het meedenken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2016 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:15
TVL schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:23:
Ik gebruik Titanium Backup. Prima app om een backup te maken van je Apps en weer terug te zetten.
Inclusief alle instellingen per app?

Iets anders...ik zie niet hoe ik bij de camera een belichting correctie kan instellen.. heel raar

[ Voor 17% gewijzigd door Harribo op 24-06-2016 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Niet alleen de 16gb extra, maar ook de 1 gb extra ram, dat laatste ga je zeker merken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Harribo schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 21:11:
[...]

Inclusief alle instellingen per app?
Ja, daar zijn de backups toch voor.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelleeelco schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 21:13:
.......... maar ook de 1 gb extra ram, dat laatste ga je zeker merken...
Ik niet hoor. Geen haast en gamen doe ik toch niet op dat ding. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Vanmiddag op de motor helemaal nat geregend. En dus de redmi note 2 die in mijn binnenzak zat was ook een beetje vochtig. Heeft nu een uurtje uit elkaar gelegen en kunnnen drogen.

Als ik hem weer aan wil zetten, zie ik alleen de flits even knipperen en dat is het. Iemand een idee? Zou het einde oefening zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eoghlear schreef op zondag 26 juni 2016 @ 15:33:
Vanmiddag op de motor helemaal nat geregend. En dus de redmi note 2 die in mijn binnenzak zat was ook een beetje vochtig. Heeft nu een uurtje uit elkaar gelegen en kunnnen drogen.

Als ik hem weer aan wil zetten, zie ik alleen de flits even knipperen en dat is het. Iemand een idee? Zou het einde oefening zijn?
In een bak met zout of rijst leggen zou je kunnen proberen. Dat onttrekt goed vocht. En je batterij eruit laten (misschien al te laat en dan op, net als ik, naar de Note 3). Vergeet hem niet te claimen op je verzekering mocht hij echt dood zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Note 2 is gestopt met uit zichzelf acties ondernemen (flipperkast effect) en alleen de functietoetsten doen nu niks. Heb middels een internetlinkje via de buidprop nu softkey's op het scherm weten te toveren en dat werkt voorlopig. Als mijn Note 3 binnen is ga ik hem eens openschroeven want heb het zware vermoeden dat de connector vd digitizer een beetje los zit. Dan is het snel op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2016 @ 17:15:
Mijn Note 2 is gestopt met uit zichzelf acties ondernemen (flipperkast effect) en alleen de functietoetsten doen nu niks. Heb middels een internetlinkje via de buidprop nu softkey's op het scherm weten te toveren en dat werkt voorlopig. Als mijn Note 3 binnen is ga ik hem eens openschroeven want heb het zware vermoeden dat de connector vd digitizer een beetje los zit. Dan is het snel op te lossen.
Heb je nog iets met Top One kunnen regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelleeelco schreef op zondag 26 juni 2016 @ 17:57:
[...]

Heb je nog iets met Top One kunnen regelen?
Weekend, werken niet nu. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2016 @ 17:12:
[...]

In een bak met zout of rijst leggen zou je kunnen proberen. Dat onttrekt goed vocht. En je batterij eruit laten (misschien al te laat en dan op, net als ik, naar de Note 3). Vergeet hem niet te claimen op je verzekering mocht hij echt dood zijn.
Daar ligt ie al in. Heb de batterij er nog even in gezet en toen viel me het knipperen van de cameraflits op. En voor op brande een klein rood ledje.

Maar heb sinds gisteren de Redmi Note 3 al gereed. Wilde deze alleen nog verkopen.

Anders morgen maar eens kijken wat er qua verzekering mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eoghlear schreef op zondag 26 juni 2016 @ 19:32:
[...]

Daar ligt ie al in. Heb de batterij er nog even in gezet en toen viel me het knipperen van de cameraflits op. En voor op brande een klein rood ledje.

Maar heb sinds gisteren de Redmi Note 3 al gereed. Wilde deze alleen nog verkopen.

Anders morgen maar eens kijken wat er qua verzekering mogelijk is.
Balen....Dan zien we elkaar maar weer op het Note 3 forum. ;) Ik heb vandaag de unlockcode alvast aangevraagd. Telefoon verwacht ik eind vd week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zessen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:13
Ik ben gewisseld van simkaart en nu weer terug naar mijn oude simkaart, die het altijd goed heeft gedaan in de Redmi Note 2.
(HollandseNieuwe in slot 2).
Echter ik kan nu niet meer bellen, sms-en. Wel gebeld worden.
Heb 'm ook in een Redmi 3 gestopt: zelfde verhaal.
Krijg wel de melding dat de simkaart geactiveerd moet worden, maar dat kon voorheen altijd genegeerd worden.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zessen schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:17:
Ik ben gewisseld van simkaart en nu weer terug naar mijn oude simkaart, die het altijd goed heeft gedaan in de Redmi Note 2.
(HollandseNieuwe in slot 2).
Echter ik kan nu niet meer bellen, sms-en. Wel gebeld worden.
Heb 'm ook in een Redmi 3 gestopt: zelfde verhaal.
Krijg wel de melding dat de simkaart geactiveerd moet worden, maar dat kon voorheen altijd genegeerd worden.
Iemand een idee?
Ff zoeken hier op het forum. Heb dit verhaal eerder gelezen van een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zessen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:13
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:01:
[...]

Ff zoeken hier op het forum. Heb dit verhaal eerder gelezen van een ander.
Ja, dat ging over sms-en met Hollandsenieuwe. Dat had ik inderdaad opgelost door de simkaart in het 2e slot te stoppen.
Maar nu kan ik dus niet meer bellen (in beide slots niet). Gebeld worden lukt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zessen schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:24:
[...]

Ja, dat ging over sms-en met Hollandsenieuwe. Dat had ik inderdaad opgelost door de simkaart in het 2e slot te stoppen.
Maar nu kan ik dus niet meer bellen (in beide slots niet). Gebeld worden lukt wel.
Probeer eens een kaart van een andere provider. Als het dan niet is, ligt het iig niet aan je toestel. (Ik kan je Ziggo mobiel van harte aanraden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 09:48

john43

Emmen

@Deuce

ik heb een rom probleem.
kan ik eventueel proberen jouw rom in mijn redmi over te zettewn

ik zou hem dus eventueel defect van je over willen nemen

Groet, John woonplaats Emmen

Pagina: 1 ... 26 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken