Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:38
Ik denk dat als je reboot naar recovery, wat jij de bios noemt, zelf het nieuwe bestand moet flashen.
Als je direct weer reboot gebeurt er niks en kom je weer op je oude rom uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-10 19:48
Weet iemand hoe je van de Chinese tekst af komt in het zoek venster? En hoe je het blaadje met de live wallpapers op je unlock scherm verwijdert? Ik draai de nieuwste xiaomi.eu rom maar heb hier al sinds vorig jaar last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isshogai
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-03-2016
Ga naar Instellingen, dan Geinstalleerde apps. Dan naar de app Zoeken scrollen, aanklikken. dan Gegevens wissen.
Hierna telefoon opnieuw opstarten.
Dit heeft bij mijn ook gewerkt. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joel22 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 11:57:
Kan iemand mij uitleggen hoe je deze telefoon update. Wanneer ik naar 'updater' ga kan ik miui v7.2.2.0 updaten. Wanneer ik op ''Update' klik krijg ik 'Reboot now' te zien. Hier klik ik op dan start de telefoon opnieuw op en kom ik in de bios. Ik klik dan op 'reboot', maar nadat hij opnieuw is opgestart is er niets veranderd.

Een ander iets wat ik niet snap is dat je in 'updater' ook rechts bovenin op '...' Kan klikken en via dat menu kan updaten. Wat is het verschil met updaten via de mainbutton in het midden van het programma 'updater' en op 'updaten' klikken via het '...' menu rechtsboven?
Welke updates bedoel je? Updaten via automatisch updaten gaat je niet lukken. Heb je TWRP er al op staan?

Edit: zie post hieronder. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegene die niet weten hoe te flashen en updaten:

TWRP installeren:
http://androiding.how/how...rp-recovery-via-fastboot/
https://www.androidfilehost.com/?fid=24421527759888153

Flashen Rom: http://xiaomi.eu/community/threads/6-3-24-25.30734/ Hermes Rom: https://www.androidfilehost.com/?fid=24459283995305016
Rom op interne geheugen zetten. Telefoon uit, Volume Up en Aanzetten en flashen middels TWRP.

Toevallig net een andere Tweaker ook net geholpen en anders blijf ik bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Isshogai schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:07:
Ga naar Instellingen, dan Geinstalleerde apps. Dan naar de app Zoeken scrollen, aanklikken. dan Gegevens wissen.
Hierna telefoon opnieuw opstarten.
Dit heeft bij mijn ook gewerkt. Succes.
TNKX! Mijn vrouw heeft hier ook last van en deze kende ik nog niet. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:21
Ik heb net via fastboot de laatste stable rom (7.2.2.0) geinstalleerd.
Dat werkt op zich wel, maar deze ROM heeft geen Nederlandse taal.

Het rebooten volgens onderstaande linkt adb reboot bootloader werkte ook niet. Krijg dan de melding "bootloader is disabled".

De rom die ik gedownload en geflashed heb:
miui_HMNote2Global_V7.2.2.0.LHMMIDA_d71ff21b81_5.0

Is dit een andere dan die hermes-Rom dan? ik heb er 1 gedownload die heet:
hermes_global_images_V7.2.2.0.LHMMIDA_20160129.0000.14_5.0_global_b8c5f02a54

TWRP-recovery krijg ik trouwens via fastboot niet geflashed. Hij geeft dan netjes aan : "sending recovery", "writing recovery", OKAY.
Na reboot staat er echter nog steeds MIUI recovery 2.0.1 op. Wat doe ik fout?
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:25:

TWRP installeren:

Flashen Rom: http://xiaomi.eu/community/threads/6-3-24-25.30734/ Hermes Rom: https://www.androidfilehost.com/?fid=24459283995305016
Rom op interne geheugen zetten. Telefoon uit, Volume Up en Aanzetten en flashen middels TWRP.

Toevallig net een andere Tweaker ook net geholpen en anders blijf ik bezig.

[ Voor 5% gewijzigd door djiedjee op 28-03-2016 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark383
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-02-2023
djiedjee schreef op maandag 28 maart 2016 @ 21:08:
TWRP-recovery krijg ik trouwens via fastboot niet geflashed. Hij geeft dan netjes aan : "sending recovery", "writing recovery", OKAY.
[...]
Na het flashen meteen naar de recovery booten, anders overschrijft het systeem de net geïnstalleerde recovery weer met de standaard recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
OK, ga ik vanavond ff proberen...
Mark383 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 08:32:
[...]

Na het flashen meteen naar de recovery booten, anders overschrijft het systeem de net geïnstalleerde recovery weer met de standaard recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudicolo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-10 23:10
Fenergy schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:32:
Weet iemand hoe je van de Chinese tekst af komt in het zoek venster? En hoe je het blaadje met de live wallpapers op je unlock scherm verwijdert? Ik draai de nieuwste xiaomi.eu rom maar heb hier al sinds vorig jaar last van.
Je kunt van dat blaadje afkomen door de "daily lock screen" app te verwijderen. Deze staat tussen de system apps en kun je met bijv. ES Files Explorer eenvoudig verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djiedjee schreef op maandag 28 maart 2016 @ 21:08:
Ik heb net via fastboot de laatste stable rom (7.2.2.0) geinstalleerd.
Dat werkt op zich wel, maar deze ROM heeft geen Nederlandse taal.

Het rebooten volgens onderstaande linkt adb reboot bootloader werkte ook niet. Krijg dan de melding "bootloader is disabled".

De rom die ik gedownload en geflashed heb:
miui_HMNote2Global_V7.2.2.0.LHMMIDA_d71ff21b81_5.0

Is dit een andere dan die hermes-Rom dan? ik heb er 1 gedownload die heet:
hermes_global_images_V7.2.2.0.LHMMIDA_20160129.0000.14_5.0_global_b8c5f02a54

[...]
Als je via fastboot TWRP flasht en je volgt netjes stap voor stap de handleiding en je geeft ook het "fastboot reboot" commando zou het gewoon goed moeten gaan. Als hij reboot gelijk volume up vasthouden en even terug naar TWRP. Als je dan de image van Miui.eu al op je interne geheugen hebt gezet kan je die gelijk flashen (en heb je ook Nederlandse taal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-10 19:48
Rudicolo schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 17:10:
[...]

Je kunt van dat blaadje afkomen door de "daily lock screen" app te verwijderen. Deze staat tussen de system apps en kun je met bijv. ES Files Explorer eenvoudig verwijderen.
Bedankt het is gelukt de app heette alleen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Nou, flashen van recovery en hermes-rom is uiteindelijk gelukt, maar ging nog niet helemaal vanzelf:

Flashen van recovery via fastboot lukte weer niet. In het menu van de developer options/usb debugging kwam ik nog een optie tegen die ik niet ken:
Fastboot mode-flash your device via USB. Kan aan of uit. Deze dus maar aangezet (tig-waarschuwingen wegklikken).

Flash lukte toen nog niet. verder gegoogled, en via een andere instructie site een andere TWRP-recovery image gedownload. Image hierin heet "twrp_ported_from_htc_e9-mt6795m.img".
Deze geflashed, na reboot nu wel een TWRP-recovery.

Hierna hermes eu-rom gedownload en geflashed. Geen probleem hiermee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:52

TVL

Heeft iemand de standaard Encryptie op de Note 2 al in gebruik. Werkt dit goed? (dus Instellingen>Extra instellingen>beveiliging>Encryptie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik zou er mee uitkijken, het is wel eens gemeld dat dat niet werkt en je in een bootloop terecht komt. Sowieso een backup is dus wel aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morahnah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-09 12:03

Morahnah

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb via China een goedkoop 64GB kaartje gekocht. Heb hem vrij snel binnen gekregen, maar wordt niet door mijn Redmi Note 2 herkend.
Even wat research gedaan, schijnbaar is het normaal dat Android niet overweg kan met exFAT of NTFS. Dus ik heb hem naar FAT32 geformateerd, wordt nog steeds niet herkend door mijn telefoon.
Als ik sommige gebruikerservaringen lees (met andere kaartjes) zie ik wisselende verhalen. Sommigen claimen geen enkel probleem te hebben met 64 of zelfs 128 GB kaartjes, anderen claimen juist dat je nooit grotere kaartjes dan 32 GB in deze telefoon moet stoppen.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik zag wel dat er een soort workaround is door mijn telefoon te rooten (wat ik volgens mij al eens gedaan heb, maar als ik Root Checker draai zegt hij van niet) en dan de micro SD kaart als "externe HD" aan te sluiten met een bepaalde app, maar dat lijkt me nogal omslachtig voor iets wat zo simpel lijkt.
Oh, mijn laptop herkent de kaart prima trouwens, schrijven en lezen gaan ook als een zonnetje.

Bel de bergbrandweer. Die hele berg staat hártstikke in de fik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 16:16

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Werkt het ook niet als je de sd kaart formatteert in exFAT?

Met de Redmi Note 2 tool (playstore..) kan je de sd kaart als ext4 formatteren en deze gelijk bij het booten mounten.

Dan heb je ook geen limiet voor de bestandsgrootte meer.

En rooten, dat hoef je alleen maar aan te zetten bij Veiligheid,Toestemmingen.

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik zou gewoon geen sd kaartje in China kopen, dat is vragen om problemen.
Het prijsverschil is minimaal maar de kans op dergelijke gebreken is aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morahnah

Morahnah

¯\_(ツ)_/¯

fordrwd4ever schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:52:
Werkt het ook niet als je de sd kaart formatteert in exFAT?

Met de Redmi Note 2 tool (playstore..) kan je de sd kaart als ext4 formatteren en deze gelijk bij het booten mounten.

Dan heb je ook geen limiet voor de bestandsgrootte meer.

En rooten, dat hoef je alleen maar aan te zetten bij Veiligheid,Toestemmingen.
Dit heeft gewerkt, mijn dank is groot! _/-\o_
dutchgio schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:52:
Ik zou gewoon geen sd kaartje in China kopen, dat is vragen om problemen.
Het prijsverschil is minimaal maar de kans op dergelijke gebreken is aanzienlijk.
Dat is inderdaad een risico, en met de prijzen van flashgeheugen nu is het al bijna niet meer waard. Kan ook niet zeggen dat ik degelijk marktonderzoek gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Bam, ik heb een Redmi Note 2 Prime besteld. Eerste keer dat ik met Chinese smarthphones aan het werk ga. Mijn zwager heeft ook Xiaomi aangezien zijn vriendin uit China komt, dus ik had ook wel een lichte voorkeur naar dat merk.

Note 3 valt mij net buiten het budget. Heb een Note 2 + tempered glass gekocht, iets wat ik anders nooit gebruik maar wat ik op Tweakers aangeraden zag. Heb vandaag besteld bij GeekBuying, zal het nog even laten weten zodra die binnen is en ik hem geflashed heb :)

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morahnah

Morahnah

¯\_(ツ)_/¯

Seroczynski schreef op donderdag 07 april 2016 @ 17:25:
Bam, ik heb een Redmi Note 2 Prime besteld. Eerste keer dat ik met Chinese smarthphones aan het werk ga. Mijn zwager heeft ook Xiaomi aangezien zijn vriendin uit China komt, dus ik had ook wel een lichte voorkeur naar dat merk.

Note 3 valt mij net buiten het budget. Heb een Note 2 + tempered glass gekocht, iets wat ik anders nooit gebruik maar wat ik op Tweakers aangeraden zag. Heb vandaag besteld bij GeekBuying, zal het nog even laten weten zodra die binnen is en ik hem geflashed heb :)
Ik ben benieuwd.
Waar ik ook benieuwd naar ben, als de vriendin van je zwager uit China komt, maakt dat jou dan Chinees? Als in; dan is je zus (of broer, kan allemaal) dus Chinees, en jij daarmee dus waarschijnlijk ook.

Dit zijn de dingen die me wakker houden 's nachts. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Morahnah schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:01:
[...]

Ik ben benieuwd.
Waar ik ook benieuwd naar ben, als de vriendin van je zwager uit China komt, maakt dat jou dan Chinees? Als in; dan is je zus (of broer, kan allemaal) dus Chinees, en jij daarmee dus waarschijnlijk ook.

Dit zijn de dingen die me wakker houden 's nachts. :')
Ik heb inmiddels bericht dat de telefoon verzonden is :) En nee, ik ben geen familie van de vriendin van mijn zwager. Mijn zwager is de broer van mijn vriendin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morahnah

Morahnah

¯\_(ツ)_/¯

Seroczynski schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:34:
[...]

Ik heb inmiddels bericht dat de telefoon verzonden is :) En nee, ik ben geen familie van de vriendin van mijn zwager. Mijn zwager is de broer van mijn vriendin :)
Ohja! Dat kan natuurlijk ook al. Ik vond het al een omslachtige manier om te zeggen dat iemand Chinees was, maar dit klinkt een stuk aannemelijker inderdaad. :')

Maar back on topic: dat is aardig snel. Bij mij duurde het iets meer dan een week geloof ik. Ik had hem bij gearbest gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zessen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:13
Is het noodzakelijk een xiaomi.eu ROM te flashen met TWRP of kan dit ook nog via de standaard recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10 10:27
zessen schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:47:
Is het noodzakelijk een xiaomi.eu ROM te flashen met TWRP of kan dit ook nog via de standaard recovery?
TWRP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zessen schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:47:
Heb hier een paar posten boven een handleiding gepost. TWRP dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik heb op 07-04-2016 de telefoon besteld, heb op 12-04-2016 douanekosten a ~€44 betaald en heb vandaag de telefoon mogen ontvangen.

De Google Play Store staat standaard geinstalleerd en aangezien ik mijn telefoon altijd op het Engels heb staan kon ik zo aan de slag. Wat zijn de voordelen van het flashen van fastboot?

Ben trouwens enorm te spreken over de telefoon. Mijn vorige was een GT-N7000 (Samsung Note 1) en dit is wel een flinke verbetering zeg.

Edit: Ik heb even gekeken naar [Rom][Unofficial][Stable][2016/04/02][Cm12.1][OTA] Redmi Note 2 en op zich ziet dat er wel prima uit. Tot dusver ben ik behoorlijk te spreken over de standaard Android die meegeleverd is. Zouden jullie mij adviseren om toch te flashen?

[ Voor 29% gewijzigd door Seroczynski op 14-04-2016 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:06:
Ik heb op 07-04-2016 de telefoon besteld, heb op 12-04-2016 douanekosten a ~€44 betaald en heb vandaag de telefoon mogen ontvangen.

De Google Play Store staat standaard geinstalleerd en aangezien ik mijn telefoon altijd op het Engels heb staan kon ik zo aan de slag. Wat zijn de voordelen van het flashen van fastboot?

Ben trouwens enorm te spreken over de telefoon. Mijn vorige was een GT-N7000 (Samsung Note 1) en dit is wel een flinke verbetering zeg.

Edit: Ik heb even gekeken naar [Rom][Unofficial][Stable][2016/04/02][Cm12.1][OTA] Redmi Note 2 en op zich ziet dat er wel prima uit. Tot dusver ben ik behoorlijk te spreken over de standaard Android die meegeleverd is. Zouden jullie mij adviseren om toch te flashen?
Ligt eraan welke versie je er nu op hebt staan?

De link die je aanklikt is iets heel anders. Kale Android, die lekker vlot werkt maar de laatste keer dat ik hem draaide was de camera echt slecht en langzaam. Tevens geen FM Radio.

De meeste hier flashen: http://xiaomi.eu/community/threads/6-4-7.30966/ of www.smiui.net (site ligt even plat). De laatste is zonder al die Xiaomi rommel. (http://xiaomi.eu/communit...lang-stable-weekly.25985/)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2016 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:49:
[...]

Ligt eraan welke versie je er nu op hebt staan?

De link die je aanklikt is iets heel anders. Kale Android, die lekker vlot werkt maar de laatste keer dat ik hem draaide was de camera echt slecht en langzaam. Tevens geen FM Radio.

De meeste hier flashen: http://xiaomi.eu/community/threads/6-4-7.30966/ of www.smiui.net (site ligt even plat). De laatste is zonder al die Xiaomi rommel. (http://xiaomi.eu/communit...lang-stable-weekly.25985/)
Ik geloof dat er nu MIUI 7.0.6 Stable op staat. Thanks voor de links, die tweede optie die je geeft klinkt wel goed :) Ik heb er niet echt rommel op staan als adware, maar wel CleanerMaster en apps die me niet interesseren.

[ Voor 6% gewijzigd door Seroczynski op 14-04-2016 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik denk dat ik gek word... Vorige week ben ik even gereset naar fabrieksinstellingen. Sindsdien heb ik allemaal problemen. Apps geven van push meldingen, notificaties komen niet door of vallen zomaar weg. Widgets vallen van m'n scherm af, m'n wekker gaat soms wel soms niet af.... Iemand enig idee? Heb almn cache gewiped, geupdate naar laatste ROM versie en opnieuw cache en data gewiped... Niets lijkt te helpen.... Ik zag het hier op 't forum eerder voorbij komen met die had 't gefixt na een wipe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:12

Zenix

BOE!

Maak backup van je apps en doe dan wipe. Verder kan je weinig doen denk ik...

[ Voor 31% gewijzigd door Zenix op 19-04-2016 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Niet een iets te agressieve cleaner die apps sluit oid en dat daardoor notificaties niet binnen komen, widgets opnieuw geladen moeten worden etc.?
Je kunt de apps 'locken', laten starten bij boot, juiste permissies toewijzen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
Nogmaals maar eens volledig resetten en opschonen... Nu de twijfel xiaomi.eu er op te zetten of een andere ROM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
Nog tips wat ik kan doen?
Bij permissions staat alles aan, energiebeheer om Apps op de a bewegend te sluiten is helemaal uit gezet. Autostart toegewezen maar 't blijft dat ik de ene keer wel alles binnen krijg en de andere keer niets...
Volledige wipe gedaan, zelfs sd kaart gewiped. Het maakt allemaal niets uit...
dutchgio schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:08:
Niet een iets te agressieve cleaner die apps sluit oid en dat daardoor notificaties niet binnen komen, widgets opnieuw geladen moeten worden etc.?
Je kunt de apps 'locken', laten starten bij boot, juiste permissies toewijzen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Esjo schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 15:20:
Nog tips wat ik kan doen?
Bij permissions staat alles aan, energiebeheer om Apps op de a bewegend te sluiten is helemaal uit gezet. Autostart toegewezen maar 't blijft dat ik de ene keer wel alles binnen krijg en de andere keer niets...
Volledige wipe gedaan, zelfs sd kaart gewiped. Het maakt allemaal niets uit...

[...]
Op die root oplossing helemaal onderaan na, wat niet aan te raden is, zou ik dit doorlopen:
http://en.miui.com/thread-268224-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
dutchgio schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 15:24:
[...]

Op die root oplossing helemaal onderaan na, wat niet aan te raden is, zou ik dit doorlopen:
http://en.miui.com/thread-268224-1-1.html
Dankje! Dit lijkt voorlopig een oplossing. In ieder geval m'n wekker gaat weer gewoon af en m'n mail komt weer binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cieke007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-10 18:52
Ik heb nu de laatste nieuwe beta versie. Als ik nu de laatste stable versie eropzet ben ik dan alles kwijt? De reden is dat een bepaalde app (bancontact) niet werkt op een geroot toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dat kan wel problemen geven, dirty flashen van stable <> dev is niet aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djsjors
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-07-2021
Ik vond het weer eens tijd om mijn foon up te daten. eind feb had dat voor laatst gedaan. laatste versie miui 6.4.21 gekozen op smiui. Alleen was mijn foon zo leeg. voordat ik ging slapen was batterij 74% [alle apps uit,geen internet,geen wifi] volgende ochtend 15%. Dat is te veel van het goede. Nu de ene laatste versie miui draaien van smiui en daarmee had ik ook al een probleem nu met touchscreen die niet werkte.[gelukkig na reboot opgelost, hopelijk blijft dat zo]
Heeft iemand anders ook deze bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djsjors schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:01:
Ik vond het weer eens tijd om mijn foon up te daten. eind feb had dat voor laatst gedaan. laatste versie miui 6.4.21 gekozen op smiui. Alleen was mijn foon zo leeg. voordat ik ging slapen was batterij 74% [alle apps uit,geen internet,geen wifi] volgende ochtend 15%. Dat is te veel van het goede. Nu de ene laatste versie miui draaien van smiui en daarmee had ik ook al een probleem nu met touchscreen die niet werkte.[gelukkig na reboot opgelost, hopelijk blijft dat zo]
Nope. Hier geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:55
Draait iemand hier een VPN service op zijn redmi note 2? Ik heb PIA (Private Internet Access). Werkt fantastisch. In de achtergrond blijft hij altijd draaien, ook de cleaner komt er niet aan als het icoontje een slotje heeft in de Recent Apps overzicht.

Echter, als ik in Recent Apps op de 'X' druk, wordt de verbinding wel verbroken. Het is me ooit gelukt bij een stable versie dusdanig in te stellen dat ook dan PIA bleef draaien, maar nu krijg ik dat niet meer voor elkaar (niet met DEV, niet met STABLE).

Iemand een idee? Ik heb al app gelocked (naar beneden trekken in Recent App overzicht), autostart toegestaan, gespeeld met battery settings, niets helpt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Je kunt ook in de instellingen zelf een VPN toevoegen inplaats van een aparte PIA app, misschien is dat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
djsjors schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:01:
Ik heb 't met smiui 6.4.14... Nog geen uur van de lader en al op 84%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djsjors
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-07-2021
Ik haal met de 6.4.14 ook krap 1 dag, en dat was de versie van 2 maanden terug wel langer (gebruik is hetzelfde gebleven).
Om weer terug te gaan naar 2 maanden versie gaat te ver, dus ben nu smiui 6.3.31 aan het binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaestus
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online

God is a ludicrous fiction, dreamt up by inadequates who abnegate all responsibility to an invisible magic friend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste echte klacht over de telefoon. Heb hem nu zo'n half jaar en het lijkt erop dat de batterij nu al echt aan het slijten is. Doe er steeds korter mee terwijl ik hem niet intensiever gebruik. Sterker, bel eigenlijk laatste tijd minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roontje
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10 12:10
ik heb altijd weekly rom van MIUI gedraaid gehad, maar sinds een aantal dagen CM... werkt fantastisch en mijn batterij gaat langer mee dan voorheen.

Wellicht het proberen waard...succes
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:29:
Eerste echte klacht over de telefoon. Heb hem nu zo'n half jaar en het lijkt erop dat de batterij nu al echt aan het slijten is. Doe er steeds korter mee terwijl ik hem niet intensiever gebruik. Sterker, bel eigenlijk laatste tijd minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roontje schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:26:
ik heb altijd weekly rom van MIUI gedraaid gehad, maar sinds een aantal dagen CM... werkt fantastisch en mijn batterij gaat langer mee dan voorheen.

Wellicht het proberen waard...succes

[...]
Heb ik gehad. Vond camera erg slecht werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 16:44
Esjo schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 00:31:
Halleluja! 3 avonden klooien maar het is gelukt! Ik zit op eu ROM.
Blijkbaar een probleem die meer mensen hadden. Ik kreeg continu de melding signature verification failed. Ook TWRP kon ik niet installeren en bij permissions stond geen ROOT acces.
Ik heb stappen doorlopen zoals hier beschreven:
http://forum.xda-develope...de-problem-t3243079/page2
miui 7 bleek dit allemaal te blokkeren...
Bedankt iedereen voor het meedenken! _/-\o_
Even een oude quote maar het probleem deed zich hier ook voor. :( Nou lukte het bij mij niet via deze stappen, maar wel met deze http://en.miui.com/thread-196523-1-1.html stappen 8) ik hoefde alleen twrp te installeren en eindelijk kon ik naar een europese rom :*) Met mijn eigen xiaomi (deze is voor iemand anders) ging het toch een stuk makkelijker :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:29:
Welke rol draai je? Over de laatste weekly(s) wordt veel geklaagd... Ik ervaar overigens exact hetzelfde. Van 100% naar 80% binnen een uur, niets anders gedaan dan bellen en beetje appen... Sot van 30 min...

Overigens schijnt die cm van lokiming nu wel redelijk goed te zijn; over een paar dagen wordt en radio toegevoegd. Camera is ook een stuk beter dan voorheen....(niet zelf getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelleeelco schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:43:
[...]

Welke rol draai je? Over de laatste weekly(s) wordt veel geklaagd... Ik ervaar overigens exact hetzelfde. Van 100% naar 80% binnen een uur, niets anders gedaan dan bellen en beetje appen... Sot van 30 min...

Overigens schijnt die cm van lokiming nu wel redelijk goed te zijn; over een paar dagen wordt en radio toegevoegd. Camera is ook een stuk beter dan voorheen....(niet zelf getest).
Een na laatste weekly op basis van Rom Kitchen.

Zal die CM die je noemt nog eens flashen, maar ben er bang voor ...

Voor de rest blijft het een zalig toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:18
Bij mij crasht sommige schermen in Settings
Ik kan natuurlijk de boel terugzetten naar fabriek instellingen om weer de settings app goed te laten functioneren maar is er ook een minder destructieve oplossing?
Hoef op zich alleen de app zelf weer te installeren voor een goede werking denk ik

[ Voor 16% gewijzigd door Harribo op 15-05-2016 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
De data van alleen de settings app 'wissen' ook al geprobeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 16-05-2016 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
dutchgio schreef op maandag 16 mei 2016 @ 00:11:
De data van alleen de settings app 'wissen' ook al geprobeerd?
Ja, loste het probleem niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 09:48

john43

Emmen

hallo allemaal,

ik ben inmiddels ook in het bezit van een redmi note 2
mooi en fijn telefoontje,

helaas door verkeerd gebruik van mij met flashify de bootrom overschreven.
Nu start de telefoon op met het mi logo en na 15 seconden of zo reset hij zichzelf
Ik zit dus in een bootloop.
De volume toetsen in combi met de power toets doet het niet meer. Ik kom niet meer in het menu
met de chinese of engelse keuze
Zijn er tips om hem te unbricken of kan hij in de container?

Groet, John woonplaats Emmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
john43 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:48:
hallo allemaal,

ik ben inmiddels ook in het bezit van een redmi note 2
mooi en fijn telefoontje,

helaas door verkeerd gebruik van mij met flashify de bootrom overschreven.
Nu start de telefoon op met het mi logo en na 15 seconden of zo reset hij zichzelf
Ik zit dus in een bootloop.
De volume toetsen in combi met de power toets doet het niet meer. Ik kom niet meer in het menu
met de chinese of engelse keuze
Zijn er tips om hem te unbricken of kan hij in de container?
Ik zou het sowieso niet opgeven, je kunt m waarschijnlijk gewoon opnieuw flashen met SP Flashtools.
http://en.miui.com/thread-196175-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Harribo schreef op maandag 16 mei 2016 @ 09:40:
[...]

Ja, loste het probleem niet op
En een 'dirty' flash van een nieuwere MIUI versie eroverheen al geprobeerd?
Anders wordt het toch een backup maken, een clean install doen en de backup herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik heb toch een factory reset uitgevoerd mbv van twrp recovery aangezien mijn settings niet meer werkten.
Dat gaat goed totdat de telefoon opstart en ik word gevraagd welke taal ik wil instellen, daarna vraagt hij naar een mail adres en rond die tijd krijg ik een foutmelding 'com.android.provision' is gestopt.
Daarna gaat het scherm op wit en is er niets meer mee te doen.

Kortom, ik moet compleet dat ding opnieuw installeren. Ik heb dus al twrp recovery geinstalleerd.
Wat kan ik nu het beste doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 16-05-2016 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Harribo schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:07:
Ik heb toch een factory reset uitgevoerd mbv van twrp recovery aangezien mijn settings niet meer werkten.
Dat gaat goed totdat de telefoon opstart en ik word gevraagd welke taal ik wil instellen, daarna vraagt hij naar een mail adres en rond die tijd krijg ik een foutmelding 'com.android.provision' is gestopt.
Daarna gaat het scherm op wit en is er niets meer mee te doen.

Kortom, ik moet compleet dat ding opnieuw installeren. Ik heb dus al twrp recovery geinstalleerd.
Wat kan ik nu het beste doen?
Hm, dam is er wel meer aan de hand en zit er echt iets niet goed.

Laatste stable/dev van Xiaomi.eu downloaden, op SD/intern zetten. In TWRP booten en system/data/cache wipen. Daarna flash je de gedownloade rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
dutchgio schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:18:
[...]

Hm, dam is er wel meer aan de hand en zit er echt iets niet goed.
helaas idd
Laatste stable/dev van Xiaomi.eu downloaden, op SD/intern zetten. In TWRP booten en system/data/cache wipen. Daarna flash je de gedownloade rom.
welke moet ik dan downloaden? vervangt deze dan mijn twrp recovery?
wipen heb ik eerder gedaan.
en hoe flash ik die rom dan?

sorry voor deze vragen, ik heb dit soort dingen wel eens eerder gedaan maar ik wil er zeker van zijn dat ik het juiste doe en download.

edit: gebruik nu deze stable : http://en.miui.com/download-274.html

[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 16-05-2016 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Ik draai nu de laatste stable van xiaomi.eu en moet zeggen, beste batterij ooit... Ruim 26 uur met sot van 4 uur 25 min.

Ga ook cm weert eens proberen, maar blijf het vervelend vinden dat je niet op sim2 data kan inschakelen (zit vaak in buitenland en wil dan data van werksim kunnen gebruiken). Kan natuurlijk ook de sims verwisselen, maar vind ik vrij omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Welke stable heb je nu dan?

Het probleem is hier nog niet opgelost, ben er mee bezig.
Volg nu deze tutorial met Flash all. Misschien moet ik die twrp recovery eraf halen?

Heb werkelijk geen idee welke ik nu het beste kan installeren en welke tutorial ik het beste kan gebruiken?

[ Voor 91% gewijzigd door Harribo op 16-05-2016 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
De laatste stable van xiaomi.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
jelleeelco schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:19:
De laatste stable van xiaomi.eu
ja dat zei je zonet ook en welke is dat? link? en met welke tools flash je die?

Ik kom namelijk om op internet in de posts over oplossingen, zie door de bomen het bos niet meer.
Lijkt mij het beste als ik gewoon Xiaomi spul er weer op gooi, eventueel twrp recovery eraf.

[ Voor 42% gewijzigd door Harribo op 16-05-2016 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Harribo schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:22:
[...]

Ik kom namelijk om op internet in de posts over oplossingen, zie door de bomen het bos niet meer.
Lijkt mij het beste als ik gewoon Xiaomi spul er weer op gooi, eventueel twrp recovery eraf.
Zie hier:
https://xiaomi.eu/community/threads/6-5-12.31554/

Deze is het meest aan te raden.
Installatie kan gewoon via TWRP.
Note 2 heeft als codename Hermes, die download moet je dus hebben.
Gewoon flashen in TWRP zoals ik eerder aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
dutchgio schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:51:
[...]

Zie hier:
https://xiaomi.eu/community/threads/6-5-12.31554/

Deze is het meest aan te raden.
Installatie kan gewoon via TWRP.
Note 2 heeft als codename Hermes, die download moet je dus hebben.
Gewoon flashen in TWRP zoals ik eerder aangaf.
Dank dank!
Inderdaad, ik kwam er ook achter dat ik de hermes moest hebben.

Ik snap nu het allemaal een beetje werkt. Heb Twrp 3 geinstalleerd en daarna de nieuwste 7.5 MIUI. Toen kon ik weer mijn telefoon gebruiken! Pfew....wat kan een mens dan blij zijn. Dacht echt dat het ding overleden was of zo.
Nu ff kijken of mijn instellingen weer werkt en Superuser installeren.
Mocht het weer hetzelfde probleem geven dan ga ik naar versie 6.

[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 16-05-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43

john43

Emmen

@Dutchgio

Ik heb SP flashtools met de juiste paden gebruikt maar deze geeft een BROM error 3168 wrong type en ik kom dan niet verder. ( SP flash stopt)
ik gebruik versie 515040
Ik ben bang (net als Harribo) dat deze echt overleden is, hij boot en reboot.
Ik weet het ff niet meer hoe ik er nog in kan komen om er een stock rom of wat dan ook in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als je een beetje je best had gedaan met zoeken in dit forum had je gevonden, een paar pagina's terug, hoe je stap voor stap tot het goede resultaat en juiste rom had kunnen komen. Heb het daar netjes weggezet omdat dit soort vragen iedere keer weer terug komen:

TWRP installeren:

Toevallig net een andere Tweaker ook net geholpen en anders blijf ik bezig

Veel plezier met je Xiaomi en geen Huawei's meer kopen! ;) :+

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2016 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
john43 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:57:
@Dutchgio

Ik heb SP flashtools met de juiste paden gebruikt maar deze geeft een BROM error 3168 wrong type en ik kom dan niet verder. ( SP flash stopt)
ik gebruik versie 515040
Ik ben bang (net als Harribo) dat deze echt overleden is, hij boot en reboot.
Ik weet het ff niet meer hoe ik er nog in kan komen om er een stock rom of wat dan ook in te zetten.
Als je nog in Fastboot kan komen (power en volume down button inhouden) dan kan je doen wat ik gedaan heb. (twrp en daarna nieuwste rom installeren)
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:00:
[...]
Als je een beetje je best had gedaan met zoeken in dit forum had je gevonden, een paar pagina's terug, hoe je stap voor stap tot het goede resultaat en juiste rom had kunnen komen. Heb het daar netjes weggezet omdat dit soort vragen iedere keer weer terug komen:
Dank je, maar ik kom dit vaker tegen. Ik zoek wel eens door een topic maar dat wil lang niet altijd zeggen dat ik het ook vind (of dat nu aan mij ligt of niet). Ik pleit ervoor dat dit soort dingen in de topicstart komen.
Vergeet niet dat ik, om het op te lossen, al tig pagina's op internet moest doorworstelen.

Maar uiteraard weer bedankt! Sorry :)
Huawei... hahaaha...nou dat is een fijn reserve apparaatje anders, nu ook weer, helaas verknalt door die 512 mb.

[ Voor 42% gewijzigd door Harribo op 16-05-2016 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43

john43

Emmen

@Harribo
Helaas helaas

Ik zie alleen flitsen over het scherm als ik volume up en down tegelijk indruk als ik de power toets los laat.
Sp flashtool kan de telefoon wel vinden mar blijft brommen over brom error 3168

Ik ben er nu al een paar weken mee bezig maar kom niet door dit probleem heen.
Ik weet ook niet welk file verantwoordelijk is voor processor controle en of het uit te schakelen is.
Ook heb ik geen idee van start adressen om die in de scatter file aan te passen

ik loop een beetje vast momenteel en wordt een beetje verdrietig van mijn onkunde en onhandigheid met deze telefoon
Het is een geweldige telefoon als hij werkt.... ben gek op 5,5 inch lekker scherm etc
nu alleen een MI logo en booten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
john43 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:18:
@Harribo
Helaas helaas

Ik zie alleen flitsen over het scherm als ik volume up en down tegelijk indruk als ik de power toets los laat.
Sp flashtool kan de telefoon wel vinden mar blijft brommen over brom error 3168

Ik ben er nu al een paar weken mee bezig maar kom niet door dit probleem heen.
Ik weet ook niet welk file verantwoordelijk is voor processor controle en of het uit te schakelen is.
Ook heb ik geen idee van start adressen om die in de scatter file aan te passen

ik loop een beetje vast momenteel en wordt een beetje verdrietig van mijn onkunde en onhandigheid met deze telefoon
Het is een geweldige telefoon als hij werkt.... ben gek op 5,5 inch lekker scherm etc
nu alleen een MI logo en booten
power button en volume down tegelijk indrukken, wachten totdat de mi logo weg is en daarna power button loslaten, daarna volume down button.

Ik lees op internet wat betreft die sp error, dingen als drivers en scatter files. Kijk ook hier anders.
Weet niet trouwens niet wat je met sp flash van plan bent maar ik werk er al jaren niet meer mee omdat het in mijn ervaring altijd een gedoe en gezeik is.
Kan je aanraden in de fastboot mode te komen en dan deze tutorial te volgen.

Check je je batterij etc ook? Flitsen kunnen ook ontstaan door contactjes die wat loszitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 16-05-2016 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43

john43

Emmen

tja maar hoe?

Ik kom niet in de telefoon en fastboot.exe geeft aan het device niet te vinden
SP flashtools ziet usb poort 7 en de telefoon wel.
Dus daar lag mijn hoop. Maar zoals gezegd ik ben een leek met helix processoren en de MTK 6795 in deze phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:09:

Dank je, maar ik kom dit vaker tegen. Ik zoek wel eens door een topic maar dat wil lang niet altijd zeggen dat ik het ook vind (of dat nu aan mij ligt of niet). Ik pleit ervoor dat dit soort dingen in de topicstart komen.
Vergeet niet dat ik, om het op te lossen, al tig pagina's op internet moest doorworstelen.
Eens, zou in topicstart moeten staan, maar die wordt niet meer bijgehouden en ik ben geen topic eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Dus met die 2 knoppen kom je niet in de fastboot? Eerst power en volume down zoals ik het hier omschreven heb. Lees anders nog eens goed wat ik typte want ik krijg niet de indruk dat je dat zo deed tot nu toe. Dus zonder een pc oid!

Als je dat fastboot scherm niet op je telefoon kan krijgen, zie ik het somber in.

Over mijn probleem : ik heb nu weeeeer dat de settings raar doen.
Maar volgens mij heb ik de dader door.

Ik gebruik Apex launcher en daar houdt die Mi settings etc niet van. Raar, apex is toch een fijne launcher.
Maar nu vlieg ik weer door alle schermen van settings zoals het hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op maandag 16 mei 2016 @ 17:12:
Dus met die 2 knoppen kom je niet in de fastboot? Eerst power en volume down zoals ik het hier omschreven heb. Lees anders nog eens goed wat ik typte want ik krijg niet de indruk dat je dat zo deed tot nu toe. Dus zonder een pc oid!

Als je dat fastboot scherm niet op je telefoon kan krijgen, zie ik het somber in.

Over mijn probleem : ik heb nu weeeeer dat de settings raar doen.
Maar volgens mij heb ik de dader door.

Ik gebruik Apex launcher en daar houdt die Mi settings etc niet van. Raar, apex is toch een fijne launcher.
Maar nu vlieg ik weer door alle schermen van settings zoals het hoort
Ik gebruik Nova. Geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43

john43

Emmen

inderdaad de twee knoppen volume up en down indrukken geeft geen scherm weer.
Voordat ik in de problemen raakte kwam er wel een menu met drie gele vakken waarvan 2 chinees en een engelse taalkeuze vak
Ik kon hem in de factory reset zetten en dan kwam hij met android 5.1 weer af fabriek in beeld.

Nu wil het niet meer. Blijkbaar is dt stukje geheugen overschreven met iest.
Ik zou willen dat het werkte maar kom er niet meer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43

john43

Emmen

mogelijk is de batterij ook zowat leeg maar kan dat niet controleren.

ook kan ik hem via de usb aansluiting niet laden.
althans het lijkt alsof hij momenteel niet laad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
john43 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 20:27:
inderdaad de twee knoppen volume up en down indrukken geeft geen scherm weer.
Voordat ik in de problemen raakte kwam er wel een menu met drie gele vakken waarvan 2 chinees en een engelse taalkeuze vak
Ik kon hem in de factory reset zetten en dan kwam hij met android 5.1 weer af fabriek in beeld.

Nu wil het niet meer. Blijkbaar is dt stukje geheugen overschreven met iest.
Ik zou willen dat het werkte maar kom er niet meer uit
Als je volume up en down indrukt, bedoel je dan wel: volume up indrukken, dan power indrukken (volume up ingedrukt houden en power ook) totdat je mi logo ziet, dan power loslaten (ik wacht altijd even seconde of 5), dan volume loslaten. Alles uiteraard als toestel echt uit is.... Dit brengt je in recovery.
Zelfde procedure met volume down ipv up brengt je in fastboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Wat jelleeelco inderdaad zegt

Die 2 chinese vlakjes en 1 engels is de mi recovery van het toestel zelf. Zeer beperkte recovery. Daarom heb ik de twrp recovery erop gezet.

Power button + volume up=recovery, Power button + volume down = fastboot

Kom je nog in de chinese recovery?
Wat ik zei, probeer in de fastboot te komen. Dan kan je makkelijk via mijn eerder aangegeven tutorial de twrp recovery erop zetten.
Met die recovery kan je makkelijk weer een ander systeem erop zetten

Mocht je er op een gegeven moment echt niet uitkomen... Ik woon in een stad met een paar van die mobielzaakjes, vaak gerund door Turken of Marokkaanse types. Die gasten hebben er vaak enorm veel verstand van. Zou ik daar eens er naar laten kijken

[ Voor 26% gewijzigd door Harribo op 16-05-2016 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43

john43

Emmen

Helaas kom ik niet meer bij de chinese recovey.
Zowel power met volume down of up ( of allebei) , het maakt niet uit.Ik kom niet meer in dit menu.
Blijkbaar heb ik dat om zeep geholpen of overschreven.

Ik heb de telefoon aan de pc gehangen omdat ik via de telefoon zelf niet meer in recovery menus kom. was het maar zo dat ik er in kon komen.
Helaas zijn hier bitter weinig mobielzaakjes of winkeltjes waar slimme mannen het probleem op kunnen lossen. Er is maar een winkel met een pakistaanse meneer die de schouders ophaalt en zegt chinees toestel? huh!

Ik begrijp dat jij daar wel van die mensen hebt Harribo.
Wellicht moest ik dan maar eens verhuizen om de redmi te laten fixen.

Ik raak een beetje uitgeput in indeen. ook al omdat de accu niet los te laden is. Althans ik weet niet hoe dat moet met de 4 aansluitingen van de batterij. waar zet je de plus en de min van de lader op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

john43 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:10:
Helaas kom ik niet meer bij de chinese recovey.
Zowel power met volume down of up ( of allebei) , het maakt niet uit.Ik kom niet meer in dit menu.
Blijkbaar heb ik dat om zeep geholpen of overschreven.

Ik heb de telefoon aan de pc gehangen omdat ik via de telefoon zelf niet meer in recovery menus kom. was het maar zo dat ik er in kon komen.
Helaas zijn hier bitter weinig mobielzaakjes of winkeltjes waar slimme mannen het probleem op kunnen lossen. Er is maar een winkel met een pakistaanse meneer die de schouders ophaalt en zegt chinees toestel? huh!

Ik begrijp dat jij daar wel van die mensen hebt Harribo.
Wellicht moest ik dan maar eens verhuizen om de redmi te laten fixen.

Ik raak een beetje uitgeput in indeen. ook al omdat de accu niet los te laden is. Althans ik weet niet hoe dat moet met de 4 aansluitingen van de batterij. waar zet je de plus en de min van de lader op?
Ik zou, als laatste redmiddel, je leverancier berichten en net doen of je neus bloed en zeggen dat je toestel plotseling het niet meer doet. Als je geluk hebt ruilen ze hem om. Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:18:
[...]

Ik zou, als laatste redmiddel, je leverancier berichten en net doen of je neus bloed en zeggen dat je toestel plotseling het niet meer doet. Als je geluk hebt ruilen ze hem om. Niet geschoten is altijd mis.
Das inderdaad ook een idee.

Ik woon btw in Groningen maar kan me voorstellen dat bijna elke grote stad wel zo'n zaak heeft. Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, mss Zwolle etc

Enne, zou in een zaak niets over zeggen dat hij Chinees is. Tenminste niet in eerste instantie.
Er moet gewoon iemand naar kijken die jou werkelijke status kan geven over je foon, overleden of niet.
Moet zeggen dat het in elk geval niet goed klinkt. Blijkbaar heb je toch iets gedaan waardoor hij nu zo doet.
Snap het verdriet maar vrees dat het einde oefening is voor je toestel

Heb bij mijzelf nu Nova launcher draaien, dat lijkt tot nu beter te gaan

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 18-05-2016 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43

john43

Emmen

@musicmaster
nope geen goed idee om de leverancier weer te benaderen.
Heeft al een reactie gegeven op mijn probleem en kan er niets aan veranderen. NO GARANTEE
Hij heeft al genoeg gedaan om te compenseren bij de aankoop heb ik begrepen
Toestelletje is 4 maandjes oud en ik ben tweede eigenaar en wist van minor problems.

Bovendien heb ik dit Major probleem zelf veroorzaakt door met flashify de boosector te overschrijven ipv de recovery te vullen.
Nu ook de accu leeg raakt en niet meer geladen wordt lijkt dat de flitsende schermen te verklaren.
Ik hou toch de hoop dat er iemand is die bijv met een jtag of anderszins bij het rom geheugen kan komen en er iets in kan proppen.
Hij start namelijk wel steeds weer op met het logo en laat aan de lp ook de usb poort keurig zien bij sommige tools.
Helaas net niet bij Miflash.

@Harribo
Hmmm Groningen is niet al te ver van Emmen..... tips van een net winkeltje waar men een poging wil wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
@John43 : Zat een winkeltje op de oude ebbingestraat , aan de kant van plato, die zijn wel geschikt ook. Moet je ff googlen.

edit: deze http://telefoonstore.com/contact/
er zit ook nog deze http://thecallshop.nl/pages/gallery.php
Ik heb ervaring met de eerste, wel jaren geleden moet ik erbij zeggen

Mis trouwens bij deze Redmi Note 2 wel een batterij met grotere capaciteit. Kan hem ook nergens vinden op internet. Vind 3020 mah wel wat aan de lage kant voor zo'n telefoon, gaat minimaal 1x per dag aan het infuus nu.

[ Voor 73% gewijzigd door Harribo op 19-05-2016 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:19:

Mis trouwens bij deze Redmi Note 2 wel een batterij met grotere capaciteit. Kan hem ook nergens vinden op internet. Vind 3020 mah wel wat aan de lage kant voor zo'n telefoon, gaat minimaal 1x per dag aan het infuus nu.
Ligt niet aan de grootte van de batterij maar aan jouw gebruik. :+ Groter ga je hem niet vinden denk ik. En let op met imitatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43

john43

Emmen

ik ben al blij als mijn batterij zou laden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:46:
[...]

Ligt niet aan de grootte van de batterij maar aan jouw gebruik. :+ Groter ga je hem niet vinden denk ik. En let op met imitatie.
Tja helaas niet nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik heb trouwens weer een andere kwestie.
Ik heb de Nova launcher en dat werkt goed maar zo nu en dan, springt hij weer op de mi home launcher.
Heb bij default apps wel de goede launcher staan maar het systeem springt gewoon soms weer op mi home launcher.

Zwaar irritant dat xiaomi er van alles aan doet om hun apps door je strot te douwen.
Zo zit er ook een toets op mijn standby scherm waarmee ik dan via een mi account achtergronden kan downloaden en cyclen.
En sowieso,ik wil helemaal niets met dat Mi account,kan ik dat er niet af slopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
En met Titanium de launcher en Mi account app 'bevriezen'?
Blijft ie ook na een ROM update weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
dutchgio schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:47:
En met Titanium de launcher en Mi account app 'bevriezen'?
Blijft ie ook na een ROM update weg.
Bevriezen wil zeggen....dat hij dan nog wel in het geheugen zit maar niet meer wordt gestart? Hoe moet ik dat zien?

Ik heb ze ff bevroren met Anttek App manager, mooi makkelijk snel appje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
De app is nog aanwezig als opslag, niet verwijderd, maar starten dpet hij niet. Ook niet in je geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
dutchgio schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:10:
De app is nog aanwezig als opslag, niet verwijderd, maar starten dpet hij niet. Ook niet in je geheugen.
Klinkt als muziek in de oren :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• john43

john43

Emmen

@harribo

Nog bedankt voor de adressen die je gaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:46:
Ik heb trouwens weer een andere kwestie.
Ik heb de Nova launcher en dat werkt goed maar zo nu en dan, springt hij weer op de mi home launcher.
Heb bij default apps wel de goede launcher staan maar het systeem springt gewoon soms weer op mi home launcher.

Zwaar irritant dat xiaomi er van alles aan doet om hun apps door je strot te douwen.
Zo zit er ook een toets op mijn standby scherm waarmee ik dan via een mi account achtergronden kan downloaden en cyclen.
En sowieso,ik wil helemaal niets met dat Mi account,kan ik dat er niet af slopen?
Gewoon deze http://www.smiui.net/redminote2_hermes.php flashen. Is de Eu Rom, maar de meeste Xiaomi rommel eruit, waar je daar allemaal geen last van hebt .

Overigens wel vreemd want ik ben te lui die van mijn vrouw te updaten, die draait de gewone EU Rom met Nova en die heeft nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43

john43

Emmen

de flitsende screens lag aan een lege accu.
Ik heb de accu extern geladen tot 3,93 volt.
Nu start de redmi op met het bootlogo zonder flitsende schermen.
Kan de volume up en down ook weer gebruiken zoals ze zouden moeten.
helaas nog geen fastboot of recovery mode bij vol min of plus met power samen.

Iemand interesse in een nieuw in de verpakking zittende flipcover......... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Laatst online: 02-06 11:04
[...]

Ik heb na lange tijd ook weer eens een update gedaan. Naar de laatste weekly van afgelopen vrijdag.
Moet stellen dat dit tot nu toe een hele goede versie is. Snel, soepel en lange batterij duur.

Gewoon via TWRP flashen (al dan niet eerst een backup maken en het het werkt).

[ Voor 0% gewijzigd door Eoghlear op 22-05-2016 21:52 . Reden: Typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:09
Eoghlear schreef op zondag 22 mei 2016 @ 16:06:
.......
Moet stellen dat dit tot nu toe een hele goede versie is................. lage batterij duur.
:?

Ik hoop dat je een letter vergeten bent

[ Voor 13% gewijzigd door elinx op 22-05-2016 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Laatst online: 02-06 11:04
elinx schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:43:
[...]

:?

Ik hoop dat je een letter vergeten bent
Scherp. Het is inderdaad lange batterij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:34:
[...]

Gewoon deze http://www.smiui.net/redminote2_hermes.php flashen. Is de Eu Rom, maar de meeste Xiaomi rommel eruit, waar je daar allemaal geen last van hebt .

Overigens wel vreemd want ik ben te lui die van mijn vrouw te updaten, die draait de gewone EU Rom met Nova en die heeft nergens last van.
Ok zal bekijken. Hij draait nu prima en freeze gewoon de apps die ik niet wil.
Laatste dagen ook niet weer gehad met de Nova launcher.
Pagina: 1 ... 25 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken