Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Updates vd weekly kwamen een tijdje automatisch en nu weer niet. Heeft iedereen dit of is dit een setting in het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:15:
Updates vd weekly kwamen een tijdje automatisch en nu weer niet. Heeft iedereen dit of is dit een setting in het toestel?
Je weet dat er 2 weken lang vakantie is in China waardoor er geen updates zijn?

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-08 14:27
https://www.virustotal.co...7a04/analysis/1455053830/

Gevonden in MiuiVideo.apk welke zich bevind in xiaomi.eu_multi_hermes_6.1.29_v7-5.0.zip
Welke te downloaden is via: http://xiaomi.eu/community/threads/6-1-28-29-2-4.29731/ > https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=49160

md5 verified: 8a7d7c5eb1d040e6047579a7ade2a6da

Misschien niks ernstigs, maar just a heads up

[ Voor 5% gewijzigd door sjhgvr op 09-02-2016 22:45 . Reden: md5 ]

oisd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:23
Er is net een nieuwe update van de Rabo app uitgebracht.
Nu werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
_Dekker schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:55:
[...]

Er is net een nieuwe update van de Rabo app uitgebracht.
Nu werkt het wel.
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:34
Ik hoor graag even de ervaringen. Hoef ik misschien toch niet over naar de ING ;)

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Nieuwe app werkt zonder problemen. Net ook opnieuw geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Ik had niet verwacht dat ik MIUI zou verkiezen boven een (bijna) kale Android. Dus wel en daarom terug naar MIUI mèt een werkende Rabo app :)

Hij wil.

• HansMulder
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-10 11:28
Ik heb net een TDD version besteld (voor dat ik dit topic had bekeken) en twijfel nu deze werkt met Simpel (T-mobile netwerk) en wellicht de FDD-version had moeten bestellen?

Dit staat bij de Specificaties:
Network:
2G: GSM 900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 850/900/1900/2100MHz
TD-SCDMA (B34/B39)
4G: FDD-LTE 1800/2100/2600MHz
TDD-LTE (B38/B39/B40/B41: 2555-2655MHz)
Please kindly note that only one SIM slot supports WCDMA / TD-SCDMA or FDD / TDD, and the other SIM card only supports TD-SCDMA or TDD-LTE

Ik heb maar één SIM-kaart nodig en 3G is al voldoende.

Gaat dit werken?

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:23
HansMulder schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:32:
Ik heb net een TDD version besteld (voor dat ik dit topic had bekeken) en twijfel nu deze werkt met Simpel (T-mobile netwerk) en wellicht de FDD-version had moeten bestellen?

Network:
TD-SCDMA (B34/B39)
Please kindly note that only one SIM slot supports WCDMA / TD-SCDMA or FDD / TDD, and the other SIM card only supports TD-SCDMA or TDD-LTE

Gaat dit werken?
Ik zou niet weten waarom niet. Ik heb zelf ook de TDD en die ondersteunt gewoon alles wat de FDD ook doet.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
HansMulder schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:32:

Network:
TD-SCDMA (B34/B39)

Gaat dit werken?
Bij de Note 2 is dit uit mijn hoofd softwarematig bepaald. Gewoon zorgen dat je een global of multilang rom erop hebt en geen Chinese rom. Dan zou je goed moeten zitten.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• HansMulder
_Dekker schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:04:
[...]

Ik zou niet weten waarom niet. Ik heb zelf ook de TDD en die ondersteunt gewoon alles wat de FDD ook doet.
Ah mooi, ik zag bij de opening van het Topic staan:
* Let op: er zijn 3-versies van de Redmi Note 2
TD LTE/TD-SCDMA versie | niet geschikt voor gebruik buiten China | 16GB | (soms Mobile/GSM 16G genoemd).
FDD-LTE/WCDMA versie | geschikt voor gebruik buiten China | 16GB | (soms Unicom/FDD 16G genoemd)
FDD-LTE/WCDMA prime versie | geschikt voor gebruik buiten China | 32GB | (soms Unicom/FDD 32G genoemd)

Dat maakte mij aan het twijfelen

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:20
Normaal is dat ook zo, maar de Redmi Note 2 is daar een uitzondering op.
Het kan wel aan de rom liggen, die van Xiaomi.eu is sowieso aan te bevelen.

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:49
Ik heb laatst de laatste weekly ROM 6.1.21 geïnstalleerd.
En nu detecteert de camera app de SD kaart niet. Hebben meer mensen hier last van?

Verwijderd

HansMulder schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:13:
[...]

Ah mooi, ik zag bij de opening van het Topic staan:
* Let op: er zijn 3-versies van de Redmi Note 2
TD LTE/TD-SCDMA versie | niet geschikt voor gebruik buiten China | 16GB | (soms Mobile/GSM 16G genoemd).
FDD-LTE/WCDMA versie | geschikt voor gebruik buiten China | 16GB | (soms Unicom/FDD 16G genoemd)
FDD-LTE/WCDMA prime versie | geschikt voor gebruik buiten China | 32GB | (soms Unicom/FDD 32G genoemd)

Dat maakte mij aan het twijfelen
Er zitten ondertussen wel meer manco's in de topicstart. Wie past hem aan?

Gaat het gewoon doen, ik heb hem ook.

Verwijderd

jbhc schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:31:
Ik heb laatst de laatste weekly ROM 6.1.21 geïnstalleerd.
En nu detecteert de camera app de SD kaart niet. Hebben meer mensen hier last van?
Hier geen problemen. Cache eens wipen. Proberen waard. Lost vaak vreemde zaken op. Dochter haar Motorola had geen geluid bij bellen. Na wipen gewoon weer geluid. 8)7

• jbhc
#wiped cache

[ Voor 4% gewijzigd door jbhc op 11-02-2016 17:37 ]

Verwijderd

klaaas schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 23:35:
Ik had niet verwacht dat ik MIUI zou verkiezen boven een (bijna) kale Android. Dus wel en daarom terug naar MIUI mèt een werkende Rabo app :)
Mee eens. Draai liefst kale Android maar ze hebben allemaal meerdere grote of kleine manco's. Heb alleen wel Nova Launcher draaien want al die apps hoef ik niet op mijn scherm te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbhc
Ik vind al die apps op MN scherm juist wel prettig in plaats van die ellen lange lijst in all apps. Het kost me 1x tijd om alles te rangschikken maar daarna staat het tenminste op een plek die voor mij logisch is

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:40

TVL

Ik vind het inderdaad ook wel handig, je kan het zelf indelen en bovendien kan je een mapje maken waar je alle Apps in stopt die je wil groeperen.

• jbhc
Resultaat:

Warme telefoon, 10% minder batterij en de sdkaart is nu helemaal niet meer zichtbaar :x

Als ik straks thuis ben maar even de kaart in de laptop stoppen

/edit:

Merkwaardig, sd-kaart wordt helemaal niet meer herkend in de telefoon en werkt wel in de laptop.
Ander kaartje doet het prima in de telefoon.

[ Voor 20% gewijzigd door jbhc op 12-02-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbhc schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:57:
[...]

Resultaat:

Warme telefoon, 10% minder batterij en de sdkaart is nu helemaal niet meer zichtbaar :x

Als ik straks thuis ben maar even de kaart in de laptop stoppen

/edit:

Merkwaardig, sd-kaart wordt helemaal niet meer herkend in de telefoon en werkt wel in de laptop.
Ander kaartje doet het prima in de telefoon.
Formateren in Fat32 al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
Dat was hij al. maar het kaartje wordt in de telefoon ook helemaal niet meer gedetecteerd. Terwijl het in de laptop wel werkt. Ik zal m nog eens opnieuw formatteren

/edit:
Kaartje geformatteerd / zero-filled en nu werkt hij weer. Ondertussen ook een OTA update naar .29Beta gehad maar ik kan me niet voorstellen dat dit hier enige invloed op heeft.
Ik hoop dat het nu blijft werken.

/edit2:
Kaartje bleek vanmorgen wederom niet benaderbaar....
Ik ga maar even op zoek naar een 16GB want kennelijk is dit 32GB kaartje niet compatible.

[ Voor 56% gewijzigd door jbhc op 15-02-2016 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-06-2024
Moest het ff kwijt: wat ben ik blij dat de rabo-app weer werkt! :-)

Het was voor mij bijna reden om weer overnieuw alles te gaan installeren en dat doe ik niet graag.
Ik zit overigens op MIUI 5.10.22 --> moet ik dan nog updaten, de updater zegt dat er niks te updaten valt? Ik zie dat jij een .29 beta hebt jbhc?

Ik gebruik ook nova laucher... ik vond overigens mijn vorige toestel met android 5.1 prettiger werken... en grafisch beter... maar smaken verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
Sceep schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:35:
Vandaag is de derde dag dat er mee gewerkt heb en die is me tegen gevallen. Om een of andere reden is mijn OST gehalveerd. Na 2u en 5 min had ik nog 8% over. Tegen over zaterdag is er weinig veranderd. Der staan wat meer apps op maar geen rotzooi die batterij verslind. Apps zoals System Tuner, ING, Twitter, Facebook, een mail cliënt, enz....

Het werd zo erg dat ik naarmate dat de dag vorderde het automatisch syncen heb moeten afzetten. Ik heb ondertussen alles wat ik echt kan missen gewist en probeer het morgen opnieuw. Ook kan ik via Android ook geen processen vinden die de accu zwaar belasten. Het scherm is net zoals gisteren voor meer dan 60% vh verbruik verantwoordelijk.

Verder heb ik ook gemerkt dat de automatische backlight verlichting behoorlijk buggy is. Die gaat ongevraagd alle kanten uit. Meestal naar 100% maar soms ook nr 0%. Ook zaken die de accu geen goed doen natuurlijk. Heeft hier nog iemand last van?

DeScheep
Hebben nog meer last van die backlight aanpassing? Bij mij springt het nog regelmatig op automatisch terwijl ik dit heb uitgezet... zodra die op automatisch gaat, wordt scherm bijna altijd iets donkerder en moet ik dit weer wijzigen |:( 8)7 :?

Daarnaast doe ik momenteel max 6-8 uur op 1 accu lading en ik vroeg me af of dat normaal is? Overigens is er dan wel redelijk intensief gebruik van de gsm. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
Behalve dat mijn 32GB sd-kaartje niet wil werken heb ik verder geen problemen. Backlight blijft op custom staan en met 2 simkaarten heb ik vanaf 06:30 nu nog 37% over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sceep
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-02 19:06
Ik was niet zo tevreden van mijn note 2 en heb hem dan ook verkocht na een paar weken. Ik heb ondertussen een Redmi Note 3 en dat is in veel opzichten een beter toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
pband schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:19:
[...]
Daarnaast doe ik momenteel max 6-8 uur op 1 accu lading en ik vroeg me af of dat normaal is?
Als je 8 uur lang aan één stuk door internet, dan is dat normaal, ja :P

Ik doe er 2 of 3 dagen mee. Met, voor mij, normaal gebruik. Whatsapp, internetten, babycam, redelijk wat muziek luisteren.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John Rambo schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 20:05:
[...]

Je weet dat er 2 weken lang vakantie is in China waardoor er geen updates zijn?
Nog steeds geen auto updates...Ik heb de laatste toch echt handmatig erop moeten zijn dus weet nu bijna zeker dat auto updates er weer uit ligt. Of komen ze bij jou wel nog automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
anandus schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:42:
[...]
Als je 8 uur lang aan één stuk door internet, dan is dat normaal, ja :P

Ik doe er 2 of 3 dagen mee. Met, voor mij, normaal gebruik. Whatsapp, internetten, babycam, redelijk wat muziek luisteren.
Ik doe er niet meer op als jij zo te lezen... maar toch verschilt het ook erg per dag merk ik...
Het 'continu' aan en uit springen van de autolicht sterkte helpt ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
Sceep schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:32:
Ik was niet zo tevreden van mijn note 2 en heb hem dan ook verkocht na een paar weken. Ik heb ondertussen een Redmi Note 3 en dat is in veel opzichten een beter toestel.
Ik hoop er altijd op dat een nieuwer type ook beter is... maar waar was je niet over te spreken dan?
Ik ben er erg blij mee, behalve die software matige dingen waaraan ik me wel stoor (zoals die backlight die telkens weer op automatisch springt terwijl ik dat heb uitgezet).
En dat ik eerst de rabo app niet kon gebruiken (maar die werkt weer)...

Foto's is het een heerlijk toestel voor, scherm is erg duidelijk en feitelijk gezien voor mij het beste toestel wat ik heb gehad (wellicht omdat ik nog nooit een 'toptoestel' heb gekocht).
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sceep
pband schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:41:
[...]

Ik hoop er altijd op dat een nieuwer type ook beter is... maar waar was je niet over te spreken dan?
Ik ben er erg blij mee, behalve die software matige dingen waaraan ik me wel stoor (zoals die backlight die telkens weer op automatisch springt terwijl ik dat heb uitgezet).
En dat ik eerst de rabo app niet kon gebruiken (maar die werkt weer)...

Foto's is het een heerlijk toestel voor, scherm is erg duidelijk en feitelijk gezien voor mij het beste toestel wat ik heb gehad (wellicht omdat ik nog nooit een 'toptoestel' heb gekocht).
8)7
Voornamelijk de batterij vond ik ondermaats. Ik had dagen van van 2 uur SOT en dan een dag later 4 uur SOT. Ik heb nooit de oorzaak van het probleem gevonden maar ook de Redmi Note 3 heeft van die rare dagen. De 25% grotere batterij camoufleert dit probleem echter dus heb ik er geen last van. De enige dagen dat ik moet bijladen is tijdens het streamen van muziek naar mijn werfradio gedurende lange dagen. Die ondersteunt geen Bluetooth 4.0 dus dat verbruikt redelijk wat energie.

Ik ben niet de enige die hier last van had. Ik heb verschillende posts gelezen op XDA van gebruikers die hier last van hadden.

Sceep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• techninja
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-07 16:36
He allen,

Ik heb deze week eindelijk ook mijn redmi note 2 ontvangen met een goedkoop doorzichtig hoesje, ik ben nu alleen op zoek naar een wat beter hoesje, iemand enige suggestie? Het gaat mij vooral erom dat hij beschermd word en fijn in de hand ligt, als derde pas het uiterlijk.
zelf zat ik tussen deze 3 te twijfelen, iemand enig ervaring met een van deze cases?

1.http://nl.aliexpress.com/item/Original-Xiaomi-Redmi-Note-2-Hard-Case-for-Xiaomi-Xiaomi-Redmi-Note-2-High-Quality-PU/32522586226.html?spm

2. http://nl.aliexpress.com/...cone/32471362424.html?spm

3. http://nl.aliexpress.com/...-for/32482544789.html?spm

ik heb hier al gezocht of er al informatie over bestond maar dit was zeer gering, mocht deze informatie er toch al zijn dan graag een linkje of verwijzing.
ik hoop dat de links werken, alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

techninja schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:16:
He allen,

Ik heb deze week eindelijk ook mijn redmi note 2 ontvangen met een goedkoop doorzichtig hoesje, ik ben nu alleen op zoek naar een wat beter hoesje, iemand enige suggestie? Het gaat mij vooral erom dat hij beschermd word en fijn in de hand ligt, als derde pas het uiterlijk.
zelf zat ik tussen deze 3 te twijfelen, iemand enig ervaring met een van deze cases?

1.http://nl.aliexpress.com/item/Original-Xiaomi-Redmi-Note-2-Hard-Case-for-Xiaomi-Xiaomi-Redmi-Note-2-High-Quality-PU/32522586226.html?spm

ik heb hier al gezocht of er al informatie over bestond maar dit was zeer gering, mocht deze informatie er toch al zijn dan graag een linkje of verwijzing.
Die 2e ipaky case is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Redmi Note 2 Prime kan 1080p op 60 fps opnemen!!

YouTube: Xiaomi Redmi Note 2 Prime as dashcam / Videoreg 60 frames per second!! Daylight recording

Weet iemand trouwens hoe je je Redmi Note 2 kan dwingen om gewoon op 30fps te blijven filmen in de avonduren (donker op straat).....?

[ Voor 24% gewijzigd door dirkhimself op 01-03-2016 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:55
Vraagje, heeft iemand al een extra accu besteld? Ik had bij Banggood (11 dollar) de 'originele' besteld. Nou, kan je vertellen daar was NIETS origineels aan.

Eerste indicatie: hij paste niet :) . Tweede indicatie: lettertype anders dan van originele batterij. Ik heb netjes mijn geld teruggekregen (dat dan weer wel...), en toen heb ik het rode papier ervan afgetrokken. Wat stond eronder? Serienummer en daarnaast "1600 mAh" terwijl het toch echt bijna het dubbele moet zijn!

Dus als iemand een leverancier weet die de originele levert....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:02

Zenix

BOE!

jelleeelco schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 18:08:
Vraagje, heeft iemand al een extra accu besteld? Ik had bij Banggood (11 dollar) de 'originele' besteld. Nou, kan je vertellen daar was NIETS origineels aan.

Eerste indicatie: hij paste niet :) . Tweede indicatie: lettertype anders dan van originele batterij. Ik heb netjes mijn geld teruggekregen (dat dan weer wel...), en toen heb ik het rode papier ervan afgetrokken. Wat stond eronder? Serienummer en daarnaast "1600 mAh" terwijl het toch echt bijna het dubbele moet zijn!

Dus als iemand een leverancier weet die de originele levert....
http://www.banggood.com/N...rproof-Bag-p-1005455.html

Niet origineel, wel goede fabrikant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 23:35
techninja schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:16:
He allen,

ik heb hier al gezocht of er al informatie over bestond maar dit was zeer gering, mocht deze informatie er toch al zijn dan graag een lhttp://m.aliexpress.com/i...redetail2mobilesitedetailinkje of verwijzing.
Deze is ook super. Is van Xiaomi zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 15:10

KSG

Ik heb een redmi note 2 via banggood. Heb voor de zekerheid niks gedaan met de telefoon alleen wifi wachtwoord ingevoerd zodat ik internet zou hebben. Maar na twee weken merk ik dat de telefoon zelf apps installeert. Eerst was het een app dat "fast search" heet daarna "games" en nu staat er in 1x een yahoo app op. Het is wel grappig dat de telefoon vervolgens zelf aangeeft dat het malware heeft verwijderd via de app "clean master" (verschillende trojans). Ik heb verder niks geïnstalleerd. Hebben jullie hier ook last van met jullie xiaomi?

Ik heb de rom niet aangepast. Dit was ik wel van plan, maar was benieuwd of er met de software was gerommeld.

Zijn de roms op xiaomi.eu wel betrouwbaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:20
Ja, die had je beter direct kunnen installeren.
Zo'n rom die er door de verkoper is opgezet wil nog wel eens dat soort frratsen uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSG

KSG

Thanx, zal deze zsm vervangen door een rom op xiaomi.eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Dat is denk ik die originele die blijkbaar niet origineel is, zie paar posts boven je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48
Zenix schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 18:03:
[...]

Dat is denk ik die originele die blijkbaar niet origineel is, zie paar posts boven je ;)
Ja ik zie het nu inderdaad :D De prijs lijkt verder wel normaal te zijn.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techninja
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-07 16:36
Ik kan geen mi account maken en de romote app staat niet op mijn telefoon wel geeft hij aan dat het de 'orginele' xiaomi software is. De .EU versie kan ik dit vertrouwen of is het toch troep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

techninja schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:32:
Ik kan geen mi account maken en de romote app staat niet op mijn telefoon wel geeft hij aan dat het de 'orginele' xiaomi software is. De .EU versie kan ik dit vertrouwen of is het toch troep?
Ja, het is troep. Daarom adviseert iedereen die hier en gebruikt hem ook. |:( Lees gewoon eens het topic door. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansMulder
KSG schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 21:17:
Ik heb een redmi note 2 via banggood. Heb voor de zekerheid niks gedaan met de telefoon alleen wifi wachtwoord ingevoerd zodat ik internet zou hebben. Maar na twee weken merk ik dat de telefoon zelf apps installeert. Eerst was het een app dat "fast search" heet daarna "games" en nu staat er in 1x een yahoo app op. Het is wel grappig dat de telefoon vervolgens zelf aangeeft dat het malware heeft verwijderd via de app "clean master" (verschillende trojans). Ik heb verder niks geïnstalleerd. Hebben jullie hier ook last van met jullie xiaomi?

Ik heb de rom niet aangepast. Dit was ik wel van plan, maar was benieuwd of er met de software was gerommeld.

Zijn de roms op xiaomi.eu wel betrouwbaar?
Ik heb hem via Everbuying.com. Er zat ook een een automatische apploader-rom op, en de helft was ook nog eens in het Chinees.
Updaten via recovery boot liep altijd vast na 10% opeens 99% en dan update failed, rom corrupt.
Flashen was een drama, ik kreeg met geen mogelijkheid de androiddrivers geïnstalleerd, ze kwamen er wel op maar in fastbootmodes werkten ze niet en vond adb geen devices.
Uiteindelijk via Windows 7 (normaal gebruik ik 10) met installatie van PDA-net kunnen flashen volgens de post van Raznov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickSt
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-03-2016
hallo allemaal.

ik heb vandaag een xiaomi redmi note 2 aangschaft min of meer uit nood, deze is al geroot naar een Nederlandse versie.

nu heb ik mijn simkaart erin deze geeft aan internet verbinding te hebben nl kpn 3g, maar op het moment dat ik de naar chrome ga geeft deze aan dat ik offline ben, met de wifi zijn er geen problemen.

ik ben geheel onbekend met dit merk telefoon, ik ben zelf ook niet heel handig dat ik kan rooten.

weet iemand misschien waar dit probleem vandaan komt en hoe ik het op kan lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Staat data aan? Staat bij simkaarten de data aan? Druk op de sim kaart bij sim kaart instellingen en kijk of de APN instellingen goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickSt
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-03-2016
data staat aan, ik heb net de apn instellingen vergeleken met de instellingen op de kpn site. deze zijn het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RickSt schreef op zondag 06 maart 2016 @ 16:26:
data staat aan, ik heb net de apn instellingen vergeleken met de instellingen op de kpn site. deze zijn het zelfde.
Zijn er mensen die KPN hebben op een MIUI toestel? En zo ja, welke instellingen gebruiken ze precies voor Internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
Sceep schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 21:36:
[...]

Voornamelijk de batterij vond ik ondermaats. Ik had dagen van van 2 uur SOT en dan een dag later 4 uur SOT. Ik heb nooit de oorzaak van het probleem gevonden maar ook de Redmi Note 3 heeft van die rare dagen. De 25% grotere batterij camoufleert dit probleem echter dus heb ik er geen last van. De enige dagen dat ik moet bijladen is tijdens het streamen van muziek naar mijn werfradio gedurende lange dagen. Die ondersteunt geen Bluetooth 4.0 dus dat verbruikt redelijk wat energie.

Ik ben niet de enige die hier last van had. Ik heb verschillende posts gelezen op XDA van gebruikers die hier last van hadden.

Sceep
Ok dank je, ik zal daar eens specifiek op letten. Ik gebruik elke dag mijn telefoon zo anders dat ik het moeilijk pinpointen vind waarop de accu snel leeg loopt.... even gechecked, ik zat net op 2 uur 52 minuten screentime en dat was 54% van mijn accuverbruik (toen ik aan de lader heb gelegd zat ik nog 17% accu, meestal kan ik dan nog wel een uurtje (tot 2 uur) wat doen erop voordat het echt kritiek wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door pband op 07-03-2016 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pband
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 17:50:
[...]

Zijn er mensen die KPN hebben op een MIUI toestel? En zo ja, welke instellingen gebruiken ze precies voor Internet?
IK heb Simpel... en dat gaat ook simpel, nooit wat hoeven instellen, werkt gewoon prima... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Hier met Telfort werkt het ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sceep
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 17:50:
[...]

Ben je zeker dat jouw toestel de frequenties van de provider ondersteunt? Er is zoiets als FDD-LTE en TDD-LTE. In Europa heb je FDD nodig en niet alle chinese toestellen ondersteunen dit. Het heeft te maken met de licenties op de LTE modem in de SOC.

Sceep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Note 2 ondersteund diverse FDD frequenties, maakt daarbij niet uit welke je hebt. Maar bij KPN zal je voornamelijk 3G hebben. Als je 4G wil hebben moet je naar T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-10 19:48
Hoe flash ik twrp? Alle handleidingen die ik kan vinden werken niet Ik heb die 2.8.7 signed gedownload en geprobeerd via updater app maar ook via flashify en via mi recovery door te hernoemen naar update.zip alle keren een foutmelding helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Fenergy schreef op maandag 07 maart 2016 @ 19:15:
Hoe flash ik twrp? Alle handleidingen die ik kan vinden werken niet Ik heb die 2.8.7 signed gedownload en geprobeerd via updater app maar ook via flashify en via mi recovery door te hernoemen naar update.zip alle keren een foutmelding helaas :(
Ik heb rashr gebruikt, moet je al wel root hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:09
Hoe flash ik twrp? ...........
Ook al via fastboot en cmd geprobeerd? Is wat ingewikkelder, maar werkt goed.
Flasify en Rashr hebben root nodig om de recovery te vervangen, maar werken daarna het meest eenvoudig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zenix schreef op maandag 07 maart 2016 @ 18:14:
Note 2 ondersteund diverse FDD frequenties, maakt daarbij niet uit welke je hebt. Maar bij KPN zal je voornamelijk 3G hebben. Als je 4G wil hebben moet je naar T-Mobile.
Vodafone werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Klopt ook bij KPN op diverse plekken, maar landelijk niet. Gaat dan om de 1800MHz en 2600MHz op 4Gmasten.nl kan je het verschil zien.

[ Voor 17% gewijzigd door Zenix op 07-03-2016 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
elinx schreef op maandag 07 maart 2016 @ 20:02:
[...]
Ook al via fastboot en cmd geprobeerd? Is wat ingewikkelder, maar werkt goed.
Flasify en Rashr hebben root nodig om de recovery te vervangen, maar werken daarna het meest eenvoudig.
Ik heb root! Ook deze apps toestemming gegeven voor root. Ik heb geen Windows tot mijn beschikking dus dat wordt een beetje lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:09
Met Flashify of Rash het flashen van alleen de recovery.img geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
De recente Xiaomi.eu ROM heeft TWRP al ingebouwd. Alleen een kwestie van ROM installeren.
Met de Redmi Note 2 app in de Play Store kan je ook TWRP installeren. ( menu>other>flash recovery). That's all.
Zonder computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
Bedankt met die app is het wel gelukt, met de andere apps had ik opeens helemaal geen recovery meer. Fijne dat ik nu ook de cpu clock kan limieten inschiet gaat de batterij dan iets langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-10 23:57
Beste mensen,
Ik gebruik al een tijdje met tevredenheid deze telefoon, maar smsen werkt niet. Nu doe ik dat niet vaak, maar het begint irritant te worden. Ik heb de telefoon al gereset, maar krijg nog steeds het bericht: 'message not send'. Enig idee wat ik hier aan kan doen? Ik heb hollandsnieuwe, maar smsen ging op mijn vorige telefoon wel gewoon goed!

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joel22 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:24:
Beste mensen,
Ik gebruik al een tijdje met tevredenheid deze telefoon, maar smsen werkt niet. Nu doe ik dat niet vaak, maar het begint irritant te worden. Ik heb de telefoon al gereset, maar krijg nog steeds het bericht: 'message not send'. Enig idee wat ik hier aan kan doen? Ik heb hollandsnieuwe, maar smsen ging op mijn vorige telefoon wel gewoon goed!

Alvast dank!
Ff zoeken hier op het forum. Is volgens mij al eerder gemeld dit probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joel22
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 15:21:
[...]

Ff zoeken hier op het forum. Is volgens mij al eerder gemeld dit probleem.
Thx! Ander smscentrale nummer en sim op simplek 2 heeft het probleem voor mij verholpen. _/-\o_ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
Joel22 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:19:
[...]

Thx! Ander smscentrale nummer en sim op simplek 2 heeft het probleem voor mij verholpen. _/-\o_ 8)
Ik had het probleem verholpen door een andere sms app te installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSG

KSG

HansMulder schreef op zondag 06 maart 2016 @ 12:33:
[...]

Ik heb hem via Everbuying.com. Er zat ook een een automatische apploader-rom op, en de helft was ook nog eens in het Chinees.
Updaten via recovery boot liep altijd vast na 10% opeens 99% en dan update failed, rom corrupt.
Flashen was een drama, ik kreeg met geen mogelijkheid de androiddrivers geïnstalleerd, ze kwamen er wel op maar in fastbootmodes werkten ze niet en vond adb geen devices.
Uiteindelijk via Windows 7 (normaal gebruik ik 10) met installatie van PDA-net kunnen flashen volgens de post van Raznov
Bedankt, bij mij lukte het niet via de mirecovery en updater. Dus heb het toen maar via fastboot gedaan. Dat ging wel goed. Bij mijn vorige chinaphone moest ik het ook via pda-net installeren. Nu is werkt het stabiel en tot nu toe geen nieuwe apps die zichzelf hebben geïnstalleerd. Alsnog bedankt voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Sinds enige tijd is mijn wifi echt heel erg brak. Het toestel verliest continu de verbinding. Ik dacht in eerste instantie dat het aan de nieuwe router op het werk lag, maar hij doet het nu thuis ook. Iemand een idee waar dat aan kan liggen? En hoe het op te lossen?

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
klaaas schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:48:
Sinds enige tijd is mijn wifi echt heel erg brak. Het toestel verliest continu de verbinding. Ik dacht in eerste instantie dat het aan de nieuwe router op het werk lag, maar hij doet het nu thuis ook. Iemand een idee waar dat aan kan liggen? En hoe het op te lossen?
Je zou het op kunnen lossen door je WiFi uit te zetten en je 4G aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
klaaas schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:48:
Heb je iets in je instellingen veranderd? Dat-ie misschien wifi uitzet in slaapstand ofzo?
Momus schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:58:
[...]

Je zou het op kunnen lossen door je WiFi uit te zetten en je 4G aan te zetten.
Da's toch geen 'oplossing'? 8)7
"Mijn auto heeft een lekke band", "dat kan je oplossen door de trein te pakken" :P

[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 09-03-2016 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Bij mijn weten heb ik niks veranderd in de instellingen. Verbinding valt ook weg tijdens gebruik...

En 4G? Tja, wat moet ik daar nou van zeggen...

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:40

TVL

klaaas schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:08:
Bij mijn weten heb ik niks veranderd in de instellingen. Verbinding valt ook weg tijdens gebruik...

En 4G? Tja, wat moet ik daar nou van zeggen...
Heb je de laatste weekly 6.3.3 erop staan? Heb namelijk wel dat hij soms een authenticatie probleem geeft als ik met een ander WiFi netwerk connect. Als ik vervolgens druk op verbinden (Instellingen WiFi) heb ik geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilde toch nog eens iets anders proberen om de originele achterkant te vervangen en ben voor deze gegaan
http://www.aliexpress.com...one-back/32522061373.html

Hij is helemaal top. Past naadloos, knoppen en signaal van de telefoon is perfect, ligt lekker in de hand door de (nep) leren achterkant en maakt de telefoon qua looks bijna high-end.

Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:04:
Wilde toch nog eens iets anders proberen om de originele achterkant te vervangen en ben voor deze gegaan
http://www.aliexpress.com...one-back/32522061373.html

Hij is helemaal top. Past naadloos, knoppen en signaal van de telefoon is perfect, ligt lekker in de hand door de (nep) leren achterkant en maakt de telefoon qua looks bijna high-end.

Aanrader!
Sluit me er helemaal bij aan.
Is een mooie aanvulling op de Note 2 en kraakt niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
Fenergy schreef op maandag 07 maart 2016 @ 23:59:
Bedankt met die app is het wel gelukt, met de andere apps had ik opeens helemaal geen recovery meer. Fijne dat ik nu ook de cpu clock kan limieten inschiet gaat de batterij dan iets langer mee.
Wat bedoel je daarmee, kan je dit uitleggen hoe je dat doet??

Battery life ben ik namelijk als enige van de telefoon niet geheel tevreden mee, al gebruik ik deze wel intensief.
Ik heb nu zelfs een 2de prime besteld (voor mijn vrouw) en ook maar gelijk een reserve accu besteld (just in case). Maar accu bespaar tips zoals dit zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 18:55
Zijn er nog mensen die hebben lopen stoeiten met custom roms. Zoek een nieuwe custom rom. Aanraders?

Heb deze post gevonden, zij claimen de beste rom te zijn voor de Redmi note 2, lees de openingspost.
Afbeeldingslocatie: http://download.mokeedev.com/static/logo.png

[ Voor 59% gewijzigd door Cabo op 14-03-2016 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cabo schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:44:
Zijn er nog mensen die hebben lopen stoeiten met custom roms. Zoek een nieuwe custom rom. Aanraders?

Heb deze post gevonden, zij claimen de beste rom te zijn voor de Redmi note 2, lees de openingspost.
[afbeelding]
Als jij hem nu eens gaat proberen voor ons? >:) Ik heb een aantal maanden geleden met een aantal CM Roms gerommeld maar ben uiteindelijk terug bij Xiaomi.eu Rom met daaroverheen Nova Launcher omdat het iedere keer iets was met de CM's wat me niet beviel.

Ik hoor het graag van je hoe hij bevalt want uiteindelijk blijft een kale Android die goed werkt het meest praktisch. Lees al wel dat bijvoorbeeld FM radio afwezig is. Ik gebruik die toch nog wel af en toe.

Edit: en de camerafunctie is subliem in Xiaomi.eu. Toch ook niet onbelangrijk voor de meeste.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2016 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark383
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-02-2023
Cabo schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:44:

[afbeelding]
Ik draai naar volle tevredenheid de CM12.1 rom van het xda forum, zie hier http://forum.xda-develope...rom-redmi-note-2-t3272872
Geen bugs op kunnen merken. Weet niet of de fm radio werkt, die gebruik ik niet.
De CM12.1 rom van het Needrom forum schijnt ook goed te zijn.
Muiu is voor mij absolute no go. Zelfs aan de Xiaomi.eu rom ergerde ik me groen en geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:52:
[...]

Als jij hem nu eens gaat proberen voor ons? >:)
Zonet deze rom geïnstalleerd nadat ik al 3 maanden een rom op basis van cgmod gebruikt heb. Tot nu toe erg tevreden. Rom reageert goed en is heel snel. Batterij schijnt ook lang mee te gaan. Dus even een paar dagen testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark383 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 19:31:
[...]

Ik draai naar volle tevredenheid de CM12.1 rom van het xda forum, zie hier http://forum.xda-develope...rom-redmi-note-2-t3272872
Geen bugs op kunnen merken. Weet niet of de fm radio werkt, die gebruik ik niet.
De CM12.1 rom van het Needrom forum schijnt ook goed te zijn.
Muiu is voor mij absolute no go. Zelfs aan de Xiaomi.eu rom ergerde ik me groen en geel.
Camera was paar maanden geleden te traag en slechte foto's. Daarom had ik die eraf gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cabo schreef op maandag 14 maart 2016 @ 19:40:
[...]

Zonet deze rom geïnstalleerd nadat ik al 3 maanden een rom op basis van cgmod gebruikt heb. Tot nu toe erg tevreden. Rom reageert goed en is heel snel. Batterij schijnt ook lang mee te gaan. Dus even een paar dagen testen...
En camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark383
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:57:
Camera was paar maanden geleden te traag en slechte foto's. Daarom had ik die eraf gegooid.
Hmmm, geen last van.
Maar ik heb geen ervaring met de camera app van Muiu, dus kan ook niet vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cabo schreef op maandag 14 maart 2016 @ 19:40:
[...]

En???? Ben vooral benieuwd naar de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP51
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-07-2024
Ik ben sinds anderhalve maand in het bezit van een Redmi note2 prime van Gearbest.
Miui versie 66.77.33.00(LHMCNCH) Stable.
Zo hier een daar wat Chinese meuk, maar verder een goed toestel.
Hoewel bluetooth voor de rest goed werkt, heb ik een pairingprobleem met de bluetooth van mijn nieuwe auto.
Het toestel komt na het pairen in een soort “loop”, waarbij de bluetooth van de autoradio de telefoon weliswaar herkent, maar na korte tijd wordt de verbinding weer verbroken.
Naar mijn mening zit het probleem niet in de bluetooth van de auto, maar ligt het aan (de Miui versie van) de note2, want mijn oude Cubot wordt wel goed opgepakt.
Voor zover ik na kan gaan is het ook geen onbekend probleem, want meerdere fora maken er melding van.
Een oplossing kom ik echter nergens tegen.
Herkent iemand dit probleem of heeft iemand hiervoor een oplossing?

[ Voor 16% gewijzigd door MP51 op 20-03-2016 23:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MP51 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 23:03:
Ik ben sinds anderhalve maand in het bezit van een Redmi note2 prime van Gearbest.
Miui versie 66.77.33.00(LHMCNCH) Stable.
Zo hier een daar wat Chinese meuk, maar verder een goed toestel.
Hoewel bluetooth voor de rest goed werkt, heb ik een pairingprobleem met de bluetooth van mijn nieuwe auto.
Het toestel komt na het pairen in een soort “loop”, waarbij de bluetooth van de autoradio de telefoon weliswaar herkent, maar na korte tijd wordt de verbinding weer verbroken.
Naar mijn mening zit het probleem niet in de bluetooth van de auto, maar ligt het aan (de Miui versie van) de note2, want mijn oude Cubot wordt wel goed opgepakt.
Voor zover ik na kan gaan is het ook geen onbekend probleem, want meerdere fora maken er melding van.
Een oplossing kom ik echter nergens tegen.
Herkent iemand dit probleem of heeft iemand hiervoor een oplossing?
Flash deze eens: http://xiaomi.eu/community/threads/6-3-17.30633/ Wellicht werkt die beter en dan ben je gelijk van je Chinese meuk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Het is me opgevallen dat iedere keer dat je een EU ROM flasht, het gebruikers ervaringsprogramma in de instellingen staat aangevinkt. Terwijl ik die toch echt uitgevinkt had. :(
Hiermee worden anonieme gegevens verzonden naar Xiaomi. Weet niet of dit nou zo betrouwbaar is !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP51
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:06:
[...]

Flash deze eens: http://xiaomi.eu/community/threads/6-3-17.30633/ Wellicht werkt die beter en dan ben je gelijk van je Chinese meuk af.
Dank je voor de hint, lijkt me tot dusver ook de enigste mogelijkheid.
Helaas ben ik niet zo handig in die dingen en ben daarom bang dat ik op die manier mijn telefoon helemaal vaarwel kan zeggen.
Indien iemand dit op mijn risico voor mij wil fiksen, mag hij zich melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MP51 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 00:43:
[...]

Dank je voor de hint, lijkt me tot dusver ook de enigste mogelijkheid.
Helaas ben ik niet zo handig in die dingen en ben daarom bang dat ik op die manier mijn telefoon helemaal vaarwel kan zeggen.
Indien iemand dit op mijn risico voor mij wil fiksen, mag hij zich melden.
Ik weet niet waar je woont maar ik zet hem er in 15 minuten op. Edit: ik zie Oost-Brabant. Ik in West. Je bent van harte welkom voor een kop koffie. :*) Of ik leid je er per telefoon ff doorheen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2016 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubiks schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:01:
Het is me opgevallen dat iedere keer dat je een EU ROM flasht, het gebruikers ervaringsprogramma in de instellingen staat aangevinkt. Terwijl ik die toch echt uitgevinkt had. :(
Hiermee worden anonieme gegevens verzonden naar Xiaomi. Weet niet of dit nou zo betrouwbaar is !!
Ik denk dat ik vanwege die Xiaomi rommel deze: http://www.smiui.net/redminote2_hermes.php nog maar eens flash. Ik had hem maar door een automatische update is deze overschreven door de Xiaomi.eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Rubiks schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:01:
Edit:

Kijk maar eens bij:

Instellingen > Extra instellingen > Beveiliging > Gebruikerservaringsprogramma

Ben benieuwd of dit bij iedereen is aangevinkt.
Ik vraag me ook af welke gegevens Xiaomi op deze manier verzamelt.
Is er iemand die hier meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubiks schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:16:
[...]

Edit:

Kijk maar eens bij:

Instellingen > Extra instellingen > Beveiliging > Gebruikerservaringsprogramma

Ben benieuwd of dit bij iedereen is aangevinkt.
Ik vraag me ook af welke gegevens Xiaomi op deze manier verzamelt.
Is er iemand die hier meer over weet?
http://www.exponentialage...xiaomi-cloud-servers.html

Ik ga die sMiui maar weer eens flashen. Daar kan je de gehele sync service eruit slopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP51
Ik weet niet waar je woont maar ik zet hem er in 15 minuten op. Edit: ik zie Oost-Brabant. Ik in West. Je bent van harte welkom voor een kop koffie. :*) Of ik leid je er per telefoon ff doorheen.
MM, dat is erg aardig van je. :+
Stuur me maar een e-mail met je emailadres als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MP51 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 18:24:
[...]

MM, dat is erg aardig van je. :+
Stuur me maar een e-mail met je emailadres als je wilt.
Zet je DM hier op Tweakers even aan aub. Dan kunnen we even snel, bijvoorbeeld in avonduren, heen en weer berichten. Als we dit tijdens upgraden doen kan ik je via die weg ook wel helpen. Zo spannend is dat allemaal niet. Scheelt je denk ik snel 180 km autorijden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP51
Dank. Ik stuur je wel een berichtje.

[ Voor 75% gewijzigd door MP51 op 23-03-2016 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Camera is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark383
Hoe verhoudt deze rom zich tot de cyanogenmod roms voor de XRN2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Kan iemand mij uitleggen hoe je deze telefoon update. Wanneer ik naar 'updater' ga kan ik miui v7.2.2.0 updaten. Wanneer ik op ''Update' klik krijg ik 'Reboot now' te zien. Hier klik ik op dan start de telefoon opnieuw op en kom ik in de bios. Ik klik dan op 'reboot', maar nadat hij opnieuw is opgestart is er niets veranderd.

Een ander iets wat ik niet snap is dat je in 'updater' ook rechts bovenin op '...' Kan klikken en via dat menu kan updaten. Wat is het verschil met updaten via de mainbutton in het midden van het programma 'updater' en op 'updaten' klikken via het '...' menu rechtsboven?
Pagina: 1 ... 24 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken