Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Gewoon een geschil starten via Paypal. Grote kans dat je dan je geld wel terug krijgt. In het algemeen willen ze geen problemen met Paypal.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:41
Kun je geen contact opnemen met Postnl/dhl, pakketje moet toch ergens zijn als die niet is teruggestuurd?

En als Gearbest niet meewerkt zou ik inderdaad een geschil via PayPal starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP51
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-07-2024
Noktai,

Als het goed is, heb je van Gearbest kort na je bestelling een trackingnummer (pakketlabelnummer) ontvangen.
Met dat nummer zou je moeten kunnen herleiden waar het pakket uithangt.

[ Voor 17% gewijzigd door MP51 op 13-01-2016 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 15:40
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:39:
[...]

Dat is zeker een schappelijke prijs, maar daar gaat het niet om.

Je hebt dus uiteindelijk €6,50 aan extra kosten gehad voor het omrekenen/wisselkoers/vergoeding Paypal (ca 4,5%). Iemand die via CC of bv Ideal betaalt (als het mogelijk is) betaalt minder (en heeft ook minder bescherming tijdens de transactie). Als je meldt hoeveel je in dollars hebt betaald is het voor iedereen hier veel transparanter.
ik had ook insurance (tracking) genomen nav wat ervaringen van anderen uit het verleden over soms lange leveringen door Gearbest dus ik betaalde:
$ 147.99 voor de telefoon
$ 3.96 voor insurance (tracking)
$ 7.22 voor shipping
totaal $ 159.17
kwam neer op zo'n 151 euro volgens paypal

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Vandaag is ie te koop voor €111 bij Hongkong Goldway op Aliexpress.

[ Voor 11% gewijzigd door dutchgio op 13-01-2016 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48
dutchgio schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:21:
Zeer mooie prijs, goedkoper gaat denk ik niet lukken.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
takke zooi. TWRP geïnstalleerd, de 6.1.7 hermes rom gedownload en geïnstalleerd en nu krijg ik telkens de melding 'the process android.process.acore has stopped '

en kennelijk heeft hij zichzelf al geupdate naar 6.1.11

[ Voor 15% gewijzigd door Metaalhoofd op 13-01-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 14:57
ik zie gewoon een prijs van 140 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Reloader schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:43:
[...]

ik zie gewoon een prijs van 140 ?
My bad, gaat pas donderdag vanaf 9:00 in zie ik nu. :'(
Zag het op Pepper voorbij komen.
1700 stuks beschikbaar dus dat moet wel voldoende zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
dutchgio schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:46:
[...]

is natuurlijk daar 14 januari? :P

kan ik nu wel of niet de TD versie bestellen daar morgen ochtend? het gaat om 1 simkaart en een toestel voor 'erbij"' wordt alleen gebruikt om te bellen whatsappen en facebooken :)

[ Voor 22% gewijzigd door Reloader op 13-01-2016 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ja de TD versie kun je gewoon bestellen.
Zou de site een beetje in de gaten houden voor het geval dat ze ineens besluiten de verkoop eerder open te gooien. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
thanks, ga het in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
ik heb nu dus 6.1.11 maar krijg om de haverklap "the process android.process.acore has stopped"

summary shows:
android.database.sqlite.SQLiteException: duplicate column name: status (code 1); while compiling ALTER TABLE miprofile ADD status TEXT;
...

hoe kom ik hier van af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Noktai schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 07:56:
Mijn order van gearbest is nooit aangekomen. Blijkbaar was de informatie op mijn paypal account incompleet, de postcode ontbrak. Voor mij vrijwel onmogelijk om te weten, ik kreeg namelijk dit te zien:

Send to
Noktai Achternaam
Huppeldepup straat
69 Utrecht
Netherlands

Al deze informatie was correct, alleen ontbrak dus de postcode, maar dat werd nergens aangeven.

Nu wilt gearbest me geen refund geven omdat ik het verkeerde adres heb ingevuld volgens hen. Ik had zelfs insurrance genomen voor de delivery :/

Ik zou het geld teurg kunnen proberen te trekken via paypal, maar ik heb geen idee of ik hier gezeik mee ga krijgen. Heeft iemand ervaring met zo een dergelijke situatie?
Gewoon via paypal :)

Gearbest boeit het niet, en hebben zelfs niet opgestuurd geloof me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Metaalhoofd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:07:
ik heb nu dus 6.1.11 maar krijg om de haverklap "the process android.process.acore has stopped"

summary shows:
android.database.sqlite.SQLiteException: duplicate column name: status (code 1); while compiling ALTER TABLE miprofile ADD status TEXT;
...

hoe kom ik hier van af?
Probeer eens een clean cache / data :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
theduke1989 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:12:
[...]

Probeer eens een clean cache / data :)
wipe gedaan via TWRP recovery menu. (reboot/power off vanaf dat menu blijft altijd hangen...)
maar hardhandig uitgeschakeld en opnieuw opgestart en het probleem lijkt nu weg te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:43
Metaalhoofd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:37:
.............TWRP geïnstalleerd, de 6.1.7 hermes rom gedownload en geïnstalleerd en nu krijg ik telkens de melding 'the process android.process.acore has stopped '

en kennelijk heeft hij zichzelf al geupdate naar 6.1.1
De 6.1.7 Hermes rom (samen met nog een andere) is reeds vervangen was voor de 6.1.11 (alle andere zijn nog wel 6.1.7)

Als je een andere rom flasht is het verstandig om ook de cache en Dalvik cache partitie met twrp te wipen.
Waarna na opstarten alle apps weer geladen worden wat enige tijd kost.
Als je van Miui naar Miui gaat hoeft meestal niet de data partitie gewiped te worden en blijven al je apps behouden.

Edit:
Metaalhoofd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:27:............hardhandig uitgeschakeld en opnieuw opgestart en het probleem lijkt nu weg te zijn :)
OK dan zou het nu stabiel moeten blijven, maar soms is geduld om eea te laden een betere methode.

[ Voor 18% gewijzigd door elinx op 13-01-2016 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:46:
[...]

$120 is echt geen geld, HK Goldway is een topseller. Ik heb op 11.11 voor $134,41 een Note2 bij hen gekocht. Het werd toen verzonden via de seller's shipping method. Ze deden daar vrij geheimzinnig over, maar het kwam er op neer dat ik de telefoon met 8 dagen binnen had zonder extra douanekosten (via Singapore Post/DPD). Anderen in het forum (Salmon bv.) hebben meerdere telefoons gekocht bij hen en hebben dezelfde ervaringen.

Als je bij Pepper doorklikt op de aanbieding kom je op deze pagina. Daar staat dat de deal over 21 uur begint. Ik neem dus aan dat dat morgen 09:00 u NL tijd is. Ik ben alleen benieuwd of je ook via de "gewone" AliExpress site van de korting gebruik kunt maken, ik denk het wel!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:06:.......... kom je op deze pagina. Daar staat dat de deal over 21 uur begint. Ik neem dus aan dat dat morgen 09:00 u NL tijd is. Ik ben alleen benieuwd of je ook via de "gewone" AliExpress site van de korting gebruik kunt maken, ik denk het wel!?!?
Hier (even naar onder scrollen voor EN) staat de aankondiging van Goldway zelf. De aanbiedingen starten om 0:00 PST. Dat is hier dus 9:00 uur donderdagochtend. De ervaring leert dat je daar snel bij moet zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door elinx op 13-01-2016 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zessen
  • Laatst online: 22:17
Er is nu alleen nog maar Aliexpress standard shipping.
Hopelijk is dat ook zonder douanekosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:22

Salmon

.NET developer

zessen schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:54:
Er is nu alleen nog maar Aliexpress standard shipping.
Hopelijk is dat ook zonder douanekosten
Zo ver ik weet is dit gewoon met PostNL, dus er is een kans voor extra kosten. HKG kan ook geen garantie meer geven op geen extra kosten, FYI. Ik heb hierover al een aantal weken geleden contact met de seller over gehad toen zij van "seller's shipping method" (via DPD) overgingen naar "Aliexpress standard shipping".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Salmon schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:57:
[...]

Zo ver ik weet is dit gewoon met PostNL, dus er is een kans voor extra kosten. HKG kan ook geen garantie meer geven op geen extra kosten, FYI. Ik heb hierover al een aantal weken geleden contact met de seller over gehad toen zij van "seller's shipping method" (via DPD) overgingen naar "Aliexpress standard shipping".
Ik heb het destijds ook gevraagd, dit was hun antwoord:

Hi friend,
If we send by aliexpress standard shipping, they will chose the best way to ship, sorry we are not able to confirm if they will send by SG post or NL post.
We will declare it low price to help avoid tax as per our experience,but if some time the parcel got randomly strict inspect by custom, you still need to pay tax.
Thanks
S

Maar de de prijs is zo laag dat het wel een gokje waard is? Mocht je er tussenuit gepikt worden betaal je iets van 35 euro bij?

Andere optie is $124 bij Everbuying.net incl. shipping via Bpost. Volgens een medeTweaker hoef je dan ook (bijna) nooit bij te betalen. Als het goed is komt mijn Note 3 van Everbuying (voor $141!!) vandaag of morgen binnen en weet ik iets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haroddin
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 16:28
Heb je een link voor die Note 3? Da's wss de 16Gb versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haroddin schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:32:
Heb je een link voor die Note 3? Da's wss de 16Gb versie?
Dat was een aanbieding met een coupon voor de 16GB versie. Morgen 160$ bij HK Goldway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 23:35
Deze heb ik onlangs ook weer besteld. Toen voor € 120.
Hierop is xiaomi.eu ROM 5.9.24 geïnstalleerd.
Maar wel met een app King Root of zoiets.
Maar deze versie is met de updaterapp makkelijk te update naar de nieuwste EU ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 16:40

TVL

Heb de Redmi Note 2 Prime en ik merkte dat het internet erg traag gaat via WiFi. Ben er achter dat dit met ipv6 te maken heeft dat schijnbaar niet helemaal goed ondersteund wordt. Mijn modem/router (Fritzbox) en provider(XS4ALL) bieden ipv6 aan. Heb nu een app gedownload om ipv6 uit te schakelen op de Note 2 en dit werkt een stuk beter. Google Play: [ROOT] Disable IPv6
Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Er schijnt wel iets met MIUI en IPv6 te zijn, hoorde die oplossing ook al als oplossing voor push notificaties, wat het ook oplost blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-03-2024
Zojuist geïnstalleerd en gelijk m'n eerste push melding van de NOS binnen. Die kreeg ik de afgelopen weken telkens nog niet binnen! 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
dutchgio schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:55:
Ja de TD versie kun je gewoon bestellen.
Zou de site een beetje in de gaten houden voor het geval dat ze ineens besluiten de verkoop eerder open te gooien. :+
waarom staat er in de OP dat alleen de FDD versie werkt in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:11:
[...]
...

Maar de de prijs is zo laag dat het wel een gokje waard is? Mocht je er tussenuit gepikt worden betaal je iets van 35 euro bij?
Tip:
De €35,- kan wel kloppen, echter moet de verkoper altijd de verzendkosten moeten vermelden, anders zal de 'douane' een fictief bedrag van €90,- gebruiken voor de verzendkosten. Als de verzendkosten gratis zijn, dan moet dit op de factuur staan die met je telefoon mee wordt gestuurd. Vervolgens moet er een kortingscode worden toegevoegd die gelijk staat aan de verzendkosten. Als dat allemaal op de factuur staat dan moet het goed komen.

Zo zou een factuur opgebouwd moeten zijn en dat moet je (helaas) aan elke verkoper doorgeven. Dit is nodig om een verkeerde berekening van de douane te voorkomen:

Voorbeeld:
Telefoon: $125.00
Shipping costs: $ 5.00
Discount: Free shipping: - $ 5.00

Total price: $125.00 / €115,-

Dit zal de douane daarna berekenen op basis van deze informatie:
21% BTW: € 24,15
Administratiekosten: € 12,10
Totaal te betalen: € 36,25
Reloader schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 08:45:
[...]

waarom staat er in de OP dat alleen de FDD versie werkt in NL?
Even een instructie per DM doorgeven aan de Topicstarter. Dit moet dan zo uitgebreid en accuraat mogelijk zijn, anders worden de verkeerde verwachtingen geschept voor de consument zonder China-phone kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 15:57
Voor de mensen die nog een leuke case zoeken; ik heb zelf nu de iPaky van Ebay en ben hier erg tevreden over. Netjes afgewerkt, beetje HTC stijl en past perfect. Ik had eerst die "aluminium" rammel case van Gearbest die iemand hier adviseerde, maar die heb ik meteen in de prullenbak gemieterd. Wat een onding. :D

Dit is de Ebay seller waar ik de case kocht: http://r.ebay.com/nMOQZv

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NTAxWDc5MA==/z/dhQAAOSw42JWDLDS/$_12.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Negakinu op 14-01-2016 10:48 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Besteld! dankzij de tip over de actieprijs :) ben benieuwd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elinx schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:32:
[...]
Hier (even naar onder scrollen voor EN) staat de aankondiging van Goldway zelf. De aanbiedingen starten om 0:00 PST. Dat is hier dus 9:00 uur donderdagochtend. De ervaring leert dat je daar snel bij moet zijn.
Er zijn er nog 830 van de 1700 over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:47:
Voor de mensen die nog een leuke case zoeken; ik heb zelf nu de iPaky van Ebay en ben hier erg tevreden over. Netjes afgewerkt, beetje HTC stijl en past perfect. Ik had eerst die "aluminium" rammel case van Gearbest die iemand hier adviseerde, maar die heb ik meteen in de prullenbak gemieterd. Wat een onding. :D

[afbeelding]
Lijkt verdacht veel op deze, alleen voor de helft van de prijs. Is al eerder in het forum voorbij gekomen volgens mij, iemand zei dat het een Spigen kloon was?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024

[afbeelding]
Heb ik ook gehad, errug glad a.d. achterkant, soft rubber??!?!? NO WAY.... just plastic.

Maar wel mooi.....
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:21:
[...]

Lijkt verdacht veel op deze, alleen voor de helft van de prijs. Is al eerder in het forum voorbij gekomen volgens mij, iemand zei dat het een Spigen kloon was?!?!
Je betaald ook 3 usd voor de naam Ipaky..... ;)

Lekker vertaald trouwens:

"restore the beauty of the bare, but protect your love machine......" 8) WHAAAAT!"?!??

[ Voor 4% gewijzigd door dirkhimself op 14-01-2016 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:21:
[...]

Geen idee wat het is, maar ik vond prijs prima en het product voelt goed en stevig aan. Het is niet de ultieme Redmi Note 2 case, maar een verademing vergeleken met de aluminium case die ik eerst had. :)

Tips voor betere cases zijn welkom! Ik heb nog genoeg speelgeld in mijn Paypal account staan om random accessoires aan te schaffen. :p Links?

EDIT: de iPaky is trouwens niet dezelfde als die Aliexpress link. Op de iPaky staat onder de camera "AUTO FOCUS", op die andere alleen "HERE". :?

[ Voor 8% gewijzigd door Negakinu op 14-01-2016 12:01 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 13:32
Heb zojuist de Redmi Note 2 binnen gekregen (via Gearbest). Wat is een goede ROM, die nog OTA heeft, Nederlandse ondersteuning en bij voorkeur MIUI 7 look (alhoewel dat ook met een launcher op te lossen is)? Deze gaat naar mijn vriendin toe en wil graag dat de telefoon zonder al te veel moeite up to date kan blijven :). Wat ik kan vinden is de ROM via XIAOMI.EU de beste optie hier voor? (De Multi 6.1.7/11 versie) Of zijn er nog andere opties die OTA supporten en regelmatig updates krijgen / goede support hebben?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:51:
[...]

Geen idee wat het is, maar ik vond prijs prima en het product voelt goed en stevig aan. Het is niet de ultieme Redmi Note 2 case, maar een verademing vergeleken met de aluminium case die ik eerst had. :)

Tips voor betere cases zijn welkom! Ik heb nog genoeg speelgeld in mijn Paypal account staan om random accessoires aan te schaffen. :p Links?

EDIT: de iPaky is trouwens niet dezelfde als die Aliexpress link. Op de iPaky staat onder de camera "AUTO FOCUS", op die andere alleen "HERE". :?
Zie deze post, hoesje 1 heb ik ook. Is zeg maar een standaard TPU hoesje met een leuke print met extra grip op de achterkant.

Of je gaat voor de veelbesproken alu/alu look achterkant.Het kan je GPS ontvangst beinvloeden, daar zijn ze nog niet over uit 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 08:52:
[...]

Tip:
De €35,- kan wel kloppen, echter moet de verkoper altijd de verzendkosten moeten vermelden, anders zal de 'douane' een fictief bedrag van €90,- gebruiken voor de verzendkosten. Als de verzendkosten gratis zijn, dan moet dit op de factuur staan die met je telefoon mee wordt gestuurd. Vervolgens moet er een kortingscode worden toegevoegd die gelijk staat aan de verzendkosten. Als dat allemaal op de factuur staat dan moet het goed komen.

Zo zou een factuur opgebouwd moeten zijn en dat moet je (helaas) aan elke verkoper doorgeven. Dit is nodig om een verkeerde berekening van de douane te voorkomen:

Voorbeeld:
Telefoon: $125.00
Shipping costs: $ 5.00
Discount: Free shipping: - $ 5.00

Total price: $125.00 / €115,-

Dit zal de douane daarna berekenen op basis van deze informatie:
21% BTW: € 24,15
Administratiekosten: € 12,10
Totaal te betalen: € 36,25
Bedankt voor de tip(s)! Ik zag in je laatste review dat je hier te maken mee had gekregen. Heb je nog geld terug kunnen krijgen voor die teveel berekende verzendkosten?

Er is bij mij nog nooit een factuur meegestuurd met een pakket uit China, jij bedoelt dat je daar expliciet om moet vragen? Of kan dat ook achteraf i.c.m. een betalingsbewijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Negakinu schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:51:
[...]

Ik heb deze besteld, volgens mij is dat wel dezelfde als de Ipaky:
http://nl.aliexpress.com/...over-for/32462397913.html
Is nog onderweg dus ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:38:
[...]
Of je gaat voor de veelbesproken alu/alu look achterkant.Het kan je GPS ontvangst beinvloeden, daar zijn ze nog niet over uit 8)7 .
Nou, ik wel hoor, gps is slecht in deze alu hoes, en 3g en wifi ook minder goed signaal......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks

[afbeelding]
Ziet er degelijk uit.
Zit er ook een beschermrandje aan de voorkant voor het scherm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Rubiks schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:58:
[...]

Ziet er degelijk uit.
Zit er ook een beschermrandje aan voor het scherm ?
Yep! Rondom het scherm zit een zwart kunstof randje, die +/- 2mm hoger dan het scherm is.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Thanks Negakinu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirkhimself schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 13:44:
[...]

Nou, ik wel hoor, gps is slecht in deze alu hoes, en 3g en wifi ook minder goed signaal......
Klopt, alleen Musicmasters denkt daar anders over ,maar die heeft dan ook 2 super Note 2 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Xiaomi phones "gebootlocked".
Slechte zet van Xiaomi naar mijn idee.
http://en.miui.com/thread-201477-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:43:
[...]

Klopt, alleen Musicmasters denkt daar anders over ,maar die heeft dan ook 2 super Note 2 :+
Ja, Redmi Übernote 2.....

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Rubiks schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:50:
Xiaomi phones "gebootlocked".
Slechte zet van Xiaomi naar mijn idee.
http://en.miui.com/thread-201477-1-1.html
Goede zet en eigenlijk vooral vanwege die webshops die er zelf een rom op zetten of het via hun inkoper zo aangeboden krijgen.

Zie:
But they sometimes get fake Mi phones, or Mi phones with unofficial ROM loaded with bloatware. You guys must have seen some users asking in the forum whether their Mi phones are genuine, or that they have weird ROM version installed on their new phones. This is really bad for user experience, and it might even cause property loss if some malware are installed. This situation also exists in China market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:43:
[...]

Je kan wel de geinige Harry uithangen maar er staat hier van mij ergens een screendump, zoals verzocht, van mijn GPS waarin ik aantoon dat ik op dat moment 10 satts had vd 18. Heeft dus wel invloed want het zijn er geen 18, maar ik kan er gewoon meer navigeren. Ik denk dat dus niet, maar weet het zeker. :Y

Maar gebruik gewoon wat je zelf fijn vindt. Ieder zijn ding...... ;)

Ik heb de case overigens alleen maar voor de looks. Als ik hem zou vervangen gaat bij mij gewoon de originele achterkant erop. Ik heb zelf een hekel aan die TPU bumpers. Heb al 20 jaar een mobiel en heb er nog nooit 1 laten vallen. Vorige telefoon na 1,5 jaar krasvrij verkocht zonder ooit een bumper/case, alleen screenprotector. Gewoon netjes met je spullen omgaan en geen sleutels in je broekzak waar je telefoon zit.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2016 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-10 10:55
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:00:
[...]

Je kan wel de geinige Harry uithangen maar er staat hier van mij ergens een screendump, zoals verzocht, van mijn GPS waarin ik aantoon dat ik op dat moment 10 satts had vd 18. Heeft dus wel invloed want het zijn er geen 18, maar ik kan er gewoon meer navigeren. Ik denk dat dus niet, maar weet het zeker. :Y

Maar gebruik gewoon wat je zelf fijn vindt. Ieder zijn ding...... ;)

Ik heb de case overigens alleen maar voor de looks. Als ik hem zou vervangen gaat bij mij gewoon de originele achterkant erop. Ik heb zelf een hekel aan die TPU bumpers. Heb al 20 jaar een mobiel en heb er nog nooit 1 laten vallen. Vorige telefoon na 1,5 jaar krasvrij verkocht zonder ooit een bumper/case, alleen screenprotector. Gewoon netjes met je spullen omgaan en geen sleutels in je broekzak waar je telefoon zit.
Mee eens... Maar uhm.. Vertel eens, hoe oud zijn je kinderen? Van mij 2 en 4, en slim genoeg om overal de telefoon vandaan te halen, wat ik hem ook opberg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Kiswum schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 18:17:
[...]

Goede zet en eigenlijk vooral vanwege die webshops die er zelf een rom op zetten of het via hun inkoper zo aangeboden krijgen.

Zie:

[...]
Maar om de bootlock op te heffen moet je wel een xiaomi account hebben volgen het artikel. Dus worden consumenten verplicht om een account te maken. Daar zit niet iedereen op te wachten.

"The unlocking procedure will need Internet access to get the unlocking password. Also, the Mi Account logged in on the Mi phone and the unlocking tool needs to be the same. Otherwise the unlocking request will be denied. This will ensure that ill-intentioned people will not get access to your personal data."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 13:32
Raznov schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:33:
Heb zojuist de Redmi Note 2 binnen gekregen (via Gearbest). Wat is een goede ROM, die nog OTA heeft, Nederlandse ondersteuning en bij voorkeur MIUI 7 look (alhoewel dat ook met een launcher op te lossen is)? Deze gaat naar mijn vriendin toe en wil graag dat de telefoon zonder al te veel moeite up to date kan blijven :). Wat ik kan vinden is de ROM via XIAOMI.EU de beste optie hier voor? (De Multi 6.1.7/11 versie) Of zijn er nog andere opties die OTA supporten en regelmatig updates krijgen / goede support hebben?
Zojuist netjes uitgepakt en aangesloten. Prachtige telefoon! Doet niet eens zo heel veel onder voor mijn OPO. Zelf ben ik zo wel erg blij met CM ipv MIUI, maar aangezien mijn vriendin van een Huawei af komt is de MIUI niet eens zo'n hele gekke stap. ROM versie die er op staat is MIUI 7.00.66.00 Stable. Enig idee welke versie dat is? Of is dit een 'speciale' Gearbest ROM? In hoeverre kan ik hiermee OTA updates ontvangen?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok update wbt Roms. Heb nu 2 CM Roms geprobeerd en de Miui.EU.

Voordeel CM, veel overzichtelijker en logischer. geen rommel Xiaomi apps. Nadeel: geen FM Radio, camera functioneert slechter, en volgens mij alleen op 1 sim 3G/4G (maar ik gebruik er maar in).

Voordeel Miui: niet de nadelen van hierboven, loopt volgens mij iets snappier. Nadelen: logischere wijs onoverzichtelijker = zoeken naar instellingen en een beetje overkill aan instellingen. middels root zelf de Xiaomi apps eraf gooien als je ze niet wenst en een wel erg smalle balk boven in tbc accu, signaal etc terwijl er ruimte genoeg op scherm is. Kan ook mijn mailberichten niet roteren zodat ik deze groter kan lezen (wellicht weet iemand hiervoor de truc?)

Conclusie: ik ben toch weer terug bij Miui.eu omdat hij toch beter draait dan de 2 CM's die ik heb geprobeerd. Wellicht over een half jaar als CM verder is ontwikkeld misschien nog eens proberen maar wil nu gewoon de telefoon gaan gebruiken ipv iedere keer flashen. Heb andere hobby's.

Edit: draai Miui.eu wel met Nova Launcher want die Apple look kan echt niet met alle apps op het scherm. Zalige Launcher. En Locker Master.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2016 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Wat is miui.eu?
En.miui.com
Xiaomi.eu
??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of de MIUI-versie aan boord van de Note 2 aan encryptie doet - en dan vooral hardwarematig geaccelereerde encryptie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:55:
Wat is miui.eu?
En.miui.com
Xiaomi.eu
??
Foutje, je hebt gelijk. _/-\o_ Xiaomi.eu vanzelfsprekend. De weekly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
Wat is nu het grootste verschil tussen de Global en de eu (hermes) rom anders dan dat de Global geen Nederlandse taal is. Heb mijn telefoon standaard op Engels staan dus geen issue voor mij.

En de global is al op versie 7. Lijkt me dat die dan ook beter is? Wordt die ook OTA aangeboden bij nieuwe updates? Of is dit alleen bij de EU rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Ik ben bang dat het afgelopen is met de xiaomi.eu weekly. :( :'(
http://xiaomi.eu/community/threads/6-1-14.29462/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
"Xiaomi to block any custom roms"

Lijken wel Apple praktijken zo, gaat de verkeerde kant op.
Eerst al met locken van de bootloader van nieuwe devices, nu dit.

Mi4c en Mi note pro ook ineens een gelockte bootloader na de laatste update, ze lijken het aardig dicht te wilken gooien.

[ Voor 27% gewijzigd door dutchgio op 15-01-2016 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
gelukkig heb ik dan net die gearbest bloatware rom vervangen door de laatste weekly.

Maar die 'block any custom roms' gaat dat ook gelden voor telefoons die al op de markt zijn (en in handen van consument).

Lijkt me erg nasty als opeens je redmi note 2 met custom rom in de soep loopt, omdat Xiaomi een of andere killswitch heeft aangezet, of dat je TD-versie, die met custom rom ook WCDMA ondersteunt, opeens weer geforceerd wordt geupdate naar een officiele ROM die die ondersteuning heeft uitgeschakeld oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:12:
Mi4c en Mi note pro ook ineens een gelockte bootloader na de laatste update, ze lijken het aardig dicht te wilken gooien.
Wacht, wat? Dat maakt ze opeens erg oninteressant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Ik dacht dat Android phones altijd geflashed konden worden, zij het met wat trucjes hier of daar, of is dat niet zo?

Als je telefoon goed draait is extra beveiliging toch niet zo erg, dacht ik? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Je kunt de bootloader wel unlocken, maar dat moet via een tooltje van Xiaomi zelf en de toegang daartoe is accountgebonden.
Die toegang moet je zelf aanvragen en daar zit nogal een lange wachttijd op.

Dat was dus eerst alleen met nieuwe devices, maar nu ook na een update bij de Mi4c en Mi note pro blijkbaar.

En dan willen ze ook nog custom roms zoals die van Xiaomi.eu blokkeren. Voor de op 4.4 gebaseerde roms is er al een oplossing, aan 5.0 wordt gewerkt dus dat lijkt nog wel goed te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, Chinezen zijn net Russen. Nou zitten we straks met onze goedkope phones en de jongens met hun dure Samsungs, HTC's lachen straks een gat in hun broek.

Ach, alles is te hacken dus dit zal ook wel weer los lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

dutchgio schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 16:13:
Er schijnt wel iets met MIUI en IPv6 te zijn, hoorde die oplossing ook al als oplossing voor push notificaties, wat het ook oplost blijkbaar.
Helpt inderdaad ook tegen het probleem met notificaties. Heb alleen nu gemerkt dat de settings alleen onthouden worden in de betaal versie van de Ipv6 disable app. Dus als het netwerk switched moet je ipv6 weer disablen. Heb nu een andere oplossing die beter werkt met Script Manager. Zie deze site waar ook beide opties besproken worden: http://xiaomi.eu/communit...-possible-solution.28810/

Eigenlijk zou het probleem met ipv6 door Xiaomi opgelost moeten worden in Android

[ Voor 5% gewijzigd door TVL op 15-01-2016 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 14:32
Mooie apparaten maar wat mij betreft is het op deze manier exit Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Eleni schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 13:29:
Mooie apparaten maar wat mij betreft is het op deze manier exit Xiaomi.
Koop je toch lekker samsung van 600 euro? Weet je zeker dat het werkt op de manier die jij niet wilt _/-\o_

Wat ik wil zeggen, voor krap 150 euro (wat ik voor mijn prime heb betaald) heb je zelfs met de officiële global versie van Xiaomi een bijzonder apparaat in handen...

[ Voor 22% gewijzigd door jelleeelco op 15-01-2016 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
jelleeelco schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 18:45:
[...]

Koop je toch lekker samsung van 600 euro? Weet je zeker dat het werkt op de manier die jij niet wilt _/-\o_

Wat ik wil zeggen, voor krap 150 euro (wat ik voor mijn prime heb betaald) heb je zelfs met de officiële global versie van Xiaomi een bijzonder apparaat in handen...
yeah, and goeie batterij tijd ook nog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 14:32
Natuurlijk zou dat kunnen, maar ik vind het tot nog toe heel plezierig dat er een community is, en developers die elke week weer verbeteringen doorvoeren.
Heel jammer als dat zou ophouden, lees onmogelijk gemaakt zou worden.
Ik vind dat een merkwaardige bedrijfspolicy, zeker op het moment dat de verkopen achteruit lijken te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Eleni schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 21:08:
Natuurlijk zou dat kunnen, maar ik vind het tot nog toe heel plezierig dat er een community is, en developers die elke week weer verbeteringen doorvoeren.
Heel jammer als dat zou ophouden, lees onmogelijk gemaakt zou worden.
Ik vind dat een merkwaardige bedrijfspolicy, zeker op het moment dat de verkopen achteruit lijken te gaan.
Met het oog op de troep die veel resellers erop zetten, is het wel begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
De nieuwe Hermes Weekly 6.1.14 is er!

https://www.androidfilehost.com/?fid=24369303960686109

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zessen
  • Laatst online: 22:17
Ik zit nog op de xiaomi.eu_multi_hermes_5.10.22
Is het verstandig om naar 6.1.14 te gaan?
Ga je dan naar een andere rom (en dus een 'wipe all data' nodig) of is het slechts een upgrade van de reeds aanwezige rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
zessen schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:43:
Ga je dan naar een andere rom (en dus een 'wipe all data' nodig) of is het slechts een upgrade van de reeds aanwezige rom?
Slechts een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
zessen schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:43:
Is inderdaad een upgrade van dezelfde ROM. Of het verstandig is moet je zelf bepalen. Er zijn geen grote veranderingen tot nu toe ( nog steeds Lollypop). Als je een upgrade doet hoef je niet alles te wipen, alleen cache (en evt. dalvik cache) is wel aan te raden.
Wil je weer terug naar een vorige versie van de ROM dan moet je wel een volledige wipe doen. Dus ook data.
Maar als je tevreden bent en alles werkt naar behoren dan kun je ook bij je huidige versie blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Staat Oppomart nog steeds bekent voor het leveren van hun mobiele phones met bloadware of is dat in tussentijd veranderd?

[ Voor 21% gewijzigd door hosee op 16-01-2016 23:08 ]

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Rubiks schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 13:58:
.............
Wil je weer terug naar een vorige versie van de ROM dan moet je wel een volledige wipe doen. Dus ook data.......
Deze redenatie begrijp ik niet, want feitelijk betreft het slechts een update en blijft de rom in de basis gelijk. Anders is het natuurlijk als het niet om dezelfde rom gaat. Maar wellicht kan je misschien eea verduidelijken.

Bij updaten of overgang naar een andere rom is de remedie om vooraf een nandroid backup met twrp te maken. Dan heb je al je apps en data weer terug na een restore.

[ Voor 4% gewijzigd door elinx op 16-01-2016 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Ik ook niet, maar op forum wordt gesproken over een foutmelding als je terug gaat zonder full wipe. Idd zou nandroid backup moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:30
Nice!! wat een score! Net v6.1.14 van smiui geïnstalleerd (hier te vinden en samen te stellen) en v17 van deze kernel (en zag net v18 staan). Scoor meer dan 54000 in Antutu!

Afbeeldingslocatie: http://105.imagebam.com/download/Gyc0CXJbGwasnFLkZHvqrQ/45955/459540522/Screenshot_2016-01-16-19-34-10_com.antutu.ABenchMark.png

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:30
En ja hoor, v18 boost hem over de 55.000! Nice!

Afbeeldingslocatie: http://113.imagebam.com/download/eWuAIBhYqsiB-kOCSh0aKA/45955/459548199/Screenshot_2016-01-16-20-20-22_com.antutu.ABenchMark.png

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
Hoe is het verbruik van de batterij van smiui?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
groxgrox schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 20:23:
En ja hoor, v18 boost hem over de 55.000! Nice!

[afbeelding]
Maar je CPU is wel een stuk minder geworden. ;)
Deze scores zeggen overigens niet zoveel overover het gebruik in de praktijk.
Maar ik ga versie 18 ook eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
elinx schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 17:00:
[...]
Deze redenatie begrijp ik niet, want feitelijk betreft het slechts een update en blijft de rom in de basis gelijk. Anders is het natuurlijk als het niet dezelfde rom gaat. Maar wellicht kan je misschien eea verduidelijken.

Bij updaten of overgang naar een andere rom is de remedie om vooraf een nandroid backup met twrp te maken. Dan heb je al je apps en data weer terug na een restore.
Ik weet ook niet precies hoe het werkt maar als je geen full wipe doet krijg je last van foutmeldingen en worden sommige processen of apps gedwongen afgesloten (de zogenoemde FC).
Als je er meer over wilt weten moet je maar eens op het forum van de xiaomi.eu ROM kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-10 18:21
De Xiaomi Redmi Note 2, 16 GB FDD-LTE ( 2015052 ), werkt daar 4G van Vodafone ( NL ) goed op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Nope

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Kan je dat iets verder uitleggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiLLoW_TieN schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:27:
Kan je dat iets verder uitleggen ?
Nope :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Het gaat om band 20 welke je mist, 800 MHz dus beperkte ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens werkt een Note 2 daar prima mee, je zult in bepaalde situaties alleen een wat lagere netwerksnelheid hebben. Zoals al vaker besproken valt de impact door de distributie van frequenties en het typische gebruiksscenario doorgaans erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
De 2015052 is volgens mij de TD versie die eigenlijk bedoeld is voor binnen China.
Ik heb er niks aan als Vodafone 4G niet ( goed ) werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 01:23

Zenix

BOE!

Dat is bij elke Xiaomi hetzelfde, maakt niet uit welke je koopt. T-Mobile is dan de beste keus want die hebben de meeste 1800MHz masten.

[ Voor 36% gewijzigd door Zenix op 17-01-2016 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Idd xiaomi.EU ROM erop en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiLLoW_TieN schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:42:
De 2015052 is volgens mij de TD versie die eigenlijk bedoeld is voor binnen China.
Het zou wel helpen als je eens zou specificeren wat goed in jouw boekje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiLLoW_TieN schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:42:
Ook een oplossing is de zuidergrens oversteken,geen probleem hier. In Brasschaat is een Nederlandse community :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Zenix schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:44:
Dat is bij elke Xiaomi hetzelfde, maakt niet uit welke je koopt. T-Mobile is dan de beste keus want die hebben de meeste 1800MHz masten.
Wat is bij elke Xiaomi hetzelfde?
We hebben het hier enkel over de RN2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
De ondersteunde banden 1/3/7 is bij vrijwel elke Xiaomi hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 01:23

Zenix

BOE!

dutchgio schreef op zondag 17 januari 2016 @ 13:13:
De ondersteunde banden 1/3/7 is bij vrijwel elke Xiaomi hetzelfde.
Inderdaad. Als je redelijke 4G dekking wilt is T-Mobile de beste optie. Wil je overal 4G dekking? Dan kan je beter geen Xiaomi kopen.

[ Voor 24% gewijzigd door Zenix op 17-01-2016 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
groxgrox schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 19:45:
Nice!! wat een score! Net v6.1.14 van smiui geïnstalleerd (hier te vinden en samen te stellen) en v17 van deze kernel (en zag net v18 staan). Scoor meer dan 54000 in Antutu!

[afbeelding]
Heb versie 1.18 van Miu Speed MOD geflashed en vind het scrollen door webpagina's nu veel vloeiender gaan. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubiks schreef op zondag 17 januari 2016 @ 13:40:
[...]

Heb versie 1.18 van Miu Speed MOD geflashed en vind het scrollen door webpagina's nu veel vloeiender gaan. :*)
Hoe kan je eventueel weer terug naar origineel? Is die ook ergens te vinden? En blijft deze ook staan bij updates of moet je hem iedere keer weer flashen? Nooit eerder gedaan dit soort acties, vandaar mijn vragen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 16:04:
[...]

Hoe kan je eventueel weer terug naar origineel? Is die ook ergens te vinden? En blijft deze ook staan bij updates of moet je hem iedere keer weer flashen? Nooit eerder gedaan dit soort acties, vandaar mijn vragen....
Nu breekt echt mijn klomp, jij als kenner die geen Nandroid hebt gemaakt,je heb gerommeld anders wil je niet terug ,heh :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 16:09:
[...]

Nu breekt echt mijn klomp, jij als kenner die geen Nandroid hebt gemaakt,je heb gerommeld anders wil je niet terug ,heh :o
Ik heb nog niks gedaan en weet ook wel dat ik een backup kan maken. Maar als ik straks 3 Rom updates verder ben en om wat voor reden terug wil naar de orginele kernel lijkt me dat niet zo funny om daarna 3x opnieuw te moeten updaten. Ik weet dus niet of je dan de originele kernel terug kan flashen.

Kenner? Ben redelijk handig met Android maar geen kenner. Ik heb een ander vak. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2016 16:15 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken