Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:12:
[...]

Je hebt de grijze vanuit EU warehouse besteld voor $147,99 dus? Dan rekent Paypal wel een heel beroerde wisselkoers als ze €150 afschrijven...
Dat is exclusief verzendkosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:14:
[...]

Dat is exclusief verzendkosten...
Aha, komt $7,22 shipping bij. Daarom vind ik het vervelend als mensen de prijzen in euro's aangeven. In dit voorbeeld kost de telefoon $147,99+7,22 shipping=155,21 dollar. Omgerekend ongeveer 143 euro, Paypal pakt hun percentage en berekent iets van 148,45 ofzo en er wordt gezegd dat de telefoon 150 euro heeft gekost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de prijzen opeens zo snel gedaald of was dit in 2015 ook al zo? 16GB TDD voor $123,99 bij Everbuying en $137,05+7,22=$144,27 bij Gearbest vanuit EU warehouse (geen invoerkosten en met een week in huis). Prime Everbuying $164 en Gearbest UK $168,99=7,22=$176,21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

TVL

Als ik op de site van Gearbest kijk staat de gewone 16GB Note 2 (Grijze) voor 138 Euro, dan vind ik de 150 Euro wel heel hoog. Ik heb de Prime gekocht voor 165 Euro en toen stond hij bij Gearbest op de site voor 158 Euro, verschil is 7 Euro (inclusief verzenden) Jij praat nu over een verschil van 138 Euro tov 150 Euro en dat is een verschil van 12 Euro voor een goedkoper toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadButch schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 08:27:
Gebruikt iemand de telefoon trouwens met Ziggo 4G?

Ik zit nu nog op Ziggo 3G, en ik wil best overgaan op 4G, maar ik las dat dat niet voor iedereen vlekkeloos verloopt :( Dus voordat ik het aanvraag check ik eerst hier of iemand er al ervaring mee heeft...

Groetjes,
Michael
Ik, geen probleem alleen op 800 Mhz geen 4G maar dat is bekend. Voor mij geen probleem. Ik lig niet wakker van de 4G hype. Gebruik het toch alleen voor niet streamingzaken. 3G vind ik snel genoeg maar Ziggo zette het bij mij gratis om naar 4G.

Ziggo=Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:27:
[...]

Dan ga je van deze ook niet blij worden. Ik vind het zalig zo'n robuust ding. Beter dan zo'n Plastic Fantastic ding. :+
De zilveren is binnen,mooi ding en ruim een mm dunner dan dat goudkleurig gedrocht,waar de telefoon met batterij cover erop in de case moet,bij deze moet hij eraf. Voelt een stuk beter aan dus toch blij :) :)
Alléén....heb jij de case er al eens weer afgehaald ? Aan de rechter onderhoek is een uitsparing die daar moet voor dienen maar dat lukt niet,is hier een truuk voor ?
Ik heb het gevoel dat het ding moet gesloopt worden voor hij eraf kan en dan is het nog de vraag of de telefoon niet beschadigd raakt daardoor.
Heb ook even de GPS getest en met deze case krijg ik helemaal géén fix,dus blijf ik er bij dat alu de ontvangst verstoord,trouwens is volgens mij de case gewoon van plastc met een alu coating.
Edit, Na 5 minuten nu een fix met 5 in use maar terwijl ik dit getypt heb is de fix alweer weg.
Zonder case vliegen de sat's me om de oren

Edit: Ondertussen de case kunnen verwijderen via die uitsparing rechts onder. Meteen 15 satellieten in use !!! Zegt genoeg denk ik.
Kan je eens een screenshot plaatsen van GPS test terwijl de case er rond zit bij jou ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2016 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:22:
[...]

De zilveren is binnen,mooi ding en ruim een mm dunner dan dat goudkleurig gedrocht,waar de telefoon met batterij cover erop in de case moet,bij deze moet hij eraf. Voelt een stuk beter aan dus toch blij :) :)
Alléén....heb jij de case er al eens weer afgehaald ? Aan de rechter onderhoek is een uitsparing die daar moet voor dienen maar dat lukt niet,is hier een truuk voor ?
Ik heb het gevoel dat het ding moet gesloopt worden voor hij eraf kan en dan is het nog de vraag of de telefoon niet beschadigd raakt daardoor.
Heb ook even de GPS getest en met deze case krijg ik helemaal géén fix,dus blijf ik er bij dat alu de ontvangst verstoord,trouwens is volgens mij de case gewoon van plastc met een alu coating.
Edit, Na 5 minuten nu een fix met 5 in use maar terwijl ik dit getypt heb is de fix alweer weg.
Zonder case vliegen de sat's me om de oren

Edit: Ondertussen de case kunnen verwijderen via die uitsparing rechts onder. Meteen 15 satellieten in use !!! Zegt genoeg denk ik.
Kan je eens een screenshot plaatsen van GPS test terwijl de case er rond zit bij jou ?
Waar kan ik zien hoeveel satellieten ik gebruik? Ik start gewoon Sygic en gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-10 23:46
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:18:
[...]

Ik weet niet wat jij buggy vindt maar bij mij doet alles wat hij doen moet. Heb die andere nu geinstalleerd en die draait mooi soepel. Wel handig, mijn apps en instellingen bleven gewoon in tact. Mocht ik iets vervelends tegen komen zal ik het hier melden.

En ja, ik wilde gewoon net als mijn oude telefoon veel telefoon voor weinig geld. ;)
Dit klopt niet helemaal.
Ik heb volgende op mijn note 2 staan. Nu sinds dag 1 dat ik mijn note 2 binnen heb gekregen. Geen problemen tegengekomen tot op heden.
Ik moet wel zeggen dat ik enkel casten, radio niet heb getest.
Voor de rest werkt het prima.
Batterij houdt geen dag vol met mij. Maar ik gebruik het ook voor af en toe gamen enz.

Ik heb volgende erop staan: cm-12.1-20151222-UNOFFICIAL-hermes.zip
Versie: cm-12.1-20151220-UNOFFICIAL-hermes.zip staat erop als laatste stabiele versie.
Voor meer info: http://forum.xda-develope...rom-redmi-note-2-t3272872

Ik gebruik het ook niet als dual sim. Gewoon goed toestel met een goed prijs. Voor dat geld kun je zoiets hier niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:54:
[...]

Waar kan ik zien hoeveel satellieten ik gebruik? Ik start gewoon Sygic en gaan....
Met bijvoorbeeld GPS Test uit de Google PlayStore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:07:
[...]

Met bijvoorbeeld GPS Test uit de Google PlayStore
Inderdaad,ik gaf het nog aan met de vraag naar een screenshot van Gps test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teksetter schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:06:
[...]

Dit klopt niet helemaal.
Ik heb volgende op mijn note 2 staan. Nu sinds dag 1 dat ik mijn note 2 binnen heb gekregen. Geen problemen tegengekomen tot op heden.
Ik moet wel zeggen dat ik enkel casten, radio niet heb getest.
Voor de rest werkt het prima.
Batterij houdt geen dag vol met mij. Maar ik gebruik het ook voor af en toe gamen enz.

Ik heb volgende erop staan: cm-12.1-20151222-UNOFFICIAL-hermes.zip
Versie: cm-12.1-20151220-UNOFFICIAL-hermes.zip staat erop als laatste stabiele versie.
Voor meer info: http://forum.xda-develope...rom-redmi-note-2-t3272872

Ik gebruik het ook niet als dual sim. Gewoon goed toestel met een goed prijs. Voor dat geld kun je zoiets hier niet krijgen.
http://www.needrom.com/do...enmod-3/comment-page-38/#

Beter, met actieve ontwikkeling. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2016 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:15:
[...]

Inderdaad,ik gaf het nog aan met de vraag naar een screenshot van Gps test
Net ff getest. Screenshot lukt me wel maar hoe ik dat ding hier krijg... :? In ieder geval, fix 2 seconden buiten en heb 10 sats. Ruim voldoende.

Edit: gelukt!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oy6Lw4QSRz6JAa11A3GyHTxb/full.png

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2016 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 17:02:
[...]

Net ff getest. Screenshot lukt me wel maar hoe ik dat ding hier krijg... :? In ieder geval, fix 2 seconden buiten en heb 10 sats. Ruim voldoende.
Ja ok,maar je zei eerder dat je meteen fix kreeg binnen achter dubbel glas.
Ik heb zonder case binnen in 2 seconden een fix met 15 satellieten in USE ,met case niks,nada.
Volgens mij hebben jullie 2 super telefoons,we hebben echt wel dezelfde case,heb hem besteld via jouw link,enige verschil is dat de jouwe zwart is en mijne zilver.
Iemand met ervaring ivm cases en GPS ontvangst.?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2016 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 17:08:
[...]

Ja ok,maar je zei eerder dat je meteen fix kreeg binnen achter dubbel glas.
Ik heb zonder case binnen in 2 seconden een fix met 15 satellieten in USE ,met case niks,nada.
Volgens mij hebben jullie 2 super telefoons,we hebben echt wel dezelfde case,heb hem besteld via jouw link,enige verschil is dat de jouwe zwart is en mijne zilver.
Iemand met ervaring ivm cases en GPS ontvangst.?
Ik weet niet wat je nu wil bereiken....bij mij werkt het. Wij hebben een zwarte en een zilveren. Bij jou niet. Lijkt me logisch dat je met een dun plastic cover beter bereik hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 17:17:
[...]

Ik weet niet wat je nu wil bereiken....bij mij werkt het. Wij hebben een zwarte en een zilveren. Bij jou niet. Lijkt me logisch dat je met een dun plastic cover beter bereik hebt.
Ik wil helemaal niks bereiken,we hebben dezelfde telefoon ,dezelfde CM erop ,dezelfde case.
Ik heb wel de Prime maar dat mag niks uitmaken aangezien ik zonder case 15 sats in use krijg en met case amper iets. Ben intussen weer naar IMUI om te testen en krijg na 10 minuten 8 sats in use nu,maar een snelle fix bepaald alles qua nauwkeurigheid op de weg .
Voor mij is dit item nu gesloten,we kunnen blijveen door emmeren hierover ,daarom dat ik in mijn vorige reply vroeg of anderen hiermee ook ervaring hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 17:35:
[...]

Ik wil helemaal niks bereiken,we hebben dezelfde telefoon ,dezelfde CM erop ,dezelfde case.
Ik heb wel de Prime maar dat mag niks uitmaken aangezien ik zonder case 15 sats in use krijg en met case amper iets. Ben intussen weer naar IMUI om te testen en krijg na 10 minuten 8 sats in use nu,maar een snelle fix bepaald alles qua nauwkeurigheid op de weg .
Voor mij is dit item nu gesloten,we kunnen blijveen door emmeren hierover ,daarom dat ik in mijn vorige reply vroeg of anderen hiermee ook ervaring hebben.
Dat is toch vaag? Ik heb er hier 2 een (nog) op de EU Rom en een op CM. Beide geen centje pijn. Iets in je instellingen wellicht? Kan geen toeval zijn dat bij ons 2 het gewoon doen lijkt me. Welke Rom draai je nu precies dan en hoe heb je locatie ingesteld? Wil je graag helpen als dat kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 18:39:
[...]

Dat is toch vaag? Ik heb er hier 2 een (nog) op de EU Rom en een op CM. Beide geen centje pijn. Iets in je instellingen wellicht? Kan geen toeval zijn dat bij ons 2 het gewoon doen lijkt me. Welke Rom draai je nu precies dan en hoe heb je locatie ingesteld? Wil je graag helpen als dat kan.....
Wat instellingen ? Ik heb al enkele keren gezegd dat als ik de case eraf haal de satellieten me om de oren vliegen en wanneer ik de case terug plaats bijna niks meer ,ik zou niet weten wat dat met instellingen te maken kan hebben,ik denk dat het nu wel duidelijk is en je mag zeggen wat je wil ,ik heb het al eerder gezegd en blijf erbij alu cases of cases met alu coating beperken de ontvangst sterk en aan mijn bewering over de plastic strips ter hoogte van de antennes in toestellen met een Alu body,dat dat niet voor niets gedaan wordt blijf ik vast houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen die een case en dan meer bepaald een Alu case met de Note 2 gebruiken en zo ja ,hoe ervaren jullie de GPS ontvangst met die cases .
Ik persoonlijk heb er 2 en bij beide is de GPS ontvangst belabberd als ze er op zitten ,haal ik ze eraf dan is de fix meteen een feit (binnenhuis) en heb ik 15 tot 18 satellieten in use( Met GPS Test) Sygic, Copilot en TomTom krijgen ook geen fix met de case er op.
Musicmasters heeft dezelfde case 2 x en beweert dat hij geen problemen ondervindt op 2 Note 2 toestellen terwijl we beiden CM en dezelfde versie draaien
Ik hoor het graag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat beweer ik niet, dat heb ik nu toch met mijn screenshot bewezen. Overigens reactie is behoorlijk fel naar iemand die je wil helpen. Succes verder, ik stop ermee en navigeer nu lekker naar mijn thuisbioscoop. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-03-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:34:
Zijn er hier mensen die een case en dan meer bepaald een Alu case met de Note 2 gebruiken en zo ja ,hoe ervaren jullie de GPS ontvangst met die cases .
Ik persoonlijk heb er 2 en bij beide is de GPS ontvangst belabberd als ze er op zitten ,haal ik ze eraf dan is de fix meteen een feit (binnenhuis) en heb ik 15 tot 18 satellieten in use( Met GPS Test) Sygic, Copilot en TomTom krijgen ook geen fix met de case er op.
Musicmasters heeft dezelfde case 2 x en beweert dat hij geen problemen ondervindt op 2 Note 2 toestellen terwijl we beiden CM en dezelfde versie draaien
Ik hoor het graag
GPS niet getest met mijn case. Ik werk in een leuk gehucht, altijd minimale data verbinding. met de case (zilver, via de link hier besteld) 0,0 data, ook WiFi niet te vinden. Thuis ook heel crapy data ontvangst, dus snel de case weer er af gedaan (inderdaad ook een opgave opzich...). zal kijken of ik GPS nog kan testen zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:26
Ik zie op de site van Xiaomi EU een weekly met nieuwe nummer range, startend met 6. Is dat een bèta versie gebaseerd op Marshmallow? Heeft iemand die al gprobeerd (ik zag daar een post van dirkhimself...)?

Ik kreeg deze week ook geen update, draai nu nog steeds 5.12.31.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:11
ik heb nu deze CM rom eropstaan , en moet zeggen dat hij perfect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Helaas is hij ermee gestopt. Opzoek nasr een andere.. Hoewel deze opzich goed werkt (versie 1.2) http://www.needrom.com/download/cyanogenmod-3/

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:05
jelleeelco schreef op zondag 10 januari 2016 @ 07:32:
Ik zie op de site van Xiaomi EU een weekly met nieuwe nummer range, startend met 6. Is dat een bèta versie gebaseerd op Marshmallow? Heeft iemand die al gprobeerd (ik zag daar een post van dirkhimself...)?

Geen Marshmallow beta, gewoon Lollipop, beetje verwarrend inderdaad....

Heb hem er op staan, heb wel wat probleempjes met netwerkicoon, geeft geen verbindingssterkte aan, is ook in het forum op Miui eu gemeld, ff getest met Network Signal info, geeft -113dBm aan, compleet geen signaal dus.....beetje vreemd aangezien ik er wel mee kan bellen en ook gebeld kan worden... :?

Zou de versie die je er nu op hebt staan er mooi op laten....

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-10 23:57
Beste mensen ben nieuw net Andriod en heb een paar vragen:
- Ik draai gewoon de standaard rom miu 7. Deze staat op engels alleen sommige apps verschijnen nu ook in het engels o.a. myfitnespal. Weet iemand hoe ik de app naar Nederlands instel?
- ik kom van windows phone af en zou graag nog wat tips and tricks leren wat betreft andriod. Van die kleine handigheidjes zeg maar. Iemand een linkje of weet iets?
- ik heb mijn toestel 2e hands gekocht xou graag weten welke variant het is tdd of fd maar ik kan het niet vinden op mijn phone, iemand?

Verder echt een bazen telefoontje en blaast mijn lumia 640 xl weg :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
antimos schreef op zondag 10 januari 2016 @ 10:15:
[...]

Geen Marshmallow beta, gewoon Lollipop, beetje verwarrend inderdaad....

Heb hem er op staan, heb wel wat probleempjes met netwerkicoon, geeft geen verbindingssterkte aan, is ook in het forum op Miui eu gemeld, ff getest met Network Signal info, geeft -113dBm aan, compleet geen signaal dus.....beetje vreemd aangezien ik er wel mee kan bellen en ook gebeld kan worden... :?

Zou de versie die je er nu op hebt staan er mooi op laten....
Helder, dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-10 11:19

6 staat voor 2016 (helaas), 1 voor januari en 7 voor de 7e.

Is het iemand gelukt om xposed draaiend te krijgen op de laatste Xiaomi.eu roms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:33
Joel22 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 10:34:
Beste mensen ben nieuw net Andriod en heb een paar vragen:
- Ik draai gewoon de standaard rom miu 7..............Weet iemand hoe ik de app naar Nederlands instel?
Het beste is om de voor de Europese markt aangepaste EU (Hermes) rom te flashen.
Joel22 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 10:34:
............
- ik heb mijn toestel 2e hands gekocht xou graag weten welke variant het is tdd of fd maar ik kan het niet vinden op mijn phone, iemand?.............
Onder de accu staat een nummer wat bij het juiste type hoort,
TD 16MB 2015052
FD 16MB 2015051
FD Prime 2015712

[ Voor 35% gewijzigd door elinx op 10-01-2016 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]elinx schreef op zondag 10 januari 2016 @ 11:28:
[...]
Het beste is om de voor de Europese markt aangepaste EU (Hermes) rom te flashen.

[...]

Want? CM draait bij mij als een tierelier. Is maar net wat je zelf het prettigst vind. Beide draaien goed, alleen is CM veel overzichtelijker/kaler. Er is geen beste. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-10 23:57
elinx schreef op zondag 10 januari 2016 @ 11:28:
[...]

[...]

Onder de accu staat een nummer wat bij het juiste type hoort,
TD 16MB 2015052
FD 16MB 2015051
FD Prime 2015712
Thx! Krijgt die Hermes rom ook automatisch updates? Ik heb de FD versie :).

Dank voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:24:
[...]

Wat instellingen ? Ik heb al enkele keren gezegd dat als ik de case eraf haal de satellieten me om de oren vliegen en wanneer ik de case terug plaats bijna niks meer ,ik zou niet weten wat dat met instellingen te maken kan hebben,ik denk dat het nu wel duidelijk is en je mag zeggen wat je wil ,ik heb het al eerder gezegd en blijf erbij alu cases of cases met alu coating beperken de ontvangst sterk en aan mijn bewering over de plastic strips ter hoogte van de antennes in toestellen met een Alu body,dat dat niet voor niets gedaan wordt blijf ik vast houden.
Ik heb precies hetzelfde, heb gewoon een andere case besteld. Was het zat met dat alu ding......

-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself

Bluetooth sucks in deze, en wilde daarom terug naar 5.12.24 maar dat werkt niet (met de updater app). Éénmaal naar 6.1.7 kan je niet met de updater terug. Bij mij krijg ik na flashen 5.12.24 de melding dat het android proces is gestopt..... Ik ga 5.12.31 nog proberen, daarna is het uit met dat geprobeer...... het wordt nu eindelijk eens tijd voor een stabiele ROM Xiaomi!!!

TWRP weet ik niet.

Verder wel goede performance, wifi OK, verder (nog) geen echte klachten, maar bluetooth is ech r@k.....

[ Voor 15% gewijzigd door dirkhimself op 10-01-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruurd31
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 20:31
dirkhimself schreef op zondag 10 januari 2016 @ 14:06:
[...]

Bluetooth sucks in deze, en wilde daarom terug naar 5.12.24 maar dat werkt niet (met de updater app). Éénmaal naar 6.1.7 kan je niet met de updater terug. Bij mij krijg ik na flashen 5.12.24 de melding dat het android proces is gestopt..... Ik ga 5.12.31 nog proberen, daarna is het uit met dat geprobeer...... het wordt nu eindelijk eens tijd voor een stabiele ROM Xiaomi!!!

TWRP weet ik niet.

Verder wel goede performance, wifi OK, verder (nog) geen echte klachten, maar bluetooth is ech r@k.....
Waaruit vind je BT ruk dan? Ik heb hem de hele dag gepaired met mijn Pebble en merk niet echt iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verkoop mijn Prime van 1 maand oud ,mijn locatie is Antwerpen Belgie. PM graag.
Weet niet of dat hier mag maar heb het er maar op gewaagd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkhimself
Ruurd31 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 14:42:
[...]

Waaruit vind je BT ruk dan? Ik heb hem de hele dag gepaired met mijn Pebble en merk niet echt iets?
Ik moet constant zelf handmatig alles pairen na terugkeer in de auto, zowel de auto phone bt als de muziek bt adapter, héél irritant, maar ik kan blijkbaar niet zonder errors terug naar 5.12.24 of .31 dus ik ga alles wipen (ben nu op .31 met errors) en hoop dat dat het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doen jullie toch allemaal met die telefoons? Zoals gezegd, hier 2 toestellen. 1 op CM, 1 op EU Rom om een beetje te vergelijken. Ik vind het juist een zalig ding. Alles functioneert hier gewoon.

Net dan ook maar even Bluetooth getest. Met telefoon gestreamd naar mijn Mediaplayer met Spotify. Ook geen centje pijn.

Edit: stream loopt nu een half uur zonder enkele hickup (en dat met een alu behuizing :+ ).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
dirkhimself schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:07:
[...]

Ik moet constant zelf handmatig alles pairen na terugkeer in de auto, zowel de auto phone bt als de muziek bt adapter, héél irritant, maar ik kan blijkbaar niet zonder errors terug naar 5.12.24 of .31 dus ik ga alles wipen (ben nu op .31 met errors) en hoop dat dat het probleem oplost.
Hmm, met 5.12.31 heb ik echt nul bugs. Enige dat me stoort is dat bluetooth de verbinding met mijn Pebble niet altijd vasthoudt. Ik moet dan bluetooth uit- en in inschakelen en dan werkt het weer. Nogmaals, CM is mooi maar zolang officiële ondersteuning vanuit CM zelf ontbreekt en er voor mij essentiële dingen niet werken (radio en data op SIM 2), blijf ik bij miui. Heb je dat niet nodig, ben ik het met Musicmasters eens en kun je weinig beter krijgen dan CM als je niet van miui houdt.

Ben wel benieuwd hoe diegene die issues hebben na het switchen van roms hun rom installeren. Via twrp, netjes cache/dalvik wissen? En als je switcht tussen miui en cm moet je alles wissen (factory reset) en alles vers installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Na full wipe kon ik dus gewoon 5.12.24 en .31 flashen (met updater app, doe ik al vanaf het begin) zonder errors, vast ergens een keer een cahce wipe vergeten...... nu dus maar 6.1.7 geflashed om te kijken of BT nu wel goed werkt, gezien de toch wel goede ervaringen van Musicmasters en anderen...

@jelleeelco: dat met bt dat je benoemt is dus ook wat ik had, maar ook geen re-connect na terugkomst in de auto. Hopelijk is het nu wel OK, laat ik morgen even weten...

[ Voor 22% gewijzigd door dirkhimself op 10-01-2016 17:13 . Reden: add on ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ene toestel draait nog op 5.12.31 en de andere dus op CM. Heb de 6.1.7. nog niet geflashed, dus hoop dat je daar mee uit de voeten komt. We zullen het horen .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
ookla speedtest geeft wel een lagere download aan, ca 15mb tov 30mb in 5.12.31, kan ook toeval zijn, moet nog meer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2016 @ 12:13:
[quote]elinx schreef op zondag 10 januari 2016 @ 11:28:
[...]

[...]

Want? CM draait bij mij als een tierelier. Is maar net wat je zelf het prettigst vind. Beide draaien goed, alleen is CM veel overzichtelijker/kaler. Er is geen beste. ;)
Joel22 heeft Miui7 en de EU rom is daarop gebaseerd, dus ook Miui7, vandaar!

Het gaat niet over persoonlijk smaak en over welke rom nu wel beter is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
jelleeelco schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:09:
.....................

Ben wel benieuwd hoe diegene die issues hebben na het switchen van roms hun rom installeren. Via twrp, netjes cache/dalvik wissen? En als je switcht tussen miui en cm moet je alles wissen (factory reset) en alles vers installeren.
Als je met Mybackup Pro of ander backup app een backup maakt van apps + data en andere data zoals call log sms enz is dat zo gebeurd en is alles weer zo bij het oude. Hetzelfde doe als ik alles op een andere telefoon wil overzetten.
Voor ik een andere rom installeer maak ik altijd een nandroid backup van alle partities, zodat ik heel snel weer terug kan indien de nieuwe rom niet aan de verwachtingen mocht voldoen.

[ Voor 13% gewijzigd door elinx op 10-01-2016 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Ok, ik wist niet dat je apps en data volledig kon restoren na een rom wissel (miui naar cm bv). Goed te weten! Ik had overigens bij het testen van cm de vervelende cm recovery erop, waarna mijn twrp backup (na weer flashen van twrp via fastboot) niet meer werkte.

Wat is de truc om na flashen van cm twrp te behouden, door direct flashen eerst naar de recovery te gaan en van daaruit opnieuw opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In CM bij ontwikkelaarsoptie CMRecovery updaten uitzetten.

Na flashen TWRP niet booten maar gelijk weer Volume UP en start en ff terug naar TWRP. Dan is CM Recovery weg.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2016 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:23
Net smiui erop gezet, via;

http://www.smiui.net/redminote2_hermes.php

Je kunt zelf aangeven welke onderdelen/mods je wilt en ook 6.1.7 (laatste versie van de wekelijkse updates) kan je erop zetten.

In combinatie met een andere kernel, deze;

http://forum.xda-develope...1-init-d-support-t3285769

Nu v14 erop gezet en een Antutu score van meer dan 54000....indrukwekkend en supersnel! Voordeel is ook dat de batterij langer (lijkt) mee te gaan!

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

groxgrox schreef op zondag 10 januari 2016 @ 19:17:
Net smiui erop gezet, via;

http://www.smiui.net/redminote2_hermes.php

Je kunt zelf aangeven welke onderdelen/mods je wilt en ook 6.1.7 (laatste versie van de wekelijkse updates) kan je erop zetten.

In combinatie met een andere kernel, deze;

Nu v14 erop gezet en een Antutu score van meer dan 54000....indrukwekkend en supersnel! Voordeel is ook dat de batterij langer (lijkt) mee te gaan!
Die kernel klinkt interessant. Ik heb nog nooit een andere kernel geflasht, gewoon via TWRP en wipe cache? Alle data blijft gehandhaafd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
Die kernel klinkt interessant. Ik heb nog nooit een andere kernel geflasht, gewoon via TWRP en wipe cache? Alle data blijft gehandhaafd?
Stimmt! Je data blijft. In twrp installeren en dan cache+dalvik wipen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

groxgrox schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:15:
[...]

Stimmt! Je data blijft. In twrp installeren en dan cache+dalvik wipen.

Succes!
Dank je, nieuwe kernel staat er al op, nu mijn home cooked sMiui versie flashen (ik durfde dat niet in 1 keer te doen, is dat wel mogelijk?). Ik heb bijna alle Xiaomi bende er dit keer af gelaten. Ik gebruik ook bv liever Lightning dan de Miui Browser.

Ik ben benieuwd of ik een verschil(letje) merk in performance en/of batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
waar stel jij die home cooked sMiui samen? Ook via die link of een andere?
Ik gebruik nu die rom uit de link, maar weet niet wat daar allemaal wel/niet inzit. Is dit makkelijk te doen?

Ik heb deze telefoon nu enkele weken en het is echt een topding en ik wil er meer uithalen qua roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

groxgrox schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:47:
waar stel jij die home cooked sMiui samen? Ook via die link of een andere?
Ik gebruik nu die rom uit de link, maar weet niet wat daar allemaal wel/niet inzit. Is dit makkelijk te doen?

Ik heb deze telefoon nu enkele weken en het is echt een topding en ik wil er meer uithalen qua roms.
Ja, inderdaad via die link. Je kunt zelf kiezen welke items je allemaal wel of niet wil hebben.

Allereerst kies je op basis van welke ROM je wilt werken, ik heb 6.1.7 EU ROM gekozen, GPS uiteraard geoptimaliseerd voor Europa. Dan is er een Center clock Mod, betekent dat je bovenste icoontjes/tijd batterijduur etc links, gecentreerd en rechts staan ipv allemaal rechts. Wel grappig, laat ik ook zo aanstaan.

Vervolgens apps, ik heb alleen de Email en Explorer app omdat ik die vaak gebruik en de SuperSU root.

Bij de mods heb ik Volume Boost Mod (geluid kan harder), Wipe Cache (hoef je dat niet meer apart te doen) en de beide animations aanstaan. Dit keer het hele Xiaomi framework er af gegooid, even kijken of dat bevalt. Je drukt op create rom en de rom wordt "gekookt". Is na ca 1 minuut klaar en je kunt m downloaden en vervolgens flashen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:01:
[...]

Ja, inderdaad via die link. Je kunt zelf kiezen welke items je allemaal wel of niet wil hebben.
ok! Ja die heb ik ook geinstalleerd. Alle apps, op SU na, uitgezet.ik dacht even dat je ergens anders je rom vandaan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
en inmiddels is V15 uit voor deze kernel;

Build 15
[changed] Update to latest kernel from 6.1.7-dev.
[changed] Update to latest ramdisk from 6.1.7-dev.

Te downloaden via: https://www.androidfilehost.com/?fid=24367857647223031

Zie in de OP alle aanpassingen die in deze kernel gedaan zijn. Te vinden via:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 21:39
Heren, ik voel me ontzettend dom.

Onlangs mijzelf ook deze mooie telefoon aangeschaft, tevens ook een aluminium case link. Het orginele batterijkapje kon ik er redelijk eenvoudig afklikken door bij de Microusbpoort mijn nagel er achter te drukken, bi deze lijkt dat op geen enkele mogelijkheid te lukken.
Heeft iemand een hint of tip om dit ding en toch weer netjes af te krijgen? Wisselbare batterij is leuk, maar als de cover er niet afwil gaat dat hem ook niet worden.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-10 11:19
nsa1984 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:15:
Heren, ik voel me ontzettend dom.

Onlangs mijzelf ook deze mooie telefoon aangeschaft, tevens ook een aluminium case link. Het orginele batterijkapje kon ik er redelijk eenvoudig afklikken door bij de Microusbpoort mijn nagel er achter te drukken, bi deze lijkt dat op geen enkele mogelijkheid te lukken.
Heeft iemand een hint of tip om dit ding en toch weer netjes af te krijgen? Wisselbare batterij is leuk, maar als de cover er niet afwil gaat dat hem ook niet worden.
Kan je hem er niet (voorzichtig) via het camera gat eruit drukken als je alleen de randen vast houdt? Of anders dmv de volumeknoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 21:39
@Vin87
Nee wil echt niet, tijdens het inklikken klikte ook eerst de bovenkant (camera deel) op zijn plek en daarna langs de randen tot ook bij de usbpoort het geheel keurig op zijn plek zat.

Via de volume knoppen krijg ik er ook geen nagel/pasje/mesje tussen. Volume knoppen zitten overigens in de case mee, net als powerbutton.

Ik moet toegeven de case zit er keurig omheen, maar zou het ergens ook wel prettig vinden als ik hem er ook weer af kon wippen.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rechtsonder zit een uitsparing. Ik heb hem nog niet verwijderd, maar zet daar eens een bot mesje onder.

NB; ik zou hem lekker laten zitten totdat de batterij dood is, maar dat is een ander verhaal.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2016 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:01:
[...]

Allereerst kies je op basis van welke ROM je wilt werken, ik heb 6.1.7 EU ROM gekozen, GPS uiteraard geoptimaliseerd voor Europa. Dan is er een Center clock Mod, betekent dat je bovenste icoontjes/tijd batterijduur etc links, gecentreerd en rechts staan ipv allemaal rechts. Wel grappig, laat ik ook zo aanstaan.

Vervolgens apps, ik heb alleen de Email en Explorer app omdat ik die vaak gebruik en de SuperSU root.

Bij de mods heb ik Volume Boost Mod (geluid kan harder), Wipe Cache (hoef je dat niet meer apart te doen) en de beide animations aanstaan. Dit keer het hele Xiaomi framework er af gegooid, even kijken of dat bevalt. Je drukt op create rom en de rom wordt "gekookt". Is na ca 1 minuut klaar en je kunt m downloaden en vervolgens flashen!
Ook nice. Had alleen juist ergens gelezen dat met deze Rom veel stabiliteitsproblemen waren vandaar dat ik me er nog niet aan had gewaagd. Misschien toch eens proberen. Mooie info van je! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:55:
[...]

Ook nice. Had alleen juist ergens gelezen dat met deze Rom veel stabiliteitsproblemen waren vandaar dat ik me er nog niet aan had gewaagd. Misschien toch eens proberen. Mooie info van je! _/-\o_
IK heb sMiui nu in gebruik en vooralsnog stabiel. Mocht het wijzigen laat ik het weten. Ik lees net dat er van de aangepaste kernel al een versie 15 uit is dus, die zet ik er dan ook maar op.

Ik had sMiui eerder ook wel eens in gebruik op mijn Note1 en dat werkte zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-10 23:57

Daytona

Autoracen is voor watjes

Iemand anders problemen met rode lijntjes onder getypte tekst? Heb het volgens mij sinds de OTA van EU developer rom 5.12.31.

Ik gebruik standaard Swype als toetsenbord en heb daar spellingscontrole uit staan. En heb ingesteld om tussen Nederlands en Engels te kunnen schakelen, en system taal is Engels.

Werkte altijd prima, maar nu heb ik ook google spell check tussen mijn instellingen staan, welke ik niet kan uitzetten of verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 15:40
TVL schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:35:
Als ik op de site van Gearbest kijk staat de gewone 16GB Note 2 (Grijze) voor 138 Euro, dan vind ik de 150 Euro wel heel hoog. Ik heb de Prime gekocht voor 165 Euro en toen stond hij bij Gearbest op de site voor 158 Euro, verschil is 7 Euro (inclusief verzenden) Jij praat nu over een verschil van 138 Euro tov 150 Euro en dat is een verschil van 12 Euro voor een goedkoper toestel.
hij stond op gearbest voor 138 toen ik hem kocht + verzendkosten + nog een optioneel ding wat ik had aangevinkt. Later zag ik dat de witte versie voor 128 geprijsd stond op Gearbest.

Verder vind ik het gedoe over de verkoopprijs in dollars een beetje onzinnig, Bijna niemand hier heeft een bankrekening in dollars en betaalt dus uiteindelijk euro's voor zijn telefoon.
In dit soort gevallen waar verzend + evt douane kosten een groot impact kunnen hebben vind ik het interessanter om te melden hoeveel de telefoon mij heeft gekost van deur tot deur.

Wat dat betreft vind ik 150 euro all-in met krap een week levertijd behoorlijk schappelijk.

[ Voor 30% gewijzigd door Metaalhoofd op 11-01-2016 10:10 ]

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Update naar 6.1.7 gedaan. Bluetooth probleem is opgelost, mijn pebble maakt automatisch weer verbinding als hij weer in bereik is. Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metaalhoofd schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:03:
[...]

hij stond op gearbest voor 138 toen ik hem kocht + verzendkosten + nog een optioneel ding wat ik had aangevinkt. Later zag ik dat de witte versie voor 128 geprijsd stond op Gearbest.

Verder vind ik het gedoe over de verkoopprijs in dollars een beetje onzinnig, Bijna niemand hier heeft een bankrekening in dollars en betaalt dus uiteindelijk euro's voor zijn telefoon.
In dit soort gevallen waar verzend + evt douane kosten een groot impact kunnen hebben vind ik het interessanter om te melden hoeveel de telefoon mij heeft gekost van deur tot deur.

Wat dat betreft vind ik 150 euro all-in met krap een week levertijd behoorlijk schappelijk.
Dat is zeker een schappelijke prijs, maar daar gaat het niet om.

Je hebt dus uiteindelijk €6,50 aan extra kosten gehad voor het omrekenen/wisselkoers/vergoeding Paypal (ca 4,5%). Iemand die via CC of bv Ideal betaalt (als het mogelijk is) betaalt minder (en heeft ook minder bescherming tijdens de transactie). Als je meldt hoeveel je in dollars hebt betaald is het voor iedereen hier veel transparanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt met CC helemaal niet minder bescherming. PP is gewoon grote onzin. Met CC heb je garantie op aankoop 180 dagen na aankoop, garantie als product niet geleverd wordt en tijdens transport. PP is een onzin organisatie die ook nog eens fraudegevoelig is.

Verder is het juist transparanter in Euro's want dat is wat je uiteindelijk betaalt, geen Dollars.

Maar deze discussies horen hier niet thuis maar in het forum Ervaring kopen China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:57:
Je hebt met CC helemaal niet minder bescherming. PP is gewoon grote onzin. Met CC heb je garantie op aankoop 180 dagen na aankoop, garantie als product niet geleverd wordt en tijdens transport. PP is een onzin organisatie die ook nog eens fraudegevoelig is.

Verder is het juist transparanter in Euro's want dat is wat je uiteindelijk betaalt, geen Dollars.

Maar deze discussies horen hier niet thuis maar in het forum Ervaring kopen China.
Bij PP heb je als extra nog gratis retourneren van het product.

In euro's is NIET transparanter, we hebben het nog niet eens over de wisselkoers gehad die ook kan fluctueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de Smiui geprobeerd, maar ik kom niet verder dan een Bootscherm wat blijft hangen. Opnieuw installeren en alles wipen ..... zelfde resultaat.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2016 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:24:
Net de Smiui geprobeerd, maar ik kom niet verder dan een Bootscherm wat blijft hangen.........
Heb je de juiste device gekozen? sMiui veranderd nl helemaal niks aan de basis rom die je gekozen hebt. Er wordt een nieuwe kernel met init.d toegevoegd en een aantal scripts om je voorkeuren in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me wel: sMiUI_v7_hermes_6.1.7_ Of duurt dat booten gewoon zo lang? Na 5 minuten stond dat vierkantje nog te draaien.

Backup CM terug erop. 3 Minuten later up and running.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
De eerste keer opstarten na flashen kan inderdaad wel heel lang duren. Vooral als Dalvik cash is gewist.
Ik vind trouwens dat het opstarten van TWRP ook erg lang duurt.

Ja, een backup terugzetten is zo gebeurd, dat is een voordeel van een custom recovery.

[ Voor 14% gewijzigd door elinx op 11-01-2016 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:58:
Lijkt me wel: sMiUI_v7_hermes_6.1.7_ Of duurt dat booten gewoon zo lang? Na 5 minuten stond dat vierkantje nog te draaien.

Backup CM terug erop. 3 Minuten later up and running.
Het zou onder Tweakers bekend moeten zijn dat na het flashen van bepaalde Rom's 10 minuten of meer moet gewacht worden,meestal staat dat vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:45:
[...]

Het zou onder Tweakers bekend moeten zijn dat na het flashen van bepaalde Rom's 10 minuten of meer moet gewacht worden,meestal staat dat vermeld
Ja duuuuuuuuuuuuuuuuuuh, Maar na 20 minuten geef ik het toch echt op. 8) Back to CM for the time being.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
Heb je hem geflasht met twrp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 23:35
Released MIUI7 6.1.11 for Redmi Note 2 and 3 with fixed signal bars...

https://www.androidfilehost.com/?fid=24369303960682771

[ Voor 33% gewijzigd door Rubiks op 11-01-2016 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Je kan alleen met ''twrp'' , echter zijn er nog bugs als je niet van bugs houdt.
Zou ik nog bij MIUI blijven deze heeft tenminste nog alles vrijwel op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
dirkhimself schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:11:
Na full wipe kon ik dus gewoon 5.12.24 en .31 flashen (met updater app, doe ik al vanaf het begin) zonder errors, vast ergens een keer een cahce wipe vergeten...... nu dus maar 6.1.7 geflashed om te kijken of BT nu wel goed werkt, gezien de toch wel goede ervaringen van Musicmasters en anderen...

@jelleeelco: dat met bt dat je benoemt is dus ook wat ik had, maar ook geen re-connect na terugkomst in de auto. Hopelijk is het nu wel OK, laat ik morgen even weten...
OK, 6.1.7 ging dus niet goed met reconnecten, maar omdat deze niet goed werkte met netflix, heb ik 6.1.11 geflashed, dat werkt nu, BT nog uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Metaalhoofd schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:03:
[...]

118 USD:

http://www.shopyst.com/ms?rt=detail&pid=36411

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48
[message=45572703,noline]dennisdebengel7 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:06[/messagrre]:
[...]

Bij PP heb je als extra nog gratis retourneren van het product.

...

Bij PP kun je tot/met 31 december 2016 je pakketje terug sturen zie: https://www.paypal.com/gr/webapps/mpp/refunded-returns/

Echter leest niet iedereen de voorwaarden: https://www.paypal.com/gr...eturns/general-conditions

[q]When can I use PayPal Refunded Returns service?

Subject to the terms and conditions of these GCU, You may be reimbursed under the PayPal Refunded Returns service only if all of the following requirements are met:You are registered with PayPal as an holder of a PayPal account resident in Czech Republic, Finland, Greece, Hungary, Romania, Slovakia, Bulgaria, Lithuania, Slovenia, Croatia, Latvia, Estonia, Cyprus, Malta and Portugal and your PayPal account is not suspended or limited;[/q]

Plus:
[q]You have mailed the relevant item back to the seller or merchant through Czech, Finnish, Greek, Hungarian, Romanian, Slovak, Bulgarian, Lithuanian, Slovenian, Croatian, Latvian, Estonian, Cypriot, Maltese or Portuguese post regular mail, courier, or any other regular shipping options or services.[/q]

Aangezien we hier op een website zitten voor de Benelux, lijkt het me wel verstandig om te weten dat dit geen voordeel is voor 99,5% van de Tweakers gebruikers.

Ik hoop dat je deze verbetering ook kunt doorgeven in het Ervaring kopen China topic.
Alvast bedankt :+ _/-\o_

Mijn excuses, het bovenstaande is ook geldig in Nederland, zie hieronder.

[ Voor 12% gewijzigd door Kiswum op 12-01-2016 12:31 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Kiswum schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:12:
[...]

Bij PP kun je tot/met 31 december 2016 je pakketje terug sturen zie: https://www.paypal.com/gr/webapps/mpp/refunded-returns/

Echter leest niet iedereen de voorwaarden: https://www.paypal.com/gr...eturns/general-conditions

[...]

Plus:

[...]

Aangezien we hier op een website zitten voor de Benelux, lijkt het me wel verstandig om te weten dat dit geen voordeel is voor 99,5% van de Tweakers gebruikers.

Ik hoop dat je deze verbetering ook kunt doorgeven in het Ervaring kopen China topic.
Alvast bedankt :+ _/-\o_
De Nederlandse versie (waarom zou je het ook allemaal vertalen als het hier toch niet geldt) meldt het anders:
https://www.paypal.com/nl...eturns/general-conditions

Geregistreerd als houder van een PayPal-rekening, inwoner van Nederland en geen geschorst of beperkt PayPal account.
...
Teruggestuurd via de reguliere Nederlandse postdienst, een koeriersdienst of andere gangbare verzendoptie- of service.

Dus als je het via de Nederlandse link doet kan het wel gewoon. :P

[ Voor 8% gewijzigd door dutchgio op 12-01-2016 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
dutchgio schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:23:
[...]

De Nederlandse versie (waarom zou je het ook allemaal vertalen als het hier toch niet geldt) meldt het anders:
https://www.paypal.com/nl...eturns/general-conditions

Geregistreerd als houder van een PayPal-rekening, inwoner van Nederland en geen geschorst of beperkt PayPal account.
...
Teruggestuurd via de reguliere Nederlandse postdienst, een koeriersdienst of andere gangbare verzendoptie- of service.

Dus als je het via de Nederlandse link doet kan het wel gewoon. :P
Mijn excuses, ik kon het niet vinden op de NL site met mijn zoekopdrachten :)
Ik zal mijn vorige reactie aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Rubiks schreef op maandag 11 januari 2016 @ 23:00:
Released MIUI7 6.1.11 for Redmi Note 2 and 3 with fixed signal bars...

https://www.androidfilehost.com/?fid=24369303960682771
Interessant, namelijk ook nog steeds bluetooth issues met 6.1.7. Deze 6.1.11 zie ik nog niet staan bij de weekly rom op de Xiaomi eu site, iemand een idee waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
schijnt een 'daily' release te zijn, die wordt niet naar iedereen uitgerold. zoiets las ik op het MIUI forum.
wanneer de wekelijkse versie uitkomt is het waarschijnlijk dezeflde versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
jelleeelco schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:38:
[...]

Interessant, namelijk ook nog steeds bluetooth issues met 6.1.7. Deze 6.1.11 zie ik nog niet staan bij de weekly rom op de Xiaomi eu site, iemand een idee waarom?
Is de 6.1.7 met fix voor signaalsterkte icoontje in topbar (bleef transparant met 2g en 3g).
6.7.11 staat bij weekly 6.1.7 (Hermes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Rubiks schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:41:
[...]

Is de 6.1.7 met fix voor signaalsterkte icoontje in topbar (bleef transparant met 2g en 3g).
6.7.11 staat bij weekly 6.1.7 (Hermes).
bij mij deed neflix het niet op 6.1.7, op de 6.1.11 werkt 't wel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Vrijdag besteld bij Gearbest en nu binnen. Dus dat is een goed teken. _/-\o_

Echter: Hoe kan ik controleren dat ze me niet stiekem een TD-SCDMA versie hebben opgestuurd ipv WCDMA? :?

Ik heb hem nog niet aangehad en hoop graag van te voren te ontdekken of ik een juiste versie heb gekregen.
de advertentie zegt dat het WCDMA ondersteund, maar ergens vertrouw ik het niet helemaal.

achter de accu zie ik namelijk:

TD-LTE
2015052

en ik las elders dat 2015052 aangeeft dat het de TD versie is en niet FDD :( :(

Elders las ik in dit topic ook dat 2015052 de TD versie is :( :(
Kan ik er nog wat mee in NL (ik heb geen 4G abonnement) of moet ik nu boos naar Gearbest stappen in de hoop dat ze geld terugstorten of alsnog een FD model opsturen?

[ Voor 16% gewijzigd door Metaalhoofd op 12-01-2016 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Weet je 100% zeker dat er geen FDD-LTE op de sticker staat? Door staat op diverse locaties, samen met TDD-LTE.

Voorbeeld van een oude Redmi 2:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/nemcbCYoDs2294lb7WMzYUBt/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Het is dus de TD versie, maar die kun je wel gewoon gebruiken. Net zo goed als de FDD versie. Normaal kan dat niet maar de Note 2 is daar een uitzondering op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
op sticker staat zowel FDD-LTE als TDD-LTE en zowel WCDMA als TD-SCDMA

in de topic start las ik dat de TDD-LTE/TD-SCDMA versie niet zou werken en ik las ook dat 2015052 de TD versie is ipv de FDD-LTE/WCDMA.

Hoe kan het zowel TD-SCDMA ondersteunden als WCDMA, terwijl ze juist aparte versies hebben gemaakt voor deze verschillende netwerken? Of is het een software matig iets.

Werkt het echt net zo goed of zit ik in de praktijk dan niet op het veel slomere 2G ipv 3G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Wat Dutchgio zegt klopt. Xiaomi lijkt stiekem 2 verpakkingen te verkopen met eigenlijk hetzelfde product. Ik kan en zal niet met 100% zeker kunnen stellen dat het klopt, maar ik zag het wel erg vaak voorbij komen in dit topic.

Dit geldt alleen voor de Redmi Note 2, de Prime heeft volgens mij maar 1 typenummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
in engineer mode zie ik dezelfde vinkjes staan als in dit screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5YWwFFO.jpg

dus dat lijkt me ok?

Er staat nu MIUI 66.77.33.00 op, morgen eens kijken wat ik daar mee doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:52
Zag op Aliexpress een seller staan die een custom rom aanbood waarbij meer bands enabled waren, dus misschien dat dit ook zo is? Seller gaf aan dat het niet op verpakking zou staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
op mijn verpakking staat zowel TDD-LTE, FDD-LTD, TD-SCDMA en WCDMA.

vraag me alleen af wat er gebeurt als ik er een andere rom op zet of dergelijke bands dan weer disabled zijn en ik andere problemen heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Men spreekt ook van dat de bands pas werken na het flashen van een andere rom, maar shops vermelden bij de goedkopere TD versie ook gewoon de FDD banden.
Normaal heb je met TD-SCMA hier alleen 2g en wordt die versie dus afgeraden, maar met de Note 2 is er ook gewoon ondersteuning voor 3g en de bekende 1/3/7 4g banden zijn ook aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
Inmiddels ook in het bezit van een Redmi Note 2 Prime. Met ook de 66.77.33.00 rom met MIUI 6 erop. Update vanuit de app lukt niet, ook via Mi PC Suite lukt het niet, zegt dat hij up to date is. Probeer ik het via de recovery, dan krijg ik de foutmelding van 'signature update.zip' not valid ofzo.

Heb één keer fastboot geprobeerd, telefoon ging wel in fastboot maar de Mi PC Suite kon 'm niet herkennen helaas.

Inmiddels heb ik 14 tabjes open staan op het MIUI engelse forum, maar wijzer wordt ik er niet van. de MIUI Flash tool geeft een 404, kan ik helaas niet downloaden.

Flashen ben ik nog niet zo'n held in, enkel m'n Jiayu G4s eens geflashed naar kitkat een hele tijd geleden.

Gaat lekker zo!

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Aangezien de bootloader unlocked is, kan je vrijwel gemakkelijk custom recovery's installeren en vanuit die weer custom roms.

Optie 1:
1. download de meest recente update.
2. Open de updater-app (blauw icoontje met een pijl)
3. Ipv van controleren, selecteer dat je zelf een installatiepakket wilt installeren.
4. Kies nu je update uit.

Mocht dit niet lukken.

Optie 2:
1. Download rashr.apk uit de playstore
2. Geef deze volledige rechten
3. Download de TWRP voor de redmi note 2 http://www.filedropper.com/twrpportedfromhtce9-mt6795m
4. Start nu rashr.apk op, en selecteer dat je vanuit image wilt installeren
5. Kies vervolgens de img die je hebt gedownload (dit duurt maar enkele seconden)
* Je krijgt een melding dat je meteen wilt opstarten in TWRP (klik op ja/yes)

Vanaf dat moment kan je beginnen met het installeren van custom roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Yonni schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 00:25:
Inmiddels ook in het bezit van een Redmi Note 2 Prime. Met ook de 66.77.33.00 rom met MIUI 6 erop. Update vanuit de app lukt niet, ook via Mi PC Suite lukt het niet, zegt dat hij up to date is. Probeer ik het via de recovery, dan krijg ik de foutmelding van 'signature update.zip' not valid ofzo.

Heb één keer fastboot geprobeerd, telefoon ging wel in fastboot maar de Mi PC Suite kon 'm niet herkennen helaas.

Inmiddels heb ik 14 tabjes open staan op het MIUI engelse forum, maar wijzer wordt ik er niet van. de MIUI Flash tool geeft een 404, kan ik helaas niet downloaden.

Flashen ben ik nog niet zo'n held in, enkel m'n Jiayu G4s eens geflashed naar kitkat een hele tijd geleden.

Gaat lekker zo!
Installeer TWRP
http://en.miui.com/thread-146299-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
theduke1989 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 01:10:
Aangezien de bootloader unlocked is, kan je vrijwel gemakkelijk custom recovery's installeren en vanuit die weer custom roms.

Optie 1:
1. download de meest recente update.
2. Open de updater-app (blauw icoontje met een pijl)
3. Ipv van controleren, selecteer dat je zelf een installatiepakket wilt installeren.
4. Kies nu je update uit.

Mocht dit niet lukken.

Optie 2:
1. Download rashr.apk uit de playstore
2. Geef deze volledige rechten
3. Download de TWRP voor de redmi note 2 http://www.filedropper.com/twrpportedfromhtce9-mt6795m
4. Start nu rashr.apk op, en selecteer dat je vanuit image wilt installeren
5. Kies vervolgens de img die je hebt gedownload (dit duurt maar enkele seconden)
* Je krijgt een melding dat je meteen wilt opstarten in TWRP (klik op ja/yes)

Vanaf dat moment kan je beginnen met het installeren van custom roms.
Voor Rashr heb je roottoegang nodig dus zal niet lukken met de stable ROM die gearbest er op zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
Inmiddels een uur verder en heb nu MIUI 7 draaien! Via MiFlash een fastboot versie erop gezet (denk aan het vinkje onderaan except data AND storage. Deze versie was redelijk kaal maar ik kon wel hierdoor weer de nieuwste global installeren, gewoon via de app zonder foutmeldingen. Draai nu 7.1.1.0 , happy!

Thx voor de hulp zo laat nog, had eigenlijk geen reacties verwacht op dit tijdstip.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Metaalhoofd schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:59:................................
Elders las ik in dit topic ook dat 2015052 de TD versie is :( :(
Kan ik er nog wat mee in NL (ik heb geen 4G abonnement) of moet ik nu boos naar Gearbest stappen in de hoop dat ze geld terugstorten of alsnog een FD model opsturen?
Zowel de TD als de FD versie ondersteunen dezelfde banden, echter er zit toch wel een klein verschil in de twee versies.
Dat heeft te maken dat de TD versie met een Chinese sim gelockt wordt op de TD banden en de FD versie niet. Met een NL sim merk je daar niks van.
Een ander verschil is dat de TD versie weliswaar op beide simkaarten 3/4G ondersteund, maar slechts op één sim tegelijk, terwijl de FD versie dit op beide sim's tegelijk doet.
Zolang je dus maar één sim gebruikt is de TD en de FD versie mbt de werking gelijk.

Had je met zekerheid een FD versie willen ontvangen had je voor de Prime moeten gaan, want die is er alleen als FD versie, maar ondersteunt ook gewoon de TD banden.

[ Voor 8% gewijzigd door elinx op 13-01-2016 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier komt alleen nog wel 12 dollar shipping bij. Verder heeft hij $147,34 betaald voor Gearbest EU, dus voor $17,36 heeft hij zeker geen douanekosten en de telefoon sneller in huis. Geen slechte deal.

Ik ken de genoemde website shopyst.com trouwens niet en weet dus ook niet of deze betrouwbaar is. Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Jullie draaien een fake Miui rom met mogelijk spyware!!!
Zo snel mogelijk de originele of xiaomi.eu rom installeren!! Deze websites boycotten en de volgende keer je Xiaomi voor enkele euro's meer, bij een betrouwbare webwinkel kopen. Waar komen ze vandaan, ik houd een lijst bij van onbetrouwbare Xiaomi telefoonverkopers.

Zie 3 tips voor de juiste rom in mijn review:
productreview: Xiaomi Redmi 2 Note Prime Wit review door Kiswum

Tegenwoordig heb je twrp nodig voor de redmi note 2.

[ Voor 23% gewijzigd door Kiswum op 13-01-2016 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noktai
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-09-2023
Mijn order van gearbest is nooit aangekomen. Blijkbaar was de informatie op mijn paypal account incompleet, de postcode ontbrak. Voor mij vrijwel onmogelijk om te weten, ik kreeg namelijk dit te zien:

Send to
Noktai Achternaam
Huppeldepup straat
69 Utrecht
Netherlands

Al deze informatie was correct, alleen ontbrak dus de postcode, maar dat werd nergens aangeven.

Nu wilt gearbest me geen refund geven omdat ik het verkeerde adres heb ingevuld volgens hen. Ik had zelfs insurrance genomen voor de delivery :/

Ik zou het geld teurg kunnen proberen te trekken via paypal, maar ik heb geen idee of ik hier gezeik mee ga krijgen. Heeft iemand ervaring met zo een dergelijke situatie?
Pagina: 1 ... 21 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken