Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoon werkt prima met de EU roms.

Ook ik zou geen CM willen of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelleeelco schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:32:
[...]

Bij mij haperde er toch nog wat. Maar dat kan goed liggen aan perceptie...Het ging wel goed mis toen ik van SIM de data wisselde..zodra ze dat werkend hebben is cm moeilijk te verslaan in eenvoud.

Edit: lees op het forum van xda dat de build van gisteren nogal wat issues had, versie 26 schijnt zeer stabiel te zijn
Ik draai versie 24 en geen problemen,heb je mss een link naar XDA waar ze dat beschrijven ? ik kan het niet vinden,bedankt

Edit: Ik kan versie 26 nergens vinden,versie 24 is pas beschikbaar en denk ik dat er nog versie 25 tussen komt ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2015 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:31
Hij is binnen hoor. Bij de gifts van topone nog 3 screenprotectors erbij gekregen. Leuk meegenomen, vooral voor deze prijs. Tijd om wat leuke roms te zoeken en erop te zetten.

[ Voor 17% gewijzigd door IAmNice op 30-12-2015 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:28:
[...]

Ik draai versie 24 en geen problemen,heb je mss een link naar XDA waar ze dat beschrijven ? ik kan het niet vinden,bedankt

Edit: Ik kan versie 26 nergens vinden,versie 24 is pas beschikbaar en denk ik dat er nog versie 25 tussen komt ?
Waar haal jij dan 24 vandaan? Deze is toch de laatste: http://hermescm.cloudapp....CM12.1-UNOFFICIAL-HERMES/

Is toch 22?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:23:

Werkt prima met alle roms. Is maar net wat je wil. Gewoon doen waar je je goed bij voelt. Denk dat we nu deze discussie maar moeten stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 19:34:
[...]

Waar haal jij dan 24 vandaan? Deze is toch de laatste: http://hermescm.cloudapp....CM12.1-UNOFFICIAL-HERMES/

Is toch 22?
Bij de link die jij stuurt staat een post dat vandaag versie 27 gemaakt is!?!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:23:

Yep, hier ook, maar ik gebruik Nova Launcher d:)b , dat MIUI thingie spreekt me helemaal niet aan....

Maar ja, ieder het zijne hè!

• Ruurd31
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 20:31
Ik probeer TWRP er op te zetten, maar elke keer als ik hem wil installeren, krijg ik "signature verification failed", heeft iemand een enig idee wat je moet doen? Zo kan ik hele tijd geen stap verder haha

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:44
Even terug lezen op het forum, is al meerdere keren voorbij gekomen. Anders via adb erop zetten, ook daar zijn uitgebreide instructies in dit topic voor te vinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 23:23:
[...]

Bij de link die jij stuurt staat een post dat vandaag versie 27 gemaakt is!?!
De Zip geeft aan dat deze van 22122015 is....

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:17:.................
De Zip geeft aan dat deze van 22122015 is....
Dat is build #8 en dat is de laatste gelukte bouwpoging zoals in de tekst erbij staat vermeld. Alle andere 21 bouwpogingen daarna zijn mislukt.

Laatste bouwpoging (#29), sinds 8 uren 40 minuten
Laatste stabiele bouwpoging (#8), sinds 9 dagen 8 uren
Laatste succesvolle bouwpoging (#8), sinds 9 dagen 8 uren
Laatst gefaalde bouwpoging (#29), sinds 8 uren 40 minuten
Last unsuccessful build (#29), sinds 8 uren 40 minuten
Last completed build (#29), sinds 8 uren 40 minuten

Verwijderd

elinx schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:25:
[...]
Dat is build #8 en dat is de laatste gelukte bouwpoging zoals is de tekst erbij staat vermeld. Alle andere 21 bouwpogingen daarna zijn mislukt.

Laatste bouwpoging (#29), sinds 8 uren 40 minuten
Laatste stabiele bouwpoging (#8), sinds 9 dagen 8 uren
Laatste succesvolle bouwpoging (#8), sinds 9 dagen 8 uren
Laatst gefaalde bouwpoging (#29), sinds 8 uren 40 minuten
Last unsuccessful build (#29), sinds 8 uren 40 minuten
Last completed build (#29), sinds 8 uren 40 minuten
Dat bedoel ik, dus een nr 26 is er helemaal niet.

• elinx
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:28:.......
Dat bedoel ik, dus een nr 26 is er helemaal niet.
Als je het volgt had je gemerkt dat ze het wel geprobeerd hebben (net als de andere 21). De tekst wordt voortdurend aangepast en laat alleen de laatste stabiele build en bouwpoging zien. Niet alle tussenliggende pogingen.

nb
Op dit moment wordt #31 gebouwd (#29 en #30 zijn ook mislukt)

[ Voor 36% gewijzigd door elinx op 31-12-2015 11:45 ]

Verwijderd

elinx schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:30:
[...]

Als je het volgt had je gemerkt dat ze het wel geprobeerd hebben (net als de andere 21). De tekst wordt voortdurend aangepast en laat alleen de laatste stabiele build en bouwpoging zien. Niet alle tussenliggende pogingen.

nb
Op dit moment wordt #31 gebouwd (#29 en #30 zijn ook mislukt)
Omdat ik het een beetje volg, er is meer in het leven ;) , vond ik juist vreemd dat hier al over hogere versies werd gerept.

Fijne jaarwisseling allemaal en dat 2016 een mooi jaar mag worden in alle opzichten! *O*

Verwijderd

Aan allen hier en in het topic One plus X en de hele mensheid,IS uitgezonderd ,een voorspoedig,gelukkig en gezond 2016 toegewenst.
Happy New Year

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2015 16:40 ]

• Esjo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-03-2024
Inmiddels ook hier de aluminium case binnen.. Helaas sindsdien ook problemen met data verbinding... Binnen erg bagger tot geen bereik... GPS nog niet geprobeerd...
Meer mensen er last van?

• elinx
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 15:27:........................
Omdat ik het een beetje volg, er is meer in het leven ;) ..............................
Helemaal gelijk heb je, maar ik dacht eea te verduidelijken door naar de geplaatste tekst te verwijzen. Het hoe en waarom al die bouwpogingen mislukken wordt er niet vermeld.
Het blijkt dat bouwpoging #33 uiteindelijk wel is gelukt, die heeft het stokje van #8 overgenomen.

Prettig uiteinde en een goed 2016 toegewenst aan iedereen.

Verwijderd

Esjo schreef op donderdag 31 december 2015 @ 16:45:
Inmiddels ook hier de aluminium case binnen.. Helaas sindsdien ook problemen met data verbinding... Binnen erg bagger tot geen bereik... GPS nog niet geprobeerd...
Meer mensen er last van?
Had ik toch gezegd ! Blijkbaar heeft tot nog toe alléén musicmasters er geen problemen mee,en nogmaals ,bij de toestellen die origineel een alu body hebben zoals Samsung,Huawei ,Htc die hebben allemaal plastic strips ingebouwd in de achterkant ter hoogte van de data en gps antennes,en ja nogmaals ,daar is een reden voor.
Zelfs de perfecte GPS van de Xiaomi komt daar niet doorheen

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 16:52:
[...]

Had ik toch gezegd ! Blijkbaar heeft tot nog toe alléén musicmasters er geen problemen mee,en nogmaals ,bij de toestellen die origineel een alu body hebben zoals Samsung,Huawei ,Htc die hebben allemaal plastic strips ingebouwd in de achterkant ter hoogte van de data en gps antennes,en ja nogmaals ,daar is een reden voor.
Zelfs de perfecte GPS van de Xiaomi komt daar niet doorheen
Wel heel maf want wij hebben er hier zelfs twee. :?

Verwijderd

Eindelijk via CM Recovery TWRPzip er weer op gekregen. De truuk is om na het flashen gelijk weer op te starten met volume up zodat CM Recovery niet meer terug komt. Dan zie je dus gelijk TWRP.

• jelleeelco
Over die covers... Schijnen twee versies in omloop te zijn, eentje heeft plastic achterkant met Metal look...andere is volledig aluminium, misschien dat dat er mee te maken heeft..

Oh. En voor diegene die wilde weten hoe het zit met de sd kaartjes, mijn 64gb van Kingston werd gelijk herkent en werkt perfect.

Allen, fijne jaarwisseling!!

[ Voor 23% gewijzigd door jelleeelco op 31-12-2015 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noktai
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-09-2023
M'n order van 20 december bij gearbest is staat nog steeds op status "item data received" (EU warehouse). Had nog wel bijbetaald voor DHL shipping :/

Verwijderd

Noktai schreef op donderdag 31 december 2015 @ 19:06:
M'n order van 20 december bij gearbest is staat nog steeds op status "item data received" (EU warehouse). Had nog wel bijbetaald voor DHL shipping :/
Wel eens van kerst gehoord? ;) Komt goed jongen....... o<:)

• Noktai
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-09-2023
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 19:20:
[...]

Wel eens van kerst gehoord? ;) Komt goed jongen....... o<:)
Ja het was erg slecht getimed wat dat betreft haha. Maar had toch wel verwacht dat het in ieder geval al de deur uit was. Had alleen nog een htc sensation als reserve toestel, dat doet je geduld geen goed 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noktai schreef op donderdag 31 december 2015 @ 19:06:
Gearbest is een regelrechte ramp,op 30 november 2 covers en een batterij besteld en staat al een week op :IN TRANSIT !!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 11:05:
[...]

Gearbest is een regelrechte ramp,op 30 november 2 covers en een batterij besteld en staat al een week op :IN TRANSIT !!! :(
Ligt er aan hoe je hebt besteld :) als je gratis verzending hebt gebruikt dan krijg je volgens mij altijd 15-60 verzendtijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]theduke1989 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 11:18:
[...]

Ligt er aan hoe je hebt besteld :) als je gratis verzending hebt gebruikt dan krijg je volgens mij altijd 15-60 verzendtijd...
[/quote

Inderdaad voor gratis gekozen :P :P

Ik heb bij AliExpress vorige week een Alu case en een zwarte batterij afdekplaat besteld ,beide bij een andere verzender en die hangel al ergens in Belgie rond,overigens ook voor gratis gekozen !!! :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 11:05:
[...]

Wat heeft Gearbest ermee te maken dat het nu erg lang duurt voor er bezorgt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 11:25:
[...]

Wat heeft Gearbest ermee te maken dat het nu erg lang duurt voor er bezorgt wordt?
Het zal wel met de verkoper te maken hebben, maar via AliExpress kan het sneller,zie hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 11:28:
[...]

Het zal wel met de verkoper te maken hebben, maar via AliExpress kan het sneller,zie hierboven
Nee dat heeft het niet. Het heeft ermee te maken dat december altijd erg druk is en het dan vaak langer duurt. Daar heeft Gearbest helemaal niks mee van doen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 12:24:
[...]

Nee dat heeft het niet. Het heeft ermee te maken dat december altijd erg druk is en het dan vaak langer duurt. Daar heeft Gearbest helemaal niks mee van doen verder.
Het pakket wordt verzonden via Sweden Post Registered en de laatste tracking update van Sweden post dateert van 16 december,ruim voor de feestdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 12:32:
[...]

Het pakket wordt verzonden via Sweden Post Registered en de laatste tracking update van Sweden post dateert van 16 december,ruim voor de feestdagen.
Ja, en wat kan Gearbest daaraan doen? De hele maand december is enorm druk voor de postmaatschappijen, dan duurt het altijd langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 11:28:
[...]

Nope niks met Aliexpress te maken,

Er staat letterlijk in je Myaliexpress:

''Your goods might come a bit later than usual. This is because the logistics companies and customs are processing a large amount of parcels due to the 11.11 Global Shopping Festival and the upcoming holiday season. We’d like to have your patience to wait for the goods instead of open a dispute immediately. You can click ‘open dispute’ before Purchase Protection deadline. Please go to order page view all the details.''

Dus heeft te maken met de feestdagen in decembermaand, en natuurlijk hebben de postbedrijven het dan altijd veel drukker dan anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen we het aub over iets zinnigs hebben dan doorlooptijden bij logistieke bedrijven? Is toch zo logisch als wat dat deze periode vertraging oplevert.

Overigens is daar dit forum voor: [Ervaringen] Online shoppen in China

Gewoon geduld hebben, maar dat bestaat tegenwoordig niet meer in deze hectische wereld. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand de laatste CM update al geflasht? http://hermescm.cloudapp....CM12.1-UNOFFICIAL-HERMES/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Nee, en ik moet zeggen dat ik weinig vertrouwen krijg in eventuele updates of fixes. Build 60 nu.... Ik geloof dat 8 (of 33) de laatste succesvolle waren. Hij zet ze ook erop zonder te testen, waardoor sommige builds niets eens opstarten.

Ik houd het voorop bij de eu rom van Xiaomi. Netjes wekelijkse updates die gewoon ota te flashen zijn. Geen bugs, alles werkt (fm radio, 4g op SIM 2) en battery life voor mij voldoende: scherm verbruikt veel maar in standby bijna niets (4% gedurende de hele nacht). Nog geen Chinees teken of app gezien.

[ Voor 39% gewijzigd door jelleeelco op 02-01-2016 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelleeelco schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:38:
Nee, en ik moet zeggen dat ik weinig vertrouwen krijg in eventuele updates of fixes. Build 60 nu.... Ik geloof dat 8 (of 33) de laatste succesvolle waren. Hij zet ze ook erop zonder te testen, waardoor sommige builds niets eens opstarten.

Ik houd het voorop bij de eu rom van Xiaomi. Netjes wekelijkse updates die gewoon ota te flashen zijn. Geen bugs, alles werkt (fm radio, 4g op SIM 2) en battery life voor mij voldoende: scherm verbruikt veel maar in standby bijna niets (4% gedurende de hele nacht). Nog geen Chinees teken of app gezien.
Ik wil hem best eu rom flashen maar als ik Nova Launcher gebruik zie ik bij het overzicht vd apps bij apps beheren allerlei vreemde app iconen en bij sluiten apps kom ik toch echt in een zoekscherm met chinese tekens. Mag je mij vertellen hoe dat dan komt. Mijn vrouw draait op deze namelijk. Ik wil gewoon met Nova kunnen werken want ik hoef geen dozijn aan onzinnige apps op mijn scherm.

Kan ik met root al die Xiaomi apps verwijderen overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 19:06:...........
............ als ik Nova Launcher gebruik zie ik bij het overzicht vd apps bij apps beheren allerlei vreemde app iconen ...........
Heeft Nova misschien eigen iconen? Dan worden de orginele Miui iconen bv nog steeds zichtbaar bij Miui apps beheer of het wegschuiven van apps die op de achergrond nog geladen zijn. Ik heb dat ook met Apex launcher icm eu rom en Redmi 1S.
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 19:06:.......
Dat kan, bv met root uninstaller. Bevriezen met bv Titanium kan ook, kan je evt weer ontdooien als het nodig mocht zijn. Bij teveel verwijderen moet je weer opnieuw flashen.
Ander is sMiui misschien een oplossing om eea vooraf te regelen.

[ Voor 30% gewijzigd door elinx op 03-01-2016 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-09 09:24
jelleeelco schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:38:

4% van je batterij af in een nacht slapen vind ik daarom niet bijna niets, sterker nog het is veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Serieus? 4% over een periode 8 uur, twee simkaarten actief, Wi-Fi aan, bluetooth verbonden met pebble horloge... Nog niet een smartphone gehad die zo zuinig was met standby. Dat is 12% per dag...Zelfs mijn One Plus One verliest meer in standby. Maar goed, tijdens gebruik is de op1 gewoon erg sterk.

Battery maakt mij overigens niet heel veel uit. Normaal gesproken ligt hij in de nacht te laden. Op kantoor kan ik overal opladen en voor op reis heb ik een 16.000 amp power bank van Xiaomi... En mocht het echt kritiek worden...verwisselbare battery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
elinx schreef op zondag 03 januari 2016 @ 00:02:
[...]
Ander is sMiui misschien een oplossing om eea vooraf te regelen.
Super! Hier ga ik eens naar kijken, vooral het uitschakelen van alle MI account lijkt me wel wat, zou me niets verbazen als dat stiekem wat battery verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
jelleeelco schreef op zondag 03 januari 2016 @ 08:45:
.........vooral het uitschakelen van alle MI account lijkt me wel wat, zou me niets verbazen als dat stiekem wat battery verbruikt.
Dat geldt ook voor Google services, maar die worden door Xiaomi niet standaard geïnstalleerd. Verwijderen of niet installeren van Mi services scheelt dus zeker in gebruik van accu tijd. Eventueel kan je via een app nog meer services die je niet gebruikt uitschakelen.
Via zoeken op internet zijn er wel lijsten te vinden welke services en apps in Miui uitgeschakeld kunnen worden zonder gevolgen voor gebruik.

[ Voor 10% gewijzigd door elinx op 03-01-2016 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 19:06:
[...]

Ik wil hem best eu rom flashen maar als ik Nova Launcher gebruik zie ik bij het overzicht vd apps bij apps beheren allerlei vreemde app iconen en bij sluiten apps kom ik toch echt in een zoekscherm met chinese tekens. Mag je mij vertellen hoe dat dan komt. Mijn vrouw draait op deze namelijk. Ik wil gewoon met Nova kunnen werken want ik hoef geen dozijn aan onzinnige apps op mijn scherm.

Ik draai Miui 7 xiaomi.eu 5.12.31 Beta en nergens Chinese tekens of Iconen te bespeuren,ook niet met Nova of Apex(die ik altijd gebruik) Ik ben zeer tevreden over deze rom met wekelijks OTA update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 11:57:
[...]

http://www.aliexpress.com...hone-Bag/32451373394.html

Volledig alu. Onverwoestbaar. ;)

Ik heb zelfs achter dubbelglas binnen een fix met Sygic.
Ik heb de case van gearbest binnen,deze:http://www.gearbest.com/other-cases-covers/pp_240708.html

Deze bevat een alu ring waar het toestel mét batterijcover in past en inschuifbare plastic achterplaat
Als de case er op zit is het toestel veel dikker en valt de de afgeronde achterkant weg,wat maakt dat hij veel slechter in de hand ligt.

En natuurlijk meteen de GPS getest met GPS test,resultaat:(Binnenhuis)

Toestel in de case eerste test: Géén fix 20 in view 0 in use
Toestel uit de case : 20 in view 17 in use
Alléén alu buitenring op toestel : 20 in view 11 in use
Met buitering en inschuifbare op toestel : 20 in view 11 in use

Dus ik concludeer hieruit dat de GPS antenne ergens aan de zijkant moet zitten en dat alu wel degelijk een gedeelte van de signalen tegenhoudt.
Dus als de case volledig in alu is gaat de achterkant geen verschil uitmaken.

De verklaring dat jouw 2 toestellen hier geen hinder van hebben kan zijn dat er in de zijkant ter hoogte van GPS antenne een uitsparing zit (kan ik van hier natuurlijk niet beoordelen)

Ik heb dezelfde die jij hebt in zilver besteld en ben dan ook benieuwd naar het resultaat als die binnen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zitten in onze case wel 4 heel smalle uitsparingen aan de zijkant maar lijkt me stug dat dat het is wat jij bedoelt. Ik haal mijn case er echt niet af want geeft een geweldige look en feel. Heb met GPS geen probleem zoals gezegd. Volgens mij heeft het wel een klein effect op Wifi maar bij mij in huis is dat sterk genoeg dus daar lig ik ook niet wakker van. Bellen ook geen probleem.

Ik ben helemaal in mijn nopjes met mijn telefoon. Morgen ga ik deze eens flashen http://www.needrom.com/download/cyanogenmod-3/# . Ben nog steeds op zoek naar de ultieme kale Android. Na spelen op de telefoon van mijn vrouw vind ik die Xiaomi.eu Rom nog steeds helemaal niets. Loopt soepel, dat wel, maar blijf het een onzinnige rommelige indeling vinden met veel te veel meuk. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Dat is een andere CM12 build die ook op XDA staat vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet ik. Ga hem ipv deze http://forum.xda-develope...rom-redmi-note-2-t3272872 flashen. Wil verschil wel eens ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:08:
Er zitten in onze case wel 4 heel smalle uitsparingen aan de zijkant maar lijkt me stug dat dat het is wat jij bedoelt. Ik haal mijn case er echt niet af want geeft een geweldige look en feel. Heb met GPS geen probleem zoals gezegd. Volgens mij heeft het wel een klein effect op Wifi maar bij mij in huis is dat sterk genoeg dus daar lig ik ook niet wakker van. Bellen ook geen probleem.

Ik ben helemaal in mijn nopjes met mijn telefoon. Morgen ga ik deze eens flashen http://www.needrom.com/download/cyanogenmod-3/# . Ben nog steeds op zoek naar de ultieme kale Android. Na spelen op de telefoon van mijn vrouw vind ik die Xiaomi.eu Rom nog steeds helemaal niets. Loopt soepel, dat wel, maar blijf het een onzinnige rommelige indeling vinden met veel te veel meuk. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
VRAAG ME AF, of je dit toestel zou halen als er alleen maar MIUI voor beschikbaar was en geen andere ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:43:
.....Wil verschil wel eens ervaren.
Het schijnt dat deze een aangepaste versie van een Chinese build (Bule) is, waarvan de berichten goed zijn.
Dit topic is zonder commentaar (tijdelijk) gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-01-2024
Ik heb de telefoon geüpdatet naar een recentelijkere versie van MIUI7. Toch kamp ik nog steeds met het probleem dat als ik mijn oortjes in- en uit plug de XRN2 nog steeds aangeeft dat er oortjes verbonden zijn. Herstarten helpt wel maar het probleem gaat voort zodra ik mijn oortjes weer in de telefoon steek... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Mees789 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:16:
Ik heb de telefoon geüpdatet naar een recentelijkere versie van MIUI7. Toch kamp ik nog steeds met het probleem dat als ik mijn oortjes in- en uit plug de XRN2 nog steeds aangeeft dat er oortjes verbonden zijn. Herstarten helpt wel maar het probleem gaat voort zodra ik mijn oortjes weer in de telefoon steek... :(
Ik heb hetzelfde probleem ook gehad. Ik heb het opgelost door de plug met grof geweld uit mijn telefoon te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Al die builds van CM hebben dezelfde issues: geen FM radio, chromecast werkt niet altijd, switchen van data op de SIMs is niet goed, etc. En iedereen kopieert van elkaar, ik krijg het gevoel dat er weinig echte developers tussen zitten die dingen fixen (zoals Bule).

Als je perse CM wilt draaien, waarom dan een MIUI telefoon gekocht (behalve de waanzinnige prijs / kwaliteit verhouding)? Je zou dan ook kunnen kijken naar de Lenovo ZUK1, OnePlus One/Two, WileyFox, etc. Wel wat duurder maar deze draaien native CM.

CM op mediatek processoren blijft gewoon nog buggy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
elinx schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:43:
[...]
Dit topic is zonder commentaar (tijdelijk) gesloten.
En weer geopend... Het werd door XDA niet op prijs gesteld dat er geld gevraagd werd voor een nieuwe telefoon..Maar er is wel aangegeven dat als er weer om geld gevraagd wordt, het topic per direct gesloten wordt...

[ Voor 15% gewijzigd door jelleeelco op 05-01-2016 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
jelleeelco schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 07:27:
Al die builds van CM hebben dezelfde issues.............. iedereen kopieert van elkaar, ik krijg het gevoel dat er weinig echte developers tussen ...........

Zolang de kernel source niet wordt vrijgegeven, wordt er geen officiele CM gebouwd. Qualcomm is daar meestal sneller mee dan Mediatek, dus kan er bij Mediatek alleen buiten de kernel om zaken worden geregeld. Zolang Xiaomi closed source software icm met de kernel toepast blijven er zaken niet goed werkend te krijgen.
Mijn inziens kan het beste een op Xiaomi gebaseerde rom worden gebruikt. Helaas blijkt ook dat niet ideaal te zijn ivm met alle geïntegreerde Xiaomi services. Het gaat daarom over wat je belangrijk vind en wat niet en daar wordt het beste compromis bij gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Volledig mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:08:

Wat is de dikte van de phone met je case erop ? En voelt die ook vierkant aan ?
Met de case die ik nu heb is de dikte ca 1 cm en is gewoon vierkant,voelt niet lekker.
Er waren ook 2 krassen op de plastic back plate ergerlijk maar voor 2 euro ga ik me niet druk maken en zodra ik de zilveren binnen heb gaat deze "doos" eraf >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:18:
[...]

Wat is de dikte van de phone met je case erop ? En voelt die ook vierkant aan ?
Met de case die ik nu heb is de dikte ca 1 cm en is gewoon vierkant,voelt niet lekker.
Er waren ook 2 krassen op de plastic back plate ergerlijk maar voor 2 euro ga ik me niet druk maken en zodra ik de zilveren binnen heb gaat deze "doos" eraf >:)
Dan ga je van deze ook niet blij worden. Ik vind het zalig zo'n robuust ding. Beter dan zo'n Plastic Fantastic ding. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelleeelco schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 07:27:
Al die builds van CM hebben dezelfde issues: geen FM radio, chromecast werkt niet altijd, switchen van data op de SIMs is niet goed, etc. En iedereen kopieert van elkaar, ik krijg het gevoel dat er weinig echte developers tussen zitten die dingen fixen (zoals Bule).

Als je perse CM wilt draaien, waarom dan een MIUI telefoon gekocht (behalve de waanzinnige prijs / kwaliteit verhouding)? Je zou dan ook kunnen kijken naar de Lenovo ZUK1, OnePlus One/Two, WileyFox, etc. Wel wat duurder maar deze draaien native CM.

Ik weet niet wat jij buggy vindt maar bij mij doet alles wat hij doen moet. Heb die andere nu geinstalleerd en die draait mooi soepel. Wel handig, mijn apps en instellingen bleven gewoon in tact. Mocht ik iets vervelends tegen komen zal ik het hier melden.

En ja, ik wilde gewoon net als mijn oude telefoon veel telefoon voor weinig geld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-10 23:57

Daytona

Autoracen is voor watjes

Heeft iemand trouwens de infra-rood poort daadwerkelijk nuttig in gebruik als (universele) afstandbediening?
En welke app gebruiken jullie hiervoor? Met de MI Remote krijg ik niet echt iets voor elkaar. Ook niet veel info over kunnen vinden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Mi remote op 2 notes geprobeerd.... (EU ROM) en daarbij ook niemand thuis..

Net nieuwe ROM geïnstalleerd, en 1 uitschakeling van de TV kunnen maken... Maar dat was ook alles.

[ Voor 41% gewijzigd door fvandenreek op 05-01-2016 22:07 ]

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 23:35
Daytona schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:28:
Heeft iemand trouwens de infra-rood poort daadwerkelijk nuttig in gebruik als (universele) afstandbediening?
En welke app gebruiken jullie hiervoor? Met de MI Remote krijg ik niet echt iets voor elkaar. Ook niet veel info over kunnen vinden ook.
Je vraag zegt denk ik al genoeg. Waarom zou je je telefoon als afstandbediening willen gebruiken.
Ik zie er geen voordeel in.
Gebruik liever m'n logitech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:18:
[...]

Ik weet niet wat jij buggy vindt maar bij mij doet alles wat hij doen moet. Heb die andere nu geinstalleerd en die draait mooi soepel. Wel handig, mijn apps en instellingen bleven gewoon in tact. Mocht ik iets vervelends tegen komen zal ik het hier melden.

En ja, ik wilde gewoon net als mijn oude telefoon veel telefoon voor weinig geld. ;)
Je gebruikt waarschijnlijk niet die functies die niet werken. Helaas zijn die juist belangrijk voor mij, anders was ik zeker overgestapt. Ik stoor me echter totaal niet aan miui, alleen batterij gebruik vind ik toch wel tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-10 23:57

Daytona

Autoracen is voor watjes

Rubiks schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:21:
[...]

Je vraag zegt denk ik al genoeg. Waarom zou je je telefoon als afstandbediening willen gebruiken.
Misschien heb ik geen zin om een dure universele afstandbediening te kopen? Ik gebruik nu soms drie AB's naast elkaar. Zou leuk zijn als ik die kan vervangen met de IR-blaster van de Note2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rubiks schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:21:
[...]

Je bent een Tweaker of niet .... omdat het zou moeten kunnen. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Laatst online: 18:36
Daytona schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:52:
[...]

Misschien heb ik geen zin om een dure universele afstandbediening te kopen? Ik gebruik nu soms drie AB's naast elkaar. Zou leuk zijn als ik die kan vervangen met de IR-blaster van de Note2.
Ik gebruik AnyMote en dat werkt wel, (Samsung TV, Logitech surroundset en Hitachi beamer) alleen de setop-box van KPN wordt niet herkend, staat wel in het rijtje om te kiezen maar signalen pakt hij niet. :?

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:18:
[...]

Ik heb deze er nu ook op staan ,via jouw link, en niks mis mee,draait soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelleeelco schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:28:
[...]

Je gebruikt waarschijnlijk niet die functies die niet werken. Helaas zijn die juist belangrijk voor mij, anders was ik zeker overgestapt. Ik stoor me echter totaal niet aan miui, alleen batterij gebruik vind ik toch wel tegenvallen.
En wat zijn die functies dan ? Aan zulke mededeling hebben we niet veel.
Misschien kunnen we die dan ook eens testen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag,maar is deze Rom geschikt voor Europa en multi language . PlayStore ?

http://forum.xda-develope...v7-1-1-0-lhmmick-t3285370

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruurd31
Ik vind de batterijduur op die cyanogenmod die jullie zeiden veel minder goed dan op de miui-rom. Ik ben terug geschakeld. Alleen op de miui-rom vind ik het GPS weer heel slecht en smartlock ook. Smart lock gebruik ik thuis en werkt gewoon niet. Dat zijn wel de twee nadelen. Als er nog een mooie cyanogenmod-achtige ROM is met een goede batterij duur, ben ik meteen om haha. Overstappen van stock Android naar miui is even wennen, maar gaat prima. De instellingen zijn wel wat vreemd ingedeeld en helaas niet in het Nederlands. Verder een hele snelle telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruurd31 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:28:
Ik vind de batterijduur op die cyanogenmod die jullie zeiden veel minder goed dan op de miui-rom. Ik ben terug geschakeld. Alleen op de miui-rom vind ik het GPS weer heel slecht en smartlock ook. Smart lock gebruik ik thuis en werkt gewoon niet. Dat zijn wel de twee nadelen. Als er nog een mooie cyanogenmod-achtige ROM is met een goede batterij duur, ben ik meteen om haha. Overstappen van stock Android naar miui is even wennen, maar gaat prima. De instellingen zijn wel wat vreemd ingedeeld en helaas niet in het Nederlands. Verder een hele snelle telefoon.
Ga dan maar terug naar CM via musicmasters ,geen probs qua accu duur ,het is maar wat je er mee doet hé.
Ik heb hier een Samsung van het werk die tegen een stootje kan en die gaat 2 WEKEN op een batterij lading !!! Hou er rekening mee dat je een 5.5 inch screen hebt en houdt ook rekening met de processor,die slikt ook.
Of wil je een Fiat vergelijken met een BMW of MERCEDES ,ga je schrikken als je naar de pomp moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:12:
[...]

En wat zijn die functies dan ? Aan zulke mededeling hebben we niet veel.
Misschien kunnen we die dan ook eens testen. :+
In een topic hierboven noem ik de functies op welke niet werken en voor mij belangrijk zijn: FM radio, switchen van data op de sims (zonder sims fysiek te verwisselen), Chromecast.

(nou ja, belangrijk...er zijn natuurlijk ergere dingen in de wereld 8)7 )

Als die zaken werken ga ik het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Ruurd31 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:28:
Grappig...ik vond ook dat de GPS van MIUI niet echt accuraat was. Leek wel alsof hij consequent een meter of 50 achterliep.

Overigens is MIUI (de EU versie van het Xiaomi EU forum) volledig in het Nederlands hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelleeelco schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:39:
[...]

In een topic hierboven noem ik de functies op welke niet werken en voor mij belangrijk zijn: FM radio, switchen van data op de sims (zonder sims fysiek te verwisselen), Chromecast.

(nou ja, belangrijk...er zijn natuurlijk ergere dingen in de wereld 8)7 )

Als die zaken werken ga ik het proberen.
Ik ga natuurlijk niet bij elke vraag het topic doorspitten om na te gaan of dat probleem al is gepasseerd.
Het is bekend dat CM géén FM voorziet,ik gebruik enkel 1 Sim en ik test meteen wat Chromecast doet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Bevalt de andere rom van Bule? Lijkt me de beste op het moment zo te lezen.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 18:00:
[...]

Ik ga natuurlijk niet bij elke vraag het topic doorspitten om na te gaan of dat probleem al is gepasseerd.
Het is bekend dat CM géén FM voorziet,ik gebruik enkel 1 Sim en ik test meteen wat Chromecast doet hier.
Snap ik... Ik stelde ook geen vraag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jelleeelco

Nee je stelde geen vraag maar wel eisen

Mijn Chromecast wordt meteen herkend en kan alles van Netflix streamen.
Zijn al je instellingen wel juist? Test eens andere gsm waarvan je zeker weet dat het werkt
In CM is bekend dat er geen FM radio beschikbaar is
Ik gebruik maar 1 SIM dus heb ik daar geen antwoord op.
Dus 2 antwoorden op je 3 vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Chromecast heb ik niet zelf geprobeerd, sterker nog ik heb CM er maar heel even opgehad. Het niet kunnen wisselen van SIM is voor mij cruciaal, fm radio jammer maar verder niet.

Bedankt voor het testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:09:
[...]

Ga dan maar terug naar CM via musicmasters ,geen probs qua accu duur ,het is maar wat je er mee doet hé.
Ik heb hier een Samsung van het werk die tegen een stootje kan en die gaat 2 WEKEN op een batterij lading !!! Hou er rekening mee dat je een 5.5 inch screen hebt en houdt ook rekening met de processor,die slikt ook.
Of wil je een Fiat vergelijken met een BMW of MERCEDES ,ga je schrikken als je naar de pomp moet
Ik draai deze nu twee dagen: http://www.needrom.com/download/cyanogenmod-3/# Ik vind hem helemaal goed. Tevens kan je indien je geen dubbelsim gebruikt er 1 uitschakelen en is deze underclocked. Scheelt toch weer batterij juice en ik merk van de underclocking helemaal niets (maar ik game ook niet). Mocht je hem normaal of zelfs overclocked willen hebben kan dat ook. Tot nu toe zero bugs en ach ja die FM app. In de auto heb ik een dijk van een radio en heb zelf 30 GB aan Flac bestanden op mijn telefoon. Mijn nick is niet voor niks Musicmasters dus muziek met ruis luister ik niet. :+

Batterij sinds vanochtend 80%. Geappd, gebeld, mail gelezen en wat geinternet. Niet sleeeeeeeecht. :*)

Edit: gebruik ook een Black Theme van CM wat ook ten goede komt aan batterij.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2016 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het verschil tussen TD en TDD?

http://www.aliexpress.com...=6BvYzUbM&addresstype=600

http://www.aliexpress.com...=bqQjEbaq&addresstype=600

In de link staat FDD maar bij het artikel TDD
Of maakt het in dit geval niks uit welke van de 2 je zal kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 19:40:
Wat is het verschil tussen TD en TDD?

http://www.aliexpress.com...=6BvYzUbM&addresstype=600

http://www.aliexpress.com...=bqQjEbaq&addresstype=600

In de link staat FDD maar bij het artikel TDD
Of maakt het in dit geval niks uit welke van de 2 je zal kopen?
Geen.... ff hier zoeken is kleine moeite. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had het verschil tussen FD en FDD wel gevonden maar kon niks vinden over TDD en TD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedboot
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-07-2024
Mijn vrouw heeft een OTA update op haar telefoon gekregen.
miui_hermes_mam_global_5.12.31_69e0be02e0_5.0.zip

Is deze file een OTA update van de EU ROM website?
Kan ik deze via de Updater installeren ( drukken op herstarten ) of zal ik herstarten in TWRP?

Ze heeft op dit moment de 5.12.24 beta weekly, handmatig gedownload en geinstalleerd via TWRP.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Laatst online: 18:36
Speedboot schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 19:45:
Mijn vrouw heeft een OTA update op haar telefoon gekregen.
miui_hermes_mam_global_5.12.31_69e0be02e0_5.0.zip

Is deze file een OTA update van de EU ROM website?
Kan ik deze via de Updater installeren ( drukken op herstarten ) of zal ik herstarten in TWRP?

Ze heeft op dit moment de 5.12.24 beta weekly, handmatig gedownload en geinstalleerd via TWRP.

Alvast bedankt.
Het kan via de Updater, heb ik zelf ook wel eens gedaan, maar persoonlijk zou ik hem op dezelfde manier installeren als je gedaan hebt met de 5.12.24 versie (wel even cache/dalvik cache wissen) en installeren.

Je weet namelijk niet wat het script uitvoert als je het via de updater doet (wordt het cache wel gewist?) aangezien de originele recovery er niet meer opstaat.

Op de handmatige manier wis je het cache zelf voor het installeren dus weet je zeker dat het dan gebeurd is.

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zit op het netwerk van T-mobile toch?
Dus 4G werkt dan toch gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 19:43:
Had het verschil tussen FD en FDD wel gevonden maar kon niks vinden over TDD en TD.
Vind wel dat de topicstart moet worden aangepast want die klopt niet meer in relatie tot dit punt. Tevens kan er ook wel het een en ander wat betreft ROMS installeren etc gewijzigd worden. Kan me voorstellen dat je niet zomaar 80 pagina's doorworstelt alvorens een telefoon te kopen. Het is ondertussen wel verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruurd31
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:09:
[...]

Haha, nee, dat snap ik. Mooie vergelijking ook overigens ;) Echter heb ik met de miui rom ongeveer 5-6% batterij verlies gedurende de nacht en met de CM rom 10-12. Mwoah, toch een verschil. Dus heb wel het gevoel dat op Miui de batterij zuiniger is (ook met schermtijd kom ik nu makkelijker boven de 4+ uit)

[ Voor 7% gewijzigd door Ruurd31 op 06-01-2016 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruurd31 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:33:
[...]

Haha, nee, dat snap ik. Mooie vergelijking ook overigens ;) Echter heb ik met de miui rom ongeveer 5-6% batterij verlies gedurende de nacht en met de CM rom 10-12. Mwoah, toch een verschil. Dus heb wel het gevoel dat op Miui de batterij zuiniger is (ook met schermtijd kom ik nu makkelijker boven de 4+ uit)
Hoe verklaar je dan dat ik nu vanaf 09.00 uur tot nu maar op 25% verbruik zit met CM met een normaal gebruik? Ik zal de mijne voordat ik ga slapen eens laden tot 100 en dan morgenochtend eens checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruurd31
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:59:
[...]

Hoe verklaar je dan dat ik nu vanaf 09.00 uur tot nu maar op 25% verbruik zit met CM met een normaal gebruik? Ik zal de mijne voordat ik ga slapen eens laden tot 100 en dan morgenochtend eens checken.
Ik ben benieuwd man. Hoeveel schermtijd heb je nu? Zal misschien ook wel aan mij liggen, maar had het bij CM op 2-2,5u schermtijd al onder de 30% zat. Daarbij die +10% bij standby (8 uurtjes) vond ik nogal schrikbarend. Nu eventjes MIUI, misschien dat ik zo weer om ben. ;)

Wel vind ik CM veel handiger, duidelijker en veel makkelijker te configureren. Het is echt op, maar ga niet klagen want wist dat MIUI erop zou zitten en had ik voor bijv. een Nexus moeten kiezen. Toestel is verder echt top (lees: bovenverwachting goed) voor dit geld.

[ Voor 18% gewijzigd door Ruurd31 op 06-01-2016 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:44
Kleine vraag: werkt de Rabobank app wel op CM? (of zijn er ook mensen die die app werkend hebben met MIUI?)

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 15:40
Tijdens de jaarwisseling mijn Huawei P7 in toilet laten vallen en na een week in rijst te hebben gelegen gaat hij wel aan, maar touchscreen reageert niet meer, dus ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe telefoon.

Zat eigenlijk al snel te denken aan One Plus X of andere China phone (voor mijn P7 had ik een Neo N002 chinaphone en die werkte op zich prima tot die kapot ging)

moet zeggen dat ik aardig onder de indruk ben van de specs van de Redmi Note 2 en op veel vlakken een upgrade lijkt tov m'n P7 (afgezien van camera & looks), dus deze staat gelijk bovenaan mijn lijstje en dan de 'gewone' 16 GB versie ipv de Prime, want 3 tientjes meer voor 16 GB en iets snellere processor/gpu lijkt me het niet waard (ook al speel ik veel World of Tanks Blitz en gpu is een belangrijk gegeven).

Mijn Neo N002 moest ik destijds rooten voor ik er playstore op kon zetten, maar ik begrijp dat rooten (en het gehele gedoe eromheen) bij de Redmi Note 2 niet nodig is?

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 18:55
Klopt. In feite werkt het meteen al, er draai MIU op. Je hoeft niet te rooten om een nieuw rom erop te plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelleeelco
Niet helemaal waar volgens mij. Ik kan me vergissen, maar als je de miui eu rom er op wilt zetten zul je toch via fastboot twrp moeten installeren. Miui 7 accepteert het niet via de update app. Misschien dat flashify ook werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButch
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 11:25
Gebruikt iemand de telefoon trouwens met Ziggo 4G?

Ik zit nu nog op Ziggo 3G, en ik wil best overgaan op 4G, maar ik las dat dat niet voor iedereen vlekkeloos verloopt :( Dus voordat ik het aanvraag check ik eerst hier of iemand er al ervaring mee heeft...

Groetjes,
Michael

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelleeelco
Welke banden voor 4g gebruikt Ziggo? Vergelijk dat met de banden van de Redmi en je hebt je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Wat zijn de ervaringen van mensen met de roms die webshops als oppomart & honorbuy erop zetten?

Mbt oppomart las ik hier wat negatieve dingen (ook over uitgeleverde china-only versies ipv de EU versie), maar is toch weer 15 euro goedkoper dan honorbuy (hoewel die voor ca 175 euro incl verzendkosten ook meevalt (in vergelijk met ibuygou (die overigens alleen de Prime versie in EU stock heeft)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:34

TVL

Metaalhoofd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:06:
Wat zijn de ervaringen van mensen met de roms die webshops als oppomart & honorbuy erop zetten?

Mbt oppomart las ik hier wat negatieve dingen (ook over uitgeleverde china-only versies ipv de EU versie), maar is toch weer 15 euro goedkoper dan honorbuy (hoewel die voor ca 175 euro incl verzendkosten ook meevalt (in vergelijk met ibuygou (die overigens alleen de Prime versie in EU stock heeft)).
Ik heb van de week een Prime ontvangen die ik bij Gearbest heb besteld. Ik heb hier gelijk de ML versie opgezet van XIAOMI.EU. Ik haal altijd de geleverde ROM eraf en installeer de ML versie. Heb nu ook al zo'n 4 Redmi Pro's besteld bij Gearbest en op elk apparaat de ML versie geinstalleerd.
Bij de Prime was het enige probleem dat ik niet de ML versie kon installeren via de Updater maar heb dit via TRWP gedaan. Redmi Pro's konden allemaal via de Updater. Hier staat een handleiding hoe je TRWP op de Note 2 kan zetten http://en.miui.com/thread-146299-1-1.html

[ Voor 5% gewijzigd door TVL op 08-01-2016 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
TVL schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:12:
[...]

Ik heb van de week een Prime ontvangen die ik bij Gearbest heb besteld. Ik heb hier gelijk de ML versie opgezet van XIAOMI.EU. Ik haal altijd de geleverde ROM eraf en installeer de ML versie. Heb nu ook al zo'n 4 Redmi Pro's besteld bij Gearbest en op elk apparaat de ML versie geinstalleerd.
Bij de Prime was het enige probleem dat ik niet de ML versie kon installeren via de Updater maar heb dit via TRWP gedaan. Redmi Pro's konden allemaal via de Updater. Hier staat een handleiding hoe je TRWP op de Note 2 kan zetten http://en.miui.com/thread-146299-1-1.html
Net de gewone grijze besteld bij gearbest, voor ca 150 incl verzendkosten vanuit EU warehouse.
Na het plaatsen van de bestelling, zag ik dat de witte een tientje goedkoper zou zijn, maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:34

TVL

Metaalhoofd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:05:
[...]

Net de gewone grijze besteld bij gearbest, voor ca 150 incl verzendkosten vanuit EU warehouse.
Na het plaatsen van de bestelling, zag ik dat de witte een tientje goedkoper zou zijn, maarja...
150 Dollar is dat denk ik? Heb mijn Prime voor 165 Euro inclusief verzenden. Heb ook de grijze.
Screenprotectors, hoesjes enzovoort kan je het beste via Aliexpress kopen, veel keus en heel goedkoop. Heb daar voor rond de 2 dollar een Tempered Glass protector besteld.

[ Voor 17% gewijzigd door TVL op 08-01-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
TVL schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:43:
[...]

150 Dollar is dat denk ik? Heb mijn Prime voor 165 Euro inclusief verzenden. Heb ook de grijze.
euro (paypal rekent uiteindelijk af in euros)

de witte zou achteraf een tientje minder hebben gekost.
Prime was 15-20 duurder (afhankelijk van kleur), maar aangezien het een onvoorziene uitgave is (en ik de komende 1,25 jaar nog steeds betaal voor mijn P7 in abonnement (al is het maar 6 euro per maand), toch besloten de kosten lager te houden en dan is het een beetje jammer dat ik pas later zag dat de witte nog 10 euro goedkoper was.

[ Voor 17% gewijzigd door Metaalhoofd op 08-01-2016 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metaalhoofd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:47:
[...]

euro (paypal rekent uiteindelijk af in euros)

de witte zou achteraf een tientje minder hebben gekost.
Prime was 15-20 duurder (afhankelijk van kleur), maar aangezien het een onvoorziene uitgave is (en ik de komende 1,25 jaar nog steeds betaal voor mijn P7 in abonnement (al is het maar 6 euro per maand), toch besloten de kosten lager te houden en dan is het een beetje jammer dat ik pas later zag dat de witte nog 10 euro goedkoper was.
Je hebt de grijze vanuit EU warehouse besteld voor $147,99 dus? Dan rekent Paypal wel een heel beroerde wisselkoers als ze €150 afschrijven...
Pagina: 1 ... 20 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken