Verwijderd

Fua schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:17:
Ik heb een zeer vreemd probleem.
Heb redmi note 2 prime voor schoonvader geprepareerd. Als rom de weekly van eu.xiaomi. Op zich niets aan de hand. Bij het overhandigen de error. MTK Thermal warning "Your phone needs to cool down". Na het verschijnen van de error gaat de telefoon na een paar seconden uit.
Deze error verschijnt nu ongeveer 20 seconden na het booten. De telefoon is dus niet warm!!

Nu krijg ik deze melding er met geen mogelijkheid meer uit. Wat heb ik gedaan:
- gegoogled naar oplossing (weinig nuttigs gevonden)
- telefoon een dag laten afkoelen. -> error blijft
- via miui-recovery cache, etc te cleanen. -> error blijft.
- via miui-recovery volledige wipe (recovery) - > error blijft
- via fastboot, TRWP erop gezet. cache cleanen, andere rom erop (weekly van november die stabiel draait bij de phone van vrouwlief) -> error blijft.
- battery van andere note 2 prime geprobeerd. -> error blijft.

Ik begin een beetje door mijn opties heen te raken. Heeft iemand een idee?
Ik roep maar even wat..zit er een externe SD kaart in? Misschien beschadigd waardoor de processor op hol slaat. Proberen waard om deze te verwijderen.

Probeer anders de CM Rom eens. Deze is echt zo kaal als wat en misschien is daarmee het probleem weg.

En anders wordt het, hoe sneu het ook is, terug sturen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2015 12:39 ]

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:36:
[...]

Ik roep maar even wat..zit er een externe SD kaart in? Misschien beschadigd waardoor de processor op hol slaat. Proberen waard om deze te verwijderen.

Probeer anders de CM Rom eens. Deze is echt zo kaal als wat en misschien is daarmee het probleem weg.

En anders wordt het, hoe sneu het ook is, terug sturen.
Denk dat het niks te maken heeft met de ROM.
Juist de XIAOMI.EU roms zijn stukken beter dan de CM12 onofficiële roms van hun ;)
Prefereer dan eerder dat die de en.miui.com rom erop zet.

Zie op internet dat je bijvoorbeeld coolify kan gebruiken? Misschien is dat een optie.

Zie dit: https://www.google.nl/sea...+phone+needs+to+cool+down

Misschien staat er een link tussen wat je kan gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door theduke1989 op 24-12-2015 13:30 ]

Verwijderd

Want? Ik ben blij dat ik van die Xiaomi Rom af ben. Zoals bij bijna alle fabrikanten staat hij vol met rommel en is hij volledig onlogisch ingedeeld. Tevens is hij trager dan de CM Rom.

• Fua
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-10 19:28

Fua

theduke1989 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 13:28:
[...]

Denk dat het niks te maken heeft met de ROM.
Juist de XIAOMI.EU roms zijn stukken beter dan de CM12 onofficiële roms van hun ;)
Prefereer dan eerder dat die de en.miui.com rom erop zet.

Zie op internet dat je bijvoorbeeld coolify kan gebruiken? Misschien is dat een optie.

Zie dit: https://www.google.nl/sea...+phone+needs+to+cool+down

Misschien staat er een link tussen wat je kan gebruiken.
Het vreemde is dat de telefoon helemaal niet eens warm is. Het doet zich voor als hij opgestart is. (dus ook nadat hij een dag uit is geweest)
Maar zal eens kijken wat coolify kan doen.
Zal ook eens kijken wat cm doet. Ik vermoed dat er iets in de kernel zit, aangezien het programma dat de error geeft van mediatek is.

Fua

Verwijderd

Of een hardware fout natuurlijk. Was het ook toen je hem binnen kreeg met de Rom die er toen op stond? Neem toch aan als ze een Rom flashen bij de leverancier dat ze hem daarna even aan zetten om te checken of hij opstart.

• Fua

Fua

Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:23:
Of een hardware fout natuurlijk. Was het ook toen je hem binnen kreeg met de Rom die er toen op stond? Neem toch aan als ze een Rom flashen bij de leverancier dat ze hem daarna even aan zetten om te checken of hij opstart.
Bij aankomst stond er de eu.xiaomi 5.9.26 op. Deze heb ik geupdate en daarna de benodigde apps opgezet, instellingen gedaan, account toegevoegd, etc. Nog 2x nieuwere weekly opgezet. Geen probleem.
De grote wijziging voor de error was het erin zetten van de sim en de laatste data overzetten van oude naar nieuwe telefoon.
Nu geeft hij de thermal warning ook bij een schone installatie. 8)7

Fua

Verwijderd

Fua schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:30:
[...]

Bij aankomst stond er de eu.xiaomi 5.9.26 op. Deze heb ik geupdate en daarna de benodigde apps opgezet, instellingen gedaan, account toegevoegd, etc. Nog 2x nieuwere weekly opgezet. Geen probleem.
De grote wijziging voor de error was het erin zetten van de sim en de laatste data overzetten van oude naar nieuwe telefoon.
Nu geeft hij de thermal warning ook bij een schone installatie. 8)7
En met Sim eruit? Of in ander slot?

• Fua

Fua

Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:34:
[...]

En met Sim eruit? Of in ander slot?
Heb er nu geen sim inzitten.
Had de sim (hollandsnieuwe) in slot2 gedaan. In slot1 werd deze niet fijn herkend.
Kan wel proberen met mijn eigen sim (kpn)

EDIT: Ik heb net via de filemanager in TRWP de app (MTKThermalwarning.apk) weggegooid. Nu blijft de melding in ieder geval weg. Of dit nu de oplossing is????

[ Voor 19% gewijzigd door Fua op 24-12-2015 15:47 ]

Fua

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

De EU ROM is echt niet beter dan de CM ROM sorry hoor. Je melding is of echt hardware gerelateerd of een bug in de software. Even wat testen doen reboot hij random met zware games of benches? Temp van de CPU is? FF wat diag tools erop en uitlezen..

[ Voor 64% gewijzigd door iNFiNiTY- op 24-12-2015 16:05 ]

Verwijderd

Fua schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:37:
[...]

Had de sim (hollandsnieuwe) in slot2 gedaan. In slot1 werd deze niet fijn herkend.

EDIT: Ik heb net via de filemanager in TRWP de app (MTKThermalwarning.apk) weggegooid. Nu blijft de melding in ieder geval weg. Of dit nu de oplossing is????
Natuurlijk is dat de oplossing. Thermal warning.apk zegt al genoeg,dat heb je er zelf opgezet niet ?
Je krijgt de waarschuwing dat de telefoon heet wordt terwijl hij koel aanvoelt ? Zegt genoeg denk ik

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 16:28:
[...]

Je krijgt de waarschuwing dat de telefoon heet wordt terwijl hij koel aanvoelt ?
Ik ga die apk ook snel bij mijn vrouw verwijderen. _O- Sorry.....kon het niet laten. :+

Verwijderd

Fua schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:37:
[...]

Top toch? Hoe kwam je aan die apk? :? In ieder geval een blije pa met kerst. NB: probeer toch die CM Rom maar eens. Een verademing zonder die Xiaomi meuk. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 16:42:
[...]

Ik ga die apk ook snel bij mijn vrouw verwijderen. _O- Sorry.....kon het niet laten. :+
Liep zij ook heet terwijl jouw apparaatje koel blijft ? :) Kon het ook niet laten.
Prettige kerst...aan allen trouwens _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2015 16:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 00:22:
De Note 3 staat al bij Kimovil

Even snel gekeken naar wat sites in de presale vragen (dollars, 2GB/3GB, verwachte leadtime):

Geekbuying 179,99/209,99 31 december
Ibuygou 185/219,99 (hier is 10 dollar thanksgiving korting al vanaf) geen verwachte datum
Antelife 209,99/244,99 21 december
Gearbest 209,96/264,06 geen verwachte datum
Banggood, Pandawill, Merimobiles nog niet op de site

Ik verwacht dat de Note 3 2GB/3GB versie over een aantal maanden resp. 160/195 dollar gaat kosten:
Prijzen Redmi Note 2 voor TDD, FDD en Prime versie (eerst launch yuan, daarna launch $, daarna huidige prijzen$)

799, 899, 999
125, 141, 158
140, 158, 166

Deze prijzen liggen zo'n 12 a 13% boven de launch prijzen. Klopt dit een beetje denken jullie?

[mbr]Levertijden en prijzen mogen hier: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.[/mbr]
Ik kom al aardig in de buurt, 2GB versie $168,99 en 3GB versie nu $198,99 bij Tinydeal!

• Mees789
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-01-2024
Rubiks schreef op donderdag 17 december 2015 @ 18:30:
[...]

Probeer anders de ROM opnieuw te installeren. Of een recentere EU ROM natuurlijk.
Ben er nu pas mee bezig geweest, maar ongeveer halverwege de installatie van de ROM start hij opnieuw op en gebeurt er verder niets. De vorige ROM staat er nog steeds op

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 23:35
Mees789 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 19:44:
[...]

Ben er nu pas mee bezig geweest, maar ongeveer halverwege de installatie van de ROM start hij opnieuw op en gebeurt er verder niets. De vorige ROM staat er nog steeds op
Hoe heb je 'm geïnstalleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubiks
Iemand recentelijk bij Goldway besteld?
Nog steeds geleverd met Xiaomi.eu ROM?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
Mees789 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 19:44:
[...]

Probeer via TWRP :) er staat ook duidelijk dat je met TWRP moet installeren hun roms.
Misschien had je dat al gedaan en is er iets anders fout?

Verwijderd

Rubiks schreef op donderdag 24 december 2015 @ 19:56:
Iemand recentelijk bij Goldway besteld?
Nog steeds geleverd met Xiaomi.eu ROM?
Niet recentelijk besteld (november), maar de xiaomi.eu Rom wordt steeds gewoon OTA bijgewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 18:44
Vrolijk kerstfeest, mede tweakers en Redmi note enthousiastelingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:25:
[...]

Plastic??? Ik weet of je is opgevallen dat je telefoon fors zwaarder is nu? Lijkt me met plastic niet mogelijk. ;)
Ja, klopt wel, heb nog eens goed gekeken, en het is inderdaad aluminium.

Maar even wat anders, ik heb met deze hoes wel GPS problemen, vast door het alu, ervaar jij dat ook zo?

Ik bedoel, met wifi in huis aan heb je zó een fix, maar buiten onderweg in de auto, zelfs met 3G aan, krijg ik hele andere locaties door dan waar we in feite zijn...... hoesje eraf en de originele plastic er weer op en boem, in één keer fix, ook zonder 3G.....

toch weer jammer..... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook zo een Aluminium hoes besteld.
Bij telefoons met een originele Alu body zijn plastics strips ingewerkt waar de antennes achter zitten.Dat is niet voor niks gedaan natuurlijk.
Dus ja, de hoes is de oorzaak voor slechte GPS ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nu 2 Note's met alu case. Nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 11:10:
Hier nu 2 Note's met alu case. Nergens last van.
Strange,ik laat het weten als de mijne binnen is ,zou eerstdaags moeten zijn,is onderweg naar hier.

Deze

http://www.gearbest.com/other-cases-covers/pp_240708.html

Heb hem nog eens goed bekeken en zie nu dat enkel de omlijsing alu is en een plastc inschuibare achterplaat.
Heb je een link naar jouw cases ?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2015 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 11:30:
[...]

Strange,ik laat het weten als de mijne binnen is ,zou eerstdaags moeten zijn,is onderweg naar hier.

Deze

http://www.gearbest.com/other-cases-covers/pp_240708.html

Heb hem nog eens goed bekeken en zie nu dat enkel de omlijsing alu is en een plastc inschuibare achterplaat.
Heb je een link naar jouw cases ?
http://www.aliexpress.com...hone-Bag/32451373394.html

Volledig alu. Onverwoestbaar. ;)

Ik heb zelfs achter dubbelglas binnen een fix met Sygic.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2015 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 11:57:
[...]

http://www.aliexpress.com...hone-Bag/32451373394.html

Volledig alu. Onverwoestbaar. ;)

Ik heb zelfs achter dubbelglas binnen een fix met Sygic.
Net een zilveren besteld voor € 6.28 en nog eens gratis verzonden,kan een mens zich geen buil aan vallen,wel lang wachten maar Gearbest is al niet beter,al 1 mnd geleden besteld.
In hoeveel tijd was die van jou binnen ?
Had je hem ook aan die prijs ? Normaal 13

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 13:00:
[...]

Net een zilveren besteld voor € 6.28 en nog eens gratis verzonden,kan een mens zich geen buil aan vallen,wel lang wachten maar Gearbest is al niet beter,al 1 mnd geleden besteld.
In hoeveel tijd was die van jou binnen ?
Had je hem ook aan die prijs ? Normaal 13
Vrij vlot binnen .... dag of 10. Zelfde prijs (afhankelijk vd koers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 11:09:
Ik heb ook zo een Aluminium hoes besteld.
Bij telefoons met een originele Alu body zijn plastics strips ingewerkt waar de antennes achter zitten.Dat is niet voor niks gedaan natuurlijk.
Dus ja, de hoes is de oorzaak voor slechte GPS ontvangst.
Net nog een test gedaan. Fix buiten 2 a 3 seconden. Daarna in de auto express verkeerd rijden en Sygic berekent en herpakt route ook binnen 2 a 3 seconden. Conclusie: alu body heeft totaal geen invloed op de GPS ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Ik heb er afgelopen vrijdag een paar uur mee rond gereden, maar de locatie was telkens verkeerd, maar met de originele hoes had ik bijna direct een fix, dus ligt het aan de hoes. Echt jammer, want het is echt een super mooie....... 😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 20:22:
[...]

Net nog een test gedaan. Fix buiten 2 a 3 seconden. Daarna in de auto express verkeerd rijden en Sygic berekent en herpakt route ook binnen 2 a 3 seconden. Conclusie: alu body heeft totaal geen invloed op de GPS ontvangst.
Ook met 3G uitgeschakeld, dus alleen met GPS? En mooi weer, geen wolken? Maakt ook nog wel eens verschil....

[ Voor 7% gewijzigd door dirkhimself op 27-12-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb binnen (met gewone cover) 17 sats in use !!! Indrukwekkend voor een MTK !!! Evenaart Samsung
Ben benieuwd wat het geeft als mijn alu case erop zit ,kan nog een paar weken duren overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirkhimself schreef op zondag 27 december 2015 @ 14:23:
[...]

Ook met 3G uitgeschakeld, dus alleen met GPS? En mooi weer, geen wolken? Maakt ook nog wel eens verschil....
Ja natuurlijk. Want als ik buiten ben zet ik altijd 3G uit om niet bereikbaar te zijn en rijd geen auto als het bewolkt is en regent want dan moet ik mijn auto weer poetsen. :+

Nee, serieus. Wij hebben er hier 2 en beide geen enkel probleem met GPS. Ik heb wel wisselende snelheid op Wifi met beide toestellen. Ene keer 30 Mbs down, andere keer net 5. Ook op andere router getest zelfde resultaat maar weet niet of dat aan de case ligt. Dat heb ik niet getest. Ligt niet aan de Rom want ik draai CM en vrouw zit nog op de EU rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAtech
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:39
Hallo,

Wat is de batterij duur van deze telefoon als je internet en whatsapp?
En hoelang kun je hier spelletjes mee doen zoals FIFA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 16:16

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Met een beetje normaal gebruik,haal je wel een hele dag.
In elk geval stukken langer als met mijn Galaxy S5 :)

Is echt een fijn toestel en loopt tenminste niet vast(wat bij m'n S5 regelmatig gebeurt..)

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal nu 2 dagen, maar ik game niet op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Er komt ook een versie van de redmi Note 3 met een snapdragon 808!

http://www.gizchina.com/2...tted-with-snapdragon-808/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 18:42
Hey Allemaal,

ook ik heb er eentje besteld (en inmiddels mogen ontvangen, verkoper heeft verzaakt een correcte factuur bij te voegen dus dikke importheffing maar daar ik ga ik nog contact over opnemen (dhl en verkoper)).

Ik zag ergens in het topic de vraag langskomen, hoe de Xiaomi redmi note2 omgaat met uSD kaartjes groter dan 32gb. Was ik zelf ook wel nieuwsgierig naar, maar kon het antwoord niet vinden. Zojuist even getest met een uSD kaart van 128gb, en deze word gewoon herkend. Wel een beetje typisch de Xiaomi redmi note2 denkt namelijk dat het een 133gb uSD kaart is, terwijl Gparted (ubuntu) hem als een fat32 geformateerde partitie van 125gb ziet.

Verder uiteraard al aan het klooien met firmware versies.
Eerste stap was op basis van dit topic bij xiaomi.eu kijken voor een versie. Helaas kan ik bij xiaomi.eu niet registeren en daardoor ook geen firmware versies downloaden?
Tweede stap was een AOSP firmware opzoeken, die lijkt er niet echt te zijn.
Derde stap was CM firmware installeren.
De recovery overzetten naar TWRP gaat prima en functioneerd ook (nandroid backup werkt).
Het installeren van CM wil echter niet lukken, dit lijkt iets te maken te hebben met de MIUI versie 7.0. Iemand daar zo een pasklaar antwoord op? (Geen zin om nieuw ding te bricken, heb ik net vorige week met mijn sony xperia z3 compact gedaan(was het excuus voor deze ;) ))

Huidige situatie op mijn Xiaomi redmi note2 is als volgt:
Recovery staat TWRP 2.8.7.0 op.
Android versie: 5.0.2 LRX22G
MIUI versie: MIUI 7.0 | Stable / 7.00.66.00(LHMCNCI)

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
nsa1984 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 01:15:
Eerste stap was op basis van dit topic bij xiaomi.eu kijken voor een versie. Helaas kan ik bij xiaomi.eu niet registeren en daardoor ook geen firmware versies downloaden?
Je hoeft je niet te registreren om de ROM te downloaden hoor.
Gewoon via de link op de site de Hermes versie binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joatg
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10 12:00
Ik heb een vraagje: Ik heb een Redmi Note 2 van Top one en daar staat de volgende versie op: MIUI 7 Global 5.12.10 Beta (via OTA verkregen). Nu wil ik een rom installeren van xiaomi.eu maar dat werkt niet. De telefoon geeft dan aan dat de update file corrupted is. Heb verschillende roms geprobeerd maar allemaal hetzelfde verhaal. Komt dit door het feit dat er nu een beta versie op staat? Zo ja, wat moet ik doen om alsnog een rom van xiaomi.eu erop te zetten?

Alvast bedankt voor de gedane moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joatg schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 07:26:
Ik heb een vraagje: Ik heb een Redmi Note 2 van Top one en daar staat de volgende versie op: MIUI 7 Global 5.12.10 Beta (via OTA verkregen). Nu wil ik een rom installeren van xiaomi.eu maar dat werkt niet. De telefoon geeft dan aan dat de update file corrupted is. Heb verschillende roms geprobeerd maar allemaal hetzelfde verhaal. Komt dit door het feit dat er nu een beta versie op staat? Zo ja, wat moet ik doen om alsnog een rom van xiaomi.eu erop te zetten?

Alvast bedankt voor de gedane moeite.
FF teruglezen hier in forum. Iemand al eerder last van gehad volgens mij. Is workarround voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Erop zetten via TWRP is de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:54
Joatg schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 07:26:
.............. Nu wil ik een rom installeren van xiaomi.eu maar dat werkt niet. De telefoon geeft dan aan dat de update file corrupted is. Heb verschillende roms geprobeerd maar allemaal hetzelfde verhaal.............
Xiaomi.eu bestanden zijn geen officiele door Xiaomi ondertekende bestanden en worden geweigerd door de originele recovery. een andere recovery, zoals TWRP, installereren is dan de volgende stap. Daarmee kan je ook niet ondertekende rom's installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2015 @ 18:33:
[...]

Ja natuurlijk. Want als ik buiten ben zet ik altijd 3G uit om niet bereikbaar te zijn en rijd geen auto als het bewolkt is en regent want dan moet ik mijn auto weer poetsen. :+

Nee, serieus. Wij hebben er hier 2 en beide geen enkel probleem met GPS. Ik heb wel wisselende snelheid op Wifi met beide toestellen. Ene keer 30 Mbs down, andere keer net 5. Ook op andere router getest zelfde resultaat maar weet niet of dat aan de case ligt. Dat heb ik niet getest. Ligt niet aan de Rom want ik draai CM en vrouw zit nog op de EU rom.
Woehahaha!!! 8)

Lachen man, maarruh, je snapt natuurlijk wel dat als ik 3G aanzet ik ook met deze case een betere (of liever gezegd minder slechte) locatiebepaling heb dan zonder 3G, maar de fix duurt veel te lang het is nog altijd erg onnauwkeurig. Het gaat me er natuurlijk om of je (als je er zin in hebt) het onderweg eens zonder 3G wilt proberen en kijken wat het resultaat is met de alu case (of had je dat al gedaan? Dat heb ik even niet uit je reply gefilterd).

In elk geval heb ik met de originele plastic case geen enkel probleem met ALLEEN gps aan (binnen een paar seconden), maar met de alu case kan ik dat dus wel vergeten. Met 3G aan heb ik in de originele case bijna instant de goede locatie..... d:)b

Zoals ik eerder al zei, verrekte jammer, want het is een prachtige case...... :'(

Is trouwens te koop, dus wie interesse heeft..... 5 euri incl porto in nl. PM dan even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat moet dan toch in wat anders zitten dan je case. Zal vanmiddag eens een rondje doen zonder 3G ..... en het is bewolkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand deze : http://www.needrom.com/download/cyanogenmod-3/# al geprobeerd? Is een andere versie vd CM Rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
deleted

[ Voor 105% gewijzigd door dirkhimself op 29-12-2015 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja,loopt goed,.
2 dagen erop gehad ,Nandroid van gemaakt en inmiddels op MIUI 7 xiaomi.eu 5.12.24 Beta en die draait ook als een trein .Mét PlayStore en Multilanguage.
Ben je wel zeker dat je cases een full alu body hebben en niet zoals mijn bestelde een alu ring rond het toestel en een een plastic achterplaat ? Ik heb de neiging om de bewering van @dirkhimself te geloven.
Zoals ik eerder als zei ,in de full alu body telefoons zijn speciaal plastic strips over de antennes ingebouwd,dat doen ze niet voor niks,het verstoord het disign alleen maar en als het kan vermijden ze dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 15:58:
[...]

Ja,loopt goed,.
2 dagen erop gehad ,Nandroid van gemaakt en inmiddels op MIUI 7 xiaomi.eu 5.12.24 Beta en die draait ook als een trein .Mét PlayStore en Multilanguage.
Ben je wel zeker dat je cases een full alu body hebben en niet zoals mijn bestelde een alu ring rond het toestel en een een plastic achterplaat ? Ik heb de neiging om de bewering van @dirkhimself te geloven.
Zoals ik eerder als zei ,in de full alu body telefoons zijn speciaal plastic strips over de antennes ingebouwd,dat doen ze niet voor niks,het verstoord het disign alleen maar en als het kan vermijden ze dat.
Welke Rom vind jij het beste? Ik erger me gewoonweg aan Miui qua design en meuk maar heb het idee dat deze iets vloeiender draait. Bij scrollen Nu.nl app hapert de mijne een beetje terwijl die vd vrouw gewoon vloeiend loopt.

Ja, volledig alu. Phone weegt ook nu bijna 2x zo zwaar en is ijskoud. :+ Volgens mij heeft Dirkhimself hem besteld nav mijn link. Net test gedaan, zonder 3G en Wifi. Fix iets langzamer, seconden of 10, daarna nauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:24:
[...]

Welke Rom vind jij het beste? Ik erger me gewoonweg aan Miui qua design en meuk maar heb het idee dat deze iets vloeiender draait. Bij scrollen Nu.nl app hapert de mijne een beetje terwijl die vd vrouw gewoon vloeiend loopt.

Ja, volledig alu. Phone weegt ook nu bijna 2x zo zwaar en is ijskoud. :+ Volgens mij heeft Dirkhimself hem besteld nav mijn link. Net test gedaan, zonder 3G en Wifi. Fix iets langzamer, seconden of 10, daarna nauwkeurig.
Ik heb de neiging om voor de MIUI te kiezen,ik schrok ervan hoe kaal hij is,de rom is 683 MB groot en ik heb er een zwart thema op en Apex launcher overheen. Ik zou zeggen,neem een Nandroid en flash hem .TWRP blijft behouden. Root is wel weg maar ik heb Update-SuperSU -v2.46.zip geflasht en had weer root.
Ik heb een wipe Dalvick ,Cache ,System , Data en Factory reset gedaan
Wat betreft GPS,mijn TomTom Go1005 doet er langer over om een fix te krijgen dan elke telefoon die ik al heb gehad ,met uitzondering van de eerste MTK's.
Zoals ik al eerder zei vind ik de GPS uitzonderlijk voor een MTK ,ik was echt verrast.
Net zo goed of beter dand de duurdere Samsungs met Snapdragon.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2015 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:24:
[...]
tja, ik heb ook liever kale android, en dat MIUI staat me ook tegen..... maar goed. Maar even wachten op een stabiele CM.... of loop ik zoals wel vaker weer wat achter en is er al een stabiele CM?
Ja, volledig alu. Phone weegt ook nu bijna 2x zo zwaar en is ijskoud. :+ Volgens mij heeft Dirkhimself hem besteld nav mijn link.
Yep, en nog bedankt hè .....
Net test gedaan, zonder 3G en Wifi. Fix iets langzamer, seconden of 10, daarna nauwkeurig.
OK, bedankt voor je bijdrage. d:)b

Bij mij zit ie er regelmatig kilometers naast met de alu .....

Misschien is het alu van mijn hoesje net een fractie dikker, wie zal het zeggen, maar ik weet wel dat ik er met dit achterkantje niet op kan bouwen...... heel jammer.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:45:
[...]
Zoals ik al eerder zei vind ik de GPS uitzonderlijk voor een MTK ,ik was echt verrast.
Net zo goed of beter dan de duurdere Samsungs met Snapdragon.
Ben ik het helemaal mee eens, normaal gesproken heb je bij deze telefoon inderdaad gruwelijk snel een fix......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirkhimself schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:54:
[...]

tja, ik heb ook liever kale android, en dat MIUI staat me ook tegen..... maar goed. Maar even wachten op een stabiele CM.... of loop ik zoals wel vaker weer wat achter en is er al een stabiele CM?

[...]

Yep, en nog bedankt hè .....

[...]

OK, bedankt voor je bijdrage. d:)b

Bij mij zit ie er regelmatig kilometers naast met de alu .....

Misschien is het alu van mijn hoesje net een fractie dikker, wie zal het zeggen, maar ik weet wel dat ik er met dit achterkantje niet op kan bouwen...... heel jammer.

[...]

Ben ik het helemaal mee eens, normaal gesproken heb je bij deze telefoon inderdaad gruwelijk snel een fix......
Ik bedoelde net dat ik de MIUI als zeer kaal beschouw,veel kaler dan CM zelfs en met Apex of Nova heb je er al helemaal geen last meer van

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2015 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:57:
[...]

Ik bedoelde net dat ik de MIUI als zeer kaal beschouw,veel kaler dan CM zelfs en met Apex of Nova heb je er al helemaal geen last meer van
Kaal? Er zit allemaal van die Xiaomi rommel op. Een cleaner, themashop en van die onzin waarbij je dan een account moet maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2015 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 18:52:
[...]

Kaal? Er zit allemaal van die Xiaomi rommel op. Een cleaner, themashop en van die onzin waarbij je dan een account moet maken.
yeah, what he said!!

Ze verkopen zelfs een bluetooth / fm transmitter voor in je auto, die kan je alleen besturen vanaf je telefoon als je een Xiaomi account hebt (wil ik niet) en Chinees kunt lezen (kan ik niet.....)

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik blijf bij die Xiaomi Rom in zoekscherm Chinese tekens zien.

Maar nogmaals...volgens mij loopt hij snappier dan CM. Grrrrrrrrrrrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Ik mijn prime gisteren binnen gekregen. Waanzinnig veel telefoon voor zo weinig geld (ik heb 146 euro betaald). Ik merk dat ik eigenlijk de telefoon onbewust met dure modellen vergelijk. En daar gaat het fout. Zelfs mijn OnePlus One (Snapdragon 801) is vele malen sneller volgens antutu. Het laden van een spel als Nova3 heeft zeker 3x zoveel tijd nodig om te laden als op de OnePlus. Als het spel draait, merk ik geen verschil.

Wat ik wel vervelend vind is dat een aantal dingen gewoon niet werken. Mijn Harmony hub wordt niet gevonden. Downloaden van bestanden is een beetje hit & miss: soms wel, meestal niet (rom is Xiaomi EU versie, laatste versie).

Verder mooi toestel, ga toch ook CM proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 18:52:
[...]

Weet je zeker dat je de juiste hebt ? Hieronder de Hermes ?

http://xiaomi.eu/community/threads/5-12-24.29212/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Die draai ik nu ook, ook daar een aantal apps van Xiaomi. Nog geen problemen gehad met Chinese tekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelleeelco schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:40:
Die draai ik nu ook, ook daar een aantal apps van Xiaomi. Nog geen problemen gehad met Chinese tekens.
Wat is een aantal ? Ik kan het nu niet meer meteen zien omdat ik al mijn eigen apps heb bijgezet maar ik maak graag een Factory reset om te kijken wat erover blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
18 apps...(niet allemaal nutteloos of zo!)

MI account
Updater
Klok
Geluidsrecorder
Calculator
Kompas
Mi Remote
Downloads
Scanner
Report Bug
SIM Toolkit2
Authentication
Weer
Thema
Browser
Veiligheid
Radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mss een stupide vraag,maar hoe post ik hier een screenshot en hoe neem ik die met de redmi,totaal geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelleeelco schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:49:
18 apps...(niet allemaal nutteloos of zo!)

MI account
Updater
Klok
Geluidsrecorder
Calculator
Kompas
Mi Remote
Downloads
Scanner
Report Bug
SIM Toolkit2
Authentication
Weer
Thema
Browser
Veiligheid
Radio
Ja man, het is maar wat je gebruikt he ,als je email al nutteloos vindt!!!
Op Samsung staat geen radio en daar klagen ze dan ook over,muggeziften kan je altijd

Al eens Touchwiz gehad?
Je kan het er toch afkeilen met root ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2015 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat ik de TWRP Zip niet meer kan installeren in de CM Recovery? Ik wil graag eerst backup maken van phone voordat ik weer ga rommelen maar die Zip doet niks. Kom iedere keer weer in CM Recovery. Update voor CM Recovery staat uit.

En ja, ik heb op die andere phone de juiste EU Hermes Rom. Ik vind dat toch echt veel rommel en systeeminstellingen zijn 1 grote brei. CM is daarin ook veel logischer met bijna stock Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Ik muggezift toch niet? Je vroeg welke apps, ik heb ze alleen maar weergegeven.
Ik vind de apps totaal geen probleem. Ik heb ze in een apart mapje geplaatst en daar staan ze prima.

Alleen jammer dat Downloader niet goed werkt, en dat hij mijn Harmony Hub niet vindt in het netwerk (met de OnePlus geen probleem). Ik vind MIUI echter een ontzettend mooie interface en maak het graag werkend, ga rustig experimenteren met de stable EU en toch weer de Global MultiRom (waarmee hij geleverd werd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I rest my case,ieder zijn meug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
laatste woord?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan eindeloos over gebakkeleid worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:55:
Klopt het dat ik de TWRP Zip niet meer kan installeren in de CM Recovery? Ik wil graag eerst backup maken van phone voordat ik weer ga rommelen maar die Zip doet niks. Kom iedere keer weer in CM Recovery. Update voor CM Recovery staat uit.

En ja, ik heb op die andere phone de juiste EU Hermes Rom. Ik vind dat toch echt veel rommel en systeeminstellingen zijn 1 grote brei. CM is daarin ook veel logischer met bijna stock Android.
Wat bedoel je, ik had Twrp op CM en deze was behouden na flashen MIUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
haha, inderdaad. Laten we dat maar niet doen! Enige wat ik wilde doen is je een nieuwe Factory reset besparen om uit te vinden wat de apps zijn die bij de rom geleverd zijn...:) was goed bedoeld.

Nogmaals, echt mooie interface dat MIUI. Is inderdaad wel even wennen als je van CM komt (niet alles is logisch) en ik geef Musicmaster gelijk dat CM veel cleaner en overzichtelijker is.. maar man, wat vind ik het mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelleeelco schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:02:
haha, inderdaad. Laten we dat maar niet doen! Enige wat ik wilde doen is je een nieuwe Factory reset besparen om uit te vinden wat de apps zijn die bij de rom geleverd zijn...:) was goed bedoeld.

Nogmaals, echt mooie interface dat MIUI. Is inderdaad wel even wennen als je van CM komt (niet alles is logisch) en ik geef Musicmaster gelijk dat CM veel cleaner en overzichtelijker is.. maar man, wat vind ik het mooi!
HaHa factory reset was al gebeurd,eerst Nandroid,binnen 3 minuten weer als het was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:02:
[...]

Wat bedoel je, ik had Twrp op CM en deze was behouden na flashen MIUI
Ben Twrp juist kwijtgeraakt na flashen CM :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Nog een positief puntje over de Redmi... met de OnePlus (ook 1800 netwerk) heb ik binnen gewoon nauwelijks bereik. Ik moet echt naar boven lopen om te kunnen bellen.

Met de Redmi totaal geen probleem, bijna vol bereik in huis! Echt onvoorstelbaar! Als die kerel van die CM port het voor elkaar krijgt om de data te kunnen wisselen op de sim kaarten (zonder de simkaarten te wisselen) ga ik toch over naar CM.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las ook ergens dat ze aan het proberen zijn de 800 Mhz band operationeel te krijgen voor 4g.

Iemand die me ff kan helpen met de TWRP zip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:05:
[...]

Ben Twrp juist kwijtgeraakt na flashen CM :?
Twrp flashen via fastboot ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Je kan sinds de bootloader unlocked is de manier van rashr gebruiken?
Dan kan je zo super makkelijk TWRP installeren + meteen je nieuwe rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:08:
Ik las ook ergens dat ze aan het proberen zijn de 800 Mhz band operationeel te krijgen voor 4g.

Iemand die me ff kan helpen met de TWRP zip?
Maar die 800 Mhz wordt toch niet ondersteund door Redmi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er vanavond tussenuit,morgen ben ik er weer ,te rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theduke1989 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:09:
Je kan sinds de bootloader unlocked is de manier van rashr gebruiken?
Dan kan je zo super makkelijk TWRP installeren + meteen je nieuwe rom.
Zegt me even niks.... welke manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelleeelco schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:10:
[...]

In Belgie hier geen problemen ermee,maar blijkbaar is dat een Provider issue ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:11:
[...]

Heb de complete tutorial gepakt:
Hello all,

Because more and more new devices of Xiaomi need TWRP recovery i hope with this tutorial you will be able to install new roms and more in the future. This method works on every device besides the Xiaomi devices. (you must download the correct TWRP recovery image) And roms that are available for your device are supported with this method.

What you need?
1. rashr.apk file:
http://www98.zippyshare.com/v/t6NvHKQs/file.html
2. TWRP for your own device (we use for now TWRP for the Mi4)
http://www.mediafire.com/...8.6.0-cancro-20150328.img

Tutorial you must follow:
1. With your phone explorer extract the zip file of the recovery
For easier manipulation copy the "recovery.img" from extracted file to a folder you want
Open the rashr application, it should ask you for root, accept it (If you're on MIUI 6 you have to launch it, close it go to security app and allow root access to this app)
You can create a backup if you want to feel more secure.
2. Now select the first option of the app called "Recovery from storage", it will show a browser, go to the folder where "recovery.img" (or "TWRP-v2.8.6.0-cancro-20150328.img" for TWRP) is, click on it, validate the flash.
PS:It only takes seconds and the flash is done, the app will ask you if you want to reboot to recovery, you can say yes if you want to check or use it right know.

PS: with this method you dont need to do anything difficuilt to install a TWRP recovery.
This method is great for people that want to install fast new ROMS.
Please note: this method doesent break your warrenty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelleeelco schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:10:
[...]

Nog niet, klopt maar las op XDA ergens dat het wel mogelijk zou moeten zijn. Ik heb hier voorlopig in mijn huisomgeving alleen 3g. Ach, voor mail, app etc ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:12:
[...]

In Belgie hier geen problemen ermee,maar blijkbaar is dat een Provider issue ?
Nee, de redmi ondersteund niet de 800Mhz band... dat heeft met provider niets te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theduke1989 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:14:
[...]

Heb de complete tutorial gepakt:

[...]
Tnkx

Had wel deze gevonden: http://www.gizdev.com/roo...p-on-xiaomi-redmi-note-2/

Mooie wereld die Android wereld. :+

Morgen weer een dag.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2015 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:11:
[...]

Rashr is gewoon te vinden in de Play Store.
Mooie app trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Raar hoor. Met de EU roms (zowel stable als developer) kan de Harmony App de hub niet vinden, zelfs niet via bluetooth (handmatige paring). Met CM erop vindt hij de hub gelijk.

Maar CM is me toch niet stabiel genoeg (wel qua operating systeem maar ik kan niet van data wisselen, iets dat ik vaak moet/wil doen). Nu terug naar de officiele stable Global rom. En vergeleken met MIUI is CM toch wel erg simpel... stom, ik weet het, maar de icoontjes bijvoorbeeld die netwerk / wifi etc aangeven zien er zoveel gelikter uit met MIUI :).

Maar helaas... ook de officiele MIUI stable versie vindt mijn Harmony HUB niet! Ik begrijp er niets van... ga maar terug naar de EU Weekly en blijf dan maar de OnePlus als afstandsbediening gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Zijn dat geen permission issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelleeelco schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:17:
[...]

Nee, de redmi ondersteund niet de 800Mhz band... dat heeft met provider niets te maken.
Waarom heb ik hier in Belgie dan wél 4G ?
Kijk hier maar eens alléén KPN en VODAFONE ondersteunen De 800 band,dus wél provider gebonden

http://www.gsmhelpdesk.nl...nden-lte-frequentiebanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:19:
[...]

Tnkx

Had wel deze gevonden: http://www.gizdev.com/roo...p-on-xiaomi-redmi-note-2/

Mooie wereld die Android wereld. :+

Morgen weer een dag.
Dus de Fastboot methode zoals ik eerder zei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 03:53:
[...]

Waarom heb ik hier in Belgie dan wél 4G ?
Kijk hier maar eens alléén KPN en VODAFONE ondersteunen De 800 band,dus wél provider gebonden

http://www.gsmhelpdesk.nl...nden-lte-frequentiebanden
Omdat je 4G hebt op een andere band dan de 800. In Nederland heb je alleen met T-Mobile landelijke dekking zonder de 800 band, met alle andere providers alleen in stedelijk gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Momus schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:43:
Zijn dat geen permission issues?
Hmm, daar had ik nog niet aan gedacht. Het verbinden is inmiddels gelukt met de 'deep scan' van de app...dus momenteel toch weer de EU Hermes rom (beta versie). Ik denk dat ik de eerste keer dat ik flashte vergeten was om een wipe te doen, want nu werkt ook downloaden perfect.

Super toestel... Had hem in twee weken binnen, samen met de screenprotector (Nilkin termpered glass). Case kwam precies 1 dag later. Case is geen geweldige kwaliteit (lijkt wel also rand er om heen een beetje los zit...even aandrukken en dan is het wel goed) maar wat kun je verwachten voor 2 dollar, inclusief verzenden :)

Jammer dat Tudia (of CaseMate, Otterbox, etc) geen cases maakt voor deze telefoon; voor de OnePlus heb ik de Tudia Dual en dat is echt super beschermend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:15:
[...]

Nog niet, klopt maar las op XDA ergens dat het wel mogelijk zou moeten zijn. Ik heb hier voorlopig in mijn huisomgeving alleen 3g. Ach, voor mail, app etc ruim voldoende.
Ja er is een heel topic op XDA over. De MediaTek SOC ondersteunt wel de band 20, maar in de kernel source van de Redmi is hij niet ingeschakelt. Hiervoor moeten de kernel sources vrijgegeven worden door MediaTek en dat is nog niet gebeurd (er is wel een inofficiele 'leak' maar niet duidelijk of die compleet is).

Dan moet er nog iemand heeeeel veel tijd in gaan steken om dat voor elkaar te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 18:55
Mijn Note 2 is binnen bij DHL. Topone geeft aan een filmpje te maken voordat je tekent. Hebben jullie dat ook gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cabo schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:48:
Mijn Note 2 is binnen bij DHL. Topone geeft aan een filmpje te maken voordat je tekent. Hebben jullie dat ook gedaan?
Top One geeft aan te filmen hoe je hem open maakt voor tekenen. DHL gaat nooit akkoord met openen voordat je tekent. Onzin dus. Als je hem betaald met PP of CC heb je sowieso verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelleeelco schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:34:
[...]

Hmm, daar had ik nog niet aan gedacht. Het verbinden is inmiddels gelukt met de 'deep scan' van de app...dus momenteel toch weer de EU Hermes rom (beta versie). Ik denk dat ik de eerste keer dat ik flashte vergeten was om een wipe te doen, want nu werkt ook downloaden perfect.

Super toestel... Had hem in twee weken binnen, samen met de screenprotector (Nilkin termpered glass). Case kwam precies 1 dag later. Case is geen geweldige kwaliteit (lijkt wel also rand er om heen een beetje los zit...even aandrukken en dan is het wel goed) maar wat kun je verwachten voor 2 dollar, inclusief verzenden :)

Jammer dat Tudia (of CaseMate, Otterbox, etc) geen cases maakt voor deze telefoon; voor de OnePlus heb ik de Tudia Dual en dat is echt super beschermend.
Met mijn aluminium case is hij als een blok beton en ziet eruit als een highend telefoon. FF terugzoeken in forum.

NB: er wordt gemeld dat GPS het minder doet, maar ik heb er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Weet ik, ik heb het gevolgd. Aluminium is echter niet heel geschikt als val bescherming...Het voelt wel heel stevig aan, maar het geeft de val gewoon door aan de telefoon die dan alsnog kapot gaat. Beste is tpu of een andere materiaal dat goed absorbeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu denk ik 8 jaar een smartphone maar heb er nog nooit 1 laten vallen. Ik neem de gok maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Welke Rom gebruiken jullie? Ik lees dat de laatste CM12 rom niet stabiel is, en dat HDR niet werkt. Ik zoek een clean Android rom geen MIU :)

edit: Toestel binnen. Mooi toestel!. Heb verschillende toestellen gehad. HTC nexus, Zopo, Iocean, LG G3. Maar dit toestel is echt prachtig voor een prijs van 150 euro.

[ Voor 37% gewijzigd door Cabo op 30-12-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CM niet stabiel? Ik heb geen vastlopers, reboots of wat dan ook. Enige wat ik opmerkte tov vrouw dat scrollen in Nu.nl iets minder vloeiend gaat, nauwelijks een probleem. Wordt vast wel opgelost middels updates. Bij mij geen Xiaomi Roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Ik wil even een lans breken voor MIUI.
Zoveel mensen zoveel smaken. Dat geldt ook voor welke ROM je voorkeur heeft.
Ik ben zeer tevreden met de xiaomi.EU rom's. Deze zijn stabiel en aangepast voor gebruik in Europa. Ook de GPS is betrouwbaar en snel met deze ROM. Ze worden wekelijks aangepast als er weer een nieuwe ROM vanuit China beschikbaar is. MIUI vind ik er mooi uit zien en er zijn leuke thema's beschikbaar, waarmee je smartphone in één keer een heel ander uiterlijk krijgt.
Het is niet voor niets dat er wereldwijd miljoenen mensen gebruik van maken.
Een nadeel is wel dat Google Smart Lock niet werkt of nl alert. Maar dit weegt niet op tegen de voordelen.
Maar mensen die CM prefereren zullen ook wel zo hun reden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:46:
CM niet stabiel? Ik heb geen vastlopers, reboots of wat dan ook. Enige wat ik opmerkte tov vrouw dat scrollen in Nu.nl iets minder vloeiend gaat, nauwelijks een probleem. Wordt vast wel opgelost middels updates. Bij mij geen Xiaomi Roms.
Bij mij haperde er toch nog wat. Maar dat kan goed liggen aan perceptie...Het ging wel goed mis toen ik van SIM de data wisselde..zodra ze dat werkend hebben is cm moeilijk te verslaan in eenvoud.

Edit: lees op het forum van xda dat de build van gisteren nogal wat issues had, versie 26 schijnt zeer stabiel te zijn

[ Voor 9% gewijzigd door jelleeelco op 30-12-2015 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Recovery flashen of nieuwe rom kost altijd veel tijd...
Ik heb deze tutorial gebruikt, met daarnaast minimal_adb_fastboot_v1.3.1
Pagina: 1 ... 19 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken