"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Awesome, ik stuur je een berichtje!Daytona schreef op zondag 20 december 2015 @ 07:46:
Ik heb nog twee glazen exemplaren liggen. Mijn scherm reageert heel slecht, dus ik ben huiverig om überhaupt iets op het scherm te plakken.
Dus die kun je overnemen als je wilt.
Wil wel echt een tempered screen protector, ik zou wel weer precies de pech hebben dat er hij in die 2 weken valt.Verwijderd schreef op zondag 20 december 2015 @ 11:43:
[...]
Als je er een besteld is hij meestal vanuit China binnen 2 weken binnen. Loop je toch tot die tijd met de affabriek folie rond.
NB: Gearbest was bij mij een drama. Zie dit forum.
Tuurlijk werkt dat..anandus schreef op zondag 20 december 2015 @ 16:23:
[...]
Werkt alles? Camera, bellen, sms, etc?
En hoe zit het met batterijgebruik?
Ik heb de nieuwe versie draaien met nano gapps en nova launcher. En dat blijft zeer zeker zo. Helemaal happy mee.
[ Voor 12% gewijzigd door iNFiNiTY- op 20-12-2015 19:58 ]
last hiervan Sim 1 is working 4g,sim 2 not work 4giNFiNiTY- schreef op zondag 20 december 2015 @ 19:54:
[...]
Tuurlijk werkt dat..een van de beste rom's te krijgen voor de redmi note 2 imo. Draai hem zonder problemen. Kleine tweakjes hier en daar maar overall echt een snelle stabiele versie van CM.
Ik heb de nieuwe versie draaien met nano gapps en nova launcher. En dat blijft zeer zeker zo. Helemaal happy mee.
Tsja, ik gebruik m'n tweede sim voor een paar gesprekken die prima werken over 3G. Dus of ik dat persoonlijk heel erg vind.. Niet echt.theduke1989 schreef op zondag 20 december 2015 @ 22:11:
[...]
last hiervan Sim 1 is working 4g,sim 2 not work 4g
Vind trouwens ook dat hij erg rapido laad, erg tevreden daar over.
[ Voor 9% gewijzigd door iNFiNiTY- op 20-12-2015 22:33 ]
Ik ben er 'soms' vergeten bij te zetten. Soms krijg ik de notificaties/toggles namelijk niet naar beneden geveegd als ik in een app zit. Voor de rest nul problemen met het scherm.Verwijderd schreef op zondag 20 december 2015 @ 11:41:
[...]
Kan beter een omruiling doen bij de leverancier van je telefoon. Je accepteert toch niet een slecht reagerend scherm????
Weet niet of het aan de hardware, software of mijn eigen vette vingers ligt ;-).
Een incidentele ergernis waarvoor ik niet het risico neem mijn telefoon terug naar China te sturen.
Ik heb echt 0,0 scherm issues werkt / reageert als een tierelier.. Dus als het blijft aanhouden kan het gewoon aan het scherm liggen ik zou er geen risico's mee willen lopen maar goed.Daytona schreef op maandag 21 december 2015 @ 00:43:
[...]
Ik ben er 'soms' vergeten bij te zetten. Soms krijg ik de notificaties/toggles namelijk niet naar beneden geveegd als ik in een app zit. Voor de rest nul problemen met het scherm.
Weet niet of het aan de hardware, software of mijn eigen vette vingers ligt ;-).
Een incidentele ergernis waarvoor ik niet het risico neem mijn telefoon terug naar China te sturen.
Verwijderd
In de intro van dit topic staat dat T-mobile het beste is wat betreft ondersteunde banden (namelijk lte 3 en 7). De dekkingskaart zegt echter wat anders: https://www.4gmasten.nl/dekking/4g/t-mobile-4g.
Hier staat vooral dat in de Randstad (waar ik het meeste ben) de 900mhz band (LTE
Wat denken jullie?
Ik woon zelf in de randstad (in de buurt van Delft) en werk in Haarlem. Mijn telefoon kan alleen 1800 aan (OnePlus One) en ik heb altijd 4g (vol bereik... Alleen binnen slecht).
Hoe hoger de frequentie hoe slechter het bereik binnen.jelleeelco schreef op maandag 21 december 2015 @ 20:50:
Open die kaart even in Chrome en zoom dan in... Dan zie je dat bijna bij iedere 900 mast ook een 1800 staat.
Ik woon zelf in de randstad (in de buurt van Delft) en werk in Haarlem. Mijn telefoon kan alleen 1800 aan (OnePlus One) en ik heb altijd 4g (vol bereik... Alleen binnen slecht).
Welke provider?
Verwijderd
ah thanks.... zag dat ik ook naar de verkeerde kaart keek. Allen naar de updates van masten die in November zijn geplaatstjelleeelco schreef op maandag 21 december 2015 @ 20:50:
Open die kaart even in Chrome en zoom dan in... Dan zie je dat bijna bij iedere 900 mast ook een 1800 staat.
Vraagje.. Bedoel je dat je met sim 1 4G hebt en dat je je data kan schakelen naar sim 2 en daar dan 3G hebt? Of alleen 2G...iNFiNiTY- schreef op zondag 20 december 2015 @ 22:31:
[...]
Tsja, ik gebruik m'n tweede sim voor een paar gesprekken die prima werken over 3G. Dus of ik dat persoonlijk heel erg vind.. Niet echt.
Vind trouwens ook dat hij erg rapido laad, erg tevreden daar over.
Nou, de silver is binnen en je hebt gelijk, prachtige vervanger voor de originele achterkant, en ja, je hebt helaas ook gelijk over de grip, is voor mij inderdaad ontoereikend..... Maar je krijgt wel hier en daar van die leuke jaloerse blikken... 😁Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:05:
[...]
Heb ik al 08 december gemeld. Bestel dat ding gewoon. Voor ongeveer €7,- kan je je geen buil vallen. Misschien vind jij de grip nog niet goed genoeg (gezien je eisen weet ik het wel zeker) maar als hij valt met een aluminium omlijsting zal hij zeker niet kapot zijn.
Weet je trouwens zeker dat de omlijsting aluminium is? Het lijkt eerder geverfd plastic.....
[ Voor 6% gewijzigd door dirkhimself op 21-12-2015 23:20 ]
too old, too cold
Ik krijg het vandaag binnen en wil gelijk Cm12.1 erop zetten.
Verwijderd
Plastic??? Ik weet of je is opgevallen dat je telefoon fors zwaarder is nu? Lijkt me met plastic niet mogelijk.dirkhimself schreef op maandag 21 december 2015 @ 23:18:
[...]
Nou, de silver is binnen en je hebt gelijk, prachtige vervanger voor de originele achterkant, en ja, je hebt helaas ook gelijk over de grip, is voor mij inderdaad ontoereikend..... Maar je krijgt wel hier en daar van die leuke jaloerse blikken... 😁
Weet je trouwens zeker dat de omlijsting aluminium is? Het lijkt eerder geverfd plastic.....
Verwijderd
Er staat op site van CM12. een recoverytool, maar ik heb deze gebruikt: http://www.mediafire.com/...f0fsm8vx2o948/twrp287.zip CM zou ik niet flashen met de update die standaard op je telefoon staat. Volgens mij gaat dat niet werken.teksetter schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:21:
Heeft de Note 2 van TopOne uit Aliexpress standaard Root toegang? (advies app voor root toegang krijgen?)
Als je CM met TWRP flsht krijg je volgens mij Root en anders kan je deze flashen: http://d-h.st/pEF5 mocht het niet zo zijn. Ik heb van tevoren dit geinstalleerd zodat ik zeker wist dat flashen gewoon zou gaan. Je kan het altijd checken met een Root Checker app.
Succes en veel plezier met je phone. Dat gaat zeker lukken...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2015 12:36 ]
Er staat volgens een screenshots op de site van TopOne dat de MIUI Stable ROM erop staat. Deze heeft geen standaard Root toegang.teksetter schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:21:
Heeft de Note 2 van TopOne uit Aliexpress standaard Root toegang? (advies app voor root toegang krijgen?)
En ongeveer 1 dag als ik ook gaat surfen met google chrome. Dus best wel netjes.
http://www.banggood.com/X...-Smartphone-p-992914.html
Mijn ervaring;
4 dec
Besteld voor US$165.89; niet op voorraad; expected back in stock: 10 dec.
8 dec
Email: "Your order was shipped out." Met daarbij ook een tracking nummer
~ 10 - 14 dec
Ik merkte ik dat ik niet meer op de orderpagina van dit product kon komen.
Dit resulteerde in een Error 500. (De orderpagina's van alle eerder bestelde produkten openden wel.)
14 dec
Contact via live-chat;
https://dapi.stackstorage.com/index.php/s/ip8dWEFDZjXkKbu
15 dec
Orderpagina werkt weer, alleen tot mijn verbazing ziet ik staan:
"Shipped Date:2015-12-14 11:00:35"
Dus ik duik weer op de live-chat;
https://dapi.stackstorage.com/index.php/s/lRPIPa7OqxXD4hS
22 dec (ten tijde van schrijven)
Het tracking nummer werkt nog steeds niet, en ik heb mijn telefoon ook nog niet ontvangen.
Gezien de shipping date van 14 dec, kan het zijn dat alles nog gewoon goed gaat komen (En ik extra kosten mag gaan betalen voor import
Edit:
4 jan
Via postNL (twitter) een 3S omnummering ontvangen.
Pakket ligt momenteel bij de douane (NL).
7 jan
Brief van PostNL;
Internationaal pakket aangekomen op het internationaal sorteercentrum, waarde kunnen ze niet bepalen.
Bijgevoegd formulier naar waarheid ingevult, factuur bijgevoegd en teruggestuurd.
13 jan
Hij's binnen! Wat een prachtding!
[ Voor 13% gewijzigd door sjhgvr op 13-01-2016 23:55 ]
Ja, kan best zijn dat ik het niet goed zie hoor, ik ben ook nogal sceptisch van aard. 🙅Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:25:
[...]
Plastic??? Ik weet of je is opgevallen dat je telefoon fors zwaarder is nu? Lijkt me met plastic niet mogelijk.
Hij is inderdaad fors zwaarder,maar niet storend, geeft zelfs een fijner gevoel, met de originele achterkant was ie zelfs wel wat ielig en erg licht. Nee ik ben er blij mee hoor, ik vroeg me alleen af of jij dat ook zo ervaarde. Ik heb trouwens nu ook de transparante film op de achterkant aangebracht, en nu heb ik veel meer grip ook!!
dat is een app. Open deze en ga naar Activity. Je zoekt naar USB en klikt op "play" button, zo kom je in het "USB computer verbinding" menu.Paul Hewson schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 17:54:
[...]
Is mij nog niet gelukt. Zou je kunnen uitleggen waar ik "more shortcuts" moet zoeken?
succes
Ik heb op de 12e dezelfde besteld (was op voorraad), verzonden op de 18e. Via de live chat wel een tracking code gekregen, die ging werken op de 21e (status: pre-advised).Ben bang dat dat nog lang gaat duren.... Douane kosten interesseren me niet, kun je toch niets aan veranderen. Dat het door de douane veel langer gaat duren vind ik wel vervelend!DaPi schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 17:09:
Toevallig iemand devolgende besteld?
http://www.banggood.com/X...-Smartphone-p-992914.html
....
Gezien de shipping date van 14 dec, kan het zijn dat alles nog gewoon goed gaat komen (En ik extra kosten mag gaan betalen voor import)
Eerst wordt je pakket in Engeland afgeleverd en dan gaat het verder als een nieuwe en andere code door naar Nederland. Dat is meestal een dag nadat het eerste pakket is afgetekend.
Bij was China naar Engeland 2 dagen. Engeland naar Nederland is al 3 dagen, maar ik denk dat ze het gewoon druk hebben. Vroeg me alleen af wat SHIPMENT INFORMATION RECEIVED betekende. Ik hoopte dat ze na 3 dagen al wel meer hadden dan alleen wat info.teksetter schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 18:21:
Van TopOne besteld. Van China naar Engeland en levering in Engeland duurt precies 10 dagen. Van Engeland naar Nederland is het 3 dagen.
Eerst wordt je pakket in Engeland afgeleverd en dan gaat het verder als een nieuwe en andere code door naar Nederland. Dat is meestal een dag nadat het eerste pakket is afgetekend.
Verwijderd
Nooit eerder gedaan en zie het uitweg niet meer door bos. Teveel opties en kom eigenlijk niet uit.
Verwijderd
TWRP flashen, zie link die ik je hierboven ergens al gaf en middels TWRP CM flashen. Root zit in Rom.teksetter schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 19:49:
Voor mensen die cm 12.1 reeds erop hebben gekregen. Kan iemand kort en krachtig vertellen welke stappen er moeten worden doorlopen om root access te kunnen krijgen en cm12.1 erop te kunnen zetten.
Nooit eerder gedaan en zie het uitweg niet meer door bos. Teveel opties en kom eigenlijk niet uit.
Stappen staan hier:
http://forum.xda-develope...rom-redmi-note-2-t3272872
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2015 20:28 ]
Het is gelukt.Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:26:
[...]
TWRP flashen, zie link die ik je hierboven ergens al gaf en middels TWRP CM flashen. Root zit in Rom.
Stappen staan hier:
http://forum.xda-develope...rom-redmi-note-2-t3272872
Nu moeten er nog Gapps erop.
Ik schrijf zo wat ik precies heb gedaan.
Verwijderd
teksetter schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:29:
[...]
Het is gelukt.
Nu moeten er nog Gapps erop.
Ik schrijf zo wat ik precies heb gedaan.
Via volgende weg gedaan.
http://www.droidbeep.com/...-2prime-and-install-twrp/
Ging super makkelijk.
Nu moet ik alleen de gapps erop krijgen.
Root zit al in CM 12.1/onder developer options en dan instellen op "Apps only" je hoeft er verder niks voor te doen en ook geen SU erop flashen dus.teksetter schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 19:49:
Voor mensen die cm 12.1 reeds erop hebben gekregen. Kan iemand kort en krachtig vertellen welke stappen er moeten worden doorlopen om root access te kunnen krijgen en cm12.1 erop te kunnen zetten.
Gapps kan je direct door flashen in recovery/twrp even dalvik en cache whipe doen - reboot en klaar.. In een hap door.teksetter schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:32:
Well ik heb cm12.1 erop kunnen krijgen.
Via volgende weg gedaan.
Ging super makkelijk.
[ Voor 28% gewijzigd door iNFiNiTY- op 22-12-2015 20:35 ]
Verwijderd
Daar kwam ik dus ook pas later achteriNFiNiTY- schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:33:
[...]
Root zit al in CM 12.1/onder developer options en dan instellen op "Apps only" je hoeft er verder niks voor te doen en ook geen SU erop flashen dus.

Verwijderd
Gapps https://github.com/cgapps...rm64-2015-07-17-15-08.zipteksetter schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:32:
Well ik heb cm12.1 erop kunnen krijgen.
Via volgende weg gedaan.
Ging super makkelijk.
Ook via TWRP
FAQ
ROOT! ROOT! Give me root or i'll die!!! Where root is???
First of all do not flash any supersu/superuser/superman zip package to get root. Go to Settings>Developement Settings>Root acces > Apps Only
Verwijderd
Yepteksetter schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:36:
Dat heb ik al. Staat ook op mijn root. Hoe te installeren. Via recovery?
reboot
apply update.
wipe data
wipe cache
reboot to bootloader.
power down
view rec.lblabal
via apply update kan het niet.
Ja recovery - install gapps zip - whipe dalvik/cache - reboot - et voila.teksetter schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:36:
Dat heb ik al. Staat ook op mijn root. Hoe te installeren. Via recovery?
Welke recovery heb je?
[ Voor 5% gewijzigd door iNFiNiTY- op 22-12-2015 20:39 ]
1st daily build is now available. Please visit http://hermescm.cloudapp....CM12.1-UNOFFICIAL-HERMES/ to download. Builds from tomorrow will be available daily around 8AM UTC"
Heb deze nu, kan je gewoon via settings -cyanogen updates checken/ binnenhalen. Ik vind helemaal mooi, en in sync.
[ Voor 3% gewijzigd door iNFiNiTY- op 22-12-2015 20:48 ]
Verwijderd
Zelfde probleem. Nu krijg ik maar die Gapps niet erop. Begrijp ook niet via welke weg het nu erop moet. Heb iets gevonden ik test dat even. Iemand een tip?Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:48:
Vreemd is wel dat TWRP nu weg is en het CM Recovery is? Heb ik zelf niet gedaan. Zit waarschijnlijk in de update.
Verwijderd
Eerst natuurlijk Volume Up en starten zodat je in recovery komt....
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2015 20:55 ]
Maar het is GELUKT.
Heren, mijn dank aan iedereen voor tips en hulp.
TWRP is weg maar maakt niet uit. Ik blijf nu toch cm gebruiken voortaan.
cm-12.1-20151222-UNOFFICIAL-hermes.zip
Alleen het is weg om mijn eigen domme handeling.
Na installeren van cm12.1 ben ik alles gaan lopen wypen enzo. Toen is het verwijderd denk ik.
Je moet selectief whipen, alleen dalvik en cache aantikken. (Kan je ook doen als batt beetje snel leeg begint te raken, werkt super) Ik heb dezelfde idd.teksetter schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:00:
Ooh laatste
cm-12.1-20151222-UNOFFICIAL-hermes.zip
Alleen het is weg om mijn eigen domme handeling.
Na installeren van cm12.1 ben ik alles gaan lopen wypen enzo. Toen is het verwijderd denk ik.
Maar jah nu geleerd en super toestel met super cm12.1 erop. Ik hoop dat het zo blijft.
Verwijderd
Als ik een factory reset doe zal dan de Root optie weer terug zijn Ifinity?
Je moet even de nieuwe erop zetten 222 op het einde. Nja je moet niks maar goed.
Verwijderd
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2015 21:06 ]
Ja die root zit standaard in de CM12.1 ROM dus dat alleen weer aantikken in dev options lijkt me zo. Zou idd ff clean beginnen en die laatste build erop knallen die ik postte en dan met twrp.Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:04:
Ik heb niks gewist. Zit echt in die update. Nu kan ik TWRP weer gaan flashen want ik wil wel een backup kunnen maken van mijn settings.
Als ik een factory reset doe zal dan de Root optie weer terug zijn Ifinity?
Al kon ik via update er heen.. Kan je proberen? Zip in een mapje zetten "cmupdater" en dan via settings-about-cyanogen mod updates (flashed hij hem als update erover heen) werkte bij mij prima iig.
http://hermescm.cloudapp....CM12.1-UNOFFICIAL-HERMES/ dit is de nieuwste 222. En die wordt dagelijks bijgewerkt via updates nu. Voor zover ik hem begreep. Die synced met de laatste sources.
[ Voor 11% gewijzigd door iNFiNiTY- op 22-12-2015 21:15 ]
Ik heb ook bij TopOne besteld. De trackingnummer van England gaat pas actief worden wanneer het pakje van EN naar NL wordt gestuurd. Mijn CH trackingnummer is sinds 18 december actief en is sinds vandaag nog niet actief. Heb TO al een bericht gestuurd wat de status is.IAmNice schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:07:
Ok nou snap ik het niet meer. Ik kreeg van top one nog een nieuw tracking nummer en die geeft aan dat mijn pakket nog in China zit??? De eerste tracking nummer die ze gaven zegt dat mijn pakket al in engeland zit.
Ik denk dat ze een barcode alvast uitprinten en actief maken bij DHL. Maar het pakje is nog niet aangeboden.
Verwijderd
Ga ik doen. Maar snap niet waarom TWRP weg isiNFiNiTY- schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:11:
[...]
Ja die root zit standaard in de CM12.1 ROM dus dat alleen weer aantikken in dev options lijkt me zo. Zou idd ff clean beginnen en die laatste build erop knallen die ik postte en dan met twrp.
Al kon ik via update er heen.. Kan je proberen? Zip in een mapje zetten "cmupdater" en dan via settings-about-cyanogen mod updates (flashed hij hem als update erover heen) werkte bij mij prima iig.
http://hermescm.cloudapp....CM12.1-UNOFFICIAL-HERMES/ dit is de nieuwste 222. En die wordt dagelijks bijgewerkt via updates nu. Voor zover ik hem begreep. Die synced met de laatste sources.
Doe je dat niet, dan werkt iedere update van CM je recovery bij naar de laatste van CM (en moet je dus TWRP opnieuw Flash en).
Edit: dit zit in het "developers option" menu. Even 7x op het Build Number klikken in "About telephone" en dan heb je dat menu erbij in je instellingen.
[ Voor 26% gewijzigd door jelleeelco op 22-12-2015 21:40 ]
Verwijderd
jelleeelco schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:37:
Over de recovery... In settings moet je de optie "Cyanogen Recovery bijwerken" uitschakelen.
Doe je dat niet, dan werkt iedere update van CM je recovery bij naar de laatste van CM (en moet je dus TWRP opnieuw Flash en).
Wat is dat voor een transparante film?Ik heb trouwens nu ook de transparante film op de achterkant aangebracht, en nu heb ik veel meer grip ook!!
Klopt ja, was ik vergeten te vermelden.jelleeelco schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:37:
Over de recovery... In settings moet je de optie "Cyanogen Recovery bijwerken" uitschakelen.
Edit: dit zit in het "developers option" menu. Even 7x op het Build Number klikken in "About telephone" en dan heb je dat menu erbij in je instellingen.
Update Cyanogen Recovery - uit zetten.
Verwijderd
Nu 2x factory reset gedaan maar geen Rootfunctie? Volgens mij moet ik eerst de eerste originele build gewoon weer flashen.iNFiNiTY- schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:11:
[...]
Ja die root zit standaard in de CM12.1 ROM dus dat alleen weer aantikken in dev options lijkt me zo. Zou idd ff clean beginnen en die laatste build erop knallen die ik postte en dan met twrp.

Verwijderd
Top! Thnkx!!!! Vreemde wijze. Nog nooit gehad.iNFiNiTY- schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:37:
Op build versie tappen 7x krijg je dev toegang?
GAPPS moet je de minst grote pakken (PICO) deze heeft niet veel nodig van je interne opslag.teksetter schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:54:
[...]
Zelfde probleem. Nu krijg ik maar die Gapps niet erop. Begrijp ook niet via welke weg het nu erop moet. Heb iets gevonden ik test dat even. Iemand een tip?
Als je met PICO begint kan je altijd via TWRP installeren.
Volgens mij is dat vrij standaard bij de meeste Android tappen voor dev. Maar goed, mooi dat het werkt.Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:41:
[...]
Top! Thnkx!!!! Vreemde wijze. Nog nooit gehad.
@teksetter
GAPPS flash je gewoon via recovery vanaf een SD kaartje..."Install" "navigeren naar de gapps zip" "dalvik en cache wipe" "reboot" pico heeft de minste google invloeden, nano is wel handig vind ik zelf. Wel de arm64 variant nemen van de gapps.
http://opengapps.org/
Staat ook uitgelegd bij elke pakketje wat de inhoud is ongeveer.
[ Voor 37% gewijzigd door iNFiNiTY- op 23-12-2015 11:42 ]
Zeker vergeleken met de bijna instant reactie van de camera in MiUI.
Verwijderd
Is voor mij 2 jaar geleden dat ik een telefoon heb geflasht etc. Daar zal het aan liggen. Ik hoef niet ieder half jaar een nieuwe telefoon. Bedankt!!!!iNFiNiTY- schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:35:
[...]
Volgens mij is dat vrij standaard bij de meeste Android tappen voor dev. Maar goed, mooi dat het werkt.
@teksetter
GAPPS flash je gewoon via recovery vanaf een SD kaartje..."Install" "navigeren naar de gapps zip" "dalvik en cache wipe" "reboot" pico heeft de minste google invloeden, nano is wel handig vind ik zelf. Wel de arm64 variant nemen van de gapps.
http://opengapps.org/
Staat ook uitgelegd bij elke pakketje wat de inhoud is ongeveer.
Nope, ik heb hem vorige week besteld en er is nog niets geleverd. Je krijgt eerst een tracking code die voor jouw pakketje van China naar UK is (waar meerdere colli's in zitten a.k.a. meerdere telefoons). Daarna stuurt de seller je een bericht met de tracking code van UK naar NL.Purejet schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:47:
Gisteren besteld via Top-One. Vreemd genoeg kreeg ik vanochtend al een tracking-code van dhl uk. Betekent dit dat deze dan al in Engeland is en vanuit daar weg gaat?
Bij mij zijn ze alleen allebei nog zonder nuttige data in de track and trace. We gaan zien wat er gebeurt, heb in ieder geval de vraag waar het pakketje is bij de seller uitgezet.
Verwijderd
Toch mooi zo'n Nexus cloon voor zo weinig geld.teksetter schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:27:
Na bijna een dag gebruiken kan ik zeggen dat ik helemaal top tevreden ben over de cm ROM. Echte aanrader.
Verwijderd
[...]
[/quote
Is toch op elke Android zo ?
Verwijderd
Dit is stock recovery ,aan de opties te zienteksetter schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:39:
In recovery heb ik volgende opties:
reboot
apply update.
wipe data
wipe cache
reboot to bootloader.
power down
view rec.lblabal
via apply update kan het niet.
Verwijderd
Er is wat mis met die link: server niet gevondeniNFiNiTY- schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:11:
[...]
Verwijderd
Staat bij mij standaard op uitiNFiNiTY- schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:47:
[...]
Klopt ja, was ik vergeten te vermelden.
Update Cyanogen Recovery - uit zetten.
Precies zoals hierboven beschreven.
Verwijderd
Vreemd, ik zit ook op 1220, en heb toch echt in Settings--> Developer Options, de optie Root Acces.
Precies zoals hierboven beschreven.
[/quote
Bedankt,werkt ik ging ervan uit dat de root functie IN cm zat zoals andere custom roms. Heb het gevonden nu en heb nu root acces, bedankt
Verwijderd
Zoals ik al zei ..... 2 jaar niks gerommeld met telefoon. Als mijn Rom me bevalt ga ik daarna niet meer rommelen. Er is meer in het leven.Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:41:
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:41:
[...]
[/quote
Is toch op elke Android zo ?
Verwijderd
Op hun forum staat volgens mij dat ze zaterdag weer online zijn.Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:59:
[...]
Er is wat mis met die link: server niet gevonden
en zaterdag komt de nieuwe build uit. (Server ligt er idd uit)
[ Voor 40% gewijzigd door iNFiNiTY- op 23-12-2015 18:25 ]
Nou snap ik het. Mijn pakket was dus nog in China en is now departed vanuit Hong Kong. Ik denk dat het nou niet lang meer gaat duren als het pakket al op weg is?Salmon schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:12:
[...]
Nope, ik heb hem vorige week besteld en er is nog niets geleverd. Je krijgt eerst een tracking code die voor jouw pakketje van China naar UK is (waar meerdere colli's in zitten a.k.a. meerdere telefoons). Daarna stuurt de seller je een bericht met de tracking code van UK naar NL.
Bij mij zijn ze alleen allebei nog zonder nuttige data in de track and trace. We gaan zien wat er gebeurt, heb in ieder geval de vraag waar het pakketje is bij de seller uitgezet.
Verwijderd
Ben geen moderator maar kunnen jullie aub discussies over track and trace etc elders voeren? Heeft weinig toegevoegde waarde voor dit forum vind ik. Snap dat je hem graag wil hebben maar bij bestellen in China hoort geduld. Met DHL gemiddeld 8 a 10 dagen maar met de kerst ertussen zal het wel langer duren. Geduld is een schone zaak, zeker in deze hectische wereld.IAmNice schreef op woensdag 23 december 2015 @ 19:10:
[...]
Nou snap ik het. Mijn pakket was dus nog in China en is now departed vanuit Hong Kong. Ik denk dat het nou niet lang meer gaat duren als het pakket al op weg is?
Heb redmi note 2 prime voor schoonvader geprepareerd. Als rom de weekly van eu.xiaomi. Op zich niets aan de hand. Bij het overhandigen de error. MTK Thermal warning "Your phone needs to cool down". Na het verschijnen van de error gaat de telefoon na een paar seconden uit.
Deze error verschijnt nu ongeveer 20 seconden na het booten. De telefoon is dus niet warm!!
Nu krijg ik deze melding er met geen mogelijkheid meer uit. Wat heb ik gedaan:
- gegoogled naar oplossing (weinig nuttigs gevonden)
- telefoon een dag laten afkoelen. -> error blijft
- via miui-recovery cache, etc te cleanen. -> error blijft.
- via miui-recovery volledige wipe (recovery) - > error blijft
- via fastboot, TRWP erop gezet. cache cleanen, andere rom erop (weekly van november die stabiel draait bij de phone van vrouwlief) -> error blijft.
- battery van andere note 2 prime geprobeerd. -> error blijft.
Ik begin een beetje door mijn opties heen te raken. Heeft iemand een idee?
Fua
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken