Zo. Geekbuying de boel om laten zetten naar een witte 16GB versie. En direct een grijze achtercover besteld op AliExpress voor 3,50.
linkje naar de aliexpress cover?Momus schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:39:
Zo. Geekbuying de boel om laten zetten naar een witte 16GB versie. En direct een grijze achtercover besteld op AliExpress voor 3,50.
Ik heb deze telefoon ook besteld als opvolger van mijn Redmi 1s (die bevalt ook zeer goed).
Heeft iemand enig idee of de disk encryption inmiddels op deze telefoon wel werkt? Is een vereiste vanuit werk helaas...
Overigens lijkt het feit dat hij niet op de 800 Mhz 4G van het KPN netwerk werkt een probleem wat steeds kleiner wordt. Zo te lezen is KPN namelijk flink bezig om 1800 Mhz 4G zendmasten te plaatsen: http://www.4gmasten.nl/dekking/4g/kpn-4g
Heeft iemand enig idee of de disk encryption inmiddels op deze telefoon wel werkt? Is een vereiste vanuit werk helaas...
Overigens lijkt het feit dat hij niet op de 800 Mhz 4G van het KPN netwerk werkt een probleem wat steeds kleiner wordt. Zo te lezen is KPN namelijk flink bezig om 1800 Mhz 4G zendmasten te plaatsen: http://www.4gmasten.nl/dekking/4g/kpn-4g
Als je dat te gewoontjes vindt bestaat er ook nog een "lederen" cover en een "tempered glass cover"
Zijn wel gewone battery covers, dus geen hoesjes
thnx, die tempered glass covers vind ik tof, ik ga er 1 bestellen.snoepbanaan schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:39:
[...]
Als je dat te gewoontjes vindt bestaat er ook nog een "lederen" cover en een "tempered glass cover"![]()
Zijn wel gewone battery covers, dus geen hoesjes
en hoe goed is de voorspelling, heb je gisteren de telefoon binnen gekregen? Ik ben nieuwsgierig want mijn bestelde telefoon staat voor maandag op de estimated due date.Tak0 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:22:
Heb nog nooit iets in het verre Oosten besteld. Heb voor verzending met TNT gekozen, en dit is het tracking proces tot nu to:
09 Sep 2015 14:25:38 Hong Kong Shipment Received At Tnt Location
09 Sep 2015 13:25:00 Hong Kong Delay Due To Authorities. Recovery Action Underway
08 Sep 2015 22:16:06 Hong Kong Released By Customs
08 Sep 2015 18:47:17 Shenzhen Held For Customs Inspection - Awaiting Clearance
08 Sep 2015 14:56:28 Shenzhen Shipment In Transit.
08 Sep 2015 14:55:46 Shenzhen Shipment Received At Tnt Location
08 Sep 2015 07:59:00 Arnhem Pre-arrival Customs Clearance In Progress
08 Sep 2015 02:16:00 Shenzhen Shipment In Transit.
08 Sep 2015 01:44:12 Shenzhen Shipment In Transit.
08 Sep 2015 01:39:32 Shenzhen Shipment Received At Origin Depot.
08 Sep 2015 00:59:34 Shenzhen Shipment Received At Tnt Location
07 Sep 2015 19:10:48 Shenzhen Shipment Collected From Customer
Nou zegt men dat de Estimated due date de 10e is. Is dat realistisch? Zou daarvan wel onder de indruk zijn!
smiui heeft vanaf nu ook een ROM versie uitgebracht. Eerst stonden deze versies allemaal op miui forum. Maar nu staan ze op zijn eigen site http://www.smiui.net
Dus ik ga hem begin volgende week bestellen
, heb net geld naar mijn paypal overgemaakt.
Dus ik ga hem begin volgende week bestellen
Vandaag binnen gekregen! Via de tracker stond dat hij iets vertraagd zou zijn vanwege iets met de douane in China. Helemaal geen extra kosten aan de TNT moeten betalen trouwens.groggy schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:27:
[...]
en hoe goed is de voorspelling, heb je gisteren de telefoon binnen gekregen? Ik ben nieuwsgierig want mijn bestelde telefoon staat voor maandag op de estimated due date.
EDIT: Heeft iemand trouwens een knappe handleiding over hoe het toestel te flashen/updaten naar Xiaomi.eu-software?
Wat is je eerste indruk van de telefoon?Tak0 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:17:
[...]
Vandaag binnen gekregen! Via de tracker stond dat hij iets vertraagd zou zijn vanwege iets met de douane in China. Helemaal geen extra kosten aan de TNT moeten betalen trouwens.
EDIT: Heeft iemand trouwens een knappe handleiding over hoe het toestel te flashen/updaten naar Xiaomi.eu-software?
Zie pagina 3 van dit topic
Zit zelf nog te wachten tot het apparaat verzonden wordt, valt beetje tegen daar de website zegt dat ze vollop voorradig zouden moeten zijn.
Memento mori
Bij Geekbuying besteld toevallig? Ik zit al dagen te wachten op het verschepen van een witte Prime, die in 'full stock' is, maar bij navraag pas volgende week binnenkomt.Bob-B190 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 09:16:
[...]
Zit zelf nog te wachten tot het apparaat verzonden wordt, valt beetje tegen daar de website zegt dat ze vollop voorradig zouden moeten zijn.
Vandaag de 32GB / 2.2 Ghz binnen, fraai toestel, maar wel vrij veel chinese tekens, moet nog even kijken hoe ik dat oplos.
TIPS?
Dan is er nog wat anders...... ik heb vandaag ergens een telefoon code (secret code, hidden code) om een lijstje met frequenties / banden te tonen. Nergens terug kunnen vinden.
Weet iemand welke code dit ook al weer is?
OP de sticker a.d. binnenkant is trouwens te zien dat het een TD-T+LTE is...... ik had FDD besteld.... maar de 32 is toch automatisch FDD?
TIPS?
Dan is er nog wat anders...... ik heb vandaag ergens een telefoon code (secret code, hidden code) om een lijstje met frequenties / banden te tonen. Nergens terug kunnen vinden.
OP de sticker a.d. binnenkant is trouwens te zien dat het een TD-T+LTE is...... ik had FDD besteld.... maar de 32 is toch automatisch FDD?
[ Voor 16% gewijzigd door dirkhimself op 12-09-2015 18:41 . Reden: extra info ]
Bedoel je deze code?
*#*#3646633#*#*
*#*#3646633#*#*
dirkhimself schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 18:31:
Vandaag de 32GB / 2.2 Ghz binnen, fraai toestel, maar wel vrij veel chinese tekens, moet nog even kijken hoe ik dat oplos.
TIPS?
Juist, die ja. Bedankt!
Ik zie dat de telefoon het volgende ondersteunt:
GSM:
EGSM900
DCS1800
PCS1900
GSM850
UMTS:
WCDMA-IMT-2000
WCDMA-PCS-1900
WCDMA-CLR-850
WCDMA-GSM-900
LTE:
BAND 1
BAND 3
BAND 7
BAND 38
BAND 39
BAND 40
BAND 41
Zit ik nu goed? Ik zie wel dat band UMTS 2100 er niet tussen zit, is dat een probleem? Ik meende dat we hier 900 en 2100 mHz hebben?
Had deze phone geen knock to wake?? Werkt hier niet....
[ Voor 5% gewijzigd door dirkhimself op 12-09-2015 19:49 . Reden: tipo ]
Heel goed. Vrijdag is mn toestel idd binnen gekomen. Even ermee gespeeld, maar ik kon helemaal niets met de Chinese apps.Kiswum schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:59:
Als het goed is, zal deze vrijdag worden aangeboden.
Ik heb gemerkt dat ze mijn orders altijd op woensdag verzenden en ik neem aan dat dit voor iedereen is. Op vrijdag is daardoor vaak stressen, doordat ik de status maar niet zie veranderen als het pakketje in NL is. Hierdoor worden orders vaak over het weekend getilt. Ik bel ze dan vaak op vrijdagmiddag, zodat ik het 4km verderop (hier in Eindhoven) kan ophalen.
Dus de rom gedownload van xiaomi.eu. Geflashd met de updater tool. Opgestart in recovery mode. User data en cache gecleared..
Ik heb dus nu Miui 7.
Vraagje voor de meer ervaren Miui flashers. Als ik op de telefoon van mn vrouw de 6 upgrade naar de 7 moet ik dan nog iets opschonen? Iets van cache oid. Voel er wel weinig voor om alle apps daarna te herinstalleren.
Miui 7 heeft een kindermodus. Geweldig. Flacs spelen default af. Wat een verademing met wp8.1. Wel merk ik dat Whatsapp niet altijd de meldingen op tijd doorgeef iets waar mn zuster ook over klaagt. Een Miui setting die ik over het hoofd zie?
Anoniem: 172410
Ik verwacht niet dat een budgettelefoon na twee jaar nog heel veel geld oplevert.Kiswum schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:53:
Als je van plan bent om je telefoon na 2 jaar te verkopen (in mogelijk een nieuwstaat), dan is de 32GB variant (= Prime) makkelijker te verkopen. Als je je telefoons nooit verkoopt, dan kun je gewoon voor de 16GB variant gaan.
Heeft iemand al getest hoe groot ( in GB uiteraard ) de micro SDkaart werkelijk mag zijn in de Mi Note 2?
Zover ik heb gelezen tot 32GB maar aangezien we in het 128- en hoger GB tijdperk leven zou ik wel willen weten of een 128GB kaartje ook zal werken.
Mijn jongste dochter liet mij onlangs zien dat in haar telefoon ( een Huawei maar weet niet meer welke ) haar 128GB microSD kaart prima functioneerde.
Zover ik heb gelezen tot 32GB maar aangezien we in het 128- en hoger GB tijdperk leven zou ik wel willen weten of een 128GB kaartje ook zal werken.
Mijn jongste dochter liet mij onlangs zien dat in haar telefoon ( een Huawei maar weet niet meer welke ) haar 128GB microSD kaart prima functioneerde.
Ik heb een formule om de mogelijke verkoopprijs te berekenen over 2 jaar. Uit de berekening van toen, is je telefoon dan nog zo'n 25% waard van de verkoopprijs.Anoniem: 172410 schreef op zondag 13 september 2015 @ 02:01:
[...]
Ik verwacht niet dat een budgettelefoon na twee jaar nog heel veel geld oplevert.
Wat dat betreft klopt het inderdaad dat het uiteindelijk niet veel uitmaakt, je maakt je telefoon eigenlijk vooral aantrekkelijker voor de concurrenten op Marktplaats / V&A.
Hier een stukje over mijn berekeningen:
Tweaker Kiswum: Mobiele abonnementen Q2-2014
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Heeft deze telefoon eigenlijk een optie voor encryptie? Ik zie het ondanks wat Google-werk eigenlijk nergens voorbij komen in MIUI, terwijl ARMv8 daar nu natuurlijk prachtige mogelijkheden toe biedt 
Het ene toestel zal harder afschrijven dan het andere, omdat technologie, merk, softwareondersteuning en noem-maar-op ook een rol spelen.
Zo'n formule is natuurlijk nattevingerwerkKiswum schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:43:
Ik heb een formule om de mogelijke verkoopprijs te berekenen over 2 jaar. Uit de berekening van toen, is je telefoon dan nog zo'n 25% waard van de verkoopprijs.
Wat een toptoestel voor zo een zachte prijs! Ik heb mijn Redmi Note 2 Prime Vrijdagavond in ontvangst genomen (Via Geekbuying) op het eerste zicht was ik een beetje teleurgesteld er stond veel bloatware op het toestel DuBooster en consoorten, ook draaide het toestel out of the box op V6
Ook was het imeinummer niet gerigstreerd en kreeg ik meerdere meldingen hiervoor.
Nog een klein probleempje mijn Samsung 64gb Micro SD werd niet herkend en kon niet geformatteerd worden via het toestel.
Na wat zoekwerk heb ik de dev rom Miui V7 5.9.11 geflasht op het toestel en cache gewiped en eindelijk had ik geen bloatware meer en voelde het toestel ineens veel sneller aan (Aanrader).
Ik heb nadien MTK tools op het toestel gedownload om het imeinummer in te voeren en te registreren, dit had meerdere pogingen nodig had een tutorial gevolgd die niet helemaal juist was eerst. Maar nu is dit in orde en heb ik geen netwerkonderbrekingen meer en kan ik gewoon met mijn MIUI account aanmelden wat voorheen niet ging.
Ik heb meerdere Micro SD kaartjes liggen maar de meeste zijn traag Class 4 en gaan maar tot 32GB, mijn 64GB kaartje kon ik niet formatteren naar fat32 met de PC dit is ook het enige format wat het toestel wil slikken. Na wat zoekwerk kwam ik meerdere tools tegen op het net maar de enige die werkte was "guiformat" en het oorspronkelijke geheugen van 58,5GB blijft behouden enige minpunt is dat bestanden in Fat32 max 4GB mogen zijn. @iowo het proberen waard met je 128GB kaartje..
Na deze uitdagingen heb ik eindelijk een goed toestel, ik kom van een Samsung Galaxy S6 maar heel eerlijk Redmi Note 2 Prime voelt vlotter aan dit komt hoogstwaarschijnlijk door de Touchwiz en de memory management problemen bij de S6.
Het scherm is helder en de kleuren ogen heel goed, de capacative toetsen onderin zijn backlit (had in eerdere preview gelezen dat dit niet zo was). De camera heb ik nog niet uitgebreid getest maar lijkt gewoon goed te functioneren voor mid-range standaard.
De speaker is luid genoeg maar had liever stereo front facing speakers gehad (Ik mag niet te veel eisen voor deze prijs). Verder is dit een van de weinige (Zo niet het enige) toestel(len) in deze prijsklasse met Wifi AC wat echt razendsnel werkt in combinatie met een Netgear R7000. Qua bereik moet ik nog op meerdere locaties een test uitvoeren maar lijkt vooralsnog goed te zijn, het gemis van de 800mhz band heb ik nog niet opgemerkt.
Als er verder nog mensen zijn die nog wat meer info willen laat het me dan weten ik volg dit forum dagelijks.
@Camacha er is een optie om encryptie aan te zetten, is gewoon ingebakken in MIUI V7 weet niet meer of het in V6 ook zo was.
Ook was het imeinummer niet gerigstreerd en kreeg ik meerdere meldingen hiervoor.
Nog een klein probleempje mijn Samsung 64gb Micro SD werd niet herkend en kon niet geformatteerd worden via het toestel.
Na wat zoekwerk heb ik de dev rom Miui V7 5.9.11 geflasht op het toestel en cache gewiped en eindelijk had ik geen bloatware meer en voelde het toestel ineens veel sneller aan (Aanrader).
Ik heb nadien MTK tools op het toestel gedownload om het imeinummer in te voeren en te registreren, dit had meerdere pogingen nodig had een tutorial gevolgd die niet helemaal juist was eerst. Maar nu is dit in orde en heb ik geen netwerkonderbrekingen meer en kan ik gewoon met mijn MIUI account aanmelden wat voorheen niet ging.
Ik heb meerdere Micro SD kaartjes liggen maar de meeste zijn traag Class 4 en gaan maar tot 32GB, mijn 64GB kaartje kon ik niet formatteren naar fat32 met de PC dit is ook het enige format wat het toestel wil slikken. Na wat zoekwerk kwam ik meerdere tools tegen op het net maar de enige die werkte was "guiformat" en het oorspronkelijke geheugen van 58,5GB blijft behouden enige minpunt is dat bestanden in Fat32 max 4GB mogen zijn. @iowo het proberen waard met je 128GB kaartje..
Na deze uitdagingen heb ik eindelijk een goed toestel, ik kom van een Samsung Galaxy S6 maar heel eerlijk Redmi Note 2 Prime voelt vlotter aan dit komt hoogstwaarschijnlijk door de Touchwiz en de memory management problemen bij de S6.
Het scherm is helder en de kleuren ogen heel goed, de capacative toetsen onderin zijn backlit (had in eerdere preview gelezen dat dit niet zo was). De camera heb ik nog niet uitgebreid getest maar lijkt gewoon goed te functioneren voor mid-range standaard.
De speaker is luid genoeg maar had liever stereo front facing speakers gehad (Ik mag niet te veel eisen voor deze prijs). Verder is dit een van de weinige (Zo niet het enige) toestel(len) in deze prijsklasse met Wifi AC wat echt razendsnel werkt in combinatie met een Netgear R7000. Qua bereik moet ik nog op meerdere locaties een test uitvoeren maar lijkt vooralsnog goed te zijn, het gemis van de 800mhz band heb ik nog niet opgemerkt.
Als er verder nog mensen zijn die nog wat meer info willen laat het me dan weten ik volg dit forum dagelijks.
@Camacha er is een optie om encryptie aan te zetten, is gewoon ingebakken in MIUI V7 weet niet meer of het in V6 ook zo was.
Multiple pc builds in progress
kent dit toestel met MIUI 7 een "knock knock (double tap) to wake" mode?mafiatounes schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:54:
Ik zal het zo snel mogelijk testen.Anoniem: 172410 schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:56:
Heeft deze telefoon eigenlijk een optie voor encryptie? Ik zie het ondanks wat Google-werk eigenlijk nergens voorbij komen in MIUI, terwijl ARMv8 daar nu natuurlijk prachtige mogelijkheden toe biedt
Bij 5 verschillende telefoons tussen de 200 -600 leek het vrij aardig te kloppen. Probeer maar eens uit met telefoons die 2 jaar geleden op de markt zijn gekomen. Ik heb de adviesverkoopprijs van de introductie genomen en het gemiddelde van zo'n 5 telefoons van 2e hands toestellen op v&a en Marktplaats.[...]
Zo'n formule is natuurlijk nattevingerwerkHet ene toestel zal harder afschrijven dan het andere, omdat technologie, merk, softwareondersteuning en noem-maar-op ook een rol spelen.
Spijtig genoeg nog niet het is wel een gemis met een 5.5" scherm, hoop dat MIUI dit snel kan toevoegen en dat dit gewoon via software kan.dirkhimself schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:23:
[...]
kent dit toestel met MIUI 7 een "knock knock (double tap) to wake" mode?
Ahw nuts!mafiatounes schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:31:
[...]
Spijtig genoeg nog niet het is wel een gemis met een 5.5" scherm, hoop dat MIUI dit snel kan toevoegen en dat dit gewoon via software kan.
ECHT jammer inderdaad..... well, fingers crossed...
100 votes. Dat betekent dat het meegenomen gaat worden.
http://en.miui.com/thread-151885-5-1.html
Mooi ik had deze al ge-upvote, meer votes is = Grotere kans dat feature wordt opgenomen in een van de volgende updates.Momus schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:45:
Wat doet de standaard Miui recovery eigenlijk bij Wipe data & reset? Is dat hetzelfde als een Factory reset in TWRP en dus in feit een clean install van een rom?
Momus schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:45:
COHOOOL!
Zijn er trouwens geen apps voor? Iemand een goeie tip?
[ Voor 11% gewijzigd door dirkhimself op 13-09-2015 17:57 ]
Ik vind het een superhandige feature, maar wat heet dat met de maat van het scherm te maken? Iets met de bereikbaarheid van de knoppen?mafiatounes schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:31:
Spijtig genoeg nog niet het is wel een gemis met een 5.5" scherm, hoop dat MIUI dit snel kan toevoegen en dat dit gewoon via software kan.
De knoppen zijn wel bereikbaar enkel is het voor een relatief groot toestel altijd handiger om tap to wake te hebbenAnoniem: 172410 schreef op zondag 13 september 2015 @ 20:37:
[...]
Ik vind het een superhandige feature, maar wat heet dat met de maat van het scherm te maken? Iets met de bereikbaarheid van de knoppen?
ik krijg steeds een melding dat de simkaart niet geactiveerd kan worden? ? ?
Waarom? Ik kan gewoon internetten en bellen/gebeld worden/sms-sen.......
Activeren bij WIE, en WAAROM??
Waarom? Ik kan gewoon internetten en bellen/gebeld worden/sms-sen.......

[ Voor 2% gewijzigd door dirkhimself op 14-09-2015 09:58 . Reden: typo ]
ik heb de telefoon ontvangen van geekbuying. Fijne telefoon.
Hoe krijg ik whatsapp op mijn tweede nummer? Ik heb online WhatsMapp gevonden, maar die werkt niet meer
Hoe krijg ik whatsapp op mijn tweede nummer? Ik heb online WhatsMapp gevonden, maar die werkt niet meer
[ Voor 47% gewijzigd door groggy op 14-09-2015 20:55 ]
Heb deze vandaag besteld op dx.com. Bestel normaal via ibuygou maar daar konden ze geen zwarte leveren. Aan de reacties op de site daar zie ik dat ze momenteel ook de witte niet al te rap uitleveren.
Mijn keuze is wel op de 'gewone' versie gevallen en niet op de 'prime'. Kosten: € 155.
Eens kijken hoe het via deze weg gaat verlopen. En dan eens kijken of het toestel een leuke vervanger is voor mijn Nubia Z7 mini.
Mijn keuze is wel op de 'gewone' versie gevallen en niet op de 'prime'. Kosten: € 155.
Eens kijken hoe het via deze weg gaat verlopen. En dan eens kijken of het toestel een leuke vervanger is voor mijn Nubia Z7 mini.
Oh een lotgenoot! Hoop dat je dit bericht leest, want ik heb precies hetzelfde probleem en begin zo langzamerhand hopeloos te worden!mafiatounes schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:54:
Hoe ik ook probeer mijn IMEI te herstellen, ik krijg telkens de boodschap dat het niet mogelijk is... Hoop dat jij kan vertellen hoe je het voor elkaar hebt gekregen.
Is het zo dat als je de Prime versie besteld dat je altijd de FDD versie hebt?
Uit verschillende bronnen is gebleken dat de TD versie ook hier gewoon werkt.Eoghlear schreef op maandag 14 september 2015 @ 23:01:
Verdorie zie net dat het de TD-GSM versie is. Deze werkt hier helemaal niet?
Ga hem cancelen en de FDD versie bestellen.
De verkopers op aliexpress geven dit bijna allemaal aan.
Zie ook dit Russische filmpje, in het begin kan je zien dat hij toch echt de TD versie heeft(de doos), skip dan naar minuut 7 om te zien dat deze ook gewoon alle banden ondersteund.
Of dit geld voor alle TD versies, geen idee, maar blijkbaar hebben deze tot nu toe ook gewoon FDD+WCDMA.
Klopt, er is maar 1 Prime variant aangekondigd vorige maand.BTBoy schreef op maandag 14 september 2015 @ 23:13:
Is het zo dat als je de Prime versie besteld dat je altijd de FDD versie hebt?
Ik denk niet dat er nog andere varianten zijn.
Ik heb op de facebook pagina van "Gizchina Core" een interessante theorie gelezen die mogelijk klopt.snoepbanaan schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 00:52:
[...]
Uit verschillende bronnen is gebleken dat de TD versie ook hier gewoon werkt.
De verkopers op aliexpress geven dit bijna allemaal aan.
De TD versie is geschikt voor Europa, maar met een Chinese simkaart werkt het alleen op het China Mobile netwerk.
Zie dit bericht:
Om toevallige bezoekers niet op het verkeerde been te zetten: dit is een theorie en verdiep je hier goed in. Het zou alleen gelden voor de Redmi Note 2 en niet voor andere telefoons.The TD version supposed to be China telecom carrier locked, (locally they're not calling it TD version, they're calling it China Mobile version, China mobile is the biggest mobile phone provider in China) but this lock won't apply to anyone using a non China SIM card or mobile carrier, that's why everyone using this TD version of the phone outside of China will got full WCDMA and FDD LTE support.
Een TD versie koop je volledig op eigen risico en ik wacht de eerste resultaten van Nederlandse gebruikers nog af.
Ik ben erg blij met de Hongmi Note 2.
Standaard browser vervangen met uc browser. Toetsenbord van Swiftkey erop gezet. En we hebben een super snappy toestel.
Ik had eerst de standaaard mail app vervangen met een externe variant. Typemail ofzo. Echter ben ik weer teruggegaan naar de Xiaomi mail app.
In de gecombineerde mailbox zie ik niet zo snel naar welk account de mail is verzonden. Is dit een instelling die ik over het hoofd zie?
Standaard browser vervangen met uc browser. Toetsenbord van Swiftkey erop gezet. En we hebben een super snappy toestel.
Ik had eerst de standaaard mail app vervangen met een externe variant. Typemail ofzo. Echter ben ik weer teruggegaan naar de Xiaomi mail app.
In de gecombineerde mailbox zie ik niet zo snel naar welk account de mail is verzonden. Is dit een instelling die ik over het hoofd zie?
Misschien zie je iets over het hoofd. Volgens mij staan er bij mij aan de rechterkant streepjes boven de datum. Ik heb bruin voor werk email en groen voor mijn prive email.Russel88 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 07:56:
Ik ben erg blij met de Hongmi Note 2.
“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)
ik had hetzelfde probleem met de imei code.Tak0 schreef op maandag 14 september 2015 @ 22:23:
[...]
Oh een lotgenoot! Hoop dat je dit bericht leest, want ik heb precies hetzelfde probleem en begin zo langzamerhand hopeloos te worden!
Hoe ik ook probeer mijn IMEI te herstellen, ik krijg telkens de boodschap dat het niet mogelijk is... Hoop dat jij kan vertellen hoe je het voor elkaar hebt gekregen.
Ik heb het opgelost met engineer mode MTK shortcut app, gewoon te downloaden in de appstore Google Play: Engineer Mode MTK Shortcut
zie ook youtube YouTube: \[HOW-TO] Repair IMEI on MTK Phones without ROOT
Ik heb voor beide telefoonkanalen van de dualsim het proces uitgevoerd voor zowel de " +" en de "+" (met en zonder spatie voor de plus). Dit klinkt nu misschien een beetje wazig maar na het kijken van het youtube filmpje zal je mij begrijpen. En kreeg na iedere handeling de melding info. Na een restart van het toestel kon er met succes gebeld worden.
Succes
Bedankt voor je reactie. Ga het na wat verder bestuderen er niet op gokken. Ondanks dat het in het filmpje wel te zien is.Kiswum schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 06:42:
Om toevallige bezoekers niet op het verkeerde been te zetten: dit is een theorie en verdiep je hier goed in. Het zou alleen gelden voor de Redmi Note 2 en niet voor andere telefoons.
Een TD versie koop je volledig op eigen risico en ik wacht de eerste resultaten van Nederlandse gebruikers nog af.
Die Aliexpress mannen is dat enigzins betrouwbaar (bedoel de verkoper met de vele diamantjes uit de eerste post)? Ik bestel normaal altijd via ibuygou maar, dat scheelt nogal een bak. Had van oppomart gelezen dat het niet te betrouwbaar was.
Ik heb mijn Prime gisteren bij iBuyGou besteld inclusief duty insurance. Die paar tientjes extra ben ik over een paar maanden wel weer vergeten.
Nu hopen dat hij snel deze kant op komt
Nu hopen dat hij snel deze kant op komt
Heb al een keer een telefoon besteld op aliexpress, gewoon aangekomen zonder problemenEoghlear schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:54:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ga het na wat verder bestuderen er niet op gokken. Ondanks dat het in het filmpje wel te zien is.
Die Aliexpress mannen is dat enigzins betrouwbaar (bedoel de verkoper met de vele diamantjes uit de eerste post)? Ik bestel normaal altijd via ibuygou maar, dat scheelt nogal een bak. Had van oppomart gelezen dat het niet te betrouwbaar was.
Je moet inderdaad wel alleen kopen van respected sellers, 4/5 diamantjes of kroontjes.
Let wel op dat als je de FDD versie wil aanschaffen, deze ook gewoon 150€ is, de 135€ versie is gewoon de TD versie.
Klopt. Maar viel me op dat ik een grijze (zwart?) via Aliexpress + nilkin tempered glass met DHL voor een prijs heb waar ik bij ibuygou het toestel nog niet heb. Heb ze een pricematch gestuurd. Eens kijken wat de reactie daar op is.
Ik heb de 32GB / FDD versie besteld, maar op de sticker a.d. binnenkant en op de doos staat echter duidelijk TD....
http://www.spemall.com/XI...ndroid-5-0-2GB-RAM_g.html
Moet ik nu een klacht indienen?? Ik heb wel alle FDD banden ter beschikking (muv band 8 )....!
Ik zie wel dat band UMTS 2100 er niet tussen zit, is dat een probleem? Als de 900 mhz band wegvalt heb ik niet eens 3g....!
Verder begrijp ik niets van de melding dat de simkaart niet geactiveerd kan worden? ? ?
Waarom is dat? Ik kan nl. gewoon internetten en bellen/gebeld worden/sms-sen.......
Moet ik nu een klacht indienen?? Ik heb wel alle FDD banden ter beschikking (muv band 8 )....!
Ik zie wel dat band UMTS 2100 er niet tussen zit, is dat een probleem? Als de 900 mhz band wegvalt heb ik niet eens 3g....!
Verder begrijp ik niets van de melding dat de simkaart niet geactiveerd kan worden? ? ?
Waarom is dat? Ik kan nl. gewoon internetten en bellen/gebeld worden/sms-sen.......
Of je leest gewoon even rustig de posts boven je en stel je niet 2x dezelfde vragen?dirkhimself schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:47:
Ik heb de 32GB / FDD versie besteld, maar op de sticker a.d. binnenkant en op de doos staat echter duidelijk TD....

O.a Groggy gaf net dit:
groggy schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:18:
[...]
ik had hetzelfde probleem met de imei code.
Ik heb het opgelost met engineer mode MTK shortcut app, gewoon te downloaden in de appstore Google Play: Engineer Mode MTK Shortcut
zie ook youtube YouTube: \[HOW-TO] Repair IMEI on MTK Phones without ROOT
Ik heb voor beide telefoonkanalen van de dualsim het proces uitgevoerd voor zowel de " +" en de "+" (met en zonder spatie voor de plus). Dit klinkt nu misschien een beetje wazig maar na het kijken van het youtube filmpje zal je mij begrijpen. En kreeg na iedere handeling de melding info. Na een restart van het toestel kon er met succes gebeld worden.
Succes
[ Voor 4% gewijzigd door Salmon op 15-09-2015 14:52 ]
Waar staat er in jouw beleving dat je de FDD versie besteld hebt?dirkhimself schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:47:
En volgens het doosje heb je gewoon B1 en B8, de 2100 en de 900.
[ Voor 3% gewijzigd door Momus op 15-09-2015 14:55 ]
1) De TD versie heeft toch HELEMAAL geen 3g en geen FDD? Als dat zo is dan heb ik dus gewoon de FDD versie gekregen, maar de sticker onder de batterij bracht me even in paniek, ten onrechte neem ik nu dan maar aan. Bovendien heb ik de 32GB Prime versie besteld, ik meende dat dat automatisch de FDD versie was?Momus schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:53:
[...]
1) Waar staat er in jouw beleving dat je de FDD versie besteld hebt?
2) En volgens het doosje heb je gewoon B1 en B8, de 2100 en de 900.
2) V.w.b. de 2100 mhz band (band 1), daar was bij mij wat verwarring over. In het lijstje wat je op de telefoon oproept (BAND MODE) staat nl. als eerste WCDMA-IMT-2000, (ik neem aan dat dat band 1 is), dus ik dacht dat dat een 2000 mhz band was, maar na je reactie ben ik deze link gaan raadplegen (had ik eerst moeten doen natuurlijk, sorry): Wikipedia: UMTS frequency bands . Ik neem nu aan dat dit de 2100 mhz band is (band 1). Klopt dit? Ik ben maar een leek hoor, dus ik zal in jullie optiek best "domme" vragen stellen, maar w.m.b. zijn mijn zorgen nu weggenomen, bedankt!
Het blijkt dus, zoals echt al 100x in deze topic te lezen valt, dat de Redmi TD versie ook gewoon over alle FDD banden beschikt. Alleen zijn die in China niet te gebruiken, maar hier in Europa wel.
En ja, B1 is de 2100 band.
1) dat heb ik gedaan, en ik vond en kreeg geen antwoorden. Dus vandaar...... Jij bent vast een doorgewinterde tweaker, dus ik snap je irritatie als er een minder begaafde vrager tussen al dit techno geweld zit, maar dat zul je me hopelijk wel willen vergevenSalmon schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:51:
[...]
1) Of je leest gewoon even rustig de posts boven je en stel je niet 2x dezelfde vragen?![]()
2) Ik neem aan dat je wist waar je aan begon als je een "chinaphone" bestelde, niet altijd is even duidelijk of makkelijk als een telefoon die in NL wordt verkocht.
O.a Groggy gaf net dit:
[...]
2) Bij nadere beschouwing v.d. technische specs op de site van spemall moet ik constateren dat het allemaal precies klopt..... dus geen onduidelijkheden, en van xiaomi had ik voorheen al veel goeds gehoord, dus ik verwachtte niet al te veel problemen.
Maarruh, hoe zit dat nou met dat Sim kaart activeren/registreren? Bij WIE, en WAAROM??

OK, thanks! Dan zit ik dus wel goed.Momus schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 15:40:
Het blijkt dus, zoals echt al 100x in deze topic te lezen valt, dat de Redmi TD versie ook gewoon over alle FDD banden beschikt. Alleen zijn die in China niet te gebruiken, maar hier in Europa wel.
Bedankt voor jullie geduld!
PS Klopt het dat de TD versie in Nederland NIET op 3G werkt?
[ Voor 6% gewijzigd door dirkhimself op 15-09-2015 16:23 . Reden: was incomplete ]
Heeft iemand al kunnen controleren of de Note 2 draait op een 64-bits/ARMv8 kernel?
Heel graag!Kiswum schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:27:
Ik zal het zo snel mogelijk testen.
Ik heb MIUI 7 even kort gedraaid en in twee varianten was er geen encryptie-optie te bekennen. Ik begon te vermoeden dat MIUI er gewoon niet aan doet, maar dat valt wellicht mee.mafiatounes schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:54:
Nadat mijn oude HTC One M7 het gisteren heeft begeven en ik dit topic 2x heb doorgenomen besloten om voor deze te kiezen. Als relatieve newbie op gebied van ROMs is het wel niet altijd even gemakkelijk om te volgen. Ik heb ooit mn Samsung Galaxy Note 1 eens geroot, maar dat was pas na weken research-werk, en toen maakte het niet zoveel meer uit als ik hem "brickte".
Als ik het goed heb, krijg ik nu dus een telefoon die wel in het Engels bruikbaar zal zijn, maar met veel bloatware en zonder de google apps, die ik eigenlijk wel nodig heb.
De rom van xiaomi.eu verhelpt dit dan allemaal, en is gewoon te installeren via de "updater" app, zoals in de OP vermeld staat?
ROM van hier dus: http://xiaomi.eu/community/threads/5-9-10-11.28252/
Dit zou dan moeten lukken, tenzij ik er eentje krijg waarbij de webshop er een eigen versie van miui heeft opgezet. Heb ik het goed op?
Als ik het goed heb, krijg ik nu dus een telefoon die wel in het Engels bruikbaar zal zijn, maar met veel bloatware en zonder de google apps, die ik eigenlijk wel nodig heb.
De rom van xiaomi.eu verhelpt dit dan allemaal, en is gewoon te installeren via de "updater" app, zoals in de OP vermeld staat?
Dit zou dan moeten lukken, tenzij ik er eentje krijg waarbij de webshop er een eigen versie van miui heeft opgezet. Heb ik het goed op?
Samengevat ja. Je zult de rom met de codenaam van het toestel (hermes) moeten downloaden en deze kan je dan zelfs via de updater app op de telefoon selecteren. Je moet de rom in de root van je interne sd zetten.
Tenminste zo deed ik het bij de Redmi 1(s)/2
Tenminste zo deed ik het bij de Redmi 1(s)/2
Correct. Sommige webshops zetten een andere rom erip. Ibuygou niet. Ze zijn waarschijnlijk iets duurder, maar een officiële reseller van Xiaomi. Kans dat je een nepperd krijgt is heel klein.modelstudent schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 23:25:
Nadat mijn oude HTC One M7 het gisteren heeft begeven en ik dit topic 2x heb doorgenomen besloten om voor deze te kiezen. Als relatieve newbie op gebied van ROMs is het wel niet altijd even gemakkelijk om te volgen. Ik heb ooit mn Samsung Galaxy Note 1 eens geroot, maar dat was pas na weken research-werk, en toen maakte het niet zoveel meer uit als ik hem "brickte".
Na de eerste rom update zou ik ook alle cache en user data verwijderen.
Is er een lijst van webshops die hun eigen rom erop zetten?Russel88 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 06:08:
[...]
Correct. Sommige webshops zetten een andere rom erip. Ibuygou niet. Ze zijn waarschijnlijk iets duurder, maar een officiële reseller van Xiaomi. Kans dat je een nepperd krijgt is heel klein.
Na de eerste rom update zou ik ook alle cache en user data verwijderen.
Zou kan de nieuwe (onervaren) koper deze mijden en alleen daar kopen waarbij je er zeker van bent dat de originele rom erop staat.
Wat als iemand al heeft gekocht en er een "webshop rom" op gezet heeft?
Kun je dan niks meer of is hier ook een workaround voor te vinden?
Zo flash je 'm zonder de updater tool: http://en.miui.com/a-233.htmllowo schreef op woensdag 16 september 2015 @ 07:30:
[...]
Is er een lijst van webshops die hun eigen rom erop zetten?
Zou kan de nieuwe (onervaren) koper deze mijden en alleen daar kopen waarbij je er zeker van bent dat de originele rom erop staat.
Natuurlijk is daar een workaround voor.lowo schreef op woensdag 16 september 2015 @ 07:30:
[...]
Is er een lijst van webshops die hun eigen rom erop zetten?
Ik heb zojuist een hoop codes ontvangen van ibuygou, doordat je de acties niet mag herhalen in de diverse topics, zet ik het alleen even in dit topic neer.
Hier is de link naar de codes voor o.a. de Redmi Note 2 en Redmi Note 2 Prime.
Kiswum in "Meld hier uw kortingscodes/coupons"
Nice van deze te delen. Ik probeerde het even, en volgens mij maakt het trouwens niet echt uit welke shipping je neemt, hij neemt ze de andere coupon ook. Wel de bestelling niet volledig afgerond, want ik heb hem al eerder besteld bij aliexpress.
Daarbij kreeg ik trouwens het bericht;
Daarbij kreeg ik trouwens het bericht;
Ik heb hiervoor uiteraard bedankt, en om een sealed versie gevraagd.4,Please leave us message if you want a sealed box.Otherwise we will unseal the box to do "Quality Control",flash the Multi-language ROM and install google play! The original box from Xiaomi,Meizu,Huawei(Honor),Lenovo(ZUK),ZTE(Nubia),Oneplus,OPPO,Letv are sealed.They are only with English and without google play.
Dat zijn geen onaardige coupons. Misschien maar een Note 2 bestellen dan
.
Zeer aantrekkelijke coupons. Mijn vriendin vind de note 2 te groot, daardoor zit ik te kijken naar de remdi 2 pro, is daar ook geen couponnetje voor?Kiswum schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:18:
Ik heb zojuist een hoop codes ontvangen van ibuygou, doordat je de acties niet mag herhalen in de diverse topics, zet ik het alleen even in dit topic neer.

Er is iets onderweg. Ik hoop dat hij voor iedereen zal zijn of dat het maar voor 1 persoon is.groggy schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:33:
[...]
Zeer aantrekkelijke coupons. Mijn vriendin vind de note 2 te groot, daardoor zit ik te kijken naar de remdi 2 pro, is daar ook geen couponnetje voor?
De kortingen zijn volgens mij nog nooit zo hoog geweest. Ik hoop dat ze hiermee een beetje in de buurt komen van Aliexpress sellers.
Edit:
$20 Korting voor de Redmi 2 Pro is toegevoegd aan de eerdere post.
[ Voor 6% gewijzigd door Kiswum op 16-09-2015 12:07 ]
Bedankt voor de info. Bij mij zijn de kleuren moeilijk te onderscheiden. Komt waarschijnlijk door de thema die ik gebruikt heb.John Rambo schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:24:
[...]
Misschien zie je iets over het hoofd. Volgens mij staan er bij mij aan de rechterkant streepjes boven de datum. Ik heb bruin voor werk email en groen voor mijn prive email.
Sowieso valt het me op dat bepaalde services niet goed lopen. Email, widgets en whatsapp berichten worden niet goed ververst. M'n zuster klaagde al langer over Whatsapp. Maar nu merk ik het zelf ook.
Heeft met app permissions te maken.Russel88 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 12:24:
[...]
Bedankt voor de info. Bij mij zijn de kleuren moeilijk te onderscheiden. Komt waarschijnlijk door de thema die ik gebruikt heb.
Sowieso valt het me op dat bepaalde services niet goed lopen. Email, widgets en whatsapp berichten worden niet goed ververst. M'n zuster klaagde al langer over Whatsapp. Maar nu merk ik het zelf ook.
Is in te stellen in de security app.
[ Voor 76% gewijzigd door Momus op 16-09-2015 12:34 ]
Dat denk ik ook, eventueel kun je apps met je telefoon automatische laten opstarten, zoals Whatsapp en Skype.Momus schreef op woensdag 16 september 2015 @ 12:33:
[...]
Heeft met app permissions te maken.
Is in te stellen in de security app.
Ik heb ook gemerkt dat mijn e-mails niet altijd werden geupdate bij de outlook app, door gebruik te maken van de standaard mailclient was dat opgelost.
Op mijn Gmail krijg ik niet veel binnen, maar volgens mij gaat dat wel goed.
Ik lees vaak (oa hier) dat de MIUI weekly builds best stabiel zijn en goed draaien, maar als ik op het xiaomi.eu forum lees merk ik daar toch nog veel problemen; overhitting, battery drain, mysterieus data-verbruik, google apps die niet werken, screen dat flasht,... Welliswaar niet bij iedereen, maar toch zaken die me serieus doen twijfelen. Uiteindelijk is het ook wel logisch dat hij nog niet perfect draait gezien de Note 2 er nog maar net is.
Best nog even wachten met up te daten naar zo'n versie vermoed ik? Wat draaien jullie momenteel? Stock?
Best nog even wachten met up te daten naar zo'n versie vermoed ik? Wat draaien jullie momenteel? Stock?
[ Voor 10% gewijzigd door modelstudent op 16-09-2015 13:31 ]
Als je je rom goed flasht en daarna je telefoon leeg gooit, dan kunnen een hoop problemen direct worden opgelost. Als er toch nog een probleem is, dan meld je dat, maar een goede melder, meldt ook als het weer is opgelost. Helaas is dat het probleem op fora, als het werkt, dan wordt het niet meer vermeld.modelstudent schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:26:
Ik lees vaak (oa hier) dat de MIUI weekly builds best stabiel zijn en goed draaien, maar als ik op het xiaomi.eu forum lees merk ik daar toch nog veel problemen; overhitting, battery drain, mysterieus data-verbruik, google apps die niet werken, screen dat flasht,... Welliswaar niet bij iedereen, maar toch zaken die me serieus doen twijfelen.
Ik draai altijd de Weekly rom van Xiaomi.eu en deze zet ik ook op elke telefoon die ik in handen krijg van vrienden/familie/reviews. Is er een probleem? Installeer dan heel eenvoudig de laatste release.
De meeste problemen van telefoons zijn vooral in de eerste 4-8 weken aanwezig, na de release van een nieuwe telefoon. Daarna is het meeste door de community/Miui opgelost.
Dat stuk over melden ben ik het volledig mee eens. Feit is gewoon dat de bugs die ik las wel geen kleine zaakjes waren, en ik dus toch liever voorlopig nog vermijd.Kiswum schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:31:
[...]
Als je je rom goed flasht en daarna je telefoon leeg gooit, dan kunnen een hoop problemen direct worden opgelost. Als er toch nog een probleem is, dan meld je dat, maar een goede melder, meldt ook als het weer is opgelost. Helaas is dat het probleem op fora, als het werkt, dan wordt het niet meer vermeld.
Ik draai altijd de Weekly rom van Xiaomi.eu en deze zet ik ook op elke telefoon die ik in handen krijg van vrienden/familie/reviews. Is er een probleem? Installeer dan heel eenvoudig de laatste release.
De meeste problemen van telefoons zijn vooral in de eerste 4-8 weken aanwezig, na de release van een nieuwe telefoon. Daarna is het meeste door de community/Miui opgelost.
De rom goed flashen is dus gewoon door hem op de gsm te plaatsen, de updater te doen en achteraf nog eens factory reset bij de instellingen te doen? Lijkt enorm makkelijk om dan pakweg maandelijks up te daten.
Draai je zelf de laatste rom van hen nu op een Note 2?
Jammer dat ik KPN heb anders was de Prime interessant

Klopt, zo makkelijk kan het zijn. Echter is deze methode niet altijd mogelijk als je telefoon van een reseller komt die dingen heeft aangepast in de rom. Je hebt dus een goede keuze gemaakt, om de telefoon lekker geseald te laten.modelstudent schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:37:
[...]
Dat stuk over melden ben ik het volledig mee eens. Feit is gewoon dat de bugs die ik las wel geen kleine zaakjes waren, en ik dus toch liever voorlopig nog vermijd.
De rom goed flashen is dus gewoon door hem op de gsm te plaatsen, de updater te doen en achteraf nog eens factory reset bij de instellingen te doen? Lijkt enorm makkelijk om dan pakweg maandelijks up te daten.
Draai je zelf de laatste rom van hen nu op een Note 2?
Ik draai de laatste ML rom van xiaomi.eu. De eerste week er handmatig opgezet en daarna een factory reset uitgevoerd. De week daarna kreeg ik de rom via OTA binnen. Een reset is dan uiteraard niet meer nodig, dat hoeft maar 1 keer of als je van rom-variant wisselt.
Je weet wel dat de bugs eerder in weekly builds worden opgelost, dan in de maandelijks updates he
Een fatsoenlijk thema uitzoeken dusRussel88 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 12:24:
[...]
Bedankt voor de info. Bij mij zijn de kleuren moeilijk te onderscheiden. Komt waarschijnlijk door de thema die ik gebruikt heb.
Welke rom versie draai je nu?
“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)
Die van Xiaomi.eu van afgelopen vrijdag. Na de installatie en cache legen vroeg ie welke thema ik wilde hebben. Heb voor de iets donkere variant gekozen.John Rambo schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:56:
[...]
Een fatsoenlijk thema uitzoeken dus![]()
Welke rom versie draai je nu?
Zal vanavond eens een andere thema uitproberen.
ik moet er toch nog even op terugkomen, want met MTK Tools moet je een beschadigd IMEI nummer repareren, maar als ik *#06# toets in de dialer krijg ik precies dezelfde IMEI nrs als op de sticker onder de batterij, die zijn dan kennelijk niet beschadigd?
Hoe moet ik nou de SIM kaart registreren / aktiveren?
Alsjeblieft, help me, ik snap er echt helemaal niks van
Welke firmware draai je?dirkhimself schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:41:
Alsjeblieft, help me, ik snap er echt helemaal niks van
Heb je de ROM van Xiaomi.eu erop gezet (HERMES versie)?
En heb je na de flash de cache en gebruikers data gewist?
5.0.2 LRX22GRussel88 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:16:
[...]
Welke firmware draai je?
Heb je de ROM van Xiaomi.eu erop gezet (HERMES versie)?
En heb je na de flash de cache en gebruikers data gewist?
MIUI 5.9.11 Beta
Hermes inderdaad
Alles gewist, klopt ook.....
Ik kan trouwens wel sms ontvangen maar niet versturen..... ook zo raar
[ Voor 9% gewijzigd door dirkhimself op 17-09-2015 15:22 ]
Probeer even een sim van iemand anders. Een snelle google zoek geeft aan dat MiCloud die foutmelding wel eens geeft.
Heb je dat aan staan? Zoja, probeer het eens uit te zetten.
OK, zal ik straks proberen, maar bedoel je met die foutmelding dat als ik die foutmelding uitzet, ik dan wèl sms kan versturen?
Zijn het niet gewoon je APN instellingen van je provider die je nog moet instellen dan? Hier de settings.dirkhimself schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:51:
OK, zal ik straks proberen, maar bedoel je met die foutmelding dat als ik die foutmelding uitzet, ik dan wèl sms kan versturen?
Onder MiCloud staan BERICHTEN en BELGESCHIEDENIS uit, en die kan ik blijkbaar niet inschakelen.Russel88 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:48:
Probeer even een sim van iemand anders. Een snelle google zoek geeft aan dat MiCloud die foutmelding wel eens geeft.
Is dat wat je bedoelt? Of helemaal uitloggen uit MiCloud?
Daar zie ik hollandsnieuwe al wel staan, en die is ook geconfigureerd. Onder toegangspunten vind ik dan Vodafone NL. Dat zou dan niet juist zijn, dus ik heb een nieuwe aangemaakt volgens de instrukties van hollandsnieuwe, de andere verwijderd, opnieuw opgestart, en nog steeds kan ik geen sms versturen..... kan wel janken....Salmon schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:55:
[...]
Zijn het niet gewoon je APN instellingen van je provider die je nog moet instellen dan? Hier de settings.
En hij is verzonden!Bob-B190 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 20:24:
[...]
Daarvoor durfde ik het ook wel aan, bedankt voor de code! Ben benieuwd wanneer hij verstuurd wordt. Zijn er al tweakers die een review hebben gemaakt?

Memento mori
Geeft hij een foutmelding ofzo?dirkhimself schreef op donderdag 17 september 2015 @ 16:33:
[...]
Onder MiCloud staan BERICHTEN en BELGESCHIEDENIS uit, en die kan ik blijkbaar niet inschakelen.
Is dat wat je bedoelt? Of helemaal uitloggen uit MiCloud?
[...]
Daar zie ik hollandsnieuwe al wel staan, en die is ook geconfigureerd. Onder toegangspunten vind ik dan Vodafone NL. Dat zou dan niet juist zijn, dus ik heb een nieuwe aangemaakt volgens de instrukties van hollandsnieuwe, de andere verwijderd, opnieuw opgestart, en nog steeds kan ik geen sms versturen..... kan wel janken....
Als ik een sms wil versturen, dan hoor ik een riedeltje en zie een bericht bovenaan het scherm verschijnen, dat zegt :
Bericht niet verzonden
Raak dit aan om het bericht te controleren en opnieuw t...
Kan je niet bij je provider via de site aanvragen een configuratie mms te versturen?dirkhimself schreef op donderdag 17 september 2015 @ 16:50:
[...]
Als ik een sms wil versturen, dan hoor ik een riedeltje en zie een bericht bovenaan het scherm verschijnen, dat zegt :
Bericht niet verzonden
Raak dit aan om het bericht te controleren en opnieuw t...
https://www.hollandsnieuw...e%2Fautomatisch-instellen
En heb je bij de instellingen het centrale sms nummer staan op +316540998002 voor hollands nieuwe?
[ Voor 21% gewijzigd door Bob-B190 op 17-09-2015 16:56 ]
Memento mori
HN werkt met toestelhulp, daar staat Xiaomi niet tussen, dus moet je voor overige toestellen kiezen. Daar kan ik ALLEEN de instellingen vinden voor internet, en niet voor sms......Bob-B190 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 16:52:
[...]
Kan je niet bij je provider via de site aanvragen een configuratie mms te versturen?
https://www.hollandsnieuw...e%2Fautomatisch-instellen
En heb je bij de instellingen het centrale sms nummer staan op +316540998002 voor hollands nieuwe?
Elders kan je wel voor Xiaomi kiezen, maar daar staat de Redmi Note 2 (nog) niet tussen.....
(http://hollandsnieuwe.tweakker.com/choose/) ik heb de settings voor Redmi Note al geprobeerd, maar geen sjoege, nog steeds is mijn sim kaart niet geregistreerd en kan ik geen sms versturen....
[ Voor 19% gewijzigd door dirkhimself op 17-09-2015 17:29 ]
stom vraagske, maar op sommige sites (gsm arena, zie ik bij de specsstaan dat enkel de chineese versie een SD kaartslot heeft. klopt dit, of kan iemand bevestigne dat de internationale versie met SD kaartjes overweg kan
ik heb de internationale 16gb versie van geekbuying, en die heeft 2 simsloten en een microSD slotdocBol schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:21:
stom vraagske, maar op sommige sites (gsm arena, zie ik bij de specsstaan dat enkel de chineese versie een SD kaartslot heeft. klopt dit, of kan iemand bevestigne dat de internationale versie met SD kaartjes overweg kan
Ga op je telefoon naar "berichten" druk dan lang op de "menu" knop (vaste knop linksonder drie streepjes), dan krijg je de instellingen voor berichten, scroll helemaal naar beneden, "geavanceerde instellingen" kies dan "SMS berichtencentrum nummer" vul daar +316540998002 in. Dan moet het werken.dirkhimself schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:21:
[...]
HN werkt met toestelhulp, daar staat Xiaomi niet tussen, dus moet je voor overige toestellen kiezen. Daar kan ik ALLEEN de instellingen vinden voor internet, en niet voor sms......
Jammer, maar ook dat werkt niet....... ik weet het ook niet meer..... heb zo'n beetje alles geprobeeerd, geef me alsjeblieft niet op, ik moet het werkend krijgen....BB-One schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:30:
[...]
Ga op je telefoon naar "berichten" druk dan lang op de "menu" knop (vaste knop linksonder drie streepjes), dan krijg je de instellingen voor berichten, scroll helemaal naar beneden, "geavanceerde instellingen" kies dan "SMS berichtencentrum nummer" vul daar +316540998002 in. Dan moet het werken.
weet je zeker dat het nummer klopt?
[ Voor 3% gewijzigd door dirkhimself op 17-09-2015 18:01 ]
Update. (SIM card wellicht niet OK?)
Mi Customer Service for Europe schreef:
> 1, Please kindly go "Settings - Messaging - Additional settings - SMS
> center number",
> here please kindly input the correct SMS center number, you could
> consult your telecom carrier about it also.
No solution ....
> 2. If you still couldn't send SMS, please kindly pull out the SIM card,
> put it on other phones and set the SMS center number on that phone.
> After this, please kindly put the SMS back in the original phone, see if
> it's working well.
No solution....
I have used this SIM card in Lumia 640XL, LG Google Nexus 5, LG G3 mini, and it worked PERFECTLY in all those phones BEFORE using it in the Redmi Note 2.
After using it in my Redmi Note 2 I could NOT send SMS with any of those phones and this sim card.
But, if I use ANOTHER SIM CARD in my Xiaomi Redmi Note 2, then I can send SMS with no problem.
Maybe there's something wrong with my sim card. Could the Redmi Note 2 have corrupted my SIM card?
> 3. Please kindly check whether you have installed some APPs which
> related to power saving, optimization, assistant,
> or the APP which could force to end up your processing task.
> If you have, please kindly uninstall these kind of APP.
I have removed all utillity apps, no solution....
> 4. Please kindly back up all your data to computer, and then flash your
> phone with complete ROM.
I tried that earlier, no solution.
PS: I can't download the ROMS from http://en.miui.com/download-274.html
The download stalls somewhere in the beginning and then stops alltogether. Please tell me WHERE to get the ROMS from normally.
Thank you.
DJ
> center number",
No solution ....
> it's working well.
No solution....
I have used this SIM card in Lumia 640XL, LG Google Nexus 5, LG G3 mini, and it worked PERFECTLY in all those phones BEFORE using it in the Redmi Note 2.
After using it in my Redmi Note 2 I could NOT send SMS with any of those phones and this sim card.
But, if I use ANOTHER SIM CARD in my Xiaomi Redmi Note 2, then I can send SMS with no problem.
Maybe there's something wrong with my sim card. Could the Redmi Note 2 have corrupted my SIM card?
The download stalls somewhere in the beginning and then stops alltogether. Please tell me WHERE to get the ROMS from normally.
Thank you.
DJ
Voila,
besteld by IBuyGou. Thanks @ Kiswum voor de promo codes.
Zonder deze had ik wss de chinese versie via aliexpress besteld.
kan deze bj oude Huawei G615 vervangen
besteld by IBuyGou. Thanks @ Kiswum voor de promo codes.
Zonder deze had ik wss de chinese versie via aliexpress besteld.
kan deze bj oude Huawei G615 vervangen
Misschien slaat dit nergens op, maar als je in berichten lang op de menuknop drukt, heb je dan ook als tweede het kopje Online staan? Zo ja, als je dat aanklikt staat dan verzenden als SMS aangevinkt?
dirkhimself schreef op donderdag 17 september 2015 @ 19:28:
Update. (SIM card wellicht niet OK?)
> center number",
No solution ....
> it's working well.
No solution....
Thank you.
DJ
Ik heb hetzelfde probleem. Vervang de +31 eens met een 0. Dan verstuurt ie 'm wel bij me.
Ben nu te moe om het verder uit te zoeken.
Ben nu te moe om het verder uit te zoeken.
Check.Eleni schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:01:
Misschien slaat dit nergens op, maar als je in berichten lang op de menuknop drukt, heb je dan ook als tweede het kopje Online staan? Zo ja, als je dat aanklikt staat dan verzenden als SMS aangevinkt?
[...]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken