Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docBol
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-11-2024
nog een stom vraagske:

ik krijg volgende melding bij het "promo topic"
Je hebt geen toegang tot categorie 6.

Dit is een besloten forum. Voor toegang tot dit forum moet je in ieder geval ingelogd zijn.

(interne identificatie: category::get_categorydata::category_not_allowed)
wou evt kijken om nog ene te bestellen als cado

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15
docBol schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:24:
Voila,

besteld by IBuyGou. Thanks @ Kiswum voor de promo codes.

Zonder deze had ik wss de chinese versie via aliexpress besteld.

kan deze bj oude Huawei G615 vervangen
De Chinese versie is zover bekend gelijk aan de Internationale versie. Desalniettemin een hele fijne deal van ibuygou. Weekje er voor de waarschijnlijke Chinese variant bij Geekbuying gekocht, maar is niet anders...

• docBol
  • Laatst online: 19-11-2024
pelt schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 01:14:
[...]

De Chinese versie is zover bekend gelijk aan de Internationale versie. Desalniettemin een hele fijne deal van ibuygou. Weekje er voor de waarschijnlijke Chinese variant bij Geekbuying gekocht, maar is niet anders...
weet ik, maar aangezien het met de kortingscodes niet zo veel meer scheelde ben ik maat voor de prime versie gegaan

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:05
docBol schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:04:
nog een stom vraagske:

ik krijg volgende melding bij het "promo topic"

[...]

wou evt kijken om nog ene te bestellen als cado
Geen idee waarom je die melding krijgt, desnoods even uit- en inloggen.

Edit:
Ik heb onlangs een hoop ibuygou kortingscodes in dit topic geplaatst: Meld hier uw kortingscodes/coupons

Inmiddels lijkt mijn post weg te zijn en ik heb om opheldering gevraagd bij de admins via het feedback topic.
Tot die tijd kun je de codes nog wel vinden op de FB pagina van NL Xiaomi fans (zie mijn handtekening).

[ Voor 36% gewijzigd door Kiswum op 19-09-2015 15:35 . Reden: topic verdwenen ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Nijntje12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-06 14:10
Maakt het voor de prime nu ook uit welke je besteld? Heb de begin post gelezen, maar kwam daar niet echt uit. Wilde namelijk via dx bestellen, maar zie daar verschillende versies:

Is dit de goede?: http://www.dx.com/nl/p/xi...b-rom-406813#.Vf0WbyNUfCQ

Of deze? Wat is überhaupt het verschil tussen deze 2? Kan het er niet uithalen

http://www.dx.com/nl/p/xi...white-405323#.Vf0XDyNUfCQ

[ Voor 53% gewijzigd door Nijntje12 op 19-09-2015 10:05 ]

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:01
Ik zie nu het topic pas, heb de telefoon in bezit vanaf de release date. Erg fijne telefoon en ligt prettig in de handen. Heb er ook een review over geschreven, met mijn ervaringen en foto examples ( productreview: Xiaomi Redmi Note 2 Wit review door Herr Flicker ). Misschien kan deze in de beginpost worden opgenomen?

@Nijntje12, ik heb de 2 links bekeken maar ik zie geen verschil in specs. Wel zie ik dat 1 te bestellen is via 'EU warehouse' en de andere niet. Voor een paar knaken meer.

• Nijntje12
Herr Flicker schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 10:34:
Ik zie nu het topic pas, heb de telefoon in bezit vanaf de release date. Erg fijne telefoon en ligt prettig in de handen. Heb er ook een review over geschreven, met mijn ervaringen en foto examples ( productreview: Xiaomi Redmi Note 2 Wit review door Herr Flicker ). Misschien kan deze in de beginpost worden opgenomen?

@Nijntje12, ik heb de 2 links bekeken maar ik zie geen verschil in specs. Wel zie ik dat 1 te bestellen is via 'EU warehouse' en de andere niet. Voor een paar knaken meer.
Hey, super bedankt voor je snelle reactie. Ik zag ook verder geen verschil, dan weet ik dat haha, dacht al dat ik gek zou worden ;)

• Phyrro
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
De back cover van mijn Redmi Note 2 kraakt als een gek, zit erg veel speling in. Hebben meer mensen hier last van? Mijn MLais M52 heeft hier bijvoorbeeld veel minder last van.

Nieuwe back cover bestellen dan maar?

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Phyrro schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:31:
De back cover van mijn Redmi Note 2 kraakt als een gek, zit erg veel speling in. Hebben meer mensen hier last van? Mijn MLais M52 heeft hier bijvoorbeeld veel minder last van.

Nieuwe back cover bestellen dan maar?
Heb ik ook, ik stoor me er niet aan, maar of je het oplost met een ander dekseltje?

• dirkhimself
Eleni schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:01:
Misschien slaat dit nergens op, maar als je in berichten lang op de menuknop drukt, heb je dan ook als tweede het kopje Online staan? Zo ja, als je dat aanklikt staat dan verzenden als SMS aangevinkt?

[...]
nee, als ik dat doe zie ik als eerste Mi Messages (staat bij mij uit, kan ik niet eens aanzetten...?!?!?), als tweede Feedback verzenden, daarna iets over Meldingen en nog meer, maar niks over "Online" of "Als SMS verzenden" ....

Welke OS versie heb je? Ik heb MIUI 5.9.18 Beta.

Als dit versie gerelateerd is, weet je dan waar ik moet zoeken voor deze instelling in 5.9.18?

[ Voor 9% gewijzigd door dirkhimself op 19-09-2015 16:58 ]

• 19JeRo3n92
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 14:25
Pakjes dag, vandaag mijn grijs/zwarte note 2 binnen. Vorige week donderdag op de post met Singpost en nu al binnen, niet verkeerd.

• dirkhimself
Salmon schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:51:
[...]

O.a Groggy gaf net dit: (MTK engineering tool)

[...]
nou, ik heb die tool dus toch maar eens geprobeerd, en de IMEI codes ingevoerd, alles gelukt, maar SIM kaart registreren en/of sms-sen ho maar..... ik wordt er moedeloos van.

Wat heb ik al geprobeerd:

- nummer sms centrale gecheckt
- met MTK tool opnieuw IMEI codes ingevoerd (ondanks dat de codes al correct waren)
- toegangsnamen gecheckt en ook opnieuw handmatig ingevoerd volgens opgaaf provider
- andere provider proberen te kiezen en daarna weer opnieuw automatisch zoeken (op verzoek provider)
- upgrade uitgevoerd naar 5.9.18

Ik heb volgens mij ook alle tips die hier gesuggereerd zijn al uitgeprobeerd, en het heeft nog niks geholpen, iemand nog een andere oplossing?
Eleni schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:01:
Misschien slaat dit nergens op, maar als je in berichten lang op de menuknop drukt, heb je dan ook als tweede het kopje Online staan? Zo ja, als je dat aanklikt staat dan verzenden als SMS aangevinkt?
[...]
Ik heb de suggestie hierboven van Eleni (nog) niet kunnen testen omdat ik die optie niet zie in de instellingen.

Wat ik ook nog niet heb kunnen doen is een stabiele MIUI V6 flashen want die kan ik niet downloaden. Als ik dat probeer dan gaat het hééééél trag en stopt de download ergens en kapt hem helemaal af.

Dus dat wil ik nog wel heel graag proberen, als iemand mij een goede download-link kan voorstellen?

update: heb nu wel inmiddels wel kunnen downloaden....... ben benieuwd of het nu wel goed gaat...

[ Voor 19% gewijzigd door dirkhimself op 19-09-2015 18:58 ]

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Heb je van de +31 al een 0 gemaakt?

• dirkhimself
Momus schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 18:59:
Heb je van de +31 al een 0 gemaakt?
ja ook al, maar dat hielp ook niet. Moest ik na die aanpassing trouwens opnieuw opstarten? Heb ik volgens mij niet gedaan.......

• Sceep
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-02 19:06
Linkje voor miui 6:
http://obigota.d.miui.com...HMCNCH_7b45a9a562_5.0.zip

Linkje voor miui 7:
http://obigota.d.miui.com...5.9.18_607c5312c7_5.0.zip

Ik draai momenteel 7 en die schijnt veel minder zwaar te zijn voor de batterij. Bij werkt trouwens alles perfect. Ik zou men telefoon wipen en een officiële MIU7 op de website van XIaomi downloaden. Met chinees aangekochte toestellen kan er al eens met de firmware geknoeid zijn.
Bij werkt het zo dus moet dat bij u ook gaann :)

• Kiswum
Sceep schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 19:04:
Linkje voor miui 6:
http://obigota.d.miui.com...HMCNCH_7b45a9a562_5.0.zip

Linkje voor miui 7:
http://obigota.d.miui.com...5.9.18_607c5312c7_5.0.zip

Ik draai momenteel 7 en die schijnt veel minder zwaar te zijn voor de batterij. Bij werkt trouwens alles perfect. Ik zou men telefoon wipen en een officiële MIU7 op de website van XIaomi downloaden. Met chinees aangekochte toestellen kan er al eens met de firmware geknoeid zijn.
Bij werkt het zo dus moet dat bij u ook gaann :)
Je telefoon wordt origineel al geleverd met Miui 7 en Android 5.0....

Kijk als je verkoper er een andere rom op heeft gezet, dan is het sowieso aan te raden om de rom van xiaomi.eu te downloaden (interessant voor iedereen die een buienradar achtige app gebruikt en de taal op NL wil zetten).

Ik weet niet waar je linkjes vandaan komen, maar wellicht heb je hier wel een uitleg voor.

• Mees789
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-01-2024
Maandag wordt mijn telefoon verzonden, gekocht met een kortingscode voor ongeveer 151 euro bij Geekbuying.

Misschien een domme vraag maar deze telefoon kan ik toch gewoon in NL gebruiken met mijn Simyo sim kaart? Ik kan er beter zeker van zijn want nu is hij nog te annuleren.

• Sceep
Kiswum schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 19:38:
[...]

Kijk als je verkoper er een andere rom op heeft gezet, dan is het sowieso aan te raden om de rom van xiaomi.eu te downloaden (interessant voor iedereen die een buienradar achtige app gebruikt en de taal op NL wil zetten).

Ik weet niet waar je linkjes vandaan komen, maar wellicht heb je hier wel een uitleg voor.
Dit zijn de Xiaomi servers. Je neemt de gewone links op Xiaomi website diegene die niet werken en je zet er gewoon een o voor. dus http://bigot........ wordt http://obigot........ en je hebt een snelle betrouwbare verbinding. Dit zijn de links die in MI Suite gebruikt worden vermoed ik.

De mijne is aangekomen met stock MIUI6 maar ik heb het al anders geweten. Bij chinaphones wipe en flash ik alvorens ook maar iets te doen met mijn telefoon.

Weet iemand of er een MIUI7 bestaat zonder gapps?

DeScheep

• Kiswum
Sceep schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 20:47:
[...]

Dit zijn de Xiaomi servers. Je neemt de gewone links op Xiaomi website diegene die niet werken en je zet er gewoon een o voor. dus http://bigot........ wordt http://obigot........ en je hebt een snelle betrouwbare verbinding. Dit zijn de links die in MI Suite gebruikt worden vermoed ik.

De mijne is aangekomen met stock MIUI6 maar ik heb het al anders geweten. Bij chinaphones wipe en flash ik alvorens ook maar iets te doen met mijn telefoon.

Weet iemand of er een MIUI7 bestaat zonder gapps?

DeScheep
Als je je telefoon in Europa gebruikt, gewoon bij xiaomi.eu je rom downloaden.

Ja, er bestaat Miui 7 zonder gapps, dat is gewoon te downloaden op en.miui.com. namelijk de non-global variant. De originele rom is dat gewoon.

Ik snap je vragen overigens niet echt. Je download op een redelijk speciale manier je rom's, maar je weet niet waar de officiele Miui 7 te downloaden is. Het niveau in vragen en antwoorden gaat van geavanceerd naar beginner... Niet erg hoor, maar ik vind het een beetje vreemd.

• Sceep
Kiswum schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:31:
[...]

Als je je telefoon in Europa gebruikt, gewoon bij xiaomi.eu je rom downloaden.

Ja, er bestaat Miui 7 zonder gapps, dat is gewoon te downloaden op en.miui.com. namelijk de non-global variant. De originele rom is dat gewoon.

Ik snap je vragen overigens niet echt. Je download op een redelijk speciale manier je rom's, maar je weet niet waar de officiele Miui 7 te downloaden is. Het niveau in vragen en antwoorden gaat van geavanceerd naar beginner... Niet erg hoor, maar ik vind het een beetje vreemd.
Het komt mss een beetje debiel over maar ik wist niet van het bestaan Xiaomi.eu af. Ik ga steeds naar http://en.miui.com/ en daar zijn de gewone links heel onbetrouwbaar vandaar dat trukje met de o.

En daar is nog geen non-global te vinden. Die draaide ik steeds op mijn gewone Redmi Note. Ik vind dat trouwens vreemd. Gapps is toch verboden in China of is die wet terug gedraaid?

Hoe zit het bij jullie met de batterij. Ik heb de mijne pas gisteren ontvangen maar het ziet er goed uit op het eerste zicht :) :) :) . Ik zit nu op 60% met 2u en 5 min OST. Hij is in ieder geval een pak zuiniger dan mijn Redmi Note LTE

DeScheep

• Kiswum
Kijk dat verklaard al iets :)

Wat betreft de accu, hij kan ongeveer even lang mee als de Redmi 1 en 2. Dat is voor een Full-HD 5,5" scherm, Mediatek Octa-core cpu, toch erg goed vind ik. Ik kan er ongeveer 1,5 dag mee spelen met 4,5 uur OST. In veel gevallen kom ik rond de 40-50%, met 3 uur OST, van 07.00 - 23.00.

Ter vergelijking, bij de LeTV Le1 en de lager geclockte Helio X, zat ik vaak rond de 20% met hetzelfde verbruik.

Ik ben dus aangenaam verrast en wel tevreden over de resultaten van de accu.

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-06 09:57
Ik heb wel de rom van dezelfde week als jij, maar heb de Xiaomi m2s.
Bij mij werkt de boel wel gewoon en kan Mi messages gewoon aan,
jammer dat je nog geen steek verder bent.
dirkhimself schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 16:41:
[...]

nee, als ik dat doe zie ik als eerste Mi Messages (staat bij mij uit, kan ik niet eens aanzetten...?!?!?), als tweede Feedback verzenden, daarna iets over Meldingen en nog meer, maar niks over "Online" of "Als SMS verzenden" ....

Welke OS versie heb je? Ik heb MIUI 5.9.18 Beta.

Als dit versie gerelateerd is, weet je dan waar ik moet zoeken voor deze instelling in 5.9.18?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Eleni schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 22:34:
Ik heb wel de rom van dezelfde week als jij, maar heb de Xiaomi m2s.
Bij mij werkt de boel wel gewoon en kan Mi messages gewoon aan,
jammer dat je nog geen steek verder bent.

[...]
Ik heb zelf 't idee dat de sim kaart een probleem veroorzaakt, of HN, maar daar ben ik nog niet uit, HN is er naar op onderzoek uit, maar het weekend zit ertussen, dus ik hoop morgen meer te horen. Hopelijk is alles met een SIM kaart reset of zo (of een nieuwe sim kaart) wel zó opgelost.

Andere SIM kaarten kunnen in mijn Mi XRN2 toestel nl. wèl sms-en versturen, en met mijn SIM kaart in een ander toestel lukt dat weer niet, dus het probleem verhuist met de sim kaart mee......

De SIM kaart kan blijkbaar niet geactiveerd worden omdat SMS versturen sowieso niet werkt... erg vervelend. Ik kan Mi Berichten daardoor kennelijk dan ook niet aanzetten. Inloggen op Mi account gaat wel goed.

Is er geen andere manier om SMS te kunnen versturen, hangouts of zo? Zal ik eens proberen.

8)7

Update, werkt ook niet.

Ik zie in de app SIM CARD, dat het SIM card nummer op de sim kaart niet helemaal gelijk is aan de info op het scherm, in de app zie ik dat er nog een kleine letter "f" achter staat. Kan dat de oorzaak zijn misschien? als dat zo is, kan ik dat dan repareren?

:?

[ Voor 11% gewijzigd door dirkhimself op 20-09-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Kiswum schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 19:38:
[...]

Kan je kort schetsen wat de voor/nadelen zijn van de xiaomi.eu ROM? Wat bedoel je bijv. met buienradarachtige app? Deze is (custom) geoptimaliseerd voor de EU markt? Ik zet mijn telefoon altijd op Engels met een NL toetsenbord. Heb ik dan voordeel van de xiaomi.eu ROM?

Er staat zover ik kan vinden niet echt een FAQ op xiaomi.eu namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Kwisum,

Kun je kortingscodes niet hier nog een keer posten? Of per PM doorgeven. Wil vandaag de Redmi Note 2 (Prime want die is maar 3 euro duurder nu) nog even bestellen maar kan niet aan de kortingscodes.
Kan ook je Facebook pagina niet bekijken (heb een FB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334281

Ik wil de Prime gaan bestellen bij Ibuygou, maar de slimmerds daar hebben hem in de aanbieding waardoor de coupon code van Kiswum niet werkt (minimale besteding met coupon code=normale prijs). Hopelijk reageren ze voor de verloopdatum nog op mijn mail. Anders overweeg ik de gewone 16gb versie die wel werkt met coupon, maar het voelt toch zonde om voor 15 dollar meer niet de Prime te nemen.

In dit topic is trouwens eerder gezegd dat Ibuygou de telefoon met de originele software levert, maar nu staat de volgende melding op de productpagina:
-----------------------------------------------------------------------------------------
"Customer notice
We have flashed your redmi note 2 to the multi-language version before shipping to you. So do not worry about the language trouble, and also you can reset your phone to the MIUI 7 . If you want the original one , not the flashed one, please make notes when you finish your order , or send email to inform us."
-----------------------------------------------------------------------------------------

Ik weet dat het al uitgebreid besproken is hier, maar ik twijfel nu toch nog of het beter is om ze te vragen de software standaard te laten. Ik heb geen ervaring met flashen (afgezien van Cyanogen met dat makkelijke programmatje) maar ik denk dat dat wel goed moet komen. Echter, als die multi-language versie precies hetzelfde is als de xiaomi.eu ROM dan heeft het weinig zin om het zelf te doen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
pelt schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:23:
[...]

Kan je kort schetsen wat de voor/nadelen zijn van de xiaomi.eu ROM? Wat bedoel je bijv. met buienradarachtige app? Deze is (custom) geoptimaliseerd voor de EU markt? Ik zet mijn telefoon altijd op Engels met een NL toetsenbord. Heb ik dan voordeel van de xiaomi.eu ROM?

Er staat zover ik kan vinden niet echt een FAQ op xiaomi.eu namelijk...
Vooral de voordelen zijn overigens te vinden in de meeste Xiaomi topics.
Bij deze nog 1 keer mijn herhaling.

Nadelen:
1. Als er een bug is, dan kan het zijn dat je wordt doorverwezen naar en.miui.com, doordat de source daar vandaan komt. Hierdoor kan het langer duren voordat een bug wordt opgelost.
2. De rom komt officieel van en.miui.com af. Vanuit die rom worden de onderstaande fixes toegevoegd. Hierdoor krijg jij je rom mogelijk 1-2 dagen later pas op je telefoon.

Voordelen:
1. Bugs die zijn veroorzaakt door de taalpakketten, worden vaak binnen 1 week opgelost.
Nederlandse taal wordt wekelijks bijgewerkt (mits er fouten worden doorgegeven door NL gebruikers) (dit geldt uiteraard ook voor alle andere talen).
2. Je behoudt wekelijks updates (mits je gebruik maakt van de Developer/Weekly rom).
3. Locatie van GPS wordt op een Europees land gezet, hierdoor denkt je telefoon niet dat hij in China zit, waardoor weer-gebaseerde apps velen malen beter werken. Een voorbeeld is buienradar, dat werkt doorgaans niet/nauwelijks op een Chinese telefoon. Ik heb begrepen dat een lokale app als OV9292 ook niet werkt als de locatie niet op Europa staat, maar op China.
4. Zo goed als alle Chinese apps zijn verwijderd.
5. Google Play staat standaard geïnstalleerd.
6. Standaard roottoegang, die je zelf in kunt schakelen.
7. Je behoud garantie op je Xiaomi apparaat, ook al zeggen sommige webshops van niet, die hun eigen spyware/fake ML rom erop zetten.

Ik ben benieuwd waarom iemand voor de en.miui.com rom gaat als je de voor- en nadelen tegen elkaar wegstreept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eoghlear schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:35:
Kwisum,

Kun je kortingscodes niet hier nog een keer posten? Of per PM doorgeven. Wil vandaag de Redmi Note 2 (Prime want die is maar 3 euro duurder nu) nog even bestellen maar kan niet aan de kortingscodes.
Kan ook je Facebook pagina niet bekijken (heb een FB).
Ik had Kiswum hier ook al naar gevraagd, want zijn post in het couponcode topic is verwijderd.
Dit is de FB pagina waar je ze nog kan vinden: https://www.facebook.com/groups/DutchXiaomiFans/
De Prime kun je op dit moment trouwens niet bestellen, tenzij je iets van een screenprotector bij bestelt om boven 206 USD uit te komen (zie mijn vorige post). Ze hebben helaas amper accessoires voor de Redmi Note 2

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 334281 op 20-09-2015 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Anoniem: 334281 schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:41:
[...]

Ik had Kiswum hier ook al naar gevraagd, want zijn post in het couponcode topic is verwijderd.
Dit is de FB pagina waar je ze nog kan vinden: https://www.facebook.com/groups/DutchXiaomiFans/
De Prime kun je op dit moment trouwens niet bestellen, tenzij je iets van een screenprotector bij bestelt om boven 206 USD uit te komen (zie mijn vorige post). Ze hebben helaas amper accessoires voor de Redmi Note 2
Kan de facebook pagina niet bezoeken daar ik geen facebook heb (inloggen verplicht geeft ie aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eoghlear schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:45:
[...]

Kan de facebook pagina niet bezoeken daar ik geen facebook heb (inloggen verplicht geeft ie aan).
Redmi Note 2 (16GB)
Link naar het forum: [Xiaomi Redmi Note 2] Ervaringen en Discussie
Members only:
38$ coupon: MUFRIBUYGOU50004 Vality time:15th to 22th September (ship by DHL)
46$ coupon: MUFRIBUYGOU50005 Vality swindles:15th to 22th September (ship by NLPost)
https://www.ibuygou.com/p...gb-ram-16gb-rom-6993.html

Xiaomi Redmi Note 2 Prime (32GB version)
Link naar het forum: [Xiaomi Redmi Note 2] Ervaringen en Discussie
Members only:
27$ coupon:MUFRIBUYGOU50006 Vality time:15th to 22th September (ship by DHL)
35$ coupon:MUFRIBUYGOU50007 Vality swindles:15th to 22th September (ship by NLPost)
https://www.ibuygou.com/p...2gb-rom-fdd-lte-6992.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Anoniem: 334281 schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:41:
[...]

De Prime kun je op dit moment trouwens niet bestellen, tenzij je iets van een screenprotector bij bestelt om boven 206 USD uit te komen (zie mijn vorige post)
Bedankt voor de aanvulling, dat is inderdaad de site waar ze nog wel op staan.
Ik kan de originele screenprotector wel aanraden, desnoods verkoop je deze daarna in NL. Ik kan me wel voorstellen dat iemand hem voor 10,- extra wel wilt afnemen.

Doordat er momenteel (sinds vandaag) een kortingsactie is van de Prime, kun je de code inderdaad niet invoeren, dat was vrijdag nog wel anders. Toen lukt het nog wel :)

Wat betreft de ML rom van ibuygou. Ik weet dat zij al jaren lang partners zijn met www.xiaomi.eu. De eigenaar van die site: MarkH (Mark Lee Hedly), werkt sinds vorig jaar bij Ibuygou. Je mag er dus wel vanuit gaan dat zij de xiaomi.eu rom erop zetten.

Ik heb vorige week gesproken met King (eigenaar van ibuygou) en ik heb eigenlijk afgeraden om dat als "service" aan te bieden. In Nederland wil iedereen het liefst zijn/haar telefoon origineel hebben. Ik heb tevens aangegeven dat ik mensen afraad om een telefoon ergens te kopen waar al een ML rom op staat, terwijl dat officieel niet het geval is.
Je kunt in je order/per mail aangeven dat je de originele rom erop wilt hebben, maar ik vind deze "service" niet echt ideaal. Het enige voordeel hiervan is dat hij nog een keer een kwaliteitscontrole krijgt, waardoor DOA's tot het verleden behoren. Als je zelf je ML rom erop zet, dan leer je je telefoon direct een beetje kennen, ook al is het binnen 20 minuten geheel gepiept (incl. download van de rom).

Ik hoop dat King iets met mijn informatie doet en als ze er iets op zetten, dan verwacht ik dat het de laatste Developer build van xiaomi.eu zal zijn.

edit: ik zie dat de direct links naar de ibuygou pagina niet meer werken, ik zal het fixen op FB. Dat de groep alleen voor FB gebruikers is, dat kan ik me wel voorstellen. Ik had niet door dat anderen de berichten niet konden lezen. Iedereen mag overigens gewoon lid worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Kiswum op 20-09-2015 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
Bedankt. Kan de coupon gewoon invoeren. Heb nu de Prime in zwart met screenproctector en verzending voor €185,78 kunnen bestellen.

Ik vraag altijd om de toestellen origineel te laten. Na jou info hierboven vind ik het geen ramp dat ze hier alvast de eu rom overheen flashen. Ik zet er bij aankomst toch de nieuwste op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kiswum schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:52:
[...]

Ik kan de originele screenprotector wel aanraden, desnoods verkoop je deze daarna in NL. Ik kan me wel voorstellen dat iemand hem voor 10,- extra wel wilt afnemen.
Ik vraag me af in hoeverre screenprotectors nog zin hebben. Youtube staat vol met filmpjes waarin ze het scherm martelen met stanley messen, spijkers, etc. Geen krasje. En met screenprotector reageert je scherm toch net wat minder fijn.... Maar verkopen is inderdaad ook een optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Anoniem: 334281 schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:18:
[...]

Ik vraag me af in hoeverre screenprotectors nog zin hebben. Youtube staat vol met filmpjes waarin ze het scherm martelen met stanley messen, spijkers, etc. Geen krasje. En met screenprotector reageert je scherm toch net wat minder fijn.... Maar verkopen is inderdaad ook een optie
Niet alles geloven wat je in filmpjes ziet.

Zand is vrij sterk, een screenprotector zorgt ervoor dat je scherm mooi blijft en zorgt ervoor dat de zandkorrels niet in direct contact met je scherm zijn. Tevens kan een screenprotector de val soms breken als deze op grond valt. Hierdoor is de kans op de beschadigingen van je scherm iets hoger. Met de 9H protectors is kans op schade nog lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
Yes, ik heb hem ook besteld. Paypal doet moeilijk omdat sommige betalingen flink door elkaar lopen en het duurt een eeuwigheid eer het goed komt, hopelijk morgen eindelijk saldo weer 'normaal', moet nog een hoop geld van ze terugkrijgen ivm dubbele afschrijvingen. In ieder geval besteld :) :) :)

Over die screenprotectors, die zijn echt niet duur en wil de moeite waard, vind ik :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Nijntje12 op 20-09-2015 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sceep
Ik heb mijn Note2 (non Prime) nu 2 dagen en ik kan zeggen dat ik heel tevreden ben, ik denk niet dat ik voor 155€ iets beter kan vinden dan dit. De performance is uitstekend zelfs in balanced mode. Mensen die veel gamen zullen mss vinden dat hij wat moet onderdoen voor de SD820 maar mij maakt het niets uit. Ik gebruik hem enkel voor te werken, facebook, mailen enz... en daar voor is hij meer dan snel genoeg.

Gisteren heb ik er de ganse dag met gewerkt in balanced mode en had ik na 3u 50min OST nog 33% batterij over. De scherm verlichting was echter behoorlijk conservatief ingesteld.

Vandaag heb ik hem in performance gezet en een paar benchmarks gedraaid, een hele hoop data getransferd over wifi, apps gëinstalleerd enz.... en ik had ik na 3u en 5min OST nog 15% over, de schermverlichting stond ook wel behoorlijk hoog en als ik Android kan geloven is dit toch wel de batterij vreter. Het scherm is voor 65% van het batterij verbruik verantwoordelijk. Bij de Note LTE lag dit maximimum op 53%.

De camera doet zijn werk meer dan behoorlijk voor een GSM in deze prijs klasse. Ik heb hem nog niet getest in situaties met beperkt licht maar overdag zijn de foto's meer dan voortreffelijk.

Ik heb al een jaar of 2 Xiaomi telefoons en heb tot op heden nog nooit gewerkt met de eu roms. Ik gebruik steeds de non global rom zonder gapps en zet gewoon alles in het engels met een belgisch keyboard. Sommige apps werken niet omdat er geen Google play-services aanwezig zijn maar dat neem ik er graag bij om van de google rotzooi vanaf te zijn. Voor de Note 2 heb nog steeds geen rom zonder gapps maar hopelijk komt die der wel.

Ik werk in de bouw sector en mijn toestel krijgt het behoorlijk zwaar te verduren. Ik gebruik steeds tempered glass screen protectors en die vervang ik om de 6 maanden. Ze kosten wat meer maar gaan bij mijn gebruik langer mee en zijn veel makkelijker aan te brengen.

DeScheep

edit: Typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb ook een chromebook en wil die automatisch unlocken wanneer mijn note 2 in de buurt is. Dit zou mogelijk moeten zijn met smart lock, maar hoe krijg ik dat op mijn note 2? Ik zie het niet stana in de app store oid?

heeft iemand raad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
groggy schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:25:
Ik heb ook een chromebook en wil die automatisch unlocken wanneer mijn note 2 in de buurt is. Dit zou mogelijk moeten zijn met smart lock, maar hoe krijg ik dat op mijn note 2? Ik zie het niet stana in de app store oid?

heeft iemand raad
http://www.pcworld.com/ar...ndroid-phones-nearby.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Sceep schreef op zondag 20 september 2015 @ 21:14:

Ik heb al een jaar of 2 Xiaomi telefoons en heb tot op heden nog nooit gewerkt met de eu roms. Ik gebruik steeds de non global rom zonder gapps en zet gewoon alles in het engels met een belgisch keyboard. Sommige apps werken niet omdat er geen Google play-services aanwezig zijn maar dat neem ik er graag bij om van de google rotzooi vanaf te zijn. Voor de Note 2 heb nog steeds geen rom zonder gapps maar hopelijk komt die der wel.
Mooie beschrijving van je belevenissen, ik snap eigenlijk 1 ding nog niet.

Je wil de rom zonder gapps, ik heb aangegeven waar je die kunt vinden. Het lijkt erop dat je er nog niets mee hebt gedaan, aangezien je de rom nog niet hebt "gevonden". Tenzij alle normale rom's global rom's zijn geworden, maar dat lijkt me erg sterk.
Tegen mijn vrouw zeg ik altijd: Als je niet zoekt, dan kun je ook niets vinden.

Hier staan gewoon alle non-Global rom's.
Ze zijn echt erg makkelijk te vinden: en.miui.com -> Downloads -> Kies telefoon: Redmi Note 2 -> http://en.miui.com/download-274.html

Naar mijn weten zijn alle rom's gewoon zonder Gapps, tenzij je de Global rom hebt. Zoals je bij de Mi4 hebt. http://en.miui.com/download-240.html
Aangezien ik mijn telefoons direct omzet naar de Xiaomi.eu rom en nooit meer van en.miui.com download. Kan iemand verifiëren dat deze link de originele rom's bevat zonder Google Play?
http://en.miui.com/download-274.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Nu begin ik dus te twijfelen: mocht ik de redmi note 2 prime aanschaffen (zit een een goed excuus te bedenken om dat te doen) dan kan ik er toch hermes opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sceep
Thx, voor de links.

Ik heb echt nog gn tijd gehad om er naar te zoeken van zodra het kan flash ik hem.

DeScheep
Kiswum schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:19:
[...]

Mooie beschrijving van je belevenissen, ik snap eigenlijk 1 ding nog niet.

Je wil de rom zonder gapps, ik heb aangegeven waar je die kunt vinden. Het lijkt erop dat je er nog niets mee hebt gedaan, aangezien je de rom nog niet hebt "gevonden". Tenzij alle normale rom's global rom's zijn geworden, maar dat lijkt me erg sterk.
Tegen mijn vrouw zeg ik altijd: Als je niet zoekt, dan kun je ook niets vinden.

Hier staan gewoon alle non-Global rom's.
Ze zijn echt erg makkelijk te vinden: en.miui.com -> Downloads -> Kies telefoon: Redmi Note 2 -> http://en.miui.com/download-274.html

Naar mijn weten zijn alle rom's gewoon zonder Gapps, tenzij je de Global rom hebt. Zoals je bij de Mi4 hebt. http://en.miui.com/download-240.html
Aangezien ik mijn telefoons direct omzet naar de Xiaomi.eu rom en nooit meer van en.miui.com download. Kan iemand verifiëren dat deze link de originele rom's bevat zonder Google Play?
http://en.miui.com/download-274.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Eleni schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:39:
Nu begin ik dus te twijfelen: mocht ik de redmi note 2 prime aanschaffen (zit een een goed excuus te bedenken om dat te doen) dan kan ik er toch hermes opzetten?
Hermes is gewoon de codenaam van de ROM. Dus ja, die is geschikt voor de Redmi 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrro
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
Heeft iemand al de AOSP-rom (met GApps, dus in feite een soort Nexus-ROM) van XDA geïnstalleerd? Het is een port van de LeTV 1 als ik het goed heb, met wat kleine tweaks (en bugs...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Phyrro schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:37:
Heeft iemand al de AOSP-rom (met GApps, dus in feite een soort Nexus-ROM) van XDA geïnstalleerd? Het is een port van de LeTV 1 als ik het goed heb, met wat kleine tweaks (en bugs...).
No vibrate vind ik een vrij irritante bug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist besteld bij Ibuygou met de kortingskode van Kiswum. 189 euro voor de Prime Edition met screen protector, shipping, verzekering en importkosten verzekering. Wel vreemd dat ik (flink) moet betalen voor DHL verzending terwijl hij met PostNL komt... Weet iemand of daar verschil in prijs in zit en of ik dat terug kan vragen?

Ik ben benieuwd, het wordt mn eerste Chinaphone :) Na 3,5 jaar Samsung Galaxy SII met steeds meer kuren (degelijkheid valt me toch tegen: halfkapotte jack en home knop, afbladderende verf, softwareproblemen, etc.) wordt het tijd voor iets nieuws, en ik heb geen zin in een dure (en saaie) nieuwe Samsung, Sony, HTC, oid. Ik hoop dat MIUI en 5,5" bevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Anoniem: 334281 schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:13:
Zojuist besteld bij Ibuygou met de kortingskode van Kiswum. 189 euro voor de Prime Edition met screen protector, shipping, verzekering en importkosten verzekering. Wel vreemd dat ik (flink) moet betalen voor DHL verzending terwijl hij met PostNL komt... Weet iemand of daar verschil in prijs in zit en of ik dat terug kan vragen?
Ik heb geen idee waarom het zo vaag is met die kortingscodes.
Ik heb het zojuist getest en als je de MUFRIBUYGOU50006 code gebruikt met Note 2 Prime, screenprotector, DHL verzending en doauneverzekering, dan kom ik op € 191,57.
Dan heb je hem ook nog eens vrijdag in huis (wordt mogelijk op woensdag verzonden).

Wat ik wel weet is dat men telefoons in het verleden niet via Singapost/PostNL/Chinapost verstuurden. Blijkbaar is dat inmiddels opgeheven, maar is die optie nog niet beschikbaar.

Mijn advies, pak een lagere korting, maar wel voor de snelle verzending.

Ik hoop dat de kortingen in de toekomst wat duidelijker worden gecommuniceerd vanuit ibg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kiswum schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:27:
[...]

Ik heb geen idee waarom het zo vaag is met die kortingscodes.
Ik heb het zojuist getest en als je de MUFRIBUYGOU50006 code gebruikt met Note 2 Prime, screenprotector, DHL verzending en doauneverzekering, dan kom ik op € 191,57.
Dan heb je hem ook nog eens vrijdag in huis (wordt mogelijk op woensdag verzonden).

Wat ik wel weet is dat men telefoons in het verleden niet via Singapost/PostNL/Chinapost verstuurden. Blijkbaar is dat inmiddels opgeheven, maar is die optie nog niet beschikbaar.

Mijn advies, pak een lagere korting, maar wel voor de snelle verzending.

Ik hoop dat de kortingen in de toekomst wat duidelijker worden gecommuniceerd vanuit ibg.
Ik heb de code MUFRIBUYGOU50007 gebruikt, dus die voor verzending met PostNL. En dan met een andere screenprotector waarschijnlijk, vandaar het verschil. Ik heb opzich geen haast omdat mij SII het nog (half) doet, dus vandaar geen DHL. Toch apart inderdaad dat het allemaal zo vaag moet met die codes. Evengoed een prima deal, 35 euro korting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:56
Hoi vraagje. Updaten jullie je xiaomi.eu rom braaf elke week. Zoja doe je na de update nog iets van een wipe? Of alleen updaten en daarna rebooten.
Voor de goede orde, ik heb al een xiaomi.eu rom erop staan van een aantal weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Update en rebooten is voldoende. JE hoeft niet elke week te updaten, maar ik deed het wel altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik update wekelijks via OTA, een wipe is alleen de allereerste keer nodig en wellicht als er een nieuwe grote versie uit is (bijvoorbeeld van miui v6 naar v7, mits je op een oude versie werkt).
Een reboot doet hij vanzelf, net na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Bedankt voor de antwoorden. Update is gereed.
Geheugengebruik is verbeterd. Heb nu 1 gb geheugen vrij ipv 800 mb. Volgens mij werkt sms nu ook. Ik zie in ieder geval net meer dat icoontje dat sms niet verzonden kan worden.

[ Voor 65% gewijzigd door Russel88 op 21-09-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sceep
Vandaag is de derde dag dat er mee gewerkt heb en die is me tegen gevallen. Om een of andere reden is mijn OST gehalveerd. Na 2u en 5 min had ik nog 8% over. Tegen over zaterdag is er weinig veranderd. Der staan wat meer apps op maar geen rotzooi die batterij verslind. Apps zoals System Tuner, ING, Twitter, Facebook, een mail cliënt, enz....

Het werd zo erg dat ik naarmate dat de dag vorderde het automatisch syncen heb moeten afzetten. Ik heb ondertussen alles wat ik echt kan missen gewist en probeer het morgen opnieuw. Ook kan ik via Android ook geen processen vinden die de accu zwaar belasten. Het scherm is net zoals gisteren voor meer dan 60% vh verbruik verantwoordelijk.

Verder heb ik ook gemerkt dat de automatische backlight verlichting behoorlijk buggy is. Die gaat ongevraagd alle kanten uit. Meestal naar 100% maar soms ook nr 0%. Ook zaken die de accu geen goed doen natuurlijk. Heeft hier nog iemand last van?

DeScheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Facebook en de automatische scherminstelling uitzetten kan helpen, maar ik vermoed dat er een app is blijven hangen.

FB gebruik ik al ruim een jaar niet meer door de hoeveelheid data die er doorheen gaat (Tinfoil for Facebook gebruik ik). Ik heb de automatische scherminstelling wel aan staan, maar deze staat rond de 25%.Ik heb vandaag mijn telefoon pas op de lader gegooid na 4 uur OST en ongeveer 36 uur gebruikerstijd.
Sync met 4 accounts, Whatsapp, Skype en nog wat andere synchronisaties. Het waren verder niet echt intensieve dagen, maar het lag wel rond het gemiddelde van mijn telefoongebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Hoe bevalt jullie de navigatie, snel en accuraat genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Eleni schreef op maandag 21 september 2015 @ 22:54:
Hoe bevalt jullie de navigatie, snel en accuraat genoeg?
Ik heb Sygic erop gezet en alleen nog maar binnen de stad gereden. Navigatie gaat prima. Goed gps signaal en reageert snel genoeg.
Ik zoek eigenlijk een Brodit houder, want ben wel van plan om de Note als primaire navigatiesystemen aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djsjors
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-07-2021
Ik heb de prime sinds gister in mij bezit. Mooi dingetje :D. Ik was van Mi2s hiernaar overgestapt. Had een backup gemaakt en die heb ik uitgelezen op mijn prime, werkt helemaal hoe ik het wil.

Nu mindere punt:
ik had meerdere dingen besteld bij spemall, alleen zijn er 2 dingen niet geleverd. En de reden dat ik bij spemall ging bestellen was dat ze ook een hoesje hadden voor de foon. Die is niet geleverd net als Piston Earphone
Ik heb ze net gemaild, hopelijk ga ze het mij nog toesturen.
>>> reactie van ze gekrege n(zeer snel), ze hebben in 2 delen verstuurd, krijg binnenkort trackingnr

Ik heb ook last dat ik geen smsjes kan versturen met hollandsnieuwe. Ontvangen gaat weer wel. Hopelijk komt hier een oplossing voor.

[ Voor 7% gewijzigd door djsjors op 22-09-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isshogai
  • Laatst online: 28-03-2016
Hallo mensen

Ook ik ben nieuw hier op dit forum. Ik heb ook de Xiaomi redmi note 2 prime besteld. Na me ingelezen te hebben, heb ik ook de xiaomi.eu_multi_hermes_5.9.18_v7-5.0.zip rom gedownload. (is volgens mij de laatste toch.).
Dus ik ben er klaar voor , laat hem nu maar snel komen.

Vgr: Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertp
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-03-2023
Sceep schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:35:
Vandaag is de derde dag dat er mee gewerkt heb en die is me tegen gevallen. Om een of andere reden is mijn OST gehalveerd. Na 2u en 5 min had ik nog 8% over. Tegen over zaterdag is er weinig veranderd. Der staan wat meer apps op maar geen rotzooi die batterij verslind. Apps zoals System Tuner, ING, Twitter, Facebook, een mail cliënt, enz....
Facebook slurpt enorm veel batterij is mijn ervaring. Heb je miui v7 er al op? Schijnt een groot verschil qua batterij verbruik te zijn tov v6 (in positive zin vanzelfsprekend)

Mijn prime is dankzij Kiswum voor 181 euro inclusief verzendkosten en importverzekering gisteren verzonden, kan niet wachten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
djsjors schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:31:
Ik heb de prime sinds gister in mij bezit. Mooi dingetje :D. Ik was van Mi2s hiernaar overgestapt. Had een backup gemaakt en die heb ik uitgelezen op mijn prime, werkt helemaal hoe ik het wil.

Nu mindere punt:
ik had meerdere dingen besteld bij spemall, alleen zijn er 2 dingen niet geleverd. En de reden dat ik bij spemall ging bestellen was dat ze ook een hoesje hadden voor de foon. Die is niet geleverd net als Piston Earphone
Ik heb ze net gemaild, hopelijk ga ze het mij nog toesturen.
>>> reactie van ze gekrege n(zeer snel), ze hebben in 2 delen verstuurd, krijg binnenkort trackingnr

Ik heb ook last dat ik geen smsjes kan versturen met hollandsnieuwe. Ontvangen gaat weer wel. Hopelijk komt hier een oplossing voor.
HN Stuurt mij een nieuwe SIM kaart, omdat het probleem meeverhuist als ik de SIM kaart in een ander toestel steek. Andere SIM kaarten in mijn Xiaomi Redmi Note 2 werken wel goed, dus moet het aan de sim kaart liggen zeggen ze, ben benieuwd.

Kan je met jouw sim kaart in een ander toestel wel of geen sms versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djsjors
dirkhimself schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:48:
[...]

HN Stuurt mij een nieuwe SIM kaart, omdat het probleem meeverhuist als ik de SIM kaart in een ander toestel steek. Andere SIM kaarten in mijn Xiaomi Redmi Note 2 werken wel goed, dus moet het aan de sim kaart liggen zeggen ze, ben benieuwd.

Kan je met jouw sim kaart in een ander toestel wel of geen sms versturen?
In mij xiaomi mi2s kon ik WEL gewoon smsen en ook nooit eerder dit probleem ervaren. Hou ons hier maar op de hoogte als nieuwe simkaart de oplossing is. Dan weet ik wat mij te doen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
djsjors schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:01:
[...]

In mij xiaomi mi2s kon ik WEL gewoon smsen en ook nooit eerder dit probleem ervaren. Hou ons hier maar op de hoogte als nieuwe simkaart de oplossing is. Dan weet ik wat mij te doen staat.
OK, maar als jij NU je simkaart in een ander toestel stopt, kun je dan ook niet sms-en? Of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
Bestelling van Xiaomi Redmi Note 2 bij Geekbuying nog steeds op ''Payment Confirmed'', erg slechte webshop in mijn geval ...

Heb mijn geld teruggevraagd, als ze hem nu ineens verzenden is het prima, maar geld terug zou ook tof zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Mees789 op 22-09-2015 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Had die van mij ook een tijd. Flink geklaagd via de chat en is vorige week verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley1980
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 20:21
Bij gearbest heb ik ook na een week maar een mail verstuurd waar de telefoon bleef. Er stond toch echt 3-5 dagen. Hun antwoord was dat het nu nog wel 10 dagen kan duren voordat er weer voorraad is om te versturen. mmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Isshogai schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:27:
Hallo mensen

Ook ik ben nieuw hier op dit forum. Ik heb ook de Xiaomi redmi note 2 prime besteld. Na me ingelezen te hebben, heb ik ook de xiaomi.eu_multi_hermes_5.9.18_v7-5.0.zip rom gedownload. (is volgens mij de laatste toch.).
Dus ik ben er klaar voor , laat hem nu maar snel komen.

Vgr: Marcel
Je kan 'm ook downloaden met je toestel en dan met de updater erheen navigeren. Scheelt je een extra kopieerslag.

Sms werkt toch niet bij me. Alleen als nummer een 06 is ipv +316. Alleen geeft ie nu geen foutmelding, maar bericht komt niet aan bij de tegenpartij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
djsjors schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:31:

Russel88 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 20:33:
[...]

Sms werkt toch niet bij me. Alleen als nummer een 06 is ipv +316. Alleen geeft ie nu geen foutmelding, maar bericht komt niet aan bij de tegenpartij.
Als ik mijn sim kaartnummer ophaal met de app SIM CARD dan zie ik aan het eind van het nummer er nog een kleine letter f achter. Hebben jullie dat ook? Die "f" staat niet op de kaart.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modelstudent
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Hier komt ie morgen eindelijk toe. Donderdag besteld, woensdag toekomen is een mooie deal. En zullen sowieso ook geen extra kosten worden, de webshop waar ik hem kocht werkt blijkbaar met een omwegje waardoor hij eigenlijk maar vanuit het Verenigd Koninkrijk verzonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wesley1980 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 19:59:
Bij gearbest heb ik ook na een week maar een mail verstuurd waar de telefoon bleef. Er stond toch echt 3-5 dagen. Hun antwoord was dat het nu nog wel 10 dagen kan duren voordat er weer voorraad is om te versturen. mmm...
Dan heb ik gelukl bij Ibuygou. Gistermiddag besteld en vanochtend al verzonden!
De klantenservice is wel ruk. Tenminste, ze begrijpen niet veel Engels als je een vraag of verzoek mailt en ze reageren dan met een oninterpreteerbaar algemeen verhaaltje van 1 regel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ik heb even op mijn Zopo gekeken, daar zie ik ook een f staan, maar ik heb geen enkel probleem.
dirkhimself schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 21:34:
[...]

[...]

Als ik mijn sim kaartnummer ophaal met de app SIM CARD dan zie ik aan het eind van het nummer er nog een kleine letter f achter. Hebben jullie dat ook? Die "f" staat niet op de kaart.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Eleni schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:36:
Ik heb even op mijn Zopo gekeken, daar zie ik ook een f staan, maar ik heb geen enkel probleem.

[...]
keedan, dat is het dus óók niet..... nou, even op die nieuwe SIM kaart wachten dan maar...... blijft wel vreemd, zeker nu er meerdere gevallen bekend zijn.

:|

• Russel88
dirkhimself schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:39:
[...]

keedan, dat is het dus óók niet..... nou, even op die nieuwe SIM kaart wachten dan maar...... blijft wel vreemd, zeker nu er meerdere gevallen bekend zijn.

:|
Toestel is vrij nieuw. Ik zie dit als een kinderziekte en maak me dan ook geen zorgen. Dit wordt echt wel snel opgelost. Sowieso werkt het bij mij als ik de +31 vervang met 0.

• Sceep
Mijn problemen zijn van de baan. Ik ben er nog steeds niet achter wat de oorzaak was van het snel leeglopen van de batterij, maar alles is momenteel terug zoals het was. Ik herinstalleer 3 apps per dag tot ik mijn volledige functionaliteit terug heb en dan probeer ik het probleem met de automtische verlichting ook op te lossen.

Ik heb wel nog een bug gevonden in het lockscreen. Dit valt uit terwijl je door muziek scrolt. Dus moet je het scherm steeds weer aanzetten als je veel nummers wil overslaan of gewoon unlocken.

Ik weet niet of ik het al vermeld heb maar ik heb besteld langs ALiexpress.com. Ik heb 155€ betaald voor de gewone 16GB incl. verzending met Singapore mail. Ik heb geen invoerrechten moeten betalen en had hem na een week en half.

DeScheep

Edit:

Heeft iemand al TWRP geflashed?

• modelstudent
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Net toegekomen. Al bij al erg tevreden van mijn aankoop op aliexpress. Gratis 2 screenprotectors en plastic case bijgekregen, die perfect zijn in afwachting van de andere hoesjes enz die ik besteld heb maar wel een aantal weken onderweg zullen zijn. Bovendien ook geen importkosten, zoals ze beloofden. Bovendien ook de originele software en geen custom rom erop.

Heb net de laatste versie van xiaomi.eu erop gezet, en nu een factory reset. Uiteindelijk nog geen 10minuten werk. Benieuwd hoe het zal lopen...

• djsjors
dirkhimself schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:29:
[...]
OK, maar als jij NU je simkaart in een ander toestel stopt, kun je dan ook niet sms-en? Of wel?
Ik heb de simkaart even in mi2s gestopt en daarmee kreeg ik dus ook de melding dat ik niet kon versturen.
Gelukkig sms ik weinig

• egelalexander
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-06 12:02
Heb de telefoon net binnen en aan de oplader gedaan. Nu trilt hij om de 2 seconde.. Is dit normaal? Hij gaat ook nog niet aan. :O

According to my calculations the problem doesn't exist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Momus
Jazeker. Dat is normaal. Dat doet een Xiaomi altijd, elke 2 seconden trillen.

• egelalexander
Ben je serieus of ben je sarcastisch want ik ben een beetje huiverig op dit moment ...

• Tak0
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-11-2020
egelalexander schreef op woensdag 23 september 2015 @ 18:36:
Ben je serieus of ben je sarcastisch want ik ben een beetje huiverig op dit moment ...
Even het batterijklepje oplichten. Als je daarna nog vragen hebt, kom maar door. :9

• egelalexander
Thanks Tak0, Er zat een pakkertje op de accu.. wist ik veel xD Typisch iets voor Chinezen of heeft dit met de verzending te maken. Hij start nu. Ben benieuwd wat voor rom er op staat.

Als je hem van Geekbuying.com vandaan hebt moet je dan nog een ander rom installeren omdat er veel zooi meegeleverd is of valt dit mee ?

• Tak0
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-11-2020
egelalexander schreef op woensdag 23 september 2015 @ 18:45:
Thanks Tak0, Er zat een pakkertje op de accu.. wist ik veel xD Typisch iets voor Chinezen of heeft dit met de verzending te maken. Hij start nu. Ben benieuwd wat voor rom er op staat.

Als je hem van Geekbuying.com vandaan hebt moet je dan nog een ander rom installeren omdat er veel zooi meegeleverd is of valt dit mee ?
Zelf heb ik hem ook bij Geekbuying vandaan en vond dat er wel redelijk wat extra software op stond. Zelf heb ik direct de software van Xiaomi.eu erop gezet. Eerst wat probleempjes gehad, maar nu draait die software fabelachtig.

• Mees789
Tak0 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 19:44:
[...]

Zelf heb ik hem ook bij Geekbuying vandaan en vond dat er wel redelijk wat extra software op stond. Zelf heb ik direct de software van Xiaomi.eu erop gezet. Eerst wat probleempjes gehad, maar nu draait die software fabelachtig.
egelalexander schreef op woensdag 23 september 2015 @ 18:45:

Hoelang duurde het verzenden bij jullie met Geekbuying, en met welke verzendoptie?

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-06 11:14
West iemand al of de telefoon het goed doet op 4g+ van Vodafone?

Memento mori

Anoniem: 112194

Heb m besteld be spemall
Prima telefoon

Echter probeer ik al 2 dagen xposed framework forlollipop te installeren.
Geen succes.
Iemadn wel gelukt.
Zo ja wat zijn de stappen cq bestanden die je gebruikt hebt

Alvast bedankt

Zit nu op MUI7

Gr Jennifer

• Bob-B190
Mees789 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:24:
[...]

[...]

Hoelang duurde het verzenden bij jullie met Geekbuying, en met welke verzendoptie?
Vrijdag verzonden en had dinsdag binnen moeten zijn. Was ook gelukt als mijn adres volledig was geweest

Memento mori

• egelalexander
Mees789 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:24:
[...]

[...]

Hier onder zie je hoe snel het ging. Heb hem al meer dan een maand geleden besteld, maar toen was de telefoon natuurlijk nog niet uit.

Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/t7na2o88j/Levering_telefoon.png

Ik moet echt gaan nakijken hoe ik een andere rom installeer aangezien ik net zelfs een reclame melding krijg dat ik een iphone 6 heb gewonnen :+

Heeft iemand een website met uitleg hoe ik dit het makkelijkste kan doen? En welke rom raden jullie aan? Bedankt alvast.

• Bob-B190
egelalexander schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:00:
[...]

Hier onder zie je hoe snel het ging. Heb hem al meer dan een maand geleden besteld, maar toen was de telefoon natuurlijk nog niet uit.

[afbeelding]

Ik moet echt gaan nakijken hoe ik een andere rom installeer aangezien ik net zelfs een reclame melding krijg dat ik een iphone 6 heb gewonnen :+

Heeft iemand een website met uitleg hoe ik dit het makkelijkste kan doen? En welke rom raden jullie aan? Bedankt alvast.
pagina 3 dit topic

Memento mori

• egelalexander
Ik zie het staan inderdaad, thanks. Maar de waarschuwing onderaan (Let op!! Dit werkt vaak alleen als je telefoon met de originele rom is geleverd, niet met een of andere ML rom van de webshop).

Hoe weet ik of Geekbuying.com een officiële rom of een andere rom heeft geïnstalleerd?

• Kiswum
egelalexander schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:16:
[...]

Ik zie het staan inderdaad, thanks. Maar de waarschuwing onderaan (Let op!! Dit werkt vaak alleen als je telefoon met de originele rom is geleverd, niet met een of andere ML rom van de webshop).

Hoe weet ik of Geekbuying.com een officiële rom of een andere rom heeft geïnstalleerd?
Klopt Geekbuying vernaggelt de originele rom door hun eigen wazige/bloatware/spyware? rom erop te zetten.

Wellicht kun je deze handleiding gebruiken uit het Redmi 2 topic:
drummels in "[Xiaomi Redmi 2 (Pro)] Ervaringen & Discussie"

Meer info kan ik niet geven, maar hopelijk zijn er nog duidelijke handleidingen die anderen hebben uitgeprobeerd uit 1 van de Xiaomi topics op Tweakers.

• egelalexander
Kiswum schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:23:
[...]

Klopt Geekbuying vernaggelt de originele rom door hun eigen wazige/bloatware/spyware? rom erop te zetten.

Wellicht kun je deze handleiding gebruiken uit het Redmi 2 topic:
drummels in "[Xiaomi Redmi 2 (Pro)] Ervaringen & Discussie"

Meer info kan ik niet geven, maar hopelijk zijn er nog duidelijke handleidingen die anderen hebben uitgeprobeerd uit 1 van de Xiaomi topics op Tweakers.
Het is inmiddels gelukt, ging echt eenvoudig. Dus bij deze bevestig ik dat als je hem van Geekbuying koopt je het op de volgende manier kan doen:

- Download de rom (ik heb deze gebruikt http://www.smiui.net/)
- Maak in de root van de telefoon (dus niet op sd) een map aan genaamd Downloaded_rom
- Zet daar de goeie rom in, hernoem deze naar update.zip (allemaal kleine letters).
- Start de updater tool en kies in het menu (voor de totale leek: drie stipjes rechtsboven in beeld) voor Choose update package.
- Zoek de map en update.zip en laat de tool verder z'n werk doen.

Binnen 5 minuten klaar, van alle bloatware af. Echt bizar, kreeg met die rom van Geekbuying ook meldingen dat ik virussen had enzo, wat een onzin. En wat stom dat Geekbuying dat op haar telefoons zet. Is dit om hem goedkoper te maken of dergelijke? Thanks iedereen voor advies en hulp. Ik ga mijn nieuwe telefoon verder inrichten met de apps enzo ^_^

• Kiswum
egelalexander schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:45:
[...]

Het is inmiddels gelukt, ging echt eenvoudig. Dus bij deze bevestig ik dat als je hem van Geekbuying koopt je het op de volgende manier kan doen:
...

Binnen 5 minuten klaar, van alle bloatware af. Echt bizar, kreeg met die rom van Geekbuying ook meldingen dat ik virussen had enzo, wat een onzin. En wat stom dat Geekbuying dat op haar telefoons zet. Is dit om hem goedkoper te maken of dergelijke? Thanks iedereen voor advies en hulp. Ik ga mijn nieuwe telefoon verder inrichten met de apps enzo ^_^
Geen idee of zij dat zelf doen of dat hun tussenhandelaar het doet, maar ze doen het met meer merken (waaronder bij mijn Letv Le1). Ik vind het erg storend en misschien zitten er ook wel tools tussen die niet geschikt zijn voor de Google Play store.

Het is fijn dat het is gelukt en de credits gaan naar degene die het bericht in het Redmi 2 topic heeft gezet.

Wellicht kunnen de 2 handleidingen in de topicstart worden geplaatst. Ik zal dit in de toekomst ook bij mijn topics erbij zetten.

• egelalexander
Ik was door de apps aan het kijken, toen klikte ik een app aan en vertelde de app dat ik de telefoon zou rebooten. Nu start hij dus niet meer op. Weet niet meer wat ik heb aangeklikt. Ik kom ook niet in het recovery menu, shit.. iemand een idee. De rom werkte prima, alleen heb ik een app aangeklikt en een keuze gemaakt die ik waarschijnlijk niet had moeten maken..

Ik had Supersu aangeklikt en toen iets van twrp.... Voel me zo dom nu :(
Krijg even het logo te zien van Xiaomi en daarna blijft het scherm zwart, je ziet wel dat het aan staat.

[ Voor 19% gewijzigd door egelalexander op 23-09-2015 23:24 ]

• pelt
egelalexander schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:45:
[...]

- Download de rom (ik heb deze gebruikt http://www.smiui.net/)
- Maak in de root van de telefoon (dus niet op sd) een map aan genaamd Downloaded_rom
- Zet daar de goeie rom in, hernoem deze naar update.zip (allemaal kleine letters).
- Start de updater tool en kies in het menu (voor de totale leek: drie stipjes rechtsboven in beeld) voor Choose update package.
- Zoek de map en update.zip en laat de tool verder z'n werk doen.

Thanks. Had je het ook op de normale manier geprobeerd? Dus niet hernoemen naar update.zip etc.?

• egelalexander
pelt schreef op donderdag 24 september 2015 @ 00:07:
[...]

Thanks. Had je het ook op de normale manier geprobeerd? Dus niet hernoemen naar update.zip etc.?
Heb het precies gedaan zoals het er stond. Maar zou er mee wachten. Zie bericht er onder. Ik kan op dit moment niks met mijn telefoon. Enige wat hij doet is opstarten, logo laten zien, daarna zwart scherm. Op recovery met aanknop + volume knop reageert hij niet. Gaat dus niet naar recovery modus.. Ben even ten einde raad dus hoop dat iemand mij kan helpen hier..

• Bob-B190
Heeft iemand al gevonden wat de meest optimale camera instellingen zijn? Vind dat er al snel veel ruis op zit. Of een betere app...?

Memento mori

• egelalexander
Iemand zin en tijd om mij te helpen om mijn telefoon weer aan de praat te krijgen? (kan eventueel tegen betaling). Ik zit nu met een telefoon waar ik niets mee kan.

Ik zou hem toch ten alle tijde moeten kunnen recoveren? is dit dan een garantie ding of ben ik nu gewoon mijn geld kwijt.

• Russel88
egelalexander schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:49:
Iemand zin en tijd om mij te helpen om mijn telefoon weer aan de praat te krijgen? (kan eventueel tegen betaling). Ik zit nu met een telefoon waar ik niets mee kan.

Ik zou hem toch ten alle tijde moeten kunnen recoveren? is dit dan een garantie ding of ben ik nu gewoon mijn geld kwijt.
Google geeft de volgende link: http://forum.xda-develope...ked-xiaomi-redmi-t2964490
Ik zou eerst de opties in post #1 volgen (recovery mode (volume up + power button combination) or the fastboot mode (volume down + power button combination)).
Daarna post #2 MiTool.

• egelalexander
Russel88 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:38:
[...]

Google geeft de volgende link: http://forum.xda-develope...ked-xiaomi-redmi-t2964490
Ik zou eerst de opties in post #1 volgen (recovery mode (volume up + power button combination) or the fastboot mode (volume down + power button combination)).
Daarna post #2 MiTool.
Probleem is dus dat als ik hem aan zet hij het logo laat zien en daarna een zwart scherm geeft. Reageert niet op volume omhoog of laag knoppen. Beeld blijft zwart. Zou ik normaal iets te zien moeten krijgen of klopt het dat het beeld dan alsnog zwart blijft?

Ik zie ook dat de forum post over een andere telefoon gaat. Ik heb de Redmi 2 note Prime.

[ Voor 6% gewijzigd door egelalexander op 24-09-2015 11:22 ]

• Momus
Kom je met Power+Volume down wel in de recovery?

• Rudicolo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:57
egelalexander schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:18:
[...]

Probleem is dus dat als ik hem aan zet hij het logo laat zien en daarna een zwart scherm geeft. Reageert niet op volume omhoog of laag knoppen. Beeld blijft zwart. Zou ik normaal iets te zien moeten krijgen of klopt het dat het beeld dan alsnog zwart blijft?

Ik zie ook dat de forum post over een andere telefoon gaat. Ik heb de Redmi 2 note Prime.
Heb je "Method - 3 SP Flash Tool" uit deze link al geprobeerd? http://en.miui.com/thread-145555-1-1.html
Volgens de poster zou je hiermee je phone kunnen unbricken.

• egelalexander
Momus schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:27:
Kom je met Power+Volume down wel in de recovery?
Nee dat doet hij ook niet.. ;( Krijg het logo te zien en daarna zwart scherm (dat wel aan staat), maar doet verder niets. Moet ik de batterij er weer uithalen wil ik hem weer aan kunnen zetten, daarna weer het zelfde liedje.
Rudicolo schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:27:
[...]

Heb je "Method - 3 SP Flash Tool" uit deze link al geprobeerd? http://en.miui.com/thread-145555-1-1.html
Volgens de poster zou je hiermee je phone kunnen unbricken.
Welke fastboot rom zou ik moeten downloaden?
Stable Fastboot Rom China Unicom[Unicom]
of
Stable Fastboot Rom China Mobile[TD]

Ik heb gister volgens mij al geprobeerd de rom te downloaden. Maar ging heel erg langzaam en de download stopt iedere keer. Vannacht ook aan gezet maar gestopt op 25 mb. Als iemand mij kan vertellen welke ik nodig heb dan ga ik dit proberen om hem te fixen.

Pagina: 1 ... 4 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken