pelt schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:23:
[...]
Kan je kort schetsen wat de voor/nadelen zijn van de xiaomi.eu ROM? Wat bedoel je bijv. met buienradarachtige app? Deze is (custom) geoptimaliseerd voor de EU markt? Ik zet mijn telefoon altijd op Engels met een NL toetsenbord. Heb ik dan voordeel van de xiaomi.eu ROM?
Er staat zover ik kan vinden niet echt een FAQ op xiaomi.eu namelijk...
Vooral de voordelen zijn overigens te vinden in de meeste Xiaomi topics.
Bij deze nog 1 keer mijn herhaling.
Nadelen:
1. Als er een bug is, dan kan het zijn dat je wordt doorverwezen naar en.miui.com, doordat de source daar vandaan komt. Hierdoor kan het langer duren voordat een bug wordt opgelost.
2. De rom komt officieel van en.miui.com af. Vanuit die rom worden de onderstaande fixes toegevoegd. Hierdoor krijg jij je rom mogelijk 1-2 dagen later pas op je telefoon.
Voordelen:
1. Bugs die zijn veroorzaakt door de taalpakketten, worden vaak binnen 1 week opgelost.
Nederlandse taal wordt wekelijks bijgewerkt (mits er fouten worden doorgegeven door NL gebruikers) (dit geldt uiteraard ook voor alle andere talen).
2. Je behoudt wekelijks updates (mits je gebruik maakt van de Developer/Weekly rom).
3. Locatie van GPS wordt op een Europees land gezet, hierdoor denkt je telefoon niet dat hij in China zit, waardoor weer-gebaseerde apps velen malen beter werken. Een voorbeeld is buienradar, dat werkt doorgaans niet/nauwelijks op een Chinese telefoon. Ik heb begrepen dat een lokale app als OV9292 ook niet werkt als de locatie niet op Europa staat, maar op China.
4. Zo goed als alle Chinese apps zijn verwijderd.
5. Google Play staat standaard geïnstalleerd.
6. Standaard roottoegang, die je zelf in kunt schakelen.
7. Je behoud garantie op je Xiaomi apparaat, ook al zeggen sommige webshops van niet, die hun eigen spyware/fake ML rom erop zetten.
Ik ben benieuwd waarom iemand voor de en.miui.com rom gaat als je de voor- en nadelen tegen elkaar wegstreept.