• Rudicolo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:09
egelalexander schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:44:

Welke fastboot rom zou ik downloaden?
Stable Fastboot Rom China Unicom[Unicom]
of
Stable Fastboot Rom China Mobile[TD]

Ik heb gister volgens mij al geprobeerd de rom te downloaden. Maar ging heel erg langzaam en de download stopt iedere keer. Vannacht ook aan gezet maar gestopt op 25 mb. Als iemand mij kan vertellen welke ik nodig heb dan ga ik dit proberen om hem te fixen.
Ik ga er van uit dat je de FDD versie (2015051) hebt? Dan moet je de Unicom rom hebben, die is voor de FDD versie ;)

• egelalexander
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-06 12:02
Rudicolo schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:51:
[...]

Ik ga er van uit dat je de FDD versie (2015051) hebt? Dan moet je de Unicom rom hebben, die is voor de FDD versie ;)
Ja dat moet wel want hij werkte perfect op T-mobile enzo. Totdat ik een app aan klikte, hij zei dat hij opnieuw moest starten en doen begon de elende. Had er nooit op moeten klikken maar wilde een beetje kijken wat voor apps het waren. Ben totaal android noob, heb altijd IOS gehad en daar kan je weinig aan knoeien, wellicht was dit beter voor mij geweest. Had zelfs een IOS 9 theme geinstalleerd op de Redmi Note 2, nu zit mijn sim weer in mijn iphone 4s.. : ( i am sad.. :'(

P.s : download gaat met 20 kb/s .. enorm langzaam. En vaak stopt hij halverwege. Iemand een torrent of alternatieve download link waar je wel normale snelheden hebt?

[ Voor 10% gewijzigd door egelalexander op 24-09-2015 12:14 ]

According to my calculations the problem doesn't exist.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:56
egelalexander schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:18:
[...]

Probleem is dus dat als ik hem aan zet hij het logo laat zien en daarna een zwart scherm geeft. Reageert niet op volume omhoog of laag knoppen. Beeld blijft zwart. Zou ik normaal iets te zien moeten krijgen of klopt het dat het beeld dan alsnog zwart blijft?

Ik zie ook dat de forum post over een andere telefoon gaat. Ik heb de Redmi 2 note Prime.
Ze hebben het over een soft brick. Komt niet verder dan logo. Komt vrij overeen met jouw situatie. Thread heeft het idd over een andere telefoon, maar wel een Xiaomi. En volgens mij werkt die toetsen combo op elke Xiaomi toestel.

Maar ik ga ervan uit dat je het in ieder geval geprobeerd hebt.
Als je je toestel weer tot leven hebt gewekt zou ik als eerste de Rom van Xiaomi.eu erop zetten. Ik ken de link niet die jij gebruikte om je bricked rom te downloaden.

• egelalexander
Russel88 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:24:
[...]

Ze hebben het over een soft brick. Komt niet verder dan logo. Komt vrij overeen met jouw situatie. Thread heeft het idd over een andere telefoon, maar wel een Xiaomi. En volgens mij werkt die toetsen combo op elke Xiaomi toestel.

Maar ik ga ervan uit dat je het in ieder geval geprobeerd hebt.
Als je je toestel weer tot leven hebt gewekt zou ik als eerste de Rom van Xiaomi.eu erop zetten. Ik ken de link niet die jij gebruikte om je bricked rom te downloaden.
Komt ook uit dit forum die ROM. Werkte allemaal uitstekend totdat ik ergens op tikte wat ik niet had moeten doen. Was dus echt mijn eigen schuld. Ik kom niet in fastboot mode of recovery mode met de volume up en down knopjes.
Ben nu die fastboot rom aan het downloaden, maar na 10MB stopt hij er weer mee terwijl het bestand een GB is. Ik ga het nu proberen met een download manager, want zo gaat het nooit lukken om het bestand binnen te krijgen. Zou iemand anders die link kunnen uit testen om te kijken of het niet aan mijn internet verbinding ligt (wat ik vreemd zou vinden omdat ik het op mijn werk en thuis heb getest).

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15
egelalexander schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:32:
[...]

Komt ook uit dit forum die ROM. Werkte allemaal uitstekend totdat ik ergens op tikte wat ik niet had moeten doen. Was dus echt mijn eigen schuld. Ik kom niet in fastboot mode of recovery mode met de volume up en down knopjes.
Ben nu die fastboot rom aan het downloaden, maar na 10MB stopt hij er weer mee terwijl het bestand een GB is. Ik ga het nu proberen met een download manager, want zo gaat het nooit lukken om het bestand binnen te krijgen. Zou iemand anders die link kunnen uit testen om te kijken of het niet aan mijn internet verbinding ligt (wat ik vreemd zou vinden omdat ik het op mijn werk en thuis heb getest).
Ik heb deze thread voor je gegoogled, waar een link naar de fastboot rom zit die op Drive staat:

http://en.miui.com/thread-158285-1-1.html

• egelalexander
pelt schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:34:
[...]

Ik heb deze thread voor je gegoogled, waar een link naar de fastboot rom zit die op Drive staat:

http://en.miui.com/thread-158285-1-1.html
Via de link gaat het een stuk sneller. Thanks, heb overal gezocht naar een mirror.. Ik zal wel laten weten of het is gelukt. Anders moet ik even kijken of ik hem naar een telefoon zaak kan brengen om te kijken of zij het willen doen voor mij.

• pelt
egelalexander schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:39:
[...]

Via de link gaat het een stuk sneller. Thanks, heb overal gezocht naar een mirror.. Ik zal wel laten weten of het is gelukt. Anders moet ik even kijken of ik hem naar een telefoon zaak kan brengen om te kijken of zij het willen doen voor mij.
Gaat wel goed komen joh!

Snap dat je nu enigszins in de stress bent, maar probeer even op je gemak die stappen te doorlopen. Mocht het niet lukken kan je nog een topic aanmaken op XDA of MIUI forum.

Hier iets meer info over wat fastboot methode is: http://en.miui.com/thread-28640-1-1.html

[ Voor 7% gewijzigd door pelt op 24-09-2015 12:42 ]

• modelstudent
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:01
Eerst indruk na een dagje gebruik:
- Aangenaam verrast door de telefoon zelf (afwerking, snelheid van gebruik, beeldkwaliteit,...)
- Eerste kennismaking met MiUi was een tegenvaller na jaren stock android en enkele andere custom roms. Synchronisatie met facebook was een ramp (uiteindelijk wel goed gekregen), multitasken is even wennen, geen appdrawer,... Uiteindelijk voor de meeste van deze zaken wel een oplossing gevonden (sync.me, appswap,...). Ik vermoed dat ik nu wel aan MiUi ga kunnen wennen zonder al te veel moeite, want er zijn natuurlijk ook voordelen

• sprintkanon
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:25
modelstudent schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:42:
Eerst indruk na een dagje gebruik:
- Aangenaam verrast door de telefoon zelf (afwerking, snelheid van gebruik, beeldkwaliteit,...)
- Eerste kennismaking met MiUi was een tegenvaller na jaren stock android en enkele andere custom roms. Synchronisatie met facebook was een ramp (uiteindelijk wel goed gekregen), multitasken is even wennen, geen appdrawer,... Uiteindelijk voor de meeste van deze zaken wel een oplossing gevonden (sync.me, appswap,...). Ik vermoed dat ik nu wel aan MiUi ga kunnen wennen zonder al te veel moeite, want er zijn natuurlijk ook voordelen
Kan je je "stock android" ervaring niet gewoon terug krijgen door bv Nova Launcher erop te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
Iemand die mij verder kan helpen voor een kratje bier? Ik heb echt alles geprobeerd, maar loop overal vast. Krijg hem niet meer aan de praat. Zou zonde zijn als ik de telefoon moet weg gooien, weg 200 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
egelalexander schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 00:12:
Iemand die mij verder kan helpen voor een kratje bier? Ik heb echt alles geprobeerd, maar loop overal vast. Krijg hem niet meer aan de praat. Zou zonde zijn als ik de telefoon moet weg gooien, weg 200 euro..
Sorry. Ik ben ook geen held in rooten en roms. M'n eerste Xiaomi toestel had ik in Nederland gekocht. Webshop biedt ook een reperatie service aan. Misschien is het een idee om contact met hun op te nemen, als je van mede tweakers geen response krijgt?
Naam van webshop is DualSlim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
egelalexander schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 00:12:
Ik kan via een teamviewersessie proberen om de ROM via SP_Flashtool erop te krijgen voor je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-06 11:14
Bob-B190 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:58:
Heeft iemand al gevonden wat de meest optimale camera instellingen zijn? Vind dat er al snel veel ruis op zit. Of een betere app...?
volgens mij is mijn vraag beetje ondergesneeuwd door simcard commotie. Iemand een idee?

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-01-2024
Ik heb het geld inmiddels al teruggekregen van Geekbuying. Nu probeer ik hem dmv Paypal te betalen bij iBuygou, maar er wordt gevraagd om een creditcard te koppelen aan mijn Paypal account,. Die heb ik dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Mees789 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:22:
Ik heb het geld inmiddels al teruggekregen van Geekbuying. Nu probeer ik hem dmv Paypal te betalen bij iBuygou, maar er wordt gevraagd om een creditcard te koppelen aan mijn Paypal account,. Die heb ik dus niet...
Gewoon via IDeal het bedrag op je paypal account zetten. Dan kan je hem via je saldo betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
Momus schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 07:52:
[...]

Ik kan via een teamviewersessie proberen om de ROM via SP_Flashtool erop te krijgen voor je...
Heb je een PB gestuurd, top! :)
Russel88 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 07:38:
[...]

Sorry. Ik ben ook geen held in rooten en roms. M'n eerste Xiaomi toestel had ik in Nederland gekocht. Webshop biedt ook een reperatie service aan. Misschien is het een idee om contact met hun op te nemen, als je van mede tweakers geen response krijgt?
Naam van webshop is DualSlim
Dat is eventueel ook nog een optie. Wel uurtje rijden, maar dan heb ik een leuk ritje met de motor 8) Moet wel even contact opnemen of hij er direct tijd voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modelstudent
sprintkanon schreef op donderdag 24 september 2015 @ 23:04:
[...]

Kan je je "stock android" ervaring niet gewoon terug krijgen door bv Nova Launcher erop te zetten?
Grotendeels, maar er blijven altijd nog wel heel wat zaken waar je aan moet wennen (zoals oa multitasken enz). Ik ben het echter al aardig gewoon aan het worden, en nu vooral bezig met wat customisation (widgets, wallpaper,...). Het begint er goed uit te zien en praktisch handig te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Ik vind de security app super. Standaard zet ik zoveel mogelijk rechten uit per app.
Wat betreft de camera instellingen. Geen idee. Ik vind de foto's die binnen genomen worden met weinig licht ook niet super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Heb de mijne vandaag ook binnen gekregen. Had voor de eerste keer ibuygou de software al laten flashen. Net op het werk even aangezet en ziet er goed uit. Draait ook soepel is mijn eerste indruk.

Vanavond even de laatste weekly flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
djsjors schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:03:
[...]

Ik heb de simkaart even in mi2s gestopt en daarmee kreeg ik dus ook de melding dat ik niet kon versturen.
Gelukkig sms ik weinig
Zit jij ook bij Hollandsnieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
dirkhimself schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:42:
[...]

Zit jij ook bij Hollandsnieuwe?
Zou het?
djsjors schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:31:
Ik heb de prime sinds gister in mij bezit. Mooi dingetje :D. Ik was van Mi2s hiernaar overgestapt. Had een backup gemaakt en die heb ik uitgelezen op mijn prime, werkt helemaal hoe ik het wil.

Nu mindere punt:
ik had meerdere dingen besteld bij spemall, alleen zijn er 2 dingen niet geleverd. En de reden dat ik bij spemall ging bestellen was dat ze ook een hoesje hadden voor de foon. Die is niet geleverd net als Piston Earphone
Ik heb ze net gemaild, hopelijk ga ze het mij nog toesturen.
>>> reactie van ze gekrege n(zeer snel), ze hebben in 2 delen verstuurd, krijg binnenkort trackingnr

Ik heb ook last dat ik geen smsjes kan versturen met hollandsnieuwe. Ontvangen gaat weer wel. Hopelijk komt hier een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
Momus schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:30:
[...]

Gewoon via IDeal het bedrag op je paypal account zetten. Dan kan je hem via je saldo betalen.
Het bedrag staat al op mijn Paypal account. Bij betaalmethodes click ik op ''Pay using Paypal'', vervolgens moet ik inloggen (wat ik natuurlijk doe) en daarna vraagt Paypal om mijn creditcard gegevens in te vullen, bovenaan staat een melding met daarin: Koppel een creditcard aan uw PayPal-rekening als u deze aankoop wilt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Je kan bij PayPal ook je rekening koppelen aan je account.

• Mees789
Heb 'm toch maar bij Oppomart besteld. Kostte me zo'n 181,98$ = 167,75€.
Heb de 16GB versie aangezien ik er toch nog een SD kaartje bij kan doen.
Ik hoop dat hij het geld waard is

Anoniem: 569388

Ik kan de Prime 2/32 GB versie bij Coolicool.com uit voorraad bestellen voor $180 (kortingscode voor $5 is CPB1505F). Inclusief verzekering voor douane $195 en daar bovenop DHL maakt het $210,50, dus slechts €188!

Is Coolicool een betrouwbare webshop?

• dirkhimself
Iemand interesse in mijn witte Redmi Note 2 Prime met softshell hoesje?

Vandaag weer een nieuwe SIM kaart van HN binnengekregen, zelf besteld en betaald, en hij werkt in al mijn andere telefoons feilloos, Lumia 640 XL, Nexus 5 en LG G3s (mini) werkt de kaart allemaal perfect, maar in de Redmi Note 2 worden SMSjes structureel NIET verzonden, en ik weet zéker dat alle settings goed staan (sms center nummer, netwerksettings), dus einde Xiaomi voor mij, ik kan niet accepteren dat een simpele SMS niet verstuurd kan worden, ik ben er nu al zo'n 2 weken ermee bezig, en het is mooi geweest.

Zó jammer, is echt een héérlijk toestel!

Spemall "kijkt" er ook naar, maar daar krijg ik geen reactie, alsof ze de zaak bewust vertragen, dus...... wie?

Stuur maar een PM! Prijs komt wel goed, maar, geen retour, dus geld weg, en geen garantie bij Dirk......

EDIT: ik verkoop niet graag, misschien iemand in de buurt van Zwolle/Kampen die me op weg kan helpen? Ik kom er echt gewoon niet uit. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door dirkhimself op 26-09-2015 18:06 ]

• Russel88
Geen idee of je Xiaomi een beetje kent. Maar ze brengen elke week een update uit. Maak je probleem kenbaar bij xiaomi.eu en de kans is groter dat het binnen een paar weken opgelost wordt.

Als je voor de rest tevreden bent over het toestel is het zonde om het nu al te verkopen.

• Mees789
Het verbaast me dat ik weinig Engelse reviews van deze telefoon zie op YouTube.
Ik ben benieuwd hoe de batterij het volhoud, want ik kan het geen volle dag volhouden met mijn HTC One X (1800 mAh batterij)
Iemand ervaringen met de Xiaomi?

[ Voor 3% gewijzigd door Mees789 op 26-09-2015 20:45 ]

• dirkhimself
Russel88 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 18:13:
Geen idee of je Xiaomi een beetje kent. Maar ze brengen elke week een update uit. Maak je probleem kenbaar bij xiaomi.eu en de kans is groter dat het binnen een paar weken opgelost wordt.

Als je voor de rest tevreden bent over het toestel is het zonde om het nu al te verkopen.
Ik ben ZÉÉR tevreden over de XRN2, maar dat SMS .... 8)7

Dus tja, ik voer nogal een 2 strijd. Ik heb er al eens over gemeld op EU, de respons die ik kreeg was install 5.9.18, maar dat dat hielp niet. Alle andere tips hier en v.d. provider ook al uitgeprobeerd, niets hielp.

5.9.24 heeft ook niet geholpen trouwens.

Ik heb vandaag mijn nieuwe SIM kaartje van HN binnen en ik heb 'm eerst getest in de Lumia 640 XL en de Nexus 5, en dat werkt feilloos, daarna één keer geprobeerd in de XRN2, wéér geen SMS versturen, weer eruit gehaald en hoppa terug in elk ander toestel sms versturen als een tierelier, knetter wordt ik ervan..... En ik wil 'm niet terug stoppen in de XRN2 want straks gaat dit kaartje misschien ook niet meer werken in andere toestellen, en dan moet ik wéér een nieuwe SIM kopen.

Andere SIM kaartjes (HN v. mijn vrouw, en Youfone v. moe) doen het dus wel in de XRN2, en de mijne doet het ook in andere toestellen, maar dus niet in de XRN2.

Ik neig ernaar te concluderen dat er iets mis is met de SIM reader, en dat sommige kaartjes ergens niet tegen kunnen of zo, kweenie hoor.....

Maar misschien heb je gelijk en is verkopen iets te voorbarig.

Zou dit er iets mee te maken hebben:

nieuws: Vodafoneklanten met Nexus 5 en Android Lollipop kunnen niet sms'en

De XRN2 loopt nl. op 5.0.2 (LRX22G)

|:(

[ Voor 7% gewijzigd door dirkhimself op 26-09-2015 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkhimself
Mees789 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 20:45:
Het verbaast me dat ik weinig Engelse reviews van deze telefoon zie op YouTube.
Ik ben benieuwd hoe de batterij het volhoud, want ik kan het geen volle dag volhouden met mijn HTC One X (1800 mAh batterij)
Iemand ervaringen met de Xiaomi?
Gaat zeker een dag mee..... en ik gebruik 'm intensief, mailen, sms (nou ja..... :o ) navigatie, foto's maken, internetten, music, video etc. Geen probleem. En laad lekker snel op!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
@dirkhimself
Heb je al eens een andere sms app geprobeerd?

Is het sms center nummer ingevuld?
Staan je permissions goed?
Staat de priority goed?

Het lijkt me echt het sms center nummer......(typo of blank misschien)

[ Voor 62% gewijzigd door fvandenreek op 26-09-2015 21:55 ]

Money isn't rellevant..... who you are is.....

• dirkhimself
fvandenreek schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 21:48:
@dirkhimself
Heb je al eens een andere sms app geprobeerd?

Is het sms center nummer ingevuld?
Staan je permissions goed?
Staat de priority goed?

Het lijkt me echt het sms center nummer......(typo of blank misschien)
Hangouts, Google Messenger......
SMS center nummer is ECHT goed ingevuld, ken ik inmiddels uit m'n hoofd.....
Permissions? Priority? Euhm? :? Waar in te stellen?

Misschien moet ik maar aan de Whatsapp.... (dat gaat toch via 3/4G, wifi?)

Ben trouwens zo moedig en dom geweest het voor de 2e keer te proberen met mijn nieuwe sim kaartje in de XRN2, kan dus (nog steeds) geen SMS versturen, maar nu ook niet meer in één van mijn andere toestellen, wéér een SIM kaartje naar de galamiezen.....

Na de eerste keer ging dat nog wel in andere toestellen gretver...... |:( :( ;w

[ Voor 22% gewijzigd door dirkhimself op 26-09-2015 22:28 ]

• fvandenreek
Dat duid echt op instellings problemen, en door de xiaomi wegschrijven van de foutieve gegevens. Nieuwe sim bestellen is niet de oplossing.

http://lmgtfy.com/?q=can%27t+send+sms+on+miui
http://lmgtfy.com/?q=no+sms+on+miui

Er is echt veel te vinden ook over priority en permissions bij andere apps.

• dirkhimself
fvandenreek schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 22:27:
Dat duid echt op instellings problemen, en door de xiaomi wegschrijven van de foutieve gegevens. Nieuwe sim bestellen is niet de oplossing.

http://lmgtfy.com/?q=can%27t+send+sms+on+miui
http://lmgtfy.com/?q=no+sms+on+miui

Er is echt veel te vinden ook over priority en permissions bij andere apps.
Ik geloof je op je woord, en zal dit eens bestuderen, maar hoe kan het dan dat na 2x gebruikt in de XRN2 het SIM kaartje ook niet meer SMS kan versturen in andere telefoons met ander OS???

OK, ik kan "sync sms", "mi messages" niet aanzetten, want daar moet ik voor ingelogd zijn. Maar ik BEN ingelogd! Wat een ingewikkeld OS / systeem zeg..... :'(

De Security app geeft aan dat er geen nummers geblokkeerd zijn, en in Mi Account => Mi Cloud kan ik ook messages niet aanzetten.

Bij Permissions (Security app) zie ik bij SMS and MMS dat de app Messages niet genoemd wordt in de lijst met apps die direct sms kunnen versturen, alleen CM transfer en HERE Maps, moet ik Messages soms apart toevoegen? Zo ja hoe? Ik zie daar geen optie voor.

Ik heb Google messenger maar eens geinstalleerd en tot standaard sms app gepromoveerd, en alle SMS permissies gegeven maar het bericht wordt ook nu NIET verzonden..... ook niet na reboot ... zucht....

[ Voor 39% gewijzigd door dirkhimself op 26-09-2015 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-06 09:57
Misschien kun je eens Textra installeren en kijken of je daarmee kunt smsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Eleni schreef op zondag 27 september 2015 @ 00:10:
Misschien kun je eens Textra installeren en kijken of je daarmee kunt smsen.
geinige app.... maar verstuurt ze ook niet....... er moet vlgns mij wel iets anders aan de hand zijn.... dit is echt te gek voor woorden.

[ Voor 3% gewijzigd door dirkhimself op 27-09-2015 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Ik heb ook Vodafone en kan ook niet smsen. Dit kan ik alleen maar als ik de +31 verander in een 0.
Aangezien ik amper sms zit ik er niet zo mee. Dit wordt echt wel opgelost. Heb je er haast mee, dan zou ik een bug aanmaken in xiaomi.eu forum. Mensen daar kunnen je verder helpen. Hier zitten alleen gebruikers die ook afhankelijk zijn van hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Je zou eens kunnen proberen wat hier boven staat, of bijvoorbeeld je center nummer eens aanpassen van +31 naar 0 en dan het nummer.
Een ticket aanmaken op xiaomi en binnenkort updaten.
Het grote voordeel is dat stucturele problemen bij MIUI vaak maar een week of 2 zijn, dit geldt ook voor cynogenmod.
Het lijkt erop dat de xiaomi zijn/haar instellingen wegschrijft naar de sim waardoor het nu niet meer werkt in je andere toestellen.
Geef het wat tijd, de oplossing komt wel, je toestel is verder in orde, dit is puur iets software matigs of iets met instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Russel88 schreef op zondag 27 september 2015 @ 07:16:
Ik heb ook Vodafone en kan ook niet smsen. Dit kan ik alleen maar als ik de +31 verander in een 0.
Aangezien ik amper sms zit ik er niet zo mee. Dit wordt echt wel opgelost. Heb je er haast mee, dan zou ik een bug aanmaken in xiaomi.eu forum. Mensen daar kunnen je verder helpen. Hier zitten alleen gebruikers die ook afhankelijk zijn van hun.
Tja, ik wil ook niet echt van dit toestel af, maar ik MOET wel kunnen sms-en (werkdingetje).

En als ik er een 0 van maak verandert er bij mij dus niks, jij KUNT tenminste nog sms-en....
fvandenreek schreef op zondag 27 september 2015 @ 09:54:
Je zou eens kunnen proberen wat hier boven staat, of bijvoorbeeld je center nummer eens aanpassen van +31 naar 0 en dan het nummer.
Een ticket aanmaken op xiaomi en binnenkort updaten.
Het grote voordeel is dat stucturele problemen bij MIUI vaak maar een week of 2 zijn, dit geldt ook voor cynogenmod.
Het lijkt erop dat de xiaomi zijn/haar instellingen wegschrijft naar de sim waardoor het nu niet meer werkt in je andere toestellen.
Geef het wat tijd, de oplossing komt wel, je toestel is verder in orde, dit is puur iets software matigs of iets met instellingen.
Bedankt voor jullie geruststellende woorden. Ik kijk het nog even aan en heb er een bug report van gemaakt. (http://en.miui.com/thread-165387-1-1.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
Momus heeft mij via Teamviewer nog proberen te helpen, maar kreeg het helaas niet voor elkaar. Ligt niet aan hem maar aan die stomme telefoon hehe. Erg dankbaar ook al is het niet gelukt. Top tweaker!

En heb hem nu naar een adres gestuurd om te kijken of die er nog wat aan kunnen doen. Naar Dualsim repair. Moest 35 euro betalen en wanneer het niet lukt krijg ik mijn geld ook terug, dus wel netjes. Hopelijk lukt het hen en kan ik hem binnenkort dan echt in gebruik gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
egelalexander schreef op zondag 27 september 2015 @ 17:06:
En heb hem nu naar een adres gestuurd om te kijken of die er nog wat aan kunnen doen. Naar Dualsim repair. Moest 35 euro betalen en wanneer het niet lukt krijg ik mijn geld ook terug, dus wel netjes. Hopelijk lukt het hen en kan ik hem binnenkort dan echt in gebruik gaan nemen.
Dat is wel netjes. Hopelijk kunnen ze het voor je maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
wil iemand deze battery cover overnemen? om je telefoon een luxere uitstraling te geven http://www.aliexpress.com...r-Xiaomi/32449775633.html (zwarte achterkant met zilverkleurige rand)

[ Voor 9% gewijzigd door groggy op 28-09-2015 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
groggy schreef op maandag 28 september 2015 @ 19:58:
wil iemand deze battery cover overnemen? om je telefoon een luxere uitstraling te geven http://www.aliexpress.com...r-Xiaomi/32449775633.html (zwarte achterkant met zilverkleurige rand)
Bevalt ie niet? Die van mij is ook onderweg namelijk... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
pelt schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:01:
[...]

Bevalt ie niet? Die van mij is ook onderweg namelijk... ;)
door de cover wordt de telefoon dikker dan met de originele cover, mij teveel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 20:05
Heeft iemand 4G genomen in contract met dit toestel? Ik vraag me af in hoeverre we daar plezier van gaan krijgen. De 1800mhz band gebruikt KPN en T-Mobile bij mij in de buurt maar vraag me toch af of die ene frequentie wel voldoende is. Redmi Note 2 heeft ook ondersteuning voor de 2600mhz maar daar staat eigenlijk nog nergens in Nederland palen van opgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Call of Duty schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:38:
Heeft iemand 4G genomen in contract met dit toestel? Ik vraag me af in hoeverre we daar plezier van gaan krijgen. De 1800mhz band gebruikt KPN en T-Mobile bij mij in de buurt maar vraag me toch af of die ene frequentie wel voldoende is. Redmi Note 2 heeft ook ondersteuning voor de 2600mhz maar daar staat eigenlijk nog nergens in Nederland palen van opgesteld.
Tele2 heeft aardig wat 2600 palen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 20:05
Momus schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:40:
[...]

Tele2 heeft aardig wat 2600 palen staan.
Ik zie het ja. Maar die hebben weer geen 1800mhz ^^
Had de hoop dat een provider de 1800 & 2600 combo zou hebben. Maar misschien is er niets aan de hand en is alleen de 1800 band wel voldoende. 5 euro voor 4G in mijn abonnement, ik ga het gewoon eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cieke007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-05 20:06
Heeft iemand al de update 5.9.24 binnen? Op xiaomi.eu kan je die precies al vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Ik heb deze versie sinds vrijdag of zaterdag op mijn Note 2 Prime staan. Gewoon via de Xiaomi.eu gedownload en via de updater app selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggronor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
(overleden)
Na hier en daar wat rond te hebben gekeken ben ik tot de conclusie gekomen dat dit (de Prime versie) de vervanger moet gaan worden van mijn S4. Nou ben ik even aan het uitzoeken waar ik hem ga bestellen. Ik ben aan het twijfelen tussen Shenzhen Top-One Trading Co., Ltd. en Ibuygou. Bij de eerste komen er nog wat extra's bij en kan ik voor de DHL service kiezen zodat er geen extra kosten bij de douane bijkomen. En Ibuygou heeft in de EU service centers wat nog wel eens handig kan zijn als ik hem voor garantie op moet sturen. De prijs inclusief DHL service van Shenzhen onloopt de prijs van Ibuygou niet veel. Helaas heb ik 0,0 ervaring met dit soort winkels, vandaar dat ik hier even om advies wil vragen. Is er bij Ibuygou bv nog kans op extra kosten?

P.S. Ik heb alle webshops doorlopen uit de OP en heb zelf uiteraard ook gebruik gemaakt van Google maar als iemand anders een beter alternatief heeft dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-06 10:08
Ik heb zelf hele goede ervaringen met ibuygou, al 4 telefoons besteld (broer, moeder, mijzelf Mi2s, mijzelf Note 2). Ik heb 2x gekozen voor de tax service bij ibuygou. Maar van alle 4 bestellingen heb ik nog nooit problemen ondervonden of douane/extra kosten.

Mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Weet niet of dit een Google of Xiaomi dingetje is, maar:

In mijn contacten staan allemaal contacten die ik (denk ik) ooit gemaild hebt. In mijn andere Androids werden deze er uit gefilterd naar ik aan neem, maar kan in MIUI nergens de optie vinden om dit te doen. Iemand een idee?

Edit: Je kan blijkbaar de fysieke menuknop lang indrukken bij MIUI, dan kom je bij de settings van de contacts app.

[ Voor 15% gewijzigd door pelt op 29-09-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggronor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
(overleden)
Herr Flicker schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:28:
Ik heb zelf hele goede ervaringen met ibuygou, al 4 telefoons besteld (broer, moeder, mijzelf Mi2s, mijzelf Note 2). Ik heb 2x gekozen voor de tax service bij ibuygou. Maar van alle 4 bestellingen heb ik nog nooit problemen ondervonden of douane/extra kosten.

Mijn ervaring.
Goed om te weten dat ze die service bieden. Hoeveel kost dat extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-04 13:55
10 of 15 dollar, zo uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
Aggronor schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 16:19:
[...]

Goed om te weten dat ze die service bieden. Hoeveel kost dat extra?
Dit is 5% van de prijs van het product zelf volgensmij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertp
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-03-2023
Aggronor schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:09:
Shenzhen Top-One Trading Co., Ltd.
Verkoopt de prime volgens mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modelstudent
cieke007 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 08:34:
Heeft iemand al de update 5.9.24 binnen? Op xiaomi.eu kan je die precies al vinden
Ik draai hem ook al. Elke vrijdag wordt er gewoon een nieuwe gelanceerd, binnenkort dus 5.10.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na hier en daar wat rond te hebben gekeken ben ik tot de conclusie gekomen dat dit (de Prime versie) de vervanger moet gaan worden van mijn S4. Nou ben ik even aan het uitzoeken waar ik hem ga bestellen. Ik ben aan het twijfelen tussen Shenzhen Top-One Trading Co., Ltd. en Ibuygou. Bij de eerste komen er nog wat extra's bij en kan ik voor de DHL service kiezen zodat er geen extra kosten bij de douane bijkomen. En Ibuygou heeft in de EU service centers wat nog wel eens handig kan zijn als ik hem voor garantie op moet sturen. De prijs inclusief DHL service van Shenzhen onloopt de prijs van Ibuygou niet veel. Helaas heb ik 0,0 ervaring met dit soort winkels, vandaar dat ik hier even om advies wil vragen. Is er bij Ibuygou bv nog kans op extra kosten?

P.S. Ik heb alle webshops doorlopen uit de OP en heb zelf uiteraard ook gebruik gemaakt van Google maar als iemand anders een beter alternatief heeft dan hoor ik dat graag!

Aggronor, zoals robertpp terecht opmerkte is dat niet de Prime versie. Op Aliexpress hanteert de goedkoopste top-rated aanbieder van de Prime een prijs van $195,99.

Verder, als je voor DHL kiest is de kans juist groter dat je douanekosten moet betalen. Ik heb zelf nog nooit bij Ibuygou besteld, maar heb tot nu toe alleen maar positieve verhalen hierover gehoord. Niet de goedkoopste, maar wel snelle verzending en weinig (geen?) kans op extra douanekosten en goede klantenservice.

ALs je voor de allergoedkoopste wil gaan (wat ik je zeker als newbie niet aanraadt), kun je nog zoeken via kimovil.

Tip: waar je de telefoon ook koopt, koop de hoesjes en tempered glass screen protector(s) op AliExpress, niet noodzakelijkerwijs bij dezelfde aanbieder, maar wel bij een goede (let op de blauwe diamantjes!!!). Geheugenkaartjes nooit in China kopen maar in NL, bv bij IO data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
Russel88 schreef op zondag 27 september 2015 @ 20:27:
[...]

Dat is wel netjes. Hopelijk kunnen ze het voor je maken.
Inmiddels reactie ontvangen dat de telefoon niet te repareren is door hen zelf. Dat ze hem wel kunnen opsturen, maar als er dan hardware matige dingen zijn dat ik moet betalen. Logisch, maar ga toch rechtstreeks contact opnemen met de shop want voor 200 euro verwacht je niet dat je telefoon zo snel defect is. Vermoed gewoon dat de USB kabel de telefoon kapot heeft gemaakt, want die bleek stuk te zijn. Hopelijk wil die shop nog wat doen, dit is echt wel een dik nadeel om iets uit China te kopen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
egelalexander schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:59:
[...]

Inmiddels reactie ontvangen dat de telefoon niet te repareren is door hen zelf. Dat ze hem wel kunnen opsturen, maar als er dan hardware matige dingen zijn dat ik moet betalen. Logisch, maar ga toch rechtstreeks contact opnemen met de shop want voor 200 euro verwacht je niet dat je telefoon zo snel defect is. Vermoed gewoon dat de USB kabel de telefoon kapot heeft gemaakt, want die bleek stuk te zijn. Hopelijk wil die shop nog wat doen, dit is echt wel een dik nadeel om iets uit China te kopen :'(
Biedt paypal geen garantie? Als je usb poort stuk is, dan is dat misschien de reden dat je telefoon niet opstart. Zout toch raar zijn dat je een telefoon bricked door ergens op een app te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
Russel88 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 21:06:
[...]

Biedt paypal geen garantie? Als je usb poort stuk is, dan is dat misschien de reden dat je telefoon niet opstart. Zout toch raar zijn dat je een telefoon bricked door ergens op een app te klikken.
Ik heb via Paypal betaald. Zie wel dat ik tot 180 dagen na aanschaf een geschil kan openen. Maar heb inmiddels de webshop een mail gestuurd dat de telefoon niet goed heeft gewerkt vanaf het begin. Ik geef ze wel eerst de kans om te reageren en mijn probleem met het toestel op te lossen voordat ik naar Paypal stap. Kan Paypal hier in bemiddelen? weet namelijk niet hoe dit precies werkt. Heb alleen 1 keer gehad bij bijvoorbeeld Ebay dat ik iets had gekocht maar de verkoper het niet opstuurde dat ik uiteindelijk mijn geld terug kreeg omdat de verkoper niets liet horen.

Naar mijn weten kan het inderdaad niet zo zijn dat je via een app de telefoon zo erg stuk kan maken dat er totaal niet meer mee valt te communiceren.

Gaat waarschijnlijk allemaal veel tijd in beslag nemen, maar heb nu ook niets dus hoop dat de shop mij goede service geeft. Zag op Post NL dat alleen al de telefoon terug sturen mij al 25 euro gaat kosten, dus gaat een dure grap worden... Zit nu al een soort van te balen dat ik niet meteen een iPhone 5s heb gehaald, maar vond het leuk om eens een keer een android telefoon te nemen om dat besturingssysteem wat beter onder de knie te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Ik heb nog nooit een geschil geopend bij paypal. Weet dus ook niet hoe het moet. Ik ben van het gemak en wil geen gezeik, daarom koop ik telefoons altijd bij gerenomeerde webshops ala IBuyGou.
Ik hoop dat je een nieuwe krijgt. Succes en hou ons op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
Vooraf weet je het eigenlijk nooit, het is altijd een gok. Heb gewoon pech, hopelijk is de service goed :) Ik houd jullie up to date!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
egelalexander schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 21:25:
Vooraf weet je het eigenlijk nooit, het is altijd een gok. Heb gewoon pech, hopelijk is de service goed :) Ik houd jullie up to date!
Ik geloof dit niet. Hij ziet de telefoon namelijk gewoon, dus hij is niet stuk.
Wil je hem naar mij sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
Momus schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:18:
[...]
Zou het erg tof vinden als je er nog naar kan kijken, dan ben je mijn aller aller laatste hoop ;) En mocht dat niet lukken dan stuur ik hem terug naar de shop. Ik laat het je weten zodra Dualsim hem weer heeft terug gestuurd naar mij. Alvast bedankt :)

Kreeg dit terug van Dualslim. Ze zijn erg vriendelijk tot nu toe en geven ook aan mijn aankoop bedrag terug te storten omdat ze er niets aan kunnen doen.
Dit toestel is niet door ons te repareren.
Er is namelijk geen enkele communicatie mogelijk met dit toestel.

De opties die er nu zijn:
1. Wij sturen uw toestel ongerepareerd retour en u krijgt uw aankoopbedrag terug.
2. Wij sturen uw toestel naar onze reparatiedienst in China. Dan zal deze worden nagekeken en indien mogelijk zonder extra kosten worden gerepareerd. Als blijkt dat er bijv. een ander (hardware bijv) probleem is, ontvangt u eerst van ons een indicatie van de kosten om dit te verhelpen. Ook dan kunt u nog kiezen om het toestel ongerepareerd retour te sturen. De termijn voor deze optie bedraagt wel 6-12 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16697

Momus schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:18:
[...]

Denk dat het niet veel uithaalt.

Bij aansluiten op PC zonder batterij blijft hij verbinding / dan weer geen verbinding aangeven. VCOM USB drivers gevonden en installeert deze ook.
Bij aansluiten op PC met batterij start toestel vanzelf op, maar na bootlogo enkel zwart beeld.

Geen fastboot mogelijk, miflash ziet hem niet, misuite ook niet en ADB tootljes ook niet.

Dan wordt het lastig communiceren met toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Anoniem: 16697 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:53:
[...]

Denk dat het niet veel uithaalt.

Bij aansluiten op PC zonder batterij blijft hij verbinding / dan weer geen verbinding aangeven. VCOM USB drivers gevonden en installeert deze ook.
Bij aansluiten op PC met batterij start toestel vanzelf op, maar na bootlogo enkel zwart beeld.

Geen fastboot mogelijk, miflash ziet hem niet, misuite ook niet en ADB tootljes ook niet.

Dan wordt het lastig communiceren met toestel...
Met een teamviewersessie had ik anders een stabiele USB verbinding in preload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Momus schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 23:00:
[...]

Met een teamviewersessie had ik anders een stabiele USB verbinding in preload.
Zou zeggen als egelalexander het ok vindt, kan toestel ook naar jou ipv terug naar hem. Scheelt in de verzendkosten. Kan dan wel pas donderdag ipv morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Wat mij betreft prima. Wil er wel even tijd insteken, maar lukt het niet, dan lukt het niet.

• Hephaestus
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
nvm

[ Voor 115% gewijzigd door Hephaestus op 03-10-2015 15:07 ]

God is a ludicrous fiction, dreamt up by inadequates who abnegate all responsibility to an invisible magic friend.

Momus schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 23:08:
Wat mij betreft prima. Wil er wel even tijd insteken, maar lukt het niet, dan lukt het niet.
Geen nieuws dus toestel gaat eerst terug naar eigenaar.

• egelalexander
Anoniem: 16697 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 07:59:
[...]

Geen nieuws dus toestel gaat eerst terug naar eigenaar.
Ik heb je een PM gestuurd, was gister niet in de gelegenheid om te reageren. Ik zie dat je hem morgen op de post zou doen dus ik hoop dat je de telefoon dan naar Momus zijn adres (zie PM) kan sturen. Bedankt alvast!

• letscode
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-06 15:34
Mag ik vragen welke rom jullie gebruiken?
Gebruiken jullie die van Xiaomi.eu, of de versie van SMIUI.net?
Ik gebruik nu die van xiaomi.eu, maar denk er over om over te stappen naar SMIUI.

• egelalexander
letscode schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:09:
Mag ik vragen welke rom jullie gebruiken?
Gebruiken jullie die van Xiaomi.eu, of de versie van SMIUI.net?
Ik gebruik nu die van xiaomi.eu, maar denk er over om over te stappen naar SMIUI.
Ik had die van SMIUI.net, en sindsdien ik op een app klikte en hij daarna moest rebooten heb ik problemen. Als je telefoon werkt zou ik hem lekker zo laten ;) Snap nog steeds niet dat iets softwarematigs mijn telefoon zo naar de filistijnen heeft geholpen.

• Momus
Wat is het voordeel van die van SMIUI boven die van het alom gerespecteerde xiaomi.eu?

• dirkhimself
egelalexander schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 21:12:
[...]

Ik heb via Paypal betaald. Zie wel dat ik tot 180 dagen na aanschaf een geschil kan openen.

Zag op Post NL dat alleen al de telefoon terug sturen mij al 25 euro gaat kosten, dus gaat een dure grap worden...
Betaalt PayPal niet ook de retourkosten in zo'n geval? Ik meende er iets van gelezen te hebben.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-06 21:45
Momus schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:23:
Wat is het voordeel van die van SMIUI boven die van het alom gerespecteerde xiaomi.eu?
Wat ik zo zie op de site is dat je schijnbaar je eigen rom kan "samenstellen". Selecteren welke MIUI apps je wel of niet wilt, gps config en nog wat dingen. Ik ken het ook niet.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• djsjors
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-07-2021
ik heb even een batterij testje gedaan, zie afbeelding hieronder (ruim 1,5 dag), aan ontwaakt en scherm zie je mijn verbruik. Moet wel bij vertellen dat mobiel internet niet aan geweest is.
Afbeeldingslocatie: http://media.oranjehaar.nl/Screenshot_com.miui.securitycenter_2015-09-29-13-27-36.jpg

• dirkhimself
John Rambo schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:40:
[...]

Wat ik zo zie op de site is dat je schijnbaar je eigen rom kan "samenstellen". Selecteren welke MIUI apps je wel of niet wilt, gps config en nog wat dingen. Ik ken het ook niet.
Toen ik daar wat van wilde downloaden gingen bij mijn internetbeveiliging allerlei alarmbellen af, ik zou er mee uitkijken....

• John Rambo
dirkhimself schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:42:
[...]

Toen ik daar wat van wilde downloaden gingen bij mijn internetbeveiliging allerlei alarmbellen af, ik zou er mee uitkijken....
Ik was het zelf ook helemaal niet van plan :9 Ik draai altijd Xiaomi.eu en dat bevalt prima, niet nodig om iets anders te installeren.

Edit: Al moet ik zeggen dat de ingebouwde alarmbellen bij de internetbeveiliging soms ook afgaan terwijl dat misschien niet nodig is.

[ Voor 14% gewijzigd door John Rambo op 30-09-2015 11:16 ]

John Rambo schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:59:
[...]

Ik was het zelf ook helemaal niet van plan :9 Ik draai altijd Xiaomi.eu en dat bevalt prima, niet nodig om iets anders te installeren.

Edit: Al moet ik zeggen dat de ingebouwde alarmbellen bij de internetbeveiliging soms ook afgaan terwijl dat misschien niet nodig is.
De internetbeveiliging reageert vanwege alle extra pop-ups die geopend worden. Je kunt een eigen ROM maken o.b.v. de nieuwste xiaomi.eu ROM (vandaag dus al o.b.v. de 5.9.30).

Je kunt een aantal standaard MIUI apps weglaten (Browser, Email, Weather, Bugreport) of juist toevoegen (Miband, Live Wallpaper, MiXplorer, SuperSU). Verder zijn er op het grafische vlak wat leuke dingetjes (systeem animaties, Center Clock Mod), je kunt het geluid iets harder zetten of bv het hele Xiaomi Framework weglaten (als je dat toch niet gebruikt).

Ik heb het zelf geprobeerd en het werkt gewoon goed!

• Mees789
Er zit al vooruitgang in,
''Shipment ready to be shipped'' zegt Chronopost. Telefoon afgelopen zaterdag besteld bij Oppomart (met EU Expedited Shipping), maarjah, die mensen werken natuurlijk niet in het weekend :P
Nu maar wachten :)

• Nijntje12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:10
egelalexander schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 21:12:
[...]

Ik heb via Paypal betaald. Zie wel dat ik tot 180 dagen na aanschaf een geschil kan openen. Maar heb inmiddels de webshop een mail gestuurd dat de telefoon niet goed heeft gewerkt vanaf het begin. Ik geef ze wel eerst de kans om te reageren en mijn probleem met het toestel op te lossen voordat ik naar Paypal stap. Kan Paypal hier in bemiddelen? weet namelijk niet hoe dit precies werkt. Heb alleen 1 keer gehad bij bijvoorbeeld Ebay dat ik iets had gekocht maar de verkoper het niet opstuurde dat ik uiteindelijk mijn geld terug kreeg omdat de verkoper niets liet horen.

Naar mijn weten kan het inderdaad niet zo zijn dat je via een app de telefoon zo erg stuk kan maken dat er totaal niet meer mee valt te communiceren.

Gaat waarschijnlijk allemaal veel tijd in beslag nemen, maar heb nu ook niets dus hoop dat de shop mij goede service geeft. Zag op Post NL dat alleen al de telefoon terug sturen mij al 25 euro gaat kosten, dus gaat een dure grap worden... Zit nu al een soort van te balen dat ik niet meteen een iPhone 5s heb gehaald, maar vond het leuk om eens een keer een android telefoon te nemen om dat besturingssysteem wat beter onder de knie te krijgen..
Je kan via PayPal je retourkosten terugkrijgen, dit gaat heel makkelijk dus ik zou mij daar maar niet druk om maken! :*)

Tevens is een geschil openen vrij simpel, zolang je bewijzen kan aantonen dat het niet goed werkt en dat het niet naar je verwachting is moet het goed komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:23

Daytona

Autoracen is voor watjes

Mees789 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 17:02:
Er zit al vooruitgang in,
''Shipment ready to be shipped'' zegt Chronopost. Telefoon afgelopen zaterdag besteld bij Oppomart (met EU Expedited Shipping), maarjah, die mensen werken natuurlijk niet in het weekend :P
Nu maar wachten :)
Misschien ook noet na het weekeinde. China zit tussen twee feestdagen in, een hoop bedrijven zijn de komende dagen dicht van wat ik begrepen heb.

• Mees789
Daytona schreef op woensdag 30 september 2015 @ 18:29:
[...]

Misschien ook noet na het weekeinde. China zit tussen twee feestdagen in, een hoop bedrijven zijn de komende dagen dicht van wat ik begrepen heb.
Ah oke, dat verklaart al wat mocht het niet opschieten :P
Thnx

• snoepbanaan
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-04 02:09
Heb vandaag ook mijn Redmi Note 2 binnen gekregen.
De TD versie wel te verstaan, maar na een snelle check heeft deze inderdaad gewoon de zelfde banden als de FDD versie. Toch mooi weer wat centjes bespaart O-)

Straks even de Europese rom erop zetten en klaar is kees :)

[ Voor 13% gewijzigd door snoepbanaan op 30-09-2015 20:20 ]

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:05
djsjors schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:42:
ik heb even een batterij testje gedaan, zie afbeelding hieronder (ruim 1,5 dag), aan ontwaakt en scherm zie je mijn verbruik. Moet wel bij vertellen dat mobiel internet niet aan geweest is.
[afbeelding]
Ik zie niet hoe het is gebruikt, maar ik zie veel diepe dalen. Draai je toevallig op de xiaomi.eu 5.9.24 rom?
Ik heb van iemand begrepen dat er een batterij lek in zit:
http://xiaomi.eu/communit...st&o=date&c[thread]=28459

Ik heb hem geadviseerd om de rom van de week daarvoor te pakken: 5.9.18. Daarmee was zijn probleem opgelost. Normaal kun je niet downgraden, maar in dit geval ging het gelukkig zonder problemen.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• snoepbanaan
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-04 02:09
Kiswum schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:56:
[...]

Ik zie niet hoe het is gebruikt, maar ik zie veel diepe dalen. Draai je toevallig op de xiaomi.eu 5.9.24 rom?
Ik heb van iemand begrepen dat er een batterij lek in zit:
http://xiaomi.eu/communit...st&o=date&c[thread]=28459

Ik heb hem geadviseerd om de rom van de week daarvoor te pakken: 5.9.18. Daarmee was zijn probleem opgelost. Normaal kun je niet downgraden, maar in dit geval ging het gelukkig zonder problemen.
Kak, heb ik net 5.9.24 er op gezet.
Is het beter om terug te gaan naar 5.9.18 dan, voordat ik alles instel?

snoepbanaan schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:36:
[...]

Kak, heb ik net 5.9.24 er op gezet.
Is het beter om terug te gaan naar 5.9.18 dan, voordat ik alles instel?
Op smui.net is zelfs de 5.9.30 al aanwezig

• John Rambo
Anoniem: 569388 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:49:
[...]

Op smui.net is zelfs de 5.9.30 al aanwezig
Is dat niet een beetje raar aangezien deze nog niet eens op de officiele sites te krijgen is en de volgende update 5.10.1 zou moeten zijn?

John Rambo schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:53:
[...]

Is dat niet een beetje raar aangezien deze nog niet eens op de officiele sites te krijgen is en de volgende update 5.10.1 zou moeten zijn?
Ik begrijp het zelf ook niet helemaal, ik zal hem eens uitproberen...

John Rambo schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:53:
[...]

Even uitgeprobeerd, geen problemen alleen.....bij instellingen wordt er nog aangegeven dat het 5.9.24 is haha.

Ik kan me wel voorstellen dat er een 5.9.30 versie komt ivm de Chinese feestdagen?

• John Rambo
Anoniem: 569388 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 22:27:
[...]

Even uitgeprobeerd, geen problemen alleen.....bij instellingen wordt er nog aangegeven dat het 5.9.24 is haha.

Ik kan me wel voorstellen dat er een 5.9.30 versie komt ivm de Chinese feestdagen?
We're having a 7-day National Day holiday from Oct.1 to 7 in China, so there will be no weekly update for China Developer ROM on Oct 2. And there're also changes about Global beta ROM release data and beta team daily update. Please read this thread MIUI ROM Update Arrangements During China National Day Holiday for more details. Sorry for the inconvenience. And thank you for your patience and understanding. We'll be back on Oct. 8. Please stay tuned.

• Kiswum
  • Laatst online: 04-06 20:05
Voor de zekerheid dus kiezen voor de release van bijna 2 weken geleden :)
Een batterydrain merk je niet na een paar uurtjes testen, dan weet je pas na enkele dagen echt zeker.

Tevens zal een gloednieuwe telefoon enkele volledige ladingen nodig hebben om op volle kracht te werken.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-04 23:57
snoepbanaan schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:19:
Heb vandaag ook mijn Redmi Note 2 binnen gekregen.
De TD versie wel te verstaan, maar na een snelle check heeft deze inderdaad gewoon de zelfde banden als de FDD versie. Toch mooi weer wat centjes bespaart O-)

Straks even de Europese rom erop zetten en klaar is kees :)
Ik heb ook de TD versie voor 135 euro besteld via Aliexpress. http://www.aliexpress.com...80P-2GB/32455806291.html? In twee weken binnen en geen invoerkosten.
Nu een week in gebruik.
Alles werkt hier goed idd zelfde banden als FDD versie maar dan goedkoper. Er zat zelfs nog een screenprotector bij en de multirom. Via updater naar Xiaomi.eu weeklyrom geupdate en draait als een zonnetje. Vraag me af of je dan ook OTA updates krijgt :S
De bouwkwaliteit van het toestel laat wel te wensen over, maar dat kan ook bijna niet anders voor deze prijs.
Het scherm vond ik in eerste instantie wat flets, maar dat komt omdat ik van de Zopo C2 met MIUI af kom welke nogal een hoge saturatie heeft. Hij is redelijk zichtbaar bij zonlicht als je de helderheid max zet.
De foto's de ik tot nu toe heb gemaakt zien er gewoon goed uit en de camera is best snel voor een smartphone. Ook de OTG functie vind ik wel handig. NFC mis ik niet en 4G (Simyo) misschien later nu nog geen noodzaak voor.
Het batterijgebruik is dik in orde alleen weet ik nog niet hoe ie 't doet op mobiele data gebruik maar ik heb er alle vertrouwen in. De verbinding is erg goed hier.
De instellingen voor een hoofdtelefoon vind ik ook erg handig.
Alles bij elkaar geen slechte aankoop voor 135 euro _/-\o_ , maar de duurzaamheid moet nog blijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Rubiks op 01-10-2015 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
De bouwkwaliteit laat te wensen over? Sorry, maar daar kan ik me echt totaal niet in vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Laatst online: 20:10
Heeft er nog iemand last van het issue dat de telefoon niet "wakker" wordt op het moment dat een alarm moet afgaan?

Ik heb nu al 2 verschillende wekker apps geprobeerd en ben al 3 dagen niet gewekt door de telefoon.

Onder Settings-> additional settings-> Power, staat alles gewoon op Off
Onder Manage apps' battery use stond de bovenste (gelijknaminge) instelling nog op On, die heb ik nu ook op Off gezet.

Ik draai 5.9.18

Iemand die dit probleem herkent, of ben ik de enige ?

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Momus schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 07:53:
De bouwkwaliteit laat te wensen over? Sorry, maar daar kan ik me echt totaal niet in vinden...
Nou, ik begrijp dat wel hoor, de back cover komt wel héél makkelijk los, piept en kraakt (hoewel dat op zichzelf niks zegt), en de USB connector in de telefoon komt op mij persoonlijk wel wat kwetsbaar over, voorzichtigheid geboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-04 23:57
Heb de telefoon soms in de achterzak en het leek wel of het toestel krom was.
Even met het scherm omlaag op een vlakke tafel gelegd en inderdaad komt bij iets omhoog.
Geprobeerd om hem wat recht te buigen. Is nu beter. Dus wat betreft stevigheid laat hij wel te wensen over....

[ Voor 85% gewijzigd door Rubiks op 01-10-2015 10:37 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken