Dit heb ik persoonlijk niet, maar er gebeuren wel meer rare dingen....BSTNjitRam schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:52:
Heeft er nog iemand last van het issue dat de telefoon niet "wakker" wordt op het moment dat een alarm moet afgaan?
Ik heb nu al 2 verschillende wekker apps geprobeerd en ben al 3 dagen niet gewekt door de telefoon.
Onder Settings-> additional settings-> Power, staat alles gewoon op Off
Onder Manage apps' battery use stond de bovenste (gelijknaminge) instelling nog op On, die heb ik nu ook op Off gezet.
Ik draai 5.9.18
Iemand die dit probleem herkent, of ben ik de enige ?
- Ik krijg geen push berichten (NOS app)
- Widgets vallen zomaar vh scherm, in mijn geval Business Calendar Pro
- Swiftkey valt zomaar uit
- kan geen SMS versturen (uitgebreid bekeken, alle settings OK)
- front camera kan ALLEEN in spiegel mode.... ook al zet je de settings naar normaal....
- SIM kaart wordt niet geaktiveerd
- ik kan Mi Messages niet aktiveren
Ik heb 't idee dat settings soms wel en soms niet goed worden weggeschreven, of dat er een onbedoelde reset plaatsvind o.i.d., en ondanks de geruststellende woorden van enkele gebruikers hier, ben ik er knap ziek van, dat kan ik je wel vertellen.
Dus heb ik e.e.a. aangekaart bij Spemall, maar die geven gewoon geen sjoege, ja, ze zeggen dat ze er door de fabrikant naar laten kijken, maar ik hoor er maar steeds niks van. Van dit gedoe wordt ik knap geïrriteerd, en moet ik misschien concluderen dat ik beter iets anders kan aanschaffen. Ik begin terug te verlangen naar mijn Lumia 640XL, en daar was ik niet al te enthousiast over.....
Het is toch te gek voor woorden dat je een nieuwe SIM kaart besteld bij je provider (HN), die werkt prima in elk ander toestel dat ik tot mijn beschikking heb (Nexus 5, Lumia 640XL, LG G3s), maar zodra je 'm in de Redmi Note 2 Prime steekt je meteen al geen SMS kan versturen. En als je 'm daarna in één van die andere terug steekt kan je met die SIM dus óók niet meer SMS-en in die toestellen. M.a.w. de Xiaomi corrumpeert gewoon mijn SIM kaart!
Inmiddels heb ik wel een zaak aangekaart bij PayPal, want ik wil gewoon mijn geld terug, het apparaat werkt niet naar behoren, er is struktureel iets mis met dit ding, en ik hoop voor de gemeenschap dat het exemplarisch is ...

Edit: daarnet maak ik de phone wakker, hoofdscherm, swipe rechts, volgend scherm, dan ineens zwart, een melding "just a sec", zandlopertje, boem, Here Maps verdwenen...! Kijk ik op Google Play staat er bij Here Maps "DISABLED"..... WHAAAAATT is dat?!? Ik enable de app, komt terug, en nu valt de widget weer uit (zie boven)..... lekker allemaal, ik kap ermee!
[ Voor 7% gewijzigd door dirkhimself op 01-10-2015 13:22 ]