Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
BSTNjitRam schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:52:
Heeft er nog iemand last van het issue dat de telefoon niet "wakker" wordt op het moment dat een alarm moet afgaan?

Ik heb nu al 2 verschillende wekker apps geprobeerd en ben al 3 dagen niet gewekt door de telefoon.

Onder Settings-> additional settings-> Power, staat alles gewoon op Off
Onder Manage apps' battery use stond de bovenste (gelijknaminge) instelling nog op On, die heb ik nu ook op Off gezet.

Ik draai 5.9.18

Iemand die dit probleem herkent, of ben ik de enige ?
Dit heb ik persoonlijk niet, maar er gebeuren wel meer rare dingen....

- Ik krijg geen push berichten (NOS app)
- Widgets vallen zomaar vh scherm, in mijn geval Business Calendar Pro
- Swiftkey valt zomaar uit
- kan geen SMS versturen (uitgebreid bekeken, alle settings OK)
- front camera kan ALLEEN in spiegel mode.... ook al zet je de settings naar normaal....
- SIM kaart wordt niet geaktiveerd
- ik kan Mi Messages niet aktiveren

Ik heb 't idee dat settings soms wel en soms niet goed worden weggeschreven, of dat er een onbedoelde reset plaatsvind o.i.d., en ondanks de geruststellende woorden van enkele gebruikers hier, ben ik er knap ziek van, dat kan ik je wel vertellen.

Dus heb ik e.e.a. aangekaart bij Spemall, maar die geven gewoon geen sjoege, ja, ze zeggen dat ze er door de fabrikant naar laten kijken, maar ik hoor er maar steeds niks van. Van dit gedoe wordt ik knap geïrriteerd, en moet ik misschien concluderen dat ik beter iets anders kan aanschaffen. Ik begin terug te verlangen naar mijn Lumia 640XL, en daar was ik niet al te enthousiast over.....

Het is toch te gek voor woorden dat je een nieuwe SIM kaart besteld bij je provider (HN), die werkt prima in elk ander toestel dat ik tot mijn beschikking heb (Nexus 5, Lumia 640XL, LG G3s), maar zodra je 'm in de Redmi Note 2 Prime steekt je meteen al geen SMS kan versturen. En als je 'm daarna in één van die andere terug steekt kan je met die SIM dus óók niet meer SMS-en in die toestellen. M.a.w. de Xiaomi corrumpeert gewoon mijn SIM kaart! :'(

Inmiddels heb ik wel een zaak aangekaart bij PayPal, want ik wil gewoon mijn geld terug, het apparaat werkt niet naar behoren, er is struktureel iets mis met dit ding, en ik hoop voor de gemeenschap dat het exemplarisch is ...

;w

Edit: daarnet maak ik de phone wakker, hoofdscherm, swipe rechts, volgend scherm, dan ineens zwart, een melding "just a sec", zandlopertje, boem, Here Maps verdwenen...! Kijk ik op Google Play staat er bij Here Maps "DISABLED"..... WHAAAAATT is dat?!? Ik enable de app, komt terug, en nu valt de widget weer uit (zie boven)..... lekker allemaal, ik kap ermee!

[ Voor 7% gewijzigd door dirkhimself op 01-10-2015 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:28
Heeft er nog iemand last van het issue dat de telefoon niet "wakker" wordt op het moment dat een alarm moet afgaan?

Ik heb nu al 2 verschillende wekker apps geprobeerd en ben al 3 dagen niet gewekt door de telefoon.

Onder Manage apps' battery use stond de bovenste (gelijknaminge) instelling nog op On, die heb ik nu ook op Off gezet.

Ik draai 5.9.18

Gebruik je de standaard klok als wekker?
Zoniet, check dan even de security app. Daarin kun je opgeven welke apps automatisch mogen opstarten.

Ik heb geen problemen met de wekker in de default app en gebruik 'm dagelijks. Xiaomi.eu rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-06 23:28
Russel88 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:48:
[...]

Gebruik je de standaard klok als wekker?
Zoniet, check dan even de security app. Daarin kun je opgeven welke apps automatisch mogen opstarten.

Ik heb geen problemen met de wekker in de default app en gebruik 'm dagelijks. Xiaomi.eu rom.
1 van de 2 apps mocht autostarten, de andere heb ik nu ook toestemming gegeven.
Ik zal het morgen eens proberen met zowel de nieuwe app als de standaard app. Misschien dat ik dan wel op tijd wakker wordt :P

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-04 23:57
Heeft iemand de XRN2 al als afstandsbediening gebruikt?
Bij mijn Sony TV werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modelstudent
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-06 15:23
Rubiks schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 11:48:
Heeft iemand de XRN2 al als afstandsbediening gebruikt?
Bij mijn Sony TV werkt het niet.
Al bij een paar tvs geprobeerd (samsung, LG,...), en werkte perfect.

Wat ik (volledig terzijde) wel opmerk is dat bij auto brightness het scherm steeds wel erg helder staat, en daardoor volgens mij toch behoorlijk wat energie (nodeloos) aan verloren gaat.

[ Voor 26% gewijzigd door modelstudent op 01-10-2015 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:39

Ik draai 5.9.18

Zet je de telefoon in zijn geheel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButch
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:25
Ik heb ook de telefoon besteld bij ali express (deze)

Als ik nu een ziggo mobiel abonnement pak, dan moet ik een Micro Simkaart nemen (geen standaard simkaart), correct?

Ik vraag het even voor zekerheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letscode
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-06 15:34
MadButch schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 07:59:

Als ik nu een ziggo mobiel abonnement pak, dan moet ik een Micro Simkaart nemen (geen standaard simkaart), correct?

Ja je hebt een microsim nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
@dirkhimself heb je bij het installeren van je ROM wel een full wipe gedaan? Het klinkt echt als een software probleem. Wellicht een andere ROM en een full wipe.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
sms probleem/sim activeren is ook op mijn toestel een probleem met een Vodafone kaart.
Voor de rest heb ik geen last van bugs.

Wel vind ik de kwaliteit van de camera niet voldoende. Als ik die vergelijk met de MiNote (is wel een prijsverschilletje natuurlijk) dan is het echt een groot verschil als je de foto's binnenshuis schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Russel88 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:26:
sms probleem/sim activeren is ook op mijn toestel een probleem met een Vodafone kaart.
Voor de rest heb ik geen last van bugs.
Wéér eenzelfde probleem, zou er structureel iets mis zijn?

Nou ben ik toch benieuwd naar de crosstest..... heb je die al gedaan? Als je die kaart in een ander Android toestel steekt, kun je dan wel SMS-en? En andere SIM in de Redmi, SMS-en die wèl?
fvandenreek schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:19:
@dirkhimself heb je bij het installeren van je ROM wel een full wipe gedaan? Het klinkt echt als een software probleem. Wellicht een andere ROM en een full wipe.
Misschien, ik meen me te herinneren dat ik in het begin wel een keer een sms heb kunnen versturen out of the box. Wellicht is er iets ooit misgegaan met het flashen, ik sluit het niet uit. Eerlijk gezegd heb ik er zelf ook al aan gedacht, het verklaart misschien ook het vreemde gedrag met de verdwijnende widgets en andere s/w rariteiten die ik eerder heb gemeld....

Maar hoe doe ik dat het beste? Via de updater of fastboot, wat lijkt je het beste?

Zou je me een ROM kunnen aanbevelen en de juiste stappen kunnen aanraden in de juiste volgorde?
Zijn er eigenlijk al kale Android ROM's voor dit toestel? Of CyanogenMod?

Ik heb ook al eens de stable ROM geïnstalleerd (China) Miui V6, maar dat loste het probleem (wat daarvóór al bestond) ook niet op.

De MMS mod van SMIUI heb ik ook geprobeerd, nogo.

Wat ik vreemd blijf vinden is dat na het gebruik in de Redmi de SIM ook geen SMS meer kan versturen in andere android en lumia toestellen. En dat er bij het uitlezen van een nieuwe SIM kaart in bijv. een Nexus 5, met de app SIM CARD je SIM kaart nummer correct wordt weergegeven, en ná gebruik in de Redmi er ineens een "f" aan het nummer wordt vastgeplakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Laatste ROM downloaden van Xiaom.eu (Rom van vorige week vrijdag zou ik overslaan, ik vind 'm niet zo. Klein batterijlekje volgens Kiswum).
Met de Updater updaten. Met de updater opstarten in recovery modus. cache en gebruikers cache wipen.
Normaal opstarten en alles werkt vlekkeloos op sms na :)
Tenminste ik kan wel smsen als ik een 0 als nummer gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isshogai
  • Laatst online: 28-03-2016
Ook ik heb mijn Redmi note 2 prime binnen. Nou hebben ze er een ML opgezet, terwijl ik gevraagd had dat niet te doen. Maar goed.

Begrijp ik nu goed, dat ik dus eerst de ROM (V6.7.10.0.LHMCNCH) moet downloaden. Dan renamen naar update.zip. Dit in het geheugen van de telefoon copieeren . en dan met recovery updaten.

En dan de ML van xiaomi.eu versie 5.9.18-v7-5.0.zip er op zetten via de updater van de telefoon.

Ik vraag het liever eerst maar even , voordat ik mijn nieuwe telefoon sloopt.

Vgr: Marcel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
Isshogai schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:33:
Ook ik heb mijn Redmi note 2 prime binnen. Nou hebben ze er een ML opgezet, terwijl ik gevraagd had dat niet te doen. Maar goed.

Begrijp ik nu goed, dat ik dus eerst de ROM (V6.7.10.0.LHMCNCH) moet downloaden. Dan renamen naar update.zip. Dit in het geheugen van de telefoon copieeren . en dan met recovery updaten.

En dan de ML van xiaomi.eu versie 5.9.18-v7-5.0.zip er op zetten via de updater van de telefoon.

Ik vraag het liever eerst maar even , voordat ik mijn nieuwe telefoon sloopt.

Ik zou een rom downloaden van xiaomi.eu (die van vorige week vrijdag overslaan)..
Als je een updater app hebt, dan updaten met de update app. Heb je die niet, dan de update.zip methode gebruiken.
Update.zip methode kan ook met de rom van Xiaomi.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djsjors
  • Laatst online: 02-07-2021
Ik wil niet te vroeg juigen, maar ik ben van mijn sms probleem af.
wat ik gedaan heb:
telefoon uitgezet
mijn simyo simkaart in poort 2 gestopt.
1x mijn hn simkaart uit poort 1 gehaald, met mijn vinger er overheen gegaan en weer ingestopt.
telefoon aangezet
van de 0031 van hn +31 gemaakt
en toen smsen en er staat dat die vanaf sim1 stuurt
bij ontvangst staat er ook mij hn nr (zelfs meerdere vrienden geprobeerd)

heb nog niet het bericht van actieveren van de simkaart ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isshogai
Gelukt. Bedankt Russel88 voor het duwtje in de rug. Nu me telefoon nog naar mijn hand zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334281

Hij is hier eindelijk binnen! Allereerste indruk is boven verwachting, er mooie telefoon. Helaas is het opzetstukje om de oplader geschikt te maken voor europese (ronde) pinnen wel verbogen geleverd. Ik vraag me uberhaupt af of die wel officiëel van Xiaomi is, er staat ook geen logo op. Iemand hier ervaring mee? (Ibuygou). ik vraag me af of dat ding ook wel veilig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Anoniem: 334281 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 13:32:
Hij is hier eindelijk binnen! Allereerste indruk is boven verwachting, er mooie telefoon. Helaas is het opzetstukje om de oplader geschikt te maken voor europese (ronde) pinnen wel verbogen geleverd. Ik vraag me uberhaupt af of die wel officiëel van Xiaomi is, er staat ook geen logo op. Iemand hier ervaring mee? (Ibuygou). ik vraag me af of dat ding ook wel veilig is...
Het is niet van Xiaomi nee. Gewoon een standaard ding. Ik zou het niet gebruiken en gewoon een oude lader gebruiken of een EU lader ergens bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cieke007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-05 20:06
Vraagje,ik gebruik nu de laatste beta versie met root toegang. Moet ik supersu dan nog installeren? Titanium backup heeft dat precies nodig of vergis ik mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Bij mij stond er wel een xiaomi logo op en ik gebruik deze gewoon. Let er op als je een andere oplader gebruikt dat die niet te veel Apm. geeft. Bij mij was die 5 amp en laadde de telefoon niet op naar begon te piepen.

[ Voor 46% gewijzigd door Rubiks op 03-10-2015 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebben jullie ook het probleem dat je pc de telefoon niet vindt? de eerste keer ging het prima. Ik kreeg een notificatie waarin ik kon selecteren 'verbinden als camera' of 'verbinden als mass storage' o.i.d.
Die heb ik toen (om even wat te proberen) beiden uit gezet, maar nu krijg ik die notificatie niet meer als ik hem aan mn laptop hang. In het instellingen menu is deze optie niet toegankelijk, ook niet na inschakelen van USB debugging onder developer options. Er zijn veel meer mensen met dit probleem (http://en.miui.com/thread-15786-1-1.html), maar een goede oplossing (zonder extra apps en rotzooien met allerlei software) lijkt er nog niet te zijn.

Ik draai nu 5.9.18 van Hermes (xiaomi.eu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Anoniem: 334281 schreef op zaerdag 03 oktober 2015 @ 21:22:
Hebben jullie ook het probleem dat je pc de telefoon niet vindt? de eerste keer ging het prima. Ik kreeg een notificatie waarin ik kon selecteren 'verbinden als camera' of 'verbinden als mass storage' o.i.d.
Die heb ik toen (om even wat te proberen) beiden uit gezet, maar nu krijg ik die notificatie niet meer als ik hem aan mn laptop hang. In het instellingen menu is deze optie niet toegankelijk, ook niet na inschakelen van USB debugging onder developer options. Er zijn veel meer mensen met dit probleem (http://en.miui.com/thread-15786-1-1.html), maar een goede oplossing (zonder extra apps en rotzooien met allerlei software) lijkt er nog niet te zijn.

Ik draai nu 5.9.18 van Hermes (xiaomi.eu).
Ik had dit probleem ook. Waarschijnlijk na aansluiten op een mediaplayer om te testen :? of na aansluiten OTG.
Hoe dan ook, opgelost door terug te zetten naar fabrieksinstellingen (en backup restoren).
Nu werkt alles weer naar behoren.
Nog niet getest met OTG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Anoniem: 16697 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 22:53:
[...]

Denk dat het niet veel uithaalt.

Bij aansluiten op PC zonder batterij blijft hij verbinding / dan weer geen verbinding aangeven. VCOM USB drivers gevonden en installeert deze ook.
Bij aansluiten op PC met batterij start toestel vanzelf op, maar na bootlogo enkel zwart beeld.

Geen fastboot mogelijk, miflash ziet hem niet, misuite ook niet en ADB tootljes ook niet.

Dan wordt het lastig communiceren met toestel...
Nog geen 10 minuten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6SDjHZr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaestus
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Iemand die een Android Wear horloge heeft dat werkt met MIUI 7?

Het is onmogelijk om een verbinding te maken met een G Watch R

Kan dus ook toegevoegd worden aan de lijst met bugs :P

Volgende keer maar weer een phone kopen met stock android.. zucht..

God is a ludicrous fiction, dreamt up by inadequates who abnegate all responsibility to an invisible magic friend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertp
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-03-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:14
_O-

Al is het uiteraard super dat anderen er ook tijd en energie in gestoken hebben.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Hebben jullie ook dat de note 2 soms spontaan uitvalt of dat dat het scherm niet meer aangaat door te drukken op de aanknop? ik wel en dan moet ik de battery eruit halen en de telefoon opnieuw opstarten. EUrom

Ook heb ik op aliexpress een grijze battery cover besteld, maar deze is helaas te groot. Heeft iemand al een goed passende ontvangen?

koop niet hier: http://www.aliexpress.com...mi-Note2/32461740522.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:10
groggy schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 14:15:
Hebben jullie ook dat de note 2 soms spontaan uitvalt of dat dat het scherm niet meer aangaat door te drukken op de aanknop? ik wel en dan moet ik de battery eruit halen en de telefoon opnieuw opstarten. EUrom

Ook heb ik op aliexpress een grijze battery cover besteld, maar deze is helaas te groot. Heeft iemand al een goed passende ontvangen?

ik heb andere besteld, ik laat het je weten als ze binnen zijn en passen :*) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rubiks schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 21:28:
[...]

Ik had dit probleem ook. Waarschijnlijk na aansluiten op een mediaplayer om te testen :? of na aansluiten OTG.
Hoe dan ook, opgelost door terug te zetten naar fabrieksinstellingen (en backup restoren).
Nu werkt alles weer naar behoren.
Nog niet getest met OTG.
Thanks, het heeft bij mij ook gewerkt.

Volgende probleem :9 : Ben ik de enige bij wie de 'Themes' applicatie heel slecht werkt? Wallpapers en themas worden heel langzaam tot niet geladen, waardoor je ze niet fatsoenlijk kan bekijken of downloaden. Het ligt niet aan mijn verbinding.

Verder vind ik MIUI 7 echt fantastisch trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Anoniem: 334281 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:20:
[...]

Thanks, het heeft bij mij ook gewerkt.

Volgende probleem :9 : Ben ik de enige bij wie de 'Themes' applicatie heel slecht werkt? Wallpapers en themas worden heel langzaam tot niet geladen, waardoor je ze niet fatsoenlijk kan bekijken of downloaden. Het ligt niet aan mijn verbinding.

Verder vind ik MIUI 7 echt fantastisch trouwens!
Dat had ik met mijn Mi2S een paar jaar terug al. Het staat gewoon op Chinese, soms slecht bereikbare, servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks

Bij mij ging laatst het scherm niet aan toen de wekker ging. Kon de wekker dus ook niet uitzetten.
Powerknop reageerde niet meer. Moest toen ook de batterij eruit halen om hem weer aan de praat te krijgen. (EU ROM 5.9.24)

PS,
Wie heeft er ervaring met apps verplaatsen naar SD kaart met dit toestel? Blijkt niet te werken met link2SD
app. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Momus schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:23:
[...]

Dat had ik met mijn Mi2S een paar jaar terug al. Het staat gewoon op Chinese, soms slecht bereikbare, servers.
Dat is waarschinlijk ook de reden dat je van deze site http://en.miui.com/download.html geen ROM's kunt downloaden.
Overbelaste chinese servers... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letscode
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-06 15:34

Ja, ik heb soms ook dat het scherm niet meer aan gaat. Een harde reboot is dan inderdaad de enige oplossing. Ik heb nog geen andere oplossing gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djsjors
  • Laatst online: 02-07-2021
Ik heb ook dit probleem soms (laatste keer was donderdag).
Toen ff weg gelegd en daarna door aanknop weer opstarten (dus zonder batterij eruit te halen)
Klinkt als een softwarematig kinderziekte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
djsjors schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:55:
[...]

Ik heb ook dit probleem soms (laatste keer was donderdag).
Toen ff weg gelegd en daarna door aanknop weer opstarten (dus zonder batterij eruit te halen)
Klinkt als een softwarematig kinderziekte.
hopelijk is die kinderziekte er dan snel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-06 21:45
Rubiks schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 01:29:
[...]

PS,
Wie heeft er ervaring met apps verplaatsen naar SD kaart met dit toestel? Blijkt niet te werken met link2SD
app. |:(
Volgens mij is het bij miui niet de bedoeling dat je apps op de sd kaart zet

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isshogai
Ik heb mijn xiaomi redmi note 2 prime nu een aantal dagen. Van het weekend meegenomen naar de laatste Flyball wedstrijd van het seizoen om daar foto's en wat filmpjes te schieten met mijn nieuwe telefoon.
Thuis gekomen, gelijk de foto's en filmpjes op een sticky gezet in in de tv gedaan. Potver wat een mooie foto's en vol scherm schitterende filmpjes komen er van de redmi note 2 af zeg. Zeer blij met mijn nieuwe telefoon. Ik heb er ook de eu ML 5.9.18 hermes er op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marekie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-02 10:25
@ Momus, welke truuk heb jij uitgevoerd waardoor je de telefoon wel weer aan kreeg? Dat kan wellicht handig zijn voor toekomstige issues op dat vlak. (Is gewoon interesse).

En voor de liefhebbers vond ik een hoesje wat best een mooie uitstraling geeft al zeg ik het zelf. Heb de zilver en de cyan hoes besteld (al twijfel ik of ik ze zal gebruiken want dikte enzo).

http://nl.aliexpress.com/...291806&shopNumber=1305757

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Met de SP_Flashtool. Dat blijft een heikel werkje, als er een probleem is met de drivers gaat het niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJakeis
Marekie schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:01:
En voor de liefhebbers vond ik een hoesje wat best een mooie uitstraling geeft al zeg ik het zelf. Heb de zilver en de cyan hoes besteld (al twijfel ik of ik ze zal gebruiken want dikte enzo).

http://nl.aliexpress.com/...291806&shopNumber=1305757
Spigen kloontje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is bij mij ook zojuist gebeurd. Hij stond wel 'aan' maar ik kon het scherm niet aan krijgen en de telefoon ook niet uitzetten. Batterij er ook uitgehaald uiteindelijk.

Dit is me opzich niet vreemd met mijn krakkemikkige SGSII maar ik had wel gehoopt dat het met een gloednieuwe telefoon niet zou gebeuren. Zeker niet nu ik de telefoon nog maar half heb ingesteld (ik ga hem pas primair gebruiken als ik mn sim card adapter binnen heb, voor het geval die niet gaat werken in de Mi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-06 21:18
MadButch schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 07:59:

is die van jou al verstuurd? Ik heb hem bij dezelfde verkoper afgelopen zaterdag besteld. Staat nog steeds op processing order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Volgens mij zitten ze nu in China tussen twee feestdagen in of die zitten er net op. Kans is dus groot dat er daarom niets verzonden is. Daarom zijn er afgelopen vrijdag ook geen nieuwe roms verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
okio schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:41:
[...]

is die van jou al verstuurd? Ik heb hem bij dezelfde verkoper afgelopen zaterdag besteld. Staat nog steeds op processing order...
8 oktober gaat het daar allemaal weer beginnen dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-06 21:18
aha! nou nog even langer geduld dan...

Raak er soms al aan gewend dat bestelde producten via aliexpress 3 dagen later al op de mat liggen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijntje12
Ja klopt. vanaf 8 oktober gaan ze weer aan het werk. Die van mij is trouwens wel op het vliegtuig gezet tijdens de feestdagen. Verrassend, had ik niet verwacht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadButch
  • Laatst online: 11:25
Die van mij is gisteren verstuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
djsjors schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:34:
Ik wil niet te vroeg juigen, maar ik ben van mijn sms probleem af.
wat ik gedaan heb:
telefoon uitgezet
mijn simyo simkaart in poort 2 gestopt.
1x mijn hn simkaart uit poort 1 gehaald, met mijn vinger er overheen gegaan en weer ingestopt.
telefoon aangezet
van de 0031 van hn +31 gemaakt
en toen smsen en er staat dat die vanaf sim1 stuurt
bij ontvangst staat er ook mij hn nr (zelfs meerdere vrienden geprobeerd)

heb nog niet het bericht van actieveren van de simkaart ontvangen.
OK, ik heb dit uitgetest met mijn eigen HN SIM en een sim van Youfone (KPN). YF Sim verstuurt zonder problemen sms-jes, HN in slot 1 niet.

Nu met dezelfde config maar nu met HN sim van mijn vrouw en de YF sim, de YF stuurt sms-jes, en de HN sim van mijn vrouw ook. Maar nu, ik haal de YF sim er uit, en nu sms't de HN van mijn vrouw ook niet meer..... YF sim er weer in, en ja hoor allebei sms-en prima. Yf kaart er weer uit, en HN stuurt weer geen SMS.

Ik begin er stevig aan te denken dat er bij HN iets niet lekker zit, ondanks dat alle settings ok zijn.

Als jij de Symio eruit haalt, kan jij dan wel sms sturen met je HN sim?
fvandenreek schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:19:
Ik heb nog maar eens een WIPE ALL DATA gedaan en 5.9.18 gefashd.

Even afwachten of er gekke dingen gebeuren. Wat ik al wel weet is:

- kan geen SMS versturen (uitgebreid bekeken, alle settings OK)
- front camera kan ALLEEN in spiegel mode.... ook al zet je de settings naar normaal....
- SIM kaart wordt niet geaktiveerd
- ik kan Mi Messages niet aktiveren

Ik heb géén plezier van deze telefoon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
SIM kaart wordt niet geactiveerd? Wat bedoel je? Je kan toch gewoon bellen en internetten met dat ding?
Waarom gebruik je Mi Messages? Heb je Chinese kennissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
Heb je geprobeerd om de SMS functie op een andere locatie te proberen? Misschien ligt het aan de zendmast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Momus schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:20:
SIM kaart wordt niet geactiveerd? Wat bedoel je? Je kan toch gewoon bellen en internetten met dat ding?
Waarom gebruik je Mi Messages? Heb je Chinese kennissen?
Nee, ik meld alleen dat het niet kan, ik dacht dat ik dat nodig had om te SMS-en, wist ik veel. MIUI is compleet nieuw voor me. Ik heb liever gewoon kale android eerlijk gezegd. En zo te zien wordt er al mee gehobbied..... http://forum.xda-develope...-aosp-roms-t3203872/page2

Ik wist niet eens of ik Mi Messages nodig had. Niet dus, begrijp ik nu.

Als de telefoon opgestart is dan krijg ik gewoon de melding dat de SIM card niet geaktiveerd is, ik begrijp die melding inderdaad ook niet, wat ik kan gewoon bellen, 3/4g etc, alleen geen sms versturen..... ik gebruik momenteel even met veel tegenzin whatsapp...

Voor mij staat het wel vast dat de XRN2 iets met mijn HN sim kaartjes doet, gekke toestand, jammer want het is echt een fijn toestel. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
pelt schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:26:
Heb je geprobeerd om de SMS functie op een andere locatie te proberen? Misschien ligt het aan de zendmast.
Ja, ik rijd door heel nederland met de vrachtwaggel en nergens kan ik sms versturen. Dat een sim van Youfone (KPN) het hier wèl kan lijkt me wel te bevestigen dat de combo HN/XRN2 (nog) geen succes is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
dirkhimself schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:30:
[...]

Ja, ik rijd door heel nederland met de vrachtwaggel en nergens kan ik sms versturen. Dat een sim van Youfone (KPN) het hier wèl kan lijkt me wel te bevestigen dat de combo HN/XRN2 (nog) geen succes is...
De HN sim in een andere telefoon kan wel SMS verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
John Rambo schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:31:
[...]

De HN sim in een andere telefoon kan wel SMS verzenden?
Oh ja, ook zo raar, MIJN HN sim niet, maar die van mijn vrouw weer wel....

Mijn sim heb ik trouwens speciaal nieuw besteld bij HN vanwege dit probleem, en dus eerst getest in Nexus 5, LG G3s en Lumia 640 XL, ging allemaal prima, maar eenmaal in de XRN2 was de simkaart verkloot, de 3e alweer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
dirkhimself schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:28:
[...]

Nee, ik meld alleen dat het niet kan, ik dacht dat ik dat nodig had om te SMS-en, wist ik veel. MIUI is compleet nieuw voor me. Ik heb liever gewoon kale android eerlijk gezegd. En zo te zien wordt er al mee gehobbied..... http://forum.xda-develope...-aosp-roms-t3203872/page2

Ik wist niet eens of ik Mi Messages nodig had. Niet dus, begrijp ik nu.

Als de telefoon opgestart is dan krijg ik gewoon de melding dat de SIM card niet geaktiveerd is, ik begrijp die melding inderdaad ook niet, wat ik kan gewoon bellen, 3/4g etc, alleen geen sms versturen..... ik gebruik momenteel even met veel tegenzin whatsapp...

Voor mij staat het wel vast dat de XRN2 iets met mijn HN sim kaartjes doet, gekke toestand, jammer want het is echt een fijn toestel. :'(
Ik vind het bijzonder dat je allerlei aannames doet, zonder dat je eigenlijk precies weet hoe het zit om vervolgens te melden dat je geen plezier aan de telefoon beleeft.
Ik snap sowieso niet zo goed dat je een telefoon in China bestelt, als je zo snel compleet van de leg raakt als dingen iets anders gaan op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Momus schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:04:
[...]

Ik vind het bijzonder dat je allerlei aannames doet, zonder dat je eigenlijk precies weet hoe het zit om vervolgens te melden dat je geen plezier aan de telefoon beleeft.
Ik snap sowieso niet zo goed dat je een telefoon in China bestelt, als je zo snel compleet van de leg raakt als dingen iets anders gaan op je telefoon.
Ik heb me hier gemeld juist omdat ik niet precies weet hoe het zit, en ik hoopte hier antwoorden te vinden, en eerlijk is eerlijk, ik heb veel tips gekregen die ik allemaal heb uitgeprobeerd, maar de oplossing is er vooralsnog niet, en dat terwijl veel andere gebruikers mijn probleempjes niet hebben. Daar wordt ik natuurlijk wat knarrig van, dat is toch niet zo gek?

't zal de leeftijd ook wel zijn (+50) maar ik was al lang op zoek naar een snelle en (voor mij) betaalbare android telefoon, en kwam tot de conclusie dat Xiaomi erg goed bekendstaat, regelmatig updates verzorgd, en een grote community kent. Dan valt het nogal tegen als je simpelweg geen SMS kan versturen, of niet soms? Dat feit zou trouwens aan HN kunnen liggen, maar dat kan ik me eigenlijk ook niet echt voorstellen.

Het feit dat ik (nog) geen plezier aan mijn telefoon beleef is slechts een vaststelling van een feit, geen beschuldiging, dus daar zou ik me niet al te druk om maken.

Dat er zomaar allerlei widgets en apps van het scherm vallen kan inderdaad aan het verkeerd flashen liggen (misschien geen full wipe gedaan), dus dat heb ik vanmorgen maar eens opnieuw geprobeerd met een zekere full wipe, maar dat je geen sms kan versturen en dat je sim kaart dat ook niet meer kan in andere telefoons is gewoon niet OK, en dat is niet iets wat alleen maar een beetje "anders gaat op je telefoon", dat MIUI er anders uitziet en enigszins afwijkt van kaal android snap ik natuurlijk ook wel.

Non tweakers zijn hier toch wel welkom hoop ik? Niet alle gebruikers hier zijn nl. jonge techno nerds/tweakers, en vind ik het niet erg aardig dat je wat neerbuigend doet over mijn probleem, want voor mij is het een GROOT probleem, wat ik alleen maar graag opgelost zie.

En sinds wanneer mag ik van een product van een GROTE telefoonfabrikant geen goed werkende telefoon verwachten? Alleen maar omdat het een Chinees bedrijf is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Het eenvoudigste is misschien om te switchen van provider..

Als ik Google op jouw provider en SMS probleem dan krijg ik aardig wat hits. Misschien is het handig om dit nog even te googlen. Ik kwam ook ergens een lijst tegen met een reactie van de provider met dingen die je kan nalopen en checken.

Heb je je tests op meerdere momenten gedaan op meerdere locaties? Dus niet dat het een tijdelijke netwerk storing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12

Ik heb hem inmiddels binnen en hij past perfect de backcover.

Ik heb ze hier besteld:

http://nl.aliexpress.com/...5078057&shopNumber=733436

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
John Rambo schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:35:
Het eenvoudigste is misschien om te switchen van provider..

Als ik Google op jouw provider en SMS probleem dan krijg ik aardig wat hits. Misschien is het handig om dit nog even te googlen. Ik kwam ook ergens een lijst tegen met een reactie van de provider met dingen die je kan nalopen en checken.

Heb je je tests op meerdere momenten gedaan op meerdere locaties? Dus niet dat het een tijdelijke netwerk storing is?
Ik ben er al een week of 2 mee bezig, meerdere locaties, verschillende tijden. Het zou jammer zijn als het inderdaad een probleem is met de provider, want ik heb net een HN 1500 abo t/m april 2017..... was wel een actie voor 14,00 euro, maar toch....

Die reactie vd provider heb ik ook gezien, en uitvoerig uitgetest, maar het komt maar niet goed.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-06 12:02
Wil ook nog even via het forum melden dat Momus mij uitstekend heeft geholpen met het fiksen van mijn telefoon. Hij werkt uitstekend, heb alle apps nu er op en contactpersonen etc. Dus helemaal top! :)

According to my calculations the problem doesn't exist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Ik twijfel om deze telefoon voor mijn vrouw te bestellen aan gezien haar Jiayu S3 een val partij niet overleefd heeft.
Nu lees ik op veel plaatsen dat de chinese uitvoering hier ook werkt, maar alle aanbieders geven aan dat de door hun geinstalleerde rom dan niet vervangen mag worden.
Werkt op de chinese variant de hermens weekly rom van xiaomi.eu, of heb je hier dan een andere rom voor nodig. Of is het een verkeerde bezuiniging?

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
fvandenreek schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:11:
Ik twijfel om deze telefoon voor mijn vrouw te bestellen aan gezien haar Jiayu S3 een val partij niet overleefd heeft.
Nu lees ik op veel plaatsen dat de chinese uitvoering hier ook werkt, maar alle aanbieders geven aan dat de door hun geinstalleerde rom dan niet vervangen mag worden.
Werkt op de chinese variant de hermens weekly rom van xiaomi.eu, of heb je hier dan een andere rom voor nodig. Of is het een verkeerde bezuiniging?
De Chinese versie werkt hier ook met de weekly ROM van van xiaomi.eu
Dus waarom meer uitgeven?
Ik zou zeggen: doen! :Y
Screen protector en silicone cover erbij en klaar is Kees. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
@dirkhimself. Het is al vaker tegen je gezegd. Waarschijnlijk is het een bug in MIUI. Je hebt te maken met een nieuwe toestel en een nieuwe versie. Hier kunnen nog kinderziektes in zitten.
Heb geduld en als je het geduld niet op kan brengen en voor de rest tevreden bent, koop een tijdelijke prepaid kaart om te smsen.Telefoon is dualsim, dus dan gebruik je je 2e prepaid sim om te smsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
dirkhimself schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:05:
[...]

Ik ben er al een week of 2 mee bezig, meerdere locaties, verschillende tijden. Het zou jammer zijn als het inderdaad een probleem is met de provider, want ik heb net een HN 1500 abo t/m april 2017..... was wel een actie voor 14,00 euro, maar toch....

Die reactie vd provider heb ik ook gezien, en uitvoerig uitgetest, maar het komt maar niet goed.....
Ik heb een paar pagina's XRN2 forums doorgebladerd maar ik vind nergens dit probleem. Anders gewoon klagen bij de provider dat ze brakke sim kaarten leveren. Verder zou je nog wat verschillende roms kunnen proberen. Officiële rom (stable vs dev) http://en.miui.com/download-274.html en Multilang (stable vs dev) http://xiaomi.eu/community/threads/5-9-24.28459/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
Ik heb hem inmiddels binnen. Is het handig om een full wipe gelijk te doen? Er staat al een versie met playstore op etc, en wat chinese apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Nijntje12 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:13:
Ik heb hem inmiddels binnen. Is het handig om een full wipe gelijk te doen? Er staat al een versie met playstore op etc, en wat chinese apps.
Ik zou er de multilang van Xiaomi.eu opzetten. Dan weet je zeker dat je goed zit en kan je daarna even een wipe doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roontje
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-05 18:35
Rubiks schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 00:55:
[...]

De Chinese versie werkt hier ook met de weekly ROM van van xiaomi.eu
Dus waarom meer uitgeven?
Ik zou zeggen: doen! :Y
Screen protector en silicone cover erbij en klaar is Kees. 8)
ik heb Rubiks voorbeeld gevolgd, nu wachten tot die Chinezen klaar zijn met feesten zodat de Note 2 mijn kant op komt. Mijn pull tab ligt dan waarschijnlijk al te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 484475

Hoi,

Ik ben van plan om de grijze prime te bestellen.

Is deze al op de markt of kan ik beter de witte bestellen en dan wat losse backcovers halen?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Anoniem: 484475 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:26:
Hoi,

Is deze al op de markt of kan ik beter de witte bestellen en dan wat losse backcovers halen?

thnx
Bij Honorbuy staat deze op In Stock http://www.honorbuy.com/5...-ram-smartphone-grey.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Domme vraag. Maar als ik via whatsapp zo'n emoji toegestuurd krijg, zie ik op m'n lockscreen niet de officiele (iPhone) variant. Is dit instelbaar, zoja waar?
Als ik in Whatsapp ben, zie ik wel de juiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJakeis
Anoniem: 484475 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:26:
Hoi,

thnx
Mijne was in stock bij ibuygou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
Momus schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:31:
[...]

Ik zou er de multilang van Xiaomi.eu opzetten. Dan weet je zeker dat je goed zit en kan je daarna even een wipe doen.
Thnx ! Dan gaan we dat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 611892

Is er verschil tussen de rom van http://xiaomi.eu en die van http://en.miui.com/ ?

MIUI 7 Engels/Chinees versie 5.9.24 is trouwens sneller te downloaden via de volgende Google Drive link:

https://drive.google.com/...vbTk3Ukk/view?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Anoniem: 611892 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:41:
Is er verschil tussen de rom van http://xiaomi.eu en die van http://en.miui.com/ ?

MIUI 7 Engels/Chinees versie 5.9.24 is trouwens sneller te downloaden via de volgende Google Drive link:

https://drive.google.com/...vbTk3Ukk/view?usp=sharing
Ja. Xiaomi.eu heeft de voorkeur. Kiswum heeft het in deze thread al een aantal keer uitgelegd waarom. Download van xiaomi.eu is snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertp
  • Laatst online: 23-03-2023
@dirk, heb zelf ook HN en kan met de note 2 ook niet SMS'en. Voor mij geen groot probleem overigens, ik ga er vanuit dat de weekly updates dit wel oplossen (2e sim met andere provider is ook prima).

Krijg ook de melding dat mijn sim niet geactiveerd is. Hiervoor de mi2s een aantal jaren gehad en kreeg hier dezelfde melding de afgelopen paar maanden. Heb mij hier niet druk over gemaakt gezien ik geen problemen hierdoor ondervond.

Dit zijn twee losse problemen ga ik dus vanuitvanuit, niet druk maken is het advies ;-) Vanwaar de aversie tegen WhatsApp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Russel88 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 08:12:
@dirkhimself. Het is al vaker tegen je gezegd. Waarschijnlijk is het een bug in MIUI. Je hebt te maken met een nieuwe toestel en een nieuwe versie. Hier kunnen nog kinderziektes in zitten.
Heb geduld en als je het geduld niet op kan brengen en voor de rest tevreden bent, koop een tijdelijke prepaid kaart om te smsen.Telefoon is dualsim, dus dan gebruik je je 2e prepaid sim om te smsen.
Tja, ik weet het. Nu is het trouwens zo dat ik de telefoon opnieuw geflashed heb en vooraf een full data wipe gedaan heb. Ik heb nu geen last meer van van het scherm vallende widgets en of apps. Ik heb de stable rom een keer geflashed, en waarschijnlijk geen full data wipe gedaan. Dit loopt nu goed.

EDIT: [Ook de NOS notificaties krijg ik nu binnen.]

Het sms-en ging ook niet in de stable rom, maar misschien kwam dat door het niet full data wipen, maar dat ga ik nu direkt niet meer proberen, misschien later. Wellicht is een 2e prepaid sim een oplossing. bedankt voor de tip.

Ik weet niet zeker of het al eens gemeld is, maar valt het jullie ook niet op dat het sms center nummer 11 cijferig is (06540998002)..... kan dat tot storing leiden? En HN ondersteunt ook geen MMS, kan dat er iets mee te maken hebben? Ik gooi maar een balletje op hoor, ik weet het ook niet.
John Rambo schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 08:29:
[...]
Ik heb een paar pagina's XRN2 forums doorgebladerd maar ik vind nergens dit probleem. Anders gewoon klagen bij de provider dat ze brakke sim kaarten leveren. Verder zou je nog wat verschillende roms kunnen proberen. Officiële rom (stable vs dev) http://en.miui.com/download-274.html en Multilang (stable vs dev) http://xiaomi.eu/community/threads/5-9-24.28459/
Dat wordt een zwarte piet spelletje, HN zal naar Xiaomi wijzen en Xiaomi zegt gewoon dat ze Europa nog niet ondersteunen, en wensen je verder een fijne dag toe.....

De stable rom: zie boven.
robbertp schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 23:01:
@dirk, heb zelf ook HN en kan met de note 2 ook niet SMS'en. Voor mij geen groot probleem overigens, ik ga er vanuit dat de weekly updates dit wel oplossen (2e sim met andere provider is ook prima).

Krijg ook de melding dat mijn sim niet geactiveerd is. Hiervoor de mi2s een aantal jaren gehad en kreeg hier dezelfde melding de afgelopen paar maanden. Heb mij hier niet druk over gemaakt gezien ik geen problemen hierdoor ondervond.

Dit zijn twee losse problemen ga ik dus vanuitvanuit, niet druk maken is het advies ;-) Vanwaar de aversie tegen WhatsApp?
Ik hoop het met je ook ..... Whatsapp is nu in eigendom van Facebook. SMS lijkt me veiliger.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
dirkhimself schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:24:
[...]

Tja, ik weet het. Nu is het trouwens zo dat ik de telefoon opnieuw geflashed heb en vooraf een full data wipe gedaan heb. Ik heb nu geen last meer van van het scherm vallende widgets en of apps. Ik heb de stable rom een keer geflashed, en waarschijnlijk geen full data wipe gedaan. Dit loopt nu goed.

Ik hoop het met je ook ..... Whatsapp is nu in eigendom van Facebook. SMS lijkt me veiliger.....
Ga je nucleaire geheimen per sms versturen dan? :9 Al je data wordt toch al door de filter heen gehaald of ergens opgeslagen, met je Chinaphone wordt alles waarschijnlijk rechtstreeks doorgestraald naar Beijing. Je mailtjes, zoektermen en smsjes worden allemaal uitgeplozen dus dan kan een whatsappje er ook nog wel bij denk ik. ;)

Als je echt problemen hebt is het vaak wel handig een wipe te doen, daarmee weet je zeker dat alle mogelijke buggy software verdwenen is. Sowieso als je een oudere versie installeert is het zeker aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
John Rambo schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:35:
[...]

Ga je nucleaire geheimen per sms versturen dan? :9 Al je data wordt toch al door de filter heen gehaald of ergens opgeslagen, met je Chinaphone wordt alles waarschijnlijk rechtstreeks doorgestraald naar Beijing. Je mailtjes, zoektermen en smsjes worden allemaal uitgeplozen dus dan kan een whatsappje er ook nog wel bij denk ik. ;)
Zijn dat aannames of zijn daar echte aanwijzingen / bewijzen voor?

Ik zou wel eens willen weten of dat allemaal wel echt zo is, maar ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
dirkhimself schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:52:
[...]

Zijn dat aannames of zijn daar echte aanwijzingen / bewijzen voor?

Ik zou wel eens willen weten of dat allemaal wel echt zo is, maar ja....
Als je het nieuws volgt dan weet je genoeg ;)

Voor wat betreft de data die naar Beijing gaat:
http://tech.firstpost.com...ian-air-force-238673.html
http://www.ibtimes.co.uk/...hout-user-consent-1469666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Laatst online: 10-06 08:15

Salmon

.NET developer

Volgens mij is daar ook een artikel op Tweakers op geweest, waar een tijdje erna het weer werd ontkracht. De nieuwsartikelen uit jouw bericht zijn ook van vorig jaar. Correct me if I'm wrong.

Maar ik weet niet hoe bang jullie zijn, maar als je überhaupt Android gebruikt voor gevoelige data..Succes met de NSA :P

Op tweakers:
10-2014: Indiase luchtmacht doet Xiaomi-telefoons in de ban
08-2014: F-Secure: Xiaomi verstuurt persoonlijke informatie ongevraagd naar server Zie dan ook deze reactie over de privacy richtlijnen van Xiaomi.

[ Voor 27% gewijzigd door Salmon op 08-10-2015 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De camera sensor die wat te wensen over laat is niet van Samsung zoals in de specs-sheet staat, maar 1 van een Chinees fabrikant genaamd O-Film, ook zij passen PDAF (PHASE DETECTION) in hun sensoren toe en is dus al lang niet meer enkel aan Samsung voorbehouden.

Verklaard misschien het een en ander over de camera prestaties... De meeste reviewers zijn in iedergeval niet onder de indruk van van de camera, maar goed je kan niet alles hebben blijkbaar 8)7 Misschien ook wel naief om te denken dat een toestel wat in China slechts 125 USD (110 €) kost met de genoemde specs, daar bovenop ook nog eens over kwalitatieve camera sensor van een A-merk kan beschikken.

Afbeeldingslocatie: http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/203767-image/Xiaomi-Redmi-Note-2-teardown.jpg

Alle foto's van een volledig geassembleerde Redmi Note 2 zijn hier te vinden:

http://www.phonearena.com...nside-a-125-phone_id72794

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 611892 op 08-10-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastism
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-06 17:18
Ik heb de Redmi Note 2 een week in gebruik, aangeschaft via Aliexpress als opvolger van de Galaxy S2. Mijn provider is ook HollandsNieuwe en ik had ook problemen met smsen/activeren van de simkaart echter heb ik dit in mijn geval kunnen oplossen. Hierbij zat m'n simkaart telkens in de 1e simkaart tray.

Via het Miui forum kwam ik erachter dat mijn telefoon het simkaart telefoonnummer niet kan zien. 'Settings - About Phone - Status - DMN' gaf 'unknown' aan. In het Miui topic wordt er doorverwezen naar een stappenplan, om het simkaart telefoonnummer te koppelen aan de simkaart. Ik heb de simkaart in m'n Galaxy S2 gestopt en via 'Contacts - Settings - Additional Setting - My Phone number' m'n telefoonnummer in kunnen vullen. Na een restart heb ik m'n simkaart weer in m'n Redmi Note 2 geplaatst. De MDN status gaf nu wel m'n telefoonnummer weer, maar nog steeds kon m'n simkaart niet geactiveerd worden.

Na het lezen van het bericht van djsjors, heb ik de simkaart in de 2e simtray geplaatst. Hierbij werd m'n simkaart direct geactiveerd en werd het smsen mogelijk. De simkaart heb ik terug geplaatst in de 1e simtray, en het smsen werkt nog steeds. Het SMS center nummer, welke ik gebruik, is +316540998002.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Bastism schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:09:
Ik heb de Redmi Note 2 een week in gebruik, aangeschaft via Aliexpress als opvolger van de Galaxy S2. Mijn provider is ook HollandsNieuwe en ik had ook problemen met smsen/activeren van de simkaart echter heb ik dit in mijn geval kunnen oplossen. Hierbij zat m'n simkaart telkens in de 1e simkaart tray.

Via het Miui forum kwam ik erachter dat mijn telefoon het simkaart telefoonnummer niet kan zien. 'Settings - About Phone - Status - DMN' gaf 'unknown' aan. In het Miui topic wordt er doorverwezen naar een stappenplan, om het simkaart telefoonnummer te koppelen aan de simkaart. Ik heb de simkaart in m'n Galaxy S2 gestopt en via 'Contacts - Settings - Additional Setting - My Phone number' m'n telefoonnummer in kunnen vullen. Na een restart heb ik m'n simkaart weer in m'n Redmi Note 2 geplaatst. De MDN status gaf nu wel m'n telefoonnummer weer, maar nog steeds kon m'n simkaart niet geactiveerd worden.

Na het lezen van het bericht van djsjors, heb ik de simkaart in de 2e simtray geplaatst. Hierbij werd m'n simkaart direct geactiveerd en werd het smsen mogelijk. De simkaart heb ik terug geplaatst in de 1e simtray, en het smsen werkt nog steeds. Het SMS center nummer, welke ik gebruik, is +316540998002.
Ik zit op devrom 5.9.18, welke zit jij op?

Ik had nog een Samsung Galaxy Ace (GT-S5830i), daarmee de telefoonnummers succesvol ingevoerd op de resp. sim kaarten, beide nrs zijn nu ook zichtbaar in de XRN2.

Met de HN SIM van mijn vrouw is het gelukt, maar dan ik kan sms-en vanuit tray 2, en alleen vanuit 1 als de andere sim kaart in tray 2 zit, anders niet vanuit 1 (ook niet ná gelukte sms in tray 2). En het gekke is dat ik soms 2 of 3 x de pincode moet invoeren, kennelijk wordt het niet in één keer herkend.....

Met mijn eigen SIM kaart kan ik echter proberen wat ik maar wil, ik kan er niet meer mee sms-en......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-01-2024
Ik heb de telefoon binnen gekregen, ziet er geweldig uit en ben tevreden tot nu toe!

Maar nu heb ik een hoesje van Oppomart en ik krijg hem er niet omheen! 10 euro eraan verspilt ...
Hier is de link: http://www.oppomart.com/x...-xiaomi-redmi-note-2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-06 09:57
Is dit niet zo'n hoesje dat de achterkant vervangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Klopt. Achterkant eraf en deze erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkhimself
Mees789 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:37:
Ik heb de telefoon binnen gekregen, ziet er geweldig uit en ben tevreden tot nu toe!

Maar nu heb ik een hoesje van Oppomart en ik krijg hem er niet omheen! 10 euro eraan verspilt ...
ik heb deze besteld:

http://www.aliexpress.com...r-Xiaomi/32472415162.html

Gaat er helemaal omheen, ook een randje om het display te beschermen en een anti-slip achterkantje *O* .

Ben benieuwd.....

Heb ook deze nog overwogen, maar die is wel ERG bling.....

http://www.aliexpress.com...8_71_72_73_74_75,201560_2

Ja, inderdaad, ik houd de XRN2 dan toch maar...... ;)

hopelijk komt er een oplossing voor het sms probleem :O

[ Voor 14% gewijzigd door dirkhimself op 09-10-2015 10:30 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isshogai
De nieuwste ML rom is uit.
xiaomi.eu_multi_hermes_5.10.8_v7-5.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Isshogai schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:47:
De nieuwste ML rom is uit.
xiaomi.eu_multi_hermes_5.10.8_v7-5.0.zip
downloading .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn bestelling toch maar geannuleerd nav de slechte camera reviews echt niemand is daar positief over... heb inplaats daarvan maar de MI4 besteld bij Dhgate.com voor 2 tientjes extra dit is tenminste een echte premium telefoon met onderdelen die ook wat waard zijn zoals Gorilla glass 3, 13mpix sony imx214, 8mpix front, SD801, 3GB mi4 echter geen 4g maar heb ik niks aan de komende 2 jaar gezien ik vast zit aan een 3g abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Heeft niemand ervaring met 4G van simyo in de randstad?
Of heb je dan echt 800 mhz band nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Anoniem: 611892 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:22:
Mijn bestelling toch maar geannuleerd nav de slechte camera reviews echt niemand is daar positief over... heb inplaats daarvan maar de MI4 besteld bij Dhgate.com voor 2 tientjes extra dit is tenminste een echte premium telefoon met onderdelen die ook wat waard zijn zoals Gorilla glass 3, 13mpix sony imx214, 8mpix front, SD801, 3GB mi4 echter geen 4g maar heb ik niks aan de komende 2 jaar gezien ik vast zit aan een 3g abonnement.
Is DHGate te vertrouwen?
Ken het alleen maar van de tijd dat je daar illegale iTunes punten kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
dirkhimself schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:24:
[...]

ik heb deze besteld:

http://www.aliexpress.com...r-Xiaomi/32472415162.html

Gaat er helemaal omheen, ook een randje om het display te beschermen en een anti-slip achterkantje *O* .

Ben benieuwd.....

Heb ook deze nog overwogen, maar die is wel ERG bling.....

http://www.aliexpress.com...8_71_72_73_74_75,201560_2

Ja, inderdaad, ik houd de XRN2 dan toch maar...... ;)

hopelijk komt er een oplossing voor het sms probleem :O
Inmiddels heb ik het hoesje na veel gedoe eromheen gekregen. Mij lijkt die jij besteld had wel een handiger hoesje voor bijv. bij het vasthouden.

Erg sonde dat je nog steeds tegen het SMS probleem aan moet kijken, ik heb momenteel Simyo (van KPN) en daarmee ontvang en stuur ik zonder problemen SMSjes. Ik gebruik hiervoor de standaard app van Xiaomi en de simkaart zit in slot 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
Ik probeer te updaten naar MIUI7 maar het lukt niet. Ik heb update.zip op de internal storage geplaatst en vervolgens met de telefoon geprobeerd in recovery modus deze te installeren. Ik krijg iets met: 'Update Service Failed'.
Of heb ik MIUI 7 al? (MIUI version: 66.77.33.00 Stable heb ik momenteel)

Daarna probeerde ik hem met Kingo en Kingroot te rooten maar hierbij ook geen succes...

Iemand die weet wat er hier aan de hand is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Mees789 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:19:
[...]

Inmiddels heb ik het hoesje na veel gedoe eromheen gekregen. Mij lijkt die jij besteld had wel een handiger hoesje voor bijv. bij het vasthouden.

Erg sonde dat je nog steeds tegen het SMS probleem aan moet kijken, ik heb momenteel Simyo (van KPN) en daarmee ontvang en stuur ik zonder problemen SMSjes. Ik gebruik hiervoor de standaard app van Xiaomi en de simkaart zit in slot 2.
Heb je ook 4G van simyo?
En waarom gebruik je slot 2 als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Mees789 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:19:
[...]

Werkt SMS-en ook in SIM slot 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:22

Daytona

Autoracen is voor watjes

Mees789 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:23:
(MIUI version: 66.77.33.00 Stable heb ik momenteel)

Daarna probeerde ik hem met Kingo en Kingroot te rooten maar hierbij ook geen succes...

Iemand die weet wat er hier aan de hand is
Geen idee wat er aan de hand is, maar de versie die je nu hebt idd die brakke rom van o.a. Geekbuying.

Die van mij had dezelfde rom, en heb ik gewoon met de updater app bijgewerkt naar de laatste xiaomi.eu developer rom. Zie methode 1 op en.miui;
http://en.miui.com/a-232.html

Daarna een factory reset gedaan. Heb niet uitgebreid kunnen testen, maar geen gekke dingen tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
Mees789 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:37:

Je moet gewoon de achterkant eraf halen en dan heb je een bumper en dan de achterkant er weer op schuiven.

Wat heb je er trouwens veel voor betaald! Ik heb er maar 4 euro voor betaald haha

Hier een uitleg:

http://nl.aliexpress.com/...666972&shopNumber=1186911

[ Voor 13% gewijzigd door Nijntje12 op 09-10-2015 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 569388

Anoniem: 611892 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:22:
De 16GB ROM/3GB intern en 3G versie (overseas edition) nog steeds voor slechts 195 euro te krijgen bij Gearbest via EU warehouse (dus geen douanekosten en snelle verzending). Ik had de mijne binnen een week binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 569388

Een vraagje, over een Redmi Note 1 weliswaar, maar er is geen echt bloeiend topic over dus vraag het maar hier.

Mijn USB poort doet het niet goed meer, ik kan (bijna) niet meer opladen. Alleen met 1 bepaalde oplader en kabel lukt het. Wat moet ik doen, zijn het contactpuntjes die verbogen zijn? Of moet ik zoiets bestellen? Of zoiets?

Als ik dan toch bezig ben, mijn camera doet het ook niet goed meer, allemaal blauwe puntjes in beeld. Kan ik zoiets bestellen en dan de originele module vervangen?

Haha, ook een scheurtje in m'n scherm, zoiets bestellen? Is dat zelf te vervangen?

Ik weet niet of het de moeite is om de camera en het scherm te vervangen, maar die USB poort moet echt gerepareerd worden anders is de telefoon praktisch onbruikbaar.
Pagina: 1 ... 6 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken