Hij is gisteren binnen gekomen. Dus 1 okt gekocht, 14 okt binnen. En dat was met 3 feestdagen erin, dus hij werd pas 5 okt of zo verstuurd. Erg tevreden, had hem pas over een weekje verwacht.
Ik heb de rom die erop stond vervangen met de weekly van xiaomi.eu.
Het proces was simpel. Juiste zip downloaden (hermes). Zip renamen naar update zip en dan via recovery menu installeren. Hij hing wel best een tijd op 99% (paar minuten of zo, maar lang genoeg om scary te zijn voor een first timer). Heb nad de update meteen een wipe all data gedaan, omdat ik toch nog in het menu zat.
Nadat hij opstarte met de nieuwe rom kon ik als locale alleen chine kiezen... Maar volgens mij heeft ie dat later goed gezet, want alles lijkt goed (keyboard settings etc).
De sim kaart kreeg ik niet geactiveerd, maar dat lag aan ziggo, en aan dat hij schijnbaar al geactiveerd was

Ook moest ik een nieuw ziggo account aanmaken om mijn gebruikers instellingen te zien. Dus ziggo all-in-one staat onder een andere user als ziggo mobiel. Schijnbaar moet dat, maar dat hadden ze wat duidelijker mogen zeggen.
Kwam erachter dat ik al 40 cent kwijt was, omdat er schijnbaar een sms naar het buitenland is gegaan. Ik neem aan tijdens het instellen van zaken na de reboot. Ik had wel berichtjes gezien, maar wist ik veel... ik dacht "ik heb 75 smsjes, dus who cares".
Wel goed dat ik daardoor zag dat mijn max maand bedrag buiten bundel op 250 euro stond. Hallo...lol.. da's lekker

Dus ik zet hem op 0... kan ik niet opslaan... hahaha... waarom is de optie er dan. Het laagste wat ik via de website kon instellen was 50 euro. Maar je kunt hem ook via een smsje instellen, dan dan kan hij gewoon op wat je wilt, dus nu staat mijn max bedrag op 1 euro
Ik heb nog geen rare dingen gemerkt aan de telefoon (ik vergelijk het met mijn ervaring met nexus 7 2013 en nexus 9). Alles draait snel, en ziet er smooth uit.
Ik hoefde ook niks in te stellen om sms aan het werken te krijgen. Komt dat door de ziggo settings?
Ik meld het even, vanwege de beschreven issues in deze thread.
Heb na de miui 5.10.8 installatie wel mijn theme aangepast (terug naar die, die er bij op stond toen ik hem kreeg). Taal op engels... Batterij op icon + % gezet.
Heb ook wat fotos en videos gemaakt, en alles ziet er toch echt heel goed uit. Ik begrijp niet helemaal waar de klachten op de camera vandaan komen. als ik sommige issues hier las, leek het wel of de camera zwaar crap was. Dat is dus nog al overdreven (naar mijn mening).
Groetjes,
Michael