Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:05
Ik heb mijn Redmi Note 2 review gisteren online gezet en ik kreeg daarop dit antwoord:

dirkhimself in 'productreview: Xiaomi Redmi 2 Note Prime Wit review door Kiswum'

Wie kan mij meer vertellen over hun battery drain en vanaf welke versie dat was en of je dezelfde procedure je hebt bewandeld als ik heb gedaan (zie review voor de rom-changer handleiding).

Ik kan jullie feedback goed gebruiken om het in de review te verwerken

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
champion16 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:10:
Sta op het punt een redmi note 2 te bestellen via dealextreme. Echter lees ik in een ander topic hier dat de telefoon 3G WCDMA moet ondersteunen, terwijl de telefoon die ik op dx heb gezien dit niet heeft.

2GGSM B2/3/89 (850/900/1800/1900MHZ); 3GTD-SCDMA B34/39 (1880-1920/2010-2025MHZ); 4GTD-LTE B38/39/40/41(1900/2300/2600MHZ).

Kan ik hier gewoon ermee bellen?
Ik heb de TD versie en die werkt hier in NL prima. Staat elders ook al beschreven in dit topic.

Hier heb ik 'm vandaan. Pro tip: Niet met DHL versturen, dan kost het je 46 euro extra. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Burner13 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:09:
[...]
Pro tip: Niet met DHL versturen, dan kost het je 46 euro extra. :-(
Is dat vooraf of achteraf?
Vooraf, de prijs van 46 euro extra is dan al bekend voordat je op "betalen" klikt.

Achteraf kun je nooit voorkomen, tenzij het toestel uit Europa komt.
Je kunt er wel voor zorgen dat de kosten niet hoger zijn dan noodzakelijk. Laat de reseller ervoor zorgen dat er altijd verzendkosten op de factuur zet. Een telefoon kan nooit zonder verzendkosten worden verstuurd, zelfs als het voor jou gratis is, dan nog moet de reseller dat duidelijk kenbaar maken op de factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Kiswum schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:53:
Ik heb mijn Redmi Note 2 review gisteren online gezet en ik kreeg daarop dit antwoord:

dirkhimself in 'productreview: Xiaomi Redmi 2 Note Prime Wit review door Kiswum'

Wie kan mij meer vertellen over hun battery drain en vanaf welke versie dat was en of je dezelfde procedure je hebt bewandeld als ik heb gedaan (zie review voor de rom-changer handleiding).

Ik kan jullie feedback goed gebruiken om het in de review te verwerken
"Tijdens de review zijn 2 simkaarten gebruikt en stond het volgende continu aan: Wifi, GPS, Bluetooth. Synchronisatie met 2 Gmail accounts, 2 Hotmail accounts, Whatsapp, LinkedIn, Skype, Pagina beheer voor Facebook en Buienalarm."

Wat ik bedoelde te zeggen is dat het me zeer verbaasd dat je nog zoveel battery over hebt na 17 (!) uur met de instellingen zoals je die had opgesomd in de review. Wellicht kunnen we wat besparen met de instellingen maar no way dat ik 40-50% overhoud na 17 uur gebruik......

Gebruik je de telefoon dan verder ook of heb je alleen aanstaan wat je opsomt, en verder de telefoon de hele dag op zwart?

Trouwens nog wat anders, je zegt dat het toestel standaard root heeft en dat je dat zelf kan inschakelen. Waar doe jij dat dan? In de de mijn vind ik niets over root, en rootchecker bevestigt het niet geroot zijn.....
:?

[ Voor 7% gewijzigd door dirkhimself op 21-10-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
dirkhimself schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:37:
[...]

"Tijdens de review zijn 2 simkaarten gebruikt en stond het volgende continu aan: Wifi, GPS, Bluetooth. Synchronisatie met 2 Gmail accounts, 2 Hotmail accounts, Whatsapp, LinkedIn, Skype, Pagina beheer voor Facebook en Buienalarm."

Wat ik bedoelde te zeggen is dat het me zeer verbaasd dat je nog zoveel battery over hebt na 17 (!) uur met de instellingen zoals je die had opgesomd in de review. Wellicht kunnen we wat besparen met de instellingen maar no way dat ik 40-50% overhoud na 17 uur gebruik......

Gebruik je de telefoon dan verder ook of heb je alleen aanstaan wat je opsomt, en verder de telefoon de hele dag op zwart?

Trouwens nog wat anders, je zegt dat het toestel standaard root heeft en dat je dat zelf kan inschakelen. Waar doe jij dat dan? In de de mijn vind ik niets over root, en rootchecker bevestigt het niet geroot zijn.....
:?
Deze review is geschreven met de ML rom van Xiaomi.eu, hierdoor zal mijn beschrijving zoveel mogelijk daarop gebaseerd zijn.
In de Weekly build ga je naar de app veiligheid -> toestemmingen -> Roottoegang. Hier zie je alle geinstalleerde apps die roottoegang mogen hebben. Geen geschikte app, dan is root niet nodig.
Ik gebruik bijvoorbeeld Total Commander om roottoegang te verkrijgen.

Accu:
Onder de tekst zie je 8 plaatjes.
productreview: Xiaomi Redmi 2 Note Prime Wit review door Kiswum

In de plaatjes zie je wat mijn on-screen-time is, dat ligt tussen de 2-4 uur op basis van 1 of 1,5 dagen standby.
Als ik op het einde van de dag op 4 uur ost had, dan had ik ongeveer 20% over op de accu.
Ik zit dan vooral op Facebook met de app Tinfoil for Facebook, dwaal rond op Tweakers en ik gebruik alle genoemde apps dagelijks.

17 uur was dus geen uitzonderingen voor mij met de bovenstaande gegevens en de gegevens die je op de plaatjes ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Kiswum schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:52:
[...]

[...]

In de Weekly build ga je naar de app veiligheid -> toestemmingen -> Roottoegang. Hier zie je alle geinstalleerde apps die roottoegang mogen hebben. Geen geschikte app, dan is root niet nodig.
Ik gebruik bijvoorbeeld Total Commander om roottoegang te verkrijgen.

Accu:
Onder de tekst zie je 8 plaatjes.
productreview: Xiaomi Redmi 2 Note Prime Wit review door Kiswum

In de plaatjes zie je wat mijn on-screen-time is, dat ligt tussen de 2-4 uur op basis van 1 of 1,5 dagen standby.
Als ik op het einde van de dag op 4 uur ost had, dan had ik ongeveer 20% over op de accu.
Ik zit dan vooral op Facebook met de app Tinfoil for Facebook, dwaal rond op Tweakers en ik gebruik alle genoemde apps dagelijks.

17 uur was dus geen uitzonderingen voor mij met de bovenstaande gegevens en de gegevens die je op de plaatjes ziet.
Vergeef me als ik het niet snap, maar bij mij staat daar helemaal niks (geen apps). Wel bij veiligheid->toestemmingen->toestemmingen, maar daar staan ook niet alle apps..... en voor die apps kan ik ook nergens roottoegang verlenen.....

Hoe krijg ik apps in die roottoegang mogen hebben, bijvoorbeeld ES file explorer, in de lijst met roottoegang?

Wat ik vreemd vind is dat rootchecker zegt dat mijn toestel niet geroot is, hoe kan ik dan ooit apps roottoegang geven??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06 08:15

Salmon

.NET developer

dirkhimself schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:40:
[...]

Vergeef me als ik het niet snap, maar bij mij staat daar helemaal niks (geen apps). Wel bij veiligheid->toestemmingen->toestemmingen, maar daar staan ook niet alle apps.....

Hoe krijg ik apps in die roottoegang mogen hebben, bijvoorbeeld ES file explorer, in de lijst met roottoegang?

Wat ik vreemd vind is dat rootchecker zegt dat mijn toestel niet geroot is, hoe kan ik dan ooit apps roottoegang geven??? 8)7
Ik zal je een hint geven, in de app zelf moet je eerst "root mode" aanzetten, daarna zal die pas in het lijstje van apps te zien zijn bij de Security app(security>perimissions>root access).

Zo werkt dat voor sommige apps, eerst de "mogelijkheid" in de gewenste app aanzetten of gewoon 1x openen indien dit kan en daarna is die pas in de lijst zichtbaar. Sommige apps vragen het zelf de eerste keer, maar dat komt nauwelijks voor ;) Ik had hier ook een aantal uur struggles mee gehad na een MIUI7 telefoon te hebben gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
dirkhimself schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:40:
[...]

Vergeef me als ik het niet snap, maar bij mij staat daar helemaal niks (geen apps). Wel bij veiligheid->toestemmingen->toestemmingen, maar daar staan ook niet alle apps..... en voor die apps kan ik ook nergens roottoegang verlenen.....

Ik gebruik geen ES explorer meer.

Total commander geeft alles in 1 app wat ik nodig heb:
Makkelijk bestanden van mappen kopieren, 2 locaties staan tegelijkertijd open in 1 venster
Via een plugin een FTP server
Via een plugin is het mogelijk netwerkshares toe te voegen (kopieren van en naar de NAS storage)

Het kan zijn dat de app zegt roottoegang nodig te hebben, maar volgens mij heb ik dat handmatig ingeschakeld.

Ik zou zeggen probeer het eens, van die app weet ik 100% zeker dat het werkt en kan ik dingen voor je reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Salmon schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:45:
[...]

Ik zal je een hint geven, in de app zelf moet je eerst "root mode" aanzetten, daarna zal die pas in het lijstje van apps te zien zijn bij de Security app(security>perimissions>root access).

Zo werkt dat voor sommige apps, eerst de "mogelijkheid" in de gewenste app aanzetten of gewoon 1x openen indien dit kan en daarna is die pas in de lijst zichtbaar. Sommige apps vragen het zelf de eerste keer, maar dat komt nauwelijks voor ;) Ik had hier ook een aantal uur struggles mee gehad na een MIUI7 telefoon te hebben gekregen
Nou, ik heb net even gecheckt, en es file Explorer kan al in de root map ("/") kijken en wijzigen, dus die heeft kennelijk al roottoegang..... Maar staat niet in de bewuste lijst met APPS met roottoegang! Maar hoe kan het dan dat rootchecker zegt dat er geen roottoegang is.....?????

[ Voor 3% gewijzigd door dirkhimself op 21-10-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
dirkhimself schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:54:
[...]

Nou, ik heb net even gecheckt, en es file Explorer kan al in de root map ("/") kijken en wijzigen, dus die heeft kennelijk al roottoegang..... Maar hoe kan het dan dat rootchecker zegt dat er geen roottoegang is.....?????
Tja, het is een externe app die een ander app moet controleren. Mijn telefoon geeft me alle info die ik nodig heb. Hoe minder tools ik installeer, des te beter ;) Minder apps kan ook weer accutijd schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-06 11:14
Goed nieuws, stable versie Miui 7 komt dinsdag als het goed is, hopelijk (ik verwacht van wel) ook voor de redmi note 2.

http://en.miui.com/thread-174163-1-1.html

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
Kiswum schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:58:
[...]

Is dat vooraf of achteraf?
Vooraf, de prijs van 46 euro extra is dan al bekend voordat je op "betalen" klikt.

Achteraf kun je nooit voorkomen, tenzij het toestel uit Europa komt.
Je kunt er wel voor zorgen dat de kosten niet hoger zijn dan noodzakelijk. Laat de reseller ervoor zorgen dat er altijd verzendkosten op de factuur zet. Een telefoon kan nooit zonder verzendkosten worden verstuurd, zelfs als het voor jou gratis is, dan nog moet de reseller dat duidelijk kenbaar maken op de factuur.
Achteraf. Verzendkosten had de verkoper niet op de invoice gezet. :-(
Waarde van de telefoon hadden ze wel laag geschreven, namelijk $65. Ik heb dhl gebeld en gevraagd hoe ze dan aan die absurd hoge import kosten komen. Zij rekenen 85 euro (!!!) verzendkosten + die $65 van de factuur daaroverheen 21% en daar bovenop handeling kosten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Ik kom er nog op terug, moet nu werken, maar wie weet het antwoord op mijn vraag wèl?

"Wat ik vreemd vind is dat rootchecker zegt dat mijn toestel niet geroot is, hoe kan ik dan ooit apps roottoegang geven????"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
dirkhimself schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:04:
Ik kom er nog op terug, moet nu werken, maar wie weet het antwoord op mijn vraag wèl?

"Wat ik vreemd vind is dat rootchecker zegt dat mijn toestel niet geroot is, hoe kan ik dan ooit apps roottoegang geven????"
Rootchecker geeft geen permissies weg, dat doe je telefoon. App gewoon weggooien en vertrouwen op de ingebouwde tools.
Test het met Total commander, probeer de map "root" of "mnt" te benaderen in je toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

dirkhimself schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:04:

Heb je net wel gelezen wat ik poste + anderen hiervoor? Je hebt een security app waar je, nadat je je gewenste app zoals root checker hebt geopend, kan heen gaan en daar root kan aanzetten voor die bepaalde app.

En dat ES file explorer in je "/" folder browsed zegt nog weinig, je kan er namelijk niets in doen.

Dus dit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FyY9SDf.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EmKpkoe.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hzlABm5.png

[ Voor 28% gewijzigd door Salmon op 21-10-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertp
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-03-2023
Rootchecker....
Duidelijk uitleg boys, root toegang nu helder :)

Andere vraag: kun je bij het flashen van de Mi4i gebruik maken van stock recovery of moet je hierbij perse TWRP via Flashify or ADB gebruiken? Gaat niet om mijn eigen telefoon dus ik moet het even zeker weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
robbertp schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:43:
[...]

Duidelijk uitleg boys, root toegang nu helder :)

Andere vraag: kun je bij het flashen van de Mi4i gebruik maken van stock recovery of moet je hierbij perse TWRP via Flashify or ADB gebruiken? Gaat niet om mijn eigen telefoon dus ik moet het even zeker weten ;)
Mi4i, Mi4c, Mi Note Pro hebben denk ik niet voor niets een speciale methode om de ROM erop te zetten ;) Het kan waarschijnlijk niet en vraag me wel af waarom het niet op de normale manier kan.

Installation:

Xiaomi devices:
Install via OTA or Updater app

Xiaomi MiNote PRO (leo) Installation:
Install our ROM via our MiRecovery via Flashify or ADB

Xiaomi Mi4i (ferrari) Installation:
Install our ROM via TWRP via Flashify or ADB

Xiaomi Mi4c (libra) Installation:
Install our ROM via TWRP via Flashify or ADB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertp
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-03-2023
Kiswum schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 17:23:
[...]

Mi4i, Mi4c, Mi Note Pro hebben denk ik niet voor niets een speciale methode om de ROM erop te zetten ;) Het kan waarschijnlijk niet en vraag me wel af waarom het niet op de normale manier kan.
Yup, dat dacht ik al, ga ik het zo even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpjjansen
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:48
ook ik ben in de markt voor de note2
inmiddels op geekbuying de prime versie gevonden voor €158 hier

Verzenden via DLS in geen optie maar hoe zit het met TNT?
of toch maar de gewone standaard optie kiezen,

iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
TNT geven ze een waarde op van boven de waarde voor importtax. Ook betalen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:23

Daytona

Autoracen is voor watjes

mpjjansen schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:03:
ook ik ben in de markt voor de note2
inmiddels op geekbuying de prime versie gevonden voor €158 hier

Verzenden via DLS in geen optie maar hoe zit het met TNT?
of toch maar de gewone standaard optie kiezen,

iemand ervaringen?
Ik heb een maand geleden een prime binnen gekregen van Geebuying via PostNL, wat bij mij de gratis verzend methode was. Opgegeven waarde was ook (een paar euro) boven de vrijstellingsgrens van €22,-. Maar heb niks hoeven betalen, net als 4 eerdere zendingen van PostNL. Da's geen garantie uiteraard, maar misschien wel een optie voor je.

[ Voor 7% gewijzigd door Daytona op 21-10-2015 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roontje
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-05 18:35
heb mijn TD binnen en probeer de laatste Rom te updaten, helaas error en update.zip blijkt corrupt te zijn.
dan maar via fastboot, maar dan zegt Mi PC Suite "device isn't supported"?? En via MiFlash "het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden". (0x80070002: execute flash_all_except_storage.bat)

iemand enig idee hoe ik toch de laatste rom erop krijg?

fuck me, ik had de update.zip op de sd card staan ipv intern geheugen 8)7

en nu werkt het like a charm...

[ Voor 34% gewijzigd door roontje op 21-10-2015 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpjjansen
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:48
Daytona schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:48:
[...]

Ik heb een maand geleden een prime binnen gekregen van Geebuying via PostNL, wat bij mij de gratis verzend methode was. Opgegeven waarde was ook (een paar euro) boven de vrijstellingsgrens van €22,-. Maar heb niks hoeven betalen, net als 4 eerdere zendingen van PostNL. Da's geen garantie uiteraard, maar misschien wel een optie voor je.
Top telefoon is besteld nu wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaestus
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Bob-B190 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:58:
Goed nieuws, stable versie Miui 7 komt dinsdag als het goed is, hopelijk (ik verwacht van wel) ook voor de redmi note 2.

http://en.miui.com/thread-174163-1-1.html
Hoe zit dat eigenlijk bij Xiaomi? als er een stable ROM uitkomt van MIUI 7, gaan ze dan beginnen aan MIUI 8 developer roms voor android 6.0, of blijven ze dan toch wekelijks developer roms uitbrengen voor MIUI 7 na een stable met nieuwe bugfixes?

Hoe ging dat bv bij de overgang van android 4.4 naar 5.0 bij Xiaomi op hun toestellen?

God is a ludicrous fiction, dreamt up by inadequates who abnegate all responsibility to an invisible magic friend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Stable build wordt zo'n 1* in 4-6 weken vernieuwd.
Developer build elke week.
Beide blijven gewoon parallel naast elkaar lopen. Als er voor een bepaalde telefoon stable Miui7 uit is, dan stoppen de updates van de stable Miui6. Dat geldt dan alleen voor dat toestel, de rest volgt uiteraard later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-06 21:45
Hephaestus schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:45:
[...]

Hoe zit dat eigenlijk bij Xiaomi? als er een stable ROM uitkomt van MIUI 7, gaan ze dan beginnen aan MIUI 8 developer roms voor android 6.0, of blijven ze dan toch wekelijks developer roms uitbrengen voor MIUI 7 na een stable met nieuwe bugfixes?

Hoe ging dat bv bij de overgang van android 4.4 naar 5.0 bij Xiaomi op hun toestellen?
MIUI en Android lopen niet helemaal gelijk omdat sommige "nieuwe" Android features soms al in MIUI zitten voordat ze in Android zelf verschijnen.

Hugo Barra heeft laatst in een interview bij Xiaomi India wat over 6.0 gezegd. Wat ik er uit filterde is dat je minimaal tot begin 2016 kunt wachten voordat MIUI naar 6.0 gaat. Ze moeten eerst wachten op de chipset fabrikanten die van google 6.0 krijgen en dan voor hun chipsets daar specifieke versies voor maken. Deze gaan dan weer naar het MIUI team welke daar dan weer mee aan de slag gaat voor de specifieke Mi telefoons. Al met al gaat er gewoon veel tijd in zitten.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

De telefoon gisteren binnen gehad via AliExpress (€ 145 met glazen screen protector en Seller's Shipping Method) en aangeleverd met DPD, geen importbelasting betaald etc. Dus binnen precies 1 week na verzending aangekomen. De versie die op de telefoon stond was al de xiaomi eu developer ROM, dus dat was ook netjes!

Eerste impressie, wow, wat een telefoon voor dat geld. Mijn Mi Note Pro is nou niet zo'n heel verschil, het scherm van de Redmi Note 2 is iets minder scherp en echt minimaal langzamer met bijvoorbeeld het openen van apps oid. Maar dat is vrij logisch, 1440p vs 1080p en een snapdragon 810 vs een MTK6795. Dus zeker een hele mooie telefoon voor dat geld :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Salmon op 22-10-2015 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zit ook naar deze telefoon te kijken (ik kom van de Redmi 2 Pro af), en als ik het goed begrijp kan de TD-versie, welke het goedkoopste is, met de xiaomi.eu-ROM ook prima in NL werken?

Ik lees namelijk bij verkopers wel bijv "Surprise! After We install Custom Firmware,This model support WCDMA and FDD LTE !!", maar ik heb een slechte nasmaak van meegeleverde custom firmware, dus heb er liever 'gewoon' xiaomi.eu-firmware op.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 569388

Salmon schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:38:
De telefoon gisteren binnen gehad via AliExpress (€ 145 met glazen screen protector en Seller's Shipping Method) en aangeleverd met DPD, geen importbelasting betaald etc. Dus binnen precies 1 week na verzending aangekomen. De versie die op de telefoon stond was al de xiaomi eu developer ROM, dus dat was ook netjes!

Eerste impressie, wow, wat een telefoon voor dat geld. Mijn Mi Note Pro is nou niet zo'n heel verschil, het scherm van de Redmi Note 2 is iets minder scherp en echt minimaal langzamer met bijvoorbeeld het openen van apps oid. Maar dat is vrij logisch, 1440p vs 1080p en een snapdragon 810 vs een MTK6795. Dus zeker een hele mooie telefoon voor dat geld :*)
Dan ga ik ik de mijne ook maar daar bestellen via Seller's Shipping Method. Toch geven ze geen absolute garantie dat er geen extra kosten bijkomen: Hi friend,
Good day. We can not guarantee that there is no customs duty no matter what shipping method you choose, as it is depends on your customs rules, we will never know that. Hope you can understand.

Veel plezier met de telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Anoniem: 569388 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:19:
[...]
Dan ga ik ik de mijne ook maar daar bestellen via Seller's Shipping Method. Toch geven ze geen absolute garantie dat er geen extra kosten bijkomen: Hi friend,
Good day. We can not guarantee that there is no customs duty no matter what shipping method you choose, as it is depends on your customs rules, we will never know that. Hope you can understand.

Veel plezier met de telefoon!
Uiteraard, maar dat is vrij logisch. Ook al zou je het moeten betalen is het nog steeds een hele mooie telefoon voor dat geld! ;)
anandus schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:48:
Ik zit ook naar deze telefoon te kijken (ik kom van de Redmi 2 Pro af), en als ik het goed begrijp kan de TD-versie, welke het goedkoopste is, met de xiaomi.eu-ROM ook prima in NL werken?

Ik lees namelijk bij verkopers wel bijv "Surprise! After We install Custom Firmware,This model support WCDMA and FDD LTE !!", maar ik heb een slechte nasmaak van meegeleverde custom firmware, dus heb er liever 'gewoon' xiaomi.eu-firmware op.
Ja dat klopt, dat is ook al meerdere keren voorbij gekomen in dit topic. Gewoon de goedkoopste versie halen en dan werken alle banden hier ook gewoon! Dat scheelt weer een aantal tientjes.

[ Voor 36% gewijzigd door Salmon op 22-10-2015 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Salmon schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:24:
[...]
Ja dat klopt, dat is ook al meerdere keren voorbij gekomen in dit topic. Gewoon de goedkoopste versie halen en dan werken alle banden hier ook gewoon! Dat scheelt weer een aantal tientjes.
Bedankt voor het antwoord!
(Ja, had al in dit topic gekeken, maar het was me niet 100% duidelijk, nu wel :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Salmon schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:12:
[...]

Heb je net wel gelezen wat ik poste + anderen hiervoor? Je hebt een security app waar je, nadat je je gewenste app zoals root checker hebt geopend, kan heen gaan en daar root kan aanzetten voor die bepaalde app.

En dat ES file explorer in je "/" folder browsed zegt nog weinig, je kan er namelijk niets in doen.

Dus dit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja heb ik gelezen, en ik denk niet goed genoeg, had haast, vlak voor je de deur uit moet kan je dit soort dingen eigenlijk beter niet doen, maar goed.

Het is me nu wel min of meer duidelijk hoe het werkt, maar ik kom van Nexus 5 met root en daar werkt 't heel anders, voor de gebruiker althans, technisch gezien zal het wel ongeveer het zelfde zijn.

Jij hebt trouwens ES file explorer in dat lijstje staan, die komt er bij mij niet in voor, maar kan weer wel root map benaderen, vreemd? Of ook logisch verklaarbaar?

SMS versturen lukt trouwens nu ook, ik heb een nieuwe SIM kaart van HN gekregen, en nu werkt 't versturen van SMS dus wel, echter alleen in sim tray 2...... vind ik dan wel weer raar....... is daar een goede verklaring voor? Ik las dat anderen wel gewoon uit tray 1 wel sms versturen konden....

Maar nu heeft HN me ineens met de nieuwe sim kaart ook een totaal ander nummer gegeven, en zou ik mijn oude nummer niet meer terug kunnen krijgen..... WHAAAAT!?!?? Dat is onacceptabel natuurlijk, dus ik klagen, nou, nu loopt er een "onderzoek" naar hoe en waarom, loopt al 1,5 week maar nog steeds niks gehoord..... Ze mogen toch niet zomaar even je telefoonnummer afpakken?? Als ik mijn oude nummer niet terugkrijg, is er dan sprake van contractbreuk? En kan je schadevergoeding eisen?

Van dat soort vragen ...... zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-06 11:14
anandus schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:29:
[...]

Bedankt voor het antwoord!
(Ja, had al in dit topic gekeken, maar het was me niet 100% duidelijk, nu wel :) )
Let wel even op, heb op de site van xiaomi.eu gelezen dat miui met updaten van bijvoorbeeld stables enkel de chinese (dus enkel engelse taal en geen gapps!!!) versie pushed en niet de global. Dus als je leuk vindt om te hobbyen is dat geen bezwaar natuurlijk.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-04 23:57
Bob-B190 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:38:
[...]
Let wel even op, heb op de site van xiaomi.eu gelezen dat miui met updaten van bijvoorbeeld stables enkel de chinese (dus enkel engelse taal en geen gapps!!!) versie pushed en niet de global. Dus als je leuk vindt om te hobbyen is dat geen bezwaar natuurlijk.
Bedoel je dat je met de TD versie ook geen upates krijgt van Xiaomi.eu ROM? (OTA)
Heb zelf de TD versie met EU ROM namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Smart Lock,

Bij mij werkt google Smart Lock vertrouwde plaatsen niet.
Heeft iemand een tip of suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
dirkhimself schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:29:
[...]

Maar nu heeft HN me ineens met de nieuwe sim kaart ook een totaal ander nummer gegeven, en zou ik mijn oude nummer niet meer terug kunnen krijgen..... WHAAAAT!?!?? Dat is onacceptabel natuurlijk, dus ik klagen, nou, nu loopt er een "onderzoek" naar hoe en waarom, loopt al 1,5 week maar nog steeds niks gehoord..... Ze mogen toch niet zomaar even je telefoonnummer afpakken?? Als ik mijn oude nummer niet terugkrijg, is er dan sprake van contractbreuk? En kan je schadevergoeding eisen?

Van dat soort vragen ...... zucht...
Ik denk dat je dit beter in een provider topic kan vragen. Verder denk ik een kwestie van de kleine lettertjes lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-06 13:19
Oke, een vraag:

Ik heb na veelvuldig lezen van dit topic en enthousiaste reacties ook uiteindelijk een Redmi Note 2 besteld (en gisteren ontvangen!).

Nu heb ik ook de zeer uitgebreide en goeie review van Kiswum gelezen en geprobeerd te updaten (Besteld bij Gearbest via EU warehouse en MIUI 66.66.77 versie eropnstaan). Echter krijg ik enorm veel meuk en popups dus wilde updaten.

Echter werkt het niet zoals de 'officiele rom' versie is beschreven, en de 'niet officiele'. Ik krijg elke keer een ,'update failed' fout.

Wat doe ik verkeerd? Of kan ik beter een andere ROM pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-01-2024
Remcooo87 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 19:48:
Oke, een vraag:

Ik heb na veelvuldig lezen van dit topic en enthousiaste reacties ook uiteindelijk een Redmi Note 2 besteld (en gisteren ontvangen!).

Nu heb ik ook de zeer uitgebreide en goeie review van Kiswum gelezen en geprobeerd te updaten (Besteld bij Gearbest via EU warehouse en MIUI 66.66.77 versie eropnstaan). Echter krijg ik enorm veel meuk en popups dus wilde updaten.

Echter werkt het niet zoals de 'officiele rom' versie is beschreven, en de 'niet officiele'. Ik krijg elke keer een ,'update failed' fout.

Wat doe ik verkeerd? Of kan ik beter een andere ROM pakken?
Toen ik dit moest doen heb ik deze stappen uitgevoerd. Werkte gewoon goed! Hij deed het eerst ook niet bij mij.

Ik heb de developers ROM gebruikt (deze)

Alle adware was bij mij weg, en de overige apps (zoals KKbrowser) die ik had kon ik gewoon verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Je hebt een ROM van Xiaomi.eu gepakt?
Die hernoemd naar update.zip en in de root van de telefoon gezet? En daarna vanuit de recovery geprobeerd te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
@Momus: Yep, maakt niet uit welke. Hij loopt op tot 14% en springt dan naar 99% met error

@Mees: Thanks! Download gaat echter alleen met 10kb/sec. Wachten dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
@Remcooo87
Heb je wel de complete ROM gedownload? (739 MB)
Gaat erg traag als het al lukt via Chinese servers.
Je kunt beter de Europese ROM downloaden op xiaomi.eu. Deze werkt beter in Nederland wat betreft GPS en lokatie enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Rubiks schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:24:
@Remcooo87
Heb je wel de complete ROM gedownload? (739 MB)
Gaat erg traag als het al lukt via Chinese servers.
Je kunt beter de Europese ROM downloaden op xiaomi.eu. Deze werkt beter in Nederland wat betreft GPS en lokatie enz.
Niets aan toe te voegen.
Tevens even downloaded_rom toevoegen aan je interne SD (/storage/sdcard0/downloaded_rom) en alle handelingen vanaf je telefoon uitvoeren, niet vanaf je PC (als jr dat al per ongeluk deed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Weet alleen niet of de xiaomi.eu ROMs OTA- updates hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Rubiks schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 00:47:
Weet alleen niet of de xiaomi.eu ROMs OTA- updates hebben.
Hebben ze, in ieder geval als je wekelijks netjes update. Deze komen vaak wat later binnen, vrijdag/zaterdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remcooo87
Met de link van Mees is het alsnog gelukt, waarvoor dank!

Kan nu ook OTA updaten naar de laatste versie (22). Gaat alleen wederom erg traag (geen probleem verder!).

Alleen mn Google Play services crasht de hele tijd, waardoor oa Play Store het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Na het installeren van een nieuwe type ROM, altijd een Factory reset uitvoeren/ full wipe.
Alles zal daarna perfect draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
Goed.. De link van Mees werkte voor mij:

http://en.miui.com/extra..../download&r=274&mobile=no

De developers rom. Ivm.problemen Google Play Services een Factory Reset gedaan. Hierna was alles van Google weg (ook de Play Store).

Nu merkte ik dat dit niet de multilanguage is, dus heb ik diegene geprobeerd van Kiswum (hermes versie). Echter zowel als via de Originele manier (Download map) als via de niet originele manier (downloaded_rom), failt de installatie.

Volgens mij doe ik het via de handleidingen, maar helaas nog zonder succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
Remcooo87 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:02:
Goed.. De link van Mees werkte voor mij:

http://en.miui.com/extra..../download&r=274&mobile=no

De developers rom. Ivm.problemen Google Play Services een Factory Reset gedaan. Hierna was alles van Google weg (ook de Play Store).

Nu merkte ik dat dit niet de multilanguage is, dus heb ik diegene geprobeerd van Kiswum (hermes versie). Echter zowel als via de Originele manier (Download map) als via de niet originele manier (downloaded_rom), failt de installatie.

Volgens mij doe ik het via de handleidingen, maar helaas nog zonder succes
Hmmm, dat is raar... Ik heb eigenlijk niet eens een factory reset gedaan :X , alles werkt voor mij en volledig in het Nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Kiswum schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 00:54:
[...]

Hebben ze, in ieder geval als je wekelijks netjes update. Deze komen vaak wat later binnen, vrijdag/zaterdag.
Werkt OTA-update via de updater app ook met TWRP?
De nieuwste weekly ROMs voor de Redmi Note 2 moeten namelijk met TWRP geïnstalleerd worden. Kan nu niet meer met de standaard Mi-recovery i.v.m. signature in de officiële MIUI ROMs. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Rubiks schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:52:
[...]

Werkt OTA-update via de updater app ook met TWRP?
De nieuwste weekly ROMs voor de Redmi Note 2 moeten namelijk met TWRP geïnstalleerd worden. Kan nu niet meer met de standaard Mi-recovery i.v.m. signature in de officiële MIUI ROMs. :(
Geen idee waarom het is aangepast :(

Deze ROM heb ik getest en je kunt hem downloaden en via update app inladen. Daarmee wordt je huidige Xiaomi.eu ROM netjes mee geüpdatet. Ota's komen pas dit weekend denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Kiswum op 23-10-2015 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Kiswum schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:23:
[...]

Geen idee waarom het is aangepast :(

Deze ROM heb ik getest en je kunt hem downloaden en via update app inladen. Daarmee wordt je huidige Xiaomi.eu ROM netjes mee geüpdatet. Ota's komen pas dit weekend denk ik.
Welke versie Mi-recovery heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Rubiks schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:50:
[...]

Welke versie Mi-recovery heb je?
Mi-Recovery 2.0.1
Deze versie was sowieso al bij de normale Redmi 2 de norm/standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Ben een tijdje niet meer op het forum geweest en lees nu dat alleen nog met TWRP de weekly geüpdatet kan worden. Is dit niet iets om de topicstart te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Eoghlear schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:35:
Ben een tijdje niet meer op het forum geweest en lees nu dat alleen nog met TWRP de weekly geüpdatet kan worden. Is dit niet iets om de topicstart te zetten?
Dat is pas sinds de release van vandaag. Pak de rom van vorige week en dan gaat het sowieso wel.

Heeft iemand het vandaag al getest met een nieuwe telefoon + originele Miui rom?
Lukt het echt niet op de traditionele manier?
Kan het misschien te maken hebben met de vele TDD-LTE versies die op de markt zijn en alsnog FDD-LTE hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Heb de rom er van vorige week er op staan. Bedoelde GOT, niet het xiaomi.eu forum. Heb vandaag wel de nieuwe weekly vast gedownload maar nog geen poging tot flashes gedaan. Morgen heb ik daar tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Eoghlear schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:30:
Heb de rom er van vorige week er op staan. Bedoelde GOT, niet het xiaomi.eu forum. Heb vandaag wel de nieuwe weekly vast gedownload maar nog geen poging tot flashes gedaan. Morgen heb ik daar tijd voor.
Updaten kost je in totaal misschien 10 seconden aan handeling en 5 minuten wachttijd.
Het kost dus minder tijd dan een reactie hier neer te zetten ;) gewoon updaten via de updater app en klaar is Eoghlear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
Het is me ein-de-lijk gelukt! Na wat problemen met de ADB driver installeren en TWRP is het me nu alsnog gelukt via TWRP de laatste Weekly ROM erop te zetten (incl factory reset, en nu weer NL taal + Play Store)

Aanhouder wint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-06 10:08
Heb nog twee codes voor zowel de 32gb Prime en 16gb Redmi Note 2 bij Ibuygou:

15$ korting voor de 32gb: TBredminote232g
https://www.ibuygou.com/p...2gb-rom-fdd-lte-6992.html

20$ korting voor de 16gb: TBredminote216g
https://www.ibuygou.com/p...gb-ram-16gb-rom-6993.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
heeft iemand al een 64 of 128gb sd kaartje(s) getest in de XRN2 Prime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
dirkhimself schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:45:
heeft iemand al een 64 of 128gb sd kaartje(s) getest in de XRN2 Prime?
Sorry ik heb niet meer dan 32GB op een kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Kiswum schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 12:11:
[...]

Sorry ik heb niet meer dan 32GB op een kaartje.
bedoel je dat je van 64gb maar 32gb in de XRN2 ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Sorry, ik was niet duidelijk genoeg. Het grootste SD kaartje dat ik heb is 32GB. Ik zou je vraag niet kunnen onderzoeken.
Een donatie van een 64GB kaart is altijd mogelijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Rubiks schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:47:
[...]

Bedoel je dat je met de TD versie ook geen upates krijgt van Xiaomi.eu ROM? (OTA)
Heb zelf de TD versie met EU ROM namelijk.
Hoe zit dit nu?
De TD-versie kan je dus de xiaomi.eu-ROM op gooien, maar dan heb je geen OTA-updates meer (dus moet je dat handmatig doen).

Begrijp ik het zo goed? :)

En iets anders, iemand nog een tip voor een goede hardlooparmband voor deze telefoon, denk dat-ie niet in mijn huidige past.

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 24-10-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
anandus schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:31:
[...]

Hoe zit dit nu?
De TD-versie kan je dus de xiaomi.eu-ROM op gooien, maar dan heb je geen OTA-updates meer (dus moet je dat handmatig doen).

Begrijp ik het zo goed? :)

En iets anders, iemand nog een tip voor een goede hardlooparmband voor deze telefoon, denk dat-ie niet in mijn huidige past.
Ik heb de RM2 16GB TD-versie nu een maand en tot nu toe steeds elke week de xiaomi.eu ROM handmatig geïnstalleerd. Wel steeds gecheckt op OTA updates in de updater app maar tot nu toe zonder resultaat.
Gisteren heb ik na uitvoerig doorlezen van het bijbehorende forum versie 5.10.16 hermes erop gezet (er was namelijk een probleem met versie 5.10.15 hermes).
Wacht nu geduldig af of er een automatische update komt van hermes 5.10.22.
Dus ik zou niet weten of er OTA updates van xiaomi.eu ROMs zijn voor welk toestel dan ook. :?

PS,
Is er iemand die deze updates van EU ROM kan bevestigen uit eigen ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedboot
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-07-2024
Heb net mijn telefoon binnen en dit is mijn eerste telefoon met lollipop android 5. Ik heb hem met root gekregen en miui 5.9.24 beta wekelijks
De miui is net iets anders als mijn tablet met android 5.
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat mijn nieuwe fotos op de SD kaart opgeslagen worden en niet in het intern geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Rubiks schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:26:
[...]

PS,
Is er iemand die deze updates van EU ROM kan bevestigen uit eigen ervaring?
Zojuist mijn Mi2 weer teruggekregen nadat deze dienst heeft gedaan als leen-toestel. De Xiaomi.eu rom heeft zichzelf automatisch geupdate naar 5.10.16. De build voor deze week komt ergens dit weekend. Dat duurt vaak wat langer dan de handmatige update.

Ja, het werk, maar je hebt geduld nodig. Aan de andere kant is dat wel logisch. Als er een fout zit in de build, dan kunnen ze het nog fixen voordat het automatisch naar iedereen wordt voorgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 704114

Ik ben ook van plan om (misschien) een Xiaomi Remdi Note 2 te kopen.

Maar ik had een paar vragen:
- Maakt het nog uit welke je koopt, ik heb bijv. deze gevonden; http://nl.aliexpress.com/...527_1%2Csearchweb201560_9 ?

- Het voorbeeld hierboven is sim only?, en heeft goede connectie met telefoonprofiders?

- En de verzendmethodes in het algemeen; kloppen de dagen, en heeft een bepaalde manier meer kans op douanekosten/importkosten dan een andere methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Al deze vragen zijn al behandeld in dit topic. Even de zoekfunctie gebruiken.
Wat betreft de provider: houd er rekening mee dat 4 g op dit toestel alleen werkt met
T-mobile.

[ Voor 39% gewijzigd door Rubiks op 24-10-2015 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke.

Ik heb niet alles kunnen vinden via de zoekfunctie, vandaar.

Het kost toch niet zo veel moeite om ff het belangrijkste van elke vraag te beantwoorden ..

Werkt de 3G van andere profiders wel gewoon, 4G hoeft van mij niet perse namelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-06 14:10
Anoniem: 704114 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:05:
Oke.

Ik heb niet alles kunnen vinden via de zoekfunctie, vandaar.

Het kost toch niet zo veel moeite om ff het belangrijkste van elke vraag te beantwoorden ..

Werkt de 3G van andere profiders wel gewoon, 4G hoeft van mij niet perse namelijk?
3G werkt gewoon. Je hebt een versie die alleen in china werkt en 1 die ook in europa werkt. Echter blijken beide hier toch te werken uiteindelijk. Als je de 32 gb versie neemt zit je gelijk goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Rubiks schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 17:47:
Wat betreft de provider: houd er rekening mee dat 4 g op dit toestel alleen werkt met
T-mobile.
Onzin. Geef wel goede info, als je info geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Rubiks schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 17:47:
T-mobile.
Hoe kom je daarbij, volgens mij -als ik het goed begrijp- kan je het op de meerderheid van de providers gebruiken? (band 3 en 7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

Anoniem: 704114 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:44:
ik heb bijv. deze gevonden; http://nl.aliexpress.com/...527_1%2Csearchweb201560_9

- En de verzendmethodes in het algemeen; kloppen de dagen, en heeft een bepaalde manier meer kans op douanekosten/importkosten dan een andere methode?
Ik heb een TD versie onderweg van Hong Kong Goldway: de 20e besteld, 22e onderweg met Singapore Post, zoals het er nu naar uitziet eind volgende week binnen (ovv douane).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley1980
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 20:21
Heb je sellers shipping method gekozen daar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

Nope, de gratis verzendmethode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Momus schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:49:
[...]

Onzin. Geef wel goede info, als je info geeft.
Was misschien een beetje kort door de bocht wat betreft 4 g :|

"Q: Werkt 4G (LTE) in Nederland?
A: Ja en anders gedeeltelijk. Simpel gezegd: zit je op het netwerk van T-Mobile dan - voor zover beschikbaar - landelijk. Met de overige providers alleen op selecte gebieden. Dit komt omdat alleen het 4G netwerk van T-Mobile zwaar leunt op de ondersteunde 1800Mhz frequentie; de overige providers leunen op de niet-ondersteunde 800Mhz frequentie. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
In stedelijke gebieden zul je met geen enkele provider problemen ondervinden met 4G. In landelijke gebieden zal de ontvangst aanmerkelijk minder zijn, als die er al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Momus schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:47:
In stedelijke gebieden zul je met geen enkele provider problemen ondervinden met 4G. In landelijke gebieden zal de ontvangst aanmerkelijk minder zijn, als die er al is.
Hmm wellicht loop ik 2-3 maanden achter (valt wel mee dus), maar is 1800MHz al zo snel verbeterd voor Vodafone en KPN ????
Tot 3 maanden geleden was je met 4G op 1800MHz alleen beschikbaar op het Nederlandse T-Mobile. 800,850 of 900MHz zijn niet geschikt voor 4G bij Xiaomi telefoons (en veel andere Chinese merken).

Dus blijkbaar is niet duidelijk dat de techniek zo goed is uitbreid bij de overige providers voor het 1809MHz frequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Bekijk het eens rustig, zou ik zeggen.
https://www.google.com/ma...zO0DHqLdKkdI.kHd6s6iKM7FQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik had het ondertussen uitgezocht en het is in korte tijd aanzienlijk verbeterd. Hier kun je het wat duidelijker zijn (denk ik).
http://4gmasten.nl/dekking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Kiswum schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 23:08:
[...]

Ik had het ondertussen uitgezocht en het is in korte tijd aanzienlijk verbeterd. Hier kun je het wat duidelijker zijn (denk ik).
http://4gmasten.nl/dekking
Gaat best snel dan. :9
Ben benieuwd hoe dit in de praktijk uitvalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil een TD versie bestellen bij HK Goldway voor $143,99. Ik kies dan voor seller's shipping method voor $8,42 extra. Dit houdt in dat mijn bestelling er sneller is ("Seller's shipping method will be faster than China post air") en de kans op douanekostern kleiner is maar niet uitgesloten ("We can not guarantee that there is no customs duty no matter what shipping method you choose, as it is depends on your customs rules, we will never know that. Hope you can understand") en verder wordt het pakketje aan de deur aangeboden omdat het niet met China Post registered airmail verstuurd wordt (dit weet ik niet zeker maar denk ik).

Daarbij een tempered glass screen protector voor $1,19 en een doorzichtig hoesje voor $0,57.

Dan ben ik klaar voor $154,17 is circa 140 euro (euro is weer flink gezakt!).

Heeft iemand ervaring met andere hoesjes/achterkanten? Ik wil eigenlijk wat andere kleuren, je hebt de gladde versie en de matte, iemand tips? Meer grip met deze "echt" lederen achterkant? Is dit wat, tempered glass achterkant en aluminium frame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En nog iets anders, misschien een heel domme opmerking/vraag. Maar kun je de 16GB versie niet zelf hoger klokken zoals bij de Prime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 569388 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 15:47:
En nog iets anders, misschien een heel domme opmerking/vraag. Maar kun je de 16GB versie niet zelf hoger klokken zoals bij de Prime?
Dat is een goede vraag, dat vroeg ik me ook af. Bijvoorbeeld met SetCPU ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan je een glass screen protector er gemakkelijk zelf opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 704114 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 17:59:
Kan je een glass screen protector er gemakkelijk zelf opzetten?
Is redelijk makkelijk, stukken makkelijker dan de plastic film screen protectors van vroeger. Het moeilijkst is om de protector recht op het display te krijgen, daarna gaat het vanzelf. Kijk een instructiefilmpje op youtube, en... oefening baart kunst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Tip:
Om stofvrij te werken, aanbrengen in de badkamer met de hete kraan 5 minuten aan (of na het douchen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaestus
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met andere hoesjes/achterkanten? Ik wil eigenlijk wat andere kleuren, je hebt de gladde versie en de matte, iemand tips? Meer grip met deze "echt" lederen achterkant? Is dit wat, tempered glass achterkant en aluminium frame?
Ik heb 4 verschillende hoesjes/achterkanten uitegprobeerd:

1) TPU Soft Case
2) Ultra-thin Super Light Flexible Soft Transparent TPU Protective Cover
3) Aluminum Metal Frame + Tempered Glass
4) Hybrid Aluminum Metal +Acrylic PC Back Case

1) de captain america schild versie heb ik, vind dit hoesje het fijnste omdat het een opstaande rand rondom het scherm heeft als telefoon valt dan beschermd die rand het scherm en de telefoon blijft er dun uitzien en er zit relief achterop het hoesje in de vorm van het schild, wat fijn in de hand ligt als je de telefoon vasthoudt

2) een standaard hoesje met opstaande rand rondom het scherm met gladde achterkant, ziet er minder mooi uit dan hoesje 1

3) dit hoesje vervangt de originele cover en geeft de telefoon een premium uitstraling, maar maakt de telefoon iets dikker en zwaarder, nadeel: er zit geen opstaande rand rondom het scherm dus als je telefoon valt met dit hoesje heb je een probleem en door het glas op de achterkant zie je allemaal vingerafdrukken zodra je de telefoon vastpakt, dit is wel het mooiste hoesje van de 4

4) dit hoesje gaat over de originele cover heen, heeft een uitstekende rand rondom het scherm, dus beschermt de telefoon bij een val, nadeel: maakt de telefoon een stuk groter en dikker en zwaarder

winnaar hoesje 1: telefoon blijft er dun uitzien en ligt het fijnste in de hand en beschermt tijdens val en werd het snelste bezorgt, sneller dan de telefoon (zelfde dag gekocht)

God is a ludicrous fiction, dreamt up by inadequates who abnegate all responsibility to an invisible magic friend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hephaestus schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:34:
[...]

Ik heb 4 verschillende hoesjes/achterkanten uitegprobeerd:

1) TPU Soft Case
2) Ultra-thin Super Light Flexible Soft Transparent TPU Protective Cover
3) Aluminum Metal Frame + Tempered Glass
4) Hybrid Aluminum Metal +Acrylic PC Back Case

1) de captain america schild versie heb ik, vind dit hoesje het fijnste omdat het een opstaande rand rondom het scherm heeft als telefoon valt dan beschermd die rand het scherm en de telefoon blijft er dun uitzien en er zit relief achterop het hoesje in de vorm van het schild, wat fijn in de hand ligt als je de telefoon vasthoudt

2) een standaard hoesje met opstaande rand rondom het scherm met gladde achterkant, ziet er minder mooi uit dan hoesje 1

3) dit hoesje vervangt de originele cover en geeft de telefoon een premium uitstraling, maar maakt de telefoon iets dikker en zwaarder, nadeel: er zit geen opstaande rand rondom het scherm dus als je telefoon valt met dit hoesje heb je een probleem en door het glas op de achterkant zie je allemaal vingerafdrukken zodra je de telefoon vastpakt, dit is wel het mooiste hoesje van de 4

4) dit hoesje gaat over de originele cover heen, heeft een uitstekende rand rondom het scherm, dus beschermt de telefoon bij een val, nadeel: maakt de telefoon een stuk groter en dikker en zwaarder

winnaar hoesje 1: telefoon blijft er dun uitzien en ligt het fijnste in de hand en beschermt tijdens val en werd het snelste bezorgt, sneller dan de telefoon (zelfde dag gekocht)
Bedankt voor de info, ik ga voor 1, 2 en 3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-06 12:20
Ik heb vrijdag mijn Note 2 Prime binnen gekregen van Gearbest.

Besteld donderdag een week ervoor, tot donderdag een week later geen communicatie. Donderdags verstuurd en vrijdag thuis, dat dan wel (had wel extra betaald ivm mijn oude telefoon defect was).

Heb de telefoon nu een paar dagen in gebruik. Viel me op dat er veel bloatware op de telefoon stond, nederlands, engels en chinees gingen mij te veel door mekaar. Ik merkte ook dat de chinese app- market telkens opgestart werd, ik kreeg allerlei meldingen en popups. Tijdens het browsen werden nieuwe pagina's opgestart. Ik heb vanavond maar een andere rom erop geplaatst en heb nu miui7.

Hetgeen me het meest opviel is hoe slecht te batterij presteert. Ik kan maximaal 12 uur redden, vandaag had ik de telefoon maar 6 uur los van de lader kunnen halen. Oke een nieuwe accu en een nieuw speeltje voor mij gaat misschien slecht samen. Maar is het normaal dat de accu bij in gebruik binnen twee minuten van 36% naar 24% zakt. De eerste 20% van 99% tot 80 gaat ook vrij rap (45 min).

Met de gearbest rom, met bloatware, was de batterij echt slecht. Ik heb internet (mobiel 4G , maar meestal wifi) aan, bluetooth aan. Met mijn LG Watch erbij aan gaat het helemaal rap, denk 6 a 7 uur met 1,5 uur schermtijd.

Ik heb de nieuwe rom er nog maar een paar uur opstaan. Maar redden jullie het wel om de dag door te komen, zonder hem twee keer op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
HeyJIJdaar schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:52:

Besteld donderdag een week ervoor, tot donderdag een week later geen communicatie. Donderdags verstuurd en vrijdag thuis, dat dan wel (had wel extra betaald ivm mijn oude telefoon defect was).

Heb de telefoon nu een paar dagen in gebruik. Viel me op dat er veel bloatware op de telefoon stond, nederlands, engels en chinees gingen mij te veel door mekaar. Ik merkte ook dat de chinese app- market telkens opgestart werd, ik kreeg allerlei meldingen en popups. Tijdens het browsen werden nieuwe pagina's opgestart. Ik heb vanavond maar een andere rom erop geplaatst en heb nu miui7.

Hetgeen me het meest opviel is hoe slecht te batterij presteert. Ik kan maximaal 12 uur redden, vandaag had ik de telefoon maar 6 uur los van de lader kunnen halen. Oke een nieuwe accu en een nieuw speeltje voor mij gaat misschien slecht samen. Maar is het normaal dat de accu bij in gebruik binnen twee minuten van 36% naar 24% zakt. De eerste 20% van 99% tot 80 gaat ook vrij rap (45 min).

Met de gearbest rom, met bloatware, was de batterij echt slecht. Ik heb internet (mobiel 4G , maar meestal wifi) aan, bluetooth aan. Met mijn LG Watch erbij aan gaat het helemaal rap, denk 6 a 7 uur met 1,5 uur schermtijd.

Ik heb de nieuwe rom er nog maar een paar uur opstaan. Maar redden jullie het wel om de dag door te komen, zonder hem twee keer op te laden?
Een batterij moet sowieso eerst nog inwerken. Na 2 dagen is daar nog niet heel veel zinnigs over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbovenkamp
  • Laatst online: 23-06 08:33

Uiteraard, met het apparaat zou je echt mi-ni-maal 3 uur schermtijd moeten krijgen aangezien de reviews 4+ zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Wij gebruiken geen ROM die vol staat met bloatware/wellicht spyware en die incompatibel is met de telefoon. Ik kan alleen maar hopen dat je nu de originele of Xiaomi.eu ROM erop hebt draaien.

Wat Momus zei is belangrijk om te weten voor elke nieuwe telefoon: na enkele keren opladen is je telefoon-accu pas accuraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zo, hier ook een TD Redmi Note 2 besteld bij HK Goldway op Aliexpress. Ik geloof dat ik mijn Redmi 2 daar ook vandaan had. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:45

Nitai

Live the life you love.

12 oktober heb ik ook TD versie besteld bij Aliexpress met Singapore Post / Singpost. Volgens de statuspagina is deze al 22 oktober gearriveerd in Nederland. Elke dag de status checken helpt ook niet echt B) Hoop dat ik het deze week eindelijk kan ontvangen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789

Ik kan het zelfs 2 dagen volhouden als ik wil. Daarentegen ben ik geen groot gebruiker en ben ik enorm van het batterij besparen (aangeleerd van mijn vorige telefoon die erg snel leeg ging...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Ik ben uiteindelijk overstag gegaan en heb een Redmi Note 2 Prime besteld zojuist. Ik wilde eigenlijk weer voor een Snapdragon gaan en geen MTK maar ik wilde niet kleiner dan 5,5" gaan. 5" is mij toch echt te klein. Daarom vielen de Mi4C en de Mi4 af. Dan blijven we toch maar in het Redmi segment :P

Iedereen hier nog een beetje tevreden met de XRN2?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadButch
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 11:25
Bij deze wat batterij info voor mensen die hem licht gebruiken, zoals ik :)
Ik heb de telefoon nu ongeveer ander halve week, en ik heb hem afgelopen donderdag ochtend opgeladen tot 100%, en vanochtend (4 dagen later) stond hij op 26%.

Ik heb whatsapp en hangouts continu draaien met wifi aan. Ik heb er ook nog mee gebeld, gegoogled (om te kijken waar xur zat in Destiny dit weekend) en de Destiny bungie app gedraaid om items van/naar de bank to moven.

Ik zit trouwens op miui 5.10.8 beta...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-11-2024
MadButch schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:28:
Bij deze wat batterij info voor mensen die hem licht gebruiken, zoals ik :)
Ik heb de telefoon nu ongeveer ander halve week, en ik heb hem afgelopen donderdag ochtend opgeladen tot 100%, en vanochtend (4 dagen later) stond hij op 26%.

Ik heb whatsapp en hangouts continu draaien met wifi aan. Ik heb er ook nog mee gebeld, gegoogled (om te kijken waar xur zat in Destiny dit weekend) en de Destiny bungie app gedraaid om items van/naar de bank to moven.

Ik zit trouwens op miui 5.10.8 beta...
wow goed accu duur!

dus zelfde gebruiker als ik was sceptisch over de batterijduur maar na het lezen van dit denk ik dat ik m ook ga bestellen waar heb je m besteld??

_/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-06 12:20
Vandaag heb ik met de meest recente xiaomi.EU rom, al wat verbetering.

De batterij staat nu na minder dan 9 uur van de lading op 54%.
Het scherm heeft 1:36 aangestaan en 64% van de energie verbruikt.
De apps 22%.
Telefoon staat op gebalanceerde energie modus. Scherm staat uiteraard gedimt, tot op een nog bereikbaar niveau.
Al met al niet bijster goed, maar beter dan het was.
Pagina: 1 ... 8 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken