Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NilsPils
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-01 09:52
Ik ben in het bezit van een Samsung Galaxy S5 mini DUOS. Dit is dus een dualsim toestel, met mijn privé nummer en mijn zakelijk nummer erin.

Whatsapp loopt via mijn privé nummer. Nou vraag ik me af of er tegenwoordig ook mogelijkheden zijn om whatsapp voor beide nummers te gebruiken? Voorheen had je hier een app voor: OGWhatsapp. Deze werkt echter sinds enkele maanden niet meer en via zoekmachines wordt ik niet veel wijzer.

Beste antwoord (via rens-br op 14-11-2017 12:26)

• NilsPils
Het is gelukt! Oplossing is vrij simpel, vreemd dat ik het niet eerder heb gevonden. Installeer WhatsMapp.apk

Dat is gewoon een clone van whatsapp en werkt vooralsnog perfect.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16697

Wat ik er van weet, en dat is weinig, zou er iets mogelijk moeten zijn met het aanmaken van 2 accounts in Android 5.
Mij is het verder ook nog nooit gelukt en zou deze mogelijkheid graag ook krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Standaard kan het niet, met omwegen wel, Met Google zijn er genoeg tips te vinden die dat uitleggen.
http://www.quora.com/Can-...a-dual-SIM-Android-device is er een van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NilsPils
Cptchaos, jouw link refereert naar OGWhatsapp waar ik het over had. Die app werkt niet meer sinds maart dit jaar.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• NilsPils
Het is gelukt! Oplossing is vrij simpel, vreemd dat ik het niet eerder heb gevonden. Installeer WhatsMapp.apk

Dat is gewoon een clone van whatsapp en werkt vooralsnog perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16697

Nice! Ga ik ook doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jose1007
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-05-2020
Hallo,

Kan iemand me misschien helpen waar ik een goede versie van whatsmapp kan downloaden? Ik kan nergens een versie vinden die niet nep is/virussen heeft ea.

Vast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jose1007
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-05-2020
@dutchgio; deze link werkt ook niet meer.......Heb je nog een andere of ander idee?.....ik kan me niet voorstellen dat het niet (meer) kan?! Ik heb een samsung galaxy S5 dual sim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eva_eva
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-10-2023
Ik ben ook zeer geinteresseerd in hoe andere mensen dit doen! Heeft iemand ervaring met gebruiken van meerdere accounts? Biedt dat een mogelijkheid om wel Whatsapp te gebruiken met een dualsim telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
eva_eva schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:54:
Ik ben ook zeer geinteresseerd in hoe andere mensen dit doen! Heeft iemand ervaring met gebruiken van meerdere accounts? Biedt dat een mogelijkheid om wel Whatsapp te gebruiken met een dualsim telefoon?
Op een Android dualsim is het een kwestie van WhatsApp en een clone versie van WhatsApp, zoals het al genoemde WhatsMapp, installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kilua
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-06-2023
Zoek op GBWhatsApp 2.80

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:37

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

Disa (app in de ply store) werkt ook prima om een tweede whatsapp te kunnen gebruiken.

It's just a donkey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josoetgebrook
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-01-2024
Disa is de eerste app de werkt en eenvoudig in te stellen is.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.disa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Disa kreeg ik niet lekker aan de praat, kreeg bij de WhatsApp plugin geen contacten geïmporteerd.

Daarom 2 lines foor Whazzap geprobeerd en dat werkt perfect. 2 separate WhatsApp accounts naast elkaar draaien. Enigste nadeel is dat je slechts 1 account open kunt hebben staan en dus moet switchen om te controleren of je berichten hebt gekregen op de andere account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
Met titanium backup heb ik 2 profielen aangemaakt, en per profiel kan ik Whatsapp gebruiken met een ander nummer. Niet simultaan, maar wel te wisselen met een widget

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-05 10:26
Wow, Disa werkt perfect, dank voor de tip. Ik zat ook flink te klooien met Oggwhatsapp (en nog erg omslachtig ook). Nu kan ik eindelijk Whatsapp berichten ontvangen op mijn werknummer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 763229

Disa is de oplossing waar ik naar op zoek was.

Ik heb Disa geïnstalleerd op mijn S5 mini Duos. Geen gedoe met het rooten van het toestel en/of het maken en hernoemen van Whatsapp-mapjes.

Ik gebruik nu voor mijn privénummer Whatsapp en voor het zakelijke nummer Disa. Nu is zelfs het berichtenverkeer goed gescheiden; alle notificaties van Disa zijn zakelijk. Het werkt perfect. Beide telefoonnummers zijn gelijktijdig actief, dus ik hoef niet steeds te switchen, zoals andere mensen vermelden in bovenstaande reakties en die andere oplossingen aandragen voor het Whatsapp-probleem met dualsim.

Om het tweede telefoonnummer te kunnen activeren had ik de website www.mcc-mnc.com nodig om de code van mijn provider te vinden.

Ik raad de app iedereen van harte aan.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 763229 op 25-04-2016 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-06 00:47
Anoniem: 16697 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:17:
Wat ik er van weet, en dat is weinig, zou er iets mogelijk moeten zijn met het aanmaken van 2 accounts in Android 5.
Mij is het verder ook nog nooit gelukt en zou deze mogelijkheid graag ook krijgen.
Inmiddels heeft de S5 mini Android 5.1.1 ontvangen, maar de mogelijkheid om meerdere gebruikersaccounts te hebben, heeft Samsung (in vrijwel elk Android 5+ toestel) achterwege gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-03 08:59

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Als je toestel geroot is kan je simpel "2 Lines for Whazzap ★root" gebruiken. Staat in de playstore en werkt bij mij perfect.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-05 23:59
Vraagje voor ik aan iets begin waar ik niet meer uitkom: ik heb nu whatsapp voor mijn werknummer en disa voor mijn privénummer. Ik heb een dual sim toestel en dat werkt perfect.
Alleen wil ik het eigenlijk omdraaien, whatsapp voor privenummer en disa voor mijn werk. Kan ik dat zonder problemen omdraaien? Ik hoorde dat de kans bestaat dat je geblokkeerd wordt als je je whatsapp nummer te veel aanpast, vandaar mijn vraag. Vervolgens moet ik even uitzoeken hoe ik dat moet aanpakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-03 08:59

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

De vraag is dan natuurlijk hoe vaak je omruilt >:)

Ik heb de laatste maanden meerder keren van toestel gewisseld, door kapotte telefoons en oude toestellen mee op vakantie. Tot op heden heeft dat nog geen problemen gegeven. Het afgelopen half jaar heb ik uiteindelijk minimaal elke maand een keer gewisseld.
Dus als je niet maandelijks van nummer/toestel wisselt zou het geen probleem mogen geven.

Maar mijn ervaring is natuurlijk geen garantie dat het voor iedereen goed gaat.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Laatst online: 14-05 23:59
ovaal schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:33:
De vraag is dan natuurlijk hoe vaak je omruilt >:)

Ik heb de laatste maanden meerder keren van toestel gewisseld, door kapotte telefoons en oude toestellen mee op vakantie. Tot op heden heeft dat nog geen problemen gegeven. Het afgelopen half jaar heb ik uiteindelijk minimaal elke maand een keer gewisseld.
Dus als je niet maandelijks van nummer/toestel wisselt zou het geen probleem mogen geven.

Maar mijn ervaring is natuurlijk geen garantie dat het voor iedereen goed gaat.
ok dank, duidelijk. Ik ga het gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin486741
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-06 16:23
Bump.

Kan je dan ook Data op simkaart 1 uitschakelen via de dataconnectie op simkaart 2 op beide whats'app accounts berichten ontvangen? Waarschijnlijk een open deur he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Gerwin486741 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:23:
Bump.

Kan je dan ook Data op simkaart 1 uitschakelen via de dataconnectie op simkaart 2 op beide whats'app accounts berichten ontvangen? Waarschijnlijk een open deur he..
Je ontvangt je whatsapp op je actieve dataconnectie. Of dat WiFi, simkaart 1 of simkaart 2 is, is niet relevant.
Antwoord is dus ja, dat kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadSaid
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-08-2022
Voor de geïnteresseerden... Hier zijn diverse methoden beschreven: https://www.qdtricks.net/...ccount-multiple-whatsapp/
Ik gebruik Parallel Space-Multi Accounts. Dit ondersteund meerdere accounts voor 99% van android toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Laatst online: 22:29
GBWhatsapp is ook een prima variant, gewoon te installeren (apk) en werkt prima naast elkaar:

Dit soort APK linkjes staan we helaas niet toe.

[ Voor 73% gewijzigd door rens-br op 18-11-2016 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:07

Geckoo

Good news, everyone!

Ondersteunen ze ook webwhatsapp?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:54

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Geckoo schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:20:
Ondersteunen ze ook webwhatsapp?
Zojuist de app geinstalleerd , de optie staat er wel tussen :)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@dreameater bedankt voor je reactie. Maar ik verwacht dat @Geckoo daar na bijna één jaar zelf wel achter is gekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:07

Geckoo

Good news, everyone!

Neuh ben inmiddels over gestapt op parallels op Android waar je een complete normale Whatsapp op installeert en ook dus de back-up/web Whatsapp etc gewoon normaal werkt.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenamp
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-04 21:49
App "Parallel space" lijkt goed te werken. Deze draait een tweede Whatsapp instantie in een soort VM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@ravenamp hoewel goed bedoeld, is die oplossing hier al een aantal keer genoemd en is het kicken van topics niet toegestaan.
Pagina: 1