Ik heb 'm zojuist in ontvangst genomen!Phyrro schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:37:
16GB-versie besteld!
Bij Geekbuying.com voor €155, incl TNT shipping (3 - 5 dagen), insurance en mogelijkheid om terug te sturen naar Spanje ipv China.
Coupon -5% 'goodshop.com'.
Dit is echt praktisch gratis.
jij hebt de witte besteld? ik heb de grijze besteld op 16 augustus (1 dag na jou), en bij mij is het nog angstvallig stil.
Heb je nog importkosten moeten betalen?
Jep, de witte. Geen importkosten hoeven betalen via TNT.groggy schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:37:
[...]
jij hebt de witte besteld? ik heb de grijze besteld op 16 augustus (1 dag na jou), en bij mij is het nog angstvallig stil.
Heb je nog importkosten moeten betalen?
dan heb ik spijt dat ik de grijze besteld heb...Phyrro schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:38:
[...]
Jep, de witte. Geen importkosten hoeven betalen via TNT.
edit: veel plezier er mee!
[ Voor 6% gewijzigd door groggy op 31-08-2015 11:38 ]
Eerste indrukken:
Mooi ding! Helaas heeft Geekbuying een onofficiele miui meegeleverd (MIUI Version 66.66.77.00) waardoor er nogal wat crapware op het toestel aanwezig was. Direct de developerversie van MIUI V7 geflasht vanaf hier, en daarna handmatig gapps geinstalleerd via apk. Deze versie van MIUI lijkt geen toetsenbord te hebben, dus dat was even lastig.
Mooi ding! Helaas heeft Geekbuying een onofficiele miui meegeleverd (MIUI Version 66.66.77.00) waardoor er nogal wat crapware op het toestel aanwezig was. Direct de developerversie van MIUI V7 geflasht vanaf hier, en daarna handmatig gapps geinstalleerd via apk. Deze versie van MIUI lijkt geen toetsenbord te hebben, dus dat was even lastig.
[ Voor 5% gewijzigd door Phyrro op 31-08-2015 13:38 ]
Waar heb je die GAPPS vandaan? kwestie van klikken en lokale installaties toestaan?Phyrro schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:36:
Eerste indrukken:
Mooi ding! Helaas heeft Geekbuying een onofficiele miui meegeleverd (v6.66 oid) waardoor er nogal wat crapware op het toestel aanwezig was. Direct de developerversie van miui7 geflasht vanaf hier, en daarna handmatig gapps geinstalleerd via apk. Deze versie van miui7 lijkt geen toetsenbord te hebben, dus dat was even lastig.
Hoe heb je de GAPPS erop gekregen? Had je daar een custom recovery voor nodig?Phyrro schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:36:
Eerste indrukken:
Mooi ding! Helaas heeft Geekbuying een onofficiele miui meegeleverd (v6.66 oid) waardoor er nogal wat crapware op het toestel aanwezig was. Direct de developerversie van miui7 geflasht vanaf hier, en daarna handmatig gapps geinstalleerd via apk. Deze versie van miui7 lijkt geen toetsenbord te hebben, dus dat was even lastig.
barbarian schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:38:
[...]
Waar heb je die GAPPS vandaan? kwestie van klikken en lokale installaties toestaan?
Zie deze thread bij de vriendjes van XDA. Is een zipje met 4 APK's (play store, services, account manager, updater) die je gewoon zelf kan installeren, geen custom recovery oid.FrankoNL schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:38:
[...]
Hoe heb je de GAPPS erop gekregen? Had je daar een custom recovery voor nodig?
Thx! voor de tip.Phyrro schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:40:
[...]
[...]
Zie deze thread bij de vriendjes van XDA. Is een zipje met 4 APK's (play store, services, account manager, updater) die je gewoon zelf kan installeren, geen custom recovery oid.
Anoniem: 172410
Nu deze telefoon ook daadwerkelijk beschikbaar is gekomen wil ik toch even terugkomen het op ROMs in combinatie met MediaTek-verhaal. Welke consequenties heeft het dat de chip in de telefoon door die fabrikant is gemaakt met het oog op custom ROMs? Het is bekend dat ze de boel closed source beschouwen en hun broncode alleen onder stringente voorwaarden aan officiële partners afstaan, maar welke praktische gevolgen dat heeft is me ondanks het nodige onderzoek nog steeds onduidelijk.
Ik heb eens geprobeerd te zoeken op andere Xiaomi-telefoons met MediaTek-chips, maar het meest relevante voorbeeld dat ik kon vinden is de RedMi 1 (non S). Daar zijn dan gelijk ook erg weinig courante ROMs voor te vinden, behalve het spul van Xiaomi zelf. Voor ouder spul met Qualcomm-chips is dan weer veel meer spul te vinden, tot aan bijvoorbeeld CM12 aan toe. Moet ik dat extrapoleren naar deze telefoon?
Ik heb eens geprobeerd te zoeken op andere Xiaomi-telefoons met MediaTek-chips, maar het meest relevante voorbeeld dat ik kon vinden is de RedMi 1 (non S). Daar zijn dan gelijk ook erg weinig courante ROMs voor te vinden, behalve het spul van Xiaomi zelf. Voor ouder spul met Qualcomm-chips is dan weer veel meer spul te vinden, tot aan bijvoorbeeld CM12 aan toe. Moet ik dat extrapoleren naar deze telefoon?
Is dit toestel een beetje stevig, of is hij heel snel krom als je hem in je broekzak draagt. Ik zoek een vervanger voor mijn Nexus 5, maar deze is in de loop van de tijd (door broekzak) behoorlijk krom geworden.
Ik twijfel een beetje tussen de Meizu M2, redmi note 2 of eventueel de elephone p8000.
Ik twijfel een beetje tussen de Meizu M2, redmi note 2 of eventueel de elephone p8000.
is er nog een reden om de XIAOMI RedMi Note 2 Prime te verkiezen boven de XIAOMI RedMi Note 2?
Er zit blijkbaar een magnesium frame in, maar als een Nexus 5 ook kromtrekt is het de vraag in hoeverre deze telefoon daar beter tegen bestand is.erwtje123 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:14:
Is dit toestel een beetje stevig, of is hij heel snel krom als je hem in je broekzak draagt. Ik zoek een vervanger voor mijn Nexus 5, maar deze is in de loop van de tijd (door broekzak) behoorlijk krom geworden.
Wat heb je zelf opgezocht?deduud1 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 22:41:
is er nog een reden om de XIAOMI RedMi Note 2 Prime te verkiezen boven de XIAOMI RedMi Note 2?
Zo, ik ben er weer. Doordat mijn omgezette order niet was doorgevoerd, kon de 16GB Note 2 niet worden opgestuurd. Foutje, kan gebeuren.
Echter heb ik goed nieuws, mijn Note 2 Prime (32GB) is momenteel onderweg vanuit China! Ik verwacht hem vrijdag/zaterdag via DHL binnen te krijgen. Ik hoop vrijdag, want zaterdag ben ik heel de dag op pad met het Skodaforum voor een meeting in het oosten van het land. Daar zou ik dan ook graag wat leuke vergelijkings foto's willen maken samen met de Letv Le1 met de Helio X op 2GHz.
I'm back in the game, maar ik moet dus nog even opschieten met de review van de budget VKworld 6735
Pff, wat een drukte.
Echter heb ik goed nieuws, mijn Note 2 Prime (32GB) is momenteel onderweg vanuit China! Ik verwacht hem vrijdag/zaterdag via DHL binnen te krijgen. Ik hoop vrijdag, want zaterdag ben ik heel de dag op pad met het Skodaforum voor een meeting in het oosten van het land. Daar zou ik dan ook graag wat leuke vergelijkings foto's willen maken samen met de Letv Le1 met de Helio X op 2GHz.
I'm back in the game, maar ik moet dus nog even opschieten met de review van de budget VKworld 6735
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Waar heb je hem besteld?Kiswum schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:11:
...
Echter heb ik goed nieuws, mijn Note 2 Prime (32GB) is momenteel onderweg vanuit China! Ik verwacht hem vrijdag/zaterdag via DHL binnen te krijgen.
...
Ik kan nog geen 32GB versie vinden die op voorraad is bij de winkels (laat staan een zwarte versie
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Je heb een processor die 200 MHZ hoger is geklokt en ipv 16 gig heb je intern 32 gig.
Dus is mijn vraag merk je iets van dat de processor iets sneller is? Of is het zonde geld die extra uitgaven?
Ik heb, de witte variant, direct na de lancering bij ibuygou besteld. De 32GB/2,2GHz versie kost daar momenteel €185.79 / $206.99. Verzending via DHL (2-4 dagen levertijd) kost je ongeveer €15,- extra.BSTNjitRam schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:29:
[...]
Waar heb je hem besteld?
Ik kan nog geen 32GB versie vinden die op voorraad is bij de winkels (laat staan een zwarte versie)
De telefoon is daar sinds gisteren op voorraad, maar vermoedelijk gaan die allemaal naar de pre-orders toe.
Ik kan zo niet zien of ze nog steeds op voorraad zijn, maar ik kan het desgewenst navragen.
Daar heb ik mijn huidige telefoon besteld (Jiayu G4). Soepel verlopen en geen importkosten hoeven te betalen.dirkhimself schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:59:
Iemand ervaring met www.spemall.com?
Schijnt wit 16 en 32 op voorraad te hebben.......
Ze hadden wel wat duidelijker op de site kunnen zetten dat ze 32GB nu ook in voorraad hebben
Denk dat ik hem daar dus ook ga bestellen (toch bedankt voor de info Kiswum
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Kan je op deze redmi note 2 ook een Nova of go launcher plaatsen? Ben niet zo wild van de miui op het eerste gezicht.....
Naar mijn weten kun je launchers op elke Android telefoon draaien. Ik heb het echter nooit geprobeerd, doordat ik Miui ideaal vind
OK, nou, heb net wit 32 besteld, ca 12 dagen zegt ie, kanniewachtuh.....!!
Ik draai nova launcher op mijn MiPad, het werkt.
dirkhimself schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:24:
Kan je op deze redmi note 2 ook een Nova of go launcher plaatsen? Ben niet zo wild van de miui op het eerste gezicht.....
heb je dan ook een app drawer?Eleni schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:17:
Ik draai nova launcher op mijn MiPad, het werkt.
[...]
Jup, Nova Launcher kan je aanpassen tot dat je een ons weegt, maar er zit standaard een app drawer op
suweet....!snoepbanaan schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:59:
[...]
Jup, Nova Launcher kan je aanpassen tot dat je een ons weegt, maar er zit standaard een app drawer op
Het zal nog wel een tijdje duren denk ik. Afgelopen week was de officiele verkoop van de note 2 in andere kleuren dan wit, maar die type telefoon versie werkt niet in Nederland.groggy schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:24:
Is er al zicht op wanneer de grijze gaat komen?
Het zijn gewoon afneembare covers, ik zou niet weten waarom die er niet gewoon in grijs zijn op korte termijn.
Iemand die er al wat mee (>32 GB in slot) gespeeld heeft? Of meer info heeft?Anoniem: 172410 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 03:08:
[...]
Over de Xiaomi Note 2 kan ik niets zeggen, maar mijn ervaring met andere telefoons is dat grotere kaarten doorgaans wel werken, zeker als je gewoon een degelijk kaartje neemt in plaats van goedkope troep. Mijn huidige telefoon zou officieel ook 32 GB moeten slikken, maar pakt 64 GB zonder problemen.
Het heeft mogelijk iets te maken heeft met het verschil tussen MicroSDHC vs microSDXC en hoe dingen gerate worden, maar hoe dat zit weet ik niet precies.
Gisteravond de prime besteld bij IBuyGou. Heeft iemand een link voor me voor de officiële Engelse rom. Dus niet die van xiaomi.eu. Had het ergens gelezen, maar kom het gisteravond niet vinden.
Zou je dat kunnen doen? Mits op voorraad, bestel ik een phone.Ik kan zo niet zien of ze nog steeds op voorraad zijn, maar ik kan het desgewenst navragen.
Hij staat gewoon op de officiele site. Ik raad hem niet aan, maar hier is ie:Russel88 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 07:17:
Gisteravond de prime besteld bij IBuyGou. Heeft iemand een link voor me voor de officiële Engelse rom. Dus niet die van xiaomi.eu. Had het ergens gelezen, maar kom het gisteravond niet vinden.
http://en.miui.com/download-274.html
Ik raad hem niet aan, omdat hij is gemaakt voor Azië, niet voor Europa.
Ik heb de Redmi Note 2 sinds gisteren in mijn bezit en ook de officiële STABLE rom http://en.miui.com/download-274.html geflashed.
Oppomart had een vage multilanguage rom met bloatware er op gezet. Nu weer standaard.
De Redmi werkt prima met deze rom, alleen de gallery is buggy, want de preview van de foto's worden niet allemaal goed weergegeven.
De eerst indruk van het toestel is zeer positief.
Het scherm is ok, behuizing voelt degelijk aan en is snel in gebruik.
GPS is ook prima, gelijk een fix.
Camera maakt scherpe foto's, beter dan ik had verwacht.
Ik vind het een hele goede telefoon, zeker voor deze prijs.
Oppomart had een vage multilanguage rom met bloatware er op gezet. Nu weer standaard.
De Redmi werkt prima met deze rom, alleen de gallery is buggy, want de preview van de foto's worden niet allemaal goed weergegeven.
[ Voor 16% gewijzigd door barbarian op 03-09-2015 12:07 . Reden: typo's ]
Welke raad je wel aan? Ik heb de developer ROM van de pagina waar jij naar linkte geïnstalleerd, werkt best prima eigenlijk.Kiswum schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:51:
[...]
Hij staat gewoon op de officiele site. Ik raad hem niet aan, maar hier is ie:
http://en.miui.com/download-274.html
Ik raad hem niet aan, omdat hij is gemaakt voor Azië, niet voor Europa.
Ik neem aan dat hij de rom van xiaomi.eu bedoeltPhyrro schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:51:
[...]
Welke raad je wel aan? Ik heb de developer ROM van de pagina waar jij naar linkte geïnstalleerd, werkt best prima eigenlijk.
Als je deze wilt proberen, hier de download link, moet je de "xiaomi.eu_multi_hermes_5.9.2_v7-5.0.zip" hebben
Yep die, bedoel ik!snoepbanaan schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:11:
[...]
Ik neem aan dat hij de rom van xiaomi.eu bedoelt
Als je deze wilt proberen, hier de download link, moet je de "xiaomi.eu_multi_hermes_5.9.2_v7-5.0.zip" hebben
Locatie gebaseerde apps werken beter, zoals buienradar. Tevens zijn de talen beter vertaald door "native" speakers. Chinese apps zijn grotendeels verwijderd en er zijn nog wat meer locatie gebaseerde verbeteringen.
Daarom raad ik de originele niet aan, maar wel de replica van Xiaomi.eu.
Ik ben blij dat de Hermes release uit is, dat was gisteren nog niet
Ha, thanks. Gaan we die eens proberen.Kiswum schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:48:
[...]
Yep die, bedoel ik!
Locatie gebaseerde apps werken beter, zoals buienradar. Tevens zijn de talen beter vertaald door "native" speakers. Chinese apps zijn grotendeels verwijderd en er zijn nog wat meer locatie gebaseerde verbeteringen.
Daarom raad ik de originele niet aan, maar wel de replica van Xiaomi.eu.
Ik ben blij dat de Hermes release uit is, dat was gisteren nog niet
Zo jammer dat ze de rom niet met rust laten, persoonlijk zou ik haast zeggen: boycotten. Je weet niet of ze meer doen, dan een generieke rom erop zetten met bloatware/spyware.barbarian schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:23:
Ik heb de Redmi Note 2 sinds gisteren in mijn bezit en ook de officiële STABLE rom http://en.miui.com/download-274.html geflashed.
Het is fijn dat je de originele rom erop kon zetten. Daarna is het haast verplicht om een Factory reset uit te voeren om achtergronden achter gebleven apps/settings te verwijderen. Hiermee voorkom je tevens vreemde foutmeldingen. Ik hoop dat jij of anderen er iets aan hebben. Dit geldt overigens ook als je van de originele Miui naar de ML rom van Xiaomi.eu gaat of van stable naar developer rom.
Ik ben het helemaal met je eens. Je weet nooit wat er meer op gezet is en ik vertrouw het ook niet.Kiswum schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:32:
[...]
Zo jammer dat ze de rom niet met rust laten, persoonlijk zou ik haast zeggen: boycotten. Je weet niet of ze meer doen, dan een generieke rom erop zetten met bloatware/spyware.
Het is fijn dat je de originele rom erop kon zetten. Daarna is het haast verplicht om een Factory reset uit te voeren om achtergronden achter gebleven apps/settings te verwijderen. Hiermee voorkom je tevens vreemde foutmeldingen. Ik hoop dat jij of anderen er iets aan hebben. Dit geldt overigens ook als je van de originele Miui naar de ML rom van Xiaomi.eu gaat of van stable naar developer rom.
Ik heb eerst een wipe vooraf en na de flash uitgevoerd en daarna de rom via de standaard MI Recovery er op gezet.
Als er straks een STABLE rom bij Xiaomi.eu beschikbaar komt, zal ik overstappen. Ik gebruik de telefoon zowel zakelijk als privé en dan is het niet handig om met een developersrom, waarbij er nog bugs in zitten rond te lopen.
Ik zie vaker dat mensen een wipe uitvoeren voordat ze de nieuwe rom erop zetten. Dat heeft geen meerwaarde. De wipe voer je achteraf uit om gemixte data te voorkomen.barbarian schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:48:
[...]
Ik ben het helemaal met je eens. Je weet nooit wat er meer op gezet is en ik vertrouw het ook niet.
Ik heb eerst een wipe uitgevoerd en daarna de rom via de standaard MI Recovery er op gezet.
Als er straks een STABLE rom bij Xiaomi.eu beschikbaar komt, zal ik overstappen. Ik gebruik de telefoon zowel zakelijk als privé en dan is het niet handig om met een developersrom, waarbij er nog bugs in zitten rond te lopen.
In de praktijk is de developer build van Miui zeer stabiel en 9/10 keer zelfs beter dan de "stable" build
Afgelopen woensdag besteld, in mijn account staat nog steeds niet dat ie verstuurd is, terwijl ie gewoon op voorraad moet zijn, 2x email, geen respons, bellen: nemen niet op, wat is dit voor ballentent (www.spemall.com dus)....???BSTNjitRam schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:15:
[...]
Daar heb ik mijn huidige telefoon besteld (Jiayu G4). Soepel verlopen en geen importkosten hoeven te betalen.
Ze hadden wel wat duidelijker op de site kunnen zetten dat ze 32GB nu ook in voorraad hebbenDaar heb ik compleet overheen gelezen.
Denk dat ik hem daar dus ook ga bestellen (toch bedankt voor de info Kiswum)

[ Voor 1% gewijzigd door dirkhimself op 04-09-2015 10:53 . Reden: typo ]
Open een live chat, dan krijg je direct antwoord.dirkhimself schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:53:
[...]
Afgelopen woensdag besteld, in mijn account staat nog steeds niet dat ie verstuurd is, terwijl ie gewoon op voorraad moet zijn, 2x email, geen respons, bellen: nemen niet op, wat is dit voor ballentent (www.spemall.com dus)....???
probeer meer eens, je kan alleen maar een bericht schrijven, al dagen achter elkaar.....Momus schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:56:
[...]
Open een live chat, dan krijg je direct antwoord.
sorry, maar als 3 emails niet beantwoord worden en 2 telefoontjes niet opgenomen worden (in chinese werktijd) dan helpt skypen vast ook niet....... heb ik trouwens niet eens.....
Misschien ben ik ten onrechte "ontsteld", maar ik raak geïrriteerd als ik vanaf het moment van aankoop niks meer hoor van een leverancier......
Misschien ben ik ten onrechte "ontsteld", maar ik raak geïrriteerd als ik vanaf het moment van aankoop niks meer hoor van een leverancier......
[ Voor 29% gewijzigd door dirkhimself op 04-09-2015 11:27 . Reden: aanvulling ]
De chinezen hebben op dit moment een paar dagen vakantie heb ik begrepen, dat zou de boel kunnen verklaren.
Gaat duren tot en met aanstaande woensdag.
[ Voor 34% gewijzigd door Eleni op 04-09-2015 11:40 ]
ah, wissiknie...... jammer, hadden misschien beter dan meteen kunnen verzenden, was er donderdag al vrije dagen? Wacht, ging dat niet om die spraakmakende parade van deze week?Eleni schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:38:
De chinezen hebben op dit moment een paar dagen vakantie heb ik begrepen, dat zou de boel kunnen verklaren.
Hebbikweer

Het feestgebeuren heet national day golden week dus het is vast een hele week pret.
quote]dirkhimself schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:50:
[...]
ah, wissiknie...... jammer, hadden misschien beter dan meteen kunnen verzenden, was er donderdag al vrije dagen? Wacht, ging dat niet om die spraakmakende parade van deze week?
Hebbikweer
[/quote]
quote]dirkhimself schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:50:
[...]
ah, wissiknie...... jammer, hadden misschien beter dan meteen kunnen verzenden, was er donderdag al vrije dagen? Wacht, ging dat niet om die spraakmakende parade van deze week?
Hebbikweer

[/quote]
3 dagen betaald verlof: Wikipedia: Golden Week (China)Eleni schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:03:
Het feestgebeuren heet national day golden week dus het is vast een hele week pret.
Ik zie dat de xiaomi.eu versie er vanaf is gehaald vanwege bugs? Wat draaien jullie nu?
Lol. Vakantie. Geen wonder dat ik geen bevestiging heb gekregen. Woensdag besteld bij IBuyGou. Hopelijk wordt ie volgende week verstuurd.
Aan de binnenkant en aan de doos te zien, heeft Oppomart mij de TD-LTE versie gestuurd. Dat staat namelijk op de doos en binnenin achter de accu. Toch werkt bellen en 3G op KPN netwerk wel. Heeft iemand hier een verklaring voor? Oppomart gaf ik meerdere malen aan dat het de FDD-LTE versie is.
Meerdere sites hebben dat opgemerkt, o.a. Chinese tech sites. Op deze manier verdient Oppomart wat meer centjes, want de td-lte versie kost minder geld dan fdd-lte versie
Het is de TD en FDD versie. Het staat bij mij ook op de doos (TD-LTE) en het werkt hier gewoon op 4G.
Ik heb het met Vodafone simkaartje getest.
[ Voor 29% gewijzigd door barbarian op 04-09-2015 18:08 . Reden: typo ]
Ik heb het ook gehad met een Xiaomi Mi Note welke ik bij Ibuygou had besteld. Ook deze deed het gewoon netjes met FDD-LTE. Ik heb daar zelfs met ibuygou gecommuniceerd en zij gaven aan dat het de juiste versie was en dat bleek het ook te zijn. Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was.Gabliboeba schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 17:30:
Aan de binnenkant en aan de doos te zien, heeft Oppomart mij de TD-LTE versie gestuurd. Dat staat namelijk op de doos en binnenin achter de accu. Toch werkt bellen en 3G op KPN netwerk wel. Heeft iemand hier een verklaring voor? Oppomart gaf ik meerdere malen aan dat het de FDD-LTE versie is.
OK, dan zal het wel goed zijn. Met een Vodafone sim doet ie het inderdaad ook gewoon.
Ik ben overigens erg onder de indruk van de telefoon. Prachtig scherm, heel erg snel en snappy, handige one-handed mode, uitstekende camera.
Her enige waar ik me een beetje zorgen over maak Is het feit dat de achterkant heel erg glad is. Dat, in combinatie met de grootte van het toestel, zorgt ervoor dat-ie zo uit je hand glipt.
Ik ben overigens erg onder de indruk van de telefoon. Prachtig scherm, heel erg snel en snappy, handige one-handed mode, uitstekende camera.
Her enige waar ik me een beetje zorgen over maak Is het feit dat de achterkant heel erg glad is. Dat, in combinatie met de grootte van het toestel, zorgt ervoor dat-ie zo uit je hand glipt.
Ik ben de nieuwe Hermes release aan het testen. De versie die 3uur geleden erop stond bevat een big in de settings op mijn Prime
ja hij is binnen 48 uur gewoon binnen
Als zowel de FDD-LTE en TD-LTE hier werken, waarom dan 20€ meer uitgeven voor een FDD-LTE versie, heeft die versie dan nog enige meerwaarde?barbarian schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 18:06:
Het is de TD en FDD versie. Het staat bij mij ook op de doos (TD-LTE) en het werkt hier gewoon op 4G.

Hoe is de bouwkwaliteit? Hoor je regelmatig of zo nu en dan kraakjes? Ook niet als je het toestel tordeert (boven en onder vastpakken en dan de uiteinden tegen elkaar in 'draaien')?
Ik merk dat dergelijke zaken toch wel het nodige uitmaken voor je kwaliteitsbeleving.
Ik merk dat dergelijke zaken toch wel het nodige uitmaken voor je kwaliteitsbeleving.
Nou niet bewust naar TDD-LTE telefoons gaan zoeken, dat zal wel een keer fout gaan!snoepbanaan schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 23:04:
[...]
Als zowel de FDD-LTE en TD-LTE hier werken, waarom dan 20€ meer uitgeven voor een FDD-LTE versie, heeft die versie dan nog enige meerwaarde?
Op mijn doos staat tussen alle Chinese tekens gewoon TDD-LTE en FDD-LTE, hier tussenin zie je de frequenties.
Ver daaronder zie je inderdaad TD-LTE
Ik snap dat dit niet bij elke telefoon het zelfde is, maar ik had het speciaal over de Note 2.Kiswum schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 23:15:
[...]
Nou niet bewust naar TDD-LTE telefoons gaan zoeken, dat zal wel een keer fout gaan!
Op mijn doos staat tussen alle Chinese tekens gewoon TDD-LTE en FDD-LTE, hier tussenin zie je de frequenties.
Ver daaronder zie je inderdaad TD-LTE
Van de Note 2 is de TD versie toch 20€ goedkoper dan de FDD versie. Als ze allebei hier werken, waarom dan niet de TD versie aanschaffen?
Accuduur is overigens bizar goed. Gisteren na 5u scherm aan tijd nog bijna 20% over. Normaal gebruik, veel WhatsApp, 40% helderheid, WiFi aan, paar uur op 3G
Zo ook een Redmi Note 2 Prime besteld, hoop dat hij wat netjes op tijd komt.. Zit al een tijdje te zoeken en de knoop doorgehakt na te kijken naar de Sony Xperia M5 en Moto X Play = Overpriced en beide bieden minder dan de Redmi Note 2 in mijn ogen.
Multiple pc builds in progress
Kiswum schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:19:
[...]
Ik kan zo niet zien of ze nog steeds op voorraad zijn, maar ik kan het desgewenst navragen.
Toevallig navraag kunnen doen?kikkeraap schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:27:
[...]
Zou je dat kunnen doen? Mits op voorraad, bestel ik een phone.
[ Voor 33% gewijzigd door kikkeraap op 07-09-2015 11:58 ]
Ik had dezelfde dag al navraag gedaan, maar ze waren op die woensdag al direct door de voorraad heen.
Ik hoop van niet. Op de website zelf staat er in de banner een "hoekje" met in stock. Zoals altijd met China, geduldKiswum schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:04:
[...]
Ik had dezelfde dag al navraag gedaan, maar ze waren op die woensdag al direct door de voorraad heen.

Anoniem: 521294
Voor de geïnteresseerden heb ik nog een review gevonden. http://www.androidauthori...dmi-note-2-review-640274/
Matige review. Bij het stukje over de accuduur staan een aantal screenshots die duidelijk maken dat het toestel last heeft van wakelocks. Dan kom je ook op een slechte accuduur. Ik weet niet waar het aan ligt, maar ik heb geen last van wakelocks bij de laatste (schone) Miui7 versie.Anoniem: 521294 schreef op maandag 07 september 2015 @ 17:48:
Voor de geïnteresseerden heb ik nog een review gevonden. http://www.androidauthori...dmi-note-2-review-640274/
Die gaylords van Geekbuying geven nu aan dat het pas eind september wordt vooraleer mijn bestelde Redmi Note 2 verstuurd wordt...
Gisteren heb ik een mail gehad dat mijn prime verstuurd is. Mijn order heb ik de 6e geplaatst.Momus schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:34:
Die gaylords van Geekbuying geven nu aan dat het pas eind september wordt vooraleer mijn bestelde Redmi Note 2 verstuurd wordt...
Ik heb 16GB versie besteld. Maar in het grijs. Denk dat dat het is.Tak0 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:05:
[...]
Gisteren heb ik een mail gehad dat mijn prime verstuurd is. Mijn order heb ik de 6e geplaatst.
Dikke nonsens, aangezien de TD-versie wel in het grijs te krijgen is.
ik wil deze foon echt gaan bestellen. Zit nu met MI2s en daar heb ben ik na 2 jaar nog steeds blij mee, maar wordt wel tijd voor nieuw speeltje.
Maar ik wacht nog even want wil wel sMIUI + (met dan wel MIUI 7) gaan draaien, hopelijk komt deze ondersteuning er ook ( http://en.miui.com/forum....a=&highlight=smiui&page=1 )
En ik wil prime zwarte versie
Maar ik wacht nog even want wil wel sMIUI + (met dan wel MIUI 7) gaan draaien, hopelijk komt deze ondersteuning er ook ( http://en.miui.com/forum....a=&highlight=smiui&page=1 )
En ik wil prime zwarte versie
Je kan altijd een andere battery cover kopen voor een euro of 4/5Momus schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:06:
[...]
Ik heb 16GB versie besteld. Maar in het grijs. Denk dat dat het is.
Dikke nonsens, aangezien de TD-versie wel in het grijs te krijgen is.
Zelf ga ik denk ik gewoon de TD(root TD, whatever) versie bestellen, leverbaar en stukje goedkoper. Las dat deze alleen geen FDD/GSM support heeft in China zelf, maar in de rest van de wereld wel gewoon, dus moet geen probleem zijn.
Neem aan dat de Xiaomi.eu roms hier nog steeds normaal op werken zoals op de FDD versie.
Is de vakantie in China voorbij? Zoja. Dan ook effe IBuyGou mailen. Heb nog niks gehoord van hun.
Beetje een impuls aankoop, maar net toch een witte Prime besteld bij Geekbuying voor €165,- mbv kortingscode UZVAPIKW ($27,20 korting, maximaal 50 exemplaren beschikbaar).
Gebruik nu een low-buck THL 4000 met stock android en een dikke accu die me, op de matige camera na, heel goed bevalt. Maar voor deze prijs wil ik Miui en het 5,5" formaat wel eens proberen.
Gebruik nu een low-buck THL 4000 met stock android en een dikke accu die me, op de matige camera na, heel goed bevalt. Maar voor deze prijs wil ik Miui en het 5,5" formaat wel eens proberen.
Ik had op de 16e een zwarte prime besteld bij iBuyGou. Werd inmiddels toch wat ongeduldig van de berichten van mensen die 'm aan het uitpakken waren.
Daarom gisteren gevraagd 'm om te wisselen voor een witte. Had vanochtend bericht dat ie over 1-2 werkdagen verstuurd zal worden. Ben benieuwd
Daarom gisteren gevraagd 'm om te wisselen voor een witte. Had vanochtend bericht dat ie over 1-2 werkdagen verstuurd zal worden. Ben benieuwd
Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes
Daarvoor durfde ik het ook wel aan, bedankt voor de code! Ben benieuwd wanneer hij verstuurd wordt. Zijn er al tweakers die een review hebben gemaakt?Daytona schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:57:
Beetje een impuls aankoop, maar net toch een witte Prime besteld bij Geekbuying voor €165,- mbv kortingscode UZVAPIKW ($27,20 korting, maximaal 50 exemplaren beschikbaar).
[ Voor 4% gewijzigd door Bob-B190 op 08-09-2015 20:25 ]
Memento mori
Anoniem: 484475
bah heb de code gemist. had hem daarvoor ook zo besteld...
als iemand nog een code ziet of vind... graag
als iemand nog een code ziet of vind... graag
Geekbuying zal er een eigen rom op zetten, houd hier rekening mee en onderzoek nu alvast hoe je dat kunt aanpassen naar een "normale" ML rom.
Ik ben nog bezig met een VKworld test, maar ik zal de Redmi Note 2 Prime snel dagelijks in gebruik nemen. Ik heb tot nu toe de rom getest en Fien doorgestuurd naar Xiaomi.eu waardoor deze nu wel goed werkt. Verder heb ik wat dagfoto's gemaakt en benchmarks gedraaid.
In Antutu kom ik rond de 51k en de accutest laat een stabiele curve zien en haal ik een vergelijkbare score als die van de Z3 compact en Letv. Real-world resultaten tellen meer mee en die resultaten kan ik pas meten nadat ik de telefoon in gebruik heb.
Ik ben nog bezig met een VKworld test, maar ik zal de Redmi Note 2 Prime snel dagelijks in gebruik nemen. Ik heb tot nu toe de rom getest en Fien doorgestuurd naar Xiaomi.eu waardoor deze nu wel goed werkt. Verder heb ik wat dagfoto's gemaakt en benchmarks gedraaid.
In Antutu kom ik rond de 51k en de accutest laat een stabiele curve zien en haal ik een vergelijkbare score als die van de Z3 compact en Letv. Real-world resultaten tellen meer mee en die resultaten kan ik pas meten nadat ik de telefoon in gebruik heb.
Dankjewel! Test/heb jij beide versies?Kiswum schreef op woensdag 09 september 2015 @ 07:25:
Geekbuying zal er een eigen rom op zetten, houd hier rekening mee en onderzoek nu alvast hoe je dat kunt aanpassen naar een "normale" ML rom.
Ik ben benieuwd of de meerwaarde van de prime ook uitkomt in de test(en).
Zelf ben ik zeer geinteresseerd in de prime maar ben geen zware gebruiker dus vraag mij af of hier dan eventueel nog wat euries te besparen zijn.
Als de prime duidelijk meerwaarde bied dan komt deze als mijn eerste Chinaphone in huis
Als je geen zware gebruiker bent is het echt zonde om de prime te doen.lowo schreef op woensdag 09 september 2015 @ 07:44:
[...]
Dankjewel! Test/heb jij beide versies?
Ik ben benieuwd of de meerwaarde van de prime ook uitkomt in de test(en).
Zelf ben ik zeer geinteresseerd in de prime maar ben geen zware gebruiker dus vraag mij af of hier dan eventueel nog wat euries te besparen zijn.
Als de prime duidelijk meerwaarde bied dan komt deze als mijn eerste Chinaphone in huis
Dan kun je prima met deze toe: http://www.aliexpress.com...01407_1,201444_6,201409_5
Omdat de TD versie ook geschikt is voor de Europese netwerken, kun je zo mooi geld besparen.
Ik zou eerst wachten met real-life resultaten van anderen voordat je deze aanraadt.Momus schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:31:
[...]
Als je geen zware gebruiker bent is het echt zonde om de prime te doen.
Dan kun je prima met deze toe: http://www.aliexpress.com...01407_1,201444_6,201409_5
Omdat de TD versie ook geschikt is voor de Europese netwerken, kun je zo mooi geld besparen.
Mensen denken soms de TD versie te hebben, maar dan blijkt er op de doos toch gewoon FDD-LTE te staan.
Wacht met echte gebruikerservaringen en vraag desgewenst om een foto van de doos te sturen (op de rode sticker staat de meeste informatie).
Ik heb alleen de Prime, niet de normale 16GB variant, maar ik heb wel de LeTV Le1 getest en die heeft dezelfde processor als de normale Redmi Note 2 (1,95/2GHz).
Als je van plan bent om je telefoon na 2 jaar te verkopen (in mogelijk een nieuwstaat), dan is de 32GB variant (= Prime) makkelijker te verkopen. Als je je telefoons nooit verkoopt, dan kun je gewoon voor de 16GB variant gaan.
De shop adverteert ermee, met screenshots dat die banden aanwezig zijn. Ik zou het zonder aarzelen bestellen iig.Kiswum schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:53:
[...]
Ik zou eerst wachten met real-life resultaten van anderen voordat je deze aanraadt.
Mensen denken soms de TD versie te hebben, maar dan blijkt er op de doos toch gewoon FDD-LTE te staan.
Wacht met echte gebruikerservaringen en vraag desgewenst om een foto van de doos te sturen (op de rode sticker staat de meeste informatie).
[...]
Ik heb alleen de Prime, niet de normale 16GB variant, maar ik heb wel de LeTV Le1 getest en die heeft dezelfde processor als de normale Redmi Note 2 (1,95/2GHz).
Als je van plan bent om je telefoon na 2 jaar te verkopen (in mogelijk een nieuwstaat), dan is de 32GB variant (= Prime) makkelijker te verkopen. Als je je telefoons nooit verkoopt, dan kun je gewoon voor de 16GB variant gaan.
ik denk eerlijk gezegd dat het hier gewoon weer een smerig trucje van Xiaomi betreft, om meer omzet te genereren. Xiaomi weet dondersgoed dat er heel veel Xiaomi telefoons naar Europa gaan. Daarnaast hebben ze hebben dit soort streken eerder uitgehaald. Gewoon ronduit liegen over specificaties e.d. Zie ook de quickcharge functionaliteit van de Redmi Note 2, die helemaal niet aanwezig blijkt te zijn.Kiswum schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:53:
[...]
Ik zou eerst wachten met real-life resultaten van anderen voordat je deze aanraadt.
Op zowel de doos als binnenin de telefoon van mijn Redmi Note 2 staat dat het de TD-LTE versie betreft, maar hij heeft gewoon de FDD-LTE banden.
Ik zie geen screenshots, waarbij je de banden van het apparaat kunt zien. Kun je me op weg helpen?Momus schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:50:
[...]
De shop adverteert ermee, met screenshots dat die banden aanwezig zijn. Ik zou het zonder aarzelen bestellen iig.
Ik zie wel dat de tekst dat aangeeft bij de fdd-lte variant, maar daarbij moet je op de link klikken voor het juiste product en dat is deze .
Dubbelcheck even of je gelijk hebt, anders stuur je mensen onbewust naar het verkeerde toestel.
Even iets algemeens:
Is er eigenlijk een app, waarbij je kunt zien welke banden worden ondersteunt door de telefoon? Of een app waarbij je kunt zien op welk netwerk je op dat moment communiceert?
Als je klikt op mijn link zie je onder de geel gearceerde tekst dat hij op de banden getest is een aantal screenshots vanuit de engineer mode van de telefoon waar vinkjes bij de ondersteunde banden staan.Kiswum schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:13:
[...]
Ik zie geen screenshots, waarbij je de banden van het apparaat kunt zien. Kun je me op weg helpen?
Ik zie wel dat de tekst dat aangeeft bij de fdd-lte variant, maar daarbij moet je op de link klikken voor het juiste product en dat is deze .
Dubbelcheck even of je gelijk hebt, anders stuur je mensen onbewust naar het verkeerde toestel.
Even iets algemeens:
Is er eigenlijk een app, waarbij je kunt zien welke banden worden ondersteunt door de telefoon? Of een app waarbij je kunt zien op welk netwerk je op dat moment communiceert?
Volgens mij kan dat met de MobileUncle MTK Tools app, maar je kan ook gewoon *#*#3646633#*#* bellen in de dialer.Kiswum schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:13:
[...]
Je hebt gelijk! Ik zie het erbij staan.Momus schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:27:
[...]
Als je klikt op mijn link zie je onder de geel gearceerde tekst dat hij op de banden getest is een aantal screenshots vanuit de engineer mode van de telefoon waar vinkjes bij de ondersteunde banden staan.
De screenshots komen in ieder geval overeen met mijn Prime.
Ik heb het met de dialer getest.Gabliboeba schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:34:
[...]
Volgens mij kan dat met de MobileUncle MTK Tools app, maar je kan ook gewoon *#*#3646633#*#* bellen in de dialer.
Ik kende die code nog niet, maar dit zal ik vaker gaan gebruiken vanaf nu. Ik zal hem in mijn telefoon opslaan onder mijn contacten.
Beide bedankt voor de info!
Voordat je besteld zou ik vragen of je garantie hebt als 4G toch niet zou werken, als je de TD variant besteld. Zou niet de eerste keer zijn dat een verkoper liegt. Als je het zwart op wit hebt, is het wat makkelijker om je geld terug te vorderen.
Gisteren IBuyGou gemaild waarom Prime toestel nog niet verstuurd is aangezien ze adverteren dat ze 'm op voorraad hebben (geen idee sinds wanneer advertentie erop staat). Vandaag de melding gekregen dat toestel verstuurd is.
Hopelijk kan ik volgende week ermee spelen aangezien ik voor DHL gekozen heb.
Gisteren IBuyGou gemaild waarom Prime toestel nog niet verstuurd is aangezien ze adverteren dat ze 'm op voorraad hebben (geen idee sinds wanneer advertentie erop staat). Vandaag de melding gekregen dat toestel verstuurd is.
Goed punt, ik zou het wel voor de zekerheid laten verifieren, zwart op wit.Russel88 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:54:
Voordat je besteld zou ik vragen of je garantie hebt als 4G toch niet zou werken, als je de TD variant besteld. Zou niet de eerste keer zijn dat een verkoper liegt. Als je het zwart op wit hebt, is het wat makkelijker om je geld terug te vorderen.
Als het goed is, zal deze vrijdag worden aangeboden.Gisteren IBuyGou gemaild waarom Prime toestel nog niet verstuurd is aangezien ze adverteren dat ze 'm op voorraad hebben (geen idee sinds wanneer advertentie erop staat). Vandaag de melding gekregen dat toestel verstuurd is.
Ik heb gemerkt dat ze mijn orders altijd op woensdag verzenden en ik neem aan dat dit voor iedereen is. Op vrijdag is daardoor vaak stressen, doordat ik de status maar niet zie veranderen als het pakketje in NL is. Hierdoor worden orders vaak over het weekend getilt. Ik bel ze dan vaak op vrijdagmiddag, zodat ik het 4km verderop (hier in Eindhoven) kan ophalen.
Heb nog nooit iets in het verre Oosten besteld. Heb voor verzending met TNT gekozen, en dit is het tracking proces tot nu to:
09 Sep 2015 14:25:38 Hong Kong Shipment Received At Tnt Location
09 Sep 2015 13:25:00 Hong Kong Delay Due To Authorities. Recovery Action Underway
08 Sep 2015 22:16:06 Hong Kong Released By Customs
08 Sep 2015 18:47:17 Shenzhen Held For Customs Inspection - Awaiting Clearance
08 Sep 2015 14:56:28 Shenzhen Shipment In Transit.
08 Sep 2015 14:55:46 Shenzhen Shipment Received At Tnt Location
08 Sep 2015 07:59:00 Arnhem Pre-arrival Customs Clearance In Progress
08 Sep 2015 02:16:00 Shenzhen Shipment In Transit.
08 Sep 2015 01:44:12 Shenzhen Shipment In Transit.
08 Sep 2015 01:39:32 Shenzhen Shipment Received At Origin Depot.
08 Sep 2015 00:59:34 Shenzhen Shipment Received At Tnt Location
07 Sep 2015 19:10:48 Shenzhen Shipment Collected From Customer
Nou zegt men dat de Estimated due date de 10e is. Is dat realistisch? Zou daarvan wel onder de indruk zijn!
09 Sep 2015 14:25:38 Hong Kong Shipment Received At Tnt Location
09 Sep 2015 13:25:00 Hong Kong Delay Due To Authorities. Recovery Action Underway
08 Sep 2015 22:16:06 Hong Kong Released By Customs
08 Sep 2015 18:47:17 Shenzhen Held For Customs Inspection - Awaiting Clearance
08 Sep 2015 14:56:28 Shenzhen Shipment In Transit.
08 Sep 2015 14:55:46 Shenzhen Shipment Received At Tnt Location
08 Sep 2015 07:59:00 Arnhem Pre-arrival Customs Clearance In Progress
08 Sep 2015 02:16:00 Shenzhen Shipment In Transit.
08 Sep 2015 01:44:12 Shenzhen Shipment In Transit.
08 Sep 2015 01:39:32 Shenzhen Shipment Received At Origin Depot.
08 Sep 2015 00:59:34 Shenzhen Shipment Received At Tnt Location
07 Sep 2015 19:10:48 Shenzhen Shipment Collected From Customer
Nou zegt men dat de Estimated due date de 10e is. Is dat realistisch? Zou daarvan wel onder de indruk zijn!
Is deze met root access?snoepbanaan schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:11:
[...]
Ik neem aan dat hij de rom van xiaomi.eu bedoelt
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken