Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-09 11:47
FreshMaker schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 10:06:
Ik zou de stap om 8.1 op een nieuwe ssd te installeren overslaan.
Je kan inderdaad dat computertotaal artikel volgen natuurlijk, maar doe dat op de huidige install.

Als je eenmaal win10 op je PC hebt, staat deze 'geregistreerd' en kan je later gewoon een SSD plaatsen en een nieuwe schone install uitvoeren.

Qua grootte zo ik minimaal 500GB nemen, 240GB is prima als bootdisk, maar voor een volledig systeem redelijk krap
Waaaaaaaat?
Ik heb hier twee windows-partities met installaties draaien van 70 GB en die zijn slechts tweederde gevuld.
Stellen dat 240 GB voor een volledig systeem redelijk krap is, is onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
zetje01 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 10:24:
[...]

Waaaaaaaat?
Ik heb hier twee windows-partities met installaties draaien van 70 GB en die zijn slechts tweederde gevuld.
Je hoeft mij niet te vertellen wat wel en niet kan
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/eWTMyy/afbeelding.png

Je kan windows10 op een 32GB ssd installeren zelfs, met ruimte over.

Een beetje ademruimte is nooit weg, gezien het kennisniveau van @dirkhimself kun je dan beter wat ruimer nemen, dan minimaal.
Leuk dat je op 32, 70 alles kwijt kan, maar weet jij wat hij NU in zijn PC heeft zitten?
Is dat een (bijna) volle 1TB HDD, vol met steam downloads, of zijn hele foto collectie vanaf 1999 digitaal ?

Zonder die info kan je geen zinnige reactie geven natuurlijk.
het prijsverschil van een 500GB SSD t.o een 240GB model is vrij klein.
240GB kost zo'n 65€, tegen een 500GB 100€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
zetje01 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 10:24:
[...]

Waaaaaaaat?
benieuwd hoe je dat haalt.. alleen windows en voor de rest alles via webapplicaties?

een gemiddelde gebruiker met office en wat fotos gaat al over jouw gebruik heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
mschol schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 11:20:
[...]
benieuwd hoe je dat haalt.. alleen windows en voor de rest alles via webapplicaties?

een gemiddelde gebruiker met office en wat fotos gaat al over jouw gebruik heen
Het grootste deel van mijn data staat natuurlijk niet op mijn windows/applicaties-schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
FreshMaker schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 11:11:
[...]

Een beetje ademruimte is nooit weg, gezien het kennisniveau van @dirkhimself kun je dan beter wat ruimer nemen, dan minimaal.
Euhm, what? Haha ja ik loop al wat achterop..... Begonnen midden jaren 80 met een BBS... maar ja, ben nu al weer wat jaartjes vrachwaggel chauffeur, en dan boet je snel in op de trends.... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
FreshMaker schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 11:11:
[...]

Je hoeft mij niet te vertellen wat wel en niet kan
[afbeelding]

Leuk dat je op 32, 70 alles kwijt kan, maar weet jij wat hij NU in zijn PC heeft zitten?
Is dat een (bijna) volle 1TB HDD, vol met steam downloads, of zijn hele foto collectie vanaf 1999 digitaal ?

Zonder die info kan je geen zinnige reactie geven natuurlijk.
het prijsverschil van een 500GB SSD t.o een 240GB model is vrij klein.
240GB kost zo'n 65€, tegen een 500GB 100€
1TB, en inderdaad vol met van alles, video, foto etc. Haha, vandaar dat ik een ssd wil om vlot op te starten en de hdd voor opslag. Good call!

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:01
Ik heb sinds vandaag de nieuwe april update van windows 10. alles is goed verlopen en schijnt goed te werken, wel is mij dit opgevallen in task mananger; kan iemand mij uitleggen wat deze icon betekend?

Kan het niet zo gauw vinden op internet..

https://imgur.com/a/yZN2Pr7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
dirkhimself schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 14:31:
[...]

Euhm, what? Haha ja ik loop al wat achterop..... Begonnen midden jaren 80 met een BBS... maar ja, ben nu al weer wat jaartjes vrachwaggel chauffeur, en dan boet je snel in op de trends.... :F
Was ook geen negatieve comment ..... Ik herken de vraagstelling en het denkproces, in mijn omgeving meerdere van dat soort zaken aan de hand gehad.

Het is dan mooi dat je 'goedkoop' een 240GB SSD kan aanschaffen ( zelfs meegemaakt dat men 60GB nam, omdat die nét 99€ waren ) om er dan na een half jaar achter te komen dat het toch niet genoeg lijkt te zijn.

Een krappe SSD betekend veel schuiven en managen, met 500GB kan je de fotomap iets langer op zijn beloop laten gaan, en dan in één keer uitsorteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
FreshMaker schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 14:56:
[...]

Was ook geen negatieve comment ..... Ik herken de vraagstelling en het denkproces, in mijn omgeving meerdere van dat soort zaken aan de hand gehad.

Het is dan mooi dat je 'goedkoop' een 240GB SSD kan aanschaffen ( zelfs meegemaakt dat men 60GB nam, omdat die nét 99€ waren ) om er dan na een half jaar achter te komen dat het toch niet genoeg lijkt te zijn.

Een krappe SSD betekend veel schuiven en managen, met 500GB kan je de fotomap iets langer op zijn beloop laten gaan, en dan in één keer uitsorteren.
Weet ik, geen punt joh, is gewoon een feit.

Maar een 500 GB SSD vind ik (nog) niet onder de 120 euro, tips waar te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
dirkhimself schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:01:
[...]

Weet ik, geen punt joh, is gewoon een feit.

Maar een 500 GB SSD vind ik (nog) niet onder de 120 euro, tips waar te zoeken?
categorie: Solid state drives

Samsung en Crucial 500GB

[ Voor 32% gewijzigd door FreshMaker op 10-05-2018 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
had 't kunnen weten ... :F

Enig ideee welke de betere keus is?

MTBF: Crucial 1.800.000 uur (208 jaar) / Samsung 1.500.000 (173 jaar)
TBW: Crucial 180TB / Samsung 300TB

Die MTBF overleef zelfs ik niet, dus ik ben vooral geïnteresseerd in dat laatste cijfer, hoe staat dat in verhouding tot een "gewone" HDD? Ben ik eerder aan een SSD vervanging toe dan aan een HDD (onder gelijke omstandigheden)?

PS Bij mediam@rkt zie ik trouwens de volgende opmerking:

"Aanvullende garantie-informatie: 5 jaar garantie óf 150 TBW gelimiteerde garantie"

OP Tweakers is dat 300 TBW....

[ Voor 9% gewijzigd door dirkhimself op 10-05-2018 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:56
@dirkhimself De samsung is net ff iets beter (qua IOPS), maar ze schelen weinig. Heb zelf goeie ervaringen met Samsung.

[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 10-05-2018 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
tiguan schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:38:
@dirkhimself De samsung is net ff iets beter (qua IOPS), maar ze schelen weinig. Heb zelf goeie ervaringen met Samsung.
thanks, ik denk dat ik morgen maar even naar de medi@m@rkt rijd en de SAMSUNG 860 EVO 500 GB voor 118,00 ophaal.

Voor de duidelijkheid:

1) Mijn huidige systeem met 8.1 en 1TB HDD upgraden naar Windows 10 met het tool Windows10Upgrade24074.exe (kan toch zonder backup hè? Gewoon eroverheen zonder verlies van opgeslagen data)?

2) PC draait nu Windows 10, nu meteen een flash USB stick maken met MediaCreation tool

3) PC uitzetten, SSD erin (SATA- en voedingskabel van de HDD nemen en op de SSD prikken, HDD nog even niet aansluiten)

4) PC opstarten vanaf USB en Windows 10 flashen op SSD (met USB flash)

5) PC uit, "oude" 1TB HDD aansluiten met andere SATA- en voedingskabel, PC aan

Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:49
Tweakwondo schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 14:53:
Ik heb sinds vandaag de nieuwe april update van windows 10. alles is goed verlopen en schijnt goed te werken, wel is mij dit opgevallen in task mananger; kan iemand mij uitleggen wat deze icon betekend?

Kan het niet zo gauw vinden op internet..

https://imgur.com/a/yZN2Pr7
Staat er naast. Betekent dat het proces ge"suspend" is om CPU-tijd te besparen. https://www.reddit.com/r/...g_suspended_applications/

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
dirkhimself schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:56:
[...]

thanks, ik denk dat ik morgen maar even naar de medi@m@rkt rijd en de SAMSUNG 860 EVO 500 GB voor 118,00 ophaal.

Voor de duidelijkheid:

1) Mijn huidige systeem met 8.1 en 1TB HDD upgraden naar Windows 10 met het tool Windows10Upgrade24074.exe (kan toch zonder backup hè? Gewoon eroverheen zonder verlies van opgeslagen data)?

2) PC draait nu Windows 10, nu meteen een flash USB stick maken met MediaCreation tool

3) PC uitzetten, SSD erin (SATA- en voedingskabel van de HDD nemen en op de SSD prikken, HDD nog even niet aansluiten)

4) PC opstarten vanaf USB en Windows 10 flashen op SSD (met USB flash)

5) PC uit, "oude" 1TB HDD aansluiten met andere SATA- en voedingskabel, PC aan

Mis ik iets?
Ziet er prima uit, ja

Controleer bij stap 2 even "deze computer"
Daar zou dan 'windows is geactiveerd' moeten staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkhimself
FreshMaker schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:30:
[...]

Ziet er prima uit, ja

Bedankt! Ik ga er dit weekend maar eens werk van maken. Mijn PC is van 2013 geloof ik, maar de i7 - 3770 presteert nog prima op 3.4 ghz..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 21:04
kan iemand me iets duidelijk vertellen.

Windows levert vaak de meest gangbare drivers met de installatie mee. Soms wel tot tich jaar terug. Maar een driver voor een tabler windows 10 voor de touch, en gßsensor is weer te moeilijk. Kan dit aan de hand van updates opgelost worden als het een scan doet of ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

theduke1989 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:47:
kan iemand me iets duidelijk vertellen.

Windows levert vaak de meest gangbare drivers met de installatie mee. Soms wel tot tich jaar terug. Maar een driver voor een tabler windows 10 voor de touch, en gßsensor is weer te moeilijk. Kan dit aan de hand van updates opgelost worden als het een scan doet of ??
Als je een "bare metal" installatie doet mag je er niet van uit gaan dat alle drivers door Windows geïnstalleerd worden.
Ga dus even langs de website van de fabrikant van je laptop of wat het dan ook is en haal in ieder geval de chipset-, wifi- en lan-drivers op.
Als dat basale spul eenmaal draait kan je de rest wel aan updateroutines overlaten.

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 22:41
dirkhimself schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:44:
[...]

Bedankt! Ik ga er dit weekend maar eens werk van maken. Mijn PC is van 2013 geloof ik, maar de i7 - 3770 presteert nog prima op 3.4 ghz..... :)
ook genoeg geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Inmiddels 15 keer geprobeerd om build 1803 te installeren en elke keer loopt na de reboot de installatie vast na de EFI bootloader (die ook geen loading indicator laat zien, overigens) en na een tijdje een volledig lichtblauw scherm.

Uitstekende QA voor deze update bij Microsoft. NOT.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
4GB, he'k meer nodig denk je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
dirkhimself schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 00:10:
[...]4GB, he'k meer nodig denk je?
Het is krap ;)
Maar voordat mijn neus weer afgebeten wordt, als ik zeg dat 8GB 'beter' zou zijn :+

Hier één met 6GB, de rest allemaal op 8GB.
i3-4160T op 3.10GHz, en een i5 met 12GB, die over het algemeen inderdaad maar een klein deel in gebruik heeft.

Ik zou het aankijken, en als je echt merkt dat het tegen het randje loopt alsnog upgraden met 2x4GB plakjes

[ Voor 35% gewijzigd door FreshMaker op 11-05-2018 00:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Geen gamezz? Dan ga je het redden. Veel downloaden? Dan is 8 ook wel raadzaam. For your information, ik heb Corei5 2400 @3.2.Ghz, 7 jaar oud, en loopt nog steeds uit zijn neus te vreten, dus waarom zou ik upgraden.....met 16GB, maar die 16 is overdreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:20
Voor installatie en upgrade zaken hebben we ook deze [Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Sjah schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 00:13:
Geen gamezz? Dan ga je het redden. Veel downloaden? Dan is 8 ook wel raadzaam. For your information, ik heb Corei5 2400 @3.2.Ghz, 7 jaar oud, en loopt nog steeds uit zijn neus te vreten, dus waarom zou ik upgraden.....met 16GB, maar die 16 is overdreven.
FreshMaker schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 00:13:
[...]

Het is krap ;)
Maar voordat mijn neus weer afgebeten wordt, als ik zeg dat 8GB 'beter' zou zijn :+

i3-4160T op 3.10GHz, en een i5 met 12GB, die over het algemeen inderdaad maar een klein deel in gebruik heeft.

Ik zou het aankijken, en als je echt merkt dat het tegen het randje loopt alsnog upgraden met 2x4GB plakjes
neuh, alledaagse dingetjes, browsen, netflix, video's kijken (Media Center, ja weet ik ben ik straks kwijt, maar er is een hobby versie voor W10), Office stuf. Geen games, videobewerking e.d.

Kijk 't even aan, maar nu loopt er niks vast, dus ik hoop ook straks niet, en anders prik ik er 4 bij. Thanks guys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mindcrash schreef op Thursday 10 May 2018 @ 22:49:
Inmiddels 15 keer geprobeerd om build 1803 te installeren en elke keer loopt na de reboot de installatie vast na de EFI bootloader (die ook geen loading indicator laat zien, overigens) en na een tijdje een volledig lichtblauw scherm.

Uitstekende QA voor deze update bij Microsoft. NOT.
En je krijgt geen foutmelding verder? Ik denk dat de QA best wel goed is, aangezien de 1803 (en het upgrade proces) natuurlijk bij een paar miljoen Insiders al getest is. Dat neemt niet weg dat jou specifieke hardware config (en instellingen) er natuurlijk voor kunnen zorgen dat jij tegen deze issues aanloopt.

Ik zou gewoon een clean install doen.....15x pff...zo vaak probeer ik het meestal niet eens _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

JackSparrow schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:41:
Ik denk dat de QA best wel goed is, aangezien de 1803 (en het upgrade proces) natuurlijk bij een paar miljoen Insiders al getest is.
Reddit denkt iets anders...

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Reddit kan elk moment denken dat rood, zoals wij het kennen eigenlijk groen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 10:54
• 2018-05 Cumulatieve update voor op Windows 10 Version 1709 for x64 gebaseerde systemen (KB4103727)

Deze update stopt bij mij ook na 99% opstarten installeren update.

De 1803 heb ik ook moeten terugzetten via een DVD herstel vorige versie. De update was ontzettend traag.
Liep vast na opstarten op persoonlijke instellingen inladen
Dus terug bij 1709 en toen kwam bovenstaand update 8 mei er nog eens door heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 23:20
Ik denk dat die vastlopers echt situatie gebonden zijn want ik heb inmiddels 5 PC's geüpdatet variërend van 2 Dell Optiplex 780's tot een Q8200 tot een Phenom II X2 555 tot een i5 4460 met SSD en bij alle 5 verliep de update vlekkeloos en in één keer.

Overigens, mensen die vastlopers of bootloops ervaren met een Intel SSD en de 1803 update > Update on UEFI screen reboot or crash with Windows 10 April 2018 and Intel SSDs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel jammer na de 1803 update dat microcode patch er niet bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:13
Hier wel gewoon na de 1803 update, heb wel een bios update gedaan i.v.m. spectra en meltdown?

Spectre & Meltdown Vulnerability Status

System is Meltdown protected: YES
System is Spectre protected: YES
Microcode Update Available: YES
Performance: GOOD
CPUID: 906EA

[ Voor 11% gewijzigd door Barfman op 12-05-2018 11:52 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 11:50:
Hier wel gewoon na de 1803 update, heb wel een bios update gedaan i.v.m. spectra en meltdown?

Spectre & Meltdown Vulnerability Status

System is Meltdown protected: YES
System is Spectre protected: YES
Microcode Update Available: YES
Performance: GOOD
CPUID: 906EA
Ja precies die microcode zat dus bij je BIOS update.
Voor veel moederborden worden geen updates geleverd en Windows 1803 heeft de microcode patch niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 12:16:
[...]

Ja precies die microcode zat dus bij je BIOS update.
Voor veel moederborden worden geen updates geleverd en Windows 1803 heeft de microcode patch niet :|
Klopt; mijn windows is up-to-date, mijn bios is geupdatet naar laatste versie, maar mijn 3 jaar oude laptop met i3-4030U is niet beschermd tegen spectre, volgens InSpectre.exe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Sjah schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 00:13:
FreshMaker schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 00:13:
[...]

Het is krap ;)

welk geheugen adviseren jullie evt? Ik heb een MS-7797 van Medion, kan max 16 op, maar 8 is meer dan zat voor mij denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
dirkhimself schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 13:44:
[...]

[...]

welk geheugen adviseren jullie evt? Ik heb een MS-7797 van Medion, kan max 16 op, maar 8 is meer dan zat voor mij denk ik.
Ik zou proberen hetzelfde geheugen te kopen als er al in zit; dan weet je zeker dat dual-channel goed werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Ja, en als dat inmiddels te duur is, zelfde merk met dezelfde timings kopen, , voor minder, als dat oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:03
met de nieuwste windows update is beveiliging veranderd. Ik krijg nu popup dat folder geblokt zijn voor applicaties. Ik weet niet of dat problemen gaat opleveren? Want zijn normale apps als rapt.exe en meer. Wat doen jullie hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Laatst online: 19-09 21:11
TweakerVincent schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 22:07:
met de nieuwste windows update is beveiliging veranderd. Ik krijg nu popup dat folder geblokt zijn voor applicaties. Ik weet niet of dat problemen gaat opleveren? Want zijn normale apps als rapt.exe en meer. Wat doen jullie hiermee?
Dat is Controlled folder access. Ik heb het eerst geprobeerd maar ik moest zoveel ook eigen Windows applicaties toevoegen aan de uitzonderingen dat het volgens mij niet zo veel nut meer had. Dus uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005

Pierre

Van nature lui!

Gandalf schreef op zondag 13 mei 2018 @ 11:54:
[...]

Dat is Controlled folder access. Ik heb het eerst geprobeerd maar ik moest zoveel ook eigen Windows applicaties toevoegen aan de uitzonderingen dat het volgens mij niet zo veel nut meer had. Dus uitgezet.
Waar zet je dat precies uit als ik vragen mag Al gevonden hier trouwens klik

[ Voor 18% gewijzigd door Pierre op 13-05-2018 12:05 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 15:41

CasGas

.

Iemand die toevallig weet hoe je windows 10 geinstalleerd krijgt op een Samsung 970 EVO m.2 PCIe?

Net een nieuwe machine in elkaar gezet maar ik krijg het niet geinstalleerd. Ik heb een bootable usb stick en kom netjes door de windows setup tot het moment dat je de drive moet kiezen. Hier staat deze drive ook netjes bij, maar daaronder staat "Windows can't be installed on drive 1 partition 1. Klik je op details zie je:

Windows cannot be installed to this disk. This computers hardware may not support booting to this disk. Ensure that the disks controller is enabled in the computers bios menu.

Dit draait op een MSI Z370 Gaming Pro Carbon AC, ook alle bios settings al gereset maar ook dan snapt de windows installatie het niet.

Dus ik erase dan maar de parititie (die ik eerst al via Parted Magic had moeten aanmaken, maar dan blijf ik dezelfde melding houden.

Zoektocht naar eventuele drivers kan ik ook niet vinden hiervoor, laatste bios (niet de beta) zit ook op het mobo en verder ook bijzonder weinig te vinden op de melding zelf. Iemand een idee?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 23:49
CasGas schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:57:
Iemand die toevallig weet hoe je windows 10 geinstalleerd krijgt op een Samsung 970 EVO m.2 PCIe?

Net een nieuwe machine in elkaar gezet maar ik krijg het niet geinstalleerd. Ik heb een bootable usb stick en kom netjes door de windows setup tot het moment dat je de drive moet kiezen. Hier staat deze drive ook netjes bij, maar daaronder staat "Windows can't be installed on drive 1 partition 1. Klik je op details zie je:

Windows cannot be installed to this disk. This computers hardware may not support booting to this disk. Ensure that the disks controller is enabled in the computers bios menu.

Dit draait op een MSI Z370 Gaming Pro Carbon AC, ook alle bios settings al gereset maar ook dan snapt de windows installatie het niet.

Dus ik erase dan maar de parititie (die ik eerst al via Parted Magic had moeten aanmaken, maar dan blijf ik dezelfde melding houden.

Zoektocht naar eventuele drivers kan ik ook niet vinden hiervoor, laatste bios (niet de beta) zit ook op het mobo en verder ook bijzonder weinig te vinden op de melding zelf. Iemand een idee?
Hier iets aan? YouTube: Fix: Windows cannot be installed to this disk

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got

hp-got

Moi

CasGas schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:57:
[...]
Dit draait op een MSI Z370 Gaming Pro Carbon AC,
[...]
Iemand een idee?
Ik heb een MSI Z170A Pro met een Samsung PCIe SSD. Volgens mij een ander type dan jij noemt, dat kan ik nu niet nakijken, maar de configuratie lijkt er wel wat op......

Ik gebruik in zo'n geval een USB die ik gemaakt heb met de Windows media creation tool.
Opstarten van die stick, als je dan het betreffende schermpje met de disks te zien krijgt alles verwijderen van de SSD, alle partities weggooien.
Je houdt dan een blanco schijf over en dan lukt het bij mij altijd.

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

@hp-got
Ik heb nu een nieuwe iso gemaakt met de media creation tool (schijnbaar had ik nog een oudere versie van windows 10 erop staan)

Nu gaat de installatie goed, maar na de eerste reboot krijg ik al de melding Inaccessible Boot Device, terwijl die juist wel geselecteerd kon worden vanuit de installatie zelf.

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got

hp-got

Moi

CasGas schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:51:
Nu gaat de installatie goed, maar na de eerste reboot krijg ik al de melding Inaccessible Boot Device, terwijl die juist wel geselecteerd kon worden vanuit de installatie zelf.
Het gaat dus vooruit, van niet kunnen installeren naar niet kunnen benaderen als boot schijf.
Het riekt naar BIOS denk ik.

Ik kan nu niet met je meekijken, mijn machine is druk bezig en het duurt nog wel enkele uren voordat hij klaar is en ik de BIOS in kan.

Leidt de suggestie van @Ramon ergens toe?

De enige losse flodder die ik zo kan bedenken is BIOS naar factory defaults zetten, geen ander schijven er aan of er in, en dan kijken wat hij doen wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 01:44
@CasGas Kijk eens naar de bootvolgorde in de BIOS/UEFI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkhimself
FreshMaker schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:30:
[...]

Ziet er prima uit, ja

zetje01 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 13:54:
[...]

Ik zou proberen hetzelfde geheugen te kopen als er al in zit; dan weet je zeker dat dual-channel goed werkt.
OK, first I installed W10 on my current HDD, made me a flash/install USB disk, installed W10 on the SSD, worked great, but..... now I needed to reïnstall ALL apps/programs, as the email base (and that's a "crime" in Seamonkey), AND the hobby Media Center didn't work properly..... SO, 2nd coming was going back to W8.1, and cloning the disk to SSD. I used Samsungs Data Migrate app, and at the end the programm said that cloning failed. Me sad, but, I installed the SSD anyway, and it's a fllying.... Weird, since the fail message, but me happy now....

I don't think I need more RAM than my current 4GB.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
CasGas schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:51:
@hp-got
Ik heb nu een nieuwe iso gemaakt met de media creation tool (schijnbaar had ik nog een oudere versie van windows 10 erop staan)

In je bios op UEFI booting zetten en ik heb zelf van te voren mijn SSD eerst geformatteerd naar een GPT partitie, geen problemen gehad met de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Probbie..... na de heen en weer conversie werkt Onedrive niet meer..... Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
dirkhimself schreef op zondag 13 mei 2018 @ 21:27:
Probbie..... na de heen en weer conversie werkt Onedrive niet meer..... Tips?
Al eens proberen herinstalleren?
https://onedrive.live.com/about/download/

rechtstreekse download: https://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=248256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

Probleem inmiddels verholpen maar toch even updaten..

Er staat een setting over Octane memory optimalisatie instellen. Dit had ik aangezet en daarboven kan je dan je SATA op AHCI zetten.
Omdat ik er geen gebruik van maak (Octane) gaat het mobo bij de eerste volgende reboot de SATA veranderen naar RAID, waardoor bij die boot opeens de disk niet meer te vinden is. Nadat ik Octane had uitgezet bleef die netjes op AHCI staan waardoor het probleem niet meer voorkwam.

Bedankt voor de hulp in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:50
Fijn, ik wou de nieuwe update van windows 10 installeren, ik zit nog op 1709.. dus ik downloaden.. installeren.

Vast loper na vast loper, eindelijk is die klaar! ik opstarten alles weg!

Ik pc uitdrukken snel naar vorige windows versie.. waarom verlopen die updates nooit goed? dit is al de zoveelste waar alles mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:13
Net ontdekt dat 1803 niet lekker werkt icm Kodi shares. Daar kwam ik echter net wat te laat achter, mijn normale pc staat namelijk op het andere schema en had 1803 nog niet gedownload. Omdat het goed leek te gaan had ik hem op de snellere channel (targeted) gezet en is hij gaan downloaden. Nu wil ik echter helemaal niet naar 1803...

Hoe kom ik van die 1803 af? Heb nu updates 'paused' maar op termijn wil ik natuurlijk wel de normale updates voor 1709.

edit: Type terug gezet, reboot, pause ongedaan gemaakt en lijkt erop dat 1803 weg is. Ondertussen feature updates op 90 dagen delay gezet.

[ Voor 14% gewijzigd door sdk1985 op 17-05-2018 02:23 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hier microcode update voor Windows build 1803.
https://support.microsoft.com/en-us/help/4100347

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
sdk1985 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 02:18:
Net ontdekt dat 1803 niet lekker werkt icm Kodi shares.
Over wat voor shares heb je het dan ?
SMB,NFS, Webdav ?

Hier draait Kodi mbv webdav (stack) en SMB (local server) prima namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
FreshMaker schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:19:
[...]

Over wat voor shares heb je het dan ?
SMB,NFS, Webdav ?

Hier draait Kodi mbv webdav (stack) en SMB (local server) prima namelijk.
Zal onder SMB vallen: https://www.reddit.com/r/...te_broke_my_smb_but_only/

Blijkbaar is de 'thuisgroep' verwijdert uit 1803. Mijn Kodi loopt in ieder geval via \\PCNAAM\share

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 17-05-2018 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Tja, dan heb je je SMBrechten nog op oude settings staan.
Windows is al sinds Windwos7 bezig om SMB1 uit te faseren ivm veiligheid.

Wil je dit weer laten werken :
Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkcentrum\Geavanceerde instellingen voor delen

Dan onder ALLE Netwerken :
de 128-bits versleuteling aanpassen naar de 2e optie - 50 of 56bits versleuteling.

En daarnaast zal je een los useraccount aan moeten maken ( bv Media ) die toegang heeft tot de betreffende shares.
Ik gebruik alleen 'nieuwere' apparaten, dus de 128-bits is prima, maar moet wel een usershare gebruiken voor toegang.
Die maak je eenvoudig aan, en geef je de minimale leesrechten op de betreffende drives/folders

Of je zet het hele wachtwoordbeveiligde delen uit, maar dan kan iedereen verder overal bij

[ Voor 6% gewijzigd door FreshMaker op 17-05-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Top!
M'n systeem is weer Meltdown- en Spectre-proof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik had een tijd lang last van het feit dat mijn zoekfunctie in het startscherm niet de programma's kon vinden..

heb daar nu eindelijk een oplossing voor gevonden:
https://superuser.com/que...alculator/1208858#1208858

komt erop neer dat de slider om achtergrond apps te laten draaien in het privacy scherm die search omzeep helpt in "alles" (alleen de 1803 niet getest nog) na de creators update

als je die dus uitzet werkt de zoekfunctie in het startmenu niet goed meer

[ Voor 10% gewijzigd door mschol op 18-05-2018 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
FreshMaker schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:41:

Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkcentrum\Geavanceerde instellingen voor delen

de 128-bits versleuteling aanpassen naar de 2e optie - 50 of 56bits versleuteling.

En daarnaast zal je een los useraccount aan moeten maken ( bv Media ) die toegang heeft tot de betreffende shares.
Ik gebruik alleen 'nieuwere' apparaten, dus de 128-bits is prima, maar moet wel een usershare gebruiken voor toegang.
Die maak je eenvoudig aan, en geef je de minimale leesrechten op de betreffende drives/folders

Of je zet het hele wachtwoordbeveiligde delen uit, maar dan kan iedereen verder overal bij
Je kan toch bij Windows onderdelen in of uitschakelen SMB 1.0 ondersteuning aanzetten, bij mij werkte het daarna weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Barfman schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:14:
[...]

Je kan toch bij Windows onderdelen in of uitschakelen SMB 1.0 ondersteuning aanzetten, bij mij werkte het daarna weer.
Er waren nogal wat kwetsbaarheden in SMBv1, dus ik zou die het liefste helemaal niet gebruiken.
Net zoals veel tips gaan over het maar inschakelen van het guestaccount, terwijl een 'los' media account net zo snel en veiliger in te richten is.

https://www.us-cert.gov/n...osoft-SMBv1-Vulnerability
https://tech.slashdot.org...just-turn-the-service-off
https://www.govcert.bg/en...osoft-smbv1-vulnerability

[ Voor 23% gewijzigd door FreshMaker op 18-05-2018 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 23:59
Hoi,

Na de update kan ik mijn laptop niet meer benaderen vanaf mijn desktop. De optie mappen delen is er niet meer en ik zie nergens hoe ik het weer werkend krijg. Heeft iemand suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Rene44 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 20:14:
Na de update kan ik mijn laptop niet meer benaderen vanaf mijn desktop.
Er is geen thuisgroep meer sinds de update, maar je kunt nog altijd bestanden en mappen delen.

https://support.microsoft...dows-10-homegroup-removed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:51
Arrrggh, wéér m'n touchpad driver weg, maaer veel erger: op 150% wordt de leesbaarheid ruk, in Word en de tekst in Outlook is vreselijk blurry. Het schijnt iets met dpi instellingen te maken te hebben, heb een dpi fix programmaatje geprobeerd (laptop is oorspronkelijk een Windows 8.1 machine) maar dat werkte ook niet. Nu maar op 125%, kleiner, maar wel scherp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Weet iemand al of the laatste windows 10 spring update nu echt veilig is? zonder compatibillity shit of bluescreens?
Ga hem echt niet eerder aanraken voor ze het echt gefixt hebben en het uitvoerig beschouwd word als veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Reconhell schreef op maandag 21 mei 2018 @ 13:18:
Weet iemand al of the laatste windows 10 spring update nu echt veilig is? zonder compatibillity shit of bluescreens?
Die garantie is nooit te geven.
Ga hem echt niet eerder aanraken voor ze het echt gefixt hebben en het uitvoerig beschouwd word als veilig.
Dan kun je gewoon beter een aantal maanden wachten. Lijkt me niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 18:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Reconhell schreef op maandag 21 mei 2018 @ 13:18:
Het ligt een beetje aan wat je aan hardware en software draait. Ze kunnen nooit alle configuraties uittesten.
Wees blij dat ze met een 'ring'-test methode werken waarbij er steeds meer mensen bij komen om het uit te testen. Dus grote problemen komen steeds sneller aan het ligt voordat het daadwerkelijk gepusht wordt naar iedereen.

Anyway, hier draait hij op drie PC's prima, zonder bijwerkingen.
Thewisbone schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:53:
Fijn, ik wou de nieuwe update van windows 10 installeren, ik zit nog op 1709.. dus ik downloaden.. installeren.

Ik pc uitdrukken snel naar vorige windows versie.. waarom verlopen die updates nooit goed? dit is al de zoveelste waar alles mis gaat.
Misschien was je Windows al op bepaalde plekken corrupt. Het kan geen kwaad om eens te proberen om de boel opnieuw te installeren vanuit de Media Creator Tool?

[ Voor 28% gewijzigd door AW_Bos op 21-05-2018 16:43 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 23:59
easyriider schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 23:46:
[...]

Er is geen thuisgroep meer sinds de update, maar je kunt nog altijd bestanden en mappen delen.

https://support.microsoft...dows-10-homegroup-removed
Thank you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:49
Even een vraag hier... ik krijg geen updates meer geïnstalleerd. Welke knop ik ook probeer in het instellingen-menu: het loopt vast. Ik zit nog op build 1709. Ook alle probleemtools van Microsoft helpen niet. Hoe kan het nou weer dat dit niet werkt? Erg vermoeiend dit, bij andere operating systemen werken updates altijd vlekkeloos, alleen bij Windows niet :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Dennis schreef op maandag 21 mei 2018 @ 22:48:
Even een vraag hier... ik krijg geen updates meer geïnstalleerd. Welke knop ik ook probeer in het instellingen-menu: het loopt vast. Ik zit nog op build 1709. Ook alle probleemtools van Microsoft helpen niet. Hoe kan het nou weer dat dit niet werkt? Erg vermoeiend dit, bij andere operating systemen werken updates altijd vlekkeloos, alleen bij Windows niet :-(.
https://support.microsoft...fix-windows-update-errors Al geprobeerd?
Ook last van gehad en heb toen handmatig wat folders in X:\Windows\SoftwareDistribution verwijderd wat het bij mij oploste.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:49
Dank @MeNTaL_TO maar ik krijg nu advies om de media creation tool te gaan gebruiken. De rest helpt niet. Ongelooflijk, wat een gepruts. Als Apple dit soort gezeur had met haar software, dan was de iPhone nooit een succes geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Dennis schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 00:00:
Dank @MeNTaL_TO maar ik krijg nu advies om de media creation tool te gaan gebruiken. De rest helpt niet. Ongelooflijk, wat een gepruts. Als Apple dit soort gezeur had met haar software, dan was de iPhone nooit een succes geworden.
MacOs is een betere vergelijking, https://www.gottabemobile...a-and-reasons-you-should/ .

Verder geen man overboord als je 1803 mist. Voor 1709 kreeg ik gewoon nog updates, die wil je natuurlijk wel normaal krijgen.
FreshMaker schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:41:

Het oude systeem stond niet aan. Er waren al losse user accounts op de NAS gemaakt zodat de andere clients konden inloggen en de rechten van de shares houden daar al rekening mee. Het probleem beperkt zich echt tot Kodi. Zowel op Win10 als AndroidTV kreeg ik geen verbinding. Ik wacht wel een paar maanden met 1803 op de NAS.

Ondertussen 1803 wel draaide op de 8700K, 2500K, 8250U en i3 7100. Bij die vier tot heden geen problemen. Sterker nog, bij de 8700K had ik het probleem dat ik hapering kreeg van popup windows zoals volume control en steam. Dat probleem is nu weg.

[ Voor 64% gewijzigd door sdk1985 op 22-05-2018 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Sanction schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:07:
Nog een irritant puntje, misschien heeft dat met die Google-bug te maken, ik heb een aantel Chrome vensters openstaan, altijd in dezelfde volgorde, maar die volgorde wijzigt sinds gisteren @random, evenals de toetsenbordinstellingen.
Dat was een tijdje weg, maar het is nu weer irritant aanwezig. Nog meer mensen last van? Heb sindsdien - sinds de correctie update - geen updates uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
AW_Bos schreef op maandag 21 mei 2018 @ 16:39:
[...]

Het ligt een beetje aan wat je aan hardware en software draait. Ze kunnen nooit alle configuraties uittesten.
Wees blij dat ze met een 'ring'-test methode werken waarbij er steeds meer mensen bij komen om het uit te testen. Dus grote problemen komen steeds sneller aan het ligt voordat het daadwerkelijk gepusht wordt naar iedereen.

Anyway, hier draait hij op drie PC's prima, zonder bijwerkingen.

[...]

Misschien was je Windows al op bepaalde plekken corrupt. Het kan geen kwaad om eens te proberen om de boel opnieuw te installeren vanuit de Media Creator Tool?
Zou kunnen, heb de windows reparatie tool al uitgevoer.d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gandalf
Thewisbone schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:53:

Er zijn problemen bekend met Intel en Toshiba SSD's:
https://www.ghacks.net/20...e-solid-state-drives-ssd/
En Avast en AVG kunnen ook een probleem geven:
https://news.softpedia.co...-2018-update-521227.shtml

[ Voor 1% gewijzigd door Gandalf op 22-05-2018 14:31 . Reden: AVG toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Gandalf schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:13:
[...]

Er zijn problemen bekend met Intel en Toshiba SSD's:
https://www.ghacks.net/20...e-solid-state-drives-ssd/
En Avast en AVG kunnen ook een probleem geven:
https://news.softpedia.co...-2018-update-521227.shtml
Thanks, maar ik heb een samsung SSD, en gebruikt geen avast of avg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
Thewisbone schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 16:18:
[...]

Thanks, maar ik heb een samsung SSD, en gebruikt geen avast of avg.
Gelukkig maar, ben altijd huiverig wanneer updates niet werken en mensen allerlei adviezen gaan roepen.
Hoop altijd dat eerst het probleem, misschien door een windows troubleshooter, opgelost kan worden voordat men overgaat tot een volledig nieuwe installatie met de nieuwe versie via USB of DVD. Je loopt dan een risico dat niets meer werkt en niet iedereen heeft de kennis om het dan nog op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Gandalf schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 16:46:
[...]

Gelukkig maar, ben altijd huiverig wanneer updates niet werken en mensen allerlei adviezen gaan roepen.
Hoop altijd dat eerst het probleem, misschien door een windows troubleshooter, opgelost kan worden voordat men overgaat tot een volledig nieuwe installatie met de nieuwe versie via USB of DVD. Je loopt dan een risico dat niets meer werkt en niet iedereen heeft de kennis om het dan nog op te lossen.
Ja, ik had de update geinstalleerd, alles liep vast toen uitgedrukt. toen opgestart had die mijn hele profiel verwijderd. toen afgesloten en ging de oude versie van windows weer opstarten.

Beetje raar probleem, maar dat heb ik altijd met mijn pc.

Ik heb hierna het tooltje van tweaking.com gebruikt om mijn windows te repareren.
Dit is opzich gelukt. nu zeurt die wel om de haver klap wanneer die eindelijk eens die update mag installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie ineens tot mijn onaangename verrassing (laptop) dat in Control Panel - large icons en je ziet het in de lijst - in Windows 10 Flash 32 staat opgenomen. Open je dat dan krijg je een of ander vaag menu met storage, camera and mic, playback en 'advanced'. Ik heb dit zelf niet geïnstalleerd en bij de uninstall apps staat Flash niet vermeld. Er lijkt geen gemakkelijke optie te zijn om Flash te verwijderen. Is Flash tegenwoordig een onderdeel van Windows 10, jaren nadat veel computergebruikers en videospelers (Youtube) flash hebben gedumpt omdat het zo onveilig is en het browsers doet vastlopen? :?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2018 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:05

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:45:
Ik zie ineens tot mijn onaangename verrassing (laptop) dat in Control Panel - large icons en je ziet het in de lijst - in Windows 10 Flash 32 staat opgenomen. Open je dat dan krijg je een of ander vaag menu met storage, camera and mic, playback en 'advanced'. Ik heb dit zelf niet geïnstalleerd en bij de uninstall apps staat Flash niet vermeld. Er lijkt geen gemakkelijke optie te zijn om Flash te verwijderen. Is Flash tegenwoordig een onderdeel van Windows 10, jaren nadat veel computergebruikers en videospelers (Youtube) flash hebben gedumpt omdat het zo onveilig is en het browsers doet vastlopen? :?
Ja, dat is ondertussen alweer lange tijd onderdeel van Windows zelf ja.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd wat er straks gaat gebeuren als ik eens 8 weken lang niet mijn laptop gebruik en dan al die updates komen. Na een week gaat Windows al zeiken als ik het even niet op het internet aangesloten heb maar wel de computer start. Paniek! :')
Wildfire schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:51:
[...]

Ja, dat is ondertussen alweer lange tijd onderdeel van Windows zelf ja.
Ik heb W8 ("lange tijd" suggereert dat het ook bij W8 al erin zat) niet gehad en W10 bewust niet gebruikt, buiten het binnenhalen van een licentie en daarna weer een clean install met W7. ;)
Ik maak er een goede gewoonte van om software van Adobe als de plaag te mijden, spijtig dat dat bij W10 niet gemakkelijk kan ondanks dat MS beloofde om het eruit te halen.
https://www.theregister.c...ndows_10_creators_update/
Ik heb maar alles verboden in het menuutje maar ik zou het liever van mijn systeem hebben. Idem voor IE (ooit geprobeerd, en gefaald) en Edge.
Gandalf schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 16:46:
[...]

Dan doe je een clean install. :)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2018 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
is de 2018-05 Cumulatieve update for Windows 10 1709 (KB4103727) De zonoemde "spring update" van dit jaar?

De update was wel heel snel klaar en installed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Reconhell

Onderdelenupdate naar Windows 10, versie 1803 is de spring update en staat bij update geschiedenis.

Als je Windows 10 versie 1803 hebt dan heb je de spring update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:09:
@Reconhell

Onderdelenupdate naar Windows 10, versie 1803 is de spring update en staat bij update geschiedenis.

Als je Windows 10 versie 1803 hebt dan heb je de spring update.
ALs ik windows update doe, staat er, up to date.. no new updates..?

Update history:
http://prntscr.com/jljwqr

[ Voor 5% gewijzigd door Reconhell op 23-05-2018 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Reconhell

Je zit nog op versie 1709 zoals je in je plaatje ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:13:
@Reconhell

Je zit nog op versie 1709 zoals je in je plaatje ziet.
Ja dat was mij duidelijk, echter waarom windows update dan zegt dat ik up to date ben, is mij niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:58

Saven

Administrator

Reconhell schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:14:
[...]

Ja dat was mij duidelijk, echter waarom windows update dan zegt dat ik up to date ben, is mij niet duidelijk.
MS doet alles in fases, anders knallen de servers eruit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Sucessvol geupdate!
Ik zie dat er nieuwe HDR opties zijn.
En gelijk heb ik al een bug te pakken. Als ik de modus uitschakel van HDR in beeldschermpopties. Dan is de kleur niet normaal, nog steeds een HDR tint terwijl TV modus gewoon normaal staat.

Is het nu mogelijk om HDR films te kijken van je hardeschijf in een media player, zonder madvr en troep te gebruiken met deze nieuwe windows update? MADVR heeft nooit voor mij goed gewerkt, net als KODI HDR project. altijd gare kleuren kreeg ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:43
Zojuist na de herstart van de update ook een BSOD. Toen heeft Windows meteen zelf een role back uitgevoerd toen hij weer een herstart deed. Nu draai ik weer op 1709. Laat die update wel even zitten tot over een paar weken / maanden.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat me opvalt bij 1803 tov 1703 waar ik vandaan kwam is dat de verdeling van belasting over cpu cores veel beter is. Ipv alles een beetje belasten worden nu meer cores rustig gehouden waardoor je veel vaker aan de hogere turbo snelheden zit.

Dat maakt de nerf ivm spectre etc ook weer een beetje goed :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
Reconhell schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:05:
is de 2018-05 Cumulatieve update for Windows 10 1709 (KB4103727) De zonoemde "spring update" van dit jaar?

De update was wel heel snel klaar en installed.
En deze bezorgd mij veel problemen, steeds herhalende update na afsluiten.
KPN veilig als virusscanner.

hiervoor had ik de 1803 update verwijderd, omdat de PC helemaal vast zat.

Wat een trammelant.

Bij afsluiten windows 10 elke dag, alleen de keuze bijwerken en afsluiten.
s'morgens begint het weer opnieuw, met bij ongeveer 100 % een roll back. Weer een uur verder.

[ Voor 15% gewijzigd door KLX16 op 24-05-2018 00:19 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
KLX16 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 00:13:
[...]

En deze bezorgd mij veel problemen, steeds herhalende update na afsluiten.
KPN veilig als virusscanner.

hiervoor had ik de 1803 update verwijderd, omdat de PC helemaal vast zat.

Wat een trammelant.

Bij afsluiten windows 10 elke dag, alleen de keuze bijwerken en afsluiten.
s'morgens begint het weer opnieuw, met bij ongeveer 100 % een roll back. Weer een uur verder.
Koop een SSD en zet er een kale windows op.
(en krijg spijt dat je het niet veel eerder hebt gedaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
zetje01 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 00:47:
[...]

Koop een SSD en zet er een kale windows op.
(en krijg spijt dat je het niet veel eerder hebt gedaan.)
Ik krijg spijt, bij een schone install, als ik de programma's die ik er op heb staan helemaal opnieuw moet gaan installeren.

Deze programma's zijn helemaal naar mijn hand ingesteld met externe data url's en projekten databases.

Ik wil helemaal geen schone install, .......ook een keuze........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
KLX16 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 23:13:
[...]
Ik krijg spijt, bij een schone install, als ik de programma's die ik er op heb staan helemaal opnieuw moet gaan installeren.

Deze programma's zijn helemaal naar mijn hand ingesteld met externe data url's en projekten databases.

Meeste zal via de appdata map over te zetten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luchthaak
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
Ik zoek een manier om weer terug te gaan naar 1709 vanaf 1803, omdat er te veel problemen zijn (CPU constant op 25%, software die niet meer werkt of slecht werkt, etc... Iemand die een link naar bvb MS heeft om 1709 installer te downloaden (dus een clean install)? (ik ben natuurlijk te laat om de rollback te doen, want MS heeft bedacht dat ze na een update in 10 dagen de bestanden voor de rollback optie te verwijderen)

Uitgebreid googlen, en dit topic een maand terug lezen heeft me helaas niks betrouwbaars opgeleverd :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005

Pierre

Van nature lui!

Je kan hier kijken Heidoc

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Je kunt Microsoft Windows and Office ISO Download Tool gebruiken om een image van 1709 te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
KLX16 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 23:13:
[...]

Maak een systemimage...
Pagina: 1 ... 91 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.