Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:09
MrMarcie schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 20:43:
[...]

Dank je, maar zie ook dat de echte oplossing er helaas nog niet bijstaat, of ik lees niet goed. Maar ben dus niet de enige :F
2de deel van JackSparrow in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:43
Het updaten zelf ging prima, echter nu blijkt mijn headset helemaal niet meer herkend te worden. Hij is aangesloten via 3,5mm maar hij lijkt gewoon volledig verdwenen. De speakerset doet het nog wel gewoon. Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

De oplossing is ga naar CMD of Powershell en type commande:

mountvol E: /d

Waarbij E = Letter van je nieuwe harddisk. Dan is het opgelost. *O*

Die andere oplossing werkt niet want je krijgt op die E schijf (in mijn geval E) die optie NIET.

Enne gelijk maar ff Fedora 27 geupgrade naar versie 28 (y)

[ Voor 18% gewijzigd door MrMarcie op 01-05-2018 22:05 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Net klaar met een aantal computers updaten naar 1803, en buiten de 'spook drive' niets geks gezien. Bij mij ging de spook drive weg na een reboot.

Update duurt wel even maar op zich merk ik er weinig van. Alles lijkt goed te gaan.
Task list/veredelde alt+tab/windows key+tab voegt voor mij niets toe.

- 3 x i5 3xxx(K) / 8-16GB PC
- 1 x i7 6700K / 16GB PC
- 1 x i7 4770K / 32GB PC
- 2 x i5-4200 / 8GB Laptop

Alles ging goed, geen enkel probleem.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik weet vrij zeker dat bij vorige updates "this might take a while" stond. Microsoft weet inmiddels uit ervaring dat installatie van grote updates gewoon lang duurt :p

Afbeeldingslocatie: https://imagr.eu/up/pF0ZJ_IMG_20180501_205921.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-09 22:37

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Ik heb inmiddels de nieuwe Windows versie (1803), mijn tweede scherm werd niet herkend maar na een reinstall van de driver werkt het tot nu toe prima.

Vraagje, in Google Chrome laden mijn webpagina's zeer langzaam, links onderin staat dan 'resolving host'. Ik heb mijn DNS al aangepast maar dit lijkt niet te werken, verder heb ik cookies disabled binnen Chrome. Het lijkt dat dit gebeurt sinds ik een Internal Hyper V switch heb aangemaakt al weet ik dit niet zeker.

Weet iemand waardoor dit kan komen?

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 01:04
Updaten naar 1803 lijkt na een dagje gebruik vlekkeloos te zijn gegaan, ik moest alleen privacy settings weer aanpassen op sommige vlakken (want natuurlijk werd dat grotendeels gereset).

Enige wat mij keer op keer met deze grote updates verbaasd is dat erna altijd mijn systeemherstel uit staat op C schijf, nou is het een kwestie van even terug inschakelen maar toen dit op de PC van mijn ouders gebeurde was dit minder fijn om te ontdekken paar maanden later (moest hele Windows herinstalleren omdat ik geen herstel punt had om naar terug te keren).

[ Voor 7% gewijzigd door Mizgala28 op 01-05-2018 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 18:06
Op 2 systemen was OpenCL spontaan niet meer beschikbaar, en kon taskmanager de GPU niet meer vinden. (Quadr en UHD 620) Door beide drivers opnieuw (en herhaaldelijk) te un-installen en te her installeren, werkte het weer.

Microsoft Wifi direct virtual adapter driver hield er ook spontaan mee op. Die ge un-installed en Wifi werkt prima zonder.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:14
vandijk schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 23:51:
Op 2 systemen was OpenCL spontaan niet meer beschikbaar, en kon taskmanager de GPU niet meer vinden. (Quadr en UHD 620) Door beide drivers opnieuw (en herhaaldelijk) te un-installen en te her installeren, werkte het weer.
Heb je de nieuwste geïnstalleerd?

http://www.guru3d.com/new...iver-v24-20-100-6025.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Hier ben ik minder gecharmeerd van, geen enkele van de PC's draait thuis op insider builds en deze "functie" had ik altijd op nooit staan en nu ineens kan ik er niks mee?

Iemand met hetzelfde issue hier?

Zucht Microsoft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uo9fSn9Jh8Umjy4Z9XQckxYd/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Mizgala28 op 02-05-2018 05:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:15
Mizgala28 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 05:22:
Hier ben ik minder gecharmeerd van, geen enkele van de PC's draait thuis op insider builds en deze "functie" had ik altijd op nooit staan en nu ineens kan ik er niks mee?

Zucht Microsoft.

[afbeelding]
Kan bevestigen hier het zelfde en ik ben geen insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrMarcie schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 20:52:
[...]

Die andere oplossing werkt niet want je krijgt op die E schijf (in mijn geval E) die optie NIET.

Bedankt, de drive is nu weg, maar die ruimte zijn we wel kwijt en dat is te zien in schijfbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
Mizgala28 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 23:27:
Enige wat mij keer op keer met deze grote updates verbaasd is dat erna altijd mijn systeemherstel uit staat op C schijf
Dat had ik eerdere keren ook, tot mijn grote irritatie. Gelukkig ditmaal niet. Maar bij jou was het wederom raak begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
musicfreak schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 07:03:
[...]

Dat had ik eerdere keren ook, tot mijn grote irritatie. Gelukkig ditmaal niet. Maar bij jou was het wederom raak begrijp ik?
Zoals iedere keer helaas ja, ook op de andere PC's die Windows 10 draaien.

Nog beter, ik moet alweer m'n laptop met Windows 7 pakken om handmatig de equalizer in 10 naar mijn wens in te stellen want ook dat wordt iedere keer verwijderd (is realtek audio programma).

Dat "vlekkeloos" mag dus de prullenbak in, alhoewel echt anders dan normaal ging het niet behalve dat deze keer m'n wallpaper niet veranderd is na de update.
ivo1969 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 06:44:
[...]

Kan bevestigen hier het zelfde en ik ben geen insider
Gelukkig ben ik dus niet de enige, hopelijk lossen ze dit snel op.

[ Voor 9% gewijzigd door Mizgala28 op 02-05-2018 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:30
Opgelost.

[ Voor 90% gewijzigd door Ivan4you op 02-05-2018 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Mizgala28 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 07:33:
Dat "vlekkeloos" mag dus de prullenbak in, alhoewel echt anders dan normaal ging het niet behalve dat deze keer m'n wallpaper niet veranderd is na de update.
Dan heb je geluk, mijn wallpaper was na de update wederom verdwenen. Vervolgens ga je toch weer alle instellingen nalopen. Heel erg vermoeiend dit.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:00

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Iemand ook het probleem dat Explorer.exe steeds crasht om de 3 seconden?

Zie ook:
https://windowsreport.com/explorer-exe-crashes-windows-10-april-update/

Freaking ANNOYING.
Ene blocking bug voor de ander :(

UPDATE:

Geprobeerd de privacy settings te bereiken via Taskmanager.

ms-settings:privacy
ms-settings-privacy:

Beide opties werken niet.
Krijg een foutmelding als ik alleen ms-settings: probeer te openen.

Ms-settings:
File system error:(-2144927438)

Iemand een oplossing?
Heb dit op alle 3 mijn systemen (1 PC, 2 laptops)

UPDATE 2
Opstarten in Safe mode met netwerk werkt, maar privacy instellingen staan al goed.
Na werk weer verder uitzoeken.

Ik draai btw Win 10 Enterprise met Insiders Fast ring.

UPDATE 3 (Maybe ook de oplossing)
OPnieuw opgestaart in Safe mode en daar de Privacy instelling ONLINE aangeklikt en via je MS account alle data die zei hadden verwijderd.
Hierna opnieuw opgestart en het probleem van flikkeren was er voor max 1 minuut.
In Taakbeheer zag ik keiveel processen tekeer gaan.
Tot de rust was weder gekeerd en 2 systemen nu weer draaien.
1 waarop ik dit bericht typ.

Zal komende paar uren de systemen verder testen en een flink aantal keer opnieuw opstarten.
Hopelijk blijft het probleem weg.

Keep you guys posted.

[ Voor 64% gewijzigd door crzyhiphopazn op 02-05-2018 19:16 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
XWB schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:33:
[...]

Dan heb je geluk, mijn wallpaper was na de update wederom verdwenen. Vervolgens ga je toch weer alle instellingen nalopen. Heel erg vermoeiend dit.
Het IS vermoeiend, iedere keer hetzelfde liedje weer na een grote update vind ik sinds dat ik Windows 10 gebruik niet leuk hoe snel ik er ook klaar mee ben vanwege dat het steeds hetzelfde is.

Op Windows 7 of ervoor had ik nooit issues met dat mijn persoonlijke instellingen of zoiets stoms als een equalizer gereset werd, men maakte zich eerder druk om eventuele compatibiliteit en stabiliteit van een update en met Windows 10 zijn die laatste 2 dus bovenop dat.

Het went niet en dat veranderd voor mij niet, daar mag MS eens wat aan doen want er is heus wel een reden waarom ik geen EDGE gebruik bijvoorbeeld dus wijzig dat niet iedere keer na een update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Verwijderd schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 06:47:
[...]

Bedankt, de drive is nu weg, maar die ruimte zijn we wel kwijt en dat is te zien in schijfbeheer.
Het is (in mijn geval) 455Mb !. En volgens mij heeft die windows dat nodig (je ziet 'm ook in drivemanagement) En zo niet, 0,5Gb kan ik wel missen. En anders kan ik altijd later die partities opnieuw indelen, maar ik laat het even zo.

Heb trouwens ook een drive cleanup gedaan, ik geloof die backups wel. 44Gb !! herwonnen.

[ Voor 13% gewijzigd door MrMarcie op 02-05-2018 12:51 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zelf merk ik dat een clean install uiteindelijk toch het beste werkt. Zou mede daarom ook liever gewoon een jaarlijkse update zien dan elk half jaar.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaaNium
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 13:27

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

Ik heb op m'n Dell laptop een schone installatie gedaan (via MediaCreationTool een stick gemaakt, daar van geboot en in de setup via diskpart de harde schijf leeg gemikt). Verliep allemaal prima, alleen als ik eenmaal in Windows 1803 ben, doet m'n touchpad het niet vloeiend. In de voorgaande Windows versie(s) ging die zoals je zou verwachten, en ook in de setup van Windows 10-1803 deed die het goed. Vanzelfsprekend al eens bij Dell de laatste (en een-na-laatste) drivers opgehaald/geinstalleerd, maar zonder resultaat. Ook de BIOS heb ik geupdate, je weet maar nooit, maar dus zonder resultaat.
Iemand nog tips over verbeteren van de bewegingen van 'n Dell touchpad in Windows 10-1803?

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zomborro
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-08 21:38

Zomborro

USCSS Nostromo crew member

Had vanochtend grote problemen met m'n geluid en vooral m'n mic.

Twee uur trouwbleshooten later lijkt het er op dat de mic met de update in de privacy settings UIT gezet is... WTF voor handige feature is dat zeg 8)7 8)7 8)7

Zie ook deze link voor meer zaken die wellicht je aandacht nodig hebben.

It's life, Jim, but not as we know it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaaNium

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

Thnx voor de link, maar tis me best een lijst met 'issues', deze ervaring had ik niet met vorige nieuwe builds van Windows 10.

Mijn probleem staat er dus ook bij;
◾Mouse acceleration and movement seems different to before. Also, reports of mouse lag.

* DaaNium gaat nog maar eens wat spelen met instellingen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Mizgala28 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 05:22:

Zucht Microsoft.

[afbeelding]
Windows systeembeheer; Services; Windows Insider-service, veranderen in Uitgeschakeld.

[ Voor 5% gewijzigd door brommer1 op 02-05-2018 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:49
Is er ook een manier om het windows startmenu (waar die live titels instaan) te verwijderen / te vervangen voor een andere doormiddel van powershell of iets ? Heb nu een aantal clients geupdate voor test op werk maar het startmenu van de gebruikers krijgt dus ook een reset....

*Ik weet dat je een xml kan laden via een gpo maar dan kan de user hem niet meer aanpassen..

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 21:30
DaaNium schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:42:
Thnx voor de link, maar tis me best een lijst met 'issues', deze ervaring had ik niet met vorige nieuwe builds van Windows 10.

Mijn probleem staat er dus ook bij;
◾Mouse acceleration and movement seems different to before. Also, reports of mouse lag.

* DaaNium gaat nog maar eens wat spelen met instellingen :)
Ik heb last van de vertraging met de muis. Als ik als test wat rondjes met de muis draait dan lijkt het alsof er elke 5 seconde even een vertraging is. Ik heb er nog geen oplossing voor gevonden, maar heb er ook nog niet heel veel aandacht aan besteedt omdat ik ergens verwacht dat het met een komende update wel verholpen zal worden. Mocht je de oplossing hebben dan lees ik het graag terug. :)
Het betreft een microsoft muis met de standaard drivers die windows geinstalleerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
Nog een link met problemen en oplossingen:
https://www.windowscentra...common-problems-and-fixes
How to fix Windows Update errors installing April Update
How to fix Windows Update error 0x800F0922 downloading April Update
How to fix unexpected error downloading installation files
How to fix Windows Update error 0x80070020 installing April Update
How to fix missing or damaged update files error 0x80073712
How to fix update isn't applicable to your device problem
How to fix Media Creation Tool errors installing April Update
How to fix stuck downloading updates using the Media Creation Tool
How to fix damaged files on USB bootable media
How to fix error 0x8007025D using an ISO file installing April Update
How to fix storage error 0x80070070 during installation
How to fix error 0x80070522 installing April Update
How to fix Windows 10 before installing a feature update
How to fix compatibility error 0x800F0923 during installation
How to fix driver error 0xC1900101 during installation
How to fix installation error 0x80200056 after accidental restart
How to fix software compatibility error 0xC1900208 during installation
How to fix problems trying to complete the installation
How to fix minimum hardware requirements error 0xC1900200, 0xC1900202
How to fix Windows 10 activation problems
How to fix microphone problems after the Windows 10 April 2018 Update
How to fix Update Assistant stuck downloading Windows 10 April 2018 Update
How to fix slow Alt + Tab while gaming after installing Windows 10 version 1803
How to fix new partition appearing after installing Windows 10 April 2018 Update
How to fix black screen problem on Windows 10 April 2018 Update
How to fix camera access problem after installing Windows 10 April 2018 Update
How to fix Nvidia settings issue after installing Windows 10 version 1803
How to fix GPU issue upgrading Windows 10 version 1803
How to fix Fast Startup disabled after installing Windows 10 version 1803
How to fix System Protection disabled after installing Windows 10 version 1803
How to successfully install the Windows 10 April Update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaaNium

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

Rudie_V schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:54:
[...]

Ik heb last van de vertraging met de muis. Als ik als test wat rondjes met de muis draait dan lijkt het alsof er elke 5 seconde even een vertraging is. Ik heb er nog geen oplossing voor gevonden, maar heb er ook nog niet heel veel aandacht aan besteedt omdat ik ergens verwacht dat het met een komende update wel verholpen zal worden. Mocht je de oplossing hebben dan lees ik het graag terug. :)
Het betreft een microsoft muis met de standaard drivers die windows geinstalleerd heeft.
Helaas nog niks gevonden vandaag wat in de juiste richting wijst.
Bij mij gaat het trouwens alleen om de Dell Touchpad (Synaptics) die brak werkt.
Een 'gewone' USB muis doet het wel goed/vloeiend.
Inmiddels heb ik ook geprobeerd om een driver te installeren van bij Synaptics zelf, maar ook die reageert crappy. Via 'stuurprogramma bijwerken' ook gespeeld met een 'HID Muis', maar ook die zorgt niet voor verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

DaaNium schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:23:
[...]

Bij mij gaat het trouwens alleen om de Dell Touchpad (Synaptics) die brak werkt.
Inmiddels heb ik ook geprobeerd om een driver te installeren van bij Synaptics zelf, maar ook die reageert crappy. Via 'stuurprogramma bijwerken' ook gespeeld met een 'HID Muis', maar ook die zorgt niet voor verbetering.
Ik heb dat probleem ooit ook gehad, kwam door die Transip Sync app. Kijk eens in je taskmanager of er iets niet veel resources vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Na de update naar 1803 is het contrast/helderheid van google chrome een stuk donkerder als de rest. Wit is gewoon zowat grijs. Weet iemand waar ik dat kan aanpassen?

EDIT, het heeft dus met de HDR en WCG (nieuw) functie te maken.
Als die aanstaat blijven de kleuren naar mijn inzien hetzelfde tov wanneer het uitstaat maar wordt Chrome wat donkerder weergegeven.

En toch is het ook vreemd dat wanneer ik de adresbalk klik het veld veel witter is dan wat de (witte) pagina weergeeft.

[ Voor 54% gewijzigd door Steelo op 02-05-2018 19:57 ]

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook de nieuwe Windows update 1803 gedaan.

Even wat moeten worstelen met nieuwere drivers voor m'n SoundBlaster X-Fi Titanium. Maar die werkt nu weer perfect!

Wat ik wel meer vervelend vind is dat ik nu opeens geen bestanden meer kan delen tussen mijn 2 pc's.
Dit kon voorheen gewoon vlekkeloos.
Ik heb alle settings opnieuw nagelopen en waar nodig delen weer ingeschakeld, maar het blijft onmogelijk.
Zijn er meer mensen met dit probleem?

Edit: @Verwijderd Vooralsnog blijkt het hier weer te werken nadat ik Windows het netwerk heb laten resetten op allebei m'n pc's.
To reset your network, go to Start Menu. Search for Settings. Click on Network & Internet. Scroll down until you see the Network Reset link button. Click on it then click Reset now to reset your network.
Afbeeldingslocatie: https://www.trysoda.com/wp-content/uploads/reset-network-computers-not-found-windows-10.png

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2018 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 22:35:
Hier ook de nieuwe Windows update 1803 gedaan.

Even wat moeten worstelen met nieuwere drivers voor m'n SoundBlaster X-Fi Titanium. Maar die werkt nu weer perfect!

Wat ik wel meer vervelend vind is dat ik nu opeens geen bestanden meer kan delen tussen mijn 2 pc's.
Dit kon voorheen gewoon vlekkeloos.
Ik heb alle settings opnieuw nagelopen en waar nodig delen weer ingeschakeld, maar het blijft onmogelijk.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik heb hetzelfde probleem met delen van bestanden. Voorheen zaten al mijn Windows 10 pc's in een homegroup, maar dit onderdeel is dus verwijderd uit 1803. Nu zien de clients de andere pc's op het netwerk niet meer, alleen zichzelf. Ik kan de de pc's wel pingen op IP maar er is niets meer zichtbaar binnen verkenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demokert
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 08:25
Zomborro schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:32:
Had vanochtend grote problemen met m'n geluid en vooral m'n mic.

Twee uur trouwbleshooten later lijkt het er op dat de mic met de update in de privacy settings UIT gezet is... WTF voor handige feature is dat zeg 8)7 8)7 8)7

Zie ook deze link voor meer zaken die wellicht je aandacht nodig hebben.
Hmm jammer dat ik dit bericht niet een uur geleden heb gezien. Ben zojuist teruggegaan omdat mijn microfoon het wel herkend werd, maar leek constant gemute te zijn terwijl dat niet zo was... (logitech 933), was dat bij jou ook het geval ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
brommer1 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:20:
[...]

Windows systeembeheer; Services; Windows Insider-service, veranderen in Uitgeschakeld.
Had ik zelf al gevonden maar toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mensen met KPN Veilig antivirus i.c.m. de April 2018 update die vastlopers of conflicten ervaren?

[ Voor 4% gewijzigd door chim0 op 03-05-2018 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomborro
  • Laatst online: 18-08 21:38

Zomborro

USCSS Nostromo crew member

demokert schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 23:00:
[...]

Hmm jammer dat ik dit bericht niet een uur geleden heb gezien. Ben zojuist teruggegaan omdat mijn microfoon het wel herkend werd, maar leek constant gemute te zijn terwijl dat niet zo was... (logitech 933), was dat bij jou ook het geval ?
Ja klopt helemaal, hij stond wel in Recording devices maar er kwam geen input. Totdat je dan de desbetreffende setting in de Privacy settings aanpast, dan werkt alles in een keer wel. Dus ik neem aan dat het bij jou straks ook allemaal normaal werkt.

Echt bizar dat wanneer 1803 geinstalleerd is je allerlei 'belangrijke nieuwtjes' in het OS te zien krijgt, maar dat deze er niet tussen staat...

It's life, Jim, but not as we know it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:11

RayNbow

Kirika <3

Nou, lijkt erop dat ik op bepaalde machines 1803 niet ga installeren totdat OpenGL stereo quadbuffer weer werkt voor Nvidia Quadro-kaarten. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaaNium

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

MrMarcie schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:25:
[...]

Ik heb dat probleem ooit ook gehad, kwam door die Transip Sync app. Kijk eens in je taskmanager of er iets niet veel resources vraagt.
Het is maar een celly wat de boel vooruit moet trekken, maar ondanks dat staat die idle tussen de 2% en 10% te schommelen, niet echt spannend volgens mij.
Als ik met de muis beweeg gaat het cpu gebruik wel iets omhoog, naar de 10% toe.
Zojuist even geboot in veilige modus opgestart, ook dan reageert de touchpad crappy maar een usb muis gaat prima. The search continues ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
MrMarcie schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 20:52:
[...]

Dank je,ik had hetzelfde probleem en kon niets in de GUI veranderen, dit helpt wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
Verwijderd schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 22:58:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met delen van bestanden. Voorheen zaten al mijn Windows 10 pc's in een homegroup, maar dit onderdeel is dus verwijderd uit 1803. Nu zien de clients de andere pc's op het netwerk niet meer, alleen zichzelf. Ik kan de de pc's wel pingen op IP maar er is niets meer zichtbaar binnen verkenner.
Heb je wel aanstaan dat je pc discoverable is en dat je files en printers wilt delen?
Control Panel\Network and Internet\Network and Sharing Center\Change advanced sharing settings
Turn on network discovery (+ Turn on automatic setup of network connected devices)
Turn on file and printer sharing
Hiermee worden ook nog firewall rules in de windows firewall aangezet mochten die uitstaan.

(@Verwijderd misschien was dit ook bij jouw het probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudie_V schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:37:
[...]

Heb je wel aanstaan dat je pc discoverable is en dat je files en printers wilt delen?
Control Panel\Network and Internet\Network and Sharing Center\Change advanced sharing settings
Turn on network discovery (+ Turn on automatic setup of network connected devices)
Turn on file and printer sharing
Hiermee worden ook nog firewall rules in de windows firewall aangezet mochten die uitstaan.

(@Verwijderd misschien was dit ook bij jouw het probleem)
Ja dat staat allemaal gewoon aan, daarom is het ook zo'n vaag probleem (bug?).
Maar goed, nadat ik het netwerk op beide heb laten resetten werkt alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
BroWohsEdis schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:14:
Ik heb inmiddels de nieuwe Windows versie (1803), mijn tweede scherm werd niet herkend maar na een reinstall van de driver werkt het tot nu toe prima.

Vraagje, in Google Chrome laden mijn webpagina's zeer langzaam, links onderin staat dan 'resolving host'. Ik heb mijn DNS al aangepast maar dit lijkt niet te werken, verder heb ik cookies disabled binnen Chrome. Het lijkt dat dit gebeurt sinds ik een Internal Hyper V switch heb aangemaakt al weet ik dit niet zeker.

Weet iemand waardoor dit kan komen?
Ik had een soortgelijk iets na een vorige update, gaat het pingen ook traag? Wel pingen op een domein wat je nog niet gebruikt hebt, zodat het niet uit de cache gehaald kan worden. Bij mij had het met IPv6 op mijn netwerkkaart te maken, als ik mij goed kan herinneren wilde windows eerst via IPv6 het domein gaan resolven en gezien ik geen IPv6 heb gaat dat niet en duurde het even voordat ie een time out kreeg en verder ging via IPv4. Door IPv6 op mijn netwerkkaart uit te vinken was het probleem opgelost, iets wat ik altijd doet maar toen was vergeten.
Je kan ook de priority van IPv4 en IPv6 aanpassen:
https://www.ghacks.net/20...priorities-in-windows-10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Kan trouwens ook geen drag&drop doen van Filezilla naar mijn PC. Bekend probleem, schijnt ook een bug te zijn in 1803, die MS dus moet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:01
MrMarcie schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:39:
Kan trouwens ook geen drag&drop doen van Filezilla naar mijn PC. Bekend probleem, schijnt ook een bug te zijn in 1803, die MS dus moet oplossen.
Deze heb ik net ff getest met de nieuwste versie van Filezilla (x64 zip version) en hier werkt drag&drop gewoon. Heb Filezilla wel op een andere schijf staan, en niet op de systeem schijf.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Barfman schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 12:19:
[...]

Deze heb ik net ff getest met de nieuwste versie van Filezilla (x64 zip version) en hier werkt drag&drop gewoon. Heb Filezilla wel op een andere schijf staan, en niet op de systeem schijf.
Misschien dat dat de oplossing is. Zal is kijken, nu maar even winscp gebruiken.

https://forum.filezilla-p...iewtopic.php?f=2&p=162976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Sinds vanochtend loopt het hele systeem "random compleet vast, moet naar hibernation gaan en dan weer opstarten (dus geen complete boot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:10

DDX

Sinds ik de 1803 update heb installed heb ik weer last van spellcheck die niet uit kan in Edge.
In het verleden ook wel eens last van gehad, maar weet niet meer wat de fix was.

Settings in control panel staan goed :

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/1gg3d.png

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-09 22:37

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Rudie_V schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:46:
[...]

Ik had een soortgelijk iets na een vorige update, gaat het pingen ook traag? Wel pingen op een domein wat je nog niet gebruikt hebt, zodat het niet uit de cache gehaald kan worden. Bij mij had het met IPv6 op mijn netwerkkaart te maken, als ik mij goed kan herinneren wilde windows eerst via IPv6 het domein gaan resolven en gezien ik geen IPv6 heb gaat dat niet en duurde het even voordat ie een time out kreeg en verder ging via IPv4. Door IPv6 op mijn netwerkkaart uit te vinken was het probleem opgelost, iets wat ik altijd doet maar toen was vergeten.
Je kan ook de priority van IPv4 en IPv6 aanpassen:
https://www.ghacks.net/20...priorities-in-windows-10/
Dit lijkt het probleem te hebben opgelost, ik heb de metric op 2 gezet en het 'resolving host' is nu weg. Het pingen duurde overigens niet lang. Bedankt!

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Delen met apparaten in de directe omgeving in Windows 10 heeft per se Bluetooth nodig?

Info van support.microsoft.com:

"Met de functie Delen in directe omgeving in Windows 10 kunt u documenten, foto's, koppelingen naar websites en nog veel meer delen met apparaten in de buurt via Bluetooth of Wi-Fi.

Als u dit wilt gebruiken, moeten beide pc's (de pc vanwaar u deelt en de pc waarmee u deelt) beschikken over Bluetooth en werken met Windows 10 (versie 1803)."

Op meerdere apparaten zonder Bluetooth kan ik delen in directe omgeving niet inschakelen, de keuze is niet aanwezig.
Delen met Wi-Fi heeft Bluetooth nodig voordat je met Wi-Fi delen kunt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Hier heb ik last van, helaas geen oplossing vooralsnog; mega-irritant

https://hothardware.com/n...dows-10-april-2018-update

https://windowsreport.com...-april-update-pc-freezes/

[ Voor 16% gewijzigd door Sanction op 03-05-2018 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
DaaNium schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:23:
[...]

Ik merk vandaag nu ook dat als ik muziek of video afspeel dat die ook haperen met het afspelen als ook de muis hapert. Ik speel geen spellen om daar in te kijken, maar in de nvidia control panel heb je zo'n nvidia logo ronddraaien en die hapert ook. Wat mij opvalt is dat als ik in de task manager kijk dat het process 'System interrupts' ergens naar de 6-10% schiet op het moment van haperen. Vermoedelijk zal er ergens een driver niet goed zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demokert
Zijn er mensen die Cyberghost VPN gebruiken? Op deze build kan ik ook geen verbinding met een server maken. Op de vorige versie wel. Ik gebruik versie 3108 uit mijn hoofd (zit op het werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de laatste update gaat Windows mij verbieden om sommige software te installeren (en in sommige gevallen lijkt dat zo te zijn maar staan ze het stiekem toch toe). 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Gisteren even van win7 geupgrade naar win10....was in andere taal, dus instellingen konden niet behouden worden, maar files wel..... dus ik dacht mwa dan blijven toch zeker mijn configuratiefiles ook behouden, Nou mooi dat Thunderbird en Firefox er niks mee konden, jammer.

Verder zag ik bij loginscherm "reclame" brrrviesss... Nou ken ik Ms als relaxt, je kan dat uitzetten, maar niet gevonden, die optie. Verder is het pricacy en uitzetoptie-scherm aan begin nu langdradiger en mnder doorzichtig dan in 2016, toen was gewoon alles nee zeggen prima om geen gedoe met het "reclamemodel dat 10 toch heeft" te krijgen.
WEL positief, eindelijk lijkt het oude configuratiescherm toch weg te zijn, althans bijna dood is het. Niet dat het zozeer verbetering is, maar goed.... tijden veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Sjah schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 16:40:
WEL positief, eindelijk lijkt het oude configuratiescherm toch weg te zijn, althans bijna dood is het. Niet dat het zozeer verbetering is, maar goed.... tijden veranderen.
Die zal je nog vaker nodig hebben dan je denkt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:34
Het Configuratiescherm is nog steeds beschikbaar onder Start --> Windows System (als je Engelstalige versie gebruikt). Prefereer het boven de grote blokken van de Lego Duplo interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:12

Tortelli

mixing gas and haulin ass

razRDJ schreef op maandag 30 april 2018 @ 22:51:
Bij elke reboot/unlock van WIndows 10 wordt er nu gevraagd of ik een PIN-Code wil in stellen, terwijl ik helemaal geen PIN-code wil. Kun je dit ook permanent uitschakelen? Is de April 2018 update.
Fresh install van W10 gedaan op mijn laptop (Dell E7440) thuis, gebruik ik niet veel, kortom is mijn testmachine altijd. Nu al irri dat ie constant naar pin vraagt die ik niet in wil stellen, kun je dit ergens uitzetten? 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Vraag, is de nieuwe "spring" windows 10 update nou veilig? Hij is nu officieel toch uit?
Ik brand me vingers er niet aan zolang er nog mogelijk issues zijn zoals bluescreens enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

1803 is hier ook op twee systemen goed geinstalleerd.

Echter op één PC mekkert Windows steeds bij het opstarten na het inloggen met het wachtwoord dat hij een pincode wilt instellen. Ik kan dan steeds op volgende drukken, en op de link "Later een wachtwoord instellem" klikken, maar ik wil gewoon dat hij daar niks over meldt.

Enkel een wachtwoord en, voila!

Hoe zet ik die vraag over die pincode uit?
Sanction schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 12:37:
Sinds vanochtend loopt het hele systeem "random compleet vast, moet naar hibernation gaan en dan weer opstarten (dus geen complete boot).
nieuws: Microsoft werkt aan fix voor vastlopers door Windows 10 April 2018 Up... lijkt wel?

Doe eens Windows-keu+CTRL+SHIFT+B ? Dan lijk je de GUI een reboot te geven.

[ Voor 43% gewijzigd door AW_Bos op 03-05-2018 21:06 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

- dubbel, kan weg--

[ Voor 95% gewijzigd door AW_Bos op 03-05-2018 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Oke dankje dat artikel is upt o date. kut update links laten liggen dus. Doeiiii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Thanks man.

Het is me inmiddels gelukt om de update uit te voeren op de volgende manier:

Via Update Assistant tool van Microsoft's website de upgrade downloaden, zodra ie klaar is met downloaden direct de laptop op Airplane modus zetten waarna ie de installatie gaat doen. En zo is het uiteindelijk wel gelukt met installeren :)

Niks drivers deleten ofzo, gewoon bovenstaande uitvoeren en het komt goed! Reddit _/-\o_

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Sinds deze update als ik een game wil opstarten dan krijg ik alleen mijn bureaublad te zien terwijl op de achtergrond het spel draait.
Geluid loopt gewoon door.

Maakt niet uit welke game ik opstart..
Hoop dat het gefixed wordt.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Volgens mij heb ik een workaround gevonden, vanmiddag hardware acceleration in Chrome uitgezet en geen vastloper meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 18:06
Deze versie heb ik inderdaad geinstalleerd. Het vreemde was dat deze na een ' clean' install in eerste instantie niet werkte. Daarna een uninstall gedaan, waarna Windows zelf herkende dat het de driver al had. Nu werkt het weer.

Het lijkt een redelijk vaak voorkomend probleem te zijn, dat na de 1083 update de video drivers spontaan niet meer goed werken, wat na een herinstallatie van de drivers meestal weer opgelost is.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
vandijk schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 23:10:
[...]

Het lijkt een redelijk vaak voorkomend probleem te zijn, dat na de 1083 update de video drivers spontaan niet meer goed werken, wat na een herinstallatie van de drivers meestal weer opgelost is.
Gebeurt inderdaad vaker dat na een grote update standaard drivers of Windows drivers worden geïnstalleerd. Net zoals dat de kloksnelheden van mijn videokaart teruggezet waren naar de standaard waardes.

Had gisteren bij een kennis bij het inlogscherm twee inlog icoontjes, één van Windows Hello en één van z'n gewone MS account. Kan je die van Hello wegkrijgen op e.o.a. manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:52
demokert schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 16:20:
Zijn er mensen die Cyberghost VPN gebruiken? Op deze build kan ik ook geen verbinding met een server maken. Op de vorige versie wel. Ik gebruik versie 3108 uit mijn hoofd (zit op het werk).
Hier loop ik ook tegenaan. Heb het nog niet voor elkaar gekregen om het weer werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Nog een irritant puntje, misschien heeft dat met die Google-bug te maken, ik heb een aantel Chrome vensters openstaan, altijd in dezelfde volgorde, maar die volgorde wijzigt sinds gisteren @random, evenals de toetsenbordinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Sanction schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:07:

misschien heeft dat met die Google-bug te maken
Die kans acht ik zeer groot. Even wachten op de fix en kijken of het daarmee opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demokert
The Jackel schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:43:
[...]

Hier loop ik ook tegenaan. Heb het nog niet voor elkaar gekregen om het weer werkend te krijgen.
Mocht je een oplossing gevonden hebben laat het me dan aub weten, ik heb zo'n vermoeden dat dit mogelijk ook in de privacy settings zou kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:07
ik gebruik alleen een pincode om in te loggen. Nu kwam ik er laatst achter dat ik mijn wachtwoord vergeten was (safe boot). Kan ik die resetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Iemand een idee hoe ik dat gevraag om die pincode kan uitzetten? Ik wil alleen met een wachtwoord inloggen, en niet steeds gedwongen worden ome en pincode te verzinnen. Kan dat uit?

Ik krijg bij elke inlog steeds de vraag dat ik een pincode moet invoeren, die ik dan via een klein linkje kan verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Instellingen / aanmeldopties en dan kiezen voor het gene wat je prefereert :)

wel eerst opnieuw opstarten en dan kiezen voor aanmeldopties

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2018 11:42 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/c5x8on/20180505_113746.jpg
Ja, maar ik heb nooit een pincode ingesteld, maar hij blijft het constant vragen na het inloggen, of ik die wil instellen.
En dát wil ik niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

-- knip --

[ Voor 97% gewijzigd door AW_Bos op 05-05-2018 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:51
Ik heb hier hetzelfde probleem. Elke keer weer opnieuw vraagt ie om het in te stellen, zwaar irritant. Vond op internet wat registry fixes, maar ik kan me niet voorstellen dat dat de enige oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:41:
[...]

[afbeelding]
Ja, maar ik heb nooit een pincode ingesteld, maar hij blijft het constant vragen na het inloggen, of ik die wil instellen.
En dát wil ik niet!
Wellicht toch eens ingesteld nadat je op het Tweakers abofest geweest was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

tiguan schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:46:
Ik heb hier hetzelfde probleem. Elke keer weer opnieuw vraagt ie om het in te stellen, zwaar irritant. Vond op internet wat registry fixes, maar ik kan me niet voorstellen dat dat de enige oplossing is.
Welke register-fixes? En waar vond je dat?
Verwijderd schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:56:
[...]

Wellicht toch eens ingesteld nadat je op het Tweakers abofest geweest was :P
Zoveel bier drink ik niet hoor :P

[ Voor 24% gewijzigd door AW_Bos op 05-05-2018 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:51
@AW_Bos Deze https://www.top-password....in-login-in-windows-10-8/

Heb 't zelf nog niet geprobeerd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Je kan ook hetzelfde wachtwoord instellen als pin :+
Hoeft niet enkel cijfers te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:24

Pierre

Van nature lui!

Gisteren kreeg de pc (Dell Optiplex) van mijn vriendin ook de nieuwe update, duurde even maar na een reboot werd de update weer terug gedraaid. Hebben dat meer mensen hier gehad, en wat zou de oorzaak kunnen zijn.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-09 14:49
Pierre schreef op maandag 7 mei 2018 @ 08:57:
Gisteren kreeg de pc (Dell Optiplex) van mijn vriendin ook de nieuwe update, duurde even maar na een reboot werd de update weer terug gedraaid. Hebben dat meer mensen hier gehad, en wat zou de oorzaak kunnen zijn.
Dat kan van alles zijn. Zonder foutmelding en/of logfile kunnen wij je moeilijk helpen. Op deze website een mooi overzicht van de voorkomende foutmeldingen met mogelijke fixes.

In C:\Windows\Panther vind je mogelijk nog wat logfiles terug van de installatie.

[ Voor 14% gewijzigd door FREAKJAM op 07-05-2018 09:27 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:24

Pierre

Van nature lui!

FREAKJAM schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:25:
[...]

Dat kan van alles zijn. Zonder foutmelding en/of logfile kunnen wij je moeilijk helpen. Op deze website een mooi overzicht van de voorkomende foutmeldingen met mogelijke fixes.
Ja deze had ik gevonden, heb voor nu de windows update service even uitgezet, vanmiddag thuis maar eens kijken waar het fout gaat.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Die patch komt vandaag, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
Windows 10 1803 update KB4103721 is uit, maar helaas geen fix voor het freezen van het systeem elke 5 seconde.. :(
https://www.catalog.updat...m/Search.aspx?q=KB4103721

https://support.microsoft...ndows-10-update-kb4103721
Improvements and fixes

This update includes quality improvements. No new operating system features are being introduced in this update. Key changes include:
  • Addresses an issue with the April 2018 Windows Servicing update that causes App-V Scripts (User Scripts) to stop working.
  • Addresses an issue that prevents certain VPN apps from working on builds of Windows 10, version 1803. These apps were developed using an SDK version that precedes Windows 10, version 1803, and use the public RasSetEntryProperties API.
  • Addresses additional issues with updated time zone information.
  • Addresses an issue that may cause an error when connecting to a Remote Desktop server. For more information, see CredSSP updates for CVE-2018-0886.
  • Security updates to Windows Server, Microsoft Edge, Internet Explorer, Microsoft scripting engine, Windows app platform and frameworks, Windows kernel, Microsoft Graphics Component, Windows storage and filesystems, HTML help, and Windows Hyper-V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Sjezus, dat heeft nogal wat impact. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:08
Rudie_V schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 19:34:
Windows 10 1803 update KB4103721 is uit, maar helaas geen fix voor het freezen van het systeem elke 5 seconde.. :(
https://www.catalog.updat...m/Search.aspx?q=KB4103721

https://support.microsoft...ndows-10-update-kb4103721

[...]
Update heeft hier niets gedaan voor 'updated time zone information'. :s

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I0UWzdVK2PKSsNyPAL2npDrE/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Ik heb na de update nog geen enkele vastloper gehad eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
Yonix schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 20:34:
[...]

Update heeft hier niets gedaan voor 'updated time zone information'. :s

[afbeelding]
Bij kan ie ook niet synchroniseren merk ik. Opzich vreemd want het heeft het wel gedaan, want ik maak altijd een regel aan in de firewall en test altijd of dit werkt. Synchroniseren met de andere tijdserver werkt wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Als ik W10 wil installeren op mijn 8.1 pc,

1) raak ik dan alles kwijt wat nu op C:\ staat?

2) heeft het ECHT meerwaarde om PRO NL te installeren ipv HOME NL? (i7 privé PC)

3) In de Windows store is W10 nogal prijzig, maar ik zie ook prijzen van 10~20 euro, je krijgt dan een code via email, waarna je W10 kan installeren en valideren. Is dit wel legaal/betrouwbaar?

4) Ik heb ook gedacht aan een SSD voor de systeemschijf, en mijn huidige HDD als opslag te gebruiken. Kan ik dan in eerste instantie de SSD plaatsen naast de HDD, en gewoon alles laten staan op de HDD en later alle Windows bestanden verwijderen (na installatie W10 op SSD), of moet ik dat éérst doen, dan de schijven plaatsen (c:\ SSD en ?:\ HDD), en dán W10 installeren (vanaf Media Creation disk)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:32
dirkhimself schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:04:

2) heeft het ECHT meerwaarde om PRO NL te installeren ipv HOME NL? (i7 privé PC)

3) In de Windows store is W10 nogal prijzig, maar ik zie ook prijzen van 10~20 euro, je krijgt dan een code via email, waarna je W10 kan installeren en valideren. Is dit wel legaal/betrouwbaar?

4) Ik heb ook gedacht aan een SSD voor de systeemschijf, en mijn huidige HDD als opslag te gebruiken. Kan ik dan in eerste instantie de SSD plaatsen naast de HDD, en gewoon alles laten staan op de HDD en later alle Windows bestanden verwijderen (na installatie W10 op SSD), of moet ik dat éérst doen, dan de schijven plaatsen (c:\ SSD en ?:\ HDD), en dán W10 installeren (vanaf Media Creation disk)?
4: Doen! Gewoon (eindelijk) windows vanaf een SSD draaien; je zult spijt krijgen dat je het niet eerder hebt gedaan. En, je mag gewoon verschillende windows-installaties op verschillende schijven hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
1) NIet als je kiest voor een installatie 'met behoud van mijn instellingen'

2) Het heeft natuurlijk meerwaarde, maar of jij daar voordeel mee gaat doen... ?

3) Je hebt in jouw geval geen code nodig, die van de 8 wordt gewoon overgenomen. Kopen heeft dus geen zin. (btw: over die goedkope keys zijn hier al een aantal topics over langsgekomen met uitvoerige commentaar. Wil je dus het antwoord op die vraag weten, gebruik even de zoekfunctie

4) hier treed ik Zeje01 bij.
Moest ik in jouw geval zijn, ging ik een systeembackup maken van mijn C, dan de SSD inpluggen en die backup (van je 8 dus) op je SSD zetten. Dan afsluiten, SSD in de plaats van de HDD zetten, HDD voorlopig eruit laten, booten van je SSD en Win 10 er op. Daarna HDD er terug in en gewoon je oude 8 in verkenner gaan wissen. (het is wellicht mogelijk dit met de 2 schijven ingeplugd te doen, maar dit is wel een zekere manier om te zorgen dat je 10 idd op je SSD komt)

[ Voor 8% gewijzigd door passer op 09-05-2018 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
passer schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:02:
1) NIet als je kiest voor een installatie 'met behoud van mijn instellingen'

2) Het heeft natuurlijk meerwaarde, maar of jij daar voordeel mee gaat doen... ?

3) Je hebt in jouw geval geen code nodig, die van de 8 wordt gewoon overgenomen. Kopen heeft dus geen zin. (btw: over die goedkope keys zijn hier al een aantal topics over langsgekomen met uitvoerige commentaar. Wil je dus het antwoord op die vraag weten, gebruik even de zoekfunctie

4) hier treed ik Zeje01 bij.
Moest ik in jouw geval zijn, ging ik een systeembackup maken van mijn C, dan de SSD inpluggen en die backup (van je 8 dus) op je SSD zetten. Dan afsluiten, SSD in de plaats van de HDD zetten, HDD voorlopig eruit laten, booten van je SSD en Win 10 er op. Daarna HDD er terug in en gewoon je oude 8 in verkenner gaan wissen. (het is wellicht mogelijk dit met de 2 schijven ingeplugd te doen, maar dit is wel een zekere manier om te zorgen dat je 10 idd op je SSD komt)
Bedoel je dat ik gratis kan upgraden van 8.1 naar 10? Wissiknie.....

In dat geval is de werkwijze zoals je uitlegt bij 4 interessant. Maar is het niet zo, dat als ik de configuratie wijzig op een W10 systeem, de validatie niet meer geldig is, of is dat niet meer zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
[quote]dirkhimself schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:28:
[...]

Bedoel je dat ik gratis kan upgraden van 8.1 naar 10? Wissiknie.....
In principe is het niet meer mogelijk, periode is afgelopen - in praktijk gaat het nog wel - er is hier trouwens een topic over (maar 'k weet het niet zo direct te vinden - 'k zou zeggen: even zoeken op Got hier?)
dirkhimself schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:28:
[...]
In dat geval is de werkwijze zoals je uitlegt bij 4 interessant. Maar is het niet zo, dat als ik de configuratie wijzig op een W10 systeem, de validatie niet meer geldig is, of is dat niet meer zo?
Als je het moederbord gaat wijzigen, klopt dit. Voor het veranderen van een disk speelt dit geen rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

De grootste verschillen

Ik heb hier een aantal machines draaien, o.a. ééntje op Windows 10 Home en één op Windows 10 Pro maar de Pro features heb ik vooralsnog niet nodig gehad of zelfs maar gebruikt. Dus ja "meerwaarde" in de zin van "meer features" maar als je prima kunt slapen zonder de extra's van de Pro versie zou ik lekker kiezen voor Home. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ik zou eerst een usb maken via mediacreator en een update doen.
Kans is aanwezig dat jouw pc gewoon onder de "free" updates valt nog.

Ik probeer bij 'oude' pc's altijd eerst een update te doen, en te laten activeren.
Tot nog toe altijd gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de april update nu op 3 laptops draaien en allen hebben ze last van een soort 'lag' bij het sluiten van schermen. De animatie blijft net eventjes hangen op de achtergrond bij sluiten van browser of andere apps.

Is hier iets over bekend? Ik probeer te zoeken in het topic maar krijg telkens een time-out op mijn zoekopdracht op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
FreshMaker schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 18:54:
[...]

Ik zou eerst een usb maken via mediacreator en een update doen.
Kans is aanwezig dat jouw pc gewoon onder de "free" updates valt nog.

Ik probeer bij 'oude' pc's altijd eerst een update te doen, en te laten activeren.
Tot nog toe altijd gelukt.
Allereerst iedereen bedankt voor alle info!

Ik denk gezien de info die ik van jullie allemaal heb, dat ik het beste een SSD kan aanschaffen. Dan als eerste een usb maken van mijn 8.1 via mediacreator, dan de SSD installeren ipv de huidige HDD, daarop 8.1 installeren mbv de USB stick, en daarna upgraden, correct?

En dan uiteraard de HD terugplaatsen voor opslag....

PS (1): tips vwb welke SSD? Ik zat te denken aan 240GB.

PS (2): upgraden met de tool Windows10Upgrade24074.exe? (https://computertotaal.nl...s-10-nog-steeds-mogelijk/)

[ Voor 14% gewijzigd door dirkhimself op 10-05-2018 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zou de stap om 8.1 op een nieuwe ssd te installeren overslaan.
Je kan inderdaad dat computertotaal artikel volgen natuurlijk, maar doe dat op de huidige install.

Als je eenmaal win10 op je PC hebt, staat deze 'geregistreerd' en kan je later gewoon een SSD plaatsen en een nieuwe schone install uitvoeren.

Qua grootte zo ik minimaal 500GB nemen, 240GB is prima als bootdisk, maar voor een volledig systeem redelijk krap

[ Voor 4% gewijzigd door FreshMaker op 10-05-2018 10:08 ]

Pagina: 1 ... 90 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.