Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:28
Heeft iemand de update al via de Update Assistant binnen gekregen? Hier geeft ie nog steeds aan dat ik al op de laatste versie zit. Gezien de vakantie is vandaag een mooie dag om te updaten, liever dan binnenkort tijdens werktijd :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 20:31

Zorian

What the fox?

The__Virus schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:40:
Heeft iemand de update al via de Update Assistant binnen gekregen? Hier geeft ie nog steeds aan dat ik al op de laatste versie zit. Gezien de vakantie is vandaag een mooie dag om te updaten, liever dan binnenkort tijdens werktijd :X.
Ik zit ook al te gluren af en toe, maar tot zover no dice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
Zal deze "Spring Update" ook niet rond 19:00 NL tijd beschikbaar komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

bluecupra schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:39:
Ga ik wel vanuit ja, is meestal zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:07

Wildfire

Joy to the world!

Zorian schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:03:
[...]

Jammer, ben vandaag vrij en dan had ik mooi een verse install van Windows kunnen doen. Maar na zevenen vanavond ga ik daar niet meer aan beginnen.

Dan maar volgende week :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zorian schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:18:
[...]

Ik zit ook al te gluren af en toe, maar tot zover no dice.
Ik verbaas me wel eens over berichten als deze. Het geeft de indruk dat sommigen bij elke grote update zitten te trappelen van ongeduld. Bijna op de manier zoals kleine kinderen dat hebben met sinterklaas. Zijn de toevoegingen of verbeteringen nou echt zo belangrijk? Eerlijk gezegd heb ik daar nooit iets van gemerkt. Eerder het tegendeel, want ik moet elke keer een kleinigheid opnieuw instellen. Niet erg, maar toch.
Ik wacht dan ook altijd rustig af. Prima als ik een van de eersten ben, ook prima als ik achteraan sta in de wachtrij. En ze hebben me nog nooit overgeslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als je de bron bekijkt van de Microsoft Windows website staat er al een stukje html als comment over deze update:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<div id="option2home">                                  
    <div data-grid="col-11" class="m-banner">                                       
        <h1 class="c-heading f-lean">De update voor Windows&amp;nbsp;10, april 2018 is nu beschikbaar</h1> 
        <p class="c-paragraph-1">Voor de allerbeste ervaring wordt de update automatisch verwerkt zodra je pc er klaar voor is. Kun je niet wachten? Meer informatie over de update en over hoe je deze nu al kunt downloaden.<sup>*</sup>
        </p>                                        
        <mscom:conditional instancename="Windows-10" propertyexists="true" targetingexpression="OperatingSystem::Windows Phone10||OperatingSystem::Windows10">                                      
            <p class="c-group" xmlns:mscom="http://schemas.microsoft.com/CMSvNext">                            
                <mscom:link controltheme="default" disablebitracking="false" target="_blank" htmlcustomattributes="{'aria-label':'Meer informatie over de update voor Windows 10, april 2018'}" href="https://blogs.windows.com/windowsexperience/?p=160177&amp;ICID=Windowscom1" classoverride="c-call-to-action c-glyph ">Meer informatie
                </mscom:link>                            
                <mscom:link controltheme="default" disablebitracking="false" target="_self" htmlcustomattributes="{'aria-label':'Download de update voor Windows 10, april 2018'}" href="ms-settings:windowsupdate" classoverride="c-call-to-action c-glyph ">Download de update
            </p>                                        
        </mscom:conditional>                                        
        <mscom:conditional instancename="NonWindows-10" propertyexists="false" targetingexpression="OperatingSystem::Windows Phone10||OperatingSystem::Windows10">                                      
            <p class="c-group" xmlns:mscom="http://schemas.microsoft.com/CMSvNext">                            
                <mscom:link controltheme="default" disablebitracking="false" target="_blank" htmlcustomattributes="{'aria-label':'Meer informatie over de update voor Windows 10, april 2018'}" href="https://blogs.windows.com/windowsexperience/?p=160177&amp;ICID=Windowscom1" classoverride="c-call-to-action c-glyph ">Meer informatie
            </p>                                        
        </mscom:conditional>                                    
    </div>                              
</div>

https://www.microsoft.com/nl-nl/windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-09 08:21
Volgens wat ik gelezen heb komt vandaag alleen de ISO uit en vindt de uitrol via windows update vanaf volgende week plaats.
The April 2018 Update will be available as a free download beginning Monday, April 30.
https://blogs.windows.com...he-new-windows-10-update/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Techneut schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:49:
[...]

[...]
Ik verbaas me wel eens over berichten als deze. Het geeft de indruk dat sommigen bij elke grote update zitten te trappelen van ongeduld. Bijna op de manier zoals kleine kinderen dat hebben met sinterklaas. Zijn de toevoegingen of verbeteringen nou echt zo belangrijk? Eerlijk gezegd heb ik daar nooit iets van gemerkt. Eerder het tegendeel, want ik moet elke keer een kleinigheid opnieuw instellen. Niet erg, maar toch.
Ik wacht dan ook altijd rustig af. Prima als ik een van de eersten ben, ook prima als ik achteraan sta in de wachtrij. En ze hebben me nog nooit overgeslagen.
Je bent een Tweaker of je bent het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01

Yaz

Techneut schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:49:
[...]

[...]
Ik verbaas me wel eens over berichten als deze. Het geeft de indruk dat sommigen bij elke grote update zitten te trappelen van ongeduld. Bijna op de manier zoals kleine kinderen dat hebben met sinterklaas.
Ik merk juist heel veel van de aanpassingen. Zit er ook om een paar echt te springen. Tis dat ik op mijn zakelijke machine geen preview meer kan/mag draaien maar anders zat ik vooraan de foodchain om het maar zo te zeggen.

En ja, dit is een soort van Sinterklaas voor mij. Net zoals de e3 presentaties, Gamescon en misschien die ene leuke film waar ik al zo lang op wacht.

Gamertag: YazNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorian schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:03:
[...]

Zal druk worden om 1900H :) hier 3x W10 Pro updaten oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

De iso's van de April Update zijn beschikbaar via Heidoc.
Heb zojuist de English (International) en de Dutch binnen gehengeld.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/suAQnFX.png

[ Voor 18% gewijzigd door Zorian op 30-04-2018 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zorian schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:25:

[afbeelding]
Thanks, iso aan het downloaden, gaat alleen wel ergtraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:26
Zorian schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:25:

[afbeelding]
Stomme vraag misschien, maar als ik WIndows 10 opnieuw wil installeren via USB-stick, dan moet ik nog even wachten zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

outlandos schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:45:
[...]

Stomme vraag misschien, maar als ik WIndows 10 opnieuw wil installeren via USB-stick, dan moet ik nog even wachten zeker?
Nee dan heb je juist deze iso nodig.
ido schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:38:
[...]

Thanks, iso aan het downloaden, gaat alleen wel ergtraag :)
Even opnieuw starten. Eerste poging ging ook traag bij mij. 2e gewoon met 120MB/s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Check, update hier net gevonden (paar min. terug nog niet), nu maar afwachten van hoe lang 't gaat duren.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01

Yaz

Gamertag: YazNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microburst
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De update is via Windows Update te installeren nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
Hij komt bij mij binnen als normale windows update:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LQCXahf.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
cracking cloud schreef op maandag 30 april 2018 @ 19:05:
Hij komt bij mij binnen als normale windows update:

[afbeelding]
With ^, met ~40MBps :)

edit: De max snelheid van mijn verbinding is meer dan 2* zo hoog, geloof dat ik mijn W10-VM eens een VMXNET3 NIC moet geven, de standaard NIC genereerde nogal wat interrupts met hoge CPU-load en (daardoor?) lagere netwerksnelheid dan zou moeten...

Inmiddels op 80% installeren :)

[ Voor 36% gewijzigd door Raven op 30-04-2018 19:21 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Update is binnen via de standaard Windows update. Snelheid is erg netjes, trok mijn 500Mb glasvezel lijn dicht.

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/knipsel4wpfx.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Caayn schreef op maandag 30 april 2018 @ 19:06:
Update is binnen via de standaard Windows update. Snelheid is erg netjes, trok mijn 500Mb glasvezel lijn dicht.

[afbeelding]
Yep,, hier ook:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QnS9rui.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
Microsoft wil graag gehaat worden

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/goRza2o.png

Die stond er voor de update namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:20
cracking cloud schreef op maandag 30 april 2018 @ 19:50:

[afbeelding]

Oh jee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:16

[afbeelding]

Als dat echt zo is dan ga ik edge nog meer haten dan ik nu al doe. Ze proberen alles om edge te laten draaien terwijl ik heel die browser liever nooit meer online zie

Cloud ☁️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:41
Aanstellers.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 18:41
Wie heeft een droge download-link naar de iso op ms.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

[afbeelding]

Hier niet :P , bureaublad ziet er nog net zo uit als voor de update.

Zie wel iets vaags, een programma genaamd "Microsoft-account" op de startbalk dat nergens anders te zien is en vastgelopen lijkt te zijn. Zo VM nog maar eens herstarten, misschien een restant van de privacy-gerelateerde vragen na 1e start.
edit: vanzelf verdwenen.

En later maar eens kijken of puinruimen noodzakelijk is...

(Voor de oplettende lezer, ik heb in een VM een niet-LTSB/C versie draaien ;) )

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
Niet per sé een hekel aan Edge, maar meer aan de manier waarop Microsoft het er door probeert te drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Sjah schreef op maandag 30 april 2018 @ 19:54:
Is er denk ik niet, als je de download doet zonder de tool, dan krijg je een unieke link die max 24 uur geldig is.

bv:
https://software-download...69efc792337afc7905d727bc2
(als je naar https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 gaat met een incompatibel systeem, of gewoon met een 'User-Agent-switcher' extensie dan kan je hem downloaden zonder tool)

[ Voor 40% gewijzigd door SmokingCrop op 30-04-2018 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sjah schreef op maandag 30 april 2018 @ 19:54:
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 => April Update :)
HKLM_ schreef op maandag 30 april 2018 @ 19:53:
[...]

Als dat echt zo is dan ga ik edge nog meer haten dan ik nu al doe. Ze proberen alles om edge te laten draaien terwijl ik heel die browser liever nooit meer online zie
Lastig? EDGE draait vreselijk effectief als je regelmatig netjes je browser / PC afsluit (zoals op werk ofzo). Het enige waar ik EDGE op betrap, is dat er een memory-leak zit in hun eigen Mixer.com website; die tikt ongeveer 60MB/uur weg. Laat je toevallig je browser open staan, zit je na 2 dagen dus op 3.5GB RAM verbruik.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ben benieuwd, de update assistent trekt hem momenteel binnen. Ik hoop dat ik, zoals bij een eerdere upgrade, geen driver issues krijg. De laatste major upgrade van Windows 10 heeft de drivers van de laptop op mijn werk gemold (thuiszorg, 1 team laptop die ik dan maar onderhoud) en dat duurde even voordat ik die weer werkend had :

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:54
Raven schreef op maandag 30 april 2018 @ 19:55:
[...]

Hier niet :P , bureaublad ziet er nog net zo uit als voor de update.

Zie wel iets vaags, een programma genaamd "Microsoft-account" op de startbalk dat nergens anders te zien is en vastgelopen lijkt te zijn. Zo VM nog maar eens herstarten, misschien een restant van de privacy-gerelateerde vragen na 1e start.
edit: vanzelf verdwenen.

En later maar eens kijken of puinruimen noodzakelijk is...

(Voor de oplettende lezer, ik heb in een VM een niet-LTSB/C versie draaien ;) )
Dit is echter wel een officiele "feature" volgens de changelog, edge staat nu standaard op je bureaublad. Heb er zelf niets op tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Mrjraider mocht het niet bevallen; er wordt een volledige rollback aangeboden. Ja, of dat netjes werkt, weet ik niet precies maar het is aanwezig :) Het is niet anders dan de upgrade van Windows 7 naar 10 of de laatste Fall Update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 30 april 2018 @ 20:03:
@Mrjraider mocht het niet bevallen; er wordt een volledige rollback aangeboden. Ja, of dat netjes werkt, weet ik niet precies maar het is aanwezig :) Het is niet anders dan de upgrade van Windows 7 naar 10 of de laatste Fall Update.
We zien wel waar het schip strand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05:44

JoeZuCK

_Fonz > all.

Avira zegt mij dat hij Hosts files protect voor veranderingen. Is dat met deze update niet juist de bedoeling?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
MAX3400 schreef op maandag 30 april 2018 @ 19:57:
[...]

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 => April Update :)

[...]

Lastig? EDGE draait vreselijk effectief als je regelmatig netjes je browser / PC afsluit (zoals op werk ofzo). Het enige waar ik EDGE op betrap, is dat er een memory-leak zit in hun eigen Mixer.com website; die tikt ongeveer 60MB/uur weg. Laat je toevallig je browser open staan, zit je na 2 dagen dus op 3.5GB RAM verbruik.
Dat bedoel ik, ik sluit op werk nooit mijn pc af ik reboot hem alleen voor updates voor de rest staat die altijd aan. Ding vreet memory, interface ziet er niet uit, sommige dingen werken niet in edge. Laat ze eerst maar eens wat meer sleutelen aan de browser dan probeer ik het wel weer een keer.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:20

Vis

Ik krijg deze melding tijdens installatie van de nieuwe update op mn laptop:

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2u8uemh.jpg

Wat wil dit zeggen, en wat te doen?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Vis schreef op maandag 30 april 2018 @ 20:37:
Wat wil dit zeggen, en wat te doen?
Disconnect even alle USB-C / Thunderbolt / HDMI kabels, start de machine opnieuw op, zorg dat je een single display hebt in je Windows Settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

MAX3400 schreef op maandag 30 april 2018 @ 20:38:
[...]

Disconnect even alle USB-C / Thunderbolt / HDMI kabels, start de machine opnieuw op, zorg dat je een single display hebt in je Windows Settings.
Ik heb momenteel (ook tijdens begin van de installatie) niks aangesloten.
En wat bedoel je met single display?

Ik heb een Alienware laptop met 4K scherm, welke via lichte taken in Optimus draait (interne gpu) en met games bijvoorbeeld automatisch overschakeld naar de andere (1070 GTX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Vis schreef op maandag 30 april 2018 @ 20:43:
[...]

Ik heb momenteel (ook tijdens begin van de installatie) niks aangesloten.
En wat bedoel je met single display?
Sorry, dat je inderdaad geen extra schermen hebt aangesloten en als je je display settings bekijkt, dat er maar 1 scherm gedefinieerd is.
Ik heb een Alienware laptop met 4K scherm, welke via lichte taken in Optimus draait (interne gpu) en met games bijvoorbeeld automatisch overschakeld naar de andere (1070 GTX)
Kan je de GTX uitschakelen in de BIOS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

cracking cloud schreef op maandag 30 april 2018 @ 19:56:
[...]

Niet per sé een hekel aan Edge, maar meer aan de manier waarop Microsoft het er door probeert te drukken.
Het is een icoontje...da‘s pure bedreiging. Op de desktop nog wel...wat een hardcore bikkels bij MS 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

MAX3400 schreef op maandag 30 april 2018 @ 20:44:
[...]

Sorry, dat je inderdaad geen extra schermen hebt aangesloten en als je je display settings bekijkt, dat er maar 1 scherm gedefinieerd is.

Check

[...]

Kan je de GTX uitschakelen in de BIOS?
Dit doet het systeem automatisch al.. damn.. op Reddit via t Alienware topic ook al meerdere mensen met dit probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Waar is Silent Hours heen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Jv82yEV.png

Krijg nu van alles en nog wat notificaties en ik wil dus 0,0% notificaties hebben.
Voorheen was er de optie voor Silent Hours.

[ Voor 11% gewijzigd door Zorian op 30-04-2018 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Vis schreef op maandag 30 april 2018 @ 20:52:
[...]

Dit doet het systeem automatisch al.. damn.. op Reddit via t Alienware topic ook al meerdere mensen met dit probleem..
Vervelend dit; dan houdt het voor mij even op qua troubleshooting.

Volgens mij had Alienware een half jaar geleden ook al "gezeik"; de GPU's deden raar, de webcam snapte Windows Hello niet etc.

Als ik jou was, zou ik 1803 dus even uitstellen/overslaan en wachten tot Dell met een oplossing gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

MAX3400 schreef op maandag 30 april 2018 @ 20:56:
[...]

Vervelend dit; dan houdt het voor mij even op qua troubleshooting.

Volgens mij had Alienware een half jaar geleden ook al "gezeik"; de GPU's deden raar, de webcam snapte Windows Hello niet etc.

Als ik jou was, zou ik 1803 dus even uitstellen/overslaan en wachten tot Dell met een oplossing gaat komen.
Oke thanks iig voor je tips.

Zal ik dan in deze melding op t kruisje klikken rechtsbovenin, of op de knop Installatie ongedaan maken en doorgaan drukken? Durf het niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Vis schreef op maandag 30 april 2018 @ 20:58:
[...]

Oke thanks iig voor je tips.

Zal ik dan in deze melding op t kruisje klikken rechtsbovenin, of op de knop Installatie ongedaan maken en doorgaan drukken? Durf het niet |:(
Ik zou die knop proberen.
Hooguit dat je bijvoorbeeld een GPU driver opnieuw moet installeren bijvoorbeeld.
Maak anders een screenshot van je huidige geïnstalleerde software en doe naderhand een side-by-side comparison om te zien of er wat mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Zorian schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:05:
[...]

Ik zou die knop proberen.
Hooguit dat je bijvoorbeeld een GPU driver opnieuw moet installeren bijvoorbeeld.
Maak anders een screenshot van je huidige geïnstalleerde software en doe naderhand een side-by-side comparison om te zien of er wat mist.
Oke.. hij zegt dat ik de apps zelf moet verwijderen en vervolgens nog een keer op die knop moet douwe..

maar welke apps?? 8)7

Nja ik heb de melding afgesloten wacht wel tot er een fix komt :)

Heb nu wel 10 GB aan "verloren"data ergens.. ;(

Iemand gaf deze post zojuist in dat topic op reddit:

MogRules
Moderator | Alienware 17R4
Score hidden
·
3 minutes ago
There was someone dealing with this last night on the Alienware Discord channel. I think he managed to get around it but I have not heard from him yet on HOW he did that. As soon as I get that info I will update this post.

I am also seeing this on my R4. I have tried removing all GPU drivers both Nvidia and Intel ( even though I can't use the Intel GPU ).

Ik kan dus met mijn systeem wel switchen tussen de interne en externe GPU maar heb m altijd op intern staan, en dat ie dus automatisch overschakeld naar de externe GPU tijdens zware taken zoals gamen.

[ Voor 36% gewijzigd door Vis op 30-04-2018 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
De naam is veranderd, het staat nu in het Nederlands bij Systeem / Concentratiehulp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 17:41
easyriider schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:41:
[...]

De naam is veranderd, het staat nu in het Nederlands bij Systeem / Concentratiehulp.
Ofwel de "Focus Assist" zoals in de screenshot te zien is. Overigens is niet alleen de naam gewijzigd, het is ook uitgebreider en beter instelbaar geworden.

[ Voor 15% gewijzigd door Ramon op 30-04-2018 21:48 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:14
Zie hem al via Windows Update ook binnen komen, dus bespaar je de moeite met ISOs en MediaCreationTool.

Build nr. is dus 17134.1. Ik dacht dat de laatste beta al 17134.4 was, maar blijkbaar willen ze met .1 bij een officiele release beginnen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

loekf2 schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:58:
Zie hem al via Windows Update ook binnen komen, dus bespaar je de moeite met ISOs en MediaCreationTool.

Build nr. is dus 17134.1. Ik dacht dat de laatste beta al 17134.4 was, maar blijkbaar willen ze met .1 bij een officiele release beginnen.
Via Windows Insider krijg je direct 17134.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Wel vreemd dat je niet de frequentie van feedback meer kan aanpassen.
Lijkt net alsof we op een insider versie zitten.

Dan was de download via de .cab van paar dagen geleden wel al de volledige versie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kRu3cHLsKbdPrKn7PI5jaLwa/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:12
Bij elke reboot/unlock van WIndows 10 wordt er nu gevraagd of ik een PIN-Code wil in stellen, terwijl ik helemaal geen PIN-code wil. Kun je dit ook permanent uitschakelen? Is de April 2018 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:24
Net ook de april update geinstalleerd, na reboot een zwart scherm. Bleek bij mij primary en secondary monitor omgedraaid te zijn. (Op de 2e poort hangt mijn vive.) Lostrekken van die kabel zorgde er weer voor dat ik beeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outersham
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 21:59
Krijg sinds de update mijn microfoon niet meer aan de praat :(
Fix gevonden: Reddit

[ Voor 50% gewijzigd door Outersham op 30-04-2018 23:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
razRDJ schreef op Monday 30 April 2018 @ 22:51:
Bij elke reboot/unlock van WIndows 10 wordt er nu gevraagd of ik een PIN-Code wil in stellen, terwijl ik helemaal geen PIN-code wil. Kun je dit ook permanent uitschakelen? Is de April 2018 update.
Eh...want je wilt een (lastiger) wachtwoord? PIN is toch veel makkelijker te onthouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
JackSparrow schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 00:11:
[...]
Eh...want je wilt een (lastiger) wachtwoord? PIN is toch veel makkelijker te onthouden?
Geef mij maar een deftig sterk wachtwoord (in combinatie met bitlocker) ipv een zwakke pincode die veel gemakkelijker af te kijken is.
Het wachtwoord typ ik toch zodanig snel, dat het niet uitmaakt dat het 16+ karakters zijn.

Wel vreemd dat er elke keer gevraagd wordt om een pincode in te stellen bij hem.

Zonet mijn Bitdefender even moeten herinstalleren om de firewall weer werkende te krijgen.
Gelukkig heeft Bitdefender dit voorzien in hun uninstaller om onmiddellijk te herinstalleren met dezelfde instellingen.

Voor de rest nog geen fouten ontdekt.

[ Voor 27% gewijzigd door SmokingCrop op 01-05-2018 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:32
Okay, de installatie duurde precies 30 minuten op mijn laptop (core-i3 4030, 8GB, SSD) en twee minuten om keuzes te maken na het inloggen. Alles werkt nog/weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:14
Hier ook alles prima!

Edge snelkoppeling op bureaublad was inderdaad niet nodig, maar niet het einde van de wereld. De randjes rondom de knoppen vind ik eigenlijk wel mooi, alleen waarom is het favorieten menu zo achterlijk breed?

offtopic:
@zetje01 Mooie regdatum! _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door chim0 op 01-05-2018 04:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
chim0 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 04:29:
Hier ook alles prima!

[offtopic]@zetje01 Mooie regdatum! _/-\o_ [/offtopic]
Dank je. En dit is ook nog eens mijn tweede account.
Mijn eerste stamt uit '97, maar daar was ik het wachtwoord van kwijt :(
De mods wilden me niet helpen met recoveren en vonden dat ik maar met m'n tweede door moest gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
zetje01 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 04:41:
[...]

Dank je. En dit is ook nog eens mijn tweede account.
Mijn eerste stamt uit '97, maar daar was ik het wachtwoord van kwijt :(
De mods wilden me niet helpen met recoveren en vonden dat ik maar met m'n tweede door moest gaan.
offtopic:
Dat heb je denk ik verkeerd onthouden. In '99 waren er big crashes, waardoor ze alles kwijt waren. Lees hier onder 'Big Crashes'. Het was dus geen onwil maar overmacht :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
Room42 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 04:47:
[...]

offtopic:
Dat heb je denk ik verkeerd onthouden. In '99 waren er big crashes, waardoor ze alles kwijt waren. Lees hier onder 'Big Crashes' :)
Nee hoor.
Om precies te zijn ben ik lid geworden n.a.v. "de grote Tweakers - CompuServe actie".
(ik werkte destijds voor C.S. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:01
Hier net ff snel geüpdatet, binnen een 20 minuten de update gedownload en geïnstalleerd zonder problemen. Vanavond na het werk maar ff de veranderingen goed nalopen, maar zo op het eerste gezicht geen problemen met drivers of andere zaken.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OSHZnttqNbKLMJEC6YYUVwyd/full.jpg

Ik heb na de April update een E: drive erbij gekregen die er voorheen niet was
en dat hetzelfde op twee laptops.

Schijfbeheer met opschonen heeft niks geholpen behalve het opschonen.

WTF zijn die extra gemaakte drives en hoe krijg ik die weg?

Ik krijg ook af en toe de melding dat er onvoldoende ruimte is op drive E: 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loekf2 schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:58:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JxpD6kQ6utjuescvFDO5zIDg/thumb.png ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SmokingCrop schreef op Tuesday 1 May 2018 @ 00:34:
[...]

Geef mij maar een deftig sterk wachtwoord (in combinatie met bitlocker) ipv een zwakke pincode die veel gemakkelijker af te kijken is.
Het wachtwoord typ ik toch zodanig snel, dat het niet uitmaakt dat het 16+ karakters zijn.

Wel vreemd dat er elke keer gevraagd wordt om een pincode in te stellen bij hem.

Zonet mijn Bitdefender even moeten herinstalleren om de firewall weer werkende te krijgen.
Gelukkig heeft Bitdefender dit voorzien in hun uninstaller om onmiddellijk te herinstalleren met dezelfde instellingen.

Voor de rest nog geen fouten ontdekt.
Eh...jij snapt het niet :+ Die PIN code is alleen geldig voor dat ene device, met je wachtwoord kan men ook via andere devices bij je gegevens. Daarnaast kan men je wachtwoord natuurlijk ook afkijken.
Verwijderd schreef op Tuesday 1 May 2018 @ 08:08:
[afbeelding]

Ik heb na de April update een E: drive erbij gekregen die er voorheen niet was
en dat hetzelfde op twee laptops.

Schijfbeheer met opschonen heeft niks geholpen behalve het opschonen.

Ik krijg ook af en toe de melding dat er onvoldoende ruimte is op drive E: 8)7
Ik zou de driveletter even van je E schijf halen. Het lijkt erop dat de recovery partitie een driveletter heeft gekregen. Gewoon rechtermuisknop op Start-knop en dan Disk Management selecteren. Dan rechtermuisknop op je partitie en dan Change Drive Letter and Path...

[ Voor 31% gewijzigd door TheVMaster op 01-05-2018 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:08:
[afbeelding]

Je systeem partitie is gemount met drive letter, dus "gewoon" weer even unmounten via disc management.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Wil ik daarnet de April Update gaan installeren, word ik begroet door het volgende scherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Sbbb6AbHHNT90bRsP195jh0o/medium.jpg

Volgens het internet een falende (harde) schijf (0xc00000e9). Echter, Windows 10 staat bij mij geïnstalleerd op een Samsung SSD en gisteren was alles nog prima. Ik heb het systeem heel de dag zonder problemen kunnen gebruiken. :S

Mijn vraag: hoe kan ik achterhalen welke schijf 'defect' is? Of is het in dit geval sowieso de schijf waar Windows op geïnstalleerd staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Yonix schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:27:
Wil ik daarnet de April Update gaan installeren, word ik begroet door het volgende scherm:
[afbeelding]

Volgens het internet een falende (harde) schijf (0xc00000e9). Echter, Windows 10 staat bij mij geïnstalleerd op een Samsung SSD en gisteren was alles nog prima. Ik heb het systeem heel de dag zonder problemen kunnen gebruiken. :S

Mijn vraag: hoe kan ik achterhalen welke schijf 'defect' is? Of is het in dit geval sowieso de schijf waar Windows op geïnstalleerd staat?
Als je meerdere schijven in je computer hebt zitten dan je Samsung ssd dan kan je die andere wellicht even los koppelen om zo het euvel te omzeilen.

Edit:

https://answers.microsoft...75-46e2-9765-8c9e44296255

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2018 08:42 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Wsus heeft hem ook binnengehaald afgelopen nacht, waar ik vorige keer nog mooi kon kiezen tussen alle versies is het nu een consumer edition vs business wtf is het verschil waarom houden ze niet een tijdje dezelfde naam aan zodat je niet steeds moet uitzoeken wat je moet gaan doen |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cO10sroJQjb1B48KwaG7vvZa/full.jpg

Edit: The business editons fetaure update can be used to update the above versions.

Windows 10 Pro
Windows 10 Pro N
Windows 10 Education
Windows 10 Education N
Windows 10 Enterprise
Windows 10 Enterprise N

[ Voor 22% gewijzigd door HKLM_ op 01-05-2018 08:53 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:35:
[...]

Als je meerdere schijven in je computer hebt zitten dan je Samsung ssd dan kan je die andere wellicht even los koppelen om zo het euvel te omzeilen.

Edit:

https://answers.microsoft...75-46e2-9765-8c9e44296255
Heb net even alle SATA-kabels doorlopen, want ik heb afgelopen weekend mijn GPU even losgekoppeld en misschien dat ik daarbij één van de SATA-kabels heb geraakt - de aansluitingen zitten direct onder de GPU.

Daarnaast geeft CrystalDiskInfo aan dat alle schijven 'gezond' zijn.

Voor de zekerheid alle onnodige usb-devices nog even losgekoppeld, maar goed Windows start, in ieder geval, door nu. We zullen zien. Nu maar eens de Update gaan downloaden. :)

I'll keep you guys, and gals updated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JackSparrow schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:25:
Ik zou de driveletter even van je E schijf halen. Het lijkt erop dat de recovery partitie een driveletter heeft gekregen. Gewoon rechtermuisknop op Start-knop en dan Disk Management selecteren. Dan rechtermuisknop op je partitie en dan Change Drive Letter and Path...
Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:26:
[...]

Je systeem partitie is gemount met drive letter, dus "gewoon" weer even unmounten via disc management.
Beide bedankt voor de hulp, maar ik krijg bij die E: drive alleen de optie help en ik kan niks veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
SmokingCrop schreef op maandag 30 april 2018 @ 22:49:
Wel vreemd dat je niet de frequentie van feedback meer kan aanpassen.
Lijkt net alsof we op een insider versie zitten.

Dan was de download via de .cab van paar dagen geleden wel al de volledige versie.
[afbeelding]
Schijnt een bekend probleem te zijn waar een update voor komt (bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:14
Paar puntjes:

- Geluidsinstellingen zitten nu geïntegreerd in het actiecentrum (Realtek on-board audio)
- Videokaart drivers worden teruggezet naar standaard klokinstellingen maar volgens mij had ik dat bij de vorige grote update ook (AMD Radeon)
- Bij RTL XL in Edge is de doorspoelbalk klein geworden in een hoekje maar dit zal wel een compatibiliteitsissue zijn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/09tqpTqN0izwPAnUVd18m6wB/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door chim0 op 01-05-2018 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
nowherebound123 schreef op maandag 30 april 2018 @ 20:03:
[...]

Dit is echter wel een officiele "feature" volgens de changelog, edge staat nu standaard op je bureaublad. Heb er zelf niets op tegen.
Er is wel meer niet verandert, bij alle vorige updates moest ik de vele verwijderde apps weer opnieuw verwijderen omdat ze er (weer) opnieuw opgezet waren, dat is dit keer niet gebeurt :o

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Het enigste probleem waar ik tegen aanliep was dat één van m'n midi hardware niet door de software herkend werd. Ondanks deze wel door de drivers actief was en verder geen problemen gaf.
Opnieuw de drivers geïnstalleerd en audio apparaten nagelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Na de nieuwste update(17134.1) kan MSI H310M Pro-M2(Intel-Intel_Network_300) geen verbinding maken met Youtube onder Firefox 59.0.3, Edge krijg ik een groen scherm, mijn ander computer met MSI A320M Grenade(AMD) zijn geen problemen, wat zijn de mogelijkheden om Youtube verbinding te laten maken met Intel, rest van de verbindingen werken wel goed, zijn misschien de drivers van Intel I219-V Gigabit LAN controller niet compatibel met 17134.1?
Alle 2 de computers hebben de zelfde Firewall Comodo/Windows Defender.

Windows 10 Pro
i3-8100
R3 1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Z-
  • Laatst online: 18-09 16:33

-Z-

brommer1 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:31:
Na de nieuwste update(17134.1) kan MSI H310M Pro-M2(Intel-Intel_Network_300) geen verbinding maken met Youtube onder Firefox 59.0.3, Edge krijg ik een groen scherm, mijn ander computer met MSI A320M Grenade(AMD) zijn geen problemen, wat zijn de mogelijkheden om Youtube verbinding te laten maken met Intel, rest van de verbindingen werken wel goed, zijn misschien de drivers van Intel I219-V Gigabit LAN controller niet compatibel met 17134.1?

Windows 10 Pro
i3-8100
R3 1200
ik denk dat deze probleem veroorzaakt door Comodo firewall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Iemand hier die weet hoe je op de 1803 versie de xbox meuk eruit kan slopen. Via get-appxpackage *xbox* | remove-appxpackage krijg ik onderstaande melding. Als ik dan ga zoeken in Turn Windows Fe
atures on or off zie ik dit er helemaal niet bij staan of iets wat er op lijkt...

code:
1
2
This app is part of Windows and cannot be uninstalled on a per-user basis. An administrator can attempt to remove the app from the computer using Turn Windows Fe
atures on or off. However, it may not be possible to uninstall the app.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
-Z-
ik denk dat deze probleem veroorzaakt door Comodo firewall

Met Intel NUC7i3BNH heb ik niet het probleem, deze heeft ook Intel® Gigabit Ethernet lan drivers en ComodoFW/WD4.12 kan het moederbord defect zijn?
Waarom zijn er dan geen problemen met AMD+ComodoFW, WD4.12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
JackSparrow schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:25:
[...]
Eh...jij snapt het niet :+ Die PIN code is alleen geldig voor dat ene device, met je wachtwoord kan men ook via andere devices bij je gegevens. Daarnaast kan men je wachtwoord natuurlijk ook afkijken.
Veel succes om m'n wachtwoord af te kijken aan 500+ karakters per minuut ofzo.. ;)
Een pincode ingeven op je numpad is toch enkele malen gemakkelijker om af te kijken.
(Lijkt me al helemaal onhandig op een laptop zonder numpad ^^)

Met mijn wachtwoord kunnen ze niet via andere devices bij mijn gegevens.
Daar zit uiteraard een 2FA op. Of ze moeten al m'n wachtwoord hebben en een van mijn devices.
Maar ja, als die niet aan ligt, dan mogen ze eerst een ander wachtwoord uitvogelen voor de bitlocker unlock. Zitten namelijk geen TPM chips in, dus een apart wachtwoord :*)

[ Voor 15% gewijzigd door SmokingCrop op 01-05-2018 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SmokingCrop schreef op Tuesday 1 May 2018 @ 11:18:
[...]

Veel succes om m'n wachtwoord af te kijken aan 500+ karakters per minuut ofzo.. ;)
Een pincode ingeven op je numpad is toch enkele malen gemakkelijker om af te kijken.
(Lijkt me al helemaal onhandig op een laptop zonder numpad ^^)

Met mijn wachtwoord kunnen ze niet via andere devices bij mijn gegevens.
Daar zit uiteraard een 2FA op. Of ze moeten al m'n wachtwoord hebben en een van mijn devices.
Maar ja, als die niet aan ligt, dan mogen ze eerst een ander wachtwoord uitvogelen voor de bitlocker unlock. Zitten namelijk geen TPM chips in, dus een apart wachtwoord :*)
:+ Dat is het goeie antwoord....maar ff serieus. Ik heb ergens gelezen dat het gebruik van een PIN niet direct onveiliger is enzo. Daarnaast gebruik ik Gezichtsherkenning op mijn Surface...
HKLM_ schreef op Tuesday 1 May 2018 @ 11:07:
Iemand hier die weet hoe je op de 1803 versie de xbox meuk eruit kan slopen. Via get-appxpackage *xbox* | remove-appxpackage krijg ik onderstaande melding. Als ik dan ga zoeken in Turn Windows Fe
atures on or off zie ik dit er helemaal niet bij staan of iets wat er op lijkt...

code:
1
2
This app is part of Windows and cannot be uninstalled on a per-user basis. An administrator can attempt to remove the app from the computer using Turn Windows Fe
XBox is lief :>

[ Voor 27% gewijzigd door TheVMaster op 01-05-2018 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:10

DDX

En weer is RSAT (Remote Server Admin Tools) verwijderd als je update.
Blijf daar nou eens vanaf bij het updaten.

https://www.grouppolicy.b...or-windows-10-redstone-2/
Note, I said re-install as there is now an issues that removes the RSAT tools when you do an in place upgrade of the OS from 1607 to 1703. Microsoft has confirmed this is a problem and are working on fixing it however in the mean time you will need to re-installed the Tool Pack if you upgrade. Otherwise if its a clean install you can just install the old 1607 RSAT tools fresh.
Niet echt gefixt dus, bij 1709 was het ook nodig.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pX8yzJlnr1p54R99ypgSspv5/medium.jpg

De update, gelukkig, zonder problemen kunnen installeren. Alles draait nu zoals het hoort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Net de update gedaan van 1709 naar 1803.
Bij mij was na de update de Real Time protection van Windows Defender uitgeschakeld en had Malwarebytes zichzelf gepromoveerd tot real-time beschermer.
Opgelost door Malwarebytes uit te zetten en dan komt het wel weer goed (althans op deze Surface).
Vroeger was er een Action Center waarin je de prioriteit van de AV kon zetten zoals je het hebben wou maar dat is al een tijdje weg geloof ik.....

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
HKLM_ schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:07:

code:
1
2
Een tijd terug heb ik een PowerShell script gemaakt dat aangeroepen wordt met een als admin uitgevoerde snelkoppeling dat dit doet:
code:
1
C:\Windows\System32\WindowsPowerShell\v1.0\powershell.exe -noexit -executionpolicy bypass -File C:\Users\Username\Desktop\removeapps.ps1
Ik geloof dat dat ook de foutmelding die jij noemde oploste.

Zie Raven in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 23:32
Ik dacht dat de April update fucked up was, ik kon niet meer domain joinen na een clean install.
Blijkt dat je dat nu via de settings moet doen, en niet meer via de Wizard bij PC Eigenschappen. anderhalf uur weg gegooid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:34
brommer1 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:31:

Windows 10 Pro
i3-8100
R3 1200
Kijk eens bij de Eigenschappen van de netwerkadapters of de Comodo Internet Security Firewall driver is ingeschakeld. Als deze is ingeschakeld even opnieuw installeren. Vergeet niet je profiel te exporteren naar een map die geen onderdeel is van de Comodo installatiemap en later weer te importeren.

Ik gebruik Comodo Internet Security suite en sinds een maand of vier/vijf hoefde ik deze bijna nooit meer te herinstalleren na een Insider update. Maar soms heb je pech bij een grote migratie. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Update was hier binnen 15 min binnen, 15 min later en 3 reboots verder klaar :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
EricJH schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 17:06:
[...]
Kijk eens bij de Eigenschappen van de netwerkadapters of de Comodo Internet Security Firewall driver is ingeschakeld. Als deze is ingeschakeld even opnieuw installeren. Vergeet niet je profiel te exporteren naar een map die geen onderdeel is van de Comodo installatiemap en later weer te importeren.

Ik gebruik Comodo Internet Security suite en sinds een maand of vier/vijf hoefde ik deze bijna nooit meer te herinstalleren na een Insider update. Maar soms heb je pech bij een grote migratie. :/
Ik heb een clean install gedaan om testen, met alleen EdgeWindows Firewall/WD4.12, het zelfde probleem,
MSI H310M Pro-M2-Intel Lan driver, ik vermoed W10 bug met MSI.
MSI A320M Grenade Realtek driver en NUC 7i3 Intel lan driver gaat perfect.
NIS geinstalllerd, het zelfde probleem , conclusie bug W10, terug naar 1709.

[ Voor 4% gewijzigd door brommer1 op 01-05-2018 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 23:27
Zowel na het upgraden naar alsmede het installeren van een schone Windows 10 1803.
Ervaar ik problemen bij het openen van het "Windows Defender Security Center".

De Windows Defender Security Center APP lijkt te crashen en blijft oneindig in een loop hangen (Zie kort voorbeeld).
Heeft iemand een soortgelijke ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
kelly.hipolito schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:03:
Zowel na het upgraden naar alsmede het installeren van een schone Windows 10 1803.
Ervaar ik problemen bij het openen van het "Windows Defender Security Center".

De Windows Defender Security Center APP lijkt te crashen en blijft oneindig in een loop hangen (Zie kort voorbeeld).
Heeft iemand een soortgelijke ervaring?
misschien dit?
Hallo Leute,
seit dem Update habe ich das Problem das ich Windows Defender nicht mehr aktivieren kann.

Hab das Problem gelöst falls jemand das gleiche Problem haben sollte.

Starte regedit. Gehe zu HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows Defender

Prüfe dort, ob der Schlüssel DisableAntispyware existiert. Falls ja, lösche ihn. Neu starten und gut ist.

https://www.computerbase....ead.php?t=1764552&page=21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 21:30
HKLM_ schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:07:

code:
1
2
Je probeert alle packages met *xbox* in de naam te verwijderen, maar zoals je in de foutmelding kan lezen probeer je een package te verwijderen die niet verwijderd kan worden omdat het een onderdeel van het systeem is. Alle andere packages met *xbox* in de naam zijn gewoon verwijderd, behalve eentje dan. Dit is niet specifiek iets van deze windows versie, ik heb het onder alle voorgaande versies gehad. Het gaat om package: Microsoft.XboxGameCallableUI .

Sommige onderdelen kan je helaas niet verwijderen en dit is er één van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Heb na die 1803 update er opeens een HD bij? En krijg steeds mededeling dat die schijf bijna vol is. Kan ik die nu gewoon wissen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F4sdUISt7DZwS7iNZ8Cim990/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/t0miznVtKJq0TTInRTLSNwAF/thumb.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door MrMarcie op 01-05-2018 20:34 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Zo, op beide laptops Windows 10 geïnstalleerd. 1 gaf wat uitdagingen, ik kreeg de melding dat de gereserveerde systeem partitie vol zat. Ik heb de oplossing uit onderstaande link gevolgd voor de liefhebbers.

https://support.microsoft...-error-installing-windows

Elke keer als er een grote update is geweest ben ik weer te spreken over Edge alleen ben ik elke keer naar enkele maanden weer over op Chrome. Ik zie nu de mooie functies van Edge wel qua startscherm en taakbalk. Of dit echt een toegevoegde waarde heeft in vergelijking met Chrome, nah nee daar zijn ook wel oplossing voor. Het enigste jammere van een snelkoppeling op de taakbalk is dat als je de snelkoppeling start dat hij alsnog een extra icoon/programma opent.

Voor de rest ga ik het ervaren, ik zie nog niet super veel verbeteringen. Ik hoop dat het design van instellingen steeds meer gaat doordringen tot in programma's.

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:36
MrMarcie schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 20:30:
Heb na die 1803 update er opeens een HD bij? En krijg steeds mededeling dat die schijf bijna vol is. Kan ik die nu gewoon wissen?

[afbeelding]

[afbeelding]
Verwijderd in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Dank je, maar zie ook dat de echte oplossing er helaas nog niet bijstaat, of ik lees niet goed. Maar ben dus niet de enige :F

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Pagina: 1 ... 89 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.