Gebruik je toch gewoon een andere mediaplayer?paranalia schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:22:
[...]
Ik heb een versie zonder windows media player geinstalleerd.![]()
Als ze het mogelijk maken om die gewoon te activeren, mogen ze van mijn dat hele WMP gewoon installeren, niks aan de hand
MPCBerlinetta schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:42:
[...]
Gebruik je toch gewoon een andere mediaplayer?
Probeer de Windows Update Troubleshooter: https://support.microsoft...ows-update-troubleshooter .
Al gedaan, niet geluktEricJH schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:55:
[...]
Probeer de Windows Update Troubleshooter: https://support.microsoft...ows-update-troubleshooter .
Inmiddels wel opgelost door handmatig het bestand te downloaden en te installeren met virusscan uit
Eindelijk
Verwijderd
Ik moest vandaag PowerpointViewer installeren, tegenwoordig is er de opt-out optie dat MSN de homepage van je browser wordt en Bing de default zoekmachine. 
Je klikt op een link in Outlook Windows Mail terwijl Edge niet je default browser is, MS opent het toch in Edge.
Sorry voor de rant, soms is het vermoeiend hoe MS haar troep blijft pushen terwijl gebruikers toch heel erg duidelijk al jarenlang laten weten (door het niet te gebruiken, zelfs niet nadat MS het sneaky op default heeft gezet) het niet te willen gebruiken. Is het omdat er nog steeds mensen bestaan die niet beter weten en die eender wat gebruiken wat default is (Internet Explorer, Adobe PDF-reader, Symantec... - de horror -) of is MS erg hardleers? Ik ben hier nieuwsgierig naar, geen idee waarom. Nog erger is het dat MS vaak bij updates alle telemetrie en de in-OS advertising (eigen producten plus 'aanbevolen' apps) weer aanzet. Ik gebruikt Spybot Anti-Beacon om dit - hopelijk - op te lossen. Dit is het punt wat me het meest weerhoudt om W10 te gebruiken op mijn desktop (voor mijn laptop had ik weinig keuze), het systeem is flink verbeterd maar MS respecteert niet fundamentele principes van een besturingssysteem: wees dienend, de gebruiker is de baas en maak het gemakkelijker in plaats van moeilijker. Het heeft zelfs software verwijderd (Malwarebytes en Speccy) zonder toestemming en het installeert regelmatig software zonder je toestemming (adware, die 'spelletjes' en zo die MS betalen om dit te doen).
Wendell (computerwetenschapper, linux-expert en professionele consultant voor bedrijven) van Level1Techs ging flink tekeer tegen Windows10. Hilarisch en pijnlijk tegelijkertijd, hij heeft 100% gelijk. Hij gaat in deze video in op een packagemanager voor Windows en uiteraart rant hij dan ook flink over al die install managers die Windows-gebruiikers nog steeds moeten gebruiken waarbij je tientallen keren dezelfde instellingen moet geven.
“Windows10 is an unmitigated pile of crap when it comes to maintaining your preferences. No, Windows, I want it this way. Don’t waste my time. Every other update of MS redecides my preferences…or I can’t turn it off…as they waste my time on all this nonsense.
…
Windows is the worst with wasting time, especially Windows10!
…
Microsoft’s bandaid for this…you missed the point, MS”
Hij had trouwens in een gesprekje met de jongen van Tech Deals (leuk voor op de achtergrond terwijl je iets anders doet) ook een heerlijke rant over Windows, hoe het een hel is voor systeembeheerders om Windows10 te gebruiken omdat je geen statische backup/clone (clone installeren en beveiliginsgupdates en enkel beveiligingsupdates doen zou een optie moeten zijn
) meer kan gebruiken en hierdoor allerlei onvoorspelbare dingen gebeuren.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=m27utT3D2_E]
Nog een laatste minirant van mij: waarom kan je in de 'terminal' van Windows nog steeds niet plakken met ctrl-v terwijl het wel kan met de muisknop? Kom op, MS, fix that shit! Mensen gebruiken liever een keyboard shortcut die met 1 hand te bedienen is dan een muis als ze al aan het typen zijn. Dit is gewoon slecht design aangezien ctrl-c en ctrl-v zo'n bekende shortcuts zijn binnen de rest van Windows, ik schat dat een ruime meerderheid van de Windows-gebruikers die kent.
Ja, ik ben me bewust van de ironie dat ik nog meer tijd kwijt ben aan het ranten hierover dan dat MS verspilt.
https://linustechtips.com...ideo-playback-on-windows/
Betere kwaliteit in alle mogelijke opzichten: de user-interface, de snelheid en de kwaliteit van de video's. Ik raad MPC-HC aan in plaats van MPC-BE (persoonlijke voorkeur) maar je kan daarmee prima deze tutorial volgen. Als je MPC-BE kiest dan kan je werkelijk niets verkeerd doen als je alle stappen volgt, het duurt een kwartiertje om het te installeren als je het voor het eerst doet.
Teveel gedoe? Installeer de laatste versie van VLC. Het is iets minder goed dan dit maar veel beter dan alles wat Windows aanbiedt. Voor muziek raad ik Foobar2000 aan.
Als jij graag MPC gebruikt dan zal jij heel erg graag MPC-HC gebruiken.
Je klikt op een link in Outlook Windows Mail terwijl Edge niet je default browser is, MS opent het toch in Edge.

Sorry voor de rant, soms is het vermoeiend hoe MS haar troep blijft pushen terwijl gebruikers toch heel erg duidelijk al jarenlang laten weten (door het niet te gebruiken, zelfs niet nadat MS het sneaky op default heeft gezet) het niet te willen gebruiken. Is het omdat er nog steeds mensen bestaan die niet beter weten en die eender wat gebruiken wat default is (Internet Explorer, Adobe PDF-reader, Symantec... - de horror -) of is MS erg hardleers? Ik ben hier nieuwsgierig naar, geen idee waarom. Nog erger is het dat MS vaak bij updates alle telemetrie en de in-OS advertising (eigen producten plus 'aanbevolen' apps) weer aanzet. Ik gebruikt Spybot Anti-Beacon om dit - hopelijk - op te lossen. Dit is het punt wat me het meest weerhoudt om W10 te gebruiken op mijn desktop (voor mijn laptop had ik weinig keuze), het systeem is flink verbeterd maar MS respecteert niet fundamentele principes van een besturingssysteem: wees dienend, de gebruiker is de baas en maak het gemakkelijker in plaats van moeilijker. Het heeft zelfs software verwijderd (Malwarebytes en Speccy) zonder toestemming en het installeert regelmatig software zonder je toestemming (adware, die 'spelletjes' en zo die MS betalen om dit te doen).
Wendell (computerwetenschapper, linux-expert en professionele consultant voor bedrijven) van Level1Techs ging flink tekeer tegen Windows10. Hilarisch en pijnlijk tegelijkertijd, hij heeft 100% gelijk. Hij gaat in deze video in op een packagemanager voor Windows en uiteraart rant hij dan ook flink over al die install managers die Windows-gebruiikers nog steeds moeten gebruiken waarbij je tientallen keren dezelfde instellingen moet geven.
“Windows10 is an unmitigated pile of crap when it comes to maintaining your preferences. No, Windows, I want it this way. Don’t waste my time. Every other update of MS redecides my preferences…or I can’t turn it off…as they waste my time on all this nonsense.
…
…
Hij had trouwens in een gesprekje met de jongen van Tech Deals (leuk voor op de achtergrond terwijl je iets anders doet) ook een heerlijke rant over Windows, hoe het een hel is voor systeembeheerders om Windows10 te gebruiken omdat je geen statische backup/clone (clone installeren en beveiliginsgupdates en enkel beveiligingsupdates doen zou een optie moeten zijn
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=m27utT3D2_E]
Nog een laatste minirant van mij: waarom kan je in de 'terminal' van Windows nog steeds niet plakken met ctrl-v terwijl het wel kan met de muisknop? Kom op, MS, fix that shit! Mensen gebruiken liever een keyboard shortcut die met 1 hand te bedienen is dan een muis als ze al aan het typen zijn. Dit is gewoon slecht design aangezien ctrl-c en ctrl-v zo'n bekende shortcuts zijn binnen de rest van Windows, ik schat dat een ruime meerderheid van de Windows-gebruikers die kent.
Ja, ik ben me bewust van de ironie dat ik nog meer tijd kwijt ben aan het ranten hierover dan dat MS verspilt.
offtopic:
Een klein vraagje. Ik weet niet waar op het forum ik het zou kunnen vragen. Iets waar ik me al lang aan erger is dat Google automatisch aan localisatie doet bij de zoekresultaten. Ik zoek vaak iets technisch op en Google heeft nogal de neiging om naar Nederlandse bronnen te verwijzen. Zelfs als je wikipedia erbij intypt dan zet Google de Nederlandstalige Wikipedia (vaak inferieur, m.u.v. enkel natiegebonden artikelen) hoger, typ je niet Wikipedia in dan komt de Engelstalige Wikipedia niet eens in de bovenste paar resultaten of de eerste pagina met resultaten. Google doet dit zelfs als je google.co.uk of zo gebruikt.
Ik zou dan ook graag willen weten hoe je dit voorkomt. Is het voldoende om geotracking via de browser uit te schakelen of moet je zelfs een VPN gebruiken omdat Google naar je IP-nummer/MAC-nummer kijkt? Als de vraag kort beantwoord kan worden, graag. Anders zou ik een verwijzing naar de juiste plaats op dit forum op prijs stellen. Alvast bedankt voor wie een goed antwoord heeft.
Een klein vraagje. Ik weet niet waar op het forum ik het zou kunnen vragen. Iets waar ik me al lang aan erger is dat Google automatisch aan localisatie doet bij de zoekresultaten. Ik zoek vaak iets technisch op en Google heeft nogal de neiging om naar Nederlandse bronnen te verwijzen. Zelfs als je wikipedia erbij intypt dan zet Google de Nederlandstalige Wikipedia (vaak inferieur, m.u.v. enkel natiegebonden artikelen) hoger, typ je niet Wikipedia in dan komt de Engelstalige Wikipedia niet eens in de bovenste paar resultaten of de eerste pagina met resultaten. Google doet dit zelfs als je google.co.uk of zo gebruikt.
Ik zou dan ook graag willen weten hoe je dit voorkomt. Is het voldoende om geotracking via de browser uit te schakelen of moet je zelfs een VPN gebruiken omdat Google naar je IP-nummer/MAC-nummer kijkt? Als de vraag kort beantwoord kan worden, graag. Anders zou ik een verwijzing naar de juiste plaats op dit forum op prijs stellen. Alvast bedankt voor wie een goed antwoord heeft.
Alsjeblieft, probleem opgelost.paranalia schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:22:
[...]
Ik heb een versie zonder windows media player geinstalleerd.![]()
Als ze het mogelijk maken om die gewoon te activeren, mogen ze van mijn dat hele WMP gewoon installeren, niks aan de hand
Betere kwaliteit in alle mogelijke opzichten: de user-interface, de snelheid en de kwaliteit van de video's. Ik raad MPC-HC aan in plaats van MPC-BE (persoonlijke voorkeur) maar je kan daarmee prima deze tutorial volgen. Als je MPC-BE kiest dan kan je werkelijk niets verkeerd doen als je alle stappen volgt, het duurt een kwartiertje om het te installeren als je het voor het eerst doet.
Teveel gedoe? Installeer de laatste versie van VLC. Het is iets minder goed dan dit maar veel beter dan alles wat Windows aanbiedt. Voor muziek raad ik Foobar2000 aan.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2018 00:30 ]
@Verwijderd Google kijkt hoe jou zoek instellingen staan. Dus als jouw interface language op NL staat. Krijg je Nederlandse resultaten.
Verwijderd
Interface language? Mijn browser (Waterfox = Firefox) is Engelstalig en mijn Windows is Engelstalig. Ook bij mijn Google-account is Engels ingesteld als taal en geotracking is uitgeschakeld. Nog steeds krijg ik vanuit google.co.uk Nederlandse resultaten. Een voorbeeld (als experiment): "bernie sanders" geeft eerst de Nederlandstalige wiki, dan de Engelstalige.Berlinetta schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 05:09:
@Verwijderd Google kijkt hoe jou zoek instellingen staan. Dus als jouw interface language op NL staat. Krijg je Nederlandse resultaten.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2018 06:30 ]
Na FF met een schoon profiel te hebben gestart en daarna de oude (zonder aanpassingen) teruggezet te hebben wordt er wél weer op links gereageerd. Geen idee wat nou precies de oorzaak was, behalve dat het meteen na het updaten van Windows voorkwam en alleen bij FF was, andere browser als default gaf geen problemenRaven schreef op zondag 1 april 2018 @ 15:57:
Zijn er meer waarbij er sinds een van de updates van dit jaar (liep een paar maanden achter) linkjes ineens stoppen met werken? Als in: erop klikken opent geen browser meer. 't is helaas niet beperkt tot apps van MS.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Heb ik geen last van.Verwijderd schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 06:23:
[...]
Interface language? Mijn browser (Waterfox = Firefox) is Engelstalig en mijn Windows is Engelstalig. Ook bij mijn Google-account is Engels ingesteld als taal en geotracking is uitgeschakeld. Nog steeds krijg ik vanuit google.co.uk Nederlandse resultaten. Een voorbeeld (als experiment): "bernie sanders" geeft eerst de Nederlandstalige wiki, dan de Engelstalige.
In command prompt bedoel je? Werkt gewoon.Verwijderd schreef op donderdag 5 april 2018 @ 23:55:
Nog een laatste minirant van mij: waarom kan je in de 'terminal' van Windows nog steeds niet plakken met ctrl-v terwijl het wel kan met de muisknop?
[ Voor 11% gewijzigd door S_Chief op 06-04-2018 14:20 ]
Ik heb sinds de laatste major update twee problemen met windows 10.
1. op mijn touchscreen all in one pc kan ik in websites (chrome) geen nummers ingeven in een password field
2. op mijn HTPC werkt wake on usb (cold wake) niet meer
Voor het eerste al vanalles geprobeerd en ik denk dat het misschien een chrome issue is
Voor het tweede al de power settings al reset, bios gereset en wake on usb terug opgezet en dergelijke maar geen soelaas. Iemand ervaring mee?
1. op mijn touchscreen all in one pc kan ik in websites (chrome) geen nummers ingeven in een password field
2. op mijn HTPC werkt wake on usb (cold wake) niet meer
Voor het eerste al vanalles geprobeerd en ik denk dat het misschien een chrome issue is
Voor het tweede al de power settings al reset, bios gereset en wake on usb terug opgezet en dergelijke maar geen soelaas. Iemand ervaring mee?
Verwijderd
Niet bij Windows7 in ieder geval. En die is bij mij volledig up to date dus geen excuus voor MS omdat het in 2009 uitkwam.
Tsja, ik ben bang dat je geen nieuwe features hoeft te verwachten in 7.Verwijderd schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:15:
[...]
Niet bij Windows7 in ieder geval. En die is bij mij volledig up to date dus geen excuus voor MS omdat het in 2009 uitkwam.
Dit topic gaat over Windows 10, dus dat je nu over een missende feature in Windows 7 begint te klagen is offtopic hier.Verwijderd schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:15:
[...]
Zowel in de command prompt als PowerShell kan ik prima CTRL-V gebruiken. Plakt prima.Verwijderd schreef op donderdag 5 april 2018 @ 23:55:
[..]
Nog een laatste minirant van mij: waarom kan je in de 'terminal' van Windows nog steeds niet plakken met ctrl-v terwijl het wel kan met de muisknop?
--- Edit: oh, ging blijkbaar over Windows 7. Moet je in een ander topic voor zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Wildfire op 06-04-2018 21:23 ]
Omdat ^V gereserveerd is voor SYN.Verwijderd schreef op donderdag 5 april 2018 @ 23:55:
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Verwijderd
Over alle versies van Windows vanaf XP, inclusief W10. Waarom heeft MS nooit de autohide-functie van de takenbalk goed geïmplementeerd? Er zijn twee problemen, de bug die nog in W7 zat is opgelost in W8 (geen ervaring mee, dus het kan dat het daar werd gewijzigd) of W10, dus daar zal ik het hier niet over hebben.Wildfire schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 21:23:
[...]
Zowel in de command prompt als PowerShell kan ik prima CTRL-V gebruiken. Plakt prima.
--- Edit: oh, ging blijkbaar over Windows 7. Moet je in een ander topic voor zijn.
Wat nog niet is opgelost is dat de takenbalk nog steeds wordt getekend als je de takenbalk 'verbergt'. Je ziet ook in W10 onderaan je scherm (als de takenbalk daar staat) de bovense pixels van de takenbalk. Uiteraard zie je dit beter op een 1080p scherm dan op een 1440p scherm of een 4k-monitor. Het is duidelijk dat MS een translatie naar onderen uitvoert en de meeste pixels buiten het scherm plaatst in plaats van simpelweg de pixels niet te tekenen. Waarom?
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2018 23:29 ]
Handig om te weten, hoe het start menu voor iedereen KAN afwijken.
Insight from @mniehaus on included #Windows10 apps and how the list you see in the Start menu can vary based on the account you sign in with, the SKU you are running, and the area of the world you are in.
https://twitter.com/MSWindowsITPro/status/976866232312979457
Insight from @mniehaus on included #Windows10 apps and how the list you see in the Start menu can vary based on the account you sign in with, the SKU you are running, and the area of the world you are in.
https://twitter.com/MSWindowsITPro/status/976866232312979457
Het enige verschil met de niet-N versie is schijnbaar de windows media player en wat andere programma's zoals skype, deze kun je gewoon los downloaden en dan is er geen verschil meer met de normale home versie:paranalia schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:04:
[...]
Zi simpel is het volgens mij dus niet...ik lees overal dat een clean install nodig is
http://www.itprotoday.com...dows-10-n-and-kn-editions
Iemand die al 1803 heeft kunnen downloaden?
Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition
Heb hem vandaag 365 dagen uitgesteld. ik heb nog niet echt wat ontdekt wat handig zou zijn, maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien?iantje31 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:09:
Iemand die al 1803 heeft kunnen downloaden?
btw, kan zijn dat die vandaag niet komt
De ESD bestanden staan al enkele dagen klaar voor download. Deze kun je zelf naar een ISO omzetten: https://www.ghacks.net/20...ng-creators-update-early/
[ Voor 27% gewijzigd door EricJH op 11-04-2018 04:51 ]
Zien jullie inmiddels ook reclame voor Office in de Mail app (linksonder)? Vind het best kansloos. Zelfs m'n OS bevat nu reclame.

Nee, maar ik gebruik dan ook een fatsoenlijke e-mailclient (Thunderbird).S_Chief schreef op woensdag 11 april 2018 @ 18:18:
Zien jullie inmiddels ook reclame voor Office in de Mail app (linksonder)? Vind het best kansloos. Zelfs m'n OS bevat nu reclame.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Ja, daar heb ik lekker veel aan.Freee!! schreef op woensdag 11 april 2018 @ 18:52:
[...]
Nee, maar ik gebruik dan ook een fatsoenlijke e-mailclient (Thunderbird).
Mail doet voor mij gewoon wat het moet doen. Ik heb ook Outlook (Office365, waar ze dus reclame voor maken
Even een vraagje....
De situatie is.... ik zit op win7, heb al vaak zat heel even naar Win10 geupgrade, dus activatie is geen probleem. Wil dat nu weer eens doen, voor hoelang ik nu weer doe met deze w10 install is zeg maar mijn zaak, toch...
Nu wil ik weten welke iso ik moet leechen, ik begrijp dat 1803 R4 ideaal is, maar die is er nog niet? Dus toch maar 1709? Maar goed ik wil 1803 , wat zijn mijn opties?
De situatie is.... ik zit op win7, heb al vaak zat heel even naar Win10 geupgrade, dus activatie is geen probleem. Wil dat nu weer eens doen, voor hoelang ik nu weer doe met deze w10 install is zeg maar mijn zaak, toch...
Nu wil ik weten welke iso ik moet leechen, ik begrijp dat 1803 R4 ideaal is, maar die is er nog niet? Dus toch maar 1709? Maar goed ik wil 1803 , wat zijn mijn opties?
Nog even geduld hebben. Windows 10 1803 komt zeer binnenkort uit.
Heeft iemand al ervaringen mbt game performance in 1803? Ik zit op 1607 en heb al een tijdje alle updates uitgeschakeld vanwege de stutter problemen in de nieuwere versies.
Ik heb de US international al gezien via diverse tools maar de Dutch nog niet.thieske1 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 21:10:
Nog even geduld hebben. Windows 10 1803 komt zeer binnenkort uit.
Om mezelf te quoten:W00fer schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:41:
[...]
Ik heb de US international al gezien via diverse tools maar de Dutch nog niet.
Ik heb de Nederlands versies al sinds begin deze week.EricJH schreef op woensdag 11 april 2018 @ 04:46:
De ESD bestanden staan al enkele dagen klaar voor download. Deze kun je zelf naar een ISO omzetten: https://www.ghacks.net/20...ng-creators-update-early/
Ja jouw versie roelt wel, maar heb er wel een vraag over>> stel dat de final versie ietwat anders is, moet ik dan weer een rebout doen met een dik half uur wachten zodat de "echte" versie erop gemikt wordt?EricJH schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:09:
[...]
Om mezelf te quoten:
[...]
Ik heb de Nederlands versies al sinds begin deze week.
Dan krijg je een reguliere update waarin je wordt bijgewerkt. Windows Update geeft dan aan dat er een update is die je naar het nieuwe versie nummer zal updaten. Ik had de versie gedownload voor een klant.
Ik gebruik zelf Windows 10 Insider builds en daarvoor is inmiddels een point release uitgebracht:
Ik gebruik zelf Windows 10 Insider builds en daarvoor is inmiddels een point release uitgebracht:
Zijn er al mensen met een niet Insider 1803 die de update naar 10.0.17133.73 gekregen hebben?EricJH schreef op donderdag 12 april 2018 @ 00:33:
Cumulative Update for Windows 10 Version Next (10.0.17133.73) staat nu klaar voor update.
Edit: het was maar een kleine update.
Werkt een gedecrypte esd net zo goed als een isolement?EricJH schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:09:
[...]
Om mezelf te quoten:
[...]
Ik heb de Nederlands versies al sinds begin deze week.
Wat bedoel je met isolement?W00fer schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 00:28:
[...]
Werkt een gedecrypte esd net zo goed als een isolement?
Klopt, maar kan m dan nog steeds niet activeren. Belachelijk gedoeMetro2002 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:01:
[...]
Het enige verschil met de niet-N versie is schijnbaar de windows media player en wat andere programma's zoals skype, deze kun je gewoon los downloaden en dan is er geen verschil meer met de normale home versie:
http://www.itprotoday.com...dows-10-n-and-kn-editions
ik gebruik mpc hc iddVerwijderd schreef op donderdag 5 april 2018 @ 23:55:
Ik moest vandaag PowerpointViewer installeren, tegenwoordig is er de opt-out optie dat MSN de homepage van je browser wordt en Bing de default zoekmachine.
Je klikt op een link in Outlook Windows Mail terwijl Edge niet je default browser is, MS opent het toch in Edge.![]()
[video]
…
…
Hij had trouwens in een gesprekje met de jongen van Tech Deals (leuk voor op de achtergrond terwijl je iets anders doet) ook een heerlijke rant over Windows, hoe het een hel is voor systeembeheerders om Windows10 te gebruiken omdat je geen statische backup/clone (clone installeren en beveiliginsgupdates en enkel beveiligingsupdates doen zou een optie moeten zijn) meer kan gebruiken en hierdoor allerlei onvoorspelbare dingen gebeuren.
[video]
offtopic:
[...]
Alsjeblieft, probleem opgelost.
wat is het verschil?
Verwijderd
S_Chief schreef op woensdag 11 april 2018 @ 18:18:
Freee!! schreef op woensdag 11 april 2018 @ 18:52:
[...]
Nee, maar ik gebruik dan ook een fatsoenlijke e-mailclient (Thunderbird).
Ja, daar heb jij veel aan. Thunderbird is een prima alternatief voor het beheren van je e-mail.S_Chief schreef op woensdag 11 april 2018 @ 19:35:
[...]
Ja, daar heb ik lekker veel aan.
Mail doet voor mij gewoon wat het moet doen. Ik heb ook Outlook (Office365, waar ze dus reclame voor maken), maar voor mijn privégebruik is het overkill.
Account invoeren en het downloadt al je e-mails (tenzij jij dat niet wil), je krijgt een melding zo gauw er een e-mail binnenkomt en je kan e-mails versturen. Voor het ontvangen, versturen en opvragen van e-mails wordt gelukkig open interfaces gebruikt, het maakt dus niets uit of dat je MS-software of andere software gebruikt. Geef het eens een kans, dan ben jij van die reclame af.
Het zou overigens kunnen dat je die reclame kan uitschakelen via de settings in W10, bij een van die settings kan je reclame in- of uitschakelen voor het OS, de vraag is alleen of dat dit ook geldt voor de andere MS-programma's. Probeer het eens uit. Zelf zou ik gewoon die mail-cliënt dumpen, dan ben je er blijvend van af. Bij de eerstvolgende grote update (herfst/lente) gaat die reclame-setting weer op aan, net als alle telemetrie-settings.

Ik kwam er net achter dat MPC-HC dood is, jammer.paranalia schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 17:55:
[...]
ik gebruik mpc hc idd
wat is het verschil?
Als ik me niet vergis dan werd MPC-BE geforkt van MPC-HC. MPC-BE heeft standaard een dark theme en een wat andere GUI, codetechnisch zijn er ook verschillen maar die details ken ik niet. De menu-interface van de beide programma's lijkt grotendeels of helemaal hetzelfde te zijn, ik heb geen relevante verschillen ontdekt. Momenteel heb ik MPC-BE maar ik geef de voorkeur aan MPC-HC. Een probleem van de GUI van MPC-BE is dat er rechtsboven wat in beeld komt als je de muiscursor daar plaatst, ik heb graag een volledig lege GUI tijdens het afspelen van films waarbij je niets ziet als je (per ongeluk) de muis beweegt, iets waar MPC-HC in uitblinkt. Als je de muis uit de weg lecht (een beweging naar rechtsachter voor de meeste mensen) dan gaat de cursor naar rechtsboven. Bij MPC-HC is dat geen probleem en blijf je enkel de video zien, zoals het hoort. Hierbij gaat de muiscursor buiten beeld doordat het beeld wat breder is dan wat op je monitor te zien is (een trucje om de muiscursor netjes te verbergen, MS gebruikt dat voor de takenbalk bij Windows maar voert het niet netjes uit). Op mijn systeem lijkt MPC-HC ook wat soepeler en lichter te draaien.
Hoe dan ook, probeer madVR uit als je het nog niet hebt gebruikt.
Tegenwoordig heeft VLC (zowel voor Linux als voor Windows te gebruiken) een inhaalslag gemaakt en biedt ook VLC allerlei opties aan om de beeldkwaliteit te verbeteren (upscaling en kleurcorrectie). Ik moet nog uitzoeken wat geschikte opties zijn (ik had ze wat te zwaar gezet) maar in ieder geval biedt VLC een ruime keuze aan aan technieken dus dat kan interessant zijn, vooral als VLC het niet bij 1 upgrade laat maar in de komende edities dit verfijnt (verschillende profielen, automatische tuning in functie van je hardware en voorkeuren...). VLC was mijn eerste videospeler maar het werd ingehaald door MPC-HC en het kreeg de laatste jaren een hoop kritiek op Reddit en bijvoorbeeld ook het LinusTechTips-forum. De laatste versie is een grote verbetereing op meerdere punten volgens de gebruikers dus je kan het weer eens een kans geven. Een beetje zoals met Firefox wat nogal achterliep op Chrome en wat met FF Quantum een inhaalslag heeft gemaakt.
Gebruik echter Waterfox in plaats van Firefox.
Mooi, want ik geef de voorkeur aan open source software en ik streef ernaar om op een gegeven moment MS volledig te dumpen. Voor MS Office is het jaren geleden al gelukt maar voor games zit ik nog aardig vast aan MS.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2018 19:18 ]
Nee, want ik vraag niet om een alternatief. Als ik zo graag van Mail af zou willen dan had ik wel Outlook gepakt.
Verwijderd
Wat jij wil, ik zal er niet over oordelen. Ik geef alleen aan dat je 100% zeker van die reclame af bent, ook na een grote update van Windows, als je een alternatief programma gebruikt. Als jij je liever ergert aan die reclame - impliciet af te leiden uit jouw woorden, ik vind reclame ook hinderlijk, alle vormen van reclame - dan dat jij een alternatief programma gebruikt, prima. Nogmaals, zet in de settings van W10 de reclame uit en zie of dat het dan verdwijnt. Ik ben het overigens volstrekt met jou eens dat het kansloos is om in een besturingssysteem waar je ook nog eens hele dure licenties voor betaalt reclame te maken, dat is al minstens 1-2 jaar zo bij W10 (Office365 proefabo, Candycrush...), alleen is het nu erger geworden, nu heeft MS het uitgebreid naar aps.S_Chief schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 19:57:
[...]
Nee, want ik vraag niet om een alternatief. Als ik zo graag van Mail af zou willen dan had ik wel Outlook gepakt.
In het begin werd het goedgepraat want je kreeg zogezegd W10 gratis, wat nooit zo was (want niet bij nieuwe systemen etc.).
Voorspelling, binnen een paar jaar kan je gratis MS Office gebruiken met reclame erin verwerkt, of betalen en geen reclame hebben. Software as a Service. Ik gruwel ervan.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2018 21:18 ]
Je gebruikt het ESD bestand om een ISO te maken. Op de gelinkte pagina staat beschreven hoe je dat doet en welke tool te gebruiken.
[ Voor 18% gewijzigd door EricJH op 14-04-2018 00:44 ]
@EricJH
Nog bedankt voor de links.
Is de ISO die je hiermee maakt nu gelijk aan de ISO's die vroeger bekend stonden als de MSDN ISO's
(Niet alleen qua inhoud maar ook qua hash?)
Of zit er verschil tussen en wat is het verschil dan?
Nog bedankt voor de links.
Is de ISO die je hiermee maakt nu gelijk aan de ISO's die vroeger bekend stonden als de MSDN ISO's
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Hier is die via windows updates onderdelen update 1803 aan het binnenhalen.
Nu blijkt dat de Spring Creators een ernstige bug heeft en dat men hem inhoudt..
https://techcrunch.com/20...0-spring-creators-update/
https://www.pocket-lint.c...elayed-due-to-massive-bug
https://www.extremetech.c...te-due-to-last-minute-bug
'k vind het raar dat je er (vb hier) nog niet veel over las...
1803 is zonder problemen geïnstalleerd.
Ik heb vanmiddag http://tweakers.net/submit/ gebruikt (dat de laatste build niet meer als RTM gezien wordt), maar het is weekend, dus misschien gaat het niet zo snel vandaag?passer schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 17:37:
Nu blijkt dat de Spring Creators een ernstige bug heeft en dat men hem inhoudt..
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 14-04-2018 19:22 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Hier ook net 1803 probleemloos geinstalleerd,
Daar durf ik geen antwoord op te geven.Help!!!! schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 10:19:
@EricJH
Nog bedankt voor de links.![]()
Welke sub build hebben jullie? Ik zit als Insider ook op 1803 en heb een update gehad naar 17133.73 zoals vermeld in het artikel op Pocket-lint.
Ik heb de Insider 1803 als VM draaien. Zit in de fast ring en heb gisteren ook een update ontvangen naar 17133.73.EricJH schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 23:33:
Daar durf ik geen antwoord op te geven.
Welke sub build hebben jullie? Ik zit als Insider ook op 1803 en heb een update gehad naar 17133.73 zoals vermeld in het artikel op Pocket-lint.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Even vraagje.
Ik heb mijn laptopje opnieuw geinstalleerd. Dus teruggezet via de optie om hem op te schonen zodat hij nieuw installeert. Alle bestanden er ook af.
Toe kreeg hij de oude 1511. Die mag naar iets nieuwer.
Dus de update assistant gedraaid. Die zegt dat hij gaat updaten naar nieuwste versie. Bij zowel geheugen, schijf als processor heeft hij een groen vinkje en gaat downloaden. Mooi dus.
Hij doorloop het hele proces en daarna zit ik op ... jawel 1511.
Dit nu 3x gedaan, maar hetzelfde effect.
Dus dacht ik handig even de iso te downloaden op een usb stick. Dat ging allemaal zoals het moet gaan en goed. Maar dan geeft hij (ik weet niet welke versie erop staat, gisteren gedownload) dat mijn processor clovertrail processor niet meer ondersteund wordt.
Hoe kan ik vinden tot welke versie mijn processor ondersteund wordt?
En hoe krijg ik dan de meest recente versie erop?
Ik heb mijn laptopje opnieuw geinstalleerd. Dus teruggezet via de optie om hem op te schonen zodat hij nieuw installeert. Alle bestanden er ook af.
Toe kreeg hij de oude 1511. Die mag naar iets nieuwer.
Dus de update assistant gedraaid. Die zegt dat hij gaat updaten naar nieuwste versie. Bij zowel geheugen, schijf als processor heeft hij een groen vinkje en gaat downloaden. Mooi dus.
Hij doorloop het hele proces en daarna zit ik op ... jawel 1511.
Dit nu 3x gedaan, maar hetzelfde effect.
Dus dacht ik handig even de iso te downloaden op een usb stick. Dat ging allemaal zoals het moet gaan en goed. Maar dan geeft hij (ik weet niet welke versie erop staat, gisteren gedownload) dat mijn processor clovertrail processor niet meer ondersteund wordt.
Hoe kan ik vinden tot welke versie mijn processor ondersteund wordt?
En hoe krijg ik dan de meest recente versie erop?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe
Nee, niet echt volgens mij (of ik snap het niet). Wat ik daaruit kan halen is dat mijn laatste mogelijk update 1607 zou moeten zijn (overigens haalde ik dat hier hieruit, want daar zie je overal alleen staan current atom, maar verder geen details) . Maar hoe krijg ik die erop.
Via update niet.. En de iso downloaden geeft waarschijnlijk een te nieuwe versie, dus die pakt hij ook niet.
Dus waar haal ik 1607 vandaan?
Via update niet.. En de iso downloaden geeft waarschijnlijk een te nieuwe versie, dus die pakt hij ook niet.
[ Voor 15% gewijzigd door Cyberpope op 15-04-2018 12:02 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Microsoft MSDN is denk ik de beste bron.Cyberpope schreef op zondag 15 april 2018 @ 12:00:
Ik ben daar niet in thuis, maar er komt straks vast wel een Tweakert langs die er wel in thuis is.
Een alternatieve ingang kan HeiDoc.net zijn, die hebben een MS ISO download tool, misschien kom je daar verder mee.
Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe
Toen in November geprobeerd maar highend systemen liepen telkens vast. Uiteindelijk rollback gedaan :https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-performance/two-systems-both-freeze-after-fall-creators-update/2534d1e3-b482-4642-8831-258bc9ce45f1?rtAction=1511624368202&auth=1
Meer mensen met deze issues. Heb uiteindelijke grote build versies geblokkeerd. Blijf wel lekker op 1703.
Meer mensen met deze issues. Heb uiteindelijke grote build versies geblokkeerd. Blijf wel lekker op 1703.
Hebben mensen die de gewone 1803 draaien ook deze update gekregen?Anonymoussaurus schreef op zondag 15 april 2018 @ 01:56:
[...]
Ik heb de Insider 1803 als VM draaien. Zit in de fast ring en heb gisteren ook een update ontvangen naar 17133.73.
Is dit dan legaal? Want ik heb mijn besturingssysteem legaal op die laptop staan en gezien die ook in mijn werk gebruik wordt, wil ik dat wel graag zo houden.hp-got schreef op zondag 15 april 2018 @ 14:29:
[...]
Microsoft MSDN is denk ik de beste bron.
Ik ben daar niet in thuis, maar er komt straks vast wel een Tweakert langs die er wel in thuis is.
Een alternatieve ingang kan HeiDoc.net zijn, die hebben een MS ISO download tool, misschien kom je daar verder mee.
Heb je die link bekeken?
Zo'n beetje het eerste dat ik daar lees is:
This tool allows an easy and comfortable way to download genuine Windows 7, Windows 8.1 and Windows 10 disk images (ISO) directly from Microsoft's servers, as well as Office 2010, Office 2013, Office 2016, and Office for Mac.
De tool en de bestanden zijn legaal en legit.
Je moet enkel zorgen dat je goede versie download voor het licentietype dat je hebt. De licentie informatie zit in de UEFI opgeslagen of als je geen UEFI hebt komt de informatie via je Microsoft account.
Je moet enkel zorgen dat je goede versie download voor het licentietype dat je hebt. De licentie informatie zit in de UEFI opgeslagen of als je geen UEFI hebt komt de informatie via je Microsoft account.
Ja, ik heb de link bekeken. En dat zijn dingen die ze wel op kunnen schrijven, maar dat kan iedereen.
Vandaar mijn bredere check. Maar dank voor de link.
Vandaar mijn bredere check. Maar dank voor de link.
Ervaar jij hier ook een hoog continue CPU verbruik mee?Anonymoussaurus schreef op zondag 15 april 2018 @ 01:56:
[...]
Ik heb de Insider 1803 als VM draaien. Zit in de fast ring en heb gisteren ook een update ontvangen naar 17133.73.
Ik heb deze ook als VM (twee keer, 1 in KVM en in 1 VirtualBox) en met allebei heb ik een idle CPU verbruik dat redelijk hoog ligt (iig op de host-machine).
Dit ervaar ik niet. Ik gebruik geen van beiden, maar zelf gebruik ik Hyper-V. Het ligt er ook aan welke CPU je hebt. Ikzelf heb een i5 4460 en Hyper-V zegt dat mijn VM maar 20% trekt (en hij is ook nog eens schijfopruiming aan het uitvoeren). Heb er 2 cores aan toegekend.Ben.Hahlen schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:07:
Ervaar jij hier ook een hoog continue CPU verbruik mee?
Ik heb deze ook als VM (twee keer, 1 in KVM en in 1 VirtualBox) en met allebei heb ik een idle CPU verbruik dat redelijk hoog ligt (iig op de host-machine).
[ Voor 13% gewijzigd door Anonymoussaurus op 16-04-2018 17:13 ]
Ik heb een i7-7700HQ, maar top zegt dat mijn VM continue rond de 8% trekt, ook al staat deze niks te doen (na een herstart).Anonymoussaurus schreef op maandag 16 april 2018 @ 16:54:
[...]
Dit ervaar ik niet. Ik gebruik geen van beiden, maar zelf gebruik ik Hyper-V. Het ligt er ook aan welke CPU je hebt. Ikzelf heb een i5 4460 en Hyper-V zegt dat mijn VM maar 20% trekt (en hij is ook nog eens schijfopruiming aan het uitvoeren). Heb er 2 cores aan toegekend.
Beetje vaag, maar misschien lost zich dat binnenkort wel op...
Dank is gelukt. Versie 1607 staat erop. Verder updaten kan niet, maar wel patches tot 2023. Gok niet dat hij dan nog leeft.hp-got schreef op zondag 15 april 2018 @ 14:29:
[...]
Microsoft MSDN is denk ik de beste bron.
Waarom is dat vaag? Ook jouw host zit niet op de 0 of 1% denk ik hoor. Wat maakt het überhaupt uit of 'ie maar 8% trekt? Beter dan 30% continuBen.Hahlen schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:28:
Ik heb een i7-7700HQ, maar top zegt dat mijn VM continue rond de 8% trekt, ook al staat deze niks te doen (na een herstart).
Beetje vaag, maar misschien lost zich dat binnenkort wel op...
ik heb een 4k scherm gekocht en heb 2 andere 24 inch schermen. Zoals verwacht is visual studio op de andere schermen onscherp. Is er ondertussen een fix uitgebracht? Heeft te maken met dpi
Dat is vaag omdat het voor 1803 nog niet zo was.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 23:55:
[...]
Waarom is dat vaag? Ook jouw host zit niet op de 0 of 1% denk ik hoor. Wat maakt het überhaupt uit of 'ie maar 8% trekt? Beter dan 30% continu.
Daarbij, omdat het een laptop is, staat mijn fan nu bijna continu aan en dat is voornamelijk vervelend.
En dat trekt ook nog eens extra batterij als ik niet ingeplugd ben.
Ik draai nog keurig de 1709 build. Gisteren nog een paar cumulatieve updates gehad maar geen 1804 aangeboden.. zal wel in etappes gaan denk ik?
Ah ja oke, dan snap ik 'em.Ben.Hahlen schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:10:
Dat is vaag omdat het voor 1803 nog niet zo was.
Daarbij, omdat het een laptop is, staat mijn fan nu bijna continu aan en dat is voornamelijk vervelend.
En dat trekt ook nog eens extra batterij als ik niet ingeplugd ben.
Hij wordt nog niet uitgerold: nieuws: Uitstel grote Windows-update kwam door risico op blue screens of deathMrjraider schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:32:
Ik draai nog keurig de 1709 build. Gisteren nog een paar cumulatieve updates gehad maar geen 1804 aangeboden.. zal wel in etappes gaan denk ik?
[ Voor 27% gewijzigd door Anonymoussaurus op 18-04-2018 11:41 ]
Niet helemaal Windows 10 gerelateerd, maar om nou een nieuw topic te openen.
Welke Realtek audio driver hebben jullie geïnstalleerd? Want ik krijg na de Creators Update geen enkele andere driver geïnstalleerd dan degene op de site van Realtek (R 2.82 juli 2017) terwijl ik bij moederbord fabrikanten allang nieuwere versies zie, maar die krijg ik met geen mogelijkheid geïnstalleerd want elke keer foutmeldingen dat er geen afspeelapparaat is.
Ook krijg ik de Soundmanager in de tray niet geïnstalleerd met die R 2.82 driver. Verder werken wel alle functies, die normaal via de Soundmanager werken, gewoon via de driver. Ik heb dus het idee dat er een nieuwe driver moet komen die compatibel is met de laatste Windows 10 update maar kan hier nergens iets over vinden.
Ik heb een oud moederbord met een ALC892 chipset, die vandaag de dag nog gebruikt wordt, dus daar kan het niet aan liggen, lijkt me? Stuurprogramma versie is 6.0.1.8186 (R 2.82).
Of als iemand met een recenter moederbord kan bevestigen dat ie wel een nieuwere versie geïnstalleerd krijgt, dan weet ik alsnog dat het aan mijn PC ligt.
Welke Realtek audio driver hebben jullie geïnstalleerd? Want ik krijg na de Creators Update geen enkele andere driver geïnstalleerd dan degene op de site van Realtek (R 2.82 juli 2017) terwijl ik bij moederbord fabrikanten allang nieuwere versies zie, maar die krijg ik met geen mogelijkheid geïnstalleerd want elke keer foutmeldingen dat er geen afspeelapparaat is.
Ook krijg ik de Soundmanager in de tray niet geïnstalleerd met die R 2.82 driver. Verder werken wel alle functies, die normaal via de Soundmanager werken, gewoon via de driver. Ik heb dus het idee dat er een nieuwe driver moet komen die compatibel is met de laatste Windows 10 update maar kan hier nergens iets over vinden.
Ik heb een oud moederbord met een ALC892 chipset, die vandaag de dag nog gebruikt wordt, dus daar kan het niet aan liggen, lijkt me? Stuurprogramma versie is 6.0.1.8186 (R 2.82).
Of als iemand met een recenter moederbord kan bevestigen dat ie wel een nieuwere versie geïnstalleerd krijgt, dan weet ik alsnog dat het aan mijn PC ligt.
Ik heb 6.0.1.8382 van de week binnen gekregen. Maar denk dat je het beter kan vragen in een topic voor jou moederbord. Mijn ervaring met mijn Z370 moederbord is dat ik geen soundmanager krijg als ik de drivers rechtstreeks van realtek download, maar wel de driver van Microsoft of van mijn moederbord fabrikant.
[ Voor 44% gewijzigd door Barfman op 21-04-2018 10:42 ]
Kan ook in een eigen topic maar ik dacht misschien dat andere mensen hetzelfde ervaren dan weten we waar het aan ligt want zoals ik al zei, ik heb het echt vermoeden dat het na die grote update is gekomen. Daarvoor kon ik elke driver installeren incl. soundmanager. Welk moederbord precies heb je als ik vragen mag?Barfman schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 10:39:
Ik heb 6.0.1.8382 van de week binnen gekregen. Maar denk dat je het beter kan vragen in een topic voor jou moederbord. Mijn ervaring met mijn Z370 moederbord is dat ik geen soundmanager krijg als ik de drivers rechtstreeks van realtek download, maar wel de driver van Microsoft of van mijn moederbord fabrikant.
Ik heb deze met de Realtek ALC1220 pricewatch: MSI Z370 Gaming Pro Carbon, btw werkt de standaard driver van Windows 10 dan niet?
[ Voor 15% gewijzigd door Barfman op 21-04-2018 13:23 ]
Ik heb de indruk van wat ik aan change logs van de drivers up Filehippo zag dat de drivers van Realtek soms enkel en alleen de .inf updaten zonder dat de binaries veranderen. Dan zou het kunnen zijn dat Windows de laatste binaries levert.
Anders lijkt het mij een probleem met de drivers van Realtek waar bij de detectie iets mis gaat onder Windows 10. Verder dan deze vermoedens kom ik niet.
Anders lijkt het mij een probleem met de drivers van Realtek waar bij de detectie iets mis gaat onder Windows 10. Verder dan deze vermoedens kom ik niet.
[ Voor 19% gewijzigd door EricJH op 21-04-2018 15:45 ]
Mooie plank! Jawel maar ik ben altijd gewend de soundmanager te hebben voor wat instellingen maar die installeert niet meer en ik heb het vermoeden dat het met de laatste Windows update te maken heeft, net zoals met veel andere drivers het geval is.Barfman schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 13:15:
Ik heb deze met de Realtek ALC1220 pricewatch: MSI Z370 Gaming Pro Carbon, btw werkt de standaard driver van Windows 10 dan niet?
Dat zou inderdaad ook nog kunnen. Wacht wel af tot Realtek nieuwe drivers uitbrengt. Ben alleen benieuwd hoe moederbordfabrikanten dan aan nieuwere drivers komen of laten ze die speciaal maken door Realtek?EricJH schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 15:42:
Ik heb de indruk van wat ik aan change logs van de drivers up Filehippo zag dat de drivers van Realtek soms enkel en alleen de .inf updaten zonder dat de binaries veranderen. Dan zou het kunnen zijn dat Windows de laatste binaries levert.
Je kan proberen om de laatste drivers van Microsoft Update Catalog te installeren.chim0 schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 18:14:
[...]
Mooie plank! Jawel maar ik ben altijd gewend de soundmanager te hebben voor wat instellingen maar die installeert niet meer en ik heb het vermoeden dat het met de laatste Windows update te maken heeft, net zoals met veel andere drivers het geval is.
[...]
Dat zou inderdaad ook nog kunnen. Wacht wel af tot Realtek nieuwe drivers uitbrengt. Ben alleen benieuwd hoe moederbordfabrikanten dan aan nieuwere drivers komen of laten ze die speciaal maken door Realtek?
Hier staan alle links en uitleg hoe je CAB files installeert https://www.tenforums.com...audio-driver-version.html
Heb ik al geprobeerd. Pakt ie ook niet. Hij installeert hem wel (ook de soundmanager) maar vervolgens foutmelding dat ie de driver niet kan vinden.Barfman schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 19:07:
[...]
Je kan proberen om de laatste drivers van Microsoft Update Catalog te installeren.
Hier staan alle links en uitleg hoe je CAB files installeert https://www.tenforums.com...audio-driver-version.html
hmm, mijn windows 10 heeft spontaan bedacht dat hij niet meer geactiveerd is en dat de key waarmee ik hem geinstalleerd heb (windows 7 ultimate retail) ook niet geldig meer is...
Hij geeft nu error 0x803f7001
maar bellen ofzo en kijken of ik dan wel weer geactiveerd kan worden..
Hij geeft nu error 0x803f7001
maar bellen ofzo en kijken of ik dan wel weer geactiveerd kan worden..
[ Voor 22% gewijzigd door mschol op 22-04-2018 10:24 ]
De laatste dagen 'last' met een terugkerende update
KB4093112 blijft maar binnenkomen, installeren en dan "fail" om weer opnieuw te beginnen.
Vanmorgen deze tegen gekomen, misschoien dat het helpt :
https://www.ghacks.net/20...-windows-10-version-1709/
KB4093112 blijft maar binnenkomen, installeren en dan "fail" om weer opnieuw te beginnen.
KB4093112 is hier op 11 april 2018 succesvol geïnstalleerd en KB4093105 vanmorgen bij een kennis en zojuist ook op mijn eigen PC succesvol geïnstalleerd, dus ik weet niet waarom ie bij jou terugkeerde? Versie is nu 1709 16299.402.FreshMaker schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:27:
De laatste dagen 'last' met een terugkerende update
Na 8 'downloads' en reboots heb ik de 1803 iso geinstalleerd ... schone windows
de oude zoekt het maar uit
Verwijderd
Gisteren een update gehad op 2 W10 Pro machines :
Build 16299.rs3_release_svc_escrow_im.180415-0955 ??
Dat is helaas soms de beste en enige oplossing.FreshMaker schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 16:58:
Na 8 'downloads' en reboots heb ik de 1803 iso geinstalleerd ... schone windowsde oude zoekt het maar uit
Waar zie je dat lange nummer?Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 04:57:
Gisteren een update gehad op 2 W10 Pro machines :
Verwijderd
Word de April Update inmiddels al uitgerold voor het grote publiek ? Is er een mogelijkheid om het handmatig te starten? Zonder Insider lid te zijn uiteraard.
[ Voor 3% gewijzigd door TetPr87 op 25-04-2018 12:35 ]
Nog niet. Waarschijnlijn de komende dagen/weken.TetPr87 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:35:
Word de April Update inmiddels al uitgerold voor het grote publiek ? Is er een mogelijkheid om het handmatig te starten? Zonder Insider lid te zijn uiteraard.
It isn't released as of now.
Two options:
1. Wait-April Update should be out in some days/weeks. No official date yet.
2. Join the Insider Program and set the Builds either to Slow or Release preview.
is everything cool?
De April update komt op 30 april uit:TetPr87 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:35:
https://blogs.windows.com...he-new-windows-10-update/
"The April 2018 Update will be available as a free download beginning Monday, April 30."
Of mei maar ja wat maakt het uit? Het komt wanneer het komt.
Ik heb gisteren de upgrade twee maal uitgevoerd en ook twee maal terugegedraaid. Hoofdoorzaak was het niet meer werken van mijn microfoon. Met twee verschillende Soundblasters geprobeerd, eentje via USB en eentje intern.
De microfoon op zich werkt prima, als ik feedback aanzet hoor ik mezelf ook terug. Maar zodra je iets in Windows wil doen dat je microfoon vereist dan krijg je de melding dat er geen 'capture device' gevonden kan worden.
De microfoon op zich werkt prima, als ik feedback aanzet hoor ik mezelf ook terug. Maar zodra je iets in Windows wil doen dat je microfoon vereist dan krijg je de melding dat er geen 'capture device' gevonden kan worden.
It takes one to know one...
Ik had dat probleem ook, Ik heb het op de volgende manier opgelost:Dubbeldrank schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 13:45:
Ik heb gisteren de upgrade twee maal uitgevoerd en ook twee maal terugegedraaid. Hoofdoorzaak was het niet meer werken van mijn microfoon. Met twee verschillende Soundblasters geprobeerd, eentje via USB en eentje intern.
Settings -> Privacy -> Microphone -> Allow apps to acces your microphone
op On zetten
Met een klein truucje al via de Media Creation Tool binnen te hengelenSmokingCrop schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 15:45:
[...]
De April update komt op 30 april uit:
https://blogs.windows.com...he-new-windows-10-update/
"The April 2018 Update will be available as a free download beginning Monday, April 30."
--> Verwijderd in 'nieuws: Windows 10 April Update verschijnt maandag 30 april'
-- Edit: damn, schijnt stiekem toch nog een insiders-versie te zijn. Wachten tot maandag dan maar.
[ Voor 26% gewijzigd door Wildfire op 29-04-2018 00:17 ]
Pas op de kans is groot dat het gewoon de insiders versie is, Ik heb hem namelijk die manier al getest en bleek in mijn geval een insiders te zijn. Gelukkig had ik een image staan van mijn vorige Windows versieWildfire schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 22:23:
[...]
Met een klein truucje al via de Media Creation Tool binnen te hengelen
Hmmm, dan wacht ik nog maar even met mijn herinstallatie. Had nog mooi morgen kunnen meepakken maar nu heb ik dan alleen nog maandag de tijd, afhankelijk van hoe laat het officieel beschikbaar komt. Dinsdag moet ik weer werken en ik ga niet 's avonds aan een herinstallatie beginnen...Microburst schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 23:01:
[...]
Pas op de kans is groot dat het gewoon de insiders versie is, Ik heb hem namelijk die manier al getest en bleek in mijn geval een insiders te zijn. Gelukkig had ik een image staan van mijn vorige Windows versie
Ik heb via de .esd-wijze een .iso gemaakt en die vers geïnstalleerd op mijn laptop
.
Heb het al gedaan via die manier in een VM, maar bleek zoals een vd replies daaronder idd niet om de "echte" retail ISO te gaan.Wildfire schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 22:23:
[...]
Met een klein truucje al via de Media Creation Tool binnen te hengelen
"Ik heb de iso net getest maar het lijkt toch een insiders versie te zijn. als je namelijk naar settings gaat
en dan tab Privacy dan valt onder het tab Diagnostics & feedback te lezen:
Feedback frequency:
Windows Insider Program manages this option "
Microburst in 'nieuws: Windows 10 April Update verschijnt maandag 30 april'
[ Voor 30% gewijzigd door SmokingCrop op 28-04-2018 23:12 ]
Wat betekent "Insiders versie" dan? Het is nog steeds build 17134.
Dat het een test-versie is, oftewel iets voor dit topic: [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & DiscussieMarcoC schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 23:15:
Wat betekent "Insiders versie" dan? Het is nog steeds build 17134.
Oscar Wilde
Maar vanaf morgen niet meer.Raven schreef op zondag 29 april 2018 @ 09:35:
[...]
Dat het een test-versie is, oftewel iets voor dit topic: [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie
Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.