Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• luckyjan
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 10:21
quote:
Wildfire schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:18:
[...]

Dat heb ik dus ook al gedaan (is onderdeel van het resetten van Windows Update)...

Het zit echt in die update, die is zelf buggy...
Nee het was echt gelukt nadat alles mislukt was. Ik wilde niet opnieuw gaan installeren omdat ik dan waarschijnlijk tegen hetzelfde probleem zou lopen. Volgens mij had ik die update gedownload uit de online catalog. Degene die met windows update erop kwam eraf gehaald (want als ik keek bij ge´nstalleerde updates leek het alsof hij erop stond) en daarna dat commando ingegeven en vervolgens handmatig die ik had gedownload ge´nstalleerd. Ik denk dat het dit commando was
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth (via cmd administrator rechten)

• Wildfire
  • Laatst online: 21:18

Wildfire

Joy to the world!

quote:
luckyjan schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:30:
[...]

Nee het was echt gelukt nadat alles mislukt was. Ik wilde niet opnieuw gaan installeren omdat ik dan waarschijnlijk tegen hetzelfde probleem zou lopen. Volgens mij had ik die update gedownload uit de online catalog. Degene die met windows update erop kwam eraf gehaald (want als ik keek bij ge´nstalleerde updates leek het alsof hij erop stond) en daarna dat commando ingegeven en vervolgens handmatig die ik had gedownload ge´nstalleerd. Ik denk dat het dit commando was
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth (via cmd administrator rechten)
Heel dat DISM-gedoe heb ik ook al doorlopen. Wat ik ook doe, die update installeert niet. En als ik wat verder google ben ik echt niet de enige.

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
quote:
RayNbow schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 06:41:
[...]

Correct, dat zit er niet meer in. Zelf gebruik ik maar Inspect Element om de url te achterhalen.
Dat doe ik nu ook, maar dit is (wederom) een onbegrijpelijke keuze van MS.. Als Edge zo slecht blijft qua features ben ik bang dat ik toch naar een andere browser moet gaan kijken.

You save everyone, but who saves you?

• luckyjan
  • Laatst online: 10:21
quote:
Wildfire schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:40:
[...]

Heel dat DISM-gedoe heb ik ook al doorlopen. Wat ik ook doe, die update installeert niet. En als ik wat verder google ben ik echt niet de enige.
Nee inderdaad. Waardeloos van Microsoft. Ik ben er ook een paar dagen mee bezig geweest en zoveel geprobeerd dat ik nu niet meer precies weet wat nu de werkende oplossing was :X

Edit:

Of was het dit..

Open Command Prompt by Start -> Run and type “cmd“
On the Command Prompt, type “net stop wuauserv“. This is done so that you will terminate the windows automatic update service to allow us to delete the cache files
Still on the Command Prompt, type “cd /d %windir%” or “cd\windows“
Type “rd /s SoftwareDistribution“
Thats it, the cache has been purged. Now we need to restart the windows automatic update service again. To do that, type “net start wuauserv“
Or go to this link: http://support.microsoft.com/Default.aspx?kbid=971058

luckyjan wijzigde deze reactie 21-02-2018 20:59 (42%)

• Fairy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Fairy

Loves Jacqie 4 ever

MIsschien een domme vraag, maar heb eigenlijk nog nooit deze situatie meegemaakt.

We hebben een Windows 2016 licentie over (legaal). Deze wil ik graag op mijn NAS installeren om een beetje mee te experimenteren e.d.. Dit is nu nog een geactiveerde Windows 10 pro machine (ook legaal upgrade van Win7pro).

Stel dat ik hierop Windows 2016 installeer (clean), en ik zou later Windows 10 weer installeren, omdat ik die Windows 2016 licentie weer elders nodig heb, word mijn Windows 10 installatie dan ook weer geactiveerd zoals hij dat ook doet bij een normale re´nstall of ben je je Windows 10 licentie kwijt nadat je bent overgegaan op Windows 2016 op deze hardware?

Fairy wijzigde deze reactie 21-02-2018 21:09 (5%)

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
quote:
Fairy schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 21:06:
MIsschien een domme vraag, maar heb eigenlijk nog nooit deze situatie meegemaakt.

We hebben een Windows 2016 licentie over (legaal). Deze wil ik graag op mijn NAS installeren om een beetje mee te experimenteren e.d.. Dit is nu nog een geactiveerde Windows 10 pro machine (ook legaal upgrade van Win7pro).

Stel dat ik hierop Windows 2016 installeer (clean), en ik zou later Windows 10 weer installeren, omdat ik die Windows 2016 licentie weer elders nodig heb, word mijn Windows 10 installatie dan ook weer geactiveerd zoals hij dat ook doet bij een normale re´nstall of ben je je Windows 10 licentie kwijt nadat je bent overgegaan op Windows 2016 op deze hardware?
die windows 10 licentie is gekoppeld aan de hardware als het goed is via digital entitlement en kan dus later zonder problemen worden geherinstalleerd

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

• Wildfire
  • Laatst online: 21:18

Wildfire

Joy to the world!

quote:
luckyjan schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:56:
[...]

Nee inderdaad. Waardeloos van Microsoft. Ik ben er ook een paar dagen mee bezig geweest en zoveel geprobeerd dat ik nu niet meer precies weet wat nu de werkende oplossing was :X

Edit:

Of was het dit..

Open Command Prompt by Start -> Run and type “cmd“
On the Command Prompt, type “net stop wuauserv“. This is done so that you will terminate the windows automatic update service to allow us to delete the cache files
Still on the Command Prompt, type “cd /d %windir%” or “cd\windows“
Type “rd /s SoftwareDistribution“
Thats it, the cache has been purged. Now we need to restart the windows automatic update service again. To do that, type “net start wuauserv“
Or go to this link: http://support.microsoft.com/Default.aspx?kbid=971058
En dat heb ik dus ook al gedaan...

Ik ben nu maar een nieuwe backup aan het maken en ga Windows toch maar weer herinstalleren. Ditmaal met de update geintegreerd in de Windows setup via NTLite. Eens kijken of dat dan verschil maakt.

Indien niet: dan wordt het wachten op een fix van Microsoft, als die al ooit komt.

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• RayNbow
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15:40

RayNbow

Kirika <3

quote:
S_Chief schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:49:
[...]

Dat doe ik nu ook, maar dit is (wederom) een onbegrijpelijke keuze van MS.. Als Edge zo slecht blijft qua features ben ik bang dat ik toch naar een andere browser moet gaan kijken.
Nou ja, misschien als ik tijd/zin heb dat ik eens kijk of hier een browser extension voor te maken is... :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• mschol
  • Niet online
ik moet windows ivm moederbord wisseling herinstalleren, is er een manier om die spectre/meltdown patch NIET te installeren??

ik ben nml niet echt bereid een forse performance hit te hebben op een zwaar gebruikt systeem;

nu controleer ik vooral wanneer updates ge´nstalleerd worden door windows update uit te schakelen.

• Meg
  • Registratie: september 2016
  • Niet online

Meg

"HAAA-BERSKY"

Topicstarter
Ik denk het niet @mschol.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
Voorheen bekend onder de naam Markimoo maar aangepast omdat ik wil zijn wie ik ben.

• mschol
  • Niet online
quote:
dat is goed balen, als ik de benchmarks erop nasla heeft mijn skylake i7 een performancehit van ruim 20% te verduren, nogal fors voor een cpu van nog geen 3 jaar oud...

• S_Chief
  • Niet online
quote:
RayNbow schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 06:50:
[...]

Nou ja, misschien als ik tijd/zin heb dat ik eens kijk of hier een browser extension voor te maken is... :p
Toch wel vrij belachelijk dat je op een extensie moet vertrouwen voor dit soort simpele dingen.

Merk net nog iets.. Heb vaak inPrivate open voor 2x Outlook, en als ik een foto wil opslaan is het altijd een png-file met als titel "naamloos". Zonder inPrivate werkt het wel. 8)7 Lekker bezig MS. :F

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

quote:
S_Chief schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:57:
[...]

Toch wel vrij belachelijk dat je op een extensie moet vertrouwen voor dit soort simpele dingen.
Verre van perfect gezien ik geen toegang heb tot het clipboard... dus dan maar via een hack...

:p

• mschol
  • Niet online
ik heb mogelijk een (tijdelijke) oplossing voor het afhouden van de meltdown/spectre patch gevonden:
verwijder de update en verberg deze dan vervolgens in windows update:
met de tool van MS

dat lijkt hem voorlopig tegen te houden, ik vrees alleen dat hij bij de volgende redstone update ingebakken zit :(

• S_Chief
  • Niet online
quote:
RayNbow schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:14:
[...]

Verre van perfect gezien ik geen toegang heb tot het clipboard... dus dan maar via een hack...
[afbeelding]

:p
Da's iig iets. :p

Ik ben nu zeker dat Edge bij mij eruit gaat (helaas). MS sloopt features eruit en de laatste tijd is 'ie totaal niet stabiel (laat een sessie openstaan en een half uur later zit de boel vast en kan je alleen via task manager Edge stoppen, gebeurt herhaaldelijk). Lijkt ook een memory leak in te zitten. 1,5GB RAM en na sluiten en opnieuw openen van dezelfde pagina's is het hooguit 500MB.

Firefox it is.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

quote:
Ik merk nu dat ik deze halfbakken, unsigned extension best wel eens gebruik op m'n Surface en dat ik 'm begin te missen op m'n desktop (nog te lui geweest om het ook op de desktop te installeren). :p
quote:
Ik ben nu zeker dat Edge bij mij eruit gaat (helaas). MS sloopt features eruit en de laatste tijd is 'ie totaal niet stabiel (laat een sessie openstaan en een half uur later zit de boel vast en kan je alleen via task manager Edge stoppen, gebeurt herhaaldelijk). Lijkt ook een memory leak in te zitten. 1,5GB RAM en na sluiten en opnieuw openen van dezelfde pagina's is het hooguit 500MB.

Firefox it is.
Ik ben zelf ooit van IE naar FF (betere webondersteuning) naar Chrome (FF lekte geheugen) naar Edge (te veel ergernissen met Chrome vergaard) gegaan. Misschien zien we je ooit weer terug bij Edge? ;)

• marco1812
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 24-04 12:07
Ik heb een Win 10 pc ingericht. Ge´nstalleerd als 1607, geŘpdatet naar 1709. Op een gegeven moment stond de pc met een lock screen, met daaronder best veel tekst, waaruit bleek dat administrator credentials nodig waren. Na invoer hiervan ging de pc spontaan 'resetting pc' staan uitvoeren.
Installatie is nu weer terug bij af.
Iemand een idee hoe dit kan? Ik heb eventueel nog een event log.

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 20:47

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
Fairy schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 21:06:
Of het mag ligt aan de soort licentie. Welke 2016 bedoel je trouwens, Windows Server?
quote:
Wildfire schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:34:
Gaat weer lekker, mijn Windows 10 Pro install (inclusief de Fall Creators Update) kan de nieuwe update KB4074588 niet installeren, na de reboot blijkt elke keer dat het mislukt is met error 0x8007371B.
Nog steeds heb ik dat probleem...
quote:
2018-02 Cumulative Update for Windows 10 Version 1709 for x64-based Systems (KB4074588)
Status: Awaiting restart.
... of toch niet?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Fairy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Fairy

Loves Jacqie 4 ever

Gaat inderdaad om Server 2016 standard

• gas0line
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 22:59

gas0line

Autodidact

Heb sinds kort regelmatig dat als ik in de taakbalk klik op 'file explorer' het zo'n 10 seconden !! duurt voordat window opent, daarna is het weer vlot.

In begin klikte ik paar keer. Dan openen er na zo'n 10 seconden net zoveel windows als ik geklikt heb.

Gestart met een gitaarcursus online.

• Lrrr
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21:03

Lrrr

Voorheen bekend als jamy015

Zou kunnen dat er items in 'recent files' staan, die op een HDD staan die op moet spinnen ('wakker worden'). Als dat zo is, zou je kunnen kijken of je in je BIOS-instellingen de HDD-energiebesparing uit kan zetten, zodat de HDD niet 'in slaap valt'.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8!

• gas0line

gas0line

Autodidact

quote:
jamy015 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:16:
Zou kunnen dat er items in 'recent files' staan, die op een HDD staan die op moet spinnen ('wakker worden'). Als dat zo is, zou je kunnen kijken of je in je BIOS-instellingen de HDD-energiebesparing uit kan zetten, zodat de HDD niet 'in slaap valt'.
Ah, zo. Duidelijk. Heb net een HD bijgeplaatst voor opslag. Maar 10"is wel erg veul. Daar nog wat aan te doen, dat die die niet meeneemt als ik de standaard explorer open? Recente files heb ik al verwijderd lang geleden uit explorer namelijk.

gas0line wijzigde deze reactie 05-03-2018 22:55 (6%)

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:50

franssie

Save the albatross

Ik gebruikte veel windows en ook #10 maar ik merk dat ik steeds meer moeite heb (of had) om instellingen van hardware te vinden. Ik werk nog wel eens met obscure hardware (maritiem, foto etc - veelal wat ouder en niet zo goed meer ondersteund spul) en ik merk dat ik bij elke 'update' steeds minder mijn weg kan vinden in de menu's met instellingen en dan met name voor wat betreft de hardware.

Bestaat er een super-user-device-manager oid waar ik gewoon de hardware ID's etc kan zien?

Het meeste werkt wel via Ubuntu (in ieder geval om erachter te komen wat het 'drijft' maar ik start eigenlijk al niet meer in W10 op - waar ik met W7 kon lezen en schrijven om obscure hardware wel aan de praat te krijgen.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• EricJH
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:26
De oude en vertrouwde device manager en control panel zijn er nog steeds als je die liever gebruikt. Kijk eens onder W --> Windows Administrative Tool/Systeembeheer. Of begin devmgr te typen in het start menu of via search.

• Zarhrezz
  • Registratie: juli 2013
quote:
EricJH schreef op maandag 5 maart 2018 @ 23:43:
De oude en vertrouwde device manager en control panel zijn er nog steeds als je die liever gebruikt. Kijk eens onder W --> Windows Administrative Tool/Systeembeheer. Of begin devmgr te typen in het start menu of via search.
De oude God mode zit er waarschijnlijk ook nog wel in...de laatste keer dat ik die gebruikt heb is even terug, maar ook een poging waard.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gas0line

gas0line

Autodidact

Werkt prima op Windows 10 pro:
quote:
To enable GodMode, check if the user account you are using is an administrator account and then right-click on the desktop and click New > Folder.

Next, copy and paste the following into the folder name:

GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
Note: Make sure to copy the whole line above, including GodMode, the period and the brackets.

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 18:09
quote:
gas0line schreef op maandag 5 maart 2018 @ 19:49:
Heb sinds kort regelmatig dat als ik in de taakbalk klik op 'file explorer' het zo'n 10 seconden !! duurt voordat window opent, daarna is het weer vlot.

In begin klikte ik paar keer. Dan openen er na zo'n 10 seconden net zoveel windows als ik geklikt heb.
Heb je toevallig Bitdefender ge´nstalleerd, die doet dat ook.

• gas0line

gas0line

Autodidact

quote:
Arjantje72 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:48:
[...]

Heb je toevallig Bitdefender ge´nstalleerd, die doet dat ook.
Krijg wel steeds een foutmelding van bitdefender als ik afsluit/herstart. Maar zover ik weet heb ik dat niet geinstalleerd. zit dat ergens anders in? Ik heb Eset Nod32 & Spybot S&D. Werk op W10 Pro

In die tempmap zit een 0k bestand 'BitDefender Threat Scanner.dmp' en paar 0k files zoals 'ibF9F.tmp'. Als ik die wegmieter komt ie vanzelf terug.

• Arjantje72
quote:
gas0line schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:09:
[...]

Krijg wel steeds een foutmelding van bitdefender als ik afsluit/herstart. Maar zover ik weet heb ik dat niet geinstalleerd. zit dat ergens anders in? Ik heb Eset Nod32 & Spybot S&D. Werk op W10 Pro

[afbeelding]

In die tempmap zit een 0k bestand 'BitDefender Threat Scanner.dmp' en paar 0k files zoals 'ibF9F.tmp'. Als ik die wegmieter komt ie vanzelf terug.
Heb je dit al geprobeerd?
https://www.safer-network...ender-threat-scanner-dmp/

Omdat bij mij Bitdefender er de eerste keer langer over doet met de file explorer, kan het misschien ook door je virusscanner komen of Spybot.
Uninstall die eens en probeer het dan nog eens.

• gas0line

gas0line

Autodidact

quote:
Arjantje72 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 07:35:
[...]

Heb je dit al geprobeerd?
https://www.safer-network...ender-threat-scanner-dmp/

Omdat bij mij Bitdefender er de eerste keer langer over doet met de file explorer, kan het misschien ook door je virusscanner komen of Spybot.
Uninstall die eens en probeer het dan nog eens.
De 2e en 3e keer ook, regelmatig.

Die pagina van je had ik nog niet gevonden, heb ze supportmail gestuurd. Anders ga ik wel uninstallen en daarna weer installen.

EDIT
Ondertussen gedaan:
>>>>>>>>
If you are using the Free Edition, please uninstall then reinstall Spybot.
In order to completely uninstall Spybot - Search & Destroy, please see the following link:
Before uninstalling Spybot, it is recommended to undo Immunization to avoid issues with
the uninstallation process.

It is also recommended to view Spybot┬’s Quarantine to restore any items you would like
to keep that were detected by Spybot. Once Spybot is uninstalled, these files cannot be
restored.

After Spybot has been uninstalled it is recommended to delete the following folders:
1.C:\Program Files (x86)\Spybot ┬– Search & Destroy 2
Or on a 32-bit/x86 PC:
C:\Program Files\Spybot ┬– Search & Destroy 2

2.C:\ProgramData\Spybot ┬– Search & Destroy

Please note that the ┬“ProgramData┬” Folder is hidden.

If you can┬’t find this folder, please check your folder properties to ensure hidden
files/folders are displayed on your PC:
┬•Open Windows Explorer (or any folder).
┬•Click on ┬“Organise┬”, then go to ┬“Folder and search options┬”.
┬•Click on ┬“View┬”, then select ┬“Show Hidden Files, Folders and Drives┬”.

You should then restart your PC for the changes to take effect.

When you reinstall Spybot please go through with a Custom Installation.
To do this, select the option for "I want more control, more feedback and more responsibility"
in the Installation & Usage Mode page of the Setup.
Next, untick the box beside "Files necessary for antivirus scanning" in the
Select Componenets window of the installer then complete the installation of Spybot.

This should prevent the Bitdefender file from being installed which will stop this error from ocurring.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Maar je moet nog meer weggooien anders wil ie yupgraden na herstart. Anyway na install was file explorer weer snel.

Nu net weer herinstalled, file exploerer weer traag. Niet fijn. Klik ik op een map dan opent die wel direct.

gas0line wijzigde deze reactie 08-03-2018 20:08 (63%)
Reden: uninstalled

• gas0line

gas0line

Autodidact

Heb van Spybot de 2.7 beta ontvangen, maar nog steeds issues.

Daarna maar eens de STACK app van Transip verwijderd (geupdate). Lijkt erop dat mijn issues nu weg zijn. Vind die STACK app ook wel veel CPU gebruiken regelmatig. Heb ook mijn eiegn NExtcloud met app, die werkt feilloos.

gas0line wijzigde deze reactie 09-03-2018 20:58 (14%)

• mschol
  • Niet online
vraagje: in een redelijk vers geinstalleerde windows 10 krijg ik, als ik in het startmenu zoek, vrijwel alleen maar folders terug en niet de daadwerkelijke applicaties..

heb b.v. eergisteren visual studio 2017 geinstalleerd, maar als ik nu erop zoek vind hij alleen de folder visual studio 2017 en niet de applicatie snelkoppeling.

Als ik vervolgens in het startmenu onder de letter V kijk heb ik zowel een folder als een applicatie snelkoppeling die visual studio 2017 heten..

waarom vind hij mijn snelkoppelingen niet en hoe kan ik dat fixen want dit is echt bloedirritant

• PE4000
  • Registratie: november 2012
  • Nu online
Afgelopen week kreeg ik een nieuwe Microsoft Services Agreement overeenkomst in de mail.
Deze gaat per ingang van 1 mei 2018 in. Je mag hiervoor wel een advocaat inhuren...
https://www.microsoft.com...esagreement/upcoming.aspx

Verwonderlijk dat er nog niet vermeld wordt, dat wanneer men gebruik maakt van deze diensten, eerst een medische keuring zal moeten ondergaan. J4F

• chim0
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19-09 08:51
quote:
mschol schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 21:19:
vraagje: in een redelijk vers geinstalleerde windows 10 krijg ik, als ik in het startmenu zoek, vrijwel alleen maar folders terug en niet de daadwerkelijke applicaties..

heb b.v. eergisteren visual studio 2017 geinstalleerd, maar als ik nu erop zoek vind hij alleen de folder visual studio 2017 en niet de applicatie snelkoppeling.

Als ik vervolgens in het startmenu onder de letter V kijk heb ik zowel een folder als een applicatie snelkoppeling die visual studio 2017 heten..

waarom vind hij mijn snelkoppelingen niet en hoe kan ik dat fixen want dit is echt bloedirritant
Zoiets had ik ook. Welke versie? Klinkt als het beruchte startmenu probleem. Er zijn genoeg horrorverhalen te vinden op internet over dit probleem en manieren om het te fixen, maar je maakt het alleen maar verder kapot. Ik vrees dat Windows toch weer opnieuw installeren de beste optie is. Bij mij werd het met repareren alleen maar erger.

• bazzemans
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16:33
Is het mogelijk om op Windows Home bij een gebruiker in te stellen dat deze geen win32 applicaties kan installeren maar wel UWP apps uit de store? Met pro is dit mogelijk en in de computerspeciaalzaak gaven ze aan dat dit niet met Home kan.

Gezocht op Google maar krijg dan geen eenduidig antwoord, behalve dan dat het met de S-versie kon. Allern dat is niet bruikbaar, omdat er wel win32 software ge´nstalleerd moet kunnen worden, alleen niet door de dagelijkse gebruiker.

bazzemans wijzigde deze reactie 16-03-2018 19:25 (32%)

• Techneut
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Ik begrijp je probleem eerlijk gezegd niet. Ik heb Windows (home) 10, de 64 bit versie. En ik heb diverse 32 bit en 64 bit programma's ge´nstalleerd die zonder enige beperking werken. Ik heb eveneens een aantal toepassingen uit de app store. Nooit enige beperking geconstateerd. Waar zou het dan op moeten/kunnen vastlopen?

• SmokingCrop
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
quote:
Techneut schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 19:46:
Ik begrijp je probleem eerlijk gezegd niet. Ik heb Windows (home) 10, de 64 bit versie. En ik heb diverse 32 bit en 64 bit programma's ge´nstalleerd die zonder enige beperking werken. Ik heb eveneens een aantal toepassingen uit de app store. Nooit enige beperking geconstateerd. Waar zou het dan op moeten/kunnen vastlopen?
Hij wil net deze beperking kunnen opleggen ;)

Klik voor [handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole (headless)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zarhrezz
quote:
bazzemans schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 19:24:
Is het mogelijk om op Windows Home bij een gebruiker in te stellen dat deze geen win32 applicaties kan installeren maar wel UWP apps uit de store? Met pro is dit mogelijk en in de computerspeciaalzaak gaven ze aan dat dit niet met Home kan.

Gezocht op Google maar krijg dan geen eenduidig antwoord, behalve dan dat het met de S-versie kon. Allern dat is niet bruikbaar, omdat er wel win32 software ge´nstalleerd moet kunnen worden, alleen niet door de dagelijkse gebruiker.
Is dit voldoende voor wat je wil?
https://www.howtogeek.com...d-whitelist-desktop-apps/

Nu is het even de vraag of een standard user (non-admin) deze setting ook zelf weer kan omzetten, da's wellicht een testje waard.

Daarnaast kan een standard user beperkt installs doen ("Standard users will have the ability to install some software that only affects their profile and the Program Files directory. Any software that changes the system or needs to access the root or system drive, will not be allowed. "). Wel kan een standard users apps uit de Store installeren, dit omdat die in de user AppData terechtkomen ("When you install a regular program you are installing to Program Files and basically affecting the whole system. That is why you need administrator privileges to do it. In the case of the store applications, these are actually stored "per user" and what one user installs doesn't affect what another has installed. And so you are not affecting the 'system'.").

<GOT> Zarhrezz#2885

• bazzemans
@Zarhrezz Volgens mij is dat inderdaad precies wat ik bedoel. Kan ik weleens mee experimenteren om te voorkomen dat mijn ouders de verkeerde dingen installeren. Kom nogal vaak vervuiling tegen.

• Techneut
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
quote:
bazzemans schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 13:28:
@Zarhrezz Volgens mij is dat inderdaad precies wat ik bedoel. Kan ik weleens mee experimenteren om te voorkomen dat mijn ouders de verkeerde dingen installeren. Kom nogal vaak vervuiling tegen.
Dat is het dus, ik vroeg me al af wat in vredesnaam de reden zou zijn van die wens. Beetje omgekeerde wereld, als zoon willen voorkomen dat ouders verkeerde dingen installeren. Ik zou zoiets eerder andersom verwachten bij kleine kinderen. Ik pakte het destijds trouwens anders aan met hun te instrueren wat ze wel konden doen en heel nadrukkelijk wat ze beslist moesten laten. Ooit kregen ze via de chat een berichtje van een vriendje met "ik heb iets leuks voor je ......" Daarna waren ze nooit weer zo argeloos. Maar goed, dat even terzijde.

Maar om dan 32 bits programma's te blokkeren? Denk je dat dit helpt tegen verkeerde dingen? Als ik mijn Program Files overzie dan zijn er nog veel die niet 64 bits zijn, hoegenaamd niet bedenkelijke programma's. Dus blijkbaar ontgaat me hier iets waar ik wel nieuwsgierig naar ben, want verkeerde dingen vind je toch niet alleen maar in Win32? Of bedoel je het kwaadaardige programma win32.exe? Beetje tactvol uitleggen lijkt me effectiever.

• Da_maniaC
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 09:00

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

quote:
Dubbeldrank schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:25:
[...]

Network reset heb ik ook en uitgevoerd zonder resultaat. Het probleem is zoals ik omschreef dat ik in mijn netwerkomgeving geen enkel apparaat zie, ook deze machine zelf niet. Maar ik kan ze prima bereiken op netwerknaam zoals bijvoorbeeld '\\synology\'. Dus ik vroeg me af of meer mensen problemen hebben met de network discovery. Maar misschien is het een masterbrowserprobleempje zit ik me nu te bedenken, daar straks eens naar kijken.

[afbeelding]

Ik kan ook geen relevante foutmeldingen terugvinden in de event viewer helaas.
Zijn er nog meer mensen die hier nog steeds last van hebben? Ik wel namelijk.
Sinds de laatste Fall update lijkt het erop dat mijn network devices geen van allen meer worden getoond.
Ik ben na wat zoekwerk ook op dit topic uitgekomen: klik echter lijkt ook die fix niet voor mij te werken!
Iemand enig idee hoe ik mijn network devices weer zichtbaar krijg?

Al geprobeerd:
- Netwerk opnieuw instellen (windows)
- NetBIOS inschakelen + reboot van de PC.
- sc.exe config lanmanworkstation depend= bowser/mrxsmb10/nsi en sc.exe config mrxsmb20 start= disabled uitvoeren in elevated command prompt
- Windows services DNS Client, Function Discovery Resource Publication, SSDP Discovery en UPnP Device Host allemaal op Automatisch opstarten gezet + herstart + reboot van de PC.

Heeft iemand de verlossende tip voor me? :'(

Inventory | http://www.zdaemon.org ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• bazzemans
@Techneut Helemaal waar. Mijn uitleg was zeker niet optimaal. Gelukkig begreep @Zarhrezz toch wat ik bedoelde. Het gaat er mij dus vooral om dat mijn ouders geen software installeren vanuit e-mails, vanaf websites (omdat de computer zogenaamd onveilig is) etc. Ondanks dat er genoeg ontbreekt in de store, zal alles wat mijn ouders gebruiken er wel in staan. Dus door alleen dat toe te staan, voorkom je dat de troep (x86 en x64) wordt ge´nstalleerd. Dat kan dan wel maar dan via een omweg waar ze mij in ieder geval bij nodig hebben.

Edit: de aanvulling van @Zarhrezz hieronder klopt precies met mijn bedoeling.

bazzemans wijzigde deze reactie 17-03-2018 14:36 (9%)

• Zarhrezz
Volgens mij bedoelt hij met 32-bit programma's alle non-Store programma's (x86 en x64)...in de basis alles wat op systeemniveau schade aan kan richten (iets wat Store programma's in principe nooit zouden moeten kunnen).

Als je min of meer het beheer doet voor ouders / schoonouders / etc. dan is zijn vraag echt direct duidelijk. Proberen uit te leggen wat wel en wat niet, waar op te letten en waarom werkt gewoon niet of maakt ze zo bang dat ze nooit meer op een computer durven. Een prompt van een programma is al iets dat stress oplevert...en dat kan toch ook gewoon de prompt voor Windows installs zijn, waarbij dan maar 'Cancel' gekozen wordt ("want dat is altijd veilig, iets niet toelaten").

Als je vervolgens ziet hoe banners / adware / etc. op een gemiddeld systeem terechtkomt, is de optie volledig blokkeren echt geen verkeerde.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Masimo
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19-09 21:54
quote:
Da_maniaC schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 14:28:
[...]

Zijn er nog meer mensen die hier nog steeds last van hebben? Ik wel namelijk.
Sinds de laatste Fall update lijkt het erop dat mijn network devices geen van allen meer worden getoond.

....
Is het SMB1 protocol nog actief? Dit is in de laatste update uit veiligheidsoverwegingen uitgeschakeld.
Wordt al sinds 2014 niet meer ondersteund, maar was tot voor kort nog wel geactiveerd.
Echter is er nog veel (oudere) hardware die er gebruik van maakt.

Check via Start - Apps en onderdelen - Instellingen voor standaard apps openen (helemaal onderaan) - Windows onderdelen in- of uitschakelen - Ondersteuning voor SMB1.0/CIFS voor delen van bestanden - SMB1.0/CIFS client aanvinken.

Masimo wijzigde deze reactie 18-03-2018 00:14 (14%)

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20:37
Ik heb de laatste tijd dat ik via ip en poort niet bij de programma's op de server kom. Bijvoorbeeld sonarr, radarr enzovoorts. Gewoon een foutmelding dat de site niet te vinden is. Elk ander apparaat kan er wel bij. Soms na opnieuw opstarten is het wel weer beschikbaar. Lijkt willekeur,maar kom er iig nog niet achter wat het is.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Da_maniaC

Da_maniaC

quote:
Masimo schreef op zondag 18 maart 2018 @ 00:11:
[...]

Is het SMB1 protocol nog actief? Dit is in de laatste update uit veiligheidsoverwegingen uitgeschakeld.
Wordt al sinds 2014 niet meer ondersteund, maar was tot voor kort nog wel geactiveerd.
Echter is er nog veel (oudere) hardware die er gebruik van maakt.

Check via Start - Apps en onderdelen - Instellingen voor standaard apps openen (helemaal onderaan) - Windows onderdelen in- of uitschakelen - Ondersteuning voor SMB1.0/CIFS voor delen van bestanden - SMB1.0/CIFS client aanvinken.
[afbeelding]
Leek de gouden tip, aangezien het niet langer ge´nstalleerd was bij me. Maar na het installeren (en rebooten), nog steeds geen nieuwe devices zichtbaar in de network browser helaas... :|

Mijn geavanceerde instellingen voor delen lijken me ook wel goed te staan toch?

• Hurtebise
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 09:33
Ervaar al enkele weken in Windows update:
2018-03 Cumulatieve update voor op Windows 10 Version 1709 for x64 gebaseerde systemen (KB4088776), Status: Downloaden - 0%
Daardoor staan ook 2 andere updates in wacht: KB890830: Windows-programma voor het verwijderen van schadelijke software voor x64-systemen- maart 2018 // 2018-03 Beveiligingsupdate voor Adobe Flash Player voor op Windows 10 Version 1709 voor x64 gebaseerde systemen (KB4088785)

Heb de update al manueel gedownload (https://www.catalog.updat...m/Search.aspx?q=KB4088776) en uitgevoerd, dan blijft hij hangen. Zelfstandig installatieprogramma voor W Upd blijft zoeken naar updates op deze computer.

Heb de optie update verwijderen gekozen, dan gaat hij updates zoeken. Maar zie ik niets in de lijst van ge´nstalleerde updates staan, blijft daar ook zoeken.

Hangt dit samen met volgens melding bij het afsluiten van de pc?
1 app wordt gesloten en de pc wordt afgesloten. Task Host Window
Achtergrondtaken worden gestopt via de takenhost. (\Microsoft\Windows\DeviceDirectoryClient\RegisterUserDevice)

Hurtebise wijzigde deze reactie 18-03-2018 08:46 (12%)

• Arjantje72
quote:
Da_maniaC schreef op zondag 18 maart 2018 @ 00:55:
[...]

Leek de gouden tip, aangezien het niet langer ge´nstalleerd was bij me. Maar na het installeren (en rebooten), nog steeds geen nieuwe devices zichtbaar in de network browser helaas... :|

Mijn geavanceerde instellingen voor delen lijken me ook wel goed te staan toch?
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Je kan in het eerste scherm beter de thuisgoep door windows laten beheren (aanbevolen).

• Da_maniaC

Da_maniaC

quote:
Arjantje72 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 13:36:
[...]

Je kan in het eerste scherm beter de thuisgoep door windows laten beheren (aanbevolen).
Dat is de enige instelling waar ik even mee heb zitten spelen inderdaad, omdat mensen op tenforums/windowscentral daar verschillende resultaten mee hadden indien ze ook last hadden van dit probleem.

Het probleem is zojuist opgelost! De totale stappen die ik nu heb doorlopen zijn:

- Zorg dat je Netwerk op PrivÚ/Particulier staat (niet op Openbaar)
- Zorg dat de SMB1 onderdelen staan ge´nstalleerd zoals voorgesteld in deze post
- Voer de volgende commando's uit in een elevated command prompt:
code:
1
2
sc.exe config lanmanworkstation depend= bowser/mrxsmb10/nsi
sc.exe config mrxsmb20 start= disabled

- Reboot de PC.

Indien je de laatste stap weer ongedaan wilt maken kan je de volgende commando's uitvoeren:
code:
1
2
sc.exe config lanmanworkstation depend= bowser/mrxsmb10/mrxsmb20/nsi
sc.exe config mrxsmb20 start= auto

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Nu online
quote:
Arunia schreef op zondag 18 maart 2018 @ 00:26:
Ik heb de laatste tijd dat ik via ip en poort niet bij de programma's op de server kom. Bijvoorbeeld sonarr, radarr enzovoorts. Gewoon een foutmelding dat de site niet te vinden is. Elk ander apparaat kan er wel bij. Soms na opnieuw opstarten is het wel weer beschikbaar. Lijkt willekeur,maar kom er iig nog niet achter wat het is.
Toevallig een Zyxel-router?

Hiermee regelmatig het probleem dat het interne netwerk niet bereikbaar is via ip.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Arunia
@The_Worst nope, wrt320n met dd-wrt erop sinds kort.
Moet daar even in duiken denk ik. Maar het is alleen mijn pc en niet de rest.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CHBF
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 19:28
Ik gebruik sinds kort weer W10 op een laptop terwijl ik op de desktop W7 gebruik. Eerder had ik een paar dagen lang W10 op mijn desktop gebruikt, dat beviel zo slecht dat ik weer overstapte naar W7. Het valt niet mee om aan W10 te wennen, hoewel er ook van alles mis is met W7 was dat zeer duidelijk een verbetering t.o.v. XP in alle opzichten waar dat voor W10 niet geldt (op sommige punten beter, op andere punten duidelijk slechter). W10 is iets sneller (met een SSD in ieder geval), de autohide-functie is minder slecht ge´mplementeerd (nog steeds wat pixels zichtbaar bij verbergen maar geen problemen meer bij full-screen) en de zoekfunctie is minder slecht (ijkniveau: Linux ;) , W10 is nu eindelijk zo ver dat de zoekfunctie bruikbaar is, dat is meer dan wat je voor W7 kan zeggen). Verder kan ik de dark theme bijvoorbeeld wel waarderen.

Echter valt het mij nog steeds niet mee om dit systeem te gebruiken.
  • Het kostte me minstens een half uur om alle garbage die MS meelevert (thirdparty software waar je niet om vraagt) weg te gooien, de tegels op te ruimen, de instellingen fatsoenlijk te maken (geen advertenties bijvoorbeeld), mijn standaardprogramma's in te stellen (omslachtiger dan dat het zou moeten zijn, het zou fijn zijn als dat via het contextmenu kan zo gauw je in de takenbalk op het programma klikt) en de telemetrie te blokkeren.
  • Maak je van Waterfox je standaardbrowser dan valt MS je lastig met de vraag of dat je niet liever Edge gebruikt (nee, daarom heb ik het aangepast, val me niet lastig!) en staat er in het piepklein een optie om dat niet te doen.
  • Je moet alle configuratie etc. in twee menu's zoeken: Control Panel en Setttings (waarom!? Ofwel stop alles in Settings ofwel houd alles in Control Panel) en dat Settings menu ziet er letterlijk uit alsof het door een peuter is gemaakt: witte achtergrond, simpele plaatjes met 1 kleur en weinig detail die hierdoor minder gemakkelijk te herkennen zijn als bij Control Panel.
    Ja, ik ken die God-mode maar dan ga je buiten het 'officiŰle' deel van de GUI.
  • Wil je in Explorer iets simpels en elementairs doen zoals een nieuwe folder aanmaken dan moet je eerst navigeren in de ribbon bar (volgens mij aan te passen maar ook weer gedoe) om die optie te kunnen kiezen. De standaard-layout van de schijven vind ik niets, het is lastiger om de root van je schijven te vinden, ik zie graag bij het openen van Explorer die schijven/SSD's/partities met grote iconen en aan de zijkant alle links naar folders die je veel gebruikt.
  • In plaats van dat je een programma gemakkelijk kan openen door op Start te drukken en het programma van bovenaan in de lijst te selecteren (waar het staat als je het recent opende) moet je indien je de naam van het programma vergeten bent (ja, dat komt voor) zoeken waar het staat tenzij je een tegel hebt aangemaakt van het programma. Nu kan ik best werken met die tegels maar het is iets waar je aan moet wennen, je hebt immers niet direct de gewoonte om voor programma's tegels te maken.
  • Bij de installatie van W10 wordt je tegenwoordig al lastig gevallen met Cortana, je wordt nog net niet gedwongen om Cortana te gebruiken, met de nodige moeite kan je het niet doen.
's Werelds kleinste viool en luxeproblemen, schuldig. :')
Maar even ranten kan fijn zijn.

PS
Geen ervaring met Vista en W8, gelukkig. :)

CHBF wijzigde deze reactie 01-04-2018 22:03 (3%)

Zelfcensuur is de meest schadelijke vorm van censuur.

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 20:47

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
Opgelost :)

LinkedIn WoT Cash Converter

• F. Scaglietti
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online
Ik gebruik sinds kort ook weer Windows 10. (Kwam van Ubuntu)
Windows 10 bevalt mij goed. Geen problemen, alles is standaard. Voor de rest zie ik 6 meegeleverde apps (laat ik erop staan staan niet in de weg.) voor de rest zie ik het problem niet.

-Instellingen voor mij waren gemakkelijk te vinden.
-Cortana staat aan (Regio United States)
-Vlammen met Windows 10 en ik kan niet wachten op de nieuwe Creators update.
-Standaard browser voor nu is Edge
-Tegels zijn weer fijn om te zien en om ÚÚn oog opslag het weer te kunnen zien.
-Geen last van updates (nooit gehad) alles is prima in te stellen.

F. Scaglietti wijzigde deze reactie 27-03-2018 07:16 (5%)

• EricJH
quote:
F. Scaglietti schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 07:15:
-Geen last van updates (nooit gehad) alles is prima in te stellen.
Gebruik je een Pro versie?

• F. Scaglietti
  • Niet online
quote:
EricJH schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 16:25:
[...]
Gebruik je een Pro versie?
Ja, ik laat alles zo standaard mogelijk. Het is mij nog niet over komen dat ik een update direct na het starten kreeg.
Aan de andere kant, heb ik met virtuale Windows 10 en Server 2016 wel "last" van updates.
Last in de zin van, de het nu mooi genoeg is geweest en tijd om te herstarten of wat dan ook.

• F. Scaglietti
  • Niet online
quote:
F. Scaglietti schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:19:
[...]

Ja, ik laat alles zo standaard mogelijk. Het is mij nog niet over komen dat ik een update direct na het starten kreeg.
Aan de andere kant, heb ik met virtuale Windows 10 en Server 2016 wel "last" van updates.
Last in de zin van, de het nu mooi genoeg is geweest en tijd om te herstarten of wat dan ook.
Terugkomend op dit verhaal, mijn laptop staat automatisch op wanneer er een update is. En mijn VMs staan uit. Dus dan krijg je wel direct de updates in je gezicht als je de VM opstart.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Zijn er meer waarbij er sinds een van de updates van dit jaar (liep een paar maanden achter) linkjes ineens stoppen met werken? Als in: erop klikken opent geen browser meer. 't is helaas niet beperkt tot apps van MS.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F. Scaglietti
  • Niet online
quote:
Raven schreef op zondag 1 april 2018 @ 15:57:
Zijn er meer waarbij er sinds een van de updates van dit jaar (liep een paar maanden achter) linkjes ineens stoppen met werken? Als in: erop klikken opent geen browser meer. 't is helaas niet beperkt tot apps van MS.
Misschien de browser opnieuw installeren en de URL association opnieuw instellen via control panel.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
F. Scaglietti schreef op zondag 1 april 2018 @ 17:46:
[...]

Misschien de browser opnieuw installeren en de URL association opnieuw instellen via control panel.
Ik had via control panel al even tijdelijk een andere browser als standaard ingesteld om dan weer FF te kiezen, maar dat had geen effect. Laat ik 'm op IE staan, dan opent IE gewoon.

Er is echter niets aan FF verandert, heb echter wel 2 dagen terug de nodige Windows/Office updates erop gezet, de laatste daarvoor was de cumulatieve update van januari.

FF opnieuw installeren kan leuk worden, vanwege addons die stoppen met werken (waar geen vervangers voor bestaan) zit ik nog op 55.0.3, geen idee of de installer daar nog van te vinden is. Ik vraag mij wel af waarom dit zo ineens is gebeurt.

Raven wijzigde deze reactie 01-04-2018 18:39 (3%)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EricJH
quote:
Raven schreef op zondag 1 april 2018 @ 18:34:
zit ik nog op 55.0.3, geen idee of de installer daar nog van te vinden is. I
Op Filepuma: http://www.filepuma.com/d...refox_64bit_55.0.3-16406/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CHBF
quote:
F. Scaglietti schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 07:15:
Ik gebruik sinds kort ook weer Windows 10. (Kwam van Ubuntu)
Windows 10 bevalt mij goed. Geen problemen, alles is standaard. Voor de rest zie ik 6 meegeleverde apps (laat ik erop staan staan niet in de weg.) voor de rest zie ik het problem niet.
Hier de home-premium versie (minder fijn) want laptop en dus OEM. Voor mijn volgende desktop koop ik waarschijnlijk via Kinguin een key voor een retailversie van W10-pro.

Ik vind het niet fijn om wanneer ik net W10 in gebruik neem eerst programma's en tegels te moeten verwijderen. Naar verluidt komt die rotzooi bij elke grote update weer terug. Los hiervan moet je Windows ook af en toe opnieuw installeren. Ik zou eigenlijk eens een scriptje moeten zoeken/maken om al die rotzooi te verwijderen.

De ongewenste tegels en programma's geven desktop-clutter (minder overzichtelijk voor alles wat je wel gebruikt) en die "aps" (MS wil zo graag Apple kopiŰren :')) die MS tegen betaling aan de installtie toevoegt bevatten felgekleurde animaties die om je aandacht schreeuwen.

Het idee van tegels is niet slecht maar de uitvoering is dat wel. Het zou fijn zijn als de opties er zouden zijn om:
- Alle tegels te verwijderen (niet de tegel-functionaliteit, gewoon alle pre-aangemaakte tegels).
- Alle tegels default op klein te zetten. Bijna niemand gebruikt een touchscreen op een desktop of laptop.
quote:
-Instellingen voor mij waren gemakkelijk te vinden.
Ik ben de Control Panel van W7 gewend.
quote:
-Cortana staat aan (Regio United States)
Ik zou het het liefst helemaal verwijderen, het doet niets waar ik wat aan heb maar het heeft wel nadelen.

CHBF wijzigde deze reactie 01-04-2018 22:25 (50%)

• mschol
  • Niet online
vraagje: ik disable mijn windows update service daar windows nog steeds niet de juiste instelopties heeft.
echter soms (bijna altijd) 10 minuten na opstarten springt hij van disabled naar enabled en running..
de benodigde taken die hem opnieuw opstarten zijn, zover ik weet, verwijderd.
ik wil weten welk process precies die service weer aanpast..
de eventviewer geeft aan als user SYSTEM, maar dat is zo generiek dat ik er niks mee kan, laatst gedraaide taken kan ik ook niks in vinden wat gerelateerd is qua laatste uitvoertijd

iemand nog een idee hoe ik kan achterhalen wat precies die service aanpast?

• Barfman
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10:56
quote:
mschol schreef op maandag 2 april 2018 @ 10:35:
vraagje: ik disable mijn windows update service daar windows nog steeds niet de juiste instelopties heeft.
echter soms (bijna altijd) 10 minuten na opstarten springt hij van disabled naar enabled en running..
de benodigde taken die hem opnieuw opstarten zijn, zover ik weet, verwijderd.
ik wil weten welk process precies die service weer aanpast..
de eventviewer geeft aan als user SYSTEM, maar dat is zo generiek dat ik er niks mee kan, laatst gedraaide taken kan ik ook niks in vinden wat gerelateerd is qua laatste uitvoertijd

iemand nog een idee hoe ik kan achterhalen wat precies die service aanpast?
https://www.windowscentra...-automatically-windows-10

System | Racing is in my Blood

• F. Scaglietti
  • Niet online
quote:
CHBF schreef op zondag 1 april 2018 @ 22:15:
[...]

Hier de home-premium versie (minder fijn) want laptop en dus OEM. Voor mijn volgende desktop koop ik waarschijnlijk via Kinguin een key voor een retailversie van W10-pro.

Ik vind het niet fijn om wanneer ik net W10 in gebruik neem eerst programma's en tegels te moeten verwijderen. Naar verluidt komt die rotzooi bij elke grote update weer terug. Los hiervan moet je Windows ook af en toe opnieuw installeren. Ik zou eigenlijk eens een scriptje moeten zoeken/maken om al die rotzooi te verwijderen.

De ongewenste tegels en programma's geven desktop-clutter (minder overzichtelijk voor alles wat je wel gebruikt) en die "aps" (MS wil zo graag Apple kopiŰren :')) die MS tegen betaling aan de installtie toevoegt bevatten felgekleurde animaties die om je aandacht schreeuwen.

Het idee van tegels is niet slecht maar de uitvoering is dat wel. Het zou fijn zijn als de opties er zouden zijn om:
- Alle tegels te verwijderen (niet de tegel-functionaliteit, gewoon alle pre-aangemaakte tegels).
- Alle tegels default op klein te zetten. Bijna niemand gebruikt een touchscreen op een desktop of laptop.

[...]

Ik ben de Control Panel van W7 gewend.

[...]

Ik zou het het liefst helemaal verwijderen, het doet niets waar ik wat aan heb maar het heeft wel nadelen.
Ik heb ook gewoon een OEM laptop?
Het zijn er maar 6 apps die voor ge´nstalleerd zijn. Ik kom zelf van Ubuntu af en ik heb niet echt het idee gehad dat er rotzooi was bij Windows.
Had zelf ook geen problemen met Windows.

Ik vind Windows 10 zelfs beter met updates, het zit eigenlijk nooit in de weg.
Weet nu wel zeker dat mijn laptop automatisch opstart om de updates te installeren en automatisch weer uit gaat. Aangezien ik in mijn virtualmachines wel dood gegooid wordt met updates.

F. Scaglietti wijzigde deze reactie 02-04-2018 15:38 (7%)

• CHBF
quote:
Raven schreef op zondag 1 april 2018 @ 18:34:
FF opnieuw installeren kan leuk worden, vanwege addons die stoppen met werken (waar geen vervangers voor bestaan) zit ik nog op 55.0.3, geen idee of de installer daar nog van te vinden is. Ik vraag mij wel af waarom dit zo ineens is gebeurt.
Het is de moeite waard om eens de nieuwe FF (of Waterfox of zo) uit te proberen. Het werkt veel beter sinds Quantum en inmiddels zijn die addons flink verbeterd maar je kan helaas nog niet alles vinden wat je nodig hebt.
quote:
F. Scaglietti schreef op maandag 2 april 2018 @ 15:34:
[...]

Ik heb ook gewoon een OEM laptop?
Met Windows10 Pro?
quote:
Het zijn er maar 6 apps die voor ge´nstalleerd zijn.
Bij mij waren het er meer. Misschien zat er ook nog crapware van de OEM tussen waarvan ik dacht dat die van W10 komt: crapware van minstens 2 'spelletjes'bedrijven en via de de OEM die troep van Symantec. |:( Ik verwijderde ook allerlei "apps" van MS zelf, die zijn niet per se waardeloos zijn (technieuws/weer/...) maar niet handig voor een werkcomputer waar mijn laptop primair voor dient.

Het zou klantvriendelijker zijn als MS opt-in zou gebruiken voor alle niet-besturingssysteem-gerelateerde software, inclusief OEM-software.
Ubuntu had zich ook schuldig gemaakt aan het bundelen van ongewenste software (Amazon), jij zal vast hebben meegekregen dat Canonical veel negatieve kritiek kreeg vanuit de Linux-gemeenschap omdat ze dat deden. Microsoft en OEM’s doen dit in tienvoud.
quote:
Ik vind Windows 10 zelfs beter met updates, het zit eigenlijk nooit in de weg.
Het probleem is dat het automatisch gebeurt, en dus vaak ongelegen komt wanneer je daar geen tijd voor hebt, in plaats van dat ze het aan de gebruiker overlaten wanneer het wordt geupdate. Updates kunnen best lang duren, met goede redenen overigens (veiligheidsstappen om het breken van een systeem te voorkomen). Tot en met W8 bepaalde de gebruiker wanneer de updates worden ge´nstalleerd.

Al met al heb ik bij W10 sterk de indruk dat MS dit systeem veel te vroeg uitbracht, voordat het af was. Wellicht omdat W8 verschrikkelijk flopte. Vlak voor het verlopen van de deadline om gratis een W10-licentie te krijgen voor je W7/W8-key had je bijvoorbeeld nog geen kleurenmixer voor de desktop (die functionaliteit zat wel in W7), die is inmiddels ingevoerd. Bij de volgende update (lente-update) voeren ze bepaalde visuele effecten (schaduw en glans bij vensters) in die W7 had en die W10 in eerste instantie niet had. Beetje bij beetje hevelen ze instellingen over van Control Panel naar Settings. In eerste instantie zag je twee verschillende GUI-stijlen in W10, oude elementen en nieuwe elementen, wat er ook op wijst dat het nog niet af was.
MS voert nu een systeem in waarmee alle notificiations uitgeschakeld kunnen worden tijdens bepaalde uren of op bepaalde plaatsen (afhankelijk van wat de gebruiker instelt).

Inmiddels is W10 als besturingssysteem niet meer zo slecht, hoewel er wel nog een paar problemen zijn (Explorer kan bijvoorbeeld nog wat worden verbeterd), maar ik vind het problematisch dat MS tegelijkertijd geld probeert te verdienen door de gebruikers als product te gebruiken (geld aannemen van crapwarebedrijven om crapware te bundelen, in-OS advertising voor de eigen producten, data verkopen aan reclamebedrijven...) en ook nog de volle prijs vraagt voor een licentie. Het zou goed zijn als MS hier een keuze in maakt. Momenteel is dit de voornaamste reden waarom ik voor mijn thuiscomputer nog stees W7 gebruik ondanks dat W10 onontkenbaar sneller is dan W7 wanneer je eenmaal aan het systeem bent gewend. Ik heb een licentie voor W10 op die key dus ik kan overstappen wanneer ik wil.

CHBF wijzigde deze reactie 02-04-2018 19:40 (11%)

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Ik gebruik de gratis versie van IObit, deze haalt na een installatie zo'n 3GB aan extra's weg.
Moet je dan wel zelf aanvinken, maar je kan de spellen en de windows-app verwijderen op deze manier

Er zullen vast betere / snellere manieren zijn, maar ik heb die nog niet gevonden

• CHBF
3GB - slik -
Dat is nog meer dan dat ik dacht.

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 19-09 19:19
Misschien is de vraag al vaker voorbij gekomen:

Ik wil binnenkort mijn PC een flinke update geven qua hardware. Ik draai nu op Windows 10, welke een hele tijd terug gratis is geupdate vanaf Windows 7.

Nu heb ik dus alleen Windows 7 liggen om te installeren vanaf DVD. Zover ik weet is het nu niet meer mogelijk om gratis te upgraden naar Windows 10, dus als ik Windows 7 installeer op de nieuwe PC kan ik niet meer over naar Windows 10?

Als dat zo is koop ik er wel gewoon een licentie bij van Windows 10. :)

Clubsport ED40 GTI

• gas0line

gas0line

Autodidact

quote:
Vissa66 schreef op maandag 2 april 2018 @ 21:24:
Misschien is de vraag al vaker voorbij gekomen:

Ik wil binnenkort mijn PC een flinke update geven qua hardware. Ik draai nu op Windows 10, welke een hele tijd terug gratis is geupdate vanaf Windows 7.

Nu heb ik dus alleen Windows 7 liggen om te installeren vanaf DVD. Zover ik weet is het nu niet meer mogelijk om gratis te upgraden naar Windows 10, dus als ik Windows 7 installeer op de nieuwe PC kan ik niet meer over naar Windows 10?

Als dat zo is koop ik er wel gewoon een licentie bij van Windows 10. :)
Je kan gewoon een W10 installer downloaden vanaf microsoft.com. Daar installeer je W10 mee en die herkent je machine. Heb je moederbord vervangen dan niet en heb je geen recht op W10 meer.
Maar...
Heb dat zelf ook gehad, ff contact opnemen met MS en zeggen dat de boel verrot was of zo en dan helpen zij je met activeren. Doen ze dan niet moeilijk over.

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 19-09 19:19
Thanks, ik ga idd ook het moederbord vervangen. Zal het dan eerst maar even proberen via Microsoft. :P

Clubsport ED40 GTI

• SmokingCrop
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
quote:
CHBF schreef op maandag 2 april 2018 @ 19:28:
[...]

Bij mij waren het er meer. Misschien zat er ook nog crapware van de OEM tussen waarvan ik dacht dat die van W10 komt: crapware van minstens 2 'spelletjes'bedrijven en via de de OEM die troep van Symantec. |:( Ik verwijderde ook allerlei "apps" van MS zelf, die zijn niet per se waardeloos zijn (technieuws/weer/...) maar niet handig voor een werkcomputer waar mijn laptop primair voor dient.

Het zou klantvriendelijker zijn als MS opt-in zou gebruiken voor alle niet-besturingssysteem-gerelateerde software, inclusief OEM-software.
Ubuntu had zich ook schuldig gemaakt aan het bundelen van ongewenste software (Amazon), jij zal vast hebben meegekregen dat Canonical veel negatieve kritiek kreeg vanuit de Linux-gemeenschap omdat ze dat deden. Microsoft en OEM’s doen dit in tienvoud.
Daarom maak ik een w10 iso met NTlite om die bloatware ervan te halen, maakt het zoveel aangenamer.
Zeker een bepaald vinkje om die games & gesponsorde app's ervan te halen.
De´nstalleer je die games en bij volgende opstart, zijn ze daar plots terug.. Gelukkig kan ik dat niet meer voorhebben..

Klik voor [handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole (headless)

• F. Scaglietti
  • Niet online
quote:
quote:
Met Windows10 Pro?
Nee, die heb ik later zelf ontgrendeld via een sleutel die geleverd is door school.
Heb zelf alleen mijn Active hours aangepast, maar in principe had dat niet gehoeven, aangezien mijn laptop automatisch de updates download en installeert en het niet direct in mijn gezicht krijg.
quote:
Ik tel het weer en dat soort dingen niet mee.
quote:
Ik had dat niet door dat Amazon ongewenst was. In principe ben ik gewoon een Windows gebruiker, ik gebruik Windows langer dan dat ik Ubuntu draai.
quote:
Het probleem is dat het automatisch gebeurt, en dus vaak ongelegen komt wanneer je daar geen tijd voor hebt, in plaats van dat ze het aan de gebruiker overlaten wanneer het wordt geupdate. Updates kunnen best lang duren, met goede redenen overigens (veiligheidsstappen om het breken van een systeem te voorkomen). Tot en met W8 bepaalde de gebruiker wanneer de updates worden ge´nstalleerd.
Heb ik geen last van gehad, behalve bij mijn VMS.
quote:
Al met al heb ik bij W10 sterk de indruk dat MS dit systeem veel te vroeg uitbracht, voordat het af was. Wellicht omdat W8 verschrikkelijk flopte. Vlak voor het verlopen van de deadline om gratis een W10-licentie te krijgen voor je W7/W8-key had je bijvoorbeeld nog geen kleurenmixer voor de desktop (die functionaliteit zat wel in W7), die is inmiddels ingevoerd. Bij de volgende update (lente-update) voeren ze bepaalde visuele effecten (schaduw en glans bij vensters) in die W7 had en die W10 in eerste instantie niet had. Beetje bij beetje hevelen ze instellingen over van Control Panel naar Settings. In eerste instantie zag je twee verschillende GUI-stijlen in W10, oude elementen en nieuwe elementen, wat er ook op wijst dat het nog niet af was.
MS voert nu een systeem in waarmee alle notificiations uitgeschakeld kunnen worden tijdens bepaalde uren of op bepaalde plaatsen (afhankelijk van wat de gebruiker instelt).
Ik heb ergens gelezen of laten vertellen, om niet alles direct over te hevelen. Aangezien gebruikers eraan moeten wennen. En als je alles in settings doet, sloop je heel verenigbaarheid met oude programma's, Omdat je niet niet alle programma's via het instellingen menu kan verwijderen.
quote:
Inmiddels is W10 als besturingssysteem niet meer zo slecht, hoewel er wel nog een paar problemen zijn (Explorer kan bijvoorbeeld nog wat worden verbeterd), maar ik vind het problematisch dat MS tegelijkertijd geld probeert te verdienen door de gebruikers als product te gebruiken (geld aannemen van crapwarebedrijven om crapware te bundelen, in-OS advertising voor de eigen producten, data verkopen aan reclamebedrijven...) en ook nog de volle prijs vraagt voor een licentie. Het zou goed zijn als MS hier een keuze in maakt. Momenteel is dit de voornaamste reden waarom ik voor mijn thuiscomputer nog stees W7 gebruik ondanks dat W10 onontkenbaar sneller is dan W7 wanneer je eenmaal aan het systeem bent gewend. Ik heb een licentie voor W10 op die key dus ik kan overstappen wanneer ik wil.
Op een gegeven moment moet je toch over, ik ben zelf meer van de sneltoetsen dus ik vind Windows 10 een stuk beter. Vooral als je bijvoorbeeld Windows toets + X doet.

Zelf had ik Windows 10 liever gezien dat ze een soort Timemachine voor Windows maakte, de huidige back-up oplossing is niet afdoende. Je kan de back-up instellingen, maar je krijgt geen notificaties van wanneer hij geslaagd is. En je hij start niet automatisch als je de externe schijf eraan hangt.

• F. Scaglietti
  • Niet online
Ik kan helaas geen reden geven waarom ik van Windows naar Ubuntu ben gegaan.
Er is voor mij niks mis Windows, behalve dat het er slordig uitziet.

• paranalia
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14-04 12:07
Ik heb een WIndows 10 Home licentie, maar pas per ongeluk Windows 10 Home N geinstalleerd.

Weet iemand of ik dit eenvoudig kan omzetten of moet ik Windows weer helemaal opnieuw installleren en configureren enzo? *zucht
quote:
paranalia schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:46:
Ik heb een WIndows 10 Home licentie, maar pas per ongeluk Windows 10 Home N geinstalleerd.

Weet iemand of ik dit eenvoudig kan omzetten of moet ik Windows weer helemaal opnieuw installleren en configureren enzo? *zucht
https://www.microsoft.com...download/mediafeaturepack

https://www.google.nl/sea...ei=-F7DWs7uFIyq8weEs47QAg O-)

Oscar Wilde

• Arunia
De afgelopen maand eigenlijk had ik last dat ik geen locale ip's via Edge kon openen. Soms wel, soms niet. De oplossing om een aanpassing te doen bij internet instellingen voor IE werkte iig hier niet.
Vandaag middels deze site de oplossing kunnen vinden door Powershell te starten en een Get-AppXPackage code uit te voeren. Hierna werkte het weer.

• paranalia
quote:
Zi simpel is het volgens mij dus niet...ik lees overal dat een clean install nodig is :X

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20:58
quote:
gas0line schreef op maandag 2 april 2018 @ 21:31:
[...]

Je kan gewoon een W10 installer downloaden vanaf microsoft.com. Daar installeer je W10 mee en die herkent je machine. Heb je moederbord vervangen dan niet en heb je geen recht op W10 meer.
Maar...
Heb dat zelf ook gehad, ff contact opnemen met MS en zeggen dat de boel verrot was of zo en dan helpen zij je met activeren. Doen ze dan niet moeilijk over.
Via mediacreation tool van microsoft kan je nog makkelijk gewoon upgrade vanuit 7, 8 of 8.1 naar windows 10 en deze is gelijk geactiveerd.

• paranalia
quote:
dutchnltweaker schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:19:
[...]

Via mediacreation tool van microsoft kan je nog makkelijk gewoon upgrade vanuit 7, 8 of 8.1 naar windows 10 en deze is gelijk geactiveerd.
Ik heb Windows 10 Home N.

Ik wil naar Windows 10 Home. Hiervoor heb ik een licentie.

paranalia wijzigde deze reactie 03-04-2018 16:22 (4%)

• dutchnltweaker
Even een vraag, sinds redstone 3 (fall creators update) is sinds december/januari windows update "kapot". Heb alle opties geprobeerd die er bestaan voor windows 10 zelfs handmatig updates gedownload en deze proberen te installeren (en altijd kan het systeem deze niet installeren)..

Weet iemand nog een optie? Windows opnieuw installeren hoort op dit moment niet tot de mogelijkheid, misschien wachten tot redstone 4 uitkomt en deze via de mediacreation tool installeren?

• paranalia
quote:
dutchnltweaker schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:24:
Even een vraag, sinds redstone 3 (fall creators update) is sinds december/januari windows update "kapot". Heb alle opties geprobeerd die er bestaan voor windows 10 zelfs handmatig updates gedownload en deze proberen te installeren (en altijd kan het systeem deze niet installeren)..

Weet iemand nog een optie? Windows opnieuw installeren hoort op dit moment niet tot de mogelijkheid, misschien wachten tot redstone 4 uitkomt en deze via de mediacreation tool installeren?
Dat heb ik nu idd ook :')

Wat een zooitje

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchnltweaker
quote:
paranalia schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:21:
[...]

Ik heb Windows 10 Home N.

Ik wil naar Windows 10 Home. Hiervoor heb ik een licentie.
Dat is simpel,

1. Je gaat naar instellingen.
2. Klikt op Bijwerken en beveiliging.
3. Ga naar Activering
4. Dan zie je boven aan Activering staan en jou Editie van Windows, eentje verder zie je Productcode bijwerken en dan klik je op Productcode wijzigen.

Hoop dat dit jou geholpen heeft ;) .

Ps: dit bedoel ik:

dutchnltweaker wijzigde deze reactie 03-04-2018 16:33 (11%)

• paranalia
quote:
dutchnltweaker schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:31:
[...]

Dat is simpel,

1. Je gaat naar instellingen.
2. Klikt op Bijwerken en beveiliging.
3. Ga naar Activering
4. Dan zie je boven aan Activering staan en jou Editie van Windows, eentje verder zie je Productcode bijwerken en dan klik je op Productcode wijzigen.

Hoop dat dit jou geholpen heeft ;) .
Nee dat lukt dus niet. Hij wil dan N activeren, maar ik heb Non N :|

• dutchnltweaker
quote:
paranalia schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:32:
[...]

Nee dat lukt dus niet. Hij wil dan N activeren, maar ik heb Non N :|
Weet je dat zeker dat je echt non N hebt? je kan misschien even informeren waar je de key licentie hebt gekocht of even op je factuur kijken of het echt klopt..(heb hier nog niet eerder van gehoord).

Anders contact opnemen met Microsoft misschien?

dutchnltweaker wijzigde deze reactie 03-04-2018 16:36 (4%)

• paranalia
quote:
dutchnltweaker schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:35:
[...]

Weet je dat zeker dat je echt non N hebt? je kan misschien even informeren waar je de key licentie hebt gekocht of even op je factuur kijken of het echt klopt..(heb hier nog niet eerder van gehoord).

Anders contact opnemen met Microsoft misschien?
Dat weet ik zeker.

;(

Ben nu bezig met een Community Mod op answer.microsoft.com
Maar er zit echt niets anders op. Wat een flauwekul man

• dutchnltweaker
quote:
paranalia schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:38:
[...]

Dat weet ik zeker.

;(

Ben nu bezig met een Community Mod op answer.microsoft.com
Maar er zit echt niets anders op. Wat een flauwekul man
Balen :/ , laat even weten hoe dat verlopen is.

• CHBF
quote:
bazzemans schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 19:24:

Ik vrees van niet. Wel een goed idee voor Windows (en voor Linux ;)).

• bazzemans
@CHBF Net onder mijn bericht staat een post met een link, waarin wordt aangegeven dat het dus wÚl kan. Mijn ouders hebben nu een standaard gebruikersaccount met, via het adminaccount, ingesteld dat er alleen UWP-apps uit de store kunnen worden ge´nstalleerd. Dat werkt prima. Het is nu zo'n twee weken geleden ingesteld en ik heb nog geen klachten gehoord.

• CHBF
quote:
bazzemans schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:33:
@CHBF Net onder mijn bericht staat een post met een link, waarin wordt aangegeven dat het dus wÚl kan. Mijn ouders hebben nu een standaard gebruikersaccount met, via het adminaccount, ingesteld dat er alleen UWP-apps uit de store kunnen worden ge´nstalleerd. Dat werkt prima. Het is nu zo'n twee weken geleden ingesteld en ik heb nog geen klachten gehoord.
Kudos voor MS. Aan een guest-account had ik gedacht, ik wist echter niet dat MS de optie geeft dat je met die guest-account enkel UWP-software kan installeren.

CHBF wijzigde deze reactie 03-04-2018 20:36 (12%)

• bazzemans
quote:
CHBF schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:35:
[...]

Kudos voor MS. Aan een guest-account had ik gedacht, ik wist echter niet dat MS de optie geeft dat je met die guest-account enkel UWP-software kan installeren.
Geen gastaccount, een standaardgebruiker.

• CHBF
quote:
bazzemans schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:39:
[...]

Geen gastaccount, een standaardgebruiker.
Sorry, dat haal ik door elkaar aangezien ik nooit anders ingelogd ben geweest op Windows dan als administrator.

• bazzemans
@CHBF Dat geldt denk ik min of meer voor 99% van de Tweakers 😂.

• CHBF
Dat is trouwens niet helemaal waar, technisch gezien ben ik op computers van een school/universiteit wel eens als guest ingelogd geweest. En dan Internet Explorer en Adobe PDF-reader moeten gebruiken, de horror.

• paranalia
quote:
dutchnltweaker schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:38:
[...]

Balen :/ , laat even weten hoe dat verlopen is.
Ik heb een minderlegale manier gebruikt. Ja het is verdomme goed. Ik hÚb een geldige code maar MS maakt het onmogelijk door een futiliteit als N of geen N (= windows met of zonder media player)

Ik ga echt niet alles helemaal opnieuw installeren. :-(

Heb alleen problemen met Windows Update nu. Heb de probleemoplosser in configscherm gebruikt, reboot. Zou opgelost zijn maar nee hoor. Foutcode 0x800f081f

Echt, MS. Is dit de laatste Windows versie ooit? |:(

paranalia wijzigde deze reactie 03-04-2018 22:17 (23%)

• Barfman
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10:56
quote:
paranalia schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:52:
[...]

Ik heb een minderlegale manier gebruikt. Ja het is verdomme goed. Ik hÚb een geldige code maar MS maakt het onmogelijk door een futiliteit als N of geen N (= windows met of zonder media player)

Ik ga echt niet alles helemaal opnieuw installeren. :-(

Heb alleen problemen met Windows Update nu. Heb de probleemoplosser in configscherm gebruikt, reboot. Zou opgelost zijn maar nee hoor. Foutcode 0x800f081f

Echt, MS. Is dit de laatste Windows versie ooit? |:(
Dus jij maakt een fout en nu is het de schuld van Microsoft 8)7

System | Racing is in my Blood

quote:
Barfman schreef op woensdag 4 april 2018 @ 06:13:
[...]

Dat Windows Update nog wel eens kuren heeft is algemeen bekend, dat hoeft echt geen PEBKAC te zijn :+
quote:
paranalia schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:52:
Doe anders even een handmatige reset van de update client. Windows Update service uitschakelen, dan stoppen en daarna C:\Windows\SoftwareDistribution leeggooien/renamen.

Oscar Wilde

• paranalia
quote:
Barfman schreef op woensdag 4 april 2018 @ 06:13:
[...]

Ik heb een versie zonder windows media player geinstalleerd. ;w

Als ze het mogelijk maken om die gewoon te activeren, mogen ze van mijn dat hele WMP gewoon installeren, niks aan de hand :P

• paranalia
quote:
Raven schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:37:
[...]

Dat Windows Update nog wel eens kuren heeft is algemeen bekend, dat hoeft echt geen PEBKAC te zijn :+

[...]

Doe anders even een handmatige reset van de update client. Windows Update service uitschakelen, dan stoppen en daarna C:\Windows\SoftwareDistribution leeggooien/renamen.
werkt ook niet
Pagina: 1 ... 87 ... 93 Laatste

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True