Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• pilskes
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13:14
quote:
Yamikaminari schreef op donderdag 7 december 2017 @ 14:06:
[...]

Downgraden of upgraden van videokaartdrivers
Daar had ik nog niet aan gedacht, maar tot nu toe heeft het geholpen!

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 17:25
Idd een prima tip, het (b)lijkt heel vaak te werken valt op diverse forums op.

• RoyK
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 18-12 11:35

RoyK

Tekenaar!

quote:
route99 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 23:10:
[...]
Het werkt niet als je via het bureaublad R-muis "Beeldscherminstelligen" en dan het juiste scherm naar links of rechts sleept? Zo kies ik mijn voorkeursscherm, zonder utility (toch nog wel eens kijken of de extras die ze bieden echt wat toevoegen voor mij). Ik had me er ooit nooit in verdiept (had toen nooit een 2e scherm) , maar je kunt dus heel simpel met de muis de 2e links voorbij de 1e monitor slepen en omgekeerd... Wel erg handig.
[afbeelding]
Bedankt voor het meedenken. Middels na een paar dagen rond snuffelen en verschillende tips uitgeprobeerd te hebben lijkt het erop dat er niet echt een simpele eenvoudige oplossing is zoals:

Beeldscherm --> open en beheer applicatie x op scherm 1 / scherm 2 / scherm 3

Begrijp me niet verkeerd. Mijn dual monitor setup werkt prima en ik snap hoe je de bureaubladen kunt bedienen. Het enige wat ik wil bereiken is dat er 2 applicaties, namelijk Adobe Photoshop en Adobe Illustrator geforceerd alles op monitor 2 laten zien. Dit doe ik nu door monitor 2 (de Cintiq die rechts van mij staat) als hoofdmonitor te gebruiken. Het werkt, het doet wat het moet doen. Maar ik zou toch graag willen dat mijn Dell mijn hoofdscherm is omdat ik niet altijd op de cintiq aan het werk ben. Maar daar wel veel op wordt weergegeven. Een popup van een programma of al je iets nieuws installeer.. wordt uiteraard het hoofdscherm aangesproken.

Alle oplossingen zijn tot nu toe dat ik raampjes moet verslepen naar monitor 2 (de cintiq) en die posities opslaan, wat met diverse tooltjes kan. Dat gaat een beetje zijn doel voorbij en houd het plannetje voor me op.

Ik zal het moeten doen zoals het tot nu toe het beste werkt, al heeft het niet mijn voorkeur. De Cintiq is het hoofdscherm ook al gebruik ik die niet op die manier. Af en toe zet ik de cintiq uit zodat de Dell prio 1 heeft.

thanks voor het meedenken allemaal. 8)

De liefste decoraties met illustraties van Roy Korpel voor baby en kinderkamers > Lievespulletjes

• MauvL
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 27-11 13:47
Ik heb gemerkt dat sinds de major update van Windows 10 (Fall Creator) andere gebruikers automatisch worden ingelogd op de achtergrond.
Ik kwam erachter toen ik wilde afsluiten en ik de melding kreeg dat er nog andere gebruikers zijn ingelogd. In taakbeheer zag ik dat dat inderdaad zo was.

Het lijkt te gebeuren als alleen de computer wordt aangezet en niet zo snel wordt ingelogd. Er worden dan wel al allerlei programma's opgestart viel mij al op. Het lijkt daardoor sneller te starten.

Maar als andere gebruikers zomaar ingelogd worden, waarvoor dus een wachtwoord nodig is, dan lijkt me dat een rare ingreep en die zou ik uit willen zetten. Niet kunnen vinden! :?

Kent iemand dit fenomeen?

• route99
Toch wel... maar een oplossing zoek ik ook nog...
Prima notitie trouwens!
http://www.guru3d.com/new...ally-(in-background).html

Wel:
quote:
From further testing, Windows version 1703 does not automatically log in the last user in the background, unless a user account has no password. According to a thread on TenForums, the Fall Creators update also disabled a registry key that prevented a password-free account from automatically signing in.
Edit: ik ga dit maar eens bestuderen...
https://www.tenforums.com...c-login-after-1709-a.html
maar dit komt eerder in de buurt, nog geen oplossing idd.
https://www.tenforums.com...else-logged-shutdown.html

Probeer dit eens:
https://forums.windowscen...g-into-user-accounts.html
quote:
It automatically logs in the last used account, to speed up login (that way you're not waiting for startup processes to run on login).

You can turn it off in Settings > Accounts > Sign-in options > Privacy (at the bottom)

route99 wijzigde deze reactie 10-12-2017 13:30 (89%)

• MauvL
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 27-11 13:47
Goeie tips!
Het lijkt erop dat die laatste werkt, als je dat dan per gebruiker aanpast. Zojuist getest.

Blijft de vraagt wat het doet met updates die afgerond worden na herstart. Wat ik op Uit heb gezet is namelijk:
Configuratie van mijn apparaat voltooien op basis van mijn aanmeldingsgegevens na een update of herstart.
De andere optie (Accountdetails weergeven op aanmeldscherm) stond namelijk al Uit.

• Compunologist
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 18-12 10:14
1709 update hier ge´nstalleerd: color management profiles werken niet meer (schijnt bekend probleem te zijn) en bij de folder properties is de "sharing" tab verdwenen. Ik was al benieuwd wat Microsoft nu weer kapot had gemaakt 8)7

• HaterFrame
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17:24

HaterFrame

Well... Poo came out!

quote:
Compunologist schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:52:
1709 update hier ge´nstalleerd: color management profiles werken niet meer (schijnt bekend probleem te zijn) en bij de folder properties is de "sharing" tab verdwenen. Ik was al benieuwd wat Microsoft nu weer kapot had gemaakt 8)7
Dat niet alleen, bij mij wilde geen enkele update meer. Dotnet 3.5 kon ik ook niet installeren. Uiteindelijk een gehele reinstall moeten doen. Overigens komt dit bij veel meer mensen voor....

I am the great Cornholio!

• GiannoezNL
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 10:42
Gisteren viel het me op dat ik een soort kader rond een foto heb staan in de foto's app. Dit is even weg wanneer ik de app instellingen herstel, maar dit is na een paar foto's openen weer terug.
Ik snap hier echt het nut niet van en ik vind het er ook niet mooi uit zien.. Hopelijk is dit geen blijvertje.

• pilskes
  • Laatst online: 13:14
quote:
pilskes schreef op zondag 10 december 2017 @ 10:53:
[...]

Daar had ik nog niet aan gedacht, maar tot nu toe heeft het geholpen!
Helaas is dit toch niet de oplossing geweest. Ook nu weer regelmatig geen geluid bij filmpjes of dat filmpjes geheel niet afgespeeld worden.

• Willemhubers
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 16-12 13:31
Sinds een week in een oneindige update loop beland met Windows 10. Windows forceert me om te updaten omdat mijn w10 versie niet meer support wordt voor beveiligingsupdates. Als hij vervolgens gaat updaten faalt de update na meerdere keren opnieuw opstarten wordt de oude Windows versie restored en een paar uur later begint hij doodleuk weer de update te downloaden welke forced bij opnieuw opstarten ge´nstalleerd wordt. Redelijk irritant dus. Ik heb een jaar geleden al redelijk wat gegoogeld om achter het probleem te komen maar zonder succes. Er zijn duizenden posts met oplossingen maar heb eerlijk gezegd toch niet echt zin om ze alle duizend te proberen. Hebben jullie suggesties voor een slimme systematische aanpak om de oorzaak te achterhalen zodat ik niet in het wilde weg willekeurige fixes ga proberen?

De volgende stop code komt overigens in beeld: SYSTEM SERVICE EXCEPTION. igdkmd64sys.

Willemhubers wijzigde deze reactie 20-12-2017 18:04 (6%)

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Nu online
quote:
Willemhubers schreef op woensdag 20 december 2017 @ 17:52:
Sinds een week in een oneindige update loop beland met Windows 10. Windows forceert me om te updaten omdat mijn w10 versie niet meer support wordt voor beveiligingsupdates. Als hij vervolgens gaat updaten faalt de update na meerdere keren opnieuw opstarten wordt de oude Windows versie restored en een paar uur later begint hij doodleuk weer de update te downloaden welke forced bij opnieuw opstarten ge´nstalleerd wordt. Redelijk irritant dus. Ik heb een jaar geleden al redelijk wat gegoogeld om achter het probleem te komen maar zonder succes. Er zijn duizenden posts met oplossingen maar heb eerlijk gezegd toch niet echt zin om ze alle duizend te proberen. Hebben jullie suggesties voor een slimme systematische aanpak om de oorzaak te achterhalen zodat ik niet in het wilde weg willekeurige fixes ga proberen?
Waarom niet gewoon de nieuwste versie op usb zetten en installeren? Scheelt veel tijd.

• Willemhubers
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 16-12 13:31
quote:
Arjantje72 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 18:03:
[...]

Waarom niet gewoon de nieuwste versie op usb zetten en installeren? Scheelt veel tijd.
Bedoel je een fresh instal? Eigenlijk geen zin in om weer 3 weken bezig te zijn om alles te backuppen en te herinstalleren.

• Arjantje72
  • Nu online
quote:
Willemhubers schreef op woensdag 20 december 2017 @ 18:06:
[...]

Bedoel je een fresh instal? Eigenlijk geen zin in om weer 3 weken bezig te zijn om alles te backuppen en te herinstalleren.
3 weken :D
Dan zou ik het ook niet doen, maar meestal duurt een fresh instal korter dan maar blijven zoeken voor een oplossing. :)

• Henk007
  • Registratie: december 2003
  • Nu online
quote:
Willemhubers schreef op woensdag 20 december 2017 @ 17:52:

De volgende stop code komt overigens in beeld: SYSTEM SERVICE EXCEPTION. igdkmd64sys.
Heb je het al geprobeerd met de Windows 10 update assistent
Dat werkte bij mij in een soortgelijke situatie, alleen geen system service exception.

Henk007 wijzigde deze reactie 20-12-2017 19:09 (6%)

• Masimo
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 18-12 23:03
Is het niet zo dat bij een herstel met behoud van persoonlijke instellingen en documenten, de nieuwste versie gedownload en vervolgens ge´nstalleerd wordt?

• NSG
  • Laatst online: 12:47

NSG

Je weet niks!

Vandaag de 1709 update ge´nstalleerd en niet veel later begon mijn Logitech MX Anywhere 2 te "laggen", zo erg dat er niet mee te werken viel en ik maar overstapte op het touchpad van mijn laptop. Van alles geprobeerd, zowel driver van de muis als van de Wifi/Bluetooth adapter (Intel AC-7265) geherinstalleerd, maar allen zonder effect.

Maar nou kreeg ik net de melding dat Windows Defender klaar was met scannen en plots kan ik mijn muis weer normaal gebruiken..

Vind het dus maar vreemd, want het is ook niet zo geweest dat mijn processor het zwaar had ofzo.

Edit: vanochtend toch weer haperingen, begrijp er niks van :S

NSG wijzigde deze reactie 27-12-2017 09:45 (5%)

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17:28
quote:
Master FX schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 17:14:
Omdat mijn systeem partitie encypted was met Veracrypt, werkte de feature update niet. Toen maar even from scratch begonnen. Geen problemen op mijn HP Probook 450 G0. Alles netjes herkend. Fijn dat je nu in de update sectie kunt zien wat de status per update is. (Installing, awaiting install, download).
Omdat dit de enige verwijzing naar een probleem met veracrypt + 1709 update is, maar even een quote.

Hier is de 1709 nu al meermaals mislukt. Snapte niet waarom, maar nu verdenk ik veracrypt. Na een restart (en intypen van wachtwoord van veracrypt) krijg ik alleen een scherm met probleem oplossen en pc uitzetten. Online vind ik enkele mensen met hetzelfde probleem, maar de oplossingen die daar (en in bovenstaande quote) worden genoemd zijn verre van ideaal.

- windows opnieuw installeren doe ik liever niet (meerdere apparaten)
- systeemdisk decrypten, updaten en weer encrypten (Kost veel tijd en PC heeft meerdere schijven...)

Iemand hier die ook tegen dit probleem aanliep en een andere (betere) oplossing weet?

• route99
Tussenoplossing: Maak na elke gelukt update een image en je kunt iig tijdelijk terug zonder oa dit:
quote:
windows opnieuw installeren doe ik liever niet (meerdere apparaten)
- systeemdisk decrypten, updaten en weer encrypten (Kost veel tijd en PC heeft meerdere schijven...)
Heb hier op 3 systemen gelukkig geen problemen en dat is wel vreemd dat hier zoveel problemen gerapporteerd worden.

Maar: Zijn er nu harde cijfers bekend hoe groot het percentage probleemhouders is? Immers ... de meeste mensen die geen probleem hebben melden zich niet... En wellicht lijkt het alleen veel op een actief forum als deze.

@MauvL Fijn dat het gelukt is met de auto login problemen

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17:28
@route99 Ik draai nu al 1703. Dit is de eerste "onderdelenupdate" en daar gaat er blijkbaar iets mis. Na wat meer zoek ga ik dit straks maar proberen: https://github.com/th-wilde/veracrypt-w10-patcher

EDIT

Kan bevestigen dat dit werkt. Je moet wel wat geduld hebben met het uitvoeren van dat script, maar het werkt.
Deze video laat precies zien wat je moet doen: YouTube: Upgraden eines VeraCrypt verschlŘsselten Windows 10 (UEFI) ohne ents...

Freakster86 wijzigde deze reactie 05-01-2018 21:34 (50%)

• PatrickC
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 11:14
Gisteren m'n beide Windows 10 installaties op m'n desktop PC (dual boot van W10 Home en Pro) maar eens geupgrade naar build 1709 (was de upgrade meldingen zat). Beide upgrades liepen zonder problemen, maar m'n boot menu items waren wel van naam veranderd naar Windows 10 op volume 2 en Windows 10 op volume 4 en de default boot was ook aangepast. Niet zo netjes van MS om zomaar deze namen aan te passen bij een upgrade.

Verder had ik nog iets, maar ik weet niet of dat met de upgrades te maken had, maar op mijn laptop (Alienware 15 R3) draait nog W10 Pro Build 1703. Nu start ik de laptop op (nadat ik de upgrades op m'n PC had uitgevoerd) en ineens waren al mijn favorites verdwenen in Edge! Voor al mijn Windows 10 installaties log ik in met hetzelfde MS account. Zou de upgrades op de PC ervoor gezorgd kunnen hebben dat de Edge favorites op m'n laptop zijn verdwenen? Ik kon de favorites nergens meer terugvinden, dus ik zal ze weer opnieuw moeten 'opbouwen'.

• oxyde
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 12:04
Staan de favorieten nu niet in:
C:\Users\{naam gebruiker}\MicrosoftEdgeBackups....
Deze moet je dan wel importeren in egde..

• Saven
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11:07

Saven

Administrator

Duss... Laatst die Windows update die Spectre en Meltdown zou fixen. Wat een ellende :r

Ondanks een i7 8700k merk ik sinds de nieuwe update dat applicaties veel trager opstarten, niet meer zo snappy als eerst :r Zelfs Paint doet er merkbaar langer over :')

Ook in crystaldiskmark zie ik dat prestaties zijn afgenomen. Draai W10 op een m2. Samsung 960 EVO ssd met Bitlocker ingeschakeld.

Meer mensen last van? Of zou het een combinatie van Bitlocker zijn? Echt enorm achterlijk dat dit zo'n impact heeft op zo'n nieuw systeem |:(

voor

na

Saven wijzigde deze reactie 16-01-2018 15:14 (10%)

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 17:18
Ik lees je reactie toevallig, ik heb hetzelfde, maar dan met een ouwe intel, Corei5 2400.....op win 7. Ja, ik merk het ook, vrij aardig...nouja aardig. :(
Volgens Ms zou dat normaal zijn bij mijn voorwaarden (oude cpu en w7), maar zou het nagenoeg niet merkbaar zijn bij w10 icm met wat jij hebt aan Cpu. Tot zover mijn overwegen dat ik naar w10 moet overgaan, wat jij schrijft noopt me niet daartoe. Idd, je bent je knapperig reageren bijna kwijt met die Meltdown patch.

Specs

Hmm, ik zit hier met 2 pc's (W10, i7 6800K en W7, i5 3470T) waar ik die update er nog niet op heb gezet en nu zit ik mij af te vragen of het niet beter is te wachten op een verbeterde (niet gehaast in elkaar gezette) versie waarbij dat probleem er niet is. Of komt die er niet?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
quote:
Raven schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:04:
Hmm, ik zit hier met 2 pc's (W10, i7 6800K en W7, i5 3470T) waar ik die update er nog niet op heb gezet en nu zit ik mij af te vragen of het niet beter is te wachten op een verbeterde (niet gehaast in elkaar gezette) versie waarbij dat probleem er niet is. Of komt die er niet?
Het lijkt mij dat die er niet zal komen.. Om de Spectre en meltdown problemen op te vangen moet er softwarematig extra gebeuren, dat kost rekenkracht (en kennelijk behoorlijk wat :X)

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

• PatrickC
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 11:14
quote:
oxyde schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:43:
Staan de favorieten nu niet in:
C:\Users\{naam gebruiker}\MicrosoftEdgeBackups....
Deze moet je dan wel importeren in egde..
Bedankt voor de tip, maar die directory bestaat helemaal niet op mijn systeem (en ik heb het tonen van hidden files/directories/systemfiles aan staan). Ik had ook al op internet gezocht en er is ookdiep weggestopt een directory binnen c:\users waar deze favorites zouden moeten staan, maar ook die plekken waren allemaal leeg. Inmiddels heb ik de favorites al weer een heel eind 'opgebouwd', maar heb nu ook maar voor de zekerheid een export gemaakt, mocht het nog een keertje gebeuren.

• Barfman
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 17:23
Ik heb hier met windows 10 pro en een i7 8700K totaal geen probleem, snelheid is gewoon hetzelfde.
Heb wel een BIOS microcode update gehad voor mijn MSI Z370 Gaming Pro Carbon, misschien dat het daar door komt.

System | Racing is in my Blood

• route99
Die bios upgrade was mss noodzakelijk om die i7 8700K Řberhaupt te laten werken?
Voor mijn combi van i7 7700K/Asus Pro Gaming Z170 was het een voorwaarde om geen zwart beeld te krijgen.. ;)
De Win10 pro draait probleemloos. Had wel wat installatie issues die ik aan Asus gemeld hebt. PS2 versus USB tijdens het installeren....

route99 wijzigde deze reactie 16-01-2018 23:06 (26%)

@route99 Even voor de duidelijkheid: Dat was omdat de standaard aanwezige BIOS de CPU niet herkende en staat los van de huidige toestand?

Ik zie trouwens geen update voor de X99A-II voor Spectre/Meltdown.

Raven wijzigde deze reactie 17-01-2018 10:41 (20%)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
quote:
Saven schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:36:
Duss... Laatst die Windows update die Spectre en Meltdown zou fixen. Wat een ellende :r

Ondanks een i7 8700k merk ik sinds de nieuwe update dat applicaties veel trager opstarten, niet meer zo snappy als eerst :r Zelfs Paint doet er merkbaar langer over :')

Ook in crystaldiskmark zie ik dat prestaties zijn afgenomen. Draai W10 op een m2. Samsung 960 EVO ssd met Bitlocker ingeschakeld.

Meer mensen last van? Of zou het een combinatie van Bitlocker zijn? Echt enorm achterlijk dat dit zo'n impact heeft op zo'n nieuw systeem |:(

voor
[afbeelding]

na
[afbeelding]
Ha die Saven. :W :+ Zit je op Bios 0606 of nog op een vorige versie?
quote:
route99 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 23:05:
Die bios upgrade was mss noodzakelijk om die i7 8700K Řberhaupt te laten werken?
Voor mijn combi van i7 7700K/Asus Pro Gaming Z170 was het een voorwaarde om geen zwart beeld te krijgen.. ;)
De Win10 pro draait probleemloos. Had wel wat installatie issues die ik aan Asus gemeld hebt. PS2 versus USB tijdens het installeren....
Neem aan van niet want Z370 is speciaal voor de 8e gen CPU's en werkt nergens anders mee.

S_Chief wijzigde deze reactie 18-01-2018 14:07 (23%)

You save everyone, but who saves you?

• Mainstay
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 17-12 19:35
Twee dagen geleden 1709 ge´nstalleerd. Wat een drama. Games starten niet goed op en blijven hangen. USB devices zoals TrackIR helemaal van de leg. Freezes, stutters en andere ellende.

Chipset, bios, video en alle andere mogelijke driver updates hebben mij er niet van weerhouden een rollback te doen.

Snap niet waarom deze versie nog steeds zo ontzettend brak is zeker omdat mensen al maanden aangeven dat het een drama is.

Misschien probeer ik het over een aantal maanden nog wel een keer maar voorlopig terug naar 16..

• route99
quote:
S_Chief schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:07:
[...]Neem aan van niet want Z370 is speciaal voor de 8e gen CPU's en werkt nergens anders mee.
Als ik wat koop dan kijk ik iig de CPU comptabiliteitslijst na. Met zo'n verhaal wordt er dus mist gecreŰerd...

• S_Chief
  • Niet online
quote:
route99 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 18:49:
[...]
Als ik wat koop dan kijk ik iig de CPU comptabiliteitslijst na. Met zo'n verhaal wordt er dus mist gecreŰerd...
Ik heb zelf ook een 8700k met een Z370 bord (logisch), dus ik roep niet zomaar wat...

Anyway, voor mijn bord is er sinds een paar dagen ook een microcodeupdate maar ik wacht nog even met updaten..

• Barfman
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 17:23
quote:
route99 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 23:05:
Nou hij werkte al perfect hoor, die z370 is speciaal voor de nieuwe generatie CPU's gemaakt, zou een beetje raar zijn als die nieuwe i7 8700k cpu dan niet werkt 8)7

System | Racing is in my Blood

Om dat soort problemen te voorkomen heb je tenminste de (zeldzame :/ ) moederborden die een BIOS update kunnen doen vanaf USB stickje zonder dat er een (ondersteunde) CPU op moet zitten.

Jammer dat die feature niet in alle moederborden zit.

Oscar Wilde

• Saven

Saven

Administrator

quote:
S_Chief schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:07:
[...]

Ha die Saven. :W :+ Zit je op Bios 0606 of nog op een vorige versie?

[...]

Neem aan van niet want Z370 is speciaal voor de 8e gen CPU's en werkt nergens anders mee.
Yo yo :P

Nieuwe BIOS 0606 idd, in de hoopte dat dat verbetering zou geven, maar bood geen soelaas. Wellicht is het een combi van Bitlocker en windows fix. Maar baal er gewoon een beetje van. Heb nu de CPU overclocked naar 5ghz max, en dat geeft weer iÚeets verbetering, maar niet heel veel.

Misschien dat ik eens een reinstall doe. Outlook (office 2016 app) start ook verneukt op, heb het idee dat die MS update niet helemaal lekker is. Verder namelijk niks nieuws ge´nstalleerd oid. Mocht het dan nog steeds ruk zijn koop ik misschien wel een nieuwe ryzen build :') Simpele apps horen gewoon instant te openen :(

• S_Chief
  • Niet online
@Saven Dat is iig niet zoals het hoort. Ik zit nog op 0605 (zonder microcode update dus) en ik merk geen vertragingen bij het openen van apps... Gaat allemaal instant (buiten draken als PS en LR om). En ik heb er niet eens een nieuwe SSD in hangen maar een "oude" 830 series uit een vorige build.

• Saven

Saven

Administrator

quote:
S_Chief schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 18:07:
@Saven Dat is iig niet zoals het hoort. Ik zit nog op 0605 (zonder microcode update dus) en ik merk geen vertragingen bij het openen van apps... Gaat allemaal instant (buiten draken als PS en LR om). En ik heb er niet eens een nieuwe SSD in hangen maar een "oude" 830 series uit een vorige build.
Ja vreemd man. geen idee. Denk toch Bitlocker dan :X

• Splinter Cell
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 17:34

Splinter Cell

AMD HD7850

Dit is al de derde keer dat ik Windows opnieuw moest installeren omdat het startmenu het niet meer doet.

Godsamme. En ik ben niet de enige met dit probleem.

WAARDELOOS.
quote:
Splinter Cell schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:31:
Dit is al de derde keer dat ik Windows opnieuw moest installeren omdat het startmenu het niet meer doet.

WAARDELOOS.
Alleen het startmenu of nog meer dingen? De nodige builds terug werkte dit commando bij mij:
PowerShell:
1
Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

Oscar Wilde

• Splinter Cell

Splinter Cell

AMD HD7850

quote:
Raven schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:41:
[...]

Alleen het startmenu of nog meer dingen? De nodige builds terug werkte dit commando bij mij:
PowerShell:
1
Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

-Startmenu, startbalk
-Bij rechtermuisknop op bureaublad en dan persoonlijke instellingen of beeldinstellingen werkt ook niet.
-Windows knop/alt TAB werkt ook niet
-Bij Gebruikersaccounts krijg ik soms ook een explorer.exe groep error.

Die command ken ik, heeft de vorige keer niet veel uitgericht. Heb ook andere commands geprobeerd, hele computer naar de bliksem, standaard account had geen admin rechten meer en bij elke wijzing een melding of ik akkoord wil gaan. Lijkt een VAC dingetje, maar kon alleen maar op Nee drukken.

Ik ben wat huiverig om weer commands te gebruiken.

Sfc /scannow vind ook niks.

Geen zin om Windows straks weer te installeren, voor de rest kan de PC nog goed gebruiken, en via ctrl _+ alt + del kan ik dan de PC wel normaal afsluiten dan.

Waardeloos.

Splinter Cell wijzigde deze reactie 21-01-2018 17:53 (8%)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18-12 12:58

MeNTaL_TO

The future is not set

quote:
Splinter Cell schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:31:

WAARDELOOS.
Ik had dit ook, tot ik de Adobe flashplayer deinstalleerde, weet niet wat er de laatste tijd met dit programma is, maar op de ene na de andere pc veroorzaakt deze problemen (en ja, deze komen van de originele site af).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• Meg
  • Registratie: september 2016
  • Niet online

Meg

"HAAA-BERSKY"

Topicstarter
Ik had inderdaad ook het probleem dat ik bij UAC enkel op "Nee" kon drukken, blijkbaar was mijn account geen volledige beheerder meer; het verborgen admin account aangezet en mezelf weer volledige adminrecht gegeven, dat probleem was daarmee opgelost.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
Voorheen bekend onder de naam Markimoo maar aangepast omdat ik wil zijn wie ik ben.

• Splinter Cell

Splinter Cell

AMD HD7850

Ik had ook elke dat ik de PC opnieuw ging opstarten de melding:

"Task Host Window: microsoft\windows\plug and play\device install reboot required"

https://www.deskmodder.de...tomatisch-abzuschliessen/

Ondertussen maar mijn lokale account verwijderd en een nieuwe aangemaakt. Alles werkt weer.

Extra tip: Zorg je dat een tweede account met adminrechten achter de hand hebt, anders kun je geen kant op.

Alle problemen weer opgelost. :) (zolang het duurt...)

\\Edit: nog geen 24 uur verder, weer hetzelfde gedonder.

Dit gaf mij de oplossing:

https://www.reddit.com/r/...ators_update_start_bug_i/

WpnUserService. is bugged.

Splinter Cell wijzigde deze reactie 22-01-2018 14:35 (15%)

• Da_maniaC
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 16-12 15:54

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Onlangs is mij iets opgevallen.
Ik heb 2 Windows 10 PC's thuis staan die volledig up to date zijn (die van mij en mijn vriendin).

Op haar PC:
- Windows 10 Home x64
- Er is automatisch een Windows Update Assistant ge´nstalleerd
- Wanneer we een bepaalde configuratie instelling aanklikken wordt altijd een 'Metro' stijl venster geopend.

Op mijn PC:
- Windows 10 Pro x64
- Ik heb nog nooit een Update Assistant gezien (ook niet nodig imo).
- Wanneer ik een configuratie venster aan klik worden vaak de oude .cpl schermen getoond die ik ook gewend ben vanuit Windows 7. Ik vind dat ook wel prettig. (Wellicht heb ik dit ooit met een registry hack geflikt in het verleden...maar ik weet eigenlijk niet goed hoe dit verschil is ontstaan).

Zouden deze verschillen enkel ontstaan omdat ik de Pro versie van Windows gebruik?

Inventory | http://www.zdaemon.org ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 12:13

Wildfire

Joy to the world!

Zojuist er uiteindelijk achter gekomen dat een irritant probleem met de muis wordt veroorzaakt door een bug die met de Fall Creators Update werd ge´ntroduceerd...

Als ik in een selectievenster meerdere items met de muis probeer te selecteren, springt de muispijl opeens naar rechtsonder in het scherm.

Zie https://answers.microsoft...8?tm=1509985739913&auth=1

Bug in de SysListView32 component blijkbaar. Niet dat Microsoft er ondertussen een fix voor heeft, natuurlijk niet... :(

Gelukkig wel iemand die een workaround heeft gemaakt: https://tablacus.github.io/TablacusWindows10FCUBugFix/

Programmaatje moet wel op de achtergrond meedraaien, maar het is iig een manier om weer normaal te kunnen werken totdat Microsoft het zelf ooit eens oplost...

Wildfire wijzigde deze reactie 25-01-2018 22:48 (18%)

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• remco8264
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13-12 11:54
quote:
Da_maniaC schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:12:
Ik heb 2 Windows 10 PC's thuis staan die volledig up to date zijn (die van mij en mijn vriendin).

Op haar PC:
- Windows 10 Home x64
- Wanneer we een bepaalde configuratie instelling aanklikken wordt altijd een 'Metro' stijl venster geopend.

Op mijn PC:
- Windows 10 Pro x64
- Wanneer ik een configuratie venster aan klik worden vaak de oude .cpl schermen getoond die ik ook gewend ben vanuit Windows 7. Ik vind dat ook wel prettig. (Wellicht heb ik dit ooit met een registry hack geflikt in het verleden...maar ik weet eigenlijk niet goed hoe dit verschil is ontstaan).

Zouden deze verschillen enkel ontstaan omdat ik de Pro versie van Windows gebruik?
Typ eens winver in het zoekvak. Welke build draaien de pc’s? Als Windows Update zegt dat je up-to-date bent hoeft dat nog niet betekenen dat de build hetzelfde is.

remco8264 wijzigde deze reactie 26-01-2018 17:27 (4%)

• Da_maniaC

Da_maniaC

quote:
remco8264 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:26:
[...]

Typ eens winver in het zoekvak. Welke build draaien de pc’s? Als Windows Update zegt dat je up-to-date bent hoeft dat nog niet betekenen dat de build hetzelfde is.
In beide gevallen is dat Build 1709 (16299.192)

• remco8264
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13-12 11:54
quote:
Da_maniaC schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:45:
[...]

In beide gevallen is dat Build 1709 (16299.192)
Interessant. De Upgrade Assistant wordt vaak ge´nstalleerd als een pc langere tijd op een oude build blijft staan. Zie deze pagina. Of als je hem handmatig gedownload hebt via deze pagina.

Welke configuratievensters klik je aan en waar doe je dat? Standaard zijn er hierin geen verschillen tussen Home en Pro.

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:38
De laatste tijd een probleem met Mozilla FireFox (nu 58.0.1) en Microsoft Windows 10, telkens als ik een tabblad erbij open hapert de computer even, heel irritant. Ook even Microsoft Edge getest, daar geen probleem. Aan de PC zou het niet mogen liggen Intel Core i7 3,0 Ghz (Turbo 3,7 Ghz) met 16GB RAM. Verder ondervind ik geen problemen. Met Google zo ook geen medemensen gevonden, die hetzelfde ervaren met de laatste versies. Ook al even geprobeerd met hardware accleratie uit, maar die veranderd ook niets.

Jumpman wijzigde deze reactie 31-01-2018 16:26 (13%)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Henk007
  • Registratie: december 2003
  • Nu online
quote:
Jumpman schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:24:
De laatste tijd een probleem met Mozilla FireFox (nu 58.0.1) en Microsoft Windows 10, telkens als ik een tabblad erbij open hapert de computer even, heel irritant. Ook even Microsoft Edge getest, daar geen probleem. Aan de PC zou het niet mogen liggen Intel Core i7 3,0 Ghz (Turbo 3,7 Ghz) met 16GB RAM. Verder ondervind ik geen problemen. Met Google zo ook geen medemensen gevonden, die hetzelfde ervaren met de laatste versies. Ook al even geprobeerd met hardware accleratie uit, maar die veranderd ook niets.
Hier op een vergelijkbaar systeem herken ik dit probleem niet. Bij het openen van een nieuw tabblad of het openen van een link in een nieuwe tab zie ik hooguit een refresh van de pagina, maar dat is normaal volgens mij.
Wat bedoel jij precies met "even haperen" ? Ik neem aan dat je een verse herinstallatie van Firefox al hebt uitgeprobeerd ?
Sinds een paar versies terug is Firefox intern behoorlijk veranderd (Quantum engine, OMTP, etc). Maar okee dit topic gaat over Win10, niet over Firefox ;)

• edgar b
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 14-12 22:13
WINDOWS 10 zoals het nu is, is SHIT!!
werk al er al mee sinds windows3...dus weet waarover ik praat.
Vooral de feature upgrades [= bug solutions] maken er een zootje van.
Afgelopen maand hebben wij ca. 1 week verloren met " blauwe schermen" en tranentrekkers als "deze update kan even...duren" . NB we draaien op high-end Lenovo Y700 met redelijke nieuwe i7's.
Voor missing critical toepassingen gaan wij niet meer verder met windows, maar met macOS en linux.
Wie wil mij uitdagen en argumenten voor noemen aub?

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Ik gebruik Windows Hello met vingerafdruk-login op mijn laptop. Sinds een tijdje (ik denk de laatste grote update) moet ik soms 2 keer inloggen met de vingerafdruk. Hij zegt 'Hallo <username>' en ik kom weer terug in het loginscherm. Daarna lukt het inloggen wel. Soms gaat het inloggen echter wel in 1 keer goed.

Even googlen levert me niet concreet een soortgelijk probleem/antwoord op (of ik zoek met de verkeerde zoektermen ;)). Iemand een idee hoe dit is op te lossen?
quote:
edgar b schreef op Monday 5 February 2018 @ 12:53:
Afgelopen maand hebben wij ca. 1 week verloren met " blauwe schermen" en tranentrekkers als "deze update kan even...duren" . NB we draaien op high-end Lenovo Y700 met redelijke nieuwe i7's.
Voor missing critical toepassingen gaan wij niet meer verder met windows, maar met macOS en linux.
Ehh...jij vindt het shit, Windows 10 is zeer zeker geen shit. In plaats dat wij argumenten gaan noemen vind ik eigenlijk dat jij wel een paar echte argumenten mag aanvoeren waaruit in ieder geval duidelijk blijkt waarom jij Windows 10 shit vindt. Dus.....waarom vind jij Windows 10 shit en waar gaat het hier precies mis (bij je pc’s dan).

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• F. Scaglietti
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online

F. Scaglietti

Stelt vragen om wat te leren.

quote:
edgar b schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:53:
Ik zit nog niet zo lang in de ICT, maar bluescreena worden meestal door Stuurprogramma's veroorzaakt....... Ik kan bluescreenviewer van harte aanbevelen.

Stelt vragen.

• F. Scaglietti
  • Niet online

F. Scaglietti

quote:
Da_maniaC schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:12:

Op haar PC:
- Windows 10 Home x64

Op mijn PC:
- Windows 10 Pro x64

Kort antwoord: Nee.

Bij de Fall Creators update, hebben ze de configuratie scherm vervangen met instellingen.
Configuratie scherm bestaat nog wel, maar staat is niet prominent aanwezig. (Ik praat over het snelmenu, als je met de rechter muisknop op start drukt.)

Stelt vragen.

• Da_maniaC

Da_maniaC

quote:
remco8264 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 21:29:
[...]

Interessant. De Upgrade Assistant wordt vaak ge´nstalleerd als een pc langere tijd op een oude build blijft staan. Zie deze pagina. Of als je hem handmatig gedownload hebt via deze pagina.

Welke configuratievensters klik je aan en waar doe je dat? Standaard zijn er hierin geen verschillen tussen Home en Pro.
quote:
Yamikaminari schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 04:38:
[...]

Bij de Fall Creators update, hebben ze de configuratie scherm vervangen met instellingen.
Configuratie scherm bestaat nog wel, maar staat is niet prominent aanwezig. (Ik praat over het snelmenu, als je met de rechter muisknop op start drukt.)
Ik moet je zeggen ik heb op verschillende momenten nu meegekeken maar ik krijg inderdaad ook geen verschillen meer gevonden. Had het idee dat dit een poos geleden nog wel zo was, maar had consequenter de schermen/cpl's moeten onthouden....

quote:
edgar b schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:53:
Lenovo, was dat niet dat merk wat een of andere worm meeleverde bij nieuwe laptops?

Voor "mission critical" toepassingen zou ik ook geen macOS gebruiken, regelmatig kernel panics en botched updates gezien op m'n werk. Dan zou ik voor een LTS-versie van Ubuntu gaan :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• F. Scaglietti
  • Niet online

F. Scaglietti

quote:
Da_maniaC schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 08:03:
[...]

[...]

Ik moet je zeggen ik heb op verschillende momenten nu meegekeken maar ik krijg inderdaad ook geen verschillen meer gevonden. Had het idee dat dit een poos geleden nog wel zo was, maar had consequenter de schermen/cpl's moeten onthouden....
Geen probleem. Draai zelf geen Windows, maar ik vond het "oude configuratiescherm" even wat handiger.
Zeker als een vast IP/DNS/Gateway wilt instellen. Dat gaat bij de nieuwe instellingen wat minder gemakkelijk.
Ben mij er ook bewust van dat het via Powershell of Commandline kan.

Stelt vragen.

• F. Scaglietti
  • Niet online

F. Scaglietti

quote:
Ramon schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 08:18:
[...]

Lenovo, was dat niet dat merk wat een of andere worm meeleverde bij nieuwe laptops?

Voor "mission critical" toepassingen zou ik ook geen macOS gebruiken, regelmatig kernel panics en botched updates gezien op m'n werk. Dan zou ik voor een LTS-versie van Ubuntu gaan :)
Windows is gewoon prima te gebruiken. (Ik ga er vanuit de gemiddelde Tweakers toch even zelf op onderzoek uit gaat. Zelf draai ik het niet, maar:

-Grote updates zijn te uit te stellen,
-Je kan kiezen wanneer er geŘpdate wordt. Je kan ook bijvoorbeeld je computer automatisch laten starten. Zoals in de ochtend voor aankomst. Dan staat hij al aan en heeft al een update gedraaid.

Er zijn genoeg opties om het naar behoren te laten functioneren.
Ik had er geen problemen mee.

Stelt vragen.

• Zarhrezz
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 15:41
quote:
Yamikaminari schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:17:
[...]

Geen probleem. Draai zelf geen Windows, maar ik vond het "oude configuratiescherm" even wat handiger.
Zeker als een vast IP/DNS/Gateway wilt instellen. Dat gaat bij de nieuwe instellingen wat minder gemakkelijk.
Ben mij er ook bewust van dat het via Powershell of Commandline kan.
Zover ik weet is de God-mode ook nog gewoon mogelijk (hoewel het een tijd terug is dat ik 'em gebruikt heb).

<GOT> Zarhrezz#2885

• F. Scaglietti
  • Niet online

F. Scaglietti

Was ik helemaal vergeten, heb het ook nooit gebruikt.

Stelt vragen.

• Techneut
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
quote:
Yamikaminari schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 04:38:
[...]

Heeft dit al niet veel eerder plaatsgevonden dan die Fall Creators update? Dat is althans wel mijn ervaring, zelfs al met de komst van Windows 10. Hooguit is het niet meer direct aanwezig in het menu. Met deze voorkeur is helemaal niets aan de hand natuurlijk, dus wat is het probleem? Kwestie van smaak en daarover valt niet te twisten. De optie is er gewoon nog helemaal. Ooit, al weer een poos geleden, verschenen hier geruchten dat het zou verdwijnen, maar dat is nog niet gebeurd. Geen idee of dit ooit zal plaatsvinden. Kortom wat let iemand het nog te gebruiken zolang het er nog is?

• F. Scaglietti
  • Niet online

F. Scaglietti

quote:
Techneut schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:56:
[...]
Heeft dit al niet veel eerder plaatsgevonden dan die Fall Creators update? Dat is althans wel mijn ervaring, zelfs al met de komst van Windows 10. Hooguit is het niet meer direct aanwezig in het menu. Met deze voorkeur is helemaal niets aan de hand natuurlijk, dus wat is het probleem? Kwestie van smaak en daarover valt niet te twisten. De optie is er gewoon nog helemaal. Ooit, al weer een poos geleden, verschenen hier geruchten dat het zou verdwijnen, maar dat is nog niet gebeurd. Geen idee of dit ooit zal plaatsvinden. Kortom wat let iemand het nog te gebruiken zolang het er nog is?
Nouja, je kan via instellingen niet alle programma's verwijderen. Daarvoor moet je toch echt naar het configuratiescherm en zo zijn er wel meer dingen. Opzich niet erg, maar wel irritant.

Zelf heb ik specifiek geen problemen met Windows gehad. Ik heb er geen haat tegen.
Waar ik wel minder vindt is dit:

-Dat Windows S niet een soort modus wordt.
-Dat ze de SKUś voor fabrikanten hebben veranderd.

https://arstechnica.com/g...ft-shakes-up-its-pricing/

https://www.thurrott.com/...umer-sku-roadmap-revealed

Stelt vragen.

• TwisteR
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 10-09 21:45
Na diverse BSOD na de 1709 upgrade op alle systemen thuis (zowel laptops als desktops) lijken de problemen iets af te nemen. Wat wel blijft spelen is de melding dat het systeem door een andere gebruiker in gebruik is wanneer ik wil afsluiten, terwijl er geen andere gebruiker is ingelogd.

Probleem doet zich voor wanneer er eerder die dag door een ander account (geen admin) is ingelogd geweest. Volgens de "betrouwbaarheidsgeschiedenis" zit het probleem in Windows Shell Experience Host.

Iemand ervaring met het oplossen hiervan? Overigens loopt er ook een discussie op het MS forum waarbij ze kort na de update erg behulpzaam leken, maar nu sinds enige weken niet meer reageren.

• Pen en papier
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 04-10 00:06
quote:
TwisteR schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:08:
Wat wel blijft spelen is de melding dat het systeem door een andere gebruiker in gebruik is wanneer ik wil afsluiten, terwijl er geen andere gebruiker is ingelogd.

Probleem doet zich voor wanneer er eerder die dag door een ander account (geen admin) is ingelogd geweest.
Ga bij alle accounts naar Instellingen, dan naar Accounts, dan naar Aanmeldingsopties en vink dan onder het kopje Privacy het volgende uit: "Configuratie van mijn apparaat automatisch voltooien ....<knip>......... update of herstart."
Dan ben je er vanaf.

• Pen en papier
Ik wil graag dat Windows altijd updates installeert zodra ze er zijn, en heb daarom de gebruikstijden ingesteld op een moment waarop ik de computer nooit in gebruik heb. Dat is 's morgens vroeg, tussen 8.00 en 9.00 uur. (Zie afbeelding).
Echter, in het geval dat er grote updates zijn en er herstart moet worden, wacht de computer altijd op mij - hij start nooit automatisch opnieuw op. Dat is toch gek, of ben ik nou gek? Ik heb dat wat er in het kader staat al tig keer gelezen om te kijken of ik het wel goed gelezen heb, maar misschien heb ik me nu wel blind gekeken.
Meestal loop ik weg van de computer tijdens de grote updates omdat het wel even kan duren, in het - dus onterechte - vertrouwen dat hij zelf wel weer opstart als hij zover is.

• Zarhrezz
quote:
Pen en papier schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:20:
Ik wil graag dat Windows altijd updates installeert zodra ze er zijn, en heb daarom de gebruikstijden ingesteld op een moment waarop ik de computer nooit in gebruik heb. Dat is 's morgens vroeg, tussen 8.00 en 9.00 uur. (Zie afbeelding).
Echter, in het geval dat er grote updates zijn en er herstart moet worden, wacht de computer altijd op mij - hij start nooit automatisch opnieuw op. Dat is toch gek, of ben ik nou gek? Ik heb dat wat er in het kader staat al tig keer gelezen om te kijken of ik het wel goed gelezen heb, maar misschien heb ik me nu wel blind gekeken.
Meestal loop ik weg van de computer tijdens de grote updates omdat het wel even kan duren, in het - dus onterechte - vertrouwen dat hij zelf wel weer opstart als hij zover is.

[afbeelding]
Je stelt in dat de je computer tussen 8 en 9 gebruikt...dan gaat Windows dus niet rebooten. Volgens mij lees je 'em precies andersom. Verder komt de reboot ook niet als de PC actief gebruikt wordt (muis / toetsenbord). Ook sleep / hybernate is iets om rekening mee te houden...mijn sleep staat op iets van 3 minuten inactive (want uit sleep is 2-3 seconde, minder lang dan m'n monitor) maar als er dus niets fullscreen draait, gaat updates ook niet gebeuren.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Pen en papier
quote:
Zarhrezz schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 21:05:
Je stelt in dat de je computer tussen 8 en 9 gebruikt...dan gaat Windows dus niet rebooten. Volgens mij lees je 'em precies andersom. Verder komt de reboot ook niet als de PC actief gebruikt wordt (muis / toetsenbord). Ook sleep / hybernate is iets om rekening mee te houden...mijn sleep staat op iets van 3 minuten inactive (want uit sleep is 2-3 seconde, minder lang dan m'n monitor) maar als er dus niets fullscreen draait, gaat updates ook niet gebeuren.
Hoewel ik heb ingesteld dat ik hem gebruik tussen 8 en 9, gebruik ik hem dan juist niet. Dus bijvoorbeeld wel om 10 uur.
Het zou hem misschien wel kunnen zitten in het sleep/hybernate-deel, hoewel ik dacht dat ik het in slaap vallen op 30 minuten heb staan. Mijn monitor gaat wel vrij snel uit na inactiviteit, maar dat moet er toch niet mee te maken hebben.

• bazzemans
  • Registratie: september 2002
Voor een laptop zit ik met een uitdaging t.a.v. de Windows-installatie. De laptop is gekocht met Windows 8 voorgeinstalleerd. In de tijd dat je kon upgraden naar Windows 10 hebben ik van die optie gebruik gemaakt. Daarna ging de laptop stuk en is door MediaMarkt binnen de garantieperiode gerepareerd. Aangezien MM altijd alles terug zet naar zoals het systeem is aangeschaft, kregen we de laptop na reparatie (aantal onderdelen vervangen) terug met Windows 8. Precies in die periode was de einddatum van de mogelijkheid om gratis te upgraden. Die kans is inmiddels volledig verkeken (als ik het goed begrijp). Ik las ergens dat het mogelijk zo is dat als ik upgrade met de media Creation tool, de activatie goed gaat omdat we laptop in een eerder stadium al hebben geŘpgraded. Kan iemand dat hier bevestigen of ontkrachten? Is daarbij mogelijk nog bepalend welke onderdelen vervangen zijn door MM? Heb ik nog andere mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld contact opnemen met Microsoft of is dat kansloos?

bazzemans wijzigde deze reactie 08-02-2018 21:07 (1%)
Reden: Tekstuele aanpassing.

• Zarhrezz
quote:
Pen en papier schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:16:
[...]

Hoewel ik heb ingesteld dat ik hem gebruik tussen 8 en 9, gebruik ik hem dan juist niet.
Maar omdat je dat hebt ingesteld, gaat er tussen die tijden niet gereboot worden.
quote:
Dus bijvoorbeeld wel om 10 uur.
Dan is er dus user activity en wordt er niet gereboot.
quote:
Het zou hem misschien wel kunnen zitten in het sleep/hybernate-deel, hoewel ik dacht dat ik het in slaap vallen op 30 minuten heb staan. Mijn monitor gaat wel vrij snel uit na inactiviteit, maar dat moet er toch niet mee te maken hebben.
Tussen 8 en 9 mag het niet maar doe je niets, dus rond half 9 gaat 'tie in sleep / hybernate. Daar gaat 'tie pas weer uit door user activity, dus als dat de situatie is, is het verklaarbaar dat de reboots niet automatisch gedaan worden.

<GOT> Zarhrezz#2885

• F. Scaglietti
  • Niet online

F. Scaglietti

quote:
Pen en papier schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:16:
[...]

Hoewel ik heb ingesteld dat ik hem gebruik tussen 8 en 9, gebruik ik hem dan juist niet. Dus bijvoorbeeld wel om 10 uur.
Windows leest dit: JE GEBRUIKT DE COMPUTER ALLEN TUSSEN 8 EN 9.
dus... buiten die tijd wordt hij geupdate.

Stelt vragen.

• F. Scaglietti
  • Niet online

F. Scaglietti

quote:
bazzemans schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 21:06:
Voor een laptop zit ik met een uitdaging t.a.v. de Windows-installatie. De laptop is gekocht met Windows 8 voorgeinstalleerd. In de tijd dat je kon upgraden naar Windows 10 hebben ik van die optie gebruik gemaakt. Daarna ging de laptop stuk en is door MediaMarkt binnen de garantieperiode gerepareerd. Aangezien MM altijd alles terug zet naar zoals het systeem is aangeschaft, kregen we de laptop na reparatie (aantal onderdelen vervangen) terug met Windows 8. Precies in die periode was de einddatum van de mogelijkheid om gratis te upgraden. Die kans is inmiddels volledig verkeken (als ik het goed begrijp). Ik las ergens dat het mogelijk zo is dat als ik upgrade met de media Creation tool, de activatie goed gaat omdat we laptop in een eerder stadium al hebben geŘpgraded. Kan iemand dat hier bevestigen of ontkrachten? Is daarbij mogelijk nog bepalend welke onderdelen vervangen zijn door MM? Heb ik nog andere mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld contact opnemen met Microsoft of is dat kansloos?
Gewoon proberen.

Stelt vragen.

• dennis_rsb
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 17:22
Heb sinds een paar dagen last dat af en toe de muiscursor volledig hangt. Enige oplossing is door hem opnieuw op te starten. Dus via de windows toets en dan een paar keer op tab en enter rammen tot je de optie "opnieuw opstarten"ziet.

Ik heb niks aan mijn config laatst gedaan, ook geen drivers geupdate, er zijn laatst wel wat Windows Updates gedaan, eventueel kan ik die ongedaan maken en dan de WU service tijdelijk uitschakelen, maar ik wil eerst eens polsen wat jullie hier van denken en of jullie iets gelijks ervaren of ervaren hebben.

Ik draai op Windows 10 x64 NL met de Fall Creators update.

• Zarhrezz
quote:
dennis_rsb schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 21:54:
Heb sinds een paar dagen last dat af en toe de muiscursor volledig hangt. Enige oplossing is door hem opnieuw op te starten. Dus via de windows toets en dan een paar keer op tab en enter rammen tot je de optie "opnieuw opstarten"ziet.

Ik heb niks aan mijn config laatst gedaan, ook geen drivers geupdate, er zijn laatst wel wat Windows Updates gedaan, eventueel kan ik die ongedaan maken en dan de WU service tijdelijk uitschakelen, maar ik wil eerst eens polsen wat jullie hier van denken en of jullie iets gelijks ervaren of ervaren hebben.

Ik draai op Windows 10 x64 NL met de Fall Creators update.
Weet je 100% zeker dat er geen kabelbreuk bij de muis zit? Ik zou de muis in ieder geval even een tijdje op een ander systeem testen, uitsluiten dat het de hardware is en ondertussen even met een andere muis op je reguliere systeem testen.

En ja, op werk iemand een trackball zien vervangen na een berg driver geklooi etc. omdat de pointer steeds niets meer deed...je mag 1 keer raden wat het probleem was.

<GOT> Zarhrezz#2885

• dennis_rsb
quote:
Zarhrezz schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 23:28:
[...]

Weet je 100% zeker dat er geen kabelbreuk bij de muis zit? Ik zou de muis in ieder geval even een tijdje op een ander systeem testen, uitsluiten dat het de hardware is en ondertussen even met een andere muis op je reguliere systeem testen.

En ja, op werk iemand een trackball zien vervangen na een berg driver geklooi etc. omdat de pointer steeds niets meer deed...je mag 1 keer raden wat het probleem was.
Ik ga het morgen checken, maar ik kan het me niet voorstellen. Daarnaast, als ik via het TB de pc reset werkt ie weet vlekkeloos. Slaapstand staat uit voor zover dat van invloed is. Had gezien dat de laatste win10 update is gedaan 4 feb. Daarna nog flash update en nog iets. Geen driverupdates.
* Raven doet ongepaste woorden roepen naar tiworker.exe

Dat *piep* proces is hier nu al een hele tijd bezig het downloaden van updates tegen te houden en nu ook het voorbereiden van installeren van updates :(

Als de downloads lopen gaat het met tientallen MB's per seconde, dan hangt het ineens en gaat tiworker weer 1 core stressen, wat ie nu tijdens het voorbereiden van installatie update doet.

Kan ie dat wat ie aan het doen is niet doen met meerdere cores zodat het opschiet?

Oscar Wilde

• dennis_rsb
niemand die mijn probleem herkent? Is het geen fout in een windows update? De muis heeft geen kabelbreuk. Heb voor de zekerheid ook wat achtergrondapps uitgezet zoals spotify en plex.

• F. Scaglietti
  • Niet online

F. Scaglietti

quote:
dennis_rsb schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 17:16:
niemand die mijn probleem herkent? Is het geen fout in een windows update? De muis heeft geen kabelbreuk. Heb voor de zekerheid ook wat achtergrondapps uitgezet zoals spotify en plex.
Nee, kan van alles zijn. Ik zie geen informatie. zolang geen goede informatie geeft kan ik hier geen fluit mee.

Kan jij mij helpen met User Profile Disk? Waarom wordt de gebruiker op mijn server ook aangepast? terwijl ik dat zelf helemaal niet wil?

Stelt vragen.

• F. Scaglietti
  • Niet online

F. Scaglietti

quote:
Raven schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:46:

Dat *piep* proces is hier nu al een hele tijd bezig het downloaden van updates tegen te houden en nu ook het voorbereiden van installeren van updates :(

Als de downloads lopen gaat het met tientallen MB's per seconde, dan hangt het ineens en gaat tiworker weer 1 core stressen, wat ie nu tijdens het voorbereiden van installatie update doet.

Kan ie dat wat ie aan het doen is niet doen met meerdere cores zodat het opschiet?
Kennelijk is dat programma niet multi threaded...

Stelt vragen.

• Pinin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09-12 16:50
Hoi, vergeef me als dit al gevraagd is in dit topic, maar ik kon het niet zo snel vinden.
Ik ben nieuw voor windows 10 en ik ben geen fan merk ik, maar goed, Windows wil is wet, meer dan ooit.

De iconen in het startmenu (als dat zo heet) blijven Chrome Iconen in plaats van bijv. de icoon van youtube. Ik kan er op het net wel wat over vinden en of de bug nou door Chrome komt of Windows 10 update laat ik in het midden. Maar tot nu toe lijkt mij dit de makkelijkste workaround. Of heeft iemand een betere workaround gevonden. (ps, ik gebruik mijn laptop vaak in tablet mode)

There is no such thing as too much coriander.

• enchion
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
quote:
Raven schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:46:

Hier net m`n 2e windows10 installatie (die ik gebruik om te testen of de buildupdates m`n pc niet vast laten lopen/problemen geven) aan het updaten.

Waarbij ik Ti(Anti)worker.exe ook heb zien hoggen op 1 CPU core.
Na 6 uur wachten en nog steeds niet klaar met updaten, maar weer op m`n geeditte/gebruikte windows10 verder gegaan.

Als ik deze week op m`n werk ben laat ik de PC wel de hele dag updaten om te kijken of dat dan binnen een dag lukt.

Kan nog steeds niet begrijpen dat MS hier nog geen classaction voor heeft gekregen, t`is gewoon volslagen belachelijk.
PC wordt sinds Windows 1.0 steeds sneller en updaten wordt steeds langzamer. }:O
quote:
Pinin schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 20:51:
Hoi, vergeef me als dit al gevraagd is in dit topic, maar ik kon het niet zo snel vinden.
Ik ben nieuw voor windows 10 en ik ben geen fan merk ik, maar goed, Windows wil is wet, meer dan ooit.

De iconen in het startmenu (als dat zo heet) blijven Chrome Iconen in plaats van bijv. de icoon van youtube. Ik kan er op het net wel wat over vinden en of de bug nou door Chrome komt of Windows 10 update laat ik in het midden. Maar tot nu toe lijkt mij dit de makkelijkste workaround. Of heeft iemand een betere workaround gevonden. (ps, ik gebruik mijn laptop vaak in tablet mode)
[video]
Dit is typisch een gevalletje Microsoft pesten zoals Google er zoveel heeft. Je zou Edge kunnen proberen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• dennis_rsb
quote:
Yamikaminari schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 20:40:
[...]

Nee, kan van alles zijn. Ik zie geen informatie. zolang geen goede informatie geeft kan ik hier geen fluit mee.

Kan jij mij helpen met User Profile Disk? Waarom wordt de gebruiker op mijn server ook aangepast? terwijl ik dat zelf helemaal niet wil?
Wat bedoel je met de tweede alinea? Op FOK! Gaf iemand al aan, als het nog eens voorkomt dat ik even de muis moet loskoppelen en terug erin. Als ie het dan doet moet ik het bij de drivers, usb poort of muis zoeken. Overigens is het issue tot nu toe weg, afkloppen.

• bazzemans
  • Registratie: september 2002
quote:
Wat precies? Upgraden met de media Creation tool of bellen met Microsoft?

• F. Scaglietti
  • Niet online

F. Scaglietti

quote:
bazzemans schreef op zondag 11 februari 2018 @ 13:14:
[...]

Wat precies? Upgraden met de media Creation tool of bellen met Microsoft?
Upgraden.

Stelt vragen.

• dennis_rsb
Het probleem kwam net weer voor, ik heb eens de muis eruit getrokken en terug erin en dan doet hij het weer. Ik heb de muis nu in een andere usb poort gedaan, eens kijken of dat helpt. Als het dan nog niet helpt even een andere muis proberen.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Gaat weer lekker, mijn Windows 10 Pro install (inclusief de Fall Creators Update) kan de nieuwe update KB4074588 niet installeren, na de reboot blijkt elke keer dat het mislukt is met error 0x8007371B.

Dit is een verse Windows installatie, amper twee weken oud. Alle andere updates gingen prima.

Ik heb al geprobeerd de Windows Update cache te legen, Windows Update compleet te resetten, zonder antivirus, DISM gedraaid, SFC gedraaid (alles bleek OK), handmatig de update vanuit de Microsoft Update Catalog geprobeerd, maar het mag allemaal niet baten.

Ik heb ook nog gechecked met die ene registersleutel die door de antivirus geplaatst zou moeten worden en ja die is aanwezig en door ESET AV geplaatst...

Ik heb weinig zin om de PC na amper twee weken alweer geheel opnieuw te gaan installeren. Iemand enig idee?

Oscar Wilde

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

quote:
Vergeten te zeggen dat ik natuurlijk wel had gegoogled en zoals bij elke update vind je wel problemen dat installatie niet lukt, dus het was me nog niet duidelijk of het nou Ŕcht een wijdverspreid probleem was of zoals "normaal" bij enkelen dat het fout ging...

Wachten dan maar tot Microsoft het herstelt...

@Wildfire zelfde probleem hier (afgelopen zaterdag nieuwe Intel NUC i3 met NVMe).
Toen kwam ik er ook achter dat de update van februari niet werkt.
Heb maar ingesteld dat PC voor 35 dagen moet kappen met updaten.
code:
1
sfc /scannow

gaf namelijk ook geen problemen

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Arjantje72
  • Nu online
quote:
Wildfire schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:34:
Gaat weer lekker, mijn Windows 10 Pro install (inclusief de Fall Creators Update) kan de nieuwe update KB4074588 niet installeren, na de reboot blijkt elke keer dat het mislukt is met error 0x8007371B.

Dit is een verse Windows installatie, amper twee weken oud. Alle andere updates gingen prima.

Ik heb al geprobeerd de Windows Update cache te legen, Windows Update compleet te resetten, zonder antivirus, DISM gedraaid, SFC gedraaid (alles bleek OK), handmatig de update vanuit de Microsoft Update Catalog geprobeerd, maar het mag allemaal niet baten.

Ik heb ook nog gechecked met die ene registersleutel die door de antivirus geplaatst zou moeten worden en ja die is aanwezig en door ESET AV geplaatst...

Ik heb weinig zin om de PC na amper twee weken alweer geheel opnieuw te gaan installeren. Iemand enig idee?
Handmatig downloaden dan kan je hem wel installeren, had hetzelfde probleem.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

quote:
Arjantje72 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:05:
[...]

Handmatig downloaden dan kan je hem wel installeren, had hetzelfde probleem.
Nee, ik schreef al dat vanuit de Microsoft Update Catalog downloaden en installeren ook niet hielp...

• KLX16
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 15:13
Ik open altijd de .png .jpg met Microsoft Office Picture Manager, dit om veelal de grote van de plaatjes te veranderen of bij te snijden, lekker makkelijk.

Vanuit Windows verkenner.

extensie plaatjes stond als standaard ingesteld. MO Picture Manager.

Na een latere upgrade naar Fall Creators en updates is de standaard veranderd maar kan het ook niet meer openen met "openen met", het programma staat niet in de lijst en kan het niet meer selecteren, dus ook niet als standaard.

Zijn er meerdere mensen met dit probleem, wat is het alternatief?

• S_Chief
  • Niet online
Ben ik nou gek of pakt Edge de url van een foto niet meer wanneer ik op kopiŰren klik? Vroeger had dat knopje nog enige intelligentie (plakken op je bureaublad bijv. kopieerde de foto, plakken in een tekstvak de url) maar dat lijkt niet meer te werken..

Zit al even te googelen, maar tot nu toe geen lotgenoten.. En wanneer gaan ze nou eens de "zoek met X" inbouwen in het rechtermuisknopmenu.. Zelfs IE had dit voor tekst (helaas dan weer niet voor foto's).

• RayNbow
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16:43

RayNbow

Kirika <3

quote:
S_Chief schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:40:
Ben ik nou gek of pakt Edge de url van een foto niet meer wanneer ik op kopiŰren klik? Vroeger had dat knopje nog enige intelligentie (plakken op je bureaublad bijv. kopieerde de foto, plakken in een tekstvak de url) maar dat lijkt niet meer te werken..

Zit al even te googelen, maar tot nu toe geen lotgenoten..
Correct, dat zit er niet meer in. Zelf gebruik ik maar Inspect Element om de url te achterhalen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Patrick
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 16:00
quote:
KLX16 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:26:
Ik open altijd de .png .jpg met Microsoft Office Picture Manager, dit om veelal de grote van de plaatjes te veranderen of bij te snijden, lekker makkelijk.

Vanuit Windows verkenner.

extensie plaatjes stond als standaard ingesteld. MO Picture Manager.

Na een latere upgrade naar Fall Creators en updates is de standaard veranderd maar kan het ook niet meer openen met "openen met", het programma staat niet in de lijst en kan het niet meer selecteren, dus ook niet als standaard.

Zijn er meerdere mensen met dit probleem, wat is het alternatief?
Gebruik altijd irfanview voor dit soort zaken

• luckyjan
  • Laatst online: 16:32
quote:
Wildfire schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:24:
[...]

Nee, ik schreef al dat vanuit de Microsoft Update Catalog downloaden en installeren ook niet hielp...
Had ik ook gehad die ellende met een nieuwe install. Uiteindelijk opgelost met een of ander commando om de update cache te wissen en daarna handmatig installeren van die update.
Kan alleen niet zo snel meer vinden hoe dat ook alweer precies moet.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

quote:
luckyjan schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:48:
[...]

Had ik ook gehad die ellende met een nieuwe install. Uiteindelijk opgelost met een of ander commando om de update cache te wissen en daarna handmatig installeren van die update.
Kan alleen niet zo snel meer vinden hoe dat ook alweer precies moet.
Dat heb ik dus ook al gedaan (is onderdeel van het resetten van Windows Update)...

Het zit echt in die update, die is zelf buggy...

Pagina: 1 ... 86 ... 97 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True