Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:
Hann1BaL schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:14:

Je kunt prima een schone installatie doen op een schijf of partitie waar al Windows op staat. Daarbij worden drivers en instellingen niet teruggezet, maar files blijven gewoon staan.
Persoonlijk geen fan van, omdat er altijd wel koppelingen staan naar oude program files / datafolders die dan KUNNEN opspelen op het andere OS
Als ik al een dualboot zou gebruiken, gaat dat op gescheiden partities / schijven

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Heb even gezocht in dit topic, maar vond geen zelfde probleem. Sinds die laatste fall creators update komt op mijn desktop pc constant het onscreen toetsenbord naar voren als ik de pc opstart. Ik kan geen optie vinden om het automatisch starten ervan uit te zetten. Nu heb ik wel even gegoogled en dan lees ik wat tips om te gaan hacken in het automatisch opstarten van die onscreen keyboard service, maar dat lijkt me wat lomp (mocht ik het wel een keer nodig hebben dan ben ik tegen die tijd al lang vergeten dat ik het op een lompe manier heb uitgeschakeld).

Weet iemand een nettere oplossing of is dit gewoon een bug en komt hier een patch voor?

• Pen en papier
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 01-05 23:43
Palomar, zelf heb ik er geen last van, dus dan zal het wel geen bug zijn. Maar misschien moet je hier zijn om er wat aan te kunnen doen:
Configuratiescherm > Toegankelijkheid > Toegankelijkheidscentrum
en dan naar
Aanmeldingsinstellingen wijzigen (links op het scherm)

Deze printscreen wordt leesbaar door erop te klikken

Pen en papier wijzigde deze reactie 08-11-2017 18:21 (27%)

• kadoendra
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 02-06 21:27
quote:
Hann1BaL schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:14:
[quote]FreshMaker schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:53:
[...]

Data backup maken, en clean install van windows doen
Via mediacreator tool de laatste versie ophalen voor jouw pc, op usb laten zetten en alle ( OS ) partities verwijderen in de installer
( ik ben voorstander van gescheiden indeling - OS + programma's op ÚÚn, data op andere )
Dan hoef je bij een schone install alleen maar de eerste partities te verwijderen
< hier doorkruist >

[afbeelding]
Je kunt prima een schone installatie doen op een schijf of partitie waar al Windows op staat. Daarbij worden drivers en instellingen niet teruggezet, maar files blijven gewoon staan.
Ok. Even een update. Het advies om een hele schone installatie te doen, gebruik ik als laatste redmiddel. Ook omdat ik liever eerst wil achterhalen wat het probleem is om te voorkomen dat hetzelfde probleem er straks voor zorgt dat ik uberhaupt Windows niet meer kan installeren.

Ik krijg namelijk gek genoeg dezelfde foutmelding op mijn laptop. Dus een hardware of driverprobleem lijkt me hierdoor onwaarschijnlijker. De laptop heeft immers andere hardware dan de laptop. Ik krijg dus de volgende foutmeldingen.

Desktop: tijdens upgrade na het opnieuw opstarten blue screen met stopcode "system thread exception not handled" Daarna zet hij automatisch Windows 7 terug en geeft hij aan dat de installatie van W10 is mislukt in de fase FIRST_BOOT met een fout tijdens de BOOT-bewerking. In dat scherm staat ook de volgende foutcode foutcode: 0xC1900101 - 0x30017 (zelfde code als bij de Laptop).

Laptop: tijdens upgrade na het opnieuw opstarten blue screen met stopcode "MEMORY_MANAGEMENT". Daarna zet hij automatisch Windows 8 terug en geeft hij aan dat de installatie van W10 is mislukt in de fase FIRST_BOOT met een fout tijdens de BOOT-bewerking. In dat scherm staat ook de volgende foutcode foutcode: 0xC1900101 - 0x30017 (zelfde code als bij de Desktop).

Hardwarematig verschillen beide computers dus. Softwarematig zijn er wel overeenkomsten, namelijk het securitypakket. Deze heb ik daarom gedeinstalleerd (op de laptop) maar ik kreeg dezelfde foutmelding.

Heeft iemand raad?

• FreshMaker
  • Niet online
Ander installatiemedium ?
misschien is de USBdrive die je gebruikt defect ?

• kadoendra
  • Laatst online: 02-06 21:27
Ik gebruik de MediaCreationTool

• deadlock2k
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 27-05 13:32
quote:
FreshMaker schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:25:
[...]

Persoonlijk geen fan van, omdat er altijd wel koppelingen staan naar oude program files / datafolders die dan KUNNEN opspelen op het andere OS
Als ik al een dualboot zou gebruiken, gaat dat op gescheiden partities / schijven
Dat klopt niet meer met de nieuwe installatiemethode die Microsoft gebruikt.

Ik ben juist geen fan van partitioneren. De gemiddelde eindgebruiker inclusief de gemiddelde low-end-tweaker, kan er niet goed mee overweg en deelt alles nodeloos complex in, en uiteindelijk kan ik weer bij iemand de boel gaan rechttrekken als de systeempartitie weer volgelopen is omdat ze denken dat 100GB toch echt wel genoeg zou moeten zijn maar 50% van alle keren vergeten om dan de applicaties, games en data op een andere partitie te zetten.

Gewoon ÚÚn partitie per disk tenzij je er een goede reden voor hebt. Wat jij aangeeft is geen goede reden want dat is in de praktijk simpelweg al een dik decennium niet meer aan de hand.

deadlock2k wijzigde deze reactie 09-11-2017 13:50 (42%)

• FreshMaker
  • Niet online
quote:
deadlock2k schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:48:
[...]

Dat klopt niet meer met de nieuwe installatiemethode die Microsoft gebruikt.

Ik ben juist geen fan van partitioneren. De gemiddelde eindgebruiker inclusief de gemiddelde low-end-tweaker, kan er niet goed mee overweg en deelt alles nodeloos complex in, en uiteindelijk kan ik weer bij iemand de boel gaan rechttrekken als de systeempartitie weer volgelopen is omdat ze denken dat 100GB toch echt wel genoeg zou moeten zijn maar 50% van alle keren vergeten om dan de applicaties, games en data op een andere partitie te zetten.

Gewoon ÚÚn partitie per disk tenzij je er een goede reden voor hebt. Wat jij aangeeft is geen goede reden want dat is in de praktijk simpelweg al een dik decennium niet meer aan de hand.
Als een systeempartitie van 100GB niet genoeg is ( wat ik me kan voorstellen ) heb je het verkeerd uitgelegd / ingedeeld.
Sowieso lijkt me in de huidige tijd 200 of meer GB wenselijk.
De gemiddelde consument heeft als hij al een SSD heeft, meestal maar 128GB omdat de verkoper dat 'voldoende' vind.
Dan is het onzin om het nog een keer op te delen, wat ga je met 28GB doen ?

Mijn primaire disk is een 575GB SSD, die ik dus wel in 2x50% heb gedaan.
OS plus applicaties kunnen prima op de primaire partitie, alleen DATA ( zaken die je wilt behouden, en niets met het OS te maken hebben )
Ik zie niet in waarom je programma's ergens anders zou willen installeren, behalve zaken als Steam, die een eigen data-dir gebruiken.

Als jij dan weer de boel moet herstellen, ligt dat toch bij jezelf :+
Ik hoef meestal dan alleen maar windows en Office te installeren, en klaar na een half uurtje
Foto's filmpjes en vakantieblogje zijn nog steeds veilig ...

• deadlock2k
Ja, dan snap je dus niet hoe de installatiemethode van Windows precies werkt. Dat is prima, maar zeg niet dat je dat wel doet. Als je een wipe nodig hebt dan is er iets anders aan de hand (virus, malware, whatever) en maakt het geen fluit uit dat je documenten ergens anders staan.

Een Windows-upgrade is tegenwoordig een fluitje van een cent, op een enkele schijf wordt alles netjes in c:\windows.old gezet en op misschien wat intel dlls na die nog steeds gereferenced worden maar wat totaal geen kwaad kan, kan je die naar eigen inzicht wegdonderen. Zonder dat er wat dan ook voor andere dingen verdwijnen van je hdd.

• B_FORCE
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Aangezien dit het algemene Windows 10 installatie topic is, heb ik een vraag die gerelateerd is aan licenties. (een nieuwe topic is dan een beetje overbodig denk ik?)

Destijds heb ik een Windows 10 Pro 64bit versie gekocht (alsmede een Office licentie).
Inmiddels heb ik besloten om toch helemaal over te stappen naar Linux (wat inmiddels helemaal draaiend is en werkt).
Nu vroeg ik mij af of ik deze licenties zomaar kan doorverkopen?
Ik ga er namelijk niks meer mee doen.

Uiteraard zijn er hier en daar al wat topics over, maar dat gaat OF over oudere versies van Windows, of over licenties die met de PC kwamen (en bv inmiddels (gratis) zijn geupgrade)

http://www.oneworldconcepts.com/

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 01:04
Retail? Ja dat kan dacht ik wel, maar zelfs daarvan geldt, je oude pc schoonmaken. OEM, forget it en begin er niet aan.

Specs

• B_FORCE
  • Niet online
quote:
Sjah schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 00:02:
Retail? Ja dat kan dacht ik wel, maar zelfs daarvan geldt, je oude pc schoonmaken. OEM, forget it en begin er niet aan.
Schoonmaken? :?

• deadlock2k
Sinds 2012 mag je oude licenties doorverkopen: https://www.ictmagazine.n...ties-mag-je-doorverkopen/
Betaalmuur FD: https://fd.nl/ondernemen/...re-is-een-verborgen-schat

Edit: Ik zou het niet doen. Je hebt ook voor Wine en ook als je een Windows VM wilt om wat voor reden dan ook, nog steeds een licentie nodig. Er zijn gewoon dingen die je simpelweg niet met Linux kan doen, net zoals er dingen zijn die je simpelweg niet met Windows kan doen. Ik spreek uiteraard voor de tooling die ik zelf op dagelijkse basis moet gebruiken om m'n werkzaamheden uit te kunnen voeren (daar heb ik bijvoorbeeld echt Edge en IE voor nodig).

deadlock2k wijzigde deze reactie 10-11-2017 12:26 (52%)

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 01:04
quote:
Ja, harde schijf wissen van je daarop nog steeds geldig draaiende Windows, jij mag zelf niet meer die Windows licentie gebruiken, voordat je hem verkopen kan.

Specs

• B_FORCE
  • Niet online
quote:
Sjah schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:01:
[...]

Ja, harde schijf wissen van je daarop nog steeds geldig draaiende Windows, dat mag niet, jij mag zelf niet meer die windows licentie gebruiken, voordat je hem verkopen kan.
Oh zo, ja dat leek mij al vanzelfsprekend.

Wat betreft linux en WINE ed, dat zet ik er liever een trial versie op van windows.
Sowieso heb ik nog ergens een Windows 7 pro licentie, prima om die andere halve keer wat te testen.

Ik heb behoorlijk veel tijd gestopt in het vervangen/aanleren van alternatieve programma's en het aan de praat krijgen van andere dingen in WINE. In principe zit ik nu voor 90% goed.
(zelf vrij specifieke CAD en electronics programma's blijken vlekkeloos te draaien 8) )

B_FORCE wijzigde deze reactie 10-11-2017 14:09 (5%)

• Masimo
  • Laatst online: 16-06 20:22
Ik draai op mijn laptop W10 Home. Deze is ooit geupgrade vanaf W8.1.
Nu vond ik gisteren bij een opruimactie nog een Retail versie op DVD van Windows 7 Ultimate. Was ooit ge´nstalleerd op een andere machine, die nu niet meer in gebruik is.

Kan ik die W7U key gebruiken om mijn W10 Home naar Pro te upgraden?

• Meg
  • Registratie: september 2016
  • Niet online

Meg

"HAAA-BERSKY"

Topicstarter
Volgens mij wel, maar helemaal zeker weet ik het niet.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
Voorheen bekend onder de naam Markimoo maar aangepast omdat ik wil zijn wie ik ben.

• brommer1
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 14-06 23:33
Windows Defender is er niet op vooruit gegaan met de nieuwste update, Exploit Protection + Comodo FW(zonder sandbox/VirusScope) versie 10.0.2.6408 geeft Blue screens, heb de Exploit uit geschakeld + Controlled folder acces, deze vertrouw ik niet met Comodo.
In Exploit kan je niks in stellen om een uitzonderings regel te maken voor Comodo.

Update: De Blue screens komen van KillSwitch(uitgeschakeld/verwijderd) en van de Paranoide modes, gewijzigd in Veilige modes, hoop dat het nu goed gaat, ander installeer ik Norton Internet Security-je moet wel weten hoe je Norton veilig kan afstellen, want Norton blokkeerd standaard geen binnen komend verkeer, dat moet je handmatig instellen op 2 verschillende instellingen.

Update: Exploit Protection blijft Blue screens geven met CFW+Veilige modes zonder KillSwitsch.
Conclusie: Exploit Protection kan niet met Comodo Firewall.

brommer1 wijzigde deze reactie 15-11-2017 15:23 (49%)

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 23:20
Met mijn combi Avast + ZA Free ben ik zeer tevreden.
Zowel in Win7 als in Win10 nooit gezeur gehad met die combi, afkloppen?

Een van de vele reviews:
https://www.pcmag.com/article2/0,2817,2455972,00.asp
https://www.pcmag.com/article2/0,2817,2471522,00.asp

Comodo FW:
https://www.pcmag.com/article2/0,2817,2471522,00.asp

• Eglaerinion
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 06-06 23:07
Opgelost.

Was een GPU probleem.

Eglaerinion wijzigde deze reactie 14-11-2017 22:44 (97%)

• Masimo
  • Laatst online: 16-06 20:22
quote:
Masimo schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:32:
Ik draai op mijn laptop W10 Home. Deze is ooit geupgrade vanaf W8.1.
Nu vond ik gisteren bij een opruimactie nog een Retail versie op DVD van Windows 7 Ultimate. Was ooit ge´nstalleerd op een andere machine, die nu niet meer in gebruik is.

Kan ik die W7U key gebruiken om mijn W10 Home naar Pro te upgraden?
Even als bevestiging: de upgrade van W10 Home (OEM) naar W10 Pro werkte prima met de W7 Ultimate (Retail) licence key. Upgrade was binnen 5 minuten en 2 keer opnieuw opstarten klaar.

• Pen en papier
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 01-05 23:43
quote:
S_Chief schreef op zondag 5 november 2017 @ 22:21:
[...]

Die had ik er als eerste op gezet. :)
Een week geleden ongeveer heb ik Windows herge´nstalleerd, en nu heb ik hetzelfde als jij: de nachtlamp blijft grijs. Dat wil zeggen, de aanzet-tekst ervan. Ik wacht sindsdien geduldig tot het vanzelf goed komt, maar er gebeurt nog niets.
Wel gek, een eerste herinstallatie gaat normaal (en soepel), en een volgende niet (en ook minder soepel, had ik het idee. Beiden zijn van dezelfde stick af (met Fall Creators).

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
quote:
Pen en papier schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 18:30:
[...]

Een week geleden ongeveer heb ik Windows herge´nstalleerd, en nu heb ik hetzelfde als jij: de nachtlamp blijft grijs. Dat wil zeggen, de aanzet-tekst ervan. Ik wacht sindsdien geduldig tot het vanzelf goed komt, maar er gebeurt nog niets.
Wel gek, een eerste herinstallatie gaat normaal (en soepel), en een volgende niet (en ook minder soepel, had ik het idee. Beiden zijn van dezelfde stick af (met Fall Creators).
Ik heb het dingetje in regedit toegepast en sindsdien werkt het prima (moest nog wel een paar dagen wachten totdat 'ie automatisch ging werken).

You save everyone, but who saves you?

• Barfman
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:19
WTF, had drivers update uit gezet voor de geforce drivers met DDU, ben ik aan het gamen klapt mijn game eruit omdat windows 10 mijn drivers even had geŘpdatet tijdens het gamen!

System | Racing is in my Blood

• jimh307
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 12-04 19:11
quote:
Barfman schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 23:23:
WTF, had drivers update uit gezet voor de geforce drivers met DDU, ben ik aan het gamen klapt mijn game eruit omdat windows 10 mijn drivers even had geŘpdatet tijdens het gamen!
!!

Windows 10 heeft me vandaag flink aan het werk gezet.

Er was ineens een nieuwe driver voor mijn videokaart terwijl alles zo lekker liep. Ongevraagd stond die driver er ineens op. Mijn games waren ineens aan het haperen als de malle.
Na lang zoeken bleek het te helpen om gamemode voor alle games op UIT te zetten (zowel bij de vorige als deze build faalt de gamemode weer opnieuw) en Vsync veranderen naar Adaptive V-sync. Na de constatering heb ik maar de nieuwste NVIDIA drivers zelf gedownload en ge´nstalleerd, maar nog was het haperen niet normaal. 2 uur lang alle mogelijke settings getest totdat ik hier achter kwam.
Waarom dit nu ineens zo nodig moest zal me een raadsel blijven. Het werkte o zo lekker.
Laten we die gamemode maar ook voor gezien houden.

Het lijkt me niet echt aan mijn gtx1080 te liggen want ik heb geen fouten gezien of vernomen. Windows 10 is een prachtig OS, dat is evident, maar het is net een kind met z'n streken. Kan ik 2 uur van mijn vrije tijd spenderen om erachter te komen waarom alle games ineens zo k*t liepen. Om er mede achter te komen dat de gamemode (hier) niet goed wil werken. Echt...

Nog iemand die dit ervaren heeft?

jimh307 wijzigde deze reactie 18-11-2017 18:36 (11%)

• DutchHammer
  • Laatst online: 07-06 11:21
Meer mensen die na de 1709 upgrade ineens geen VPN verbinding kunnen maken? Gebruik L2TP en de VPN server van Synology.

Zie wel meer meldingen op internet; maar helaas nog geen oplossing..

• route99
Als je de connecties allemaal verwijdert, herstart en weer configureert?

• DutchHammer
Nope, ook ergens de suggestie gelezen om alle adapters te verwijderen in het apparaatbeheer scherm. Dat was hem ook niet...

Dan maar "ff" terug draaien voor nu.. VPN is net even noodzakelijk voor me (wie gaat er ook upgraden op zo'n moment... :))

• Compunologist
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 00:11
quote:
DutchHammer schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 20:02:
Gebruik L2TP en de VPN server van Synology.
Ik heb hier nog een "oude" 1703 versie draaien maar heb je OpenVPN al 's geprobeerd of doet die het ook niet meer?

• DutchHammer
quote:
Compunologist schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 20:20:
[...]

Ik heb hier nog een "oude" 1703 versie draaien maar heb je OpenVPN al 's geprobeerd of doet die het ook niet meer?
Wel geprobeerd; maar kreeg toen het niet voor elkaar om over VPN het IP adres van m'n huis verbinding te gebruiken i.v.m Netflix.

• Rtificial
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15-06 14:22

Rtificial

as fake as can be

Ik hoop dat ik hier eens iets mag vragen aan de experts.

Ik heb een Intel NUC7i5BNH, die ik in eerste instantie had geinstalleerd met een evaluation versie van Windows 10 Enterprise, in de veronderstelling deze later te kunnen upgraden/downgraden naar de versie die het beste past bij mijn wensen.
Nu is deze versie inmiddels verlopen, en heb ik een licentie Windows 10 Pro aangekocht.
Ik heb begrepen dat de enige manier om deze geinstalleerd te krijgen, een schone installatie is. Is een beetje jammer, maar niet heel erg.
Nu probeerde ik dus gisteren met een USB stick die ik aangemaakt heb met de MediaCreationTool een schone installatie uit te voeren, en de NUC boot ook netjes van deze USB stick, en start de windows installatie. Tot op het moment waar ik de doelschijf moet selecteren. In dat scherm wordt er helemaal geen disk gevonden. Wat een beetje vreemd is, want de NUC start wel nog gewoon op van de SSD als ik de USB stick er uit haal.
Voor zover ik kan terugvinden bij Intel zouden de SATA drivers gewoon deel moeten zijn van Windows 10, en bij de eerdere installatie van Windows 10 Enterprise heb ik dit probleem ook helemaal niet gehad.
Iemand een suggestie hoe ik deze installatie het best kan doen?

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Dit vind ik dan wel weer erg grappig:

quote:
We couldn't restart because your device didn't turn up for our date at 00:47 Today.
:D 8)

• Jeroentjuh82
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:55
De fysiotherapeut en ik delen dezelfde gedachte qua updates melden in 10 dat dat niet wordt gemeld zoals in 7 en daarom is hij naar 7 teruggegaan.Ook al werkt het verder wel, dat deel vindt ik apart dat je als je de pc eens afsluit er ineens updates worden geinstalleerd.

• _-_ratjetoe_-_
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 03-06 10:29
Sinds een update van Windows 10 heb ik geen toegang meer tot mijn externe harde schijf (een toshiba). Dit probleem heb ik op twee verschillende laptop; de harde schijf is nog wel toegankelijk wanneer ik 'em verbind met de Smart TV.

Heb wel een beetje rond gekeken hier en via Google, maar niets kunnen vinden. Heb geprobeerd bij de beveiliging de eigendomsrechten te wijzigen, maar dit haalde niets uit.

Heeft iemand een suggestie? :)

• route99
Heb je het al via take ownership geprobeerd om de schijf weer "terug te krijgen"?
https://www.tenforums.com...xt-menu-windows-10-a.html

Offtopic hier maar wellicht aardig om te delen (had het nog nooit nodig, me nooit erin verdiept):

Als je geen toegang tot Windows meer krijgt ivm een wachtwoord probleem kwam ik vandaag toevallig deze schokkend eenvoudige methode tegen:

Zonder boot USB: YouTube: Reset Windows 7 Password Without CD Or Software
Met boot USB zoals Gandal Windows PE : https://www.top-password....assword-with-sticky-keys/

Beiden hetzelfde principe, de sethc.exe misleiden door hem na herbenoemen te vervangen door een cmd.exe

Af te dwingen via "het lek van de sticky keys", 5x snel achter elkaar bij het inlog scherm de shift key in te drukken.
quote:
How Does This Hacking Method Work?
Sticky Keys is part of Windows Ease of Access features that allows a user to tap the Shift, Ctrl, Alt or Windows key once to achieve the same effect as holding the key down. If you press the SHIFT key 5 times in a row at Windows login screen, the Sticky Keys application (sethc.exe) will launch and ask if you want to enable sticky keys feature.
Als je methode volgt kun je het wachtwoord van de gekozen user resetten naar bijvoorbeeld geen of een ander wachtwoord.
Schijnt te werken voor " Windows XP, Vista, 7, 8, 8.1 and 10.".....

route99 wijzigde deze reactie 22-11-2017 22:14 (91%)

• Le Enfant!
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 23:12
quote:
route99 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:10:
Heb je het al via take ownership geprobeerd om de schijf weer "terug te krijgen"?
https://www.tenforums.com...xt-menu-windows-10-a.html

Offtopic hier maar wellicht aardig om te delen (had het nog nooit nodig, me nooit erin verdiept):

Als je geen toegang tot Windows meer krijgt ivm een wachtwoord probleem kwam ik vandaag toevallig deze schokkend eenvoudige methode tegen:

Zonder boot USB: YouTube: Reset Windows 7 Password Without CD Or Software
Met boot USB zoals Gandal Windows PE : https://www.top-password....assword-with-sticky-keys/

Beiden hetzelfde principe, de sethc.exe misleiden door hem na herbenoemen te vervangen door een cmd.exe

Af te dwingen via "het lek van de sticky keys", 5x snel achter elkaar bij het inlog scherm de shift key in te drukken.

[...]

Als je methode volgt kun je het wachtwoord van de gekozen user resetten naar bijvoorbeeld geen of een ander wachtwoord.
Schijnt te werken voor " Windows XP, Vista, 7, 8, 8.1 and 10.".....
Werkt enkel als secure boot uitgeschakeld is.

• route99
Ook daar zijn inmddels tools voor waarvan geclaimd wordt dat ze dit omzeilen kunnen (heb het niet gecheckt, sorry)
https://www.top-password.com/blog/tag/uefi-secure-boot/

Ach en wel aardig, kwam dit tegen:
quote:
I think this [secure Boot] is just another piece of security theater that will inconvenience many and benefit no one.”
Met een encrypted schijf maak je de toegang wel een heel stuk lastiger voor ongewenst bezoek. Maar mijn zoon heeft het er toch af gegooid toen het grote lek een paar jaar geleden daar ook boven water kwam....

Edit: was toch nieuwsgierig of de bovenste tool (er is een trial) zou werken. Noppes dus althans op mijn Win10 met secure boot. Kan zijn dat je tijdens het booten vanaf usb stick F7 moet gebruiken ivm ACPI incompatibiliteit want dat geeft een blue screen als je het niet doet....

Was benieuwd of er heel eenvoudig andere tools te vinden zijn die dat wel zouden kunnen.
https://cybertechnick.blo...test-for-winows-free.html
Malwarebaytes en een multi-virus scan (> 10 ) gaven aan dat er geen vervelende zaken in zaten.
Ik heb gekozen voor een usb instalatie die via een bat/vbs gaan.... daar heb ik het meestal niet zo op.... dus even alle code nagelopen van die 2 en dat was OK en de de batch file als admin gerund en de PC herstart.
Duurt even maar op een bepaald moment wordt er om een herstart gevraagd, gedaan en net op het moment dat ik mijn eigen inlog scherm krijg, wordt er via een pop-up netjes gevraagd of er een admin account met de naam en dit ww aangemaakt mag worden ja/nee?
Gedaan en na herstarten stond het account er inderdaad en dus met user kon-boot en ww kon-boot ingelogd. En weer uitgelogd. Systeem nog een keer met malwarebytes gechecked, geen probleem.

Wel.. dat wel heel erg super eenvoudig om zo mijn eigen secure boot systeem te hacken... :+
De tool kost $16.20 wat niet veel is als je echt vast zit en geen image hebt.
Waarvan acte.... 8)

route99 wijzigde deze reactie 23-11-2017 19:08 (81%)

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online
*zucht* , maanden geen spontane wakeups, nu een gisteravond laat en na het weer in slaapstand zetten vannacht nogmaals. Ding stond rustig te idlen toen ik wakker werd. Helaas is het dit keer ingewikkelder :/

De vorige keren stond er netjes een oorzaak vermeld: netwerkkaart, taakplanner, etc
Nu bij beide "unknown" en dit helpt ook niet:
code:
1
2
3
4
5
6
C:\Users\Raven>powercfg -lastwake
Wake History Count - 1
Wake History [0]
  Wake Source Count - 0

C:\Users\Raven>

Net nog maar eens alles langsgelopen, blijken er bij de netwerkkaartinstellingen wat wake up dingetjes (wake on LAN en nog een paar) aan te staan. Maar ik had al eens ergens aangegeven dat de netwerkkaart het systeem niet wakker mocht maken, dus of het dat is...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• jimh307
En ja, ik heb een bug ontdekt in Windows 10. Als ik de gamebalk open met win+g en gamemode inschakel dan wordt de rest van Windows 10 heel erg traag. Menu's openen bijna niet meer en het enigste wat dan helpt is opnieuw opstarten. Zolang ik de gamebalk helemaal niet aanraak is er niets aan de hand.

Alle drivers zijn up to date en mijn PC werkt verder zalig, alleen dat euvel met de gamebalk en gamemodus. De klacht is direct reproduceerbaar. Het lijkt er dan op alsof ik ineens een hele slome CPU heb.
Ik denk dat Windows 10 de idle tijd (CPU throttle) niet terug zet of uitschakelt.

Gelukkig is mijn PC zwaar genoeg om ook goed te kunnen gamen zonder heel die gamemodus. Het euvel ligt echt aan de gamebalk. Ik ga deze klacht even upvoten naar Microsoft zelf zodat hun even kunnen kijken of deze bug uit de wereld kan worden geholpen.

• ninc
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 18:35
quote:
DutchHammer schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 20:02:
Meer mensen die na de 1709 upgrade ineens geen VPN verbinding kunnen maken? Gebruik L2TP en de VPN server van Synology.

Zie wel meer meldingen op internet; maar helaas nog geen oplossing..
Na de upgrade naar 1709 werkte mijn L2TP VPN ook niet meer. Verschillende dingen geprobeerd, maar niets werkte. Uiteindelijk een rollback naar vorige versie gedaan, maar mijn instellingen zijn te veranderd om nog te werken.

Hopelijk kan ik het morgen op het werk laten fixen. Ben i.e.g. niet happy met deze update van windows.

• Ghostrider
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16-06 08:10

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

quote:
jimh307 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 18:35:
[...]

!!

Windows 10 heeft me vandaag flink aan het werk gezet.

Er was ineens een nieuwe driver voor mijn videokaart terwijl alles zo lekker liep. Ongevraagd stond die driver er ineens op. Mijn games waren ineens aan het haperen als de malle.
Na lang zoeken bleek het te helpen om gamemode voor alle games op UIT te zetten (zowel bij de vorige als deze build faalt de gamemode weer opnieuw) en Vsync veranderen naar Adaptive V-sync. Na de constatering heb ik maar de nieuwste NVIDIA drivers zelf gedownload en ge´nstalleerd, maar nog was het haperen niet normaal. 2 uur lang alle mogelijke settings getest totdat ik hier achter kwam.
Waarom dit nu ineens zo nodig moest zal me een raadsel blijven. Het werkte o zo lekker.
Laten we die gamemode maar ook voor gezien houden.

Nog iemand die dit ervaren heeft?
Ja, ik gebruik mijn ultrabook zeer weinig. Met als gevolg dat als ik hem wel gebruik ik enkel aan het updaten ben :(

Me vriendin vandaag achter haar laptop "Huh ineens heb ik links en rechts balken op mijn scherm". Ook hier bleek de videokaart driver geupdate, echter deze driver werkt compleet waardeloos. De laptop is nu echter zo oud dat ik er geen normale driver meer op krijg.

Hier baal ik wel een beetje van want het is nu met elke windows 10 update maar afwachten of alles nog werkt, tenzij je dus die windows driver update uit schakelt...

Asus Zenbook i7 256gb

• chim0
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 15-06 09:48
Is dit een feature of een bug? Soms als ik in Edge scroll, gaat de pagina van links naar rechts i.p.v. van boven naar beneden alsof je swiped op je telefoon. Het voelt alsof ik het per ongeluk doe of e.o.a. toetsencombinatie, maar ik druk geen knoppen in op m'n toetsenbord. Het gebeurt ook sporadisch.

chim0 wijzigde deze reactie 28-11-2017 14:15 (5%)

• KLX16
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16-06 02:31
Hier ook een oudere videokaart amd 4000 serie, zomaar s'avonds ging alles op zwart. Reset kreeg op 1 scherm beeld, maar een zeer lage oude resolutie, herkende mijn samsung ook niet.

De kaart heeft geen windows 10 driver, maar werkte wel na overzetten van windows 7 naar 10, geen melding van gehad, dat ik problemen kon verwachten. Bleek er nu een 2017 driver ge´nstalleerd te zijn.
Driver terug gezet een nu draait het weer, windows staat de mekkeren om de grote update te doen.

Beter, denk ik om eerst een andere videokaart te kopen.

• F. Scaglietti
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online
Ik wil bijna zeggen dat ik geen problemen had met Windows 10.
Maar opeens zijn een aantal drivers voor mijn ASUS N76VB verdwenen.
Dingen zoals Bluetooth en NVIDIA 740M was ik kwijt na de upgrade.

Het vervelends is dat ik voor een aantal andere dingen ook drivers nodig heb. Maar die staan niet meer op de ASUS website, waardoor het dus waardeloos wordt (niet erg maar wel k*t).
quote:
chim0 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:15:
Is dit een feature of een bug? Soms als ik in Edge scroll, gaat de pagina van links naar rechts i.p.v. van boven naar beneden alsof je swiped op je telefoon. Het voelt alsof ik het per ongeluk doe of e.o.a. toetsencombinatie, maar ik druk geen knoppen in op m'n toetsenbord. Het gebeurt ook sporadisch.
Scroll je met een touchpad? Dan kan het zijn dat je net even teveel horizontaal swiped (dat is een back-gesture)
quote:
jimh307 schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:14:
En ja, ik heb een bug ontdekt in Windows 10. Als ik de gamebalk open met win+g en gamemode inschakel dan wordt de rest van Windows 10 heel erg traag. Menu's openen bijna niet meer en het enigste wat dan helpt is opnieuw opstarten. Zolang ik de gamebalk helemaal niet aanraak is er niets aan de hand.

Alle drivers zijn up to date en mijn PC werkt verder zalig, alleen dat euvel met de gamebalk en gamemodus. De klacht is direct reproduceerbaar. Het lijkt er dan op alsof ik ineens een hele slome CPU heb.
Ik denk dat Windows 10 de idle tijd (CPU throttle) niet terug zet of uitschakelt.

Gelukkig is mijn PC zwaar genoeg om ook goed te kunnen gamen zonder heel die gamemodus. Het euvel ligt echt aan de gamebalk. Ik ga deze klacht even upvoten naar Microsoft zelf zodat hun even kunnen kijken of deze bug uit de wereld kan worden geholpen.
Dat is geen bug, dat is een feature. 8)7

Nee serieus, het punt van gamemode is als je PC net te traag is om een game soepel te spelen, dan zorgt gamemode ervoor dat de game alle prioriteit heeft en de rest van Windows minder prioriteit zodat je hopelijk een vloeiender ervaring hebt.

Zie https://www.pcworld.com/a...s-playable-sometimes.html

Het is dus niet de bedoeling dat je altijd "oh ik ben aan het gamen dus gamemode moet aan".

• chim0
quote:
Ramon schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:05:
[...]

Scroll je met een touchpad? Dan kan het zijn dat je net even teveel horizontaal swiped (dat is een back-gesture)
Nope, gewone muis.

• 92946
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-01 17:55
Ik krijg sinds kort af en toe berichten, als ik mijn computer voor de 1e keer op een dag aanzet de melding:

Chassis intruder, computer halted.

Dan doe ik een CTRL-ALT-DEL en de pc start zonder problemen door.

Foutmelding nog nooit eerder gehad. Het zal denk ik wel niets met Windows te maken hebben, maar gezien alle updates van de laatste tijd kun je niets uitsluiten. Ik zal eens in de bios kijken of ik die optie kan vinden (en kan uitschakelen). Chassis intruder......een muis zeker?

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
quote:
Snowwie schreef op woensdag 29 november 2017 @ 05:09:
Ik krijg sinds kort af en toe berichten, als ik mijn computer voor de 1e keer op een dag aanzet de melding:

Foutmelding nog nooit eerder gehad. Het zal denk ik wel niets met Windows te maken hebben, maar gezien alle updates van de laatste tijd kun je niets uitsluiten. Ik zal eens in de bios kijken of ik die optie kan vinden (en kan uitschakelen). Chassis intruder......een muis zeker?
wat ik vaak zie is dat de case open status vaak op 'open' staat als er geen sensor in zit, dus dan moet je de status resetten (meeste moederborden hebben dan ook een reset open case/chassis optie)

• Raven
  • Niet online
quote:
Raven schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 10:17:
*zucht* , maanden geen spontane wakeups, nu een gisteravond laat en na het weer in slaapstand zetten vannacht nogmaals. Ding stond rustig te idlen toen ik wakker werd. Helaas is het dit keer ingewikkelder :/

De vorige keren stond er netjes een oorzaak vermeld: netwerkkaart, taakplanner, etc
code:
1
2
3
4
5
6
Wake History Count - 1
Wake History [0]
  Wake Source Count - 0

Net nog maar eens alles langsgelopen, blijken er bij de netwerkkaartinstellingen wat wake up dingetjes (wake on LAN en nog een paar) aan te staan. Maar ik had al eens ergens aangegeven dat de netwerkkaart het systeem niet wakker mocht maken, dus of het dat is...
De wake up dingen van de netwerkkaart waren het niet, oorzaak nog steeds weergegeven als unknown :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• jimh307
quote:
Ramon schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:10:
[...]

Dat is geen bug, dat is een feature. 8)7

Nee serieus, het punt van gamemode is als je PC net te traag is om een game soepel te spelen, dan zorgt gamemode ervoor dat de game alle prioriteit heeft en de rest van Windows minder prioriteit zodat je hopelijk een vloeiender ervaring hebt.

Zie https://www.pcworld.com/a...s-playable-sometimes.html

Het is dus niet de bedoeling dat je altijd "oh ik ben aan het gamen dus gamemode moet aan".
Het is zeker te weten wel een bug. Dat taken gethrottled worden als ik aan het gamen ben is een feature inderdaad, maar als het spel is gesloten is Windows 10 niet vooruit te branden. Het lijkt alsof de throttling dan actief blijft. Als ik heel die gamebalk niet gebruik is er niets aan de hand en eigenlijk is het voor mijn config helemaal niet nodig. Dus ja, een upvote :)

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

quote:
Snowwie schreef op woensdag 29 november 2017 @ 05:09:

Je computer denkt dat de kast open staat, dit kan je deactiveren in de BIOS.

Asus Zenbook i7 256gb

• Rin
  • Laatst online: 11-05 11:20
Hebben anderen ook het probleem dat shut down nu gewoon hibernate is geworden?

Elke keer als ik de PC af wil sluiten gaat deze in hibernate modus. Wat extra vervelend is dat het een laptop is waarbij ik bij thuiskomst een externe GPU erbij aan sluit die dan niet herkend wordt totdat ik herstart.
quote:
Rin schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:30:

Elke keer als ik de PC af wil sluiten gaat deze in hibernate modus. Wat extra vervelend is dat het een laptop is waarbij ik bij thuiskomst een externe GPU erbij aan sluit die dan niet herkend wordt totdat ik herstart.
Dat is Fast Start-up denk ik? Is geen echte hibernation want enkel de kernel wordt opgeslagen en opnieuw gebruikt bij het opstarten. Zit er al in sinds 8.1 overigens maar kan me voorstellen dat het niet werkt als je je eGPU inplugt voordat je je laptop aanzet, andersom zou moeten werken. Kan je wel uitzetten via Control Panel\Hardware and Sound\Power Options\System Settings.

• Rin
quote:
Ramon schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:41:
[...]
Dat is Fast Start-up denk ik? Is geen echte hibernation want enkel de kernel wordt opgeslagen en opnieuw gebruikt bij het opstarten. Zit er al in sinds 8.1 overigens maar kan me voorstellen dat het niet werkt als je je eGPU inplugt voordat je je laptop aanzet, andersom zou moeten werken. Kan je wel uitzetten via Control Panel\Hardware and Sound\Power Options\System Settings.
Het is echt hibernation inclusief mijn apps die open stonden. Helaas is system settings niet aanwezig bij mij, wordt volgens mij disabled door de alienware software.
quote:
Rin schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:51:
[...]

Het is echt hibernation inclusief mijn apps die open stonden. Helaas is system settings niet aanwezig bij mij, wordt volgens mij disabled door de alienware software.
Nee dat klopt niet hoor. Shutdown is kernel "hibernation" als Fast Startup aanstaat. Meaning; een "image" van de kernel wordt op de harddisk opgeslagen en de PC gaat uit, en deze kernel wordt ingeladen als je de PC weer aanzet. Programma's worden dan niet gestart.

Als Fast Startup uit staat dan wordt dit allemaal niet gedaan en krijg je een verse kernel, wat dus iets langer duurt.

Als je shutdown doet en als je je PC opstart staan je programma's nog aan dan is er iets anders aan de hand. Dit is geen normaal gedrag iig. Dan zou ik misschien wel een reset uitvoeren. Of je hebt gewoon op de verkeerde knop gedrukt ;)

• Rin
quote:
Ramon schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:56:
[...]

Nee dat klopt niet hoor. Shutdown is kernel "hibernation" als Fast Startup aanstaat. Meaning; een "image" van de kernel wordt op de harddisk opgeslagen en de PC gaat uit, en deze kernel wordt ingeladen als je de PC weer aanzet. Programma's worden dan niet gestart.

Als Fast Startup uit staat dan wordt dit allemaal niet gedaan en krijg je een verse kernel, wat dus iets langer duurt.

Als je shutdown doet en als je je PC opstart staan je programma's nog aan dan is er iets anders aan de hand. Dit is geen normaal gedrag iig. Dan zou ik misschien wel een reset uitvoeren. Of je hebt gewoon op de verkeerde knop gedrukt ;)
Wel echt getest utieraard, nadrukkelijk shutdown. Hibernate is normaal gedeactiveerd al als je een externe gpu gebruikt zelfs.

Reset is helaas alleen niet echt een optie. veelste veel data op mijn PC. herinstalleren van alles kost letterlijk weken.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:09
Ik speel veel Overwatch, nu heb ik met de drivers van 2017 tijdens het tweede potje dat de driver er mee uitscheid qua GPU. Als ik de laatste van vorige jaar pak, dan werkt het wel. Dit heeft heel lang gewerkt. Echter, vorige week eens gekeken of de laatste het goed doet, maar nee.
Dus weer terug. Alles leeggegooid. AMD zijn driver verwijderaar gebruikt en later ook nog eens die van Guru3D oid. Maar blijkbaar vind mijn pc het toch nodig om de driver 17.7 tijdens het gebruiken van mijn pc, te installeren met als gevolg dat ik er alsnog uit gegooid wordt. Beeld knippert even zwart en dan ineens staat 17.7 erop.

Zowel Windows 10 heb ik de optie uitgeschakeld dat hij mijn drivers bijhoud en ook de AMD software is ingesteld dat hij niet automatisch upgrade. Mis ik ergens nog een optie? Want dat is echt heel vaag.
Ik zit in de beta circle, dat wel.
Heb op dit moment versie 1709 (build versie 16299.64) draaien.

Iemand enig idee? Want mijn ervaring is iig niet fijn op het moment. ;)

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• chim0
quote:
Arunia schreef op woensdag 29 november 2017 @ 22:00:
Ik speel veel Overwatch, nu heb ik met de drivers van 2017 tijdens het tweede potje dat de driver er mee uitscheid qua GPU. Als ik de laatste van vorige jaar pak, dan werkt het wel. Dit heeft heel lang gewerkt. Echter, vorige week eens gekeken of de laatste het goed doet, maar nee.
Dus weer terug. Alles leeggegooid. AMD zijn driver verwijderaar gebruikt en later ook nog eens die van Guru3D oid. Maar blijkbaar vind mijn pc het toch nodig om de driver 17.7 tijdens het gebruiken van mijn pc, te installeren met als gevolg dat ik er alsnog uit gegooid wordt. Beeld knippert even zwart en dan ineens staat 17.7 erop.

Zowel Windows 10 heb ik de optie uitgeschakeld dat hij mijn drivers bijhoud en ook de AMD software is ingesteld dat hij niet automatisch upgrade. Mis ik ergens nog een optie? Want dat is echt heel vaag.
Ik zit in de beta circle, dat wel.
Heb op dit moment versie 1709 (build versie 16299.64) draaien.

Iemand enig idee? Want mijn ervaring is iig niet fijn op het moment. ;)
Welke videokaart? Probeer eens met DDU te verwijderen en dan downloads: AMD Radeon Software Crimson ReLive Edition 17.11.2 installeren.

En er is alweer een nieuwe > http://www.guru3d.com/fil...11-4-driver-download.html

chim0 wijzigde deze reactie 30-11-2017 04:38 (4%)

• jimh307
quote:
Rin schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:30:

Open powershell in admin mode en voer in:
code:
1
powercfg -h off

Dan is dat issue ook de wereld uit. ;)

• Arunia
quote:
R9 290X. Heb net nogmaals, maar dan in veilige modus dit uitgevoerd en toch eerst die van vorig jaar, maar na een paar potjes wordt het beeld zwart, foutmelding en als ik dan bij amd settings kijk, versie 17.7. Blijkbaar ongeacht wat ik instel, zal Windows 10 toch om ÚÚn of andere reden die driver weer installeren.

Zal nog eens kijken of die 17-11-4 het hele probleem op gaat lossen, maar ben bang van niet.

Bedankt iig voor het meedenken.

Relive staat overigens ook niet aan. Overwatch volgens bovenstaande zal nog steeds problemen geven met deze drivers.

Zie net op die link die je postte dat het ook over overwatch en driver updates gaat. Vreemd genoeg het vinkje dat blijkbaar niets, maar we gaan het eens met het register aan de slag. Die waarde staat bij mij op 0 en zou op 3 moeten staan. Kijken of het probleem dan weg is met automagisch updaten.

Arunia wijzigde deze reactie 30-11-2017 16:58 (17%)

• Lrrr
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 00:59

Lrrr

Voorheen bekend als jamy015

quote:
Rin schreef op woensdag 29 november 2017 @ 20:20:
[...]

Wel echt getest utieraard, nadrukkelijk shutdown. Hibernate is normaal gedeactiveerd al als je een externe gpu gebruikt zelfs.

Reset is helaas alleen niet echt een optie. veelste veel data op mijn PC. herinstalleren van alles kost letterlijk weken.
Is het niet gewoon zo dat de powerknop van je computer ingesteld staat om de computer in hibernate te zetten? Als je hem dan indrukt gaat hij natuurlijk hibernaten. Kan je aanpassen bij settings > system > power & sleep > additional power settings (rechterkant) > choose what the power buttons do (linkerkant).

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8!

• Rin
quote:
jamy015 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 21:18:
[...]

Is het niet gewoon zo dat de powerknop van je computer ingesteld staat om de computer in hibernate te zetten? Als je hem dan indrukt gaat hij natuurlijk hibernaten. Kan je aanpassen bij settings > system > power & sleep > additional power settings (rechterkant) > choose what the power buttons do (linkerkant).
Nee die staat ook op shutdown. Maar ik gebruikte de start knop. maar heb nu met powercfg heel hibernation uitgezet. Morgen even testen wanneer ik de boel weer loskoppel.

• Arunia
Vanochtend pc aangezet en wimpel en waarachtig, toch nog versie 17.7 ge´nstalleerd staan. Maakt dus niet uit wat ik aanpas, die driver blijft maar binnenkomen.
Regedit SearchOrderConfig staat op 0. Instellingen bij systeem staat op niet updaten. Kan er echt met mijn pet niet meer bij wat er nu eigenlijk gebeurd. Want hij update hem tijdens dat ik een spel aan het doen ben. Misschien kijken of ik terug kan naar de vorige versie van Windows 10. Wellicht dat dat het op lost. Of de allerlaatste, maar die heeft nog steeds dat probleem erin staan.

• Raven
  • Niet online
quote:
Arunia schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 08:51:
Vanochtend pc aangezet en wimpel en waarachtig, toch nog versie 17.7 ge´nstalleerd staan. Maakt dus niet uit wat ik aanpas, die driver blijft maar binnenkomen.
Regedit SearchOrderConfig staat op 0. Instellingen bij systeem staat op niet updaten. Kan er echt met mijn pet niet meer bij wat er nu eigenlijk gebeurd. Want hij update hem tijdens dat ik een spel aan het doen ben. Misschien kijken of ik terug kan naar de vorige versie van Windows 10. Wellicht dat dat het op lost. Of de allerlaatste, maar die heeft nog steeds dat probleem erin staan.
Heb je toegang tot gpedit? -> http://www.makeuseof.com/...river-updates-windows-10/

Oscar Wilde

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

quote:
Arunia schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 08:51:
Kan je hem niet via veilige modus alsnog de "oudere versie selecteren" bij Device manager. Dat heb ik nu gedaan bij een oudere laptop hier, dit lijkt goed te blijven.

Asus Zenbook i7 256gb

• Arunia
@Ghostrider Om ÚÚn of andere reden gaat hij ergens tijdens het werken staan updaten. Kan er ook totaal niet achter komen wie het doet (windows of AMD).

Maar ga even gpedit proberen en die link daarboven. Kijken of het iets uithaalt. Heb wel de laatste versie van Windows 10 op mijn pc staan iig.

Downgraden van 17.11.4 doet hij iig niet naar 17.7 automatisch. Maar dat is op zich ook logisch.

Net alles volledig verwijderd. Drivers verwijderd etc. De oude 2016 drivers geinstalleerd. En uiteraard nu net een crash en 17.7 is weer geinstalleerd. Ga nu maar even naar veilige modus om de vorige drivers weer terug te zetten.

Terug van fall naar de vorige versie van Windows 10 gaat iig niet meer.

Zelfs met gpedit.msc blokkeren van de update resulteert in toch updaten tijdens dat ik aan het spelen ben.
DDU haalt niet alle driver blijkbaar weg uit het systeem alhoewel in de AMD map staat wel een CCC map na deze abrupte installatie. Snap er echt geen hout meer van.

gpedit en terugrollen van vorige driver lijkt te werken. Wellicht internet niet uitgezet toen ik gpedit gebruikte.

Arunia wijzigde deze reactie 03-12-2017 13:30 (48%)

• dafour
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 06-03 14:27
Heb hier 2 systemen die op hun Turbo clocks blijven hangen idle,het werkt wel als ik taskmanager open doe?

• ye-roon
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16-06 09:54

ye-roon

knaak

quote:
Rin schreef op woensdag 29 november 2017 @ 20:20:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem.

Ik heb fast boot al uitgezet, maar alsnog blijft het die fast boot meuk gebruiken. Daarbij is het nog erg random ook, want de ene keer opent het andere programmas op de voorgrond dan de andere keer. Echt heel vervelend.

Wat misschien nog wel vervelender is dat sinds 1709 na elke reboot het volume ineens op 50% staat waar ik dit zelf altijd op 20% heb staan. Elke shutdown en weer aanzetten word dit weer naar 50% gezet. Eerste keer dacht ik ff doof te gaan toen ik youtube aan zette :S

Ook is er sinds 1709 al paar gebeurd dat wanneer ik m'n volume aanpas, dat links boven dat volume balkje blijft staan en niet meer weg wil. Ik kan dan ook niet meer op start knop klikken en ook reageerd windows button op toetsenbord daar niet op. Games die draaien ineens met een taskbar zichtbaar.

Ook sinds 1709: het laad scherm van een game league of legends is int begin super pixalated en wordt even later smooth. Ik heb game dvr al uit gezet, maar bleh dit is echt een gare update geweest op mijn machine.
quote:
jimh307 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:07:
[...]

Open powershell in admin mode en voer in:
code:
1
powercfg -h off

Dan is dat issue ook de wereld uit. ;)
Ik zat dit is doen wanneer ik thuis ben. Hopelijk lost dat ook andere issues op.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• DutchHammer
quote:
ninc schreef op maandag 27 november 2017 @ 20:02:
[...]

Na de upgrade naar 1709 werkte mijn L2TP VPN ook niet meer. Verschillende dingen geprobeerd, maar niets werkte. Uiteindelijk een rollback naar vorige versie gedaan, maar mijn instellingen zijn te veranderd om nog te werken.

Hopelijk kan ik het morgen op het werk laten fixen. Ben i.e.g. niet happy met deze update van windows.
Hier heb ik hem opgelost door:

netsh advfirewall set global ipsec ipsecthroughnat serverandclientbehindnat

dat via cmd met Admin rechten draaien, rebooten en klaar.

vreemde is dat ik in het verleden voor ook een "VPN behind NAT" issue een fix in het register gedaan heb en die was ook nog steeds "actief"

• Rin
quote:
ye-roon schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:58:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem.

Ik heb fast boot al uitgezet, maar alsnog blijft het die fast boot meuk gebruiken. Daarbij is het nog erg random ook, want de ene keer opent het andere programmas op de voorgrond dan de andere keer. Echt heel vervelend.

Wat misschien nog wel vervelender is dat sinds 1709 na elke reboot het volume ineens op 50% staat waar ik dit zelf altijd op 20% heb staan. Elke shutdown en weer aanzetten word dit weer naar 50% gezet. Eerste keer dacht ik ff doof te gaan toen ik youtube aan zette :S

Ook is er sinds 1709 al paar gebeurd dat wanneer ik m'n volume aanpas, dat links boven dat volume balkje blijft staan en niet meer weg wil. Ik kan dan ook niet meer op start knop klikken en ook reageerd windows button op toetsenbord daar niet op. Games die draaien ineens met een taskbar zichtbaar.

Ook sinds 1709: het laad scherm van een game league of legends is int begin super pixalated en wordt even later smooth. Ik heb game dvr al uit gezet, maar bleh dit is echt een gare update geweest op mijn machine.

[...]

Ik zat dit is doen wanneer ik thuis ben. Hopelijk lost dat ook andere issues op.
De andere problemen die jij beschrijft had ik dan weer geen last van. Zelfs met hibernate in CMD uit te zetten wilde niet helpen. Ben maar terug gegaan naar de voorgaande versie en heb voor nu even automatische updates uit gezet. Zelfs met restarten leek het uit hibernation gehaald te worden.

• ye-roon
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16-06 09:54

ye-roon

knaak

Ik heb gisteren ook weer terug gezet op 1703, ik wacht wel op 1803, misschien dat die wat soepeler is.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• Dubbeldrank
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Zijn er meer mensen die geen andere machines meer zien in hun netwerkomgeving? Ik kan ze prima bereiken op hun netwerknaam, drive maps en shares werken verder ook prima. Alle instellingen qua file and printersharing staan ook goed en de network discovery instellingen staan verder ook goed voor zover ik kan zien. Ik heb dit al eerder gehad in Windows 10 en werd met een eerdere grote update verholpen.

It takes one to know one...

• Raven
  • Niet online
quote:
Raven schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 10:17:

code:
1
2
3
4
5
6
Wake History Count - 1
Wake History [0]
  Wake Source Count - 0

Het lijkt erop dat ik het gevonden heb: VLC 8)7

Heel af en toe zet ik VLC op pause (ipv af te sluiten) voor ik de pc in slaapstand zet en sinds ik VLC afsluit wordt de pc niet meer spontaan wakker.

Ik kwam VLC op het spoor door powercfg -requests, daar stond ie vermeld, met daarnaast UpdateOrchestrator Schedule Retry Scan.

Oscar Wilde

• pilskes
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:59
Sinds de grote update 20-11 heb ik een vreemd probleem op mijn HP laptop:
Soms kan ik geen filmpjes (youtube/twitter etc) afspelen en heb ik ook geen geluid bij spelletjes oid.

Na een herstart is dit opgelost, maar kan willekeurig weer beginnen.

Ik heb de drivers van de geluidskaart al diverse malen opnieuw ge´nstalleerd, maar dit heeft geen effect.
Enig idee waar dit door komt????

• Raven
  • Niet online
Het helpt als je aangeeft hoe het precies misgaat ;) , krijg je foutmeldingen, of zwart beeld, dat soort dingen.

Oscar Wilde

• Techneut
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
quote:
Dubbeldrank schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:58:
Zijn er meer mensen die geen andere machines meer zien in hun netwerkomgeving? Ik kan ze prima bereiken op hun netwerknaam, drive maps en shares werken verder ook prima. Alle instellingen qua file and printersharing staan ook goed en de network discovery instellingen staan verder ook goed voor zover ik kan zien. Ik heb dit al eerder gehad in Windows 10 en werd met een eerdere grote update verholpen.
Zo als je het omschrijft werkt alles. Mag ik vragen wat er dan niet werkt? Dat is namelijk niet helemaal duidelijk. Zelf hebben wij na updates vaak een soortgelijk probleem. Computers A en B, A ziet B wel, maar B ziet A niet meer. De oplossing is dan bij A Instellingen > Netwerk en Internet > Naar onderen scrollen > Netwerk opnieuw instellen. Is dit wat je bedoelt?

• Dubbeldrank
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

quote:
Techneut schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:05:
[...]
Zo als je het omschrijft werkt alles. Mag ik vragen wat er dan niet werkt? Dat is namelijk niet helemaal duidelijk. Zelf hebben wij na updates vaak een soortgelijk probleem. Computers A en B, A ziet B wel, maar B ziet A niet meer. De oplossing is dan bij A Instellingen > Netwerk en Internet > Naar onderen scrollen > Netwerk opnieuw instellen. Is dit wat je bedoelt?
Network reset heb ik ook en uitgevoerd zonder resultaat. Het probleem is zoals ik omschreef dat ik in mijn netwerkomgeving geen enkel apparaat zie, ook deze machine zelf niet. Maar ik kan ze prima bereiken op netwerknaam zoals bijvoorbeeld '\\synology\'. Dus ik vroeg me af of meer mensen problemen hebben met de network discovery. Maar misschien is het een masterbrowserprobleempje zit ik me nu te bedenken, daar straks eens naar kijken.

Ik kan ook geen relevante foutmeldingen terugvinden in de event viewer helaas.

Dubbeldrank wijzigde deze reactie 07-12-2017 13:33 (3%)

It takes one to know one...

• F. Scaglietti
  • Niet online
quote:
pilskes schreef op woensdag 6 december 2017 @ 21:22:
Sinds de grote update 20-11 heb ik een vreemd probleem op mijn HP laptop:
Soms kan ik geen filmpjes (youtube/twitter etc) afspelen en heb ik ook geen geluid bij spelletjes oid.

Na een herstart is dit opgelost, maar kan willekeurig weer beginnen.

Ik heb de drivers van de geluidskaart al diverse malen opnieuw ge´nstalleerd, maar dit heeft geen effect.
Enig idee waar dit door komt????
Downgraden of upgraden van videokaartdrivers

• RoyK
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 15-06 11:11

RoyK

Tekenaar!

Een vraagje aan de windows kenners hier. Ik werk met een dual monitor setup. Een grote dell breedbeeld versie en een cintiq tekenscherm ernaast. Noodgedwongen is mijn cintiq mijn hoofdscherm want als ik Photoshop opstart, komt het allemaal op dat scherm te staan. Ik kan natuurlijk een programma verplaatsen naar een ander scherm. Maar iedere pop up komt dan toch weer op het hoofdscherm terrecht. Dat werkt niet echt lekker.

Kan ik tegen Windows 10 zeggen dat programma Y scherm 1 als hoofdscherm ziet en programma X scherm 2 als hoofdscherm ziet?

Ik zou graag mijn dell scherm als hoofdmonitor all-round willen gebruiken.

RoyK wijzigde deze reactie 08-12-2017 10:04 (6%)

Stap voor stap leren tekenen met mij en Drawkings met iedere donderdag een nieuwe video > Abonneer gratis

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

*knip* nergens voor nodig

JackSparrow wijzigde deze reactie 08-12-2017 15:02 (108%)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• RoyK

RoyK

Tekenaar!

quote:
Nee, dat is totaal niet wat ik zoek. Je hebt mijn vraag niet goed gelezen.

JackSparrow wijzigde deze reactie 08-12-2017 15:03 (14%)

Stap voor stap leren tekenen met mij en Drawkings met iedere donderdag een nieuwe video > Abonneer gratis

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14:41
Volgens mij kan dat niet zonder een 3rd party tool te gebruiken.

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
quote:
tiguan schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:24:
Volgens mij kan dat niet zonder een 3rd party tool te gebruiken.
dit, volgens mij kan displayfusion wat jij wilt (bepaald programma op bepaald scherm openen)

• RoyK

RoyK

Tekenaar!

quote:
mschol schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:25:
[...]

dit, volgens mij kan displayfusion wat jij wilt (bepaald programma op bepaald scherm openen)
Thanks, ik heb even gekeken maar zie dat hun focus ligt op de wallpaper.

"DisplayFusion has powerful Wallpaper features that let you use images from your own computer, or load images from online sources. Tile, stretch, scale, crop, position and tint your images exactly how you want."

EDIT: Ik zie dat Display Fusion veel meer doet dan de wallpaper.

Ik begrijp dus dat dit niet intern in Windows te regelen is. Vanuit Adobe kan ik een programma verschuiven naar de 2e monitor. Het programma afsluiten en dan start hij netjes op op het 2e scherm zoals gewenst. Maar alle meldingen en pop-ups komen op het hoofdscherm naar voren. En dan zit je de hele tijd heen en weer te switchen van scherm naar scherm. Dat is in dagelijks gebruik als ik aan het tekenen ben een klein drama.. om naar mn muis te gaan op zoek naar de wijzer, naar scherm 1 gaan en op okey drukken, of een instelling aanpassen en om daarna weer met mijn pen op scherm 2 verder te kunnen.

Dan ga ik op zoek naar een Third party tool, suggesties natuurlijk van harte welkom.

RoyK wijzigde deze reactie 08-12-2017 11:42 (3%)

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22:28
quote:
RoyK schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:37:
[...]

Thanks, ik heb even gekeken maar zie dat hun focus ligt op de wallpaper.

"DisplayFusion has powerful Wallpaper features that let you use images from your own computer, or load images from online sources. Tile, stretch, scale, crop, position and tint your images exactly how you want."

Ik begrijp dus dat dit niet intern in Windows te regelen is. Vanuit Adobe kan ik een programma verschuiven naar de 2e monitor. Het programma afsluiten en dan start hij netjes op op het 2e scherm zoals gewenst. Maar alle meldingen en pop-ups komen op het hoofdscherm naar voren. En dan zit je de hele tijd heen en weer te switchen van scherm naar scherm. Dat is in dagelijks gebruik als ik aan het tekenen ben een klein drama.. om naar mn muis te gaan op zoek naar de wijzer, naar scherm 1 gaan en op okey drukken, of een instelling aanpassen en om daarna weer met mijn pen op scherm 2 verder te kunnen.

Dan ga ik op zoek naar een Third party tool, suggesties natuurlijk van harte welkom.
Probeer eens WINDOWS KEY+ Arrow key ->, als de popup actief is

Edit;
Deze is ook leuk https://maxto.net/

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• RoyK

RoyK

Tekenaar!

quote:
mell33 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:41:
[...]

Probeer eens WINDOWS KEY+ Arrow key als de popup actief is
Thanks, gelijk getest en hij zet hem dan netjes in de monitor die mijn voorkeur heeft. alleen als je dan een nieuw item opent dat nog niet actief was, opent het weer op de hoofd monitor hehe.. Na verloop van tijd zal het vast allemaal overgezet zijn. Echter werk ik met een 6 tal programma's die ik dan zo steeds met de hand moet bewerken. Wel een handige shortcut die op diverse momenten prima toegepast kan worden.

Ik heb middels in de gaten dat Display Fusion meer is dan alleen wallpapers.

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22:28
quote:
RoyK schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:45:
[...]

Thanks, gelijk getest en hij zet hem dan netjes in de monitor die mijn voorkeur heeft. alleen als je dan een nieuw item opent dat nog niet actief was, opent het weer op de hoofd monitor hehe.. Na verloop van tijd zal het vast allemaal overgezet zijn. Echter werk ik met een 6 tal programma's die ik dan zo steeds met de hand moet bewerken. Wel een handige shortcut die op diverse momenten prima toegepast kan worden.

Ik heb middels in de gaten dat Display Fusion meer is dan alleen wallpapers.
Vergeet deze stappen ook niet, het zit hem in de fullscreen en niet fullscreen op het moment van slepen

1. Open the application.
2. Re-size the window so that it is not maximized or minimized.
3. Move the window to the monitor you want it to open on by default.
4. Close the application. Do not re-size prior to closing.
5. Open the application.
It should open on the monitor you just moved it to and closed it on.
6. Maximize the window.
The application will now open on this monitor by default. If you want to change it to another monitor, just follow steps 1-6 again.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• RoyK

RoyK

Tekenaar!

quote:
mell33 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:49:
[...]

Vergeet deze stappen ook niet, het zit hem in de fullscreen en niet fullscreen op het moment van slepen

1. Open the application.
2. Re-size the window so that it is not maximized or minimized.
3. Move the window to the monitor you want it to open on by default.
4. Close the application. Do not re-size prior to closing.
5. Open the application.
It should open on the monitor you just moved it to and closed it on.
6. Maximize the window.
The application will now open on this monitor by default. If you want to change it to another monitor, just follow steps 1-6 again.
Dit allemaal lukt prima. Dat doet hij goed. Alleen is het progrmma zelf niet aangewezen naar monitor 2. Hij showed hem alleen daar. Dus als ik een nieuw document start in photoshop, opent er een popup op scherm 1 met nieuwe document settings. Of als ik een tool aanzet met settings die nog niet zichtbaar was, opent op scherm 1.

Best gek eigenlijk dat je niet vanuit het OS kan zeggen dat applicatie X geforceerd wordt om op scherm 1 of 2 bediend te kunnen worden. In totaal ook met pup-ups en andere rond dingen. Ik kan me voorstellen dat dit voor vele applicaties een issue kan zijn als je met 2 of meer monitoren werkt.

• Zarhrezz
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 23:09
quote:
RoyK schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:24:
Best gek eigenlijk dat je niet vanuit het OS kan zeggen dat applicatie X geforceerd wordt om op scherm 1 of 2 bediend te kunnen worden. In totaal ook met pup-ups en andere rond dingen. Ik kan me voorstellen dat dit voor vele applicaties een issue kan zijn als je met 2 of meer monitoren werkt.
Tja, is het juist implementeren van 'user preferences' een taak van het OS of van de applicatie? Feitelijk is het de software die geen goede ondersteuning biedt voor multi-screen. Het kan wel, ze doen het alleen niet. Het OS dan verantwoordelijk maken om het alsnog goed te doen is wel een beetje krom.

Neemt niet weg dat het een veel voorkomend issue is...ook bij producten van Microsoft zelf (de ClickOnce Yammer app, om maar eens wat te noemen).

<GOT> Zarhrezz#2885

• RoyK

RoyK

Tekenaar!

Ja, het antwoord zal vast een beetje in het midden liggen. Ik weet niet hoe "simpel" het is vanuit programmeer taal, om te zeggen je vanuit Windows gezien een klant wil laten kiezen of iets gestart en beheerd wordt op monitor 1, 2, 3 etc.

Ik gebruik de applicatie zelf niet als multi-screen. Ik wil hem alleen forceren om alles op de 2e monitor te tonen. Alsof dat mijn enige monitor is.

Ik heb Display Fusion een berichtje gestuurd met mijn wens. Want ik merk dat er verwarring is om een applicatie naar een scherm te schuiven en een applicatie geforceerd in zijn geheel op een scherm te laten draaien en alle andere schermen te negeren.

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14:41
Er zijn nog meer programma's naast Displayfusion. Je hebt ook nog "Actual Multiple Monitors" en Ultramon om maar wat te noemen.

Ik heb er zelf eigenlijk geen last van. Programma's blijven bij mij op het scherm openen waar ik ze afsluit, maar bij programma's met meerdere vensters zal 't wel een ander verhaal zijn idd.

Overigens zit er ook vaak in de driver van je videokaart een ondersteuning voor dit soort dingen.

tiguan wijzigde deze reactie 08-12-2017 13:40 (56%)

• Zarhrezz
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 23:09
quote:
tiguan schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:38:
Ik heb er zelf eigenlijk geen last van. Programma's blijven bij mij op het scherm openen waar ik ze afsluit, maar bij programma's met meerdere vensters zal 't wel een ander verhaal zijn idd.

Overigens zit er ook vaak in de driver van je videokaart een ondersteuning voor dit soort dingen.
Drivers zullen vast ook nog wel een rol spelen...multi-screen is om ÚÚn of andere reden nog nooit echt goed geregeld geweest.

Meest briljante voorbeeld dat ik gezien heb is Outlook; Outlook staat open op scherm 3...dubbel-klik een afspraak om 'em te openen -> opent op scherm 2. Wat aanpassingen aan de afspraak en sluiten -> Weet u het zeker dialoogje op scherm 1 (primaire scherm)... :F

<GOT> Zarhrezz#2885

• F. Scaglietti
  • Niet online
quote:
RoyK schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:33:
Ja, het antwoord zal vast een beetje in het midden liggen. Ik weet niet hoe "simpel" het is vanuit programmeer taal, om te zeggen je vanuit Windows gezien een klant wil laten kiezen of iets gestart en beheerd wordt op monitor 1, 2, 3 etc.

Ik gebruik de applicatie zelf niet als multi-screen. Ik wil hem alleen forceren om alles op de 2e monitor te tonen. Alsof dat mijn enige monitor is.

Ik heb Display Fusion een berichtje gestuurd met mijn wens. Want ik merk dat er verwarring is om een applicatie naar een scherm te schuiven en een applicatie geforceerd in zijn geheel op een scherm te laten draaien en alle andere schermen te negeren.
Geen idee, maar misschien helpt dit.

https://feedback.photosho...p-window-on-right-display

• route99
quote:
RoyK schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:57:
Ik werk met een dual monitor setup. Een grote dell breedbeeld versie en een cintiq tekenscherm ernaast. Noodgedwongen is mijn cintiq mijn hoofdscherm want als ik Photoshop opstart, komt het allemaal op dat scherm te staan.........................
Kan ik tegen Windows 10 zeggen dat programma Y scherm 1 als hoofdscherm ziet en programma X scherm 2 als hoofdscherm ziet?..............Ik zou graag mijn dell scherm als hoofdmonitor all-round willen gebruiken.
Het werkt niet als je via het bureaublad R-muis "Beeldscherminstelligen" en dan het juiste scherm naar links of rechts sleept? Zo kies ik mijn voorkeursscherm, zonder utility (toch nog wel eens kijken of de extras die ze bieden echt wat toevoegen voor mij). Ik had me er ooit nooit in verdiept (had toen nooit een 2e scherm) , maar je kunt dus heel simpel met de muis de 2e links voorbij de 1e monitor slepen en omgekeerd... Wel erg handig.

route99 wijzigde deze reactie 08-12-2017 23:14 (12%)

• KLX16
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16-06 02:31
Ik gebruik bij bovenstaande plaatje "Deze beeldschermen uitbreiden".
Heb twee Samsungs aangesloten, dezelfde.
Als ik een browser sleep het tweede scherm, onthoud de PC deze instelling. Ook na afsluiten.
Zo werk ik met twee verschillende browsers naast elkaar, of andere programma.

Ik draai een java applicatie op 1ste scherm, sleep de popups naar tweede scherm, dit wordt ook onthouden. Sluiten pop up, komt deze weer terug bij openen op dat scherm.

Maar neem nu bijvoorbeeld KODI, deze stel ik in KODI zo in dat hij altijd het tweede scherm gebruikt totdat je de stekker monitor er uit trekt dan gaat deze terug naar 1ste scherm.

• route99
Zulke problemen bestaan blijkbaar al heel lang, snuffel hier is rond wat betreft pogingen, ook al zijn ze wat ouder ze geven wellicht toch mogelijke richtingen:
https://www.cnet.com/foru...ning-in-wrong-one-301589/

• Stefan22
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
Net verse installatie gedaan van Windows 10 1709, weet iemand waarom ik na elke reboot weer de geweldige Candy Crush, Winzip en diverse andere games te zien krijg in mijn start menu en die telkens weer kan verwijderen? Of zijn ze nu helemaal doorgeslagen in Redmond?

• route99
Sta je ingelogd met een MS account of met een lokaal account? Met dat laatste heb ik het probleem iig niet hier.
Pagina: 1 ... 85 ... 92 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*