Jep ik ook, werkt voor mij het beste, geen gezeur dat software, functies ect niet meer werken. Door een mislukte updateVerwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:04:
[...]
Na elke grote update formatteer ik m'n schijf en installeer ik Windows compleet schoon opnieuw. Doe ik sowieso minstens paar keer per jaar. Ben je ook van dat probleem af.
En dat vreemde dingetje was?Shaggy_NL schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 16:07:
Ik liep al wel tegen een vreemd dingetje aan bij een verse installatie, welke na nòg een verse installatie zich niet voor deed. Dus ik ga ook nog geen W10 Home systemen handmatig upgraden tot er een maand of 2 voorbij zijn en v1709 op >.100 zit.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
M'n vrouw doet al upgrades sinds de 1507 en heeft eigenlijk nooit issues. Ik zit in de Insider Previews en doe eigenlijk wel een paar keer per jaar een Clean Install. Wel grappig...we hebben beide exact dezelfde machine.Verwijderd schreef op Tuesday 24 October 2017 @ 20:04:
[...]
Na elke grote update formatteer ik m'n schijf en installeer ik Windows compleet schoon opnieuw. Doe ik sowieso minstens paar keer per jaar. Ben je ook van dat probleem af.
wat ik merk is dat na een tijd w10 erg stroperig wordt..
na een grote update (een nieuwe build) is de boel weer helemaal oke
Dat stroperige had een neef van mij last van (al heeft hij de update van laatst nog niet), hij heeft uiteindelijk Windows 10 zichzelf laten terugzetten naar schone install en toen was het weer goed.mschol schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 20:48:
wat ik merk is dat na een tijd w10 erg stroperig wordt..
Een oorzaak van het stroperig worden is niet gevonden.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Nou, na de installatie was de Store niet meer oké. Ik zag dat er eerst nog een oude versie van de Store aanwezig was (vanuit v1709) waar ik de nieuwe Store al gewend was in v1703. Enkele reboot's later kreeg ik een melding binnen het Store venster. Er werd niks geladen in de Store, wit venster, gele letters (ja, hoe bedenk je het).
De melding was netjes in het Nederlands. Niks op kunnen vinden. Ik heb er geen screenshot van genomen. De tekst luidde:
Er is iets niet goed gegaan
Onbekende indeling opgegeven in manifest
Hmm, die bug kende ik nog niet, maar in het Nederlands Googlen op een Windows-foutmelding? Dan hoef je niet veel te verwachtenShaggy_NL schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:55:
[...]
Nou, na de installatie was de Store niet meer oké. Ik zag dat er eerst nog een oude versie van de Store aanwezig was (vanuit v1709) waar ik de nieuwe Store al gewend was in v1703. Enkele reboot's later kreeg ik een melding binnen het Store venster. Er werd niks geladen in de Store, wit venster, gele letters (ja, hoe bedenk je het).
De melding was netjes in het Nederlands. Niks op kunnen vinden. Ik heb er geen screenshot van genomen. De tekst luidde:
Oscar Wilde
had ik vorige week ook grote gele lettersShaggy_NL schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:55:
[...]
ik heb dit gevonden en uitgevoerd daarna laptop opnieuw starten en klaar was kees ik
https://www.windowslatest...d-manifest-windows-store/
Ik zit met een probleem na de Fall Creatoes Update. Hopelijk kan iemand mij helpen.
Sinds deze update, als ik mijn PC of laptop opnieuw wil opstarten, doenik dit altijd in Windows zelf via de power knop > opnieuw opstarten. Na deze herstart gaat windows weer verder waar ik was voor de herstart. Als ik bijvoorbeeld Chrome en Word open had staan, word deze ook gewoon weer geopend. Zelfs de internetpagina die nog open stond word weer geladen.
Ik zou deze functie willen uitschakelen, maar kan niet vinden waar. Kan iemand mij hier bij helpen?
Sinds deze update, als ik mijn PC of laptop opnieuw wil opstarten, doenik dit altijd in Windows zelf via de power knop > opnieuw opstarten. Na deze herstart gaat windows weer verder waar ik was voor de herstart. Als ik bijvoorbeeld Chrome en Word open had staan, word deze ook gewoon weer geopend. Zelfs de internetpagina die nog open stond word weer geladen.
Ik zou deze functie willen uitschakelen, maar kan niet vinden waar. Kan iemand mij hier bij helpen?
Eh....als je de computer opnieuw opstart pent hij alle schermen weer? Je weet zeker dat hij ook opnieuw gaat opstarten?Ricardo_1994 schreef op Thursday 26 October 2017 @ 13:16:
Ik zit met een probleem na de Fall Creatoes Update. Hopelijk kan iemand mij helpen.
Mja, de exacte tekst. Dan zou ik eerst eens W10 in het Engels moeten installeren... wat ik eigenlijk nooit doe. Of een taalpakket installeren... maar ook daarvoor heb ik geen aanleiding.Raven schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:06:
[...]
Hmm, die bug kende ik nog niet, maar in het Nederlands Googlen op een Windows-foutmelding? Dan hoef je niet veel te verwachtenMijn ervaring is dat je dan hooguit lotgenoten vindt, probeer de Engelse foutmelding eens te vinden? Mogelijk dat dat wel wat oplevert.
Oh, dan had ik nog niet goed gezocht blijkbaar. In ieder geval bedankt voor de tips. Scheelt in het vervolg, als ik v1709 uitgerold heb... maar ze het issue nog niet hebben opgelost (als dat mogelijk is, misschien komt dit voort uit een ongelukkige samenloop van omstandigheden)wim klei schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:39:
[...]
had ik vorige week ook grote gele letters
ik heb dit gevonden en uitgevoerd daarna laptop opnieuw starten en klaar was kees ik
https://www.windowslatest...d-manifest-windows-store/
Ja, dat weet ik zever. Ik krijg echt een scherm dat windows zichzekf afsluit met in scherm “Opnieuw opstarten...”.JackSparrow schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:42:
[...]
Eh....als je de computer opnieuw opstart pent hij alle schermen weer? Je weet zeker dat hij ook opnieuw gaat opstarten?
Ook zie het bootlogo van zowel MSI (merk laptop) en van Windows zelf.
Vervolgens start het op, en komen de schermen naar voren van bijvoorbeeld Chrome waar ik was gebleven voor de herstart.
Ricardo_1994 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:16:

?
Dat hoeft niet per se, gewoon de juiste woorden vertalen (e.v.t. wat synoniemen proberen) en dan kom je de Engelse fout waarschijnlijk wel tegen.Shaggy_NL schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:49:
[...]
Mja, de exacte tekst. Dan zou ik eerst eens W10 in het Engels moeten installeren... wat ik eigenlijk nooit doe. Of een taalpakket installeren... maar ook daarvoor heb ik geen aanleiding.
Oscar Wilde
Bedankt voor je suggestie. Hier had ik zelf ook al naar gekeken, maar maakt helaas geen verschil.Raven schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:53:
[...]
[afbeelding]
?
[...]
Dat hoeft niet per se, gewoon de juiste woorden vertalen (e.v.t. wat synoniemen proberen) en dan kom je de Engelse fout waarschijnlijk wel tegen.
Voor een complete herstart moet ik nu dus mijn PC uit zetten, en dan weer aan drukken. (Zowel mn laptop als mn PC zelfde probleem). Zelfs Spotify word weer geopend na een herstart.
@Ricardo_1994 staat Spotify ingesteld om automatisch te starten, in Spotify zelf? Voor Chrome heb ik helaas geen oplossing.
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Nee, dit staat uitgeschakeld. Het gebeurt ook bij Chrome, Word, Discord of welk andere applicatie dan ook.Markimoo schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 17:22:
@Ricardo_1994 staat Spotify ingesteld om automatisch te starten, in Spotify zelf? Voor Chrome heb ik helaas geen oplossing.
Hebben jullie hier geen last van?
Ik niet, maar wat @Raven postte - de afbeelding - heeft niet geholpen?
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
Achterliggende oorzaak:Daarnaast doet de bekende VirtualBox & Vagrant combo het nu ook niet meer op 1703, terwijl het tot afgelopen vrijdag probleemloos was.
Het wordt dan dus wachten op een compatibele VirtualBox versie, en een nieuwe Vagrant update die kan werken met een hogere VirtualBox versie dan 5.1; ja, je kunt dat met de hand fixen voor 5.2, maar dat zijn tijdelijke fixes.
Fall Creators Update vernaggelt in mijn geval de "VirtualBox Host-Only Ethernet Adapter". Dat is een issue dat op meerdere fora te vinden is en bij verschillende VirtualBox- & Windows-versies soms voorkomt, maar niet specifiek na deze Update.
De default fix is de "VirtualBox NDIS5 Bridged Networking driver" updaten naar "VirtualBox NDIS6 Bridged Networking driver"; dat is éénvoudig te doen in je netwerk instellingen.
Helaas heb ik al de nieuwere versie. Opnieuw installeren van VirtualBox en/of de VirtualBox NDIS6 Bridged Networking driver lost het probleem vooralsnog niet op.
P60, 40 Mb, hdd 400 Mb en nog een hele berg nieuwere spullen
Ik heb een Medion laptopje dat grote problemen heeft met de FC update. Toetsenbord, touchscreen en touchpad werken alleen nog maar als ik de AC ingeplugd heb.
Maar nu mijn vraag: via Recovery wilde ik terug naar de oude build gaan, en dat werkt ook gewoon. Maar Vervolgens gaat hij via Windows Update toch weer de FC update binnenhalen! Hoe stop ik dit?
Maar nu mijn vraag: via Recovery wilde ik terug naar de oude build gaan, en dat werkt ook gewoon. Maar Vervolgens gaat hij via Windows Update toch weer de FC update binnenhalen! Hoe stop ik dit?
Ik heb precies hetzelfde issue. Zowel op mijn Surface Pro als op mijn eigen gebouwde desktop. Zelfs een schone installatie van windows heeft niet geholpen. Echt heel vreemdRicardo_1994 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:16:
Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition
Heel de tijd meldingen dat bepaalde programma's geen toegang hebben tot een bepaalde map en de pictogrammen op m'n taakbalk waren opeens weg. Bleek dat nieuwe Controlled Folder Access te zijn. Meteen uitgezet en alles weer koek en ei!
ik heb inmiddels een een paar uur durende chat met MS gehad, waarbij men ook mijn desktop heeft overgenomen. Na wat zoekwerk hebben ze een tool geinstalleerd die de FC update blokkeert en de andere updates (hopelijk) niet. Ik kan nu weer verder, maar het probleem is hiermee niet opgelost. Image gemaakt van de huidige werkende situatie en over een paar maanden misschien nog eens proberen.Hermanleen schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:55:
Ik heb een Medion laptopje dat grote problemen heeft met de FC update. Toetsenbord, touchscreen en touchpad werken alleen nog maar als ik de AC ingeplugd heb.
Lijkt me toch een driver probleem aangezien het bij iedereen gewoon werkt. Medion kennende, zullen ze wel weer afwijkende componenten hebben gebruikt die niet compatibel zijn.Hermanleen schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:37:
[...]
ik heb inmiddels een een paar uur durende chat met MS gehad, waarbij men ook mijn desktop heeft overgenomen. Na wat zoekwerk hebben ze een tool geinstalleerd die de FC update blokkeert en de andere updates (hopelijk) niet. Ik kan nu weer verder, maar het probleem is hiermee niet opgelost. Image gemaakt van de huidige werkende situatie en over een paar maanden misschien nog eens proberen.
Kun je dan verklaren waarom het wel werkte als ik de PC ingeplugd had? Een toetsenbord lijkt me niet zo'n spannend component en een USB muis van Logitech deed ook moeilijk. En dat het bij iedereen gewoon werkt is een beetje kort door de bocht, Google leerde dat er meer soortgelijke verschijnselen waren, ook met niet Medion apparatuur.chim0 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 16:29:
[...]
Lijkt me toch een driver probleem aangezien het bij iedereen gewoon werkt. Medion kennende, zullen ze wel weer afwijkende componenten hebben gebruikt die niet compatibel zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door Hermanleen op 27-10-2017 18:25 ]
Ik gok omdat hij dan bepaalde componenten van de laptop uitschakelt.Hermanleen schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 18:24:
[...]
Kun je dan verklaren waarom het wel werkte als ik de PC ingeplugd had? Een toetsenbord lijkt me niet zo'n spannend component en een USB muis van Logitech deed ook moeilijk. En dat het bij iedereen gewoon werkt is een beetje kort door de bocht, Google leerde dat er meer soortgelijke verschijnselen waren, ook met niet Medion apparatuur.
Je zou de volgende kunnen proberen om alle drivers te kunnen te upgraden. Ook de chipset drivers en ATK keyboard drivers.
Na nog wat verder googlen vermoed ik dat het met de nieuwe functie "power throttling" te maken heeft. Dat verklaart in ieder geval dat het op netstroom wel goed werkt.Berlinetta schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 20:53:
[...]
Ik gok omdat hij dan bepaalde componenten van de laptop uitschakelt.
Je zou de volgende kunnen proberen om alle drivers te kunnen te upgraden. Ook de chipset drivers en ATK keyboard drivers.
Ik heb een hp laptop en zou een fresh install willen doen van windows 10, zal ik ik bij de herinstallatie een nieuwe windows key moeten ingeven of zal hij de oem-key van de laptop gebruiken? Momenteel heeft hij al windows 10, hij is waarschijnlijk wel aangekocht geweest met windows 7/8.
Bij een 'refresh' zoals aanwezig in W10 is een key (opnieuw) invoeren niet nodig; die staat opgeslagen en wordt voor de installatie gebruikt. Voor de zekerheid kun je 'em nog even ergens opschrijven, maar hij zou niet nodig moeten zijn.iBombs schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:13:
Ik heb een hp laptop en zou een fresh install willen doen van windows 10, zal ik ik bij de herinstallatie een nieuwe windows key moeten ingeven of zal hij de oem-key van de laptop gebruiken? Momenteel heeft hij al windows 10, hij is waarschijnlijk wel aangekocht geweest met windows 7/8.
Ik lees eigenlijk best veel negatief nieuws over fall update. Twijfel of ik het zal doen. Geen zin dat mijn rift het straks opeens niet meer doet ofzo
Ok heel erg bedanktZarhrezz schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:45:
[...]
Bij een 'refresh' zoals aanwezig in W10 is een key (opnieuw) invoeren niet nodig; die staat opgeslagen en wordt voor de installatie gebruikt. Voor de zekerheid kun je 'em nog even ergens opschrijven, maar hij zou niet nodig moeten zijn.
Dat is omdat degenen die binnen 10 minuten klaar waren en geen enkel probleem hadden niet posten.Tennisbal schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:59:
Ik lees eigenlijk best veel negatief nieuws over fall update. Twijfel of ik het zal doen. Geen zin dat mijn rift het straks opeens niet meer doet ofzo
Als je geen heel uitzonderlijke hardware of software gebruikt, is het waarschijnlijk binnen een kwartier wel geregeld.
Ik zoek me rot naar een macro/shortkut mogelijkheid om mijn 2e gpu te disablen. Dit moet ivm mijn rift. Ik kan echt nergens een macro combi vinden om gewoon 2e gpu aan/uit te doen. Ik zoek dus niet een shortcut menu via een gui oid. gewoon lekker snel een shortcut. iemand een tip?
Sinds de fall update krijg ik van Asus GPU TweakII UAC meldingen bij het inloggen. Iemand een idee hoe dit te voorkomen is?
Hallo, ik heb een vraagje over activeren nadat ik een upgrade van mijn moederbord, processor, videokaart en ssd hebt gedaan. Ik had een maand of 2 terug even ingelogd via een Microsoft account om mijn Windows licentie te synchroniseren met mijn online account. Vandaag dus de upgrade gedaan en gelijk ingelogd na een verse installatie met het Microsoft account. Ik kreeg een melding dat Windows niet geactiveerd kon worden. Ik wist dat dit kon gebeuren, en had de tip gekregen om via problemen oplossen van je licentie kenbaar te maken dat ik hardware hebt vernieuwd. Nou dit werkte perfect, binnen 3 seconde was mijn Windows weer geactiveerd en was mijn nieuwe build zichtbaar op mijn Microsoft account. Nu hou ik er niet zo van om ingelogd te blijven via het Microsoft account, en heb ik liever een offline installatie. Is het nu zo dat ik gewoon altijd geactiveerd blijf op deze nieuwe build, ook als ik een nieuwe installatie doe maar dan offline blijft.
Edit:
Oke, licentie blijft gewoon na herinstallatie on/offline
Edit:
Oke, licentie blijft gewoon na herinstallatie on/offline
[ Voor 3% gewijzigd door Barfman op 29-10-2017 15:52 ]
Its a feature...Ricardo_1994 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:31:
[...]
Ja, dat weet ik zever. Ik krijg echt een scherm dat windows zichzekf afsluit met in scherm “Opnieuw opstarten...”.
Ook zie het bootlogo van zowel MSI (merk laptop) en van Windows zelf.
Vervolgens start het op, en komen de schermen naar voren van bijvoorbeeld Chrome waar ik was gebleven voor de herstart.
https://www.tenforums.com...-reopens-apps-before.html
[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 29-10-2017 09:19 ]
Daar heb ik http://www.techrepublic.c...s-without-the-uac-prompt/ (of een vergelijkbare howto) ooit eens voor gebruikt, al dan wel voor een ander programma.Fonta schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:07:
Sinds de fall update krijg ik van Asus GPU TweakII UAC meldingen bij het inloggen. Iemand een idee hoe dit te voorkomen is?
[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 29-10-2017 10:05 ]
Oscar Wilde
Zojuist een sucesvolle workaround voor mijn probleem uitgevoerd, zie hier.Hermanleen schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 07:14:
[...]
Na nog wat verder googlen vermoed ik dat het met de nieuwe functie "power throttling" te maken heeft. Dat verklaart in ieder geval dat het op netstroom wel goed werkt.
Voor alle mogelijke problemen geldt dus : als het wel werkt met de stekker erin dan is het wellicht hetzelfde probleem, namelijk met de nieuwe functie "power throttling". Voor het niet werkende apparaat kan dit dan worden uitgeschakeld. Hopelijk tijdelijk, tot de Aldi met een fix komt.

[ Voor 3% gewijzigd door Hermanleen op 29-10-2017 13:48 ]
Ik heb het zelfde, om er gek van te worden.Ricardo_1994 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 17:26:
[...]
Nee, dit staat uitgeschakeld. Het gebeurt ook bij Chrome, Word, Discord of welk andere applicatie dan ook.
Hebben jullie hier geen last van?
EDIT: Trouwens ook gemerkt sinds de Windows 10 Creators update dat de optie" Verborgen Items" in verkenner automatisch uitschakelt. En krijg ik ook niet meer aan.
(En weet iemand trouwens hoe je de app "Personen" in Windows kan verwijderen ?)
[ Voor 28% gewijzigd door 88Gamer88 op 29-10-2017 19:36 ]
Zijn er meer mensen die last hebben dat je pc niet meer uit kan wanneer snel opstarten aan staat. Heb een nieuwe pc gebouwd en werkt perfect, maar hij ging niet meer uit als ik op afsluiten klik. Nadat ik in energie beheer snel opstarten had uitgezet werkt het wel zoals het moet. Weet niet of dit hier thuis hoort, maar denk dat het wel aan Windows 10 ligt want op een Windows 7 of 8 installatie werkt het wel gewoon.
Mijn config:
Mijn config:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 385,51 | € 385,51 |
1 | MSI Z370 Gaming Pro Carbon | € 175,- | € 175,- |
1 | Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB | € 579,- | € 579,- |
1 | Fractal Design Define S - Window | € 71,90 | € 71,90 |
1 | Acer S243HLAbmii Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Edifier R1280DB Black | € 119,99 | € 119,99 |
1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 166,95 | € 166,95 |
1 | Seasonic Focus Plus 650 Gold | € 90,99 | € 90,99 |
2 | Samsung 850 EVO 250GB | € 92,- | € 184,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.823,33 |
Wij zitten ook met een serieus raar probleem met de 1709 versie. We hebben deze nu uitgerold op een aantal werkplekken en komen rare problemen tegen.
Wat we vooral zien is dat gebruikers die een website gebruiken, zoals de ING niet meer goed kunnen werken als er zaken gedownload moeten worden. Op de site zie je al bepaalde iconen die niet meer getoond worden. Een export naar PDF om uit te kunnen printen kan ineens niet meer gedownload of geopend worden. Internet Explorer geeft aan "Kan bestand.pdf niet downloaden. In de downloadmap zie je het bestand als ".partial" verschijnen, maar deze is leeg.
Het gekke is, als ze de computer opnieuw opstarten dan kan het zomaar zijn dat het even weer wél werkt en daarna is het weer mis.
Dit gebeurd overigens op diverse sites, dus is niet te wijten aan een bepaalde site. Als ik op mijn eigen machine met 1709 via Explorer een programma wil downloaden dan gaat dat niet. Opslaan als of opslaan werkt niet. Op openen drukken gaat ook niet want dan gebeurd er niets.
Als ik het profiel verwijder van de PC en deze opnieuw aanmaak, dan werkt het ineens wél, maar voor hoe lang weet ik niet.
Het opnieuw instellen van gebruikersprofielen van 150 pc's is echter geen optie.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Het enige legacy programma wat we nog gebruiken is Office 2010, maar naar mijn inzicht heeft dit geen invloed op het feit dat Explorer geen bestanden meer herkend.
Alvast hartelijk dank voor de reacties !
Wat we vooral zien is dat gebruikers die een website gebruiken, zoals de ING niet meer goed kunnen werken als er zaken gedownload moeten worden. Op de site zie je al bepaalde iconen die niet meer getoond worden. Een export naar PDF om uit te kunnen printen kan ineens niet meer gedownload of geopend worden. Internet Explorer geeft aan "Kan bestand.pdf niet downloaden. In de downloadmap zie je het bestand als ".partial" verschijnen, maar deze is leeg.
Het gekke is, als ze de computer opnieuw opstarten dan kan het zomaar zijn dat het even weer wél werkt en daarna is het weer mis.
Dit gebeurd overigens op diverse sites, dus is niet te wijten aan een bepaalde site. Als ik op mijn eigen machine met 1709 via Explorer een programma wil downloaden dan gaat dat niet. Opslaan als of opslaan werkt niet. Op openen drukken gaat ook niet want dan gebeurd er niets.
Als ik het profiel verwijder van de PC en deze opnieuw aanmaak, dan werkt het ineens wél, maar voor hoe lang weet ik niet.
Het opnieuw instellen van gebruikersprofielen van 150 pc's is echter geen optie.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Het enige legacy programma wat we nog gebruiken is Office 2010, maar naar mijn inzicht heeft dit geen invloed op het feit dat Explorer geen bestanden meer herkend.
Alvast hartelijk dank voor de reacties !
Iemand toevallig dit probleem al kunnen verhelpen ?Ricardo_1994 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:16:
Heb me rot gezocht op internet maar kan jammer genoeg niks vinden.
Nah, doe ik mijn pc aan en is Edge opeens helemaal leeg, Fav weg en de instellingen ook.
Mail app is verandert, (auto-bijgewerkt in store) maar die werkt wel gelukkig
Geen probleem MS, Maar dit gaat me te ver. Dit kost je weer een halve dag, wat is dit nou/ werkverschaffing??
ps. Geen windows update te zien, ook geen fall update oid, ik zit nog op 1703
Echt boos nu.
Mail app is verandert, (auto-bijgewerkt in store) maar die werkt wel gelukkig
Geen probleem MS, Maar dit gaat me te ver. Dit kost je weer een halve dag, wat is dit nou/ werkverschaffing??
ps. Geen windows update te zien, ook geen fall update oid, ik zit nog op 1703
Echt boos nu.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Aanvulling op mijn bovenstaande post. Als ik na een reboot Internet Explorer open, dan werkt alles goed. Sluit ik het venster, dan werkt Internet Explorer niet meer goed.
Veel sites met dynamische content werken niet goed meer en downloads werken niet meer.
De eerste keer als ik een .exe download, krijg ik netjes "uitvoeren". De 2e keer de knop "openen" die vervolgens niet reageert. Opslaan kan dan ook niet, dan krijg je een partial bestand.
Frustratie alom, want ik heb geen idee waar ik het verder nog kan zoeken...
Ik hoop dat iemand het weet. Zou je zéér erkentelijk zijn!
Veel sites met dynamische content werken niet goed meer en downloads werken niet meer.
De eerste keer als ik een .exe download, krijg ik netjes "uitvoeren". De 2e keer de knop "openen" die vervolgens niet reageert. Opslaan kan dan ook niet, dan krijg je een partial bestand.
Frustratie alom, want ik heb geen idee waar ik het verder nog kan zoeken...
Ik hoop dat iemand het weet. Zou je zéér erkentelijk zijn!
Is internet explorer niet een beetje oud? Of bedoel je ook Edge?
Ik zit met edge en die geeft vandaag ook een probleem.
Snap er niks van waarom alles weer standaard is in edge, alleen edge.
Het lijkt wel of Edge is gereset, ik kan deze map ook niet weer vinden
https://www.windowscentra...microsoft-edge-windows-10
C:\Users\userAppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\User\Default
C:\Users\userAppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\User\Default
[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 01-11-2017 10:05 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Internet Explorer is inderdaad oud, maar dat even terzijde.
Ook hier zijn de instellingen van Edge - ookal gebruik ik de browser, nooit - aangepast. Ik had als zoekmachine bijvoorbeeld Google ingesteld maar die is in het geheel verdwenen net als andere instellingen.
Ik ga eens navraag doen op Twitter over dit.
Ook hier zijn de instellingen van Edge - ookal gebruik ik de browser, nooit - aangepast. Ik had als zoekmachine bijvoorbeeld Google ingesteld maar die is in het geheel verdwenen net als andere instellingen.
Ik ga eens navraag doen op Twitter over dit.
Wat heeft de Aldi er nou weer mee te maken. Die verkopen die Medion meuk toch alleen maarHermanleen schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 13:46:
[...]
Zojuist een sucesvolle workaround voor mijn probleem uitgevoerd, zie hier.
Voor alle mogelijke problemen geldt dus : als het wel werkt met de stekker erin dan is het wellicht hetzelfde probleem, namelijk met de nieuwe functie "power throttling". Voor het niet werkende apparaat kan dit dan worden uitgeschakeld. Hopelijk tijdelijk, tot de Aldi met een fix komt.. De kip kerrie salade van de Aldi is overigens wel goed
.
Cloud ☁️
Internet Explorer is niet oud. In zakelijke omgevingen is het echter de enige gesupporte browser van vele banken, bedrijven en instellingen.mell33 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:03:
Is internet explorer niet een beetje oud? Of bedoel je ook Edge?
EDIT: Probleem is waarschijnlijk opgelost. De antivirus software bleek een probleem te veroorzaken waardoor bepaalde mappen zoals tempfolders niet beschreven konden worden. Dit geeft rare complicaties in de browser en ook bij bepaalde software installaties. We zijn nu bezig om dit te fixen.
In ieder geval hangt het dus samen met de Antivirus (Webroot).
Bedankt voor het meedenken!
[ Voor 21% gewijzigd door Fairy op 01-11-2017 14:00 ]
na t updaten naar 1709 stuit ik op t volgende probleem : eerste week geen daarna na n update bij opnieuw opstarten blauw scherm. in de bios gekeken hij ziet mijn m2 kaart niet . t rare is dat als ik m uitschakelt in plaats van opstart dan krijg ik geen blauw scherm maar start hij gewoon op . Editie Windows 10 Professional Versie 1709 OS-build 10.0.16299.19 Processor AMD Phenom(tm) II X6 1100T Processor Grafische kaart AMD Radeon R7 200 Se mb giga b 990xf gaming
17:35
17:35
Misschien verkeerde topic maar zijn er echt geen licenties te koop voor minder dan €80?
Sinds mijn laatste windows update (Windows 10, versie 1709), loop ik tegen het volgende aan. Meerdere programma's namelijk: Utorrent, Folder voor OneDrive for Business en Skype for Business), blijven continue automatisch opstarten, als ik Windows boot.
Ik heb de automatisch opstarten bij het starten van Windows instellingen binnen de programma's zelf gewijzigd, CCleaner gebruikt om de programma's te verwijderen uit de lijst van op te starten programmas, koppelingen verwijderd uit de folder "Menu Start" en de programma's opnieuw geïnstalleerd en opnieuw de instellingen gewijzigd... Alle zonder resultaat.
Ik heb de automatisch opstarten bij het starten van Windows instellingen binnen de programma's zelf gewijzigd, CCleaner gebruikt om de programma's te verwijderen uit de lijst van op te starten programmas, koppelingen verwijderd uit de folder "Menu Start" en de programma's opnieuw geïnstalleerd en opnieuw de instellingen gewijzigd... Alle zonder resultaat.
Nu wel, helaas weer zonder effect.mschol schreef op woensdag 1 november 2017 @ 19:23:
heb je ze bij taakbeheer, tabblad opstarten al eens uitgeschakeld?
Staan ze misschien ergens in de taakplanner?
Oscar Wilde
Misschien even met Autoruns proberen uitzetten?
https://docs.microsoft.co...ernals/downloads/autoruns
Ik heb in 2015 op mijn pc de upgrade naar Windows 10 gedaan vanaf Windows 7. Daarna heb ik gebruik gemaakt van de rollback optie. Omdat Lightroom CC niet werkt zonder Windows 10 wil ik toch weer terug naar 10. Als ik het goed heb, kan ik nog steeds gratis upgraden. Het probleem is alleen dat ik begin dit jaar, mijn oude harde schijf heb vervangen door een SSD en daar een schone installatie van Windows 7 heb gedaan. Historie van de rollback zal er dus niet meer aanwezig zijn.
Vraag: is het nog steeds mogelijk om gratis te upgraden naar W10 en zo ja, hoe?
Vraag: is het nog steeds mogelijk om gratis te upgraden naar W10 en zo ja, hoe?
@kadoendra ik geloof dat dit kan met de Media Creation Tool.
[ Voor 32% gewijzigd door Meg op 04-11-2017 13:48 . Reden: Download naar de MCT toegevoegd. ]
Bij de activatie van Windows 10 wordt de licentie gekoppeld aan je moederbord en bij Microsoft opgeslagen. Dus zoals Markimoo al schrijft met de media creation tool van Microsoft een installatie USB of dvd maken. Bij het installeren geen productcode ingeven. De Windows 10 installatie hoort dan automatisch geactiveerd te worden.
heeft Microsoft trouwens actie ondernomen tegen die hele goedkope keys?
windows 10 is een stuk duurder geworden (tov de eerdere 20-30 euro voor een pro licentie nu >100 euro)
windows 10 is een stuk duurder geworden (tov de eerdere 20-30 euro voor een pro licentie nu >100 euro)
Ik denk het niet en denk ook niet dat ze zo iets gaan doen.mschol schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 13:37:
Heb toevallig van de week een Windows 10 Pro Retail key gekocht voor 24 euro.
https://www.kinguin.net/c...-10-professional-oem-key/mschol schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 13:37:
die ken ik, maar de winkels in de tweakers pricewatch hadden ook goedkope keys, en die lijken nu helemaal weg.
en daar was ik gewoon verbaasd over
[ Voor 6% gewijzigd door mschol op 04-11-2017 15:18 ]
Oh, de keren dat ik in de pricewatch keek was het minimum 70 euro ofzo voor een Home.mschol schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 15:18:
[...]
die ken ik, maar de winkels in de tweakers pricewatch hadden ook goedkope keys, en die lijken nu helemaal weg
Heb ze nog niet aan die 20-30 gezien. Misschien door Tweakers uit de pricewatch gezwierd omdat het niet compleet legaal is.
Ik vind het start menu search echt super slecht werken. Als ik bijvoorbeeld spotify app wil opzoeken met alleen 'pot' als query dan vind ik gewoon helemaal niks (ja photos). Dit is al sinds windows 10 zo. Waarom werkt dit zo baggerslecht? (dus gewoon start knop indrukken dan de query)
[ Voor 8% gewijzigd door Tennisbal op 04-11-2017 17:56 ]
Typ dan ook vanaf het begin?Tennisbal schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 17:55:
Ik vind het start menu search echt super slecht werken. Als ik bijvoorbeeld spotify app wil opzoeken met alleen 'pot' als query dan vind ik gewoon helemaal niks (ja photos). Dit is al sinds windows 10 zo. Waarom werkt dit zo baggerslecht? (dus gewoon start knop indrukken dan de query)
Als ik Steam ofzo wil openen, hoef ik enkel de S in te geven en kan onmiddellijk enteren. Is bij de meeste programma's zo, sommige hebben er twee nodig omdat die een andere prioritair neemt.
[ Voor 9% gewijzigd door SmokingCrop op 04-11-2017 19:26 ]
ja gelijk in begin. Steam pakt hij wel direct. Zal wss liggen aan de shortcut die in een andere folder staat ofzo maar zo werkt het voor geen meterSmokingCrop schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 19:23:
[...]
Typ dan ook vanaf het begin?
Als ik Steam ofzo wil openen, hoef ik enkel de S in te geven en kan onmiddellijk enteren. Is bij de meeste programma's zo, sommige hebben er twee nodig omdat die een andere prioritair neemt.
update. tik bv eens 'tea' in ipv 'steam' dan vind hij steam niet. Erg raar
'alc' vind wel calculator
[ Voor 9% gewijzigd door Tennisbal op 04-11-2017 19:44 ]
Ik denk dat je toetsenbord stuk is. Als je 'pot' typt en hij vind wel 'photos' dan is dat toch ook raar? Maar gewoon 'spo' typen in de toekomst lost je 'probleem' iig op.Tennisbal schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 17:55:
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
ja hij vindt photos maar niet spotify. Ik wil gewoon alles hebben dat voldoet aan de queryRamon schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 19:45:
[...]
Ik denk dat je toetsenbord stuk is. Als je 'pot' typt en hij vind wel 'photos' dan is dat toch ook raar? Maar gewoon 'spo' typen in de toekomst lost je 'probleem' iig op.
[ Voor 7% gewijzigd door Tennisbal op 04-11-2017 19:46 ]
als ik 'alc' tik dan vindt hij helemaal nietsTennisbal schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 19:43:
[...]
ja gelijk in begin. Steam pakt hij wel direct. Zal wss liggen aan de shortcut die in een andere folder staat ofzo maar zo werkt het voor geen meter
update. tik bv eens 'tea' in ipv 'steam' dan vind hij steam niet. Erg raar
'alc' vind wel calculator
NL'se versie toevallig?SmokingCrop schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 20:34:
[...]
als ik 'alc' tik dan vindt hij helemaal niets
Ik heb de Nederlandstalige versie, ja.
Hun systeem werkt wel vreemd inderdaad:
r => rekenmachine
ekenm => rekenmachine
kenmachine => niets
cal => rekenmachine
alculator => niets
dat bedoel ik. Ik weet vaak niet meer de hele naam dus tik een gedeelte in maar vind dan niks. Schiet niet opSmokingCrop schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 20:37:
[...]
Ik heb de Nederlandstalige versie, ja.
Hun systeem werkt wel vreemd inderdaad:
r => rekenmachine
ekenm => rekenmachine
kenmachine => niets
cal => rekenmachine
alculator => niets
Ik vindt de genoemde problemen hier genoemd niet bepaald klein of makkelijk zelf op te lossen. Ik zal dan een van de weinigen zijn die met de fall update geen enkel probleem is tegengekomen. Alle software werkt nog zoals het zou moeten en alleen het afsluiten duurt wat langer. Als dit het enigste is heb ik zo te lezen geen klagen. Het zal dan ook een beetje open deur zijn om te zeggen 1000 computers, 1000 verschillende configuraties.
Microsoft is nog echt aan het stoeien om een dienst zoals ze het noemen op elk systeem lekker te laten draaien. Nou moet ik wel zeggen dat de enigste driver die ik moet installeren die van de videokaart is. De rest wordt keurig uit de doos herkent.
Misschien met die gedachten in mijn hoofd dat ik zoveel als mogelijk de bijgeleverde applicatisch gebruik zoals outlook en onedrive. Ook voor mijn accugroothandel draait heel de tent op Windows 10 en ik hoor relatief weinig klachten hierover. Daarom is het bij ons BYOD een gouden keuze geweest.
Anders bekeken leg ik me min of meer neer bij de ingebakken applicaties die Windows 10 zelf aanbiedt. Het is even wennen, maar later zo kosteneffectief gebleken dat ik nu niet moet denken aan een hoop systeembeheerders die alles maar in de lucht moet houden. Het bespaard uiteindelijk kosten en het is zo gemakkelijk om alles draaiende te houden.
Als je het op die manier bekijkt maakt Windows 10 vele dingen echt makkelijker tenzij je niet vies bent om alles af te laten hangen van een 'lokaal' servernetwerk. Ik maak vaak een back-up uiteraard buiten de Cloud om op 2 apparaten die niet op hetzelfde adres liggen. Sommige werknemers van mij noemde mij in het begin maar ouderwets en afhankelijk van Windows en moet je diezelfde werknemers nu eens horen. Hun mening is 180 graden bijgedraaid. Vooral BYOD is een goede stap geweest zodat ik ook niet afhankelijk ben van hun apparaten. Hun dragen een verantwoording bij mij af dat het apparaat geschikt moet zijn om aan de werktaak te voldoen.
In het Windows 2000 tijdperk was dit echt veel complexer. Hoeveel personeelsuren er niet op gingen voor de onderhoud van een Windows 2000 datacenterservernetwerk.
Microsoft is nog echt aan het stoeien om een dienst zoals ze het noemen op elk systeem lekker te laten draaien. Nou moet ik wel zeggen dat de enigste driver die ik moet installeren die van de videokaart is. De rest wordt keurig uit de doos herkent.
Misschien met die gedachten in mijn hoofd dat ik zoveel als mogelijk de bijgeleverde applicatisch gebruik zoals outlook en onedrive. Ook voor mijn accugroothandel draait heel de tent op Windows 10 en ik hoor relatief weinig klachten hierover. Daarom is het bij ons BYOD een gouden keuze geweest.
Anders bekeken leg ik me min of meer neer bij de ingebakken applicaties die Windows 10 zelf aanbiedt. Het is even wennen, maar later zo kosteneffectief gebleken dat ik nu niet moet denken aan een hoop systeembeheerders die alles maar in de lucht moet houden. Het bespaard uiteindelijk kosten en het is zo gemakkelijk om alles draaiende te houden.
Als je het op die manier bekijkt maakt Windows 10 vele dingen echt makkelijker tenzij je niet vies bent om alles af te laten hangen van een 'lokaal' servernetwerk. Ik maak vaak een back-up uiteraard buiten de Cloud om op 2 apparaten die niet op hetzelfde adres liggen. Sommige werknemers van mij noemde mij in het begin maar ouderwets en afhankelijk van Windows en moet je diezelfde werknemers nu eens horen. Hun mening is 180 graden bijgedraaid. Vooral BYOD is een goede stap geweest zodat ik ook niet afhankelijk ben van hun apparaten. Hun dragen een verantwoording bij mij af dat het apparaat geschikt moet zijn om aan de werktaak te voldoen.
In het Windows 2000 tijdperk was dit echt veel complexer. Hoeveel personeelsuren er niet op gingen voor de onderhoud van een Windows 2000 datacenterservernetwerk.
Was dat eerst anders dan en anders moet je jezelf aanpassen.Tennisbal schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 17:55:
Ik zit er aan te denken om binnenkort mijn eerste pc te bouwen. Ik heb nu al windows 10 op mijn laptop. Kan ik op de een of andere manier dezelfde licentie als het ware op die nieuwe pc ook gebruiken? Ik wil de laptop wel laten blijven werken. Zo niet, is het dan wel mogelijk om gewoon een goedkope key te kopen, het op een usb te zetten en vervolgens die gebruiken om het op mijn nieuwe pc te instaleren?
jammer dat je geen -1 kan uitdelen op het forum. Deze functionaliteit zou basis moeten zijn in een start menu search...Berlinetta schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 22:39:
[...]
Was dat eerst anders dan en anders moet je jezelf aanpassen.
Net Windows 10 Pro op een nieuwe machine geïnstalleerd. Key toegevoegd en netjes geactiveerd. Eerste wat ik wou doen is de nachtlamp aanzetten, maar die is doodleuk grijs. 
Heb het wel weer weten te fixen (lang leve regedit), maar ik vind het toch erg apart voor een 10 minuten oude installatie.

Heb het wel weer weten te fixen (lang leve regedit), maar ik vind het toch erg apart voor een 10 minuten oude installatie.
[ Voor 26% gewijzigd door S_Chief op 04-11-2017 23:15 ]
Je zal gewoon een licentie moeten kopen.Tim50 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 22:49:
Ik zit er aan te denken om binnenkort mijn eerste pc te bouwen. Ik heb nu al windows 10 op mijn laptop. Kan ik op de een of andere manier dezelfde licentie als het ware op die nieuwe pc ook gebruiken? Ik wil de laptop wel laten blijven werken. Zo niet, is het dan wel mogelijk om gewoon een goedkope key te kopen, het op een usb te zetten en vervolgens die gebruiken om het op mijn nieuwe pc te instaleren?
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Hier werkte 2 herstarts na de upgrade naar 1709 het startmenu van mijn W10-VM ineens niet meer (opende niet), daar kwam het register ook bij kijken --> "EnableXAMLStartMenu" heette de key geloof ik. Vaag gedoe.S_Chief schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 23:08:
Net Windows 10 Pro op een nieuwe machine geïnstalleerd. Key toegevoegd en netjes geactiveerd. Eerste wat ik wou doen is de nachtlamp aanzetten, maar die is doodleuk grijs.
Oscar Wilde
Hoe kan ik die Windows old op een veilige manier verwijderen want dat neemt 15gb in beslag. Of verdwijnt dit na enige tijd?
ArtLover schreef op zondag 5 november 2017 @ 12:53:
Hoe kan ik die Windows old op een veilige manier verwijderen want dat neemt 15gb in beslag. Of verdwijnt dit na enige tijd?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
De start menu search is inderdaad vrij bagger, ik gebruik zelf Wox. (De laatste pre-release doet het bij mij ironisch genoeg beter dan de stable en heeft UWP support. Als je niet wilt dat hij steeds de 'rauwe' EXEs vindt maar alleen de koppelingen uit het startmenu, moet je even naar settings > plugin > program > index file suffixes, daar exe weghalen en dan reindex aanklikken.)Tennisbal schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 19:46:
[...]
ja hij vindt photos maar niet spotify. Ik wil gewoon alles hebben dat voldoet aan de query
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
Thanks!! die werkt goed. Net als de Mac. ideaal dit.jamy015 schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:06:
[...]
De start menu search is inderdaad vrij bagger, ik gebruik zelf Wox. (De laatste pre-release doet het bij mij ironisch genoeg beter dan de stable en heeft UWP support. Als je niet wilt dat hij steeds de 'rauwe' EXEs vindt maar alleen de koppelingen uit het startmenu, moet je even naar settings > plugin > program > index file suffixes, daar exe weghalen en dan reindex aanklikken.)
Kun je hier misschien wat mee?
[ Voor 0% gewijzigd door Meg op 05-11-2017 17:04 . Reden: / vergeten, nu werkt de link wel. ]
Bedankt. Ik heb even gekeken en ik hebt dit icoon al op uit staan bij de taakbalk pictogrammen instellingen.
Raar.
En nog steeds heb je niet gereageerd op mijn vraag.Tennisbal schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 23:05:
[...]
jammer dat je geen -1 kan uitdelen op het forum. Deze functionaliteit zou basis moeten zijn in een start menu search...
Taakbeheer ==> Opstarten ==> Windows Defender notification icon uitschakelen ==> opnieuw opstarten.VN1X schreef op zondag 5 november 2017 @ 17:34:
[...]
Bedankt. Ik heb even gekeken en ik hebt dit icoon al op uit staan bij de taakbalk pictogrammen instellingen.
Raar.
Ah! Ik denk dat dit de oplossing is, bedankt. Ik ga het zo, na deze aflevering van Stranger Things, even proberen!Gandalf schreef op zondag 5 november 2017 @ 17:38:
[...]
Taakbeheer ==> Opstarten ==> Windows Defender notification icon uitschakelen ==> opnieuw opstarten.
Dat komt denk ik doordat er eerst nog grafische drivers geïnstalleerd moesten worden. Bij mij komt dat ook voor als ik Windows herinstalleer. Ik pas altijd eerst de instellingen aan voor ik weer online ga en de updates doe, maar sommige instellingen zijn voor die updates plaatsgevonden hebben nog niet aan te passen, zoals deze. Ook in Games zijn er wat dingen die eerst nog niet aangepast kunnen worden.S_Chief schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 23:08:
Aangezien ik niet alles terug ga lezen, wat was je vraag?Berlinetta schreef op zondag 5 november 2017 @ 17:37:
[...]
En nog steeds heb je niet gereageerd op mijn vraag.
Die had ik er als eerste op gezet.Pen en papier schreef op zondag 5 november 2017 @ 18:10:
[...]
Dat komt denk ik doordat er eerst nog grafische drivers geïnstalleerd moesten worden. Bij mij komt dat ook voor als ik Windows herinstalleer. Ik pas altijd eerst de instellingen aan voor ik weer online ga en de updates doe, maar sommige instellingen zijn voor die updates plaatsgevonden hebben nog niet aan te passen, zoals deze. Ook in Games zijn er wat dingen die eerst nog niet aangepast kunnen worden.
Was het niet dat je eerst W10 even de tijd moest gunnen om een GPU driver te downloaden en te installeren? Na een (verse) installatie moet je soms Windows even de tijd geven om de juiste stuurprogramma's binnen te halen. Er is namelijk wel meer Grayed Out totdat de juiste functionaliteit door de stuurprogramma's beschikbaar komen.S_Chief schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 23:08:
@Ricardo_1994 @iantje31
Mocht het allemaal nog niet gelukt zijn, kan je met Autoruns ( MS zelf ) de apps aanduiden die niet opgestart mogen worden na boot.
Kwestie van vinkjes aan/uitzetten bij de betreffende programma's
Mocht het allemaal nog niet gelukt zijn, kan je met Autoruns ( MS zelf ) de apps aanduiden die niet opgestart mogen worden na boot.
Kwestie van vinkjes aan/uitzetten bij de betreffende programma's

Ik krijg bij het installeren van Windows 10 een foutmelding bij het opstarten. Nadat ik de pc dan probeer opnieuw op te starten gaat hij na 2x Windows 7 weer teugzetten. Ik krijg de foutmelding: "System Thread Exception Not Handled". Ik had al gegoogled en dit ligt vermoedelijk aan drivers. Ik heb al mijn drivers daarom geupdated en het opnieuw geprobeerd. Helaas met hetzelfde resultaat.
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Data backup maken, en clean install van windows doenkadoendra schreef op maandag 6 november 2017 @ 18:54:
Ik krijg bij het installeren van Windows 10 een foutmelding bij het opstarten. Nadat ik de pc dan probeer opnieuw op te starten gaat hij na 2x Windows 7 weer teugzetten. Ik krijg de foutmelding: "System Thread Exception Not Handled". Ik had al gegoogled en dit ligt vermoedelijk aan drivers. Ik heb al mijn drivers daarom geupdated en het opnieuw geprobeerd. Helaas met hetzelfde resultaat.
Iemand een idee?
Via mediacreator tool de laatste versie ophalen voor jouw pc, op usb laten zetten en alle ( OS ) partities verwijderen in de installer
( ik ben voorstander van gescheiden indeling - OS + programma's op één, data op andere )
Dan hoef je bij een schone install alleen maar de eerste partities te verwijderen
< hier doorkruist >

Welke foutmelding?kadoendra schreef op maandag 6 november 2017 @ 18:54:
Iemand een idee?
[quote]FreshMaker schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:53:
[...]
Data backup maken, en clean install van windows doen
Via mediacreator tool de laatste versie ophalen voor jouw pc, op usb laten zetten en alle ( OS ) partities verwijderen in de installer
( ik ben voorstander van gescheiden indeling - OS + programma's op één, data op andere )
Dan hoef je bij een schone install alleen maar de eerste partities te verwijderen
< hier doorkruist >
[afbeelding]
Je kunt prima een schone installatie doen op een schijf of partitie waar al Windows op staat. Daarbij worden drivers en instellingen niet teruggezet, maar files blijven gewoon staan.
[...]
Data backup maken, en clean install van windows doen
< hier doorkruist >
[afbeelding]
Je kunt prima een schone installatie doen op een schijf of partitie waar al Windows op staat. Daarbij worden drivers en instellingen niet teruggezet, maar files blijven gewoon staan.
Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.
De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.