Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:12
Update is vlot geinstalleerd, echter gaf m'n Soundblaster Zx (zoals ik al had gelezen) problemen...
Bleek dat ie in apparaatbeheer plots als communicatie apparaat ipv geluidskaart geinstallaaerd stond.

Alles van Creative verwijderd, opnieuw de driver geinstalleerd maar helaas.
Bij nazicht stond ie op "headphone" ipv "speakers", dit aanpassen en plots weer geluid.

Niet netjes, voor hetzelfde geld zoek je je de pleuris...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 22:01
jastas schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:53:
Update is vlot geinstalleerd, echter gaf m'n Soundblaster Zx (zoals ik al had gelezen) problemen...
Bleek dat ie in apparaatbeheer plots als communicatie apparaat ipv geluidskaart geinstallaaerd stond.

Alles van Creative verwijderd, opnieuw de driver geinstalleerd maar helaas.
Bij nazicht stond ie op "headphone" ipv "speakers", dit aanpassen en plots weer geluid.

Niet netjes, voor hetzelfde geld zoek je je de pleuris...
Voor audio vraag ik me af in hoeverre Microsoft 'schuldig' is en wat aan de driver-leveranciers te wijten is. Ik moet na elke Nvidia driver update de digital out richting de speakers van m'n scherm weer op 'disabled' zetten in de audio devices list, waarna m'n boxen weer default worden en het weer doen.

Dit was overigens na de Fall update niet nodig, digital audio bleef netjes disabled. Dan kan ik toch moeilijk Microsoft de schuld geven van geklooi met de audio na driver updates.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Eerste issue gevonden, kan in Hyper V geen dvd's meer ejecten, waardoor ik dus iedere keer de vm moet shutdownen, in settings de image kan veranderen, weer opstarten en dan install van die dvd uitvoeren. Altijd handig als je bij iedere update van Genesys 4 iso's moet mounten per server, gelukkig testlab en geen productie, maar dan nog is het redelijk irritant.
Daantje20 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:14:
De GPU's in Taakbeheer is een leuke toevoeging. Verder geen echte performance veranderingen gemerkt.
Alleen jammer dat je daar wel WDDM 2.0 of hoger voor moet hebben.
Op mijn oude laptop helaas alleen 1.3 en aangezien AMD geen driver updates meer aanbied zal dat daar ook niet gaan werken.
Op gamepc alleen die van Nvidia, mijn tv kijk scherm op mijn hd 4000 (Intel) heeft dan weer wel 1.3.

[ Voor 41% gewijzigd door MeNTaL_TO op 19-10-2017 13:20 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:23
Weten jullie ook of de witte thema al actief bij de nieuwe update is zoals op dit plaatje?
Afbeeldingslocatie: http://i1-news.softpedia-static.com/images/news2/the-white-taskbar-looks-stunning-in-this-windows-10-concept-513579-2.jpg Dit thema is wel erg mooi namelijk :o

[ Voor 26% gewijzigd door rudyman85 op 19-10-2017 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
rudyman85 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:21:
Weten jullie ook of de witte thema al actief bij de nieuwe update is zoals op dit plaatje?
Ik zie alleen 3 standaard thema's, met als optie om anderen te downloaden vanuit de Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Ondertussen dus wel ontdekt dat ook bij mij Windows 10 Pro nu een "twee keer inloggen" issue heeft.

Dat van hyper-V waar @MeNTaL_TO tegen aan is gelopen had ik nog niet gezien, ik speel niet heel vaak met VM's op het moment.

Ook ontbreekt bij mij de Placeholder optie in OneDrive zoals bij veel anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:58
Heren, ik kreeg zojuist zonder enige reden een blauw scherm op mijn laptop. Windows gaf wel aan updates te moeten installeren, maar is dit een kwaaltje van Windows 10? Ik kreeg geen BSOD, maar een andere variant van Windows zelf. Ik vind het nogal vaag en het gebeurd me altijd bij Windows 10..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
Mosin schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:54:
Heren, ik kreeg zojuist zonder enige reden een blauw scherm op mijn laptop. Windows gaf wel aan updates te moeten installeren, maar is dit een kwaaltje van Windows 10? Ik kreeg geen BSOD, maar een andere variant van Windows zelf. Ik vind het nogal vaag en het gebeurd me altijd bij Windows 10..
Ook de W10 bsod (met de smiley) geeft een error code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:58
Xfade schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:27:
[...]

Ook de W10 bsod (met de smiley) geeft een error code.
Ik word er schijtziek van. Met Windows 10 krijg ik deze BSOD best vaak..
Wel bedankt voor je reactie. Dan ga ik even na wat het zou moeten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook,kijk even dan in eventviewer van win 10,zal die foutcode vast ook wel staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Daantje20 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:48:
Ook ontbreekt bij mij de Placeholder optie in OneDrive zoals bij veel anderen.
Bij mij in mijn persoonlijke versie niet, wel in mijn office365 versie op dezelfde laptop.Ik vermoed dat deze gewoon nog niet geupdate is.

PS. Ik kan de dvd's nog wel ejecten (vanuit Windows, alleen geen nieuwe meer mounten tot ik de VM uitzet).

[ Voor 14% gewijzigd door MeNTaL_TO op 19-10-2017 15:37 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial-X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 20:11
[afbeelding] Dit thema is wel erg mooi namelijk :o
Waar heb je dat gevonden? Wit kun je nu nog niet instellen als taakbalk-kleur iig :/

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Hmm, ik zit te twijfelen of ik de Fall Creators Update zal installeren. Ben bang voor issues en compatibiliteitsproblemen en heb daar even totaal geen trek in (wie wel..). Ik krijg de update al aangeboden, maar wil het eigenlijk eerst even afwachten.

Wat zeggen jullie ervan? Hoe zit het trouwens met het volgende (voorbeeld): er blijken bugs te zitten in de onderdelenupdate naar 1709 en dus patcht Microsoft die. Als ik dan de update ga downloaden nadat Microsoft die heeft gepatcht, ontvang ik dan de niet-gepatchte versie, of de versie die al wel gepatcht is?

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 19-10-2017 16:38 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:47
Omdat mijn systeem partitie encypted was met Veracrypt, werkte de feature update niet. Toen maar even from scratch begonnen. Geen problemen op mijn HP Probook 450 G0. Alles netjes herkend. Fijn dat je nu in de update sectie kunt zien wat de status per update is. (Installing, awaiting install, download).

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Heb de update met succes geïnstalleerd hier, moest alleen me nvidia videokaart weer uitzetten, omdat ik anders last krijg van Blue Screen of Deads. :(

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anonymoussaurus schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:37:
Hmm, ik zit te twijfelen of ik de Fall Creators Update zal installeren. Ben bang voor issues en compatibiliteitsproblemen en heb daar even totaal geen trek in (wie wel..). Ik krijg de update al aangeboden, maar wil het eigenlijk eerst even afwachten.

Wat zeggen jullie ervan? Hoe zit het trouwens met het volgende (voorbeeld): er blijken bugs te zitten in de onderdelenupdate naar 1709 en dus patcht Microsoft die. Als ik dan de update ga downloaden nadat Microsoft die heeft gepatcht, ontvang ik dan de niet-gepatchte versie, of de versie die al wel gepatcht is?
beste naar mijn mening toch echt een reinstall doen,bij dit soort grote updates,vaak gaat er toch net wat verkeerd ect en dan krijg je van die leuke vreemde foutmeldingen ect |:( ,wat je uiteindelijk meer tijd als een reinstal |:(.

Ik moet zeggen dat het verder vlekkeloos ging,ik zal ook eens een wat ouder apapraat gaan updaten,kijken hoe dat gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2017 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Markimoo schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 17:17:
Heb de update met succes geïnstalleerd hier, moest alleen me nvidia videokaart weer uitzetten, omdat ik anders last krijg van Blue Screen of Deads. :(
En heb je wel driver-versie 387.92 geïnstalleerd? Die is een paar weken geleden al uitgerold en die is geschikt voor de Fall Creators Update namelijk.
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 17:20:
beste naar mijn mening toch echt een reinstall doen,bij dit soort grote updates,vaak gaat er toch net wat verkeerd ect en dan krijg je van die leuke vreemde foutmeldingen ect |:( ,wat je uiteindelijk meer tijd als een reinstal |:(.

Ik moet zeggen dat het verder vlekkeloos ging,ik zal ook eens een wat ouder apapraat gaan updaten,kijken hoe dat gaat.
Maar dat kost enorm veel configuratie en installatiewerk :'(. Ik wacht het nog even af.

Hoe zit het trouwens hiermee wat ik vroeg: er blijken bugs te zitten in de onderdelenupdate naar 1709 en dus patcht Microsoft die. Als ik dan de update ga downloaden nadat Microsoft die heeft gepatcht, ontvang ik dan de niet-gepatchte versie, of de versie die al wel gepatcht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Anonymoussaurus schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 18:45:
[...]

En heb je wel driver-versie 387.92 geïnstalleerd? Die is een paar weken geleden al uitgerold en die is geschikt voor de Fall Creators Update namelijk.
Nee, maar ik heb eigenlijk met elke versie van nvidia problemen, allemaal geven ze een BSOD en ik weet niet waarom helaas.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Markimoo schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 18:46:
Nee, maar ik heb eigenlijk met elke versie van nvidia problemen, allemaal geven ze een BSOD en ik weet niet waarom helaas.
Ook al geprobeerd DDU te gebruiken en daarna de driver te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Anonymoussaurus schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 18:48:
[...]

Ook al geprobeerd DDU te gebruiken en daarna de driver te installeren?
Jup, same problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Je hebt dus vaker BSOD's? Niet alleen bij upgrades, maar gewoon in het algemeen? Hoe weet je zo zeker dat het je videokaart is? Als je dat zeker weet, is het simpelweg een hardwarematig defect die je een BSOD geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Anonymoussaurus schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 18:50:
[...]

Je hebt dus vaker BSOD's? Niet alleen bij upgrades, maar gewoon in het algemeen? Hoe weet je zo zeker dat het je videokaart is? Als je dat zeker weet, is het simpelweg een hardwarematig defect die je een BSOD geeft.
Zodra ik die videokaart uitzet werkt alles foutloos en heb ik geen BSODs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Markimoo schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 18:50:
Zodra ik die videokaart uitzet werkt alles foutloos en heb ik geen BSODs.
Dan is dat overduidelijk een hardwarematig probleem. Als laatste zou je even een ander OS kunnen installeren (geen W10), maar ik weet vrijwel zeker dat je videokaart dan kaduuk is. Als je nog garantie hebt zou dat natuurlijk mooi zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Helaas zit er geen garantie in, maar je leert er mee leven @Anonymoussaurus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Laatst online: 22:09

JoeZuCK

_Fonz > all.

Hmmzz had graag gezien dat ik het start menu en action center transparanter kon maken dan dat het nu is. Om eerlijk te zijn vond ik het voor de update mooier...

Daarnaast .. ik snap geen reet van die OneDrive on Demand functie.. Ik heb serieus alles met een groen bolletje met een wit vinkje erin. Nergens krijg ik een optie te zien dat ik de bestanden online only wil dmv rechtermuisknop en dan te kiezen voor free up space (staat wel bij mij clear space, maar dat doet geen reet) en daarnaast zie ik helemaal geen thumbnails meer bij bijna alle foto's die ik in de OneDrive mappen heb staan. OneDrive zelf zegt dat hij up to date is en alle files gesynced..

[ Voor 61% gewijzigd door JoeZuCK op 19-10-2017 20:47 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Moest er ook aan geloven; de fall update.

Installatie is zonder problemen gelopen en vrijwel alles was nog vanouds.

Opsomming:

+Systeemherstel bleef keurig ingeschakeld
+Games lopen toch net wat beter met de nieuwe gamemodus
+Alle instellingen werden keurig behouden
+Vorige Windows installatie is snel opgeruimd
+Sneller inloggen. Na het invoeren van de pincode sta ik direct op het bureaublad in plaats van 2 seconden wachten.

-Fastboot werd weer ingeschakeld terwijl ik dit altijd als eerste uitzet. Totaal onzinnige feature voor een desktop met snelle SSD en er zijn (en blijven) vele issues mee. Uit dus die hap (powercfg -h off)
-Taakbeheer onthoud nu geen instellingen meer in GPU tab
-Je moet zomaar even 26 gigabyte extra ruimte hebben. Hier geen issue, maar voor vele apparaten met klein eMMC opslag toch een 'major' problem.
-Slurpt geheugen. Met een paar dingetjes bezig zijn kost 4 GB aan RAM. Ik krijg het Spaans benauwd om te zien hoe na elke update het RAM-gebruik hand over hand toeneemt door mogelijke geheugenlekken. Mijn volgende systeem krijgt 128 GB aan RAM. Dat ga je een aantal updates verder wel nodig hebben. De meekomende geheugenlekken worden steeds omvangrijker met elke update. Met 16 GB aan RAM redt ik enthousiast gebruik nu nog prima, maar die lat verschuift ook maar telkens. Met het minimale van 2 GB RAM ga je het niet meer redden. Ik zou 'in mijn optiek' een aanbeveling zien van minimaal 8 GB aan RAM. Met minder kun je je niets meer permitteren. Windows 10 fall update kan niet meer normaal opstarten met 2 GB aan RAM.
-Het moeten. Ik draaide toevallig een update en whoppa, voor ik het in de gaten had stond de fall update keurig geïnstalleerd. Achteraf niet erg, maar ze mogen het vooraf wel even vragen vind ik. Misschien zou ik de beslissing maken om nog even te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Heb de update net ook uitgevoerd op mijn laptop. Installatie geen snel en verder geen problemen tot nu toe. Privacy instellingen zijn nog steeds hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:32
Vanavond de Fall Update geïnstalleerd en nu geen Wi-Fi meer via de dongle (Linksys). Morgen maar eens kijken wat het probleem kan zijn. Misschien gewoon even de driver opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

Weet iemand hoe dat kan, na de update van windows doet mijn live mail het niet meer, met Pop mail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maulwurfje
  • Laatst online: 27-07 14:25
Tech youtuber Joker Productions claimt significante verbeteringen in gaming van tot wel 20%. Totaal 6 games getest waarvan 5 met ruime percentages verbeterd is. Kan iemand dit bevestigen? Ik zelf game op een GTX 960 en speel wat oudere games dus merk niet echt een verbetering.
YouTube: Fall Creator Update | 20% MORE Gaming Performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:12
agaam schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 23:10:
Weet iemand hoe dat kan, na de update van windows doet mijn live mail het niet meer, met Pop mail.
Live mail wordt al een tijdje niet meer ondersteund door Microsoft, best overschakelen naar een ander mail programma (zelf goede ervaring met thunderbird).

Je eml's kunnen makkelijk worden overgezet mbv. importexporttools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:27
Naast de kleur zie je dat er ook allerlei andere wijzigingen zijn. Dit thema wat je ziet is gewoon een mock-up van hoe het in de toekomst zou kunnen zijn en geen garantie dat het ooit exact zo gaat worden.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Laatst online: 22:23
Serial-X schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:03:
[...]

Waar heb je dat gevonden? Wit kun je nu nog niet instellen als taakbalk-kleur iig :/
Zat al even te googlen, het staat me nog iets van bij dat dit een concept was voor de fall update deze maand, kan het helaas niet duidelijker krijgen en het is blijkbaar niet geïmplementeerd. Jammer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

jastas schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 07:56:
[...]

Live mail wordt al een tijdje niet meer ondersteund door Microsoft, best overschakelen naar een ander mail programma (zelf goede ervaring met thunderbird).

Je eml's kunnen makkelijk worden overgezet mbv. importexporttools
Oke dank je zal daar even na kijken, bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:06
jimh307 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:34:
Moest er ook aan geloven; de fall update.

Installatie is zonder problemen gelopen en vrijwel alles was nog vanouds.

.....

-Je moet zomaar even 26 gigabyte extra ruimte hebben. Hier geen issue, maar voor vele apparaten met klein eMMC opslag toch een 'major'
Klopt niet helemaal. Ik kon de update prima installeren op een Asus met 32 GB eMMC, 10 GB vrij. Installeer je bv Office op zo'n laptop dan heb je pech. Eerst alles eraf.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
Stefan22 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:58:
Heb de update net ook uitgevoerd op mijn laptop. Installatie geen snel en verder geen problemen tot nu toe. Privacy instellingen zijn nog steeds hetzelfde.
Die mag je me uitleggen. Alle telemetrie stond hier gewoon weer aan. Of doel je op andere privacy instellingen.
Maulwurfje schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 23:26:
Tech youtuber Joker Productions claimt significante verbeteringen in gaming van tot wel 20%. Totaal 6 games getest waarvan 5 met ruime percentages verbeterd is. Kan iemand dit bevestigen? Ik zelf game op een GTX 960 en speel wat oudere games dus merk niet echt een verbetering.
YouTube: Fall Creator Update | 20% MORE Gaming Performance
Bij het allereerste stukje gameplay wat ie laat zien, vanaf 0:23 zie je wel 10 fps meer, maar ook veel meer stutter. Apart.

[ Voor 45% gewijzigd door Xfade op 20-10-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Xfade schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:08:
[...]

Die mag je me uitleggen. Alle telemetrie stond hier gewoon weer aan. Of doel je op andere privacy instellingen.
Ik bedoel gewoon standaard privacy instellingen in de Settings app, heb nog niet gecontroleerd via O&O ShutUp, maar daar zal de telemetrie ongetwijfeld weer ingeschakeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik kijk met de updates de kat erg uit de boom en ben nu dus wel bereid de vorige grote update te installeren, echter hoe krijg ik die nu binnen zonder direct naar de laatste grote update te updaten?

[ Voor 8% gewijzigd door mschol op 20-10-2017 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:15
Al een paar dagen zie ik na het opstarten een LG Tablet en heel soms een Huawei Smartphone op mijn netwerk. Meteen gekeken geen IP, wel een MAC, maar die komt niet voor in de logs van beide routers. Toen eens gezocht op Google: Dit is een bekend fenomeen in Windows 8 en Windows 10. Dit is omdat elke Smartphone en Tablet constant op zoek is naar een Wi-Fi verbinding, als hij dan ook probeert met jouw Wi-Fi netwerk verbinding te maken heel kort dan wordt dit gezien door alle Windows 8 en Windows 10 PC's, dit heeft niks te maken met dat ze effectief jouw Wi-Fi password hebben.

Nooit geweten en nooit eerder gezien.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mocro_Pimp®
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-12-2018
Ik wil mijn ervaring met de fall creators update hier even delen.

Na een tiental pogingen is het dan eindelijk gelukt. De technische details van de oorzaak heb ik nog niet kunnen vinden, maar mijn systeem wilde i.c.m. PHILIPS BRILLIANCE BDM4037UW niet updaten met de HDMI-kabel in de HDMI 2.0 poort. Voorheen werkte dit altijd. Ook vanuit de bios en diverse Linux distro's heeft dit scherm altijd gewerkt op het systeem.

De Fall creators update weigerde bij mij te voltooien met de HDMI kabel in de HDMI 2.0 poort. Op de "normale" HDMI-poort is het uitendelijk wel gelukt.

Systeem bestaat uit MSI GAMING CARBON PRO Z270, i7-7700k, 32GB waarvan 1 GB voor shared video. Onboard dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:45
Hier op de PC van mijn vriendin is de herfstupdate perfect gegaan. Enige was dat ik de Realtek geluidskaart drivers opnieuw moest installeren, want dat waren die van Windows geworden, en dat meldingen van VLC Media Player in het actiecentrum onder elkaar bleven staan. Dus bijvoorbeeld als ik radio stream, krijg ik bij elk nieuw liedje een melding en deze bleven onder elkaar staan in het actiecentrum.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OIAn6cs6IJ3csoVRFYEEUPrm/full.jpg
Die omcirkelde optie stond dus eerst uit en na de update aan. Voor de rest zijn alle instellingen gebleven zoals ze waren. Netjes dus!

offtopic:
Mja, ik weet het roze thema. Tja, vrouwen he.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Even mijn ervaring. Gisteren een compleet schone installatie gedaan via de Media Creation Tool van Windows 10 Home 64 bit via een USB stick. De installatie zelf, dus vanaf de reboot via stick, was denk ik in 10 minuten klaar en na in totaal zo'n 20 minuten had ik alle drivers geinstalleerd, alle settings (privacy, beeldscherm, interface, etc.) aangepast zoals ik het wil, meuk verwijderd, etc. Kortom: ik ben al een heel tijdje heel tevreden over Windows 10 en deze update brengt daar geen verandering in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 17:29
Mijn Creative SB X-Fi deed het opeens niet meer na de installatie van de Fall Update. Althans, ik had geen geluid meer. Stond keurig als audio device in de lijst bij Apparaatbeheer. Ik zag wel dat bij het Actiecentrum van Windows 10 iets stond over een apparaat. Daar kon ik in eerste instantie niks mee.

Uiteindelijk alles van Creative opnieuw geïnstalleerd en PC herstart. Daarna weer de melding in het Actiecentrum dat er iets met een apparaat was (stond niet bij welk apparaat). Volgens deze melding moest er nog iets geïnstalleerd worden(?). Dat toch maar gedaan. Geen melding daarna wat er nu precies gedaan was. Enfin, daarna had ik weer geluid.

Het lijkt erop dat de Fall Update Creative producten vernaggelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:41
Nu met de fall creators update kun je terug je bestanden zien in verkenner die bij OneDrive gestockeerd zijn.Als syncronisatie ingeschakeld is gaat de hoeveelheid data die op Onedrive staat ook van uw SSD.Is dat fictief want die bestanden staan toch niet op de SSD maar op Onedive.
Als ik syncronisatie uitschakel krijg ik terug meer plaats op mijn SSD.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Skull
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-07 20:37
be3a18 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:10:
Mijn Creative SB X-Fi deed het opeens niet meer na de installatie van de Fall Update. Althans, ik had geen geluid meer. Stond keurig als audio device in de lijst bij Apparaatbeheer. Ik zag wel dat bij het Actiecentrum van Windows 10 iets stond over een apparaat. Daar kon ik in eerste instantie niks mee.

Uiteindelijk alles van Creative opnieuw geïnstalleerd en PC herstart. Daarna weer de melding in het Actiecentrum dat er iets met een apparaat was (stond niet bij welk apparaat). Volgens deze melding moest er nog iets geïnstalleerd worden(?). Dat toch maar gedaan. Geen melding daarna wat er nu precies gedaan was. Enfin, daarna had ik weer geluid.

Het lijkt erop dat de Fall Update Creative producten vernaggelt.
Creative is ongeveer het enige bedrijf wat er een kunst van heeft gemaakt om bij elke Windows-versie hun eigen hardware om zeep weet te helpen.
Gelukkig was er 1 iemand die uitkomst bood, Daniel_K, zijn driver-packages werken perfect op Windows 10.

https://danielkawakami.bl...ries-support-pack-40.html

Suc6!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Enige wat ik kan zeggen is dat er nog steeds een aantal lelijke bugs (visueel en functioneel) zitten in Windows 10. Ik vraag mij serieus af wanneer Windows weer aan zal voelen als 'één geheel.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 22:44
S_Chief schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 20:38:
Enige wat ik kan zeggen is dat er nog steeds een aantal lelijke bugs (visueel en functioneel) zitten in Windows 10. Ik vraag mij serieus af wanneer Windows weer aan zal voelen als 'één geheel.'
Kan je een aantal voorbeelden noemen dan?

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Ik ben inderdaad ook erg benieuwd naar voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Rustig maar, ik ben hier niet om te trollen. Maar ik ben er min of meer klaar mee dat ik elke keer dat soort dingen moet opnoemen (niet persoonlijk bedoeld). Het zijn vaak issues die MS in één oogopslag zou moeten zien.

Maar om deze post niet geheel nutteloos te maken: zwarte tekst terwijl het thema zwart is in Edge (tekst moet dus wit zijn), uitlijning van de eerste notificatie (valt deels achter de taakbalk weg en springt aan het eind weer op de juiste plaats), memory leak in Edge na veel gebruik (800MB voor 5 tabbladen) en zo kan ik nog een tijd doorgaan.

Nu (sinds de update) maakt Windows ook op een gebrekkige manier verbinding met mijn NAS, waardoor bepaalde files niet worden gelezen. Als ik de credentials in Windows verwijder en opnieuw een netwerkverbinding maak met de NAS dan werkt alles weer. Eerste keer dat ik hier last van kreeg was vlak na de update van Adobe Lightroom (die de meest vreemde foutmeldingen begon te geven), maar daar bleek het dus niet aan te liggen. :+ Dit issue is voor MS niet snel te vinden, maar voor de eindgebruiker is het wel weer een probleem.

Ik heb altijd vertrouwen gehad in MS, en ik zat binnen no time op WIndows 8 en 8.1, wat voor de desktopgebruiker ook geen afgewerkte producten waren. Ik bleef echter altijd denken dat het bij de volgende update wel weer allemaal strak zou zijn. Mooi niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S_Chief schreef op Saturday 21 October 2017 @ 20:55:
Rustig maar, ik ben hier niet om te trollen. Maar ik ben er min of meer klaar mee dat ik elke keer dat soort dingen moet opnoemen (niet persoonlijk bedoeld). Het zijn vaak issues die MS in één oogopslag zou moeten zien.

Maar om deze post niet geheel nutteloos te maken: zwarte tekst terwijl het thema zwart is in Edge (tekst moet dus wit zijn), uitlijning van de eerste notificatie (valt deels achter de taakbalk weg en springt aan het eind weer op de juiste plaats), memory leak in Edge na veel gebruik (800MB voor 5 tabbladen) en zo kan ik nog een tijd doorgaan.

Nu (sinds de update) maakt Windows ook op een gebrekkige manier verbinding met mijn NAS, waardoor bepaalde files niet worden gelezen. Als ik de credentials in Windows verwijder en opnieuw een netwerkverbinding maak met de NAS dan werkt alles weer. Eerste keer dat ik hier last van kreeg was vlak na de update van Adobe Lightroom (die de meest vreemde foutmeldingen begon te geven), maar daar bleek het dus niet aan te liggen. :+ Dit issue is voor MS niet snel te vinden, maar voor de eindgebruiker is het wel weer een probleem.

Ik heb altijd vertrouwen gehad in MS, en ik zat binnen no time op WIndows 8 en 8.1, wat voor de desktopgebruiker ook geen afgewerkte producten waren. Ik bleef echter altijd denken dat het bij de volgende update wel weer allemaal strak zou zijn. Mooi niet dus.
Neem aan dat je dat ook allemaal hebt gemeld via de Feedback Hub? Dat memory issue met Edge ervaar ik wel als ik naar de laatste Fast Ring build (RS4 builds) ga, met de FCU eigenlijk nergens last mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Die is idd strak! :9~

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pen en papier
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-11-2024
Spelfout W10 Fall

Windows hanteert een alternatieve spelmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eh..dat is gewoon 'standaard' in Windows 10, moet je natuurlijk wel de Windows 10 Mail app gebruiken...en OneDrive en andere apps....en ongetwijfeld ook niet inloggen met een lokaal account :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1kvLeKsSmte8c1ihUNr5oPjn/full.png

...nevermind, het gaat over de witte taakbalk en niet over de share mogelijkheden. Hmm....die witte taakbalk zit er niet in.

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 22-10-2017 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Laatst online: 22:09

JoeZuCK

_Fonz > all.

InF.Inc schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 20:05:
Hmmzz had graag gezien dat ik het start menu en action center transparanter kon maken dan dat het nu is. Om eerlijk te zijn vond ik het voor de update mooier...

Daarnaast .. ik snap geen reet van die OneDrive on Demand functie.. Ik heb serieus alles met een groen bolletje met een wit vinkje erin. Nergens krijg ik een optie te zien dat ik de bestanden online only wil dmv rechtermuisknop en dan te kiezen voor free up space (staat wel bij mij clear space, maar dat doet geen reet) en daarnaast zie ik helemaal geen thumbnails meer bij bijna alle foto's die ik in de OneDrive mappen heb staan. OneDrive zelf zegt dat hij up to date is en alle files gesynced..
Moet je wat betreft die functionaliteiten van OneDrive, zoals online only, een premium abbo hebben?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:33

Wildfire

Joy to the world!

Dat was maf... de Fall Creators Update kwam met Windows Update binnen. Na de reboot startte m'n systeem niet meer op en kwam ik automatisch in het BIOS te recht. Nog twee keer proberen te rebooten maar elke keer kwam ik in het BIOS terecht.

Toen ging ik eens in het BIOS neuzen en zag dat zomaar opeens er geen bootdevice meer stond ingesteld. Dat moest ik weer terugzetten op m'n SSD en daarna kon ik weer booten.

Maf.

Ik had vooraf wel eerst een image gemaakt zodat bij problemen ik altijd terug zou kunnen naar de situatie vooraf.

[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 22-10-2017 14:09 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Hmmm, en yet again is na een grote Windows 10 update de koppeling tussen de Droplets en Photoshop verbroken -> Photoshop opnieuw installeren plus alles opnieuw instellen, plugins etc. Toch bizar, je zou denken dat Adobe en Microsoft een beetje samenwerken..

Droplets zijn kleine .exe programmatjes die batchinstructies voor Photoshop bevatten zodat je die met een ander programma naar Photoshop kan sturen om ze uit te laten voeren op een plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:08

Tribits

Onkruid vergaat niet

Iemand anders nog tegen het probleem aangelopen dat de firewall settings niet correct over worden genomen bij de Windows 10 Fall Creators Update? Ik heb nu al verschillende systemen gehad die schijnbaar van het netwerk verdwenen waren na het installeren van de update. Wat onderzoek leerde dat de firewall rules van NB-Name en ICMP uitgeschakeld waren. Verder wordt consequent de fast startup weer ingeschakeld terwijl die op al mijn systemen standaard uit staat, maar dat was hier al eerder gemeld zag ik.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slibbe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07-2024
Iemands ook problemen met VirtualBox (& Vagrant) na Windows 10 (Home) Fall Creators Update?

Ik krijg VirtualBox niet alleen niet meer werkend, ik kan evenmin een herinstallatie of zelfs uninstall doen. In alle gevallen komt er een rollback vanwege vermeende imcompatibiliteit.

P60, 40 Mb, hdd 400 Mb en nog een hele berg nieuwere spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Iemand met de zelfde ervaring als wij?
Twee nagenoeg de zelfde systemen met Windows 10. Die van mij voormalig Windows 7 en die van mijn vrouw voormalig Windows 8. Via het interne netwerken hebben we een paar gedeelde mappen. werkt probleemloos op één kleinigheid na:

Na zo ongeveer elke update werkt dit niet meer. Noem de beide PC's A en B. Na een update kan A wel nog steeds B zien, maar B ziet A niet meer. De fout ligt bij A en de oplossing is heel eenvoudig, namelijk even via Start > Instellingen > Netwerken en Internet > Netwerk opnieuw instellen.
De overlast is maar gering, maar toch, elke keer weer ..... Meer mensen die dit ervaren of hebben ervaren en er een remedie op vonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
JackSparrow schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 22:52:
[...]

Neem aan dat je dat ook allemaal hebt gemeld via de Feedback Hub? Dat memory issue met Edge ervaar ik wel als ik naar de laatste Fast Ring build (RS4 builds) ga, met de FCU eigenlijk nergens last mee.
Tijdje gedaan maar daar ben ik mee gestopt. Ben geen betatester maar gewoon een eindgebruiker. Ik heb geen tijd meer om MS te helpen.

Net een BSOD gekregen met irql not less or equal. Heerlijk vaag, en BlueScreenView wijst naar ntoskrnl.exe, dus dat schiet ook niet op. Ik ga nog even verder kijken. :z Ook is de verbinding met de NAS nog altijd niet stabiel (ik vermoed dat dat de BSOD heeft veroorzaakt omdat qBittorrent naar de NAS schrijft).
Techneut schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:48:
Iemand met de zelfde ervaring als wij?
Twee nagenoeg de zelfde systemen met Windows 10. Die van mij voormalig Windows 7 en die van mijn vrouw voormalig Windows 8. Via het interne netwerken hebben we een paar gedeelde mappen. werkt probleemloos op één kleinigheid na:

Na zo ongeveer elke update werkt dit niet meer. Noem de beide PC's A en B. Na een update kan A wel nog steeds B zien, maar B ziet A niet meer. De fout ligt bij A en de oplossing is heel eenvoudig, namelijk even via Start > Instellingen > Netwerken en Internet > Netwerk opnieuw instellen.
De overlast is maar gering, maar toch, elke keer weer ..... Meer mensen die dit ervaren of hebben ervaren en er een remedie op vonden?
Niet exact dezelfde situatie maar ook hier gezeur met netwerklocaties.

[ Voor 36% gewijzigd door S_Chief op 23-10-2017 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S_Chief schreef op Monday 23 October 2017 @ 16:36:
[...]

Tijdje gedaan maar daar ben ik mee gestopt. Ben geen betatester maar gewoon een eindgebruiker. Ik heb geen tijd meer om MS te helpen.

Net een BSOD gekregen met irql not less or equal. Heerlijk vaag, en BlueScreenView wijst naar ntoskrnl.exe, dus dat schiet ook niet op. Ik ga nog even verder kijken. :z Ook is de verbinding met de NAS nog altijd niet stabiel (ik vermoed dat dat de BSOD heeft veroorzaakt omdat qBittorrent naar de NAS schrijft).
Eh..waarom zou je als eindgebruiker geen bugs moeten/mogen melden? Je bent een Tweaker :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Nee, ik ben iemand die graag verder wilt gaan met z'n studie zonder dit soort gezeik. :p Als ik zo graag mee wou helpen had ik me wel aangemeld voor de beta.

Edit: rdbss.sys lijkt de schuldige te zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door S_Chief op 23-10-2017 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
gezeur met netwerklocaties.
Een deel is zeker terug te voeren op problemen met de zogenaamde "Master Browser". Bij een Windows network wordt er via een zogenaamde "election" 1 PC aangewezen als "Master" die een lijst bijhoudt van alle netwerklocaties. Dit gaat blijkbaar nog steeds niet helemaal goed: alhoewel je de desbetreffende netwerklocaties wel op iedere PC individueel kunt aanroepen via het netwerkadres worden ze niet direct zichtbaar in "File Explorer". Mensen in het bezit van een NAS kunnen het waarschijnlijk oplossen door de NAS aan te wijzen als master browser. Als alternatief kan men ook een shortcut van een netwerkadres plaatsen op de desktop indien de locatie niet automatisch wordt gevonden door de betreffende Windows PC. Dit allemaal uiteraard in afwachting van een permanente fix van Microsoft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Ik kwam er vandaag achter dat je numlock niet meer hoeft aan te staan om jezelf aan te melden en/of je computer te ontgrendelen met een pincode. Is dit ook bij de laatste update gekomen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:50
Markimoo schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:02:
Ik kwam er vandaag achter dat je numlock niet meer hoeft aan te staan om jezelf aan te melden en/of je computer te ontgrendelen met een pincode. Is dit ook bij de laatste update gekomen? :+
Dit is al zo sinds de Creators Update van april. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Ik kwam er echt met toeval achter net, maar thanks! <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Compunologist schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 18:37:
[...]

Een deel is zeker terug te voeren op problemen met de zogenaamde "Master Browser". Bij een Windows network wordt er via een zogenaamde "election" 1 PC aangewezen als "Master" die een lijst bijhoudt van alle netwerklocaties. Dit gaat blijkbaar nog steeds niet helemaal goed: alhoewel je de desbetreffende netwerklocaties wel op iedere PC individueel kunt aanroepen via het netwerkadres worden ze niet direct zichtbaar in "File Explorer". Mensen in het bezit van een NAS kunnen het waarschijnlijk oplossen door de NAS aan te wijzen als master browser. Als alternatief kan men ook een shortcut van een netwerkadres plaatsen op de desktop indien de locatie niet automatisch wordt gevonden door de betreffende Windows PC. Dit allemaal uiteraard in afwachting van een permanente fix van Microsoft :)
Probleem is dat ik nu hele enge dingen krijg:
1. Random BSOD (hopen dat het bij 1x blijft)
2. Files die bijvoorbeeld niet afgespeeld worden met de standaard Films app, maar wel met VLC
3. Mappen die als files worden aangezien (krijg zelfs de vraag of ik zeker weet dat ik de extensie wil wijzigen als ik de mapnaam wijzig 8)7 )

En ik hoop dus niet op halve/corrupte bestanden straks. Ik vind het erg vreemd allemaal, en bovendien lastig om met zekerheid een schuldige aan te wijzen.

Het probleem ligt bij de pc, maar een reboot van de NAS lijkt elke keer het probleem op te lossen. :S Dan werkt alles weer prima totdat de pc wordt afgesloten en de volgende dag weer ingeschakeld wordt.

Ik zal local master browser eens inschakelen op de NAS, kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Eerst wat ik opmerk na deze fall updates is het feit dat ik geen Eyefinity meer kan instellen. Zodra ik drie schermen kies herstart mijn systeem weer op.

heb al oude drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar nog teeds zelfde.
Erg vaag

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slibbe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07-2024
Terug gaan naar de vorige build is voor de ultrakorte termijn. Want meteen nadat je terug bent op 1703, start WIndows Update met het downloaden van 1709 :-(

Daarnaast doet de bekende VirtualBox & Vagrant combo het nu ook niet meer op 1703, terwijl het tot afgelopen vrijdag probleemloos was.
Het wordt dan dus wachten op een compatibele VirtualBox versie, en een nieuwe Vagrant update die kan werken met een hogere VirtualBox versie dan 5.1; ja, je kunt dat met de hand fixen voor 5.2, maar dat zijn tijdelijke fixes.

P60, 40 Mb, hdd 400 Mb en nog een hele berg nieuwere spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 22:44
Ik moet om een of andere reden nu twee keer mijn wachtwoord invoeren voordat ik op mijn account kom. Hebben meer mensen hier last van? Op internet heb ik zo snel nog niks kunnen vinden.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:19

breinonline

Are you afraid to be known?

Bij mijn ouders op bezoek, maar meteen even Windows updaten omdat ze anders over twee weken bellen dat het systeem om updates zeurt en wat ze ermee moeten. Helaas valt dat vies tegen. De fall update starten via de browser gaat goed, het installatieprogram installeert (snelkoppeling op bureaublad). Daarna loopt de update vast met foutcode 0x8007001f. Daarop googlen leverde op dat het een probleem kan zijn als je een virusscanner draait dus Windows defender zaken uitgeschakeld. De update kwam toen verder, maar tijdens een blauw scherm met zoveel procent update toch weer een foutmelding (met geen aanknopingspunten) en de installatie werd afgebroken. Volgens google kan het ook nog aan drivers liggen. Met de hand in apparaatbeheer verschillende onderdelen geprobeerd te updaten, waarvan een drietal inderdaad nieuwe drivers konden downloaden. Tevens schijfcontrole gedaan om problemen daarmee uit te sluiten. Helaas helpt dat ook allemaal niet. De installatie komt nu niet meer voorbij het update installeren scherm uit de tool.

Wat ook erg irritant is dat de tool iedere keer na een foutmelding opnieuw de bestanden gaat downloaden als jet het opnieuw probeert. Zo kost iedere poging weer 20 minuten extra 8)7 Iemand suggesties wat nu te doen?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:36
breinonline schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:00:
Bij mijn ouders op bezoek, maar meteen even Windows updaten omdat ze anders over twee weken bellen dat het systeem om updates zeurt en wat ze ermee moeten. Helaas valt dat vies tegen. De fall update starten via de browser gaat goed, het installatieprogram installeert (snelkoppeling op bureaublad). Daarna loopt de update vast met foutcode 0x8007001f. Daarop googlen leverde op dat het een probleem kan zijn als je een virusscanner draait dus Windows defender zaken uitgeschakeld. De update kwam toen verder, maar tijdens een blauw scherm met zoveel procent update toch weer een foutmelding (met geen aanknopingspunten) en de installatie werd afgebroken. Volgens google kan het ook nog aan drivers liggen. Met de hand in apparaatbeheer verschillende onderdelen geprobeerd te updaten, waarvan een drietal inderdaad nieuwe drivers konden downloaden. Tevens schijfcontrole gedaan om problemen daarmee uit te sluiten. Helaas helpt dat ook allemaal niet. De installatie komt nu niet meer voorbij het update installeren scherm uit de tool.

Wat ook erg irritant is dat de tool iedere keer na een foutmelding opnieuw de bestanden gaat downloaden als jet het opnieuw probeert. Zo kost iedere poging weer 20 minuten extra 8)7 Iemand suggesties wat nu te doen?
En gewoon via de Windows Update werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Nee, daar laat hij niets zien...

Inmiddels via de probleemoplosser (waarom geeft Windows die niet weer als hij een foutmelding over de update geeft) twee fouten verholpen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iPoM2hXFppWZhKNj6KX9ULvU/full.png

En weer opnieuw aan het downloaden, kijken of het nu wel gaat.

Na dit scherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UHsFARHjh1LOa5v3AAsTBRLy/full.png

Krijg ik op circa 85% weer deze foutmelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gZhm7AQrUp6dyvk1A6MNEH15/full.png

:(

[ Voor 26% gewijzigd door breinonline op 24-10-2017 15:35 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Je bent minder tijd bezig om Windows 10 helemaal opnieuw te instaleren, als die update op deze manier uit te voeren.

Soms gaat hey updaten gewoon niet goed helaas, vandaar dat ik liever bij dit soort grote updates alles opnieuw doe.

[ Voor 33% gewijzigd door freaky35 op 24-10-2017 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
freaky35 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:38:
Je bent minder tijd bezig om Windows 10 helemaal opnieuw te instaleren, als die update op deze manier uit te voeren.
Maar daarmee vind je de oorzaak niet :P

Ik heb het bij een van de vorige grote updates ook eens gehad dat het telkens misging, zonder ook maar één hint in welke richting het gezocht moest worden.

Uiteindelijk bleek Grub in de weg te zitten |:(

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Raven schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:57:
[...]
Maar daarmee vind je de oorzaak niet :P
Probleem is dat ik, zeker nu dit soort updates vaker komen, gewoon geen interesse/tijd heb in/voor de oorzaak. Het moet gewoon updaten, klaar. :p

Voordat iemand mij doorverwijst naar Mac, ik lees jullie topics ook en dat is ook niet altijd rozengeur en maneschijn. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Ik denk als je bij je ouders bezig bent ermee dat je het in 1 keer goed wilt hebben.tenminste dat zou ik willen dan🙂. Normaal houd ik ook wel van het uitzoeken, maar met die updates, nee😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
S_Chief schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:03:
[...]

Probleem is dat ik, zeker nu dit soort updates vaker komen, gewoon geen interesse/tijd heb in/voor de oorzaak. Het moet gewoon updaten, klaar. :p

Voordat iemand mij doorverwijst naar Mac, ik lees jullie topics ook en dat is ook niet altijd rozengeur en maneschijn. :p
Gelukkig heb ik dit gedoe maar 1 keer per 2 jaar :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Wat ik zelf storend vind, is dat je er bij elke upgrade weer een nieuwe recovery partitie bij krijgt. Zo word je schijf telkens iets kleiner bij iedere upgrade.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op Tuesday 24 October 2017 @ 17:49:
[...]

Gelukkig heb ik dit gedoe maar 1 keer per 2 jaar :+
2x per jaar bedoel je? 8)7
MegaTronics schreef op Tuesday 24 October 2017 @ 18:12:
Wat ik zelf storend vind, is dat je er bij elke upgrade weer een nieuwe recovery partitie bij krijgt. Zo word je schijf telkens iets kleiner bij iedere upgrade.
Eh...? Dus na 3 upgrades zou je dan 3 recovery partities (van 450 MB) op je systeem hebben staan? Dat is nieuw...

[ Voor 20% gewijzigd door TheVMaster op 24-10-2017 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Nope, LTSB O-)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Owja...die niet-voor-consumenten-toegankelijke-Enterprise-versie :+ Maar dan zit je dus nog qua-features op de 1607 versie? Mis je dan geek zaken, zoals OneDrive files-on-demand enzo?

[ Voor 22% gewijzigd door TheVMaster op 24-10-2017 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

freaky35 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:38:

Soms gaat hey updaten gewoon niet goed helaas, vandaar dat ik liever bij dit soort grote updates alles opnieuw doe.
Ik hoopte toch dat Microsoft dit nu op orde zou hebben...
S_Chief schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:03:
[...]

Ik update sinds 10.4 en dat ging altijd goed op de Mac :> Dus ik verbaas me nu inderdaad over Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
breinonline schreef op Tuesday 24 October 2017 @ 18:35:
[...]

Ik hoopte toch dat Microsoft dit nu op orde zou hebben...

[...]

Ik update sinds 10.4 en dat ging altijd goed op de Mac :> Dus ik verbaas me nu inderdaad over Windows 10.
Denk dat Microsoft dat op zich ook redelijk op orde heeft hoor. Je moet alleen niet vergeten dat ze nooit en te nimmer elk upgrade-path kunnen testen (dus alle 3rd party software die jij allemaal hebt geinstalleerd en elke willekeurige hardware config combinatie) die voor problemen kunnen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
JackSparrow schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:33:
[...]

Owja...die niet-voor-consumenten-toegankelijke-Enterprise-versie :+
:Y , dat scheelt nogal wat update-ergernis en puinruimen bij een schone installatie :P
Blijkbaar wil MS maar niet snappen dat er consumenten zijn die daar belang bij hebben.

edit: En het is ook nog een N versie :+
JackSparrow schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:33:
Maar dan zit je dus nog qua-features op de 1607 versie? Mis je dan geek zaken, zoals OneDrive files-on-demand enzo?
Jep, 1607-14393.1770. Ik mis niks, OneDrive gebruik ik bijv. niet. Overigens heb ik wel een VM met een reguliere W10, dus ik kan eventueel zien of en wat ik mis.

[ Voor 37% gewijzigd door Raven op 24-10-2017 18:46 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op Tuesday 24 October 2017 @ 18:41:
[...]

:Y , dat scheelt nogal wat update-ergernis en puinruimen bij een schone installatie :P
Blijkbaar wil MS maar niet snappen dat er consumenten zijn die daar belang bij hebben.

edit: En het is ook nog een N versie :+

[...]

Jep, 1607-14393.1770. Ik mis niks, OneDrive gebruik ik bijv. niet. Overigens heb ik wel een VM met een reguliere W10, dus ik kan eventueel zien of en wat ik mis.
Tja...zoveel ergernis is die update anders (voor het gros van de mensen) niet. Ach, ik denk dat het gros van de mensen het gemak wil. Gewoon automagisch alles laten bijwerken en dat het vooral eenvoudig werkt, denk dat MS dat heel goed snapt. Hmm..de N versie? Tja..hoe kreupel wil je je Windows installatie hebben? :P
Maar wat ik me dan afvraag, waar bewaar jij al je documenten dan....op een USB stick ofzo, of gewoon in je 'Documenten' map op je pc/laptop/tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
JackSparrow schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:01:
[...]

Tja...zoveel ergernis is die update anders (voor het gros van de mensen) niet.
En ik wil juist ergernis voorkomen :P Dat houd blijkbaar ook het verwijderen van Grub in.
Hmm..de N versie? Tja..hoe kreupel wil je je Windows installatie hebben? :P
Dat kreupele valt wel mee, al heb ik wel iets moeten installeren voor... MTP dacht ik.
Maar wat ik me dan afvraag, waar bewaar jij al je documenten dan....op een USB stick ofzo, of gewoon in je 'Documenten' map op je pc/laptop/tablet?
Externe hdd's, of eigenlijk interne met los gekochte behuizing er omheen :P Plus een paar kleine dingen op Dropbox.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

JackSparrow schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:26:
[...]

2x per jaar bedoel je? 8)7

[...]

Eh...? Dus na 3 upgrades zou je dan 3 recovery partities (van 450 MB) op je systeem hebben staan? Dat is nieuw...
Nu is die via diskpart wel weer te verwijderen, maar je blijft wel bezig op deze manier.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaTronics schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:17:
[...]

Nu is die via diskpart wel weer te verwijderen, maar je blijft wel bezig op deze manier.
Na elke grote update formatteer ik m'n schijf en installeer ik Windows compleet schoon opnieuw. Doe ik sowieso minstens paar keer per jaar. Ben je ook van dat probleem af. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op Tuesday 24 October 2017 @ 19:13:
[...]

En ik wil juist ergernis voorkomen :P Dat houd blijkbaar ook het verwijderen van Grub in.

[...]
Dat kreupele valt wel mee, al heb ik wel iets moeten installeren voor... MTP dacht ik.

[...]

Externe hdd's, of eigenlijk interne met los gekochte behuizing er omheen :P Plus een paar kleine dingen op Dropbox.
Ja...is wel raar dat je Grub moet verwijderen voordat je kunt updaten. Hmm...MTP...mediaplayer classic?
Ach..ik kijk geen films op Windows 10....dat doe ik liever op m'n 55" 4K TV via Plex of Netflix :+ en voor de rest vind ik de movies & tv app goed genoeg.

Ach...ik heb m'n files liever altijd en overal bij de hand op al m'n devices, dan ontkom je niet aan zoiets als OneDrive, iCloud of Dropbox. Moet er niet aan denken dat ik zaken op externe disken moet bewaren. Die vergeet ik altijd te backuppen.
MegaTronics schreef op Tuesday 24 October 2017 @ 19:17:
[...]

Dan vraag ik me af hoe jij dat voor elkaar hebt gekregen. Heb al een hele rits updates uitgevoerd en heb nog steeds gewoon 1 enkele recovery partitie..

[ Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 24-10-2017 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
JackSparrow schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:32:
[...]

Ja...is wel raar dat je Grub moet verwijderen voordat je kunt updaten.
En dat Windows niet eens in staat is te vertellen dat ie in de weg zit, enige dat ik uit de logs kon halen was dat het tijdens de 1e (her)start misging. Uiteindelijk vond ik na lang Googlen één bericht dat Grub kan dwarsliggen en dat bleek het geval.
Nee, dat ene vage protocol dat camera's en bepaalde smartphones en mp3-spelers gebruiken :P
Ach..ik kijk geen films op Windows 10....dat doe ik liever op m'n 55" 4K TV via Plex of Netflix :+ en voor de rest vind ik de movies & tv app goed genoeg.
Ik wel, met VLC of MPC-HC, WMP gebruik ik al jaren niet meer.
Ach...ik heb m'n files liever altijd en overal bij de hand op al m'n devices, dan ontkom je niet aan zoiets als OneDrive, iCloud of Dropbox. Moet er niet aan denken dat ik zaken op externe disken moet bewaren. Die vergeet ik altijd te backuppen.
Met de hoeveelheid files die ik heb is dat geen optie :+

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op Tuesday 24 October 2017 @ 20:56:
[...]
En dat Windows niet eens in staat is te vertellen dat ie in de weg zit, enige dat ik uit de logs kon halen was dat het tijdens de 1e (her)start misging. Uiteindelijk vond ik na lang Googlen één bericht dat Grub kan dwarsliggen en dat bleek het geval.

[...]
Nee, dat ene vage protocol dat camera's en bepaalde smartphones en mp3-spelers gebruiken :P
OOOhww...dat protocol. Eh....gebruik ik niet :+
[...]
Ik wel, met VLC of MPC-HC, WMP gebruik ik al jaren niet meer.
Als ik al series/films kijk, dan gaat dat via de Plex App voor de gesyncte shizzle als ik onderweg ben (of Plex Media Player als ik iets stream)
[...]
Met de hoeveelheid files die ik heb is dat geen optie :+
Ach...volgens mij kan dat niet een beperking zijn. Heb alle foto's overigens op een NAS staan (100+ GB), maar de foto's die ik met m'n telefoon maak staan gewoon op OneDrive, want beschikbaar op foon, pc, table en Xbox One. Ohw...en ze worden ook nog weer gesynct naar de NAS (via CloudSync op de NAS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik krijg trouwens geen zoekresultaat/favoriet/geschiedenis meer als ik iets intik in Edge. Instellingen staan nog steeds goed. Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Na het installeren van de fall creators update op Windows 10 heb ik een aantal dingen opgemerkt:

- Mijn snelkoppelingen worden op het secundaire scherm geplaatst. Als ik deze weer verplaats naar mijn hoofdscherm en reboot dan staan ze weer op het secundaire scherm.

- Als ik mijn computer opstart lijkt deze al programma's te starten zodra ik in het vergrendelscherm sta. Als ik namelijk inlog met mijn wachtwoord zie ik dat er al vanalle programma's gestart zijn. Ik start de computer niet op vanuit hibernation. Ook starten chrome windows die ik aan had staan toen ik afsloot op, vreemd dit

Heeft iemand deze problemen ook? Ik overweeg een herinstallatie van windows.

[ Voor 6% gewijzigd door iantje31 op 24-10-2017 23:23 ]

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik heb sinds een paar uur geleden de "Fall Creators Update" en alles werkt naar naar behoren.
Wel heb ik het idee, dat hij een stuk sneller is geworden of ligt dat aan mij? (Alles is zowat instant, niet normaal)

[ Voor 10% gewijzigd door Berlinetta op 24-10-2017 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Raven schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:56:
[...]
Ik heb voor bij mijn ouders niets gevonden helaas in de logs. Maar de ervaring is hetzelfde: er gaat iets mis maar je krijgt alleen een heel algemene foutmelding. En vervolgens blijken er nieuwe drivers beschikbaar te zijn wat nooit gemeld is, de eigen virusscanner van Windows kan een probleem zijn en er bestaat een probleemoplosser die twee problenen vind maar er wordt niet eens gehint dat deze bestaat, laat staan dat je een button maakt om hem te starten nadat zo’n update niet werkt :F. Na al het goeds dat ik over Windows 10 hoor valt me dit wel erg tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:37
Berlinetta schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:52:
Ik heb sinds een paar uur geleden de "Fall Creators Update" en alles werkt naar naar behoren.
Wel heb ik het idee, dat hij een stuk sneller is geworden of ligt dat aan mij? (Alles is zowat instant, niet normaal)
Wat is alles?
Hier is ie een stuk trager geworden.
Office start veel langzamer op. Simpele settings-menu openen duurt zeker 5 secondes en is zeker niet instant ...
Outlook openen? 15 tot 20 secondes.

Hiervoor was het een stuk soepeler en sneller allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Ja, hier lijkt v1709 ook behoorlijk soepel te werken. Nu heb ik alleen nog schone installaties hier uitgevoerd op het werk en nog geen upgrades op privé systemen. Maar hij voelt zeker vlot aan, ten opzichte van v1607 en v1703.

Ik liep al wel tegen een vreemd dingetje aan bij een verse installatie, welke na nòg een verse installatie zich niet voor deed. Dus ik ga ook nog geen W10 Home systemen handmatig upgraden tot er een maand of 2 voorbij zijn en v1709 op >.100 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 14:03

Gmount

Ecorunner lid

Ik heb hem vandaag geinstalleerd, leek te werken totdat het hele bureaublad vastliep. Na een herstart krijg ik na het inloggen een zwart scherm, cursor werkt nog en als ik programmas start via taakbeheer werkt dat gelukkig ook nog, behalve explorer.exe.
Wil ik intel driver update utility draaien, heeft die eerst zelf een update nodig. vervolgens crasht die tijdens het updaten.

Microsoft zegt dat je na een rollback soms software opnieuw moet installeren, heeft iemand hier ervaring mee? werkt een rollback wel altijd goed? Als er risico's aan zitten probeer ik liever eerst nog ff een paar driverupdates, ik weet dat er een is voor de intel drivers.

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
lifeguard schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:33:
[...]

Wat is alles?
Hier is ie een stuk trager geworden.
Office start veel langzamer op. Simpele settings-menu openen duurt zeker 5 secondes en is zeker niet instant ...
Outlook openen? 15 tot 20 secondes.

Hiervoor was het een stuk soepeler en sneller allemaal.
Alles wat bij jou langzaam opent, opent bij mij een stuk sneller. Ik gebruik trouwens ook sneltoetsen, dus het is wel fijn als ik direct door kan.

Ik heb hem gewoon geüpgrade, i.p.v. een clean install.
Pagina: 1 ... 83 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.